Tuesday, June 5

@amenoworld PENARI NIE PUN SALAHKAN #HBN2012 JUGAK KE?


Dulu hampa dok mengata kat orang dan tabiat orang PKR nie apa saja akan salahkan UMNO/BN.Modus operandi nie sama macam yahudi mabuk....Jatuh kedalam longkang salahkan longkang padahal mabuk tak ingat dunia....Tahniah diucapkan kepada   kerana dapat membongkar kejadian Ngeri kepada PKR nie.Mimpi yang bakal membuatkan blogger serta pemimpin PKR tido tak lena pulak pasal menari seperuh bogel nie.

Apa kata kita londeh lagi Anwar serta penjilat tegarnya supaya memberi penjelasan seperti yang telah dibuat oleh KBS tempoh hari semasa Himpunan Jutaan Belia..MKP pecaya PKR tidak akan berani memberi penjelasan seperti mana telah dilakukan oleh KBS serta Datuk Seri Sabry cheek yang tanpa prejudis memohon maaf diatas kesilapan yang telah dilakukan. Nak tengok jugak sikap ego dan sombong Anwar nie...Jika Anak jantan MKP mendesak Amenoworld memberikan penjelasan berhubung isu "BERTAM NITE" dan minta Anwar meminta maaf jika rasa bersalah..

SCORPENE : SUARAM DIBIAYAI OLEH YAHUDI UNTUK MENGHANCURKAN MALAYSIA?




Pembelian aset tentera tidak pernah lagi dipolitikkan sebegini rupa sepertimana yang dilakukan oleh SUARAM terhadap kapal selam Scorpene. Kes kapal selam ini ‘timbul’ lagi di Bangkok baru-baru ini bila SUARAM membuat sidang media untuk memberi taklimat tentang perkembangan siasatan oleh pihak berkuasa di Perancis. 

Mengakui bahawa ia berbunyi seperti filem aksi risikan Hollywood, SUARAM terus mendahului mahkamah menuduh kerajaan korup dan Perdana Menteri sebagai pembunuh! Menurut hakim, siasatan ini tidak akan selesai dalam masa 2-3 tahun. 

Jadi, kenapakah SUARAM tidak boleh duduk diam sementara menunggu keputusan? Kenapa mesti ada kenyataan akhbar? Kenapa perlukan publisiti? Kenapa sekarang? Bercakap mengenai kes ini, seseorang itu harus mempunyai sedikit pengetahuan mengenai latarbelakang SUARAM. 

Dengan Pilihanraya Umum semakin hampir, motif SUARAM ‘membangkitkan orang mati’ adalah jelas. SUARAM adalah NGO yang amat kritikal terhadap kerajaan. Ini kita faham kerana ia ditubuhkan oleh keluarga bekas tahanan ISA. 

Dalam ertikata lain, ia ditubuhkan berasaskan dendam kesumat serta hidup atas keinginan untuk membalas dendam terhadap kerajaan. Dan bekerjasama dengan pembangkang adalah cara terbaik untuk melakukannya. 

Sebagai sebuah organisasi yang bertanggungjawab, tanpa agenda jahat atau tersembunyi, seharusnya SUARAM membiarkan saja kes ini berlangsung dengan ‘aman’ di mahkamah. Tetapi SUARAM tidak boleh duduk diam. 

Mereka perlu merosakkan imej kerajaan dan mencemarkan nama baik Perdana Menteri untuk membantu pembangkang mendapat sedikit keuntungan politik sehingga pilihanraya. Jika penipuan mereka terdedah selepas pilihanraya, biarkanlah. 

Tetapi buat masa ini, SUARAM berazam untuk terus menipu kononnya PM dan isteri telah membunuh Altantuya, seorang model dari Mongolia yang didakwa sebagai seorang penterjemah dan dibunuh atas alasan meminta bahagiannya dalam komisen pembelian kapal selam Scorpene. 

Tetapi penipuan mereka telah pun terdedah. Skrip asal filem risikan Hollywood telah dimusnahkan oleh penulisnya sendiri iaitu Raja Petra Kamaruddin (RPK). Di dalam satu wawancara, RPK telah mendedahkan bagaimana dia mereka-reka keseluruhan cerita berkenaan ‘dengar cakap’ setelah diarahkan oleh orang-orang tertentu dalam pembangkang. Skrip ini juga terlalu dramatik sehingga tidak selari dengan fakta. 

Fakta kekal merekodkan bahawa pada masa kejadian, PM sedang menghadiri program berbuka puasa di Kedah dan isterinya, Datin Seri Rosmah menghadiri program yang sama bersama anak-anak yatim di Bangunan Tabung Haji, Kuala Lumpur. 

Terdapat video, gambar dan juga alibi yang mengesahkan bahawa Datin Seri Rosmah tidak berada di tempat kejadian sepertimana yang ditulis dalam skrip asal RPK. PM tidak mengenali Altantuya, dan itu juga adalah fakta. 

Gambar superimpose lemah yang disebarkan oleh Tian Chua, Naib Presiden PKR yang menunjukkan mereka bersama adalah dengan sendirinya bukti bahawa pembangkang adalah penipu. Bagi menegaskan bahawa beliau tidak mengenali wanita itu, PM lebih dari bersedia untuk bersumpah atas nama Allah mengikut hukum Islam, dan beliau melakukannya bukan sekali, tetapi 4 kali. 

Tiada seorang Islam yang waras yang berani bersumpah atas nama Allah jika mereka benar-benar bersalah. Mahkamah Malaysia bukan sahaja tidak dapat menjumpai apa-apa untuk mengaitkan PM atau isteri dengan pembunuhan itu tetapi juga tidak menyebut langsung mengenai komisen atau kewujudan seorang penterjemah dalam perbicaraan. 

Ini kerana, Altantuya bukan seorang penterjemah dan tiada penterjemah diperlukan dalam transaksi Scorpene memandangkan semua perbualan dan dokumentasi dilakukan dalam bahasa Inggeris. 

Justeru, melihat dari semua ini, tidak syak lagi bahawa Scorpene dan nyawa Altantuya hanyalah permainan politik bagi pembangkang…dan juga SUARAM. SUARAM menyatakan bahawa mereka telah mendapat capaian penuh kepada 153 kertas siasatan dari pejabat pendakwaraya dan kini memberi taklimat secara terpilih dari senarai tersebut. 

Jelas bahawa SUARAM cuba membayangkan pertubuhannya sebagai bebas dan punya kuasa untuk menentukan keadilan. Di mana, dalam kes ini, SUARAM hanyalah plaintif atau pengadu yang tiada hak untuk membuat keputusan sama ada korupsi berlaku atau tidak, apa lagi mengaitkannya dengan pembunuhan.
Walaubagaimanapun, SUARAM mengakui bahawa mereka tidak dapat membawa keluar bukti dari Perancis dan taklimat tersebut adalah berdasarkan kata-kata mereka semata-mata. Kita telah mendengar kata-kata SUARAM dan semakin banyak kita dengar, semakin pelik bunyinya. 

Bagaimana kita memegang kata-kata keluarga orang-orang yang ditangkap di bawah ISA – iaitu orang-orang yang berpotensi membahayakan keselamatan negara? Bagaimana kita hendak memegang kata-kata manusia yang penuh dengan dendam kesumat? Bagaimana kita HENDAK memegang kata-kata mereka yang telah terbukti menipu rakyat Malaysia? 

Dalam menghalusi motif SUARAM, kita harus bersetuju bahawa dendam sahaja tidak akan menjana wang. Jadi, di mana agaknya SUARAM mendapat wang untuk mengupah peguam Perancis yang mahal, antaranya, Joseph Breham dan William Bourdon untuk mewakili mereka?. 

Apakah mereka dibayar mengikut jam sepertimana kebanyakan peguam barat dan Eropah? Ambil maklum bahawa peguam-peguam ini dibawa ke Malaysia dan Bangkok untuk tujuan publisiti. Dan berapa ramai pula pegawai SUARAM di Perancis yang memantau kes ini? dan untuk berapa lama? 

Siapakah yang menanggung kos penginapan, pengangkutan, perjalanan, makan-minum, dokumentasi dan segala-galanya?...dan berapakah jumlahnya? Kita tahu bahawa SUARAM adalah sebuah pertubuhan yang kecil, hampir tidak dikenali langsung di kalangan rakyat biasa di Malaysia. 

Bagaimana mereka mampu membiayai semua ini? Penulis percaya, ramai yang akan bersetuju bahawa nampaknya SUARAMlah yang perlu disiasat dan dibicarakan oleh rakyat yang inginkan kebenaran, bukannya kerajaan. - Beruang Biru

VIDEO ;SIAPA JUARA CARIAN TERHANGAT DI CARTA GOOGLE, NEELOFA KE?

Hebat sungguh Azmin Ali nie menjadi Juara sepanjang bulan Mei 2012 dalam carian google di Malaysia.Untuk mendapatkan berita terkini dan informasi lanjut berkaitan sesuatu perkara, para pengguna di seluruh dunia membuat carian informasi pada Google. Berikut merupakan ringkasan keputusan Google Zeitgeist, yang mana memperlihatkan peningkatan tertinggi dari segi peratusan carian sepanjang bulan Mei 2012.




1) Azmin Ali
Timbalan Presiden PKR telah diliputi oleh pelbagai kontroversi akhir-akhir ini.

2) Seindah Sakura
Salah satu drama terbaru terbitan tempatan yang disiarkan di TV3, yang mana memperlihatkan ramai peminatnya mula mencari informasi tambahan berkaitan dengannya di internet.

3) Sneha Prasanna Wedding
Pelakon Tamil popular telah pun berkahwin dalam salah satu upacara tradisi, sekaligus membuatkan ramai peminat mencari info berkaitan dengannya.

4) Paradigm Mall
Pusat membeli-belah terbaru yang dibuka kepada umum pada 23 Mei yang lepas, dan terletak di Kelana Jaya.

5) Nazmi Faiz
Pemain berumur 17 tahun dari Malaysia, Nazmi Faiz telah pun menandatangani kontrak selama tiga tahun dengan kelab divisyen pertama dari Portugis, Beira Mar, dan bakal memulakan kareer professional beliau tidak lama lagi.

6) Bob Kuman
Pelakon komedi popular, Husni Mohd Rawi meninggal dunia pada umur 41 tahun.

7) Dark Shadows
Diarahkan oleh Tim Burton dan dilakonkan oleh pelakon Johnny Depp sebagai watak pontianak, memulakan tayangan di panggung seluruh negara bermula 17 Mei.

8_ Setia City Mall
Pusat membeli-belah baru dibuka di Shah Alam pada 17 Mei yang lepas.

9) Hari Ibu
Para pengguna Malaysia mencari pelbagai idea berkaitan dengan sambutan Hari Ibu pada 13 Mei.

10) Eden Hazard
Pemain tengah Belgian International yang berumur 27 tahun ini menyertai Liga Eropah melalui kelab Chelsea.

NIK AZIZ SOKONG SYAITAN PERLU DIGANTI SEGERA?



Kedudukan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Pengerusi Majlis Syura Ulama Pas perlu diganti segera bagi mengelakkan kekeliruan serta kenyataan bercanggah di kalangan pemimpin utama parti tersebut.

Bekas Ketua Penerangan Pas Selangor, Hasan Basri Mohamad berkata, perkara itu wajar dipertimbangkan dengan serius bagi memastikan tidak berlaku perpecahan yang lebih besar di kalangan ahli parti dan masyarakat Islam Malaysia secara keseluruhannya.

Katanya, kedudukan Mursyidul Am Pas itu sebagai Menteri Besar Kelantan menyumbang kepada kekalutan parti kerana segala kenyataan pemimpin itu kini dilihat lebih kepada menjaga kepentingan politik berbanding lunas Islam seperti terkandung dalam al-Quran serta hadis.

Justeru katanya, jawatan Pengerusi Majlis Syura Ulama Pas perlu diberi kepada individu yang tidak mempunyai kepentingan politik, tidak memegang jawatan dalam kepimpinan negeri dan mempunyai ilmu agama yang mantap.

"Nik Aziz terpaksa menarik balik kenyataan menyokong usaha muzakarah di antara UMNO dengan Pas hanya kerana Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak bersetuju dengan perkara itu.

"Majlis Syura Pas kini tiada lagi kredibiliti kerana diketuai oleh seorang Menteri Besar dan juga Mursyidul Am Pas yang jelas mendapatkan nasihat daripada golongan parasit dalam Pas yang semakin menghancurkan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Hasan Basri mengulas kenyataan Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali yang mengatakan percanggahan pendapat yang ketara di antara Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz dalam beberapa isu mengelirukan rakyat.

Sebagai contoh, Nik Abdul Aziz pernah mendakwa para pengundi Pas mendapat ganjaran syurga tetapi disanggah oleh Abdul Hadi baru-baru ini dan kedua-dua pemimpin itu turut bercanggah pendapat dalam hal Perdana Menteri Melayu serta muzakarah Pas dengan UMNO.

Hasan Basri menambah, kenyataan Nik Abdul Aziz dan Abdul Hadi kebelakangan ini jelas menampakkan parti itu cuba sedaya upaya menjaga hubungan dengan sekutu dalam pembangkang iaitu DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).UM

K-POP KAT KELANTAN LAGI SEKSI DARI DAL SHABET?


Masih riuh rendah penyokong pembangkang khususnya dari PAS mempertikaikan penyertaan kumpulan artis K-pop dalam pertunjukkan pentas semasa Himpunan Jutaan Belia 2012 (HJB2012) anjuran Kementerian Belia & Sukan (KBS).
 
Menurut mereka, persembahan oleh artis seksi dari Korea itu tidak sesuai dengan adat resam negara kita selain dianggap akan menggalakkan kemaksiatan serta menyemarakkan kerosakan akhlak di kalangan generasi muda hari ini.

Jika diterima bulat-bulat kata-kata mereka tentu saja kita beranggapan semua pengkritik itu sama sekali tidak akan membiarkan walau satupun kumpulan artis seksi atau jelik persembahannya seumpama k-pop menjejak kaki di negeri yang diperintah oleh parti pujaan mereka.

Realitinya tidaklah begitu, kuman di seberang laut kerap kelihatan dan gajah depan mata selalu kita lupakan. Lumrah alam biasanya begitulah.

Setahun yang lalu kira-kira seminggu sebelum datangnya bulan Ramadhan, satu konsert hiburan dari sebuah kumpulan artis wanita K-pop Korea juga ada dilangsung di Bandar cahaya i-City, Seksyen 7 Shah Alam - MTV World Stage Live in Malaysia 2011.

Manakala empat tahun dulu bertempat di Stadium Kelana Jaya sempena perlancaran majlis rasmi yang disokong kerajaan PR Selangor pula, sebuah kumpulan punk tempatan yang dinamakan Carburetors Dung buat pertama kalinya memecahkan rekod melondehkan seluar dalam dan punggung mereka kepada khalayak.

Tika itu tidak pula timbulnya kecaman ataupun kritikan membantah gerak tari yang meloyakan itu sebaliknya ada pemimpin pembangkang misalnya Naib Presiden PAS, Husam Musa meminta khalayak menghakimi anak-anak muda itu melalui senikata lagu yang mereka persembahkan berbanding tarian londeh memperlihatkan seluar dalam.
Demikian halnya dengan kemunculan sebuah kumpulan wanita 'k-pop' (Kelantan-Pop) yang dianggotai oleh empat orang anak jati Kelantan yang bergaya seksi tetapi agak popular nyanyian lagunya hingga ada antaranya menjadi siulan ramai anak-anak muda Kelantan. Sehingga kini tiada seorang pun pemimpin pembangkang khususnya dari pimpinan PAS negeri yang memprotes kemunculan 'k-pop' tersebut, kalau adapun komplen cumalah kata-kata penafian enggan mengaku yang keempat-empat wanita seksi dan tembam itu adalah anak kelahiran Kelantan. Mana ada yang nak mengaku, itu biasalah. Apapun, jika dalam kes K-pop di I-City, tarian punggung di Kelana Jaya dan 'K-pop' Kelate, kesemuannya dibiar lepas begitu sahaja tanpa kritikan dan cacian terhadap penganjurnya seolah-olah tiada apa silap pun, jadi apa pula salahnya dengan K-pop di program HJB 2012 anjuran KBS?

Seksi? Tarian ghairah atau jelik? Apa bezanya dengan 'k-pop' Kelantan dan K-pop di I-City? Hakikatnya masing-masing ada kesalahannya, namun jika mahu mengkritik biarlah adil dan tidak bias. KBS sendiri pun menyedari pihaknya terlepas pandang isu penampilan artis luar negara tersebut malah tidak segan untuk merendah diri memohon maaf pada rakyat - satu keterbukaan yang wajar dihargai. Tapi hingga kini tak pula kita kedengaran permohonan maaf dari kerajaan PR Selangor berikutan sokongannya terhadap konsert MTV World I-City kurang seminggu sebelum bulan puasa tahun lepas, walhal ia cukup-cukup menyentak sensitiviti orang Islam. Apapun, masing-masing kita ada penilaian sendiri, adakala dek kerana perbezaan pandangan menyebabkan kita hanya nampak pada cacat cela pada kerajaan pusat saja hingga dengan sengaja menutup mata pada salah silap puak pembangkang. Bak kata pepatah, kuman berbikini di seberang laut boleh nampak tapi gajah berbogel depan mata buat tak tahu. Rasanya belum terlewat untuk kita baca penjelasan dari KBS dalam isu ini, mana tahu kot-kot ada lagi kalangan pembaca yang masih memandang serong pada KBS setidak-tidaknya biarlah kebenaran perihal kos perbelanjaan K-pop yang sedang dimanipulasi pihak tertentu dapat diketahui.Beruang Biru...

APABILA BABI DAP MULA MARAH?



Lim Kit Siang dah gertak Ayahanda Tun Mahadir untuk mendedahkan skandal kewangan sepanjang Ayahanda Tun M menjadi Perdana Menteri.Kenapa sekarang baru nak dedah?kenapa tidak dulu semasa Tun M memegang jawatan PM.Kit Siang kena ingat pengaruh Tun M masih kuat didalam masyarakat Cina Malaysia sebab tue cabar-mencabar berlaku akan tetapi jawapan Tun M memang mantop dan terbaik....Nak takut apa jika dakwaan yang dibuat oleh Kit siang itu cuma meraih simpati rakyat dan "Animal Politik" dimainkan....
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak gentar dengan dakwaan Penasihat DAP Lim Kit Siang untuk mendedahkan apa yang dikatakan skandal kewangan sepanjang 22 tahun pemerintahannya. 
Dr Mahathir berkata Lim boleh berbuat apa sahaja sekarang juga untuk membuktikan berlakunya skandal kewangan sepanjang pemerintahan beliau. 
"Dia (Lim) boleh buka apa-apa fail, sekarang pun tak apa. Nak bawa saya pergi ke mahkamah pun boleh. Saya tak takut apa-apa pun,Pada Ahad, Lim yang juga Anggota Parlimen Ipoh Timur, mendakwa bahawa Dr Mahathir khuatir kebenaran skandal kewangan yang berlaku ketika pemerintahan beliau akan terdedah jika pakatan pembangkang memerintah negara. 
Apabila ditanya mengenai 'Himpunan Hijau ke Putrajaya' anjuran PAS yang menarik 50,000 penyokong, Dr Mahathir menyifatkannya sebagai 'perhimpunan besar-besaran kerana diupah' dan tidak menjanjikan bahawa pakatan pembangkang bakal menang dalam pilihan raya akan datang. 
"Saya biasa mendapat kurang daripada 100 orang yang datang untuk mendengar ucapan saya namun saya berjaya memenangi pilihan raya. 
"Jika anda mengupah orang supaya datang, mereka akan datang. Ini adalah perhimpunan besar-besaran kerana diupah. 
"Anda tengoklah nanti semasa pilihan raya kalau jumlah 50,000 itu dapat diterjemah kepada sokongan dan menghantar mereka (pakatan pembangkang) ke Putrajaya," katanya. - BERNAMA

VIDEO SEMPOI : AMY SEARCH TAK BOLEH CARI MAKAN LEPAS NIE?

Nie gambaq dulu masa lawatan amy dikelantan bersama tok guru Pok Nik tapi lepas kenal segalanya tentang PAS yang suka menipu, Amy telah masuk UMNO.Kalau nak tau lebih lanjut cerita Amy, Mus dan Ibnor masuk Umno, silalah klik Umno-Online.mungkin jugak pasal pakcik nie menyanyi kot????

YANG MENANTI 400 PESERTA KMS1M MELAKA ,TASHA MANSHAHAR




SETAKAT PETANG TADI 400 ORANG YANG TELAH MENDAFTAR TELAH TERPILIH UNTUK MENJADI PESERTA KONVENSYEN MEDIA SOSIAL 1MALAYSIA NEGERI MELAKA.

PIHAK PENGANJUR MASIH LAGI MENYARING PENDAFTARAN YANG TELAH DIBUAT DAN AKAN KEMAS KINI SENARAI JEMPUTAN DALAM MASA YANG TERDEKAT.

KEPADA YANG TELAH MENDAFTAR DAN MENDAPATI NAMA MEREKA MASIH BELUM TERSENARAI, DIHARAP DAPAT BERSABAR KERANA KAMI AKAN MENELITI SATU PERSATU PEBDAFTRAN YANG DIBUAT UNTUK MEMASTIKAN PESERTA YANG DIPILIH MENEPATI KEHENDAK PENGANJUR.

KEPADA YANG MASIH BELUN MENDAFTAR, BOLEHLAH MENDAFTAR


UNTUK SENARAI PENUH 400 PESERTA YANG TELAH DIPILIH,


MKP Ayat Sempoi : Rugi Beb jika tak hadir kerana kat Melaka nie semua perserta dikehendaki mendaftarkan diri Dilaman Web tertera...

Monday, June 4

Dr. Novandri Kecewa Dipinggir Terus Bersara?




Selepas mendapat berita tentang blog M.i.M MKP terus mencari maklumat terkini.Berita yang amat kecewa MKP dapat ialah Dr Novandri akan bersara dari dunia blog ini kerana kecewa dengan sikap pemimpin yang tidak mengenang jasa yang telah diperjuangkan oleh Dr Novandri.Beliau telah berkecimpung didalam alam siber ini sejak dari tahun 2006 lagi.Laporan dari Malaysiakini mungkin ada kaitan?

http://www.malaysiakini.com/news/199885


Rasanya semua blogger tahu hanya pemilik blog sahaja boleh memadam dan berbuat seperti gambar diatas.Kepada semua kita tunggu jika Dr Novandri berubah fikiran.

- Posted using BlogPress from my iPad

BLOG Dr. MIM HILANG DARI DUNIA SIBER....

Apa dah jadi dengan blog tersohor Pulau Pinang Dr Novandri nie?hilang sudah dari blogger...atau telah diganggu gugat oleh pihak pembangkang.Kita tunggu penjelasan dari Dr MIM sendiri.... 

JANGAN JADI "GUNTING DALAM LIPATAN"


Selalu MKP dok tibai pembangkang dalam blog ini akan tetapi kali nie nak tengok pulak masalah dalaman.Dari dulu hingga kini masalah dalaman kita masih lagi menular,Yang MKP pelik ianya terpalit sekali dengan nama UMNO padahal individu/persorangan yang memegang jawatan didalam parti...Jika ini berterusan nescaya Tranfomasi yang dibawa oleh PM sudah tentu tidak dicapai sepenuhnya.Kepada semua harap apa yang dinyatakan oleh Setiausaha Agong UMNO ini memberi kita pengajaran kepada kita semua sebagai ahli UMNO.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengakui bahawa terdapat segelintir anggota Umno yang sering mencetuskan masalah sehingga menjejaskan imej parti itu.

Malah menurut beliau golongan ini turut memperjudikan kesetiaan kepada parti demi kepentingan peribadi.
"Memang Umno tak bersalah tetapi orang dalam Umno yang selalu membuat kerenah. Betul juga yang ada kata kan kerena kawan dalam umno kita akan diberi jawatan. Kesetiaan pada individu bukan kesetiaan pada parti dan negara diambil kira dan ini merosakkan Umno. Pemimpin mesti membuat perubahan...," memetik kenyataan laman Facebook beliau hari ini.
Tengku Adnan sebelum ini menggesa anggota Umno supaya segera menjauhi sindrom kecewa akibat tidak mendapat sesuatu yang dihajati sehingga sanggup mengkritik parti.

Beliau berkata sindrom kecewa itu dibimbangi akan memudaratkan parti sehingga menyebabkan kelahiran golongan ‘gunting dalam lipatan’ di kalangan anggota parti sedangkan mereka seharusnya meneruskan perjuangan UMNO dan bukannya terus dikuasai rasa kecewa.

Justeru beliau menasihati supaya tidak terlalu mementingkan jawatan dalam parti, sebaliknya memfokuskan kepada persediaan menghadapai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Sehubungan dengan itu Tengku Adnan berkata beliau tidak teragak-agak untuk menentang mana-mana anggota Umno yang berhasrat untuk menjatuhkan parti itu.
"Saya sayangkan parti saya yang mendukung Islam dan tidak mahu melihat akidah kita dipesongkan jika ada pemimpin saya yang akan merosakkan parti, saya sendiri akan menentang mereka tak kira jawatan apa sekalipun yang dia terajui."
MKP Ayat Sempoi : Bukan kata ahli/pemimpin UMNO saja yang buat hal akan tetapi pejuangan dalam siber pun sama,apa nak buat,Inilah yang akan menjatuhkan kita kelak....kata pepatah orang lama "Menarik Rambut didalam Tepung,Tepung Tak Berselerak Rambut Tak Putus"........ 

SYOKNYA ANWAR TEMBERANG?




Saya tertarik dengan beberapa janji manis di pentas yang diluahkan dengan bersungguh-sungguh oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sewaktu berceramah di Pantai Dalam, Kuala Lumpur. Ramai antara kami ketawa dan tersenyum melihat telatahnya dan apa yang diungkapkan serta ditambah dengan janji-janji baru.

Memang benar Anwar cukup hebat berpidato. Tetapi dalam pidatonya banyak yang tidak mengena, malah kosong belaka. Pidatonya hanya memberi pandangan negatif dan semua yang dibuat oleh kerajaan tidak bermanfaat.

Umum tahu apa yang pemerintah sekarang lakukan ramai rakyat mendapat manfaat. Semasa Anwar bercakap dia lupa diri. Kami mendengar dan melihat serta menimbang adakah yang diperkatakan berisi fakta atau sebaliknya. Kelantangannya hanya untuk menarik perhatian, untuk mempercayainya dan memperdaya pendengar.

Janji barunya jika menawan Putrajaya, dalam masa 24 jam harga minyak diturunkan. Hasil Petronas akan digunakan untuk memberi pendidikan percuma. Juga memansuhkan pinjaman PTPTN setelah berkuasa.

Sungguh manis, sungguh senang berjanji itu dan ini semata-mata untuk meraih undi. Gunung yang ada pun kalau dicangkul hari-hari akan menjadi rata, inikan pula hasil utama negara. Apakah dasar pemerintahan Anwar dan pembangkang mahu dengan mudah memperoleh dan membelanjakan hasil negara tanpa mengambil kira implikasinya?

Macam mana masa depan negara kalau berbelanja dengan tidak berhemah? Kalau bagi mereka memerintah, lima tahun lagi negara akan hancur dan kucar-kacir. Lihatlah apa yang sedang berlaku di negeri di bawah pemerintahan pembangkang, tidak nampak kemajuan. Air tak cukup, sampah tak dibuang, rumah untuk rakyat tidak dibina.

Pembangkang hanyut ke sana ke sini menabur janji, macam NATO (No Action Talk Only). Mana perginya janji dulu? Sekarang terus buat lagi pelbagai janji baru walaupun janji dulu masih belum nampak banyak ditunaikan di negeri di bawah pembangkang setelah lebih empat tahun memerintah.

Lihatlah apa yang berlaku di Pulau Pinang. Anwar berasal dari sana, menang di Parlimen Permatang Pauh, diperintah oleh pembangkang. Apa sumbangan dia kepada orang Melayu Pulau Pinang?

Kemajuan dan pembelaan kepada anak bangsa amat jauh sekali. Malah ramai orang Melayu Pulau Pinang berhijrah ke Sungai Petani dan negeri berdekatan kerana semua tahu sebabnya. Ini salah satu negeri yang di bawah pembangkang bersama Anwar yang tidak ambil kira kepentingan bangsa Melayu.

Kalau di Pulau Pinang yang dia menang pun Anwar tidak dapat berbuat apa-apa, inikan pula memerintah negara. Janganlah kata orang, kera di hutan disusui anak di rumah mati kelaparan.

Marilah kita sama-sama tanya apa yang telah Anwar lakukan untuk kebaikan dan pembinaan anak bangsa di kawasannya. Tak ada satu pun projek atau kejayaan yang dapat dibanggakan daripada dia menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu hingga sekarang. Yang ada hanyalah janji kosong. Yang dapat hanya kuncunya yang terus menyokong walaupun akan membawa rebah kelak.

Dalam kehidupan kita boleh tipu seorang dua, tetapi tidak boleh tipu semua orang.

EUSOFF LOCKMAN

Bandar Baru Bangi, Selangor

- Posted using BlogPress from my iPad

Sunday, June 3

KAMBING PUN MALU DENGAN SIKAP MBPJ?




Penduduk Kelana Jaya serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang meneruskan bantahan terhadap cadangan membangunkan padang bola PKNS di sini, mendesak kerajaan negeri Selangor memberi penjelasan terhadap isu dua status pewartaan padang itu yang dilihat saling bercanggah.

Penyelaras Barisan Nasional Seri Setia, Datuk Abdul Halim Samad yang turut bersama kira-kira 200 orang yang mengadakan bantahan itu hari ini berkata Menteri Besar hendaklah memberi penjelasan tentang dua status pewartaan yang berbeza itu dan kemungkinan berlakunya penyelewengan dalam perkara tersebut.

"Kami mahu projek ini dibatalkan sama sekali. Ada yang mencadangkan agar projek itu dipindahkan ke tempat lain agar tidak mengorbankan padang harian kesayangan para penduduk di kawasan ini,” katanya kepada pemberita.

Sehubungan itu beliau menyeru Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan Menteri Besar supaya memberikan satu penjelasan sama ada wujud penyelewengan atau tidak terhadap isu tersebut.

Abdul Halim berkata satu laporan polis akan dibuat sekiranya MBPJ dan Menteri Besar gagal memberi penjelasan yang munasabah kepada para penduduk.

Rabu lepas media melaporkan terdapat dua dokumen yang saling bercanggah dalam Rancangan Tempatan Petaling Jaya 2 (RTPJ2) di mana dokumen Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) menunjukkan padang itu diwartakan sebagai tapak perniagaan dan perkhidmatan manakala dokumen sama Jabatan Pembangunan Bandar dan Desa Selangor menunjukkan kawasan itu diwartakan sebagai tanah lapang dan rekreasi.

- Posted using BlogPress from my iPad

KHALID OH GAGAP SEMAKIN GAGAL DISELANGOR NAMPAKNYA?




Kurang sebelas bulan dari sekarang kerajaan baru akan memerintah Malaysia. Ini bererti kini sudah masuk musim pilihanraya di mana setiap pihak yang berhajat memerintah akan membuat pelbagai ikrar dan janji untuk meyakinkan pengundi bahawa mereka paling layak diberi amanah mengurus negara.

Ini juga bermakna sudah tiba musim menguji kematangan pemilih. Apakah mereka mudah termakan ikrar dan janji ahli politik atau langsung hilang selera mengambil bahagian dalam proses pemilihan wakil-wakil rakyat. Ini semua banyak bergantung pada mutu maklumat yang mereka terima.

Menjelang pilihanraya umum, pelbagai idea dan tawaran dibuat pada rakyat. Ada yang munasabah dan banyak juga hampir mustahil dilaksanakan. Ada yang sekadar menanam tebu di pinggir bibir untuk memaniskan janji politik masing-masing.

Ini masanya untuk rakyat menyemak rekod prestasi parti-parti yang bertanding serta mutu perkhidmatan wakil-wakil parti yang dipilih sebelum ini. Misalnya, jika krisis kekurangan bekalan air terawat akan berlaku pada 2014, adakah sempat untuk kerajaan Selangor menanganinya dalam tempoh kurang dua tahun?

Soal bekalan air tidak begitu sukar ditangani. Bak kata Menteri Besar Selangor, TanSri Khalid Ibrahim, ia boleh diperolehi daripada tasik air terbesar di Semenanjug iaitu Tasik Kenyir. Entah bila kerajaan Terengganu berunding dengan beliau dan pada kadar mana pembelian dipersetujui, tidak pula beliau nyatakan.

Jawapan dan penjelasan Khalid memang amat simplistik. Dapatkan air dari Terengganu dan bina loji rawatan air sendiri. Kosnya lebih rendah daripada melaksanakan projek Loji Langat 2 untuk mendapat bekalan air dari Pahang dan bina Loji rawatan air baru.

Khalid berani berkata demikian kerana dia mahu menaikkan semangat dan keyakinan penyokong khasnya dan rakyat Selangor, amnya. Beliau Menteri Besar serba tahu. Dia orang korporat. Dia percaya dia ada formula untuk berniaga masa depan dengan kualiti hidup rakyat.

Pendekatan Khalid ialah mentaliti seorang penjudi. Dalam permainan pakau misalnya, seseorang itu harus berani memberi gambaran dia mempunyai daun terup kemenangan. Dia harus beri gambaran dia yakin kerana memiliki daun keramat boleh menang. Dia berharap keyakinan yang dipamerkan akan menggentarkan saingan.

Itu memang tabiat dan silat politik Khalid. Gertak menggertak dan menggerunkan musuh. Cuma kali ini taktik ini sudah mudah dibaca rakyat jelata. Dulu sebaik sahaja memegang jawatan Menteri Besar, Khalid cuba melebarkan sayap dan kemahiran korporatnya dengan mengumumkan projek RM 10 bilion untuk merawat Sungai Kelang untuk jadi paksi ekonomi baru bagi Selangor.

Hampas. Hampir tamat pemerintahannya, tiada apa pun dilakukan untuk Sungai Kelang terutama dalam mengotakan janji mewujudkan berpuluh ribu pekerjaan baru. Bayangkan beliau berani mengacah kesetiaan rakyat Selangor dengan projek berbilion ringgit. Rizab negeri sepanjang empat tahun pemerintahannya tidak sampai dua bilion ringgit.

Memang dasar orang korporat yang kurang integriti. Amat mudah menabur janji. Walau dia tahu itu tidak akan dipenuhi. Sebelum menjaja mimpi Sungai Kelang akan boleh dibuat mandi, Khalid dan partinya memberi pengakuan bahawa jika menang di Selangor, setiap keluarga nelayan dan petani akan dipastikan memperolehi pendapatan minimum RM 1,200 sebulan.

Sampai hari ini tiada skim khususpun dilancarkan untuk menjadikan janji itu satu kenyataan. Kononnya dengan menggunakan konsep mengagihkan ekonomi negeri secara adil kepada setiap rakyat dari saat kelahiran sampai kematian, kerajaan pimpinannya akan menyediakan sandaran kewangan di setiap peringkat kehidupan.

Setelah ditertawakan oleh umum betapa janji untuk membantu membiayai warga Selangor di peringkat Taska dan Tadika dalam debat Khairy-Rafizi barulah kerajaan Selangor mengumumkan akan membayar RM50 sebulan bagi setiap rakyat berusia 5 dan 6 tahun. Itupun untuk 3,000 warga cilik Selangor yang terpilih sahaja.

Bila ditanya mengapa pada tahun kelima pemerintahan baru mahu menunaikan janji, Khalid tanpa segan silu menyatakan bahawa setiap perbelanjaan wang rakyat mesti dibuat dengan teliti. Bunyi macam ikhlas tetapi hakikatnya, peruntukan 4 tahun untuk kira-kira 20,000 pelajar Taska setahun sudah disorokkan hanya untuk mempamerkan rekod rizab negeri ada RM 2 bilion. Memang dasar orang korporat – kejuruteraan kewangan.

Kini Khalid menjual mimpi baru. Kehebatannya mengurus soal air negeri dan Lembah Kelang akan menyaksikan tarif air lebih rendah dan bekalan yang cukup dan menanam keyakinan pelabur akan terus berniaga di Selangor. Hakikatnya, lebih 30,000 peluang pekerjaan di Selangor lebur kerana penanam modal khuatir Selangor kekurangan air selepas 24 bulan kerana Khalid cuba bermain poker dengan masa depan rakyat Selangor.

Memang itu sahaja modal Khalid. Air digunakan sebagai jampi untuk memukau rakyat Selangor supaya tidak Nampak betapa air Sungai Kelang masih kotor dan bukan dia yang akan menyelesaikan isu air terawat di Selangor.

Lepas pilihanraya dia mungkin tidak lagi jadi Menteri Besar. Masalah itu adalah beban orang lain. Yang penting Khalid mahu kelihatan tangkas memberi alasan dan jawapan kepada masalah rakyat jelata. Menjelang pilihanraya, Khalid cuba menganyam mimpi baru – berasaskan air lagi. Kali ini untuk bina loji rawatan air. Pun dia tahu bukan dia yang akan melaksanakan formula mimpinya.

- Posted using BlogPress from my iPad

Saturday, June 2

Betulke Pakwe @nor4danish Mat Rempit?




Betul ker Nora Danish berpakwekan Mat Rempit? Nora Danish dilihat dalam program Evolusi R – RempitUnited di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu petang tadi….

Menurut sumber, Nora kononnya temankan pakwenya di sana. Atau kata mudah, dia ada bersama orang istimewa di sana… betul ker?

Hakikatnya …. Tidak benar sama sekali. Kehadiran Nora Danish petang tadi sebagai
DUTA kepada RempitUnited…. Selain Nora, Duta lain ialah antaranya Sariyanti, Shaheizy Sam, Intan Ladyana, Zizan Raja Lawan, Adi Putra & ramai lagi ….terbaik s SahabatGunung MKP cilok artikel lu.


- Posted using BlogPress from my iPad

MUNAFIK TAHAP MELAMPAU PAS SEKARANG?




Selain ucapan-ucapan pemimpin PAS pada Himpunan Hijau Alor Setar semalam yang mencanang parti itu sebagai bakal menawan Putrajaya, sebuah lagi ucapan yang dilafazkan beberapa hari sebelum itu, tidak kurang pentingnya.

Yang dimaksudkan ialah kenyataan Mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad, "arkitek" yang mengilhamkan pembinaan Putrajaya sebagai pusat pentadbiran baru Malaysia pada tahun 90an.

"Jika dahulu mereka (PAS) beria-ia mengatakan Putrajaya adalah projek gajah putih BN, kini mereka pula terdesak mahukan Putrajaya," kata Mahathir di sebuah majlis di Kuala Lumpur awal minggu ini.

Kenyataan singkat, sinis dan tajam, namun ia menzahirkan "transformasi" PAS yang kini dituduh meletakkan agenda politik dan bukannya Islam sebagai paksi perjuangan utama.

Sebuah parti yang menuduh Umno tidak Islamik, kini secara terbuka menangguh pelaksanaan undang-undang Hudud sekalipun berjaya menawan Putrajaya.

PAS juga membatalkan terus perjuangan untuk mendirikan sebuah Negara Islam.

Yang mahu dikejarnya sekarang ialah sebuah Negara Berkebajikan.

Semalam, tidak dinafikan Stadium Darulaman yang mempunyai kapasiti kira-kira 35,000 dipenuhi penyokong PAS.

Wartawan yang hadir pula bersetuju bahawa jumlahnya tidak mungkin lebih 50,000.

Namun Harakah, organ rasmi parti meletakkan angka kehadiran sebagai 100,000.

Tentunya tindakan Harakah itu didorong oleh keperluan menyemarakkan semangat akar umbi PAS yang tidak hadir di Stadium Darulaman malam tadi.

Taktik-taktik halus untuk mempengaruhi pemikiran ahli dan penyokong PAS sebegini sudah mula sebati dalam mencorakkan hala tuju PAS di bawah pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Malam tadi beliau mengisytiharkan bahawa Himpunan Hijau adalah program yang disusun khusus untuk menawan Putrajaya.

Jadi sudah tentu majlis itu perlu diangkat sebagai sesuatu yang amat berjaya, khususnya dari segi kehadiran peserta dan mesej ini perlu diterapkan oleh Harakah.

Itulah realiti perjuangan PAS hari ini.

Penggunaan Stadium Darulaman Kedah untuk perhimpunan itu semalam mengundang satu pertanyaan yang relevan kepada politik semasa.

April lalu, pemimpin PAS enggan akur kepada permintaan kerajaan supaya himpunan BERSIH diadakan di Stadium Merdeka.

Tetapi apabila sampai kepada Himpunan Hijau di Kedah, tidak ada masalah untuk menggunakan Stadium Darulaman.

Fakta bahawa Kedah dipimpin oleh kerajaan negeri PAS tentunya mempengaruhi keinginan parti itu untuk memastikan perhimpunan diadakan secara aman dan teratur.

Justeru, timbul kesedaran di pihak PAS untuk berhimpun di stadium demi kebaikan semua pihak.

Adakah kerana "tuan rumah" BERSIH 3.0 adalah Barisan Nasional, maka kesedaran sebegitu tidak perlu atau sengaja diketepikan oleh PAS?

Apakah di dalam PAS sekarang, politik menguasai segala pertimbangan, termasuk keselamatan awam dan kesejahteraan rakyat?

- Posted using BlogPress from my iPad

SIRI DEBAT PEMBANGKANG HANYA IBARAT TIN KOSONG.



Sekarang ini adalah musim berdebat bagi pihak pembangkang.Apa sahaja topik atau isu yang mereka fikir boleh diperdebatkan akan diwacanakan dikhalayak ramai.

Mereka juga menjemput wakil Umno untuk bersama-sama mengupas sesuatu isu - terakhir debat mengenai cadangan pembangkang berhubung pemansuhan PTPTN di antara Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin (KJ) dan Ketua Strategik PKR, Rafizi Ramli.

Seperkara yang dilihat sepanjang siri debat yang diadakan setakat ini hanya melibatkan Rafizi.

Di mana letaknya peranan Shamsul Iskandar Mohd Akin sebagai Ketua AMK Pusat yang sepatutnya berdebat dengan KJ sebagai rakan politik yang setaraf jawatan dengannya? 

Adakah ini bukti Rafizi sebagai anak emas istimewa Anwar Ibrahim yang hendak ditonjolkan atas pentas politik nasional dengan mengenepikan Shamsul begitu sahaja? Jawapannya amat terang dan jelas sekali.

Sudah tentu bagi penyokong pembangkang, setiap debat pastinya harus dimenangi oleh pihak mereka, walaupun pihak Umno juga memberi fakta-fakta dan alasan yang munasabah dan konkrit bagi mendokong hujah mereka.

Pembangkang terkesima atau terpukau dengan konsep debat yang diadakan semasa pilihan raya di Amerika Syarikat dan Britain.

Bagi mereka itulah bukti serta contoh puncak kematangan sistem demokrasi.

Tetapi bagi debat yanbg dianjurkan oleh pembangkang di negara ini, tujuannya hanyalah semata-mata untuk menjatuhkan air muka dan imej Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan menconteng lakaran negatif kepada pentadbiran beliau.

Pembangkang beranggapan jika strategi ini berjaya, maka rakyat pun akan mempunyai persepsi negatif dan buruk terhadap kerajaan, maka mereka pun boleh memancing undi yang sangat diharapkan dalam mendamba harapan mereka ke Putrajaya pada PRU-13 nanti.

Itulah sahaja matlamat utama debat anjuran pembangkang, tidak lebih dari itu.

Ia hanya merupakan sesi menabur fitnah, memaki hamun kerajaan dan pemimpin kerajaan dan menabur jaji kosong kepada mereka yang mendengar.

Pembangkang hanya berlagak seperti tin kosong.

Tin kosong bunyinya amat bising disebabkan ruang udara yang tidak dipadati isi; begitu juga dengan sikap pembangkang yang suara mereka sahaja berdegar-degar memenuhi ruang dewan tetapi kosong tanpa apa-apa isi.

Satu hal yang pelik yang menyerlahkan kemunafikan pemimpin pembangkang seperti Anwar dan Nik Aziz Nik Mat ialah berkaitan isu perpaduan Melayu.

Pembangkang penuh semangat mengajak Umno berdebat tetapi apabila Umno bersetuju untuk mengadakan muzakarah dengan PAS, Nik Aziz berdolak dalih sehingga akhirnya cadangan mulia itu dimatikan begitu sahaja.

Bermacam-macam alasan diberi oleh Nik Aziz agar tidak mahu bersemuka dengan Umno bagi membincangakan isu kritikal perpaduan umat Melayu di negara ini.

PAS tahu jika muzakarah diadakan segala tembelang mereka akan terdedah kepada rakyat.

Salah satunya ialah melalui fakta sejarah bagaimana PAS terbentuk apabila Haji Ahmad Fuad Hassan (ketika itu Pengerusi Biro Agama Umno) kalah dalam pertandingan melawan Tunku Abdul Rahma Putra Alhaj bagi merebut jawatan Presiden Umno setelah Dato' Onn Ja'afar meninggalkan parti itu.

Secara ringkasnya PAS ditubuhkan atas kerakusan dan ketamakan kuasa pemimpin awalnya, dan tindakan itulah yang menyebabkan perpecahan Melayu yang pertama di Tanah Melayu ketika itu.

PAS tidak akan sanggup berdepan dengan hakikat ini, kerana itulah mereka menolak muzakarah diadakan.

Jadi untuk menutup isu PAS sebagai punca utama perpecahan Melayu, maka mereka bersama PKR dan DAP sibuk mengadakan pelbagai siri debat berkenaan bermacam-macam isu tetapi haram sekali menyentuh mengenai perpaduan Melayu!

Tangan PAS berlumuran dengan darah perpecahan Melayu sejak 1951 lagi!

Bukan sahaja PAS gilakan kuasa tetapi juga ingin membalas dendam terhadap kekalahan pemimpinnya 61 tahun yang lalu.BERUANG BIRU.

Rahsia Ayahanda Tun Mahadir Tetap Dihormati?


Adalah rahsia umum bahawa bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir tidak menyenangi Datuk Johari Baharom, Ketua UMNO Bahagian Kubang Pasu yang telah menyebabkan kegagalannya untuk mewakili UMNO bahagian itu ke Perhimpunan Agung UMNO 2006.

Namun kenyataan beliau di Kedah baru-baru ini membuktikan bahawa Mahathir tidak menyimpan dendam, mementingkan perasaan atau sentimennya demi pemulihan UMNO dan kuasa BN menerusi Pilihan Raya Umum Ke-13 kelak.

Mengulas tentang ketidakhadiran Johari dalam pertemuannya dengan penyokong UMNO di Kedah baru-baru ini, Mahathir berkata: "Johari tidak begitu suka saya, saya juga tidak begitu suka dia, tetapi sekiranya dia dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya kelak, saya tetap akan mengundinya."

Kenyataan ini merupakan mesej Mahathir kepada seluruh orang Melayu terutamanya ahli UMNO supaya mengambil sikap yang sama apabila parti telah membuat keputusan mengenai calon yang bertanding di kawasan mereka, sama ada mereka suka atau tidak.

Soal calon itu bukan Ketua Bahagian UMNO atau bukan pilihan UMNO setempat tidak lagi boleh dipersoalkan sebaliknya keyakinan sepenuhnya mesti ada di kalangan pengundi di sesuatu kawasan di peringkat negeri atau Parlimen bahawa calon yang diletakkan adalah calon terbaik yang ditentukan oleh Presiden Parti UMNO.

Parti tentulah telah membuat keputusan berasaskan kajian dan fakta dari semua aspek yang telah diselidiki dan dipertimbangkan dengan sebaik-baiknya dan tidak sahaja berdasarkan kepada populariti seorang calon di kalangan bahagian, ahli parti atau ukuran sesuatu pihak sahaja.

Yang menentukan kemenangan seseorang calon bukan hanya ahli parti tetapi orang ramai di atas pagar.

Sikap yang mesti diambil oleh pengundi dari UMNO ialah jika ada sesaorang yang mahu mencabar pemilihan calon yang telah diputuskan oleh parti maka anggaplah dia sebagai pengkhianat kepada parti, bangsa dan negara.

Jika parti boleh membuat keputusan untuk memberikan sokongan berasaskan parti dan bukan kepada calon, maka pastinya calon yang tidak dianggap boleh menang akan menang. Orang ramai juga mestilah memahami mesej Tun Dr. Mahathir.

Dalam hal ini kita boleh mengambil contoh kemenangan calon pembangkang yang tidak pun mempunyai akar umbi di sesuatu kawasan malah bukan orang tempatan tetapi telah diberikan kemenangan oleh rakyat dalam pilihan raya umum 2008.

Ini terbukti dengan kemenangan beberapa calon Pas dari luar tetapi boleh menang di Kelantan dan yang lebih jelas Lim Guan Eng dari Melaka boleh menang bertanding di Pulau Pinang.

Jika ada sikap kepartian orang Melayu dan UMNO maka pastinya percubaan untuk menggunting dalam lipatan atau calon tidak terpilih yang mencabar calon pilihan raya parti akan dapat dikalahkan dan setiap calon yang diletakkan sebagai berpotensi menang akan pasti menang.

Jika orang Melayu hendak mengembalikan kuasa Melayu maka mereka mestilah menentukan untuk memilih parti dan bukan calon dalam pilihan raya umum kali ini.

Sikap ini pastinya akan dapat menggulingkan kerajaan Pas di Kedah yang bukan sahaja telah membawa banyak kesusahan kepada orang Melayu tetapi juga bukan Melayu.

Menjana Pemikiran Pemuda?


Sejak zaman-berzaman, kegemilangan sesebuah tamadun adalah bergantung kepada kekuatan pemuda yang hidup pada zaman mereka.

Pemuda digambarkan sebagai satu golongan yang bersemangat untuk merealisasikan apa yang terbuku dalam hati mereka dan merekalah golongan yang beridealisme tinggi.

Adalah silap apabila wujud suara yang menghadang idealisme kerana kadang-kala idealisme harus dikembangkan untuk mewujudkan satu impian dan plan bertindak yang realistik dan sistemik.

Perjuangan Rasulullah SAW yang tampak idealis didokong oleh golongan pemuda di saat golongan tua menolak baginda SAW. Pemuda berada di celah-celah kegilaan dan apabila mereka inginkan sesuatu, mereka akan lakukan dengan semangat 'kegilaan' yang ada pada diri mereka. Saya suka istilahkan kegilaan itu sebagai semangat 'ekstasi'.

Ekstasi ialah satu saat kemuncak dalam hidup seseorang yang mana ketika itu ia akan berasa satu kekuatan yang entah dari mana muncul dalam diri mereka dan mendorong mereka untuk bertindak di luar kemampuan mereka. Ini digambarkan oleh Zaid bin Harithah yang hanya mengambil masa selama tujuh hari untuk mempelajari dan menguasai bahasa Yahudi. Imam Al-Syafie sendiri mempamerkan ekstasi beliau apabila mula menjadi guru kecil sewaktu berumur 10 tahun dan dilantik sebagai mufti muda ketika usianya mencecah 15 tahun.

Ekstasi melahirkan satu perubahan, atau kita menyebutnya sebagai reformasi. Perubahan merupakan satu perkara yang tidak tetap, dan setiap zaman memerlukan perubahan.

Hal ini digambarkan oleh seorang ulama yang memelihara anjing dan beliau telah dikritik oleh para pendokong mazhab anutan beliau. Beliau lantas menjawab: "Sekiranya guru kita berada dalam lingkungan kita pada masa sekarang, nescaya bukan sekadar anjing, bahkan singa pun boleh kita pelihara".

Setiap manusia, bahkan negara dan bangsa memerlukan kepada perubahan. Bangsa yang tidak berani berubah adalah bangsa yang lemah dan dayus dalam berijtihad. Negara yang tidak berubah adalah negara yang kekal mundur dan tidak akan maju selamanya.

Pemikiran lama akan ditenggelamkan oleh pemikiran baru.

Albert Einstein berkata:
"Masalah zaman kita tidak mampu untuk diselesaikan oleh pemikiran pada zaman kita". Perubahan menuntut kecekalan dan keberanian, bukannya jiwa-jiwa yang dayus dan lemah. Orang yang penakut akan kekal berada di tampuk yang lama kerana mereka sudah hidup dalam zon acuh tidak acuh, namun orang yang berani akan melakukan perubahan dari masa ke masa tanpa mengira cercaan dan gugatan terhadap mereka.

Hanya pemuda dan kepemudaan mampu mendokong perubahan. Tatkala para malaikat tidak sabar untuk menghumbankan bukit-bukau ke atas penguni Thaif yang mencerca Rasulullah SAW, baginda lantas menghalang niat para malaikat. Pandangan baginda ternyata jauh dan analitikal: "Boleh jadi lahir daripada sulbi mereka, zuriat yang akan mengimani risalahku ini".

Ya, generasi baru harus dibentuk mulai sekarang. Generasi yang tidak hanya melihat dengan pandangan singkat dan dekat, tetapi generasi berpandangan jauh dan meluas, seolah-seolah sayap matahari yang tidak hanya melimpah di satu tempat tetapi menerangi seluruh alam.

Kita boleh perhatikan riak-riak perubahan yang sedang berlaku di Turkey. Sepanjang mereka berpayungkan sistem sekularisme, ekonomi mereka tidak berkembang dan mereka hidup dalam suasana yang kucar-kacir. Nama mereka tidak disebut-sebut sebagai sebuah negara yang maju setelah kejatuhan Turki Uthmaniah. Tetapi setelah wujudnya generasi baru yang membawa pemikiran dan budaya hidup yang menongkah arus, maka kita dapati gelombang perubahan berlaku dengan pesat.

Malah, Turkey merupakan negara ke-6 termaju dalam Eropah dan negara ke-16 di dunia yang mempunyai kuasa ekonomi terbesar. Apa yang menarik juga Turkey merupakan negara dunia ke-13 yang paling menarik dan berdaya saing.

Umat Islam harus memiliki jiwa kepemudaan yang tinggi. Jiwa kepemudaan tidak hanya dimiliki oleh pemuda, malah semua orang berhak untuk memiliki jiwa dan semangat kepemudaan ini. Jiwa yang sentiasa meronta-ronta untuk membuahkan pembaharuan dari semasa ke semasa supaya ummah tidak ketinggalan dan hanya mengikut dari belakang.

Jiwa kepemudaan juga perlu supaya kita tidak hanya memasang angan-angan seperti Mat Jenin, atau hanya berperilaku seperti Luncai dengan labu-labunya. Cukuplah, kita sudah tidak tahan dan sanggup didendangkan dengan cerita-cerita yang melembapkan pemikiran kita seperti Pak Pandir, Lebai Malang, Awang Kecil, Sang Luncai sebagaimana negara Arab yang mempopularkan kisah Juha, Abu Nawas dan 1001 Malam, sedangkan Barat sudah meluaskan empayar penguasaan mereka hingga ke angkasa lepas.

Orang kita melihat udara lalu terciptalah layang-layang sedangkan Barat mencipta kapal terbang. Orang kita melihat sungai untuk berenang, sedangkan Barat mencipta kapal. Malah saya ingin menambah lagi, orang kita melihat bulan untuk menentukan waktu Ramadhan dan Syawal, sedangkan Barat melihat bulan lalu dijelajahnya. Tepuk dada, tanyalah DIRI.

BANTAHAN DAP TERHADAP PENANG PORT ADA NIAT JAHAT?


Pemuda UMNO Pulau Pinang menyifatkan kenyataan dan bantahan pemimpin2 DAP terhadap penswastaan Penang Port sebagai berniat jahat.

Kenyataan bahawa Penang Port seharusnya menjadi milik negeri kerana penjualan kepada syarikat swasta boleh menjejaskan ekonomi negeri amat danggal kerana ianya datang daripada kerajaan negeri yang secara agresif menjual aset2 bernilai milik rakyat miskin pulau pinang seperti tanah emas bayan mutiara.

Bukankah tanah2 emas milik rakyat miskin pulau pinang yang sepatutnya diperjuangkan oleh kerajaan negeri dengan mengutamakan obligasi sosial berbanding orientasikan keuntungan.

Pemuda berpendapat rancangan keseluruhan pembagunan Penang Port dan Kompleks CIQ yang dirancangkan diatas tanah tebus guna adalah jauh lebih baik daripada tanah yang di tebusguna di bayan mutiara yang dijual untuk keuntungan pihak swasta.

Peluang pekerjaan sebanyak 100,000 kepada penduduk pulau pinang adalah jauh lebih ikhlas dan terpuji berbanding dengan pembangunan bayan mutiara yang menjual hak rakyat miskin pulau pinang.

Pemuda UMNO Pulau Pinang pada prinsipnya lebih bersetuju Penang Port diswastakan berbanding jika ianya jatuh kepada tangan kerajaan negeri DAP yang rakus mengejar keuntungan sementara dengan mengabaikan kesejahteraan rakyat miskin pulau pinang berbilang bangsa.

Pemuda UMNO Pulau Pinang juga menasihatkan Kerajaan Negeri DAP bersihkan dahulu kaedah pentadbiran yang berteraskan keuntungan dan glamour dan tumpukan kepada pembangunan nasib rakyat miskin Pulau Pinang yang semakin terhimpit dengan dasar2 pembangunan yang drastik oleh kerajaan negeri DAP sejak 2008 hingga kini.

Jelas Kerajaan negeri DAP tidak Cekap,Akauntabel,Telus seperti yang selalu diwar-warkan,

Ir.Shaik Hussein B. Mydin
KP UMNO PP

Friday, June 1

BLOGGER PAKATAN MENIPU LAGI? @AMENOWORLD @ADDIN77


Apa dah jadi dengan juak pakatan harami nie depa nak buat fitnah pun agak-agak la jangan membodek tahap sanggap sampai dokumen lama pun diguna pakai.Kos sebenar bukannya 2.04 juta yang diwar-war oleh Anak sungai derhaka memang suka derhaka dan pencacai setaraf longkang dengannya.


Jawapan Dari Pihak KBS.



Pentas Utama Kosong Himpunan Hijau PAS




pentas utama kosong buat malu saja pas nie,apa kejadah nak tawan putrajaya jika pemimpin tak hadir.






tak ramai yang hadir allah tak restu agak dalam 15 ribu aje,tue pun kena paksa dan dibayar agaknya?


- Posted using BlogPress from my iPad

ALLAH TAK RESTU HIMPUNAN HIJAU PAS DI STADIUM ALOR SETAR?

Gambar terkini tak sampai 5k kot jika dikira

Gambaran terkini mat rempit dibayar oleh PAS...

Dipintu masuk utama Stadium Darul Aman tak ramai yang hadir

Mesti kata UMNO sabotaj klu tak sampai 100 ribu yang hadir.

Kanak-kanak Dipergunakan demi kepentingan politik PAS

Budak sekolah dijanjikan percutian berbayar untuk mencukupkan 100ribu.

Lagi kanak-kanak dipergunakan

PAS buat apa pun tak ada maksiat akan terjadi der..

Suasana terkini kt Stadium Darul Aman hujan dan ribut telah turun dengan lebatnya ini bermakna Allah tak restu Himpunan Hijau menuju Ke Putrajaya nie...Salahkan UMNO jugak ke jika hujan turun....Laporan lengkap akan menyusul selepas ini kita bongkar.......  

GUAN ENG BAKAL DILONDEHKAN KALI KEDUA?


Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mengharapkan debat kali kedua bersama Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pada 8 Julai ini akan dapat membongkar kelemahan Pakatan Rakyat.
Soi Lek berkata perdebatan kedua dalam Bahasa Inggeris itu nanti adalah peluang keemasan kepada rakyat membuat penilaian yang sebenarnya DAP adalah parti politik putar belit.

“Saya setuju berdebat kali ini kerana ia memberi peluang untuk mendedahkan pembohongan DAP dan selalu memutar belitkan keadaan termasuk mengadakan publisiti bagi mempengaruhi pengundi khususnya daripada kaum Tiong Hwa.

“Saya berharap rakyat dapat menilai peranan MCA dalam pembangunan negara semenjak dahulu sebelum mencapai kemerdekaan dan bukannya menyalahkan Barisan Nasional sepenuhnya seperti hujah DAP dalam debat sebelum ini,” katanya.

Soi Lek selain itu berkata MCA bekerjasama dengan parti komponen untuk memastikan rakyat terus memilih BN dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Katanya, rakyat tidak seharusnya dibiarkan tertipu oleh PAS dan perlu menyokong BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk membolehkan transformasi mencapai kejayaan.

Untuk rekod, debat pertama lalu diadakan dalam bahasa Mandarin, Guan Eng itu dikatakan gagal menjawap persoalan yang dibangkitkan.

Justeru perdebatan kali ini, Soi Lek berharap Guan Eng tidak berdolak-dalik dalam memberikan jawpaannya.

“Saya berharap debat kali ini tidak seperti yang pertama kali diadakan dan kita mahu ia diperdebatkan dengan baik memberikan alas an menolak memberikan jawapannya. Selepas itu biar rakyat yang menentukan isi kandungannya,” katanya.

AZMIN KENA LIP LOP,KENAPA MASIH KEKAL?



Sehingga ke saat ini, nama Azmin Ali tidak henti-henti meniti disetiap bibir rakyat Malaysia yang peka dengan perkembangan politik semasa.  Dari kes makan aiskrimnya, kecurangan isterinya, penderhakaan kepada ibunya sehinggalah kepada pendedahan mengenai pemilikan harta yang tidak munasabah ketika menjadi Setiausaha Sulit Anwar pada 1995 oleh Raja Petra  Kamarudin (RPK).

Lepas satu satu.

Pencacai PKR sudah mula memainkan teori serangan peribadi untuk mengalihkan tumpuan rakyat dari pelbagai kes yang melilit Azmin sekarang ini.  Ini adalah taktik biasa PKR kalau ada kelemahan dari kalangan pemimpin mereka yang didedahkan.  Ambil contoh macam kes video seks Anwarlah, yang dipertikaikan soal Anwar berzina dengan pelacur cina tersebut, sebaliknya yang lebih menjadi isu dikalangan pemacai PKR, rambutlah, perutlah dan sebagainya.

Penulis sendiri secara peribadi tidak begitu peduli dengan semua masalah Azmin sekarang kerana penulis sedar Azmin memang bukan bersih pun, malah kerana dia dan Anwar galak menyalahgunakan kuasa di Kementerian Kewangan dahulu, menyebabkan imej kerajaan BN terjejas sehingga hari ini.

Yang penulis pedulikan ialah kenapa dalam semua kekecohan ini, PKR tidak mengambil sebarang tindakan kepada Azmin?  Nak dokumen, dah ada dokumen, nak gambar, dah ada gambar , nak video?  Itu tunggu dulu kot.  Walaupun tidak sampai ketahap memecatnya dari parti tersebut, tapi sekurang-kurangnya ada tindakan lain yang lebih tegas seperti gantung sehingga siasatan selesai, diarah bercuti dan sebagainya.

Ini siasatan pun tak dijalankan, apa cerita nak gantung dan suruh bercuti lagi?

Macam mana PKR nak berlaku adil kepada rakyat Malaysia kalau dalam keadaan PKR belum berkuasa pun sekarang, kesalahan orang-orang tertentu (yang rapat dengan Anwar) sewenang-wenangnya didiamkan dan diambil jalan mudah dengan menuduh ia adalah konspirasi?

Ini cakap pasal Azmin tau, bukan cakap pasal Anwar pun.  Kalau Anwar tu lainlah sebab PKR ialah Anwar dan Anwar ialah PKR, maka itu tidak hairan langsung kenapa hampir kesemua jentera dan ahli PKR bangkit mempertahankan Anwar setiap kali ada skandal yang melibatkannya.  Berbeza dengan Azmin yang mempunyai kelompok pemimpin tersendiri sahaja yang menyokongnya.

Kalau inilah gambarannya, maka wajiblah rakyat Malaysia menolak parti PKR ini dan sekutu lainnya dalam Pakatan Rakyat.  Nampak sangat soal kronisme dan nepotisme begitu menebal dalam Pakatan Rakyat terutama di kalangan PKR dan DAP.  Bayangkanlah kalau Anwar menjadi Perdana Menteri dan Azmin melakukan sesuatu kesalahan.  Pada anggapan kita, agak-agaknya bolehkah Azmin dikenakan sebarang tindakan undang-undang – melihat dari keadaan sekarang?

Penulis yakin tidak, malah, Azmin dan sesiapa juga yang masuk inner circle yang rapat dengan Anwar akan lebih bermajarajalela, bak kata pepatah bersultan di mata, beraja di hati.  Apabila mereka ini dipuncak kuasa, semua agensi dan jabatan kerajaan akan berada di bawah telunjuk mereka.

Hanya rakyat sahaja yang mampu mengubah keadaan ini dengan memastikan hasrat kelompok ini untuk menjajah Putrajaya.via email beruang biru

Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai Talian Hayat Terakhir PAS?



Mulanya kerajaan PAS Kelantan terutama sekali Husam Musa menjangkakan pengumumannya untuk membina lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai (KB-KK) pada Ogos 2011 lepas dapat dimanipulasikan sepenuhnya dalam PRU 13 yang diramalkan akan berlangsung pada November 2011.

Perkiraan PAS Kelantan cukup mudah, peristiwa menang nyawa-nyawa ikan di PRK Manek Urai (Julai 2009) dengan kelebihan hanya 65 undi serta kekalahan PAS di kerusi DUN Galas (Okt 2010) dengan majoriti lebih 1,000 undi menyedarkan PAS dari lamunan panjang.

Kekuatannya dikalangan pengundi dalam negeri semakin merosot manakala sokongan pengundi luar pula kian merudum. Disebabkan itu apabila ramai pemerhati meramalkan pilihanraya bakal berlangsung dalam bulan November 2011, PAS mengambil langkah segera mengumumkan pembinaan lebuhraya tersebut pada Ogos 2011.

Dengan langkah tersebut PAS percaya akan mampu menarik kembali sokongan majoriti pengundi luar sekiranya projek tersebut dapat dimanipulasikan sepanjang kempen pilihanraya sekaligus dapat menampung kemerosotan sokongan dari kalangan pengundi dalam negeri.

Tanpa sokongan besar pengundi Kelantan yang berada di luar negeri agak sukar untuk PAS meneruskan hayat pemerintahannya di negeri tersebut tatkala asakan gelombang merah semakin kuat merobek kekuatan PAS di Kelantan.

Soal pembinaan lebuhraya tersebut mampu direalisasikan atau sebaliknya, bukan persoalan penting kerana baik Husam mahupun kerajaan PAS Kelantan mereka tahu pembinaan jalan baru menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Krai sememangnya akan direalisasikan juga oleh Kerajaan Pusat sebagaimana termaktub dalam perancangan Central Spine Expressway.

Bagaimanapun hasrat PAS untuk mengabui mata umum gagal dengan kehendak Allah s.w.t apabila pilihanraya umum tidakpun berlangsung dalam bulan November 2011. Berikutan itu selama beberapa bulan isu pembinaan lebuhraya KB-KK tenggelam begitu sahaja.

Apabila khabar angin pilihanraya umum kembali bertiup kencang pada awal tahun 2012 yang menjangkakan pada bulan Jun 2012 parlimen akan dibubarkan, PAS melalui Husam Musa sekali lagi tampil dengan idea pembinaan lebuhraya tersebut.

Setelah PAS pasti parlimen akan dibubarkan pada Jun 2012, maka mereka segera bermesyuarat menetapkan tarikh majlis pecah tanah sebagai monumen bukti penting lebuhraya tersebut benar-benar akan dilaksanakan.

Pun demikian, setelah majlis pecah tanah selesai dilaksanakan oleh Menteri Besar, Nik Aziz Nik Mat pada 28 Mei 2012, keesokan harinya Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengumumkan pembentangan Belanjawan 2013 akan dilakukan pada 28 September 2012 yang menandakan pilihanraya umum hanya akan berlangsung selepas pembentangan tersebut.

Kini PAS pening kepala mencari idea untuk membuktikan projek lebuhraya tersebut tetap akan dilaksanakan juga tanpa perlu menunggu tempoh tiga empat bulan lagi sementara menanti tarikh pasti pilihanraya umum ke 13.

Melihat pada gerak tari politik PAS kita boleh menjangkakan banyak cara yang mereka akan lakukan untuk mengabui mata masyarakat bagi tujuan memanfaatkan talian hayat terakhir ini, namun di hujung sandiwara itu kelak akhirnya Kerajaan Pusat juga yang akan dipertanggungjawabkan untuk merealisasikan janji politik PAS. 

TUTUH RM500 PI MAIN 4D AKAI ADA KA?


Sempoi dan terbaik isu semasa dikupas cara lama,mungkin bagi anak muda sudah lupa asal usul wayang kulit nie,Kalau kat Utara Kedah depa nie sangat popular dan hebat.MKP dibesarkan dengan wayang kulit nie almaklum dulu mana ada TV macam lanie.Tapi cara lawak dan bersahaja dapat memikat hati penontonnya.Bahasa yang digunakan agar kasar dan selamba bila menegur....Elok la tue Bersih dan Ambiga pun depa balun,Duit BRIM pun sapu,Wayang kulit nie dekat dihati rakyat Kedah dan MKP pecaya PAS Kedah dah hilang banyak undi semasa wayang kulit nie dimainkan........

Kumpulan Wayang Kulit Seri Asun Kumpulan ini telah ditubuhkan sejak tahun 1973 lagi oleh dalang Mohd. Noh bin Mahmud atau pun lebih dikenali sebagai Pak Noh, ayahanda kepada dalang Abdul Majid. Apabila ayahnya meninggal dunia, Abdul Majid telah mengambil alih tempat bapanya sebagai dalang dan ketua kumpulan. Selain dalang, kumpulan ini dianggotai oleh tujuh orang pemuzik.

Kumpulan Wayang Kulit Seri Asun telah membuat persembahan bukan sahaja di dalam negeri, tetapi juga telah menjelajah ke beberapa buah negara. Antaranya pernah membuat persembahan di Australia, Munich, Frankfrut, Bremen, Berlin, Milan, Rome Sicily, Paris dan beberapa kota dunia lagi. Terbaharu kumpulan ini juga telah dipilih untuk mempersembahkan cerita Wayang Kulitnya di serata negeri di Malaysia.

Thursday, May 31

Menjawap 3 Isu Post HBN 2012 aka Saya Cabar Pas @Amenoworld @Milosuam


1- Beberapa blog pembangkang memainkan isu kononnya belia disogok dengan duit RM30, dan atas fakta itu yang disertai gambar bukti dibawah, maka dengan mudah mereka main pukul rata anggap keseluruhan penyertaan belia sepanjang HBN 2012 bukannya tulin dan sukarela. Klik



Saya rasa jawapan terbaik bagi hujah mereka adalah kata-kata Nik Aziz sendiri -

“kalau nak ukur cerdik bodoh seseorang, kena dengar percakapannya.”

Hahahaha ...... secara logik lah, kalau sorang tu memang tak nak pergi, setakat dijanjikan RM30 dia tak akan pergi juga ! ! RM30 jer ? ? ! Kenapa tak sebut RM100 ker, barulah masuk akal sikit. Ni RM30 jer ? !

Korang sanggup ke nak redah trafik jem bagai dan habiskan masa tengah panas bersama berpuluh ribu orang lain hanya kerana RM30 ?

Sebanyak tu lepaslah makan minum untuk hari tu ...... saya tidak nampak salahnya kalau pun para belia diberi sedikit elaun untuk makan minum disana. Bukannya semua belia tu datang dari keluarga berada dan saya percaya ramai yang masih belum bekerja.

KALAU PUN BENAR diberi RM30, saya percaya bukan sebab itu mereka hadirkan diri. Malah saya puji pihak yang berikan wang itu kerana sekurang2nya belia2 itu tidak berlapar dahaga sepanjang hari disana.

Pihak KBS yang dihubungi MENAFIKAN ada memberi sebarang elaun kepada belia semata-mata sebagai tarikan untuk mereka hadir.


Kalau ada yang beri pun mungkin dari Kelab atau Persatuan yang para belia itu wakili.

Jika contoh terpencil itu mahu dijadikan alasan meremehkan kehadiran jutaan belia sepanjang HBN, sememangnya otak pembangkang itu amat kecil. Apakah mereka juga akan bersetuju jika semua sepakat mengatakan kehadiran seluruh pendemo semasa Bersih 3.0 bukan kerana kerelaan mereka kerana TERBUKTI Nik Aziz ada memberi elaun belanja kepeda sebilangan dari mereka dari Kelantan ?

Bodoh Bin Stupid !

**************************

Mengenai persembahan K-Pop atau J-Pop atau apakepop, kenapa 2-3 acara dari keseluruhan 500 acara itu yang ditumpukan oleh pembangkang ? Dan sekali lagi secara mudah dan pukul rata mereka mencemuh keseluruhan HBN.

Harussani ada memberi komen sepertimana lapuran Sinar.

“Sepatutnya tidak ada benda-benda macam itu (artis K-Pop). Kita sekarang dalam proses pembentukan akhlak muda-mudi kita yang sedang merosot, jadi tidak patut ada perkara yang boleh menaikkan nafsu.


“Harap pihak penganjur ambil perhatian serius dalam hal ini,” katanya


Beliau, bagaimanapun, tidak menafikan golongan muda lebih cenderung kepada hiburan seperti itu, namun, katanya, tidak semestinya ia dipenuhi dengan aksi bersifat nafsu semata-mata.

“Kita harus bertindak dengan baik, mungkin boleh digantikan dengan aktiviti lain lebih positif yang boleh menarik minat golongan belia.

“Jangan hanya untuk dapatkan sokongan dan kedudukan sahaja; bimbang nanti ada orang nak dapat sokongan tapi sebaliknya tak disokong pula,”

Ya, saya setuju acara itu tidak sepatutnya diadakan. Tapi janganlah kerana 2-3 acara itu maka baki 497 acara lain langsung tidak dipandang.

Seperkara lagi, HBN bukannya khusus kepada belia Islam sahaja. Ginilah, cakap retorik banyak2 tak guna, saya cabar Pas keluarkan kenyataan yang berbunyi -

Sekiranya PR menang, TIDAK AKAN ADA lagi sebarang konsert K-Pop atau J Pop atau seumpamanya. Ada berani ?

Kalau berani keluarkan kenyataan begitu dan dipersetujui oleh Pkr dan Dap, maka barulah saya katakan yang Pas ikhlas dengan kritikan dan bukan bercakap sekadar retorik semata.

Hahahahaha .... KORANG PUN SAMA JE LAH , PAS OOOOI ...... Tak usah nak jual minyak lah !


****************************

Isu ketiga pula adalah pembatalan ceramah Ulamak Tersohor Pas, Ustaz Azhar Idrus yang sepatutnya berlangsung pada 26 Mei lepas di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) disebabkan konsert K-Pop.


Penjelasan sudah dibuat oleh Shabery Cheek, juga dalam artikel Sinar yang sama.

“Kementerian saya tidak ada kena mengena dengan soal ini (pembatalan ceramah) dan bukan disebabkan konsert ini. Ia di bawah kawalan pihak pengurusan PICC yang merasakan masalah trafik menjadi punca (pembatalan ceramah) dan perlu ditangguhkan,”

Sekali lagi saya nak bertanya akan niat dan keikhlasan Pas, pemilihan tempat dan waktu bukankah SENGAJA dibuat untuk dijadikan isu politik ? Bila dibuat ?

Bukankah dah dialihkan tempat dan dikatakan ribuan belia hadir ..... so, apa masalahnya ? Ternyata penukaran lokasi tidak menjadi masalah kepada mereka yang mahu mendengar ceramah Azhar.

Kalau saya yang menjaga keselamatan kawasan terbabit pada waktu itu, saya pun akan alihkan lokasi atau paling tidak waktunya, tukarkan pada hari lain. Bayangkan pada waktu SAMA, bersebelahan pulak tu diadakan konsert K-Pop dan ceramah Azhar ........ saya nak tanya - YANG SEBENARNYA TIDAK HORMAT KEPADA CERAMAH BERBENTUK AGAMA ITU SIAPA ?


Bukankah pihak yang sengaja berniat mahu mempolitikkan 'ceramah agama' dengan melaga-lagakan nya dengan konsert muzik yang sememangnya telah dirancang jauh lebih awal .... bukankah pihak itu yang sepatutnya kita pertikaikan niat mereka ?

Bagi orang sebegitu, pengisian ceramah ternyata tidak penting kerana apa yang mereka mahukan adalah mileage politik yang dapat diperah akibat percanggahan ' dua budaya ' yang bertentangan itu. Mereka jelas menjadikan majlis ceramah Azhar tidak lebih sebagai satu alat politik !


Akhir kata, seperti yang saya katakan, bukankah ada 497 acara lain yang boleh diceritakan .... kenapa dicari yang 2-3 itu juga ? Melainkan orang itu memang sengaja mencari salah !

Kalau masih tak puas hati, senang jer kalau nak menilai keikhlasan anda - sahut cabaran saya diatas ! Minta pemimpin Pas salak sekuat hati -

JIKA PR MENANG, TIDAK AKAN ADA SEBARANG KONSERT J-POP ATAU APAKEPOP DI MALAYSIA ! - BERANI ?Sumber

FITNAH TERBARU BLOGGER PAKATAN HARAM KEPADA DS @HishammuddinH20


Masalah utama dengan blogger pakatan haprak, mereka menulis untuk memfitnah dan dengan perbuatan itu maka mereka berjaya menjatuhkan sesiapa sahaja terutama lawanya dari kalangan pemimpin terdiri dari musuh mereka.

Cara mereka didalangi cara kebanyakkan pemimpin tertinggi pakatan haprak yang lebih cenderung menyerang peribadi demi meraih sokongan.

Terbaru Ds Hishammuddin pula diserang secara konsisten oleh kebanyakan blogger pakatan haram di mana foto yang merakamkan aksi Ds Hishammudin menari di atas pentas bersama-sama peserta senaman aerobik sewaktu Hari Himpunan Jutaan Belia 2012 telah mencetuskan kontroversi hangat di laman blog pakatan haram.

Aksi itu kononya dakwa mereka, mengalakkan perbuatan maksiat dikalangan belia dan pemimpin seharusnya tahu membantaskan perbuatan bila bersama-sama bukan muhrim di tempat awam telah menimbulkan seribu persoalan bahawa ternyata pemimpin mereka yang terang-terangan memuja perbuatan yang melanggar akidah sebagai umat Islam tidak pun di persoalkan.

Tindakan Ds Hishammuddin menari di atas pentas bukan sesuatu tindakan tidak bermoral seperti dakwa dan fitnah dari blogger haram, ianya dilihat tidak lebih menunjukkan sikap bersahaja pemimpin yang mesra dan jiwanya bersama rakyat tidak kira sesiapa sahaja.

Kalau ini dikatakan maksiat, apakah foto pemimpin mereka seperti dibawah juga maksiat.



Adakah ini joget halal…?

Nilailah sendiri perbuatan pemimpin mereka sendiri dan jika blogger pakatan haram betul-betul bermaruah tegur dengan baik beberapa pemimpin mereka yang sangat rendah moralnya.

Sebelum itu jom saksikan video ini, menunjukan kepada kita perbuatan yang ternyata memesongkan akidah pemimpin ini. Adakah perbuatan ini halal kerana dia pemimpin yang maksum.

VIDEO : UMMI DEDAHKAN BUKTI SALINAN DOKUMEN ASET AZMIN ALI.



Ummi Hafilda Ali buat pertama kali mendedahkan salinan dokumen sebahagian aset yang dimiliki oleh Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali serta isterinya, Shamsidar Taharin yang bernilai lebih RM3O juta.

Dokumen berkenaan iaitu salinan pembelian syer saham, deposit bank, resit pembayaran perabot serta salinan penyata dalam beberapa akaun bank itu merupakan sebahagian harta yang dimiliki Azmin dan Shamsidar dalam tempoh dua tahun iaitu 1992 hingga 1994.

@nohomar @pkamalanathan TOLONG SIASAT KENAPA INI TERJADI?


Kenapa ini harus berlaku dikala gendang telah dicanang oleh BN/UMNO telah bersiap sedia untuk menawan Selangor...MKP berharap siasatan menyeluruh akan dilakukan terhadap pihak yang berwajib dan sepatutnya.Walaupun pada Pemimpin , Ini nampak remeh dan dipandang ringan jangan lupa kita Barisan Nasional tetap memerlukan walaupun satu undi dari rakyat Hulu Selangor.Perit dan payahnya berkempen semasa PRK Hulu Selangor dulu rasanya berbaloi kerana ianya adalah Parlimen Pertama yang menang setelah Barisan Nasional telah kecundang banyak kali....


Kepada DS Noh Omar MKP merayu supaya ianya dapat diselesaikan dengan segera supaya tidak menular menjadi barah dan virus yang sukar kita ubati kelak....Tak salah sesekali kita merendah diri memohon maaf kepada Pemuda sedangkan PM sendiri telah berucap dihadapan penyokong UMNO di Kedah bahawa Beliau meminta maaf segala kesalahan pemimpin terdahulu......Kepada rakan-rakan media cyber tolong risik apa masaalahnya supaya dapat diselesaikan dengan segera.Kita sayangkan UMNO/BN serta Negara tercinta ini.Walaupun pahit terpaksa jualah dedahkan demi untuk menawan kembali Selangor tercinta.....

Rantai Kesihatan PM Najib Razak Haram?


Kenapakah isu rantai Perdana Menteri Najib Razak masih menjadi tohmahan juak-juak Pakatan Haram terutama dari cybertroopers mereka. Isu pemakaian rantai berkenaan bermula ketika kunjungan PM Najib Razak melawat ke Temerloh untuk agihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Di dalam majlis tersebut dua beranak yang terpisah lebih dua dekad berjaya ditemukan dalam majlis agihkan BR1M.


Laporan Buletin Utama bertarikh 07 April 2012, mengenai perkara di atas, boleh ditonton di bawah:



Keadaan kembali hangat apabila PM DS Najib Razak hadir untuk merasmikan Himpunan Jutaan Belia 2012 (HBN2012) pada Hari Sabtu lepas. Ini disebabkan oleh gambar yang diambil oleh beberapa blogger termasuk rakan blogger Jawa Bernam lebih jelas kelihatan rantai tersebut. Imej PM DS Najib Razak pada HBN2012 jelas menunjukkan beliau memakai rantai. Namun, apa yang pasti, ianya bukan bukan rantai emas.

Kini terdapat trend di mana kebanyakkan dari kita memakai rantai kesihatan. Antara yang popular dan mendapat testimoni positif dari pengguna adalah rantai kesihatan ‘LOKET QUANTUM SKALAR ENERGY. Loket Quantum Skalar Energy diperbuat daripada larva gunung berapi di Jepun dan German. Lahar Tenaga Skalar yang terbaik adalah dari Jepun dan Jerman berdasarkan faktor cuaca dan alam. Kualiti yang paling utama dalam Loket Quantum adalah bagaimana lahar menyerap tenaga sekeliling semasa letupan gunung berapi. Loket berkenaan dapat menukarkan tenaga sekeliling kepada 4-12u gelombang Tanaga-Bio yang berhubung dengan gelombang tubuh manusia pada 36 ke 37 darjah Celsius. Loket berkenaan mengandungi lebih 70 unsur tenaga bahan mineral.

Loket berkenaan adalah salah satu projek NASA yang disimpan bertahun-tahun dan akhirnya dibongkar untuk kebaikan manusia. Loket berkenaan dapat digunakan untuk mengubat pelbagai penyakit. Diiktiraf tokoh agama dan doktor perubatan. Ianya amat berkesan untuk darah tinggi (hypertension), sinus, strok, kencing manis (diabetes), cataract, asma, penyakit kulit, lemah tenaga, depression, chronic fatigue syndrome, sakit tulang, athritis, sakit otot, ketagihan rokok, hairloss, sakit sendi, ketagihan alkohol, gout, masalah kesuburan, insomnia dan lain-lain. Malah The Star turut laporkan kesahihan produk LOKET QUANTUM SCALAR ENERGY, di sini.

PM DS Najib Razak tidak berdosa memakai rantai untuk tujuan kesihatan. Salahkah PM DS Najib Razak untuk memakai rantai kesihatan yang tidak bertentangan dengan Hukum Syarak? Ini berdasarkan Fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan bertarikh 28 Februari 2008 seperti berikut:
Keputusan:

Ahli-Ahli Jawatankuasa Fatwa telah sebulat suara bersetuju memutuskan bahawa : 
a) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi wanita adalah harus kerana ia merupakan perhiasan yang dikhususkan bagi mereka. Ini adalah hukum yang disepakati secara ittifaq. Sebaliknya, diharamkan bagi lelaki untuk memakainya sebagai perhiasan semata-mata kerana ia menyerupai wanita. 
b) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita untuk tujuan perubatan atau rawatan adalah dibenarkan berdasarkan keperluan dan hajat dengan syarat: 
i. Ia bukan diperbuat daripada emas, perak, suasa atau sutera (bagi lelaki). 
ii. Tidak terdapat unsur najis padanya. 
iii. Tidak mempercayai atau meyakini bahawa pemakaian gelang tangan tersebut boleh menyembuhkan penyakit tertentu kerana ia dikhuatiri boleh menjerumuskan seseorang kepada unsur khurafat yang boleh menjejaskan aqidah. 
iv. Tidak menyebabkan kemudaratan kepada pemakainya. 
v. Mendapat perakuan daripada pakar perubatan yang beragama Islam dan telah terbukti secara saintifik bahawa ia merupakan antara kaedah rawatan yang berkesan dalam merawat penyakit. 
Walau bagaimanapun, dalam hal ini, Jawatankuasa Fatwa Negeri Melaka telah mendapat nasihat daripada pihak Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa terapi bio magnetik bukanlah merupakan kaedah perubatan yang memenuhi piawaian dan tidak dapat dipastikan keberkesanan penggunaannya secara tepat dan jelas dalam merawat serta menghilangkan penyakit. 
c) Pemakaian gelang atau rantai tangan bagi lelaki atau wanita yang disertai dengan niat untuk bermegah-megah atau kelihatan bergaya bagi lelaki adalah haram walaupun dengan tujuan perubatan.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive