Thursday, April 26

VIDEO NAMEWEE PUKIMAK BAWAK CIKARO THAILAND SOKONG BERSIH


Namewee anak haram jadah nie pulak buat hal dengan satu video yang menyokong Bersih 3.0....Lahanat sungguh musibat dajal nie dari dulu MKP memang berbulu dengan sikap kurang ajaq anak haram nie...Apa kejadah si Menteli yang suka back up anak haram nie.Terbaru video hasil kerja babi pukimak nie telah dihasilkan untuk promosi bersih 3.0.Yang peliknya anak haram nie bawak pula sijalang dari thailand.....


Sapa yang pukimak?????????dajal sial punya Namewee!!!!!

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menutup sementara Dataran Merdeka dan semua laluan ke kawasan itu berkuatkuasa 6 pagi esok sehingga 6 pagi Ahad ini.

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail, dalam satu kenyataan hari ini, berkata penutupan sementara kawasan tersebut kepada orang awam adalah menurut seksyen 65 Akta Kerajaan Tempatan 1976 dan dikawal di bawah Undang-undang Kecil Kerajaan Tempatan (Dataran Merdeka) (Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur) 1992.

DBKL sebelum ini menolak permohonan penganjur satu perhimpunan yang mahu mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka Sabtu ini kerana ia tidak bertaraf nasional dan membabitkan kepentingan masyarakat.

DBKL sudah menawarkan Stadium Titiwangsa di sini, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.

Perbadanan Stadium Malaysia juga dilaporkan bersedia menawarkan Stadium Nasional Bukit Jalil sebagai lokasi perhimpunan manakala pemilik Stadium Merdeka, Merdeka Heritage Trust, juga dilaporkan bersedia mempertimbangkan permohonan penggunaan stadium itu sebagai lokasi perhimpunan. - BERNAMA

PEKIDA BAGI AMARAN, SARANG TEBUAN JANGAN DIJOLOK?


Sejak semalam selepas debat Khairi Jamaluddin dan Ambiga ramai yang respon kepada debat tersebut menyatakan Ambiga sudah ketandusan idea serta penganjuran Bersih 3.0 tidak lagi releven.....Berbalik pada itu MKP bertanyakan kepada ahli PAS serta PKR sekitar Pulau Pinang menyatakan tidak akan turun pada bersih kali ini kerana hilang pecaya kepada kepimpinan Bersih 3.0.Terbaru pertubuhan bukan kerajaan mahu penganjur BERSIH 3.0 untuk tidak meneruskan hasrat mereka mengadakan bantahan di Dataran Merdeka di Kuala Lumpur pada Sabtu ini.

Hari ini, Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN) berkata pihaknya bersiap sedia mengarahkan lebih 500 ahlinya untuk turut serta bersama Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamaiah Malaysia (Pekida) bagi menghalang perhimpunan itu.

Pengerusinya, Mejar (B) Razali Zakaria berkata, bagaimanapun, arahan itu bergantung kepada situasi dan keadaan sebenar sebelum perhimpunan BERSIH 3.0 itu diadakan."Sekiranya penganjur BERSIH 3.0 akur dengan arahan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Polis untuk tidak berhimpun di Dataran Merdeka, kami tidak akan bersama dengan mereka.

"Tetapi sekiranya mereka masih berdegil untuk berhimpun di Dataran Merdeka, kita sebagai sebuah badan bukan kerajaan (NGO) anti BERSIH akan bersama dengan NGO yang lain untuk menghalang dan memprotes tindakan mereka ini," katanya.

Mengulas lanjut, Razali turut mengajak mana-mana NGO yang prihatin dan bertanggungjawab untuk turut sama menyertai gabungan ini.Semalam, Pekida Bandar Tun Razak melancarkan 'perang' ke atas himpunan BERSIH 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka, Sabtu ini.

Pengerusinya, Datuk Ahmad Bastari Muslim memberi amaran bahawa ahli PEKIDA akan turun menentang perhimpunan itu."Sarang tebuan jangan dijolok, Harimau yang tidur jangan dikejut kami akan berperang habis- habisan," ujarnya.

Penganjur BERSIH sehingga kelmarin tetap berdegil dan mahu mengadakan himpunan 'duduk bantah' itu di Dataran Merdeka meskipun Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan mereka.

DBKL kemudiannya menawarkan beberapa alternatif lokasi lain yang telah digazetkan oleh kerajaan dalam Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2012.

@AMENOWORLD KANTOI MENIPU GAMBAR PM?




Gambar diatas MKP print screen dari blog Amenoworld yang kantoi menipu mana punya gambaq dia ambil supaya menampakkan pemimpin UMNO nie tak faham dan bodoh mengenai pemakaian selendang.Sampai macam tue terdesak blogger pencacai pakatan anak haram nie mencari bahan.Yang heran tue ramai pulak penyokong bangang masuk dalam tue.melalut pulak MKP nie berikut bukti gambar sebaliknya.


tahniah MKP ucapkan kepada gombakgempur.blogspot.com kerana upload gambar nie jika tidak bermaharajalela puak anak haram nie mengutuk pemimpin UMNO kurang cerdik dan sebagainya.Jelas tertera didalam gambar tue yang diatas dipakai sebelah kiri dan dibawah sebelah kanan.......Puak babi nie kena ajaq macam nie.....untuk laporan penuh apa berlaku semalam layari

http://gombakgempur.blogspot.com/2012/04/dato-seri-najib-bergelar-laksamana.html?utm_source=BP_recent

- Posted using BlogPress from my iPad

ZARINA ANJOLIE BUAT HAL LAGI?


Zarina nie buat hal lagi?baru saja habis pergaduhanya dengan Luftya reda tetiba pagi semalam gambaq terbaru muncul dilaman twitter zarina dicium oleh seorang jejaka.Sehingga kini ianya telah disebarkan melalui internet.Apa kes sampai macam nie MKP cuba menghubungi zarina akan tetapi gagal kerana telefonnya telah ditutup.Macam mana ni? Lepas satu, satu hal yang berlaku kepada aktres ini. Lepas ini apa pula?

MKP ayat sempoi : Jangan main-main dengan media sosial sekarang. Sekali terlepas ke dalamnya, habislah.

FOTO PASANGAN SAMA JANTINA BERPELUKAN DI PRA-BERSIH 3.0 DATARAN MERDEKA!!


Imej LGBT yang dibawa Mislina Mustafa amat tidak disenangi oleh kumpulan mahasiswa yang mendapat sokongan puak Islamist dalam parti pembangkang.

Pergaulan bebas lelaki dengan perempuan juga memberi tekanan yang kuat dari persepsi dan sokongan orang ramai.Hari ini kedua dua kumpulan ini akhir nya berpecah.

Mahasiswa masih kekal dengan saki baki yang ada di lokasi yang sama. Kumpulan 'LGBT' telah berpindah dan mengambil tempat di hujung padang bawah bendera besar. seterusnya






KJ BALUN AMBIGA KAW-KAW PUNYA?


Jika tidak kerana penyokong-penyokongnya menguasai dewan Kelab Bukit Utama,dekat Kuala Lumpur Rabu malam , Datuk S.Ambiga boleh malu apabila Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berjaya 'screw' bos Bersih 3.0 itu dalam debat mereka berhubung pembaharuan sistem pilihan raya.

Sebagai peguam dan pernah menerajui Majlis Peguam, Ambiga hanya mampu berhujah cari segala hal kecil dan remeh untuk menyalahkan Suruhajaya Pilihanraya (SPR) dan mendesak pilihanraya ditangguhkan selagi proses membersihkan senarai pemilih gagal dilaksanakan.

Selain menuntut kesemua lapan cadangan hasil perhimpunan haram Bersih 2.0 tahun lalu, Ambiga turut membangkitkan penyalahgunaan kad pengenalan berkaitan gender dan alamat.

Isu undi pos turut dijadikan modal namun Khairy yang tampil cool sepanjang debat cukup bersedia dengan maklumat dan angka-angka bagi mematahkan hujah serta tuduhan Ambiga terhadap SPR.
kj-ambiga-crowd


Lagu lama mengkritik SPR oleh Ambiga hanya dapat sokongan pengikut beliau yang menguasai dewan kelab.Sewaktu majlis dibuka kepada penonton bertanya, beberapa orang pengikut Bersih menguasai soalan.

Malah, satu ketika seorang daripada mereka merampas mikrofon kerana mahu bertanya lebih panjang sedangkan masa diperuntukkan cuma 30 saat sahaja.

Daripada kira-kira 1,500 penonton dengan kira-kira 200 orang di luar dewan yang mengikuti debat satu sentengah jam itu menerusi skrin besar, hampir 1,000 orang adalah penyokong Ambiga.

Walaupun diasak pelbagai soalan, Khairy dapat menjawab dengan fakta dan angka menyebabkan Ambiga dan mereka yang bertanya terpaksa akur bahawa dakwaan mereka terhadap SPR bukan semuanya tepat.

kj-ambiga3-debat


Ambiga juga tidak ada point baru selepas Khairy berjaya mematahkan hujah dan dakwaannya terutama isu kira-kira 42,000 pengundi yang belum dapat dibersihkan SPR dan isu undi pos.

Menariknya, Khairy mempelawa Ambiga berjumpa dan berbincang dengan SPR bukannya dan membuat macam-macam dakwaan terhadap suruhanjaya itu menerusi sidang media sahaja.

Walaupun, pada awalnya Ambiga berkeras menyalahkan dan menyatakan rasa tidak percayanya kepada SPR, Khairy dapat menyakinkan peguam itu untuk berjumpa dan berbincang dengan SPR.

Ditemui Agendadaily selepas debat itu, Khairy berkata, debat itu berjaya membuat Ambiga mengakui bahawa pendiriannya tidak mempercayai SPR, ‘lebur’ dengan debat malam tadi.
kj-ambiga-kecoh


“Akhirnya beliau mengakui dan sedia duduk bersama dengan SPR. Ini satu kemajuan yang dia mengakui bahawa pendirian beliau yang tidak percaya pada SPR dan minta pegawai SPR letak jawatan adalah tidak munasabah,” katanya.

Katanya, rakyat dan penyokong tahu bahawa semua angka disebuat Bersih tidak boleh ditelan bulat-bulat kerana ada penjelasan yang semua harus dengar terlebih dahulu.

Bagaimanapun, ini tidak bermakna kedegilan Bersih 3.0 mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka juga pada Sabtu ini batal dengan pendirian lembut Ambiga terhadap SPR.

Ambiga menegaskan Bersih 3.0 tetap ke Dataran Merdeka walaupun di tawarkan lokasi baru di Stadium Merdeka.



Beliau beri alasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) baru memaklumkan lokasi itu sedangkan perhimpunan itu hanya tinggal dua hari sahaja lagi.

Kononnya jika tukar lokasi ia akan mengelirukan mereka yang hendak menyertai perhimpunan itu.

Barangkali kerana kedegilan itu juga, Ambiga terpaksa merah telinga ketika mahu meninggalkan majlis itu apabila bergema jeritan TIBAI...TIBAI...TIBAI oleh beberapa penonton yang mungkin juga nak lepas geram kerana memikirkan Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 hanya mainan politik pembangkang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebab itu ketika debat Khairy berkata, ianya bukan soal Stadium Merdeka atau Dataran Merdeka tetapi soal pilihanraya yang adil dan bersih.

Beliau tidak mempersoalkan hak Ambiga dan Bersih membangkitkan isu berkaitan SPR, tetapi adalah tidak wajar katanya rakyat diheret sama di jalanan sedangkan kerajaan masih meneruskan reformasi bagi penambahbaikkan sistem pilihan raya di negara ini.



Hakikatnya malam tadi menyaksikan Ambiga hanya menang sorak sebaliknya Khairy walaupun batuk-batuk masih mampu berhujah dengan berjaya dan mematahkan pandangan buruk Ambiga dan Bersih terhadap SPR selama ini.- 26/4/2012- OLEH ROSLAN BIAN AD

OCCUPY DATARAN DAH MULA BERPECAH?

Macam nie nak dikatakan berjuang apa kejadah depa nie sampai dah bergaduh pulak.Rasanya pemimpin Pakatan Haram tidak lagi memberi dana kepada aktivis nie?Selepas insiden diserbu oleh DBKL dan dedahan oleh para sahabat blogger mereka nie menyokong LGBT serta perilaku kurang moral telah menjauhi pemimpin mereka.Mana Nurul Izzah dah lari ke?

Aktivis ‘Occupy Dataran’ hari ini meninggalkan Aktivis Mahasiswa terkontang-kanting di Dataran Merdeka selepas 11 hari mereka berkampung di sana bersama mereka.

Menurut laporan portal berita Malaysian Digest, wujud perselisihan faham di antara kedua-dua kumpulan aktivis itu yang menyebabkan aktivis ‘Occupy Dataran’ meninggalkan lokasi protes tersebut.

Kumpulan yang diketuai oleh Fahmi Reza itu dilihat meninggalkan ‘kem’ dengan membawa semua barangan peribadi mereka termasuk khemah.

Ketika ini hanya seorang sahaja aktivis mahasiswa yang berada di Dataran Merdeka iaitu yang dikenali sebagai Alif daripada Legasi Mahasiswa Progresif yang memberitahu kumpulan Occupy Dataran membuat keputusan untuk beredar selepas berlaku pertikaman lidah dengan kumpulan mahasiswa.

“Ada beberapa perkara yang kedua-dua kumpulan tidak dapat mencapai kesepakatan yang menyebabkan mereka (Occupy Dataran) mahu beredar,” kata Alif.

“Mereka langsung tidak memberitahu kami, mereka hanya kemas barangan mereka dan beredar bersama-sama khemah yang di antaranya kepunyaan kami,” tambah beliau.

Sebelum ini kedua-dua kumpulan aktivis tersebut nekad untuk terus berkhemah di Dataran Merdeka hingga 28 April ini bersempena dengan perhimpunan Bersih 3.0.

Perkembangan terbaru itu membuktikan yang perjuangan mereka selama ini sekadar hangat-hangat tahi ayam.

TARIAN SEKSI TERBARU REJIM DAP MENYESATKAN ANAK MUDA PENANG.?


Kalau macam nie teruk akibatnya nanti.

Wednesday, April 25

NORA DANISH MASIH RAMAI MENANTI?


Siapa sangka gosip desas desus yang sebelum ini hanya gosip liar, kini sudah menjadi kenyataan bahawa Fasha Sadha dan Jejai bakal melansungkan perkahwinannya pada 27 April ini. Pastinya dua pasangan ini tidak sabar menunggu detik detik kegembiraan ini.

Menurut bekas isteri Jejai, Nora Danish memberitahu pada hari perkahwinan mereka dia tidak hadir pada hari perkahwinan berlansung. Pertamanya Jejai dan Fasha Sandha tidak memberikan Kad Jemputan pada gadis yang cukup popular didalam lakonanTentang Dhia. Wah Jejai kalau tak sabar pun dapat isteri baru janganlah tak dijemput lansung isteri lama, paling kurang pun berilah kad, samaada dia ingin datang ker idak lain lah ceritanya itu.

Walaubagaimanapun pelakon cantik ini menjelaskan kepada media bahawa dia tidak dijemput
mungkin kerana mereka tahu Nora nak pergi ke umrah agaknya. ( Wah Nora still cover line) Nora akan berangkat ke Mekah pada pagi Jumaat ini dan bakal berada di sana selama 13 hari.

MKP Ayat Sempoi ; Nora masih ramai yang ada diluar sana menanti dan pasti jidoh dan pertemuan ditangannya.......

LIVE STREAMING - DEBAT @KHAIRYKJ -vs- @AMBIGA_S


KHAIRY -vs- AMBIGA

Bagi yang tak dapat turun KL malam ni, saksikan debat antara KP Umno, KJ dengan Pengerusi Bersih 3.0, Ambiga jam 8.00 malam ini secara live streaming dari The Club Bukit Utama Damansara di sini... (ehsan : mobtv)

DIAN TAK KISAH DAN ANWAR PULAK?


Aktres terkenal Indonesia, Dian Sastrowardoyo menjadi mangsa pihak tidak bertanggungjawab apabila gambar bogelnya telah tersebar meluas di laman web.

Namun bagi Dian, dia tidak langsung tidak menampakkan kegusaran atau risau, malah Dian bersikap tenang sahaja menghadapi kontroversi gambar bogelnya itu.

"Saya tenang saja kerana saya tahu itu bukan gambar saya. Buat apa saya perlu peningkan kepala untuk buat laporan polis, ia bukan saya, jadi tenang saja saya." Kata Dian kepada WowKeren ketika ditemui di Hotel Kempinski, Jakarta Pusat, Khamis yang lalu.

Gambar yang dikatakan bintang filem "Ada Apa Dengan Cinta" itu menperlihatkan seorang perempuan mirip Dian berbogel tanpa seurat benang dengan kedua-dua kakinya menutup payudaranya. Wajah wanita dalam gambar tersebut memang sama seperti Dian Sastro, namun ia jelas kelihatan bahawa gambar tersebut tidak asli dan ia dihasilkan melalui teknik 'super impose' (pertindihan).

Sebelum ini, ibu kepada Syailendra Sutowo pernah terkena kontroversi gambar bogel palsu beberapa tahun yang lepas.


MKP AYAT SEMPOI : ANWAR KISAH KE VIDEO NIE???????

UMNO TANJONG TURUN PADANG MEMBERIKAN BANTUAN PINJAMAN TEKUN @NajibRazak



Ketua Umno Bahagian Tanjong Datuk Ahmad Ibni Hajar Turun padang ke gerai peniaga yang memohon peminjam TEKUN untuk menyerahkan cek dan menampal poster.Gerai tersebut dimiliki oleh Che Jam dan pinjaman sebanyak 3ribu ringgit.

Mohd Taufique senyum apabila cek diserahkan. 

Nasir Jeruk yang terkenal di jalan Chowrasta telah diberi cek pinjaman sebanyak 20ribu ringgit.

Mohamad Noorazam telah menerima pinjaman TEKUN sebanyak 25ribu yang kini menjalankan perniagaan tudung dan pakaian wanita di bazzar Chowrasta.

Yayasan TEKUN Nasional telah ditubuhkan pada tahun 1998 sebagai sebuah institusi di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi. Matlamat penubuhan Yayasan TEKUN Nasional pada ketika itu adalah untuk menyediakan pembiayaan modal dengan mudah dan cepat kepada golongan Bumiputera yang ingin melibatkan diri dalam bidang perniagaan dan menjadi usahawan.

Sejak diwujudkan hinggalah ke hari ini TEKUN Nasional telah berjaya melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya sepertimana yang diharapkan. Sehingga 31 Disember 2011 , TEKUN Nasional telah menyediakan pembiayaan sebanyak RM 1.4 bilion kepada 154,216 orang usahawan diseluruh negara. Untuk tahun 2012 ini, TEKUN Nasional telah memperuntukkan sebanyak RM 350 juta sebagai pembiayaan kepada seramai 34,000 usahawan.

PERIUK NASI 36ribu PEMANDU TEKSI DIPERTARUHKAN?




36,000 pemandu teksi di sekitar Wilayah Persekutuan akan mengalami kerugian sekiranya himpunan BERSIH 3.0 Duduk Bantah yang dijadual pada 28 April ini diteruskan.

Kesal dengan tindakan penganjur yang berdegil mahu meneruskan perhimpunan itu walaupun sudah dilarang berbuat demikian di lokasi yang menjadi pilihan mereka, Persatuan Pemanda Teksi Malaysia (PETEKMA) hari ini tampil membuat laporan polis.

Timbalan Presiden PETEKMA, Mohd Syahrir Abd Aziz yang ditemui selepas membuat laporan berkenaan berkata, pengalaman himpunan BERSIH yang pertama dan kedua Julai tahun lalu banyak memberi kesan kepada pendapatan pemandu teksi di ibu negara.

"Sudah tiga kali BERSIH, kami tidak boleh cari makan. Bukan sikit kerugian,"katanya

"Tiap kali nak buat perhimpunan kami yang seksa. Dataran Merdeka kami tak setuju, tapi jangan juga di jalanan dan Stadium Merdeka. Kami minta tolong dengan pihak penganjur".

PETEKMA hari ini membuat report di Balai Polis Dang Wangi memohon pihak berkuasa mengawal keadaan supaya perhimpunan yang didakwa penganjur sebagai himpunan aman itu tidak merebak di jalanan. "Tolong jangan buat di jalanan. Kami dengar sudah ditawar di stadium,buatlah. Jangan buat dijalanan,"

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussien sebelum ini berkata pihaknya telah menyarankan kepada DBKL untuk menyediakan lokasi altenatif bagi memberi laluan kepada himpunan BERSIH 3.0.

Sementara Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail semalam mencadangkan agar himpunan Duduk Bantah Sabtu ini diadakan di mana-mana lokasi alternatif seperti di Stadium Badminton, Stadium bola sepak Cheras dan Stadium Titiwangsa.

Jawatankuasa Pemandu BERSIH pada sidang media hari ini bagaimanapun menegaskan pihaknya tetap akan berhimpun di Dataran Merdeka.

Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk Ambiga Sreenevasan hari ini turut memaklumkan enam lokasi dijadikan tempat berkumpul para demonstran sebelum menuju ke Dataran Merdeka.

Lokasi berkenaan ialah di Masjid Negara, Masjid India, KLCC, Pasar Seni, Brieckfield dan Jalan Sultan.

Komen MKP ; Ambiga nie paham dan mengerti akan kesengsaraan yang dilalui oleh pemandu teksi nie,mereka kais pagi makan pagi kais petang makan petang.Jika punca rezeki sudah ditutup bagaimana nak menyara anak bini kat umah.Apa kejadah perjuangan kepada rakyat akan tetapi tidak memikirkan nasib rakyat yang bukanya sikit beb 36ribu tue.Yang berhimpun pun nanti tak sampai juamlah tue.Apa kata pemandu teksi nie pi ludah ambiga dan pemimpin yang menyokong bershit 3.0 nie pun mahu lemas dibuatnya.So sesama kita fikirkan!!!!!!!

- Posted using BlogPress from my iPad

BERSIH YANG MENIPU RAKYAT MALAYSIA?


Perhimpunan Bersih diuar-uarkan akan datang lagi, disertai parti politik pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atas alasan mahukan satu sistem pilihan raya yang 'bersih'.

Pada hemat saya perhimpunan Bersih ini hanya membuang masa, bahkan mengelirukan rakyat. Sekali gus pada masa sama menunjukkan kerakusan parti politik pembangkang yang gilakan kuasa politik untuk memerintah negara.

Saya berikan lima sebab untuk menyokong pandangan ini:

Pertama, sikap pembangkang meragui kredibiliti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) adalah ibarat menjilat ludah sendiri. Ini kerana Kelantan masih diperintah Pas sejak 1990, Pas menawan Terengganu (PRU 1999) dan pembangkang menafikan dua pertiga majoriti Barisan Nasional (BN) di Parlimen pada PRU 2008. Selain itu pembangkang berjaya menawan Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Selangor.

Ini menunjukkan bahawa rakyat Malaysia sudah tahu betapa hebatnya kuasa undi mereka di dalam proses pilihan raya. Kenapa perlu diragui SPR sedangkan SPR adalah satu badan penyelaras pilihan raya?

Malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, bersetuju menubuhkan Jawatankuasa Penambahbaikan Pilihan Raya. Apa lagi yang parti pembangkang mahukan? Rakyat Malaysia bukan bodoh macam lembu yang boleh ditarik hidung ke sana ke sini oleh pembangkang.

Kedua, proses pendaftaran pengundi dari dahulu hingga sekarang sentiasa dipertikaikan oleh pembangkang. Namun pada masa yang sama dalam setiap keputusan pilihan raya di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) mahu pun Parlimen ada juga calon pembangkang menang dengan majoriti di bawah 100 undi. Apa lagi pembangkang mahu? Tak bersih lagikah pilihan raya di Malaysia?

Ketiga, jika sistem pilihan raya di Malaysia ini diragui kebersihannya, bagaimanakah pula Kelantan masih diperintah oleh Pas sejak 1990? Pada masa yang sama dari tahun 1990 sehingga sekarang sistem pilihan raya di Malaysia menjalani pelbagai proses penambahbaikan oleh SPR, menjadikan proses pilihan raya di Malaysia lebih mudah dan lebih telus. Kalau betul SPR kuda tunggangan BN sudah semestinya Kelantan berjaya ditawan kembali oleh BN. Namun perkara ini tidak berlaku. Apa lagi pembangkang mahu?

Keempat, pelbagai siri Pilihan raya Kecil (PRK) selepas PRU 2008 masih menunjukkan keputusan-keputusan yang juga berpihak kepada pembangkang. Ada yang berpandangan PRK memberikan kelebihan kepada parti memerintah iaitu BN, namun ia tidak berlaku. Apa yang tidak bersihnya PRK di Malaysia?

Kelima, rakyat Malaysia sudah semakin mahir menggunakan kuasa undi untuk membuat keputusan siapa yang akan mereka undi di dalam pilihan raya. Keputusan PRU selepas PRU 1990 menunjukkan bagaimana transformasi politik berlaku di kalangan rakyat Malaysia yang bergelar pengundi. Mereka semakin hari semakin bijak, matang di dalam menilai yang mana kaca dan yang mana intan memilih siapa yang akan menjadi wakil rakyat mereka.

Kesimpulannya perhimpunan Bersih ini hanya untuk orang-orang yang taksub dengan parti politik pembangkang sahaja. Biarkan mereka yang hanyut dalam lautan idealisme retorik pembangkang sahaja yang hadir di dalam perhimpunan ini. Membuang masa sahaja bahkan membingungkan rakyat.

Proses pemilihan kepimpinan dalam parti pembangkang pun dipertikaikan oleh ahli-ahlinya, terutama yang bertanding merebut jawatan tertinggi parti. Inikan pula mahu bercakap mengenai bersihnya pilihan raya Malaysia.

Cermin dulu parti sendiri sebelum mengata orang lain. Lebih baik kita luangkan masa yang lebih berfaedah dengan keluarga tercinta atau menghadiri aktiviti masyarakat setempat di kawasan kita daripada menyertai perhimpunan sebegini.

Rakyat Malaysia bukan bodoh. Parti pembangkang jangan terlampau yakin bahawa mereka akan berjaya menawan Putrajaya. Jangan terkejut kalau pembangkang kalah teruk di dalam PRU akan datang. Semua orang boleh bercakap dan berjanji tetapi bukan semua boleh mengotakan janjinya. Hentikanlah retorik dan janji-janji palsu wahai parti pembangkang! Kami tak mahu parti yang menanam tebu di bibir memerintah Malaysia!

MELAYU PAS,INDIA PKR DAN CINA DAP,,,,LAWAK BEB?


Baru-baru ini adalah seorang kawan menceritakan kisah (dongeng) ini.

Menurut ceritanya terdapat 3 orang kontraktor yang dipanggil mengadap ahli lembaga pengarah sebuah agensi kerajaan untuk membentangkan cadangan projek membina sebuah dewan masyarakat.

Kontraktor pertama adalah seorang berbangsa Melayu. Dengan memakai kopiah dan berbaju kemeja biasa, beliau memasuki bilik mesyuarat pengarah dan membentangkan mengenai projek tersebut.

“Kos projek ini adalah 1 juta” kata kontraktor itu di akhir pembentangan.

Terkejut ahli lembaga pengarah dengan pengumuman itu.

“Harga ini terlalu murah, mampu ke Tuan Haji menyiapkan projek ini ?”tanya salah seorang ahli lembaga pengarah.

“Saya ni kerja ikhlas dan ambil untung sedikit saja, jadi memanglah saya mampu” balas kontraktor Melayu ini.

Maka ahli lembaga pengarah semuanya terharu dan mereka mula membuat keputusan bahawa mungkin inilah kontraktor terbaik untuk menjalankan projek ini.

Selepas kontraktor ini keluar, masuk pula seorang kontraktor kedua berbangsa India untuk membentangkan projek yang sama.

“Harga yang saya cadangkan adalah 1.5 juta”, kata kontraktor India ini di akhir pembentangan.

“Kenapa mahal sangat ? tapi Pak Haji tu baru 1 juta saja”, tanya ketua lembaga pengarah.

“Tuan-tuan sekalian, Pak Haji tadi tidak tahu mengenai harga barangan yang tengah naik. Tak lama lagi harga besi, simen, minyak dan batu akan naik. Jadi ini adalah harga yang paling baik dan saya dapat siapkan projek ini sebaik mungkin”, balas kontraktor India ini.

Semua ahli lembaga pengarah mula mengangguk setuju. Mereka mula melihat bahawa Pak Haji tadi adalah orang yang tidak mampu menjalankan projek itu sehingga habis. Mungkin kontraktor India ini adalah yang terbaik kerana dia berfikiran kehadapan dan tahu mengenai projek ini dengan baik.

Akhir sekali, dipanggil kontraktor yang ketiga, seorang yang berbangsa Cina untuk membentangkan projek ini. Pada saat ini sebenarnya semua ahli lembaga pengarah sudahpun membuat keputusan untuk mengambil kontraktor India sebagai pilihan utama mereka.

“Harga projek ini saya cadangkan adalah RM 2.5 Juta”, kata kontraktor Cina ini di akhir pembentangannya.

“Huh ? Mahalnyaaaaa….. Kamu tahu tak ?, Pak Haji tadi hanya RM 1 juta, kontraktor India itu hanya RM 1.5 juta. Kenapa kamu punya tiba-tiba RM 2.5 juta”, kata salah seorang daripada ahli lembaga pengarah.

Ahli lembaga pengarah yang lain pun mula mengelengkan kepala tanda tidak setuju. Mereka mula berbisik sesama sendiri bagi memastikan tidak ada ahli lembaga pengarah yang bersetuju.

Akhirnya semua terdiam menanti apakah alasan yang akan diberikan oleh kontraktor Cina ini.

“Saya punya harga adalah yang terbaik. RM 1.5 juta adalah harga untuk menyiapkan projek ini dan bakinya RM 1 juta adalah untuk tuan-tuan semua”, Jawab kontraktor Cina ini dengan senyuman manis di muka.

Semua ahli lembaga pengarah spontan gelak riang dan terus bersetuju dan menganugerahkan projek ini terus kepada kontraktor Cina ini.

MKP Ayat Sempoi ; Melayu PAS janji tak tunai macam Mat Sabu,India macam yang dok ada dalam PKR,,,,Cina pulak sudah tentu LGE Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang....Yang tertipu siapa? 

Tuesday, April 24

PADANG KOTA MANGSA BERSIH 3.0.


DAP dengan sikap cauvanis sekali lagi cuba mencemarkan tempat bersejarah sejak berkurun lamanya yang telah menjadi satu mercu tanda bagi Pulau Pinang.Lokasi Bersih 3.0 pada peringkat Pulau pinang bakal diadakan pada 28 atau 29 April 2012.Maklumat sulit ini telah diberitahu oleh orang kuat Pejabat Ketua Menteri sendiri.Kantoi puak anak haram nie dengan sikap mahu mencemarkan kesucian tanda mercu dan telah menjadi tapak warisan bagi negeri Pulau Pinang yang telah diwartakan oleh World Heritage.Berbalik kepada Padang kota ini MKP ingin berkongsi sejarah mengenai Padang Kota.

Padang Kota merupakan satu kawasan di bandaraya George Town. Ia terletak di dalam kawasan parlimen Tanjung. Padang Kota terbahagi kepada dua bahagian iaitu Padang Kota Lama dan Padang Kota Baru. Di sini beberapa acara penting selalu diadakan seperti sambutan hari kemerdekaan, Sambutan Tahun Baru, dan acara santai yang lain.


Padang Kota menghadap ke arah laut. Dari Padang Kota , pengunjung dapat melihat Jambatan Pulau Pinang yang menghubungkan kawasan pulau ke tanah besar dengan jelas dan juga feri Pulau Pinang berselisih membawa penumpang dan kenderaan dari Pangkalan Sultan Abdul Halim ke Pangkalan Raja Tun Uda. Di Padang Kota Lama, terdapat bangunan bersejarah yang dikenali sebagai Fort Cornwallis. Kapten SHTI Francis Light telah mengibarkan bendera Union Jack di Kota_Cornwallis . Kubu pertahanan dibina di Padang Kota Lama dan beberapa buah meriam di sini masih dapat dilihat dengan jelas. Walaupun British tidak lagi menjadi pentadbir di Pulau Pinang, tetapi legasi British dapat dilihat jelas sekitar Padang Kota.

Padang kota menjadi tumpuan pelancong dan penduduk yang inginkan ketenangan dan menikmati makanan popular Pulau Pinang iaitu nasi kandar ,pasembor, cendol dan juga laksa. Kebanyakan pengunjung Padang Kota gemar untuk melepak di tembok benteng laut untuk merasai angin bertiup sambil bersantai. Benteng dibina di tepi laut bagi menghalang hakisan ombak . Walaubagaimanapun, disebabkan keadaan air laut yang tidak dapat dijangka di tebing padang kota, pengunjung tidak berani untuk mandi. Ia boleh menjadi pasang secara tiba-tiba dan berbahaya. Semasa Tsunami 2004, air laut di sini telah melepasi benteng dan menyebabkan air melimpah ke luar. Untuk berkelah, tempat yang sesuai ialah Pantai Moon Light di Batu Feringghi, Tanjung Bungah dan sekitarnya.

Beberapa bangunan terdapat di sekitar Padang Kota ialah Town Hall, City Hall dan Dewan Sri Pinang. Untuk ke padang kota, ianya mengambil lebih kurang 20 minit selepas Jambatan Pulau pinang dan mengikut keadaan lalu lintas. Keadaan lalu lintas menuju ke arah Pusat bandarraya Georgetown dan ke Bayan Lepas sangat sesak pada waktu pagi, tengahari, petang dan hujung minggu. Penumpang mestilah pandai merancang perjalanan.


Selain Padang kota lokasi utama penganjuran Bersih terbesar diwar-warkan akan berlangsung di Dataran Merdeka akan tetapi kelulusan permit setakat ini tidak diluluskan oleh Pihak DBKL atas alasan  Dataran Merdeka hanya layak digunakan peringat Kebangsaan.Namun di Pulau Pinang Padang Kota yang dikuasai oleh Kerajaan Cauvanis DAP boleh berbuat sedemikian kerana semua arahan datang dari Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Pulau Pinang kerana pemimpin melayu dibawah PR  yang ada disana hanya digunakan sebagai boneka memuaskan nafsu Cauvanis DAP tanpa mengambil kira latar belakang sejarah serta kepentingan rakyat untuk beriadah.


Padang Kota merupakan lokasi utama rakyat untuk beriadah tapi dengan pengajuran bersih rakyat Pulau pinang seolah merasakan keindahan Padang Kota dicemarkan dengan memuaskan nafsu serakah pemimpin tertentu.Selain itu pelancong juga melihat Padang Kota bukan lagi tempat selamat untuk dikunjungi.......

GAMBAQ ANUWAR KANTOI BERSAMA SAMSIDAR LOLIPOP


Dah terbukti gambar nie yang depa e-mail dekat MKP dakwaan yang sah menyatakan Anwar dan Samsidar memang melakukan perbuatan terkutuk iatu makan ice-cream yang hanya diketahui oleh orang dewasa....Aksi seterusnya masih lagi kabur dan akan didedahkan kemudian.Apa kejadah pemimpin macam nie sudah terbukti sikap yang sungguh memalukan dengan aksi skandal bersama bini kawan sendiri.


Pita rakaman video sex yang melibatkan ketua umum pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim dan Shamsidar Taharin, isteri kepada pemimpin PKR Azmin Ali dijangka akan meletup tidak lama lagi.

Video seks, yang dikatakan untuk menunjukkan Anwar dan Shamsidar mempunyai oral seks, telah menjadi topik yang paling hangat.

Pita video telah diserahkan oleh S.Nallakaruppan - yang menghadapi saman RM100 juta yang difailkan terhadapnya oleh Anwar hanya beberapa jam yang lalu kepada peguamnya, Muhammad Shafee Abdullah yang turut dihadiri wakil media.

Katanya kepada peguamnya di kompleks mahkamah Kuala Lumpur “take care of this properly” dan menyerahkan pita dalam sampul berwarna coklat.

Nalakaruppan berkata beliau akan mendedahkan kandungan video di mahkamah, tetapi apabila didesak oleh wakil media apa kandungan video tersebut, beliau berkata: "Ice cream".

Hubungan sulit di antara yang Anwar dan Shamsidar telah lama dibicarakan secara terbuka oleh umum.

Azmin telah dituduh "mengorbankan" isterinya untuk mendapatkan kasih sayang Anwar dan tidak pernah menafikan hubungan antara isterinya dan Anwar, kecuali dalam seri ceramah politik longkangnya.

MKP ayat sempoi ; tunggu apa pulak anwar nak kelentoog pasal nie.

KELAINAN DALAM HIMPUNAN JUTAAN BELIA 2012.

Suatu kelainan yang dibawa oleh Kementerian Belia dan Sukan (KBS) sempena Sambutan Hari Belia Negara 2012 kali ini adalah 6km back to back events sepanjang 23 hingga 27 Mei 2012.

Terdapat lebih 500 aktiviti disenaraikan dengan 38 segmen. Selain itu, lebih 1000 orang penghibur akan menghiburkan pengunjung di 22 pentas di Putrajaya, kata Dato’ Mohid Mohamed, Ketua Setiausaha KBS semasa ditemuramah wartawan di sini, hari ini.

Dengan sasaran 2 juta pengunjung selama 5 hari kali ini, pelbagai aktiviti yang telah susun bagi menjanjikan Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena hari Belia Negara 2012 ini luarbiasa dan antara 10 himpunan atau gathering terbesar di dunia. Dengan bertemakan Jutaan Peluang, Ribuan Keriangan, HBN2012 menjanjikan sebuah karnival yang besar, menyeronokkan, membuka peluang dalam pelbagai peluang dan sukar dilupakan.

Selain konsert KPOP yang ditunggu-tunggu oleh para belia yang meminati genre pilihan anak muda Korea Top Teen dan Dal Shabet, KBS juga menyediakan pelbagai pentas dengan genre yang berbeza untuk belia Malaysia yang mempunyai bakat dan ingin membuat persembahan mengikut genre yang diminati.

Segmen World Jazz Festival HBN 2012 yang bakal menutup penyertaannya pada 28 April nanti adalah satu platform yang harus direbut oleh jutaan belia di luar sana. Maklumat lanjut, sila melayari www.hbn.gov.my atauwww.kbs.gov.my.

USTAD ZIZAN PERLEKEH ISTANA KEDAH #savekedah


Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Azizan Razak buat kesekian kalinya membuktikan sifat takbur Ulama-ulama PAS apabila meletakkan fatwa yang di keluarkan oleh Mufti atau Jawatankuasa Fatwa sama ada diwartakan atau tidak, sebagai tidak boleh dicabar atau dirayu atau disemak dinafikan atau dipersoalkan oleh mana-mana Mahkamah Sivil atau Mahkamah Syariah.

Alasan beliau iaitu fatwa Ulama adalah jauh mengatasi sistem mahkamah seolah-olah meletakkan kedudukan Ulama menjangkaui taraf manusia biasa iaitu tidak mungkin berbuat silap, malah mungkin juga berhak mengampunkan dosa manusia lain seperti mana yang pernah dilakukan oleh Nik Aziz. 

Pendirian seperti ini, jelas menyalahi ajaran Islam dan menyerupai Kristian yang meletakkan padri sebagai wakil Tuhan. Sedangkan menurut Islam, Ulama juga manusia biasa iaitu ada kelemahan masing-masing malah Islam juga memperingatkan kita tentang wujudnya Ulama jahat hatta sejahat-jahat manusia ialah Ulama yang jahat.

Jika tidak, tidak mungkin kita diperingatkan tentang Ulama-ulama jahat yang sering menyesatkan ummah. Fatwa bukan statik dan ia boleh berubah atau dipinda mengikut kesesuaian masa. Ia juga bukan satu hukum tetapi merupakan pandangan tentang hukum agama. Ulama pula bukan maksum dan bukannya menerima wahyu terus dari Allah SWT.

Oleh yang demikian, apakah jaminannya yang pandangan para Ulama tersebut tepat? Dan apa pula jaminan yang Ulama yang terlibat dalam membuat fatwa itu adalah Ulama yang sebenar-benarnya sedangkan ijazah agamanya hanya diiktiraf oleh manusia, bukan Allah SWT. Sesiapa juga, hatta orang kafir juga jika mengikuti pembelajaran agama Islam di universiti dan belajar bersungguh-sungguh tidak mustahil akan lulus dengan cemerlang juga. 

Maka apakah mereka juga boleh dikira sebagai lebih tinggi darjat di sisi Allah SWT dan diangkat sebagai Ulama? Akibat dari ‘ketakburan’ kerajaan PAS ini, Tunku Laksamana Kedah, Tunku Mansor Tunku Kassim telah membuat kenyataan yang membayangkan pihak istana juga merasa tersinggung kerana tindakan ini dikhuatiri mencabar kuasa DYMM Sultan Kedah sebagai Ketua Agama Islam Negeri. 

Jika Ulama-ulama PAS sudah meletakkan diri mereka sebagai lebih tinggi darjat dan taraf dari manusia biasa, maka Tunku atau DYMM Sultan juga tentunya berada di kedudukan lebih rendah dari mereka serta tidak berhak mempersoal atau mencabar pandangan mereka. Dari segi rekod, bukan sesuatu yang asing apabila fatwa yang dikeluarkan oleh majlis fatwa bercanggah atau berbeza dan kemudiannya diubah setelah mendengar pandangan umum. Ini adalah perkara biasa kerana yang terlibat di dalam Majlis Fatwa ialah manusia biasa. Kerajaan negeri Kedah seharusnya kembali berpijak di bumi nyata dan merendah diri. 

Bukankah Ulama itu seharusnya bersifat zuhud dan sedia mendengar pandangan semua. Kedegilan dan ketakburan yang ditonjolkan oleh kerajaan Negeri Kedah hanya menjauhkan lagi orang kafir dari Islam. Cukup-cukuplah PAS mencemarkan imej dan nama agama Islam, janganlah ditambah lagi penghinaan terhadap orang Islam dengan menunjukkan sikap yang bertentangan dengan Islam. Entah kenapa PAS sering menonjolkan sikap yang salah di tempat yang salah. 

Contohnya, apabila perlu bertegas dalam isu murtad, mereka berlembut tetapi apabila perlu bersikap terbuka seperti dalam isu fatwa ini, mereka berdegil dan berkeras pula. Kita pasti, pemimpin PAS Kedah bukannya akan mengambil masa untuk merenungkan kebenaran dalam artikel ini, tetapi sebaliknya tidak akan membuang masa langsung untuk mencaci dan menuduh penulis sebagai jahil, sesat dan sebagainya. Begitulah sifat orang yang takbur akibat terlalu sibuk mengejar dunia.BERUANG BIRU

ADUN TONG GAS TERCABAR DENGAN PENGERUSI BARU BN PULAU PINANG.


Adun yang glamour dengan menghina peniaga sebelum ini telah bersuara dengan dayus mencabar Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang,Teng Chang Yeow dicabar bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri Padang Kota pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) datang bagi membuktikannya beliau bukan boneka Umno

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Komtar, Ng Wei Aik berkata, Chang Yeow dicabar bertanding di kawasan berkenaan kerana menjadi wakil rakyat di kawasan itu selama tiga penggal iaitu dari tahun 1995 hingga 2008 sebelum tewas pada PRU12 kepada Pengerusi DAP negeri,Chow Kon Yeow dengan majoriti 2,254 undi.

Menurutnya,Chang Yeow perlu kembali ke kawasan lama untuk berdepan dengan mereka yang pernah menyokongnya sebelum ini."Chang Yeow sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan di sebuah akhbar Cina dengan mengatakan di mana dia jatuh dan di situ juga dia akan bangkit.

Nampak sangat sikap cauvanis yang ditunjukkan oleh Ng Wei Aik nie.Kenapa merasa tertekan Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri yang baru, Teng Chang Yeow yakin akan dapat memenangi semula sokongan rakyat di negeri ini terhadap BN.

Chang Yeow berkata, walaupun tugas berkenaan dilihat sukar dan penuh cabaran namun dia akan sedaya upaya mengembalikan sokongan dan kepercayaan rakyat kepada BN."Saya bukan sahaja kena berhadapan degan Ketua Menteri,Lim Guan Eng malah saya juga perlu berdepan dengan parti pembangkang yang lain.

Dalam pada itu, Chang Yeow berkata,hanya beberapa perubahan kecil sahaja yang akan dilakukan didalam jawatankuasa kerja BN memandangkan jawatankuasa sedia ada yang dipimpin oleh Pengerusi Gerakan negeri, Datuk Dr Teng Hock Nan telah mantap dan mempunyai semangat pasukan yang kukuh.


TWITTER ZAHIDA RAFIK MAKIN PANAS?


Aktres Zahida Rafik menjadi semakin popular selepas tersebar dakwaan dia menerima sejumlah wang daripada seorang menteri kanan sehingga mengundang pelbagai reaksi panas menerusi laman sembang Twitter milik pelakon itu.

Kebanyakan pengikut Twitternya iaitu di @zahida_rafik menghantar pesanan yang menyindir selain teguran pedas berhubung dakwaan kononnya dia menerima wang kira-kira RM1.5 juta daripada VIP berkenaan.

Salah seorang pengikut Twitter Zahida iaitu Fared Isa pada dua hari lalu menghantar mesej berbunyi: “Hi jutawan. Anda telah kantoi…Saya tidak pernah dengar nama anda sebelum ini hinggalah berita anda ini tersebar ke seluruh negara.”

Zahida pula membalas dengan berkata; “Sabar!!Teruskan usaha anda! Saya perlu tido sekarang, selamat malam! Esok jangan lupa tweet lagi tau…Sekurang-kurangnya saya seorang jutawan, anda pula?

Seorang lagi pengguna, Mohd Firdaus menghantar pesanan kepada Zahida lima hari lalu berbunyi: “Untung laaa @zahida_rafik hidup senang-senang sahaja hujung minggu dapat RM200,000. Nak duit beritahu sahaja dekat menteri. Saya harap berita ini satu kebenaran.”

Zahida pula membalasnya; “Maaf ye, saya bekerja keras untuk dapatkan duit. Jika kamu tak ada duit, saya boleh derma sedikit. Tidak apa, Allah akan tunjukkan kebenarannya.”

Bagaimanapun trend tersebut berubah apabila pengikut Twitter milik Zahida mula memberi komen yang positif terhadap pelakon itu apabila terdapat mereka yang menyokong dan memberi galakan kepadanya.

Seorang pengikut Twitter Zahida iaitu Tengku Iskandar menghantar mesej berbunyi; “Harap cepat selesai masalah ini sebelum makin melarat. Faham-faham sahaja la di Malaysia ini, semua hendak jadi hakim.”

Adlynn Jamlus pula menghantar mesej dengan meminta Zahida bersabar iaitu; “Bersabarlah dengan dugaan yang diberi... Insya-Allah ada hikmahnya.

Sehingga malam Isnin, akaun Twitter pelakon Anak Mami The Movie ini mempunyai 7,069 pengikut.

Rabu lalu, pemandu peribadi Zahida, Noor Azman Azemi membuat laporan polis mendakwa aktres berkenaan mendapat wang berjumlah RM1.5 juta daripada Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafie Apdal.

Bagaimanapun, Zahida dan menteri berkenaan telah menafikan tuduhan itu dan sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang cuba memfitnah mereka.AP

SOALAN MP KELANA JAYA ADA DI HIMPUNAN JUTAAN BELIA 2012.



Kementerian Belia Dan Sukan (KBS) melalui Menterinya, DS Ahmad Shabery Cheek di Parlimen baru-baru ini diajukan soalan oleh seorang YB daripada Pakatan Pembangkang, YB Kelana Jaya mengenai langkah-langkah yang diambil oleh KBS untuk memupuk belia yang kental dan berupaya melawan desakan seks daripada seorang berusia lebih 60 tahun yang didakwanya meliwat.

Kita tidak pasti adakah soalan sebegitu tidak berapa penting untuk ditanya oleh seorang YB di dalam dewan yang mulia. Banyak lagi perkara yang lebih penting untuk dipersoalkan. Tiada kepentingan yang kita nampak melainkan salah satu cara pihak pembangkang untuk mencipta keraguan. Namun, jawapan yang diberikan oleh DS Ahmad Shabery adalah sangat bernas dan sudah pastinya mampu mematikan segala keraguan yang hendak ditimbulkan.

Menurut DS Shabery, sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab, melalui 12 Kementerian yang terlibat secara langsung dengan pembangunan belia, pelbagai program telah dan sedang dijalankan bagi memastikan generasi belia menjadi warganegara yang cemerlang, kental dari segi fizikal dan mental serta bertanggungjawab kepada masyarakat.
Namun begitu, beliau menambah bahawa tidak mungkin mana-mana kerajaan yang mampu mengadakan program terhadap perlakuan setiap individu negaranya termasuk mengawal setiap individu tanpa mengira usia, yang mungkin ada keupayaan serta kelainan tertentu yang boleh menguasai seterusnya mengawal orang lain bagi memenuhi semua jenis kehendak individu berkenaan.

Menerusi jawapan beliau, DS Shabery percaya, YB Kelana Jaya boleh mencari banyak contoh di dunia di mana ada individu yang berusia tetapi mempunyai keupayaan untuk menundukkan orang lain yang lebih muda darinya. Kita sedia maklum individu yang dimaksudkan oleh YB Kelana Jaya tentulah Ketua Pembangkang.
 
Ketua Pembangkang yang juga Ketua Umum P"Gay"R ini ternyata mampu mempengaruhi ramai belia terutama mereka yang tidak mempunyai ketahanan mental yang kental. Contoh paling mudah adalah seperti golongan mahasiswa yang mengadakan demonstrasi mendesak kerajaan memansuhkan PTPTN di Dataran Merdeka baru-baru ini.
 
Oleh itu, belia janganlah mudah terpengaruh. Marilah kita bersama-sama menghabiskan masa dengan aktiviti berfaedah di Himpunan Jutaan Belia 2012 yang diadakan di Putrajaya, 23 hingga 27 Mei 2012. Banyak acara-acara menarik yang akan disediakan. Jumpa di sana! Di sana! Di sana!

SUMBER: CUCU YOK SELAMPIT BLOG

ANJING MANA PULAK TERLEPAS NIE?



Rakyat Malaysia, terutama orang Melayu diminta meneliti siapa sebenarnya Datuk Ambiga Sreenevasan sebelum mengikut telunjuknya yang meminta rakyat supaya mengadakan perhimpunan haram pada 9 Julai ini. Penganalisis politik berpendapat orang Melayu harus melihat kembali sejarah tindak-tanduk Ambiga yang pernah menimbulkan kemarahan umat Islam,terutama orang Melayu di negara ini sebelum secara membuta tuli mengikut kehendak dan telunjuknya.

Bekas Presiden Majlis Peguam itu adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dalam kes Lina Joy yang murtad, Ambiga mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut agama Islam.

Beliau turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yang membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun mendapat bantahan orang Islam, Majlis Peguam yang diterajui Ambiga tetap meneruskan forum itu.

Justeru penganalisis politik berpendapat tindak tanduk Ambiga memperlihatkan diri beliau sebagai seorang yang tidak menghormati undang-undang dan Perlembagaan dan dengan itu orang Melayu terutamanya harus memikirkan semula hasrat untuk menyertai perhimpunan haram 9 Julai yang diketuainya.


Ambiga tahu sekiranya penganjuran sesuatu perhimpunan tidak mendapat permit polis, maka perhimpunan itu tidak boleh dilakukan. Kita tidak faham kenapa dia tetap juga mahu meneruskan perhimpunan haram itu, walaupun mendapat bantahan pelbagai pihak, keperluan untuk menganjurkan perhimpunan haram itu juga tidak jelas kerana jika penganjur ingin menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), mereka boleh menggunakan saluran betul seperti membuat kenyataan di surat khabar dan media elektronik, bukannya mengadakan demonstrasi haram.Mereka sebenarnya lebih baik melakukan tunjuk perasaan sebagai parti politik dan bukan sebagai NGO.

Jadi orang akan faham maksud dan matlamat mereka (pemimpin politik), terutama orang awam mengenai kacau bilau dalam parti masing-masing seperti PKR yang tidak bersih, DAP yang selalu bermaharajalela atau autokratik dan PAS yang tidak mengikut atau sudah lari daripada perjuangan asal mereka.

Rakyat patut mengambil iktibar dan memerhati perilaku serta taktik parti pembangkang yang menggunakan politik semata-mata untuk kepentingan kekuasaan mereka sendiri.

Monday, April 23

AISCREAM LA PULAK DRAMA TERBARU ANWAR?


Pita rakaman video sex yang melibatkan ketua umum pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim dan Shamsidar Taharin, isteri kepada pemimpin PKR Azmin Ali dijangka akan meletup tidak lama lagi.

Video seks, yang dikatakan untuk menunjukkan Anwar dan Shamsidar mempunyai oral seks, telah menjadi topik yang paling hangat.

Pita video telah diserahkan oleh S.Nallakaruppan - yang menghadapi saman RM100 juta yang difailkan terhadapnya oleh Anwar hanya beberapa jam yang lalu kepada peguamnya, Muhammad Shafee Abdullah yang turut dihadiri wakil media.

Katanya kepada peguamnya di kompleks mahkamah Kuala Lumpur untuk “take care of this properly” dan menyerahkan pita dalam sampul berwarna coklat.

Nalakaruppan berkata beliau akan mendedahkan kandungan video di mahkamah tetapi apabila didesak oleh pemberita apa kandungan video tersebut, beliau berkata: "Ais cream"

Hubungan sulit di antara yang Anwar dan Shamsidar telah lama dibicarakan secara terbuka oleh umum.

Azmin telah dituduh "mengorbankan" isterinya untuk mendapatkan kasih sayang Anwar dan tidak pernah menafikan hubungan antara isteri dan Anwar, kecuali dalam seri ceramah politik longkangnya.

Baik, kami boleh mengharapkan peminat Anwar untuk menolak video sebagai lain penyamaran Anwar tetapi sesungguhnya sukar mendapat lain Shamsidar rupa-sama, anda tidak akan berkata?

Well, there will be more videos coming this way soon. Watch this space! You need plenty of popcorns because the videos are piling up!MOLE

UCAPAN BERAPI KJ BUATKAN ADAM ADLI KECUT TELOQ.





Kita tengok berapa suara mahasiswa yang keluar ke Dataran Merdeka, kalau tak silap saya tak sampai lima khemah, kononnya suara mahasiswa nak hapuskan PTPTN dan menyokong pakatan pembangkang, saya rasa lebih ramai anak muda yang keluar beratur untuk beli iPad yang baru

Menurut Khairy, beliau percaya rakyat khususnya golongan muda tidak akan terpedaya dengan pelbagai tipu daya pakatan pembangkang termasuk janji menurunkan harga minyak dan menghapuskan tol lebuh raya.

Jelas beliau, menerusi program transformasi yang dilaksanakan di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, sokongan orang muda telah kembali kepada BN dan perkara tersebut telah ditunjukkan dalam beberapa pilihan raya kecil (PRK) yang diadakan sebelum ini.

TIBAI BERBEZA DENGAN CIBAI?




Melampau sungguh Tok Him nie sampai macam tue depa nie tibai gambaq anwar nie,Kesian dah MKP tengok gambaq tue kena tibai.Akan tetapi kalau tibai gambaq adakah Anwar akan terasa.Ianya hanya menampakan kebodohan kita sendiri.Sudah dengaq ura-ura menyatakan pihak penyokong tegar Anwar akan menubuhkan CIBAI.Apa tue cibai (Cintai Insan Bernama Anwar Ibrahim)best nama tue akan tetapi beranikah geng anwar berbuat sedemikian?

Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) bertekad akan menentang ketua pembangkang itu pada pilihan raya umum ke-13.

Penerajunya, Muhammad Zahid Md Arip berkata, beliau tidak gentar, sebaliknya bersedia berhadapan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh sekiranya diberi peluang.

Apa kejadah yang sampai nak dapat restu PM pulak nie.kalau anak jantan masuk gelangang kita tengok respon dari pengundi."Andai (Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Abd Razak) menamakan saya atau arahkan saya bertanding dengan Anwar di Pematang Pauh, saya sedia turun tentang Anwar,".

Pelancaran TIBAI disempurnakan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali di ibunegara malam tadi.

Turut hadir ialah senator Datuk S Nalakaruppan, Ahli Parlimen Wangsa Maju Wee Choo Keong dan bekas setiausaha sulit Anwar, Anuar Shaari.

Sebagai simbolik pelancaran, Ibrahim dan beberapa pimpinan TIBAI memegang rotan dan memukul gambar Anwar sebagai tanda 'tibai'.

Selain itu, Muhammad Zahid berkata, TIBAI nekad akan menjatuhkan Anwar "sehingga ketitisan darah yang terakhir".

"Kita akan kumpulkan sahabat-sahabat yang pernah menyokong Anwar. Walaupun kita pipit, tetapi dengan sokongan yang ada, kita mampu menggoncangkan Anwar hingga titisan darah yang terakhir," katanya disambut tepukan hadirin.

TIBAI ditubuhkan pada 18 April lalu yang bertujuan untuk menolak Ketua Umum PKR itu daripada menjadi perdana menteri dan seterusnya daripada arus politik semasa.

Menurut Muhammad Zahid, TIBAI dijangka mengadakan siri jelajah bagi memberi penerangan siapa sebenarnya Anwar yang akan memberi fokus kepada empat negeri iaitu Wilayah Persekutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

"Kita akan buat siri jelajah. Bila? Kita akan adakan sidang media pada waktu terdekat," katanya.

- Posted using BlogPress from my iPad

KANCIL OH KANCIL?




Nak promosi jual kereta ke ? Dak eeeehhh ......... saja jer nak tepek gambar kereta kancil, kereta rakyat kita ... takkan tak boleh ?

Kereta kegemaran rakyat marhaen, satu ketika dulu memenuhi jalanraya negara kita. Minyak murah, senang nak parking, enjin jarang masalah dan yang paling digemari adalah harganya pun murah. Kegemaran kepada mereka yang tak mampu menjadikan kereta lebih mahal sebagai kegemaran mereka.

Orang kaya yang punya harta juta-juta, dia punya takrif kepada kereta yang tak makan minyak, senang nak parking dan enjin jarang masalah pastinya LAIN ! Paling cikai pun Mini Cooper BMW hahaha .. Makna kata, kalau nampak kereta kancil berjalan, GERENTI kita tak hingin pun nak tengok siapa yang pandu ... kan ? Pasti pemandunya orang biasa, hari-hari dah tiap kali aku tengok cermin, yang tengok balik adalah orang biasa juga. Jadi takde maknanya nak tengok sorang lagi orang biasa ...

Orang Luar Biasa tidak akan pandu Kancil. Tak kisahlah dia orang kaya ke.... orang berpangkat cip ke..... orang bergelaran Datuk ke ....... orang berstatus Menteri ke .... orang ber ......... ooooppppssss terlepas cakap pulak !

Tulaaaaah ... kau tak tahu. Disebabkang pemikirang begitulah, makanya kancil lah hok paling sesuai kalau seorang berpangkat besor/ kaya/ Menteri tidak mahu orang mengenali dirinya !

Fuyoooooh ... maksud kau .... macam cerita Khalifah Umar atau Sultan Alauddin Melaka dulu ? Menyamar jadi rakyat biasa sebab nak tahu masalah rakyat, nak bantu rakyat ..... hahahaha, kau memang mimpi disiang hari, tidur tak basuh kaki, cakap berapi .... Pemimpin macam tu TIDAK WUJUD lagi di BUMI sekarang ini !

Ikutlah nak percaya ke tak, tapi ORANG KATAlah, kejadian ni WUJUD .... berulang kali dah, tapi DULU lah .... sekitar 2009 - 2010.

Dia ni sebab tak mahu orang kenal siapa dirinya yang sebenar, maka dia pun menyamarlah pakai kereta kancil. Tak payah bersolek, pakai rambut palsu, mekap bagai ... zaman sekarang kau pakai jer kereta kancil gerenti orang tak kenal dah ! Yang kenal pun tak akan percaya.

Tujuan dia ?

Sebab nak bertemu rakyat lah ! Kalau ada yang tahu pun, mesti orang sekitar Ampang, sebab dia tak pergi kat lain dah..... Dia berahi orang Ampang jer !

ooooooh .... bertuahnya orang Ampang dapat wakil rakyat begitu..

Errr .... masalahnya dia bukan wakil kawasan Ampang.

Pulak .... Habis tuh buat apa dia gi tolong orang Ampang jer ?

Errr .... dia jumpa sorang jer rakyat kat Ampang tuh..... kalau dia tolong pun, sorang tu jer lah.DT

Susulan kepada isu Zahida, Shafei, Driver dan RM1.4juta, perkembangan ini saya dapat dari blog anotherbrickmengenai hasrat Zahida ingin menyaman Zuraidah atas tuduhan memfitnah dan mendedahkan akaun peribadi.

Assalamualaikum Warrahmatulallhi Wabarakatuh.

Pada Rabu 18hb April 2012, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin telah mendedahkan satu dakwaan bahawa seorang menteri telah memberi wang sebanyak RM 1.4 Juta kepada saya selama 4 bulan (Oktober, November, Disember dan Januari). Ia adalah susulan daripada kes pemandu peribadi saya yang melarikan wang saya sebanyak RM 200 Ribu.

Untuk pengetahuan umum, saya melakukan perniagaan penjualaan kereta import bersama abang ipar saya serta perniagaan arang batu di Kalimantan, Indonesia bersama abang angkat saya. Semua penyata akaun serta wang yang dimaksudkan oleh Ahli Parlimen Ampang adalah benar tetapi ia adalah hasil titik peluh saya sendiri dalam perniagaan yang diceburi dan ianya tiada kaitan dengan seorang MENTERI yang dikaitkan oleh YB. Zuraida Kamaruddin kepada umum.

Saya mempunyai pelbagai rangkaian perniagaan yang diceburi setelah tidak lagi aktif dalam bidang lakonan kerana bagi saya perniagaan sendiri lebih menguntungkan untuk hidup yang lebih sempurna. Ini adalah satu tanggapan yang serong terhadap saya dan keluarga kerana pertuduhan ini dapat menjejaskan karier perniagaan saya serta kehidupan seharian saya sebagai rakyat Malaysia.

Mengikut undang-undang Malaysia, akta BAFIA 1989, mana-mana individu, syarikat atau juga badan kerajaan mahupun bukan termasuklah institusi kewangan (bank), dilarang sama sekali untuk mendedahkan mana-mana akaun peribadi, syarikat atau mana-mana badan badan kerajaan mahupun bukan kerajaan kepada UMUM dan SEKIRANYA ini terjadi, maka si PELAKU boleh dikenakan tindakan mahkamah.

Mengikut akta tersebut juga, akaun kewangan seperti ini hanya boleh didedahkan dengan perintah HAKIM.
Maka dengan ini, saya mengambil keputusan untuk mendakwa Ahli Parlimen Ampang di mahkamah kerana mendedahkan akaun peribadi saya serta menfitnah saya berhubungan sulit dengan seorang MENTERI yang dikaitan bagi membersihkan nama baik saya serta keluarga saya.

Sekian, terima kasih.

Wassalam.

Zahida Rafik
20hb April 2012



KAUM INDIA BOLEH GOYANG KEPALA DENGAN KEHADIRAN PM?


Gembira dan seronok apabila kehadiran PM semalam menyuntik semangat kepada kaum India yang sebelum ini telah dikecewakan oleh DAP kerana sikap pemimpin mereka hanya berjanji PALSU kepada mereka.Dengan kehadiran begini menampakkan sokongan terhadap BN dari kaum India sememangnya tidak berbelah bahagi hinggakan dewan sesak dan penuh dan ada yang berdiri dikanan dan kiri dewan mendengar ucapan PM semalam berikut adalah MKP petik dari Mstar.


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Ahad berkata pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mewakili kaum India dan Cina kini menunjukkan sikap terbuka untuk menjalin hubungan dengan Barisan Nasional (BN).

Katanya sikap terbuka itu adalah kerana mereka mula menyokong dasar transformasi kerajaan yang memberi ruang kepada rakyat untuk memberi pandangan dan sumbangan.

"Saya boleh dapat gambaran (menerusi perjumpaan dengan NGO) akan apa yang penting bagi mereka, apa yang boleh dipertimbang kerajaan berdasarkan kepada peranan yang 'impactful' ataupun yang ada kesan oleh NGO berkenaan," katanya.

Perjumpaan tertutup dengan NGO yang mewakili kaum India dan Cina anjuran Kelab Penyokong 1Malaysia di Universiti Sains Malaysia (USM) di sini Ahad.

Perdana Menteri berkata menerusi perjumpaan dengan NGO, mereka juga memberi pandangan tertentu untuk menambah baik dasar kerajaan.


"Menjadi hasrat saya untuk menghadiri pertemuan seumpama ini bagi mendapatkan pandangan dan cadangan untuk dipertimbangkan oleh kerajaan," kata beliau.

Menjawab soalan mengenai tahap sokongan rakyat terhadap BN sekarang, Najib, yang juga Pengerusi BN, berkata BN akan berusaha sedaya upaya untuk meningkatkan sokongan rakyat dan beliau menghargai semangat baru yang ditonjolkan oleh rakyat.

Najib berkata BN akan terus berkomunikasi dengan rakyat di Pulau Pinang bagi menjelaskan bahawa kejayaan negeri ini adalah hasil usaha yang dilakukan oleh kerajaan BN sebelum itu.

"Infrastruktur yang telah kita bina selama ini termasuk juga jumlah pelaburan ialah kerana 'reinvestment' yang dilakukan oleh firma-firma yang telah wujud di negeri ini kerana usaha yng dilakukan oleh kerajaan BN. Jadi kita akan bentangkan kepada rakyat apa yang telah kita lakukan dan rakyat boleh menilai," katanya.

Mengenai perkembangan senarai bakal calon BN untuk pilihan raya umum ke-13, Perdana Menteri berkata BN masih menerima senarai nama yang hendak dicadangkan oleh parti komponen masing-masing.

Katanya BN Pulau Pinang diberi masa untuk mengatur strategi baru dengan pelantikan Setiausaha Agung parti Gerakan Teng Chang Yeow sebagai Pengerusi B Nnegeri yang baharu.

POCONG MUNCUL DI DATARAN MENDEKA,SERAM BEB?


Terdesak dan ingin mendapatkan perhatian setelah apa yang puak harami nie rancang tidak menjadi satu polimik kepada gerakan halus bagi mendapat sokongan terhadap mahasewel.Kering idea atau terpaksa mengunakan pocong sebagai gimik seterusnya......


Gambaq nie lebih dekat kot.Apa yang depa laungkan 1malaysia kot?Siap pakai baju hujan lagi padan muka puak nie sampai Allah pun tak restu dengan menurunkan hujan bagi menyuraikan depa nie sebab mempermainkan mayat orang Islam sebagai gimik........

Anuwar tertekan dengan TIBAI ikuti penjelasan mengenai tibai:

Kelab menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang dinamakan sebagai Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim atau ringkasnya Tibai, dilancarkan secara rasmi hari ini dengan pemimpinnya bertekad mahu mencabar Ketua Pembangkang itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Kelab itu dirasmikan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.

Dalam ucapan pendahuluannya, Mursyidul Am Tibai, Muhammad Zahid Md Arip berkata, beliau tidak gentar untuk berdepan dengan penyokong Anwar, Ketua Umum PKR, dengan tertubuhnya Tibai, yang membawa maksud gasak, hentam atau bantai.

"Saya tidak gentar dengan ugutan dan hentaman oleh penyokong Anwar walaupun menerima kecaman dan hentaman di Facebook dan Twitter," katanya.

Muhammad Zahid berkata, matlamat kelab ini untuk membangkitkan kesedaran maksimum di kalangan rakyat untuk terus menolak Anwar dan sekutunya pada PRU13 akan tetap diteruskan.

Sehubungan itu, beliau turut menyatakan kesediaan untuk bertanding melawan Anwar di kerusi Permatang Pauh pada PRU13.

Anwar memenangi semula kerusi itu pada pilihan raya kecil Ogos 2008.

"Jika Perdana Menteri memberikan peluang untuk saya bertanding di sana, saya sedia untuk berdepan dengan Anwar," katanya yang disambut tepukan gemuruh penyokong yang hadir.

Muhammad Zahid juga memberi jaminan Tibai akan turun pada PRU13 untuk memberi sokongan kepada Umno dan Barisan Nasional (BN).

Majlis pelancaran Tibai di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, dihadiri kira-kira 3,000 penyokong dan 28 Ahli Majlis Syura Tibai.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan Senator Mohd Ezam Mohd Noor tidak dapat turut serta.

Pada majlis tersebut, beberapa bekas pemimpin PKR diberikan peluang untuk berucap sebelum majlis perasmian disempurnakan oleh Ibrahim, yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas.

Kata Muhammad Zahid, walaupun Tibai menyokong Umno, mereka bertindak menubuhkan kelab ini tanpa pengaruh sesiapa kecuali atas kesedaran menyelamatkan negara daripada Anwar.

"Kita akan turun secara maksimum di kawasan-kawasan yang ditandingi PKR bagi mendedahkan siapa Anwar sebenarnya.Kita akan guna apa jua cara untuk halang Anwar," katanya.

Pada sidang media mengumumkan penubuhan kelab itu pada 18 April lalu, Tibai yang disertai oleh bekas pemimpin tertinggi PKR ditubuhkan khusus untuk berjuang habis-habisan menolak Ketua Pembangkang itu daripada arus politik perdana.

Tibai akan memfokus empat negeri iaitu di Wilayah Persekutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.
Antara lain, Tibai juga disertai Senator Datuk S Nalakaruppan; Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong; bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari; bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong; Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kassim; bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah; Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor, Hamidzun Khairuddin dan bekas pembantu Anwar, Rahimi Osman. SH

Team Barisan Artis Nasional Ditubuhkan.

Team barisan artis nasional ialah sekumpulan artis-artis yang ditugaskan untuk mempromosikan apa-apa produk pelancongan kerajaan negeri. Team barisan artis nasional neh boleh juga di anggap team yang menyokong barisan nasional ataupun mesra BN.

Kat bawah neh ialah gambar-gambar majlis pelancaran team tersebut di samping artis-artis yang terlibat dalam team tersebut. Macam strategi berkempen untuk PRU pun ada juga.




MKP Ayat Sempoi ; Dulu PAS dok gebang kata artis sokong depa saja nie apa cer der?


Sunday, April 22

STACY DAN SELUARNYA?


Wah!, jarang-jarang kita dapat tengok stacy berseluar pendek kan.. kebiasaannya Stacy akan berseluar panjang jika membuat persembahan.. Namun Stacy juga sama seperti perempuan lain yang gemar berseluar pendek apabila berada di rumah walaupun agak seksi.. mungkin lebih selesa dengan cuaca yang agak panas kat Malaysia ni kan.. Walaupun Stacy hanya pakai t-shirt dan seluar pendek dia tetap nampak cute kan…

Bab stacy tue MKP tak kisah la sangat akan tetapi nie pasal minah yang lepak kat dataran nie sampai macam tue pakaianya apa kejadah nie semua...Pemimpin Pakatan restu pulak apa yang minah nie buat..

MKP dah cakap sebelum nie minah nie bohsia lu olang talak pecaya tue dia siap merokok lagi beb,yang penting dia pakai seluaq pendek bro pasal hari nie kena ikut tajuk Seluaq Pendek.......Kalau macam nie perjuangan minah nie nampak sangat dibayar der...




Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive