gaza

Thursday, May 3

KHALID GAGAP PATUT MALU MEMPERGUNAKAN ARTIS VETERAN?




Penyanyi era 60-an, Datuk Jeffrydin menafikan penglibatannya dalam program anjuran Kerajaan Negeri Selangor seperti yang dihebahkan menerusi bunting yang digantung sekitar Sungai Buloh dan Paya Jaras.

Pengurus yang juga isteri penyanyi itu, Datin Rashidah Abdullah memaklumkan suaminya tidak pernah bersetuju untuk menyertai program berkenaan yang dijadualkan berlangsung pada 6 Mei ini di Tapak Pasar Malam Kampung Paya Jaras.

“Saya kesal kerana pihak terbabit menggunakan nama dan gambar suami saya tanpa kebenaran, saya minta mereka turunkan semua bunting yang digantung jika tidak, perkara ini saya akan bawa ke tengah.

‘Sebelum ini wakil penganjur itu mengaku dari sebuah syarikat pengendali majlis pernah menghubungi suaminya April lalu bertanyakan ada masa terluang atau tidak pada 6 Mei dan suami kata ada. Persetujuan belum diberi, bunting sudah dinaikkan dengan muka Datuk terpampang,” katanya.

Katanya, dia ada memberitahu penganjur berkenaan bahawa suaminya tidak boleh menyanyi kerana doktor mengesahkan penyanyi itu mengalami jangkitan tekak dan perlu berehat dalam tempoh lama tetapi penganjur tetap menginginkan Datuk datang dengan berbayar.

‘Saya kesal dengan sikap penganjur terbabit yang tidak menghormati keputusan Datuk yang tidak dapat memberikan komitmen untuk menyanyi atau hadir pada hari tersebut,” katanya

Menurutnya, tindakan tersebut secara tidak langsung menjejaskan reputasi Jeffrydin sebagai penyanyi dan mahu pihak berkenaan tidak mempergunakan nama suaminya untuk kepentingan politik.

“Janganlah, Datuk Jeffrydin cari rezeki dengan menyanyi, bila orang buat begini seolah-olah mahu menutup periuk nasi kami sekeluarga,” katanya.

Jeffrydin yang turut hadir semalam tidak dapat memberikan sebarang komen kerana masalah jangkitan tekaknya.SinarHarian


- Posted using BlogPress from my iPad

ASSMIN APA LAGI LU MAU KELENTONG?




Tersebarnya beberapa keratan gambar individu yang disahkan sebagai Azmin mencetuskan kegemparan lagi didalam kem PKR.

Malah video tersebut dikhabarkan mempunyai 4 rakaman yang berbeza dilokasi yang sama.Sumber dalaman PKR sendiri ada menyebut ia adalah pembabitan Khalid Ibrahim iaitu musuh ketat Azmin yang cuba merampas kerusi Menteri Besar Selangor.

Si pelaku lelaki sudah disahkan sebagai Azmin oleh adik kandung beliau Umi Hafilda,manakala cakap cakap didalam PKR sendiri telah mengesahkan wanita didalam video tersebut adalah orang kuat PKR juga.

Adik kepada Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Azmin Ali, Ummi Hafilda hari ini berkata beliau yakin sehingga tahap 99.9 peratus bahawa gambar lelaki terbabit dalam skandal seks yang tersiar dalam akhbar dan laman blog adalah imej abang kandungnya itu.

Katanya, jika Azmin tidak berusaha untuk membersihkan namanya, beliau sendiri akan membuat laporan polis bagi mengetahui perkara sebenarnya dan jika Azmin didapati memang terbabit dalam skandal seks itu, abangnya haruslah meletak jawatan sebagai wakil rakyat. Katanya, jika benar Azmin berkelakuan seperti itu, dia telah mencemarkan nama keluarga dan tidak layak untuk menjadi pemimpin masyarakat sebaliknya harus meletak jawatan dan memberi tumpuan kepada keluarga.

Ummi berkata, Azmin telah lama tidak pulang untuk menziarahi ibu mereka, Che Tom Yahaya, 78, yang semakin uzur.

Azmin yang juga Anggota Parlimen kawasan Gombak, dipetik oleh akhbar tempatan sebagai berkata, imej lelaki dalam gambar lucah itu bukanlah dirinya dan menganggap ia sebagai fitnah terhadap beliau menjelang pilihan raya umum ke-13.


- Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO SEMPOI : NIK AZIZ NIE PEMUJA SYAITAN KE?


Lama dulu Nik Aziz pernah nyatakan bahawa jika syaitan nak bantu, dia akan terima. Sekarang terimalah padahnya. Pas dah jadi sahabat syaitan - menyokong sosialisme, komunisme, pluralisme, permudahkan murtad, sekularisme, LGBT, Yahudi dan Zionis.... Selepas puas diboneka di Perak, diperkuda di Selangor dan ibarat hampas di Pualau Pinang, Pas sekarang nampaknya hanya sekadar Parti Abdi Sosialis .. bertanding Parlimen pun hanya 60 kerusi.. hmmm apa nak jadi....

Seorang yang di katakan ulama' PAS telah mengeluarkan fatwa yang betul2 mengelirukan dan boleh menjatuhkan Aqidah seseorang Islam apabila diikuti.Pada 24 Januari 1999 seorang ulama PAS dan juga Tok Guru kepada penganut PAS Nik Ajis Nik Mat telah mengeluarkan fatwa bahawa:--

"Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."

Seorang yang boleh dianggap faham tentang hukum hakam boleh berkata sesuatu yang boleh menjatuhkan Aqidah seseorang.Apa yang kita pelajari selama ini kita sebagai seorang Islam wajib memohon pertolongan (Doa) dari Allah.Dalam Al Quran mahupun hadis menyuruh seseorang itu agar menjauhi syaitan namun sebaliknya Nik Ajis sudi menerima syaitan sebagai temannya.

Nabi saw memerintahkan ummatnya melalui Abu Zar r.a dengan bersabda bermaksud :--

"Hendaklah engkau memohon perlindungan Allah daripada angkara syaitan-syaitan manusia dan jin". Aku pun meminta penjelasan Baginda s.a.w, dengan berkata: "Ya Rasulullah! Adakah manusia juga menjadi syaitan-syaitan?" Baginda menjawab: "Ya! Benar!".Abu Zar r.a.

Pengajaran dari hadis tersebut kita diseru agar memohon perlindungan Allah supaya dijauhkan dari godaan syaitan.Begitu juga Ee diterangkan bahawa sesiapa yang menjadikan syaitan sebagai teman hidupnya (mengikut hasutan) maka ia tergolong di kalangan mereka (sekutu syaitan) malah merekalah yang dikenali sebagai "syaitan manusia".

Oleh itu ustaz menerangkan agar berwaspadalah dalam menjalinkan hubungan sesama manusia, janganlah sekali-kali terikut atau berkompromi dengan "syaitan manusia" ini kerana kesudahannya kita akan ditimpa malang (kemudharatan) akibat daripada kejahatan mereka.Dalam hal yang sedemikian Nik Ajis sebenarnya telah mengikut dan terikut segala bisikan syaitan yang menjadi teman kepada beliau selama ini dan atas sebab itulah segala percakapannya bukan melambangkan diri Nik Ajis yang sebenarnya. Sedarlah! wahai semua dan cubalah hayati Firman Allah dalam surah Al An'aam ayat 121 yang bermaksud :--

" .... dan sesungguhnya SYAITAN-SYAITAN itu membisikan kepada pengikutnya, supaya kamu membantah (menghasut) kamu, dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram), sesungguhnya kamu tetap menjadi orang musyrik".

SIAPAKAH WANITA INI DISISI ASSMIN?

Sorry ASSmin nak tanya sapa.perempuan nie?Ada kena mengena dengan skandal aiskrim yang baru disebarkan?Kalau betul apa salahnya????? 


gambaq nie yang depa dok sebaq sebelum nie kata ASSmin berjalan keluaq dari rumah yang menjadi persinggahan semasa melepaskan nafsu berahi yan lebih mudah dikatakan sebagai sarang maksiat...Akan tetapi bila MKP dok melilau kat Permatang Pauh semalam ramai penyokong tegar PKR harami nie kata bukan ASSmin....ASSmin nie orang baik dan pijak semut pun tak mampuih bila depan penyokongnya....Apa punya kejadah depa nie puak penjilat setia PKR...Sampai kiamat depa takkan pecaya pemimpin depa nie buat keja macam nie....Sanggup bagi pungkoq dekat Anwar punya menyanjung pemimpin paling suci alaf baru nie.Dibawah nie gambaq depa bagi yang ori punya dakwaan depa....


Haram jadah punya kawan sampai macam nie punya nak tutup gambaq ASSmin nie.....Dari apa yang diceritakan mula inilah tahap sanggap penyokong PKR yang dah buta tuli dengan mandram yang dilekatkan dekat depa.Lawak pun ada geram pun ada akan tetapi lepas nie jangan marah pulak dekat MKP pasal yang bagi gambaq nie depa sendiri........jom kita pakat gelak haaaaaaaaa

FOTO TERBARU BERSIH 3.0 SOKONG NEGARA REPUBLIK ??



Takkan Malaysia nie Anwar dah umum sebagai REPUBLIK.Terkejut jugak apabila dedahan yang telah dibuat oleh Blogger Otai Penang nie.Almaklum sebelum nie dedahan dari sumber dalaman DAP memang dalam perancangan DAP nak buat benda nie semua..Bermula semasa PRN Sarawak DAP telah mencanangkan semua ini didalam Gereja yang diProksi oleh mereka.Siap lagu negaraku telah ditukar......

Semalam MiM menyiarkan foto poster Yang Di-Pertuan Agung dibuang seperti sampah oleh perusuh Bersih 3.0. Foto tersebut MiM ambil semasa suasana gawat Bersih 3.0 berdekatan dengan Dataran Merdeka.Seorang pembaca MiM telah membuat penelitian dan mendapati terdapat perkataan 'REPUBLIK' di poster tersebut.
Apabila MiM periksa dan perbesarkan foto di bawah, memang benar terdapat perkataan 'REPUBLIK' di bulatan merah! Rujuk di bawah :


Penemuan terbaru ini sudah pasti menimbulkan tandatanya kepada kita semua.

Siapakah dalang yang membuat poster tersebut?

Kenapakah perkataan 'REPUBLIK' terdapat di dalam poster Bersih 3.0?

Apakah Bersih 3.0 menyokong negara Republik dan membelakangi sistem perlembagaan beraja di negara kita ini?




ADUN TONG GAS PULAK BUAT HAL?


Ng Wei Aik adalah ADUN DAP yang pernah mengeluarkan kata-kata rasis terhadap restoren India Muslim ketika bersama Dewan Bandaraya Pulau Pinang membuat sita. Sebagai membalas reaksi Ng, KImma menuntut maaf dari Ng dan seorang peniaga India Muslim menghantar keranda ke rumahnya.

DIa membuat kenyataan rasis menghina seorang wanita yang mengahwini orang asing dari Bangla Desh sebagai pembelut negara.

Ng yang merupakan Setiausa Peribadi kepada Lim Guan Eng, sedang berhadapan dengan saman malu dari bekas ADUN Dato Keramat yang berhenti dari keahlian dalam PKR, Lim Boo Cheng.

MCA Pulau Pinang pernah bertelagah dengannya mengenai open tender class F yang ,mana kenyataan Ng Wei Aikd an Lim Guan eng bercanggah.

Dia pernah dikatakan terlibat mengatur diadakan pilihanraya Masjid untuk menguasai masjid-masjid an surau-surau di Pulau Pinang.Ng sering membuat laporan polis tipu dan palsu.

Fitnah polis

Ng Wei Aik berkata, kaki kanannya telah ditendang, manakala pembantunya Loh Chee Keong mendakwa ditampar di muka sebanyak dua kali dan ditendang di bahagian perutnya. Mereka akan membuat laporan polis.


Loh Chee Keong memberitahu GUang Ming Daily bahawa beliau dan Ng Wei berada di sebuah restoran fast food pada jam lebih kurang 4:40 petang, telah didatangi oleh kira-kira 30-40 anggota polis. Polis telah mengetuk pintu restoran itu dengan kuat sambil menyuruh pekerja membuka pintu restoran.


Beliau berkata, ketika itu Ng Wei Aik cuba menggunakan telefon bimbitnya utk merakamkan kejadian itu, tetapi apabila pekerja membuka pintu, kira-kira 10 orang anggota telah menghampiri Ng Wei Aik lalu bertindak kasar terhadapnya dgn menendang kaki kanann Ng Wei Aik.


'Apabila saya cuba mghalang, anggota polis telah mencekek leher saya. Saya dibawa keluar dan anggota polis itu telah menendang perut saya dan menampar muka saya. Cermin mata saya pun patah jadi dua.'


Beliau berkata, selepas memperkenalkan diri Ng Wei Aik kpd polis, polis pun beredar dari lokasi itu.

Saksi nafi



Satu satunya restoran yang tidak ditutup dan membenarkan pelanggan masuk.Menurut Pisau dalam blognya, Ng Wei Aik hanya duduk tanpa membeli makanan di restoren A&W dan berbual serta bergurau dengan rakannya tanpa ada ganguan. KFC yang berada diseblah ditup kunci.

Malah ketika itu, ada satu meja diduduki oleh empat orang pegawai Polis - dua India dan dua Melayu - yang turut sama sedang makan. Keadaan restoran begitu tenang dengan dua tiga meja turut diduduki oleh beberapa perusuh Pakatan tanpa langsung diganggu.

Kata Pisau lagi, Ng beredar tanpa diganggu dan agak hairan dari mana datangnya 40 orang polis yang dikatakan datang menyerang Ng Wei Aik dan pembantunya.

Ini serupa lakunan Ustaz Badrul Amin yang mendakwa dipukul 20 orang ketika sedang berkhalwat dengan isteri orang. Baik Badrul Amin dan Ng Wei Aik dan pembantunya, pasti tiada kesan kecederaan langsung.

Elok kalau dia teruskan buat laporan polis kerana sesiapa yang membuat laporan polis palsu boleh didakwa dan dihukum.

RAFIZI NIE DAH KIRA KALAH SEBELUM BERJUANG?


Nampaknya Rafizi nie dah kalah dalam bertanding sebelum berjuangan dipentas debat,Apa tidaknya menurut maklumat yang MKP terima Rafizi nie dah kecut dengan penangan debat Ambiga dengan KJ baru nie.Apa la sembang punya deras akan tetapi disaat macam nie dah pulak bagi alasan bermacam-macam.Akan tetapi didalam laporan Sinar nie biasalah nak cover line saja.takkan nak habaq benda yang betul nanti tak nampak pulak memihak kepada sebelah pihak....

Debat terbuka PTPTN anjuran Sinar Harian yang sepatutnya berlangsung di sini malam esok telah ditangguhkan.Penasihat Eksekutif Editorial Kumpulan Media Karangkraf, Datuk Abd. Jalil Ali berkata, pertemuan antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dengan Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli akan diadakan pada satu tarikh lain.

“Kami tidak membatalkan debat yang menjadi tumpuan ramai ini, kami hanya tangguhkan ke satu masa yang akan ditetapkan, insya-ALLAH dalam masa terdekat,” katanya tanpa menyatakan tarikh sebenar.

Karangkraf sebagai penerbit harian popular itu yang sebelum ini telah menganjurkan 13 siri Wacana Sinar, memutuskan untuk menangguhkan debat, memandangkan suasana dan masa yang tidak beberapa sesuai.

“Beberapa insiden di seluruh negara, khasnya di Kuala Lumpur beberapa hari lalu mewujudkan suasana hangat, jadi kami tidak mahu debat seperti ini yang menemukan tokoh parti bertentangan membangkitkan lagi suasana tidak sihat.

“Sebab itu kami memutuskan supaya wacana ilmu ini ditangguhkan dahulu dan kami memohon maaf kepada orang ramai, khasnya pembaca Sinar Harian yang sejak seminggu lalu telah menempah tempat untuk menyertai debat ini,” katanya.

Menurut Jalil, selain kedua pendebat, Dr Maszlee Malik yang sepatutnya menjadi moderator pada majlis di Kompleks Belia dan Kebudayaan Negeri Selangor, juga telah diberitahu mengenai penangguhan ini.

Pengumuman mengenai tarikh baru dan tempat bagi debat ini akan dibuat dalam akhbar Sinar Harian.

Wednesday, May 2

ALAHAI NORA MACAM NIE PUN BOLEH?




Kisah terbaru tentang Hot Mama nie baru saja menunaikan umrah bersama keluarganya.Elok dan ayu apabila gambar sebelum ini bila bertudung litup.....terkejut apabila membaca apa yang telah dipaparkan oleh rotikaya.com seksi bangat pulak dah tengok Nora Danish nie yang kini bergelar Hot Mama.Takkan dah sampai macam tue bila Jejai dah disambaq oleh Fasha Sandha.Tergigit lidah MKP bila direnung gambaq tue.Biasalah kita nie lelaki yang sejati lainlah kalau yang dok ada macam ketua pembangkang tue semua tempat dia sapu.....



Ditanya manakah yang lebih penting ketika ini buat Nora Danish, pelakon wanita yang semakin menempa nama ini berkata beliau lebih mengutamakan keluarga walaupun kedua dua-duanya sama penting buat masa ini.Melihatkan kepada gaya Nora Danish dalam hasil fotografi bersama GLAM ini, tidak ketinggalan mereka bertanyakan sama ada Nora Danish pernah merasakan dirinya seksi atau tidak. Jawapannya, “Anda rasa?”



Dan, Nora Danish tidak ketinggalan memberikan nama tiga lelaki yang menjadi pilihan beliau.So siapakah yang menjadi pilihan hati Nora Danish nie?Baguslah jika nama ada berada didalam senarai itu pun jika berkemampuan MKP nie nie jauhlah panggang dari api tak mampu cuma blogger loangkang soru pun kekadang miss............

NIK AZIZ KATA BUKAN ASSMIN TAPI KAK MIN? CEMUIH,CEMUIH CEMUIH.


MahaGuru terlampau telah bersuara pasal kisah ASSmin nie beb...kenapa pulak nak meroyan dengan dedahan yang telah dibuat alahai Pok Nik Celako bukan ada apa-apa pun cuma aksi makan iaskrim dekat dalam toilet aje...Dulu masa Allie-geli bogel Pok Nik tak kisah dan mengeluarkan fatwa kata itu adalah hak peribadi dan PAS yang kurang Islamnya tak kisah akan gambar geli-geleman serabut hutan belukaq ally geli..tup-tup bila gambar ASSmin nie keluaq pasal apa nak meroyan salahkan UMNO pulak.Woooi Pok Nik nie bukan ada kena mengena dengan UMNO pun cuba bagi bukti yang UMNO terlibat....Apa kejadah yang UMNO nak ambil peduli pasal aiskrim dalam toilet nie..........Cuba bawak bertendang dengan ASSmin,Tuan punya bandan tak kisah pun gambaq dia dijaja seluruh dunia....Biasalah Pemimpin sekular PKR....


Nie lagi sekor Barua penjilat tegar teloq DAP yang botak tu berkata kepada KeadilanDaily.., “Penyiaran gambar ini membuktikan Utusan bukan lagi akhbar kebangsaan sebaliknya tabloid yang hanya mementingkan cerita seks daripada agenda utama membangunkan negara dan bangsa.

“Mereka tidak mementingkan etika kewartawanan tetapi apa yang penting mengikut kata tuan-tuan mereka. Akhbar yang tidak mempunyai etika seharusnya diboikot oleh masyarakat.”

Selain mengutuk Utusan, Hatta tarak akai nie juga memuji-muji pemimpin Pakatan laknatullah kononnya bersih dari segala isu rasuah dan pecah amanah.individu yang dimaksudkan oleh Hata adalah Anwar Ibrahim yang juga merupakan talibarut tegar yahudi Israel di Malaysia.

“Telah menjadi agenda utama Utusan untuk berbohong dan menipu terutama kepada pemimpin-pemimpin Pakatan kerana isu ini sahaja yang mereka dapat mainkan memandangkan isu-isu lain seperti rasuah, pecah amanah tidak dapat dimainkan kerana pemimpin Pakatan tidak pernah melakukannya." katanya.

"Apa buktinya mereka menuduh itu gambar beliau? Mungkin ada pihak yang menyamar untuk menjatuhkan imej Pakatan.."

MKP Ayat Sempoi : Kenytaaan Hatta tarak akai nie nampak macam berbayar?????

SHAMSIDAR YANG BELI BAJU BRITISH INDIA TUE?




Pasangan sejoli nie nampaknya tak kisah dengan dedahan terbaru blogger pro BN yang memaparkan skandal aiskrim Assmin Ali.Apa dah jadi dengan keluarga tungging terbalik pakatan haram nie.Senang cita,bila kedua-duanya ada skandal tersendiri senang tak payah gaduh kira drawgame.Shamsidar boleh makan aiscream ngan Anwar sebanyak yang mungkin...Apa nak kisah dengan Assmin nie malahan barang Assmin nie tak sehebat mentornya.Bengkok lagi....

“Saya tak kisah pun dengan video tu, yang penting hidup saya bahagia” demikianlah khabarnya perkataan yang terkeluar dari mulut isteri Azmin Ali iaitu Shamsidar Taharin.

Menurut sumber, ungkapan tersebut terkeluar apabila beberapa teman rapat menanyakan tentang isu panas berkaitan video lucah yang dikaitkan dengan Azmin.

Walaupun agak terkejut dengan pertanyaan tersebut, namun Shamsidar dikhabarkan masih mampu mengawal perasaan sambil menganggapnya sebagai satu lagi dugaan.

Petikan gambar dari video seks yang dikaitkan Azmin dengan seorang wanita lain dikatakan mula tersebar dalam beberapa blog sejak 30 April lalu dan menimbulkan kegemparan kepada masyarakat selepas kecoh dengan video terkini yang dikatakan membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah beberapa akhbar utama turut memainkan isu tersebut sehingga menjadi perhatian. Sebelum ini Shamsidar pernah dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan Anwar, namun sehingga ini gagal dibuktikan.sumber FMK


- Posted using BlogPress from my iPad

IZAH KANTOIKAN ASSMIN,BAJU SERUPA BEB.

Kantoi beb assmin kali nie lebih banyak bukti akan didedahkan kali nie,Terbaru depa dok sebaq kata baju yang assmin nie pakai semua sama dan serupa.Tak pecaya tengok gambaq diatas dan dibawah ada sama ka?


MKP lihat pada gambar-gambar tersebut, memang sah itu Assmin. Kalau mukanya pelanduk dua serupa, bentuk kepala dan beberapa kriteria lain pada imej tersebut memang menunjukkan itu adalah Azmin.Kes Assmin ini berbeza dengan video seks fitnah yang pernah dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar pada satu ketika dahulu. Paling ketara, video tersebut dalam keadaan hitam putih, sedangkan gambar dari video yang dikaitkan dengan Azmin ini dalam keadaan warna, terang dan cukup jelas untuk dinafikan begitu sahaja.



MKP Ayat Sempoi ; Penafian Assmin kali nie nampak macam ayaq lioq,,,,,,,,bukti tarak...

MELAYU CIBAI! APA KES NIE DR ZUL?


Sakit hati kalau orang pas dengar ni---Mesti jadi gila babi..pedas beb!!!!


GHANI PATAIL & DS NAZRI AZIZ!!!!KALAU ANAK JANTAN DAKWA SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN #BERSIH?


Dakwa Pengerusi Bersih serta semua yang terlibat atau Letak Jawatan yang telah diamanatkan?Ada berani???atau masih lagi berteka-teki dan terkial-kila mencari bukti serta bermacam-macam alasan akan diberikan kelak membuatkan Ambiga/Anwar serta kepimpinan pakatan haram nie besaq kepala....Apa kejadah jika tugas/tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat dipermainkan...boleh dikatakan pemimpin pembangkang gelak sakan bila tiada dakwaan dibuat sudah tentu Bersih 4 akan diadakan lagi.

Rusuhan di ibukota yang dilakukan oleh NGO haram BERSIH 3.0 tempoh hari telah mengundang kemarahan pelbagai pihak. Disebabkan pendekatan lemah-lembut yang digunakan kerajaan terhadap kumpulan ini natijahnya bandaraya Kuala Lumpur rosak akibat perbuatan gila perusuh-perusuh ini.

Tetapi mereka yang keliru segera menuding jari menyalahkan Menteri Dalam Negeri, walhal kuasa untuk membuat pendakwaan bukan di bawah bidang kuasa kementerian tersebut. Sebaliknya individu yang layak didesak sekarang Peguam Negara Ghani Patail yang mana DS Nazri Aziz merupakan menteri bertanggungjawab.

Selain itu tuntutan dan laporan yang dibuat oleh peniaga dan usahawan kecil yang terjejas akibat demontrasi Bersih 2.0 dahulu pun Peguam Negara tidak mengambil apa-apa tindakan.

Tetapi berbeza tindakan Peguam Negara apabila kes-kes melibatkan UMNO seperti yang berlaku terhadap Khir Toyo, demonstrasi kepala lembu, bekas MP Labuan dan beberapa kes-kes lain lagi dan jelas begitu efisen Peguam Negara bertindak dengan menghadapkan mereka ini ke mahkamah.

Ketidakberkesanan Peguam Negara mengemukakan dakwaan serta tindakan tegas kepada puak 'pelampau' dari Bersih 1.0 hingga Bersih 3.0 jelas menunjukkan bahawa Peguam Negara iaitu si Ghani Patail gagal melaksanakan tugas beliau.

Jika kejadian yang sama berulang ke atas tahanan Bersih 3.0 ini, mungkin sudah tiba masanya untuk Ghani Patail dan menteri bertanggungjawab BERUNDUR sajalah dari jawatan yang disandang!

HIMPUNAN SEJUTA BELIA : MR. AND MS. FITNESS?


PERTANDINGAN MR. AND MS. FITNESS INI ADALAH TERBUKA KEPADA SEMUA PENGGIAT DAN PEMINAT AKTIVITI KECERGASAN DI SELURUH NEGARA. PELAKSANAAN PROGRAM INI AKAN DIADAKAN PADA 26 MEI 2012 SEMPENA SAMBUTAN HARI BELIA NEGARA.

SETIAP PESERTA DIKEHENDAKI MELALUI 5 DISIPLIN IAITU 1RM BENCH PRESS (KEKUATAN MAKSIMUM), CHIN UP (KEKUATAN), DEAD LIFT (KUASA), LARIAN 2.4 KM (KARDIOVASKULAR) – TREADMILL SERTA DUDUK DAN JANGKAU (KELENTURAN).

PEMENANG AKAN DITENTUKAN OLEH PEGAWAI TEKNIKAL/HAKIM MELALUI KIRAAN MATA KESELURUHAN YANG DIPEROLEHI BAGI SETIAP DISIPLIN. SEKIRANYA PEMENANG BERADA PADA KEDUDUKAN SERI, MAKA SATU ALTERNATIF DISIPLIN AKAN DITENTUKAN OLEH PEGAWAI TEKNIKAL/HAKIM YANG PERLU DILALUI OLEH PESERTA TERSEBUT BAGI MENENTUKAN PEMENANG.

Utk keterangan lanjut sila hubungi urusetia Segmen Fit & Active :
03-88713172(Mohd Uzaini)/3245(Lidyawati)/3734(Siti Farida)/3190(Farhana)/3735(Muzhafar)/3156(Zainudin)
Hadiah lumayan menanti anda...


Tuesday, May 1

ANWAR SEMBAHYANG IKUT ISRAEL,PATUT YAHUDI SUKA?


Anwar Ibrahim dikata berada di perkarangan Masjid Negara pada hari Bersih 3.0. Mereka berkumpul di situ bersama beberapa pemimpin PR lain. Apabila masuk waktu zohor, mereka ini dikatakan tidak masuk dalam masjid untuk solat berjemaah bersama orang ramai tetapi solat hanya di perkarangan masjid itu sahaja.

Soalnya:

1. Apakah dia terikut dengan perpecahan yang pernah berlaku dulu – kerana tidak mahu ikut imam kerajaan?

2. Apakah masa terlalu suntuk kerana sudah hendak mula Bersih? Kalau solat di dalam masjid nanti lambat. Imam baca surah panjang. Wirid lagi.

3. Apakah dia tidak larat kerana keuzurannya hendak berjalan jauh ke dalam masjid turun naik tangga? Maklumlah masih sakit belakang.

4. Apakah beliau malas nak buka kasut atau bimbang kasut beliau hilang bila tanggal kasut untuk solat di dalam masjid? Solat di luar masjid boleh solat sambil pakai kasut!

dan banyak lagi persolan dan kemungkinan lain.

Namun, apa pun sebabnya beliau tidak mahu solat dalam masjid itu terserahlah kepada dia dan “ahli jemaahnya”.

Yang peliknya ialah apabila dia solat di luar perkarangan masjid mereka solat beramai-ramai macam solat berjemaah tapi mereka solat sendiri-sendiri! Atau IB yang salah? Tolong betulkan.

Lihat gambar-gambar dari minag-jinggo ini:

a. Pemuda sebelah kiri ini mungkin nak beritahu arah kiblat. Bukankah lebih senang dalam solat masjid – mesti dah confirm arah kiblatnya.


b. Masing-masih bersedia untuk solat. Anwar menterbalikkan topi beliau. Orang sebelah kirinya mengikat sapu tangan di kepala.

c. Mereka mula bertakbir. Tunggu! Siapa imamnya? Nampak macam sebaris semua tidak ada imam di depan. Kalau orang yang sebelah kanan Anwar yang takbir dulu – mungkin dia imam kot? Sungguh bersiap siaga sekali untuk “berperang”, sebab itu boleh solat dengan pakai kasut!

d. Mereka guna banner untuk alas solat. Kenapa tidak diterbalikkan banner tu – guna yang sebelah putih. Nasib baik teringat nak tutup sikit – kalau tak tercium muka Ambiga kat banner (?). Kesian dua orang dihujung sana – banner tak cukup besar.


e. Nak kata orang sebelah kanan Anwar jadi imam tidak betul juga. Sebab dia turun sujud lambat. Anwar yang sakit belakang nampak mengeran kesakitan bila nak sujud. Tambah pulak dengan pakai kasut – lagi sakit masa nak lipat turun dan duduk tahiyyat.

f. Bertahiyyat sama-sama. Solat bersama macam berjemaah. Pergerakan semua hampir sama – macam berjemaah. Tapi masing-masing solat bersendirian. Yang belakang tu – agaknya ikut siapa. Mereka tahu tak masing-masing di depan tu solat bersendirian? Mereka mengguna Mazhab yang memboleh dedah tangan semasa solat? (di Malaysia?) Kalau di Indonesia mereka kata “oh sikit aje nampak engak apa-apa”

Yang lain yang ramai lagi tu tak solat ke? Ramai lagi yang Melayu tu … tidak mengapa – menjadi taraf pemerhati!

DEY KARAWALEY LIDAH MACAM HARAM?



Ambigai pengerusi perhimpunan bersih nie boleh dianggap lidah bercabang macam bewak menyatakan dan berjanji macam haram apabila perhimpunan bersih akan berjalan dengan aman akan tetapi kini telah berakhir dengan keganasan yang amat terlampau sehingga boleh mencetuskan keadaan yang booelh dianggap boleh mencetuskan darurat sekitar Kuala Lumpur.

 Perhimpunan yang diterajui Ambiga yang disokong pembangkang itu telah mencalarkan imej negara di mata dunia dan memalukan masyarakat India di negara ini.Perhimpunan itu juga menjadikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan konco-konconya menjadi desperado politik kerana perhimpunan itu gagal seratus peratus.

Pendapat bekas Ketua Polis Negara Tun Mohd Haniff Omar yang menyebut terdapat anasir komunis yang turut menyebarkan semangat bencikan polis pada perhimpunan itu.Secara senyap atau terbuka Tun Mohd Haniff perlu mendedahkan anasir-anasir tersebut demi kesejahteraan dan keamanan di negara ini.

Rakyat di negara ini yang majoritinya cintakan keamanan dan kesejahteraan amat berharap kerajaan terutamanya Kementerian Dalam Negeri akan bertindak sewajarnya dalam menangani isu keganasan yang berlaku semasa perhimpunan itu.

DAP GAGAL MENJAYAKAN BERSIH 3.0?


Kegagalan DAP mencapai kata sepakat bersabit penganjuran himpunan BERSIH 3.0 Sabtu lalu bukti wujud perbezaan pendapat dalam parti itu menurut penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani.

Perkara tersebut dibangkitkan apabila Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada sidang media semalam mengumumkan untuk menilai pendirian Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dalam mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat.

“Ini menunjukkan ada masalah dalaman khususnya parti DAP yang bertentangan dengan cadangan demonstrasi BERSIH," ujar beliau.

Penyarah Kanan Pusat Pengajian Hal Ehwal Antarabangsa UUM itu kemudian menyelar tindakan Anwar yang seolah-olah menutup ruang demokrasi pemimpin gagasan itu untuk menyatakan pendirian secara terbuka.

Menurutnya tindakan Abdul Aziz membantah perhimpunan tersebut adalah rasional demi mepertahankan kesejahteraan negara.

“Tidak patut sebab tak ikut suara parti, kalau ikutkan demokrasi suara ini patut didengar, mungkin Tunku Aziz sudah menyuarakan di peringkat dalaman, tapi tak didengari, jadi dia suarakan di luar. Itu jalan terbaik untuk dia,” kata beliau lagi.

Senator DAP itu menggemparkan sesi sidang Dewan Negara minggu lalu apabila secara terbuka enggan bersetuju dengan cadangan perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 3.0) yang mahu diadakan di ibu negara.

Bantahan itu menurutnya berdasarkan pengalaman serta pemerhatian terhadap penganjuran beberapa perhimpunan jalanan di luar negara yang berakhir dengan keganasan.

Dalam ucapannya Abdul Aziz menegaskan tindakan mengarahkan orang ramai menyertai perhimpunan haram di Dataran Merdeka menggalakkan masyarakat melanggar undang- undang.

AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI LETAK SONGKOK CELAH KANGKANG??


Gambar ini telah diambil pada pagi tadi semasa Perasmian Mesyuarat kelima penggal pertama Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.MKP tengok ADUN nie dah kurang ajaq sampai Songkok yang selalunya diletakkan di Kepala si pemakai diletakkan dicelah kangkang semasa tabik hormat perbarisan anggota keselamatan.Apa kejadah punya lahanat cina nie punya kurang ajaq sampai macam tue.....Tingkah-laku begini dapat dibendung apabila DAP masih lagi belum menakluk Putrajaya.Jika Putrajaya DAP punya pemakaian songkok pasti diharamkan?


Gambaq nie menunjukkan depa nie kurang rasa hormat pada Gabenor kerana tidak memakai pakaian Rasmi bagi persidangan ini.Yang kat depan tue ok la tp kat line belakang tue.Sepatutnya pakaian khas berwarna putih harus dipakai semasa Perasmian akan tetapi nampak depa nie dalam kepala besar batu kepala dalam ada.....


Yang nie lagi best agak bersopan dari yang diatas akan tetapi songkok yang dipakai oleh Lydia Ong nie nampak janggal..tak sedap mata memandang....Pelik semacam tapi baguih kugak yang dok ada dari atas tue nampak sangat kurang ajaq DAP lahant nie?

18SX VIDEO MIRIP AZMIN TELAH TERSEBAR?



VIDEO INI DIKATAKAN MIRIP AZMIN ALI TELAH TERSEBAR.ADAKAH INI CARA UNTUK MENUTUP MULUT AZMIN ALI YANG DIKALA INI AMAT CELUPAR SEKALI MEMAKI HAMUN PEMIMPIN UMNO DAN BN.BAGI MKP KESAN DARI PENYEBARAN VIDEO INI TIDAK AKAN MENGUTUNGKAN UMNO DAN BN.....MALAHAN UNDI SIMPATI AKAN MUNCUL.INI CUMA PENDAPAT PERIBADI JANGAN PULAK DISALAH ANGGAP.

MKPnara : LINDA AF SUDAH KAWAIN SAMA BAPAK MENTELI?


Tak habis lepas satu-satu pulak cerita artis kawain dengan menteri kali nie sapa pulak yang kena...MKP tak berani nak komen sebab tak ada bukti yang sahih disertakan akan tetapi cerita dari murai nie nampak sempoi......

Sementara Murai Batu menantikan pengumuman rasmi daripada Ketua Wanita PKR iaitu Zuraida Kamarudin yang mendakwa mempunyai bukti kukuh terhadap skandal pelakon Zahida Rafik dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Murai Batu didatangi pula seorang individu dari Borneo untuk menyampaikan cerita terbaru tentang seorang lagi tokoh politik.

Cerita kali ini, masih lagi berkaitan hubungan cinta antara pemimpin negara dan seorang artis tempatan. Selebriti yang dimaksudkan itu adalah naib johan Akademi Fantasia 2 (AF2), Linda Nawuwil.

Khabarnya, Linda yang masih lagi aktif menyanyi di negeri kelahirannya itu sudah berubah status dari seorang anak dara kepada seorang wanita yang bergelar isteri.

Sungguhpun berita gembira ini tidak dikhabarkan kepada peminat melalui media tempatan, Murai Batu mendapat tahu, Linda sudah bahagia menjadi isteri kepada seorang Menteri di Borneo.

Bagaimanapun, siapakah gerangan Menteri berkenaan itu tidak pula diketahui kerana segalanya masih lagi rahsia.

Lebih hangat lagi, Linda didakwa telah menjadi isteri kedua kepada tokoh politik itu.

Apapun, jika benar Linda sudah berkahwin dan menjadi isteri kedua menteri berkenaan, diharap Linda boleh tampil ke depan memperjelaskan mengenai statusnya ini.

Yelah, sedikit sebanyak pun, peminat boleh melepas rindu dan ketahui penampilan terbaru Linda yang popular dengan lagu Jika Kau Kekasih.

Kata orang, kalau hendak berumahtangga biarlah satu dunia ketahuinya agar hubungan yang dijalinkan itu tidak disalah tafsir mata yang memandang.

Janganlah pula menjadi seorang artis yang suka sorok ikatan halal tetapi canang satu dunia selepas hubungan itu berkecai di landa badai.Murai

VIDEO SEMPOI : ANWAR TELAH DIBOGELKAN OLEH PERUSUH BERSIH?




Seorang peserta Bersih 3.0 Benji Lim, yang kecewa dengan tindakan dan kepimpinan Dato' Seri Anwar Ibrahim telah melepaskan geram beliau di hadapan puluhan wartawan semasa sidang media mengenai Bersih 3.0 di Ibupejabat PKR.

MKP Ayat Sempoi : Bila muka Anwar jadi macam beruk hodoh beb......

Monday, April 30

JIWA TENGAH KACAU NAK RASA PENAMPAQ SILA BUAT GILA


Kita nie manusia biasa dan jahil dari segala-galanya akan tetapi bak kata pepatah bumi mana yang tidak dilanda hujan walaupun sangkaan dan tekaan inginkan panas hingga kepetang.Apa nak buat ini semua mungkin ada hikmah sebaliknya...........Dugaan demi dugaan yang perlu ditempuh didalam perjuangan...Tempuhan dugaan itu boleh diibaratkan sebagai asam garam dalam perjuangan.Orang luar boleh cakap bersabar dan bersabar akan tetapi yang menanggung kita sendiri.Kalau luka dibadan nampak darahnya menyembur keluar akan tetapi luka dihati siapa tahu,Nescaya luka dibadan akan sembuh dalam beberapa hati dan darah yang mengalir akan reda apabila ubat sudah disapu.....Helai ketawa kita dihadapan kawan-kawan seperjuangan menampakkan gembira dihati akan tetapi gundah-gelana dihati disimpan demi menjaga hati dan perasaan rakan-rakan takut tersinggung apabila ditegur secara direct.


Bermula dari Langkawi hingga ke Janda Baik.Bukan sekali berjanji akan tetapi dah tiga kali beb.Perumpaan MKP boleh katakan kali nie ibarat menanam tebu dibibir kote,bila berjanji lembut lidah dari gigi , sehingga jika itu semua boleh dianggap bangun tidur lupakan kisah semalam dan bukalah buku baru apa saja janji semalam usah dikenang apabila dikenang kelak meranalah jiwa....MKP dah letih dengan janji yang ditabur almaklum kita nie jenis yang suka mengiyakan saja apa saja perbuatan mereka walaupun hati ini berat menerima kenyataan,Bukan takut akan tetapi rasa hormat menebal didalam hati, akan tetapi kini itu semua sudah hilang bak pasir membadai pantai lama-kelamaan akan terhakis jua pantai yang setia kepada ombak....Apakan daya jika itu sudah takdirnya.


Berbalik kata pepatah yang menikam kalbu yang telah disebut oleh Lisa Surihani didalam Filem terhebat Ombak Rindu "Pasrah itu menyerah-Redha itu Ikhlas" banyak maksud yang boleh disimpulkan jika hanya menyerah tanpa berbuat sesuatu itu bacul namanya akan tetapi redha itu lebih baik kerana berbuat dengan niat kerana ALLAH.Benar jualah apa yang telah dibicarakan oleh sahabat seperjuangan MKP ketika berada di Terangganu dahulu.Jangan selalu mengiyakan sangat nanti takut dipermainkan......


MKP Ayat Sempoi : Kenapa gambaq neelofa????Jawapannya ini sajalah membuatkan hatiku cair dan tenang melihatnya walaupun tak bermimpi memilikinya hanya sekadar peminat yang setia.....

VIDEO TERBARU DARI @PDRMsia MEMBUATKAN ANWAR KECUT SEGALANYA?


Video terkini dari PDRM selama 7;17 minit yang menjawab kesemua persolalan yang timbul pada sidang media oleh Ketua Polis Negara , Tan Sri Ismail Omar.Kesemua persoalan yang timbul dari siapa yang menyuruh merempuh tembok penghalang yang telah dibuat oleh bagi menghalang perusuh bersih bersikap seperti monyet kena belacan dan apa yang telah dibicarakan oleh Chegu Bard hingga dalang yang memulakan provokasi terhadap kereta Polis.

Tan Sri Ismail Omar mempertahankan tindakan polis menggunakan meriam air dan gas pemedih mata pada perhimpunan berhampiran Dataran Merdeka Sabtu lepas kerana peserta demonstrasi bertukar menjadi ganas dan merempuh sekatan polis.

Perhimpunan pada Sabtu lalu bukan lagi perhimpunan aman apabila ia bertukar menjadi rusuhan dan merosakkan banyak harta benda awam malah turut mencederakan pegawai-pegawai polis yang sedang bertugas," katanya pada sidang media, petang tadi.

Katanya, penganjur perhimpunan tidak mengotakan janji mereka untuk berhimpun secara aman malah tidak mengawal penyokong-penyokong sehingga mereka bertindak ganas dan melanggar undang-undang termasuk Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pada perhimpunan itu, jelas kelihatan polis yang mula hanya berkawal terpaksa bertindak akibat provokasi perusuh yang bertindak liar dengan merempuh pengadang dan kawat berduri yang dipasang di sekitar Dataran Merdeka yang diisytiharkan sebagai kawasan larangan oleh Mahkamah Majistret.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum ini melarang penganjur mengadakan perhimpunan tersebut di Dataran Merdeka kerana tempat itu hanya dibenarkan untuk acara-acara rasmi bertaraf nasional.

Ismail berkata, polis mempunyai banyak bukti seperti gambar dan rakaman videoyang menunjukkan polis menjalankan tugas dengan penuh sabar dan berhemah sehinggalah perusuh mula bertindak ganas.

Sehubungan itu, katanya, polis akan menyiasat hasil perhimpunan ini secara menyeluruh bagi mencari motif dan mengesan mana-mana individu atau kumpulan yangbertanggungjawab terhadap keganasan yang berlaku pada perhimpunan tersebut.

"Sesiapa saja yang ingin membuat laporan polis berkaitan keganasan yang berlaku dan menimpa mereka, boleh segera membuatnya dan saya menerima apa saja laporan termasuk laporan daripada polis sendiri bagi memudahkan kami menjalankan siasatan menyeluruh," katanya.



Ismail juga berkata, terdapat banyak gambar palsu yang telah diolah dan disebar menerusi internet yang mana boleh menjatuhkan imej negara.

"Saya mendapat dua gambar, satu gambar menunjukkan Dataran Merdeka telah dipenuhi dengan perusuh berbaju kuning dan gambar sebenar menunjukkan padang Dataran Merdeka kosong, hanya perusuh di luar kawasan dataran. Ia telah disabotaj dan disebar menerusi Internet...ini memburukkan imej negara dan saya akan memantau keadaan ini juga," katanya.


Mat Sabu kena tengok video kat atas tue baru nak keluarkan kenyataan bodohnya dan kini ternyata kantoi .Selepas kepala-kepala pemberontak Pakatan buat statement tuduh Polis buat onar di Dataran Merdeka, kali ni giliran Mat Sabu, penjilat punggung komunis tegar pulak keluarkan kenyataan..

Mat Sabu dengan muka tak malu terus tuduh Polis/SB yang potong kawat duri di Dataran sehingga membolehkan puak-puak monyet Bersih menyerbu masuk..

Celaka sungguh Timbalan Presiden parti Nirrojim ni buat fitnah.. Suka hati mak bapak dia saja tuduh Polis buat kerja keji tu..

MKP Ayat Sempoi : Bodoh sungguh pemimpin pakatan rakyat nie kantoi menipu,aku kesian dekat penyokong depa nie kena kencing sambil berdiri kat kepala pecaya cakap anak haram nie. 

RAMAI YG SALAHKAN POLIS NAPE EK?







MKP lihat banyak pihak dari pembangkang menyalahkan Polis dalam bersih 3.0 sabtu lepas.Apa tidaknya mereka merasa tertekan dengan trend terbaru Pihak Polis dalam membendung tomahan yang cuba dilontarkan.taktik yang digunakan mengeluarkan video serta gambar yang boleh menangkis segala tomahan serta menjawab persoalan yang dikemukan.

Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyelar dan menyalahkan pihak polis di atas kekecohan serta keganasan yang berlaku semasa perhimpunan haram Bersih 3.0 semalam.

Biarpun dalam perhimpunan itu beberapa anggota polis dan petugas media mengalami kecederaan, Ketua Menteri Pulau Pinang itu tetap angkuh dengan menuding jari menyalahkan pihak berkuasa yang bertugas menjaga keamanan negara.

Katanya, tindakan keras pasukan polis terhadap peserta perhimpunan dan tangkapan rambang yang dilakukan didakwa menjadi punca tercetusnya kekecohan dan keganasan.

“Kami mengecam tindakan pihak polis itu kerana ia tidak sesuai dengan keadaan ketika perhimpunan. Hanya segelintir yang merempuh untuk memasuki kawasan Dataran Merdeka tetapi mengapa ada tangkapan dilakukan di lokasi lain?

Hari ini sidang media oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail menjawab semua persoalan yang ditimbulkan serta keraguan dinyatakan dengan bukti bagi menjawab.gambar diatas.Taktik pembangkang menyalahkan polis kantoi apabila video dipamerkan.So berbalik kepada pembangkang yang menyalahkan Polis adalah tidak berasas serta mempunyai motif jahat supaya kreditbiliti Polis tercemar.

Yang terbaik satu video memaparkan Anwar menyuruh perusuh bersih menyerbu tembok penghalang berkawad duri yang diketua oleh cikgu bard mendapat perhatian ramai wartawan.Nasib lu la Anwar dan ambiga kerana ingkar arahan mahkamah.tunggu pulak apa kata Peguam Negara nak dakwa atau tidak?


VIDEO INI MEMBUKTIKAN ANWAR SURUH REMPUH DATARAN MERDEKA.


WOI pengkhianat Negara nie bukti yang telah mengaibkan kote/teloq Anwar masuk kedalam sah menunjukkan anwar suruh rempuh apa lgi nak spin cita?toksahlah dok buat penafian macam gampang untuk selamatakan diri.....Rakyat Malaysia dah tau hang punya taktik musibat tueeeee..


Anwar Nafi Beri Isyarat Hasut Penyokong Rempuh Polis

Oleh SOFEA SUSAN ALBERT KASSIM

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin menafikan bahawa beliau bertukar isyarat dengan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali untuk menghasut penyokong Bersih 3.0 supaya merempuh halangan polis di sekitar Dataran Merdeka, Sabtu lalu.

Anwar berkata, isyarat tangan yang ditunjukkan ke arah ahli Parlimen Gombak itu adalah bermaksud untuk berbincang dengan polis.Mstar

MKP Ayat Sempoi ;" anjing dan babi kuning cuba gambarkan mereka adalah insan yang teranaiya"


PANAS BEB BLOGGER @AMENOWORLD NAK BUNUH DIRI


CT tak kenal pun siapa Blogger Amenoworld ni! Tak pernah kenal! dan rasanya tak perlu kenal! Cuma Blogger Amenoworld ni melahirkan rasa menyesal insiden-insiden yang berlaku semasa Perhimpunan BERSIH 3.0 tempohari. CT pun terkejut gak bila Amenoworld membuat pendedahan bahawa Anwar dan Azmin beri arahan kepada peserta untuk merempuh halangan polis. Sampai ada hebahan berita dari mulut ke mulut kematian peserta BERSIH supaya menaikkan kemarahan peserta perhimpunan. Seperti kata Amenoworld, "KEBENARAN TIDAK BOLEH DISELINDUNG" CT setuju sangat! ALLAH MAHA ADIL DAN SAKSAMA...READMORE

VIDEO PENDEMO SERANG POLIS HINGGA PECAH KEPALA.



Berikut video membuktikan monyet ganas belaan ambiga dan anwar menyerang polis hingga berdarah dan pecak kepala.dan dibawah MKP sertakan jua surat yang diterima melalui email semalam......
Assalamuailaikum dan salam sejahtera

Sahabat-sahabat mahasiswa UUM sekalian,

Saya juga seperti kalian, mengambil berat apa yang berlaku pada hari semalam.

Jujur saya katakan, mereka keterlaluan, keterlaluan dalam erti kata menggelar Polis sebagai Anjing, melakukan provokasi dan sebagainya. Saya anak Polis, apa salah Polis sehinggakan sahabat saya menggelarkan POLIS itu zalim, anjing!! Setiap yang polis lakukan itu kerana tugas mereka! Tugas menjaga keamanan. Hinakah pekerjaan ayah saya sebagai seorang POLIS??

Sedangkan sahabat-sahabat UUM ada yang menuduh polis zalim, kejam, berhati anjing dan sebagainya, pernahkah sahabat fikir yang dipanggil anjing itu adalah ayah saudara? Pernah?? Saya mohon maaf, saya percaya mahasiswa UUM tiada yang terlibat.

Cuma inilah luahan saya selepas membaca berita di Harakah Daily, dan sebagainya. Adakah apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru sebagai mengikut arahan? Adakah arahan itu termasuk menggelar polis anjing, merosakkan harta benda semua? Saya percaya tidak. Namun apabila disebut demostrasi perkara ini tak kan terlepas.

Mohon sahabat-sahabat sedar perjuangan seorang anggota polis. Andai sahabat terus menggelarkan mereka anjing, saya tiada pilihan untuk bangga diri saya sebagai anak anjing. Kerana Anjing yang dipanggil oleh pihak tertentu itu lah orang yang sentiasa sebelum tidurnya memikirkan mengenai ketenteraman awam.

Maafkan saya andai surat ini mengecilkan hati sahabat sekalian.

Terima Kasih kerana menyiarkan surat saya.

p/s: Harakah Daily yang disebutkan itu kemungkinan besar post yang ini.http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/9943-bersih-30-pas-ucap-tahniah-ikut-arahan-pemimpin

BOLEHKAH AMBIGA DIMAAFKAN SETELAH MENCETUSKAN KEGANASAN?


Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri. Ada rakyat Malaysia yang anti kegaganas boleh terima ke cara Ambiga memohon maaf tanpa mahu bertangungjawap dengan kejadian keganasan 28 April. Dari tujuan mulanya untuk Bersih 3.0 Duduk Bantah telah berubah Bangun Merusuh. Bolehkah rakyat Malaysia maafkan semua ini dengan satu mohon maaf dari Ambiga tampa ambil tindakan kepada mereka dalang-dalang Bersih 3.0 , dibebas tampa membawa kemuka pengadilan?

Ambiga harus bertangungjawap kerana dia tahu Makamah telah mengeluarkan perintah tiada perhimpunan di Dataran Merdeka.

Ambiga harus bertangungjawap dengan kematian dan kecederaan angota polis?

Ambiga harus bertangungjawap kepada mangsa awam yang dipukul oleh perusuh Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap segala kemusnahan hasil keganasan Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap dengan segala kerugian yang ditangung oleh para perniaga di sekitar kawasan menjadi rusushan

Ambiga harus bertangungjawap dengan maruah negara dicemar dengan sifat-sifat buruk peserta Bersih

Ambiga harus bertangungjawap dengan kerugian sumber ekonomi negara

Malah rakyat Malaysia juga menuntut kesemua pemimpin Pakatan Rakyat yang terlibat dalam menyeru dan menghasut rakyat untuk merusuh. Kerana mereka ini perosak negara terutama Nik Aziz yang mengeluarkan kenyataan wajib adalah wajib juga dihadap dan dibicarakan sifatnya. bergitu juga dengan Anwar yang dipercayai dalang dalam segala yang berlaku ini malah dikaitkan mendapat bantuan dari dana luar kuasa asing

Bolehkah rakyat Malaysia menerima mohon maaf dari mereka bergitu sahaja tampa membawa mereka dibicarakan. Bagaimana dengan Bersih 4.0 yang mungkin akan berlaku dengan lebih ganas lari. bolehkah kita berdiam diri? Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri.

VIDEO SEMPOI : MALAYSIA KINI KANTOI MENIPU RAKYAT MALAYSIA.


Pendedahan penipuan yang dilakukan oleh Malaysiakini mengenai anggota Polis merempuh demonstran BERSIH3.0. GENG KAPAK dedahkan kebenaran.


Saksikan demonstran Bersih 3.0 selamatkan 'orang' yang dilanggar oleh kereta milik PDRM. Untuk menyelamatkan 'orang' yang dilanggar. Para demonstran terpaksa terbalikkan kereta PDRM.

Seorang wanita individu yang merakam video terjerit-jerit dan memaki-hamun polis sebelum menyuruh para demonstran terbalikkan kereta tersebut.

Selepas kereta diterbalikkan, wanita tersebut menyuruh demonstran melarikan diri kerana bimbang kereta tersebut meletup.

Persoalannya...

Siapakah wanita itu...?

Jeng...Jeng...Jeng...

Nak tahu siapa...?

Jeng...Jeng...Jeng...

BAGUS JIKA ADE BUAT RENUNGAN BUKAN IKUTAN. MEREKA SEMUA TELAH DIRASUK SETAN KUNING LEBIH KURANG MAMBANG KUNING PENYEBAB BERLAKUNYA HURU-HARA. MEREKA NI SEMUA HILANG PERTIMBANGAN. MEREKA BOLEH MEMBUAT APA SAHAJA SETELAH ARAHAN YG DIBUAT. MALAH MEREKA BERFIKIR MEREKA HEBAT PADA HAKIKATNYA MEREKA TELAH TERPEDAYA HASUTAN SYAITAN.

BANYAK HIKMAHNYA KALO KITA PERHATIKAN. INILAH CARANYA ORANG YG MENGIKUT NAFSU SONGSANG SEPERTI IDOLANYA.

MEREKA SEMUA TELAH BERPALING ARAH DARI MEMINTA PERTOLONGAN KEPADA ALLAH. MALAH MEREKA MENGIKUT APA KEHENDAK IDOLANYA YG SONSANG NAFSUNYA.

MEREKA ITU BODOH SEMUA. MEREKA PENYOKONG YAHUDI LAKNATULLAH. ORANG SEPETRI MEREKA MENCARI SYAITAN, BUKAN SYAITAN MENCARI MEREKA!

Sunday, April 29

KUBAWA HATI YANG LARA?



adakah wajah ini menunjukkan kesedihan yang telah melanda hati yang lara.MKP tengok sempoi aje dan nampak ceria apabila Nora Danish telah pergi menunaikan umrah dikala bekas suaminya menjadi pengantin sehari bersama Fasha Sandha.Jalan terbaik apabila dilanda musibah senantiasa kita mendekati diri dengan Allah.Setiap malapetaka yang melanda diri kita pasti ada hikmahnya itu yang selalu diperkatakan akan tetapi gundah-gulananya pasti hanya tuan punya badan yang menangung.Sabar aje lah Nora Danish ramai lagi yang menanti diluar sana.





Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive