Wednesday, May 16

DS ROSMAH MENYANYI LAGU K-POP PULAK DAH?



Macam mana boleh tersebar pulak video nie..Celaka sungguh puak pembangkang nie sampai macam nie dijadikan modal untuk menghentam DS Rosmah.Sungguh memalukan kerana isu ini berbentuk peribadi dimainkan untuk mendapatkan populariti pada mulanya depa jugak yang melarang dan mengutuk bermain isu ini akan tetapi sebaliknya depa lebih sudu dari kuah pulak dah?

Ini adalah satu tugas yang perlu digalas oleh kita semua sebagai Sukarelawan Media Sosial 1Malaysia supaya dislike video nie supaya ianya dinyahkan dari YouTube...Jangan pulak ada yang dok salahkan orang lain yang itu dan ini tak kemana pun....Berbaliklah kepada matlamat asal kita berjuangan.Salahkah kita semua bersatu menjadi Sukarelawan Demi untuk Alif Ba dan Ta demi Agama Bangsa dan Negara lebih baik bersatu....Ingatlah kurniaan Allah akan ditarik balik jika angkuh/meninggi/sombong/riak dll..Masing-masing ada kelebihan dan cara tersendiri.... 

DS SHAFIE AFDAL SAMAN DEPA NIE?




Sebagai Naib Presiden UMNO DS Shafie Afdal perlu menyaman bekas pemandu Zahida Rafik kerana hari ini telah sekali lagi membuat fitnah yang boleh mengaibkan nama DS Shafie.Noor Azman mendakwa bahawa beliau pernah menemani aktres itu untuk memasukkan duit berjumlah RM1 juta yang didakwa diberikan oleh Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Seri Shafie Apdal.

Jangan biarkan pekara ini berterusan hingga kelak akan menjejaskan nama baik Ds Shafie serta UMNO akan terpalit.Sebelum ini DS Shafie pernah mengeluarkan kenyataan media akan menyaman pihak yang mengaibkanya akan tetapi tiada tindakan susulan dibuat?Adakah semua ini bersikap untuk menutup mulut Noor Azman untuk sementara dan hari ini meletup pulak.Kita berada diambang PRU 13 jika isu ini berjaya diperbesarkan kelak akibatnya kita yang rugi dari segi undi.

Laporan polis itu didedahkan oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin pada 18 April.Mak Lampir nie patut dikaitkan sama.......Tunggu lagi kelak akan binasa...Seperti motto yang telah dicanangkan setiap kata hurus dikota.

- Posted using BlogPress from my iPad

#HBN2012 TAWAR PELUANG KERJAYA-CEPAT HADIR BERAMAI-RAMAI! @HariBelia2012


Gerbang Kerjaya adalah program yang dianjurkan oleh Bahagian Pembangunan Kemahiran, Kementerian Belia dan Sukan dengan Kerjasama JobsMalaysia, Kementerian Sumber Manusia dan ia adalah salah satu program Hari Belia Negara – Himpunan Jutaan Belia 2012 yang akan diadakan di Putrajaya pada 23 hingga 27 Mei 2012.

Belia-belia lepasan SPM, Diploma dan Ijazah serta kelulusan lain yang diikhtiraf boleh berkunjung ke Gerbang Kerjaya bagi mendapatkan maklumat dan info serta khidmat nasihat yang berkaitan dengan kerjaya. Sebanyak 100 Booth pameran di mana melibatkan lebih 70 agensi / syarikat yang akan bersama-sama menyertai program ini.

Para pengunjung boleh mendapatkan segala info dan maklumat yang berkaitan seperti, bengkel motivasi kerjaya, panduan & khidmat nasihat kerjaya, kaedah menulis resume, kaedah temuduga & etika berpakaian dan sebagainya.

Gerbang Kerjaya juga turut menawarkan temuduga secara terbuka kepada semua selain daripada permohonan secara kaedah online.Bagi membantu para pengunjung yang hadir, JobsMalaysia turut menawarkan khidmat perunding kerjaya dan padanan kerjaya kepada bakal pekerja.

Kepada semua rakyat Malaysia dan bakal pekerja, datanglah beramai-ramai ke Himpunan Jutaan Belia 2012 di Gerbang Kerjaya untuk mendapatkan info dan maklumat berkaitan pekerjaan dan peluang kerjaya yang bakal ditawarkan kepada anda.

Datanglah beramai-ramai di Presint 3 Putrajaya !!!

Ghost Recon Alpha – Filem Pendek Daripada Ubisoft Untuk Permainan Ghost Recon

Dalam usaha untuk mempromosi akan permainan video akan datang daripada Ubisoft, iaitu Ghost Recon : Future Solder, kini melalui saluran YouTube milik mereka, Ubisoft menyediakan sebuah filem pendek selama 24 minit, dengan tajuk Ghost Recon Alpha.


Melalui filem pendek tersebut, ia memperlihatkan pelbagai kepakaran dan teknologi yang digunakan dalam mencari musuh mereka, berbanding cara biasa. Dengan Diablo 3 menjadi perbualan hangat ramai pihak, mungkin dengan video promosi sebegini pihak Ubisoft turut sama dapat menarik perhatian pemain untuk permainan Ghost Recon akan datang itu.

Ghost Recon : Future Soldier dijangka akan dilancarkan pada penghujung bulan ini untuk PlayStation 3, Xbox 360 dan juga versi PC menyusul pada bulan Jun kelak http://amanz.my/

Ciri-ciri Pemimpin Yang Baik.Jangan Prejudis.


Kejayaan sesebuah organisasi bergantung ke atas prestasi kolektif pentadbirnya, iaitu orang yang mengarah kerja dan memimpin kakitangan keseluruhannya. Pemimpin secara bersendirian mesti mendapatkan kerjasama secara sukarela daripada rakan sejawatnya kerana proses kepimpinan memang melibatkan dua orang atau lebih. Seorang daripadanya cuba membimbing dan mendorong yang lain dalam usaha mencapai matlamat sistem. Dalam proses perhubungan Ketua dan kakitangan, terdapat banyak aspek yang perlu diberi perhatian.

1. Mentaliti
  1. Kebijaksanaan atau kebolehan membuat perhitungan yang jauh sebelum bertindak dengan menilai antara yang baik dan buruk berdasarkan pertimbangan ilmu dan pengalaman.
  2. Keberanian atau kesungguhan serta kesanggupan menghadapi cabaran dan masalah serta risiko, baik yang berpunca dari luar diri atau dalam diri sendiri.
  3. Mempunyai inisiatif atau tindakan yang dimulakan sendiri tanpa menunggu orang lain datang kepadanya minta bertindak.
  4. Mempunyai kreativiti sendiri, terutamanya dalam menyelesaikan masalah-masalah yang wujud dalam organisasi.

2. Kemasyarakatan
  1. Kesediaan memberi dan menerima pendapat.
  2. Sikap positif dan terbuka.
  3. Daya penggerak dan semangat juang yang kuat.
  4. Kebolehan berkomunikasi secara berkesan.

3. Moraliti
  1. Mempunyai disiplin diri yang unggul.
  2. Kebersihan jiwa terutamanya dari segi keadilan, amanah, ketenangan, kesabaran, keteguhan pendirian dan ketahanan diri.
  3. Iman yang teguh, terutama orang yang beragama Islam.

Antara ketiga-tiga ciri yang dinyatakan, moraliti adalah yang terpenting untuk menilai seseorang pemimpin sama ada baik atau buruk, berkesan atau tidak, boleh bertahan lama atau tidak.

Pemimpin memerlukan juga sikap tertentu untuk mempengaruhi orang lain. Perkara yang paling penting ialah pemimpin harus mempunyai pengertian dan tanggapan yang tajam terhadap individu-individu yang saling berurusan dengannya. Selain daripada itu seorang pemimpin juga harus mempunyai:
  1. Empati; iaitu kebolehan untuk memahami perasaan orang lain dan bersimpati.
  2. Kesedaran; akan kelemahan dan kekuatan dirinya sendiri. Sedar tentang bagaimanakah dirinya dianggap oleh orang lain. Hanya apabila ini berlaku maka barulah kepercayaan kebolehan dirinya akan timbul.
  3. Kebolehan: untuk melihat secara objektif akan masalah-masalah dan tingkah laku anggota-anggota lain. Pemimpin harus bersikap adil boleh memberi analisa yang adil dan tidak emosional.
Selain itu, sekiranya seseorang itu ingin menjadi pemimpin yang baik, dia hendaklah mengamalkan perkara-perkara yang diketahui, dilihat dan diterima sebagai baik:
  1. Seseorang pemimpin harus bersedia untuk belajar dari siapa sekalipun apa yang dia tidak tahu kerana kepimpinan itu sesuatu yang boleh terus menerus dipelajari dari latihan dan pengalaman.
  2. Seseorang pemimpin mesti berani memberi jawapan yang tegas kepada sesuatu yang difikirkan baik atau tidak baik kepada organisasinya.
  3. Seseorang pemimpin yang baik berupaya memudahkan semua kerja, dengan menjadikannya kerja-kerja biasa yang boleh dilakukan oleh kebanyakkan orang bawahannya dan tidak memerlukan pakar khusus.
  4. Seorang pemimpin yang baik mempunyai perhubungan baik dengan orang-orang bawahannya. Dia mengenali mereka sebagai individu-individu yang mempunyai keistimewaan tersendiri. Pemimpin yang baik juga tidak berkasar dengan orang-orang bawahannya.
  5. Seseorang pemimpin yang baik pandai membahagikan masa. Dia tahu bila masa bertugas dan bila masa di luar tugas dan bertindak bersesuaian dengan keadaan. Pemimpin yang tidak cekap selalu merasa runsing dan bimbang dengan hal-hal tugas di mana juga dia berada.
  6. Dalam sesebuah organisasi terdapat pelbagai jenis manusia: ada yang malas, ada yang rajin dan ada yang boleh diharap serta ada yang tidak boleh diharap. Seorang pemimpin yang bijak tidak lemah semangat dengan keadaan ini. Dia menerima hakikat sedemikian dan menggunakan sebaik-baiknya apa yang ada.
  7. Seorang Pemimpin yang baik tahu dan mahu berbincang denganorang-orang bawahannya mengenai sesuatu hal yang dia sendiri tidak pasti. Dia tidak hanya pandai mengeluarkan arahan saja.
  8. Seorang pemimpin yang baik mempunyai banyak pengetahuan dan pengalaman mengenai tugas dan manusia.
  9. Seorang pemimpin yang baik pandai memperkembangkan kebolehan bekerja orang bawahannya. Dia tahu mengagihkan tugas kepada mereka.
  10. Seorang pemimpin yang bijak tidak sekali-kali lemah semangat dan cepat mengaku kalah apabila berdepan dengan sesuatu masalah. Kalau masalah tidak dapat diselesaikan dengan satu cara, dia menggunakan cara lain. Dia sentiasa bersikap positif.

Melalui perbincangan mengenai ciri-ciri pemimpin berkesan di atas, beberapa kesimpulan dapat dibuat. Diantaranya ialah kepimpinan ialah perlakuan seseorang yang boleh menggerakkan orang lain untuk berfikir, merasa, bertindak dengan cara-cara tertentu. Dalam hal ini seorang pemimpin harus mengetahui keperluan dan motif orang-orang yang berkerja dengannya dan harus menitikberatkan pencapaian matlamat kumpulan. Dia juga harus berjaya mengekalkan kekuatan yang ada pada kumpulannya untuk menyelesaikan masalah dan mencapai matlamat masa depan.

Seseorang pemimpin boleh menonjolkan kepimpinannya hanya melalui penglibatannya dalam kumpulan. Dalam kumpulan pula kekerapan interaksi bersama kakitangan membolehkan keberkesanan kepimpinannya. Kalau seorang pemimpin sentiasa “bersembunyi” dalam biliknya dan tidak mempunyai masa untuk berinteraksi dengan kakitangannya, maka kepimpinannya kurang berkesan.

Kepimpinan bukan bergantung sepenuhnya kepada jawatan. Status jawatan yang disandang hanya satu daripada punca potensi kepimpinan. Kejayaan kepimpinan adalah fungsi kedua-dua kuasa; secara formal melalui jawatan dan secara tidak formal yang bukan kerana jawatan, iaitu penerimaan orang-orang bawahan .

LAGI KENYATAAN KURANG CERDIK WIRA PERKASA PULAU PINANG @DZAINALABIDIN


Pada mulanya MKP malas nak ulas pasal benda nie kan tetapi kena jugak komen kerana tindakan bodoh Ketua Perkasa Pulau Pinang telah merugikan Melayu Pulau Pinang.....Pada mulanya mencabar Guan Eng dengan membuat demo kematian dihadapan rumah Guan Eng.Lepas tue membuat kenyataan di Sinar Harian yang nampak seperti meminta maaf....... 


Ketua Wira Pertubuhan Peribumi Perkasa Negara (Perkasa) Pulau Pinang, Mohd Rizuad Mohd Azudin memberi jaminan tidak akan mengancam keselamatan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan keluarganya. 
Menurutnya, tindakan ahli Perkasa menggantung gambar Ketua Menteri dengan kalungan bunga di hadapan pintu pagar rumah bertujuan menarik perhatian untuk bertemu dengan Guan Eng bagi membincangkan isu orang Melayu di negeri ini.
 
Ternyata apa yang telah dilakukan oleh wira perkasa telah mengaibkan penganut agama Budha dan Hindu sedangkan semua ahli perkasa ahlinya adalah Melayu...MKP nak tanya apa "track-record"untuk Wira Perkasa telah buat untuk menjaga/membela nasib orang melayu Pulau Pinang?,Tak pernah pun ada satu benda yang boleh dikatakan membanggakan pernah di Perjuangkan oleh Wira Perkasa .Contohnya seperti isu Bayan Mutiara yang telah di cetuskan oleh Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang berkenaan Masjid Bayan Mutiara.Wira Perkasa hanya menumpang populariti yang telah dicetuskan oleh UMNO.Kalau sekadar nak main isu tempek-menempek dan kata itu Wira Perkasa perjuangkan sorry beb,MKP malu dengan apa yang dicapai oleh Wira Perkasa Pulau Pinang......Patutlah Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang pun meluat dengan perangai kurang matang dalam berpolitik dan main Isu.....Lagi-lagi terikut dengan sikap kebudak-budakkan oleh Ghani Kulit.....Takkan budget tak cukup lagi der banyak dah telah disumbangkan oleh orang tertentu nak dedahan....sila cabar MKP?

"Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, tindakan ahli-ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Pulau Pinang berhimpun di hadapan kediaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng Khamis lepas adalah sesuatu yang tidak diiktiraf dan tidak dipersetujui oleh UMNO negeri.UMNO dan Perkasa adalah berbeza kerana UMNO adalah parti politik dan Perkasa adalah pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO)Zainal Abidin berkata berpolitik ada hadnya dan UMNO tidak bersetuju jika keluarga dan kediaman dicerobohi, sambil menyifatkan ia adalah sesuatu yang di luar batas-batas politik yang tidak dipersetujui oleh BN. Katanya tindakan Perkasa boleh menjejaskan imej UMNO dan mengelirukan rakyat kerana parti itu seringkali dikaitkan dengan kumpulan pendesak berkenaan."

APA KEJADAH SAMPAI TERBAKAQ MUKA NIE BEB?


BLOGGER dan Pemimpin pembangkang(anwar/Lim Guan Eng/Azmin dll) dah buat trending ini seolah-olah sudah menjadikan ‘standard operating procedure’ (SOP) mereka untuk meletakkan semua kesalahan di atas bahu Umno sebagai usaha melepaskan diri mereka yang sudah tersepit akibat masalah moral sendiri.Pimpinan pembangkang dalam Pakatan Rakyat amat jarang mengakui kelemahan dan kesalahan sendiri sebaliknya lebih selesa untuk menuduh orang lain.


BLOGGER dan Pemimpin pembangkang(anwar/Lim Guan Eng/Azmin dll) dah buat trending ini seolah-olah sudah menjadikan ‘standard operating procedure’ (SOP) mereka untuk meletakkan semua kesalahan di atas bahu Umno sebagai usaha melepaskan diri mereka yang sudah tersepit akibat masalah moral sendiri.Pimpinan pembangkang dalam Pakatan Rakyat amat jarang mengakui kelemahan dan kesalahan sendiri sebaliknya lebih selesa untuk menuduh orang lain.

Terbaru, katanya membabitkan isu penyebaran gambar seorang yang dikatakan mirip Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali yang dikatakan sedang menjalankan hubungan sulit. Pembangkang mendakwa Umno yang bertanggungjawab menyebarkan gambar yang tersebar meluas di internet itu.Kita kena faham, SOP pembangkang ini mudah. Mereka jarang nak mengaku, tak pernah nak mengakui kesalahan sendiri. Sebaliknya akan tuduh orang lain pada kesalahan yang dia buat.kesempatan-kesempatan dan kelemahan-kelemahan Azmin telah dimanipulasikan oleh musuh-musuh politik dari partinya sendiri lebih-lebih lagi di saat pilihanraya umum semakin hampir.Azmin harus mencerminkan dirinya terlebih dahulu sebelum mahu menuduh Umno yang mahu menjatuhkannya.

Kalau tengok apartment yang dia pergi, tiada orang Umno yang tahu. Saya rasa hanya kalangan yang rapat dengannya sahaja yang tahu. Benda begini (apartment) tiada orang Umno atau Barisan Nasional yang tahu melainkan org Keadilan sendiri.Sama macam Anwar, yang dedah bukan orang Umno. Yang dedah adalah sahabat Anwar sendiri, (Datuk) Nallakaruppan dan Datuk (Shazryl) Eskay. Jadi samalah dalam kes Azmin ini, musuh-musuh beliau ada di dalam parti yang mungkin adalah sahabat beliau.

Sebagai contoh jom kita tegok video dibawah nie sudah pasti Pemimpin harami nie salahkan UMNO sedangkan video nie hasil dari orang yang pakai topeng nie dari riak wajah dan suaranya MKP kenal sangat dengan suara nie.......









Mac OS X Leopard Flashback Removal Tool Dikeluarkan.

Pihak Apple hari ini telah mengeluarkan dan melancarkan kemas kini terbaru bagi sistem operasi Mac OS X Leopard. Hal ini adalah susulan daripada kemaskiniyang dikeluarkan untuk sistem Mac OS X Lion dan Snow Leopard berikutan serangan besar-besaran malware Flashback sebelum ini. Kemas kini Mac OS X Leopard terbaru ini lengkap dengan alat penyingkiran malware Flashback.Kemas kini baru mempunyai saiz 1.23MB dan juga melumpuhkan Java plug-indalam Safari.

Disamping mengeluarkan kemas kini dan alat penyingkiran malware Flashback yang baru, Apple juga telah mengeluarkan satu kemas kini keselamatan terbaru2012-003 untuk Mac OS X Leopard, yang telah direka untuk melumpuhkan versiAdobe Flash Player yang tidak termasuk kemas kini keselamatan terkini serta menyediakan pilihan untuk mendapatkan versi terkini dari laman web Adobe . Sumber

#HBN2012 EIGO SATO,RUGI KALAU TAK HADIR @HARIBELIA2012


SAMBUTAN Hari Belia Negara 2012-Himpunan Jutaan Belia Putrajaya yang akan berlangsung dari 23 hingga 27 Mei ini bakal digegarkan dengan kehadiran buat julung kalinya sekumpulan penunggang Freestyle Motocross Xtreme (FMX). Mereka akan diketuai oleh penunggang handalan dunia, Eigo Sato akan membuat pertunjukan khas yang penuh mendebarkan.

Sato ketika ditemui baru-baru ini menjelaskan, FMX atau sukan motor lasak ini merupakan sukan ekstrem yang menggabungkan aksi-aksi lasak.

"Para penunggang akan membuat lompatan dan terbang tinggi di udara dengan pelbagai gaya akrobatik yang mengagumkan," katanya.

Sukan ekstrem itu tambahnya lagi, sangat popular di negara luar seperti di Amerika Syarikat, Eropah dan Jepun.

Korang kalau nak baca artikel itu seterusnya, bolehlah klik kat atas tu. Artikel ini nak memperkenalkan aksi Eigo Sato ! Siapa ? Eigo Sato ! Huh ...... siapa ?

EIGO SATO !

Tuesday, May 15

KENAPA FIDA MENANGIS? #JDAB2012

Kenapa Fida menangis?Takkan frust lagi kot? sesudah la Fida?Jangan dikenang kisah yang lalu kelak akan memusnahkan diri dan hati kita sendiri.......Bukan itu MKP nak ceritakan akan tetapi sempoi bila tengok Fida nie membantu dalam Program Jelajah Destini anak Bangsa Selanjutnya : Layari blog [JELAJAH DESTINI ANAK BANGSA] 



Rakaman sekitar program Jelajah Destini Anak Bangsa JDAB2012 yang berlangsung di KL pada 11 Mei 2012. Program jelajah bertujuan mencari lepasan SPM yang gagal menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi kerana masalah kemiskinan.

Program ini merupakan program yang dinaungi sendiri oleh YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan dianjurkan oleh Gerakan Destini Anak Bangsa (GDAB) sebuah badan NGO dengan kerjasama penuh UiTM.

Sehingga ke hari ini hampir 3,000 data pelajar lepasan SPM berjaya dikumpul oleh Skuad JDAB2012 yang mana semalam lebih 100 lepasan SPM di Bagan Datoh bakal diserap ke program MDAB untuk mengikuti Pra-Diploma selama 6 bulan di UiTM secara PERCUMA!

MKP ayat sempoi : Jutaan terima kasih kepada Fida..Bercucur air mata beb bila Fida nie sanggup turun padang promosi demi nasib anak melayu!!!!!!!!!

BABI JILAT AMBIGA YANG BUAT KECOH DI LONDON!


Bila tengok video ni, dalam hati aku kenapa la aku tak ada kat tempat ni!! kalau ada sedap jugak budak kurang ajar ni di ajar cara beradap bukan biadap!!

Aku harap sahabat-sahabat dapat cari maklumat pelajar gay ni. GAMBAR pelajar ni, malam sikit masuk.Di Malaysia dah memalukan negara di luar negarapun memalukan Malaysia, jenis bangsa biaDAP mana pelajar-pelajar GAY ni datang, bukit mana di turun!!


Hidup jadi bangkai macam ni memang tak guna satu sen pun pada negara Malaysia. Ni baru Perdana Menteri yang turun London. Kalau Agong yang turun berucap dan beruk-beruk gay biaDAP ni buat macam ni aku tak tahu la kepala biaDAP mana kena cantas dulu!!!

Apapun aku nak tunggu muka cina biaDAP gay ni keluar malam ni. Orang suruh berakal di letak akal bawah taik Ambabiga .

Mohon kerajaan ambil tindakan jika mereka meminjam dana kerajaan atau biasiswa , kerajaan mesti sekat dan potong, biar biaDAP yang tanggung, sebab yahudi taja dia.

VIDEO : BEKAS TENTERA DAH MULA GERTAK AMBIGA DIRUMAHNYA?



Ambiga telah dimalukan sekali lagi dihadapan rumahnya sendiri dengan tarian pungkoq oleh Persatuan Veteran Tentera Melayu Selangor dan Wilayah Persekutuan (PVTM) .Kira-kira 10 ahli PVTM membuat senaman 'menonggeng' pada pukul 8.30 pagi sambil menggelarkan Ambiga dengan 'musuh negara' yang telah merosakkan imej Malaysia.

Ambiga kemudiannya keluar dari rumahnya untuk menerima poster yang diberikan oleh kumpulan berkenaan.Nampak sangat Ambiga nie dah ketaq dengan ugutan yang diterima,Ingat berani sangat sampai dah diiktiraf sebagai Srikandi PKR apa kejadah relevan Srikandi, kalau macam nie pun tak berani berdepan.

Kumpulan itu kemudiannya disambut oleh Ambiga yang muncul di pintu pagar rumah tersebut dan menjemput mereka menjamah satu hidangan minuman ringan, apabila gimik tersebut berakhir kira-kira 15 minit kemudian.Mohd Ali bagaimanapun menolak jemputan Ambiga dan menyerahkan salah satu sepanduk yang dibawa mereka kepada Ambiga.

"Kami orang Melayu orang Islam, kami minum air suam."Saya mahu hadiah (kad manila) sama awak, awak serah pada Anwar. Saya beri amaran supaya awak jangan buat lagi masalah kepada negara.

"Kami akan bertindak jika kamu merosakkan nama negara," kata Mohd Ali, yang juga dikenali dengan gelaran 'Ali Tinju', ketika berdepan dengan Ambiga.

Acara senaman PVTM pagi ini merupakan demonstrasi kedua yang diadakan di hadapan rumah pengerusi bersama BERSIH itu dalam masa seminggu, selepas demonstrasi oleh peniaga burger anjuran Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia pada 10 Mei.

PVTM juga sebelum ini hadir bersama NGO Suara Anak Muda 1Malaysia dan Kelab Mahasiswa 1Malaysia turut membuat laporan polis di balai IPD Dang Wangi untuk menuntut kerajaan mengambil tindakan terhadap Ambiga dan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mengetuai himpunan BERSIH.

Cerita Lawak Dari @Addin77 yang Kurang Cerdik?



Apa kejadahnya gambaq nie ada kena mengena dengan bersih duduk dan berak dalam seluaq?Apabila dilihat rupanya tahap pemikiran depa nie hanya setaraf budak tadika Pasti yang baru mengenai dunia.Bunga berwarna kuning dijadikan modal serta dikaitkan dengan bersih yang telah menjadi api membakar pemimpin pakatan haram.Hanya Mat Saboon seorang saja mesih lagi berbicara tentang bersih 4.0 mana lagi suara yang lain diam membisu kerana malu dengan kelemahan bersih 3.0.Malu tahap sanggap dah jika masih lagi bermain isu yang tidak lagi relevan.

Datuk Seri Najib Razak dan rakan sejawatnya dari Britain, David Cameron mengadakan perbincangan di No 10 Downing Street di sini, semalam, dalam usaha kedua-dua negara untuk meningkatkan hubungan dua hala ke tahap lebih tinggi.

Pertemuan itu diadakan sempena lawatan rasmi empat hari Najib ke United Kingdom (UK) atas jemputan Cameron.Kedua-dua pemimpin mengadakan perbincangan sejurus ketibaan Najib di pejabat Perdana Menteri Britain itu di tengah kota London dalam cuaca yang agak dingin walaupun kini musim panas.

Najib disambut penuh mesra oleh Cameron dengan kedua-dua pemimpin bersalaman sambil memberikan gaya istimewa untuk dirakamkan jurufoto dan jurukamera sebelum masuk ke dalam bangunan itu untuk berbual dan diikuti dengan majlis makan tengah hari yang dihoskan Cameron.

Terdahulu, ketibaan Najib di Pejabat Hal Ehwal Luar dan Komanwel UK disambut Setiausaha Negara bagi Hal Ehwal Luar dan Komanwel UK William Hague, sebelum berjalan pada jarak yang dekat ke 10 Downing Street.

Sebelum itu, Najib diiringi isterinya Datin Seri Rosmah Mansor menghadap Ratu Elizabeth II di Istana Buckingham, kediaman rasmi keluarga diraja British di London.

Pada majlis perbincangan antara kedua-dua pemimpin, Malaysia dan UK turut memeterai memorandum persefahaman (MoU) yang berobjektif membanteras jenayah merentas sempadan.

Malaysia diwakili Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein manakala UK diwakili Setiausaha Kementerian Luarnya, Teresa May. Perdana Menteri turut menghadiri majlis jamuan petang yang dihoskan Hague. - Bernama

- Posted using BlogPress from my iPad

WIRA PERKASA DIMALUKAN DUA KALI OLEH PEMIMPIN?


UMNO memang ada beza sikit dengan PERKASA pun, baiklah UMNO Penang senyap dari kritik PERKASA tak tentu pasal sebab nak jaga hati pengundi Cina Kafir sebab UMNO Penang jugalah yang "serahkan" Penang pada GERAKAN dulu sebab percaya sangat pada Cina Kafir.

Ini adalah kemaluan yang pertama oleh kerana tindakkan bodoh oleh Wira Perkasa Pulau Pinang.Apa tidaknya tindakkan melampau tahap kurang cerdik telah ditemplak oleh Datuk Zainal...Apa nak buat dah yang ada dalam tue pun janji kira Masyukkkkkkkkkkkkk.....Pi terjun jambatan lagi baguih.

GEORGETOWN 14 Mei - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, tindakan ahli-ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Pulau Pinang berhimpun di hadapan kediaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng Khamis lepas adalah sesuatu yang tidak diiktiraf dan tidak dipersetujui oleh UMNO negeri.

UMNO dan Perkasa adalah berbeza kerana UMNO adalah parti politik dan Perkasa adalah pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO), katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Turut hadir pada sidang akhbar itu ialah Pengerusi BN Pulau Pinang Teng Chang Yeow.

Zainal Abidin berkata berpolitik ada hadnya dan UMNO tidak bersetuju jika keluarga dan kediaman dicerobohi, sambil menyifatkan ia adalah sesuatu yang di luar batas-batas politik yang tidak dipersetujui oleh BN.

Katanya tindakan Perkasa boleh menjejaskan imej UMNO dan mengelirukan rakyat kerana parti itu seringkali dikaitkan dengan kumpulan pendesak berkenaan.

Lebih 70 anggota Perkasa berhimpun secara aman di hadapan kediaman Ketua Menteri dan Komtar pada Khamis lepas bagi mendesak Guan Eng meletak jawatan kerana didakwa gagal menjaga kepentingan rakyat Pulau Pinang. - BERNAMA

Yang kedua nie lagi sempoi nak tau tengok Vieo nie sampai habis der baru tahu apa ada:

EXTREAM BIKE DAN GADGET WORLD GEGARKAN @HariBelia2012 #HBN2012



Kepada peminat-peminat Extreme Game Bike, jangan lepaskan peluang tunjukkan bakat korang diPertandingan Basikal Lasak Ekstream di Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 pada 23-27 Mei 2012 ini. Pelbagai hadiah yang menarik dan lumayan menanti korang...Datanglah beramai-ramai!!!



Kepada peminat-peminat gadget tu, inilah masa korang datang tengok gadget-gadget yang terbaru dengan harga yang cukup murah dan berpatutan. Diskaun yang hebat menanti korang. Di gadget world korang boleh dapat peralatan elektronik, PC, gadget, karnival foto cun (Photo World), barangan gadget secara lelong bermula dari RM1, pertandingan Fastest Texting Competition dan banyak lagi. Datanglah beramai-ramai ke Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 pada 23-27 Mei 2012.

Maklumat lanjut boleh ke Facebook HBN 2012 atau layari website HBN :


TAKKAN DAH MENGANDUNG FASHA?


Bila dah jadi artis semua orang nak tahu tapi yang bernama artis tu pandai2 la asingkan yang mana boleh bagitahu, yang mana tak boleh bagitahu, yang mana tak payah bagitahu dulu atau yang mana jangan sampai orang tahu sebabnya akibat yang bernama Artis juga la nak terima.

Katanya ni la hasil pregnancy test Fasha
Kecoh la kat FB.. Blog2.. Fasha Sandha mengandung 2 minggu setelah lebih kurang 2 minggu bernikah. Yang tukang sebar cerita tu ok jer.. yang tukang respond (pengomen) pulak jadi hal. Ada yang pertikaikan kandungan fasha tu.. ada yang pertahankan fasha.. Macam2 la spekulasi yang timbul dari reaksi peminat & juga bukan peminat fasha. Siap ada yang tolong ajar macam mana nak kira usia awal kandungan ni. Korang paham2 la akan timbul salah faham bila terlalu cepat dia mengandung & usia kandungan dia pun lebih kurang usia pernikahan dia. Ada yang kata mustahil.. ada yang kata tak mustahil tapi jawapannya hanya tuan punya badan & Allah je tahu apa yang di sebalik kita semua tak tahu, kan??

Silapnya Fasha Sandha sendiri.. Dia pun tau dia tu artis kontroversi sepatutnya dia lebih bijak untuk buat keputusan apa yang patut dia bagitahu, tak payah bagitahu, atau jangan bagitahu dulu. Kalau dia tak excited sangat nak share yang dia dah pregnant.. benda ni takkan berlaku. Takkan ada sapa pertikaikan. Lagipun baru sangat usia kandungan tu.. kalau tak hebahkan pun orang takde nak tanya @ tahu pasal tu. Bila dia terlanjur announce macam ni.. kan dah jadi hot story & confirm jadi kontroversi. Insyaallah kalau takde aral melintang pukang mesti kena terjah dengan wartawan rancangan hiburan kat TV. Lepas tu dah jadi hot.. jawab pulak 'No Komen'. Membiarkan orang terus membuat spekulasi sendiri setelah dia sendiri yang mencetuskan kontroversi ni. Hope Fasha tak jawab 'No Komen' la kalau isu ni di terjah wartawan nanti.

Sekarang Fasha kalau menyesal pun tak guna.. tapi apa yang Fasha boleh buat betulkan balik segala tanggapan negatif orang tu kalau betul la fasha sandha di pihak yang betul. Moga jadi pengajaran kepada kita semua walau kita bukan artis pun.. apa saja yang kita nak cerita dengan orang berfikir dahulu jangan sampai mengaibkan diri pula walau pada asalnya benda tu benda baik. Salah penceritaan boleh mengundang tanggapan negatif sebab 1 perkataan pun boleh mencipta banyak makna apatah lagi 1 ayat. Renung renungkan...

Monday, May 14

GUAN ENG BERDARAH HIDUNG BILA TENGOK NIE?


Sebentar tadi di NTV 7, satu wawancara eksklusif 30 minit , Tunku Abdul Aziz memaklumkan akan mengundur kan diri dari Dap malam ini juga. Ini kerana pandangan dan nasihat beliau dalam Dap tidak dihargai.

Wawancara tersebut telah dikendali kan oleh dua wartawan NTV7 iaitu rakan twitter MKP, Saudara Mohan Raj dan Norzi Pak Wan Chik. Tahniah kepada Tunku kerana mempunyai view yang cukup bijak pada usianya berbanding Nik Aziz dan Lim Kit Siang.Dengaq kata Lim Guan Eng berdarah hidunh bila tengok TV tadi.....

Kita tunggu pula apa reaksi Sakmongkol dan Aspan Alias....Satu lagi cadangan dari rakan twitter ialah supaya Pak Kadiaq yang kemaruk jawatan segera menjadi ahli Dap untuk merebut jawatan Senator yang kosong.

MAT SABOON!!! HIMPUNAN HARI PEKERJA DISALAH GUNA ANWAR IBRAHIM?




Himpunan Pekerja 2012 anjuran Kerajaan Negeri Selangor yang bertema 'Menjulang Martabat Pekerja" di Stadium Melawati malam tadi dilihat tidak mempunyai hala tuju serta gagal mencapai matlamat sebenar.

Sebaliknya ia hanya sebuah ceramah politik bagi membidas kerajaan persekutuan yang disampaikan oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Walaupun kehadiran dianggarkan hampir 5,000 orang namun tidak sampai 10 peratus yang datang mewakili golongan pekerja manakala yang lain merupakan ahli dan penyokong tegar Pakatan Rakyat. Sebahagian besar mereka adalah golongan yang sudah berusia dan ada antara mereka yang turut membawa kanak-kanak.Buat malu betul la depa nie! Benda nie dah kira salah guna kuasa mentadbir negeri demi kepentingan Politik terdesak meraih undi.

Rata-rata penceramah membidas gaji minimum swasta RM900 bagi Semenanjung serta RM800 di Sabah dan Sarawak yang didakwa terlalu rendah. Menurut mereka gaji minimum yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini tidak menggambarkan kos hidup sebenar yang sentiasa meningkat di negara ini.

Bagaimanapun pada ceramahnya malam tadi, Anwar tidak menyentuh langsung pengumuman gaji minimum RM1,100 yang dicanangkan Pakatan semasa pembentangan Bajet Alternatif 2012 baru-baru ini kepada para hadirin.

Sebaliknya, beliau menggunakan pentas Himpunan Pekerja 2012 itu untuk mengecam Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan kerana mengharamkan umat Islam menyertai perhimpunan dan demonstrasi yang ganas seperti BERSIH 3.0.

Malah, beliau mendakwa bahawa majlis fatwa menggunakan agama Islam untuk mempertahankan kezaliman."Tunjuk perasaan bukan asing dalam Islam, ini merupakan perkara jijik yang pernah berlaku, tolong sampaikan kepada Pengerusi Majlis Jawatankuasa Fatwa," katanya.

Selain itu, beliau turut mengakui menerima bayaran lumayan ketika mengunjungi luar negara, antaranya Dubai, Istanbul dan London."Mereka bayar tinggi bukan sedikit, saya dibayar atas nasihat yang saya berikan," katanya.

Sementara itu, Lim Kit Siang terus mempertikaikan pelantikan bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar sebagai pengerusi panel Penasihat Bebas enam anggota bagi mendapatkan gambaran sebenar mengenai kejadian rusuhan berikutan penganjuran BERSIH 3.0 di ibu negara bulan lalu.Bapak segala cauvanis nie ada dendam lama dengan Tun Hanif inilah masanya nak balas dendam memperburukkan Tun Hanif?

"Kita mahu rakyat menolak Tun Hanif kerana badan itu perlu bebas," ujarnya.

Mohamad Sabu pula menghasut para hadirin yang hadir supaya menghadiri BERSIH 4.0 yang akan diadakan di tidak lama lagi.Apa kejadah punya kenyataan Mat Saboon nie,Bersih 3.0 gagal mencapai matlamat sebaliknya telah menjadi paku dulang paku keras kepada Ambiga dan Pemimpin Pakatan Harami...Nak gelak pulak dengan Mat Saboon nie,,,,Sapa nak jadi Pengerusi pulak lepas nie......?

- Posted using BlogPress from my iPad

APA GUNA BERBALAH LEBIH AFDAL KITA BERSATU.




Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya bersedia bermuzakarah dengan PAS berhubung isu kepentingan Islam dan Melayu.

Bagaimanapun, beliau meletakkan garis panduan supaya sesi muzakarah itu mencapai objektif dalam usaha menegakkan syiar Islam.

Topik yang hendak dibincangkan perlu jelas dan ada hala tuju, moderator kena adil dan tidak ada kecenderungan untuk dipengaruhi mana-mana pihak, tempat untuk muzakarah yang dipilih hendaklah dipersetujui bersama serta mesti menjaga adab dan etika.

Beliau menegaskan perbincangan mesti dilaksanakan dengan ilmiah, bukan secara emosi dan sanggup menerima kebenaran yang berasaskan kepada al-Quran dan Sunnah, selari dengan petunjuk Nabi Muhammad SAW dan sahabat baginda.

“Perbincangan dilakukan adalah untuk menegakkan Islam, bukan untuk agenda parti atau tokoh tertentu dan kita tidak mahu perbincangan itu tidak memberi manfaat,” katanya.

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Othman pula menyifatkan perbincangan sesama Islam satu perkara baik bagi kekuatan dan kepentingan ummah.

Sehubungan itu, beliau menyarankan muzakarah itu wajar diadakan bersama Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan kerana ia lebih telus, memandangkan ia tidak cenderung kepada mana-mana pihak.

“Saya dapat tahu muzakarah ini cadangan daripada PAS sendiri dan mereka ada suarakan hasrat bagi berjumpa dengan saya berhubung muzakarah ini. Saya sambut baik perkara ini, tetapi perlu tengok kepada keadaan dan tarikh yang sesuai,” katanya.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria pula berkata, beliau rasa tidak perlu beliau bermuzakarah dengan Pas kerana kini jelas tindakan PAS telah lari daripada perjuangan asal.

“Cuba kita tengok, Himpunan Sejuta Umat untuk selamatkan akidah umat Islam, PAS halang orang-orang mereka untuk terlibat sama.

“Saya rasa, saya tidak payah bermuzakarah dengan mereka, terpulang kalau ada orang Umno atau sesiapa sahaja mahu bermuzakarah dengan mereka,” katanya.


- Posted using BlogPress from my iPad

Sunday, May 13

AZMIN MAK HANG PANGGIL BALIK?




Azmin Ali buat lawak sempena hari ibu hari nie,,,,Azmin mak hang panggil balik umah dah der.Nie apa cer pulak nak cabar mencabar PM pulak apa kejadahnya moral dan sikap kurang prihatin terhadap ibu sendiri pun tak terjaga macam mana nak jaga rakyat.Macam nie boleh kira lawak sempena hari ibu nie der.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dicabar segerakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sekiranya beliau merasakan sokongan rakyat kepada Umno semakin kukuh dan kuat.

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, tindakan Najib menangguhkan pilihanraya dengan menggunakan pelbagai taktik menunjukkan Umno belum lagi bersedia untuk berhadapan dengan rakyat selain hilang keyakinan dan kepercayaan di kalangan ahli Umno sendiri.

Azmin berkata, tindakan Najib itu disebabkan beliau perlu menyelesaikan pelbagai masalah dalaman Umno selain kontroversi yang dihadapi kerajaan.

"Kalau dia katakan sokongan rakyat kepada Umno semakin kuat dan kukuh, saya cabar dia umumkan tarikh pilihan raya esok.

"Pakatan Rakyat (PR) sudah bersedia dari tahun lalu lagi untuk PRU13," katanya kepada media selepas menyerahkan peralatan persiapan PRU13 PKR Pulau Pinang.

Dalam pada itu, Azmin berkata, PKR telah selesai pengagihan kerusi dengan rakan PR untuk PRU13 di Pulau Pinang.Boleh pecaya ke cakap orang munafik macam si Azmin nie.Woi anak derhaka mak hang panggil balik makan aiskrim.

MKP Ayat Sempoi ; Apa dah jadi nie? meroyan tahap gaban dah! pasal kena potong semua peruntukkan dari Agensi!!!!! Takkan nak cari kesalahan orang lain untuk nak cover line kot.Dulu ada jugak rasa segan tahap bulu kote tapi selepas beberapa jam nie dah hilang benda tue semua.I have nothing to lose bro,jangan sampai kena ludah pulak lepas nie..........

- Posted using BlogPress from my iPad

Segmen Uniform Yang Terdapat Pada @HariBelia2012

Segmen Uniform merupakan salah satu daripada 38 segmen yang disediakan penganjur sepanjang berlangsungnya Hari Belia Negara (HBN) 2012 pada 23 sehingga 27 Mei 2012 di Putrajaya.


Segmen Uniform meliputi persembahan pancaragam, pertunjukan gerak khas, pameran kerjaya, kawad kreatif dan juga pertunjukkan udara.

Semua segmen ini akan dijayakan oleh anggota² perajurit negara yang merupakan benteng pertama pertahanan negara. Turut terdapat simulasi dan demontrasi persembahan gerak khas menyelamat tebusan dan lain².

Aktiviti wajib ialah band battle. Tengok video kat bawah ni, gempak gile.



Rugi kalo tak pergi.

Untuk mengetahui maklumat serta pelbagai lagi acara yang bakal diadakan di HBN 2012 nanti, jom LIKE & FOLLOW

Jom join Facebook Hari Belia Negara 2012


Jangan lupa follow Twitter Hari Belia Negara 2012


Maklumat lanjut, jom tengok website Hari Belia Negara 2012

SIAPA LEBIH BANYAK NIE?


Penyampai radio Linda Onn mengakui dia berasa bahagia kerana dapat membawa perubahan dan peningkatan kepada stesen radio Suria FM selepas hampir tiga tahun menyertainya.

Pemilik nama sebenar Rozlindah Onn, 34, berkata peningkatan jumlah pendengar keseluruhan secara mendadak iaitu 2.9 juta pendengar berbanding 2.3 juta pada tahun lalu, membuktikan kerja keras mereka semakin membuahkan hasil.

“Saya bangga dan gembira dengan pencapaian yang dikecapi Suria FM. Segala usaha dan kerja keras kami untuk menarik lebih ramai pendengar semakin membuahkan hasil".

Meh tengok siapa Otai facebook Malaysia yang dah cecah 1 juta orang



Kalau korang yang belum "LIKE" facebook Najib :Klik sini

Rakan Facebook PM kini 1 juta


Laman sosial Facebook Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kini mempunyai lebih satu juta pengikut, sekali gus menjadikan beliau antara pemimpin paling berpengaruh di Malaysia dan rantau ini.

Dengan jumlah pengikut yang luar biasa itu, ia jelas menunjukkan rakyat negara ini menerima dengan terbuka pendekatan Perdana Menteri dalam setiap perkara dilaksanakan untuk rakyat dan negara termasuk semasa beliau turun padang, mendekati pelbagai golongan masyarakat.

Perdana Menteri dalam status terbarunya turut berasa terharu apabila mengetahui rakan Facebooknya kini telah mencecah lebih satu juta pengikut.

''Terima kasih. Saya akan terus berinteraksi bersama-sama rakan online setia saya. Terima kasih atas sokongan anda!'' katanya dalam status Facebooknya malam ini.Berikutan status tersebut, Perdana Menteri menerima pelbagai ucapan tahniah dan sokongan daripada pengikut-pengikut laman sosial beliau

HARI YANG DITUNGGU ESOK PM AKAN UMUM BUBAR PARLIMEN?


Angin bertiup kencang mengatakan Parlimen akan dibubar Isnin ini 15hb Mei...betul ke?

Maklumat yang aku dapat ini kira boleh pakai jugaklah dan kalau aku mengambil kira tarikh bubar diatas bertepatan dengan cuti persekolahan yang akan bermula 26hb Mei ini selama 2 minggu.

Boleh saja kita menganggapnya hanya khabar angin tetapi bila mengambil kira perkembangan terbaru yang berlaku akhir akhir ini ianya tidak boleh ditolak begitu sahaja.Kejayaan kerajaan menangani Bersih 3.0 dan kegagalan penganjur Bersih menggunakan media asing untuk memburukan imej kerajaan kali ini dianggap sebagai plus point untuk BN menghadapi PRU bila bila masa sekarang.

Pengumuman durian runtuh dan durian gugur oleh Perdana Menteri untuk warga FELDA siang tadi juga banyak membantu imej kerajaan dan akhir sekali Himpunan Jutaan Belia Putrajaya yang akan diadakan mulai 23-27 Mei ini pastinya membantu BN mendekati generasi muda jika mengambil kira kejayaan mengumpulkan sejuta belia tahun lalu ditempat yang sama.

Jom...kita pakat pakat hitung detik detik menjelang hari ISNIN 15HB MEI INI...ha ha ha.Jangan dok syok sangat apa yang dikata jom tengok video dibawah nie dulu baru cakap lepas tue.


Padan muka hampa semua baru ada akai sikit kena perli dengan artis komedi yang mantop sekarang nie...Masanya pasti akan tiba MKP tak rasa dalam masa terdekat...Ramai dah puak pembangkang dok spin cita nie.Apa kejadah punya lahanat Latifah Koyah dok main cywar kata PM akan bubar Parlimen nie  takkan dah jadi Nujum Pak Belalang kot mai kita tengok pulak video nie


MAJLIS PEGUAM PREJUDIS?


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menolak resolusi Majlis Peguam yang mendesak beliau dan Ketua Polis Negara memohon maaf di atas apa yang didakwa sebagai keganasan polis semasa perhimpunan BERSIH 28 April lalu.

Hishamuddin berkata Majlis Peguam jelas prejudis dalam membawa resolusi sedemikian pada mesyuarat agong luar biasa yang menurut beliau hanya menempelak kewibawaan badan pengamal undang-undang itu.

“Mereka boleh mendesak sedemikian tetapi jelas, sebelum mesyuarat itu lagi, mereka bersikap prejudis. Ini baru beberapa hari selepas BERSIH, tidak mungkin mereka tahu segala yang berlaku,” kata Hishamuddin.

Beliau berkata pihak kementerian akan memberi laporan penuh minggu depan mengenai apa yang berlaku pada 28 April yang menyaksikan penyokong Bersih cuba membolos penghadang polis dalam usaha untuk mara ke Dataran Merdeka.

Semalam, 939 peguam menyokong resolusi mahukan Hishamuddin dan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar meminta maaf kerana dikatakan mengguna kekerasan keterlaluan terhadap peserta BERSIH.

Keadaan huru hara itu tercetus susulan tindakan sejumlah penyokong tidak mengendahkan arahan Pengerusi BERSIH S.Ambiga untuk bersurai tetapi berkeras untuk terus mara ke Dataran Merdeka


Sebuah rakaman video menunjukkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan sekutunya Azmin Ali bertukar isyarat tangan sebelum penyokong BERSIH mengalihkan pengadang polis untuk penyokong lain memasuki Dataran Merdeka.

Kerajaan menubuhkan sebuah panel siasatan bebas untuk menyiasat tuduhan-tuduhan terhadap polis itu namun Majlis Peguam bertindak mengeluarkan resolusinya terlebih dahulu.

Panel itu diketuai oleh Bekas Ketua Polis Negara Tun Hanif Omar dan anggotanya termasuk seorang tokoh wartawan, bekas hakim Mahkamah Persekutuan dan seorang ahli akademik.

AL-KISAH BAYI YANG DIDERA,PENGAKUAN WANITA RAKAM VIDEO DERA BAYI.


Mengenai video bayi didera ibu kandung yang tersebar di laman facebook dan ramai terkejut dan mengecam wanita yang mendera bayi dan juga perakam video berkenaan. Harian metro telah menemui wanita perakam video untuk mendapatkan penjelasan mengenai hal tersebut.

Kes yang berlaku pada tahun lepas kini mengejutkan lagi rakyat Malaysia. ikuti penjelasan perakam video , mengapa dia merakam video berkenaan


Saturday, May 12

ZARINA ANJOULIE LAVOCAH NIE AWEK PERSINGGAHAN KE?


Sebaik sahaja pelakon, Zarina Anjoulie Lavocah mencetuskan kontroversi melibatkan dirinya dengan penyanyi, Aliff Aziz di Twitter, penyanyi yang berasal dari Singapura itu mengaku bahawa hubungan mereka sudah pun terputus.

Malah Aliff Aziz berkata, tiada apa lagi yang boleh diulas tentang hubungannya dengan Zarina kerana ianya sudah lama berakhir.

"Selepas kejadian, saya tidak lagi berjumpa dan berhubung dengannya. Saya rasa tiada apa lagi yang boleh diulaskan.

"Cukuplah. Kerana saya anggap isu ini sudahpun berakhir dan rasanya kontroversi yang tercetus itu adalah publisiti murahan sahaja," katanya selepas pelancaran albumnya berjudul Aliff Aziz.

Penyanyi yang popular dengan lagu Sayang-Sayang itu berkata, apa yang telah berlaku dianggap rencah dalam hidupnya yang sudah bergelar penyanyi selama lima tahun di bawah naungan Sony Music Entertainment Malaysia Sdn Bhd.

"Saya kini lebih matang dan berhati-hati untuk menempuh hari-hari seterusnya sebagai seorang penyanyi yang sentiasa menjadi tumpuan ramai.

"Lagipun kontroversi sebegini tidak membantu kerjaya pun dan saya tidak akan membiarkan orang lain untuk cuba menjatuhkan karier saya," jelasnya yang baru keluar dengan single terbaru berjuduk Jangan Ganggu Pacarku.

Album ketiga Aliff Aziz sudah berada di pasaran sejak 20 Mac lalu dengan memuatkan 8 buah lagu dan dua minus one.

Sementara itu, Aliff Aziz yang sudah selesa mengembangkan kariernya di sini akui belum bersedia untuk memohon kerakyatan warganera Malaysia.

"Saya bukan tidak mahu, tetapi saya belum bersedia untuk berbuat demikian.

"Biarlah saya kukuhkan kerjaya saya di sini dan bila betul-betul yakin baru saya fikir untuk menjadi penduduk tetap Malaysia," luahnya.

Selain muncul dengan album terbaru, Aliff yang baru selesai penggambaran drama Antara Kita iaitu drama yang menggandingkannya dengan pelakon Anne Ngasri sedang menjalani penggambaran dalam telemovie Vilog bersama pelakon Wawa Zainal.

#UMNO 66 "MAHAUMNO" LEBIH MANTOP DARI #BERSIH3.0




Umno hari ini membuktikan bahawa perhimpunan di stadium lebih praktikal dan tidak mencetuskan sebarang huru-hara berbanding berhimpun di jalanan.

Terminologinya adalah apabila hampir 100 ribu ahli Umno berjaya dikumpulkan pada majlis sambutan ulangtahun ke-66 parti tersebut di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Presiden Umno di dalam ucapannya turut mempersoalkan jika Umno mampu untuk mengadakan perhimpunan di stadium, mengapa pihak lain tidak.

“Kenapa kalau Umno boleh (berhimpun) dalam stadium, pihak lain tak boleh? Kalau nak tunjuk kekuatan, tunjuk cara Umno himpun hari ini.

“Kalau cintakan undang-undang, berkumpullah seperti yang dilakukan Umno hari ini,” tegas Najib.

Kata-kata Najib itu jelas ditujukan kepada pembangkang yang baru-baru ini menolak tawaran untuk berhimpun di stadium sehingga mengakibatkan kekecohan serta menyusahkan orang ramai.

Menurut Najib, jika pembangkang benar-benar cintakan negara dan menghormati undang-undang, mereka seharusnya bersetuju dengan tawaran untuk mengadakan perhimpunan di stadium.

"Kita berhimpun dalam stadium ini secara aman. . Kita berhimpun dalam stadium ini secara tertib. Kita berhimpun dalam stadium ini kerana Umno menghormati undang-undang negara.


"Kita tak perlu ramai anggota polis. Anggota polis kelihatan ceria belaka. Mereka kelihatan senyum belaka. Mereka tak ada tension, kita pun tak ada tension,” katanya.

Selain itu, Najib berkata pihak pembangkang jelas sengaja menolak tawaran berhimpun di stadium kerana sengaja mahu mencetuskan provokasi supaya timbulnya kekecohan yang akan memburukkan imej negara di mata antarabangsa.

“Saya boleh beritahu, mereka nak tolak tawaran Stadium Merdeka kerana apa. Kerana mereka nak merempuh, mereka nak berbalah, mereka nak tendang pihak polis.

"Kalau tak ada pergeseran, tak keluarlah cerita dalam CNN, Al-Jazeera, BBC. Inilah tujuan sebenarnya. Mereka nak tunjuk kononnya kita ni kerajaan dan pihak berkuasa yang zalim. Mereka tidak hormati undang-undang negara," katanya

ORANG MUDA CARI KERJA MELALUI BN JOB FAIR.


Ramai yang daftar untuk menjadi ahli UMNO,Penangan semalam Sambutan Ulangtahun UMNO ke 66.Siap berbaris panjang tue?


Sedang mengisi borang keahlian UMNO.



Siap bawa Awek lagi ke abang kita nie...



Pendaftaran BN Youth Fair.



BN diterima orang muda nie buktinya.


Lawa awek nie siap ada tag BN kat legan dia.....



Kiose Kementerian Belia Dan Sukan.



Rasanya dia nie orang PAS mai jugak program Pemuda UMNO?



Hebat penangan Program nie sampai Dari Negara Luar pun ada.



Senyum gembira.siap bawa keluarga lagi.



ramainya.



Pameran dari Naza Motor



Profiling yang terbaik untuk pencari kerja untuk orang muda.

Karnival Sambutan Ulangtahun UMNO 66. BN Youth Job Fair di sini mendapat sambutan yang sungguh menggalakkan walaupun ketika ini hujan lebat di sini.

Rata-rata pengunjung yang hadir mereka berkata program ini sungguh baik untuk mereka demi mencari pekerjaan yang baru dan boleh memperbaiki masa depan mereka dengan lebih baik. Tahniah GR ucapkan kepada Pemuda BN yang sentiasa mendengar masalah anak muda dan rakyat Malaysia serta menyelesaikan masalah mereka.

Ayuh kepada pembaca budiman diluar sana, datanglah beramai-ramai ke BN YOUTH JOB FAIR di Bkt Jalil ini, banyak peluang pekerjaan di sini baik dari agensi Kerajaan dan juga swasta...Sudah lebih 10,000 ribu yang datang...

ALFATIHAH BUAT PEJUANG #UMNO66.MAJLIS PEGUAM ANGGAP #BERSIH3.0 BODOH?


Anggota Bomba dan Penyelamat memeriksa bas yang terlibat dengan kemalangan di KM 258.8 Projek Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) menghala selatan berhampiran Plaza Tol Rasah di Seremban, awal pagi tadi, dalam perjalanan pulang dari menghadiri Sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-66 di Stadium Bukit Jalil. Seorang wanita maut, manakala 77 yang lain cedera dalam kemalangan yang membabitkan dua buah bas dan sebuah treler dalam kejadian kira-kira 2.58 pagi tadi. -fotoBERNAMA

BERSIH 3.0: Majlis Peguam dilabel sebagai 'bodoh'


Beberapa ahli Majlis Peguam Malaysia melabel Majlis Peguam Malaysia sebagai ‘bodoh’ dan bersifat berat sebelah dalam meluluskan resolusi mengutuk tindakan polis ketika perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April.

Mereka mendakwa Majlis Peguam telah gagal untuk memainkan peranan berkecuali dan menilai tindakan ganas peserta demonstrasi BERSIH.

“Majlis Peguam hanya berminat untuk memberi tumpuan kepada tuduhan bahawa polis melakukan keganasan. Mereka bukan mahu melihat keganasan yang sebenarnya berlaku terhadap polis oleh orang ramai!,” kata peguam dari Selangor Ab Bakar Sidek.

Beliau mendakwa Majlis Peguam adalah lebih merupakan satu badan politik.

“Mereka datang ke sini hanya mahu membuat resolusi dan bercakap mengenai tindakan polis. Jangan salah anggap, saya juga tidak bersetuju apa sahaja bentuk keganasan polis tetapi kita perlu melihat bahawa polis juga adalah mangsa keganasan dan kebodohan penganjur Bersih.”

Ab Bakar kemudian dengan lantang menyuarakan bahawa beliau malu menjadi ahli Majlis Peguam.

“Hari ini saya sungguh malu dan saya merasakan adalah tiba masanya perlu ditubuhkan satu majlis alternatif selain dari Majlis Peguam ini. Alangkah lagi baik jika kami mempunyai badan yang benar-benar profesional dan berkecuali,” katanya dengan nada yang tinggi selepas berakhirnya mesyuarat agung luar biasa (EGM).

“Mengapa perlu kita membenarkan mereka para peserta BERSIH berada di jalanan seperti Ppriah?” kata Ab Bakar, sambil diherdik oleh peguam-peguam berhampiran yang melaungkan “BERSIH 4!”

“Awak lihat sendiri bagaimana mereka ini. Adakah ini satu badan professional? Majlis ini bertindak seperti satu badan politik dan ini adalah satu kumpulan yang bodoh belaka!” kata beliau sambil menambah adiknya adalah seorang anggota polis bertugas yang telah diserang oleh peserta BERSIH pada 28 April.

Seramai 1,270 ahli Majlis hadiri pada EGM, semalam dengan 939 menyokong resolusi mengutuk tindakan polis ketika BERSIH 3.0 manakala hanya 16 menentang.

Sementara itu, peguam dari Kedah Tan Keng Liang juga jelas tidak gembira dengan perjalanan EGM hari ini.

“Majlis tidak mahu melihat terdapat kumpulan lain yang terjejas dengan perhimpunan BERSIH tersebut termasuklah pemandu teksi, para peniaga, syarikat pengangkutan awam dan lain-lain.

“Kumpulan tersebut perlu dimasukkan di dalam resolusi tersebut. Namun, EGM hari ini tidak mahu memasukkan kumpulan ini. Sebenarnya keputusan resolusi hari ini bukanlah sebenarnya sebulat suara. Ada yang menentang tidak seperti di edisi EGM yang terdahulu,” kata Keng Liang.

VIDEO : BANGKANG DARI LONGKANG ,ARTIS PERLI #BERSIH3.0




Artis pun tak suka Bersih3.0,satu video telah dibuat untuk perli bersih kerana menyusahkan rakyat.Sekumpulan artis pelawak, antaranya Afdlin Shauki, cuba membuktikan bahawa ketawa masih ubat terbaik.

Jenaka berbentuk parodi itu bagaimanapun menimbulkan rasa tidak senang untuk segelintir orang.Terutama penyokong serta perusuh Bersih 3.0.Padalah dengan muka hampa.

Untuk itu, kumpulan yang menamakan diri mereka "Bangkang dari Longkang" mengingatkan:

"Komedi gelap ini dicipta oleh sekumpulan rakyat Malaysia untuk mengetawakan sekumpulan rakyat Malaysia.

"Ia menyentuh banyak perkara daripada situasi sehari-hari sehinggakan politik. Jika anda rasa video ini ditujukan kepada anda, jangan terasa beb!"

Menyiarkan di YouTube semalam, video pertama mengkritik sekumpulan gerakan NGO dan demonstrasi secara umum.

Ia melibatkan pelakon Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Johan (Raja Lawak) melakonkan situasi sekumpulan aktivis cuba menganjurkan demonstrasi tetapi gagal mencari tujuannya.

Ketika berbual tentang pemansuhan pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) diperjuangkan, seorang daripada mereka mencadangkan tuntutan pinjaman untuk motosikal dan kereta kawannya ditambah.

KEDAH LINGKUP DENGAN MAKSIAT OSTAD ZIZAN TIDO LENA?


Dakwaan kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS bahawa negeri itu ditadbir mengikut ajaran Islam ternyata meleset jika jumlah pusat hiburan, rumah urut dan juga perjudian diambil kira.



Pusat hiburan, termasuk disko dikatakan bercambah bukan sahaja di bandar tetapi juga boleh didapati di pinggir bandar dan pekan-pekan seluruh Kedah. Gejala ini dikatakan berleluasa sejak kerajaan pimpinan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Razak mengambil alih pada tahun 2008.

Apa yang dikesali, golongan remaja dan pelajar Melayu juga seringkali dilihat di tempat-tempat berkenaan. Tiada larangan bagi masyarakat beragama Islam untuk mengunjunginya dan tidak ada pemantauan daripada kerajaan negeri.

Tinjauan kami di sebuah pusat hiburan di Simpang Kuala di sini mendapati premis ini sentiasa menjadi tumpuan golongan belia dan remaja Melayu yang berpesta arak sehingga awal pagi. Setiap hari ada sahaja yang terhoyong-hayang akibat mabuk dan pergaulan di antara lelaki dan prempuan menjadi sesuatu yang lumrah.

Sebahagian besar penduduk yang ditemui kecewa dengan pentadbiran kerajaan negeri dibawah yang gagal mengawal dan memantau pusat hiburan berkenaan.

Penuntut di salah sebuah kolej swasta, Mohd Faris Hussin, 19, berkata pertambahan pusat hiburan dan judi secara berleluasa tidak elok sekali gus boleh mendatangkan gejala negatif dan mencemarkan maruah negeri Kedah.

"Pertambahan pusat hiburan tanpa kawalan secara tidak langsung boleh menjebakkan golongan muda ke arah gejala tidak bermoral... berharap kerajaan negeri serius menangani masalah sosial yang melanda di negeri ini," katanya yang berasal dari Pendang.



Bekas pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), Muhammad Fadhullah Kamaruzaman (kanan), 18, pula berkata kerajaan negeri perlu bertegas menangani isu ini dan melakukan pemantauan bersama Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) bagi membendung pusat hiburan dan judi daripada bercambah.

"Saya berharap pihak berkuasa dan Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) memantau perkara ini," katanya.



Pendapat sama turut dikongsi, anggota tentera Angkatan Tentera Darat (ATM), Yusmizal Ismail , 35, yang berkata pusat berkenaan bakal membawa gelaja negatif kepada golongan remaja di negeri ini.

"Apa yang kita tahu negeri Kedah di bawah pentadbiran PAS kuat dengan prinsip Islamnya, sepatutnya pemimpin PAS perlu menangani isu ini. Saya mendesak kerajaan negeri Kedah dan pejabat agama menangani isu untuk kebaikan rakyat di negeri ini," katanya.

Bagi pekerja swasta, Rizal Hashim, 36, seelok-eloknya kerajaan negeri pimpinan PAS menutup pusat hiburan sedia ada dan tidak memberikan lesen kepada permohonan baru.

Dakwa Rizal yang enggan gambarnya dirakam, premis perjudian seperti mesin kuda dilihat terlalu banyak di daerah ini.

"Sebagai contoh, antara lokasi wujud mesin kuda di Taman Saga, Simpang Kuala, Jalan Putra dan banyak lagi kadang-kadang lebih 20 premis di sesuatu jalan atau tempat... kalau boleh kerajaan negeri dan PBT jangan meluluskan lesen premis hiburan dan judi sewenang-wenangnya tanpa menyelidik terlebih dahulu," katanya.

NAJIB CABAR PEMIMPIN PEMBANGKANG.





Pakatan pembangkang dicabar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berhimpun di stadium seperti yang dilakukan oleh Umno jika benar-benar mahu menunjukkan kekuatan mereka.

Najib, yang juga Presiden Umno, berkata pembangkang akan bersetuju dengan tawaran untuk mengadakan perhimpunan di stadium jika mereka benar-benar mencintai keharmonian negara dan menghormati undang-undang.
"Kita berhimpun dalam stadium ini secara aman. Kita berhimpun dalam stadium ini secara tertib. Kita berhimpun dalam stadium ini kerana Umno menghormati undang-undang negara.

"Kita tak perlu ramai anggota polis. Anggota polis kelihatan ceria belaka. Mereka kelihatan senyum belaka. Mereka tak ada tension, kita pun tak ada tension. Kenapa kalau Umno boleh berhimpun dalam stadium, pihak-pihak lain tak boleh?" katanya ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun ke-66 Umno di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini,Semalam.

Najib berkata alasan yang diberi pembangkang bahawa Stadium Merdeka yang ditawarkan untuk mereka mengadakan perhimpunan pada 28 April lepas tidak mempunyai nilai sejarah, merupakan satu pembohongan.

Katanya kerajaan telah menawarkan agar mereka berhimpun di stadium demi menjaga keamanan dan keselamatan tetapi ditolak dengan alasan sudah terlewat.

"Padahal ada masa tiga hari lagi. Saya boleh beritahu, mereka nak tolak tawaran Stadium Merdeka kerana apa. Kerana mereka nak merempuh, mereka nak berbalah, mereka nak tendang pihak polis.

"Kalau tak ada pergeseran, tak keluarlah cerita dalam CNN, Al-Jazeera, BBC. Inilah tujuan sebenarnya. Mereka nak tunjuk kononnya kita ni kerajaan dan pihak berkuasa yang zalim. Mereka tidak hormati undang-undang negara," katanya.

Perdana Menteri berkata kekuatan Umno pada malam ini mampu merempuh mereka (peserta perhimpunan 28 April) jika mahu mempertahankan Dataran Merdeka tetapi Umno tidak bertindak sedemikian kerana mempunyai jati diri dan menghormati undang-undang negara.

"Ini kerana negara ini telah dimerdekakan oleh Umno. Dibangunkan oleh Umno dan kerana Umnolah negara akan jadi negara maju dan berjaya. Sebab itulah kita tidak redha melihat apa-apa berlaku pada negara kita. Biar apa mereka nak lakukan, Umno tetap akan menjaga maruah dan imej negara kita ini," katanya.


- Posted using BlogPress from my iPad

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive