Saturday, June 23

Kisah malam pertama-jangan cabut sampai esok..!!


Malam pertama buat sepasang pengantin baru. Si suami baru saja memadamkan lampu bilik. Selang 15 minit si isteri mengerang.

"Adui.. Sakitnya B… !”
Si suami cuba menenangkan isterinya.
"Jangan nangis baby.. Nanti mama papa dengar.. Mereka mungkin belum tidur lagi tu.."

Kebetulan bilik mama papa hanya bersebelahan kamar tidur pengantin. Si isteri masih mengerang kesakitan.

“Sakitnyerrr B………"
Kerana tidak dapat menahan sakit, si isteri terus mengerang. Si suami cuba memujuk.
"Sabar ye Baby! Tahan sikit.. Esok baru cabut."

Tanpa disedari rupanya papa mengikuti perkembangan pengantin dan terdengar anak perempuannya mengerang. Mula dia tidak peduli, biasalah malam pertama. Tapi kali ini dia sudah hilang sabar. Lantas terus dia bangun, pergi ke bilik sebelah dan terus menendang pintu bilik pengantin.
Dengan rasa geram papa memarahi menantunya.

"Apahal ni? Mati lah anak aku kalau esok baru kau nak cabut! Kau cabut sekarang!!!"

Terkejut besarlah pasangan pengantin baru. Sambil menahan sakit, si pengantin perempuan pun berkata kepada papa nya..

"Papa, takkanlah sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun manalah ada Klinik Gigi yang buka 24 jam?"

So janganlah membuat andaian terlalu awal jika mendengar sesuatu yang mempunyai 2 maksud berbeza.Perang siber ini begitu jua siapa yang pandai bermain dengan persepsi dialah juara,Akan tetapi tumpas jua kerana sifat kita sebagai manusia yang selalu terperangkap dengan dugaan terutama melibatkan hawa nafsu.

Sekadar hiburan hujung minggu jer ye..hihihi..

REKOMEN ANAK SAUDARA,FEEKAH DISERANG DARI DALAM?


Tahniah kepada Sel13 mendedahkan 2 pucuk surat yang membuktikan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Hussin menyalahgunakan kedudukkannya dengan memberi rekomendasi agar firma guaman dimana anak buahnya sendiri mempunyai kepentingan, dilantik menjadi panel guaman anak syarikat milik kerajaan negeri.

Sumber dari pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) dan mengesahkan bahawa surat itu (berdasarkan nombor rujukan) adalah surat yang tulen!!

Pengesahan bahawa Zeenat Asyiqin Binti Dato’Ahmad Zaki adalah anak kepada abang Faekah sendiri, Dato’ Ahmad Zaki Hussin yang juga bekas Ketua Pengarah Badan Pencegahan Rasuah (BPR) yang mula dilantik pada 1999 sehingga 2003.

Zaki baru-baru ini menjadi tumpuan media dalam isu berkaitan siasatan BPR ke atas pemilikan harta tidak munasabah yang didakwa ke atas Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali pada 1995.

Jadi amat penting disini untuk Faekah tampil dengan sidang media menjawab persoalan ini. Soal sama ada anak syarikat kerajaan negeri berkenaan telah melantik syarikat guaman yang dikaitkan, itu bukan isunya disini, isunya disini kredebiliti Faekah secara automatiknya hancur sebaik beliau membuat surat sokongan untuk syarikat yang diketahui ada kepentingan saudara maranya.

Mungkin ada sebab yang kukuh kenapa Timbalan Presiden PKR, YB Azmin Ali begitu hebat menyerang Faekah kebelakangan ini. Mungkin beliau sudah nampak beberapa tindakan Faekah.

 

PARTI KELAM KABUT SAMPAI HALAL DAN BABI SATU MAJLIS?


PKR hatus menjelaskan kenapa ada pulak benda haram didalam majlis yang telah dianjurkan oleh DAPSY ini.Adakah ini menunjukkan sifat terbuka atau sengaja mencari pasal haram dan halal.Betul ianya boleh dipisahkan akan tetapi ianya berlaku di Johor majoritinya Melayu lainlah ianya diadakan di Pulau Pinang.Betullah apa yang diperkatakan memang parti PKR nie kelam kabut..Sampai Rafizi letak jawatan pasal Anwar-Azizah-Azmin......


Peletakan jawatan Rafizi Ramli sebagai Ketua Esekutif Penasihat Ekonomi Selangor menunjukkan perpecahan dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin serius.Mutakhir ini nampak perpecahan yang serius dalam kepimpinan PKR di peringkat Selangor. Kalau tidak takkan tiba-tiba ada orang letak jawatan.

Rafizi semalam mengejutkan pelbagai pihak apabila menghantar surat peletakan jawatannya atas alasan mahu menumpukan masa kepada ibadah lantaran Ramadan semakin dekat.

Nampaknya perkembangan terbaru membolehkan rakyat menilai keteguhan dan keutuhan sesebuah parti dalam membela nasib rakyat.

MKP percaya orang ramai dan rakyat dapat buat pertimbangan sebab yang penting dalam kita tentukan siapa yang jadi pilihan kita ialah mana satu parti yang tetntukan kelangsungan pentadbiran tapi pentadbiran stabil, kukuh, yang akan cerna keyakinan kepada rakyat dan dunia luar.

Sehubungan itu, MKP berharap rakyat bijak membuat pertimbangan dalam memilih parti yang mampu menjamin kelangsungan pentadbiran yang stabil dan kukuh.

Barisan Nasional sentiasa berusaha untuk mencapai kejayaan bukan saja di Selangor tapi seluruh negara. Sebagai sebuah parti BN mesti paparkan kita ada kelebihan mengapa rakyat perlu pilih UMNO/BN.

Jadi kelebihan itu yang UMNO mesti perlihatkan sehingga rakyat boleh yakin memang BN lah pilihan yang terbaik.

Friday, June 22

Zarina Kembali Ke Pangkuan Keluarga.


Suasana pilu mengiringi kepulangan wanita rakyat Malaysia, Zarina Othman, 47, yang dirawat di Rumah Sakit Jiwa, Banda Aceh, ke pangkuan keluarga selepas dua tahun menghilangkan diri.

Beliau yang diiringi kakaknya, Zaiton Othman, 50, dan Presiden Kelab Putera 1Malaysia (KP1M), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, tiba di Balai Ketibaan Terminal Tambang Murah (LCCT) lalu terus memeluk ibunya Maimunah Shahbudin, 73, yang sudah lama menantikan kepulangan anak ketiga daripada lapan orang anak.


"Mana anak-anak saya mak? Mak, jom balik kampung." Itulah kata-kata yang diucapkan Zarina sejurus bertemu ibunya.Pertemuan yang penuh bermakna ini adalah hasil KP1M dan Konsulat Malaysia di Medan.

"Saya sangat gembira," kata ibu kepada dua orang anak perempuan yang berumur 21 dan 20 tahun itu apabila ditanya mengenai perasaan kembali semula ke tanah air selepas dua tahun berpisah dengan keluarganya di sini. 


Sementara itu, Zaiton berterima kasih kepada kerajaan Malaysia dan Indonesia, KP1M dan Wisma Putra yang membantu dalam misi membawa pulang Zarina ke pangkuan keluarga. 

"Selepas ini, kami akan membawa Zarina untuk mendapatkan rawatan lanjut dari pakar psikiatri di Hospital Kuala Lumpur (HKL). Kami sekeluarga akan menjaganya sehingga beliau sembuh," katanya. 
Sebelum ini, Zarina yang dilaporkan ditahan di Banda Aceh pada 28 Mac lalu selepas didapati berkelakuan pelik serta mencurigakan sehingga dibawa ke Rumah Sakit Jiwa berkenaan. 



Sejak ditempatkan di Rumah Sakit Jiwa Banda Aceh hampir tiga bulan, beliau dipertemukan dengan kakak dan abang iparnya yang dibawa khas KP1M selepas kisah wanita itu disiarkan di akhbar Berita Harian pada awal Jun.

Kisah mengenai Zarina disiarkan selepas Konsulat Jeneral Malaysia di Medan, Norlin Othman, dimaklumkan yang kemudiannya berjaya mengesan keluarga Zarina sebelum KP1M menawarkan bantuan. - BERNAMA

Negara Berkebajikan PAS Bakal Ancam Islam.


Konsep Negara Berkebajikan yang diperjuangkan PAS sebenarnya adalah penyuburan liberalisasi yang bakal mengancam kedudukan Islam di negara ini, kata Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman.

Beliau berpendapat apa yang berlaku hari ini adalah kedudukan PAS yang dihimpit parti-parti liberal seperti DAP dan PKR.

"Siapa yang mendominasi siapa. Buku Jingga tidak memperjuangkan Islam, jika PAS mahu memperkenalkan negara berkebajikan, konsep negara seperti ini sudah pun wujud dalam konteks sosialis dan kapitalis," katanya.

Katanya, PAS yang mendakwa sebagai parti Islam terpaksa menjustifikasikan ideologi mereka kepada sekutunya - DAP dan PKR - yang merupakan parti sekular dalam Pakatan Rakyat.

"Mereka adalah parti-parti sekular. Mereka membawa ideologi sosialis.

"Bila PAS bersama di dalam Pakatan ini, maka PAS perlu memberi justifikasi Islamik kepada penglibatan tersebut sebab PAS bersetuju dengan Buku Jingga, dan akhirnya Buku Jingga yang menjadi manifesto kepada Pakatan Rakyat," katanya semasa menjadi ahli panel rancangan "Dalam Radar Khas", anjuran bersama Antarapos.com dan Radio24 Bernama, petang semalam.

Lain dari Buku Jingga

Rancangan yang membincangkan tajuk 'Malaysia Negara Berkebajikan - Dasar baharu atau amalan sedia ada' turut menampilkan Pengerusi Sekretariat Ilmuan Malaysia (Ilmu) Ustaz Dr Fadzlan Othman dan Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan.

Ustaz Abdullah Zaik juga mempersoalkan sama ada apabila disebut Negara Berkebajikan PAS, adakah ia sesuatu konsep yang laing daripada Buku Jingga yang merupakan manifesto atau kenyataan bersama yang mengikat komponennya.

"Jadi PAS dalam Pakatan Rakyat, adakah bila disebut negara berkebajikan PAS itu, konsep yang lain dari Buku Jingga atau sebahagian dari Buku Jingga itu sendiri?" soalnya.

Sementara Nasrudin pula mendakwa bahawa DAP akan mampu menerima dasar Islam yang diperjuangkan PAS berikutan beberapa siri pertemuan antara pemimpin komponen parti Pakatan Rakyat.

"Dalam beberapa siri pertemuan termasuk konvensyen Pakatan Rakyat mutakhir. Kenyataan mereka sangat positif terhadap dasar perjuangan Islam yang dibawa sekurang-kurangnya mereka memberi hak kepada PAS untuk melaksanakannya di negeri-negeri yang boleh kita seperti di Kelantan, Terengganu dan lain-lain negeri.

"Setakat ini apabila kita buat 'perisytiharaan' itu ia diakui dan diterima dengan baik oleh DAP," katanya.

Rasa ralat

Menurutnya, beliau tidak berasa ralat sekiranya golongan orang bukan Islam tidak memahami perjuangan Islam PAS, sebaliknya lebih ralat sekiranya ada orang Islam sendiri keliru dengan dasar perjuangan Islam parti tersebut.

"Konsep negara Islam masih kekal dalam slogan PAS iaitu negara berkebajikan, cuma ia diberi label baru. Ia untuk tujuan memastikan apa yang kami bawa dapat diterima masyarakat, pertukaran atau penjenamaan itu adalah kebijaksaan yang perlu ada pada pemimpin Islam," katanya.

Bagi Ustaz Dr Fadzlan pula, sekiranya berlaku pertukaran kuasa daripada Barisan Nasional (BN) kepada Pakatan, ini tidak menjamin apa yang dinikmati Melayu dan umat Islam negara ini akan terus kekal.

Katanya, perkara itu jelas dilihat di negeri-negeri yang kini dipimpin oleh Pakatan Rakyat.

"Kita pernah melalui satu peringkat di mana (Presiden PAS) Tuan Guru Datuk Haji Abdul Hadi Awang telah mengiklan negara Islam. Tetapi setelah sampai kepada satu peringkat di mana adanya Pakatan Rakyat, ia diubahkanpula kepada negara berkebajikan." katanya.

Dilaksanakan BN

Sebaliknya menurut Dr Fadzlan, konsep negara berkebajikan ini sebenarnya sedang dilaksanakan oleh kerajaan BN di mana pelbagai bantuan, dana serta subsidi diberikan kepada rakyat, khususnya yang berpendapatan rendah.

Malah, pelaksanaan bantuan yang diberikan kerajaan dalam gagasan 1 Malaysia sudah menggambarkan kerajaan mengambil berat soal kebajikan rakyat.

"Konsep 1 Malaysia bukan bermaksud kita abaikan perbezaan yang berlaku, yang kita ada. Tetapi kita mengekalkan apa sahaja perbezaan, keistimewaan yang ada dan kita bekerjasama membawa Malaysia kehadapan, dunia dan akhirat.

"Pada saya ia satu perkara yang cukup sesuai dengan apa yang di bawa oleh Rasulullah dalam Piagam Madinah," katanya.

Justeru, katanya, perkara itu jelas menunjukkan bahawa rakyat tidak boleh sewenang-wenangnya memberi peluang kepada parti pembangkang untuk memerintah terutama selepas melihat PAS seolah-olah tidak mempunyai kuasa apabila berhadapan dengan DAP dan PKR.AP

SIAPA LELAKI MISTERI BERSAMA MAYA KARIN?

Gossip terbaru mengenai Maya Karin yang telah bergelar single.Apa tidaknya didalm satu majlis baru nie gelagat Maya mesra bersama Datuk itu telah tersebar.Maya menafikan sekeras-kerasnya apa yang telah diperkatakan.



Maya Karin menolak dakwaan terbaru kononnya dia sedang menjalinkan hubungan dengan seorang tokoh korporat berstatus Datuk.

Terbaru, bintang filem Ombak Rindu ini dilihat seolah-olah mempunyai hubungan mesra dengan individu yang merupakan cucu kepada ahli perniagaan ternama pada sebuah majlis makan malam dekat sini, malam Rabu lalu.

Gambar Maya bersama ahli perniagaan berusia sekitar 40-an itu dirakamkan oleh jurufoto M. Azhar Arif.

Mengulas mengenai gosip itu, Maya atau nama sebenarnya Maya Karin Roelcke, 33, mengaku menghadiri majlis tersebut bersama lelaki berkenaan tetapi tidak mempunyai hubungan istimewa seperti didakwa.

“Benar saya menghadiri majlis makan malam itu dan duduk semeja dengan beliau tetapi saya hadir atas jemputan sebagai tetamu syarikatnya dan tiada apa-apa yang istimewa antara kami.

“Kalau hendak tahu, saya kerap berurusan dengan syarikat tersebut dalam projek-projek tertentu seperti kempen alam sekitar dan beberapa lagi. Hubungan kami memang baik sejak tiga hingga empat tahun lalu, sebab itu saya di undang sebagai tetamu,” katanya ketika dihubungi mStar Online, petang Khamis.

Maya berkata gosip itu adalah tidak berasas kerana dia masih solo sehingga hari ini sejak bercerai dengan bekas suami Muhammad Ali Abdullah atau Steven David Shorthose pada 16 Julai 2010.sumber

MAMPUKAH TENG CHANG YEOW MEMBAWA PERUBAHAN? @BNPENANG


Lihat Bagaimana Teng Chang Yeow Tawan Jiwa Orang Pulau Pinang

Selepas Teng Chang Yeow memegang tampuk kepimpinan BN Pulau Pinang, semangat BN kelihatan lebih cerah dan ceria, yang sebelum ini Pakatan Rakyat selalu mengejek Parti Gerakan sebagai sebuah parti “hidup segan mati tak mahu” seperti “nyawa-nyawa ikan!”, hari ini tiba-tiba seperti termakan ubat “Viagra” menjadi keras, “sebuah parti yang meyelam dalam air” tiba-tiba timbul semula, sebuah parti yang sebelum ini saling bertaring kini mereka berdamai semula menyebabkan semua orang tercengang-cengang hairan.

Dapatkah Teng Chang Yeow buat seperti yang dilakukan oleh Tun Dr. Lim Chong Eu?Video ini adalah telah menceritakan apa yang telah dilakukan oleh Gerakan kepada rakyat Pulau Pinang.Mungkin rakyat Pulau Pinang sudah lupa kepada jasa yang telah dilakukan oleh Gerakan terutama generasi baru.MKP terharu melihat video bertemakan SATU HATI ini menyentuh perasaan.Senario politik Pulau Pinang ini unik hanya rakyat Pulau pinang sahaja yang paham dan mengerti...Lim Guan Eng tak faham kerana dia dari Melaka.

Perjalanan politik seperti sesuatu peperangan, jika dapat menambat jiwa rakyat pasti dapat memerintah, seorang panglima dan pemerintah sebelum mereka dapat menstabilkan jiwa rakyat perlu mententeramkan jiwa-jiwa perajurit mereka terlebih dahulu, jika tidak mereka akan hadapi masalah dalaman sebelum berperang di luar, ini adalah merupakan pantang besar kepada sebuah pasukan tentera.

Selepas perbalahan di antara parti DAP dan Gerakan, tiba-tiba Teng Chang Yeow dilantik sebagai pengerusi BN bagi negeri Pulau Pinang, mereka cuba menggunakan cara dan taktik atasi Koh Tsu Koon dan Ting Hock Nan untuk membelasah Teng Chang Yeow, mereka cuba melakar supaya Teng Chang Yeow menjadi pesuruh ditaktor UMNO.

Sebaliknya sikap Teng Chang Yeow juga seperti Lim Guan Eng, tidak takut dikritik ataupun dituduh. Pada masa yang sama selepas Najib memimpin UMNO, tindakan ahli-ahli komponen yang kurang bijak dan songsang telah diawasi oleh Najib, dan Najib menekankan supaya dapat menyusun semula kekuatan ahli-ahli BN dan jasa-jasa BN masa silam, serangan Pakatan Rakyat yang tidak henti-henti sebaliknya ahli-ahli parti Gerakan selama ini yang dalam keadaan senyap sepi kini bangkit semula mahu bertarung.

Gerakan Akan Tumpu Pada Polisi

Selepas Teng Chang Yeow menjadi pengerusi BN di Pulau Pinang, keadaan UMNO di negeri seperti mengikut kata, semasa Teng Chang Yeow menyusun semula jawatankuasa kerja BN di negeri Pulau Pinang, Datuk Ezemir (terjemahan Mandarin) dari jawatankuasa utama BN Pulau Pianang dikeluarkan, dan melantik Tan Ching Liang (terjemah mandarin) dari MCA sebagai ketua penerangan BN negeri Pulau Pinang.

Pada masa yang sama jika pihak UMNO, MCA dan Gerakan umumkan sesuatu yang berkaitan, tidak akan melupakan Teng Chang Yeow, ini menunjukkan bahawa Teng Chang Yeow secara keseluruhannya telah menguasai semua peringkat BN di Pulau Pinang.

Tetapi walaupun Teng Chang Yeow telah menguasai pasukan bala tenteranya, beliau masih belum dapat menawan jiwa rakyat, sebab itu beliau menegaskan BN Pulau Pinang hanya bijak sama-sama menanggung beban polisi di antara BN dan Pakatan Rakyat, tidak akan buat tindakan serangan peribadi seseorang.

Hari ini Teng Chang Yeow sering menimbulkan isu kembalikan Pulau Pinang sebagai pelabuhan bebas, mahu membina negeri Pulau Pinang sebagai pusat pelancongan dan pusat kewangan meneruskan 9 projek jalan, janji-janji bekas kerajaan Pulau Pinang yang terdahulu, sebagai polisi mesra rakyat untuk kembalikan jiwa rakyat Pulau Pinang.

Pada masa yang sama beliau menggunakan jentera BN untuk mengawasi pergerakan serta polisi Pakatan Rakyat Pulau Pinang, termasuk penjualan dan pembelian tanah-tanah, termasuk projek perumahan dan projek-projek mega, supaya rakyat Pulau Pinang nampak Gerakan bukan sahaja mahu merampas kerajaan Pulau Pinang malahan sebenarnya mahu memberi manfaat kepada rakyat di negeri Pulau Pinang.

Tidak Ada Halangan Jika Mahu Menang Kembali Beberapa Kerusi

Selepas Tsunami politik PRU 2008, semua orang mahupun ahli-ahli politik tidak dapat menjangkakan tiupan angin Tsunami itu begitu kuat, ia juga telah mengubah sejarah politik Negara kita. 4 tahun telah berlalu, kehangatan PRU Mac 2008 masih lagi belum berkurangan, dimana melalui PRU 2008 ini orang ramai telah pun sedar, orang ramai telah faham bagaimana mereka boleh tentukan nasib dan masa depan mereka, pengundi juga sudah tahu bagaimana mereka memisahkan parti yang baik dan buruk, mereka menggariskan itu semua melalui tiket undi.

Saya jangkakan kepimpinan Teng Chang Yeow yang membawa bala tentera BN yang besar di Pulau Pinang ini mungkin tidak dapat merampas kembali kerajaan Pulau Pinang, tetapi jika mahu tawan kembali beberapa kerusi, ia tiada masalah bagi mereka, tetapi kepimpinan Lim Guan Eng di Pulau Pinang, jika kerajaan Pakatan Rakyat berterusan seronok dengan berteriak marah-marah dalam politik di Pulau Pinang dan polisi yang mahu memihak kepada rakyat itu, pasti pada PRU akan datang ini ia akan lebih memihak kepada BN.

Penulis: Lee Huan

Ruangan: Opinion Yuanlun m/s C18

Tarikh: 18 Jun 2012 (Isnin)

Video Seks Anwar ‘Main’ Lelaki Sudah Sampai Di Malaysia?


AYAT itu penulis petik dari sumber yang menyampaikan maklumat tersebut kepada penulis. Rasa nak gelak pun ada bila dia dengan yakinnya menyampaikan kepada penulis perkara tersebut. Sengaja penulis siarkan di laman ini supaya maklumatnya dapat dikongsi dengan pembaca, senang kita nak menilai strategi bagaimana yang digunakan pihak-pihak tertentu untuk menjatuhkan imej Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Khabarnya begini, video ‘terbaru’ ini sebenarnya sudah lama. Ia dikatakan dirakam sejak zaman Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri lagi dan disimpan oleh pihak-pihak tertentu di Singapura. Kisahnya di dalam video tersebut, adegan dua lelaki sedang melakukan hubungan seks di sebuah bilik hotel di Singapura dengan salah seorang dari lelaki tersebut dikatakan ‘sangat’ menyerupai Anwar.

Cuma yang tidak sedapnya, penulis dimaklumkan bahawa salinan video tersebut sekarang berada di Malaysia dan telah diserahkan kepada seorang pemimpin utama sebuah parti komponen dalam Pakatan Rakyat sendiri dan beliau dimaklumkan telah menonton video tersebut.

Penulis secara peribadi tidak langsung terkejut dengan berita dan kaitannya dengan negara Singapura. Ini kerana, dalam satu pendedahan pada 2010, Wikileaks telah mendedahkan maklumat kononnya perisikan Singapura sendiri mengetahui mengenai apa yang didakwa penglibatan Anwar dalam soal homoseksual ini dengan ayat yang digunakan ialah “[Mr Anwar] ‘did indeed commit the acts for which he is currently indicted’”.READ MORE

MKP Ayat Sempoi : Haaa ada yang baru pulak,Blogger mana nak dedahkan benda nie...Jika diikutkan herariki sudah pasti Blogger No 1 Malaysia.Tunggu ajelah video tue keluaq jika ada!!!!!tapi maklumat yg diberitahu benda nie tak ada dan saja dibuat cerita supaya rakyat membenci BN.Apa punya Harami Blogger SuaraPakatanRakyat nie video nie tak menguntungkan BN/UMNO pun jika dikeluarkan>>>>>>>

LIM GUAN ENG DICABAR DEDAHKAN BUKTI BN PENANG SELEWENG?


Kepimpinan Barisan Nasional Pulau Pinang mencabar Lim Guan Eng serta DAP supaya mendedahkan bukti dalam bentuk apa saja dari segi fail dan maklumat tentang dakwaan fitnah yang menyatakan BN Pulau Pinang telah melaksanakan pembangunan dilereng bukit dari tahun 1985 hingga 2012...Guan Eng lu sudah kena cabar apa lagi tunjukkan bukti jika ada penyelewengan dari pihak BN.MKP nampak barisan kepimpinan baru ini lebih tegas dan matang dalam menjawab tuduhan pihak DAP.

Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menggesa kerajaan negeri mendedahkan semua fail dan maklumat berhubung pembangunan lereng bukit yang dilaksanakan dari 1985 hingga 2012. 
Anggota Jawatankuasa BN Pulau Pinang, Tang Heap Seng berkata, pendedahan itu tidak sepatutnya terhad bagi tempoh 1985 hingga Mac 2008 semata-mata sekiranya kerajaan negeri benar-benar mengamalkan falsafah pentadbiran CAT (kecekapan, kebertanggungjawaban dan ketelusan). 
"Kami mengalu-alukan semakan semulanya dari 1985 hingga hari ini. Kenapakah kerajaan negeri sekarang mengamalkan pendekatan berpilih-pilih?" katanya pada sidang akhbar di sini bagi menjawab satu kenyataan oleh anggota exco negeri Chow Kon Yeow. 
Menurut laporan media, Chow, yang bertanggungjawab bagi kerajaan tempatan dan pengurusan lalu lintas, akan mendedahkan laporan teknikal mengenai 37 projek yang dilaksanakan di kawasan pada ketinggian lebih 76.2 meter, yang diluluskan antara 1985 dan Mac 2008 oleh kerajaan negeri sebelum ini. 
Dalam konteks ini, Tang berkata maklumat terperinci yang didedahkan tentang pembangunan dari 1985 hingga 2008 begitu jelas dan lengkap dengan maklumat, termasuk projek yang dicadangkan serta tarikh kelulusannya, manakala maklumat tentang projek yang diluluskan selepas April 2008 hingga Mei 2012 pula, tidak lengkap. 
Pembangunan lereng bukit menjadi perhatian ramai baru-baru ini apabila beberapa pihak mempersoal kerajaan negeri berhubung pembangunan yang memusnahkan bukit di negeri ini dan dilaksanakan tanpa mematuhi garis panduan yang jelas mengenai pembangunan lereng bukit. 
Tang berkata, kerajaan negeri juga patut menyemak semula kes yang diluluskan Lembaga Rayuan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sejak 2008 serta dokumen dan maklumat lengkap mengenainya. 
"Difahamkan, selepas April 2008 hingga Mei 2012, terdapat 19 projek di tanah yang terletak pada ketinggian lebih 76.2 meter, yang diluluskan di bawah kategori projek khas," katanya.- BERNAMA

Thursday, June 21

RAFIZI LETAK JAWATAN KERANA 3A AZMIN-ANWAR-AZIZAH?


Zulkifli Noordin menyifatkan peletakan jawatan Rafizi Ramli sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor hari ini akibat kekangan kuasa tiga pemimpin utama parti itu.

Justeru beliau tidak hairan sekiranya lebih ramai ahli PKR membawa diri dengan membuat keputusan-keputusan yang merugikan parti itu sendiri.

“Masalah PKR ini dia parti anak beranak...dia parti 3A inilah iaitu Anwar-Azmin-Azizah. Jadi kalau tiga-tiga ni letak jawatan akan selesailah masalah mereka ini.

“Jadi ini parti kroni, yang mana tidak sesuai atau sesiapa yang tidak sehaluan dengan 3A ini habislah,” kata beliau.

Rafizi petang tadi mengumumkan peletakan jawatan sebagai pembantu kanan Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas menyandang jawatan itu sejak 2009.

Biarpun Rafizi melalui akaun Twitter memerincikan keputusan tersebut atas dasar untuk memberikan tumpuan kepada ibadah puasa, namun sumber dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor menafikan perkara tersebut.

Peletakan jawatan itu ekoran beberapa isu dalaman yang tidak dipersetujui oleh banyak pihak bersabit dasar yang melibatkan keputusan kerajaan negeri dalam menguruskan Selangor.

Selain itu, keputusan Rafizi meletakkan jawatan turut dispekulasikan dengan krisis pejabat Menteri Besar Selangor yang kini berhadapan dengan desakan memecat Setiausaha Politik kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Faekah Husin.

Justeru, Zulkifli menyifatkan kekangan kuasa pejabat Menteri Besar Selangor termasuk pengaruh "besar" beberapa individu penting mengakibatkan PKR kini mula berpecah-belah.

“Kita perlu faham dalam PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim adalah proksi pada Datin Seri Wan Azizah, jadi dia sangat kuat menyokong dan mendokong Wan Azizah, itu yang saya tahu. Jadi bila Faekah ni dikaitkan dengan Tan Sri Khalid dan Azizah, ia dikaitkan dengan Faekah.

“Sedangkan Rafizi dikaitkan dengan Anwar Ibrahim, jadi sudah berlagalah.

“Saya tidak hairan kerana ini memang parti daripada dulu lagi daripada zaman Datuk Marina Yusof, daripada zaman Datuk Salahuddin Hasyim ketika menjadi setiausaha agung, kebanyakannya bermasalah dengan mereka," kata beliau lagi.

PKR 1 : MANSOR OTHMAN PEMILIKNYA RM99,555.00?


PKR Pulau Pinang tak meroyan ke dengan no Pendaftaran PKR 1,Jika dulu www1 telah menimbulkan polimik kerana ianya dimiliki oleh Sultan Johor yang telah dipolitikkan oleh Nizar Derhaka.Dalam laporan Mstar seorang ahli perniagaan telah berjaya nomber pendaftaran tersebut dan mesti lepas nie akan diserahkan kepada Anwar AlJuburi.......Maklumat MKP perlukan untuk mencari ahli perniagaan tersebut jika pembaca ada maklumat sila email MKP webmasterMKP@gmail.com...
Seorang ahli perniagaan Pulau Pinang telah memenangi bidaan untuk nombor pendaftaran kenderaan "PKR 1" dengan tawaran bidaan berjumlah RM99,555. 
Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri, Datuk Hassan Yaacob berkata pemuda dalam usia lingkungan 40-an itu adalah antara lima orang pembida lain dengan mengemukakan bidaan paling rendah iaitu RM40,000. 
"Kami menerima 623 tawaran bidaan untuk siri pendaftaran PKR, yang mana 384 pemohon telah berjaya. Saya tidak pasti jika terdapat orang yang dikenali atau pemimpin PKR yang mengemukakan bidaan ini," katanya dalam temu bual di sini, Rabu. 
Bulan lepas, Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang I dan ketua PKR negeri Datuk Mansor Othman berkata beberapa pemimpin parti telah menyatakan minat untuk membida bagi siri PKR. 
Mansor berkata beliau telah mengemukakan tawaran untuk nombor yang sedap didengar bagi dirinya sendiri. 
Pembidaan nombor pendaftaran kenderaan PKR bermula pada 21 Mei dan berakhir pada tengah hari, 4 Jun. 
Hassan berkata selain PKR 1, plat kenderaan lain dengan bilangan bidaan tertinggi adalah PKR 8, yang diambil dengan harga RM33,800. 
Jualan tinggi yang lain ialah PKR 3-RM50,000, PKR 5-RM28,000 dan PKR 2-RM23, 200. 
Pembida yang berjaya juga membayar antara RM12,000 dan RM38,380 untuk PKR 6, PKR 7, PKR 9 dan PKR 10. 
"Tidak seperti plat nombor WWW yang menerima 18,243 bidaan, tiada apa-apa yang luar biasa mengenai siri PKR," kata Hassan. 
"Ia adalah perkara biasa apabila kita menerima kira-kira 500 hingga 600 bidaan daripada 9,999 nombor pendaftaran kenderaan yang diberikan kepada setiap siri. 
Hassan berkata senarai pembida yang berjaya untuk siri PKR akan dipamerkan di ibu pejabat JPJ Pulau Pinang di Seberang Jaya di sini, Khamis.Mstar

AMK SEMBAHYANG PUN PAKAI MAZHAB ANWAR KE?


Satu program telah diadakan oleh AMK selangor kononnya untuk meanmbah ilmu serta jati diri kepada semua AMK Selangor,,,akan tetapi riaksi mereka nie lebih kepada Anwar-Aljuburi...Sembahyang pun pakai bendera PKR ke Woiiiiii;

Umat Islam terutama PAS dan juga ahli PKR mesti menolak PKR sepenuhnya tanpa mengambil kira hal hal berkaitan yang lain. Agenda ini terserlah bila banyak daripada kenyataannya berhubung isu Agama, Isu penentangan yang dilakukan olehnya semuanya berlandaskan agenda Illuminati dan Freemason.
PKR Freemasonry

Perkara ini bukan lagi baru, dan ia sudah lama dibangkitkan dalam banyak forum serta blog-blog di Malaysia sebelum ini. Namun artikel ini ditulis semula agar pembaca merenung sejenak mengenai Freemasonry di Malaysia kini.

Apakah kaitan Freemason dengan Parti KeAdilan Rakyat (PKR)? Jika para pembaca perhatikan pada bendera PKR atau nama lamanya Parti KeAdilan Nasional (PKN), lambang All Seeing Eyes nyata terdapat pada bendera parti reformasi itu.

Masih kurang jelas dengan imej all seeing eyes pada bendera Parti KeAdilan Nasional di atas? Perhatikan pula gambar bendera PKN yang sudah saya ‘highlight’kan dengan warna hitam.




Tahukah anda mengapa bendera PKN kemudiannya telah bertukar imej? Ini berikutan penggabungan parti reformasi itu dengan sebuah lagi parti kecil di Malaysia yakni Parti Rakyat Malaysia (PRM). PRM telah ditubuhkan oleh Ahmad Boestamam. Kerjasama PRM dan PKN bermula daripada pembentukan barisan Alternatif.

Presiden PRM ketika itu, Dr Syed Husin Ali (bekas Timb Presiden PKR) berhasrat untuk menggabaungkan PRM dan PKN namun telah dihalang oleh pihak berkuasa. Pada 3 Ogos 2003, PRM dan PKN telah membentuk satu gabungan yang akhirnya telah membentuk PKR. Walau bagaimanapun, penggabungan tersebut tidak diiktiraf oleh semua pemimpin dalam PRM.

Jika dilihat pada bendera PRM ini pula, terdapat kepala lembu berwarna hitam dilihat menyerupai Moloch. Tahukah anda apa itu Moloch?




Setelah berlaku penyertaan beramai-ramai ahli PRM ke dalam PKN yang kemudiannya bertukar menjadi PKR, bendera PKN yang dahulunya berwarna biru muda dan putih kini disertakan dengan warna merah dibahagian sisinya.


Pernahkah anda terfikir mengapa bendera PKN/PKR berwarna biru muda? Ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim menjawat jawatan kedua tertinggi negara, Timbalan Presiden Malaysia, beliau sememangnya diakui mempunyai pengaruh yang sangat baik dengan pemimpin-pemimpin dunia khususnya dari Amerika Syarikat dan Eropah.

Apa yang pasti, jaringan Anwar Ibrahim dan Yahudi-Zionis sememangnya tidak dapat dinafikan lagi walaupun oleh tuan empunya badan (Anwar Ibrahim). Jika hendak saya nyatakan di sini sememangnya banyak.

Jadi kepada pembaca yang mempertikaikan kenyataan diatas, dinasihatkan supaya mencari maklumat berkaitan jaringan Anwar Ibrahim dan Yahudi Zionis di sini. [search]

Novus ordo seclorum dan annuet aceptis merujuk kepada pembulatan dunia atau dunia yang akan dikawal sepenuhnya oleh Freemasonry. Golongan ini memperjuangkan satu agenda yakni New World Order dan kebanyakan pemimpin-pemimpin dunia sekarang sama ada pemimpin Eropah mahu pun dunia Islam, berada diatas landasan agenda ni.

Ini termasuklah Adolf Hitler yang mana telah memainkan peranan dalam mebina sebuah alasan logik bagi puak Yahudi Khazar untuk membina semula negara haram Israel. Seperti mana yang kita tahu, Hitler merupakan ‘son of bitch’ kepada Rothschild, dan dinasti Rothschild inilah yang memainkan peranan utama dalam menggerakkan pelbagai agenda Zionis.




Dari kiri : Amartya Sen, Emma Rothschild dan Michel Camdessus di Itali pada satu majlis dialog antara agama.

Anwar selalu himpit Emma Rothschild, salah seorang warisan keluarga besar Rothschild. Anwar selalu mengagungkan pemikiran falsafah Amartya Sen, seorang yang berasal dari agama Hindu convert kepada atiesme setelah berkahwin dengan Emma Rothschild. Bermakna, Anwar telah mem’bodek’ Amartya Sen untuk membeli jiwa Emma dan nak dapat simpati daripada keluarga Rothschild.

Pada tahun 2007, Anwar Ibrahim sendiri telah menulis di blognya [www.anwaribrahimblog.com, klik di sini] bahawa beliau telah berwacana bersama empat tokoh di Florence, Itali. Empat tokoh itu adalah Anwar Ibrahim, Amartya Sen , Emma Rothchild dan Michel Camdessus. Maknanya disini, mereka adalah kawan baik dan Anwar termasuk salah seorang daripada rangkaian mereka.

Satu pendedahan menarik telah dibuat oleh David Pidcock, [klik di sini] yang mendedahkan mengapa Al-Gore bermati-matian menyokong Anwar Ibrahim. Ini juga berkaitan dengan sentimen perkaitan keluarga Rothschild.

“ramai orang terkejut apabila Al Gore, Naib Presiden Amerika Syarikat menyokong secara terbuka kepada Anwar Ibrahim pada tahun 1998. Ramai yang tidak mengetahui sokongan Al Gore sebenarnya diatur oleh IMF dan Wall Street. Peneraju IMF ketika itu adalah Michael Camdessus, yang merupakan sahabat dan sekutu Anwar dan mereka pernah menjadi penulis bersama dalam sebuah buku.

Ramai yang tidak mengetahui sentimen Al Gore dipengaruhi oleh anak perempuan yang berkahwin dengan Paul Schiff,(keturunan Rothschild) pengarah Wall Street(milik Yahudi). Paul Schiff adalah keturunan Jacob Schiff yang ditugaskan untuk membiayai Revolusi Bolshevik yang menjadi dendam lama keturunannya”

Maka dengan itu, tidak hairanlah jika PKN ketika zaman reformasinya telah ditaja oleh Yahudi Zionis. Simbol PKR juga boleh disamakan dengan One-eyed God Horus ataupun dikenali Tuhan Matahari yang disembah sejak zaman Predynastic hingga Zaman Greece-Roman.


The Protocols of Zion hakikatnya telah ditulis oleh Jesuit dan mereka menjual nama Yahudi untuk agenda jahat mereka dan menuding jari ke arah Yahudi. Zion ini adalah kearah penubuhan negara untuk Zionis dan perlu diingatkan, bahawa Zionist tidak sama dengan Yahudi yang lain.

Hakikat ini boleh dilihat apabila banyak rabbi Yahudi yang membantah sekeras-kerasnya serangan ke atas kapal bantuan ke Gaza yang diserang Israel. Ini kerana, tindakan ganas tersebut bukanlah ‘kerja’ semua orang Yahudi, sebaliknya ia dilakukan oleh kerajaan Yahudi Khazars-Zionis yang mana sedang memerintah Israel sekarang.

Terdapat juga rabbi Yahudi yang membantah penubuhan negara haram Israel kerana mengikut kitab asal yang dipegang oleh minoriti Yahudi Ortodok, mereka sama sekali ditegah untuk menubuhkan negara sendiri.

JAMBATAN PULAU PINANG PUN DAP NAK KREDIT KE?


Jambatan kedua Pulau Pinang akan menjadi yang terpanjang di dunia selain yang pertama menggunakan teknologi mampu menyerap gegaran gempa, kata Pengurus Bahagian Pembinaan Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB), Zulkipli Nasri.



Beliau berkata produk penahan gempa tersebut dikenali sebagai Galas Getah Redaman Tinggi (HDRB) melalui penggunaan sistem pengasingan seismik yang berkesan berupaya melindungi struktur jambatan daripada kerosakan jika terjadi gempa bumi

HRDB itu adalah produk yang direkabentuk oleh Pusat Penyelidikan Tun Abdul Razak (TARRC) di United Kingdom, sebuah makmal milik Lembaga Getah Malaysia (LGM).

Beliau berkata produk itu yang dihasilkan sepenuhnya di dalam negara dipasang pada setiap dek jambatan itu adalah peralatan inovatif melindungi bukan sahaja struktur tetapi juga isi kandungan dalam struktur.


Jambatan kedua tersebut berharga RM4.5 bilion sejauh 23.5 km dengan 16.9km struktur marin dibina bersama oleh UEM Builders Bhd dan CHEC Pembinaan (M) Sdn Bhd mulai tahun 2008 dijangka siap sepenuhnya pada September 2013.

.. sehingga ke hari ini kerja pembinaan jambatan telah 79.5 peratus siap dan pihaknya menyasarkan struktur jambatan dapat disiapkan pada akhir bulan Mac 2013


.. kawasan R&R itu dibina di Batu Kawan dan tidak di atas jambatan seperti mulanya dirancang kerana ianya melibatkan kos yang tinggi, selain membabitkan ciri-ciri keselamatan pengguna.


"Banyak pihak terutamanya yang berkaitan keselamatan membantah pembinaan R&R di atas jambatan kerana selain isu keselamatan ia juga boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas," SINAR



Saya nak tanya satu soalan mudah - Perlukah pemberitahuan, contoh macamsignboard projek yang ada perkataan -Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional ?


Wednesday, June 20

SKANDAL TERBARU JUE AZIZ SIAPAKAH LELAKI ITU?


Jue Aziz pulak telah mengamatkan dunia gossip tanahair dengan skandal terbaru dengan berpacaran di Bali.Benar atau pun tidak, MKP masih belum pasti kesahihannya.Ramai sedia maklum, Jue Aziz ketika ini masih lagi solo selepas pernah berpacaran bersama dua aktor kacak iaitu Ako Mustapha dan Jehan Miskin.

Bagaimanapun,MKP sudah menerima khabar dari seseorang yang mendakwa Jue Aziz sudahpun berpunya.Dengarnya, baru-baru ini, Jue Aziz telah pergi bercuti ke Bali bersama enam rakan yang lain. Dari kumpulan rakan yang bercuti itu, salah seorang daripadanya dikhabarkan adalah buah hati Jue.

Ia dibuktikan apabila banyak mata-mata melihat Jue Aziz sering berkepit bagaikan pasangan suami isteri dengan seorang lelaki yang dikhabarkan lebih muda daripadanya.Khabarnya, lelaki berkenaan berasal dari Kelantan kerana ada saksi mendengar perbualan mereka dalam loghat Kelantan.

Namun, apa yang dipertikaikan bukanlah bahasa dan dari negeri mana.Selain itu, bagi yang menjadi saksi percutian Jue ini, ramai meluat kerana Jue sering berpelukan dengan lelaki berkenaan sepanjang berada di Bali.Malah, aksi kemesraan ini berlarutan sehingga ke dalam pesawat.

Apapun, jika benar itu adalah kekasih hati Jue Aziz tampillah ke depan untuk menjelaskan situasi ini.MKP ada rakan karib yang rapat dengan Jue Aziz akan tetapi lelaki AA tue bukan dari Kelantan akan tetapi Pahang tapi kira sama jugaklah Pantai Timur.......Jangan marah lelaki AA...... 

Tapi yang nie lagi gampang, jika lelaki normal bersama pasangannya perempuan akan tetapi nie dengan jantan.Entri terbaru AIDC yang mendedahkan portal gay antarabangsa yang 'sangat berminat' untuk menyiarkan berita perkembangan Anwar Ibrahim.


Kita tentu hairan dengan minat yang ditunjukkan oleh portal yang menyuburkan seks songsang sesama lelaki itu terhadap Anwar Ibrahim.

Dan sudah tentu portal itu akan menyiarkan berita yang menyebelahi mereka pengamal seks songsang. Dan Anwar Ibrahim seolah-olah dijadikan subjek berita yang menyebelahi mereka yang dilaknati oleh Allah swt!

Anda baca entri AIDC : klik sini

MKP Ayat Sempoi : Tak salah nak berkawan ramai akan tetapi ada batasnya,jangan pulak ikut lelaki AB nie suka jantan hempeh!!!!!!!

GERAN SELANGORKU 30JUTA DUIT RAKYAT DIBELANJAKAN SESUKA KHALID GAGAP?


Khalid Gagap teragak-agak memperincikan perbelanjaan Geran SelangorKu yang bernilai RM300 juta apabila diminta berbuat demikian.

Sebaliknya,Abdul Khalid Gagap hanya menerangkan secara kasar mengenai perbelanjaan geran itu sekaligus menimbulkan keraguan terhadap kredibiliti beliau menguruskan dana tersebut.

"Sekarang dah sampai bulan Mei. Jadi sebenarnya kita akan letakkan penggunaan duit tu dalam website. Jadi semua orang akan dapat (tahu).

"Tetapi sekarang pun saya sudah mula mengadakan perjumpaan dengan Ahli Parlimen dan ADUN Pakatan Rakyat yang bertanyakan penggunaan dan tumpuan penggunaan Geran Selangorku.

"Tumpuan geran itu saya tumpukan pada prasarana dan infrastruktur. Kita tumpukan pada usaha pembaikan jalan, pembetulan longkang dan juga beberapa perkara tentang pembersihan," katanya.

Menurut Abdul Khalid, segala perincian mengenai perbelanjaan geran itu akan diberntangkan pada sidang Dewan Undangan Negeri yang akan berlangsung pada 12 Julai ini.

"Buat masa ini saya akan tunjukkan perbezaan dalam dewan yang akan datang, duit RM300 juta, senarai program dan apa yang kita sudah lakukan pada 12 Julai pada Dewan Undangan Negeri," katanya lagi.

Geran yang diselenggarakan oleh Menteri Besar Pemerbadanan (MBI) mula dibelanjakan pada Mac lalu dengan proses yang didakwa Khalid sebagai 'telus dan bertanggungjawab'.

Bagaimanapun, sehingga kini, Abdul Khalid tidak pernah mengatakan secara terperinci berhubung mekanisme pengagihan geran berkenaan.

Geran Selangorku RM300 juta yang diuruskan oleh Pejabat Menteri Besar Selangor dan MBI itu memberikan kuasa mutlak kepada Abdul Khalid membelanjakan peruntukan itu.

Meskipun membabitkan duit rakyat yang begitu banyak, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Khusrin Munawi, Pegawai Kewangan Negeri Datuk Ariff Abdul Rahman dan ketua-ketua jabatan dipinggirkan daripada Jawatankuasa Geran Selangorku.

Mengikut dokumen yang diperolehi, Abdul Khalid mempunyai kuasa muktamad dalam menentukan kelulusan projek-projek Selangorku selepas diteliti oleh sebuah jawatankuasa yang dianggotai pegawai-pegawai MBI dan pejabat Menteri Besar sendiri.

Bagaimanapun, tiada ahli exco yang dilantik dalam jawatankuasa berkenaan.

Sebaliknya, Jawatankuasa Pengurusan Geran Selangorku itu dianggotai Faekah Husin (Setiausaha Politik MB), Rohany Talib (Ketua Pentadbir MBI) dan Arfa’eza Abd Aziz (Setiausaha Akhbar MB).

Anggota lain ialah Datin Paduka Alinah Ahmad (Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor), Abdul Halim Mohamed Yusof (Pegawai Kanan Analisa Ekonomi/Penyelidik MBI), dan Ooi Lee Kean (Pegawai Penyelaras Projek MBI).

Turut dibariskan, anggota teknikal Wong Poh Weng (Jurutera Perunding), Shukri Ishak (Jurutera Daerah Kuala Selangor), Encik Zabri (Juru Analisa Kewangan swasta), Hashimah Meon (Juru ukur Bahan JKR) dan Noriza Mohd Nor (Juru ukur Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor).


Difahamkan, anggota exco hanya boleh menyemak dan memberi pandangan terhadap senarai projek-projek yang telah dikemukakan dengan urusetia Geran Selangorku tetapi tidak terlibat dengan sebarang keputusan.

Sumber-sumber juga memberitahu bahawa jawatankuasa itu tidak memberikan sebarang komitmen untuk memanggil tender terbuka dan kelulusan muktamad berpaksi kepada keputusan Menteri Besar.
 

PENIAGA CINA DIBERI AMARAN?




Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memilih untuk berterus terang kepada masyarakat perniagaan Cina dengan memberi mereka amaran bahawa aset dan kekayaan mereka akan "sejat' jika berlakunya "ketidak-pastian dalam politik dan kestabilan".

Justeru, katanya, untuk meningkatkan keyakinan pelabur dalam bidang perniagaan dan pasaran, mereka perlu "bekerjasama" dengan kerajaan bagi memastikan kestabilan itu berkekalan.

Sambil meletakkan pengajaran dan kejatuhan ekonomi Amerika Syarikat dan Afrika Utara, Perdana Menteri berkata, Eurozone yang dihadapi lebih berpunca daripada ketidakstabilan dan ketidaktentuan politik negara berkenaan.

"Anda telah bekerja sangat keras untuk mengumpul harta dan kekayaan, namun aset dan kekayaan itu akan berkuarangan dan malah boleh sejat jika kita tidak bekerjasama untuk kepastian dan kestabilan politik di negara ini," katanya dalam ucapan perasmiannya mesyuarat agung tahunan ke-66 Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina di sini.

Najib juga menekankan keperluan untuk memupuk keyakinan perniagaan dan pasaran untuk memastikan kestabilan dalam iklim politik Malaysia yang katanya, firma akan terdedah kepada kerugian jika ini tidak dicapai.

“Sebarang bentuk ketidaktentuan atau ketidakstabilan akan mendorong kepada risiko perniagaan yang lebih meluas.

"Dan risiko perniagaan itu boleh menyebabkan kos pinjaman anda untuk naik, kemerosotan dalam pelaburan langsung asing (FDI), dan juga nilai saham di pasaran menjunam," katanya.

Najib juga memuji tindakan yang diambil kerajaan setakat ini dengan berkata telah terbukti apa yang dilakukan membawa "reform sebenar" dan "perubahan sebenar" berlaku di Malaysia hari ini.

“Kita perlu memastikan ekonomi negara berada pada kedudukan paling kukuh bagi mengharungi kegawatan ekonomi global.

"Kita perlu berusaha bermati-matian bagi mengukuhkan daya saing produk dan perkhidmatan Malaysia dan meraih peluang baharu di pasaran bukan tradisi bagi mengekalkan prestasi eksport," katanya.

- Posted using BlogPress from my iPad

DEBAT : SIAPA LEBIH HEBAT DAN BERANI?


Debat "Demonstrasi Jalanan: Meruntuh Atau Mengukuh Demokrasi" antara Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah dan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub memberi nafas baru terhadap semaian demokrasi yang lebih matang.

Rata-rata hujah yang disampaikan kedua-dua pembahas merujuk kepada kejadian perhimpunan aman bertukar ganas anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) di ibu negara April lalu.

Saifuddin dalam hujahnya menyifatkan pihak yang berhasrat untuk menyuburkan demokrasi melalui demonstrasi jalanan sering alpa tentang matlamat sebenar akibat terperangkap dengan anasir-anasir provokasi dan rusuhan.

Malah menurut beliau risiko yang dihadapi lebih menjurus ke arah ancaman ketenteraman awam dan kerosakan harta benda serta mengakibatkan kerugian.

Justeru kata Saifuddin ruang yang telah disediakan kerajaan melalui transformasi politik dan pengukuhan institusi-institusi dalam negara mampu memberi keseimbangan baik dalam usaha menyuburkan demokrasi tanpa perlu membawa ke jalanan.

"Ada banyak kaedah yang lebih aman untuk mengukuhkan demokrasi yang wujud. Kita mahu demokrasi lebih matang dan progresif. Demostrasi jalanan mengundang banyak risiko orang awam. Matlamat sebenar tidak tercapai tapi anasir lain diangkat.

"Ada cara yang sesuai untuk mendapatkan hak. Sebagai contoh, CUEPACS yang dulu tak puas hati dengan SBPA. Mereka terus berjumpa dengan Perdana Menteri, tak buat pun demostrasi jalanan," katanya.

Salahuddin yang membalas hujah tersebut menyifatkan ruang media yang disekat untuk pihak pembangkang sebagai alasan untuk bersama "penyokong" melontarkan pandangan melalui demonstrasi jalanan.

Malah hadirin dikejutkan apabila beliau menyatakan bahawa demonstrasi jalan merupakan budaya rakyat dalam usaha menyuburkan demokrasi dengan mengambil contoh rusuhan di luar negara sehingga mencatatkan angka korban.

"Demostrasi telah diterapkan dalam budaya sejak dahulu. Bermula dengan demostrasi jalanan walaupun terpaksa mengorbankan beberapa orang. Bukan korban yang harus diangkat tapi untuk melahirkan demokrasi seperti di Eropah.

"Tak betul (Bersih 3.0) nak guling kerajaan. Malah kita tak ada senjata pun. Kita hanya mahu suburkan demokrasi. Nanti bila PR kuasai Putrajaya, kita bagi ruang tersebut untuk BN," katanya.

Ahli Parlimen PAS itu kemudian mendakwa kerajaan yang takut akan demonstrasi jalanan merupakan kerajaan yang berselindung di sebalik prinsip demokrasi tetapi mengamalkan pentadbiran berbentuk autokratik.

"Demonstrasi jalanan dalam sebuah negara yang sempurna... ia mengukuhkan demokrasi... tetapi negara yang cuba untuk memperolokkan demokrasi, itu tidak betul."

Merujuk kepada perhimpunan BERSIH 3.0 yang bertukar menjadi ganas April lalu, beliau berkata ia tercetus akibat provokasi polis melalui tembakan meriam air dan gas pemedih mata.

"Insiden (keganasan) tercetus kerana ada provokasi. Saya cabar agar kerajaan tubuhkan panel siasatan diraja bagi menyiasat siapa yang mencetuskan provokasi sebenarnya," tegas beliau.

Saifuddin seterusnya memberi contoh tindakan ahli-ahli parlimen pembangkang sering bertindak keluar Dewan Rakyat ketika sesi perbahasan yang menyentuh isu-isu berkepentingan seraya mengakibatkan susutnya semangat demokrasi dalam Parlimen itu sendiri.

Beliau menyentuh bagaimana cadangan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) berhubung penambahbaikan pilihan raya dan projek nadir bumi Lynas yang ditolak pembangkang dari awal sedangkan ruang telah disediakan oleh kerajaan.

"Kalau mahu ruang, ruang ada tapi banyak orang tak pakai. Belum sempat PSC nak sampai ke tangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), tapi sudah mahu demo jalanan, mana kewajarannya?" kata beliau disahut tepukan hadirin.

Pada sesi pengulungan Salahuddin mengakui bahawa beliau dan rakan pakatan terlibat secara langsung terlibat dalam perhimpunan BERSIH 3.0 yang sebelum ini didakwa digerakkan oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sepenuhnya.

Manakala Saifuddin pula mempertahankan bahawa kesuburan demokrasi boleh dicapai melalui transformasi politik yang sedang dilaksanakan kini selain menegaskan tanggungjawab kerajaan untuk tidak memperjudikan keselamatan awam.

Ahli Parlimen PAS Setuju Projek Lynas- Dr Che Rosli Che Mat.



Kantoi jugak PAS kali nie dengan kenyataan yang telah diberikan oleh Ahli Parlimen mereka sendiri,ibarat terkena tikaman dari belakang puak PAS nie.Lepas nie sah tindakan pastinya diambil oleh pucuk pimpinan PAS untuk menjatuhkan Dr Rosli Che Mat.Fauziah pastinya malu sakan kerana hanya beliau yang lantang bersuara dan protes Lynas nie.Fauziah bukannya Pakar macam Dr Rosli nie macam mana rakyat boleh pecaya lagi kepada Fauziah.Guan eng bila pulak nak bersuara pulak MKP dok tunggu nie?
Anggota Parlimen Hulu Langat daripada Pas, Dr Che Rosli Che Mat yang juga seorang pakar nuklear sekali lagi menjelaskan bahawa tahap radiasi projek kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang adalah di tahap yang rendah. 
Che Rosli berkata beliau berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) Mengenai Projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat, Selasa. 
"Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa ini mengutip pandangan dan masalah masyarakat. Sebagai contoh kalau kita baca laporan di muka surat 17 dan 18 di dalam laporan itu memang betul. 
"Itu bagus dan saya setuju. Tahap daripada segi radiasi memang rendah, itu saya tahu sebab saya sendiri yang mengukur (tahap radiasi). Perkara lain saya tidak berani komen... saya tidak berani sebut sama ada Lynas selamat atau tidak," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen, Selasa. 
Pada Ogos tahun lepas, Dr Che Rosli mengakui bahawa projek Lynas adalah selamat dan tidak seperti dakwaan Anggota Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh yang juga naib presiden Parti Keadilan Rakyat. 
Sebelum ini, dalam satu sesi temu bual dengan sebuah televisyen swasta (TV3)Dr Che Rosli berkata tindakan segelintir pemimpin pakatan pembangkang yang mendakwa projek berkenaan sebagai satu ancaman kepada rakyat adalah tidak lebih daripada sekadar meraih kepentingan politik. 
Beliau turut ditanya mengenai pemberian lesen sementara kepada Lynas untuk beroperasi dan menyifatkan tindakan sedemikian adalah betul.UMNO ONLINE
klik untuk melihat video yang ada mengenai lynas oleh Sembang 


Rakyathttp://www.youtube.com/watch?v=uM5C6HkX9Pc&feature=plcp

Ustaz Azhar Idrus & Skandal?



Amat Menarik video ini, kalau ada masa tontonlah sehingga habis. Berbelit-belit
lidah pemimpin Pas bila bercakap tentang Pemerintahan Islam / Hudud...
P/s gambaq kt atas tiada kaitan ngan azhar idrus

Tuesday, June 19

Panas :Dato Hamidah Menghalau Rakyat? @ybmidah


Betulke dakwaan yang telah dibuat ini Datuk Hamidah? tapi penjelasan harus diberikan leh YB Datuk Hamidah kerana ini adalah provokasi oleh pihak pembangkang di DUN Sungai Rapat.YB Lim Boon Chai nie memang muka tak malu sebab datang hanya untuk menganggu majlis yang telah diaturkan oleh UMNO dan YB Datuk Hamidah.video ini akan menjelaskan niat jahat mereka,Rakyat sekarang dah matang dan cerdik menilai perbuatan dan sikap durjana DAP dan PAS nie.....


MKP Ayat Sempoi: Kalau majlis Anwar diganggu macam nie depa bising satu dunia salahkan UMNO.Tapi yang nie tajuknya membabitkan rakyat padahal DAP dan PAS buat angkara...

ABBY ABADI KENA TUMBUK DENGAN BLOGGER?


Bekas Pelakon siri Gerak Khas, Abby Abadi dalam nada seloroh mengharapkan bertemu jodoh dengan ustaz untuk memberikan bimbingan dalam kehidupannya setelah ‘berhijrah’.

Beliau menyatakan demikian pada program talk show Malam Keinsafan Bersama Selebriti di Dataran Kerdau malam ini yang dipengerusikan oleh AJK Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Kamal Ashaari.

Turut menjadi ahli panel ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi dan Ketua Dewan Muslimat PAS Pahang, Ustazah Salamiah Mohd Nor.Abby menjelaskan beliau seronok berada di dalam majlis seperti itu kerana dapat menambahkan ilmu.Sumber


Semalam Mc ada mengeluarkan artikel mengenai Abby Abadi naik pentas bersama pimpinan Pas di Marang Terengganu. Nak baca artikel tersebut boleh klik kat SINI. Bukan Mc saja yang mengeluarkan artikel tersebut, blogger puak Pakatan Haram, siap confirm lagi Abby nak sertai Pas. Lawak betuii..

Semalam Mc ada bertanya, apa agaknya motif si Abby ni naik ke pentas Pas. Nak tahu jawapannya? tengok twit yang Abby bagi semalam.sumber



Nampaknya kemunculan dramatis terkenal Abby Abadi dipentas ceramah dan forum agama anjuran PAS sudah semakin rancak...!

Ibu tunggal yang berpisah dengan bekas suaminya, Norman Hakim pernah mencetuskan gossip panas apabila sakan bercinta dengan Zul, dramatis yang 8 lapan tahun lebih muda dari usianya. Namun begitu, Abby telah bertukar imej sekembalinya dari mengerjakan ibadah umrah ditanah suci Mekah tahun lalu.sumber


MKP Ayat Sempoi : Sepatutnya abby cermin diri dulu sebelum nak memperlekehkan orang lain,,,Masih ada ruang untuk abby berpatah balik....baguih sangat ke PAS nie?

GUAN ENG DICABAR TUNJUKKAN BUKTI? @BNPenang4u @DZainalAbidin


Kerajaan DAP Pulau Pinang didakwa telah meluluskan sebanyak 19 projek pembangunan lereng bukit dalam masa empat tahun.

Sehubungan dengan itu, Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri Oh Tong Keong mencabar 
Ketua Menteri Lim Guan Eng mengemukakan dokumen berkaitan kelulusan semua projek pembangunan lereng bukit yang melebihi ketinggian 250 kaki dari paras laut sejak mereka memerintah.



"Bagaimanapun, projek yang diluluskan oleh kerajaan DAP sejak memerintah negeri pada Mac 2008 ialah 19 projek dan perkara ini tidak dikemukakan untuk pengetahuan rakyat.

"Ini bermaksud jumlah kelulusan projek lereng bukit yang diluluskan kerajaan DAP ialah lebih empat kali ganda berbanding kerajaan BN," katanya pada sidang akhbar di kawasan bukit di Sungai Ara yang dikatakan bakal "dikorbankan".

Guan Eng dalam satu sidang akhbar baru-baru ini mendedahkan senarai 37 projek di lereng bukit yang diluluskan kerajaan BN antara tahun 1985 hingga 2008.

Malah beliau mendakwa Majlis Pembandaran Seberang Perai (MPSP) telah mengeluarkan arahan "stop work order" (arahan pemberhentian bekerja) sebanyak 11 kali dan Majlis Pembandaran Pulau Pinang (MPPP) sebanyak 259 kali bagi membuktikan bahawa kerajaan DAP bersikap tegas terhadap pemaju.

Kenyataan tersebut turut dibidas Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Ir.Shaik Hussein Mydin dengan mendakwa Guan Eng cuba megelirukan rakyat selain mempertikaikan pembangunan yang tidak seimbang untuk rakyat kurang berkemampuan di negeri itu.


Dalam pada itu Ketua Biro Kerajaan Tempatan Parti Gerakan Pulau Pinang, Teh Leong Meng yang ditemui berasa hairan dengan sikap kerajaan negeri yang tidak mengambil sebarang pendekatan untuk menyelamatkan kawasan bukit di negeri itu kerana menurut beliau antara 19 projek tersenarai, sebahagian daripadanya merupakan projek kerajaan sebelum ini.

"Mereka mempunyai kuasa sekarang tetapi mengapa tidak menolak permohanan pembaharuan lesen tersebut kerana ia bukan diberi secara automatik. Jika Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPP) tidak keluarkan permit, pemaju tidak boleh memulakan kerja mereka.

"Perkara ini membuktikan kerajaan negeri tidak ikhlas dalam menangani masalah kemusnahan lereng bukit yang melampau di Pulau Pinang," katanya kepada pemberita.

Sehubungan dengan itu BN Pulau Pinang khuatir akan implikasinya terhadap keselamatan umum sekiranya undang-undang kecil dilanggar sewenang-wenangnya.

"Apakah kerajaan negeri mahu tragedi Highland Tower yang berlaku dahulu berulang kembali," tambah beliau.

Difahamkan, projek yang bakal dibangunkan di kawasan lereng Bukit di Sungai Ara itu ialah 600 unit kediaman dengan 92 unit banglo dan 508 kondominium mewah manakala satu lagi syarikat akan membina pangsapuri setinggi lima hingga 14 tingkat termasuk dua kelab pada kedudukan yang dikategori bercerun.

APA KES TPM KATA GAY NIE?


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata sebagai pemimpin pembangkang yang bakal menerajui Putrajaya jika Pakatan Rakyat (PR) menang pada pilihan raya umum akan datang, Anwar seharusnya mengambil tindakan menafikan tuduhan itu jika ia tidak benar seperti yang didakwa oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid.

“Tetapi sehingga hari ini, dia (Anwar) tidak menafikan perkara itu dan jika berada di tempatnya, saya akan buat laporan kepada polis supaya maruah saya tidak tergadai atau terjejas,” katanya ketika berucap pada majlis jamuan rakyat di Batu Kurau, sebentar tadi.

Sementara itu, pihak pembangkang juga katanya, hanya menabur janji kosong dan rakyat tidak seharusnya mudah terpedaya dengan dakyah mereka yang menjanjikan bulan dan bintang untuk mencapai matlamat ke Putrajaya.

Beliau berkata lagi, segala janji atau manifesto PR yang terkandung dalam Buku Jingga dibuat tanpa asas perkiraan yang kukuh.BACA SETERUSNYA

AWEK MELAYU ; DYANA MENJUAL MARUAH MELAYU BERSAMA DAP?


Dyana Sofya.. Inilah gadis Melayu terakhir yang telah memberikan 'maruah' nya kepada Lim Kit Siang dan DAP parti rasis. Anak gadis ini jugalah yang bakal melalak dipentas ceramah supaya menyokong DAP kerana atas dasar kononnya parti DAP adalah untuk semua.

Gadis Melayu lulusan UiTM ini telah dijadikan penceramah untuk menarik golongan Melayu terutama anak muda supaya bersama-samanya dalam parti rasis DAP ini. Anak muda Melayu dijanjikan tubuhnya jika menyertai DAP dan menjadi ahli.

Mari kita tonton ceramah sex nya bersama Guan Eng:


Sumber: MyMassa

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive