Sunday, July 1

GUAN ENG PECAH KEPALA DI TELUK BAHANG?


Dalam twitter,seekor biawak mengadu dirinya lebam lebam dipukul wira perkasa,katanya lagi pihak polis membiarkan dirinya diperlakukan dengan sebegitu kejam hingga mendatangkan cedera parah.

Biawak ini mahukan hak asasi dirinya sebagai binatang liar dilindungi oleh pihak polis.Namun malang sekali pihak polis dikhabarkan telah mengesan lidah binatang ini bercabang maka tidak perlu diberi perhatian kerana diketahui memang lidahnya pembelit.


Satu lagi pembohongan Guan Eng kononnya dirinya diserang hingga cedera parah!...report polis la tunggu apa lagi!

Pagi kelmarin 30/6 di Pasar Telok Bahang,20 orang pemuda Perkasa berdemo semasa satu program Ketua Menteri regim DAP Pulau Pinang bersama lebih 200 orang penyokong PAS.


Apa yang menariknya,akibat tidak tahan dengan demo Perkasa,seorang khawarij PAS telah bertindak menyerang pemuda perkasa,mencekik dan memaut leher seorang pemuda perkasa hingga mencetuskan pergaduhan.


Menurut sumber Pisau,tindakan khawarij PAS disebabkan mereka tidak tahan dengan kritikan perkasa yang mengutuk keras tindakan ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP kerana terbukti menindas dan berlaku zalim terhadap bangsa melayu.


MKP Ayat Sempoi :Mana NGO lain yang berani macam Perkasa nie....Ramai yang dok diam lepas tue claim macam macam kata depa buat........Last sekali Perkasa dipersalahkan. 

Dakwaan Pemuda Umno bergolak hanya helah Pas


Khairy Jamaluddin menafikan dakwaan Pemuda Pas Johor berhubung pergolakan yang berlaku dalam pemuda Umno negeri itu.Sebaliknya, beliau menyifatkan dakwaan tersebut adalah cubaan Pas untuk menutup kelemahan parti itu.

Khairy berkata, Pas sebenarnya tersepit dengan kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengenai pembidaan nombor pendaftaran kenderaan oleh Sultan Johor baru-baru ini.

Menurutnya, tindakan itu telah menyebabkan Pas hilang sokongan orang Melayu negeri ini sehingga mereka cuba menimbulkan isu yang sebenarnya tidak wujud dalam Umno.

“Mereka hanya nak tutup kelemahan kerana rakyat Johor terutama orang Melayu telah menolak Pas disebabkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Nizar dan berusaha untuk tutup kelemahan yang telah mereka lakukan.

“Naib Ketua Pemuda saya orang Johor, jadi kita tidak akan biarkan timbul masalah dalam kalangan Pemuda negeri ini. Kalau ada kelemahan kita akan tangani secara berhemah,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Pasir Gudang,semalam.

Hadir sama Ketua Pemuda Umno Pasir Gudang, Rohazam Shah Ahmad dan Naib Ketua Pemuda Umno Pasir Gudang, Roslan Hassan.

Khairy berkata, laporan yang didakwa Pemuda Pas itu tidak tepat kerana sebarang perubahan yang dibuat dalam kepimpinan Pemuda Umno berkisar kepada persiapan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Menurutnya, perubahan yang dilakukan bukan perkara luar biasa kerana rombakan kepimpinan Pemuda yang dilakukan di beberapa buah negeri bertujuan untuk memantapkan parti.

“Saya dah merombak kepimpinan Pemuda negeri di Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Sabah, jadi mungkin negeri lain saya akan melihat pada keadaan, kalau perlu kita akan buat rombakan.

“Johor antara satu negeri yang saya masih lagi pantau, sama ada perlu atau tidak,” katanya.

Berhubung isu undi Pas masuk syurga, Khairy berkata, dalam Umno tidak mengamalkan politik sama seperti Pas yang menjanjikan pahala dan syurga.

Menurutnya, Umno tidak mahu menjanjikan apa-apa yang bukan di dalam kuasanya kerana soal Pas janjikan pahala, dosa dan kepastian siapa yang akan masuk syurga bukan manusia yang menentukan, tetapi ALLAH SWT.

Sebelum itu, dalam satu kenyataan kelmarin, Ketua Pemuda Pas negeri, Suhaizan Kaiat berkata, wujud Kumpulan 16 Ketua Pemuda Umno bahagian yang tidak menyenangi ketua mereka, Mohd Fadil Muskon kerana beliau datang daripada kem Khairy.

Suhaizan berkata, ia juga merupakan antara faktor mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih belum berani membubarkan Parlimen sehingga hari ini.

Dalam kenyataan tersebut juga, Suhaizan turut mendakwa, sifat ‘budak baik’ Mohd Fadil menjadikan beliau tidak disenangi oleh sebahagian Ketua Pemuda Umno bahagian yang mengambil kesempatan daripada projek kerajaan untuk kepentingan peribadi.

SOKONG SYAITAN SELEPAS MASUK PAS? @HairieOthman


MKP tergelak bila Hairi nie kata perjuangan PAS berlandaskan Sunah dan Al-Quran,Depa nie berdasarkan fakta atau pun auta.Yang jelas maklumat yang MKP dapat ada satu Agensi yang membawa artis yang sudah diketepikan dan kurang popular dalam industri tanah air supaya menyertai PAS.Tujuan utama artis nie masuk PAS adalah kerana habuan wang ringgit yang yang telah dijanjikan oleh Agensi terbabit.

Dedahan pada masyarakat umum menyatakan mereka ini masuk PAS adalah bersikap perjuangan serta Islam adalah sikap yang retorik semata-mata.Semuanya kerana wang ringgit yang telah menutup pintu hati mereka mendengar fakta yang sebenar..Apa pun yang telah dibuat oleh Hairi nie tak memberikan impak yang besar kepada UMNO kerana Janji yang tleah diberikan oleh UMNO adalah JANJI YANG DIKOTA.Tidak seperti PAS hanya pandai berjanji tetapi melaksanakan apa yang dijanji belum PASti....inagatan buat Hairi tontonlah video Pok NIk nie supaya anda sedaq apa itu perjuangan PAS yang sebenar.Islam telah dipergunakan untuk tujuan POLITIK

Perjuangan Pas yang berlandaskan al-Quran dan Sunnah adalah faktor utama yang mendorong hero filem Leftenan Adnan, Hairie Othman, 41, mengambil keputusan untuk menyertai parti itu. 
Walaupun mengakui tindakan yang diambil itu berisiko dengan kemungkinan berhadapan ketandusan tawaran berlakon pada masa akan datang, Hairie redha dan menganggap keputusan itu tepat. 
“Apabila saya memilih untuk bersama Pas, ramai rakan artis bertanya kenapa saya mengambil keputusan ini kerana mereka menganggap saya tidak akan mendapat tawaran berlakon lagi. 
“Mereka tanya apa yang saya mahu buat selepas ini. Saya beritahu mereka saya akan keluar berceramah dan saya yakin rezeki ALLAH ada di mana-mana. Saya percaya dan yakin dengan perjuangan berlandaskan Islam adalah benar," katanya yang mengakui keputusan tersebut bukan atas paksaan mana-mana pihak. 
Beliau berkata demikian semasa berucap pada Program Tahlil dan Munajat di Dataran Dahlia, Taman Dahlia JB. -SH
Video nie memang bantai UMNO oleh artis yang MKP maksudkan diatas akan tetapi nak tengok apa yang telah dikatakan oleh Bob Lokman tauke kopi jantan mengutuk UMNO get lose tonton sehingga keminit yang ke 12:10.Rasanya apa yang telah dibuat berbayar.

RAFIZI BAKAL DIMALUKAN,PRASANA TIDAK GENTAR TUDUHANNYA?


Syarikat Prasarana Negara Bhd (Prasarana) bersedia menyerahkan dokumen berkaitan projek rel tambahan Transit Aliran Ringan (LRT) bernilai RM960 juta kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk tujuan siasatan, kata Pengarah Kumpulan Datuk Shahril Mokhtar.

Beliau seterusnya menafikan lawatan SPRM ke pejabat Prasarana itu semalam adalah "serbuan" dan menegaskan pihaknya tidak mempunyai sebarang perkara yang ingin disembunyikan.SPRM datang, dan kita berikan kepada mereka apa yang mereka mahu. Kami berikan semua dokumen yang berkaitan dengan tender LRT Ampang.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini meneruskan serangan terhadap projek lanjutan LRT Ampang mendakwa SPRM telah merampas dokumen-dokumen penting berhubung pemberian kontrak kepada syarikat George Kent Bhd yang dikaitkan dengan campurtangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Sebelum mereka datang, kami sudah bersedia. Kami tiada perkara yang hendak disembunyikan.

"Beliau (Rafizi) boleh mengatakan apa yang beliau mahu. Ia bukan satu serbuan. Kita telus."

Rafizi telah membuat laporan polis semalam terhadap Perdana Menteri mendakwa wujudnya campurtangan dalam pemberian kontrak yang sepatutnya dianugerahkan kepada Balfour Beatty-Invensys.

MKP Ayat Sempoi : Kalau tak salah apa nak takut serahkan saja apa yang diperlukan oleh SPRM,Lepas nie yang bakal malu adalah Rafizi yang membuat tomahan dan bakal diambil tindakan?

CERAMAH UMMI HAFILDA DIGANGGU AMK?


Pencacai Anwar yang cukup tak tahan lanyakkan Umi Hafilda terhadap pemimpin agungnya Anwar Ibrahim iaitu Ketua AMK Prmtg Pauh ,Amir Ghazali . Beliau yang duduk berdiri dibelakang padang awam dengan beberapa rakannya terus menyalak sekuat hati menjerit nama Umi Hafilda sebagai perempuan fitnah .

Ekoran provokasi ini , kawalan ketat oleh penganjur terpaksa dibuat bagi menjaga keselamatan Umi Hafilda daripada disentuh oleh pencacai dihantar Anwar ini . Tetapi hasrat Amir Ghazali menyalak terus menarik perhatian orang ramai yang hadir lalu menyerbu ke arahnya supaya diberhentikan .

Mereka memberi amaran kepadanya supaya beredar dari kawasan ceramah . Akhirnya beliau terpaksa beredar ..kalau tidak dah kena tumbuk dah ..hahaha

bodyguard pihak penganjur iaitu NGO terpaksa
mengawal kawasan pentas ceramah Umi.

Amir Ghazali dihalau oleh orang ramai & pihak keselamatan
ceramah ..


Saturday, June 30

PARKING KANCIL GUAN ENG PERLU MINTA MAAF?


Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, Oh Tong Keong menyifatkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) harus dipertanggungjawabkan atas kerugian bersabit keputusan meroboh parkir bertingkat di Bukit Bendera.

Malah Tong Keong menggesa agar Ketua Menteri Lim Guan Eng memohon maaf kepada rakyat di negeri itu kerana telah mengakibatkan pembaziran wang rakyat berjumlah RM5 juta ekoran kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

"Pemuda BN negeri kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab oleh pihak PDC dan MPPP atas pembinaan tapak parkir yang tidak mematuhi syarat akibat tiada pemantauan serius.

"Akhirnya, tapak parkir kini diroboh bernilai RM5 juta di bawah peruntukkan Kementerian Perlancongan, rugi begitu sahaja," kata beliau.

Kontroversi parkir bertingkat Bukit Bendera ditamatkan pada Disember tahun lalu setelah Exco kerajaan negeri mengambil keputusan untuk merobohkan bangunan tersebut dan digantikan dengan bangunan yang baru di mana akan menelan belanja sebanyak RM8 juta.

Malah Guan Eng terdahulu turut mendakwa projek kerajaan Persekutuan itu telah diluluskan pada September 2007 dan diserahkan kepada PDC sebagai agensi pelaksana.

Tong Keong selain itu menuding jari kearah kerajaan negeri Pulau Pinang yang gagal melakukan pemantauan projek itu yang kini terpaksa menggunakan lebih banyak dana awam untuk pembinaan semula.

"Sekiranya, pihak Kerajaan Negeri mengambil langkah dengan pemantauan yang sewajarnya, sudah tentu wang kos RM8 juta dapat dijimatkan untuk melaksanakan banyak rumah kos rendah," katanya lagi.

MARINA KENA SOUND DENGAN TUN M?


Sikap suka cakap lepas dan anti-establishment Datin Paduka Marina Mahathir yang makin menjadi akhir-akhir ini ditegur oleh ayahnya sendiri bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Mahathir mahu anak sulungnya itu berhati-hati dalam tindakan terutama sokongan beliau kepada kumpulan seperti Bersih dan golongan yang menyokong komuniti lesbian, gay, transgender dan biseksual (LBGT).

Marina tampil dalam demonstrasi Bersih 2.0 sebelum ini dan media-media pro pembangkang galak menyiarkan krtitikan demi kritikan beliau terhadap kerajaan kini.

Sebagai anak sulung bekas PM selama 21 tahun, kata-kata Marina digunakan sebagai 'senjata' oleh pihak pembangkang untuk tibai kerajaan atau dalam kata lain Marina jadi 'perkakas' kepada agenda pembangkang.

Tindak tanduk tersebut tidak dipersetujui Dr Mahathir, kerana bagi beliau sebagai ahli keluarga, Marina perlu lebih sensitif terhadao implikasi kenyataan-kenyataan beliau.

“Saya harap beliau akan sedar apa yang dilakukannya untuk kebaikan diri, tidak elok untuk kerajaan pemerintah. Beliau juga perlu bersifat sensitif terhadap adiknya yang akan bertanding pilihan raya nanti,” kata Dr Mahathir merujuk kepada Datuk Mukhriz Mahathir.

Beliau berkata demikian dalam temubual khas oleh peguam terkenal Datuk Jahabardeen Md Yunos untuk laman web TV The Malaysian Observer (MobTV.my).

“Dia tidak kisah apa orang fikir. Saya kisah apa orang kata ... jika tidak saya tidak akan kemana-mana.

“Mungkin sebab dia tidak ada matlamat, jadi dia buat apa yang dia rasa sahaja. Saya tidak bersetuju dengan apa yang dilakukannya, tapi sekarang kita tidak lagi boleh mengarahkan anak kita ‘jangan begitu, jangan begini; mereka boleh fikir sendiri,” katanya.

Dr Mahathir berkata beliau menghormati pendirian anak perempuannya itu, namun tidak bersetuju dengan “penyertaan” beliau terhadap Bersih, yang mana matlamatnya telah di'hijack' oleh pembangkang.

Menurutnya, golongan minoriti dalam politik di Malaysia tidak menghormati golongan majoriti, dengan menimbulkan berbagai masalah, membuat kacau seperti demontrasi jalanan dan sebagainya.

"Ini sebenarnya menafikan demokrasi," kata beliau.

Beliau turut menggesa anaknya itu meletakkan garisan untuk memberikan sokongan terhadap golongan LBGT.

“Dia tidak pernah cakap dia menyokong perkara itu; lelaki kawin lelaki, perempuan kawin perempuan... Dia ambil berat berkenaan mereka ... namun perlu ada batasan antara mereka.”

PAS CUBA LAGAKAN PEMIMPIN UMNO TERANGGANU?


Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyifatkan desas-desus kononnya beliau akan dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti hanya khabar angin yang dicetuskan oleh pembangkang untuk memecah belahkan Umno negeri itu.

Katanya, beliau juga tidak berminat untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada PRU akan datang.

"Itu bukan bidang saya dan saya percaya kepimpinan Datuk Seri Ahmad Said adalah yang terbaik yang patut diberikan peluang untuk meneruskan kepimpinannya pada penggal yang akan datang," kata Anggota Parlimen Kemaman itu.

"Berita itu sama sekali tidak berasas dan hanya khabar angin dari pembangkang untuk memecahkan Umno,” katanya kepada pemberita, sekali gus menafikan laporan portal pembangkang, Harakahdaily hari ini mengenai rancangan itu.

Portal berita itu melaporkan kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan merancang melantik Ahmad Shabery bagi menggantikan Ahmad Said sebagai Menteri Besar sekiranya Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerajaan negeri pada PRU kali ini.

Ini kerana, Ahmad Shabery dianggap faktor pengimbang antara dua kumpulan Umno yang bertelingkah di negeri ini iaitu kumpulan Ahmad dan kumpulan bekas menteri besar, Datuk Seri Idris Jusoh.

Selain Ahmad Shabery, turut disebut antara calon Menteri Besar Terengganu adalah Anggota Parlimen Kuala Nerus, Datuk Nasir Ibrahim Fikri.

Mengulas lanjut, Ahmad Shabery berkata, jika diberi pilihan pada pilihan raya umum akan datang, dia berhasrat melihat orang muda mengambil alih posisi disandangnya sama ada sebagai Anggota Parlimen Kemaman mahupun untuk portfolio Menteri Belia dan Sukan.

Katanya, tidak timbul isu sama ada beliau masih mahu bertanding atau pun tidak kerana siapa calon yang bertanding adalah pilihan pucuk pimpinan parti.

Mengulas mengenai konflik dalaman Umno Terengganu, beliau berkata, konflik berkenaan sudah lama selesai sebaliknya parti yang kini berhadapan konflik adalah Pas dan PKR.

"Konflik dalam Pas dan PKR lebih teruk. Pas ketandusan pelapis dan saya lihat hanya orang yang sama dari dulu (yang memegang jawatan) walau usia sudah lanjut masih enggan melepaskan (jawatan) seolah-olah tiada ‘bintang’ (calon) baharu.

"Tetapi kepimpinan Umno Terengganu sentiasa ada pelapis di mana selepas kepimpinan Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad ada wajah-wajah baru (menjadi Menteri Besar)," katanya lagi.

Menurutnya, di peringkat Kemaman sendiri sentiasa ada ramai pemimpin pelapis termasuk yang boleh menggantikan tempat beliau sendiri.SINAR

Friday, June 29

Abby Abadi Malukan Moderator PAS di Pasir Putih?


Abby abadi pada malam ini telah memberi ceramah di Pasir Putih Kelantan,ceramah diadakan di Padang Majlis Daerah.Dalam ceramah itu moderator ingin menyerahkan borang keahlian kepada Abby Abadi akan tetapi telah ditolak dihadapan hadirin yang hadir.Untuk menutup kemaluan itu moderator pun tersipu malu kerana sebelum ini mereka telah menyatakan kepada hadirin yang hadir akan ada kejutan dari Abby Abadi yang mungkin menyertai PAS pada malam ini.

Tambah-tambah pulak dengar khabar, Abby berkawan baik dengan muslimat PAS di kawasan tempat tinggal dia.., lagi lah senang nak 'terpengaruh' kann...

Apapun, selamat maju jayalah buat bekas bini Norman Hakim tu.. Semoga dia dapat 'tiket syorga' dari Pok Nik..

Dah join PAS, lepas ni dapatlah lesen nak maki hamun kerajaan sesuka hati kann... Jangan bimbang.., masuk PAS semuanya jadi 'halal'... Hahahaha...


RAFIZI SAMAN PERDANA MENTERI @NAJIBRAZAK


Rafizi Ramli hari ini membuat satu laporan polis terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.Rafizi berkata, laporan tersebut dibuat kerana pihaknya mendakwa Najib terlibat dalam pemberian kontrak pembinaan rel tambahan LRT aliran Ampang yang bernilai RM1.1 bilion kepada George Kent Berhad.

Malah, Rafizi mendakwa pihaknya juga memiliki bukti kukuh diatas pertuduhan terbabit.

Katanya lagi, beliau percaya terdapat campur tangan terus oleh Perdana Menteri yang didakwa melanggar proses dan prosedur perolehan kerajaan.

"Saya juga percaya campur tangan ini mempunyai risiko besar kepada negara dan rakyat dari segi jumlah rasuah yang terlibat, risiko keselamatan apabila pembida yang tiada pengalaman diberikan kontrak membina LRT dan melanggar semua peraturan kerajaan.

"Oleh kerana ini melibatkan Perdana Menteri sendiri, saya memohon supaya satu siasatan di bawah jenayah pecah amanah dan salah guna kuasa dijalankan segera secara bebas dan profesional," Rafizi seperti dipetik dari salinan laporan polisnya.

TADI MKP ADA MEMBACA SATU ARTIKEL BERKENAAN ANAK DERHAKA TERANGGANU INI,PERSOALANNYA IALAH FAFIZI TAKUT BERTANDING DIKAMPUNGNYA SENDIRI?

Sejak akhir2 ni nama Rafizi Ramli saya lihat meletup-letup naik. Malah kontroversi perletakan jawatan beliau dari menjadi penasihat ekonomi Selangor tidak banyak mencalarkan imej beliau. Isu NFC banyak menolong melonjakkan nama beliau dalam politik dan nama beliau begitu mesra dibibir penyokong Pkr dan Pas.


Terbaru dikatakan Rafizi bakal menjadi calon Pkr di Parlimen Pandan bagi PRU13 .... hmmmm kerusi yang disandang oleh Ong Tee Kiat.

Saya malas nak komen apa2 hal Pandan cuma timbul satu pertanyaan remeh, dan disebabkan saya pun takde modal nak cerita maka saya nukilkan keremehan soalan itu -

Kenapa Rafizi tak nak balik kampung bertanding ? Maksud saya Rafizi kan dilahirkan di Besut dan dibesarkan di Kemaman .... Kawasan Abdullah Mat Zin dan kawasan Shabery Cheek ... Menteri Penuh tuh !

Isu lembu NFC memang glamer dikalangan orang2 kampung di Terengganu ... atau Rafizi yang tak glamer dikampungnya sendiri........ atau Rafizi yang takut balik kampung ?

Adakah DAP pembunuh Melayu Memali?


Lim Guan Eng mengungkit peristiwa berdarah Memali sebagai bukti kerajaan BN yang diterajui Melayu lah yang membunuh orang Melayu. DAP dan PAS pula tidak pernah mencedera atau membunuh orang Melayu. Sekilas kenyataan tersebut diucap LGE terfikir saya secara logik tindakkan tersebut tidak mungkin dapat dilakukan mereka (DAP & PAS) selagi mereka tidak menjadi kerajaan dan menguasai PDRM dan ATM. Jika mereka menguasai kerajaan sudah tentulah tindakkan yang sama akan dilakukan mereka demi menjaga keamanan Negara. Bagi saya ini adalah cubaan LGE melagakan kaum Melayu dengan kenyataan yang dangkal...

VIDEO HADI AWANG PENYEBAB PERISTIWA BERDARAH MEMALI?



Terlalu banyak ajaran sesat di Malaysia sehingga menyerang Balai Polis Batu Pahat dan serangan terhadap kuil Hindu di Kerling pada tahun 1979. Kementerian Dalam Negeri Malaysia menerusi polis dan pegawai agama di Jabatan Agama Islam tidak mahu insiden ini berpanjangan. Ajaran sesat haruslah ditumpaskan terlebih dahulu sebelum menjadi tragedi. Peristiwa Memali adalah insiden yang dituduh oleh parti pemerintah sebagai satu kaedah untuk menghapuskan ajaran sesat.
Di Kem Pasukan Polis Hutan Sungai Petani, Kedah; 3,600 anggota polis daripada pelbagai bahagian termasuk FRU (Pulau Pinang), Pasukan Senoi Praaq, anggota polis beruniform, Unit Tindakan Khas (UTK Berpakaian Komando 69) dari Bukit Aman menerima taklimat dari pegawai Bukit Aman. Seterusnya KLIK

MAYA KARIN MENANGIS JERMAN KALAH?


Ini adalah artikel yang pertama mengenai #EURO2012 dari MKP.Frust tertungging sebab MKP adalah peminat setia Jerman.Tapi apa nak buat sudah takdir menentukan segalanya walaupun kalah MKP tidak akan menjadi lalang dan menyokong pasukan lain.Yang sudah biarlah ianya berlalu.adat permainan mesti ada kalah dan pemenangnya.So tahniah kepada Itali melangkah ke perlawanan akhir.Maya Karin sabar ye?

Itali mengetepikan Jerman 2-1 untuk mara ke final bertemu dengan juara bertahan Sepanyol.

Dalam pertemuan yang mendebarkan, Itali mendahului Jerman 2-0 sebelum lawannya itu menjaringkan gol tunggal pada minit-minit terakhir pertemuan, menerusi tendangan penalti.

Kedua-dua gol Itali dijaringkan oleh Mario Balotelli pada minit ke-20 dan 36. Dua jaringan ini amat mengejutkan peminat-peminat Jerman dengan beberapa penonton di Stadium Warsaw menitiskan air mata.

Sementara Jerman bekerja keras mencari gol, Mesut Ozil menjaringkan gol pasukannya menerusi penalti.

Jerman dan Itali bekerja keras untuk mengisi satu slot ke final Euro 2012 di Stadium Warsaw.

Jerman selaku pilihan kedua Euro 2012 bukan sahaja turun untuk mengulangi sejarah mara ke final empat tahun lalu, sebaliknya mahu menamatkan badi kekalahan ke atas Itali.

Itali pula mahu meneruskan peningkatan prestasi selepas permulaan hambar pada awal saingan disamping memasang impian untuk mengulangi sejarah pada tahun 1968.

Berdasarkan rekod pertemuan mereka sebelum ini, Jerman belum pernah mengalahkan Itali dalam perlawanan kompetitif dimana tewas tiga kali dan seri tiga kali dalam kancah Piala Dunia dan Kejuaraan Eropah.

STACY PILIH AKIM?


Meskipun bintang Akademi Fantasia 7 (AF7), Akim Ahmad tidak pernah mengaku dirinya sedang dilamun cinta bersama penyanyi, Stacy, namun mereka tetap menjadi pilihan untuk bekerjasama.


Terbaru, menerusi album sulungnya yang berjudul Akim Ahmad turut memuatkan sebuah lagu duet dengan Stacy berjudul Kembali.

Kali kedua berkolobarasi dengan Stacy, Akim Ahmad akui selesa digandingkan apatah lagi bekerjasama di dalam lagu yang begitu istimewa buatnya.

"Saya akui selesa dan mudah apabila bekerjasama dengan Stacy kerana dia memahami apa yang yang saya mahu dan suka.

"Lagipun sebelum ini kami pernah berkolaborasi. Tetapi ketika itu kami membawakan lagu rancak dan semua sedia maklum lagu rancak dah jadi identiti Stacy.

"Kini saya cuba dengan lagu balada. Apabila saya beritahu mengenai lagu ini dia terus berminat dan bersetuju untuk berduet bersama," katanya selepas pelancaran album Akim Ahmad di Restoran No Black Tie, petang semalam.

Selain Kembali, Akim turut mengembangkan bakatnya dalam penulisan lagu untuk mencipta sebuah lagi lagu berjudul Menunggu.

Album Akim Ahmad mengandungi sepuluh buah lagu yang terdiri daripada tujuh buah lagu baru.

Manakal tiga buah lagu lagi merupakan single popularnya yang dibawakan kembali dalam bentuk akustik.

Mengulas lanjut mengenai lagu ciptaanya, Kembali, Akim akui dia langsung tidak terbayangkan Stacy.

Sebaliknya menulis mengikut kisah rumah tangga orang lain yang pernah didengar.

"Lagu ini merupakan lagu tambahan yang diminta oleh produser album saya.

"Kiranya lagu Kembali adalah lagu yang saya cipta dalam saat-saat akhir.

"Nasib baik juga, Stacy sudi berduet dalam lagu yang dimuatkan untuk album saya ini," jelasnya lagi.

Selain Stacy, Akim turut memilih Fiq Mentor untuk berduet sebuah lagu berjudul Mesti Ada Cinta.

Sementara itu, Akim yang akui dirinya masih solo berkata hidupnya masih muda untuk memikirkan sola cinta dan hanya berhasrat untuk berkahwin ketika usianya mencecah 25 tahun.

"Saya tidak terfikir soal cinta sekarang ini. Lagipun saya masih muda dan sebagai lelaki pelbagai impian ingin saya realisasikan terlebih dahulu seperti memiliki kereta, rumah dan aset lain untuk masa hadapan saya dan bakal isteri kelak.

"Tambahan pula, kerjaya nyanyian saya baru stabil dan saya ingin memberi fokus terhadap perkara itu terlebih dahulu,"tambahnya lagi..MURAI

Thursday, June 28

GPRS CABAR RAFIZI PULANGKAN WANG RAKYAT?


Rafizi Ramli dicabar supaya memulangkan kembali wang rakyat yang digunakan untuk membayar gajinya sepanjang bertugas sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor.

Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) Datuk Sohaimi Shahadan berkata Rafizi perlu rasa berdosa kerana menggunakan wang rakyat tetapi gagal berbuat sesuatu untuk meningkatkan ekonomi Selangor kerana lebih gemar berpolitik.

“Rafizi tidak perlu putar belit kenyataan. Beliau letak jawatan kerana mahu tumpu pilihan raya, bukan kerana ikhlas mahu melepaskan jawatan itu. Jika memang duit rakyat, saya cabar Rafizi pulangkan kembali elaun diterima sepanjang menjawat jawatan berkenaan,” katanya.

Sohaimi berkata demikian ketika mengulas kenyataan Rafizi yang melepaskan jawatan ketua eksekutif kerana tidak selesa menerima gaji daripada tabung rakyat apabila tumpuannya cenderung kepada aktiviti politik.

Sohaimi berkata Rafizi dilihat gagal dalam meningkatkan ekonomi negeri Selangor sejak menyandang jawatan berkenaan pada tahun 2009.

“Beliau juga sepatutnya meminta maaf kepada rakyat Selangor kerana kegagalannya itu,” katanya.

Justeru, katanya, Rafizi juga perlu meminta maaf kepada rakyat Selangor kerana gagal melaksanakan tanggungjawabnya sebaliknya lebih banyak beretorik.

Sementara itu, Timbalan Presiden Majlis Belia Selangor (MBS) Badrul Hisham Badrudin berkata peletakan Rafizi itu juga membuktikan kepimpinan kerajaan negeri Selangor semakin bergolak dan hilang hala tuju.

Katanya, rakyat perlu membuka mata melihat sendiri pergolakan dan perebutan kuasa yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri sehingga menjejaskan tumpuan dalam usaha memajukan ekonomi Selangor.

“Mereka ini tidak mempunyai keutamaan kepada rakyat, sebaliknya hanya mengejar jawatan untuk kepentingan diri dan agenda peribadi semata-mata,” katanya.

ALAHAI MELOYAKINI APA DAH JADI?


Sebagai sebuah negara bermasyarakat majmuk, amatlah mengkagumkan bagaimana Malaysia mampu mencapai kejayaan sepertimana hari ini. Sepertimana seorang ulama dari Turki menyatakan bahawa “Malaysia adalah sebuah negara yang ditakdirkan menjadi neraka tetapi pemimpinnya berjaya menjadikannya syurga.”

Sifat semulajadi manusia menjadikan kita sukar untuk menerima perbezaan. Walaupun sebagai manusia yang bertamadun dan berpendidikan, kita tidak mampu menerima perbezaan secara semulajadi. Menerima perbezaan adalah satu tugas yang sukar dan selalunya kita gagal. Oleh itu, peperangan mungkin disebabkan dari sesuatu yang lebih mendalam seperti bekalan minyak tetapi ianya sentiasa dicetuskan dengan membangkitkan soal perbezaan.

Tetapi Malaysia berjaya mengatasi segala masalah perbezaan ini dengan satu formula – Artikel 153 di dalam perlembagaan yang meletakkan hak-hak Bumiputera. Tentu saja Artikel ini tidak membuatkan semua orang gembira walaupun mereka berada di dalam negara seperti syurga dengan ekonomi di dalam genggaman mereka, tetapi ia pastinya jauh lebih baik dari tinggal di neraka dunia yang penuh dengan peperangan dan keganasan.

Artikel ini jugalah yang menyelamatkan Malaysia dari mengikuti jejak langkah Indonesia ketika gerakan Reformasi tercetus. Kerana di Malaysia, walaupun orang Melayu tidak gembira dengan kawalan ekonomi oleh kaum cina, tetapi mereka tahu, kaum Cina juga tidak gembira kerana tidak dapat mengaut semuanya.


Membuang Artikel ini bermakna malapetaka bagi Malaysia.

Malangnya, di negara kita terdapat manusia-manusia yang gemar sekali bermain dengan api perkauman. Satu pihak memanggil pihak yang lagi satu sebagai rasis lalu dibalas pula dengan panggilan pendatang.

Memandangkan tiada penyelesaian dapat dicapai, Perdana Menteri telah mencuba sedaya upaya untuk meredakan keadaan dan menyatakan dengan tegas bahawa kaum Cina juga adalah rakyat yang setia dan memanggil mereka pendatang bukan sahaja tidak wajar atau tidak tepat tetapi juga gila. Dengan itu, beliau merujuk kepada kaum Cina yang benar-benar bersikap seperti seorang warganegara yang setia yang meletakkan nasionalisme dahulu sebelum kaum, serta tidak mempersoalkan perlembagaan mahupun Institusi Raja-raja.

Bagaimanapun, portal Malaysiakini nampaknya begitu tega untuk mencurah petrol ke atas api yang hampir padam ini. Pembacanya juga mentertawakan seruan PM dalam usaha untuk membendung sifat perkauman. ‘Perkasa’ sekali lagi dibangkitkan sebagai simbol perkauman Melayu atau UMNO dan bahawa Perkasalah yang dirujuk sebagai ‘gila’ oleh PM dan selagi Perkasa tidak dibubarkan, selagi itulah usaha PM dianggap tidak ikhlas oleh mereka.

Persoalannya, bagaimana pula dengan Dong Zong atau Dong Jiao Zong atau Hindraf? Kenapa NGO yang membela hak kaum Cina dan India tidak apa, tetapi Perkasa tidak boleh? Bukankah ini seperti seekor gagak menuduh merpati putih sebagai hitam? Siapakah rasis dan ‘gila’ sebenarnya di sini?

Orang ‘gila’ yang sebenarnya ialah mereka yang lebih rela hidup di dalam neraka daripada syurga dengan berusaha sedaya upaya untuk mencetuskan keganasan perkauman. Mereka melakukan ini dengan memburuk-burukkan, memperlecehkan, mengetawakan dan mempersetankan segala usaha kerajaan untuk membawa perpaduan.

Mereka bertegas untuk dipisahkan dari kaum lain dan menolak perjuangan Perkasa demi perpaduan melalui Satu Sekolah Untuk Semua. Mereka tidak habis-habis mengutuk Artikel 153 sebagai menjadi halangan antara mereka dengan syurga yang sebenar-benarnya.

Semuanya adalah berkenaan apa yang mereka mahukan dan apa yang membawa keuntungan kepada mereka dan orang lain boleh ‘pergi jahanam’. Apa yang mereka tidak tahu ialah kita semua hidup di atas bumi yang sama dan salah satu kaum tidak boleh ‘pergi jahanam’ tanpa mengheret kaum lain bersamanya.

Justeru, Malaysiakini harus berhenti mengheret rakyat ke neraka jahanam dan belajar menghargai dan menilai negara yang umpama syurga ini.IS

MKP Ayat Sempoi ; Tragedi 13may akan menjadi pengajaran kepada yang telah mengalaminya,akan tetapi anak muda yang lahir selepas tarikh itu  tidak pernah merasainya/menyelaminya?

PRU 13 SEMINGGU LAGI,HARI TELAH DITENTUKAN AHAD SAMPAI ISNIN?


Semalam MKP menerima satu mesej pesanan ringkas yang sekali lagi berkisar kepada tarikh pasti pilihan raya umum.

Hakikatnya walaupun mkp berkata yang mkp sendiri tidak pasti dan tidak tahu akan tarikh pilihan raya umum tetapi orang yang bertanya biasanya enggan mempercayainya.

“Mana mungkin blogger tidak tahu...” Itu adalah di antara kata-kata yang paling lazim yang mkp terima daripada mereka yang bertanya.

Pada persepsi atau kaca mata orang awam, blogger adalah kumpulan yang paling ‘layak’ untuk mengetahui bilakah tarikh pilihan raya umum akan diadakan kerana mereka kononnya adalah golongan yang sering bergaul dengan pemimpin politik.

Sebenarnya tidak ada makhluk di muka bumi ini yang pasti benar bilakah pilihan raya umum di negara ini akan diadakan melainkan YAB Perdana Menteri Malaysia sendiri.

Tetapi untuk menjawab segala persoalan ini buat kali yang penghabisan, sukalah mkp berkata begini.

Mudah sahaja...walaupun Malaysia tidak sepertimana negara-negara lain yang siang-siang lagi telah menetapkan tarikh pilihan raya umum mereka tetapi negara kita juga turut menetapkan bahawa setiap penggal pemerintahan sesebuah kerajaan tidak boleh lebih daripada lima tahun.

Bermakna, jika perdana menteri tidak mahu mengadakan pilihan raya sekarang, beliau boleh sahaja menunggu sehingga tempoh sah kerajaan yang ada sekarang berakhir sebelum Mac tahun hadapan.

Oleh yang demikian kenapakah PAS membuat andaian yang pilihan raya umum akan dibuat tahun ini dan lebih khusus lagi pada musim haji ini - sekaligus membawa kepada tercetusnya ‘fatwa’ haji tidak perlu dilakukan tahun ini kerana khuatir pilihan raya akan diadakan pada waktu orang sedang mengerjakan ibadah haji.

Pertama sekali kenapa andaian ini dibuat? Kedua kenapa menuduh siang-siang lagi yang adalah tidak adil untuk diadakan pilihan raya umum pada musim haji sedangkan tidak ada kepastian lagi yang ia akan diadakan pada waktu haji.

Ketiga kenapa terlalu beriya-iya yang pilihan raya umum akan diadakan pada waktu haji sedangkan penggal pemerintahan kerajaan sekarang hanya akan berakhir tahun depan?

Sebenarnya siapakah yang beriya-iya sangat mahukan pilihan raya diadakan tahun ini? Sedangkan kalau pilihan raya tidak diadakan tahun ini pun tidak menjadi satu masalah kerana bukan penggal pemerintahan kerajaan sekarang sudah berakhir.

Kerajaan sekarang masih sah sehingga Mac tahun depan tetapi ramai termasuk PAS sibuk mencanang sana-sini yang pilihan raya akan diadakan pada musim haji ini.

Habis jadi celaru otak orang yang hendak mengerjakan ibadah haji kerana teragak-agak sama ada pilihan raya akan diadakan pada musim haji.

Bagi sesiapa yang hendak mengerjakan haji, pergilah dengan hati yang tenang kerana jika perdana menteri hendak memanggil pilihan raya umum sekali pun, takkanlah beliau tidak mengambil kira faktor tersebut. Salah kah jika tidak diadakan pilihan raya tahun ini?

Jika tidak diadakan pun tidak menjadi satu kesalahan. Kenapa perlu menyerahkan kuasa penentuan sedangkan tempoh sah kerajaan beliau masih panjang.

Banyak lagi yang boleh beliau lakukan sepanjang baki tempoh waktu yang ada sekarang. Jadi kenapa harus terburu-buru?

- Posted using BlogPress from my iPad

Wednesday, June 27

SIAPA YANG NEELOFA CIUM TUE?


Apaaaa? Neelofa cium seseorang..siapakah the lucky person? Dah ramai jantan kat luar sana …tak sabar.. huhu.. sabar-sabar dek oii.. Neelofa hanya mencium adik beliau Athisha sewaktu harijadi beliau.. Jangan maraahhh ekk.. hehehe..Sesungguhnya NEELOFA adalah pelakon yang MKP sayangi.. Semoga beliau pergi lebih jauh lagi..





CUIT POLITIK MKP

jangan sesape persoalkan pasal omega..understand?..nanti wa suruh lu cari baru tau...haaa


SAMPAI MACAM NIE DEPA HINA PAS?

Anak sapa pulak nie? Kalau pencacai PAS nampak dan lihat mesti depa meroyan gila ada ke patut bendera PAS nie diletakkan di pintu masuk Jamban.Tapi kalau nak diikutkan memang ini tempat sepatutnya.

Dibawah adalah gambar-gambar kemenangan Dr Mohamed Morsi, presiden baru Mesir yang TIDAK SANGGUP dipamerkan oleh mana-mana media Pas, baik Harakah mau pun para pencacai Pas.








Dibawah ini adalah contoh dari satu artikel berkaitan kemenangan Dr Morsi dari Harakah dan perhatikan gambar yang mereka pilih -


Nik Aziz ke Parlimen, KJ ganti MB Kelantan?



Utusan Malaysia hari ini membuat spekulasi bahawa Menteri Besar Kelantan Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat akan bertanding kerusi Parlimen Pengkalan Chepa dalam pilihan raya umum akan datang.

"Saya diberitahu oleh orang-orang dalaman PAS, Nik Aziz kali ini mahu bertanding di Parlimen pula.

"Dia mahu merasai bagaimana berada dalam Dewan Rakyat. Dia mahu melepaskan jawatan sebagai MB Kelantan, setelah dikatakan terpaksa mengakui gagal membangunkan negeri itu sebagaimana yang dikehendaki," tulis pengarang kanan Utusan Datuk Zaini Hassan dalam kolumnya Cuit.

Menurut beliau, Nik Aziz mula menyedari kelemahannya dan jika terus di situ rakyat Kelantan akan membuat perubahan, maka, menteri besar itu dikatakan akan bertanding di Parlimen P20 Pengkalan Chepa.

"Jika benar, maka siapa yang akan menggantikannya? Apakah anak emasnya, Husam Musa? Tapi Husam kini dikatakan terlalu banyak bebanan? Husam memanglah bercita-cita mahu menjadi MB, menggantikan Nik Aziz, tapi adakah beliau akan dipilih?" soalnya lagi.

Zaini seterusnya meramalkan tempat Nik Aziz selaku menteri besar akan diganti ahli Parlimen Tumpat, Kamaruddin Jaafar.

Menurutnya, Kamaruddin akan membuat pertukaran dengan timbalan menteri besar merangkap ahli DUN Pasir Pekan Datuk Ahmad Yaakob.

Tapi nama yang disebut itu ialah KJ. Bukan KJ Pemuda UMNO, tapi Ahli Parlimen P19 Tumpat iaitu Kamaruddin Jaafar. 
KJ ini disebut-sebut akan menggantikan Nik Aziz sebagai MB Kelantan selepas PRU-13 kelak. Difahamkan, jika benarlah, KJ ini yang menjadi AP Tumpat sejak 1999 akan bertanding di DUN N3 Pasir Pekan (di kampung halamannya) dalam kawasan parlimennya sekarang. 
Ahli DUN N3 Pasir Pekan yang kini dipegang oleh Datuk Ahmad Yaakob (kini Timbalan MB Kelantan) akan bertanding di kerusi Parlimen Tumpat. 
Tapi siapa Kamaruddin ini? Yang kita tahu dia ini adalah orang kuat dan orang kanan Anwar Ibrahim. Juga disebut-sebut, KJ ini pun dikatakan memasuki ke dalam Pas atas perintah Anwar yang mahu beliau menyusup masuk ke dalam parti itu.Baca seterusnya

NIE SEMUA AJARAN NIK AZIZ?



Gambaq nie MKP ambil dari FB gadis yang menyokong Nik Aziz dan Ustad Azhar Idrus namanya tak perlulah didedahkan berasal dari Kelantan.Apa nak buat jika macam nie perangai yang ditunjukkan.Pertembungan demontrasi yang berlaku di Kota Bharu semalam diantara kumpulan SEDAR dan TEAM "R" adalah satu perancangan licik pemimpin Pas Kelantan, kegagalan membaca perancangan tersebut sekaligus memberi kesan besar terhadap politik Kelantan, dan sudah pasti pemimpin Pas akan menjaja cerita rakyat "pecah kepala" dipukul oleh samseng Umno disetiap ceramah mereka bagi meraih simpati dari rakyat.

Jika diamati setiap demontrasi yang disertai oleh Pas ataupun Pakatan Rakyat pastinya mendatangkan masalah, selalunya mereka akan menyalahkan pihak polis kerana adanya gas pemedih mata yang menjadi punca kepada huru-hara, dan jelas walaupun tidak ada gas pemedih mata kekacauan tetap berlaku dan orang lain jua yang disalahkannya, namun cubaan menfitnah untuk mengatakan adanya gas jelas disebut pada klip video dibawah sebelum cubaan itu dipatahkan oleh seseorang.

NURUL IZZAH DIPANGGIL BODOH DALAM PARLIMEN?


Sidang Dewan Rakyat yang berlangsung hingga jam 10 malam ini kecoh apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dipanggil dengan perkataan “bodoh” oleh beberapa ahli parlimen lain.

Pertikaman lidah tercetus apabila soalan lisan berkenaan dakwaan penjualan dokumen sulit pertahanan negara akhirnya bertukar dengan tuduhan Nurul Izzah terhadap kerajaan mengamalkan kronisme.

Nurul Izzah berkata demikian ketika diberi laluan oleh Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad untuk membahaskan persoalan yang mahu dibangkitkannya.

Kekecohan itu berlaku hampir lima minit apabila ahli parlimen pembangkang turut bersuara mempertahankan Nurul Izzah dan turut dibalas oleh beberapa ahli parlimen Barisan Nasional (BN) dengan sindiran sinis.

“Inilah pembangkang, pada peringkat awal cakap mengenai isu tetapi pada akhir soalan pasti terselit dan mengkaitkan kronisme dengan kerajaan,” kata Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Rahman Dahlan yang menyangkal dakwaan Izzah.

Sesi perbahasan yang sepatutnya membincangkan isu dakwaan rasuah Scorpene bagaimanapun dilihat tidak begitu mencapai kata putus apabila banyak persoalan yang dibangkitkan dijawab dalam keadaan emosi.

Pembangkang dilihat seolah-olah tidak memberi ruang kepada Abdul Latiff untuk memerincikan persoalan berkait isu tersebut.

Sementara itu, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak hadir ke dalam Dewan Rakyat kerana difahamkan beliau mempunyai urusan rasmi di luar.

Seketika ini, perbahasan masih diteruskan dengan beberapa ahli parlimen lain membahaskan isu keselamatan negara seperti keselamatan wanita dan juga kebanjiran warga asing ke negara ini.

MARIA DAN KISAH POLITIK TAN SRI?


Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yg ke 50 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh, abang amat menyanyang Maria, tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curang dgn abang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"

"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah, dah tua dah dan memang berniat utk memaafkan isterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank"

"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isteri menyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm.. sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan maria kerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak", kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"

"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan dalam otak pembedahan?" si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Maria ada pergi jumpa doctor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."

"Oh maria, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkan maria sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang perlukan 248 undi lagi...."

Tan Sri pengsan kat situ jugak...

Berikut adalah luahan rasa Semut Hitam 


Dulu orang kata Politik dan hiburan ni adalah dua perkara yang berbeza. Ada orang pesan, jangan campurkan dua perkara ni sebab ianya tak de kena mengena.

Malah, ada jugak dikalangan blogger yang buat cerita artis diboikot oleh sesetengah blogger lain hanya semata - mata enggan dengar cakap orang lain.

Tapi hakikatnya, sekarang dunia artis dan dunia Politik tu sudah menjadi satu. Ianya tidak dapat nak dipisahkan lagi sejak artis pun mula berkecimpung dalam Politik.

Bagi Semut, tidak kira sama ada orang tu artis ke, penjual burger ke, tukang kebun ke atau sesiapa sahaja, sudah pasti Politik akan melingkari hidup dia.

Seperti kata Umar Al Khattab. Politik ini berkaitan dengan hubungan sesama manusia. Didalam agama memang ada wujudnya Politik atas dasar prinsip tersebut.

Melihat kepada perkembangan tersebut, sekarang, media hiburan pun dah mula berminat untuk menyiarkan berita mengenai Politik dalam laman web mereka.

Malah, satu forum khas bagi membincangkan perkara tersebut turut bakal diadakan kelak. Jadi memang tak salah la kalau kami 'blogger artis' ni buat cerita artis dalam blog Politik. Sebab Politik dan artis sekarang pun tak dapat dipisahkan jugak!!!

Tuesday, June 26

ANAK DARA TUA NIE ADE APA-APA NGAN KHALID?




Koordinator BN Selangor, Datuk Mohd Zin Mohamed terus mempersoalkan tindakan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang terus berdolak dalih berhubung sumber geran Selangorku berjumlah RM300 juta itu.

Dakwanya, Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin yang sebenarnya yang mengawal pengagihan wang berkenaan bagi mengukukan kedudukannya sehingga rakyat yang menanggung kesannya.

"Isu geran Selangorku bernilai RM300 juta adalah contoh paling sesuai untuk menggambarkan betap kerajaan negeri Selangor pimpinan PKR mengamalkan politik kotor," katanya pada sidang akhbar di pejabat Umno Selangor, di sini, hari ini.

Katanya, Abdul Khalid sebelum ini mendakwa sumber RM300 juta itu adalah jumlah hutang yang dikutip tetapi pada kenyataan lain, beliau sendiri mengaku RM300 juta itu tidak termasuk hutang Talam yang dikutip oleh kerajaan negeri.

"Dari mana datangnya sumber dana RM300 juta. Dia (Abdul Khalid) kata kutip hutang. Jadi kita tanya dia kutip hutang siapa? Adakah termasuk 300 juta daripada Talam. Dia kata oh tidak. Itu tidak termasuk. Sehingga hari ini tiada penjelasan yang mencukupi berkenaan dana tersebut."

"Kelulusan sejumlah besar wang ini langsung tidak melibatkan pegawai kewangan negeri tetapi hanya melalui beberapa individu dalam Menteri Besar Incorporated(MBI) dan juga termasuk (Setiausaha Politik Menteri Besar) Faekah (Husin) sendiri," katanya.

Menurut Mohd Zin, berdasarkan makluman dalaman, Faekah sebenarnya yang mengawal pengagihan wang berkenaan dan ini berlaku di luar pengetahuan menteri besar sendiri.

Justeru, katanya, strategi kerajaan negeri yang membentangkan bajet kononnya secara seimbang setiap tahun atas alasan mengamalkan perbelanjaan berhemah hanyalah wayang semata-mata.

Ini kerana kerajaan negeri akan memohon bajet tambahan setiap kali sidang dewan undangan negeri diadakan.

"Jadi kami percaya, ini sebenarnya merupakan dana khas pilihanraya yang ke-13 yang cuba disembunyikan oleh kerajaan negeri dan MB sendiri," katanya sambil menambah wang rakyat itu sebenarnya digunakan bagi menampun perbelanjaan persiapan pilihan raya dan kempen Pakatan Rakyat.

Pada sidang media itu, Mohd Zin mencabar supaya Abdul Khalid memecat Faekah yang didakwanya sebagai duri dalam daging yang mengkucar-kacirkan pentadbiran kerajaan negeri.

- Posted using BlogPress from my iPad

SIAPA PEREMPUAN GEDIK INI?


kedua-dua gadis tersebut adalah anak kepada Shadana dan dikhabarkan bahawa kedua-dua mereka ini sekarang membantu Shadana dalam bidang perniagaan menjual kuda.

Suami kepada Shadana yang merupakan anggota polis yang telah meninggal dunia dikatakan berasal dari Sarawak dan menurut sumber, nama arwah ialah Hadeni.

Tapi kalau nak diikutkan dari segi pendapatan Shadana, dari mana datangnya duit untuk beliau memulakan perniagaan kuda? Tambahan lagi ianya melibatkan urusan antarabangsa, dari Dubai ke Malaysia.

Seperti gambar diatas, Lynn yang berdiri disebelah kiri, membantu ibunya Shadana di Malaysia dan Sasha disebelah kanan berada di Dubai untuk menjaga perniagaan Shadana disana.

Gambar tersebut dihantar oleh kenalan kepada Sangkakala dan beliau mengakui bahawa kehidupan kedua-dua gadis ini penuh kemewahan.

Cuba kita bayangkan, dimana Shadana mendapat sumber untuk menjalankan perniagaan tersebut sedangkan suaminya dulu bukan dari kalangan orang-orang korporat atau ahli perniagaan yang berjaya, cuma anggota polis yang gajinya tak mungkin melebihi 10 ribu sebulan.READ MORE

GUAN ENG DAN CYBERTROOPER "TINGKAT 28" LANCARKAN PERANG?


Perang yang agak sengit telah dilancarkan oleh gerombolan cybertrooper berbayar dari tingkat 28 komtar terhadap semua media yang ada di Pulau Pinang.Tumpuan mereka ialah kepada sesiapa sahaja yang mengutuk atau menghentam Guan Eng dimana sahaja ada sama dimedia massa dan dialam maya.Gerombolan ini telah menyerang dilaman Facebook.

This latest article, purportedly written by Chinese press reporters, is making its rounds in Facebook. 
Headlined: Lim Guan Eng – Has he become God until he can no longer be criticised? Or has he become a monster, the article has become the latest salvo fired against the CM. 
The Chinese media reporters in Penang are said to be angry at the arrogance of DAP cyber troopers who have started vicious attacks against their fellow colleagues. 
It looks like the infatuation between the Chinese media and Guan Eng has come to an end as they begin to see his arrogance and selfishness. 
The article, written in Chinese, lambasted the CM, saying since he became the CM, Guan Eng has displayed zero tolerance for criticism and regularly showed his anger against reporters who wrote articles pointing out his mistakes. 
It is understood that Penang editors have also grumbled of the CM sending nasty SMS to them complaining of news seen to be unfavourable to him. 
His DAP cyber troopers have also adopted the same arrogance against the media, according to the FB article, pointing out that these DAP cyber troopers would gang up to attack reporters, who criticised their beloved Dear Leader. 
The Penang media has complained that these cyber troopers including aides of Guan Eng had even used derogatory remarks to run down these reporters. 
The sentiment among the media is that these actions were sanctioned by the Penang DAP leaders as these cocky party leaders have confidently feel that the Chinese community was on their side and they don’t need to “entertain” the Chinese press reporters. 
The unhappiness among the Chinese press media is that aides of CM had even openly posted nasty comments against certain Chinese reporters. 
Well, the Chinese media is learning the hard way that Guan Eng isn’t God.stopthelies

ZURAIDAH AKA MAK LAMPIR INI NATIJAHNYA BILA SERBU TEMBOK TAK PAKAI HELMET?


Zuraidah Kamaruddin AKA Mak Lampir nie kena belajar pakai helmet sebelum nak serbu tembok.Niat dan cita-cita tinggi nak cabar PM di Parlimen.Apapun tidak boleh salahkan Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin.Ahli Parlimen PKR Ampang itu mungkin nak tunjuk hebat kepada penyokongnya di luar sana beliau juga mampu berentap debat dengan seorang Perdana Menteri di Parlimen.

Cuma cara dan apa yang dipersoalkannya semberono.Sebagai Ahli Parlimen beliau sepatutnya tahu ia kuasa perogratif seorang Perdana Menteri melantik menteri dan menentukan bila hendak bubar parlimen untuk pilihanraya umum.

Namun Zuraida yang digelar 'Taliban' oleh orang-orang PKR main sondol saja.Ini membuatkan Najib balon beliau kerana mempersoal perkara yang tidak ada kaitan dengan sidang Dewan Rakyat.Ia berlaku pagi Isnin semasa Zuraida mengemukakan soalan tambahan pada soalan asalnya berhubung Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

DS Najib hadir menjawab soalan itu atas kapisitinya sebagai menteri berkenaan yang beliau sandang selepas Datuk Seri Shahrizat Jalil melepaskan jawatan itu 8 April lalu.Semua orang tahu Najib cuma memegang sementara sahaja jawatan itu kerana pilihanraya umum kena diadakan dalam tempoh sebelum April tahun depan.

Zuraida yang mungkin cuba nak dapat milage politik dari kalangan wanita mempersoalkan mengapa Najib mengambil alih jawatan itu kerana mendakwa ia seharusnya diberikan kepada wanita sebagai bukti pelaksanaan dasar 30 peratus wanita sebagai pembuat keputusan.

"Tak usah gusar, saya pegang sementara sahaja sampai pilihan raya. Bila BN menang nanti insya-Allah kita beri wanita ambil alih kementerian," katanya.

"Yang berhormat berkenaan tidak mencerminkan kesopanan sebagai seorang wanita...mulut dia boleh tahan."Wanita kita jauh lebih baik daripada wanita sebelah sana,"kata Najib membidas Zuraida.

Tak cukup itu, Zuraida turut mencabar Najib membubarkan Parlimen bagi membolehkan PRU-13 diadakan.

Ini telah mengundang Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar menegurnya.Perbuatan itu secara jelas hendak cabar kuasa ekslusif Perdana Menteri.

Dan sebagai perbandingan dalam soal lantikan itu Zuraida sepatutnya tumbuk meja Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim (yang juga ada kuasa perogratif) mempersoalkan mengapa portfolio Exco Agama tidak diserahkan kepada seorang Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor dari kalangan parti PAS.

Jawatan Exco Agama disandang oleh Datuk Dr Hasan Ali sebelum beliau dilucutkan dari jawatan itu kerana krisis dengan PAS.

Dr Ahmad Yunus Hairi dari Ahli Dewan Undangan Negeri PAS kawasan Sijangkang dilantik ke jawatan Exco ganti Dr Hassan.Namun beliau pegang portfolio Belia.Portfolio Agama kini dipegang oleh Khalid.

Khalid 'buat tak faham saja' sekalipun ada pihak termasuk ahli PAS yang mempersoalkan perkara berkenaan.

Kalau Zuraida ada rasa malu mengenang hal itu mungkin beliau tidak akan bertanya kepada Perdana Menteri soal beliau pegang sementara jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.Ini kerana isu Khalid dengan PAS di Selangor terbentang di depan biji matanya.

Tak cukup setakat itu,apa kata Ketua Wanita PKR itu melangkah pula ke Pulau Pinang dan mempersoalkan kuasa Lim Guan Eng kenapa tidak melantik Datuk Salleh Man ,satu-satunya Ahli Dewan Undangan Negeri PAS sebagai Exco.

Malah jawatan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang dibagi kepada orang PKR, Abdul Malek Kasim yang juga Exco Kerajaan Negeri.

Hakikatnya siapa yang lebih arif tentang bab agama antara orang PAS dengan PKR.

Setelah heboh isu itu barulah jawatan itu hendak dibagi kepada Salleh.

Namun Salleh tetap tidak merasa jawatan Exco.

Orang-orang PAS dikatakan cukup bengang hal ini tetapi biasalah mereka hanya berani merungut 'dalam kelambu' mengenangkan nasib Persurhjaya PAS Negeri mereka itu yang dipinggir oleh kerajaan Guan Eng.

Sementara itu ketika menjawab soalan asal Zuraida di Dewan Rakyat ,Perdana Menteri mengumumkan bahawa bulan November diisytiharkan sebagai Bulan Keluarga Kebangsaan 1Malaysia bermula tahun ini sebagai langkah mengukuhkan institusi keluarga.

Katanya syarikat swasta yang menganjurkan hari keluarga untuk pekerja-pekerja mereka, rebat atau potongan 100 peratus akan diberikan untuk semua perbelanjaan keraian.

Beliau berkata langkah itu dibuat untuk memberi keutamaan kepada perspektif keluarga dalam pembangunan sosioekonomi negara.

Katanya ia selaras dengan Gerakan 1Malaysia Family First di bawah Strategi Lautan Biru Kebangsaan yang dilancarkan pada 17 Jun lepas menerusi pelaksanaan Dasar Keluarga Negara.

"Kementerian amat menitikberatkan pengukuhan isntitusi keluarga kerana ia merupakan kunci kepada kejayaan sesebuah negara" katanya.

Beliau juga memberitahu bahawa kerajaan sedang memastikan kumpulan wanita yang kompeten untuk diketengahkan sebagai Ahli Lembaga Pengarah di Syarikat Awam Tersenarai (PLC) selaras dengan keputusan kerajaan untuk melaksanakan Dasar Sekurang-Kurangnya 30 Peratus Wanita di peringkat pembuat keputusan dalam sektor korporat.

Katanya bagi ke arah itu Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat (KPWKM) telah melaksanakan inisiatif Program Pengarah Wanita bertujuan meningkatkan pengetahuan serta kemahiran kritikal golongan tersebut dalam melaksanakan peranan sebagai Ahli Lembaga Pengarah menerusi kaedah latihan yang berstruktur dengan mengambil kira kemahiran teknikal serta sifat terpuji.

Beliau berkata disasarkan seramai 200 orang pengarah wanita akan dilatih menjelang bulan Disember ini.

"Setakat ini, seramai 20 orang pengarah wanita yang berkaliber telah dilatih pada Februari lepas dan siri selanjutnya akan diadakan pada bulan depan," katanya.

Najib berkata selain itu satu daftar Ahli Lembaga Pengarah Wanita juga telah beroperasi pada April lalu sebagai sumber calon wanita korporat yang kompeten dan sesuai untuk dilantik di dalam PLC.

Di samping itu beliau berkata KPWKM dan TalentCorp sedang mengadakan program untuk mengenal pasti peluang pekerjaan yang sesuai kepada wanita profesional termasuk membangunkan micro-site, satu pangkalan data khusus bagi wanita profesional yang ingin kembali bekerja.

Beliau berkata micro-site yang bakal dilancarkan pada bulan depan itu akan berperanan untuk memadankan golongan berkenaan dengan syarikat-syarikat yang mempunyai insentif dan kemudahan sokongan.

Katanya bagi syarikat-syarikat terbabit, kerajaan akan memberikan insentif potongan cukai berganda ke atas perbelanjaan latihan mulai tahun taksiran 2013.

Dalam perkembangan lain Najib berkata seramai 80,597 orang telah menyertai Program 1Azam bagi tempoh Januari 2011 hingga 30 April lalu dan jumlah itu di jangka mencapai 100,000 orang menjelang akhir tahun ini.

"Program ini telah menampakkan keberkesanannya berdasarkan kepada jumlah penyertaaan khususnya daripada senarai e-Kasih dan penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat meliputi kawasan bandar dan luar bandar," katanya.AD

ADUN DAP R.S.RAYER TAK PEDULI RAKYAT YANG MENGUNDINYA? @HishammuddinH2O


Aduan masyarakat setempat mendakwa bahawa adun DAP YB. R.S.N Rayer - ADUN Seri Delima, Pulau Pinang tidak mempedulikan pengundi yang telah mengundinya pada PRU 12 yang lalu.Inilah sikap pemimpin yang dok ada kat Penang nie.Tugas mereka hanya nak memburukkan Kerajaan BN yang memerintah akan tetapi kawasan sendiri bukan depa ambil peduli.......Aduan rakyat MKP ambil dari Utusan: 
Saya ingin membawa kepada kadar jenayah yang semakin meningkat di kawasan Taman Tun Sardon dan Minden Heights di Pulau Pinang 
Baru-baru ini, rumah kawan baik saya di Minden Heights telah dipecah masuk. Bagaimanapun pihak polis tidak membuat sebarang tangkapan atau memberikan apa-apa maklumat lanjut berhubung kes itu. 
Selain itu, terdapat banyak cerita kes ragut yang berlaku setiap hari dan mangsa ragut yang dicederakan dan sekali lagi, pihak polis gagal untuk bertindak mengenai perkara ini.
Apa yang lebih membimbangkan ialah terdapat rumah setinggan di sekitar kawasan ini yang mempunyai pendatang perumahan haram dan pengedar dadah yang diketahui tetapi tiada tindakan diambil untuk menghentikan masalah ini. 
Kebanyakan penduduk di Taman Tun Sardon di mana saya tinggal menyedari tindakan mereka dan membuat laporan ke pihak polis berulang kali tetapi tiada tindakan yang diambil. Beberapa pendatang haram dan pengedar dadah dikenali tinggal di kawasan Gelugor. 
Selain itu, penduduk-penduduk di Taman Tun Sardon juga hairan mengapa YB. R.S.N Rayer - ADUN Seri Delima, Pulau Pinang, salah seorang ahli parti yang memerintah Pulau Pinang yang mempunyai keluarga di kawasan Gelugor tidak mengambil sebarang usaha untuk menghapuskan kes-kes jenayah ini. 
Beliau pasti menyedari kes-kes ini melalui ahli keluarga beliau. Saya juga difahamkan bahawa beberapa penduduk di Minden Heights telah menemui beliau berkaitan isu ini tetapi masih tiada penyelesaian. 
Kami sebagai penduduk di kawasan ini sentiasa hidup dalam ketakutan tetapi kami tidak mempunyai kuasa untuk melakukan sesuatu sekiranya pihak polis dan ADUN sendiri tidak membuat apa-apa.UM
MKP Ayat Sempoi :Harap Datuk Seri Hishammuddin tolong tengok sikit anggota Polis yang dimaksudkan oleh pengadu?

@NAJIBRAZAK RASUAH PEMANDU TEKSI?


Belum pun selesai dengan kontroversi menghina Sultan Johor berhubung pembidaan nombor plat pendaftaran WWW 1, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini menganggap insentif berjumlah RM35 juta melalui Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1MA) yang diumumkan Perdana Menteri semalam sebagai 'satu rasuah yang amat dasyat'.


Bekas Menteri Besar Perak itu turut menyifatkan Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin yang terdesak sehingga sanggup merendahkan dirinya untuk meraih undi kira-kira 70,000 pemandu teksi di negara ini.

"Ini satu rasuah yang amat dasyat. Saya cukup kesian kepada Datuk Seri Najib sebenarnya. Sampai ke tahap merendahkan dirinya pergi ke pihak 70,00 pemandu teksi. Ini satu rasuah yang terlalu jelas," katanya.

Perdana Menteri pada semalam mengumumkan baucar bernilai RM520 seorang kepada 66,538 pemandu teksi seluruh negara untuk menggantikan empat tayar di bawah inisiatif program TR1Ma.

Katanya, langkah tersebut sebagai usaha menjaga kebajikan pemandu teksi selain memastikan keselamatan para penumpang.

Nizar dalam pada itu turut mempersoalkan tindakan kerajaan Persekutuan yang sebelum ini memberi permit teksi kepada syarikat teksi sehingga menyebabkan golongan itu sukar untuk mendapat keuntungan.

Beliau menuduh syarikat teksi yang terbabit menerima permit sebelum ini adalah "kroni Umno".

"Saya berasa aneh kenapa syarikat-syarikat yang diberikan lesen, kadangkala sehingga dua atau tiga puluh lesen. Syarikat ini adalah kroni-kroni Umno," katanya lagi.

MKP Ayat Sempoi : Lahanat musibat punya Nizar nie,,,Patut dikenakan tindakan kerana suka menghina kebaikkan orang demi mencapai "Politic Millage"

Monday, June 25

TAHNIAH MYMASSA : DEDAHAN TELAH MENGUGAT SINGPORK?


Tahniah MKP ucapkan kepada blogger MYMASSA yang telah mengugat senario politik singapura dengan penglibatan ahli politik negara Singapura.Berikut adalah artikel berkenaan.

Akhirnya AIDCNews mendedahkan tiga nama Diplomat asing yang menceroboh hal ehwal negara kita. Mereka adalah seperti yang berikut:

  1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.
  2.  Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
  3.  Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.Kita meminta supaya pihak kerajaan memandang serius perkara ini dan memanggil Duta negara tersebut dan menghantar Nota Bantahan.
Sebagai tiang penting dalam parti, Pergerakan Pemuda UMNO diharap turut menghantar surat bantahan dan membuat bantahan di hadapan Kedutaan Singapura. Campurtangan secara terang-terang yang dilakukan oleh para Diplomat mereka tidak boleh diterima. Para NGO seperti Perkasa, Pekida dan sebagainya perlu maju ke hadapan!

Dahulu kita ada Singa UMNO allahyarham Syed Albar yang amat menakutkan Lee Kuan Yew itu, dan juga allahyarham Datuk Harun Idris yang merimaskan Dap. Kini, walaupun Ketua Pergerakan Pemuda UMNO YB Datuk Khairy Jamaludin menggunakan pendekatan steady, smart dan bijaksana, namun bantahan perlu juga dibuat di Kedutaan Singapura.

Jika tiada sesiapa membuat bantahan, Singapura akan kata macam-macam. Singapura akan kata Polis Malaysia lembik, Undang-Undang Malaysia senang dilanggar, Lihatlah Slide Sukarelawan PAP di atas sedang mengkursus sukarelawan PAP untuk membantu DAP dalam PRU13 nanti! Ini gambar-gambar penting http://mymassa.blogspot.com/2012/06/wikileaks-gambar-persediaan-singapura.html

Isu keselamatan negara perlu tiada kompromi. Jika Diplomat-Diplomat itu melakukan perkara yang sama di Indonesia atau Thailand agaknya apakah nasib mereka itu?

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive