Thursday, April 19

BLOGGER PAKATAN MANGKUK HAYUN? @AmenoWorld @addin77


Tergelak MKP tengok telatah blogger sebelah sana yang boleh dikatakan mangkuk hayun dan sengal.Apa tidaknya semua bermain dengan persepsi menyatakan Razali nie penjenayah dan dalang pada pergaduhan dengan mahasiswa apa tidaknya tiada bukti yang jelas menunjukkan Razali nie memukul mahasiswa pada malam tadi.........Bukti bergambar yang menyatakan Razali memukul mahasiswa.....ada ke?


Didalam video ini cuma nampak Razali berjalan kehulu dan kehilir serta membuat provokasi.....Aksi tolak  menolak itu boleh dikatakan bisalah der....Takkan kena maki pun hampa dah kecut teloq dah........Adalah tidak adil hanya menghukum Razali sedangkan beliau cuma hadir dan membuat provokasi disana.....Mahasiswa sengal nie pun pernah menyatakan kebebasan berhimpun di Dataran Merdeka tidak salah! Yang ada kat sana menyatakan tak salah sesiapa yang nak hadir disana.Berikut kenyataan Tok Mat membuatkan blogger sewel nie meroyan....
Dengan sinis, beliau berkata orang akan menyalahkan Umno atas semua masalah yang dihadapi mereka.
"Kalau ada kereta bocor di tepi jalan itu salah Umno. Kalau ada motorsikal bocor itu salah Umno. Kalau ada basikal bocor di tepi jalan di dalam hutan yang tak ada orang lalu lalang, itu pun salah Umno.
"Mereka ini sudah bankrap idea, semua salahkan Umno. Ada orang liwat orang lain, Umno yang kena. Dia yang sedap, kita yang kena," katanya lagi ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini. 
Ditanya lanjut mengenai dakwaan siswa berkenaan yang mengaitkan tindakan samseng itu dengan parti Umno, Ahmad berkata: "Saya tak tahu, saya sedang tidur semalam. Orang tidur di rumah, bukan di padang." -MKINI-
Betullah kenyataan yang dikeluarkan oleh Tok Mat nie,,,,Biasalah bila dah kena batang hidung pasti melompat sakan depa nie......Sapa makan cili dia terasa pedas der.....

MKP Ayat Sempoi : Bagi aku bukti bergambar Razali pukul mahasiswa? 






PATUT LA ANAK MUDA SAMURAI HITAM MENGAMUK?


Kenapa anak muda yang MKP gelarkan mereka "samurai hitam" mengamuk.Pada mulanya mahasewel nie jugak yang cetuskan provokasi terhadap pihak berkuasa DBKL yang ingin berbincang dengan baik  mahu menyuraikan mereka.engok video dari Meloyakini dibawah


Yang kena balun semalam adalah mamat botak tue?Apa punya kurang ajaq manusia macam nie dah la bukan mahasiswa lepas tue pi sana dok membantah dan bermacam soalan bodoh ditanya oleh beliau.Apa kejadah nie semua...Video dibawah ini menunjukkan kurang ajaq mamat botak sorang nie terhadap PM.


MKP Ayat Sempoi ; Patutlah kena balun dah lama Samurai Hitam bengkak dengan lu der> 

TAHNIAH GUAN ENG,MAIPP DAH JADI DALCHA?




Itu sahaja yang boleh diungkapkan,Apa lagi puak celaka DAP dah berjaya mempersundalkan Islam dibumi Pulau Pinang.Mengikut seksyen 11 pindaan 2004 Timbalan YDP boleh memanggil mesyuarat sekiranya yang di Pertua tiada dalam negeri ataupun uzur,,tetapi apakah statusnya apabila Salleh Man mempengerusi mesyuarat Majlis Agama sedangkan beliau belum mendapat kelulusan mahupun perkenan dari YDP Agung,... sedangkan YDP Majlis Agama Malik Kassim ada didalam negeri dan keadaanya sihat..amat memalukan apabila mereka menolak perkenan agung yang telah diperkenankan pada 10 Feb 2012 serta surat permohonan pada 22 Disember 2011, kenapa setelah 2 bulan di perkenan baru sekarang kerajaan negeri mahu menukar YDP ini telah menghina Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong....

Tadi MKP sempat juga bertemu dengan ahli PAS Jelutong dan Kg Makam dan berbincang mengenai pekara ini.Pendapat yang dapat MKP simpulkan ialah mereka (Ahli Pas) dah lama terbakaq dalam isu nie tunggu masa saja nak meletup.Janji masa PRK Permatang Pasir dulu telah jelas menyatakan melantik Salleh Man sebagai YDP MAIPP , Yang tue Anwar Ibrahim sendiri yang janji......Mana janji tue menghilang apabila Malik Itik dilantik?Rupanya disebalik pergelutan isu ini dalam diam Guan Eng Sudah masuk jarum halusnya.

Kenapa Guan Eng takut apabila Salleh Man dilantik menjadi YDP MAIPP?DAP nie bukan suka sangat dengan Salleh Man kerana faktor tidak mempercayai kepimpinan Salleh Man didalam isu laungan azan sebelum ini..Salleh Man diantara yang membantah didalam mesyuarat kerajaan negeri....itu yang diceritakan kepada MKP.Dan kini mereka mengakui tersilap dan yang pelik 13 ahli lembaga mesyuarat berdiam walaupun tahu akan kepincangan ini.....Dek kerana takut dengan Guan Eng pastinya mengamuk jika pekara ini dihebahkan.Nak pertahankan Islam pun takut wahai melayu tak ada teloq yang ada kat dalam tue......Sungguh haram jadah melayu macam nie.Sedaq atau tidak Melayu Pulau Pinang akan bangkit dan berani mencemuh hampa semua lepas nie......Malik Itik ingat dah banyak kali hang dok buat durjana dari isu laungan Azan sampai ke Pesta Makanan Islam di PISA ada jual babi..........Jangan pulak lepas nie ada taik babi kat depan rumah pun nak salahkan seteru dalam politik,,,,,,ingat sendiri buat sendiri tanngung.....

Kerajaan Negeri mengakui telah melakukan kesilapan denganmencadangkan nama Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Kassim sebagai Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) walaupun sebelum ini Pakatan Rakyat (PR) pernah berjanji akan menamakan Pesuruhjaya Pas Negeri itu, Datuk Mohd Salleh Man.

Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman berkata, cadangan Kerajaan Negeri untuk melantik Abdul Malik sebagai YDP MAINPP ketika itu dibuat disebabkan tidak mahu berhadapan dengan 'kesukaran' dalam pelantikan jawatan itu seperti yang pernah terjadi sebelum ini apabila cadangan Kerajaan Negeri untuk melantik Mohd Salleh tidak diterima.

“Kita mengakui kesilapan kita dengan menghantar nama Abdul Malik berikutan beliau menjawat jawatan Exco Agama dalam Kerajaan Negeri," kata beliau yang juga Naib Presiden PKR.

MKP Ayat Sempoi ; Dah persendakan Islam macam tue aje boleh main-main minta maaf.

- Posted using BlogPress from my iPad

ZAHIDA RAFIK NIE BETUL KE?


Rileks la bro, takkan cerita pemandu yang dah songlap RM200,000 kita boleh percaya bulat-bulat. Jangan juga lupa cerita ni hanya dari pihak pembangkang, corak serangan yang sama seperti kes dakwaan Balasubramaniam, RPK, wartawan Perancis terhadap keluarga DSN dan Rosmah sebelum ni. Sekarang ni mana dia mereka-mereka yang dulu gempar kononnya membongkarkan keburukan dan jenayah yang dilakukan DSN dan isteri terhadap pembunuhan Altantuya??? Hilang terus dari pandangan, hanya dengar khabar dari London je mangkuk-mangkuk tu....

Sekarang timbul pula fitnah terhadap menteri kanan yang kononnya menyimpan perempuan simpanan dan diberi kemewahan beribu-ribu ringgit tiap-tiap bulan. dari aman kita dapat cerita ni?? Dari bekas PEMANDU yang telah SONGLAP RM200,000 dari Zahida.

Kenapa kita nak percaya bulat dakwaan puak pembangkang tu tetapi mereka sendiri tidak boleh percaya cerita dari bekas PEMANDU Wan Azizah dan shamsidar yang mengaitkan skandal liwat dan kecurangan bini Assmin bersama Anwar, pemimpin utama mereka???

Kalau setakat penyata bank yang mereka boleh buktikan, kenapa pula bukti-bukti pembelian saham dan kemewahan Shamsidar yang pernah dipaparkan oleh blogger pro-kerajaan tidak pula puak pembangkang ambil peduli???

Jika betul bekas PEMANDU tu berada dipihak yang benar dan tak pernah melarikan duit RM200,000 seperti yang Zahida dakwa, jalan yang terbaik saya rasa ialah melakukan sumpah laknat sahaja. Begitu juga dengan yang orang kena dakwa. Berani ke puak PR nak buat majlis sebegitu??? Mesti akan ada pelbagai alasan punya......

SALLEH MAN DAH HINA PELEMBANGAAN NEGARA? @dzainalabidin




Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang Dato' Zainal Abidin Osman telah membuat kenyataan akhbar hari ini berkaitan Perlantikan dan Pembatalan YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang UMNO Negeri .. Mengikut seksyen 11 pindaan 2004 Timbalan YDP boleh memanggil mesyuarat sekiranya yang di Pertua tiada dalam negeri ataupun uzur,,tetapi apakah statusnya apabila Salleh Man mempengerusi mesyuarat Majlis Agama sedangkan beliau belum mendapat kelulusan mahupun perkenan dari YDP Agung,... sedangkan YDP Majlis Agama Malik Kassim ada didalam negeri dan keadaanya sihat..amat memalukan apabila mereka menolak perkenan agung yang telah diperkenankan pada 10 Feb 2012 serta suraat permohonan pada 22 Disember 2011, kenapa setelah 2 bulan di perkenan baru sekarang kerajaan negeri mahu menukar YDP ini telah menghina Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung....


NAK KAT HANG,LONDEH HABIS SEMUANYA?


Demo sambil buat maksiat.Apa kejadah punya mahasiswa nie sebelum nie adalah mamat tue masuk komen kt blog Din Turtle kata barua nie dah kawain tetapi bila MKP tengok pulak kad kawin nie rasa geli geleman pun ada..........Terima kasih la kepada rakan FB MKP Malaysiatv yang upload gambar nie...


P.Ramlee dah buat cerita nie zaman dulu unutk menyedarkan orang melayu akan tetapi masih ada yang kurang cerdik dalam menilai.....

MKP Ayat Sempoi : Kesian kat makbapak dia!!!!!Pasal benda nie tak mau komen Pakcik pendekar?

BERSHIT 3.0 GAGAL KUMPUL PESERTA?


Kurang dua minggu menjelang demonstrasi Bersih 3.0 sekurang-kurangnya dua peristiwa yang telah melemahkan semangat penyokong dan pemimpin pakatan pembangkang telah berlaku.

14 April lepas demonstrasi anti PTPTN gagal sama sekali apabila hanya sekitar 200 - 300 orang saja yang hadir jauh dari mencapai sasaran 5000 peserta yang diwar-warkan sebelum ini.

Malam tadi pula perhimpunan Pra Bersih 3.0 di padang Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru yang sepatutnya dihadiri oleh lebih 10,000 orang tapi hingga majlis berakhir dianggarkan hanya 700 - 800 sahaja yang hadir.

Jumlah tersebut termasuklah kelibat beberapa pemimpin pembangkang yang turut hadir antaranya Nurul Izzah, Tian Chua, Aziz Bari, Terressa Kok, Elizabeth Wong serta Abdul Kadir Sheikh Fazhil.

Perhimpunan tersebut yang bertujuan sebagai warm up bukan sahaja gagal mencapai matlamatnya malah cukup untuk memberi gambaran awal demonstrasi 'Duduk Bantah' pada 28 April kelak juga tidak akan mencapai kehadiran seperti yang disasarkan.

Kalau dah sasaran 10,000 gagal di capai semasa majlis warm up Pra Bersih 3.0 sekalipun turut dihadiri pemimpin besar pembangkang, lagilah sukar dan mustahil untuk Bersih 3.0 mampu menghimpunkan 500,000 peserta demo di Dataran Merdeka nanti.

Sandaran pembangkang makin lama makin rapuh, orang ramai kian jauh dari aktiviti dan kegiatan mengarut yang dipelopori pembangkang dan NGO mereka.

Pemimpin pembangkang sebenarnya sedang bermain dengan api yang bila tiba saatnya akan membakar diri mereka sendiri. Saban minggu berdemonstrasi bukannya menambah undi sebaliknya lagi menambah kebencian umum terhadap mereka.

Kegagalan dua demo anti PTPTN dan himpunan pra Bersih 3.0 semalam hanyalah gambaran awal sikap rakyat terhadap pembangkang yang tentu saja bila tiba pilihanraya kelak akan diterjemahkan dengan penolakan besar-besaran.

VIDEO SAMURAI HITAM MENGAMUK DI DATARAN MERDEKA.


Video ini menunjukkan serangan yang telah dibuat oleh Samurai Hitam akan tetapi pihak mahasiswa yang berada disana telah menyalahkan Wira Perkasa yang bertanggungjawab.Tiada bukti menunjukkan Wira Perkasa terlibat dalam eksiden ini.....Apa punya kejadah depa nie main tuduh sebarangan saja.Apa pun MKP ucapkan tahniaH kepada Samurai Hitam berjaya mengajar bebudak yang kurang ajaq ini.Padam muka hampa lahanat lain kali maki lagi  orang......Nak habaq sikit baru ada akai kena macam tue................  

Saya mendapat laporan mahasiswa yg berkhemah di Dataran Merdeka di serang dan mereka menuduh PERKASA yang bertanggungjawab...saya dengan ini menegaskan seperti yg juga di tegaskan oleh Sdr Irwan Fahmi Ideris, Ketua Wira PERKASA Malaysia, yang Wira Perkasa Malaysia tidak terbabit dalam insiden ini dan tidak minat untuk terbabit. Saya juga mencadangkan pihak terbabit untuk membuat laporan polis dan tidak lagi mengaitkan kami dengan insiden terbabit.

Sekian terima kasih,
Nurul Izham Anuar
Naib Ketua Wira Perkasa Malaysia

DATARAN MERDEKA KECOH AKSI PERGADUHAN MELETUS?


Sebentar tadi kecoh dikatakan program perkhemahan haram di Dataran Merdeka oleh para mahaseswel di serang sekumpulan lelaki yang di tuduh oleh hanjing-hanjing pakatan terutama Tian Chua biaDAP adalah ahli Umno.

Menurut mahaseswel, pihak berkuasa tidak berbuat apa-apa kepada 50 lelaki ini, mereka merosakkan khemah yang di bina secara haram jadah oleh mahaseswel ini.


Aku nak tergelak ada dengan makhluk mahaseswel ni, tiba-tiba minta bantuan polis bantu mereka. Bukankah polis anjing kerajaan seperti mana bapak-bapak pakatan mahaseswel ni cakap.

Kita tunggu dan lihat apa lagi yang akan berlaku sepanjang program perkhemahan haram jadah ini.APJ

KOMEN MKP ; depa nie ada bukti kata yang mai tue ahli UMNO?elok la pun kena baru ada akai sikit?

Wednesday, April 18

APA KES NIE SAMPAI KENA TIBAI?

Masih ingat pada peristiwa ini wahai si Nurul Izah.......Dari apa yang telah MKP bagitau dulu?Ini baru permulaan dan akan ada lagi benda nie lepas nie...Bapak TIBAI depan belakang dan si Anak kena tibai pasal nak lulus universiti...Apa kejadah punya keluarga 69 nie...Cerita pasal TIBAI tadi ada pulak pelancaran tibai dari bekas ahli PKR pernah tertipu dengan keluarga 69 nie....


Bekas pemimpin PKR tubuh gerakan bantah Anwar.. 'Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai)' Bekas-bekas pemimpin pengasas PKR menubuhkan kelab menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim - dinamakan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai). 

Mursyidul Amnya, Muhammad Zahid Md Arip berkata, kelab ini ditubuhkan bagi memberi kesedaran kepada rakyat mengenai pembohongan yang dibuat Anwar. Tibai akan dilancarkan secara rasmi pada 22 April ini di Kelab Sultan Sulaiman. Ia akan dirasmikan oleh Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.

"Kita akan turun secara maksimum di kawasan-kawasan yang ditandingi PKR bagi mendedahkan siapa Anwar sebenarnya. "Kita akan fokuskan empat negeri iaitu di Wilayah Persekutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah," katanya pada sidang media di sini, hari ini. 

Ditanya bagaimana untuk menjadi ahli kelab itu, Muhammad Zahid berkata, keahlian adalah terbuka dan percuma kepada seluruh rakyat Malaysia. "Untuk jadi ahli, cukup hanya di dalam hati, sahaja aku sertai Tibai kerana ALLAH Taala," katanya. 

Tibai turut ditubuhkan oleh 28 individu yang merupakan bekas pengasas PKR, antaranya Senator Mohd Ezam Mohd Noor; Ahli Parlimen Kulim-Bandar Bahru, Datuk Zulkifli Nordin; Senator Datuk S Nalakaruppan; Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Cho Keong; bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari; Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kassim; bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah; Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor, Hamidzun Khairuddin; bekas pembantu Anwar, Rahimi Osman dan Ng Lum Yong. 

Kata Muhammad Arip lagi, walaupun Tibai menyokong Umno, mereka bertindak menubuhkan kelab ini tanpa pengaruh sesiapa kecuali atas kesedaran menyelamatkan negara daripada Anwar. "Kita akan guna apa jua cara untuk halang Anwar, jika beliau berceramah, kita akan berada dalam ceramahnya," katanya.

ARTIS BERGADUH PASAL KETIAK.....CEHHHH?



Lufya, artis yang lahir dari rancangan realiti Akademi Fantasia cuma menyatakan kekesalannya terhadap peminat yang seringkali dianggap oleh peminat yang dirinya itu adalah Zarina Anjoulie Lavocah dan sering dikaitkan dengan isu gambar bogel di internet.

Gara-gara kenyataan Lufya inilah, Zarina Anjoulie mengamuk sakan di laman sosial Twitter seperti yang Zarina lakukan sebelum ini di mana ‘mengugut’ seorang penyanyi yang berasal dari Singapura, Aliff Aziz mengenai video Aliff Aziz mabuk di kelab malam.

“U keep nagging2 on papers n blogs bout me dah 5 years I just kept silent when I too kena bahan ngan org pasal muka cam awk. This is WAR.”
Hak hak… Rupanya si Zarina Anjoulie pun ramai jugak peminat yang silap terhadap mukanya yang dikatakan sama dengan Lufya dan hampir 5 tahun pulak bersabar dengan ‘isu silap orang’ nie. Hehehe…
Habislah kalau Zarina Anjoulie nie dah luahkan perasaan kat Twitter, dah tentu dia nie akan terus menerus meng’update status Twitter dengan ayat-ayat pedas sehinggalah isu muka sama nie reda. Tak gitu? Tengoklah, sampai isu ‘lap ketiak’ pun dah timbul. Hahaha…

DATUK AZEEZ RAHIM BANTU MENANTU P. RAMLEE?


MKP boleh menarik lafaz lega apabila Kelab Putra 1Malaysia membantu menantu kepada P. Ramlee yang sebelum ini dilaporkan didalam media arus perdana tentang kesukaran membayar cukai pintu rumah.

Kini Suria mampu menarik nafas lega apabila Pemuda UMNO Malaysia, SENIMAN dengan bantuan Menteri Wilayah Persekutuan Raja Nong Chik berjaya mencari jalan penyelesaian dengan pihak DBKL di mana DBKL bersetuju untuk memberi potongan sebanyak 50% cukai pintu yang tertunggak.

Manakala baki sebanyak 50% lagi akan dijelaskan kepada pihak DBKL oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Azeez Rahim Pengerusi Kelab Putera 1Malaysia.

Walaupun begitu ada pihak yang mengatakan Kelab Putra dan Pengerusinya Datuk Azeez Rahim ingin mengambil publisiti murahan .Bagi MKP itu semua tuduhan tidak berasas dan ada agenda disebalik.Membantu sesama Islam dan menghargai pengorbanan yang telah dilakukan oleh P.Ramlee menaikan nama Malaya pada waktu itu tiada nilainya jika diukur dengan wang ringgit.Kalau nak cerita apa yang telah kelab Putera 1Malaysia bantu rakyat malaysia rasanya sampai esok pun tak habis nak taip.


Selain masalah rumah berjaya diselesaikan, bantuan kepada anaknya turut diberikan agar pelajaran mereka dapat disambung semula.

Bagi memastikan keluarga ini tidak lagi berhadapan masalah kewangan, dana perniagaan turut diberikan dengan harapan punca pendapatan dari perniagaan itu nanti dapat menampung segala kos kehidupan mereka 3 beranak.

Selain itu Exco Pemuda UMNO Malaysia selaku Pengerusi Biro Kebudayaan & Kesenian Pemuda UMNO Saudara Jamawi Jaafar bermurah hati untuk menanggung segala kos cukai pintu yang akan datang secara peribadi.


- Posted using BlogPress from my iPad

PEMUDA UMNO ZIARAH BALU NASIR P.RAMLEE


Suria Bakar yang kehilangan suaminya iaitu Nasir P.Ramlee kini berhadapan dengan masalah ekoran kegagalan beliau menjelaskan tunggakan cukai pintu yang kini berjumlah hampir RM10,000 .Disebabkan kegagalan beliau menjelaskan cukai tersebut rumah yang didiaminya sejak 20 tahun akan di sita pada 18 April ini. Sejak kematian suaminya Nasir P.Ramle, Suria hanya bergantung hidup dengan RM400 sebulan dari Baitulmal yang hanya cukup untuk menampung kehidupan beliau 3 beranak.


Mengambil kira keperitan yang dialami keluarga ini Pemuda UMNO melalui Biro Kebudayaan & Kesenian Pemuda UMNO Saudara Jamawi Jaafar menziarahi tiga beranak ini untuk mendengar rintihan mereka dan membantu mencari jalan menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Zed Zaidi sebagai biro Orang muda Seniman turut hadir.seterusnnya di YY 



ISU POLITIK SEMPOI CIPTAAN SYURGA DAP?


Sekali lagi Sin Chew Jit Poh dan Guong Ming Daily menyiarkan iklan mengenai ‘mangsa’ radioaktif kilang Asian Rare Earth (ARE). Iklan satu muka penuh tersebut disiarkan masing-masing di muka 18 dan 7 yang pastinya berjumlah lebih RM100,000 lagi, bertujuan merayu sumbangan RM10 dari kaum Cina bagi menentang operasi Lynas di mahkamah.

‘Mangsa’ tersebut, Cheah Kok Leong yang dilahirkan terencat akal dan cacat fizikal telah pun meninggal dunia hampir tiga minggu lepas. Namun, mendiang kini tidak tenang dan masih berdendam kerana tidak dapat membuktikan bahawa bekas kilang tempat ibunya bekerja, iaitu ARE adalah punca kecacatannya dan mungkin juga kematiannya.

Dan kini, seperti yang dipaparkan oleh iklan satu muka tersebut, mendiang sedang merungut kerana telah mati! (Complaints from heaven: I don’t want to die yet!!) Hebat sekali penangan radioaktif ARE sehingga walaupun sudah mati, masih lagi boleh berhubung dengan kita semua.

Sudah menjadi sikap pihak anti kerajaan untuk merungut mengenai segala-galanya. Kerana itu, walaupun berada di syurga, mereka masih lagi merungut.

Mungkin juga syurganya tidak begitu selesa kerana mendiang adalah dari jenis tak reti bersyukur. Mana tidaknya, sepatutnya orang yang sudah sampai ke syurga tidak ada penyesalan, tetapi mendiang masih ingin terus hidup di dunia walaupun dalam kecacatan. Justeru, mendiang telah ditempatkan di syurga paling lekeh – agaknya.

Sepatutnya, sebelum pihak Jawatankuasa Selamatkan Malaysia (Save Malaysia Committee (SMC)) bercakap mengenai Lynas dan mempermainkan mendiang Kok Leong, mereka harus terlebih dahulu membuktikan bahawa Kok Leong cacat dan akhirnya meninggal dunia disebabkan oleh pendedahan radioaktif dari kilang ARE.

Oleh itu, jika benar SMC adalah sekumpulan manusia yang ikhlas berjuang, prihatin dan bertanggungjawab, mereka wajib mengusahakan agar satu bedah siasat dilakukan bagi mengenalpasti punca kecacatan dan kematian Kok Leong sebelum memperalatkan mendiang bagi merayu sumbangan yang sebenarnya mereka tidak perlu pun.

Adalah tidak mungkin pihak yang mampu mengeluarkan wang sebegitu banyak untuk menempah ruang iklan dan menggerakan demonstrasi besar-besaran, tidak mampu menanggung kos perundangan.

Kini, Kok Leong telah pun berada di syurga dan apa yang tinggal hanyalah rekod mahkamah iaitu “tiada bukti kilang ARE menjadi punca kecacatan Kok Leong”.

Walaupun isu ini bukanlah isu Kok Leong atau ARE, tetapi demi mencapai tujuan mereka, pihak SMC telah mempergunakan Kok Leong sehingga mendiang menjadi tidak tenang di syurga.

Tindakan SMC ini tiada bezanya dengan tindakan DAP mempergunakan mendiang Teoh Beng Hock sebagai modal politik bagi mengalihkan pandangan ramai dari siasatan korupsi pemimpin mereka.

Hakikatnya, kilang Lynas telah dibuktikan sebagai selamat oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab dan kita boleh menilainya sendiri melalui bukti-bukti saintifik yang dikemukakan.

Oleh itu, kita tidak dapat mengelak dari mengesyaki bahawa pihak ini, jika tidak bertujuan memberi publisiti kepada pembangkang terutamanya DAP, maka kemungkinan besar mereka sebenarnya ditugaskan untuk memastikan kilang Lynas tidak beroperasi di Malaysia dengan apa cara sekalipun agar monopoli nadir bumi negara China tidak terjejas.BERUANGBIRU.

TERKINI : Pengerusi MIC Pulau Pinang meninggal dunia


Pengerusi MIC Pulau Pinang, Senator Datuk P.K. Subaiyah, meninggal dunia di rumahnya di Butterworth kira-kira jam 5 pagi tadi akibat serangan jantung.

Mendiang adalah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Dalam dan Exco Kerajaan negeri.

MKP ucapkan takziah kepada keluarga mendiang...........

RUU Memperkasakan Peranan RELA Dibentang Di Parlimen! @HishammuddinH2O


Kerajaan akan membentangkan satu rang undang-undang baru berkaitan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) demi memperkukuhkan lagi instituisi terbabit yang memberi sumbangan kepada pembinaan bangsa dan negara.

Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata kelahiran semula RELA perlu didokong undang-undang supaya RELA dapat melaksanakan tugas mereka secara sah.

"Menuntut kita membentangkan satu rang undang-undang baru ini untuk memastikan RELA merupakan satu instituisi yang penting tetapi pada masa yang sama mengambil kesempatan untuk memposisikan RELA supaya mereka merupakan satu gerakan sukarela yang masih tetap relevan pada masa ini."

"Yang lebih penting adalah melihat ke hadapan dari segi konteks latihan, bagaimana dapat menyelia dan memastikan bagaimana jumlah ahli yang begitu ramai dapat dikendalikan (supaya) tidak lari daripada agenda besar kerajaan, saya percaya bahawa struktur RELA kalau diluluskan kedua-dua dewan Rakyat dan Negara."

Jelas Hishamuddin lagi Akta Pasukan Sukarelawan Malaysia 2012 menggantikan Peraturan Perlu Ikatan Relawan Rakyat 1964 pindaan 2005, menyentuh beberapa perkara untuk menjadikan RELA lebih relevan, antaranya had minima seseorang untuk menyertai RELA ditingkatkan daripada 16 tahun kepada 18 tahun.

Dalam undang-undang baru RELA ini juga meggugurkan kuasa untuk menahan, memeriksa dan menangkap mana-mana individu yang tidak diingini seperti pengganas tanpa izin dan sebagainya serta kuasa membawa senjata api.

Justeru itu untuk meningkatkan lagi kuasa, RELA dikehendaki menghadiri latihan yang akan disediakan demi memastikan standard.

"Apa yang lebih penting adalah (kewujudan rang undang-undang) saya mahukan RELA lebih profesional, progresif dan mengambil tempat dalam agenda transformasi politik dalam perubahan yang telah dibuat Najib," katanya.

Tambah beliau lagi lebih sekiranya rang undang-undang baru ini diluluskan oleh Dewan Rakyat dan Negara banyak lagi perkara akan diumumkan mengenai kepentingan kerajaan dalam menggubal undang-undang baru ini.

Untuk rekod jumlah keahlian RELA di Malaysia adalah sebanyak 2.93 juta orang.

Undang-undang RELA akan dibentangkan esok bagi mengantikan undang-undang tubuh RELA yang akan berhenti berkuatkuasa pada 21 Jun ini selepas penarikan balik Proklamasi Darurat 1969 yang diumumkan perdana menteri, Datuk Sri Najib Razak.

BAKAL PM YANG KE 7 PUN MENYANYI KOPI DANGDUT?


Sama-sama kita renungkan sejenak!!!!!Jika begini perilakunya adakah layak Pak Sheik menjadi PM ke 7 Malaysia.....

Tuesday, April 17

PERNAH DIRABA PUNGGUNG........LUFYA?



Lufya menceritakan pengalamanya yang Pernah diraba punggung apabila peminatnya telah tersalah anggap bahawa dirinya sebagai Zarina Anjulie....Apa kejadah punya peminat macam tue sampai punggung anak dara orang pun hampa nak raba......MKP rasa jenis suka raba punggung nie mesti kaum sejenis Anwar sahaja....

Artis kacukan Arab Melayu dan indonesia nie lebih mesra dipanggil Anju dan nama ini jugak jelas merujuk kepada Zarina Anjuolie.Lufya juga pernah disapa oleh seseorang yang menegurnya mengapa beliau bogel didalam internet sedangkan dirinya tidak pernah membuat pekara terkutuk itu.Lufya membuat kenyataan ini bukan mempunyai salah faham dengan dengan Zarina akan tetapi hanya ingin menjelaskan kekeliruan yang sering terjadi kepadanya.....




MKP Ayat Sempoi ; Susah jugak bila tengok artis nie muka depa lebih kurang aje......
Anwar: Saya bukan lelaki dalam video seks

Ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan keras menafikan yang beliau adalah lelaki dalam video seks yang didedahkan pagi ini.

Dia menyifatkan dakwaan itu sebagai "pembohongan" yang diselaras oleh mereka di peringkat kuasa tertinggi.

Pada masa itu video dikatakan dirakamkan, Anwar berkata beliau berada di rumah bersama kakitangannya, isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, anak-anak dan cucu-cucu.

Katanya, beliau telah mengemaskini Twitternya pada masa itu, yang akan membuktikan yang beliau bukan lelaki dalam video tersebut.

Sambil tersenyum Anwar berkata, lelaki dalam video itu "berperut buncit" berbanding dengan perutnya.

"Cuma perut orang itu jauh lebih buncit daripada perut saya," katanya.

Anwar turut berdiri untuk membolehkan jurufoto mengambil gambar perutnya.

Bercakap dalam sidang media petang ini, beliau menyifatkan dakwaan dakwaan tersebut sebagai "fitnah jahat terbaru dalam bentuk video."

BODOHNYA ANAK MELAYU JIKA BANGSA LAIN AMBIL KESEMPATAN?




Apa yang boleh kita perolehi daripada gambar di atas? Jawapannya mudah sahaja; betapa jauh ketinggalannya bangsa lain di dalam bidang pendidikan ini termasuk bangsa Melayu yang memperolehi lebih banyak keistimewaan dari segala segi berbanding bangsa Cina.

Daripada statistik di atas juga dapat kita katakan, betapa bangsa Cina ini mementingkan keputusan yang cemerlang untuk menjadikan pinjaman mereka ditukarkan ke bentuk biasiswa. Dengan keputusan yang cemerlang itu, mereka memperolehi pendidikan percuma tanpa perlu mengadakan demonstrasi jalanan seperti mahasiswa berbangsa Melayu yang berlaku baru-baru ini di Dataran Merdeka.

Mengapa segelintir daripada mahasiswa berbangsa Melayu kita beria-ia meminta kerajaan memansuhkan Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional ini? Mengapa golongan ini beria-ia meminta diberikan pendidikan percuma sehingga sanggup melakukan sesuatu tindakan yang boleh dianggap bodoh?

Tidak cukupkah dengan segala subsidi yang telah ditanggung oleh kerajaan untuk menjadikan yuran pengajian golongan mahasiswa ini serendah sekarang? Atau golongan ini terlupa yang selama ini yuran yang perlu dibayar sudah diberi subsidi yang tinggi?

Ada banyak jawapan yang boleh diberikan kepada persoalan di atas. Namun apa yang paling nyata adalah fikiran golongan mahasiswa ini telah dipengaruhi oleh janji-janji manis Pakatan Pembangkang sehingga segala apa yang telah dinikmati selama ini yang diberikan oleh kerajaan dianggap sebagai penipuan.

Golongan mahasiswa ini juga malas untuk belajar bersungguh-sungguh demi mendapatkan pendidikan percuma ini. Golongan ini hanya mahukan segalanya diberikan secara percuma. Mereka inginkan segala yang diimpikan menjadi milik mereka tanpa perlu bersusah payah untuk mendapatkannya.

Mengapa tidak golongan mahasiswa ini menggunakan masa untuk berdemonstrasi sehingga sanggup berkhemah dan bermalaman di Dataran Merdeka mendesak kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN dengan membaca buku atau belajar bersungguh-sungguh supaya mendapat keputusan yang sangat baik? Kalau pun tidak mendapat 4.0, sekurang-kurang mendapat 3.9 supaya boleh mendapat pengecualian membayar semula pinjaman. Bukankah itu lebih baik daripada menghabiskan masa berpanas dan berembun?

Golongan ini juga terus-terusan menuduh kerajaan menggunakan duit rakyat dan memaksa kerajaan memberikan kepada mereka hak mereka dengan menyediakan pendidikan percuma. Tidakkah mereka terfikir dengan menghabiskan masa berdemonstrasi tanpa mempedulikan pelajaran, boleh menyebabkan mereka keciciran dan akhirnya tidak mendapat keputusan cemerlang ataupun gagal, mereka juga menghabiskan duit rakyat yang dibelanjakan ke atas mereka?

Jika golongan mahasiswa ini sudah keciciran, tidak berjaya menamatkan pengajian dengan cemerlang, tidak mendapat peluang pekerjaan dan akhirnya tidak dapat membayar cukai, di mana kerajaan akan memperolehi wang untuk menampung pendidikan generasi akan datang? Cukupkah dividen beberapa peratus yang diberikan oleh Petronas kepada kerajaan untuk menanggung kesemuanya?

Tidakkah golongan mahasiswa ini terfikir, rakyat yang membayar cukai akan berasa sakit hati apabila mereka yang bertungkus lumus bekerja dan terpaksa membayar cukai, namun golongan mahasiswa ini sewenang-wenangnya membelanjakan hasil titik peluh mereka?

Sebagai golongan yang berpendidikan tinggi, golongan bijak pandai, golongan mahasiswa ini sepatutnya tahu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk. Jangan hanya tahu mementingkan diri sendiri tanpa mempedulikan kepentingan golongan lain yang sama-sama perlukan pembelaan.

Nasihat penulis kepada golongan belia dan mahasiswa, janganlah menjadi seperti anjing yang tersepit, apabila dilepaskan, kembali menggigit orang yang melepaskannya. Janganlah melupakan apa yang telah dilakukan dan diberikan oleh kerajaan kepada mereka. Hayatilah makna bersyukur.

suaragenerasibaru.com

- Posted using BlogPress from my iPad

PECACAI DAP (MELAYU) MAKAN BABI DI PULAU PINANG?


Apa kejadah punya Pak Halim mengaku macam tue,Untuk makluman Pakcik nie setiap minggu datang ke Speaker Corner untuk memberi ceramah dengan memuji dan mempertahankan lim guan eng serta Kerajaan Bangsat DAP.....

Beliau cuma diupah dengan beberapa tin minuman keras untuk berceramah berikut apa yang MKP tulis sebelum nie baca disini sungguh jijik taktik yang digunakan oleh DAP nie untuk mempedayakan melayu yang kurang akal.

Pak Halim sesudahlah memalukan bangsa sendiri dengan bercakap dalam keadaaan separuh sedar tue,jika video ini ditonton oleh keluarga beliau alangkah malunya mereka.......


JASA LAPORAN SYOK SENDIRI KE?


MKP tengok laporan yang telah dikeluarkan oleh pihak JASA nie macam syok sendiri pun ada jugak....Agensi nie kekadang buat keja syok sendiri aje.Entah betul atau tidak dalam laporan yang depa nie buat.......MKP senantiasa turun padang dalam setiap Program BN Tanjong dan mendekati pengundi dalam PARLIMEN TANJONG P49 nie tak pernah jumpa dengan Pegawai JASA pun yang bertanya dan yang pelik hingga ke hari ini MKP tak kenal pegawai JASA yang bertugas di Parlimen P49?So apa kejadah hampa keluarkan benda mengarut macam nie.........

Bila baca laporan di SINAR HARIAN

Nanti pasti ada yang melenting kepada MKP pasal keluarkan artikel nie.Tak pedulilah apa hampa nak kata kebenaran kena diberitahu supaya jangan dok tido banyak,Laporan hantaq kat Pengarah JASA Pulau Pinang pastinya mengatakan depa nie dah buat yang terbaik.Bukan MKP nak marah akan tetapi kita kena buat lebih baik demi memenangkan BN Tanjong pada PRU 13.Kalau teguran ini diterima dengan baik pasti elok jika teguran ini dengan emosi pasti akan keluar lagi artikel seterusnya.......

DANA PILIHANRAYA - PAS, SATE DAN PELAJAR SEKOLAH


Kecoh di Felda Gugusan Besout hari ini apabila seorang guru (ustaz) yang mengajar di sebuah sekolah menengah di situ mengedarkan kupon kepada pelajar-pelajar sekolah untuk menghadiri majlis makan sate bersama Bob Lokman malam ini.

Seorang ibu menghantar sms mengadukan hal itu, bagaimana anaknya menerima kupon daripada seorang ustaz yang amat dikenali pro-PAS. Selepas itu beberapa aduan dan mms diterima dari penduduk di Besout menunjukkan bentuk kupon yang anak mereka terima.

Oh... nak kutip dana pilihanraya rupanya. Di kupon berkenaan jelas tertera harganya RM15 siap dengan nombor siri.

Kesemua ibubapa yang menghubungi saya menyatakan rasa kecewa dengan tindakan ustaz itu kerana cuba mengheret anak mereka dalam program politik partinya.

Tak salah PAS nak buat apa juga program bagi mengutip dana pilihanraya asalkan ada permit. Lagipun bukan perkara baru PAS mengutip wang daripada rakyat, khususnya pengikut mereka untuk tujuan dana politik. Asal ada program ceramah PAS, maka akan adalah tong yang beredar. Kalau di Kelantan, mereka sebutnya 'jahe'.

Tetapi apa yang tak kena di Felda Besout adalah kerana kupon itu diedarkan kepada pelajar sekolah. Ustaz yang mengedarkannya itu memang sudah lama dikesan membawa unsur-unsur dan fahaman politik ke dalam pagar sekolah.

Sekolah bukan medan untuk berpolitik. Jadi janganlah salahkan pihak jabatan atau pihak-pihak lain jika tindakan dikenakan ke atas ustaz berkenaan.

MKP Ayat Sempoi ; sampai macam tue terdesaknya PAS nie? 

18SXXX ANWAR MESTI SUKA NIE PUNGKOQ MOVIE.?



"Anwar main bontot depan aku pun aku tetap sokong"

Begitulah kata-kata Naib Ketua AMK, Jonah atau nama sebenarnya Khairul Anuar Ahmad Zainuddin pada seorang kawan.Kata-kata itu membayangkan sentimen yang rata-rata dalam sekelompok kepimpinan PKR dan PAS faction Attartuk.

Suatu yang diketahui adalah kumpulan Solidariti Mahasiswa Malaysia SMM, ramai memperakui bahawa mereka percaya orang yang di dalam videotape China doll itu adalah Anwar.

Di atas, pihak kepimpinan PKR dan PAS menuduh UMNO menyebarkan CD video tapi siapa sebenarnya? Pemuda? Lohe ...

Puteri? Lagi lohe tak berani buat.

Wanita masa tu asyik dgn isu Shahrizat.

Sebenarnya video itu tersebar oleh orang PAS yang berkongsi sesama dia untuk buat penilaian. Mungkin puak pro ulamak atau Pemuda PAS.

Pastinya UMNO tak terlibat.

Sentimen antara parti komponen Pakatan Rakyat tahu Anwar melakukan macam-macam perkara tidak bermmoral dan pelbagai tuduhan yang dihadapi. DAP tahu dia meliwat kalau melihat dari Wikileak repot SB SIngapre.

PAS yakin Anwar adalah pelakun CD video CHina Doll dan tawar hati bila isu Israel timbul.

Kini dalam PKR dah mula percaya Anwar memang buat macam-macam. Tetapi mereka seperti Jonah sangguop kata demikian kerana mereka ingat mereka dah hampir dengan kuasa.

Bagi mereka untuk berhenti, agak lambat dah. Berapa tahun dah dikorbankan untuk perjuangan ANwar. Banyak dah dimodalkan termasuk pelajaran, wang ringgit, keluarga dll.

Kalau mereka lompat, mereka tahu mereka susah nak dapat peranan seperti yang ada sekarang. Kalau masuk UMNO atau mana-mana parti BN, makan masuk mereka akan dipercayai.

Monday, April 16

LISA SURIHANI HARGAI PENGORBANAN GURU.....ADAM ADLI BOLEH KE?


Rahsia Lisa Surihani pernah menjadi guru sandaran sembilan tahu dulu bongkar apabila beliau sendiri meluahkanya.Yang paling menarik kerjaya sebagai guru kini berdepan dengan cabaran yang mencabar dan bukan senang hendak mendidik anak zaman sekarang. Lisa berkata pengalamannya mengajar di sekolah itu membuatkan beliau lebih menghormati profesion guru.


"Pengalaman saya hari ini memang jelas membuktikan bahawa bukan senang untuk jadi seorang guru. Cabarannya bertambah mengikut peredaran masa terutamanya dari aspek menarik perhatian dan tumpuan pelajar.

Lisa dan Yusry masing-masing meluangkan masa selama sejam berada di dua buah kelas tingkatan satu di mana Lisa mengajar subjek Geografi manakala Yusry mengajar subjek Bahasa Inggeris.

Selain kedua-dua artis itu, mereka yang mengambil bahagian dalam program anjuran TFM yang bermula hari ini sehingga 20 April ini mewakili sektor perniagaan, kewangan, perkhidmatan awam, pendidikan dan hiburan.

Mereka dijadualkan mengajar di sekolah kawasan Kuala Langat, Klang, Kuala Selangor, Petaling Perdana dan Hulu Langat di Selangor; Sentul dan Keramat di Kuala Lumpur; dan Tampin, Jelebu serta Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

TFM adalah sebuah badan bebas bukan mencari keuntungan yang menyenaraikan bakal pemimpin masa depan Malaysia paling menyerlah dalam misinya untuk menghapuskan keadaan tidak saksama dalam bidang pendidikan.

Sejak Januari 2012, kohort pertamanya yang terdiri daripada 50 felo, menjadi pengajar di sekolah berkeperluan tinggi di Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan.

TFM sedang mencari 70 lagi felo untuk kohort barunya bagi 2013. - BERNAMA


Jangan pulak nanti bila dah masuk universiti jadi macam nie pulak,bukan salah guru yang mengajar akan tetapi mengejar benda yang tak PASti.Demo tak tentu hala mengikut pemimpin pembangkang yang kurang cerdik dalam membuat penilaian......



Kenangan MKP bersama Lisa Surihani ketika Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas...... 


SIAPA YANG PUKIMAK?????

Apa punya kejadah nie sampai macam nie perangai hang,dah tue plak mengata kepada ustad fathul bari   pukimak,yang sebenarnya hang sendiri yang berperangai pukimak.........


MKP Ayat Sempoi ;Moga mahasiwa dapat menilai perilaku sahabat anda diatas? 

500 BENDERA BN DIBAKAR,SIAPA PUNYA KEJA?


Bangunan Block 54 Pangsapuri PKNS, Seksyen 7 Shah Alam hampir terbakar apabila sebuah stor yang menempatkan lebih 500 bendera Barisan Nasional dipercayai dibakar oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Kejadian yang berlaku awal pagi tadi turut merosakkan dua buah motorsikal yang diletakkan berhampiran dengan stor tersebut.

Sebatang paip yang menyalurkan sisa kumahan penduduk pangsapuri itu bocor akibat tindakan khianat tersebut.

Menurut Ketua MIC Cawangan Nilam Sari, Deva A/L Nalansamy, kejadian tersebut disedari penduduk pada jam 4 pagi dan mereka bertungkus-lumus memadamkan kebakaran tersebut dari merebak ke kediaman mereka.

Menurutnya, beliau sangat kesal dengan kejadian yang menimpa namun tidak mahu membuat kesimpulan sendiri tentang siapa yang bertanggungjawab melakukan perkara terkutuk itu.

“Kami (penduduk) tidak mahu tuduh sesiapa. Tapi kami berasa sangat kesal dengan kejadian ini. Cuba bayangkan kalau api merebak ke rumah, orang mati, macam mana?

“Kami harap agar kejadian yang sama tidak berulang lagi. Kalau mahu ikut hati, kita juga boleh buat (bakar bendera), tapi kita tak mahu. Kita masih boleh fikir secara rasional lagi,” kata Deva.

Susulan daripada kejadian tersebut, satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Seksyen 9 pagi tadi.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Blok 54, Hanipah Jantan turut kesal dengan kejadian tersebut.

“Saya sangat kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab ini. Saya harap pihak polis dapat menjalankan siasatan terperinci dan menghukum mereka yang terlibat,” katanya.

Satu laporan polis turut dibuat oleh beliau di Balai Polis Seksyen 7.

Susulan daripada kejadian itu katanya, pihak jawatankuasa penduduk akan lebih berhati-hati bagi mengelak kejadian yang sama daripada berulang.

MKP Ayat Sempoi : Sapa punya kerja nie,sampai macam tue terdesak!!!!!!

#MansuhPTPTN MAKAN PUN SHEB BAGI?

MKP tergelak berguling-guling kat atas lantai bila tengok gelagat mahasiswa nie, Dah la SHEB nie bagi depa makan free pun nak cakap banyak lagi,Apa kejadah punya perangai mahasewel nie. Sebenarnya SHEB merupakan satu unit yang ditubuhkan oleh Pemuda UMNO Malaysia bertujuan membekalkan makanan kepada golongan gelandangan yang tidak berumah di sekitar ibu kota. Program yang diberi nama 'Food For Life' itu telah dijalankan sejak sekian lama.


Kemunculan kenderaan unit SHEB di Dataran Merdeka semalam merupakan rutin biasa yang dilakukan oleh sukarelawan SHEB setiap hari Sabtu dan Ahad di sekitar Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Bukit Bintang dan Chow Kit.


Kehadiran unit ini sekitar jam 6.30 petang tadi bukan bertujuan menyatakan sokongan kepada para demonstran 'Mansuh PTPTN' sebagaimana digembar-gemburkan mereka.

Malah kehadiran SHEB di Dataran Merdeka petang tadi sebenarnya menimbulkan rasa tidak puas hati para demonstran sehingga sukarelawan SHEB dikepung oleh mereka.klik disini

MKP Ayat Sempoi : Muka depa nie tak tau malu sungguh,,,,,apa kejadah punya manusia nie??

DIRA AWAT SAMPAI MACAM TUE,TELAN BENDA MEREPEK?

Sampai macam tue sekali rasa tertekan,takkan dugaan melanda sampai nak bunuh diri pulak si artis nie....Dugaan dalam kehidupan kalau tak dapat dikawal dengan baik bakal menjahanamkan diri sendiri...Berikut apa yang MKP cedok dari rotikaya.
Perkhabaran kurang gembira kami terima dari mereka yang rapat dengan selebriti ini. Hendak percaya pun agak sukar untuk kami buat masa ini. 
Sekitar jam 5.00 petang tadi, seorang selebriti yang bergelar pelakon juga bekas pengacara sebuah rancangan gossip popular telah di’gegaskan ke sebuah hospital. 
Khabarnya, sebelum selebriti ini di’kejarkan ke hospital, beliau berasa terlalu tertekan sehingga mengambil keputusan untuk minum bahan peluntur sebelum tidak sedarkan diri. 
Ahli keluarga yang kebetulan berada di’rumah bersama selebriti ini sedar akan perbuatan beliau & tidak mengambil masa lama untuk membawa selebriti ini ke hospital & terus di’gegaskan ke Unit Rawatan Rapi (ICU). 
Selebriti wanita itu kini di’khabarkan sudah di’pindahkan ke wad rawatan biasa dan akan di’benarkan keluar selewat lewatnya esok hari dengan keizinan doktor. 
Kami sangat berharap kisah yang kami terima ini tidak benar & selebriti ini boleh berfikir secara rasional sebelum mengambil sebarang keputusan yang di’luar waras fikiran. 
Banyak lagi cara untuk selesaikan sebarang masalah yang melanda.RK
Sepatutnya yang telan Clorox nie bukan si Dira nie sebaliknya orang nie?






#DEMOPTPTN DISULAMI DENGAN AKSI TERLAMPAU?

Demo PTPTN - Syiah tak solat sekali dengan Sunnah?



Dimerata laman web banyak diperkatakan bahawa si Khalid Ismath ini pengikut Syiah... Tak terjumpa pula saya penafian oleh si Khalid ini... Oleh itu saya anggapkan dakwaan itu benar. Sebagai ketua atau penggerak utama, si Khalid sewajarnya turut berada dalam saf solat asar yang diimamkan wakil Gamis. Persoalan nya adakah pengikut Syiah dilarang mengerjakan solat berjemaah bersama ahli sunnah.



Kalau begitu sikap dan riaksi seorang pemimpin yang meletakkan bahu diatas wanita dikhayalak ramai adakah ini elok dipandang oleh masyarakat?Pada ketika itu pulak rakan-rakanya sedang solat berjamaah.Kalau dahulu semasa MKP belajar, Guru Agama yang mengajar dikampung pasti akan memukul beliau dan pasangannya kerana berkelakuan kurang sopan.Zaman MKP dulu mana ada guru yang mengajar dikampung yang tidak garang dan yang pasti rotan pastinya ada digegaman tanganya setiap masa. Sekarang jika hendak menghukum anak murid tidak boleh merotan natijahnya pastinya disaman atau dilaporkan kepada pihak berkuasa oleh ibubapa pelajar dan dengan sikap yang sebegilah yang mendorong kepada perilaku diatas.Sama jugaklah dengan apa mahasiswa nie perjuangkan mansuhkan PTPTN bukanlah golongan dari majoriti mahasiswa akan tetapi demi kepentingan politik
Anwar Dan sekutunya didalam PKR dan DAP......Khabar angin menyatakan mahasiswa telah dijanjikan dengan bayaran untuk berkhemah di Dataran Merdeka. Mahasiswa akan diberikan wang sogokan dari PKR sebanyak 1ribu ringgit akan tetapi telah ditipu oleh pihak penganjur  hanya seratus ringgit dapat kepada mahasiswa ini.Betulkah apa yang telah dikhabarkan????




Komen didalam blog jinggo-fotopages.blogspot.com ini telah menarik perhatian MKP bahawa pasangan ini telah berkahwin akan tetapi bukti tidak disertakan malah laman blog yang beliau baca tidak disertakan.Apa kejadah nie nak menipu pun berpada-pada mungkin sis all nie membuat penafian yang membuat tuli.Nampak sangat kebodohan sis all dan pemimpin mahasewel nie letak otak dan pertimbangan di kepala lutut.Buat apa la hampa nie belajaq tinggi-tinggi akan tetapi sikap menunjukkan tahap moral paling rendah apabila berada dikhalayak ramai da paling menyedihkan ketika rakan yang lain sedang solat berjamaah.Nak letak atas bahu atau apa saja lantak pi la dekat hampa akan tetapi pi la dekat dalam bilik.Lagi sempoi pada tue pun tak siapa kisah..............


- Posted using BlogPress from my iPad

AKAUN MAYBANK BOB KUMAN DISEKAT



Mewakili Bob Kuman, saya mengucapkan terima kasih kepada semua pembaca blog ini dan rakan Facebook kerana sudi membantu insan dilanda musibah.

Baca kisah lengkap penderitaan artis itu, klik di sini.

Melalui pengalaman lalu, saya percaya, berikutan banyak transaksi berlaku, Maybank telah menyekat akaun Bob buat sementara waktu untuk tujuan keselamatan.

Saya telah menelefon Bob sebelum jam 12 tengah malam tadi dan dia akan menghubungi institusi kewangan terbabit awal pagi ini untuk memohon akaun terbabit diaktifkan kembali. Sebaik akaun itu aktif semula, saya akan memaklumkan kepada semua pembaca melalui blog ini.

Rakan saya, Razali bertindak menjawab pelbagai panggilan dan menjawab banyak soalan orang ramai berkata.

"Bro, orang tadi telefon dan bertanya, awak dari cawangan PAS mana?," ujarnya. 

"Katakan kepada dia, kita bukan membantu orang berasaskan kepartian. Bob, kawan," balas saya.

Kami berdua kemudian tersenyum.

HEBAHKAN

Komen MKP ;walaupun kita tahu Bob nie pernah bersama PAS memberi ceramah di Pahang akan tetapi diatas sesama Islam dan sesama manusia apa salahnya kita mebantu kepada bob yang memerlukan bantuan dari kita semua.....MKP nak tanya PAS jugak mana depa punya pemimpin disaat begini?

Sunday, April 15

ALFATIHAH KEPADA PEMUDA BN PERAK. @Azwanbro


Pergerakan Pemuda Barisan Nasional Perak melahirkan rasa dukacitanya terhadap insiden kemalangan
jalanraya yang meragut nyawa ahlinya Maffuz Meor Abdullah Sani. Pengerusinya Khairul Azwan Harun turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga Maffuz.


Maffuz yang berasal dari Lenggong meninggal setelah terlibat dalam satu kemalangan jalanraya di Lebuhraya Utara Selatan dekat Kuala Kangsar ketika dalam perjalanan pulang selepas menghadiri program Pemuda Pilih BN di kediaman Menteri Besar petang semalam. Majlis anjuran Pemuda BN Negeri itu menyaksikan lebih 10,000 pemuda dan puteri seluruh Perak.

"Allahyarham adalah seorang yang aktif dan komited di dlm setiap program2 kemasyrakatan. Pemuda negeri akan menghulurkan bantuan dan kerjasama bagi merngankan beban keluarga allahyarham.

Saya juga ingin menyampaikan salam takziah daripada MB Perak dan Ketua Pemuda BN Khairy Jamaluddin di atas insiden ini. Sesunguhnya takdir ini tidak akan mematahkan semangat pemuda untuk meneruskan perjuangan barisan nasional.

Pemuda BN mengiktiraf segala jasa dan bakti allhyarham dan menganggap beliau adalah seorang wira pemuda perak. Semoga rohnya dicucuri rahmat," katanya


Ustaz Azhar Idrus BOGELKAN NURUL IZZAH?




Nurul Izzah nie dah kena londaeh dengan perbuatannya sendiri,apa nak buat benda nie dah heboh satu malaya.Semalam ada rakan seperjuangan bertanya adakah benar MKP dah melihat video berkenaan.Jawapanya YA.Tunggu ajelah nanti MKP siarkan dalam blog ini......tapi sebelum tue kita tengok apa yang Ustad Azhar Idrus katakan mengenai PTPTN.Izaah ini adalah kantoi anda yang pertama kerana berjaya menghasut pelajar yang kurang cerdik dan akai depa nie letak kat lutut".........Kenapa MKP highlight video nie kerana Ustad Azhar Idrus nie ramai pengikutnya dan ramai pengikut tak salah MKP siarkan walaupun tak berapa suka nak siarkan akan tetapi ini bagus untuk anak muda yang kurang sedaq dan boleh membuka fikiran mereka dalam isu demo semalam.




PEMUDA BN MENGAMUK LAGI APA HAL YEOP? @HishamuddinH20 @ZambryAbdkadir @Azwanbro


BN Pilihan Orang Muda membentuk satu ketumbukan yang besar dan hebat dikalangan anak muda di Perak di Perasmian Jentera BN Pilihan Orang Muda di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak.

Beberapa pemimpin dan ketua sayap parti juga kelihatan membentuk satu ketumbukan gelombang biru anak mudi sebentar tadi. Kelihatan Naib Presiden UMNO Malaysia, DS Hishammmudin diiringi Menteri Besar Perak DS Zambry Abdul Kadir, Ketua Pegerakan Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairy Jamaluddin, Ketua Puteri UMNO Malaysia, Dato’ Rosnah Shirlin dan beberapa pemimpin tertinggi parti kompenen Barisan Nasional termasuk MCA dan MIC.Beberapa foto sempat dirakamkan:-
-
image
image
image
image
image
-

Saturday, April 14

VIDEO DEMO MAHASEWEL KURANG AJAQ?

Terbayang kalau macam nie cantiknya izzah.Tak guna jugak cantaik pada paras rupa akan tetapi perangai macam setan menjadi salah satu perancang kepada demo petang tadi,Berikut MKP ambil dari Jinggo-fotopages.


Demo mansuh PTPTN tak dapat sambutan


Kira-kira 300 mahasiswa berkumpul dan kemudiannya berarak menuju ke pusat membeli belah Sogo sebagai tunjuk perasaan bagi menuntut pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dimansuhkan.

Mereka mula berkumpul di perkarangan Masjid Jamek sekitar jam 2 petang.

Perhimpunan diketuai aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim dan pemimpin Solidariti Mahasiswa Malaysia itu turut disertai NGO Gabungan Anak Muda Pantai Timur.

Turut kelihatan pemimpin pembangkang, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar.

SMM sebelum ini menyasarkan 5,000 mahasiswa dan 'mangsa' hutang pinjaman PTPTN turun menyertai himpunan itu.


GAMBAQ TERKINI DEMO MAHASEWEL.....

Punya celaka mahasawel nie gambaq macam hindu mampos depa buat pulak kali nie,,yang pelik tue budaya sapa punya ajaran depa nie bawa.....Dalam budaya Melayu tak pernah ajaq buat macam benda nie umpama menghina Agama Hindu dan Budha.....Belajaq tinggi-tinggi tapi akai letak kat bawah tapak kaki.

Barua nie manjadi dalang dalam Demo nie......Mahasiswa yang mai dari utara Tian Chua yang sponser..Siap bas kena tahan td depa habaq dalam twitter...

Awat Adam Adli ne dok dalam khemah takut kena tampaq lagi sekali ke?

Macam kera tak dapat pisang pulak dah MKP tengok puak mahasewel nie....



rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive