Thursday, May 31

Menjawap 3 Isu Post HBN 2012 aka Saya Cabar Pas @Amenoworld @Milosuam


1- Beberapa blog pembangkang memainkan isu kononnya belia disogok dengan duit RM30, dan atas fakta itu yang disertai gambar bukti dibawah, maka dengan mudah mereka main pukul rata anggap keseluruhan penyertaan belia sepanjang HBN 2012 bukannya tulin dan sukarela. Klik



Saya rasa jawapan terbaik bagi hujah mereka adalah kata-kata Nik Aziz sendiri -

“kalau nak ukur cerdik bodoh seseorang, kena dengar percakapannya.”

Hahahaha ...... secara logik lah, kalau sorang tu memang tak nak pergi, setakat dijanjikan RM30 dia tak akan pergi juga ! ! RM30 jer ? ? ! Kenapa tak sebut RM100 ker, barulah masuk akal sikit. Ni RM30 jer ? !

Korang sanggup ke nak redah trafik jem bagai dan habiskan masa tengah panas bersama berpuluh ribu orang lain hanya kerana RM30 ?

Sebanyak tu lepaslah makan minum untuk hari tu ...... saya tidak nampak salahnya kalau pun para belia diberi sedikit elaun untuk makan minum disana. Bukannya semua belia tu datang dari keluarga berada dan saya percaya ramai yang masih belum bekerja.

KALAU PUN BENAR diberi RM30, saya percaya bukan sebab itu mereka hadirkan diri. Malah saya puji pihak yang berikan wang itu kerana sekurang2nya belia2 itu tidak berlapar dahaga sepanjang hari disana.

Pihak KBS yang dihubungi MENAFIKAN ada memberi sebarang elaun kepada belia semata-mata sebagai tarikan untuk mereka hadir.


Kalau ada yang beri pun mungkin dari Kelab atau Persatuan yang para belia itu wakili.

Jika contoh terpencil itu mahu dijadikan alasan meremehkan kehadiran jutaan belia sepanjang HBN, sememangnya otak pembangkang itu amat kecil. Apakah mereka juga akan bersetuju jika semua sepakat mengatakan kehadiran seluruh pendemo semasa Bersih 3.0 bukan kerana kerelaan mereka kerana TERBUKTI Nik Aziz ada memberi elaun belanja kepeda sebilangan dari mereka dari Kelantan ?

Bodoh Bin Stupid !

**************************

Mengenai persembahan K-Pop atau J-Pop atau apakepop, kenapa 2-3 acara dari keseluruhan 500 acara itu yang ditumpukan oleh pembangkang ? Dan sekali lagi secara mudah dan pukul rata mereka mencemuh keseluruhan HBN.

Harussani ada memberi komen sepertimana lapuran Sinar.

“Sepatutnya tidak ada benda-benda macam itu (artis K-Pop). Kita sekarang dalam proses pembentukan akhlak muda-mudi kita yang sedang merosot, jadi tidak patut ada perkara yang boleh menaikkan nafsu.


“Harap pihak penganjur ambil perhatian serius dalam hal ini,” katanya


Beliau, bagaimanapun, tidak menafikan golongan muda lebih cenderung kepada hiburan seperti itu, namun, katanya, tidak semestinya ia dipenuhi dengan aksi bersifat nafsu semata-mata.

“Kita harus bertindak dengan baik, mungkin boleh digantikan dengan aktiviti lain lebih positif yang boleh menarik minat golongan belia.

“Jangan hanya untuk dapatkan sokongan dan kedudukan sahaja; bimbang nanti ada orang nak dapat sokongan tapi sebaliknya tak disokong pula,”

Ya, saya setuju acara itu tidak sepatutnya diadakan. Tapi janganlah kerana 2-3 acara itu maka baki 497 acara lain langsung tidak dipandang.

Seperkara lagi, HBN bukannya khusus kepada belia Islam sahaja. Ginilah, cakap retorik banyak2 tak guna, saya cabar Pas keluarkan kenyataan yang berbunyi -

Sekiranya PR menang, TIDAK AKAN ADA lagi sebarang konsert K-Pop atau J Pop atau seumpamanya. Ada berani ?

Kalau berani keluarkan kenyataan begitu dan dipersetujui oleh Pkr dan Dap, maka barulah saya katakan yang Pas ikhlas dengan kritikan dan bukan bercakap sekadar retorik semata.

Hahahahaha .... KORANG PUN SAMA JE LAH , PAS OOOOI ...... Tak usah nak jual minyak lah !


****************************

Isu ketiga pula adalah pembatalan ceramah Ulamak Tersohor Pas, Ustaz Azhar Idrus yang sepatutnya berlangsung pada 26 Mei lepas di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) disebabkan konsert K-Pop.


Penjelasan sudah dibuat oleh Shabery Cheek, juga dalam artikel Sinar yang sama.

“Kementerian saya tidak ada kena mengena dengan soal ini (pembatalan ceramah) dan bukan disebabkan konsert ini. Ia di bawah kawalan pihak pengurusan PICC yang merasakan masalah trafik menjadi punca (pembatalan ceramah) dan perlu ditangguhkan,”

Sekali lagi saya nak bertanya akan niat dan keikhlasan Pas, pemilihan tempat dan waktu bukankah SENGAJA dibuat untuk dijadikan isu politik ? Bila dibuat ?

Bukankah dah dialihkan tempat dan dikatakan ribuan belia hadir ..... so, apa masalahnya ? Ternyata penukaran lokasi tidak menjadi masalah kepada mereka yang mahu mendengar ceramah Azhar.

Kalau saya yang menjaga keselamatan kawasan terbabit pada waktu itu, saya pun akan alihkan lokasi atau paling tidak waktunya, tukarkan pada hari lain. Bayangkan pada waktu SAMA, bersebelahan pulak tu diadakan konsert K-Pop dan ceramah Azhar ........ saya nak tanya - YANG SEBENARNYA TIDAK HORMAT KEPADA CERAMAH BERBENTUK AGAMA ITU SIAPA ?


Bukankah pihak yang sengaja berniat mahu mempolitikkan 'ceramah agama' dengan melaga-lagakan nya dengan konsert muzik yang sememangnya telah dirancang jauh lebih awal .... bukankah pihak itu yang sepatutnya kita pertikaikan niat mereka ?

Bagi orang sebegitu, pengisian ceramah ternyata tidak penting kerana apa yang mereka mahukan adalah mileage politik yang dapat diperah akibat percanggahan ' dua budaya ' yang bertentangan itu. Mereka jelas menjadikan majlis ceramah Azhar tidak lebih sebagai satu alat politik !


Akhir kata, seperti yang saya katakan, bukankah ada 497 acara lain yang boleh diceritakan .... kenapa dicari yang 2-3 itu juga ? Melainkan orang itu memang sengaja mencari salah !

Kalau masih tak puas hati, senang jer kalau nak menilai keikhlasan anda - sahut cabaran saya diatas ! Minta pemimpin Pas salak sekuat hati -

JIKA PR MENANG, TIDAK AKAN ADA SEBARANG KONSERT J-POP ATAU APAKEPOP DI MALAYSIA ! - BERANI ?Sumber

FITNAH TERBARU BLOGGER PAKATAN HARAM KEPADA DS @HishammuddinH20


Masalah utama dengan blogger pakatan haprak, mereka menulis untuk memfitnah dan dengan perbuatan itu maka mereka berjaya menjatuhkan sesiapa sahaja terutama lawanya dari kalangan pemimpin terdiri dari musuh mereka.

Cara mereka didalangi cara kebanyakkan pemimpin tertinggi pakatan haprak yang lebih cenderung menyerang peribadi demi meraih sokongan.

Terbaru Ds Hishammuddin pula diserang secara konsisten oleh kebanyakan blogger pakatan haram di mana foto yang merakamkan aksi Ds Hishammudin menari di atas pentas bersama-sama peserta senaman aerobik sewaktu Hari Himpunan Jutaan Belia 2012 telah mencetuskan kontroversi hangat di laman blog pakatan haram.

Aksi itu kononya dakwa mereka, mengalakkan perbuatan maksiat dikalangan belia dan pemimpin seharusnya tahu membantaskan perbuatan bila bersama-sama bukan muhrim di tempat awam telah menimbulkan seribu persoalan bahawa ternyata pemimpin mereka yang terang-terangan memuja perbuatan yang melanggar akidah sebagai umat Islam tidak pun di persoalkan.

Tindakan Ds Hishammuddin menari di atas pentas bukan sesuatu tindakan tidak bermoral seperti dakwa dan fitnah dari blogger haram, ianya dilihat tidak lebih menunjukkan sikap bersahaja pemimpin yang mesra dan jiwanya bersama rakyat tidak kira sesiapa sahaja.

Kalau ini dikatakan maksiat, apakah foto pemimpin mereka seperti dibawah juga maksiat.



Adakah ini joget halal…?

Nilailah sendiri perbuatan pemimpin mereka sendiri dan jika blogger pakatan haram betul-betul bermaruah tegur dengan baik beberapa pemimpin mereka yang sangat rendah moralnya.

Sebelum itu jom saksikan video ini, menunjukan kepada kita perbuatan yang ternyata memesongkan akidah pemimpin ini. Adakah perbuatan ini halal kerana dia pemimpin yang maksum.

VIDEO : UMMI DEDAHKAN BUKTI SALINAN DOKUMEN ASET AZMIN ALI.



Ummi Hafilda Ali buat pertama kali mendedahkan salinan dokumen sebahagian aset yang dimiliki oleh Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali serta isterinya, Shamsidar Taharin yang bernilai lebih RM3O juta.

Dokumen berkenaan iaitu salinan pembelian syer saham, deposit bank, resit pembayaran perabot serta salinan penyata dalam beberapa akaun bank itu merupakan sebahagian harta yang dimiliki Azmin dan Shamsidar dalam tempoh dua tahun iaitu 1992 hingga 1994.

@nohomar @pkamalanathan TOLONG SIASAT KENAPA INI TERJADI?


Kenapa ini harus berlaku dikala gendang telah dicanang oleh BN/UMNO telah bersiap sedia untuk menawan Selangor...MKP berharap siasatan menyeluruh akan dilakukan terhadap pihak yang berwajib dan sepatutnya.Walaupun pada Pemimpin , Ini nampak remeh dan dipandang ringan jangan lupa kita Barisan Nasional tetap memerlukan walaupun satu undi dari rakyat Hulu Selangor.Perit dan payahnya berkempen semasa PRK Hulu Selangor dulu rasanya berbaloi kerana ianya adalah Parlimen Pertama yang menang setelah Barisan Nasional telah kecundang banyak kali....


Kepada DS Noh Omar MKP merayu supaya ianya dapat diselesaikan dengan segera supaya tidak menular menjadi barah dan virus yang sukar kita ubati kelak....Tak salah sesekali kita merendah diri memohon maaf kepada Pemuda sedangkan PM sendiri telah berucap dihadapan penyokong UMNO di Kedah bahawa Beliau meminta maaf segala kesalahan pemimpin terdahulu......Kepada rakan-rakan media cyber tolong risik apa masaalahnya supaya dapat diselesaikan dengan segera.Kita sayangkan UMNO/BN serta Negara tercinta ini.Walaupun pahit terpaksa jualah dedahkan demi untuk menawan kembali Selangor tercinta.....

Rantai Kesihatan PM Najib Razak Haram?


Kenapakah isu rantai Perdana Menteri Najib Razak masih menjadi tohmahan juak-juak Pakatan Haram terutama dari cybertroopers mereka. Isu pemakaian rantai berkenaan bermula ketika kunjungan PM Najib Razak melawat ke Temerloh untuk agihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Di dalam majlis tersebut dua beranak yang terpisah lebih dua dekad berjaya ditemukan dalam majlis agihkan BR1M.


Laporan Buletin Utama bertarikh 07 April 2012, mengenai perkara di atas, boleh ditonton di bawah:



Keadaan kembali hangat apabila PM DS Najib Razak hadir untuk merasmikan Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN2012) pada Hari Sabtu lepas. Ini disebabkan oleh gambar yang diambil oleh beberapa blogger termasuk rakan blogger Jawa Bernam lebih jelas kelihatan rantai tersebut. Imej PM DS Najib Razak pada HBN2012 jelas menunjukkan beliau memakai rantai. Namun, apa yang pasti, ianya bukan bukan rantai emas.

Kini terdapat trend di mana kebanyakkan dari kita memakai rantai kesihatan. Antara yang popular dan mendapat testimoni positif dari pengguna adalah rantai kesihatan ‘LOKET QUANTUM SKALAR ENERGY. Loket Quantum Skalar Energy diperbuat daripada larva gunung berapi di Jepun dan German. Lahar Tenaga Skalar yang terbaik adalah dari Jepun dan Jerman berdasarkan faktor cuaca dan alam. Kualiti yang paling utama dalam Loket Quantum adalah bagaimana lahar menyerap tenaga sekeliling semasa letupan gunung berapi. Loket berkenaan dapat menukarkan tenaga sekeliling kepada 4-12u gelombang Tanaga-Bio yang berhubung dengan gelombang tubuh manusia pada 36 ke 37 darjah Celsius. Loket berkenaan mengandungi lebih 70 unsur tenaga bahan mineral.

Loket berkenaan adalah salah satu projek NASA yang disimpan bertahun-tahun dan akhirnya dibongkar untuk kebaikan manusia. Loket berkenaan dapat digunakan untuk mengubat pelbagai penyakit. Diiktiraf tokoh agama dan doktor perubatan. Ianya amat berkesan untuk darah tinggi (hypertension), sinus, strok, kencing manis (diabetes), cataract, asma, penyakit kulit, lemah tenaga, depression, chronic fatigue syndrome, sakit tulang, athritis, sakit otot, ketagihan rokok, hairloss, sakit sendi, ketagihan alkohol, gout, masalah kesuburan, insomnia dan lain-lain. Malah The Star turut laporkan kesahihan produk LOKET QUANTUM SCALAR ENERGY, di sini.

PM DS Najib Razak tidak berdosa memakai rantai untuk tujuan kesihatan. Salahkah PM DS Najib Razak untuk memakai rantai kesihatan yang tidak bertentangan dengan Hukum Syarak? Ini berdasarkan Fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan bertarikh 28 Februari 2008 seperti berikut:
Keputusan:

Ahli-Ahli Jawatankuasa Fatwa telah sebulat suara bersetuju memutuskan bahawa : 
a) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi wanita adalah harus kerana ia merupakan perhiasan yang dikhususkan bagi mereka. Ini adalah hukum yang disepakati secara ittifaq. Sebaliknya, diharamkan bagi lelaki untuk memakainya sebagai perhiasan semata-mata kerana ia menyerupai wanita. 
b) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita untuk tujuan perubatan atau rawatan adalah dibenarkan berdasarkan keperluan dan hajat dengan syarat: 
i. Ia bukan diperbuat daripada emas, perak, suasa atau sutera (bagi lelaki). 
ii. Tidak terdapat unsur najis padanya. 
iii. Tidak mempercayai atau meyakini bahawa pemakaian gelang tangan tersebut boleh menyembuhkan penyakit tertentu kerana ia dikhuatiri boleh menjerumuskan seseorang kepada unsur khurafat yang boleh menjejaskan aqidah. 
iv. Tidak menyebabkan kemudaratan kepada pemakainya. 
v. Mendapat perakuan daripada pakar perubatan yang beragama Islam dan telah terbukti secara saintifik bahawa ia merupakan antara kaedah rawatan yang berkesan dalam merawat penyakit. 
Walau bagaimanapun, dalam hal ini, Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka telah mendapat nasihat daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa terapi bio magnetik bukanlah merupakan kaedah perubatan yang memenuhi piawaian dan tidak dapat dipastikan keberkesanan penggunaannya secara tepat dan jelas dalam merawat serta menghilangkan penyakit. 
c) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita yang disertai dengan niat untuk bermegah-megah atau kelihatan bergaya bagi lelaki adalah haram walaupun dengan tujuan perubatan.

ISU SIAPA PM: PAS, DAP TIKAM BELAKANG ANWAR



Nampaknya isu siapa bakal memegang jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam pilihan raua umum ke 13 nanti masih menjadi polemik hangat di kalangan pemimpin mereka.

Satu perkara yang jelas timbul daripada perdebatan siapa PM Pakatan Rakyat ialah Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim tidak lagi menjadi pilihan eksklusif PAS dan DAP.

Ini berdasarkan kepada kenyataan Pengerusi Kebangsaan DAP bahawa beliau akan berjuang untuk impian Malaysia mempunyai PM daripada kalangan bukan Melayu akan menjadi realiti pada suatu hari nanti.

Maksud beliau, DAP, dengan bantuan sekutu rapatnya, PAS, sudah berkeyakinan untuk merampas Putrajaya, walaupun tanpa sokongan PKR.

Ini kerana DAP melihat PKR sebagai sebuah parti pembangkang yang penuh dengan masalah dalaman terutamanya yang membabitkan peribadi dan moral Anwar.

Oleh sebab itu Karpal pernah mendakwa masalah terbesar dalam Pakatan Rakyat ialah Anwar lalu memintanya meninggalkan perkongsian tiga serangkai itu serta bertaubat.

Untuk menyemarakkan api perselisihan antara PKR-DAP, Mursyidul PAS, Nik Aziz Nik Mat pula menyokong pendirian Karpal dengan menyatakan cadangan beliau boleh dilaksanakan asalkan calon PM beragama Islam, tidak kira apa bangsa sekali pun.

Dalam polemik PM yang berlaku sekarang, Anwar tidak berani berkata sepatah pun, malah terus membisu dan bersikap seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Kononnya untuk menjaga keharmonian dan keutuhan perpaduan, Anwar tidak mahu memberi sebarang komen, namun hakikatnya beliau kini tidak lagi dianggap pemimpin besar Pakatan Rakyat tetapi lebih kepada bangkai hidup yang terpaksa digalas oleh PAS dan DAP.

Anwar tahu PAS dan DAP telah memainkannya dan menikamnya dari belakang, bukan sekali tetapi beberapa kali.

Perasaan saling tidak mempercayai di antara PKR-PAS-DAP diketahui umum.

Anwar dikatakan telah menyatakan secara peribadi kepada beberapa pemimpin PKR yang rapat dengannya, betapa beliau tidak mempercayai DAP dan merasa sangsi terhadap PAS yang gila kuasa.

PAS dan DAP pula tidak mempercayai Anwar dan tidak menganggap bekas Timbalan Perdana Menteri itu individu paling sesuai menjadi PM.

Bagi Karpal dan Nik Aziz, PKR adalah parti yang membawa paling banyak masalah kepada mereka.

Sebagai parti carca marba dan paling kecil dari segi jumlah kerusi dalam parlimen (setelah lima ahli parlimennya melompat jadi anggota bebas), PKR pula mempunyai nafsu paling besar untuk menerajui Pakatan Rakyat dan seterusnya membolot jawatan PM dengan mengenepikan PAS dan DAP.

PAS dan DAP pula tidak mungkin berdiam diri kerana mereka berfikir sebagai parti yang lebih besar, lebih lama dan lebih tersusun organisasi serta disiplinnya, hak menjadi PM seharusnya jatuh kepada mereka.

Bekas senator dan mantan Naib Presiden DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim, secara sinis membayangkan senario di mana Anwar, Lim Kit Siang (mungkin juga Karpal) dan Abdul Hadi Awang (atau Nik Aziz) akan bergegas ke Putrajaya untuk menuntut jawatan PM sekiranya Pakatan Rakyat menang.

Akhirnya kata Tunku Aziz lagi, negara akan terjerumus dalam krisis yang amat serius disebabkan perebutan jawatan tersebut yang bukan sahaja menjadi impian Anwar, malah juga Kit Siang dan Abdul Hadi. 

Gambaran ini tidak mustahil berlalu melihat kepada insiden rusuhan yang berlaku semasa Bersih 3.0.

Pembangkang akan melakukan apa sahaja termasuk memporak perandakan negara yang aman dan makmur ini tanpa rasa bersalah sedikit pun.

Sanubari pemimpin pembangkang dipenuhi dengan cita-cita politik rakus dan kepentingan masing-masing.

Bagi mereka rakyat hanya tunggangan yang digunakan untuk meraih undi dan sokongan, dan akan dicampak ketepi pabila mereka sudah menikmati kuasa.

Namun impian Anwar mahupun Karpal atau Nik Aziz untuk mengecapi jawatan PM hanya mainan mimpi di siang hari atau lebih tepat 'syok sendiri'.

Daripada sokongan yang semakin melonjak kepada pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai PM, rakyat sedari awal sudah membuat keputusan bahawa mereka mahukan permata bernilai bukannya kaca tiruan.

SELEPAS NIZAR,GOBI PULAK NAK PUBLISITI LONGKANG?


Sungguh gampang mentaliti pemimpin PKR nie nak glamour pun janganlah sampai menghina Kaum TMJ Johor.Gobi nie dah tahu Nizar Jamban akan dikenakan tindakan menghasut dan serta menghina kerabat di Raja dan sengaja mencari Publisiti murahan untuk menaikan namanya,,,,Sanggap tahap gampang dah gobi nie.


Dalam twitter yang terakhir si pelaq ni cukup biadap..siapa dia untuk menasihat Sultan Johor..kenapa Si Pelaq ni tak fikirkan walau pun berjuta Sultan Johor membeli no plat WWW 1,tetapi pulangan duit itu adalah kepada Kerajaan Malaysia melalui Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) maka duit hasil penjualan no plat berkenaan akan di pergunakan Kerajaan Malaysia yang banyak memberi Kebajikan pada rakyat Malaysia.


Nizar Memang Kurang Ajar, Hanya Mohon Maaf Melalui Twitter 


Pemimpin PAS yang juga bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin telahpun meminta maaf di atas keterlanjurannya mempertikaikan keputusan Sultan Johor, Sultan Ibrahim yang membida nombor pendaftaran kenderaaan WWW1 pada harga RM520,000.00.

Namun masyarakat umum masih sukar untuk melupakan begitu sahaja sikap Nizar yang agak kurang ajar dan tidak beradab kerana dari komennya dalam twitter sebelum ini jelas kelihatan seperti satu cubaan yang secara tersiratnya bermaksud untuk menyemai kebencian terhadap Institusi Raja. Selepas tidak tahan menerima kecaman ramai, barulah Nizar mahu meminta maaf tapi apa gunanya lagi sedangkan imej Sultan Johor telah tercalar dan ramai juak-juak PAS masih memandang sinis bidaan tersebut dengan mengaitkannya sebagai pembaziran wang rakyat. 

Ini bukan pertama kali berlaku kontroversi membabitkan Nizar dan pihak istana. Tiga tahun lepas, Nizar yang ketika itu sedang meroyan kekecewaan pernah memohon sembah derhaka kepada Sultan Perak hanya semata-mata gagal mempertahankan kerajaan pimpinannya. Hasilnya, hingga kini masih kedapatan ramai penyokong pembangkang cuba memperlekehkan kewibawaan Sultan Perak walaupun keptusan Sultan Perak jelas sah, betul dan sahih baik secara perundangan, perlembagaan mahupun dalam konteks demokrasi. 

Satu perkara yang Nizar gagal fahami dalam isu bidaan nombor pendaftaran JPJ ialah walau berapa tinggi sekalipun harga bidaannya, pulangannya tetap masuk ke kantung kerajaan sepenuhnya. Lagi besar kutipan dapat dibuat, lagi bagus untuk ekonomi negara kerana pulangan kemudiannya pergi kepada rakyat juga. Ia jauh berbeza dengan proses jual beli kenderaan baru Toyata Camry yang pernah dipelopori oleh kerajaan negeri Perak semasa Nizar memerintah Perak sebelum ini yang mana wang dibelanjakan untuk pembelian tersebut masuk ke kantung pihak pembekal dan hanya 27% sahaja keuntungan bersih yang kembali ke kantung kerajaan dalam bentuk cukai. 

Jika pembelian nombor pendaftaran oleh Sultan Johor itu merupakan satu pembaziran, apa pula alasan yang mahu Nizar gunakan bagi menghalalkannya menggunakan nombor pendaftaran AGS 10 yang hingga kini masih menempel pada Toyota Camry milik Nizar? Malah Nik Aziz selaku Mursyidul AM PAS yang juga MB Kelantan selama 22 tahun merangkap pemimpin utama kepada Nizar sendiri pun hingga saat ini masih menggunakan nombor pendaftaran istimewa DAT 55, kenapa tidak dipertikaikannya? 

Walhal logiknya tentu sahaja plet DAT 55 tersebut diperolehi hasil penggunaan wang rakyat kerana mercedes tersebut dibeli oleh kerajaan negeri untuk kegunaan Nik Aziz sebagai MB Kelantan. Paling penting, apa yang susah sangat untuk Nizar bertemu muka sendiri dengan pihak Istana Johor untuk memohon ampun maaf diatas keterlanjurannya? Bukankah terlampau biadap bila hanya sekadar memohon maaf melalui twitter sedangkan selaku bekas MB sepatutnya adat dan protokol sepatutnya sudah lama lekat dalam kepala?

Wednesday, May 30

Rakaman Video Anwar-Shamsidar ?


Senator Datuk S Nallakaruppan hari ini memberitahu kepada media motif utama beliau merakam video ‘panas’ yang membabitkan pemimpin politik dengan isteri orang itu adalah semata-mata untuk tujuan keselamatan.

Pada masa yang sama, video tersebut dakwanya ada hubung kait antara hubungan sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isteri kepada Azmin Ali, Shamsidar Tahrin.

Menurut beliau, rakaman pada tahun 90-an tersebut dibuat adalah bagi tujuan keselamatan kerana pada ketika itu Anwar merupakan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan ini timbul apabila Nallakaruppan didesak oleh wakil media ketika sidang media di sini hari ini.

Isu ini berbangkit lantaran dari kenyataan Nallakaruppan yang menyatakan Anwar sebagai seorang biseksual dan tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri ataupun Ketua Pembangkang di parlimen yang disiarkan dalam Utusan Malaysia pada 20 Mac 2012.

Lantaran dari kenyataan tersebut, Anwar telah memfailkan saman sebanyak RM100 juta atas nama tiga defendan, Nallakarupan, Utusan Melayu (Malaysia) Bhd dan Datuk Abdul Aziz Ishak selaku Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Melayu.

Justeru, Nallakaruppan telah menyerahkan rakaman pita video selama satu jam 20 minit tersebut kepada peguamnya sebagai bukti pembelaan.

TERBAIK ! RUGI KALAU MISS ! !


MKP terjumpa satu bahan bacaan yang AMAT MENARIK yang saya mahu kongsi bersama anda semua. Acu try test baca dibawah dulu kalau nak tahu menarik atau tidak -


Seronok baca ?


Baca lagi 


Anda Sudah cukup teruja ?


Last Kopek


Nizar Disiasat Di Bawah Akta Hasutan.


Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sedang disiasat di bawah Akta Hasutan berikutan dakwaan beliau berhubung kejayaan Sultan Johor membuat bidaan untuk nombor pendaftaran kenderaan WWW 1.

Difahamkan, Polis Johor telah menubuhkan satu pasukan petugas untuk melakukan siasatan selepas lima laporan polis dilaporkan di negeri itu berkaitan dengan dakwaan tersebut sejak Selasa.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Sharif mengesahkan mengenai pasukan petugas itu yang telah memulakan siasatan.

“Kami akan menyiasat perkara berkenaan secara telus dan profesional. Kami akan mengendalikan tugas kami tanpa sebarang tekanan bagi memastikan ia berlaku adil kepada kedua-dua pihak,” kata beliau.

Kritikan Nizar mengenai kerabat diraja Johor memperoleh bidaan nombor pendaftaran kenderaan WWW 1 di Twitter membawa padah.

Beliau menulis di Twitter bahawa wang RM520,000 yang dibelanjakan untuk bidaan itu dapat digunakan sepenuhnya untuk membantu golongan miskin.

Beliau diminta membuat permohonan maaf secara terbuka kepada kerabat diraja Johor.BACA ARTIKEL SEBELUM INI

SURI RUMAH TERKAYA DI MALAYSIA?


Penulis blog Raja Petra Kamarudin mendakwa memiliki 'fail rahsia' mengenai Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali ketika beliau merupakan setiausaha sulit kepada Timbalan Perdana Menteri pada masa itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam penulisan bertajuk "MACC 'Deep Throat' comes out of the closet" (Pemberi maklumat SPRM dedah identiti diri) beliau mendedahkan telah memperolehi salinan fail dan dokumen daripada seorang bekas pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang telah disimpan sejak sekian lama.

"Saya mengambil masa cukup lama untuk membaca kandungan fail tersebut. Ia bukan sahaja menarik malah amat merosakkan reputasi Azmin dan Anwar.

"Intipati keseluruhan cerita ini adalah tentang bagaimana BPR (SPRM) telah mengumpulkan bukti yang cukup untuk menangkap dan mendakwa Azmin Ali dengan tuduhan rasuah melibatkan jutaan ringgit tetapi kemudiannya Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri mengarahkan untuk menutup kes berkenaan," memetik laman blog Malaysia Today.

Antara yang maklumat yang terkandung dalam dokumen berkenaan termasuk dakwaan bahawa Tan Sri Vincent Tan mengajikan Azmin sejumlah RM 15,000 sebulan.



Raja Petra mendakwa Vincent bukan sahaja membiayai kejatuhan negeri Perak kepada Barisan Nasional (BN) malah turut menampung perbelanjaan "pihak pembangkang" yang menurut bekas pegawai SPRM itu masih berlaku sehingga kini.

Selain itu laman blog berkenaan turut mendedahkan pemilikan saham, rumah dan kereta yang berjumlah kira-kira RM1.5 juta, hampir RM10 juta dalam bentuk wang tunai dan cek mengalir ke dalam akaun bank Azmin dan Shamsidar Taharin (isteri Azmin).

Katanya kesemua urus niaga telah disahkan dan diperakui oleh bank-bank yang berkenaan.


KENYATAAN ASAL BEKAS PEGAWAI SPRM (Dipetik dari laman blog Malaysia Today)

Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995. Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana ‘corrupt’ seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku. Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita ‘corrupt’ dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.

Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia. Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.

Kronologi Kes

Siasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A). Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.

Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?


Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR. Knowing how BPR’s style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.

Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset? Meaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.

Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.

Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).

Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.

Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami. Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato’ Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu. Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.

Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim. Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed. Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) “Telah maklumkan kepada YAB TP” dan beliau menulis “KUS”. Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.

Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya. Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has



betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.

Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.

Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih. Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.

Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarkat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.

Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this. Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.

Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995. Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.

Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75. Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini?? Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.

Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan. Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.

Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man. Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran 



saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??

Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya. MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT

Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin. TETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung? Ataupun sama dah NYANYUK????????

Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload besama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya

Saya Mohon Maaf, Terimalah Saya seadanya – Madun


LOMBOK: “Saya ingin minta maaf kepada kedua mentua kerana melarikan Su ke Lombok. Bukan berniat melukakan hati mereka, saya sayangkan dia dan perkahwinan kami. Semoga kami dapat membina keluarga bahagia sebaik saya bekerja di Malaysia nanti,” kata Madon Aban, 32, pemuda Lombok yang melarikan Suriani Abdul Wahab sebelum bernikah dengannya hampir lima tahun lalu.


Menurutnya, sebagai lelaki bertanggungjawab, dia juga selalu menasihati Suriani yang lebih mesra dengan panggilan Su supaya memohon maaf kepada ibu bapa dan ahli keluarga kerana meninggalkan mereka untuk ke Lombok kerana sedar restu keluarga itu penting di dalam meneruskan kehidupan.

Madon berkata, dia sendiri sering berbual dengan keluarga mentuanya itu menerusi telefon dan bertanya khabar mereka dan sebagai suami, dia tidak pernah menghalang Su berhubung dengan adik beradiknya kerana tahu isterinya juga rindukan kampung halaman dan sanak saudara.

“Sebab itu saya tak halang dia pulang ke Malaysia bertemu mereka kerana itu yang terbaik. Saya akan menyusul selepas mendapat semua dokumen berkaitan. Buat masa ini, ia masih dalam proses,” katanya ketika ditemui selepas menerima kunjungan Setiausaha Agung Kelab Putera 1Malaysia (KP1M), Abdul Khalid Chairul di Kampung Orong, Lombok Barat semalam.

Madon berkata, dia terlalu sayangkan isterinya menyebabkannya bersetuju memberikan kerjasama kepada KP1M untuk membawa pulang Su bertemu keluarganya di Baling Kedah.

“Itu yang terbaik buat masa ini dan saya mahu dia menjadi anak yang taat. Terima kasih juga kepada mentua kerana menerima saya seadanya dan sudi memaafkan saya walaupun dengan apa yang berlaku,” katanya.

Pada pertemuan itu, Madon sempat meneliti laporan akhbar Harian Metro Sabtu lalu yang memetik ibu mentuanya, Siti Zaleko Wahab, 52, menerima kehadirannya sebagai menantu dan melupakan kisah silam membabitkan dirinya.

Sementara itu, suasana hiba menyelubungi perkarangan rumah Madon selepas pegawai Imigrasi Indonesia dan KP1M membawa Su pejabat pihak berkuasa itu di Kota Mataram untuk proses dokumentasi.

Paling menyentuh hati apabila anaknya, Ismadani, 3, menangis teresak-esak kerana tidak mahu melepaskan dia pergi sehingga terpaksa ditenangkan bapanya dan saudara mara terdekat.

Ibu mentuanya Ajiminari,70an, kelihatan sebak ketika Suriani bersalaman dengan ahli keluarga dan dia tidak ditemubual kerana begitu sedih kerana terpaksa merelakan pemergian menantu tunggalnya itu.

Turut hadir mengucapkan selamat jalan ialah jiran terdekat yang menyifatkan Su sebagai seorang yang baik dan mudah mesra selain pandai mengambil hati mereka biarpun pada peringkat awal berdepan budaya baru di pulau berkenaan.MV


- Posted using BlogPress from my iPad

Tuesday, May 29

VIDEO PALING GAMPANG PERNAH AKU TENGOK?


Dah macam gampang pulak dan menyampah MKP tengok video nie siap komen pulak kata MKP tak hensem....Tapi sejam yang lalu ada video yang telah dikantoi penyiarannya..Haaaaa kena potong tang kona baring heeee...

VIDEO ANWAR ATAU IZZAH!!!MANA SATU PILIHAN ANDA?

Seorang teman yang bekerja dengan media arus perdana baru saja menghantar SMS. Katanya semua lawatan Datuk Seri Najib ke luar negara telah dibatalkan.

Katanya lagi, pengumuman penting akan dilakukan pada hari Jumaat.

Jumaat yang pertama ialah 1 Jun 2012. Oleh itu, tunggulah setiap Jumaat kalau-kalau ada pengumuman penting.

Apa yang akan diumumkan? Pembubaran parlimen? Ada kemungkinan.

Kerana petanda-petanda pilihan raya dah nak hampir ada. Rakyat diberi imbuhan RM 500 melalui bantuan rakyat 1Malaysia (BR1M).

Warga Felda tidak kurangnya. Lebih hebat, RM 5000 bagi ibubapa dan RM 5000 bagi anak mereka.

Warga media gembira kalau pilihan raya cepat. Dapatlah mereka hidup seperti biasa. Politikus? Mungkin banyak kira-kiranya. Misteri menyelubingi. Dicalonkan atau tidak?

Seperti yang telah dijanjikan semuanya akan terurai apabila pengumuman itu dibuat,Kepada 4 sahabat blogger yang menanti Q dari MKP, stanby...Hanya 4 blogger yang terlibat pada yang lain tunggu ajelah nanti....Jangan pulak memandai nak claim kata hampa punya geli tahap gaban bila dengaq ada orang mengaku ada video tue....So kepada tukang UP-LOAD lu balik lah cepat dari kemboja tue wat ape duduk kat sana lama sangat 3 video tue takkan sampai dua hari kena tunggu......

GAMBAR KURANG ENAK TERSEBAR KETIKA PULANG DARI UMRAH?


Kadangkala, MKP kasihan pada selebriti kita yang sering menjadi perhatian sehingga segala perilaku dan aktiviti seperti terbatas dan tidak boleh untuk melakukan kesilapan kerana sering kali dinilai perilaku mereka.

Tetapi itulah lumrah bagi sesorang anak seni. Bukan mudah untuk mengekalkan reputasi namun begitu ada yang masih berpegang teguh untuk menjaga nama baik supaya nampak 'suci' di mata peminat.

Membebel lebih pulak rasanya. Bukannya apa, sebab MKP mendapat panggilan daripada seorang teman mengenai seorang dramatis kita yang cantik molek yang dikaitakan dengan isu mabuk di kelab malam selepas foto berita panas itu telah tersebar di Internet.

Apa yang tidak manis didengar, apabila artis yang dikaitkan itu baru sahaja pulang daripada mengerjakan umrah di Tanah Suci, Mekah.

Namun MKP tak boleh mengiyakan seratus-peratus bahawa gambar yang tersebar itu adalah pelakon kesayangan ramai berkenaan. Mungkin juga pelanduk dua serupa.Namun sehinggalah hari ini, tidak ada sebarang berita yang MKP Batu kongsi dengan pembaca.

Malah, dalam masa yang sama pelakon itu terikat dengan kontraknya bersama sebuah syarikat produksi filem dan dia dinasihatkan supaya tidak memberi sebarang keterangan untuk mengelakkan sebarang spekulasi timbul.

Kata pengurusnya, jika sudah ada bukti dan masa yang sesuai, pelakon itu pasti akan tampil untuk membuat keterangan bagi memperjelaskan situasi yang berlaku.

Buat masa ini pelakon itu tidak mahu memberi sebarang komen.

Macam-macam sekarang cara untuk menjatuhkan orang dan tidak kurang juga yang tidak pandai menjaga peribadi diri sehingga ada yang telah mengambil kesempatan atas kecuaian masing-masing.

MKP Ayat Sempoi : Pepatah ada menyatakan "kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai"

NURUL IZZAH MASANYA TELAH TIBA?




Ceramah ini berhadapan diantara satu sama lain.. setiap perkataan yang keluar dapat didengar oleh penceramah!! Memang terbaik la..Akan tetapi Izzah masanya telah tiba dan semuanya telah sempurna mengikut apa yang dirancang....Kepada rakan-rakan tunggu 4 hari lagi pastinya Izzah akan lari ke Kedutaan Turki macam bapaknya si peliwat tegar.....Cabar Datuk Seri Raja Nong Chik ye tunggulah.....

K-POP HARAM USTAD FAHTUL BARI?



Komen dari Ustaz Fahthul Bari Mengenai K-POP dan bersih..Bab nie MKP no komen banyak , Akan tetapi kita kena menerima teguran dari mereka yang pandai dalam hal ini....

DAP KAKI BULI : 7 BANTAI SEORANG?


Seorang kaunsilor Majlis Perbandaran Pulau Pinang yang dilantik DAP mengkehendaki supaya tindakan undang-undang – dalam bentuk denda RM500,000 atau/dan penjara lima tahun – diambil terhadap Perkasa.

Ong Ah Teong, kaunsilor MPPP itu mahukan hukuman tersebut dikenakan ke atas Perkasa kerana membakar kemeja-T warna kuning Bersih di depan bangunan Komtar serta menyelerakkan poster-poster anti-Guan Eng di atas jalanraya di luar kediaman ketua menteri itu.

Menurut laporan Malaysiakini kelmarin bertajuk ‘Penang council to act on Perkasa’s open burning‘, Ong telah mendesak agar Perkasa disabitkan kesalahan di bawah Seksyen 29 (a) Akta Kualiti Alam Sekeliling.Section 29A. Prohibition on open burning
29(1) Melainkan jika dilesen, tiada seseorang boleh melepaskan benda berbahaya kepada alam sekeliling, pencemar atau buangan‐buangan ke dalam perairan Malaysia dengan melanggar syarat‐syarat yang boleh diterima yang ditentukan di bawah seksyen 21.
[Notwithstanding anything to the contrary contained in this Act, no person shall allow or cause open burning on any premises.]
Kesalahan ‘open burning’ boleh membawa hukuman denda tidak lebih daripada RM500,000 atau penjara tidak lebih daripada 5 tahun atau kedua-duanya. 
Ong Ah Teong, iaitu kaunsilor MPPP yang dilantik DAP, sebelum ini juga menuntut supaya tindakan dikenakan ke atas Jessie Ooi, iaitu ketua Beliawanis MCA Selangor yang berani mengkritik Dear Leader ketika sesi soal-jawab perbahasan di antara Kim Guan Eng dengan Dr Chua Soi Lek. 
Fungsi MPPP seolah-olah hanya untuk melanjutkan politik DAP. Ingat juga pada skandal sPICE di mana MPPP meluluskan belanjawan RM50 juta. 
Umno bahagian Bayan Baru pula baru-baru ini menuduh MPPP cuba menggagalkan program lawatan kerja sehari Muhyiddin Yassin di Pulau Pinang(sumber: Bernama)

DAP bermaharajalela di Subang Jaya

Seorang blogger Tony Yew pernah mendakwa, “Councilors for the Subang Jaya Municipality are now interfering wholesale with the enforcement unit”.

Pada Jun 2010, Tony memblog:
“According to the officer who sealed the premises, he was instructed to do so by [MPSJ councillor] Theresa Ratnam, and when asked why the sealing was done at 9pm, he merely said that he was instructed to do so. When pressed further, he revealed the councilor’s name, and said that it was ‘political’. He later asked the school owner to speak to either Hannah Yeoh (Subang ADUN) or Theresa Ratnam.” 
Pada Julai 2010, Theresa Ratnam telah dicalonkan oleh Hannah Yeoh untuk menjadi ahli majlis penasihat kerajaan tempatan yang baru (sumber: Komunitikini).

Akrab nampaknya Hannah dengan Theresa.

Rajiv Rishyakaran, seorang Pembantu Khas Hannah Yeoh, pun dilantik menjadi kaunsilor MPSJ.


Pembantu-pembantu Queen Bee (dari kiri) Reuben David, Rajiv Rishyakaran, Timothy Ho, Edward Yap dan Edward Ling beberapa tahun lepas. Kanan: Gambar Rajiv terkini



Edward Ling, iaitu setpol Hannah Yeoh, juga pernah menjadi kaunsilor MPSJ dari Julai 2010 – Feb 2012. Edward berkata kaunsilor-kaunsilor yang dicalonkan DAP akan diletakkan dalam pelbagai jawatankuasa majlis untuk menyemak imbang kuasa.

Sebelum itu Edward, yang merupakan rakan segereja Hannah, pernah bertugas sebagai pengurus kempen pilihanraya Hannah. Seorang lagi pembantunya, Timothy Ho (dalam gambar atas) juga Kristian di gereja Klang Presbyterian Church. Evangelis-evangelis ini memang mempunyai jaringan yang erat.
MB (Mem Besar) S’gor tidak berpuas hati

Dalam satu temuramah dengan NST (6 March 2012), Hannah Yeoh dipetik sebagai berkata:
“In Subang Jaya, assemblyman Hannah Yeoh has expressed her unhappiness at the Subang Jaya Municipal councillors list, which she said was late as well as incomplete. ‘I am happy to see the comeback of Chang Kim Loong. He is an asset in our efforts to promote responsible development for house buyers. It is sad to not have Tan Jo Hann with us. I hope the councillors’ grouses will be seriously addressed by the council president (Datuk Asmawi Kasbi) and council directors’.”

Waah. Adun ini kelihatan begitu berpengaruh di kawasannya. Sampai dia tak segan untuk mencampurtangani urusan pelantikan kaunsilor MPSJ.

Seorang lagi Pembantu Khas dengan jolokan sebagi Ken Chia.

Chia Yew Ken dilantik sekali lagi menjadi kaunsilor pada tahun ini. Namun sebelum itu dalam tahun 2008 Ken juga kaunsilor MPSJ atas kuota DAP.Nama aje NGO … macam Aliran kat Penang tu

Perhatikan bahawa bukan sahaja kuota parti tetapi kuota NGO pun DAP mahu bolot … asalkan “to have their people in the local councils”, wor.

Kata penyelaras BN Selangor Mohd Zin Mohamed:
“They promised to appoint academicians and non-governmental organisation representatives as local councillors but from what we can see, they (Pakatan allies) fought among themselves to have their people in the local councils. Upon a closer look, the local councillors are found to be members of either PKR, Pas or DAP, but they have been re-branded as NGOs. This is a breach of trust on their part.”

– Sumber: NST (29 April 2012)

Seperti yang disebutkan tadi, Chia Yew Ken (Pembantu Khas Hannah Yeoh) adalah kaunsilor MPSJ pada tahun 2008. Begitu juga Theresa Ratnam, iaitu kaunsilor MPSJ yang dicalonkan oleh Hannah untuk menjadi ahli majlis penasihat kerajaan tempatan.

Bertuahlah Hannah kerana ada ramai orang yang rapat dengannya duduk dalam MPSJ. Jadi bila berlaku apa-apa persengketaan, pasti mereka akan berpihak kepadanya.

Seorang kaunsilor MPSJ – yang ini bukan kroni Hannah – pernah mempersoalkan kenapa Hannah dibenarkan duduk di kerusi yang dikhususkan untuk kaunsilor sahaja di dewan mesyuarat.

DAPster tetap DAPster

“Councillor Keshminder Singh … questioned why Yeoh was allowed to take part in the full board meeting when the state government had previously said that elected representatives were not allowed to interfere with the running of the local governments.” 
Kata Keshminder: “The council did not receive any directive from the state government allowing state assemblymen to sit at the councillors’ table.” 
“Keshminder later told the reporters that he initially thought of walking out of the meeting but his friends advised him against doing so. ‘If Yeoh sits again at the reserved place at the next full board meeting, I will walk out,’ said Keshminder.”

Pastilah kroni-kroni Hannah yang ramai dalam MPSJ bengang dengan pendirian Keshminder itu.


Keshminder telah memaklumkan rasa tidak puas hati beliau terhadap fitnah yang d
iterima daripada 7 orang Ahli Majlis berkaitan isu tempat duduk Hannah.

Ish, ish, ish… Kaunsilor MPSJ pun boleh didakwa memfitnah lawan (‘lawan’ ialah sesiapa yang mengkritik dewa-dewi DAP turun dari kayangan).

DAPster betul perangai mereka!

Tak kiralah yang memberi komen di alam maya atau yang berjawatan kaunsilor dalam majlis-majlis tempatan di negeri-negeri Pakatan.

Nyata sekali DAP mempraktikkan kronisme. Dengan tanpa segan silu mereka meletakkan orang parti untuk memegang jawatan-jawatan strategik.

Bukan itu sahaja, malah dengan selamba mereka boleh menabur janji kosong — kononnya berpaksi kepada Ketuanan Rakyat.

Cakap manis di bibir tapi tak serupa bikin. Menjalankan “reformasi”? Tolong lah.

VIDEO SEMPOI : ANWAR KENA HALAU DARI MASJID?


Ahli jawatankuasa Masjid Taman Sri Pulai Perdana bertindak menghalau "Anugerah Tuhan" Ds Anwar Omega yang gila nak jadi PM dan Salahudin Ayub calon MB pakatan kerana mahu berceramah politik didalam masjid.

Anwar dan Salahudin cabut lari kemaluan kerana kehadiran mereka tidak diterima dek kerana hanya dialukan jika mahu beribadat bukan berpolitik secara gampangan.

Monday, May 28

NIZAR HINA SULTAN JOHOR PULAK?




MKP perhatikan Nizar nie dah melampau dan kurang ajar.Kali nie dah hina pulak Sultan Johor Darul Takzim dengan pemilikan no pendaftaran terbaru iatu WWW 1,Lihat apa yang teah dikatakan di laman twitter beliau.Jika Sultan pun Nizar nie boleh persoalkan apatah lagi benda yang lain.


Kes sebelum ini yang membuatkan meroyan Nizar Jamaluddin enggan menyerahkan kunci kediaman rasmi menteri besar Perak dan mendakwa beliau masih kagi MB Perak.Masih ingat lagikah kisah Toyota Camry dengan nombor pendaftaran AGS 10.

Mohammad Nizar ingin mahkamah membatalkan kesahan pelantikan menteri besar BN, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan mengekalkan jawatan yang disandangnya sejak Mac tahun lepas.



Perlukah Nizar bercakap sedemikian terhadap Sultan Johor...Akhirnya tanda tanya mengenai siapa pemilik no Plat WWW 1 dan berapa harga bidaannya telah terjawab apabila D.Y.M.M Sultan Ibrahim (Sultan Johor) berjaya dalam bidaan berharga RM 520 K.

Bagi peminat kereta, sudah tentu tiada masalah untuk melaburkan wang sebanyak mungkin semata-mata mahu memuaskan hasrat dihati.

WWW 1 sebenarnya mempunyai mesej tersendiri bagi peminat nombor plat kerana membawa makna World Wide Web yang kita gunakan seharian untuk capaian internet.


Dengan harga RM 520 K, Plat WWW 1 telah memecahkan rekod termahal no plat di Malaysia yang sebelum ini dipegang oleh seorang peniaga yang juga dari Johor dengan harga RM 300.1 K yang telah dibeli tahun 2010.

Untuk rekod, pendaftaran Plat WWW 1 kenderaan tersebut bermula 30 April dan berakhir 14 Mei telah berjaya menarik beribu orang untuk membida no tersebut.

Posted using BlogPress from my iPad

AKSI MESRA @NAJIBRAZAK ,ANWAR BOLEH KE BUAT MACAM NIE?



Golongan peniaga dan penjaja kecil kini boleh menarik nafas lega apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan berita gembira buat mereka apabila menetapkan yuran pendaftaran kali pertama serta pembaharuan lesen cuma RM50 untuk tempoh lima tahun.

Menurutnya, kadar bayaran pendaftaran tersebut adalah istimewa berbanding bayaran sedia ada sebelum ini antara RM150 hingga RM300.

"Selain itu, bayaran kompaun bagi kelewatan pendaftaran dan pembaharuan lesen juga dikurangkan kepada 50 peratus dan ia akan dilaksanakan untuk tempoh enam bulan bermula 1 Jun hingga akhir tahun ini di mana ia merupakan pemberian istimewa daripada kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) kepada warga peniaga dan penjaja kecil di negara ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Ramah Mesra Warga Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia di Dataran Merdeka di sini malam tadi.

Hadir sama isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Presiden Gabungan Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu Malaysia, Datuk Ramli Norani.

Menyentuh mengenai rungutan peniaga berhubung soal pendaftaran perniagaan, Najib menegaskan ia merupakan proses yang memberi keuntungan kepada peniaga dan penjaja kecil kerana sekiranya ada data lengkap kerajaan mampu memberikan bantuan sewajarnya.

“Sebab itu kita nak kemaskini pendaftaran supaya satu skim insurans berkelompok dapat kita sediakan. Butiran-butiran ini kita akan teliti dan maklumkan kemudian. Jika peniaga jatuh sakit, mereka tidak ada skim perlindungan dan ia membebankan. Maka kita kena fikirkan skim perlindungan," ujarnya.

Dalam ucapannya, beliau menyifatkan perhimpunan yang diadakan buat julung kalinya itu mendapat sambutan menggalakan dengan kehadiran kira-kira 15,000 penjaja dan peniaga kecil dari seluruh pelusuk negara.

Bagi memastikan nasib peniaga dan penjaja kecil mendapat pembelaan sewajarnya, Najib berkata, kerajaan akan meletakkan tanggungjawab itu di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Tambahnya, kerajaan akan sentiasa memperjuangkan nasib golongan itu termasuk menyediakan pinjaman mikro kredit bagi mengembangkan perniagaan.

“Kita juga sediakan Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) yang selama ini telah memberi pinjaman sebanyak RM2 bilion. Ada Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara). Ini hasrat kita supaya golongan itu dapat akses pinjaman dan dapat uruskan perniagaan dengan baik.

“Kita akan terus membela golongan peniaga dan penjaja kecil secara berterusan," jelasnya.

Sehingga kini, terdapat kira-kira sejuta penjaja dan peniaga kecil di seluruh negara di mana sebelum ini tiada kementerian khusus bertanggungjawab menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil.

#BANGKANG DARI LONGKANG BUATKAN ANWAR PENING?


Video klip terbaru daripada sekumpulan artis yang melakonkan sketsa "Bangkang Dari Longkang" boleh disifatkan memalukan.

Perkataan "memalukan" yang PM maksudkan adalah boleh mendatangkan kemarahan dan "menurunkan" kemaluan Anwar Ibrahim apabila ada diantara dialog daripada sketsa tersebut ada menyebut;

"Bermula daripada defence KITA MAIN BELAKANG DAHULU" dan disahut oleh seorang pelakon lain "MAIN BELAKANG AHHH" berkali- kali untuk menegaskan perkara tersebut yang secara tidak langsungnya adalah sindiran pedas terhadap Anwar Ibrahim yang sememangnya gemar "MAIN BELAKANG"

Tidak cukup dengan itu, setiap pelakon utama turut mengenakan baju berwarna yang melambangkan PAS, PKR dan DAP.

Yang paling melucukan PM adalah apabila keluar sahaja butir bicara dari Johan yang mengenakan baju hijau, beliau turut menggunakan slanga Pantai Timur untuk menggambarkan Nik Aziz atau Hadi.

Ah, malas MKP nak tulis panjang lebar, layan je video ni;

DURIAN RUNTUH KEPADA PENIAGA KECIL PULAK?


Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan beberapa insentif penting untuk golongan peniaga dan penjaja kecil termasuk menurunkan kadar bayaran pendaftaran kali pertama bagi perniagaan pemilik tunggal dan perkongsian kepada RM50 untuk tempoh lima tahun sekali gus.

Sebelum ini,penjaja dan peniaga kecil perlu membayar RM30 bagi pendaftaran perniagaan Pemilikan Tunggal dan RM60 bagi Perniagaan Perkongsian,yang perlu diperbaharui setiap tahun.Perdana Menteri turut mengumumkan pemberian diskaun sehingga 50 peratus terhadap kadar kompaun bagi pendaftaran lewat perniagaan dan bayaran pendaftaran lewat.

Pengumunan tersebut disambut dengan tepukan gemuruh daripada kira-kira 15,000 warga penjaja dan peniaga kecil yang menghadiri Majlis Ramah Mesra Warga Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia di Dataran Merdeka Ahad malam.Perdana Menteri berkata diskaun kadar kompaun itu akan berkuatkuasa 1 Jun sehingga 31 Dis 2012.


"Ini merupakan pemberian istimewa kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) kepada warga penjaja dan peniaga kecil di negara ini," katanya.

Bagi menjamin kesejahteraan jangka panjang pula,Najib turut memaklumkan bahawa kerajaan akan memperkenalkan satu skim insurans berkelompok khusus untuk golongan penjaja dan peniaga kecil selepas proses mengemas kini data pendaftaran golongan itu dibuat.

"Kalau golongan peniaga ini sakit, mereka tidak ada SOCSO (Pertubuhan Keselamatan Sosial), jadi beban kos rawatan hospital itu sangat berat pada keluarga.Jadi pada golongan ini,yang pendapatannya tidak tetap,kita kena fikir perlindungan untuk mereka, bukan sahaja pada masa senang,tetapi juga semasa mereka susah,kita tetap jaga kebajikan mereka," katanya.

Najib berkata kerajaan akan meneliti semua maklumat berhubung golongan penjaja dan peniaga kecil dan memaklumkan mengenai butir-butir skim insurans itu tidak lama lagi.Turut hadir isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor,Menteri Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Presiden Persatuan Penjaja Dan Peniaga-peniaga Kecil Malaysia (PPPKM) Datuk Ramli Norani.Pada majlis itu,Najib turut bersetuju dengan cadangan Ramli untuk meletakkan tanggungjawab bagi menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil di bawah bidang kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan Kepenggunaan.

"Dengan ini jika ada masalah (penjaja dan peniaga kecil) sudah ada tempat untuk dirujuk dan mendapatkan perlindungan dan Datuk Seri Ismail Sabri boleh jadi bapa (mereka)," katanya secara berseloroh.

Sehingga kini,terdapat kira-kira sejuta penjaja dan peniaga kecil di seluruh negara.Sebelum ini,tiada kementerian khusus bertanggungjawab menjaga hal ehwal penjaja dan peniaga kecil.Perdana Menteri berkata kejayaan PPPKM menghimpunkan sejumlah besar ahlinya malam ini secara aman dan tertib memberi isyarat jelas bahawa tindakan mengadakan demonstrasi jalanan tidak perlu jika mahu membuat sebarang kenyataan.

"Apa perlu demonstrasi jalanan untuk membuat kenyataan.kenyataan peniaga kecil malam ini sudah cukup kuat,hebat dan lebih bermakna dan menunjukkan mereka juga punya kekuatan sebagai sebuah kumpulan yang penting dalam masyarakat," katanya.

Selain peranannya sebagai penyumbang ekonomi negara,Najib berkata penjaja dan peniaga kecil juga mempunyai hak dan kuasa untuk menentukan hala tuju negara.-Bernama

HEBAT SAMPAI PENGSAN NIK AZIZ TENGOK J-POP?


Main sedap mulut je cai-cai Pakatan Rakyat ni! Isu hiburan di Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 dijadikan sensasi. Betul-betul bangang!hehehehe.

Kalau nak ikut cai-cai haram ni, memang apa yang kerajaan BN semua tak betul..Korang je betul..marhain..ntah apa lagi la. Bagai menunggu buah yang jatuh, menunggu masa untuk spin apa sahaja isu yang ada.
Gambar Spin Cai CinCai
Bukan Seluar Dalam tapi Inner je..

Hari Belia Negara 2012 ada pelbagai acara yang dijalankan..lebih 500 acara..hampir seluruh Putrajaya di penuhi dengan acara-acara yang berjalan. Di samping hiburan, acara-acara modal insan dan kerohanian pun ada, macam-macam ada..datang ke putrajaya baru la tau. Majlis Tahlil dan Khutbah Jumaat HBN 2012, Pertandingan Amal Islami (Nasyid, Tilawah, kompang, Hafazan), Kolokium Tokoh Belia Islam dan macam-macam lagi. Panjang kalau nak tulis.

Tidak benar sama sekali, Artis-Artis Malaysia tidak diberi peluang. Tiada timbul isu..Hampir 22 pentas di sediakan untuk artis-artis tempatan membuat persembahan. Banyak tu beb! Tak kira terkenal atau pun tak! Semua diberi peluang. Artis luar di panggil sekurang-kurangnya dapat mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan dan mungkin Hari Belia Negara yang akan datang menjadi jadual tetap pelancong-pelancong luar negara datang ke Malaysia.

Selainnya tengok kat catsthinker

komen MKP : J-Pop nie gaya berpakaian dan persembahannya memang begitu,akan tetapi pembangkang nie mungkin dah kering kolam idea nak tembak apa saja yang dibuat oleh Kementerian Belia dan Sukan untuk menarik minat goolongan muda beralik kepada Kerajaan UMNO/BN.


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive