Monday, April 30

JIWA TENGAH KACAU NAK RASA PENAMPAQ SILA BUAT GILA


Kita nie manusia biasa dan jahil dari segala-galanya akan tetapi bak kata pepatah bumi mana yang tidak dilanda hujan walaupun sangkaan dan tekaan inginkan panas hingga kepetang.Apa nak buat ini semua mungkin ada hikmah sebaliknya...........Dugaan demi dugaan yang perlu ditempuh didalam perjuangan...Tempuhan dugaan itu boleh diibaratkan sebagai asam garam dalam perjuangan.Orang luar boleh cakap bersabar dan bersabar akan tetapi yang menanggung kita sendiri.Kalau luka dibadan nampak darahnya menyembur keluar akan tetapi luka dihati siapa tahu,Nescaya luka dibadan akan sembuh dalam beberapa hati dan darah yang mengalir akan reda apabila ubat sudah disapu.....Helai ketawa kita dihadapan kawan-kawan seperjuangan menampakkan gembira dihati akan tetapi gundah-gelana dihati disimpan demi menjaga hati dan perasaan rakan-rakan takut tersinggung apabila ditegur secara direct.


Bermula dari Langkawi hingga ke Janda Baik.Bukan sekali berjanji akan tetapi dah tiga kali beb.Perumpaan MKP boleh katakan kali nie ibarat menanam tebu dibibir kote,bila berjanji lembut lidah dari gigi , sehingga jika itu semua boleh dianggap bangun tidur lupakan kisah semalam dan bukalah buku baru apa saja janji semalam usah dikenang apabila dikenang kelak meranalah jiwa....MKP dah letih dengan janji yang ditabur almaklum kita nie jenis yang suka mengiyakan saja apa saja perbuatan mereka walaupun hati ini berat menerima kenyataan,Bukan takut akan tetapi rasa hormat menebal didalam hati, akan tetapi kini itu semua sudah hilang bak pasir membadai pantai lama-kelamaan akan terhakis jua pantai yang setia kepada ombak....Apakan daya jika itu sudah takdirnya.


Berbalik kata pepatah yang menikam kalbu yang telah disebut oleh Lisa Surihani didalam Filem terhebat Ombak Rindu "Pasrah itu menyerah-Redha itu Ikhlas" banyak maksud yang boleh disimpulkan jika hanya menyerah tanpa berbuat sesuatu itu bacul namanya akan tetapi redha itu lebih baik kerana berbuat dengan niat kerana ALLAH.Benar jualah apa yang telah dibicarakan oleh sahabat seperjuangan MKP ketika berada di Terangganu dahulu.Jangan selalu mengiyakan sangat nanti takut dipermainkan......


MKP Ayat Sempoi : Kenapa gambaq neelofa????Jawapannya ini sajalah membuatkan hatiku cair dan tenang melihatnya walaupun tak bermimpi memilikinya hanya sekadar peminat yang setia.....

VIDEO TERBARU DARI @PDRMsia MEMBUATKAN ANWAR KECUT SEGALANYA?


Video terkini dari PDRM selama 7;17 minit yang menjawab kesemua persolalan yang timbul pada sidang media oleh Ketua Polis Negara , Tan Sri Ismail Omar.Kesemua persoalan yang timbul dari siapa yang menyuruh merempuh tembok penghalang yang telah dibuat oleh bagi menghalang perusuh bersih bersikap seperti monyet kena belacan dan apa yang telah dibicarakan oleh Chegu Bard hingga dalang yang memulakan provokasi terhadap kereta Polis.

Tan Sri Ismail Omar mempertahankan tindakan polis menggunakan meriam air dan gas pemedih mata pada perhimpunan berhampiran Dataran Merdeka Sabtu lepas kerana peserta demonstrasi bertukar menjadi ganas dan merempuh sekatan polis.

Perhimpunan pada Sabtu lalu bukan lagi perhimpunan aman apabila ia bertukar menjadi rusuhan dan merosakkan banyak harta benda awam malah turut mencederakan pegawai-pegawai polis yang sedang bertugas," katanya pada sidang media, petang tadi.

Katanya, penganjur perhimpunan tidak mengotakan janji mereka untuk berhimpun secara aman malah tidak mengawal penyokong-penyokong sehingga mereka bertindak ganas dan melanggar undang-undang termasuk Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pada perhimpunan itu, jelas kelihatan polis yang mula hanya berkawal terpaksa bertindak akibat provokasi perusuh yang bertindak liar dengan merempuh pengadang dan kawat berduri yang dipasang di sekitar Dataran Merdeka yang diisytiharkan sebagai kawasan larangan oleh Mahkamah Majistret.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum ini melarang penganjur mengadakan perhimpunan tersebut di Dataran Merdeka kerana tempat itu hanya dibenarkan untuk acara-acara rasmi bertaraf nasional.

Ismail berkata, polis mempunyai banyak bukti seperti gambar dan rakaman videoyang menunjukkan polis menjalankan tugas dengan penuh sabar dan berhemah sehinggalah perusuh mula bertindak ganas.

Sehubungan itu, katanya, polis akan menyiasat hasil perhimpunan ini secara menyeluruh bagi mencari motif dan mengesan mana-mana individu atau kumpulan yangbertanggungjawab terhadap keganasan yang berlaku pada perhimpunan tersebut.

"Sesiapa saja yang ingin membuat laporan polis berkaitan keganasan yang berlaku dan menimpa mereka, boleh segera membuatnya dan saya menerima apa saja laporan termasuk laporan daripada polis sendiri bagi memudahkan kami menjalankan siasatan menyeluruh," katanya.



Ismail juga berkata, terdapat banyak gambar palsu yang telah diolah dan disebar menerusi internet yang mana boleh menjatuhkan imej negara.

"Saya mendapat dua gambar, satu gambar menunjukkan Dataran Merdeka telah dipenuhi dengan perusuh berbaju kuning dan gambar sebenar menunjukkan padang Dataran Merdeka kosong, hanya perusuh di luar kawasan dataran. Ia telah disabotaj dan disebar menerusi Internet...ini memburukkan imej negara dan saya akan memantau keadaan ini juga," katanya.


Mat Sabu kena tengok video kat atas tue baru nak keluarkan kenyataan bodohnya dan kini ternyata kantoi .Selepas kepala-kepala pemberontak Pakatan buat statement tuduh Polis buat onar di Dataran Merdeka, kali ni giliran Mat Sabu, penjilat punggung komunis tegar pulak keluarkan kenyataan..

Mat Sabu dengan muka tak malu terus tuduh Polis/SB yang potong kawat duri di Dataran sehingga membolehkan puak-puak monyet Bersih menyerbu masuk..

Celaka sungguh Timbalan Presiden parti Nirrojim ni buat fitnah.. Suka hati mak bapak dia saja tuduh Polis buat kerja keji tu..

MKP Ayat Sempoi : Bodoh sungguh pemimpin pakatan rakyat nie kantoi menipu,aku kesian dekat penyokong depa nie kena kencing sambil berdiri kat kepala pecaya cakap anak haram nie. 

RAMAI YG SALAHKAN POLIS NAPE EK?







MKP lihat banyak pihak dari pembangkang menyalahkan Polis dalam bersih 3.0 sabtu lepas.Apa tidaknya mereka merasa tertekan dengan trend terbaru Pihak Polis dalam membendung tomahan yang cuba dilontarkan.taktik yang digunakan mengeluarkan video serta gambar yang boleh menangkis segala tomahan serta menjawab persoalan yang dikemukan.

Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyelar dan menyalahkan pihak polis di atas kekecohan serta keganasan yang berlaku semasa perhimpunan haram Bersih 3.0 semalam.

Biarpun dalam perhimpunan itu beberapa anggota polis dan petugas media mengalami kecederaan, Ketua Menteri Pulau Pinang itu tetap angkuh dengan menuding jari menyalahkan pihak berkuasa yang bertugas menjaga keamanan negara.

Katanya, tindakan keras pasukan polis terhadap peserta perhimpunan dan tangkapan rambang yang dilakukan didakwa menjadi punca tercetusnya kekecohan dan keganasan.

“Kami mengecam tindakan pihak polis itu kerana ia tidak sesuai dengan keadaan ketika perhimpunan. Hanya segelintir yang merempuh untuk memasuki kawasan Dataran Merdeka tetapi mengapa ada tangkapan dilakukan di lokasi lain?

Hari ini sidang media oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail menjawab semua persoalan yang ditimbulkan serta keraguan dinyatakan dengan bukti bagi menjawab.gambar diatas.Taktik pembangkang menyalahkan polis kantoi apabila video dipamerkan.So berbalik kepada pembangkang yang menyalahkan Polis adalah tidak berasas serta mempunyai motif jahat supaya kreditbiliti Polis tercemar.

Yang terbaik satu video memaparkan Anwar menyuruh perusuh bersih menyerbu tembok penghalang berkawad duri yang diketua oleh cikgu bard mendapat perhatian ramai wartawan.Nasib lu la Anwar dan ambiga kerana ingkar arahan mahkamah.tunggu pulak apa kata Peguam Negara nak dakwa atau tidak?


VIDEO INI MEMBUKTIKAN ANWAR SURUH REMPUH DATARAN MERDEKA.


WOI pengkhianat Negara nie bukti yang telah mengaibkan kote/teloq Anwar masuk kedalam sah menunjukkan anwar suruh rempuh apa lgi nak spin cita?toksahlah dok buat penafian macam gampang untuk selamatakan diri.....Rakyat Malaysia dah tau hang punya taktik musibat tueeeee..


Anwar Nafi Beri Isyarat Hasut Penyokong Rempuh Polis

Oleh SOFEA SUSAN ALBERT KASSIM

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin menafikan bahawa beliau bertukar isyarat dengan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali untuk menghasut penyokong Bersih 3.0 supaya merempuh halangan polis di sekitar Dataran Merdeka, Sabtu lalu.

Anwar berkata, isyarat tangan yang ditunjukkan ke arah ahli Parlimen Gombak itu adalah bermaksud untuk berbincang dengan polis.Mstar

MKP Ayat Sempoi ;" anjing dan babi kuning cuba gambarkan mereka adalah insan yang teranaiya"


PANAS BEB BLOGGER @AMENOWORLD NAK BUNUH DIRI


CT tak kenal pun siapa Blogger Amenoworld ni! Tak pernah kenal! dan rasanya tak perlu kenal! Cuma Blogger Amenoworld ni melahirkan rasa menyesal insiden-insiden yang berlaku semasa Perhimpunan BERSIH 3.0 tempohari. CT pun terkejut gak bila Amenoworld membuat pendedahan bahawa Anwar dan Azmin beri arahan kepada peserta untuk merempuh halangan polis. Sampai ada hebahan berita dari mulut ke mulut kematian peserta BERSIH supaya menaikkan kemarahan peserta perhimpunan. Seperti kata Amenoworld, "KEBENARAN TIDAK BOLEH DISELINDUNG" CT setuju sangat! ALLAH MAHA ADIL DAN SAKSAMA...READMORE

VIDEO PENDEMO SERANG POLIS HINGGA PECAH KEPALA.



Berikut video membuktikan monyet ganas belaan ambiga dan anwar menyerang polis hingga berdarah dan pecak kepala.dan dibawah MKP sertakan jua surat yang diterima melalui email semalam......
Assalamuailaikum dan salam sejahtera

Sahabat-sahabat mahasiswa UUM sekalian,

Saya juga seperti kalian, mengambil berat apa yang berlaku pada hari semalam.

Jujur saya katakan, mereka keterlaluan, keterlaluan dalam erti kata menggelar Polis sebagai Anjing, melakukan provokasi dan sebagainya. Saya anak Polis, apa salah Polis sehinggakan sahabat saya menggelarkan POLIS itu zalim, anjing!! Setiap yang polis lakukan itu kerana tugas mereka! Tugas menjaga keamanan. Hinakah pekerjaan ayah saya sebagai seorang POLIS??

Sedangkan sahabat-sahabat UUM ada yang menuduh polis zalim, kejam, berhati anjing dan sebagainya, pernahkah sahabat fikir yang dipanggil anjing itu adalah ayah saudara? Pernah?? Saya mohon maaf, saya percaya mahasiswa UUM tiada yang terlibat.

Cuma inilah luahan saya selepas membaca berita di Harakah Daily, dan sebagainya. Adakah apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru sebagai mengikut arahan? Adakah arahan itu termasuk menggelar polis anjing, merosakkan harta benda semua? Saya percaya tidak. Namun apabila disebut demostrasi perkara ini tak kan terlepas.

Mohon sahabat-sahabat sedar perjuangan seorang anggota polis. Andai sahabat terus menggelarkan mereka anjing, saya tiada pilihan untuk bangga diri saya sebagai anak anjing. Kerana Anjing yang dipanggil oleh pihak tertentu itu lah orang yang sentiasa sebelum tidurnya memikirkan mengenai ketenteraman awam.

Maafkan saya andai surat ini mengecilkan hati sahabat sekalian.

Terima Kasih kerana menyiarkan surat saya.

p/s: Harakah Daily yang disebutkan itu kemungkinan besar post yang ini.http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/9943-bersih-30-pas-ucap-tahniah-ikut-arahan-pemimpin

BOLEHKAH AMBIGA DIMAAFKAN SETELAH MENCETUSKAN KEGANASAN?


Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri. Ada rakyat Malaysia yang anti kegaganas boleh terima ke cara Ambiga memohon maaf tanpa mahu bertangungjawap dengan kejadian keganasan 28 April. Dari tujuan mulanya untuk Bersih 3.0 Duduk Bantah telah berubah Bangun Merusuh. Bolehkah rakyat Malaysia maafkan semua ini dengan satu mohon maaf dari Ambiga tampa ambil tindakan kepada mereka dalang-dalang Bersih 3.0 , dibebas tampa membawa kemuka pengadilan?

Ambiga harus bertangungjawap kerana dia tahu Makamah telah mengeluarkan perintah tiada perhimpunan di Dataran Merdeka.

Ambiga harus bertangungjawap dengan kematian dan kecederaan angota polis?

Ambiga harus bertangungjawap kepada mangsa awam yang dipukul oleh perusuh Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap segala kemusnahan hasil keganasan Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap dengan segala kerugian yang ditangung oleh para perniaga di sekitar kawasan menjadi rusushan

Ambiga harus bertangungjawap dengan maruah negara dicemar dengan sifat-sifat buruk peserta Bersih

Ambiga harus bertangungjawap dengan kerugian sumber ekonomi negara

Malah rakyat Malaysia juga menuntut kesemua pemimpin Pakatan Rakyat yang terlibat dalam menyeru dan menghasut rakyat untuk merusuh. Kerana mereka ini perosak negara terutama Nik Aziz yang mengeluarkan kenyataan wajib adalah wajib juga dihadap dan dibicarakan sifatnya. bergitu juga dengan Anwar yang dipercayai dalang dalam segala yang berlaku ini malah dikaitkan mendapat bantuan dari dana luar kuasa asing

Bolehkah rakyat Malaysia menerima mohon maaf dari mereka bergitu sahaja tampa membawa mereka dibicarakan. Bagaimana dengan Bersih 4.0 yang mungkin akan berlaku dengan lebih ganas lari. bolehkah kita berdiam diri? Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri.

VIDEO SEMPOI : MALAYSIA KINI KANTOI MENIPU RAKYAT MALAYSIA.


Pendedahan penipuan yang dilakukan oleh Malaysiakini mengenai anggota Polis merempuh demonstran BERSIH3.0. GENG KAPAK dedahkan kebenaran.


Saksikan demonstran Bersih 3.0 selamatkan 'orang' yang dilanggar oleh kereta milik PDRM. Untuk menyelamatkan 'orang' yang dilanggar. Para demonstran terpaksa terbalikkan kereta PDRM.

Seorang wanita individu yang merakam video terjerit-jerit dan memaki-hamun polis sebelum menyuruh para demonstran terbalikkan kereta tersebut.

Selepas kereta diterbalikkan, wanita tersebut menyuruh demonstran melarikan diri kerana bimbang kereta tersebut meletup.

Persoalannya...

Siapakah wanita itu...?

Jeng...Jeng...Jeng...

Nak tahu siapa...?

Jeng...Jeng...Jeng...

BAGUS JIKA ADE BUAT RENUNGAN BUKAN IKUTAN. MEREKA SEMUA TELAH DIRASUK SETAN KUNING LEBIH KURANG MAMBANG KUNING PENYEBAB BERLAKUNYA HURU-HARA. MEREKA NI SEMUA HILANG PERTIMBANGAN. MEREKA BOLEH MEMBUAT APA SAHAJA SETELAH ARAHAN YG DIBUAT. MALAH MEREKA BERFIKIR MEREKA HEBAT PADA HAKIKATNYA MEREKA TELAH TERPEDAYA HASUTAN SYAITAN.

BANYAK HIKMAHNYA KALO KITA PERHATIKAN. INILAH CARANYA ORANG YG MENGIKUT NAFSU SONGSANG SEPERTI IDOLANYA.

MEREKA SEMUA TELAH BERPALING ARAH DARI MEMINTA PERTOLONGAN KEPADA ALLAH. MALAH MEREKA MENGIKUT APA KEHENDAK IDOLANYA YG SONSANG NAFSUNYA.

MEREKA ITU BODOH SEMUA. MEREKA PENYOKONG YAHUDI LAKNATULLAH. ORANG SEPETRI MEREKA MENCARI SYAITAN, BUKAN SYAITAN MENCARI MEREKA!

Sunday, April 29

KUBAWA HATI YANG LARA?



adakah wajah ini menunjukkan kesedihan yang telah melanda hati yang lara.MKP tengok sempoi aje dan nampak ceria apabila Nora Danish telah pergi menunaikan umrah dikala bekas suaminya menjadi pengantin sehari bersama Fasha Sandha.Jalan terbaik apabila dilanda musibah senantiasa kita mendekati diri dengan Allah.Setiap malapetaka yang melanda diri kita pasti ada hikmahnya itu yang selalu diperkatakan akan tetapi gundah-gulananya pasti hanya tuan punya badan yang menangung.Sabar aje lah Nora Danish ramai lagi yang menanti diluar sana.





NIK AZIZ BOLEH DIKETEGORIKAN SEBAGAI PEMBUNUH?


KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui membiayai beberapa peserta himpunan Bersih 3.0 dari Kelantan, yang berakhir dengan keganasan kelmarin.

Menurutnya, sumbangan tersebut bukan diambil dari wang parti, sebaliknya kepunyaannya sendiri setelah melihat kesungguhan individu terbabit mahu menyertai demonstrasi itu.

“Untuk ke Kuala Lumpur memerlukan kos yang besar, saya mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai pelbagai keperluan, itu hak saya, bukan wang parti,” kata beliau kepada pemberita pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan peserta Bersih dari Kelantan yang menjelaskan kehadiran mereka di perhimpunan semalam dibiayai parti, meliputi kos pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Kelantan, Dr Fadzli Mohd Hassan tidak menolak kemungkinan terdapat peserta yang hadir dibiayai oleh pihak-pihak tertentu, namun bukan atas kapasiti parti.

“Kita tidak ada duit untuk biayai peserta yang begitu ramai, kebiasaannya orang Pas ini mengeluarkan duit sendiri, namun jika ada tajaan, mungkin itu bersifat peribadi,” katanya.

Fadzli yang juga Exco Kerajaan Negeri berkata, pihaknya tidak pernah membincangkan soal kewangan untuk peserta Bersih, namun mengakui mengeluarkan belanja untuk ceramah yang dihadiri Timbalan Presiden, Mohamad Sabu, tiga hari lalu.SINARHARIAN
Penolong Setiausaha PAS Pusat, Dr. Syed Azman Syed Nawawi, berkata sekiranya Sinar Harian tidak membetulkan laporannya, PAS tidak teragak-agak untuk mengambil langkah memboikot akhbar itu di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.
KOMEN MKP: Apa kejadah puak PAS harami nie dok sembang kebebasan bersuara nie....Bila sesuatu tak menyebelahi mereka siap ada ugutan untuk boikot.......Dulu hampa jugak dok melompat macam kera kena belacan apabila harakah disekat untuk sementara waktu,nie apa kejadah siot.

AL-FATIHAH : BERSIH TELAH MEMBUNUH,AMBIGA HARUS BERTANGGUNGJAWAB?





Korban BERSIH 3.0 AL-Fatihah untuk Arwah anggota IPD Dang Wangi RF 170401 Jaini yg telah disahkan meninggal dunia setelah dimasukan ke Wad ICU semalam.. Semoga arwah ditempatkan orang-orang yang beriman . Inilah demostrasi ' aman ' yg mereka katakan . Terima kasih warga bersih . Hari pembalasan akan menyusul . Amin .Walaupun penganjur berjanji untuk tidak diperkudakan oleh parti pembangkang, himpunan BERSIH dicemari dengan slogan-slogan mencaci Barisan Nasional dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Penunjuk perasaan yang rata-rata terdiri daripada penyokong pembangkang, khususnya PAS, melaungkan slogan untuk jatuhkan kerajaan yang sedia ada.

Selain daripada itu, hampir semua pemimpin utama parti politik pembangkang diberikan ruang untuk berucap kepada peserta himpunan itu.

Antara yang memberikan “ceramah” politik adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali.

Seperti kelazimannya, sasaran utama kecaman mereka adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Turut dicaci dan dituduh adalah Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pengerusi Bersama Himpunan BERSIH 3.0 S.Ambiga sebelum ini memberi jaminan bahawa gerakan itu tidak terikat dengan parti pembangkang.

Ambiga sendiri mengelak daripada dilihat bersama Anwar atau pemimpin pembangkang yang lain, tidak seperti pada Bersih 2 di mana beliau mengadakan sidang akhbar bersama mereka.

Bagaimanapun hakikat adalah sebaliknya BERSIH 3.0 dipergunakan oleh pembangkang sebagai pentas politik bagi memaki hamun lawan politik mereka.

LIM GUAN ENG DAP PATUT BELA DEPA NIE? @dzainalabidin


Guan Eng patut menghantar surat kepada Ketua Polis Negara apabila dua wartawan Melayu nie telah dipukul oleh perusuh Bersih yan terlalu baik dan terkawal tindak tanduknya....sebelum ini Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah negeri Pulau Pinang nie pernah membuat kenyataan didalam blognya berikut MKP berikan keratan apa yang telah dinyatakan 
Peristiwa ini adalah kali kedua wartawan dan orang awam diugut dan diganas oleh perusuh-perusuh UMNO-Perkasa tanpa tindakan keras diambil ke atas mereka oleh polis. Sebelum ini, pada 1 Julai 2011 dua orang wartawan telah dipukul oleh peserta-peserta demonstrasi yang melibatkan ahli-ahli UMNO dan Perkasa di KOMTAR dan selepas itu juga di Jambatan Pulau Pinang. Sehingga sekarang, tiada tindakan yang diambil terhadap mereka yang memukul wartawan itu.KLIK


MKP nak tanya dekat Lim Guan Eng DAP tak mau buat benda yang sama?Ramalan MKP, DAP nie jenis cauvanis takkan nak bantu wartawan melayu nie?Jika buat sedemikan baguslah......Lepas tue bolehlah mengupah wartawan melayu nie sebagai PEGAWAI MEDIA dan diberikan gaji sebanyak 7ribu ringgit sebulan.Wartawan Guan ming DAily telah diupah 7ribu oleh Ketua Menteri DAP dengan perbelanjaan dari kerajaan negeri Pulau Pinang.


VIDEO BUKTI : MONYET BERSHIT PUKUL POLIS.



video ini telah membuktikan bahawa puak celaka nie yang memulakan provokasi terlebih dahulu hingga batu dan kon telah dibaling kecermin hadapan kereta polis menyebabkan cermin itu telah retak seribu.Bayangkan jika cermin kereta anda sendiri agak sukar untuk memandu dalam keadaan begini dan MKP pecaya anggota polis yang memandu telah pengsan lalu kaki beliau telah memijak pedal minyak lalu melanggar peserta yang MKP boleh anggapkan sebagai monyet kena belacan kerana taksub dengan kenyataan Ularmak Pukimak Nik Aziz.

Saturday, April 28

#bersih #bersih3 POLIS MANTAP DALAM MENJALANKAN KEWAJIPAN MENJAGA KEAMANAN NEGARA.




KUALA LUMPUR: Polis telah menjalankan tugas secara profesional dalam menangani perhimpunan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) disokong pembangkang yang bertukar menjadi luar kawalan di sekitar Dataran Merdeka di sini, Sabtu.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein berkata beliau berasa kagum dan bangga dengan polis yang tidak mudah melatah dengan provokasi yang dilakukan kira-kira 20,000 peserta perhimpunan itu.

"Saya sedih dengan apa yang berlaku hari ini, penganjur menjanjikan perhimpunan aman sebaliknya bertukar menjadi tidak terkawal walaupun kerajaan sedaya upaya memberi kebenaran untuk rakyat berkumpul secara aman di tempat yang disyorkan.

"Mereka masih berdegil ingin mengadakan di Dataran Merdeka," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau mengulas kejayaan polis menghalang percubaan peserta perhimpunan haram itu menceroboh Dataran Merdeka dengan merempuh penghalang dan kawat berduri dipasang selepas Mahkamah Majistet mengisytiharkan dataran itu sebagai kawasan larangan mulai semalam hingga 1 Mei.

Hishamuddin kesal dengan pihak penganjur dan peserta yang sanggup memperjudikan keselamatan umum demi kepentingan minoriti seperti mereka.

Katanya, peserta perhimpunan itu perlu 'membayar balik setimpal' apa yang mereka lakukan iaitu menggadaikan keselamatan majoriti orang awam demi menyuarakan hak asasi mereka.

"Saya sedih dengan usaha transformasi kerajaan yang cuba kita bawa, seperti menghapuskan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan mewujudkan Akta Perhimpunan Aman, tetapi telah dieksploitasi oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan mengambil kesempatan mengajak rakyat berdemonstrasi dan mengancam keselamatan awam," katanya.

"Perkara mengenai orang ramai perlu lihat secara teliti, apa yang cuba penganjur katakan perhimpunan ini adalah aman tetapi tidak aman," katanya.

Hishamuddin berkata bukan perkara mudah bagi kerajaan untuk mencapai keseimbangan antara hak asasi manusia dengan menjaga keamanan negara.

Beliau berkata perhimpunan hari ini tidak menjejaskan keselamatan dan kepentingan awam di negara ini dan yakin dengan kemampuan polis menjaga keselamatan awam.

Menurut laporan Polis Bukit Aman, sehingga 8 malam, seramai 388 orang yang berada di perhimpunan itu telah ditahan dan mereka telah dibawa ke Pusat Latihan Polis (PULAPOL), di sini

Sementara itu, di SHAH ALAM, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata sudah sampai masa golongan majoriti senyap melahirkan perasaan tidak senang hati mereka terhadap perbuatan menimbulkan huru-hara dan menzahirkan perasaan jijik mereka dengan perbuatan yang melanggar peraturan. "Kita tak mahu perkara huru-hara, tidak ikut peraturan ini terus menjadi budaya minoriti yang vokal yang diketuai dan didalangi pembangkang." katanya mengulas tindakan mengadakan perhimpunan di ibu negara hari ini.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan program Rapat 1Malaysia bersama Persatuan Bekas Polis DiRaja Malaysia Selangor di Universiti Teknologi MARA, Ahmad berharap rakyat sedar tindakan kumpulan yang menyusahkan rakyat termasuk pemandu teksi, merugikan peniaga selain menakutkan pelabur serta pelancong.

Beliau berkata masa depan negara tidak harus dipertaruhkan di tangan pergerakan seperti penganjur perhimpunan hari ini yang hanya mewakili kalangan minoriti di negara ini.

Ahmad yang juga Ketua Penerangan Umno berkata majoriti rakyat negara ini yang cintakan keamanan, kedamaian, keharmonian, keselamatan, kemakmuran adalah golongan yang senyap.

Sementara itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar mengucapkan syabas kepada semua petugas yang menjaga keamanan dalam perhimpunan itu dengan penuh tegas, adil dan berhemah. "Saya berharap petugas yang dicederakan oleh perusuh agar segera sembuh dan mendapat rehat yang secukupnya sebelum kembali bertugas seperti biasa," katanya dalam kenyataan, di sini, malam Sabtu.

Beliau berbangga dengan keberanian yang telah ditunjukkan oleh seluruh anggota polis pada perhimpunan itu. -BERNAMA

#BERSIH #BERSIH3 VIDEO POLIS DIBELASAH HINGGA MATI OLEH PELAMPAU BERSIH.


BERSIH sekarang telah diambil oleh kumpulan anarki (punk dan skinhead). Keadaan di Kuala Lumpur tegang.BERSIH cuba mengelakkan dari tanggungjawab dengan menyebarkan maklumat-maklumat palsu dan juga gambar-gambar siang tadi.

Diatas nie ada video terkini yang dikeluarkan oleh pihak PDRM berkenaan punca sebenar kereta Polis diterbalikkan oleh puak-puak laknatullah Bersih.

Dan inilah juga kereta yang dinaiki oleh dua anggota Polis yang salah seorang darinya diberitakan telah meninggal dunia, manakala seorang lagi koma di bilik kecemasan akibat dibelasah oleh penyokong Pakatan.

Korang saksikan sendiri siapa yang sebenarnya salah? Adakah anggota PDRM tersebut memulakan provokasi atau haramjadah laknatullah penyokong Bersih yang celaka besar???

Mohon sebaran kepada semua media. BERSIH berjaya menghuru harakan Kuala Lumpur sebagaimana janji Mat Sabu dan Cikgu Bard supaya KL menjadi seperti MESIR!

#bersih #bersih3 ZURAIDAH MEMALUKAN WANITA DENGAN KEBOGELAN?




Perrrh Zuraidah Bersama lelaki separuh bogel di Jalan Raja Laut , benarlah apa yang dikatakan sebelum ini pemimpin PKR nie menyokong LGBT dan ini buktinya.Kantoilah kali nie kau musibat Mak Lampir woiiiii.



Kalau gambaq diatas nie kurang jelas tudia yang kat bawah nie lebih jelas lagi.Siap bertatu lagi tue.Nak tunggu pulak apa lepas nie mak lampir nak pembohong kepada rakyat.Ternyata mereka yang menyokong bersih nie sia-sia kerana ditipu oleh pemimpin macam nie. demi nafsu serakah politik mereka telah memperbodohkan pengundi yang telah mengundi mak lampir nie.Wahai Mak lampir bersihkanlah dulu nafsu hang tu dulu baru nak buat yang lain...".."


Tengok sendiri perangai beruk penyokong mak lampir. 

#Bersih #bersih3 KERETA POLIS DITERBALIKAN OLEH BERUK BERSHIT


Harami sungguh puak celaka nie sampai macam nie kereta Polis diterbalikkan semata-mata mahu provokasi terus dilakukan untuk mencemarkan kreditbiliti pihak berkuasa.Jelaslah perangai macam setan puak celaka nie.

#bersih #bersih3 Hina DYMM Pulak?




Apa kejadah nie sampai macam nie punya menghina kedaulatan Sultan Melayu bergambaq tepi kaki jalan dilantai gambaq DYMM agong.


Nie lagi haram jadah pakai bendera malaysia di jalan-raya siap pakai seksi lagi.


Bersih 3 nie ramai yang suka jadi monyet dan tudia monyet kat tepi nie jalan raja laut .MKP akan membuat liputan terkini situasi semasa bermula dari sini hingga ke Dataran Merdeka.

#Bersih #Bersih3 MACAM NIE PUN BOLEH?



Ternyata apa yang dijangka oleh kerajaan dan pihak polis menjadi telah kenyataan..penganjur Bersih 3.0 menjanjikan perhimpunan yang aman..tetapi malangnya, janji tinggal janji...belum mula lagi perhimpunan yang sebenar...iaitu dijadualkan pada pukul 2.00 petang ini...penyokong-penyokong puak pakatan haram yang datang ke Dataran Merdeka untuk menyertai demo Bersih 3.0 awal pagi tadi telah memulakan kekecohan dan kekacauan...

Bukan saja kenderaan pihak polis yang menjadi mangsa ketukan dan tendangan perusuh jalanan ini seperti video dibawah malah kenderaan orang awam yang lalu dikawasan tersebut juga turut menjadi mangsa mereka..

Friday, April 27

#Bersih #Bersih2 #Bersih 3.0 RUSUHAN SERTA PROVOKASI BERMULA.







NIE SEMUA BERPUNCA DARI MUSIBAT KAT ATAS TUE BAGI AMANAT MACAM GAMPANG KEPADA PENCACAI MEREKA YANG DOK MELANGUT KAT BAWAH NIE,,,TAK RAMAI PUN YANG ADA TAPI MKP KESIAN YANG KAT BAWAH TUE DIPERBODOHKAN DEMI MENCAPAI MATLAMAT BERUK YANG ADA KAT ATAS TUE....

TERKINI SUASANA DATARAN MERDEKA.





RAKYAT KELANTAN : Antara Yang Paling Ramai Menghadirkan Diri Ke Himpunan Bersih Kali Ni.Ini Kerana Dah Keluar "KENYATAAN WAJIB HADIR" Yang Dikeluarkan Sendiri Oleh Sorang Manusia Nyanyuk Di Pulau Melaka.Dah Dasar Spiesis Manusia Yang Suka Hidup Dalam Keadaan Huru-Hara.Manusia Tersebut Tak Wajar Dihormati Lagi.Jenis Pemecah Ummat Dan Kaum.

Ramai depa nie pelat makan budu der.........




ANWAR BAWA GENG BALUN DEPAN BELAKANG SAMA RASA?




Kumpulan 'pemerhati' asing yang dibawa oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan tujuan kononnya bagi memantau sistem pilihan raya di negara ini sebenarnya adalah sahabat karib dan penyokong setia ketua pembangkang itu.

Meskipun, pada sidang media di bangunan Parlimen, semalam, Senator Nicholas Xenophon dari Selatan Australia, yang mengetuai delegasi 'pemantau' itu mendakwa lawatan mereka tidak dibiayai mana-mana pihak, namun segala tindak-tanduknya sebelum ini menjurus bahawa beliau sebenarnya adalah boneka Anwar.

“Kami telah dijemput oleh ketua pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) untuk memantau beberapa isu berkenaan pilihan raya dan mengemukakan laporan cadangan dan akan diserahkan kepada parti politik, termasuk kerajaan dan juga pembangkang,” kata Xenophon.


Wakil rakyat Bebas Australia itu, sebelum ini mencetuskan kontroversi dengan berkata beliau akan menyokong undang-undang bagi membenarkan perkahwinan pasangan sesama jantina di Australia.

Secara tidak langsung, beliau juga banyak mengeluarkan kenyataan membidas tindakan Anwar yang diheret ke mahkamah kerana didakwa meliwat pembantu peribadinya.

Bagi beliau dan masyarakat di Barat, hubung seks sesama jantina bukan sesuatu kesalahan.

Semasa Anwar diheret ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana mengaitkan konsep 1Malaysia dengan kempen One Israel pada tahun 2010, Xenophon adalah antara yang terawal melabelkan jawatankuasa itu sebagai 'mahkamah kangaro'.

Berikutan keceluparannya itu, Anwar digantung enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat.

Justeru, kehadiran Xenophon kali ini, adalah jelas atas arahan Anwar dalam cubaan berterusan untuk mempertikaikan kewibawaan Suruhanjaya Pilihanraya.

Bagi mengandaikan Xenophon akn bertindak berkecuali dalam tugas 'pemantauannya' itu ibarat bermimpi di siang hari. Xenophon dan ahli-ahlinya yang dibawa oleh Anwar pasti akan mengikut telunjuk pembangkang dalam mengemukakan laporan mereka.

BARUA!!!!!!! BANYAKNYA DUIT PKR NIE?



Barua semua pencacai PKR yang mai kat bersih nie rupanya dibayar dengan wang ringgit.Apa kejadah macam nie punya perjuangan.....kalau banyak nie yang dibayar kali dengan 500ribu peserta bersih 3.0 yang akan hadir punya banyak duit PKR nie taboq kat dataran......Tapi yang pastinya, walau takde sms ni pun, kedengaran riuh sekarang ini yang sapa pergi demo ni akan dibayar oleh pihak penganjur yang dananya datang dari luar negara melalui Anwar Ibrahim punya kerja..Lepas nie dengaq pulak dah yang kena ranjau pasal tak dapat duit nie.....kena ranjau dengan pemimpin PKR haram jadah nie,depa nie sembang saja deraih tapi semua tipuuuuuuuuuuuu..........Sapa yang nak kena tipu dengaq cakap Al-Juburi......

WAJAH PAN-ASIA ARTIS MALAYSIA.


Wajah-wajah selebriti kacukan Pan-Asia selalu dilihat menghiasi ruang-ruang iklan, drama mahu pun filem di Malaysia. Keunikan paras rupa mereka yang dilihat sebagai komersil dikatakan punca utama mereka menjadi tumpua lensa kamera di mana-mana saja mereka berada. Malah mereka juga gah dpilih sebagai duta serta jurucakap produk kecantikan bertaraf antarabangsa.

Diana Danielle Beeson (19 tahun)

Gadis Pan Asian ini berdarah Melayu di sebelah ibunya serta Amerika Syarikat di sebelah bapanya. Malah, dia sendiri dilahirkan di Hosutan, Texas, Amerika Syarikat serta dibesarkan di Kuala Lumpur. Penglibatannya sebagai model pelakon sudah bermula sejakusianya kanak-kanak lagi. Antara drama lakonannya yang mendapat sambutan adalah Air Mata Maria, Janji Diana, Farah Shakira, Sembilu Kasih, Gol & Gincu, Takbir Terakhir dan Cinta Bulan Dan Mentari. Manakala filem yang dibintanginya adalah Idola, Evolusi KL Drift, Setem, Maut, Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam, Kecoh Betul, Magika, ....Dalam Botol serta Hanyut.

Sharifah Sofea Syed Hussein (25 tahun)

Aktres kelahiran Liverpool, Englad yang berdarah Melayu di sebelah bapanya dan Scottish di sebelah ibunya ini pernah menggemparkan masyarakat apabila gambarnya bermain dengan 2 ekor anjing peliharaan rakannya tersebar di laman sosial. Namun Sofea yang sudah pun mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihannya menjelaskan dia tahu hukum hakam memegang anjing dia juga juga telah mekukan samak selepas memegang anjing tersebut. Antara drama lakonannya adalah Pesona Bintang, Astana Idaman, Badai Polis, Spanar Jaya, Akademi, Skuad Elit dan Nur Kasih. Filem lakonanya pula adalah Gong, Cinta Yang Satu, Orang minyak, Pisau Cukur, serta Berani Punya Badak.


Maya Karin Roelcke (31 tahun)

Dilahirkan di Bayreuth, Jerman, Maya Karin memiliki darah campuran Melayu, Cina dan India sdi sebelah ibunya, manakala Jerman di sebelah bapanya. Buat ketika ini, Maya sedang dalam proses untuk mendaftarkan perkahwinannya di Malaysia bagi membolehkan proses cerainya dengan suaminya Steven Shorthose atau nama Islamnya, Muhammad Ali dilakukan di Mahkamah Syariah, Kuala Lumpur. Maya berkahwin dengan Steven yang juga seorang guru matematik di sekolah antarabangsa The Alice Smith School di Itali pada 2008. Namun tidak lama selepas itu perkahwinan mereka mengalami masalah dan Maya menyebut ianya berkaitan dengan perbezaan budaya antara mereka.

MASJID PULAK AKAN DIPERMAINKAN OLEH AMBIGA?


Awas masjid disekitar anda satu mesej telah disampaikan kepada semua penyokong Ambiga yang beragama Islam agar jangan tinggalkan masjid selepas sembangyang Jumaat kerana Imam betina syaitan yang menyerupai manusia akan menyampaikan khutbah kepada pengikutnya di sebuah masjid yang tidak diberitahu.

Khutbah yang akan disampaikan oleh Ambiga adalah mengenai persiapan terakhir untuk merusuh di Dataran Merdeka. Dan ada plan A ,Plan B dan Plan C.

Difahamkan Plan A mereka tetap akan berarak daripada masjid Jamek Kuala Lumpur ke Dataran Merdeka, daripada Stadium Merdeka berarak ke Dataran Merdeka dan dari Masjid Kampung Baru berarak ke Dataran Merdeka.

Jika pihak berkuasa bertindak menahan penyokong Bersih sudah ada jurukamera yang dilantik seperti dari Malaysiakini, Malaysia Insider, Harakah, Keadilandaily, TVPas, TV Selangor sudah bersedia untuk merakamkan aksi tersebut. Mereka yang ditahan oleh pihak berkuasa digalak bertindak kasar agar pihak berkuasa terpaksa bertindak lebih agresif.

Kumpulan jurukamera ini akan merakamkan aksi ganas oleh pihak berkuasa Malaysia dan pihak Ambiga akan jadikan isu yang berpanjangan sehingga PRU13. Gambar-gambar aksi itu juga akan dihantar kepada kumpulan hak asasi manusia yang sedia bekerjasama dengan Ambiga dan kemungkinan ada pihak luar akan masuk campurtangan.

Awas sekali lagi diingatkan kepada umat Islam yang sayangkan Agama Islam dan rumah Allah selepas solat Jumaat nanti Ambiga dan sekutunya akan mengotori masjid di kawasan anda, oleh itu berhati-hati dengan dajal ini.

Ayuh pertahankan rumah Allah dari diliwat oleh Ambiga betina syaitan
Sepanjang perarakan mereka bebas melakukan apa sahaja samaada bertempik, memaki hamun dan membaling apa saja.SROL

MEKAH DICEMARI DENGAN PERJUANGAN AMBIGA?


Ini tak sepatutnya berlaku di Mekah,Apa dah jadi nie sampai begitu pengikut tegar PAS yang menjulang perjuangan Ambiga....Berikut disenaraikan fakta mengenai Ketua perhimpunan BERSIH, Ambiga Sreenevasan:


1) Ambiga merupakan bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia. Majlis Peguam terkenal dengan tindak-tanduknya yg cenderung ke arah pembangkang dan memiliki sikap anti-Islam yg ketara.


2) Beliau adalah orang yg bertanggungjawab menerima memorandum menuntut pelaksanaan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) (IFC ditubuhkan untuk menjatuhkan martabat Islam sebagai agama rasmi Persekutuan) pada 21 Ogos 2001. Majlis Peguam menerima memorandum untuk menuntut pelaksanaan 14 tuntutan IFC yg jelas sekali bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.


3) Dalam kes murtad Lina Joy, Ambiga telah mempertikaikan pelaksanaan hukum syariah di bawah Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan kebebasan beragama turut termaktub kepada semua penganut Islam.


4) Ambiga turut mengadakan forum mengenai memeluk agama Islam pada 9 Ogos 2008 yg membincang dan mempertikaikan secara terbuka Perkara 121 (1A). Biarpun menerima bantahan dari penganut Islam, Ambiga tetap meneruskan forum tersebut. Bantahan tersebut turut disertai oleh Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin.


5) Tugas-tugas Ambiga mempertikaikan kesucian Islam di Malaysia diiktiraf oleh Amerika Syarikat apabila dia mendapat anugerah yg disampaikan oleh Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton pada 2009.

YANG MELETUP PASTINYA DI MALAYSIA?

Bila dengar bab cerai-cerai ni, artis Malaysialah paling juara. Setelah bercinta bagai nak rak dan majlis perkahwinan pula dilangsungkan hingga mencecah sehingga ratusan ribu, akhirnya ia tidak mampu bertahan lama.

Namun, semua itu adalah ketentuan Tuhan yang Maha Esa. Sebagai manusia biasa kita terpaksalah menerimanya dengan hati yang redha.

Sungguhpun begitu sudah jadi lumrah, bila saja artis wanita kita sudah memegang title janda, ada saja tempias cerita-cerita atau gosip yang tak sedap didengar. Lebih-lebih lagi jika mereka dikaitkan dengan suami orang atau VVIP.

Jom kita tengok siapa janda meletop kita: -


Rozita Che Wan

Dikenali sebagai janda meletop No. 1 kerana memiliki bentuk badan mengiurkan dan paras rupa yang tiada tandingannya. Sehinggakan ramai jejaka-jejaka dan VIP ingin mendekati si cantik manis ini. Suami Dato' Siti Nurhaliza iaitu Dato Khalid Mohd Jiwa pernah dikaitkan mempunyai hubungan dengan kaka kepada pelakon Ayu Raudhah ini. Namun, sepertimana Ayu, perasaan Rozita nampaknya lebih terpaut dengan si pemain bola sepak.

Nora Danish

Pelakon comel yang kecil molek ini mula menjanda setelah melahirkan anak pertamanya Rayqal, yang kini sudah pun menjangkau umur satu tahun. Hingga kini, Nora masih tidak dapat menerima hakikat bahawa Fasha Sandha pernah mengganggu-gugat rumahtangga yang pernah dibina bersama Toh Muda Rizal Ashram Ramli, 38.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive