gaza

Tuesday, May 8

SELENA GOMEZ NAMPAK SANGAT TIPU?


Kebelangkangan ini pencarian gambar Selena Gomez telah mendapat hit yang tinggi, apabila gambar bogel artis tersebut telah tersebar di Internet. Gambar Remaja popular ini, Khabarnya telah diambil, dicuri, dirembat oleh FANnya sendiri dan disebarkan diatas tujuan yang tidak mendapat sebarang keuntungan.

Gambar tersebut menunjukkan aksi Selena Gomez berposing bahagian buah dadanya dan kawasan privasinya tanpa memakai pakaian dalam di bahagian atas badannya begitu juga dibahagian kawasan privasinya.

Pendapat MKP gambar diatas adalah hasil dari photoshop yang telah diedit...mana tidaknya muka dan bentuk leher tidak sama seperti Selena Gomez yang asal...

Bezakan bentuk leher Selena.
 

MAZLAN ALIMAN SAPE YANG HAMPAS?


Parti Keadilan Rakyat hari ini memperkecilkan ganjaran berjumlah RM15,000 untuk setiap keluarga yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada peneroka Felda.Sudah terdesak ke?Ramai peneroka kini sedar dengan kemampuan Kerajaan Pusat membela nasib mereka akan tetapi ianya tetapi diperlekehkan oleh kepimpinan PKR yang nampak sangat dayus membela nasib rakyat akan tetapi hanya membuat onar bagi memfitnah serta memburukkan Kerajaan BN.Tidak cukup dengan menyifatkan ganjaran tersebut sekadar 'hampas', PKR turut menuduh pentadbiran Barisan Nasional (BN) membolot kekayaan sesama mereka.UMNO Parti Membela Rakyat Setiap kata Di Kota.

Bila aku cakap Mazlan Aliman bengap, suku sakat PAS marah. Tapi itu le hakikatnya. Bila PM DS Najib umumkan durian runtuh, Mazlan Aliman sibuk bertanya, RM1.689b tu datang dari mana? Akal ko tak cukup panjang la Mazlan. Macam tu ada hajat nak jadi menteri? Hancur negara!

Daripada sibuk dok bertanya dari mana datangnya duit tu, lebih baik korang, puak-puak PAS dan Pakatan, pegi cari tin besar dan guni beras. Sekarang ni orang Felda tengah banyak duit, jadi masa ceramah tu, bolehlah bergerak pakai tin besar dan guni beras. Tentu banyak dapat nanti! Tu aje le layak dan pandainya korang cari duit.


Andai Kita Tak Mampu Menjadi Garam Yang Bermanfaat Pada Ikan, Usahlah Kita Menjadi Langau Yang Merosakkan Ikan Tersebut.Sesungguhnya Tangan Yang Di Atas Itu Lebih Baik Dari Mulut dan Jari Yang Cabul. Teringat Pula Jari-jari dan Mulut Yang Cabul Tentang Felda Bankrap.

Teringat jua MKP pada suatu Hadis " Dan Barangsiapa Yang Tidak Bersyukur Kepada Manusia, Sesungguhnya Dia Tidak Bersyukur Kepada ALLAH" Sahih at-Tarmidzi.




HASSAN ALI SAMAD KHALID GAGAP DAN MAHFUZ BEAN?





Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad berhadapan dengan tuntutan ganti rugi yang belum ditentukan jumlahnya oleh mahkamah ekoran fitnah yang dilemparkan terhadap Datuk Dr Hasan Mohamed Ali.

Writ saman difailkan oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu melalui peguam Kamarul Hisham dan Hasna Rezua dengan menuntut ganti rugi am, teladan dan melampau.

"Saya sudah katakan berulang kali bahawa tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh kedua-dua ahli parlimen itu berniat jahat, tidak berasas dan ditimbulkan sebagai sesuatu yang dirancang bagi memburukkan nama baik saya dan pertubuhan NGO yang saya tubuhkan sebagai percubaan untuk merosakkan kerjaya politik saya," katanya dalam satu sidang media di rumahnya tadi.

Selain itu, turut difailkan ialah injunksi bagi menghalang defendan untuk terus memberi komen, mengulangi kenyataan-kenyataan berunsur fitnah terhadap plaintif.

Saman dikemukakan ekoran Mahfuz sebelum ini dalam laman portal pembangkang mendakwa terdapat dana dari Kementerian Belia dan Sukan telah disalurkan kepada Hasan bagi tujuan penganjuran sesi ceramah beliau ke seluruh negara.

"Sementara itu Ahli Parlimen Pokok Sena juga melalui satu sidang media dengan lantang menyebut bahawa gerakan kerja saya bersama JATI dibiayai melalui kontrak jangka panjang oleh Kementerian Belia dan Sukan berjumlah RM30 juta," katanya.

Sementara Khalid pula mendakwa Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) dan Puncak Niaga Bhd sebagai penaja kepada Hasan dan juga pertubuhan badan bukan kerajaan Jalur Tiga (JATI).

"Ahli parlimen Shah Alam telah memfitnah saya melalui satu sidang media di mana beliau mengatakan terdapat syarikat-syarikat tertentu yang beliau menamakan syarikat-syarikat tersebut telah menyediakan dana am menaja program 'roadshow' saya termasuk majlis.

"Beliau berkata syarikat-syarikat tersebut telah menyediakan dana menaja program 'roadshow' saya termasuk Jati pada bulan Februari lalu," katanya dalam satu sidang media di rumahnya tadi.

Untuk rekod notis saman telah diserahkan kepada Ahli Parlimeh Shah Alam itu dan pengurusan kes tersebut dijalankan pada 30 April lalu.
Sementara notis ke atas Ahli Parlimen Pokok Sena pula belum dapat diserahkan namun mahkamah telah pun menetapkan pengurusan kes diadakan pada esok.

Hasan selain itu berkata beliau yakin akan menang ke atas kes saman terhadap Mahfuz dan Khalid.

"Sebab itu saya katakan saya mempunyai hujah-hujah tertentu, untuk mengatakan kes ini mempunyai asas-asas yang sangat kukuh dan kemungkinan untuk dimenangi di mahkamah nanti adalah begitu besar," katanya.

- Posted using BlogPress from my iPad

ADA YANG TAK PUAS HATI KE?



Aktres dan pengarah filem Oh Mak Kau (OMK), Nurul Ain Nordin (Ain) menganggap penyebaran gambarnya dengan Syamsul Yusof di Internet adalah perbuatan khianat pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengannya.

Ain, 24, yang juga penerbit filem itu berkata dakwaan mereka mempunyai hubungan istimewa juga adalah tidak benar sebaliknya dia telah mengenali Syamsul sejak menjalani latihan praktikal di Skop Production beberapa tahun lalu.

“Sudah berulang kali saya memberikan penjelasan mengenai hubungan kami namun saya sedar tidak mudah untuk meyakinkan orang untuk menerima apa yang saya katakan.

“Hakikatnya, kami hanya kawan. Hubungan kami adalah atas dasar profesional kerana dia banyak membantu membimbing saya di lokasi penggambaran filem OMK dan tidak lebih daripada itu,” katanya ketika dihubungi mStar Online, baru-baru ini.

Sebelum ini beberapa keping gambar tersebar di Internet memperlihatkan kemesraan mereka yang duduk berasingan daripada krew dan pelakon lain ketika di lokasi penggambaran filemOMK.

Kemesraan Ain dan Syamsul di lokasi penggambaran filem Oh Mak Kau yang didakwa menjalin hubungan secara rahsia.
Syamsul juga dikatakan sanggup menemani Ain di lokasi penggambaran selama beberapa jam walaupun dia tidak terlibat dengan penggambaran.

Ain yang mula dikenali menerusi filem Suatu Malam Kubur Berasap (2011) berkata, dia sempat berbincang dengan Syamsul mengenai dakwaan itu sejak gambar-gambar mereka tersebar di Internet pada minggu lalu.

“Saya ada bercakap dengan Syamsul mengenai perkara ini. Saya mohon agar isu ini tidak dibesar-besarkan kerana saya tidak mahu perkara remeh-temeh begini menimbulkan perasaan kurang selesa kepada Syamsul, bapanya Datuk Yusof dan mereka sekeluarga yang saya hormati.

“Apatah lagi dakwaan itu adalah tidak benar jadi saya bimbang ia akan melukakan hati kekasih Syamsul pula,” ujarnya yang mengakui belum mempunyai kekasih.

Ditanya adakah penyebaran gambar dan kontroversi hubungan cinta itu sengaja dicetuskan sebagai promosi kepada filem pertama arahannya itu, Ain berkata perkara itu tidak berasas kerana masih terlalu awal untuk pihaknya melakukan promosi filem berkenaan.


“Dakwaan itu bukan strategi kami untuk mempromosikan OMK. Bagi saya, masih terlalu awal untuk tujuan itu kerana filem ini baru tamat penggambaran dan kini dalam proses suntingan dalam talian.

“Kalau semuanya lancar, ia mungkin akan ditayangkan pada hujung tahun ini. Jadi, tak mungkinlah kami sengaja mengada-adakan kontroversi ini untuk promosi pula," jelasnya.

OMK yang diterbitkan syarikat produksi Ain bersama beberapa rakan kongsi iaitu Star Scope Production Sdn Bhd menjalani penggambaran selama 23 hari.

Filem yang mengisahkan mengenai seorang wanita gengster lakonan Wan Maimunah ini turut dibarisi antaranya oleh Didie Alias, Yank Kassim, Abon dan Sepahtu. MStar

MELAYU MANA PULAK YANG KENA NIE?




Shall we talk about that Malay girl, the daughter of an opposition leader, who Tian Chua made pregnant and later had to have an abortion to get rid of the unwanted baby?

I do not want to mention her name so as not to shame the girl or her father. Dr Syed Husin Ali knows about this matter so he is aware of what I am talking about.

So let’s leave it at that, at least for the meantime, unless Tian Chua or Malaysia Chronicle a.k.a Suara Tian Chua wants to take this to the next level. - Raja Petra Kamaruddin.

Translationnya :

Boleh kita berbicara tentang gadis Melayu itu, anak kepada pemimpin pembangkang, yang Tian Chua buntingkan dan kandungannya digugurkan untuk menutup malu?

Saya tidak akan memberitahu nama atas dasar tidak mahu memalukan gadis tersebut dan bapanya.

Dr Syed Husin Ali tahu mengenai perkara ini dan beliau tentu faham maksud saya. Kita tinggalkan perkara ini dahulu, sementara waktu, melainkan jika Tian Chua mahu berterusan mengasak saya - Malaysia Today, 6 Mei 2012. KLIK DI SINI


Tudia....isu skandal Azmin pun tak settle lagi , kini muncul pulak dakwaan Tian Chua telah buntingkan seorang gadis Melayu anak pemimpin pembangkang !

Yang mendakwa ini bukan orang UMNO atau blogger pro UMNO ,tetapi Raja Petra Kamaruddin !.

Apa dah jadi dengan pemimpin parti PKR ni ?? Rosak habis moral pimpinan tertinggi PKR dan orang seperti ini rakyat nak angkat ke jadi pemimpin negara ?

.
Adakah ini merupakan bala oleh tuhan supaya rakyat tahu akan kebenaranya parti yang nak berkuasa di Putrajaya ini ? Lepas seorang -seorang pemimpin mereka kena ......



VIDEO INI MEMBUATKAN AZMIN ALI INSAF?


Si Tanggang Azmin Ali yang selama ini bercakap mengenai keadilan, tetapi ibunya sendiri tidak mendapat keadilan… malahan ibunya menjadi caci maki Azmin, tetapi PAS jangan risau ini tiada kaitan dengan PAS kerana PAS hanya memikirkan Undi… tiada masa untuk menasihati pemimpin-pemimpin PKR yang rendah moralnya yang berdegar-degar bercakap mengenai ISLAM tetapi pemimpin atasan mereka sendiri mempermainkan hukum islam, PAS hanya jadi kuda tunggangan PKR & DAP

Pengakuan seorang ibu yang dizalimi anak sendiri… sama-sam kita berdoa moga Azmin insaf dan kembali ke jalan yang benar…

VIDEO BUKTI : PERUSUH #BERSIH PERLI LAGU NEGARAKU?


Lagu Negaraku dipermainkan oleh Perusuh bersih.Video diatas dengan jelas membuktikan agenda DAP dalam menukar lagu negaraku apabila berkuasa kelak.Sudah pasti Perlembagaan Malaysia bakal ditukar????


Dilihat mereka yang terlibat adalah terdiri daripada pelbagai lapisan umur dan masyarakat sehingga ada yang membawa sekali anak-anak kecil.

Barangkali ibu bapa atau mereka yang membawa anak-anak ini mahu memberitahu, bahawa sekiranya mereka berhadapan dengan masalah yang timbul di rumah atau sekolah, maka adakanlah demonstrasi dengan membaling batu ke arah ibu bapa mahupun gurunya sendiri.

Ataupun mungkin suatu hari nanti diharapkan anak-anak ini dapat memikirkan sendiri adakah apa yang ibu bapa mereka lakukan sekarang iaitu berdemonstrasi dapat memberikan faedah kepada rakyat dan negara atau sebaliknya.

Jika dilihat, banyak laporan di akhbar utama negara memaparkan kejadian yang tidak diingini, walaupun sebelum perhimpunan ini dilakukan, pihak penganjur menjanjikan ia akan berjalan dengan aman.

Tetapi hakikatnya indah khabar daripada rupa. Walaupun ada yang mengatakan ia merupakan provokasi pihak lain seperti polis sendiri, tetapi penulis ingin bertanya sekiranya demonstrasi ini tidak dilakukan, adakah perkara-perkara sebegini akan berlaku?

Cuba mereka bayangkan sekiranya yang diterajang, dipijak itu merupakan ayah atau adik beradiknya sendiri, adakah mereka sanggup lakukannya? Mungkinkah Islam atau ‘tok guru’ mereka memang menggalakkan supaya berbuat demikian atas dasar kebebasan dan mengetepikan perkara yang lebih utama?

Penulis tertanya-tanya sekiranya mereka mahasiswa atau golongan cerdik pandai, ke manakah letaknya daya keintelektualan mereka? Atau sekadar berada di atas lisan sahaja? Atau mereka lakukan apa sahaja asalkan ‘nafsu’ mereka tercapai tanpa memikirkan kesan buruk yang berlaku sebagaimana disuarakan oleh Pengasas Pondok Pulau Ular, Tumpat, Mohamed Zainal Abidin Awang dalam keratan akhbar Sinar Harian semalam: “Kami berpendapat apa yang dilakukan Nik Aziz itu hanya demi nafsu dan politik semata-mata dengan tidak mengambil kira masa depan umat Islam dan rakyat keseluruhannya demi mahu pembangkang ke Putrajaya."

Maka, penulis ingin nyatakan di sini bahawa demonstrasi bukanlah cara terbaik dalam menyampaikan sebarang tuntutan, malah ia digunakan selalunya sebagai medium pemuas nafsu dan mempunyai agenda tersendiri.

Demonstrasi pertama dalam sejarah Islam yang membawa kepada pembunuhan Sayidina Uthman b ‘Affan telah bermula dan dipelopori oleh seorang pendeta Yahudi, Abdullah b Saba’, yang telah berpura-pura masuk Islam. Dia mula melontarkan benih-benih fitnah terhadap Khalifah Uthman dalam kalangan umat Islam.

Dia dan golongan Yahudi yang lain telah mengambil kesempatan ketika mana banyaknya berlaku percampuran bangsa, ramainya mualaf dan orang awam yang masih cetek iman dan ilmunya dengan menabur fitnah melalui kiasnya yang batil tentang kewalian Sayidina Ali.

Tindakan tersebut adalah supaya kaum Muslimin membenci, menyingkirkan Sayidina Uthman dan akhirnya membawa kepada pembunuhannya.

Antara katanya adalah: “Sesungguhnya telah ada seribu nabi dan setiap nabi mempunyai wali (pengganti atau khalifah). Sedangkan Ali adalah walinya Muhammad sallallahu ‘alaihi wa sallam,". Kemudian dia berkata dan terus menabur fitnah: “Muhammad adalah penutup para nabi sedangkan Ali adalah penutup para wali."

Maka setelah pemikiran ini terpahat di pemikiran pengikutnya, maka mulalah ia mengeluarkan penyataan-penyataan yang berbaur hasutan untuk menumbangkan khalifah Uthman, menimbulkan huru-hara dan akhirnya mencetuskan pemberontakan terhadap pemerintah yang berselindung di sebalik nama amar ma‘ruf nahi mungkar. (sila lihat Tarikh ar-Rasul. 4/340 at-Thabari melalui Mawaqif dan Tahqiq Mawaqif ash-Syahabati fil Fitnati min Riwayat al-Imam ath-Thabari wal Muhaddisin juz 2 hal 342).

Maka dengan amar ma‘ruf nahi mungkar ala ‘sabaiyah’ inilah menyebabkan fitnah, timbulnya huru hara, dan peperangan sesama Muslim sendiri.

Adakah perkara seumpama ini mahu berlaku di negara kita? Siapakah ketua perhimpunan tersebut, wajarkah umat Islam menurutinya?

Berdasarkan fakta sejarah di atas, jelas menunjukkan demonstrasi tidak dapat menyelesaikan masalah malah manusia mengeksploitasikannya demi kepentingan atau objektif buruk sehingga menyebabkan keadaan bertambah gawat.

Di samping itu, demonstrasi juga memberi kesan yang negatif terhadap imej sesebuah negara.

Melalui demonstrasi jalanan yang dilakukan, ia dapat menarik perhatian masyarakat di dunia melalui apa yang dipaparkan di media-media.

Sebagaimana diketahui, media mempunyai ‘kuasa’ yang besar dalam mencermin dan mempengaruhi minda masyarakat. Maka media sudah pasti akan melaporkan apa yang berlaku di negara kita yang mana seolah-olah negara dalam keadaan huru-hara dan penuh dengan masalah.

Kesannya negara yang dikatakan sebuah negara Islam akan dilihat dengan gambaran dan perspektif negatif yang hanya disebabkan oleh tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab atau berkepentingan ini.

Bagi penulis, apa yang lebih membimbangkan adalah kesan jangka panjang. Penulis melihat perkembangan demonstrasi yang berlaku di negara kita seolah-olah akan menjadi suatu budaya dan pendekatan yang akan sentiasa digunakan generasi akan datang untuk memprotes pihak yang mereka tidak puas hati.

Tidak dinafikan dikatakan di sana adanya demonstrasi aman yang dibenarkan dan dipanggil dalam Bahasa Arab ‘Masiirah’, manakala demonstrasi liar yang tidak dibenarkan dalam Islam, ia dipanggil ‘Muzhaharah’.

Tetapi realitinya yang dilakukan adalah ‘Muzhaharah’ kerana ia biasanya tidak akan dapat dikawal dengan akal yang sejahtera dan dalam masa yang sama diselubungi dengan bisikan-bisikan syaitan yang akhirnya bertindak agresif dan luar kawal.

Maka, kita tidak mahu generasi muda masa kini dan akan datang berfikiran sedemikian yang menjadikan demonstrasi sebagai medium utama dalam menunjukkan ketidakpuasan hati mereka terhadap sesuatu perkara sedangkan banyak lagi cara yang lebih baik dan berkesan boleh digunakan yang berpaksikan kepada intelek dan nilai-nilai murni sejagat seperti perdebatan, perbincangan dan perundingan.

Akhir kata, kita tidak mahu mencapai sebuah negara yang maju menjelang tahun 2020 nanti tapi malangnya mempunyai tahap pemikiran rakyat atau pemimpinnya yang seolah-

olah kembali ke zaman jahiliah, penuh dengan pertumpahan darah serta mempunyai masalah kecelaruan seksual seperti golongan LGBT iaitu lesbian, gay, biseksual dan transgender.UM

#HBN2012 PALING HEBAT DI DUNIA! LIBAT SEMUA BELIA PELBAGAI KAUM @HariBelia2012


Belia Tionghua melalui persatuan-persatuan belia masing-masing begitu teruja untuk menjayakan Sambutan Hari Belia Negara 2012 Mei nanti apabila kira-kira 200,000 telah memberikan komitmen untuk bersama-sama menyemarakkan sambutan tahun ini.

Mereka akan ditempatkan di Zon Perkampungan Cina dengan mempamerkan pelbagai aktiviti kesenian, kebudayaan disamping gerai-gerai pameran yang berkonsepkan budaya masyarakat Tionghua di sepanjang program lima hari itu.

“Zon khas belia Cina ini bagi menggalakkan lebih banyak penglibatan belia-belia cina pada Sambutan Hari Belia Negara (HBN) 2012 kali ini yang merupakan julung kali diadakan bagi menyemarakkan lagi semangat 1 Malaysia”, ujar Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Senator Gan Ping Sieu dalam sidang medianya di sini hari ini.

Tambah beliau lagi, “Jangan salah sangka dengan menyangka bahawa Putrajaya ini hanyalah untuk satu komuniti sahaja tetapi ialah sebuah bandar yang dibina untuk golongan belia Malaysia tanpa mengira kaum.

Ia sekaligus memberi cabaran kepada semua belia Cina untuk merebut peluang menempatkan diri dalam 38 segmen yang telah disediakan di sepanjang sambutan lima hari itu.”

HBN 2012 akan diadakan selama lima hari bermula pada 23 hingga 27 Mei ini dengan 1000 persembahan dari dalam dan luar negara disamping 22 persembahan pentas yang menyajikan pelbagai bentuk persembahan mengikut segmen masing-masing.

Pertama kali diperkenalkan, perkampungan ini turut menyediakan program-program tersendiri seperti pameran-pameran pendidikan dan perlancongan, bakat-bakat daripada belia cCna, persembahan daripada artis-artis Cina tempatan dan luar negara serta banyak lagi.

Senator Gan optimis serta yakin bahawa belia-belia ini mempunyai kreativiti tersendiri bagi menghasilkan sesuatu dan terpulang kepada mereka untuk merealisasikannya.

Turut terlibat menjayakan program ini adalah seperti Soka Gakkai (SSGM), Fo Guang, Xiang Nan, EMCO, Persatuan Belia-Belia Cina, YMM, GBBM yang mengambil peluang dalam perhimpunan besar-besaran dengan mewujudkan kerjasama dua hala dalam memajukan ilmu pengetahuan, ilmu penganjuran majlis dan sebagainya supaya sesi pembelajaran itu lebih mampu dipelajari.


Monday, May 7

CHEGU BARD TERKENCING DALAM SELUAQ?

Tergelak MKP tengok riak muka chegu bard bila kena gertak dengan Armand Azha nie,Itu baru pertemuan salam kenal bukan lagi betul-betul nak letak tangan.Apa kejadah nie chegu bard punya kecut teloq bila dalam ceramahnya siap lagi gertak orang sana dan sini dan anak jantan bila dah hilang teloq tiada maknanya lagi dinamakan pejuang der....Sanggup pulak menjadi anjing si Ambiga menentang Polis....

LGE CUBA MENGELIRUKAN RAKYAT BERKENAAN HARGA TANAH BAYAN MUTIARA


Pemuda UMNO pulau pinang amat kecewa dengan sikap LGE yang masih cuba mengelirukan rakyat dan terus memesongkan rakyat berkenaan isu harga tanah bayan mutiara. Terbaru adalah pengakuan LGE bahawa harga tanah yang dijual kepada pemaju adalah lebih baik daripada harga penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan harta (JPPH) Georgetown. 

LGE telah memaklumkan bahawa nilaian JPPH adalah RM65 sekaki persegi manakala harga yang ditetapkan oleh kerajaan negeri adalah RM200 sekaki persegi dan harga yang diperolehi daripada pemaju adalah RM240 sekaki persegi yakni jauh lebih bagus daripada harga penilaian JPPH. Kenyataan ini sebenarnya adalah kenyataan yang mengelirukan rakyat pulau pinang dan cuba menutup kesalahan kerajaan negeri DAP dalam hal penjualan tanah tersebut.

Penilaian JPPH telah dibuat pada 14/9/2009 dan surat kepada pejabat ketua menteri telah dihantar kepada pejabat ketua menteri pada 5 November 2009 no.rujukan surat PKM:JPPH/01540109 yang ditandatangani oleh Penilai Daerah iaitu Zuraidar Husin telah menyatakan harga antara RM 65 ke RM 83 sekaki persegi untuk pegangan tanah kekal. Untuk pegangan tanah pajakan 99 tahun pula harga yang dinilai adalah antara RM60 ke RM 77 sekaki persegi.Namun begitu surat tersebut juga telah menyatakan bahawa penilaian telah dibuat berdasarkan 4 perkara berikut iaitu:

1.Penilaian untuk tanah sahaja.
2.Nilaian adalah berasaskan kegunpaan tanah kosong tanpa Infrastruktur dan mengikut kegunaan iaitu untuk pembangunan bercampur dan komersil.
3.Pegangan hakmilik tanah adalah kekal dan pajakan 99 tahun.
4.Nilaian adalah sah untuk tempoh 6 bulan sahaja.

Pada 7/4/2010 yakni setelah tamat tempoh sah 6 bulan penilaian daripada 14/9/2009, kerajaan negeri telah menetapkan harga rizab bagi tender tersebut pada RM200 sekaki persegi. Tender tersebut pula ditutup pada 31/12/2012 yakni setelah hampir 16 bulan daripada tarikh penilaian pada 14/9/2009. Dengan mengambilkira kepesatan pembangunan yang terlalu drastik di Pulau Pinang dan kadar harga tanah yang meningkat setiap hari di Pulau Pinang adakah harga rizab RM200 sekaki persegi yang ditetapkan oleh kerajaan negeri DAP tanpa disokong oleh sebarang penilaian boleh diterima pakai.

Untuk makluman,kerja2 infrastruktur untuk keseluruhan pembangunan bayan mutiara telah disiapkan.Kononnya pula pemaju telah menawarkan harga yang lebih baik iaitu RM240 sekaki persegi boleh dijustifikasi dan perjanjian pula hanya ditandatangani dengan pemaju pada 11/11/2011 pada kadar harga RM240 sekaki persegi yakni selepas 26 bulan selepas tarikh penilaian. Manakala pembayaran pertama 2% yakni sekadar 20 juta lebih untuk tanah yang bernilai 1.1 billion hanya diterima pada februari 2012 yakni 29 bulan dari tarikh penilaian.

Bukankah rakyat pulau pinang akan lebih untung jika penilaian yang lebih tepat dan baru dibuat pada tarikh perjanjian jual beli iaitu pada 11 November 2011.Hakikatnya LGE telah mengelirukan rakyat Pulau Pinang dan Rakyat Pulau Pinang telah dikhianati dengan kepercayaan yang telah diberikan kepada KetidakCekapan, KetidakTelusan,KetidakAkauntabel Kerajaan Negeri DAP.

Ir.Shaik Hussein Mydin, KP UMNO Pulau Pinang

TERKINI : SIDANG DUN PULAU PINANG KECOH?


ADUN Barisan Nasional (BN) keluar Dewan Undangan Negeri (DUN) kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan menuduh Umno akan merobohkan semua kuil jika kembali berkuasa di Pulau Pinang.

Ketua Pembangkang DUN, Datuk Azhar Ibrahim membantah kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang menuduh semua kuil Hindu akan terancam jika Umno memerintah.

Apabila enggan menarik balik kenyataan itu dan meminta maaf, Azhar mengetuai 10 Adun BN telah keluar dewan.Seorang lagi wakil rakyat BN iaitu Adun Pinang Tunggal, Datuk Roslan tidak hadir Dewan sebentar radi.

Datuk Azhar mencabar Guan Eng mengulangi kenyataan itu di luar DUN jika berani dan seorang gentlemen.Menurutnya, kenyataan Guan Eng boleh membangkitkan ketegangan kaum dan mempunyai niat jahat untuk mewujudkan suasana tidak harmoni di Pulau Pinang.

PENEROKA FELDA BAKAL MENDAPAT "DURIAN RUNTUH"


Tanggal 1 July 1956, maka bermulalah satu langkah yang memberikan nafas baru kepada rakyat Malaysia, khususnya bangsa Melayu ketika itu yang ketinggalan dari sudut ekonomi.

Dari tanah yang diberikan oleh Kerajaan di Lurah Bilut, para peneroka mula berbakti pada bumi yang tercinta dengan tulang empat kerat, keringat yang tidak mengenal erti lelah dan bantuan penuh dari Felda, ia dilihat sesuatu yang sangat signifikan untuk dikenang dalam lipatan sejarah hidup mereka.

Amat membanggakan kini apabila Felda yang diusahakan bersama di bawah naungan kerajaan itu mampu membuktikan bahawa pengorbanan mereka berbaloi dengan menjadi sebuah syarikat multi-bilion yang berjaya di rantau ini.

Kemakmuran tersebut turut diraikan oleh Kerajaan apabila memperuntukkan lebih RM300 juta bagi dana membangunkan infrastruktur, kemudahan serta keperluan yang meningkat tahap kehidupan mereka sehingga kini.

Tidak hairanlah jika kini ada di kalangan peneroka Felda yang mampu memiliki kenderaan mewah seperti Porshe Cayenne, Mercedes, BMW dan sebagainya. Semuanya dari hasil keringat mereka yang membasahi bumi serta pertolongan dari kerajaan.

Pun begitu, Allah SWT tambahkan lagi rezeki para peneroka dengan peningkatan harga minyak sawit kepada USD1,105 satu tan per metrik di pasaran dunia.

Dalam tempoh beberapa hari lagi, saya mendapat maklumat bahawa para peneroka akan diberikan “durian runtuh” oleh Kerajaan Malaysia atas jasa mereka yang tidak terhingga itu. Malah, dikatakan bahawa “durian runtuh” itu bakal diumumkan Perdana Menteri sendiri.

Mungkin Allah SWT telah mentakdirkan bahawa tanaman yang dituai arwah bapanya, Allahyarham Tun Abdul Razak, akan dipulangkan kemanisan hasil tuaian tersebut oleh anaknya, Datuk Seri Najib anak kepada warga Felda.

Bagaimanapun, apalah sangat harga “durian runtuh” itu jika dibandingkan dengan apa yang bakal diterima warga peneroka pada masa akan datang.

Jika dibandingkan masa depan dan keuntungan yang bakal dinikmati warga peneroka, mungkin “durian runtuh” itu hanya sekadar “pemanis mulut” sahaja.

InsyaAllah, dengan berkat kerjasama, keutuhan perpaduan di kalangan masyarakat Felda dan kestabilan Barisan Nasional yang diketuai oleh Najib, Felda akan membuahkan hasil yang lebih lumayan pada 56 tahun yang akan datang.

Kelahiran Felda Global Venture Holdings (FGVH) bakal merubah kehidupan yang lebih baik bagi 112,635 keluarga peneroka dari generasi ke generasi yang akan datang.

Meski pun ada “lalat” yang dengkikan rezeki yang bakal dinikmati, dijangka Allah akan mengenepikan “makhluk perosak” itu dari terus mengganggu warag Felda dari mengecapi kemajuan yang lebih baik.

Syabas diucapkan kepada warga Felda. Meskipun saya bukan peneroka mahupun anak peneroka, saya turut berkongsi kegembiraan ini apabila melihat saudara-saudara saya maju kehadapan bersama demi 1Malaysia yang lebih berwawasan. Alhamdulillah...

AWAS JIKA ANDA DIBERI KOTAK TISU?


Awas, jika seseorang memberi kertas tisu di dalam sebuah kotak. Kotak tersebut mungkin merupakan sebuah kamera yang merakamkan setiap pergerakan anda.

Kamera intip kini boleh diperolehi dalam pelbagai bentuk dan saiz serta boleh kelihatan seperti barangan biasa termasuk penyangkut baju, teg pengenalan, jam, pemadan elektrik, pembersih udara dan tanda keluar.

Ia beroperasi seperti kamera biasa tetapi saiznya berbeza mengikut aktiviti penyamaran.

Ada di antaranya boleh merakam imej jelas dan dijual pada harga berpatutan.

Kamera intip seperti kunci kereta sebagai contoh boleh dibeli pada harga serendah RM45 berbanding kamera televisyen litar tertutup.

Kebanyakan kamera intip adalah tanpa wayar dan menghantar data kepada penerimanya tanpa wayar.

Bagi kamera intip murah, video dirakam dan disimpan di dalam memori dalaman alat tersebut atau kad memori berasingan.

Video itu boleh diperolehi semula apabila disambung ke komputer menerusi wayar USB.

Seorang jurujual peralatan elektronik di Jalan Pasar di sini memberitahu The Star bahawa model kamera intip tanpa wayar yang popular adalah dalam bentuk jam tangan, pen dan kunci kereta.

Dia turut menunjukkan sebuah kotak tisu yang mempunyai kamera dengan lensa yang direka seperti kod bar.

"Kamera intip berbentuk kotak tisu ini berada di pasaran sejak lima atau enam tahun lalu tetapi tidak begitu popular sekarang. Ia boleh merakam bunyi," katanya.

Kamera tersebut berharga sekitar RM250 dan didatangkan bersama dengan alat kawalan untuk memulakan dan menghentikan rakaman.

Jurujual itu berkata, kamera tersebut boleh merakam video sehingga dua atau setengah jam dengan kad memori bersaiz empat gigabait.

Katanya, beberapa pembeli terdiri daripada anggota polis dan mereka yang ingin mengintip pergerakan pasangan masing-masing atau mengawasi amah di rumah.

Seorang jurujual di kedai berasingan berkata kamera intip boleh menyerupai penyangkut baju yang diperkenalkan di pasaran tahun ini.

"Apa yang anda perlukan ialah meletakkan kad memori di dalam kamera intip untuk merakamkan video. Bateri di dalam kamera itu boleh dicas menggunakan wayar USB," katanya.

Kamera intip berbentuk penyangkut baju dijual pada harga RM90 manakala yang menyerupai tag pengenalan berharga RM420.

Jangka hayat bateri kebanyakan kamera intip bagaimanapun bergantung kepada aktiviti penyamaran kerana peralatan itu kebanyakannya tanpa wayar dan tidak dihubungkan dengan bekalan elektrik.

Kamera intip, bergantung kepada model, boleh merakam video di mana saja bermula dari 40 minit selama beberapa hari.mstar

JOE BEDUL BERLAKON DEMI MENYELAMATKAN ASSMIN?

Johari Abdul Pengerusi PKR Kedah kali ini tampail dengan cara dan penampilan baru demi menyelamatkan ASSmin pulak dah....masihkah pembaca ingat dulu Joe Bedul nie pernah mempertahankan Ketuanya iatu Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI) dalam kes video seks bersama china doll.Tahap paling sanggap dan lawak tak terhingga sehingga menghasilkan video Joe Bedul nie berlakon menjadi P.Ramlee.Nasib baik masih ada lagi rakaman yang menyiarkan beliau bersama Datuk Eskay yang sah menyatakan beliau pecaya watak dalam video tersebut adalah Anwar....Kali nie pun benda yang sama cuba dilakukan...Pecayakah kita pada kreditbiliti Joe Bedul nie?Kantoi kali kedua mungkin akan menghancurkan masa depan politik beliau..Apa nak buat telah dibayar untuk cover boss,


Seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengakui Azmin Ali mempunyai musuh dalam parti itu tetapi menafikan pengambilan dan penyebaran gambar seks mirip wajah Ahli Parlimen Gombak itu adalah perbuatan orang dalam.
"Dia ada musuh tapi kita tak main kes macam ini," kata Ahli Majlis Pimpinan PKR Datuk Johari Abdul kepada Antarapos.com.
Ahli Parlimen Bebas, Datuk Zulkifli Noordin semalam mendakwa musuh politik Azmin dalam parti pembangkang sendiri bertanggungjawab memasang "perangkap" untuk mengambil gambar dan video berkenaan.
Beliau turut mendakwa mengenali akan identiti pihak yang mengambil rakaman tersebut dan berjanji akan mendedahkannya pada masa sesuai.


Azmin walaubagaimana pun menafikan beliau adalah individu di dalam gambar yang disiarkan di laman-laman blog Selasa lalu selain menunding jari kepada Umno sebagai mendalangi perbuatan tersebut.
Kata beliau, ianya sebahagian daripada usaha untuk menjatuhkan kredibiliti dirinya menjelang pilihanraya umum ke 13.
Johari yang juga Pengerusi PKR Kedah turut menyalahkan Umno di atas penyebaran gambar-gambar itu tetapi hujahnya agak bercelaru.
"Pertama video tersebut adalah fitnah, yang kedua video tersebut tidak masuk akal. Yang ketiga sebutkan saya di dunia ni ada CCTV dalam tandas. Maknanya ini suatu pembohongan iaitu Umno dan Barisan Nasional." katanya.
Pemimpin-pemimpin Umno menafikan tuduhan itu dan menasihati Azmin supaya membuat laporan polis.
Walaubagaimana pun ADUN Bukit Antarabangsa itu enggan berbuat demikian seterusnya telah mengemukakan saman RM100 juta terhadap Utusan Malaysia kerana mengaitkan dirinya dengan gambar-gambar itu. 
Johari mendakwa Umno mendalangi penyebaran gambar-gambar itu kerana "orang melayu suka benda sensasi, dipaparkan cerita kotor ini."

LIM GUAN ENG KENA "WARNING" DENGAN WARTAWAN?


Ketua Menteri paling celaka didalam sejarah Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan 40 wakil rakyat dikejutkan dengan kehadiran wartawan yang membawa kepingan kertas kuning menyatakan pendirian mereka terhadap kebebasan akhbar.Manakala terdapat mesej peringatan bersifat umum yang disasarkan kepada individu tertentu termasuk Lim dilekatkan pada panel kayu dihadapan lobi utama Dewan Undangan Negeri (DUN).

Lim dikenali sebagai pemimpin yang sering mengambil tindakan undang-undang terhadap akhbar digesa tidak mengharamkan penglibatan sesetengah media selain membenarkan wartawan Utusan Malaysia membuat liputan DUN bermula hari ini sehingga 15 Mei nanti.

Mesej-mesej itu antara lain mencadangkan Lim, "tidak mengadakan sidang akhbar yang terlalu banyak setiap hari" dan "tidak terlalu rajin dan digalakkan berehat".

Lim juga diberitahu dalam mesej tersebut agar tidak sentiasa menyalahkan media apabila berita tentang majlis-majlis tertentu tidak disiarkan.Malah terdapat juga mesej yang menyatakan bahawa ahli parlimen itu sering lambat menghadiri beberapa acara.

"Ketua Menteri ini biasanya tidak memberi jawapan yang lurus dan sebaliknya menyalahkan media arus perdana dan wartawan," memetik satu mesej.Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman turut ditegur kerana "sukar untuk didekati" oleh media termasuk sukar untuk mendapatkan komen mengenai isu-isu semasa.

Adun Batu Maung, Abdul Malik Abul Kassim aka Malik Itik pula dikatakan "mesra dan mudah didekati" tetapi sering tiba lewat ke majlis-majlis.

Wakil DAP Sungai Pinang, Koid Teng Guan telah diberitahu agar lebih kerap turun padang di kawasannya manakala Koay Teng Hai (Pulau Tikus-DAP) telah dikritik kerana hanya menjemput akhbar Cina pada majlis tertentu.

"Layanan sama kepada media, menghormati estet keempat, dan tiada keganasan terhadap wartawan" antara beberapa mesej lain yang dipaparkan di dinding dan menjadi perhatian orang ramai yang hadir ke Dewan.

UGUT BUNUH POLIS,KHALID ISMATH DILEPASKAN.


Polis mengesahkan penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd Ismath, 22, yang ditahan kerana disyaki terbabit dalam rusuhan semasa perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu hari ini dibebaskan dengan jaminan polis.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ACP Khairy Ahrasa berkata Khalid dibebaskan kira-kira pukul 11 semalam di Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras.

Pelajar itu disiasat kerana didakwa melakukan kekacauan dan rusuhan yang mengakibatkan kerugian dan kerosakan harta awam.

"Pihak polis kini sedang melengkapkan kertas siasatan bagi proses tindakan undang-undang yang akan diambil terhadap Khalid dalam tempoh terdekat,” katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur.

Beliau berkata polis sudah selesai menjalankan siasatan ke atas laporan terhadap Khalid membabitkan kejadian menendang anggota polis trafik serta melakukan rempuhan ke atas polis semasa perhimpunan itu.

Beliau menambah siasatan berhubung dakwaan Khalid mengeluarkan kenyataan ugutan kerana ‘ingin membunuh polis’ di dalam laman sosial Facebook miliknya akan disiasat oleh Polis Kontinjen Selangor.

Sementara itu, Khairy berkata sehingga semalam 91 individu yang gambar mereka disiarkan di media kerana didakwa terbabit dalam insiden kelacauan semasa perhimpunan masih belum menyerah diri atau ditahan.

"Setakat ini masih kekal dua individu yang ditahan sejak Khamis lalu,” katanya. seterusnya

Sunday, May 6

USTAD AZHAR IDRUS SEMBAH TUAN GURU SETAN?


SYAITAN MENYESAL BERKERJASAMA DENGAN NIK AZIZ???

Siapa yang tak kenal dengan Nicky Aziz...pengubal fatwa sesat yang terkenal di seantero dunia...silap-silap syaitan pun tak berani nak mengaku Nicky Aziz ni umatnya pasal Nicky Aziz mahir dalam ops pecah belah...dia bukan kira syaitan ke manusia ke..asalkan ada perkataan pecah dan belah... dengan siapa pun dia boleh kerja sama...kalau tak percaya..cuba tengok video ni...



ZURAIDAH DAH MEROYAN , MONOPAUSE?





Mak Zuraidah dah hampir kepada monopause?Itu kerana sikapnya yang kini terlebih sudah meroyan dengan tuduhan yang kurang berfakta.Tak kira waima Mak Lampir nie jatuh longkang jamban pun mesti salahkan UMNO/BN.Video dibawah menunjukkan segala-galanya.


Dan berikut adalah mitos dan fakta yang menyertai monopause untuk tatapan Mak Lampir Zuraidah

Mitos 1 : Penderita menopause pada umumnya mengira kehidupan seksual pasca menopause sudah tidak ada.

Fakta 1: Pada kenyataannya, penderita menopause masih memiliki gejolak seksual. Bahkan, kadangkalai hasrat seksual itu masih sama besarnya dengan sebelum mengalami menopause. Seringkali, penuruan hasrat seksual merupakan anggapan secara psikis dari penderita sendiri.

Mitos 2 : Menopause adalah sebuah alasan yang tepat bagi seorang wanita untuk malas. Atau dalam bahasa yang lebih sederhana, menopause membuat wanita malas.

Fakta 2 : Itu adalah sebuah anggapan yang keliru. Menopause itu manusia dan tidak boleh dihindari. Jadi, tak ada alasan bagi wanita untuk malas setelah mereka mengalami menopause. Menopause memang terkadang sakit, namun itu bisa dikurangi bahkan dihilangkan rasa sakitnya dengan pengubatan yang tepat dari doktor.

Mitos 3: Menopause dapat ditunda, dan ada ubat yang berfungsi untuk memperlambat menopause.

Fakta 3 : Menopause itu seperti umur yang tua, sebuah kepastian yang tidak bisa dielakkan.Untuk obatnya, saat ini tidak ada obat yang dapat memperlambat menopause.

Demikian sedikit info dari MKP semoga dapat membantu Mak Lampir Zuraidah .Menopause itu pasti, dan sama sekali bukan pertanda kiamat. Jadi, tetaplah berpikir positif saat anda sudah memasuki masa menopause.

Semoga bermanfaat…

BLOGGER PRO UMNO "ANAK HARAM".


Terkejut MKP baca bila Salahuddin Ayub kata macam tue,,,,Adakalanya terfikir jugak bila Pemimpin durjana nie kata macam tue pun ada benarnya akan tetapi bukan semua yang macam tue hanya segelintir aje...kalau nak kira dengan jari tangan tak sampai sebelah tangan aje?Tak payahlah nak jelaskan lebih lanjut kat sini nanti ada pulak yang meroyan.MKP teringat kata-kata munafik seorang rakan "Kita nie diambang pilihanraya apa guna nak pilih kem baik damai aje"ayat memang sedap didengar macam tengah pekena nasi kenduri al maklum sedap sebab free. 


Berbalik kepada Salahuddin nie hampa jangan terkejut dengan tajuk entry ni.. Ia memang diucapkan oleh Salahuddin Ayub yang sakit hati bila dia dikaitkan dengan satu skandal tak lama dulu.

Kata Salahuddin, pemimpin kerajaan gunakan blogger ANAK HARAM Umno untuk tuduh dia..haaa dia nie buat lawok tahap gaban dan sanggap kot?

Selama ni, MKP tak pernah dengar lagi pemimpin kerajaan maki hamun blogger Pakatan laknatullah sampai tahap macam tu walaupun blogger-blogger lembu dorang tu memang mulut macam neraka..

Tapi 'semulia-mulia' pemimpin Pakatan khususnya PAS, dorang berani melabelkan blogger pro Umno sebagai ANAK HARAM!!! Itu sudah kira dahsyat!!!

Dalam video kat bawah ni, korang nilaikan sendiri perangai sebenar pemimpin PAS dan Pakatan.. Dan korang bandingkan sikap dorang dengan pemimpin kerajaan yang ada sekarang..

Pasal tuduhan blogger Umno ANAK HARAM tu.., nanti kita kira ye Din.. Kita tengok nanti sapa yang jadi ANAK HARAM



Tahniah la MKP ucapkan kepada blogger otai PRO UMNO kalau dah macam nie riaksi Din Pudu bermakna berjayalah hasil kerja yang ditunjukkan oleh hampa PAPAGOMO.DR MIM.EMPAYARPEMUDA.MPP,PARPUKARI,GERAKAN ANTI PKR, MYMASSA,PISAU DAN LAIN LAIN

FATWA MENGATAKAN #BERSIH3.0 HARAM?


Bagus berita ni. Mana-mana umat Islam yang ada hati nak berdemonstrasi YANG BERTUJUAN TIDAK BAIK, NAK TIMBULKAN HURU-HARA lepas ni, batalkan sahaja niat tu. Tak payahlah nak berdemo-demo sangat. Sebab Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan bahawa HARAM untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.

SEPANG 6 Mei - Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara. 
Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.
"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.
"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di sini. - BERNAMA




Semoga tidak ada lagi perhimpunan seperti perhimpunan BERSIH yang lepas. Konon berjanji tidak akan ada huru-hara dan kacau-bilau. Tapi, tengoklah apa yang terjadi. Kejadian seperti itu, amat memalukan negara dan boleh menjejaskan ekonomi.

LAGI GAMBAQ TERKINI BUAT NURUL IZAH?




Seperti yang dinyatakan MKP akan mengeluarkan hint gambaq sebagai penanda.Bukan nak merapu akan tetapi sehingga jawapan dari yang empunya diri.Terbaru tentang dedahan ini ada yang telah menghubungi MKP dan bermacam-macam pertanyaan telah dipersoalkan.Sabaq la hampa nie pun video tue pasti akan keluaq bila tiba masanya.

Tiada berniat untuk memperlemahkan rakan-rakan seperjuangan kita semua ada kelebihan masing-masing yang penting janganlah buat sesuatu benda yang boleh memecahkan perpaduan sesama kita.Rasanya diambang PRU 13 nie patut lupakan sengketa dan fokus kepada untuk memenangkan BN dahulu.MKP dah ada "deal mera deal" so kena utamakan perjanjian tue dulu....betul tak mamu.......?

Bab nurul nie malam nie akan kuar hint lagi beb,,,,tunggu aje lah.....



- Posted using BlogPress from my iPad

ATM PULAK DIJADIKAN MODAL MB BAWAK POKOK BUAT FITNAH?




Pada Khamis lalu Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zain terus terang mengatakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin melakukan satu pembohongan. Ini berikutan tuduhan Nizar sehari sebelum itu yang disiarkan akhbar, mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta pegawai tertinggi tentera melakukan sesuatu sekiranya Barisan Nasional (BN) kalah dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Menurut Nizar arahan itu dibuat dalam satu pertemuan antara Najib dengan pegawai tertinggi tentera. Berikutan penafian Zulkifeli itu, Nizar berkata: “Itu perkhabaran yang kita terima, Wallahualam, kita pun tak tahu.” Kelmarin pula Nizar berkata, kenyataan dibuat pada satu ceramahnya bukan dakwaan, sebaliknya perkhabaran yang perlu disahkan sama ada benar atau sebaliknya. Kononnya perkhabaran itu disampaikan beberapa pegawai kanan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) kepadanya.

Inikah cara kerja ahli politik yang kononnya mahu menegakkan kebenaran, cakap sesuka hati walaupun belum pasti kesahihannya. Apabila dinafikan, barulah mereka kelam-kabut mencari bukti. Malangnya, sebaik saja mendapat apa saja maklumat, tanpa tapisan dan usul periksa terus dijadikan modal untuk berucap di depan khalayak. Inikah pemimpin parti yang memperjuangkan wadah Islam?

Sebelum berucap berapi-api, tidak bolehkah berfikir sejenak bahawa orang yang didakwa bercakap kepada pegawai-pegawai tinggi tentera itu ialah seorang Perdana Menteri. Umum mengenali Najib bahawa beliau adalah pemimpin yang paling berhati-hati dalam setiap percakapan dan tindakannya. Jika diminta berbisik untuk memberi gambaran bila pilihan raya akan diadakan pun mulut Najib terkunci rapat, inikan pula di depan ramai pegawai-pegawai tertinggi tentera.

Mustahil ungkapan seperti itu boleh terkeluar dari mulut beliau yang pastinya tahu kenyataan seperti itu boleh memakan diri sendiri. Sekurang-kurangnya Nizar sepatutnya percaya ramai pihak menggunakan nama orang berpengaruh, apa tah lagi nama Perdana Menteri untuk menguatkan hujah mereka. Sekali pun mengandaikan Nizar mendengar perkhabaran itu daripada pegawai tertinggi tentera, tetapi selagi tidak ada bukti atau pengesahan, ia tetap bersifat spekulasi. Apakah Nizar menerima spekulasi sebagai bahan yang boleh diheboh-hebohkan.

Ia mungkin berita palsu yang dibuat-buat pihak tertentu untuk memburukkan imej Perdana Menteri. Ia mungkin perkara yang dicakap dalam konteks yang berbeza disebabkan pemahaman manusia yang tidak sama. Ia juga mungkin direka-reka menjelang pilihan raya. Jika Nizar jujur dan bertanggungjawab, beliau perlu periksa dulu maklumat yang didengarnya. Nizar tentu sedar bukan mudah bagi seseorang yang berkedudukan tinggi bercakap sebarangan di depan orang ramai, apatah lagi jika ia perkara rahsia kerana ia boleh menjadi senjata makan tuan.

Nizar yang pernah menjadi Menteri Besar, sepatutnya tahu batasan setiap orang yang ada kuasa untuk berkata-kata. Mereka tahu apa juga yang keluar dari mulut mereka adalah berita, apatah lagi jika majlis itu turut dihadiri pemberita.

Di media, jika semua berita sensitif disiarkan tanpa mendapatkan pengesahan, ia boleh menimbulkan kacau-bilau berterusan. Sebebas mana sekali pun dasar sesebuah negara, apa juga maklumat yang diterima perlu dipastikan kebenarannya. Jika yang dituduh itu pemimpin pembangkang, tentu media yang menyiarkan berita itu menerima surat saman daripada peguam atas alasan melakukan fitnah, hasutan dan sebagainya.

Media sering terperangkap kerana menyiarkan kenyataan politik yang dimanipulasikan orang yang ada status ‘sumber’ berita. Lebih tinggi kedudukan seseorang itu, lebih tinggi nilai berita yang ada padanya. Apa pun, dakwaan Nizar adalah serius kerana ia memberi gambaran buruk terhadap Perdana Menteri dan implikasi besar kepada anggota tentera dan negara.


- Posted using BlogPress from my iPad

MAMPUS HANG AMBIGA KALI NIE?



Sebuah laman web baru diwujudkan, dearambiga.com, dipercayai dilakukan oleh sekumpulan penyokong tegar Bersih bagi mendesak Ambiga S agar menghentikan campurtangan daripada pemimpin-pemimpin Pakatan Haram. Di dalam laman web berkenaan tertera video Benjy Lim membelasah Anwar Ibrahim sebelum beliau dihalau keluar.


Ruangan petisyen dalam bentuk e-mail juga disediakan bagi penyokong-penyokong Bersih untuk menyatakan bantahan mereka ke atas campurtangan Pakatan Haram. Penyokong Bersih juga disediakan mesej "standard" yang disediakan seperti di bawah atau menulis sendiri isi hati mereka:
Dear Ambiga,
        
        I, like you, believe Bersih should be an independent NGO by the People for the People - of all races, areas, and political views. Our aim is to constantly improve the Election in this country, not support any particular person or group. But, it's disappointing how we have let politicians hijack our movement for themselves.
        
        Just look at what happened at Bersih 3.0 when some Pakatan Rakyat bosses took advantage of our noble cause for their own political interests.  First, they tried to rally the crowd with partisan speeches and chants like 'tumbang BN' which we had decided not to allow. Then, far more seriously for our reputation, they picked a fight with the police by urging their supporters to force their way into Dataran Merdeka!
        
        Because of their petty actions PR has dirtied the name of Bersih and diluted our message.  Enough is enough! It's time to claim back our movement from the politicians. Please reassure me and all other Malaysians who support Bersih that you and the steering committee will do everything possible to make this happen.
        
        Kind regards,
        
        A Bersih supporter   
Apakah ini bermakna berakhirnya hubungan cinta di antara penyokong-penyokong Bersih dan pemimpin-pemimpin Pakatan Haram. Hanya masa yang akan menentukannya.

AZMIN JANGAN MEROYAN NANTI HILANG FOKUS


Terbaru MKP dapat berita yang mengemparkan bahawa Azmin dah kena perintah berdiam diri supaya tidak lagi memberi kenyataan berhubung kes skandal terlampau didalam tandas.PKR nie biasalah jika dah kantoi mulahlah langkah yang kurang matang.Siapa yang bagi arahan? Sudah tentu mentor sumbangnya Anwar Ibrahim.

Azmin Ali tidak perlu marah-marah atau kecil hati pasal penyebaran beberapa foto aksi panas lelaki mirip beliau dengan wanita melakukan oral seks dalam tandas yang ‘semakin panas’ selepas Anwar Ibrahim mempertahankan lelaki itu bukan Azmin.perumpamaan melayu dulu kala jelas menyatakan ada ubi ada batas sudah baca harap beri jawapan balas ada hari kena balas!

Beliau dan pengikut-pengikut tegarnya boleh menuduh UMNO dan BN punya kerja.
Jawapan itu sudah sinonim dalam kamus pembangkang malah jika dunia ini kiamat sekalipun, pembangkang akan salahkan UMNO dan BN.Jika itu bukan Azmin seperti mana penafian beliau, biarkanlah.

Pergilah mereka berdua ke nama ceruk rantau berceramah untuk bersihkan diri masing-masing selagi masa mengizinkan.Dalam masa sama, ramai bertanya mana Wan Azizah Ismail, Nurul Izah, Tian Chua serta komander-komander PKR lain ketika sidang media beberapa kerat ahli parlimen PKR mempertahankan Azmin, pada Jumaat.

Sesungguhnya, episod itu tidak akan berakhir di tengah jalan kerana semua itu hanya permulaan bagi satu perjalanan yang semakin jauh buat ahli parlimen Gombak itu.

Ramai ingin tahu betulkan rakaman dan penyebaran gambar itu dibuat orang dalam PKR yang sudah muak dengan cara politik Azmin dan Anwar.

Mereka hanya pentingkan diri sendiri sedangkan ada pemimpin dan ahli-ahli yang terpaksa berjuang siang malam demi parti akhirnya diketepikan sebab Azmin adalah angsa bertelor emas milik Anwar.

Azmin dan Anwar juga boleh nafikan itu kerja orang dalam PKR tetapi bagi Datuk Zulkifli Noordin, bekas rakan dan peguam Anwar, dulu bersama-sama dalam PKR sebelum sedar nawaitu perjuangan Ketua Pembangkang itu bagai api dalam sekam, beliau yakin itu kerja dalaman (PKR), tak ada kena mengena dengan orang luar.OLEH ROSLAN BIAN

SENYUM KAMBING PAGI AHAD?




Pintu rumah Che Tom Yahaya di Kampung Klang Gate Baru, Setapak, di sini belum tertutup buat Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Che Tom, 78, berkata, dia masih mengharapkan anaknya itu pulang semula ke pangkuan keluarga, untuk menautkan kembali hubungan yang sudah terjurang antara Azmin dengan adiknya, Umi Hafilda.

NEELOFA LAGI?



Apa dah jadi nie dengar kata depa nak buat gamat dekat TV3,Program nie MKP nescaya tak ramai puak penyokong tegar PAS dan PKR tak nak pi sebab depa nie dah tak pecaya kerana mendakwa TV3 nie tak telus dalam melaporkan berita,Tengok kes azmin ali mak lampir kata TV3 adalah media UMNO/BN..MKP nak pi sebab dah boring tengok kat NONA nak tengok live la pulak.
Budiey.com - TV3 bakal menampilkan sebuah lagi program bual bicara terbaru iaitu ‘BROS’, memperkenalkan pembaharuan kepada penonton dari sudut pemahaman serta perspektif mengenai dunia lelaki yang boleh dijadikan panduan oleh golongan lelaki dalam menjalani kehidupan seharian. 

Gandingan mantap Sham dan Sherson sebagai hos program BROS ternyata membawa kelainan dengan cara mereka tersendiri dalam mengupas segmen dan topik perihal dunia lelaki. 

Menariknya program BROS dipenuhi dengan pelbagai aktiviti yang turut melibatkan penyertaan penonton studio selain menampilkan selebriti popular sebagai tetamu jemputan.  

Antara tetamu selebriti yang dijemput ialah Neelofa & Almy Nadia.
Sesi Rakaman akan diadakan pada 9 Mei 2012 (Rabu) di Studio Glenmarie NTV7.

Saturday, May 5

VIDEO UNTUK AZMIN SEMPENA HARI IBU?


Syurga dibawah tapak kaki ibu,Jika Dah mula menderhaka pada ibu apalah gunanya anak itu....

RAJA PORNO (ANWAR) PERTAHANKAN ASSMIN YANG KURAP?


Dah diduga tindakan raja segala maksiat PKR dengan mempertahankan anak buah kesayangan atau lebih mesra dipanggil jambu....Sikapnya jelas akan menyalahkan UMNO serta kepimpinannya.Apa kejadah nie   perangai macam haram jadah sepatutnya yang perlu dijelaskan ialah sikap pemimpin beginikah yang patut ada untuk memimpin....jika ada skandal sepatutnya letak aje jeawatan dan dok diam-diam ajelah.Kini apabila ibu ASSmin bersuara tentang anaknya 

Kami tiba di sebuah banglo lama dekat Kampung Kolam Air, Hulu Kelang kira-kira pukul 3 petang.
Dari jauh kelihatan seorang ibu tua yang bertongkat memandang kami dengan wajah yang cukup sayu.

Namanya Che Tom Yahaya, berusia 78 tahun.

Kalau sebut nama itu mungkin ramai yang tak mengenalinya, tapi kalau sebut nama Azmin Ali, Azwan Ali dan Ummi Hafilda Ali, tak mustahil ramai yang akan mengingatinya.

Beliau adalah ibu kandung kepada tiga individu yang cukup dikenali ramai ini.

Ketika memulakan bicara, Che Tom mengambil masa hampir beberapa minit sebelum melontarkan ayatnya yang pertama.

Namun setiap kali beliau bercakap, setiap kali itu jugalah airmatanya jatuh menitis membasahi pipi.

"Bila mengenangkan perbuatan Azmin, hati makcik hancur," kata Che Tom merujuk kepada perbuatan dan tingkah laku anak sulungnya yang juga Ahli Parlimen Gombak itu.


Menurut Che Tom, entah dimana silapnya, Azmin, anak yang cukup baik dan mendengar kata tiba-tiba boleh berubah menjadi yang sebaliknya.

Kata Che Tom, kali terakhir beliau bertemu muka dengan anak sulungnya itu hanyalah pada pagi Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas.

Sejak itu Azmin tidak lagi menjenguknya walaupun jarak pejabat Timbalan Presiden PKR berkenaan hanyalah kira-kira 10 minit dari rumahnya.

Malah menurut Che Tom, Azmin langsung tidak memberi nafkah kepada beliau termasuk tidak datang menziarahinya sewaktu beliau sakit dan terlantar di hospital.

"Pada pagi hari raya itu kebetulan Ummi Hafilda juga ada di rumah saya…melihat saja kehadiran Ummi Hafilda, dia terus memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata kesat.


"Malah di pagi yang mulia itu juga, dia memberitahu anak-anaknya supaya jangan duduk di atas kerusi di rumah saya kerana kononnya ia belum ‘disamak’, Azmin juga tak bagi anaknya menjamah makanan yang dihidangkan kerana menuduhnya ‘benda haram’.


"Bila saya tegur kenapa dia sanggup berkata begitu terutama kepada adik perempuannya itu sedangkan Ummi Hafilda juga adalah darah dagingnya sendiri, jawab Azmin, darah dagingnya hanyalah Anwar Ibrahim, " kata Che Tom sambil menahan sebak.


Menurut Che Tom, Allah saja yang tahu betapa seksa dan azabnya dia sewaktu mengandungkan Azmin.
Tetapi, menurut Che Tom, dia tidak sangka segala kesusahan itu dibalas dengan sedemikian rupa.

Ketika ditanya mengenai tuduhan terbaru yang dilemparkan ke atas Azmin, Che Tom berkata dia tidak tahu sama ada ianya benar atau sebaliknya.

Tetapi beliau mengakui cukup tertekan apabila masyarakat sekeliling bercakap mengenainya, malah telefonnya juga asyik berbunyi apabila ramai sanak saudara dan kenalan bertanyakan hal itu.

"Bagi makcik mudah, kalau betul dia rasa dia di pihak yang benar, saman mereka, bersumpah dengan nama Allah untuk membersihkan namanya itu," kata Che Tom.


Selasa lalu, beberapa laman blog menyiarkan siri gambar yang memaparkan aksi panas seorang lelaki mirip pemimpin pembangkang dengan wanita termasuk melakukan seks oral di dalam sebuah tandas.

Paling mengejutkan pendedahan beberapa blog yang menyiarkan gambar seorang lelaki menyerupai pemimpin parti pembangkang sedang menyelak baju seorang wanita di dalam sebuah tandas.

Gambar itu dipercayai sebahagian daripada sedutan rakaman aksi seks lelaki berkenaan bersama wanita misteri yang dirakam menggunakan kamera tersembunyi daripada bahagian atas tandas tersebut.

Bagaimanapun, Azmin segera menafikan beliau adalah lelaki dimaksudkan dan pada masa sama, menuduh UMNO sebagai dalang dalam penyebaran gambar panas itu.

Ketika diminta berkata sesuatu kepada Azmin sempena Hari Ibu esok, Che Tom berkata, beliau redha sekiranya ‘dijemput pulang’ oleh Allah dalam masa terdekat ini dan tidak mengharapkan Azmin pulang menziarahi jenazahnya.

Cuma Che Tom berkata, beliau berharap benar agar Azmin perlu menjauhkan diri dari ‘kumpulan’ yang disertainya sekarang.



"Saya tak pernah ajar Azmin untuk jadi seperti sekarang, saya malu kepada masyarakat," katanya.


Namun biar apapun yang terjadi, tambah Che Tom, dia tetap sayangkan Azmin.

"Saya tak akan buang dia, dia tetap anak saya yang saya bela dari tapak kaki dua jari.


"Baliklah ke pangkal jalan dan bertaubatlah," katanya dalam nada perlahan sambil memandang ke arah luar jendela banglo usang tersebut. -mynewshub.my

BARU ADA AKAI SIKIT SI KHALID ISMATH NIE MAU DOK HARIA BUANG?



Padan muka simahasewel bebal nie siap bawak makbapak lagi mai Balai polis nie.Niat dihati nak maki polis akan tetapi kena getah.Nie la dikatakan sembang deraih pungkoq kena balun heeee..... 

Seorang mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd. Ismath ditahan selepas hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Khalid ditahan selepas dipercayai mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.

Dia hadir bersama seorang peguam dan ahli keluarganya pada pukul 10 pagi sebelum ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut.

GUAN ENG JADI FOBIA TERHADAP MEDIA?


Lepas nie media UMNO jangan haraplah nak buat liputan dan dedahan tentang apa saja kebaikan serta keburukan yang DAP nie buat.Apa kejadah punya harami DAP nie dulu berjuang mati-matian tentang kebebasan media.Tapi la nie dok buat sebaliknya bila dah pegang kuasa.Nampak sangat ketua menteri PALING CELAKA DALAM SEJARAH PULAU PINANG nie lidah bewak cakap tak serupa bikin dalam hal nie.....berikut petikan yang MKP yang telah diputarbelitkan oleh Guan Eng dalam blognya klik.Sapa yang memulakan fitnah ini bukankah DAP yang telah bermain dengan api dan apabila api membakar diri mulalah sikap melarikan diri akibat dari kepanasan....Gelak jugak gelagat tahap budak tadika PASti yang ditunjukkan.Berikut apa yang Guan Eng perjuangankan dulu klik.


Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hari ini mengeluarkan kenyataan untuk tidak menjemput mana-mana media milik Umno/BN ke sebarang majlis anjuran kerajaan negeri.

Tindakan itu juga menurut beliau sebagai langkah mempertahankan diri daripada menjadi mangsa siri fitnah dan putar-belit Umno/BN yang semakin menggila akhir-akhir ini.

“Kita percaya dalam kebebasan akhbar namun keengganan media Umno/BN mematuhi etika kewartawanan, apatah lagi memberikan saya peluang untuk menjawab atau membetulkan berita palsu memaksa saya untuk menolak apa-apa liputan berita mereka.

“Memang kita mahukan liputan berita tetapi jika liputan berita yang diberikan penuh dengan penipuan dan putar belit, rasanya lebih baik tiada liputan berita langsung,” ulas Guan Eng dalam kenyataan medianya.

Mengulas lanjut, beliau turut mempertikaikan keengganan media Umno/BN untuk memohon maaf terhadapnya atas kesilapan laporan berita mereka berhubung dakwaan Perkasa bahawa beliau bertemu dengan pimpian parti PAP dari Singapura.

“Mereka sudah mengeluarkan kenyataan maaf kepada Datuk Seri Kalimullah dan Datuk Azman yang didakwa bersama saya berjumpa PAP namun tidak melakukan perkara yang sama terhadap saya walaupun atas permintaan peguam saya.

“Oleh itu, saya saya akan meneruskan saman saya di Mahkamah Tinggi terhadap Perkasa, New Straits Times Press dan Utusan Melayu (Bhd) terhadap fitnah dilemparkan,” jelas beliau yang juga Setiausaha Agung DAP.

Sehubungan itu juga, beliau berkata Kerajaan Pulau Pinang bertegas untuk mengambil inisiatif menghalang media Umno/BN dari terus menyiarkan laporan palsu kepada rakyat.

“Saya tidak mempunyai sumber dan keupayaan untuk memfailkan tindakan mahkamah setiap kali media Umno/BN memfitnah dan memburukkan saya.

“Sehingga kini, sebagai contoh, News Straits Times masih terus memfitnah saya walau tidak dijemput membuat liputan, jadi bayangkan berapa banyak lagi tindakan mahkamah yang perlu difailkan jika saya menjemput mereka membuat liputan berita di majlis saya?” akhiri Guan Eng dalam kenyataan tersebut.utaranews

SIAPA MULAKAN POLITIK LUCAH DI MALAYSIA?


MKP melihat semakin hari semakin ramai pulak orang yang dok mengata kami blogger lucah/artis dan kurang moral.Itu boleh kira ayat paku dulang paku serpih.......Apa kejadah bila mulut mengata orang tapi kote keras terpacak jugak tengok gambaq yang dipaparkan....Lama-kelamaan ramai pulak kaki mengata nie dok ikut trend yang kami buat.....Apa barang beb, kalau jenis mulut longkang dan berbau bangkai nie kononnya berprinsip tidak memainkan cerita yang berunsur kekuningan kini lebih sudu dari kuah.

Kepada MPP,Empayar Pemuda,Semut Hitam dan senanda dengannya teruskan beb,Pengundi atas pagar nie pun ramai dah sedaq dan kembali kepada azali tentang pembohongan yang telah dilakukan Pemimpin Harami seperti ASSmin, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim serta sekutunya.Cayalah rakan-rakan MKP dengaq kata sebulan hit rakan2 nie lebih dari 800ribu pembaca sebulan bagi setiap blog yg disebut kalau di hitung semuanya lebih dari 4juta sebulan wow patutlah top 10 alexa rank malaysia.....Takkan semuanya orang UMNO dan tidak ada Pengundi atas Pagaq yang baca blog .......Sapa yang terasa sorry beb bukan nak cari gaduh akan tetapi nak bagi balik paku dulang paku keras yang dok mengata orang pandai.Muhabalahlah diri sendiri dengan telanjang bulat depan cermin tengok diri sendiri baru bercakap orang lain salah dan silap.............





Bila gambar tersebut keluar di muka hadapan Utusan dan Kosmo, makin meroyanlah pemimpin pembangkang termasuk Nik Aziz.


Mengimbas sejarah, siapa sebenarnya yang suka menyebarkan politik lucah untuk menjatuhkan pihak lawan.Ianya bermula dengan kes video lucah Timbalan Speaker Dewan Rakyat iaitu D.P. Vijandran.
Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong ,Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut. Pada 11 Disember1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dariDewan Rakyat. Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Pita_video_Lucah_Vijandran

Pembangkang mungkin boleh nafikan jika tiada bukti yang sah. Bagaimana jika MyMassa letakkan bukti ini? Macam mana pembangkang nak pusing lepas ni? Dalam bukti ini, siapa yang menggunakan politik lucah untuk jatuhkan lawan, bukankah ia bermula dari parti pembangkang iaitu DAP?

Hansard Parlimen 11 Disember 1989 ms 42

Sejarah tidak boleh menipu. DAP lah yang memulakan politik lucah dengan mengaitkan skandal seks untuk menjatuhkan pihak lawan pada tahun 1989. Sejarah politik lucah dalam negara tidak berhenti di situ.

Kemudian pada tahun 1994, skandal seks sekali lagi digunakan oleh DAP untuk menjatuhkan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik yang ketika itu sedang meningkat naik sebagai pelapis kepimpinan negara. Jika pada tahun 1989 ianya dijuarai oleh Karpal Singh, kali ini Lim Guan Eng pula menjadi jagoan fitnah lucah untuk jatuhkan pihak lawan.

Pada tahun 1997, pembangkang menggunakan taktik yang sama untuk menjatuhkan orang nombor dua dalam UMNO iaitu Anwar Ibrahim.

Ianya dimulakan oleh DAP sekali lagi. Kemudiannya disambung oleh PAS sehingga terciptalah gelaran Sheikh Al Juburi oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim.

MyMassa tidak bercakap kosong dalam hal ini. Sekali lagi hansard Parlimen dijadikan bukti siapakah yang menggunakan politik lucah untuk menjatuhkan musuh.





Baca seterusnya di sini (http://www.anwaraidc.com/?p=827).

Apabila kepercayaan pemimpin UMNO terutamanya Tun Mahathir kepada Anwar Ibrahim makin hilang, maka Anwar telah dipecat kerana skandal seksnya yang dimulai oleh Karpal Singh.

Namun ramai anak muda buta sejarah. Mereka menganggap skandal seks yang menjatuhkan Anwar Ibrahim berpunca dari UMNO. Hakikatnya, dokumen hansard Parlimen di atas menjadi bukti bahawa ianya dimulakan oleh Karpal iaitu pada tahun 1997, setahun lebih awal daripada Khalid Jefri mengedarkan buku 50 Dalil di Perhimpunan Agung UMNO tahun 1998.

Sudah terang lagi bersuluh. Bukti-bukti ini telah membersihkan nama UMNO daripada fitnah jahat pembangkang bahawa UMNO yang memulakan trend politik seperti ini. Apa yang berlaku pada hari ini, pendedahan skandal seks pemimpin pembangkang bukan dibuat oleh pemimpin UMNO. Pendedahan tersebut di buat oleh individu yang marahkan pemimpin pembangkang seperti Datuk Eskay yang merupakan rakan baik Anwar Ibrahim satu masa dahulu.

Ianya berbeza dengan pembangkang kerana yang menyebarkan cerita skandal seks pihak lawan datangnya dari pemimpin pembangkang sendiri seperti Karpal Singh, Lim Guan Eng dan Mat Sabu yang kini merupakan pemimpin tertinggi Pakatan Pembangkang.

Kepada rakan blogger, sila sebarkan fakta dan dokumen di atas untuk menjawab tohmahan pembangkang. Sedarkan penyokong pembangkang bahawa pemimpin mereka yang memulakan taktik kotor ini. Blogger BN yang menggunakan cara yang sama sebagaimana yang pernah mereka buat satu masa dahulu.


P/S# Pemimpin pembangkang hanya boleh tipu penyokong mereka yang buta sejarah tetapi tidak kepada kami blogger BN yang celik fakta.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive