Tuesday, May 29

VIDEO PALING GAMPANG PERNAH AKU TENGOK?


Dah macam gampang pulak dan menyampah MKP tengok video nie siap komen pulak kata MKP tak hensem....Tapi sejam yang lalu ada video yang telah dikantoi penyiarannya..Haaaaa kena potong tang kona baring heeee...

VIDEO ANWAR ATAU IZZAH!!!MANA SATU PILIHAN ANDA?

Seorang teman yang bekerja dengan media arus perdana baru saja menghantar SMS. Katanya semua lawatan Datuk Seri Najib ke luar negara telah dibatalkan.

Katanya lagi, pengumuman penting akan dilakukan pada hari Jumaat.

Jumaat yang pertama ialah 1 Jun 2012. Oleh itu, tunggulah setiap Jumaat kalau-kalau ada pengumuman penting.

Apa yang akan diumumkan? Pembubaran parlimen? Ada kemungkinan.

Kerana petanda-petanda pilihan raya dah nak hampir ada. Rakyat diberi imbuhan RM 500 melalui bantuan rakyat 1Malaysia (BR1M).

Warga Felda tidak kurangnya. Lebih hebat, RM 5000 bagi ibubapa dan RM 5000 bagi anak mereka.

Warga media gembira kalau pilihan raya cepat. Dapatlah mereka hidup seperti biasa. Politikus? Mungkin banyak kira-kiranya. Misteri menyelubingi. Dicalonkan atau tidak?

Seperti yang telah dijanjikan semuanya akan terurai apabila pengumuman itu dibuat,Kepada 4 sahabat blogger yang menanti Q dari MKP, stanby...Hanya 4 blogger yang terlibat pada yang lain tunggu ajelah nanti....Jangan pulak memandai nak claim kata hampa punya geli tahap gaban bila dengaq ada orang mengaku ada video tue....So kepada tukang UP-LOAD lu balik lah cepat dari kemboja tue wat ape duduk kat sana lama sangat 3 video tue takkan sampai dua hari kena tunggu......

GAMBAR KURANG ENAK TERSEBAR KETIKA PULANG DARI UMRAH?


Kadangkala, MKP kasihan pada selebriti kita yang sering menjadi perhatian sehingga segala perilaku dan aktiviti seperti terbatas dan tidak boleh untuk melakukan kesilapan kerana sering kali dinilai perilaku mereka.

Tetapi itulah lumrah bagi sesorang anak seni. Bukan mudah untuk mengekalkan reputasi namun begitu ada yang masih berpegang teguh untuk menjaga nama baik supaya nampak 'suci' di mata peminat.

Membebel lebih pulak rasanya. Bukannya apa, sebab MKP mendapat panggilan daripada seorang teman mengenai seorang dramatis kita yang cantik molek yang dikaitakan dengan isu mabuk di kelab malam selepas foto berita panas itu telah tersebar di Internet.

Apa yang tidak manis didengar, apabila artis yang dikaitkan itu baru sahaja pulang daripada mengerjakan umrah di Tanah Suci, Mekah.

Namun MKP tak boleh mengiyakan seratus-peratus bahawa gambar yang tersebar itu adalah pelakon kesayangan ramai berkenaan. Mungkin juga pelanduk dua serupa.Namun sehinggalah hari ini, tidak ada sebarang berita yang MKP Batu kongsi dengan pembaca.

Malah, dalam masa yang sama pelakon itu terikat dengan kontraknya bersama sebuah syarikat produksi filem dan dia dinasihatkan supaya tidak memberi sebarang keterangan untuk mengelakkan sebarang spekulasi timbul.

Kata pengurusnya, jika sudah ada bukti dan masa yang sesuai, pelakon itu pasti akan tampil untuk membuat keterangan bagi memperjelaskan situasi yang berlaku.

Buat masa ini pelakon itu tidak mahu memberi sebarang komen.

Macam-macam sekarang cara untuk menjatuhkan orang dan tidak kurang juga yang tidak pandai menjaga peribadi diri sehingga ada yang telah mengambil kesempatan atas kecuaian masing-masing.

MKP Ayat Sempoi : Pepatah ada menyatakan "kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai"

NURUL IZZAH MASANYA TELAH TIBA?




Ceramah ini berhadapan diantara satu sama lain.. setiap perkataan yang keluar dapat didengar oleh penceramah!! Memang terbaik la..Akan tetapi Izzah masanya telah tiba dan semuanya telah sempurna mengikut apa yang dirancang....Kepada rakan-rakan tunggu 4 hari lagi pastinya Izzah akan lari ke Kedutaan Turki macam bapaknya si peliwat tegar.....Cabar Datuk Seri Raja Nong Chik ye tunggulah.....

K-POP HARAM USTAD FAHTUL BARI?



Komen dari Ustaz Fahthul Bari Mengenai K-POP dan bersih..Bab nie MKP no komen banyak , Akan tetapi kita kena menerima teguran dari mereka yang pandai dalam hal ini....

DAP KAKI BULI : 7 BANTAI SEORANG?


Seorang kaunsilor Majlis Perbandaran Pulau Pinang yang dilantik DAP mengkehendaki supaya tindakan undang-undang – dalam bentuk denda RM500,000 atau/dan penjara lima tahun – diambil terhadap Perkasa.

Ong Ah Teong, kaunsilor MPPP itu mahukan hukuman tersebut dikenakan ke atas Perkasa kerana membakar kemeja-T warna kuning Bersih di depan bangunan Komtar serta menyelerakkan poster-poster anti-Guan Eng di atas jalanraya di luar kediaman ketua menteri itu.

Menurut laporan Malaysiakini kelmarin bertajuk ‘Penang council to act on Perkasa’s open burning‘, Ong telah mendesak agar Perkasa disabitkan kesalahan di bawah Seksyen 29 (a) Akta Kualiti Alam Sekeliling.Section 29A. Prohibition on open burning
29(1) Melainkan jika dilesen, tiada seseorang boleh melepaskan benda berbahaya kepada alam sekeliling, pencemar atau buangan‐buangan ke dalam perairan Malaysia dengan melanggar syarat‐syarat yang boleh diterima yang ditentukan di bawah seksyen 21.
[Notwithstanding anything to the contrary contained in this Act, no person shall allow or cause open burning on any premises.]
Kesalahan ‘open burning’ boleh membawa hukuman denda tidak lebih daripada RM500,000 atau penjara tidak lebih daripada 5 tahun atau kedua-duanya. 
Ong Ah Teong, iaitu kaunsilor MPPP yang dilantik DAP, sebelum ini juga menuntut supaya tindakan dikenakan ke atas Jessie Ooi, iaitu ketua Beliawanis MCA Selangor yang berani mengkritik Dear Leader ketika sesi soal-jawab perbahasan di antara Kim Guan Eng dengan Dr Chua Soi Lek. 
Fungsi MPPP seolah-olah hanya untuk melanjutkan politik DAP. Ingat juga pada skandal sPICE di mana MPPP meluluskan belanjawan RM50 juta. 
Umno bahagian Bayan Baru pula baru-baru ini menuduh MPPP cuba menggagalkan program lawatan kerja sehari Muhyiddin Yassin di Pulau Pinang(sumber: Bernama)

DAP bermaharajalela di Subang Jaya

Seorang blogger Tony Yew pernah mendakwa, “Councilors for the Subang Jaya Municipality are now interfering wholesale with the enforcement unit”.

Pada Jun 2010, Tony memblog:
“According to the officer who sealed the premises, he was instructed to do so by [MPSJ councillor] Theresa Ratnam, and when asked why the sealing was done at 9pm, he merely said that he was instructed to do so. When pressed further, he revealed the councilor’s name, and said that it was ‘political’. He later asked the school owner to speak to either Hannah Yeoh (Subang ADUN) or Theresa Ratnam.” 
Pada Julai 2010, Theresa Ratnam telah dicalonkan oleh Hannah Yeoh untuk menjadi ahli majlis penasihat kerajaan tempatan yang baru (sumber: Komunitikini).

Akrab nampaknya Hannah dengan Theresa.

Rajiv Rishyakaran, seorang Pembantu Khas Hannah Yeoh, pun dilantik menjadi kaunsilor MPSJ.


Pembantu-pembantu Queen Bee (dari kiri) Reuben David, Rajiv Rishyakaran, Timothy Ho, Edward Yap dan Edward Ling beberapa tahun lepas. Kanan: Gambar Rajiv terkini



Edward Ling, iaitu setpol Hannah Yeoh, juga pernah menjadi kaunsilor MPSJ dari Julai 2010 – Feb 2012. Edward berkata kaunsilor-kaunsilor yang dicalonkan DAP akan diletakkan dalam pelbagai jawatankuasa majlis untuk menyemak imbang kuasa.

Sebelum itu Edward, yang merupakan rakan segereja Hannah, pernah bertugas sebagai pengurus kempen pilihanraya Hannah. Seorang lagi pembantunya, Timothy Ho (dalam gambar atas) juga Kristian di gereja Klang Presbyterian Church. Evangelis-evangelis ini memang mempunyai jaringan yang erat.
MB (Mem Besar) S’gor tidak berpuas hati

Dalam satu temuramah dengan NST (6 March 2012), Hannah Yeoh dipetik sebagai berkata:
“In Subang Jaya, assemblyman Hannah Yeoh has expressed her unhappiness at the Subang Jaya Municipal councillors list, which she said was late as well as incomplete. ‘I am happy to see the comeback of Chang Kim Loong. He is an asset in our efforts to promote responsible development for house buyers. It is sad to not have Tan Jo Hann with us. I hope the councillors’ grouses will be seriously addressed by the council president (Datuk Asmawi Kasbi) and council directors’.”

Waah. Adun ini kelihatan begitu berpengaruh di kawasannya. Sampai dia tak segan untuk mencampurtangani urusan pelantikan kaunsilor MPSJ.

Seorang lagi Pembantu Khas dengan jolokan sebagi Ken Chia.

Chia Yew Ken dilantik sekali lagi menjadi kaunsilor pada tahun ini. Namun sebelum itu dalam tahun 2008 Ken juga kaunsilor MPSJ atas kuota DAP.Nama aje NGO … macam Aliran kat Penang tu

Perhatikan bahawa bukan sahaja kuota parti tetapi kuota NGO pun DAP mahu bolot … asalkan “to have their people in the local councils”, wor.

Kata penyelaras BN Selangor Mohd Zin Mohamed:
“They promised to appoint academicians and non-governmental organisation representatives as local councillors but from what we can see, they (Pakatan allies) fought among themselves to have their people in the local councils. Upon a closer look, the local councillors are found to be members of either PKR, Pas or DAP, but they have been re-branded as NGOs. This is a breach of trust on their part.”

– Sumber: NST (29 April 2012)

Seperti yang disebutkan tadi, Chia Yew Ken (Pembantu Khas Hannah Yeoh) adalah kaunsilor MPSJ pada tahun 2008. Begitu juga Theresa Ratnam, iaitu kaunsilor MPSJ yang dicalonkan oleh Hannah untuk menjadi ahli majlis penasihat kerajaan tempatan.

Bertuahlah Hannah kerana ada ramai orang yang rapat dengannya duduk dalam MPSJ. Jadi bila berlaku apa-apa persengketaan, pasti mereka akan berpihak kepadanya.

Seorang kaunsilor MPSJ – yang ini bukan kroni Hannah – pernah mempersoalkan kenapa Hannah dibenarkan duduk di kerusi yang dikhususkan untuk kaunsilor sahaja di dewan mesyuarat.

DAPster tetap DAPster

“Councillor Keshminder Singh … questioned why Yeoh was allowed to take part in the full board meeting when the state government had previously said that elected representatives were not allowed to interfere with the running of the local governments.” 
Kata Keshminder: “The council did not receive any directive from the state government allowing state assemblymen to sit at the councillors’ table.” 
“Keshminder later told the reporters that he initially thought of walking out of the meeting but his friends advised him against doing so. ‘If Yeoh sits again at the reserved place at the next full board meeting, I will walk out,’ said Keshminder.”

Pastilah kroni-kroni Hannah yang ramai dalam MPSJ bengang dengan pendirian Keshminder itu.


Keshminder telah memaklumkan rasa tidak puas hati beliau terhadap fitnah yang d
iterima daripada 7 orang Ahli Majlis berkaitan isu tempat duduk Hannah.

Ish, ish, ish… Kaunsilor MPSJ pun boleh didakwa memfitnah lawan (‘lawan’ ialah sesiapa yang mengkritik dewa-dewi DAP turun dari kayangan).

DAPster betul perangai mereka!

Tak kiralah yang memberi komen di alam maya atau yang berjawatan kaunsilor dalam majlis-majlis tempatan di negeri-negeri Pakatan.

Nyata sekali DAP mempraktikkan kronisme. Dengan tanpa segan silu mereka meletakkan orang parti untuk memegang jawatan-jawatan strategik.

Bukan itu sahaja, malah dengan selamba mereka boleh menabur janji kosong — kononnya berpaksi kepada Ketuanan Rakyat.

Cakap manis di bibir tapi tak serupa bikin. Menjalankan “reformasi”? Tolong lah.

VIDEO SEMPOI : ANWAR KENA HALAU DARI MASJID?


Ahli jawatankuasa Masjid Taman Sri Pulai Perdana bertindak menghalau "Anugerah Tuhan" Ds Anwar Omega yang gila nak jadi PM dan Salahudin Ayub calon MB pakatan kerana mahu berceramah politik didalam masjid.

Anwar dan Salahudin cabut lari kemaluan kerana kehadiran mereka tidak diterima dek kerana hanya dialukan jika mahu beribadat bukan berpolitik secara gampangan.

Monday, May 28

NIZAR HINA SULTAN JOHOR PULAK?




MKP perhatikan Nizar nie dah melampau dan kurang ajar.Kali nie dah hina pulak Sultan Johor Darul Takzim dengan pemilikan no pendaftaran terbaru iatu WWW 1,Lihat apa yang teah dikatakan di laman twitter beliau.Jika Sultan pun Nizar nie boleh persoalkan apatah lagi benda yang lain.


Kes sebelum ini yang membuatkan meroyan Nizar Jamaluddin enggan menyerahkan kunci kediaman rasmi menteri besar Perak dan mendakwa beliau masih kagi MB Perak.Masih ingat lagikah kisah Toyota Camry dengan nombor pendaftaran AGS 10.

Mohammad Nizar ingin mahkamah membatalkan kesahan pelantikan menteri besar BN, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan mengekalkan jawatan yang disandangnya sejak Mac tahun lepas.



Perlukah Nizar bercakap sedemikian terhadap Sultan Johor...Akhirnya tanda tanya mengenai siapa pemilik no Plat WWW 1 dan berapa harga bidaannya telah terjawab apabila D.Y.M.M Sultan Ibrahim (Sultan Johor) berjaya dalam bidaan berharga RM 520 K.

Bagi peminat kereta, sudah tentu tiada masalah untuk melaburkan wang sebanyak mungkin semata-mata mahu memuaskan hasrat dihati.

WWW 1 sebenarnya mempunyai mesej tersendiri bagi peminat nombor plat kerana membawa makna World Wide Web yang kita gunakan seharian untuk capaian internet.


Dengan harga RM 520 K, Plat WWW 1 telah memecahkan rekod termahal no plat di Malaysia yang sebelum ini dipegang oleh seorang peniaga yang juga dari Johor dengan harga RM 300.1 K yang telah dibeli tahun 2010.

Untuk rekod, pendaftaran Plat WWW 1 kenderaan tersebut bermula 30 April dan berakhir 14 Mei telah berjaya menarik beribu orang untuk membida no tersebut.

Posted using BlogPress from my iPad

AKSI MESRA @NAJIBRAZAK ,ANWAR BOLEH KE BUAT MACAM NIE?



Golongan peniaga dan penjaja kecil kini boleh menarik nafas lega apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan berita gembira buat mereka apabila menetapkan yuran pendaftaran kali pertama serta pembaharuan lesen cuma RM50 untuk tempoh lima tahun.

Menurutnya, kadar bayaran pendaftaran tersebut adalah istimewa berbanding bayaran sedia ada sebelum ini antara RM150 hingga RM300.

"Selain itu, bayaran kompaun bagi kelewatan pendaftaran dan pembaharuan lesen juga dikurangkan kepada 50 peratus dan ia akan dilaksanakan untuk tempoh enam bulan bermula 1 Jun hingga akhir tahun ini di mana ia merupakan pemberian istimewa daripada kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) kepada warga peniaga dan penjaja kecil di negara ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Ramah Mesra Warga Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia di Dataran Merdeka di sini malam tadi.

Hadir sama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Presiden Gabungan Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu Malaysia, Datuk Ramli Norani.

Menyentuh mengenai rungutan peniaga berhubung soal pendaftaran perniagaan, Najib menegaskan ia merupakan proses yang memberi keuntungan kepada peniaga dan penjaja kecil kerana sekiranya ada data lengkap kerajaan mampu memberikan bantuan sewajarnya.

“Sebab itu kita nak kemaskini pendaftaran supaya satu skim insurans berkelompok dapat kita sediakan. Butiran-butiran ini kita akan teliti dan maklumkan kemudian. Jika peniaga jatuh sakit, mereka tidak ada skim perlindungan dan ia membebankan. Maka kita kena fikirkan skim perlindungan," ujarnya.

Dalam ucapannya, beliau menyifatkan perhimpunan yang diadakan buat julung kalinya itu mendapat sambutan menggalakan dengan kehadiran kira-kira 15,000 penjaja dan peniaga kecil dari seluruh pelusuk negara.

Bagi memastikan nasib peniaga dan penjaja kecil mendapat pembelaan sewajarnya, Najib berkata, kerajaan akan meletakkan tanggungjawab itu di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Tambahnya, kerajaan akan sentiasa memperjuangkan nasib golongan itu termasuk menyediakan pinjaman mikro kredit bagi mengembangkan perniagaan.

“Kita juga sediakan Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) yang selama ini telah memberi pinjaman sebanyak RM2 bilion. Ada Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara). Ini hasrat kita supaya golongan itu dapat akses pinjaman dan dapat uruskan perniagaan dengan baik.

“Kita akan terus membela golongan peniaga dan penjaja kecil secara berterusan," jelasnya.

Sehingga kini, terdapat kira-kira sejuta penjaja dan peniaga kecil di seluruh negara di mana sebelum ini tiada kementerian khusus bertanggungjawab menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil.

#BANGKANG DARI LONGKANG BUATKAN ANWAR PENING?


Video klip terbaru daripada sekumpulan artis yang melakonkan sketsa "Bangkang Dari Longkang" boleh disifatkan memalukan.

Perkataan "memalukan" yang PM maksudkan adalah boleh mendatangkan kemarahan dan "menurunkan" kemaluan Anwar Ibrahim apabila ada diantara dialog daripada sketsa tersebut ada menyebut;

"Bermula daripada defence KITA MAIN BELAKANG DAHULU" dan disahut oleh seorang pelakon lain "MAIN BELAKANG AHHH" berkali- kali untuk menegaskan perkara tersebut yang secara tidak langsungnya adalah sindiran pedas terhadap Anwar Ibrahim yang sememangnya gemar "MAIN BELAKANG"

Tidak cukup dengan itu, setiap pelakon utama turut mengenakan baju berwarna yang melambangkan PAS, PKR dan DAP.

Yang paling melucukan PM adalah apabila keluar sahaja butir bicara dari Johan yang mengenakan baju hijau, beliau turut menggunakan slanga Pantai Timur untuk menggambarkan Nik Aziz atau Hadi.

Ah, malas MKP nak tulis panjang lebar, layan je video ni;

DURIAN RUNTUH KEPADA PENIAGA KECIL PULAK?


Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan beberapa insentif penting untuk golongan peniaga dan penjaja kecil termasuk menurunkan kadar bayaran pendaftaran kali pertama bagi perniagaan pemilik tunggal dan perkongsian kepada RM50 untuk tempoh lima tahun sekali gus.

Sebelum ini,penjaja dan peniaga kecil perlu membayar RM30 bagi pendaftaran perniagaan Pemilikan Tunggal dan RM60 bagi Perniagaan Perkongsian,yang perlu diperbaharui setiap tahun.Perdana Menteri turut mengumumkan pemberian diskaun sehingga 50 peratus terhadap kadar kompaun bagi pendaftaran lewat perniagaan dan bayaran pendaftaran lewat.

Pengumunan tersebut disambut dengan tepukan gemuruh daripada kira-kira 15,000 warga penjaja dan peniaga kecil yang menghadiri Majlis Ramah Mesra Warga Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia di Dataran Merdeka Ahad malam.Perdana Menteri berkata diskaun kadar kompaun itu akan berkuatkuasa 1 Jun sehingga 31 Dis 2012.


"Ini merupakan pemberian istimewa kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) kepada warga penjaja dan peniaga kecil di negara ini," katanya.

Bagi menjamin kesejahteraan jangka panjang pula,Najib turut memaklumkan bahawa kerajaan akan memperkenalkan satu skim insurans berkelompok khusus untuk golongan penjaja dan peniaga kecil selepas proses mengemas kini data pendaftaran golongan itu dibuat.

"Kalau golongan peniaga ini sakit, mereka tidak ada SOCSO (Pertubuhan Keselamatan Sosial), jadi beban kos rawatan hospital itu sangat berat pada keluarga.Jadi pada golongan ini,yang pendapatannya tidak tetap,kita kena fikir perlindungan untuk mereka, bukan sahaja pada masa senang,tetapi juga semasa mereka susah,kita tetap jaga kebajikan mereka," katanya.

Najib berkata kerajaan akan meneliti semua maklumat berhubung golongan penjaja dan peniaga kecil dan memaklumkan mengenai butir-butir skim insurans itu tidak lama lagi.Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor,Menteri Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Presiden Persatuan Penjaja Dan Peniaga-peniaga Kecil Malaysia (PPPKM) Datuk Ramli Norani.Pada majlis itu,Najib turut bersetuju dengan cadangan Ramli untuk meletakkan tanggungjawab bagi menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil di bawah bidang kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan.

"Dengan ini jika ada masalah (penjaja dan peniaga kecil) sudah ada tempat untuk dirujuk dan mendapatkan perlindungan dan Datuk Seri Ismail Sabri boleh jadi bapa (mereka)," katanya secara berseloroh.

Sehingga kini,terdapat kira-kira sejuta penjaja dan peniaga kecil di seluruh negara.Sebelum ini,tiada kementerian khusus bertanggungjawab menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil.Perdana Menteri berkata kejayaan PPPKM menghimpunkan sejumlah besar ahlinya malam ini secara aman dan tertib memberi isyarat jelas bahawa tindakan mengadakan demonstrasi jalanan tidak perlu jika mahu membuat sebarang kenyataan.

"Apa perlu demonstrasi jalanan untuk membuat kenyataan.kenyataan peniaga kecil malam ini sudah cukup kuat,hebat dan lebih bermakna dan menunjukkan mereka juga punya kekuatan sebagai sebuah kumpulan yang penting dalam masyarakat," katanya.

Selain peranannya sebagai penyumbang ekonomi negara,Najib berkata penjaja dan peniaga kecil juga mempunyai hak dan kuasa untuk menentukan hala tuju negara.-Bernama

HEBAT SAMPAI PENGSAN NIK AZIZ TENGOK J-POP?


Main sedap mulut je cai-cai Pakatan Rakyat ni! Isu hiburan di Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 dijadikan sensasi. Betul-betul bangang!hehehehe.

Kalau nak ikut cai-cai haram ni, memang apa yang kerajaan BN semua tak betul..Korang je betul..marhain..ntah apa lagi la. Bagai menunggu buah yang jatuh, menunggu masa untuk spin apa sahaja isu yang ada.
Gambar Spin Cai CinCai
Bukan Seluar Dalam tapi Inner je..

Hari Belia Negara 2012 ada pelbagai acara yang dijalankan..lebih 500 acara..hampir seluruh Putrajaya di penuhi dengan acara-acara yang berjalan. Di samping hiburan, acara-acara modal insan dan kerohanian pun ada, macam-macam ada..datang ke putrajaya baru la tau. Majlis Tahlil dan Khutbah Jumaat HBN 2012, Pertandingan Amal Islami (Nasyid, Tilawah, kompang, Hafazan), Kolokium Tokoh Belia Islam dan macam-macam lagi. Panjang kalau nak tulis.

Tidak benar sama sekali, Artis-Artis Malaysia tidak diberi peluang. Tiada timbul isu..Hampir 22 pentas di sediakan untuk artis-artis tempatan membuat persembahan. Banyak tu beb! Tak kira terkenal atau pun tak! Semua diberi peluang. Artis luar di panggil sekurang-kurangnya dapat mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan dan mungkin Hari Belia Negara yang akan datang menjadi jadual tetap pelancong-pelancong luar negara datang ke Malaysia.

Selainnya tengok kat catsthinker

komen MKP : J-Pop nie gaya berpakaian dan persembahannya memang begitu,akan tetapi pembangkang nie mungkin dah kering kolam idea nak tembak apa saja yang dibuat oleh Kementerian Belia dan Sukan untuk menarik minat goolongan muda beralik kepada Kerajaan UMNO/BN.


Sunday, May 27

5 RIBU PENIAGA KECIL MENGAMUK DIDATARAN MERDEKA?




Tak sangka peniaga yang marahkan Ambiga sampai boleh buat himpunan sampai lima ribu peserta dekat Dataran Merdeka.


Peniaga kecil nie ramai,kali nie depa mai sikit saja nak bagi ingat dekat ambiga supaya jangan memperkecilkan tuntutan mereka.


Hampa tengok muka pakcik nie marahkan....Sebenarnya peniaga kecil wilayah ada Majlis Perjumpaan dengan PM.Ini bermakna UMNO/BN amat menghargai Peniaga kecil nie kerana motto terbaru UMNO membela rakyat dari dulu hingga sekarang.... terbukti sudah UMNO berjaya membela rakyat.


ramai tue yang hadir,semua nia baru ahli.....


turut menanti kehadiran PM ialah Datuk Seri Raja Nong Chik....Video ucapan PM akan menyusul kemudian.

Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO EKSKLUSIF : DRAG RACE AT #HBN2012 @SHABERYC


Semalam satu kejadian tidak diingini telah berlaku di Himpunan Jutaan Belia 2012.Macam-macam cerita fitnah yang disebarkan mengenai insiden ini...Ada yang kata ambulan datang 30 minit selepas kejadian dan macam-macam lagi...Ternyata semua tomahan yang dibuat itu merupakan fitnah semata-mata...Jika kita tonton video tersebut kita dapat lihat hanya SEMINIT sahaja ambulan sudah sampai.

Berita tergempar ini berlaku malam semalam semasa dalam perlumbaaan drag race yang diadakan sempena perhimpunan hari Belia Negara 2012 di Putrajaya. Kereta tersebut dikatakan telah hilang kawalan dan melanggar penonton.Khabar angin mengatakan ada penonton telah meninggal dunia tetapi perkara itu tidak benar.Dan Berikut adalah video eksklusif komen dari Menteri KBS Datuk Seri Sabry Cheek mengenai kejadian tersebut.



KONSERT DAL SHABET K-POP AT #HBN2012


Konsert ini telah berjaya menarik banyak Belia dan anak muda....Walaupun MKP nie kurang arif mengenai K-POP ini akan tetapi setelah melihat dengan mata sendiri kini lebih faham kenapa muzik K-POP digilai kerana tariannya.

Saturday, May 26

#HBN2012 PM DISAMBUT OLEH 2 JUTA BELIA...GERAK KHAS


MKP berbangga dengan dengan jumlah kehadiran Belia kat Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya nie..Tak sangka PM telah berjaya menyakinkan belia dengan jutaan yang hadir pada hari ini...Ternyata pihak Kementerian Belia Dan Sukan telah berjaya mencapai matlamat yang telah disasarkan....Tahniah kepada semua Belia yang hadir.

Video persembahan hebat dari Skuad Gerak Khas Tentera semasa menyambut kehadiran PM sebentar tadi.




ANWAR MAIN WAYANG SEPERTI MANA CHINA DOLL?


Joe Pisang – Saya berada di ceramah Ummi Hafilda malam tadi di Pantai Permai, Pantai Dalam yang bersebelahan dengan khemah ceramah PKR yang turut dihadiri Anwar Ibrahim dan anaknya Nurul Izzah.

Semasa kedua-dua ceramah berlangsung, tiba-tiba Anwar Ibrahim tak pasal-pasal menjerit “Pemuda UMNO SIAL!” tengok video dibawah telah dispin menyatakan hanya mereka yang kena baling batu.


Tak tipu. Anwar memang cakap macam itu. “Pemuda UMNO Sial” kata Anwar.

Rupa-rupanya dia menuduh Pemuda UMNO baling batu ke kawasan ceramahnya.

Sebenarnya yang baling batu ialah orang PKR sendiri! Lihat bukti seorang pemuda UMNO yang memakai baju Gelombang Merah menjadi mangsa keganasan PKR yang membaling batu ke khemah UMNO malam tadi. Adik ini kena 7 jahitan.

Pemuda UMNO yg jadi Mangsa keganasan PKR di Lembah Pantai semasa ceramah Anwar dan Nurul Izzah


Bukan dia saja yg kena, tetapi pendengar ceramah PKR sendiri turut jadi mangsa

Rupa-rupanya di sebelah PKR pun ada yang terkena balingan, seperti yang dilapor di Malaysiakini.

Saya tak dapat memastikan dengan tepat siapa yang baling. Joe Pisang tak suka menuduh tanpa bukti tepat, bukan macam orang Pakatan Rakyat.

TETAPI!

Sebenarnya, ada beberapa eye-witness yang menyaksikan objek-objek terbang pada datang dari kawasan samseng-samseng AMK berkumpul.

OBJEK TERBANG INI BUKAN SAJA MENGHALA KE KAWASAN UMNO TETAPI JUGA KE ARAH PENYOKONG MEREKA SENDIRI.


REPEAT. ADA SAKSI YANG NAMPAK OBJEK TERBANG DATANG DARI TEMPAT PKR KE ARAH TEMPAT PKR YANG LAIN.

DAN

Takkan lah ada pemuda UMNO yang nak duduk tercongok celah-celah gerombolan AMK!!!!

Ini twit-twit dari eye-witness yang nampak objek berterbangan semasa kejadian.

dari Azrilbangsar:


Tweet semasa time kejadian dari Zuhri Aziz


Lagi saksi yang nampak objek dibaling dari gerombolan PKR!

Ingat Bersih 2.0, di mana ada seorang yang sengaja berlakon mati, dan kemudian menghilangkan diri apabila dikesan ia hanya satu lakonan. Tetapi penyokong PR percaya habis beliau mati, dan kata polis kejam.

Sama lah dalam kes ini. Mereka baling sendiri, lepas tu letakkan kesalahan pada UMNO. Sedangkan perangai baling-membaling batu, tendang polis, terbalikkan kereta polis, bergaduh ini bukan budaya UMNO. Ia adalah budaya politik baru yang DIAMALKAN PKR DAN KINI DILIHAT SUDAH MENULAR DI KALANGAN UNIT AMAL PAS!.

Berhati-hatilah dengan apa yang anda baca di Malaysiakini. Tolong sebar cerita sebenar ini! - aidc

KAEDAH UNTUK "DELIVER SELANGOR TO UMNO"


Bersambung dari ‘Seorang lagi pemimpin dituduh sebagai Trojan horse Umno’.Blogger yang menggelar dirinya ’Toffee’ menuduh P. Uthayakumar ialah petualang.


Jenis macam Toffee yang berpendapat“what is this marginalisation that these champions of the Indian cause are talking about?” amat lazim di kalangan puak Malaysian First.

Toffee menulis:

“If he [P. Uthayakumar] is real Hindu why has he allowed the Police and the UMNO backed hooligans go and sell beef in front of Ambiga’s house without even a word of objection, it is only because he is a Najib stooge, awaiting the big day at the expense of the very people he says he champions.”

Dia juga mendakwa Uthaya berpemikiran “never mind as long as I land up with the goodies it is okay”.(sumber: http://toffeesturn.blogspot.com)

Toffee melemparkan tuduhan bahawa Uthaya adalah juak Najib yang telah menjual harga dirinya serta mengkhianati golongan terpinggir India.

Memfitnah ialah ciri utama seorang DAPster. Di mana buktinya Uthaya dibeli Najib? Boleh Toffee tolong tunjukkan?

Ciri kedua DAPsters ialah mereka tak reti untuk mencermin diri. Kenapa pula Toffee mengkehendaki supaya Uthaya mempertahankan Ambiga?

Kalau ianya sebab Uthaya dan Ambiga beragama Hindu (sepertimana diolah Toffee dalam perenggan di atas) maka Malaysian Firsters memang hipokrit. Bukankah mereka ini tidak memandang kepada faktor ras atau agama yang berupa “taktik kotor dan kolot digunakan oleh BN untuk memisah-misahkan rakyat”?

Toffee menulis:
“Yes, the HINDRAF was formed so that the likes of Uthaykumar could lobby with UMNO and claim that they had the majority Indian support in the country, and take over the role that would be vacated by Samy Veloo as at that time his time to vacate was nigh, and replace the MIC in the BN.”
Kalau betul begitu, mengapa Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) – yang didakwa konco Umno oleh pembangkang – berkali-kali enggan meluluskan permohonan Uthaya untuk mendaftarkan Human Rights Party yang ditubuhkannya ?

Toffee menulis:
“The best way to do it was to promise the Indians something that no one could ever give them and that was a million ringgit each, just imagine 1 million ringgit each what a windfall, many of them never even held ten thousand ringgit in their hands at any one given time and that was what they were asked to march to the British High Commission for.”
Adakah blogger Toffee itu pernah bertanya kepada mana-mana peserta perhimpunan Hindraf (25 Nov 2007) sama ada mereka menghadiri rapat umum tersebut kerana mengharapkan ganjaran RM1 juta setiap seorang?

Firsters menolak sekeras-kerasnya cadangan bahawa sesetengah peserta Bersih mungkin dibayar elaun untuk menghadiri acara. Akan tetapi mereka mudah mempercayai bahawa orang India menyertai 25.11.07 hanya kerana mengharapkan habuan.

Jadi mengikut logik Firsters, pendemo Bersih penuh bermaruah manakala penyokong Hindraf bermata duitan.

Toffee juga telah berkata “many of them never even held ten thousand ringgit in their hands at any one given time”. Dia memandang begitu hina terhadap orang India yang kurang berada. Sikap sombong yang sama seperti ini juga terserlah melalui cara Firsters memperlekehkan penduduk Kg Buah Pala.

Toffee menulis:
“It is very clear now that HINDRAF is out there to reinstate UMNO as the kingpin in the state assembly in Selangor through its political vehicle the Hindu Rights Party (HRP) , their decision to stand in Selangor is a clear indication that all they want to do is to deliver Selangor to UMNO and then Uthaykumar will get what he wants, he will become a minister and the next Samy Veloo a minister through the back door … and the Indians are going to receive another MIC like party in the government of the BN who will then dance according to the tune of the UMNO at the expense of ignorant Indian support.”

Kalau Uthaya mahu dilantik memegang jawatan atas ehsan Umno, beliau tak payahlah duduk bawah tahanan ISA selama setahun setengah.

Dan sekiranya pun Uthaya hendak bersekongkol dengan Umno, beliau boleh membuat begitu dari awal-awal lagi — pada 2008 atau 2009 atau 2010 atau 2011. Tak payah tunggu sampai PRU13.

Sekali lagi Toffee menghina golongan India miskin dengan mengatakan mereka “jahil” (ignorant) gara-gara menyokong Hindraf.

Toffee menulis:
“HINDRAF may not come outright and join the BN that will be very difficult, but they will be what will be known as a BN friendly party just like the independents in the Perak state assembly today.”

Parti Makkal Sakti ditubuhkan pasca perpecahan Hindraf. Presiden parti itu ialah R.S. Thanenthiran dan dia sudah mendapat gelaran Datuk.

N. Surendran dilantik Anwar menjadi naib presiden PKR tanpa bertanding. K. Vasanthakumar juga berjinak-jinak dengan Anwar.




V. Ganabatirao dan R. Kengadharan akan mengadakan perhimpunan Indraf lusa bersama dengan P. Ramasamy, Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang.

Bekas pemimpin-pemimpin Hindraf ini telah memilih untuk bekerjasama sama ada dengan Pakatan atau BN. Hanya Uthaya yang masih berdikari.

Seterusnya, kalau DAP benar-benar menolak perkauman, kenapa hendak diwujudkan Indraf iaitu Indian Rights Action Force? Bukankah si Firsters selalu mencerca Uthaya kerana tumpuan Hindraf (Hindraf = Hindu Rights Action Force) kepada penganut Hindu sahaja dan kononnya pendekatan itu rasis?

Sekarang ini Indraf ciptaan DAP pula yang meniru Hindraf. Lepas Indraf, kita buat Chindraf, okay?

Konsep Indraf adalah bercanggah dengan falsafah Malaysian First yang begitu alah (allergic) kepada apa-apa sekalipun yang ada sedikit kaitan dengan ras.

Toffee menulis:
“Never in the history of Malaysia have the Indians had better representation in government than they have today …” / juga “Never before in the history of this country have so many Indians turned up as state assemblymen and Parliamentarians than after the last election as members of Pakatan-based parties”.

Ramai politikus PKR dan DAP yang mempunyai nama India yang mendakwa mereka bukan wakil kaum India tetapi sebaliknya mewakili semua warga Malaysia.

Contohnya:
“When contacted, Sivarasa … While admitting that he could not speak proper Tamil, he said he had never held himself out as an ‘Indian leader’ in PKR. ‘I was appointed as a vice-president in 2007 and I see myself as a leader of all members of the party regardless of race’ (he said).” – sumber: FMT

http://www.malaysia-today.net/component/content/article/19-newscommentaries/33150-move-to-topple-english-speaking-sivarasa-?itemid=100131
Selaku seorang Firster, ianya tidak afdal bagi blogger Toffee untuk mengungkit perkara ras dengan menyebut Pakatan mempunyai ramai “Indian representatives”. Ingat: Pantang sebut ‘Indian’ (mesti mengaku Bangsa Anak Malaysia).

Apapun, ‘Indian representatives’ atau Yang Berhormat yang etniknya India tidak bermaksud YB itu akan mewakili kepentingan kaum India, misalan contoh Sivarasa Rasiah, Ahli Parlimen Subang yang dipetik di atas.

Toffee menggesa kaum India “they have to think Malaysian first”.

Toffee menulis:
“Pakatan has ruled Selangor for only one term, they have not desecrated or destroyed a single temple, on the other hand the Barisan and especiallyUMNO folk have, they have desecrated so many Hindu temples all over the country. Ask DP Vijandrean what the Attorney General of the time in the Kerling case accused him of when he defended a few Indians, DP was then an upcoming MIC star.”

[Dia ini sebiji macam Guan Eng yang berkata semua kuil Hindu diancam Umno.]
“Today the Indians who are on the brink of a new era have to make a choice … [to] discard racist parties and come together under a Malaysian banner and as Malaysians stand up and fight this evil regime, and once and for all claim this, our nation back from cheats and self seeking individuals. If the Indians make the choice to go the HINDRAF way there is only one result they can hope to achieve, continue to be the street sweepers, the office cleaners, the one ton truck lorry drivers and remain ignorant – the specialisation of the BN.”

Saya kira jika kita mahu bercakap tentang ‘delivering Selangor to Umno’, gejala DApsterismelah yang akan mendorong orang ramai untuk berfikir dua kali.HA

#HBN2012 NEELOFA AT BEEANTBLUES.




Pelbagai acara menarik telah disusun untuk hari keempat Himpunan Jutaan Belia 2012 di Bee Ant Blues Port! Jangan lepaskan peluang untuk berjumpa selebriti popular seperti Neelofa, Marsha Milan, Ning Baizura dan ramai lagi dalam sesi Meet n Greet pada jam 10.00 pagi. Acara hari ini bermula seawal 7.00 pagi dengan pertunjukan belon udara panas.

YB Khairy Jamaluddin akan merasmikan Bee Ant Blues Port pada jam 2.15 petang dan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dijangka mengunjungi Bee Ant Blues Port sekitar jam 3-4 petang dalam sesi PM Walkabout For Youth. Ikuti acara2 lainnya dalam poster di bawah.


DATANGLAH BERAMAI-RAMAI KE
HIMPUNAN JUTAAN BELIA 2012
JANGAN LUPA MENGUNJUNGI
BEE ANT BLUES PORT!!


ATURCARA PENUH PADA HARI SABTU 26 May 2012

9:00AM - 7:00PM PAMERAN DAN JUALAN GOLF FAIR, SPORTS WEAR, SPORTS EQUIPMENT, FITNESS PROMOTION, SPORTS NUTRITION, NIKE FUN TRUCK, ELECTRONIC DART, ARCHERY, ELECTRONIC SPORTS MACHINE.

8:00PM - 10:00PM PAMERAN DAN JUALAN

3:00AM - 4:00PM SHUFFLE COMPETITION

4:00AM - 6:00AM “INFO ON WHEEL” CRIME AWARENESS TEAM

5:00AM - 6:00PM JANGAN LUPA LIRIK/GUESS THE SONG QUIZ

6:35AM - 7:05PM TWELF NOTE(MALAYSIA)



8:00AM - 10:00AM HIMPUNAN NGO’S KEBAJIKAN SEMBANG BERSAMA PEMIMPIN

8:00AM - 10:00PM KBS DRAG CHAMPIONSHIP (KERETA & MOTOSIKAL)

8:00AM - 10:00AM LUCKY DRAW

8:00AM - 5:00PM PERTANDINGAN NASYID-KATEGORI NASYID DAN KOMPANG (SARINGAN)

8:00AM - 1:00PM TARIAN & POCO-POCO



9:00AM - 1:00PM AUTOKHANA & MOTOKHANA

9:00AM - 10:00AM BENGKEL BERSAMA SUHAIZARUL & CUPRIX FANS

9:00AM - 1:00PM DEMO & PAMERAN KALIGRAFISENAM SENIPERSEMBAHAN TARIANPERSEMBAHAN GENDANGPELANCARAN OLEH YB MENTERI (10:00 PAGI)

9:00AM - 10:00AM DEPART TO PUTRAJAYA

9:00AM - 1:00PM KBS DRAG CHAMPIONSHIP (KERETA & MOTOSIKAL)

9:00AM - 1:00PM KBS DRIFT CHALLENGE

9:00AM - 1:00PM KBS SUPER MORTAD X

9:00AM - 10:00AM MAHASISWA AMAN FLASHMOB

9:00AM - 1:00PM MARI MENCUBA PERMAINAN TRADISIONAL, JOM TRY HARUM MANIS, PERSEMBAHAN BAND BELIA, PAMERAN KRAFTANGAN, PAMERAN & JUALAN PRODUK USAHAWAN, PERMAINAN TRADISIONAL

9:00AM - 10:00AM NATIONAL YOUTH DAY CHEERLEADING COMPETITION 2012

9:00AM - 10:00AM OPEN STAGE CASTING (LINE CLEAR & MIG)

9:00AM - 1:00PM PAMERAN ANGKLUNG

9:00AM - 10:00PM PAMERAN JELAJAH 7 KEAJAIBAN DUNIA

9:00AM - 10:00PM PAMERAN KARNIVAL PELANCONGAN BELIA

9:00AM - 1:00PM PERSEMBAHAN KEBUDAYAAN MIYP

9:00AM - 1:00PM PERTANDINGAN JET SKI ANTARABANGSA

9:00AM - 12:00PM PERTANDINGAN KAWAD KREATIF

9:00AM - 11:00PM PERTANDINGAN KBS PUTRAJAYA REDAH 4X4 INTERNATIONAL CHALLENGE 2012

9:00AM - 10:00AM SEMBANG-SEMBANG JOM HEBOH

9:00AM - 7:00PM STANDARD CHARTERED FUN RUN, PERTANDINGAN LOMPAT TALI, CYCLING DE MASSE, MUAYTHAI FIT WARRIOR, ECO CHALLENGE, KEJOHANAN MENDAKI ASIA TENGGARA, KARNIVAL SUKAN AIR, KEJOHANAN PAINTBALL, PERTANDINGAN LAYANG-LAYANG, RENTAP FUTSAL, KEJOHANAN TAEKWANDO,

9:00AM - 11:00AM Taklimat Pengenalan Kerjaya 4



10:00AM - 1:00PM BASKING SINGER

10:00AM - 11:00AM BUSKING

10:00AM - 1:00PM CULTURAL PERFORMANCE

10:00AM - 11:00AM FIXIE

10:00AM - 11:00AM GRAFFITI COMPETITION

10:00AM - 11:00AM IKON SUKARELAWAN

10:00AM - 12:00PM INTRO & KOLAM COMPETITION

10:00AM - 11:00AM KIOSK SEJUTA WAJAH BELIA

10:00AM - 11:00AM MADHOP

10:00AM - 12:00PM MARCHING BAND

10:00AM - 4:00PM PAMERAN & JUALAN BOOTH TV3 & PENAJA

10:00AM - 1:00PM PAMERAN & JUALAN PERABOT

10:00AM - 10:00PM PAMERAN DAN JUALAN

10:00AM - 10:00PM PAMERAN KERJAYA BADAN BERUNIFORM

10:00AM - 12:00PM PERSEMBAHAN MOTOR BERHIAS, PERSEMBAHAN KEBUDAYAAN

10:00AM - 11:00AM PIPE MUSIC

10:00AM - 11:00AM PUTRAJAYA BIRD WATCHING

10:00AM - 1:00PM RAKAMAN PROGRAM TVI

10:00AM - 11:00PM SHADU RASJIDI BAND (INDONESIA)

10:00AM - 12:00PM SOUND CHECK AND REHEARSAL (MOMOIRO CLOVER Z)

10:00AM - 7:00PM TBC BY AVON

10:00AM - 12:00PM WOMEN ZONE HOST MEET & GREET (NTV7)



11:00AM - 12:00PM 1,000 PCS JIGSAW COMPETITION

11:00AM - 1:00PM AKTIVITI MARI MENCUBA: PERALATAN PEMBIKINAN FILEM ANIMASI, MEREKA WATAK ANIMATION, MELUKIS & MEWARNA LANTAI 3D, DEMONSTRASI MULTIPLE CAMERA PRODUCTION

11:00AM - 12:00PM COOKING COMPETITION & DEMO

11:00AM - 1:00PM Ceramah Motivasi Kerjaya 3

11:00AM - 12:00PM DEMO WAR DANCE

11:00AM - 1:00PM HIMPUNAN ANAK–ANAK YATIM – PERSEMBAHAN KEBUDAYAAN

11:00AM - 1:00PM PAMERAN KERETA KLASIK

11:00AM - 1:00PM PERASMIAN OLEH TIM. MENTERI BELIA DAN SUKAN

11:00AM - 12:00PM PERTANDINGAN KREATIF FREESTYLE PAINTING

11:00AM - 11:59PM ROBO WARS

11:00AM - 1:00PM SARINGAN 4 (CLASH OF THE BANDS 2012)

11:00AM - 1:00PM WORKSHOP AND SHOWCASE



12:00PM - 1:00PM COSPLAY PRELIMINARIES

12:00PM - 1:00PM CREATIVE YOUTH STREET

12:00PM - 1:00PM ICE CREAM COMPETITION

12:00PM - 1:00PM PAMERAN

12:00PM - 1:00PM PERSEMBAHAN BADUT, CABUTAN BERTUAH

12:00PM - 1:00PM PERTANDINGAN CHORAL SPEAKING

12:00PM - 1:00PM PERTANDINGAN TRACK STAND

12:00PM - 1:00PM SHOWDOWN PERFORMANCE (8TV)

12:00PM - 1:00PM SWEET EATING COMPETITION

12:00PM - 1:00PM UPIN & IPIN



2:00PM - 7:00PM AKTIVITI SEPANJANG HARI:GELANGGANG TAPAK B (9:00 PG-EIGO SATO LATIHAN & SESI PEMANASAN, 10:00 PG-PERSEMBAHAN BRAKE DANCE & SHUFFLE, 9:00 MLM-PERSEMBAHAN PENUNGGANG ANTARABANGSA)GELANGGANG TAPAK C (9:00 PG-PERTANDINGAN PERLUMBAAN MOTORCROSS TEMPATAN [SARINGAN]

2:00PM - 7:00PM AUTOKHANA & MOTOKHANA

2:00PM - 5:00PM CABARAN ANGKLUNG KETIGA

2:00PM - 7:00PM DEMO & PAMERAN KALIGRAFIPERSEMBAHAN TARIANPERSEMBAHAN GENDANG

2:00PM - 7:00PM DEPART FOR MILLIONS OF YOUTH GATHERING

2:00PM - 3:00PM EATING HOT DOG COMPETITION

2:00PM - 5:00PM FACEBOOK GATHERING (PM)

2:00PM - 3:00PM FACEBOOK GATHERING BERSAMA PM

2:00PM - 7:00PM FASHION SHOW ZON 3 & 4

2:00PM - 4:00PM G.I.G. DANCE

2:00PM - 3:00PM GAMES

2:00PM - 3:00PM HIMPUNAN BELIA ORANG ASLI

2:00PM - 5:00PM INTERNATIONAL ARTISTE (MP)

2:00PM - 7:00PM KBS DRIFT CHALLENGE

2:00PM - 7:00PM KBS SUPER MORTAD X

2:00PM - 4:00PM Klinik Kerjaya 3

2:00PM Konsert J-Pop – Momoiro Clover

2:00PM - 4:00PM LAUNCHING CEREMONY BY MINISTER FROM KPKK/MENTERI PERUMAHAN & KERAJAAN TEMPATAN

2:00 - 6:30 MAJLIS PELANCARAN HIMPUNAN JUTAAN BELIA OLEH YAB PERDANA MENTERI MALAYSIA

2:00 - 4:00 MOMOCLO COMMENTS TO COSPLAYERS & MOMOCLO PERFORMANCE

2:00 - 3:00 PAMERAN LIMAS NEGERI

2:00 - 4:00 PENUGASAN KHIDMAT SUKARELAWAN

2:00 - 7:00 PERASMIAN UTAMA OLEH YAB PERDANA MENTERI

2:00 - 7:00 PERSEMBAHAN ARTIS

2:00 - 3:00 PERSEMBAHAN SENAM SENI (JLKN)

2:00 - 3:00 PERTANDINGAN BUNNY HOP

2:00 - 7:00 PERTANDINGAN JET SKI ANTARABANGSA

2:00 - 7:00 PERTANDINGAN KBS PUTRAJAYA REDAH 4X4 INTERNATIONAL CHALLENGE 2012

2:00 - 3:00 SANTAI WITH PM

2:00 - 7:00 TARIAN IGAL-IGAL DARI BAJAU SEMPORNA, TARIAN MUGUNATIP DARI KAUM MURUT NABAWAN, PERTUNJUKAN ULAR, PERTUNJUKAN BASIKAL BMX, PAMERAN KRAFTANGAN, PERMAINAN TRADISIONAL, MAIN DAM AJI TANPA HENTI-24 JAM-MALAYSIA BOOK OF RECORDS

2:00 - 4:00 TAYANGAN FILEM PENDEK PELAJAR (30 FILEM PENDEK



3:00 - 4:00 BRASSBAND COMPETITION

3:00 - 4:00 BRASSBAND COMPETITION

3:00 - 4:00 FASHION SHOW ONLINE BOUTIQUE

3:00 - 4:00 FREESTYLE TRICKS

3:00 - 4:00 GALERI SENI LUKISAN MYKA

3:00PM - 6:00PM INTERNATIONAL JAZZ PERFORMANCE

3:00PM - 4:30PM JAZZCOMM ALL-STARS feat: DANG RASJIDI, LEWIS PRAGASAM, JOSIE THOMAS, AZMI HAIRUDIN, ZAILAN RAZAK, HATTAN (INTERNATIONAL)

3:00PM - 4:00PM ON-STAGE SHOW ON HOW THE ‘MALAI’ IS MADE & VISIT TO THE BOOTHS BY DJ

3:00PM - 4:00PM PERSEMBAHAN PASUKAN BERKUDA (PDRM)

3:00PM - 6:00PM PERTANDINGAN BELIA LAWAK (SARINGAN)

3:00PM - 4:00PM TEA TARIK COMPETITION



4:00PM - 5:00PM BOOTH VISIT BY MINISTER & VIPS

4:00PM - 6:00PM Career Match 2

4:00PM - 7:00PM DEMONSTRASI MENYELAMAT PASUKAN BOMBA DAN PERTAHANAN AWAM

4:00PM - 6:00PM FREESTYLE CHALLENGE

4:00PM - 5:00PM FREESTYLE TRICKS

4:00PM - 6:00PM JUALAN HASIL LUKISAN

4:00PM - 5:00PM LUCKY DRAW

4:00PM - 6:00PM MODERN-BHARATANATYAM COMPETITION – FINAL ROUND

4:00PM - 5:00PM NATURE’S TALENT-NATURAL INSTRUMENT MUSIC

4:00PM - 5:00PM PERSEMBAHAN TEATER TRADISIONAL MENORA

4:00PM - 6:00PM RAKAMAN SOOPA DOOPA

4:00PM - 5:00PM REWANG iVOLUNTEER

4:00PM - 5:00PM SEPETANG BERSAMA SUTRADARA & BINTANG FILEM

4:00PM - 6:00PM TECHNO MUSIC PERFORMANCE

4:30PM - 5:30PM ALIEF HAMDAN DAVEDAS(INTERNATIONAL)

4:30PM - 5:00PM DANIAL ZAILAN RAZAK BAND(MALAYSIA



5:00PM - 6:00PM BENGKEL GITAR INTERAKTIF

5:00PM - 6:00PM HAND MADE COLLECTION

5:00PM - 7:00PM HIMPUNAN TELESKOP TERBANYAK -THE MALAYSIA BOOK OF RECORDS-

5:00PM - 7:00PM LATIHAN PERSEMBAHAN

5:00PM - 6:00PM MODERN FREESTYLE & STREET DANCE

5:00PM - 7:00PM PERASMIAN PAMERAN KERETA KLASIK & PENYAMPAIAN SIJIL

5:00PM - 7:00PM PERSEMBAHAN TEATER TRADISIONAL MENORA

5:00PM - 7:00PM POETRY RECITATION (SGM), HUMAN FORMATION PERFORMANCE (SGM)

5:00PM - 6:00PM TEBAR ROTI CANAI COMPETITION

5:30PM - 6:00PM CATS IN LOVE(MALAYSIA)



6:00PM - 7:00PM BAND

6:00PM - 7:00PM COIN COLLECTION

6:00PM - 7:00PM FASHION SHOW-ISLAMIC ONLINE BOUTIQUE

6:00PM - 7:00PM GUEST BAND – AZLAN & THE TYPEWRITTER

6:00PM - 7:00PM LUCKY DRAW WINNER ANNOUNCEMENT

6:00PM - 7:00PM MEMBERSHIP DRIVE

6:00PM - 7:00PM MEMBERSHIP DRIVE

6:00PM - 7:00PM PERTANDINGAN INLINE SKATE

6:00PM - 7:00PM TECHNO MUSIC PERFORMANCE

6:00PM - 8:00PM YB SENATOR G. PALANIVEL OFFICIATE THE ONDRAAI INAIVOM 1MALAYSIA EVENT



7:30PM - 8:30PM JEREMY TORDJMAN GROUP (FRANCE/INDONESIA)

7:30PM - 8:30PM THE SOLIANOS’ TRIBUTE TO SALVADOR “ADOR” GUERZO (INTERNATIONAL)



8:00PM - 10:00PM DEMO & PAMERAN KALIGRAFIPERSEMBAHAN TARIANPERSEMBAHAN GENDANG

8:00PM - 10:00PM GRAND FINAL FASHION SHOW

8:00PM - 10:00PM KEMUNCAK ACARA USAHAWAN MUDA ASPIRASI DUNIA (SEGMEN TAJAAN RADIANZE)

8:00PM - 11:00PM KONSERT K-POP (TEEN TOP DAN DAL SHABET)

8:00PM - 10:00PM KONSERT MALAM GALA UNIFORM

8:00PM - 10:00PM LASER SHOW

8:00PM - 9:00PM LINTAS LANGSUNG BULETIN UTAMA

8:00PM - 10:00PM MAGIC & LIGHT SHOW

8:00PM - 9:00PM MISS MALAYSIA KEBAYA FASHION & TALENT SHOW (MMK)

8:00PM - 9:00PM MODERN-BHARATANATYAM COMPETITION-PRIZE GIVING

8:00PM - 10:00PM PAMERAN & JUALAN BOOTH TV3 & PENAJA

8:00PM - 10:00PM PAMERAN ANGKLUNG

8:00PM - 10:00PM PAMERAN FIESTA TITIAN CINTA

8:00PM - 10:00PM PERSEMBAHAN

8:00PM - 9:00PM PERSEMBAHAN KEBUDAYAAN, PERSEMBAHAN BADUT, PERSEMBAHAN CHEERLEADER

8:00PM - 10:00PM PERSEMBAHAN WAYANG PACAK

8:00PM - 10:00PM PERSEMBAHAN: PUISI & MONOLOG DARI 5 ORANG PELAJAR IPTS, IPTA & SENIMAN TEMPATAN & 5 BAND BLUES (AKUSTIKA)

8:00PM - 10:00PM POCKET SHOW “STREET GUITAR”, PERSEMBAHAN KUMPULAN CAPOEIRA, PERSEMBAHAN MAK YONG

8:00PM - 10:00PM Pocket Show Kerjaya Industri Mekanikal

8:00PM - 10:00PM SEMI-FINALSGUEST ARTISTE – SWEET CHARITY

8:45PM - 9:45PM JEREMY TORDJMAN GROUP (FRANCE/INDONESIA)



9:00PM - 11:00PM CERAMAH PENCEGAHAN DAN TAYANGAN FILEM (KDN)

9:00PM - 10:00PM NEWS ANCHORS MEET & GREET (NTV7 & 8TV)

9:00PM - 10:00PM PERSEMBAHAN ARTIS (HAFIZ U-TOPIA, IBNOR RIZAL, ALONG RAJA LAWAK, JEFF RAJA LAWAK)CABUTAN BERTUAH

9:00PM - 10:00PM SONGS / PROMO



10:00PM - 11:00PM NIGHT RIDE

10:00PM - 11:00PM PROMOSI FILEM-FILEM TEMPATAN TERBARU

Halau 1.0 Ada Skandal Dengan Nora Danish??


Rupa-rupanya pemimpin utama anak muda yang mengadakan demonstrasi di depan rumah Datuk S Ambiga semalam adalah seorang ahli korporat yang memegang jawatan CEO Syarikat Red Carpet,

Shahrul Nasrun Kamarudin yang memimpin sekumpulan remaja ke rumah Ambiga semalam, sebelum ini pernah dilaporkan keluar dengan pelakon yang juga janda anak bekas Yang Dipertua Dewan Negara, Nora Danish.

"Dia pendajjal yang membela golongan murtad dan LGBT (Golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender)," Shahrul didengar bertempik di depan rumah S Ambiga, Pengerusi bersama Bersih semalam sebelum menyerahkan memorandum.

Apapun aku ucapkan tahniah kepada Gerakan belia Wawasan 1 Malaysia yang berani mempertahankan maruah negara dari terus diganggu-gugat oleh pengkucar-kacir negara iaitu Ambiga!



Dipetik dan disunting dari Haprak Daily atau Depa nie suka buat fitnah?

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive