Friday, May 25

VIDEO SEMPOI : ANWAR KENA LEMPANG DI LEMBAH PANTAI?


ceramah Anwar digangu oleh penyokong UMNO der...Padan muka seronok MKP tengok seolah kena seliper lembik der kat muka.......Hampa tengok lah Anwar mengamuk dan tak lagi memberi perhatian kepada ceramahnya....Eloklah depan anwar dok ceramah tue Ummi pulak dok kata Anwar Liwat....Liwat tetap Liwat.......

#HBN2012 Ramainya Menunggu Konsert?
















ramainya menunggu sebelum konsert K-Pop ini bermula,Ramai awek pulak tue rugi sapa tak mai?Cepat sebelum terlambat 24 pentas konsert bakal bermula malam nie.

Posted using BlogPress from my iPad

NURUL IZZAH KECEWA?


Nurul dah buat laporan polis kenapa nie?Mungkkin kerana ada sumbar telah memberitau rahsia diantara MKP dan beberapa blogger yang lain menyimpan rahsia beliau......................Takutnya?????????????????

Nurul Izzah Anwar telah membuat satu laporan Polis terhadap kumpulan yang mendirikan gerai-gerai perniagaan secara haram di hadapan rumah Pengerusi Bersama BERSIH 3.0, Datuk Ambiga Sreenevasan.

Menurut Nurul Izzah, tindakan kumpulan tersebut mendirikan gerai perniagaan bukan sahaja menimbulkan gangguan terhadap Ambiga dan jiran-jirannya malah turut melakukan gangguan seksual terhadap mereka.

“Bukan mendirikan gerai-gerai sahaja, tetapi juga poster berbaur lucah melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Ambiga, yang tak boleh diterima langsung.

Menurut laporan polis yang dibuat di Balai Polis Damansara itu, kumpulan tersebut turut mengeluarkan kenyataan yang berbaur amaran terhadap Ambiga, Anwar dan BERSIH 3.0.

Menurut laporan itu juga, pertubuhan pro-Umno, Pekida (Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia) dan Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia) juga bercadang untuk hadir esok untuk membuat kekacauan.

Saya kecewa kerana pada masa yang sama mereka mendakwa Anwar, Azmin Ali dan Chegu Bard serta Ambiga yang baru disaman oleh kerajaan Malaysia.

MAT REMPIT SERBU RUMAH AMBIGA?




Lebih 100 orang termasuk sekumpulan pemuda bermotosikal cuba berkumpul di depan rumah Pengerusi BERSIH Datuk S Ambiga di Bukit Damansara dekat ibu negara hari ini.

Namun, kemaraan kumpulan iini dihalang oleh anggota penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang berada di simpang masuk ke rumah Ambiga di Jalan Setiakasih 1 sejak pagi tadi.

Kumpulan yang rata-ratanya penyokong anti-BERSIH kemudian menghentikan motosikal di kawasan DBKL berkawal dan berjalan kaki untuk ke rumah Ambiga sambil menyanyi lagu "Inilah Barisan Kita".


Turut bersama hadir dengan kumpulan itu lima motosikal penjaja yang hanya berlegar-legar di sekitar jalan masuk ke rumah Ambiga.

Kawasan perumahan elit kelas pertengahan atasan di pinggir bandaraya Kuala Lumpur yang kebiasaannya tenang dan sunyi bertukar riuh rendah dengan kehadiran kumpulan itu.

Namun, penduduk berdekatan kelihatan meneruskan kehidupan mereka seperti biasa di sebalik kehadiran berpuluh-puluh anggota polis dan DBKL bagi mengawal keadaan.

Polis mendirikan sekatan jalan raya berhampiran jalan masuk ke rumah Ambiga bagi memastikan tiada orang asing menghampiri rumah Ambiga.

Dua buah lori besar DBKL turut ditempatkan berdekatan kawasan itu, dipercayai untuk mengangkut sebarang gerai yang didirikan tanpa kebenaran.

Terdahulu sebelum itu, sekumpulan 30 orang lain yang menggelarkan diri mereka "HALAU 1.0" cuba menyerahkan risalah mengandungi 10 sebab Ambiga perlu 'dihalau' dari Malaysia kepada Ambiga sendiri.

Cubaan mereka bagaimana pun gagal apabila risalah itu diterima Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk A Samad Said menerusi celah pintu pagar rumah Ambiga.


- Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO SEMPOI : PENDAPAT PENGERUSI GPMS #HBN2012


Pendapat bernas dari Pengerusi GPMS Malaysia Saudara Jais Abdul Karim tentang Hari Jutaan Belia 2012...... 

Thursday, May 24

RUMAH AMBIGA DISERBU POLIS?




MKP difahamkan pihak polis telah mula mengenakan sekatan di jalan masuk utama rumah Pengerusi Bersama Bersih, Datuk S. Ambiga pada jam 2 petang tadi bagi menghalang sebarang aktiviti yang telah dirancangan oleh beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) anti BERSIH 3.0.

Tinjauan krew pada sebelah pagi mendapati pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bertindak meletakkan kon dan penghadang jalan untuk menghalang sebarang aktiviti awam di kawasan perumahan itu.

Langkah tersebut diambil berikutan cadangan sekumpulan 60 peniaga yang merancang untuk membuka gerai di hadapan rumah bekas Pengerusi Majlis Peguam itu.

Kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Bersih 4.0 bertindak mengusulkan cadangan itu sebagai membantah kepada perhimpunan BERSIH 3.0 di ibu negara tempoh hari yang didakwa telah mengakibatkan kerugian kepada perniagaan mereka.

Sementara itu perkembangan terbaru dari lokasi mendapati beberapa ahli jawatankuasa pemandu Bersih dilihat hadir di rumah Ambiga termasuk Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said, aktivis politik Hishamuddin Rais dan Haris Ibrahim.

Turut kelihatan hampir 20 orang penyokong-penyokong BERSIH turut hadir menyatakan sokongan terhadap bekas Pengerusi Majlis Peguam itu.

Jawatankuasa Pemandu Bersih dijadualkan mengadakan mesyuaratnya dikediaman Ambiga sebentar tadi.

- Posted using BlogPress from my iPad

Nape banyak sangat biru nie?




Wajah sukarelawan yang bertugas pada Himpunan Sejuta Belia 2012 nie,Pada mulanya MKP tertanya jugak kenapa ramai yang memakai baju biru menyerbu gerai makanan kat sini,Rupanya sukarelawan belia ini bertugas untuk menjayakan HBN2012 kali ini,Jutaan Terima kasih diucapkan kepada mereka kerana berkhidmat secara sukarela pada program anjuran Kementerian Belia Dan Sukan nie.Ingat pembangkang aje dok gebang kata depa kerja free......



Meriah sungguh macam nie kalau dok ada.Seronok jugak tengok jika semua belia sanggup turun padang membantu rakan- rakan yang lain.

- Posted using BlogPress from my iPad

Aplikasi Maxis Loker Untuk BlackBerry Sedia Untuk Digunakan


Salah satu aplikasi yang sedang aktif dibangunkan oleh pihak Maxis adalah perkhidmatan storan awan mereka yang dikenali dengan nama Loker. Selepas mereka menawarkan aplikasi Loker untuk Android, Mac OS X, Windows, kini Maxis turut menawarkan aplikasi Loker untuk para pengguna BlackBerry.


Ini mungkin salah satu kejutan kepada semua, memandangkan kami sendiri mensasarkan Maxis mungkin akan memperkenalkan aplikasi iOS terlebih dahulu sebelum BlackBerry, namun nyata pengiraan kami adalah salah.


Melalui aplikasi BlackBerry, ia membolehkan para pengguna dengan mudah sync akan senarai hubungan dan buku alamat mereka, disamping pada masa yang sama turut sync akan data di kalendar, gambar dan video yang dirakamkan, serta fail-fail yang lain.

Pada masa yang sama, selain membolehkan anda menggunakan data yang sama pada pelbagai peranti, ia juga membolehkan anda membuat salinan pendua dan menyimpannya pada storan awan Loker ini.



Buat masa ini, melalui Loker, Maxis menawarkan ruangan storan sehingga 150MB secara percuma. Namun, menurut Maxis, mereka akan muncul dengan kejutan apabila ia dilancarkan secara rasminya kelak.

Walaupun aplikasi Loker ini masih belum dilancarkan secara rasminya, bagi para pengguna BlackBerry yang berminat, boleh memuat-turunnya secara percuma hari ini melalui pautan khas pada laman Loker. Untuk pengguna Android pula, anda boleh mendapatkannya terus daripadaGoogle Play Store hari ini.sumber

HOT!SALE @Y AVENUE #HARI BELIA NEGARA 2012


Lekas lekas! Sale di Y Avenue untuk anak-anak muda. Pelbagai barangan yang dijual memenuhi citarasa anak-anak muda. Jom kita serbu Hari Belia Negara 2012 dan Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012. Hari pertama telah berlalu, tinggal 4 hari sahaja lagi..


Selanjutnya untuk gambar produk2 yg dijual oleh belia dan beliawanis klik di sini. Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena sambutan Hari Belia yang bermula semalam mendapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai.


Hari pertama himpunan yang menyasarkan kehadiran dua juta belia itu diisi dengan pelbagai acara, termasuk perlepasan lebih 100 kereta mewah dan 50 motosikal berkuasa tinggi oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau menjangkakan lebih ramai pengunjung akan hadir sepanjang 5 hari program himpunan sejuta belia yang memasuki tahun kedua penganjurannya itu.

Untuk rekod, lebih 500 acara dalam 35 segmen diadakan sepanjang sambutan sempena Hari Belia Nasional itu berlangsung dengan pelbagai kemudahan disediakan termasuk pengangkutan awam percuma yang membawa pengunjung ke seluruh lokasi program.

AMBIGA DAN 9 AJK PEMANDU KENA SAMAN?


Kerajaan hari ini memfailkan saman menuntut gantirugi RM122,000 terhadap Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk S Ambiga serta sembilan lagi ahli jawatankuasa pemandu gabungan tersebut kerana didakwa gagal mengawal perhimpunan 28 April lalu sehingga pihak negara terpaksa menanggung kerugian.

Selain Ambiga, ahli jawatankuasa pemandu itu yang disaman ialah Maria Chin Abdullah, Zaid Kamarudin, Haris Fathillah Mohamed, Arumugam a/l Kalimuthu, Arul Prakkash a/l Sinnappan, Wong Chin Huat, Dr Ahmad Farouk Musa, Toh Kin Woon dan Andrew Khoo.

Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk A Samad Said dan seorang lagi anggota jawatankuasa pemandu, Hishammuddin Rais, bagaimanapun tidak tersenarai dalam saman tersebut.

Dalam samannya, kerajaan mendakwa pihak defenden telah:

Membawa peserta perhimpunan yang terlalu ramai tetapi gagal untuk mewujudkan/mengadakan kawalan yang efektif dan secukupnya;

Gagal mengambil langkah-langkah yang sewajarnya untuk memastikan perhimpunan tersebut berjalan dengan aman; dan

Gagal melantik bilangan orang yang perlu untuk bertanggungjawab bagi mengendalikan perhimpunan dengan teratus.

Akibat daripada kegagalan tersebut, menurut petikan saman tersebut, 15 kenderaan milik kerajaan dirosakkan dan kerajaan terpaksa menanggung kerugian yang telah ditaksirkan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Kos untuk memperbaiki semua kenderaan terbabit dianggarkan antara RM2,000 hingga RM16,000 yang semuanya berjumlah RM122,000.

Wednesday, May 23

VIDEO : GUAN ENG KENA SAWAN BABI?



Ingatkan jantan rupanya penakut jugak si celaka guan eng nie,Baru kena tanya soalan macam tue dah gelabah bewak dan berperangai macam kena sawan babi.Apa kejadah nie semua bila kes skandal nak salahkan UMNO/BN dah memang trend DAP macam tue.Dedahan Stopthe lies nie memang terbaik buatkan lidah bewak nie meroyanJika Setiausaha Agung DAP itu mendakwa skandal itu fitnah, MKP sarankan supaya beliau menyaman Stop The Lies. Itu yang perlu dibuat oleh Guan Eng DAP. seterusnya

3 CIKGU JELITA DAN BURUNG KAKAK TUA.


Ada seekor burung kakak tua yang sangat cerdik dan mempunyai pandangan mata yang sangat tajam sehingga boleh menembusi apa-apa halangan yang menutup matanya (Transparent le tu… )

Setiap pagi burung ini akan bertenggek di dalam sangkarnya yang tergantung di tingkap. Rumah tuan punye burung ni terletak di antara sekolah rendah dan kuaters guru tiap lagi ada 3 orang cikgi melintas di hadapan rumah tuan punye burung ni dari sekolah ke kuaters guru, oleh itu hari-hari lah burung ni perhati 3 orang cikgi yang bertutup litup tuh ke hulu ke hilir… ke hulu, ke hilir…..

Setiap hari burung ni tengok cikgi-cikgi tu atas bawah, atas bawah.. Bila dia boring dia menyanyi -nyanyi… . tak pun, dia akan baca skrip cerita sembilu 2… lama-lama makin boring pulak… so dia ternampak le si cikgi-cikgi tu berderet jalan slow-slow nak pergi ke sekolah Burung ni pun kuyu-kuyukan mata dia… then tonyoh tonyoh sikit mata dia… dah tu dia kibas-kibas kan kepak dia… pas tu dia jerit kuat-kuat… .
“BELANG!! PUTIH!! BIRU!!!”

Cikgi-cikgi tadi sama-sama menoleh ke arah burung tu dan pandang ke depan semula. Mereka jalan cepat-cepat… Sampai di sekolah mereka cuma saling pandang memandang….. Keesokan harinya cikgi-cikgi tu pun macam biasa lalu depan burung tu lagi. Bila balik ke rumah kuaters guru, burung tu buat dek je… bila cikgi ni nak ke sekolah, burung tu jerit lagi…
“PUTIH!!! BUNGA-BUNGA!!! PINK!!!”

Cikgi-cikgi tu terkejut… dan berjalan cepat-cepat lagi…sampai di sekolah depa pun tanya sesama depa…..cikgi pertama bercakap “camna burung kakak tua tu tau warna sepender yang kita pakai?” Cikgi kedua menjawab “Tak tau pulak … . ahli sihir ke apa ntah… ..” . Cikgi ketiga mencelah “Alah..kebetulan je agaknyer… .. tak pe, kita tengok besok pulak camana… ” Keesokan hari nya macam biasa… pagi-pagi cikgi-cikgi tu lalu depan rumah burung tu… . burung tengah bersenam memusing-musingkan kepaknya 360 darjah… …..”Iyah! iyah! lapan lapan lagi… satu… dua… ” dan seterusnya. Bila cikgi ni nak ke sekolah, lalu lagi depan burung… . Burung pun tengok… . dia jerit lagi..
KELABU!! HIJAU!! PURPLE!!”

Cikgi-cikgi berlari-lari anak tanpa menoleh ke kiri dan ke kanan. Setiba di sekolah guru mereka berbicara lagi… Cikgi pertama “Memang betul apa yang burung tu cakap… . heh, apa nak buat hah?”. Cikgi kedua “Kita mesti buat something untuk uji burung tu… “.Cikgi ketiga… .”Aku tau… apa kata esok kita semua pakai color hitam”. “Okey…Set!!!!!” balas depa… .. Keesokan harinya… … sama juga… . bila< ke sekolah, burung tu jerit lagi… > HITAM!!HITAM!!HITAM!!!!”

Cikgi-cikgi tu berlari anak lagi… .di sekolah mereka berbincang… . cikgi pertama “Nampak nya burung tu mempunyai pandangan mata yang transparent… “
Cikgi kedua “Atau pun dia cuma boleh kenal warna… .”.
Cikgi ketiga… “Betul tu, mungkin dia dah di latih untuk meneka warna, tapi tidak dilatih untuk meneka bentuk. Kengkawan, apa kata esok kita jangan pakai sepender langsung.” “Orait!! Set!!” depa jawab.

Keesokan hari nya, lagi sekali macam biasa Di waktu pagi burung buat dek je… . bila cikgi-cikgi tu nak ke sekolah, burung tu tengok… . ditenungnye lama-lama… cikgi-cikgi tu mula tersenyum dan jalan slow-slow… … sambil toleh-toleh kat burung tu… burung tu tengok lagi… . dia naik-naikkan matamacam Ziana Zain gitu… .dah tu pusing belakang… dia tengok lagi dengan cara menonggeng… ..dah tu dia pandang ke depan balik… . dia garu-garu kepala… dah tu usap-usap dagu… ..dia cekak pinggang… .. dah tu burung tu pegang dagu lagi… pastu dia senyum… ..dia jerit lagi kuat kali ni…

“LURUS!!! LURUS!! KERINTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Cikgi-cikgi ni terus lari sampai tak cukup tanah gamak nyer… ..

p/scikgi=ganti nama kepada cikgu pompuan yek…

Manusia nie berpendapat dia lebih bijak dan pandai akan tetapi berfikiran kurang matang dan kebudak-budakkan bila gagal mengawal emosi.Setiap makhluk dimuka bumi Allah nie ada kelebihanya...fikirkanlah.

- Posted using BlogPress from my iPad

#HBN2012 APA YANG SEMPOI...RONDA-RONDA SKIT.

Pemandangan dihadapan menara KBS.sesak dengan kenderaan walaupun pada hari pertama.


Kepada belia yang ingin menyertai Himpunan Jutaan Belia kali ini dinasihatkan untuk mengunakkan Tram yang telah disediakan.Tram nie bukan ada kat semua tempat di Malaysia nie.Rugi kalau tak mencuba...

Jom kaki pancing tunggu apa lagi der.Ikan kelah yang dilepaskan oleh Shabery Cheek bakal membawakan laba kepada pemancing yang berjaya menaikkan.

Fenomena baru telah muncul di Putrajaya apabila Kementerian Belia dan Sukan Malaysia menganjurkan Program Himpunan Jutaan Belia pada 23-27 Mei 2012. Program ini dijangka akan ‘menenggelamkan’ Putrajaya dengan lautan belia dari seluruh negara.

Dikatakan sebagai Himpunan belia terbesar di Asia, program ini akan mengumpulkan sekurang-kurangnya sejuta belia seluruh negara untuk bersama memeriahkan pelbagai aktiviti bermanfaat yang disediakan khas buat golongan tersebut.

Selain aktiviti riadah, pelbagai aktiviti sukan ekstrem seperti drag car dan sukan Jet Ski juga turut disertakan di Himpunan ini yang disifatkan sesuai dengan ‘selera’ para belia Malaysia. Aktiviti menarik ini dijangka mampu memberikan kepuasan kepada para pengunjung yang hadir disini nanti.

Terdapat lebih dari 500 acara disediakan sepanjang 5 hari Program Himpunan ini berlangsung. Tarikh 23-27 Mei 2012 pastinya menjadi tempoh yang tak dapat dilupakan kepada para belia seluruh negara yang menyertai program ‘raksasa’ kali ini.

Tema ‘Jadikan Esok Lebih Baik Dari Hari Ini’ juga dilihat amat bertepatan dengan Program Himpunan Jutaan Belia 2012 ini kerana ia sendiri melambangkan nilai positif yang perlu ada pada para belia negara.

Seharusnya nilai positif tersebut akan dapat memacu generasi belia untuk menjadi lebih baik tambahan pula dengan pengisian pelbagai aktiviti menarik serta bermanfaat di Himpunan Jutaan Belia 2012 ini.

Pihak Kementerian Belia dan Sukan Malaysia juga berharap para belia seluruh negara tidak melepaskan peluang yang julung-julung kali ini dan mahu belia-belia turun beramai-ramai untuk ‘menawan’ Putrajaya.

Ia selaras dengan hasrat pihak Kementerian yang mengimpikan untuk menjadikan Putrajaya selepas ini dikenali sebagai ‘Bandar Mesra Belia’.

SKANDAL NENEN GUAN ENG PULAK?



Dah lama MKP simpan gambaq nie,,,,Lambat sangat depa bagi respon der....tunggu punya tunggu akhirnya keluar jugak la kes nie...Bukan MKP dok buat cerita tapi ada satu portal yang mulakan dulu letih la  MKP dapat surat cinta dari pihak penguatkuasa dan lain-lain...hampa baca la kat bawah nie

So much has been written about the sweet-looking lady whom Lim Guan Eng discarded like a used tissue paper after his love affair with her that went wrong. Some of the things said are true, some not so true.

Stop The Lies has been receiving more updates and tip-off since the story came out. The tips, much to our surprise, also came from the DAP. We have also been told of inaccuracy in our reports.

For one, her name is not Chai Hong but Ng Phaik Kheng, pronounced as Huang Bi Hong in Mandarin. But yes, she is as attractive in real life as she is in her photo.

But we were not entirely wrong. Yes, she was also known by her nickname “Chai Hong” which means “Rainbow”.

Well, Stop The Lies is right as she brought colour into Guan Eng’s life although she did not find the pot of gold she was looking for. The lady was a graduate teacher in a Chinese school in Green Lane, Penang when she started getting active in Gerakan. This was sometime in the 1990s.

Her assets were her beauty, her voice and her linguistic ability, speaking good Mandarin, English and Bahasa Malaysia and was quickly the emcee of choice at Gerakan events.

By 2000, she was so popular in the party that she was the emcee at the National Delegates Convention that was held in Penang. It all went to her head.

She demanded to be made a councillor and after 2004, she lobbied for the political secretary post to Koh Tsu Koon. But Koh is a nerd and softie, with no eye for sweet young things. He’s a lembek, after all.

To cut a long story short, she did not get the posts. She has been described as a social climber who knew how to get her way with big shots but that got her nowhere until the tsunami election.

She jumped ship after 2008 and applied for a job with the DAP government. Not only did she get the job but was made one of the 20 special officers in Guan Eng’s office.

Yes, you read it right, Chief Minister Lim Guan Eng has 20 special officers! By then she had completed her Masters degree at USM and immediately made an impression on Guan Eng.

She was in the big team that went to Sarawak for the state election. There she impressed him even more with emcee skills and fawning behaviour.

The word is that she melted his heart. Who can blame him? She was tall, had lovely skin, a great smile and a shapely figure as you can see in the photo that she took with Guan Eng on the day she joined his office. She also had an outgoing personality and was eager to please.

The rest is as you have read in Stop The Lies. Mrs CM got to know of the vibes between the two and put a stop to it. That was how he landed up with a plaster over his forehead and Rainbow girl ended up with a broken heart. She lost her job and has gone back to teaching, mending her broken heart.

Guan Eng may think the Chinese in Penang is solidly behind him but for sure, she won’t get Chai Hong’s vote. She may even exposed him!Sumber

MKP Ayat Sempoi : Guan ENg kantoi dalam office dengan betty chew(bini dia) siap kena baling dengan fail sampai luka kat dahi,,,,Tak sangka Guan Eng pun takut bini macam gua heeeeeeee.


APA KAITAN ANWAR INRAHIM DENGAN i-FILES?


Beberapa blog berbahasa Inggeris telah mula memperkatakan tentang sebuah buku bertajuk “The “I” Files” tulisan Jonathan Smith. Setakat ini, prolog serta bab 1 hingga 4 boleh dibaca secara ‘online’ di https://ifilesjs.wordpress.com. Berdasarkan bacaan penulis, “I” pada tajuk buku ini mungkin membawa makna “Ibrahim” atau “Anwar Ibrahim” bagi orang Malaysia. 
Tidak dapat dipastikan siapa Jonathan Smith dan tidak dapat dipastikan juga sama ada itu adalah nama sebenar. Motif beliau menulis kisah Anwar juga samar. Setahu penulis, “John Smith” adalah nama samaran yang sering digunakan oleh orang Amerika atau British apabila mereka enggan mendedahkan identiti sebenar. 

Namun, siapa penulis tidak penting, yang penting ialah apa yang diperkatakannya sama ada benar atau penipuan. Setakat bab 1 – hingga 4, kebanyakan yang didedahkan oleh Smith adalah rahsia umum, atau sekurang-kurangnya bagi kalangan pengikut politik veteran. Namun, ada juga beberapa kisah yang agak sulit dan tidak pernah lagi diketahui umum. 

Jonathan Smith mengaku bertanggungjawab mengumpul maklumat berkenaan Anwar bagi ‘Ketuanya.’   Bagi sesiapa yang jarang menonton atau membaca novel perisikan, mungkin tidak dapat menghayati tulisan beliau dengan baik atau tidak dapat memahami tugasan beliau.   

Penulisan beliau berbentuk penceritaan pengumpulan maklumat risikan sambil beberapa kali menyentuh sepintas lalu peranan-peranan agensi dan agen-agen risikan seluruh dunia termasuk KGB, MI6, CIA dan yang sewaktu dengan mereka.  

Kisah dimulakan dengan karakter golongan ‘expatriates’ di Malaysia dan bagaimana mereka bertukar-tukar maklumat negara ini untuk kepentingan perdagangan, perniagaan dan politik masing-masing.    Dari karakter-karakter itu Smith secara perlahan-lahan mula memfokuskan kepada dirinya dan bagaimana “Anwar Ibrahim” menjadi subjek pemantauan dan kajiannya pada tahun 1981.  

Smith jelas mempunyai pengetahuan yang amat mendalam mengenai politik dan pemikiran rakyat Malaysia sehinggakan kadangkala terasa seolah-olah beliau adalah sebenarnya rakyat negara ini, dan berbangsa Melayu.   Tidak tahu sama ada ini adalah hasil dari pengalaman beliau atau kerana beliau benar-benar seorang perisik yang hebat atau kerana beliau sememangnya bukan orang yang digambarkannya melalui penulisannya.

Namun, jelas dari segi cara penulisan, beliau bukan orang tempatan dan bukan dari negara ini walaupun pengetahuannya mengenai rakyat dan negara ini menjangkaui rakyat negara ini sendiri.  

Apa yang pasti, Smith telah pun membuat kesimpulan siapa Anwar iaitu manusia tanpa wajah, lama sebelum Malaysia atau pun Tun Dr. Mahathir mengenali beliau.   Smith telah terlebih dahulu membaca kesilapan Tun Dr. Mahathir sejurus selepas mendapat ura-ura bahawa Anwar akan dibawa masuk ke dalam UMNO.  

Menurut Smith, Anwar boleh menjadi sesiapa saja mengikut arus, mengikut persekitaran dan mengikut suka hatinya.   Pada satu masa, Anwar adalah seorang Muslim fanatik yang mengimpikan negara Islam ‘sempurna’ ala Iran, berkiblatkan Saudi, berfahaman Wahhabi dan tiada tolak ansur dalam menangani kemungkaran.  Kaum Cina dan barat semuanya adalah ancaman kepada Islam.  Sehinggakan, kata Smith, Hasan Ali juga tidak dapat menyaingi ‘mimpi’ Anwar pada waktu itu! 

Tetapi pada satu masa lain pula, Anwar adalah orang UMNO dan pengikut tulen Tun Dr. Mahathir dari hujung rambut ke hujung kaki dan dari segala segi - kecuali satu, iaitu di hati sanubarinya.  

Di mana Tun Dr. Mahathir melihat Melayu perlukan perlindungan, Anwar melihat Melayu Islam perlu ‘disempurnakan’.  Jika Tun Dr. Mahathir adalah Melayu ultra, Anwar berpegang kepada Ketuanan Melayu dengan sebenar-benarnya!  

Bagaimanapun, seperti yang kita semua sedia maklum, itu adalah kisah lama.  Namun, ia tetap wajar ‘dikhatam’ semula kerana ia mampu memberi pengajaran baru.   Apa yang lebih menarik adalah cara penceritaan mengenai kisah lama ini yang disampaikan dari sudut yang belum pernah kita dengar serta dari kaca mata orang luar.

SINETRON MUZA-KERAH PAS SALAHKAN UMNO?


Belum pun habis sinetron Hudud, kini timbul pula sinetron Muzakarah arahan Nik Aziz. Kedua-dua skrip sinetron ini sama saja iaitu sekejap hendak, sekejap tak hendak dan kemudian salahkan UMNO. Lepas itu, diam sekejap bila disergah DAP, dan salahkan UMNO lagi. Bila pilihanraya makin hampir, timbul lagi dan kemudian salahkan UMNO lagi. Hudud dan Muzakarah timbul kembali akhir-akhir ini adalah bukti keterdesakan PAS. 

Dengan maruah yang sudah tiada lagi, PAS bergelut untuk mengekalkan sokongan bagi menghadapi pilihanraya umum kali ini. Pengumuman Hadi Awang untuk tidak bertanding lagi seolah-olah bukti yang PAS sudah kehilangan semangat, buntu dan kecewa. PAS menjadi mangsa kerakusan dan ketakburan serta kebodohan pemimpin-pemimpin sendiri. Jika orang Melayu berpecah dua iaitu Melayu PAS dan Melayu UMNO, tetapi PAS itu sendiri berpecah seribu. 

Ada yang berkiblatkan Anwar Ibrahim, ada yang berkiblatkan Syiah, Komunis, ada yang masih bermimpi berada di zaman Dato’ Asri, ada yang Wahhabi, dan ramai lagi yang buta tuli – tidak sedar Negara Islam telah dibuang dari perjuangan, tidak sedar membontoti belakang peliwat dan tidak kesah menyembah Dewi Murtad dan LGBT, Ambiga Sreevanesan. 

Penyokong-penyokong semuanya dibenarkan menyedapkan hati sendiri dengan membuat alasan sendiri dalam mempertahankan mana-mana pendirian atau keputusan parti yang bertentangan dengan keputusan dan pendirian terdahulu, mahupun yang bertentangan dengan Islam. Melihat kepada kecelaruan PAS ini, bukankah lebih afdal jika PAS duduk bermuzakarah sesama sendiri dahulu daripada bergebang mengacah untuk bermuzakarah dengan UMNO? Sedangkan, idea muzakarah ini juga nampaknya dibuat tanpa bermuzakarah. Kerana itulah Hadi cakap lain dan Nik Aziz cakap lain pula. 

Hakikatnya, PAS telah membangkitkan soal muzakarah minggu lepas dan menegaskan bahawa mereka sanggup bermuzakarah dengan siapa saja termasuk UMNO. Hakikatnya juga, UMNO telah menyarankan yang sama berkali-kali sebelum ini, tetapi ditolak mentah-mentah oleh PAS. Namun, demi perpaduan ummah UMNO tetap menghulurkan tangan untuk menyambut tangan Nik Aziz kali ini. Tidak semena-mena, Nik Aziz menarik balik tangannya, manakala Hadi Awang pula menyembunyikan terus tangan di belakang. 

Lalu, kelihatannya hanya tangan UMNO yang masih terhulur dan dijadikan momokan oleh Nik Aziz konon UMNO yang terdesak terhegeh-hegeh inginkan perpaduan dengan PAS. Apapun, UMNO telah menjangkakan bahawa PAS hanya ‘bermain wayang’ dalam soal muzakarah dan tidak terkejut apabila PAS mengenakan berbagai syarat untuk tujuan itu.

Namun, apa yang lebih menyedihkan ialah ketegasan Nik Aziz mempertahankan perpecahan ummah walaupun ketika membincangkan soal muzakarah. Kata Nik Aziz, muzakarah ini harus berkenaan PAS lawan UMNO dan tentang kenapa UMNO lawan PAS dan bukannya tentang perpaduan malah beliau mengulangi buat kesekian kalinya pendirian untuk tidak sekali-kali menyokong perpaduan ummah antara PAS dengan UMNO. 

Jika mengikut kata-kata Nik Aziz maka apa yang disarankan beliau bukanlah muzakarah tetapi debat, iaitu di mana kedua-dua pihak menyatakan pertentangan pendapat dan prinsip masing-masing tanpa berniat untuk mencari jalan perdamaian. Justeru, apa yang dapat penulis sarankan ialah, tepuk dada, tanyalah iman. 

Apakah wajar seorang Ulama, Tok Guru atau Mursyid bermati-matian menentang perpaduan ummah? Malah mempersendakan usaha ke arah perpaduan?

Untuk itu, kita jangan sekali-kali lupa akan pesanan Rasulullah S.A.W tentang kewujudan Ulama Suk (Ulama jahat) di akhir zaman: Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).

KENAPA DEBAT KJ VS RAFIZI TAK BEST?


Ulasan debat malam tadi telah disimpulkan oleh rakan seperjuangan Taiping Mali, Ada benar hujah yang dikemukan dan sikap moderator nampak kurang matang dan berat sebelah kenapa dan mengapa?

Moderator Debat Kj vs Rafizi yang cabar PM untuk berdebat dengan DSAI. Pensyarah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Universiti Islam Antara bangsa Malaysia (UIAM), Dr Maszlee Malik merupakan penyokong tegar pembangkang dan pernah mengkritik Dr Hasan Ali dengan menulis surat terbuka kepada Dr Hasan selepas beliau mengistyharkan diri menentang Pas.

Dr Maszlee sememangnya pakar spin dan malam tadi beliau bertindak biadab dengan mengajak Najib supaya berdebat dengan Anwar.

Malam tadi debat KJ dan Fafizi menyaksikan pengarah strategi PKR membelasah KJ pada 3 minit terakhir penggolongannya. Rafizi bagaimana pun telah tersasar daripada tajuk dengan melontarkan emosi amarah dan dendam yang tak berkesudahan kepada KJ.

Debat malam tadi juga dengan sendirinya telah mendedahkan ketidakupayan Pkr untuk menanggung dana PTPTN sekiranya mereka memerintah. Cara yang mudah ialah dengan menghapus kan dana PTPTN dan menutup kolej-kolej komuniti yang dilabelkan sebagai kolej kedai bertaraf sampah.

Dengan menghapus kan PTPTN maka selesai lah tanggung jawab kerajaan dalam menyediakan dana kepada rakyat berpendapatan rendah. Hanya mereka yang mampu sahaja yang dapat belajar di IPTA dan IPTS.

Berbalik kepada perangai biadap Dr Maszlee yang ingin menjadikan menjadi moderator debat PM dan Anwar sudah tentu telah bersedia dengan senjata sulit untuk memerangkap mangsa dengan soalan-soalan luar jangka.

Najib dan Anwar tak perlu berdebat kerana gelanggang mereka sentiasa terbuka di dewan rakyat. Berbeza dengan debat KJ dan Rafizi, kerana Rafizi bukan lah ahli dewan rakyat dan tidak berpeluang untuk berdebat dengan KJ atau PM.

Debat malam tadi adalah debat yang tidak sempurna dan tidak lengkap. Apakah pihak Sinar Harian terlepas pandang atau sengaja buat-buat dungu.

Sinar Harian perlu menyedia piala dan hadiah wang tunai kepada pendebat yang terbaik.. Malam ini kalau diikutkan KJ yang menjadi pendebat terbaik kerana berjaya mengawal emosi dan tidak terkeluar tajuk.

Rafizi, walaupun beliau merupakan johan debat peringkat sekolah menengah, bijak menggunakan bunga bahasa tetapi pada saat akhir terkantoi juga. TM bukan pakar bahasa untuk menilai mereka dari aspek pemarkahan. Hanya guru-guru bahasa sahaja yang bijak menilai mereka berdua. Sungguh ralat kerana Sinar Harian tidak menyediakan panel juri dan hakim untuk menilai mereka malam ini.

Tuesday, May 22

KALAU DAH TERSILAP APA NAK BUAT YE USOP JEDUL.......


Pada Suatu Hari, Usop Jendul Nak Belikan Hadiah Harijadi Untuk Kekasih Barunya, Mek Ayu. So Si Usop Ni Pun Ajaklah Adik Perempuan Sepupunya Untuk Temankan Dia Shopping Kat SOGO. Oleh Kerana Mereka Baru Dua Bulan Berkawan, Jadi Si Usop Jendul Membuat Keputusan Untuk Membelikan Mek Ayu Satu Topi Kain Fesyen Baru Saje, Supaya Taklah Nampak Dia Beriya-Iya Sangat. 

Adik Sepupu Usop Pulak Pegi Beli Satu Seluar Dalam Hitam Berbunga-Bunga Baru Sebab Ada Sale Hari Itu. Masa Membayar, Dengan Tak Sengaja Cashier Dah Tertukar Kotak Topi Kain Hitam Tu Dengan Seluar Dalam Hitam Adik Sepupu Usop!

Selepas Membayar Usop Jendul Pun Terus Pergi Kaunter Hadiah Dan Suruh Diorang Bungkus Tanpa Check Dulu. Kemudian Dia Balik Ke Rumah Dan Tulis Surat Untuk Mek Ayu Serta Mengeposkannya Bersama Hadiah Yang Dah Tersilap Tu.

Surat Yang Dia Tulis Tu Berbunyi Cam Nie :

Istimewa Untuk Kekasihku Mek Ayu,
Usop Pilih Hadiah Nie Kerana Ayu Tak Pernah Pakai Bila Kita Keluar Jalan-Jalan Dan Selalu Mengadu Sebab Panas. Kalau Bukan Sebab Adik Sepupu Usop, Usop Dah Nak Beli Yang Lagi Jarang Supaya Kalau Berpeluh Tak Lembab Sangat. Tapi Usop Tengok Adik Sepupu Usop Pakai Yang Ada Bunga Tu Nampak Cantik Pulak. Usop Pilih Warna Hitam Tu Supaya Tak Nampak Kotor. Promoter Yang Jual Tu Tunjuk Dia Punya Dah Seminggu Tak Basuh. Nampak Elok Aje! Usop Suruh Dia Try Ayu Punya Sebab Saiz Promoter Tu Lebih Kurang Ayu Je. Memang Cantik Dan Menarik! Harapnya Ayu Suka Sebab Usop Rasa Memang Sesuai Dengan Ayu. Tak Sabar Rasanya Nak Tengok Ayu Pakai Depan Usop. Usop Harap Ayu Akan Pakai Untuk Usop Hujung Minggu Nie.
Salam Sayang Untuk Kekasihku, Mek Ayu...
P/S : Kalau Ayu Nak Pakai, Usop Nampak Stail Terbaru Ialah Dengan Melipat Bahagian Depan Dan Menampakkan Sedikit Rambut.
Yang Menyayangimu,
Usop Jendul 
Moral : Jangan Tergesa-Gesa Kalau Buat Apa-Apa Tu. Biar Lambat Asal Selamat. Kengkawan Tentu Dapat Bayangkan Apa Yang Usop Jendul Terima Bila Dia Bertemu Kekasih Barunya Mek Ayu Tu...!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MUSANG BERBULU AYAM MASIH BERLERLUASA?


Sewaktu kes liwat yang melibatkan Anwar dengan saiful hendak dibicarakan pada 2008 dan 2009, Anwar bermati-matian menolak Peguam Negara , Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai ketua pendakwaraya.Akhirnya Peguam Negara menarik diri daripada mengendalikan kes berkenaan dan menyerahkannya kepada Peguamcara Negara , Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden.

Sepanjang perbicaraan berjalan, banyak kerenah Anwar dilayan oleh pendakwaraya dan pihak pendakwaraya juga dilihat terlalu mengikut kerenah pihak peguam Anwar. Banyak suara-suara sumbang ketika itu yang menuduh Peguam Negara telah dibeli oleh Anwar dan Anwar akan bebas.

Akhirnya benar Anwar dibebaskan....

Dah bebas satu hal....kemudian nak failkan rayuan pun puas didesak. Setelah desakan demi desakan , dah sampai saat-saat akhir sebelum tempoh merayu tamat barulah rayuan dikemukakan oleh pihak pendakwaraya...

Kenapa kerenah Anwar dilayan ?

Kenapa Anwar bebas ?

Kenapa susah nak buat rayuan ?

Semuanya telah terjawab hari ini.....

Kemunculan bekas Peguamcara Negara , Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden sebagai peguambela Anwar dalam kes rusuhan bersih di Mahkamah Sesyen KL hari ini menjawab segala persoalan diatas.

Selamat maju jaya kepada Datuk Yusof. Nama dan khidmat Datuk selama berpuluh-puluh tahun akhirnya tercalar begitu sahaja. Jangan salahkan masyarakat jika mereka memandang Datuk sebagai api dalam sekam atau gunting dalam lipatan, kerana Datuk sendiri yang dedahkan pekung busuk Datuk selama ini.

ALAHAI NURUL IZZAH!!! LUBANG SUDAH PECAH DER?




Apa nak jadi nie dulu bapaknya kena dedah akan tetapi kini tiba pulak giliran Nurul Izzah pulak.Kalau orang luar tue susah skit nak pecaya akan tetapi kali nie orang sendiri der.....Bab yang MKP janjikan tunggu ajelah Parlimen Bubar .Berikut dedahan dari M. Parthiban yang MKP ambil dari Agenda Daily....

TIBAI menurunkan barisan penceramah yang sama di Gombak dan Ampang cuma yang istimewa di Lembah Pantai ini adalah kemunculan yang tidak disangka-sangka, M. Parthiban yang merupakan bekas pegawai khas Nurul Izzah.

M. Parthiban (gambar) yang terima sms ugutan sejurus sebelum berucap bagaimanapun meneruskan ucapannya dan menceritakan perangai sebenar Nurul Izzah sehingga menyebabkan beliau meletak jawatan.

Sebelum itu, M. Partibhan yang yang menyertai PKR sejak 12 tahun lalu umum keluar dari parti itu bersama lebih 200 anggota cabang Lembah Pantai dan menubuhkan Persatuan Gerakan Semangat 1Malaysia (SESAMA), sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pelbagai kaum, yang menyokong Barisan Nasional (BN).

Bekas Ketua Biro Kebajikan dan Masyarakat PKR Lembah Pantai itu berkata apa yang digambarkan oleh PKR mengenai Nurul Izzah kononnya bekerja di atas dasar telus dan bersih adalah pembohongan semata-mata.

"Saya tidak sanggup bekerja lagi dengan manusia yang bermuka-muka sepertinya dan telah meletakkan jawatan. Beliau tidak pernah menjalankan kewajipan sebagai ahli Parlimen Lembah Pantai.

"Beliau tidak pernah bertemu masyarakat apatah lagi melawat orang uzur, sakit atau ditimpa kematian di Lembah Pantai. Perkataan yang selalu digunakannya adalah I'm rushing, I'm rushing. Anda boleh bertanyakan kepada wartawan Sinar Harian jika tidak mempercayai kata-kata saya," tegas M. Parthiban di hadapan lebih 2000 hadirin.

"Saya telah menjalankan tugas sebagai pengarah kebajikan dan kemasayarakatan di seluruh Lembah Pantai untuknya. Segala masalah penduduk telah saya unjurkan kepada beliau melalui email.

"Yang mendukacitakan, apabila beliau (Nurul Izzah) berjumpa wartawan, mula berlakon untuk mendapatkan populariti seolah-olah turun padang dan mendapatkan semua maklumat dari penduduk. Nurul Izzah hanya tahu menyelit dicelah-celah aktiviti yang diusahakan oleh saya.

"Saya boleh cabar dan bertanya kepadanya kerana beliau memang tidak tahu dimana Lorong Asrama, dimana lokasi-lokasi lain di sini," kata M. Parthiban.

"Saya dipanggil kembali dan dipujuk oleh Nurul Izzah untuk menarik kembali perletakan jawatan kononnya ada imbuhan di Selangor. Saya juga telah dipanggil beliau untuk melepaskan jawatan sebagai Yang DiPertua Kelab Penyokong Pas tanpa memberikan sebarang alasan yang konkrit," ujar M. Parthiban.


- Posted using BlogPress from my iPad

MASUK PAS NIE ADA MOTIF KE DATO'?


Heboh beb kat blog pembangkang dok pukul canang kata Dato Fauzi Masuk PAS nie,Apa yang depa nie tak faham bila orang kecewa dan tertekan dengan sesuatu depa akan masuk kedalam parti PAS.

 
  Kepada Dato Fauzi tengok nie dulu sebelum terlambat,PAS nie cuma nak ambil kesempatan dari apa yang ada pada Dato.Sikap dan perangai depa nie jelas akan berkomplot dengan sapa saja asalkan matlamat dan niat depa tercapai.macam kartun hasil dari pada rakan MKP nie telah menguraikan sikap dan matlamat depa melacurkan agama untuk kepentingan politik.......
 

Ceramah bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Dato Fauzi Shaari yang menyerahkan borang menyertai PAS malam tadi.Tak ada ape pun yang mengutuk kerajaan yang telah dibongar oleh Dato Fauzi nie cakap akan tetapi ini bukan lah yang terakhir artikel tentang Dato akan kuar....

TERKINI ANWAR DAN AZMIN DIDAKWA?




Anwar Ibrahim hadir ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, pagi ini bagi mendengar sebutan kes didakwa atas tuduhan mengingkari perintah larangan mahkamah memasuki Dataran Merdeka pada 28 April lalu.

KUALA LUMPUR: Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden parti itu, Mohamed Azmin Ali didakwa di Mahkamah Sesyen sebentar tadi atas tuduhan mengingkari perintah larangan mahkamah memasuki Dataran Merdeka pada 28 April lalu.

- Posted using BlogPress from my iPad

KRONOLOGI ISU ISTIJUARA SDN BHD – @RajaNongChik BAGI KONTRAK PADA SENDIRI?



Bukan senang nak jadi Menteri ni kan?Banyak fitnah yang cuba ditabur oleh pihak pembangkang akan tetapi setiap tomahan serta fitnah harus dikekangang dengan cara yang betul dan berhemah.Kalau tidak nanti melarat pulak macam kes NFC dan sebagainya.Penjelasan perlu tepat dan berdasarkan bukti yang nyata.

Dah lah tanggungjawabnya maha berat, tapi yang paling tak tahan sekali ialah fitnah yang diterima, bukan sahaja terhadap diri sendiri, tapi turut melibatkan ahli keluarga!Menteri yang terkini kena fitnah ialah Dato’ Raja Nong Chik, Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Apa fitnahnya? Kononnya Dato’ Raja Nong Chik salahguna kuasa untuk beri kontrak Kementerian Belia dan Sukan kepada syarikat anaknya, Istijuara Sdn Bhd.

Sebenarnya aku bila dengar fitnah ni pun dah jadi hairan. Dato' Raja Nong Chik ialah Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar. Dia bukannya pegang Kementerian Belia dan Sukan, jadi macam mana dia boleh bagi kontrak kat anak dia?

Takpalah, mari kita kaji kronologi isu ni untuk buktikan bahawa ianya langsung tidak berasas.

Apa penjelasan kepada fitnah ni?

Istijuara Sdn Bhd dapat Surat Niat (letter of Intent) untuk membekal, memasang dan menyelenggara peralatan untuk Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bandar Penawar, Johor dari KBS pada tahun 2006. Pada masa itu, Dato' Raja Nong Chik takda sebarang pegangan saham dalam Istijuara Sdn Bhd. Ini bermakna Istijuara Sdn Bhd dapat kontrak tu atas daya usaha mereka sendiri.

Dato’ Raja Nong Chik beli Istijuara Sdn Bhd pada tahun 2007 dan letakkan bawah nama anaknya. Pada masa itu, Dato’ Raja Nong Chik belum jadi Menteri lagi. Sebagai ahli perniagaan, takda salahnya dia nak beli saham mana-mana syarikat.

Dato’ Raja Nong Chik jadi Menteri pada tahun 2009.

Pada tahun 2010, kompleks IKBN Bandar Penawar siap. Bila dah siap, baru Surat Tawaran (Letter of Award) dikeluarkan kepada Istijuara Sdn Bhd. Mengapa kena tunggu siap baru keluar Surat Tawaran? Sebabnya Kerajaan nak pastikan spesifikasi peralatan adalah up to date. Kalau dia bagi Surat Tawaran (Letter of Award) pada tahun 2006 bersekali dengan Surat Niat (Letter of Intent) maka spesifikasinya tentulah spesifikasi tahun 2006 sedangkan kompleks hanya akan siap pada tahun 2010! Bayangkanlah, kompleks serba canggih guna peralatan kuno dan out of date!

Kesimpulannya?

Istijuara Sdn Bhd dapat kontrak takda kena-mengena dengan Dato’ Raja Nong Chik sebab dia bukan pemegang saham pada masa itu.

Dato’ Raja Nong Chik beli Istijuara Sdn Bhd dan letakkan bawah nama anaknya sebelum dia jadi Menteri, dan selepas Istijuara dapat kontrak IKBN.

Tempoh di antara Surat Niat (Letter of Intent) dan Surat Tawaran (Letter of Award) adalah kerana menunggu kompleks siap bagi memastikan spesifikasi peralatan up to date. Ini adalah Standard Operating Procedure (SOP) perolehan Kerajaan.Jadi, apa yang pembangkang nak kecoh-kecoh kononnya ada salahguna kuasa? Nampak jelas semua proses mengikut prosedur dan lunas undang-undang.

Sengaja je diorang seronok tabur fitnah!!!

p/s: Kalau nak tengok dokumen-dokumen berkaitan, boleh tengok di sini.kredit kepada apa kecoh-kecoh lu punya artikel mantop dan terbaik........

Saya Masih Setia Pada UMNO Zamhuri Pohon Maaf


1. Ramai di antara kita ahli UMNO, termasuk saya yang rasa kecewa dengan birokrasi dan korupsi di kalangan pegawai kerajaan dan kapten GLC.

2. Ada kalanya kita tahu, kaum lain dan orang lain yang bukan UMNO, selalunya kroni pegawai dan kapten GLC mendapat apa yang mereka mahu melalui pelbagai jalan yang tidak telus, termasuk melalui rasuah.

3. Kita tidak nafikan ada juga di kalangan pemimpin politik yang rasuah dan menyalah gunakan kuasa, tetapi berdasarkan pengalaman saya sendiri, jumlah ini jauh lebih kecil berbanding pegawai kerajaan dan kapten GLC yang rasuah

4. Pemimpin tertinggi parti membuat dasar di dalam mesyurat majlis tertinggi, manakala Ahli Parlimen membuat dasar dan meluluskan bajet untuk melaksanakan dasar tersebut di Parlimen. Bagaimanapun pelaksana dasar dan pengurus kewangan bagi pelaksanaan dasar adalah pegawai kerajaan dan kapten GLC.

5. Rakyat, termasuk ahli UMNO akan kecewa bila pelaksanaan dasar tidak dilaksanakan secara efisien, telus, betul dan tepat pada waktunya, sehingga impak dan limpahan dari suatu dasar yang baik tidak dapat dirasai oleh rakyat, seperti apa yang berlaku semasa tempoh Rancangan Malaysia Ke-9. Sepanjang pengalaman saya, terdapat sejumlah Little Napoleon di kalangan pelaksana dasar baik di kalangan pegawai kerajaan dan kapten GLC sehingga menjejaskan nama baik institusi kerajaan dan GLC, kerajaan BN, dan maruah diri dan keluarga mereka.

6. Lebih mengecewakan lagi bila ahli UMNO diberi layanan kelas kedua dan didiskriminasikan dalam pengagihan sesuatu peluang. NGO yang saya pengerusikan misalnya, tidak diberi peluang untuk membuktikan kebolehan, semata-mata kerana ada pegawai dalam kementerian tertentu yang mahu mengelakkan isu apabila memberikan peluang kepada NGO yang diketuai oleh ahli parti politik UMNO.

7. Kecewa? Ya saya juga kecewa.

8. Bezanya, saya faham bahawa dari segi dasar, dasar yang disokong dan diluluskan oleh pemimpin parti dan Ahli Parlimen BN adalah dasar yang baik dan diberikan bajet yang mencukupi untuk pelaksanaannya. Bagaimanapun masalahnya adalah dari segi pelaksanaan yang akan di`hijack' oleh pelaksana dasar di kalangan pegawai kerajaan dan kapten GLC, atau institusi yang diberi amanah untuk melaksanakan dasar yang telah diluluskan, dan mungkin sejumlah kecil pemimpin politik dalam kerajaan yang korup.


9. NKP UMNO Bahagian Kampar juga kecewa. Berdasarkan video di atas, saya mengandaikan bahawa pertama, dia kecewa dengan Pegawai Kerajaan, mungkin DO.Kedua, dia kecewa kerana Dasar yang diluluskan oleh Kerajaan BN tidak dilaksanakan dengan telus. Ketiga, dia kecewa dengan sikap mengutamakan kroni dan tidak amanah pegawai yang boleh memberikan peluang kepada kaum lain secara kowtim. Keempat, bila dia menyebut nama Amin, dia kecewa dengan sikap `little Napoleon' dalam pejabat kerajaan yang terlibat. Kelima, dia kecewa kerana tidak mendapat peluang walaupun dia kaum Melayu dan dia ahli UMNO.

10. Dia kecewa. Saya percaya ramai orang Melayu dan ahli UMNO dapat memahami kekecewaannya kerana mereka juga (termasuk saya) pernah menyaksikan dan mengalami perkara yang hampir serupa walaupun tidak sama.

11. Persamaan kami semua, kami kecewa, tidak gembira dan tidak suka dengan apa yang dilakukan oleh pegawai kerajaan dan kapten GLC tertentu sehingga rakyat, termasuk ahli UMNO menjadi mangsa amalan rasuah, kronisme dan diskriminasi. Sedikit sebanyak, rakyat juga akan merasa marah dengan pemimpin kerajaan BN yang mentadbir kementerian dan agensi serta yang mengawasi GLC terbabit kerana dilihat sebagai lemah dan tidak mampu melaksanakan tanggung jawab mereka.

12. Perbezaan kami dan dia, saya percaya ramai orang UMNO diluar sana yang tidak setuju dan mengutuk perbuatan meninggalkan perjuangan agama, bangsa dan negara kerana kecewa, lebih-lebih lagi jika kekecewaan itu bukan atas sebab dasar dan prinsip perjuangan, sebaliknya disebabkan tidak mendapat kepentingan material yang dikehendaki. Apa lagi bila dia keluar untuk bersekongkol dengan parti yang memperjuangkan dasar yang bertentangan dengan perjuangan agama, bangsa dan negara,

13. Bagi pemimpin di atas, dengar-dengarlah suara hati rakyat, mereka bukan buta. Mereka marah dengan penjawat awam dan kapten GLC yang korup dan menyalah gunakan kuasa. Bukan semua, tapi mereka memang wujud.TFR

Monday, May 21

i-PHONE TERBARU HANYA RM2,20?

biar betul der harga macam tue betul-betul murah der.Macam mana nak dapatkannya tapi sebelum tue tengok dan scroll sampai bawah

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-

-
-
-

Keluaran terbaru...apple ipod with Vitamin C..hahhahaha..
P/S gambar diatas sekali tue cuma sebagai hiasan der.....

Video & Gambar Hot: 18SX Sahaja - Aktres Neelofa Yang Jelita Hanya Dengan Pakaian Seksi Dan Berkemban?


Siapa tidak kenal Neelofa.. Artis yg mempunyai wajah yang cantik dan menawan...


Neelofa dikatakan berpakaian seksi dalam sebuah video klip 
MTV Tilu dengan lagu yang bertajuk "Ku Bukan Aku"

Jom tengok video ini dan bagi pendapat anda...



Tapi jangan pulak salahkan orang lain jika gambaq macam nie tersebar.Puak PKR salahkan penyebar gambaq nie akan tetapi pemimpin terkutuk mereka pulak diagungkan dan dipertahankan oleh al jumud serta penjilat tegar der?Kalau pemimpin macam nie nak jadi PM malulah Malaysia dimata dunia,Selama ini pemimpin UMNO/BN dah buat bermacam-macam untuk menaikan nama Malaysia dimata dunia.....hayati lagu dari Ella nie der.,,,,,


NAMA PELIK DIDEDAHKAN OLEH THESTAR ?


Jika the Star tidak mendedahkan beberapa nama pelik yang terkandung dalam senarai pengundi berdaftar, pasti pembangkang dan BERSIH akan meroyan lagi kerana tidak percaya bahawa nama-nama tersebut adalah sah.

Sekali pandang, nama-nama pelik tersebut memang kelihatan seperti ‘main-main’ atau rekaan. Antaranya, ‘S’, ‘Atas Jalan’, ‘Tepi Jalan’, ‘Machine Gun’, ‘Boeing’, ‘Elvis Presley’ dan macam-macam lagi. Namun, menurut SPR, nama-nama tersebut benar-benar wujud kerana terdapat rekod kad pengenalan yang sah. Selain itu, SPR mengakui bahawa terdapat lebih kurang 15,000 nama di mana rekod pendaftaran undi dengan rekod kad pengenalan mereka adalah tidak sama. Bagi kes seperti ini, SPR tidak ada hak untuk membuang mereka dari senarai pengundi selagi mereka berdaftar sebagai warganegera yang sah.

Begitu juga dengan masalah di mana terdapat lebih kurang 1,000 pengundi yang berumur lebih 100 tahun yang menimbulkan berbagai keraguan dan tandatanya. Bagaimanapun, SPR tidak berhak untuk membuang nama mereka dari senarai pengundian selagi tiada rekod kematian yang dikemaskini oleh waris mereka.

Menurut SPR juga, kini terdapat lebih kurang 3.7 juta warga yang layak mengundi tetapi belum berdaftar dengan mereka.

Apa yang pasti SPR telah melakukan segala-galanya bagi memastikan senarai undi benar-benar bersih namun beberapa perkara seperti yang disebut di atas telah menyukarkan kerja-kerja pembersihan ini.

Walau apapun, ini adalah perkara biasa bagi semua negara demokrasi di dunia menghadapi kesukaran memastikan senarai undi benar-benar bersih.

Memandangkan pengundi berdaftar masa kini adalah berjumlah 12.5 juta, maka jumlah senarai yang meragukan iaitu 15,000 – 16,000 adalah amat rendah sekali. Lebih-lebih lagi, bukan semua pengundi tersebut berada di daerah yang sama. Selain itu, dengan meletakkan status sebagai ‘senarai meragukan’ tidak bermakna kesemua 15,000 – 16,000 itu adalah benar-benar tidak sah.

Kerana itulah kita menyatakan bahawa tindakan membawa perjuangan BERSIH ke jalanraya adalah satu tindakan yang tidak masuk akal atau lakonan yang berlebihan. Lebih pelik lagi bila kedengaran laungan untuk menjatuhkan kerajaan dalam perhimpunan BERSIH 3.0. Apakah logik untuk menggulingkan kerajaan hanya kerana terdapat 15,000 – 16,000 nama yang meragukan dalam senarai undi?

Apakah pembangkang yakin yang mereka boleh menang dan menjadi pemerintah sekiranya dapat mengesahkan bahawa kesemua 16,000 orang itu tidak wujud?

Hakikat yang perlu pembangkang terima ialah SPR telah melakukan yang terbaik dan sekiranya pembangkang kalah lagi dalam pilihanraya kali ini, ia adalah kerana rakyat semakin muak dengan lakonan keterlaluan pemimpin-pemimpin pembangkang dan menyampah dengan BERSIH.

Jika pembangkang ingin menang pilihanraya, sebenarnya mereka tidak perlu berdemonstrasi atau menuduh polis, SPR dan kerajaan itu dan ini.

Apa yang mereka perlu lakukan ialah tunjukkan kematangan, bekerja dengan sopan dan cakaplah serupa bikin. Sebaliknya, sikap pembangkang terhadap SPR dan kerajaan telah menjauhkan lagi rakyat dari mereka. Justeru, walaupun senarai undi dapat dibersihkan seratus-peratus kita tidak yakin yang mereka akan mampu menang pilihanraya.
MKP Ayat Sempoi : Nama nie yang buatkan Ambiga meroyan anjurkan BERSHIT der?

18,000 MELAYU PULAU PINANG DIHALAU DAP?


Lebih 18,000 orang Melayu Pulau Pinang terpaksa berhijrah ke negeri lain di antara 2009 hingga 2010 kerana tidak mampu menampung kos sara hidup yang terlalu tinggi di negeri kelahiran mereka.

Mengikut satu kajian dikeluarkan Oktober tahun lalu, jumlah penduduk Melayu berkurangan daripada 654,300 orang pada 2009, kepada 636,146 orang pada 2010, iaitu penyusutan 18,154 orang dalam tempoh setahun.

Tidak ada satu pun projek perumahan untuk bela nasib rakyat miskin. Malah, di Balik Pulau (kawasan majoriti Melayu) dibangunkan projek mewah yang harga rumahnya bermula RM500,000 ke atas. Apa erti semua ini? Bukankah ini agenda tersusun, terancang dan halus untuk meminggirkan serta mengusir Melayu dari negeri strategik seperti Pulau Pinang.

Dr Mohammad Fairus Khairuddin, Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang yang pernah bersama menyusun agenda ini turut menyesal.

Berikutan itu, jumlah penduduk Cina yang berjumlah 670,400 orang pada 2010 menjadi kumpulan etnik terbesar iaitu 42.9 peratus, manakala Melayu 40.7 peratus. Ini berbanding pada 2009, orang Melayu menjadi kumpulan terbesar iaitu 42.4 peratus, manakala kaum Cina (40.9 peratus).

Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dr Mohammad Fairus Khairuddin yang membuat pendedahan berkenaan mendakwa hasil kajian itu membuktikan Bumiputera Pulau Pinang dipinggirkan secara halus oleh kerajaan negeri pimpinan cina DAP.

Mohammad Fairus yang pernah berkhidmat selama dua tahun di bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga mendakwa tahu rancangan dan strategi disusun kerajaan negeri itu dalam melaksanakan dasar peminggiran Melayu di Pulau Pinang.

“Nasib Melayu Islam di Pulau Pinang semakin kritikal. Statistik terbaru mendedahkan ramai orang Melayu membawa diri ke negeri lain kerana tidak mampu menampung kos kehidupan yang semakin tinggi.

“Rakan-rakan di Dewan Undangan Negeri (DUN) sering bertanya kepada Guan Eng, selepas empat tahun memerintah Pulau Pinang, mana projek perumahan rakyat miskin dan golongan marhaen?

“Tidak ada satu pun projek perumahan untuk bela nasib rakyat miskin. Malah, di Balik Pulau (kawasan majoriti Melayu) dibangunkan projek mewah yang harga rumahnya bermula RM500,000 ke atas. Apa erti semua ini?

“Bukankah ini agenda tersusun, terancang dan halus untuk meminggirkan serta mengusir Melayu dari negeri strategik seperti Pulau Pinang,” katanya berucap merasmikan Himpunan Perguruan Silat Batu Pahat di Dataran Sungai Suloh, Senggarang dekat sini, semalam.

Beliau juga mendakwa Guan Eng dan pemimpin DAP apabila berdepan orang Melayu cakap manis tetapi di belakang memburukkan Melayu, tanpa mengetahui beliau memahami bahasa Mandarin yang mereka tuturkan.

“Saya tahu rahsia dan rancangan mereka,” katanya.

Kajian Pusat Penyelidikan Sosio Ekonomi Pulau Pinang (PReCISE) yang dikeluarkan Oktober lalu juga menunjukkan purata harga rumah melebihi RM500,000 seunit di negeri itu dikenal pasti antara faktor ramai orang Melayu berhijrah ke kawasan luar bandar dan negeri jiran sejak 2010.

Kajian itu mendapati purata harga rumah di Pulau Pinang pada 2011 melonjak kepada RM540,000 seunit, iaitu lapan kali lebih tinggi daripada purata pendapatan tahunan isi rumah, iaitu RM67,500.

Malah, purata harga rumah itu adalah kira-kira 27 peratus lebih tinggi berbanding Kuala Lumpur, iaitu RM390,000 seunit.

Mohammad Fairus yang juga berkata, episod yang melanda bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim turut mendedahkan wajah sebenar Guan Eng dan DAP.SRO

Siapa Sebenarnya ‘Kuasai Media’ Dan Menyekat ‘Kebebasan Bersuara’


Laungan demokrasi, kebebasan media, kebebasan bersuara, ketelusan, tadbir urus yang baik (good governance) dan macam-macam lagi adalah antara slogan yang sering dilaungkan oleh parti politik.

Tidak ketinggalan pakatan 3P - DAP, Pas dan PKR. Memang menarik kata-kata itu tetapi sejauh mana keupayaan untuk melaksanakannya?

Berjanji dan bercakap sebelum berkuasa memang mudah kerana modalnya hanyalah air liur tetapi untuk mengotakannya setelah berkuasa bukanlah senang. Jika janji dikota pun mungkin melibatkan kroni atau suku sakatnya. Kata orang sekadar ada, bagi ‘menutup mulut’ pengkritik dan jika tidak mampu dilaksanakan, mereka akan menuding jari mencari silap orang lain. Akhirnya janji yang ditabur hanyalah janji palsu dan terjadi cakap tak serupa bikin atau bikin tak serupa cakap.

Kebebasan Media

Adakah pakatan 3P benar-benar mengamalkan kebebasan maklumat melalui media? Selepas memerintah Pulau Pinang, Perak dan Selangor, kebebasan media hanya menjadi slogan. Di Selangor, Utusan Malaysia diharamkan penjualannya di semua pejabat kerajaan negeri termasuk pihak berkuasa tempatan. Baca boleh tetapi bukan untuk dijual. Malahan agensi di bawah kerajaan negeri juga khabarnya diharamkan untuk membeli iklan. Keadaan yang sama juga berlaku di Perak ketika pemerintahan 3P. Di Pulau Pinang, wartawan yang tidak ‘sehaluan’ dengan kerajaan negeri akan ‘digam’, tidak dibenarkan membuat liputan di Komtar, bangunan yang menempatkan ‘Kabinet’ kerajaan negeri DAP. 

Wartawan media cetak dan elektronik sudah mengalami pengalaman ‘dipulau’ oleh kerajaan negeri. Wartawan Utusan Malaysia bukan saja tidak dijemput meliputi sebarang majlis yang melibatkan Ketua Menteri tetapi juga dilarang membuat liputan Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) sedangkan rakyat berhak tahu apa yang berlaku di dewan kerana di situ ada wakil rakyat yang mewakili parti politik yang menyokong kerajaan negeri dan sebaliknya. Malahan baru-baru ini juga, Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri di- dakwa cuba mempengaruhi sekolah Cina di negeri itu supaya tidak melanggan Utusan Malaysia dan Berita Harian. Inikah kebebasan media yang dilaungkan oleh Parti Tindakan Demokratik itu? 

Entah apa nasib media cetak yang tidak sehaluan dengan DAP jika mereka menduduki Putrajaya. Baru berkuasa di sebuah negeri, mereka sudah mengawal ‘pergerakan’ media tertentu. Secara tidak langsung, kerajaan DAP sudah ‘menguasai media’. Mereka boleh menentukan siapa yang boleh buat liputan dan siapa yang tidak. Di Pulau Pinang, Guan Eng sudah pun merealisasikan hasrat bapanya, Lim Kit Siang pada satu masa dulu untuk menjadi ‘ketua menteri yang berkuasa’.

Berbalik kepada Selangor, walaupun Utusan Malaysia diharamkan penjualan di premis kerajaan negeri, baru-baru ini terbongkar kegiatan pihak tertentu memasukkan akhbar Selangor Kini terbitan kerajaan PKR dan Harakah terbitan Pas ke dalam akhbar Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia. Siapakah yang bertanggungjawab? Apakah motif di sebalik kerja kotor ini? Walaupun tidak melibatkan keseluruhan akhbar itu tetapi sedikit sebanyak ia cuba mempengaruhi pembaca Utusan Malaysia.

Kebebasan Bersuara

Lihatlah apa yang berlaku kepada Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr. Hasan Ali yang ketika itu menyandang jawatan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor dan Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang ketika itu menyandang jawatan Ahli Dewan Negara. Mereka menjadi mangsa kerana menentang dua perhimpunan yang tidak sepatutnya diadakan. Dr. Hasan dipecat kerana beliau bersuara supaya rakyat tidak diheret menyertai perhimpunan haram Kempen Bebaskan Anwar 901 pada 9 Januari 2012 semata-mata bagi mempertahankan isu peribadi Anwar Ibrahim. Beliau yang tidak rela anak-anak muda diheret sama dalam perhimpunan itu membidas Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Abdul Rani Osman yang menggesa ahli parti itu untuk menyertai perhimpunan tersebut. Akibat kenyataannya itu, Dr. Hasan dipecat tanpa dipanggil membela diri. Pemecatan serta merta itu menyebabkan beliau digugurkan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Begitu juga nasib yang menimpa Tunku Abdul Aziz. Naib Pengerusi DAP ini bersuara menyatakan pandangannya yang tulus ikhlas sebagai rakyat Malaysia. Beliau menolak demonstrasi Bersih 3.0 diadakan di Dataran Merdeka kerana DBKL tidak membenarkannya.

Pada masa yang sama, pengalamannya juga menunjukkan dalam kebanyakan kes, demonstrasi aman akan bertukar menjadi ganas. Baginya jika polis menasihatkan untuk menukar laluan dan tempat berhimpun, itu adalah apa yang patut dilakukan kerana polis adalah pihak berkuasa keselamatan. Jangan langgar undang-undang. Kesimpulannya Abdul Aziz mahu semua pihak mendukung salah satu prinsip Rukun Negara iaitu Kedaulatan Undang-Undang.

Tetapi pandangannya tidak selari dengan kehendak pemimpin utama DAP terutama Guan Eng dan bapanya Kit Siang yang mahu rakyat menyertai demonstrasi Bersih 3.0 itu walaupun undang-undang melarangnya.

Akhirnya sebagai pembalasan, DAP tidak melanjutkan tempoh Senator beliau yang akan berakhir pada 31 Mei. Begitulah laungan kebebasan bersuara dalam parti demokratik itu yang sebenarnya terpaksa mengikut ‘syarat’ yang ditetapkan. Ia amat terbatas. Anda boleh bersuara tetapi jangan menyongsang pendirian parti.

Bagi Dr. Hasan dan Abdul Aziz, mereka sepatutnya berdiam diri dan membiarkan ‘kemungkaran’ berlaku. Mereka perlu diam walaupun tahu perhimpunan seperti itu mengganggu privasi banyak pihak - orang awam tempatan, pelancong, pemandu teksi, peniaga dan sebagainya.

Nampaknya, hadis ‘katakanlah kebenaran itu walaupun ia pahit’ tidak boleh dipakai oleh pemimpin Pas, apatah lagi DAP walaupun corak pemerintahannya mahu mengikut seorang khalifah. Mungkin rakan-rakan Exco Melayu Islam dalam kerajaan negeri Pulau Pinang perlu menerangkan kepada Guan Eng mengenai maksud hadis ini.

Apakah perasaan DAP jika orang lain melanggar undang-undang? Apakah undang-undang ini tidak boleh dipakai?

Nasib baik Abdul Hadi Awang adalah Presiden Pas. Jika tidak, beliau juga akan mengalami nasib seperti Hasan Ali dan Abdul Aziz kerana bercakap tidak senada atau selari dengan pendirian pakatan 3P. Mujurlah Karpal Singh (Pengerusi DAP) hanya meminta Abdul Hadi ‘diam’, bukannya meminta disingkirkan.

APA NIE BERSIH 4.0 PULAK DAH?


Kediaman Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga terus menjadi sasaran protes dan yang terbaru, kumpulan peniaga dikenali sebagai Majlis Tindakan Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur merancang menganjurkan 'Bersih 4.0' dengan membuka 60 lot perniagaan di sepanjang Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara di sini minggu ini.

Pihak penganjur berkata pihaknya mahu mengajar individu yang bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kerugian mereka alami ekoran perhimpunan-perhimpunan Bersih sebelum ini.

Pengerusi majlis itu, Datuk Jamal Md. Yunos, berkata, penganjuran 'Bersih 4.0' berbeza sama sekali dengan perhimpunan Bersih, Bersih 2.0 dan Bersih 3.0.

Menurutnya, dengan 'protes' tersebut, peniaga-peniaga yang terlibat mahu Ambiga merasai sendiri 'nikmat' apabila keharmonian di sesuatu tempat itu dicemari.

"Esok kita akan turun untuk mengadakan lot-lot perniagaan dan kita akan sediakan 60 lot untuk peniaga.

"Pada Selasa, kita akan pergi ke pejabat Datuk Bandar (Kuala Lumpur), untuk memohon permit perniagaan yang akan berlangsung pada 24 dan 25 Mei ini," katanya ketika pelancaran Perhimpunan Bersih 4.0 di Dataran Madras, Lorong Tuanku Abdul Rahman di sini semalam.

Perhimpunan yang mendapat sokongan persatuan-persatuan peniaga serta badan bukan kerajaan (NGO) itu dijangka disertai lebih 10,000 orang dan pihak penganjur menyasarkan pendapatan RM300 hingga RM500 sehari.

Ia akan berlangsung bermula jam 3 petang hingga 8 malam.

Malah, sekiranya mendapat sambutan menggalakkan, pihak penganjur akan memohon permit kekal perniagaan di situ kerana menyifatkan ia sebagai lokasi berpotensi.

@Nor4Danish Semuanya Berdasarkan Gambar Ini?

Adakah ini dapat dicipta tanpa persetujuan tuan punya diri.


Kami hanya menyampaikan apa yang sepatutnya buat tatapan peminat.Selain dari itu biarlah yang satu itu menentukan.Susulan penyiaran foto-foto ghairah Nora Danish melalui majalah Glam edisi Mei/Jun 2012 semasa dia mengerjakan umrah di tanah suci Mekah baru-baru ini, akhinya pelakon jelita ini membuka mulut bagi menjelaskan keadaan sebenar.

Memetik kenyataannya kepada Kosmo, “Saya akui gambar-gambar saya yang tersiar itu agak melampau dan mengaibkan saya. Saya sendiri berasa malu kerana berpakaian sebegitu tambah lagi dengan status saya sebagai ibu tunggal. Saya tahu itu salah saya, saya mohon maaf kepada semua pihak atas keterlanjuran saya.”READ MORE OHBULAN

Sunday, May 20

18SX : MACAM NIE PUN JADI? CIBAI


Apa nie yang bebudak dua ekoq nie buat kat atas buaiyan nie.Adakah kita mahu budaya ini berkembang tanpa pengekangan dari pihak yang sepatutnya.Ambiga telah membawa budaya ini masuk kesini dan antara sedar atau mesti ada halangan dari pihak yang berwajib....

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad berkata, adalah haram bagi umat Islam menyokong Datuk S.Ambiga kerana Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bebas dan Adil (Bersih) itu merupakan pejuang tegar kepada amalan seks songsang di negara ini.

Sehubungan itu, beliau yang juga tokoh agama berkata, umat Islam yang terlibat dalam perhimpunan Bersih wajib malu kerana dikepalai oleh pejuang yang menyokong perkara bercanggah dengan agama.



Video dibawah oleh TIBAI pulak dedahkan Anwar ada hubungan dengan pelajar lelaki yang disebuah universiti...Dua ekoq nie anwar dan ambiga perlu dinyahkan dari bumi bertuah Malaysia..


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive