Sunday, April 29

KUBAWA HATI YANG LARA?



adakah wajah ini menunjukkan kesedihan yang telah melanda hati yang lara.MKP tengok sempoi aje dan nampak ceria apabila Nora Danish telah pergi menunaikan umrah dikala bekas suaminya menjadi pengantin sehari bersama Fasha Sandha.Jalan terbaik apabila dilanda musibah senantiasa kita mendekati diri dengan Allah.Setiap malapetaka yang melanda diri kita pasti ada hikmahnya itu yang selalu diperkatakan akan tetapi gundah-gulananya pasti hanya tuan punya badan yang menangung.Sabar aje lah Nora Danish ramai lagi yang menanti diluar sana.





NIK AZIZ BOLEH DIKETEGORIKAN SEBAGAI PEMBUNUH?


KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui membiayai beberapa peserta himpunan Bersih 3.0 dari Kelantan, yang berakhir dengan keganasan kelmarin.

Menurutnya, sumbangan tersebut bukan diambil dari wang parti, sebaliknya kepunyaannya sendiri setelah melihat kesungguhan individu terbabit mahu menyertai demonstrasi itu.

“Untuk ke Kuala Lumpur memerlukan kos yang besar, saya mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai pelbagai keperluan, itu hak saya, bukan wang parti,” kata beliau kepada pemberita pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan peserta Bersih dari Kelantan yang menjelaskan kehadiran mereka di perhimpunan semalam dibiayai parti, meliputi kos pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Kelantan, Dr Fadzli Mohd Hassan tidak menolak kemungkinan terdapat peserta yang hadir dibiayai oleh pihak-pihak tertentu, namun bukan atas kapasiti parti.

“Kita tidak ada duit untuk biayai peserta yang begitu ramai, kebiasaannya orang Pas ini mengeluarkan duit sendiri, namun jika ada tajaan, mungkin itu bersifat peribadi,” katanya.

Fadzli yang juga Exco Kerajaan Negeri berkata, pihaknya tidak pernah membincangkan soal kewangan untuk peserta Bersih, namun mengakui mengeluarkan belanja untuk ceramah yang dihadiri Timbalan Presiden, Mohamad Sabu, tiga hari lalu.SINARHARIAN
Penolong Setiausaha PAS Pusat, Dr. Syed Azman Syed Nawawi, berkata sekiranya Sinar Harian tidak membetulkan laporannya, PAS tidak teragak-agak untuk mengambil langkah memboikot akhbar itu di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.
KOMEN MKP: Apa kejadah puak PAS harami nie dok sembang kebebasan bersuara nie....Bila sesuatu tak menyebelahi mereka siap ada ugutan untuk boikot.......Dulu hampa jugak dok melompat macam kera kena belacan apabila harakah disekat untuk sementara waktu,nie apa kejadah siot.

AL-FATIHAH : BERSIH TELAH MEMBUNUH,AMBIGA HARUS BERTANGGUNGJAWAB?





Korban BERSIH 3.0 AL-Fatihah untuk Arwah anggota IPD Dang Wangi RF 170401 Jaini yg telah disahkan meninggal dunia setelah dimasukan ke Wad ICU semalam.. Semoga arwah ditempatkan orang-orang yang beriman . Inilah demostrasi ' aman ' yg mereka katakan . Terima kasih warga bersih . Hari pembalasan akan menyusul . Amin .Walaupun penganjur berjanji untuk tidak diperkudakan oleh parti pembangkang, himpunan BERSIH dicemari dengan slogan-slogan mencaci Barisan Nasional dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Penunjuk perasaan yang rata-rata terdiri daripada penyokong pembangkang, khususnya PAS, melaungkan slogan untuk jatuhkan kerajaan yang sedia ada.

Selain daripada itu, hampir semua pemimpin utama parti politik pembangkang diberikan ruang untuk berucap kepada peserta himpunan itu.

Antara yang memberikan “ceramah” politik adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali.

Seperti kelazimannya, sasaran utama kecaman mereka adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Turut dicaci dan dituduh adalah Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pengerusi Bersama Himpunan BERSIH 3.0 S.Ambiga sebelum ini memberi jaminan bahawa gerakan itu tidak terikat dengan parti pembangkang.

Ambiga sendiri mengelak daripada dilihat bersama Anwar atau pemimpin pembangkang yang lain, tidak seperti pada Bersih 2 di mana beliau mengadakan sidang akhbar bersama mereka.

Bagaimanapun hakikat adalah sebaliknya BERSIH 3.0 dipergunakan oleh pembangkang sebagai pentas politik bagi memaki hamun lawan politik mereka.

LIM GUAN ENG DAP PATUT BELA DEPA NIE? @dzainalabidin


Guan Eng patut menghantar surat kepada Ketua Polis Negara apabila dua wartawan Melayu nie telah dipukul oleh perusuh Bersih yan terlalu baik dan terkawal tindak tanduknya....sebelum ini Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah negeri Pulau Pinang nie pernah membuat kenyataan didalam blognya berikut MKP berikan keratan apa yang telah dinyatakan 
Peristiwa ini adalah kali kedua wartawan dan orang awam diugut dan diganas oleh perusuh-perusuh UMNO-Perkasa tanpa tindakan keras diambil ke atas mereka oleh polis. Sebelum ini, pada 1 Julai 2011 dua orang wartawan telah dipukul oleh peserta-peserta demonstrasi yang melibatkan ahli-ahli UMNO dan Perkasa di KOMTAR dan selepas itu juga di Jambatan Pulau Pinang. Sehingga sekarang, tiada tindakan yang diambil terhadap mereka yang memukul wartawan itu.KLIK


MKP nak tanya dekat Lim Guan Eng DAP tak mau buat benda yang sama?Ramalan MKP, DAP nie jenis cauvanis takkan nak bantu wartawan melayu nie?Jika buat sedemikan baguslah......Lepas tue bolehlah mengupah wartawan melayu nie sebagai PEGAWAI MEDIA dan diberikan gaji sebanyak 7ribu ringgit sebulan.Wartawan Guan ming DAily telah diupah 7ribu oleh Ketua Menteri DAP dengan perbelanjaan dari kerajaan negeri Pulau Pinang.


VIDEO BUKTI : MONYET BERSHIT PUKUL POLIS.



video ini telah membuktikan bahawa puak celaka nie yang memulakan provokasi terlebih dahulu hingga batu dan kon telah dibaling kecermin hadapan kereta polis menyebabkan cermin itu telah retak seribu.Bayangkan jika cermin kereta anda sendiri agak sukar untuk memandu dalam keadaan begini dan MKP pecaya anggota polis yang memandu telah pengsan lalu kaki beliau telah memijak pedal minyak lalu melanggar peserta yang MKP boleh anggapkan sebagai monyet kena belacan kerana taksub dengan kenyataan Ularmak Pukimak Nik Aziz.

Saturday, April 28

#bersih #bersih3 POLIS MANTAP DALAM MENJALANKAN KEWAJIPAN MENJAGA KEAMANAN NEGARA.




KUALA LUMPUR: Polis telah menjalankan tugas secara profesional dalam menangani perhimpunan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) disokong pembangkang yang bertukar menjadi luar kawalan di sekitar Dataran Merdeka di sini, Sabtu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein berkata beliau berasa kagum dan bangga dengan polis yang tidak mudah melatah dengan provokasi yang dilakukan kira-kira 20,000 peserta perhimpunan itu.

"Saya sedih dengan apa yang berlaku hari ini, penganjur menjanjikan perhimpunan aman sebaliknya bertukar menjadi tidak terkawal walaupun kerajaan sedaya upaya memberi kebenaran untuk rakyat berkumpul secara aman di tempat yang disyorkan.

"Mereka masih berdegil ingin mengadakan di Dataran Merdeka," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau mengulas kejayaan polis menghalang percubaan peserta perhimpunan haram itu menceroboh Dataran Merdeka dengan merempuh penghalang dan kawat berduri dipasang selepas Mahkamah Majistet mengisytiharkan dataran itu sebagai kawasan larangan mulai semalam hingga 1 Mei.

Hishamuddin kesal dengan pihak penganjur dan peserta yang sanggup memperjudikan keselamatan umum demi kepentingan minoriti seperti mereka.

Katanya, peserta perhimpunan itu perlu 'membayar balik setimpal' apa yang mereka lakukan iaitu menggadaikan keselamatan majoriti orang awam demi menyuarakan hak asasi mereka.

"Saya sedih dengan usaha transformasi kerajaan yang cuba kita bawa, seperti menghapuskan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan mewujudkan Akta Perhimpunan Aman, tetapi telah dieksploitasi oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan mengambil kesempatan mengajak rakyat berdemonstrasi dan mengancam keselamatan awam," katanya.

"Perkara mengenai orang ramai perlu lihat secara teliti, apa yang cuba penganjur katakan perhimpunan ini adalah aman tetapi tidak aman," katanya.

Hishamuddin berkata bukan perkara mudah bagi kerajaan untuk mencapai keseimbangan antara hak asasi manusia dengan menjaga keamanan negara.

Beliau berkata perhimpunan hari ini tidak menjejaskan keselamatan dan kepentingan awam di negara ini dan yakin dengan kemampuan polis menjaga keselamatan awam.

Menurut laporan Polis Bukit Aman, sehingga 8 malam, seramai 388 orang yang berada di perhimpunan itu telah ditahan dan mereka telah dibawa ke Pusat Latihan Polis (PULAPOL), di sini

Sementara itu, di SHAH ALAM, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata sudah sampai masa golongan majoriti senyap melahirkan perasaan tidak senang hati mereka terhadap perbuatan menimbulkan huru-hara dan menzahirkan perasaan jijik mereka dengan perbuatan yang melanggar peraturan. "Kita tak mahu perkara huru-hara, tidak ikut peraturan ini terus menjadi budaya minoriti yang vokal yang diketuai dan didalangi pembangkang." katanya mengulas tindakan mengadakan perhimpunan di ibu negara hari ini.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan program Rapat 1Malaysia bersama Persatuan Bekas Polis DiRaja Malaysia Selangor di Universiti Teknologi MARA, Ahmad berharap rakyat sedar tindakan kumpulan yang menyusahkan rakyat termasuk pemandu teksi, merugikan peniaga selain menakutkan pelabur serta pelancong.

Beliau berkata masa depan negara tidak harus dipertaruhkan di tangan pergerakan seperti penganjur perhimpunan hari ini yang hanya mewakili kalangan minoriti di negara ini.

Ahmad yang juga Ketua Penerangan Umno berkata majoriti rakyat negara ini yang cintakan keamanan, kedamaian, keharmonian, keselamatan, kemakmuran adalah golongan yang senyap.

Sementara itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar mengucapkan syabas kepada semua petugas yang menjaga keamanan dalam perhimpunan itu dengan penuh tegas, adil dan berhemah. "Saya berharap petugas yang dicederakan oleh perusuh agar segera sembuh dan mendapat rehat yang secukupnya sebelum kembali bertugas seperti biasa," katanya dalam kenyataan, di sini, malam Sabtu.

Beliau berbangga dengan keberanian yang telah ditunjukkan oleh seluruh anggota polis pada perhimpunan itu. -BERNAMA

#BERSIH #BERSIH3 VIDEO POLIS DIBELASAH HINGGA MATI OLEH PELAMPAU BERSIH.


BERSIH sekarang telah diambil oleh kumpulan anarki (punk dan skinhead). Keadaan di Kuala Lumpur tegang.BERSIH cuba mengelakkan dari tanggungjawab dengan menyebarkan maklumat-maklumat palsu dan juga gambar-gambar siang tadi.

Diatas nie ada video terkini yang dikeluarkan oleh pihak PDRM berkenaan punca sebenar kereta Polis diterbalikkan oleh puak-puak laknatullah Bersih.

Dan inilah juga kereta yang dinaiki oleh dua anggota Polis yang salah seorang darinya diberitakan telah meninggal dunia, manakala seorang lagi koma di bilik kecemasan akibat dibelasah oleh penyokong Pakatan.

Korang saksikan sendiri siapa yang sebenarnya salah? Adakah anggota PDRM tersebut memulakan provokasi atau haramjadah laknatullah penyokong Bersih yang celaka besar???

Mohon sebaran kepada semua media. BERSIH berjaya menghuru harakan Kuala Lumpur sebagaimana janji Mat Sabu dan Cikgu Bard supaya KL menjadi seperti MESIR!

#bersih #bersih3 ZURAIDAH MEMALUKAN WANITA DENGAN KEBOGELAN?




Perrrh Zuraidah Bersama lelaki separuh bogel di Jalan Raja Laut , benarlah apa yang dikatakan sebelum ini pemimpin PKR nie menyokong LGBT dan ini buktinya.Kantoilah kali nie kau musibat Mak Lampir woiiiii.



Kalau gambaq diatas nie kurang jelas tudia yang kat bawah nie lebih jelas lagi.Siap bertatu lagi tue.Nak tunggu pulak apa lepas nie mak lampir nak pembohong kepada rakyat.Ternyata mereka yang menyokong bersih nie sia-sia kerana ditipu oleh pemimpin macam nie. demi nafsu serakah politik mereka telah memperbodohkan pengundi yang telah mengundi mak lampir nie.Wahai Mak lampir bersihkanlah dulu nafsu hang tu dulu baru nak buat yang lain...".."


Tengok sendiri perangai beruk penyokong mak lampir. 

#Bersih #bersih3 KERETA POLIS DITERBALIKAN OLEH BERUK BERSHIT


Harami sungguh puak celaka nie sampai macam nie kereta Polis diterbalikkan semata-mata mahu provokasi terus dilakukan untuk mencemarkan kreditbiliti pihak berkuasa.Jelaslah perangai macam setan puak celaka nie.

#bersih #bersih3 Hina DYMM Pulak?




Apa kejadah nie sampai macam nie punya menghina kedaulatan Sultan Melayu bergambaq tepi kaki jalan dilantai gambaq DYMM agong.


Nie lagi haram jadah pakai bendera malaysia di jalan-raya siap pakai seksi lagi.


Bersih 3 nie ramai yang suka jadi monyet dan tudia monyet kat tepi nie jalan raja laut .MKP akan membuat liputan terkini situasi semasa bermula dari sini hingga ke Dataran Merdeka.

#Bersih #Bersih3 MACAM NIE PUN BOLEH?



Ternyata apa yang dijangka oleh kerajaan dan pihak polis menjadi telah kenyataan..penganjur Bersih 3.0 menjanjikan perhimpunan yang aman..tetapi malangnya, janji tinggal janji...belum mula lagi perhimpunan yang sebenar...iaitu dijadualkan pada pukul 2.00 petang ini...penyokong-penyokong puak pakatan haram yang datang ke Dataran Merdeka untuk menyertai demo Bersih 3.0 awal pagi tadi telah memulakan kekecohan dan kekacauan...

Bukan saja kenderaan pihak polis yang menjadi mangsa ketukan dan tendangan perusuh jalanan ini seperti video dibawah malah kenderaan orang awam yang lalu dikawasan tersebut juga turut menjadi mangsa mereka..

Friday, April 27

#Bersih #Bersih2 #Bersih 3.0 RUSUHAN SERTA PROVOKASI BERMULA.







NIE SEMUA BERPUNCA DARI MUSIBAT KAT ATAS TUE BAGI AMANAT MACAM GAMPANG KEPADA PENCACAI MEREKA YANG DOK MELANGUT KAT BAWAH NIE,,,TAK RAMAI PUN YANG ADA TAPI MKP KESIAN YANG KAT BAWAH TUE DIPERBODOHKAN DEMI MENCAPAI MATLAMAT BERUK YANG ADA KAT ATAS TUE....

TERKINI SUASANA DATARAN MERDEKA.





RAKYAT KELANTAN : Antara Yang Paling Ramai Menghadirkan Diri Ke Himpunan Bersih Kali Ni.Ini Kerana Dah Keluar "KENYATAAN WAJIB HADIR" Yang Dikeluarkan Sendiri Oleh Sorang Manusia Nyanyuk Di Pulau Melaka.Dah Dasar Spiesis Manusia Yang Suka Hidup Dalam Keadaan Huru-Hara.Manusia Tersebut Tak Wajar Dihormati Lagi.Jenis Pemecah Ummat Dan Kaum.

Ramai depa nie pelat makan budu der.........




ANWAR BAWA GENG BALUN DEPAN BELAKANG SAMA RASA?




Kumpulan 'pemerhati' asing yang dibawa oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan tujuan kononnya bagi memantau sistem pilihan raya di negara ini sebenarnya adalah sahabat karib dan penyokong setia ketua pembangkang itu.

Meskipun, pada sidang media di bangunan Parlimen, semalam, Senator Nicholas Xenophon dari Selatan Australia, yang mengetuai delegasi 'pemantau' itu mendakwa lawatan mereka tidak dibiayai mana-mana pihak, namun segala tindak-tanduknya sebelum ini menjurus bahawa beliau sebenarnya adalah boneka Anwar.

“Kami telah dijemput oleh ketua pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) untuk memantau beberapa isu berkenaan pilihan raya dan mengemukakan laporan cadangan dan akan diserahkan kepada parti politik, termasuk kerajaan dan juga pembangkang,” kata Xenophon.


Wakil rakyat Bebas Australia itu, sebelum ini mencetuskan kontroversi dengan berkata beliau akan menyokong undang-undang bagi membenarkan perkahwinan pasangan sesama jantina di Australia.

Secara tidak langsung, beliau juga banyak mengeluarkan kenyataan membidas tindakan Anwar yang diheret ke mahkamah kerana didakwa meliwat pembantu peribadinya.

Bagi beliau dan masyarakat di Barat, hubung seks sesama jantina bukan sesuatu kesalahan.

Semasa Anwar diheret ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana mengaitkan konsep 1Malaysia dengan kempen One Israel pada tahun 2010, Xenophon adalah antara yang terawal melabelkan jawatankuasa itu sebagai 'mahkamah kangaro'.

Berikutan keceluparannya itu, Anwar digantung enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat.

Justeru, kehadiran Xenophon kali ini, adalah jelas atas arahan Anwar dalam cubaan berterusan untuk mempertikaikan kewibawaan Suruhanjaya Pilihanraya.

Bagi mengandaikan Xenophon akn bertindak berkecuali dalam tugas 'pemantauannya' itu ibarat bermimpi di siang hari. Xenophon dan ahli-ahlinya yang dibawa oleh Anwar pasti akan mengikut telunjuk pembangkang dalam mengemukakan laporan mereka.

BARUA!!!!!!! BANYAKNYA DUIT PKR NIE?



Barua semua pencacai PKR yang mai kat bersih nie rupanya dibayar dengan wang ringgit.Apa kejadah macam nie punya perjuangan.....kalau banyak nie yang dibayar kali dengan 500ribu peserta bersih 3.0 yang akan hadir punya banyak duit PKR nie taboq kat dataran......Tapi yang pastinya, walau takde sms ni pun, kedengaran riuh sekarang ini yang sapa pergi demo ni akan dibayar oleh pihak penganjur yang dananya datang dari luar negara melalui Anwar Ibrahim punya kerja..Lepas nie dengaq pulak dah yang kena ranjau pasal tak dapat duit nie.....kena ranjau dengan pemimpin PKR haram jadah nie,depa nie sembang saja deraih tapi semua tipuuuuuuuuuuuu..........Sapa yang nak kena tipu dengaq cakap Al-Juburi......

WAJAH PAN-ASIA ARTIS MALAYSIA.


Wajah-wajah selebriti kacukan Pan-Asia selalu dilihat menghiasi ruang-ruang iklan, drama mahu pun filem di Malaysia. Keunikan paras rupa mereka yang dilihat sebagai komersil dikatakan punca utama mereka menjadi tumpua lensa kamera di mana-mana saja mereka berada. Malah mereka juga gah dpilih sebagai duta serta jurucakap produk kecantikan bertaraf antarabangsa.

Diana Danielle Beeson (19 tahun)

Gadis Pan Asian ini berdarah Melayu di sebelah ibunya serta Amerika Syarikat di sebelah bapanya. Malah, dia sendiri dilahirkan di Hosutan, Texas, Amerika Syarikat serta dibesarkan di Kuala Lumpur. Penglibatannya sebagai model pelakon sudah bermula sejakusianya kanak-kanak lagi. Antara drama lakonannya yang mendapat sambutan adalah Air Mata Maria, Janji Diana, Farah Shakira, Sembilu Kasih, Gol & Gincu, Takbir Terakhir dan Cinta Bulan Dan Mentari. Manakala filem yang dibintanginya adalah Idola, Evolusi KL Drift, Setem, Maut, Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam, Kecoh Betul, Magika, ....Dalam Botol serta Hanyut.

Sharifah Sofea Syed Hussein (25 tahun)

Aktres kelahiran Liverpool, Englad yang berdarah Melayu di sebelah bapanya dan Scottish di sebelah ibunya ini pernah menggemparkan masyarakat apabila gambarnya bermain dengan 2 ekor anjing peliharaan rakannya tersebar di laman sosial. Namun Sofea yang sudah pun mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihannya menjelaskan dia tahu hukum hakam memegang anjing dia juga juga telah mekukan samak selepas memegang anjing tersebut. Antara drama lakonannya adalah Pesona Bintang, Astana Idaman, Badai Polis, Spanar Jaya, Akademi, Skuad Elit dan Nur Kasih. Filem lakonanya pula adalah Gong, Cinta Yang Satu, Orang minyak, Pisau Cukur, serta Berani Punya Badak.


Maya Karin Roelcke (31 tahun)

Dilahirkan di Bayreuth, Jerman, Maya Karin memiliki darah campuran Melayu, Cina dan India sdi sebelah ibunya, manakala Jerman di sebelah bapanya. Buat ketika ini, Maya sedang dalam proses untuk mendaftarkan perkahwinannya di Malaysia bagi membolehkan proses cerainya dengan suaminya Steven Shorthose atau nama Islamnya, Muhammad Ali dilakukan di Mahkamah Syariah, Kuala Lumpur. Maya berkahwin dengan Steven yang juga seorang guru matematik di sekolah antarabangsa The Alice Smith School di Itali pada 2008. Namun tidak lama selepas itu perkahwinan mereka mengalami masalah dan Maya menyebut ianya berkaitan dengan perbezaan budaya antara mereka.

MASJID PULAK AKAN DIPERMAINKAN OLEH AMBIGA?


Awas masjid disekitar anda satu mesej telah disampaikan kepada semua penyokong Ambiga yang beragama Islam agar jangan tinggalkan masjid selepas sembangyang Jumaat kerana Imam betina syaitan yang menyerupai manusia akan menyampaikan khutbah kepada pengikutnya di sebuah masjid yang tidak diberitahu.

Khutbah yang akan disampaikan oleh Ambiga adalah mengenai persiapan terakhir untuk merusuh di Dataran Merdeka. Dan ada plan A ,Plan B dan Plan C.

Difahamkan Plan A mereka tetap akan berarak daripada masjid Jamek Kuala Lumpur ke Dataran Merdeka, daripada Stadium Merdeka berarak ke Dataran Merdeka dan dari Masjid Kampung Baru berarak ke Dataran Merdeka.

Jika pihak berkuasa bertindak menahan penyokong Bersih sudah ada jurukamera yang dilantik seperti dari Malaysiakini, Malaysia Insider, Harakah, Keadilandaily, TVPas, TV Selangor sudah bersedia untuk merakamkan aksi tersebut. Mereka yang ditahan oleh pihak berkuasa digalak bertindak kasar agar pihak berkuasa terpaksa bertindak lebih agresif.

Kumpulan jurukamera ini akan merakamkan aksi ganas oleh pihak berkuasa Malaysia dan pihak Ambiga akan jadikan isu yang berpanjangan sehingga PRU13. Gambar-gambar aksi itu juga akan dihantar kepada kumpulan hak asasi manusia yang sedia bekerjasama dengan Ambiga dan kemungkinan ada pihak luar akan masuk campurtangan.

Awas sekali lagi diingatkan kepada umat Islam yang sayangkan Agama Islam dan rumah Allah selepas solat Jumaat nanti Ambiga dan sekutunya akan mengotori masjid di kawasan anda, oleh itu berhati-hati dengan dajal ini.

Ayuh pertahankan rumah Allah dari diliwat oleh Ambiga betina syaitan
Sepanjang perarakan mereka bebas melakukan apa sahaja samaada bertempik, memaki hamun dan membaling apa saja.SROL

MEKAH DICEMARI DENGAN PERJUANGAN AMBIGA?


Ini tak sepatutnya berlaku di Mekah,Apa dah jadi nie sampai begitu pengikut tegar PAS yang menjulang perjuangan Ambiga....Berikut disenaraikan fakta mengenai Ketua perhimpunan BERSIH, Ambiga Sreenevasan:


1) Ambiga merupakan bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia. Majlis Peguam terkenal dengan tindak-tanduknya yg cenderung ke arah pembangkang dan memiliki sikap anti-Islam yg ketara.


2) Beliau adalah orang yg bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) (IFC ditubuhkan untuk menjatuhkan martabat Islam sebagai agama rasmi Persekutuan) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yg jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.


3) Dalam kes murtad Lina Joy, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut Islam.


4) Ambiga turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yg membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun menerima bantahan dari penganut Islam, Ambiga tetap meneruskan forum tersebut. Bantahan tersebut turut disertai oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.


5) Tugas-tugas Ambiga mempertikaikan kesucian Islam di Malaysia diiktiraf oleh Amerika Syarikat apabila dia mendapat anugerah yg disampaikan oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton pada 2009.

YANG MELETUP PASTINYA DI MALAYSIA?

Bila dengar bab cerai-cerai ni, artis Malaysialah paling juara. Setelah bercinta bagai nak rak dan majlis perkahwinan pula dilangsungkan hingga mencecah sehingga ratusan ribu, akhirnya ia tidak mampu bertahan lama.

Namun, semua itu adalah ketentuan Tuhan yang Maha Esa. Sebagai manusia biasa kita terpaksalah menerimanya dengan hati yang redha.

Sungguhpun begitu sudah jadi lumrah, bila saja artis wanita kita sudah memegang title janda, ada saja tempias cerita-cerita atau gosip yang tak sedap didengar. Lebih-lebih lagi jika mereka dikaitkan dengan suami orang atau VVIP.

Jom kita tengok siapa janda meletop kita: -


Rozita Che Wan

Dikenali sebagai janda meletop No. 1 kerana memiliki bentuk badan mengiurkan dan paras rupa yang tiada tandingannya. Sehinggakan ramai jejaka-jejaka dan VIP ingin mendekati si cantik manis ini. Suami Dato' Siti Nurhaliza iaitu Dato Khalid Mohd Jiwa pernah dikaitkan mempunyai hubungan dengan kaka kepada pelakon Ayu Raudhah ini. Namun, sepertimana Ayu, perasaan Rozita nampaknya lebih terpaut dengan si pemain bola sepak.

Nora Danish

Pelakon comel yang kecil molek ini mula menjanda setelah melahirkan anak pertamanya Rayqal, yang kini sudah pun menjangkau umur satu tahun. Hingga kini, Nora masih tidak dapat menerima hakikat bahawa Fasha Sandha pernah mengganggu-gugat rumahtangga yang pernah dibina bersama Toh Muda Rizal Ashram Ramli, 38.

Thursday, April 26

VIDEO NAMEWEE PUKIMAK BAWAK CIKARO THAILAND SOKONG BERSIH


Namewee anak haram jadah nie pulak buat hal dengan satu video yang menyokong Bersih 3.0....Lahanat sungguh musibat dajal nie dari dulu MKP memang berbulu dengan sikap kurang ajaq anak haram nie...Apa kejadah si Menteli yang suka back up anak haram nie.Terbaru video hasil kerja babi pukimak nie telah dihasilkan untuk promosi bersih 3.0.Yang peliknya anak haram nie bawak pula sijalang dari thailand.....


Sapa yang pukimak?????????dajal sial punya Namewee!!!!!

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menutup sementara Dataran Merdeka dan semua laluan ke kawasan itu berkuatkuasa 6 pagi esok sehingga 6 pagi Ahad ini.

Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail, dalam satu kenyataan hari ini, berkata penutupan sementara kawasan tersebut kepada orang awam adalah menurut seksyen 65 Akta Kerajaan Tempatan 1976 dan dikawal di bawah Undang-undang Kecil Kerajaan Tempatan (Dataran Merdeka) (Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur) 1992.

DBKL sebelum ini menolak permohonan penganjur satu perhimpunan yang mahu mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka Sabtu ini kerana ia tidak bertaraf nasional dan membabitkan kepentingan masyarakat.

DBKL sudah menawarkan Stadium Titiwangsa di sini, Stadium Badminton dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur di Cheras sebagai lokasi alternatif.

Perbadanan Stadium Malaysia juga dilaporkan bersedia menawarkan Stadium Nasional Bukit Jalil sebagai lokasi perhimpunan manakala pemilik Stadium Merdeka, Merdeka Heritage Trust, juga dilaporkan bersedia mempertimbangkan permohonan penggunaan stadium itu sebagai lokasi perhimpunan. - BERNAMA

PEKIDA BAGI AMARAN, SARANG TEBUAN JANGAN DIJOLOK?


Sejak semalam selepas debat Khairi Jamaluddin dan Ambiga ramai yang respon kepada debat tersebut menyatakan Ambiga sudah ketandusan idea serta penganjuran Bersih 3.0 tidak lagi releven.....Berbalik pada itu MKP bertanyakan kepada ahli PAS serta PKR sekitar Pulau Pinang menyatakan tidak akan turun pada bersih kali ini kerana hilang pecaya kepada kepimpinan Bersih 3.0.Terbaru pertubuhan bukan kerajaan mahu penganjur BERSIH 3.0 untuk tidak meneruskan hasrat mereka mengadakan bantahan di Dataran Merdeka di Kuala Lumpur pada Sabtu ini.

Hari ini, Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN) berkata pihaknya bersiap sedia mengarahkan lebih 500 ahlinya untuk turut serta bersama Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamaiah Malaysia (Pekida) bagi menghalang perhimpunan itu.

Pengerusinya, Mejar (B) Razali Zakaria berkata, bagaimanapun, arahan itu bergantung kepada situasi dan keadaan sebenar sebelum perhimpunan BERSIH 3.0 itu diadakan."Sekiranya penganjur BERSIH 3.0 akur dengan arahan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Polis untuk tidak berhimpun di Dataran Merdeka, kami tidak akan bersama dengan mereka.

"Tetapi sekiranya mereka masih berdegil untuk berhimpun di Dataran Merdeka, kita sebagai sebuah badan bukan kerajaan (NGO) anti BERSIH akan bersama dengan NGO yang lain untuk menghalang dan memprotes tindakan mereka ini," katanya.

Mengulas lanjut, Razali turut mengajak mana-mana NGO yang prihatin dan bertanggungjawab untuk turut sama menyertai gabungan ini.Semalam, Pekida Bandar Tun Razak melancarkan 'perang' ke atas himpunan BERSIH 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka, Sabtu ini.

Pengerusinya, Datuk Ahmad Bastari Muslim memberi amaran bahawa ahli PEKIDA akan turun menentang perhimpunan itu."Sarang tebuan jangan dijolok, Harimau yang tidur jangan dikejut kami akan berperang habis- habisan," ujarnya.

Penganjur BERSIH sehingga kelmarin tetap berdegil dan mahu mengadakan himpunan 'duduk bantah' itu di Dataran Merdeka meskipun Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan mereka.

DBKL kemudiannya menawarkan beberapa alternatif lokasi lain yang telah digazetkan oleh kerajaan dalam Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2012.

@AMENOWORLD KANTOI MENIPU GAMBAR PM?




Gambar diatas MKP print screen dari blog Amenoworld yang kantoi menipu mana punya gambaq dia ambil supaya menampakkan pemimpin UMNO nie tak faham dan bodoh mengenai pemakaian selendang.Sampai macam tue terdesak blogger pencacai pakatan anak haram nie mencari bahan.Yang heran tue ramai pulak penyokong bangang masuk dalam tue.melalut pulak MKP nie berikut bukti gambar sebaliknya.


tahniah MKP ucapkan kepada gombakgempur.blogspot.com kerana upload gambar nie jika tidak bermaharajalela puak anak haram nie mengutuk pemimpin UMNO kurang cerdik dan sebagainya.Jelas tertera didalam gambar tue yang diatas dipakai sebelah kiri dan dibawah sebelah kanan.......Puak babi nie kena ajaq macam nie.....untuk laporan penuh apa berlaku semalam layari

http://gombakgempur.blogspot.com/2012/04/dato-seri-najib-bergelar-laksamana.html?utm_source=BP_recent

- Posted using BlogPress from my iPad

ZARINA ANJOLIE BUAT HAL LAGI?


Zarina nie buat hal lagi?baru saja habis pergaduhanya dengan Luftya reda tetiba pagi semalam gambaq terbaru muncul dilaman twitter zarina dicium oleh seorang jejaka.Sehingga kini ianya telah disebarkan melalui internet.Apa kes sampai macam nie MKP cuba menghubungi zarina akan tetapi gagal kerana telefonnya telah ditutup.Macam mana ni? Lepas satu, satu hal yang berlaku kepada aktres ini. Lepas ini apa pula?

MKP ayat sempoi : Jangan main-main dengan media sosial sekarang. Sekali terlepas ke dalamnya, habislah.

FOTO PASANGAN SAMA JANTINA BERPELUKAN DI PRA-BERSIH 3.0 DATARAN MERDEKA!!


Imej LGBT yang dibawa Mislina Mustafa amat tidak disenangi oleh kumpulan mahasiswa yang mendapat sokongan puak Islamist dalam parti pembangkang.

Pergaulan bebas lelaki dengan perempuan juga memberi tekanan yang kuat dari persepsi dan sokongan orang ramai.Hari ini kedua dua kumpulan ini akhir nya berpecah.

Mahasiswa masih kekal dengan saki baki yang ada di lokasi yang sama. Kumpulan 'LGBT' telah berpindah dan mengambil tempat di hujung padang bawah bendera besar. seterusnya






KJ BALUN AMBIGA KAW-KAW PUNYA?


Jika tidak kerana penyokong-penyokongnya menguasai dewan Kelab Bukit Utama,dekat Kuala Lumpur Rabu malam , Datuk S.Ambiga boleh malu apabila Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berjaya 'screw' bos Bersih 3.0 itu dalam debat mereka berhubung pembaharuan sistem pilihan raya.

Sebagai peguam dan pernah menerajui Majlis Peguam, Ambiga hanya mampu berhujah cari segala hal kecil dan remeh untuk menyalahkan Suruhajaya Pilihanraya (SPR) dan mendesak pilihanraya ditangguhkan selagi proses membersihkan senarai pemilih gagal dilaksanakan.

Selain menuntut kesemua lapan cadangan hasil perhimpunan haram Bersih 2.0 tahun lalu, Ambiga turut membangkitkan penyalahgunaan kad pengenalan berkaitan gender dan alamat.

Isu undi pos turut dijadikan modal namun Khairy yang tampil cool sepanjang debat cukup bersedia dengan maklumat dan angka-angka bagi mematahkan hujah serta tuduhan Ambiga terhadap SPR.
kj-ambiga-crowd


Lagu lama mengkritik SPR oleh Ambiga hanya dapat sokongan pengikut beliau yang menguasai dewan kelab.Sewaktu majlis dibuka kepada penonton bertanya, beberapa orang pengikut Bersih menguasai soalan.

Malah, satu ketika seorang daripada mereka merampas mikrofon kerana mahu bertanya lebih panjang sedangkan masa diperuntukkan cuma 30 saat sahaja.

Daripada kira-kira 1,500 penonton dengan kira-kira 200 orang di luar dewan yang mengikuti debat satu sentengah jam itu menerusi skrin besar, hampir 1,000 orang adalah penyokong Ambiga.

Walaupun diasak pelbagai soalan, Khairy dapat menjawab dengan fakta dan angka menyebabkan Ambiga dan mereka yang bertanya terpaksa akur bahawa dakwaan mereka terhadap SPR bukan semuanya tepat.

kj-ambiga3-debat


Ambiga juga tidak ada point baru selepas Khairy berjaya mematahkan hujah dan dakwaannya terutama isu kira-kira 42,000 pengundi yang belum dapat dibersihkan SPR dan isu undi pos.

Menariknya, Khairy mempelawa Ambiga berjumpa dan berbincang dengan SPR bukannya dan membuat macam-macam dakwaan terhadap suruhanjaya itu menerusi sidang media sahaja.

Walaupun, pada awalnya Ambiga berkeras menyalahkan dan menyatakan rasa tidak percayanya kepada SPR, Khairy dapat menyakinkan peguam itu untuk berjumpa dan berbincang dengan SPR.

Ditemui Agendadaily selepas debat itu, Khairy berkata, debat itu berjaya membuat Ambiga mengakui bahawa pendiriannya tidak mempercayai SPR, ‘lebur’ dengan debat malam tadi.
kj-ambiga-kecoh


“Akhirnya beliau mengakui dan sedia duduk bersama dengan SPR. Ini satu kemajuan yang dia mengakui bahawa pendirian beliau yang tidak percaya pada SPR dan minta pegawai SPR letak jawatan adalah tidak munasabah,” katanya.

Katanya, rakyat dan penyokong tahu bahawa semua angka disebuat Bersih tidak boleh ditelan bulat-bulat kerana ada penjelasan yang semua harus dengar terlebih dahulu.

Bagaimanapun, ini tidak bermakna kedegilan Bersih 3.0 mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka juga pada Sabtu ini batal dengan pendirian lembut Ambiga terhadap SPR.

Ambiga menegaskan Bersih 3.0 tetap ke Dataran Merdeka walaupun di tawarkan lokasi baru di Stadium Merdeka.



Beliau beri alasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) baru memaklumkan lokasi itu sedangkan perhimpunan itu hanya tinggal dua hari sahaja lagi.

Kononnya jika tukar lokasi ia akan mengelirukan mereka yang hendak menyertai perhimpunan itu.

Barangkali kerana kedegilan itu juga, Ambiga terpaksa merah telinga ketika mahu meninggalkan majlis itu apabila bergema jeritan TIBAI...TIBAI...TIBAI oleh beberapa penonton yang mungkin juga nak lepas geram kerana memikirkan Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 hanya mainan politik pembangkang diketuai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebab itu ketika debat Khairy berkata, ianya bukan soal Stadium Merdeka atau Dataran Merdeka tetapi soal pilihanraya yang adil dan bersih.

Beliau tidak mempersoalkan hak Ambiga dan Bersih membangkitkan isu berkaitan SPR, tetapi adalah tidak wajar katanya rakyat diheret sama di jalanan sedangkan kerajaan masih meneruskan reformasi bagi penambahbaikkan sistem pilihan raya di negara ini.



Hakikatnya malam tadi menyaksikan Ambiga hanya menang sorak sebaliknya Khairy walaupun batuk-batuk masih mampu berhujah dengan berjaya dan mematahkan pandangan buruk Ambiga dan Bersih terhadap SPR selama ini.- 26/4/2012- OLEH ROSLAN BIAN AD

OCCUPY DATARAN DAH MULA BERPECAH?

Macam nie nak dikatakan berjuang apa kejadah depa nie sampai dah bergaduh pulak.Rasanya pemimpin Pakatan Haram tidak lagi memberi dana kepada aktivis nie?Selepas insiden diserbu oleh DBKL dan dedahan oleh para sahabat blogger mereka nie menyokong LGBT serta perilaku kurang moral telah menjauhi pemimpin mereka.Mana Nurul Izzah dah lari ke?

Aktivis ‘Occupy Dataran’ hari ini meninggalkan Aktivis Mahasiswa terkontang-kanting di Dataran Merdeka selepas 11 hari mereka berkampung di sana bersama mereka.

Menurut laporan portal berita Malaysian Digest, wujud perselisihan faham di antara kedua-dua kumpulan aktivis itu yang menyebabkan aktivis ‘Occupy Dataran’ meninggalkan lokasi protes tersebut.

Kumpulan yang diketuai oleh Fahmi Reza itu dilihat meninggalkan ‘kem’ dengan membawa semua barangan peribadi mereka termasuk khemah.

Ketika ini hanya seorang sahaja aktivis mahasiswa yang berada di Dataran Merdeka iaitu yang dikenali sebagai Alif daripada Legasi Mahasiswa Progresif yang memberitahu kumpulan Occupy Dataran membuat keputusan untuk beredar selepas berlaku pertikaman lidah dengan kumpulan mahasiswa.

“Ada beberapa perkara yang kedua-dua kumpulan tidak dapat mencapai kesepakatan yang menyebabkan mereka (Occupy Dataran) mahu beredar,” kata Alif.

“Mereka langsung tidak memberitahu kami, mereka hanya kemas barangan mereka dan beredar bersama-sama khemah yang di antaranya kepunyaan kami,” tambah beliau.

Sebelum ini kedua-dua kumpulan aktivis tersebut nekad untuk terus berkhemah di Dataran Merdeka hingga 28 April ini bersempena dengan perhimpunan Bersih 3.0.

Perkembangan terbaru itu membuktikan yang perjuangan mereka selama ini sekadar hangat-hangat tahi ayam.

TARIAN SEKSI TERBARU REJIM DAP MENYESATKAN ANAK MUDA PENANG.?


Kalau macam nie teruk akibatnya nanti.

Wednesday, April 25

NORA DANISH MASIH RAMAI MENANTI?


Siapa sangka gosip desas desus yang sebelum ini hanya gosip liar, kini sudah menjadi kenyataan bahawa Fasha Sadha dan Jejai bakal melansungkan perkahwinannya pada 27 April ini. Pastinya dua pasangan ini tidak sabar menunggu detik detik kegembiraan ini.

Menurut bekas isteri Jejai, Nora Danish memberitahu pada hari perkahwinan mereka dia tidak hadir pada hari perkahwinan berlansung. Pertamanya Jejai dan Fasha Sandha tidak memberikan Kad Jemputan pada gadis yang cukup popular didalam lakonanTentang Dhia. Wah Jejai kalau tak sabar pun dapat isteri baru janganlah tak dijemput lansung isteri lama, paling kurang pun berilah kad, samaada dia ingin datang ker idak lain lah ceritanya itu.

Walaubagaimanapun pelakon cantik ini menjelaskan kepada media bahawa dia tidak dijemput
mungkin kerana mereka tahu Nora nak pergi ke umrah agaknya. ( Wah Nora still cover line) Nora akan berangkat ke Mekah pada pagi Jumaat ini dan bakal berada di sana selama 13 hari.

MKP Ayat Sempoi ; Nora masih ramai yang ada diluar sana menanti dan pasti jidoh dan pertemuan ditangannya.......

LIVE STREAMING - DEBAT @KHAIRYKJ -vs- @AMBIGA_S


KHAIRY -vs- AMBIGA

Bagi yang tak dapat turun KL malam ni, saksikan debat antara KP Umno, KJ dengan Pengerusi Bersih 3.0, Ambiga jam 8.00 malam ini secara live streaming dari The Club Bukit Utama Damansara di sini... (ehsan : mobtv)

DIAN TAK KISAH DAN ANWAR PULAK?


Aktres terkenal Indonesia, Dian Sastrowardoyo menjadi mangsa pihak tidak bertanggungjawab apabila gambar bogelnya telah tersebar meluas di laman web.

Namun bagi Dian, dia tidak langsung tidak menampakkan kegusaran atau risau, malah Dian bersikap tenang sahaja menghadapi kontroversi gambar bogelnya itu.

"Saya tenang saja kerana saya tahu itu bukan gambar saya. Buat apa saya perlu peningkan kepala untuk buat laporan polis, ia bukan saya, jadi tenang saja saya." Kata Dian kepada WowKeren ketika ditemui di Hotel Kempinski, Jakarta Pusat, Khamis yang lalu.

Gambar yang dikatakan bintang filem "Ada Apa Dengan Cinta" itu menperlihatkan seorang perempuan mirip Dian berbogel tanpa seurat benang dengan kedua-dua kakinya menutup payudaranya. Wajah wanita dalam gambar tersebut memang sama seperti Dian Sastro, namun ia jelas kelihatan bahawa gambar tersebut tidak asli dan ia dihasilkan melalui teknik 'super impose' (pertindihan).

Sebelum ini, ibu kepada Syailendra Sutowo pernah terkena kontroversi gambar bogel palsu beberapa tahun yang lepas.


MKP AYAT SEMPOI : ANWAR KISAH KE VIDEO NIE???????

UMNO TANJONG TURUN PADANG MEMBERIKAN BANTUAN PINJAMAN TEKUN @NajibRazak



Ketua Umno Bahagian Tanjong Datuk Ahmad Ibni Hajar Turun padang ke gerai peniaga yang memohon peminjam TEKUN untuk menyerahkan cek dan menampal poster.Gerai tersebut dimiliki oleh Che Jam dan pinjaman sebanyak 3ribu ringgit.

Mohd Taufique senyum apabila cek diserahkan. 

Nasir Jeruk yang terkenal di jalan Chowrasta telah diberi cek pinjaman sebanyak 20ribu ringgit.

Mohamad Noorazam telah menerima pinjaman TEKUN sebanyak 25ribu yang kini menjalankan perniagaan tudung dan pakaian wanita di bazzar Chowrasta.

Yayasan TEKUN Nasional telah ditubuhkan pada tahun 1998 sebagai sebuah institusi di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi. Matlamat penubuhan Yayasan TEKUN Nasional pada ketika itu adalah untuk menyediakan pembiayaan modal dengan mudah dan cepat kepada golongan Bumiputera yang ingin melibatkan diri dalam bidang perniagaan dan menjadi usahawan.

Sejak diwujudkan hinggalah ke hari ini TEKUN Nasional telah berjaya melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan kepadanya sepertimana yang diharapkan. Sehingga 31 Disember 2011 , TEKUN Nasional telah menyediakan pembiayaan sebanyak RM 1.4 bilion kepada 154,216 orang usahawan diseluruh negara. Untuk tahun 2012 ini, TEKUN Nasional telah memperuntukkan sebanyak RM 350 juta sebagai pembiayaan kepada seramai 34,000 usahawan.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive