Saturday, July 7

Terima Kasih Semua, Selamat Tinggal.


Setiap yang bermula pasti ada akhirnya,MKP ucapkan Jutaan terima kasih kepada semua pembaca serta rakan-rakan blogger mahupun dari Pro BN dan Pakatan Rakyat.Jika ditakdirkan inilah kesudahanya.Selamat Maju Jaya kepada semua.



Friday, July 6

Betty Chew Singa Jadian Kepada Guan Eng?


Pada 4hb jam 4.50 petang wartawan The Star berjaya menghubungi Phaik Kheng, wanita yang bertugas di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang dan konon dikasari oleh Betty Chew isteri Lim Guan Eng sehingga ditukarkan atas sebab-sebab misteri.Sehingga kini Guan Eng masih menafikan benda nie.

Apabila wartawan menanyakan perhubungan beliau dengan LGE, beliau enggan menjawab dan hanya menyatakan berkali-kali ingin bergegas pulang atas sebab-sebab keluarga. Beliau tidak menjawab 'YA' atau pun 'TIDAK' dalam lain perkataan tidak menafikan langsung. Ini akan memberi kebebasan kepada rakyat untuk membuat pelabagai tafsiran tentang skandal ini terhadap pemimpin DAP,Lim Guan Eng.

Dalam perkembangan yang sama kelmarin di dalam sidang Dewan Undangan Negeri Melaka pula Betty Chew pula menyinga naik angin mengangkat spanduk tulisan besar Cina merah dengan perkataan “Shame On You Gan Tian Loo!!” dan juga menyembur Speaker Dewan Datuk Wira Othman Mohamad “Shame On You Datuk Speaker”. “Shame On You” atau dalam perkataan Melayu “Muka tak Malu”.

Mungkin “Muka Tak Malu” ini ditujukan juga sebagai ‘warning’ kepada Cik Gu Phaik Kheng supaya jangan menganggu suami orang. Itulah betapa garangnya Betty Chew isteri Lim Guan Eng yang juga menantu Lim Kit Siang.

Apapun kesingaan Betty Chew harus dipersalahkan . Lelaki kalau dibiarkan bebas tidak dikawal atau ‘diqueen controlkan’ akan menjadi liar kejantanan mereka. Sejarah mengajar segala-galanya seperti maharaja China yang terkenal dengan ribuan gundik. 

Malah yang bertambah risau dan dibimbangi Betty Chew lagi apabila Lim Guan Eng dikelilingi oleh watak-watak seperti Anwar Ibrahim dan semestinya lah beliau minta disimpangkan dari menjadi seperti isteri Anwar, Wan Azizah.

Sebab itulah apabila nampak sahaja bunga-bunga yang sedang berputik ‘she has to make a full stop’. Sebelum nasi menjadi bubur. Kepimpinan lelaki DAP haruslah Bersih kejantanan mereka.
Walupun beliau amat sayang kepada suaminya Lim Guan Eng tetapi seperti kata Melayu ‘harap-harap percaya tidak’.

Mansor Penipu Mengatakan Pulau Pinang Tidak Selamat? @PDRMsia


Dakwaan tentang negeri Pulau Pinang tidak selamat ternyata tidak benar apabila ia dibuktikan dengan satu 'ujian' di tengah bandar itu, semalam.

Pengerusi MCA Cawangan Komtar Baru, Lim Cheng Hee berkata, ujian dibuat ke atas sebuah kiosk Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang terletak berhadapan dengan Komtar bertujuan untuk menguji kepantasan polis bertindak jika berlaku sebarang insiden jenayah.

"Ternyata dakwaan mengatakan polis tidak menjalankan tanggungjawab mereka tidak benar. Ini dapat dibuktikan dengan ujian yang mana polis hanya mengambil masa tiga minit untuk sampai ke sini setelah saya membuat aduan menggunakan kiosk PDRM ini.

"Ujian ini juga dibuat adalah untuk menangkis dakwaan kerajaan negeri yang mengatakan Pulau Pinang tidak selamat berikutan polis tidak menjalankan tanggungjawab mereka," katanya kepada media.

Menurutnya, terdapat empat buah kiosk PDRM di Pulau Pinang iaitu dua buah di Jalan Penang dan masing-masing di Persiaran Gurney dan hadapan bangunan Komtar.

Lim berkata, tindakan tersebut dibuat bagi menyangkal dakwaan Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman yang mendakwa Pulau Pinang tidak selamat berikutan tiada tindakan polis berhubung serangan yang dilakukan oleh ahli Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng di Teluk Bahang tempoh hari.

“Saya harap agar pihak polis sentiasa peka dengan aduan yang dibuat oleh orang awam dan mengekalkan prestasi mereka dengan memberi khidmat yang baik kepada rakyat khususnya di Pulau Pinang ini. Terima kasih kepada polis kerana komited dengan tugas yang dipertanggungjawab,” kata lagi.

Aduan awam yang diterima melalui kiosk PDRM akan disalurkan ke Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) dan kemudian akan disalurkan kepada anggota kawasan terlibat melalui ‘walkie talkie’.

APA CITA RUMAH URUT PULAK NIE?




Nampaknya kegiatan rumah urut seperti sukar dibendung lagi di negeri ini walaupun sebelum ini Kerajaan Selangor mewar-warkan kononnya akan membanteras habis-habisan.

Buktinya Pergerakan Pemuda UMNO Selangor hari ini mendedahkan wujudnya rumah urut yang menawarkan perkhidmatan seks di Bandar Baru Bangi.

Ketuanya, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata Bandar Baru Bangi ini sebelum ini satu kawasan yang suci namun hari ini, didapati sudah terdapat kedai (rumah urut) yang menawarkan perkhidmatan seks.

“Ini satu kejutan kepada masyarakat di Bangi yang kita tahu bahawa rata-rata masyarakat di sana orang Melayu, beragama Islam dan perkhidmatan seks di kedai tersebut sudah menjadi bualan orang ramai.

“Namun tiada apa-apa tindakan dari Pihak Berkuasa Tempatan dan kerajaan negeri untuk menutup atau menyita premis berkenaan. Saya rasa kalau Bandar Baru Bangi pun boleh wujud rumah urut yang menawarkan perkhidmatan seks dibuka dengan sewenang-wenangnya, tidak mustahil di kawasan lain, lebih banyak rumah urut sebegini dibuka dengan lebih mudah,” ujarnya yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO bahagian Serdang.

Jelas tegas beliau kerajaan negeri pimpinan Pakatan Pembangkang seperti menutup sebelah mata kewujudan rumah-rumah urut sebegini.

“Ahli Majlis sepatutnya mengambil tindakan tegas terhadap rumah kedai tersebut kerana perkara-perkara sebegini akan merosakkan minda dan sosial khususnya kepada anak-anak muda di kawasan Bangi ini”, katanya. -MediaUMNO

MKP Ayat Sempoi :Khalid makin gagap la lepas nie rumah urut taiko Ronnie Liew.Sapa berani bangkang masuk longkang nanti.

MUSANG BERBULU AYAM KINI PANAS DENGAN @PDRMsia


Sikap pembangkang yang akhir-akhir ini suka sangat 'mendedahkan' dokumen-dokumen yang diketegorikan sulit merisaukan berbagai pihak. Ramai bimbang takut-takut ada pihak ketiga yang sanggup 'kompromikan' dokumen rahsia tersebut demi mengugat keselamatan dan ketenteraman awam.

Ia boleh bermula dengan dokumen rahsia tender dan tidak mustahil jika dibiarkan akan merebak sehingga ke dokumen rahsia negara pulak.

Lebih-lebih lagi semua pendedahan ini membabitkan orang politik dengan kepentingan politik murahan menjadi agenda utama mereka.

Menyedari kebimbangan itulah barangkali pada Rabu, polis menubuhkan pasukan khas menyiasat pendedahan dokumen tender kontrak sambungan projek transit aliran ringan (LRT) Ampang yang dikelaskan sebagai rahsia kerajaan seperti tersiar dalam sebuah portal berita.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata laporan polis telah dibuat beberapa individu kementerian berkaitan di Putrajaya semalam mengenai penyiaran maklumat projek tersebut.

"Pengadu mendakwa beberapa dokumen tender telah didedahkan kepada pihak yang tidak berhak melalui portal berkenaan. Maklumat serupa sering dimanipulasikan oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab untuk kepentingan diri," katanya.

Mohd Bakri berkata polis memandang serius perkara tersebut kerana pendedahan dokumen yang telah dikelaskan sebagai rahsia kerajaan itu secara tidak langsung boleh menjejaskan kepentingan negara.

"Kita akan menjalankan siasatan secara telus dan menyeluruh mengikut Seksyen 8 (1) (i) Akta Rahsia Rasmi 1972. Sekiranya dapat mengenal pasti pihak terlibat, mereka akan didakwa di mahkamah.

"Mereka yang disabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak kurang setahun dan tidak lebih daripada tujuh tahun," katanya sambil menambah kata bahawa siasatan akan tertumpu pada bagaimana kebocoran maklumat itu berlaku dan sama ada ia melibatkan 'orang dalam'.

Katanya, siasatan akan dilakukan terhadap portal yang mendedahkan tender kontrak sambungan projek terbabit.AD

MKP Ayat Sempoi : Patut benda nie dah lama buat,tapi tak mengapa daripada tak buat langsung.Kepada yang berkenaan lepas nie dedahkan lagi rahsia Kerajaan Malaysia dah lah makan gaji dengan Kerajaan lepas tue mengkhianat pulak apa punya manusia nie.

VIDEO RASUKKAN MISTERI MAKAM NIKE ARDILA?


Siapa yang tidak mengenal Nike Ardila, penyanyi cantik yang popular di era 90-an. Walau sudah meninggal lama, penyanyi asal Ciamis,Bandung Jawa Barat, sehingga kini masih ramai peminatnya memujanya.

"Nike tetap ada di hati," begitu kata peminat Nike.

Kecintaan peminat Nike terlihat dalam suasana di Museum Nike Ardila di daerah Cipamokolan, Bandung, Jabar. Museum itu tidak pernah sunyi dari kunjungan penggemar penyanyi idola 90-an itu.

Sejumlah barang pribadi Nike, seperti seragam sekolah, kostum bernyanyi, foto, kaset, piagam penghargaan, hingga pintu mobil yang dikendarai Nike saat kecelakaan menimpa tersimpan rapih di museum itu.

Biasanya Museum Nike ramai dikunjungi saat memperingati hari lahir Nike dan hari kematiannya. Museum ini dibuka setiap hari. Yang datang ke muzium ini dari semua lapisan masyarakat, tidak terkecuali murid taman-kanak.

Yang MKP nak ceritakan ialah berkenaan video yang agak mengerunkan dan menyeramkan.Kena pulak pada waktu pagi begini buatkan tegak bulu roma tengkuk dibuatnya.Pembaca boleh melihatnya sendiri video dibawah:


MKP Ayat Sempoi : Sesekali main cerita seram nie menakutkan jugak.

Thursday, July 5

PKR PUNYA ANGKARA,VIDEO CALL ME BABY?


Apa dah jadi dengan anak Pulau Pinang.Sampai macam nie depa punya kerenah nak salahkan sapa?Takkan nak salahkan Kerajaan yang dulu.MKP sedih dengan keadaan masaalah sosial yang melanda anak melayu Pulau Pinang.DAP Pulau Pinang memang nak menghancurkan secara halus keperibadian Melayu yang ada seperti mana berlaku di Singapura.Melayu harus Pulau pinang harus sedar dengan serangan ini.MKP berharap sangat artikel ini boleh menyedarkan kita semua....video dibawah untuk tatapan semua.


APA DAH JADI DENGAN E-MAIL 1MALAYSIA?


Mungkin semua sedia mengenali syarikat yang mendapat projek emel 1Malaysia sebelum ini, iaitu Tricubes. Dengan pelbagai kontroversi, kini Bursa Malaysia menyatakan yang mana sekuriti syarikat tersebut akan digantung bermula 11 Julai ini, disebabkan oleh syarikat tersebut tidak dapat menunjukkan ia boleh kembali menguntungkan.

Sebelum ini, pada bulan April tahun lepas, Tricubes telah mendapat projek emel 1Malaysia, dan Tricubes mengatakan mereka akan melabur RM50 juta padanya. Walaubagaimanapun, projek tersebut yang dikatakan memudahkan perhubungan antara kerajaan dan juga orang awam itu seperti tidak mendapat sambutan hangat, dan bilangan yang berdaftar dengan perkhidmatan tersebut masih lagi tidak diketahui lagi.

Daripada apa yang diketahui buat masa ini, Pemandu (Performance Management & Delivery Unit, Jabatan Perdana Menteri) mengatakan Tricubes akan terus kekal menguruskan projek emel 1Malaysia dan dipantau oleh mereka.

MyEmail, nama projek emel 1Malaysia daripada Tricubes itu turut sama menyertakan beberapa rakan kerjasama dalam menarik minat pengguna mendaftarkan perkhidmatan tersebut. Namun, apabila kami menghubungi salah sebuah syarikat yang terlibat sebagai rakan kerjasama, dan bertanya akan pulangan daripada kerjasama tersebut, mereka mengatakan tiada sebarang pulangan yang didapati, malah sejak dilancarkan sehingga ke hari ini, tiada sebarang pelanggan yang datang daripada perkhidmatan tersebut.

Sebelum ini juga, Jabatan Pendaftaran Negara bersama-sama dengan beberapa agensi memperkenalkan perkhidmatan myIdentity, sekaligus membuatkan ramai yang masih tertanya-tanya apakah perkhidmatan emel 1Malaysia ini masih relevan ataupun tidak kepada pengguna tempatan.

KOMEN MKP : Ada lagi yang menyusahkan rakyat dengan membuat kerja sekerat jalan.berikut adalah kenyataan PM mengenai E-mail 1malaysia.
“Sebelum saya tidur, biar saya jelaskan bahawa e-mel 1Malaysia adalah projek sektor swasta. Ia tidak membabitkan wang awam dan keseluruhannya adalah sukarela,”
Itu adalah kenyataan Perdana Menteri berkenaan samada projek email 1 Malaysia ini menggunakan wang kerajaan atau tidak.tetapi perlu diingat,pemegang saham kedua terbesar Tricubes Berhad adalah Commerce Technology Ventures Sdn Bhd, iaitu Private Equity Fund yang ditubuhkan Bank Negara bersama Commerce Group (atau Bumiputra-Commerce Holdings Berhad Group).

Menurut maklumat Bursa Malaysia, Tricubes telah disenaraikan sebagai status BN3 dan perlu mengetengahkan program penstrukturan kewangan, atau berdepan dengan nasib “delist“.


Selain itu, menurut laporan kewangan 2010 Tricubes, syarikat ini telah mengalami kerugian bersih sebanyak RM3.35 juta (RM3,346,752). Meskipun Tricubes memohon agar Bursa Malaysia mengecualikan dirinya daripada peraturan GN3, namun Bursa Malaysia enggan meluluskan permintaannya.

Menurut peraturan GN3 di Bursa Malaysia, Tricubes perlu mengemukakan satu rancangan penstrukturan semula kewangannya dalam tempoh 12 bulan, bermula 29 Oktober 2010 (tarikh dimasukkan ke status GN3). Malah, rancangan tersebut perlu diluluskan Bursa, malah dilantik penajanya dalam masa tiga bulan, dan menghabiskan program penstrukturan semula dalam masa enam bulan selepas diluluskan Bursa.Jikalau Tricubes gagal mematuhi mana-mana peraturan, maka Bursa Malaysia boleh menghentikan sementara jual-beli saham syarikatnya, dan kemudian menarik penyenaraiannya (delist).

MKP Ayat Sempoi : Berkata benar walaupun ianya pahit untuk ditelan.Siapa harus dipersalahkan?

GAMBAR UNCLE SEEKERS DIGARI?


Gambar dari Sinar Harian yang MKP cilok.Sapa yang bersama uncle ni? Cun jugak ek?Kini apa yang telah dilaporkan disahkan oleh Sinar Harian dan pihak Polis.Uncle ditahan kerana penyiaran artikel dalam blognya baru-baru ini, yang dikatakan berunsur provokasi, hasutan dan mengaibkan Sultan Johor.Artikel sebelum ini klik

UNCLE SEEKER DITAHAN POLIS?

Dari semalam MKP memerhati dan mengikuti perkembangan terkini uncle seekers nie?Kini apa yang telah dilaporkan disahkan oleh Sinar Harian dan pihak Polis.Uncle ditahan kerana penyiaran artikel dalam blognya baru-baru ini, yang dikatakan berunsur provokasi, hasutan dan mengaibkan Sultan Johor.

Polis menerima tujuh laporan polis ke atas pengendali laman blog itu sejak 13 Jun lalu.Turut ditahan seorang perempuan berusia 26, dikenali sebagai Siti Nadhirah Mohd Zain.Kedua-dua yang ditangkap untuk siasatan lanjut bersangkut kes di bawah Seksyen 8(1) (d) Akta Rahsia Rasmi 1972.Tangkapan ke atas mereka telah dilakukan semalam, lebìh kurang 9.45 malam di Tol Senawang, Seremban, Negeri Sembilan.

MKP Ayat Sempoi : Kita tunggu apa kesudahan cerita ini.Mungkin suatu hari nanti MKP dapat bertemu dengan Uncle Seekers.

MCA KURANG AJAR?



Standard la putaq belit dari lidah bercabang Ah Beng apabila kena kat muka dia.Salahkan MCA dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang telah dibuat kerana menimbulkan kisah skandal lamanya.Siap buat sidang media dan riaksi yang nampak macam budak tadika apabila kena pulas telinga.MKP nak tanya kepada pembaca pernahkan BN atau MCA buat macam Guan Eng?Sepanjang pengamatan MKP tak pernah.Persoalanya kenapa Guan Eng tak manjawab persoalan yang di timbulkan? 

Skandal yang membabitkan Ketua Menteri Pulau Pinang heboh diperkatakan pada ketika ini hingga membuatkan isteri Lim Guan Eng sendiri tidak dapat menanggung akibat dari perkara tersebut.

Semalam, bekas menteri kesihatan, Datuk Seri Chua Soi Lek pula mencabar Lim untuk membuat pengakuan seperti yang berlaku kepada beliau satu masa dulu.

Presiden MCA itu menyifatkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak seberani beliau yang mengaku silap dan sanggup menanggung akibat daripada skandal seksnya dahulu.

"Mungkin Ketua Menteri Pulau Pinang tidak seperti saya yang ada keberanian moral dan politik untuk bertanggungjawab dan menanggung akibatnya," kata.

Chua merujuk kepada dakwaan hubungan sulit melibatkan Lim dan seorang bekas pekerja perempuan di pejabatnya.

Chua membuat kenyataan itu beberapa jam selepas Lim menafikan dakwaan mempunyai hubungan sulit dengan bekas pekerjanya seperti didakwa Pengerusi MCA Melaka Gan Tian Loo.

Lim hari ini mencabar dakwaan itu diulang di luar Dewan Undangan Negeri (DUN) supaya beliau dan isteri dapat mendakwanya di mahkamah, sekali gus membuktikannya "bukan seperti Chua".

Empat tahun lalu, Chua mengaku sebagai lelaki yang dirakam perlakuan seksnya dengan kamera litar tertutup secara sembunyi dengan seorang perempuan.

Beliau meletak jawatan sebagai menteri Kesihatan, naib presiden MCA, pengerusi MCA Johor dan ketua MCA Batu Pahat selepas itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Chua mencabar Lim mengaku salah, meminta maaf dan meletak jawatan daripada semua tugasnya jika tuduhan itu benar.

Chua juga berpesan agar Lim tidak menggelabah apabila diminta memberi komen tentang tuduhan itu jika tiada apa-apa untuk disembunyikan.

"Saya tidak bersembunyi daripada isu itu, bolehkah beliau lakukan perkara yang sama?" cabar Chua kepada Lim.

ABBY ABADI PASTI MENYESAL LEPAS NIE?


Abby pun dah sebut nak masuk pas sebab nak cari pengganti..Sebab tu lebai lebai pas sanggup bersaing nak tunjuk kejantanan masing masing..


Abby abadi kini telah diserang secara bertali arus didalam alam maya.Apa nak buat itu adalah trend terkini pembaca blog.Abby tahu apa yang bakal dihadapinya namun jika dipikirkan secara positif ini telah memberikan publisiti percuma kepadanya.

dah sudah sampai macam nie dah kuar apa cer?

GUAN ENG TERUS DISERANG OLEH PEMUDA BN?


Kegagalan Ketua Menteri, Lim Guan Eng menjelaskan berkenaan penjualan tanah milik kerajaan negeri yang sepatutnya dibangunkan untuk perumahan rakyat Taman Manggis Fasa Dua di sini membuktikan kerajaan DAP tidak mengambil serius isu rakyat terutamanya golongan berpendapatan rendah.

Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, Oh Tong Keong berkata, walaupun pemuda BN telah menuntut penjelasan dengan cara berhemah melalui memorandum yang disampaikan minggu lalu namun sehingga kini Guan Eng enggan memberikan kerjasama.

Tong Keong berkata, alasan Guan Eng menyatakan saiz tanah yang terlalu kecil untuk pembinaan perumahan rakyat amat mencurigakan kerana sebelum ini kerajaan negeri telah memberikan kelulusan kepada pemaju swasta yang ingin membina beberapa projek pangsapuri mewah di tapak yang lebih kecil.

"Sikap kerajaan negeri ini menunjukkan mereka lebih memberi keutamaan kepada golongan atasan sehingga mengabaikan golongan miskin," katanya.

Dalam pada itu, Tong Keong berkata, walaupun sebelum ini Guan Eng pernah menjelaskan tanah berkenaan telah dijual kepada pihak swasta untuk pembinaan hospital namun tindakan tersebut seolah-olah menafikan hak orang-orang miskin untuk menduduki perumahan rakyat.

Tong Keong turut mendakwa kerajaan negeri juga telah menjual beberapa bidang lagi tanah milik kerajaan kepada pihak swasta untuk pembinaan rumah mewah.

"Sejak mengambil pemerintahan kerajaan negeri tidak ada langsung rumah rakyat, rumah kos rendah yang dibina oleh mereka.

"Pemuda BN menyeru kepada kerajaan negeri agar tidak lagi mengelirukan rakyat kerana rumah-rumah kos rendah sebenarnya dibina oleh pemaju swasta sejak Pakatan Rakyat mengambil alih Pulau Pinang dan bukannya dibina oleh kerajaan negeri," katanya lagi.

5JUTA!!!! BIAR BETUL HARGA KERETA NIE?


Kereta Mael Lambong telah digunakan oleh Mael Lambong (Zizan Razak) sepanjang pengambaran di sekitar Kemaman, Rantau Abang, Dungun di Terengganu juga di Kuala Lumpur. Kereta ini digunakan dalam sebahagian besar filem Mael Lambong yang kini mendapat sambutan cukup mengalakkan dari peminat seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei.

Kereta Mael Lambong ini berkemampuan dalam melakukan aksi drift.

Keaslian:

- 100 peratus asli yang digunakan dalam Mael Lambong.
- Mempunyai geran untuk memudahkan sebarang urusan.

Spesifikasi:

- TOYOTA SOARER E MZ II
- 2,491 cc
- Tahun Buatan : 1982
- Bahan Bakar : Petrol

Syarat Bidaan:
- Bidaan bermula pada 3 Julai 2012, jam 1200 tengahari sehingga 3 September 2012, jam 5 petang.
- Harga bidaan bermula RM 5,000. 00 (Lima Ribu Ringgit Malaysia Sahaja)
- Setiap bidaan mesti disertakan dengan tiket panggung Mael Lambong.
- Pemilik kereta ini ditentukan berdasarkan bidaan tertinggi.

Setiap bidaan perlu DIHANTAR melalui POS ke alamat:
Excellent Pictures Sdn Bhd
Suite E-08-01, Blok E,
Plaza Mont Kiara, 2, Jalan Kiara,
50480, Mont Kiara, Kuala Lumpur

Dalam setiap bidaan yang dihantar, MESTI mempunyai:

1. Nama Penuh
2. Salinan Kad Pengenalan
3. Alamat Terkini
4. Tiket Panggung Mael Lambong
5. Harga Bidaan.

Sebarang maklumat dan informasi, hubungi:

Excellent Pictures
03.6201.5971

Twitter: ExcellentPic_My


P/S 5JUTA TUE KUTIPAN FILEM MAEL LAMBONG HEEE JANGAN MARAH...

Wednesday, July 4

KENAPA ISU AMOI KENA TIKAM DIPERBESARKAN? @PDRMsia


Pelik dan musykil dengan sikap sesetengah dari kita cuba menjadi juara dari segi nak mendapat milage penyebar berita yang pelik-pelik.Berita ini tersebar oleh rakan-rakan kita didalam BBM ,SMS ,WHATSAPP  dan lain-lain.Sepatutnya individu yang menerima berita tersebut sepatut mengesahkan kesahihan berita tersebut sebelum menyebarkan kepada orang lain.Impak dari berita ini boleh menimbulkan panik dikalangan masyarakat Malaysia kerana ianya melibatkan isu perkauman serta nyawa dipertaruhkan.Sedarlah kita hidup didalam masyarakat berbilang bangsa serta sensitiviti ini harus diambil berat.MKP kagum dengan pandekatan yang diambil oleh PDRM kerana pantas menyiarkan dedahan ini;
Hebahan mengenai insiden yang melibatkan beberapa wanita dirompak dan ditikam sehingga mendatangkan kematian di Puduraya, Bukit Bintang dan KLCC sepanjang petang semalam (3 Julai 2012) adalah TIDAK BENAR. 
Daripada semakan yang dibuat, pihak polis mendapati TIADA kes sedemikian dilaporkan berlaku dan dipercayai penyebaran khabar angin tersebut bertujuan untuk mendatangkan ketakutan kepada orang ramai. 
Pihak polis menasihatkan orang ramai agar tidak mudah mempercayai khabar angin yang disebarkan melalui sumber-sumber yang tidak sahih (sms, emel, media sosial dll). 
Sekiranya berlaku sebarang kecemasan, sila hubungi talian hotline PDRM di 03-2031 9999, 03-2266 3333 atau 999.
link FB PDRM

P/s gambar amoi diatas hanya sekadar hiasan.


BODOHNYA @Amenoworld GUNA MODAL BIG MAMA HENTAM PM?


Terdesak mencari bahan untuk memburukkan UMNO/BN blogger pembangkang guna modal sampah dan teknik bunuh diri.Gampang punya modal...

Edit gambar ini sudah menjadi taktik basi mereka untuk fitnah Rosmah dan Najib ....kali ini terus kantoi lagi penipuan mereka.Rosmah hanya YDP Pandu Puteri iaitu penganjur kepada program remaja bukannya seorang Perdana Menteri Malaysia yang difitnah pencacai2 Pakatan .....

Dapat free pahala lagi la Rosmah bila difitnah seperti ini oleh pencacai2 Pakatan ....

Hari ada sebuah blog pro pembangkang yang mengeluarkan satu artikel yang bertajuk Hot: RTM Sahkan Rosmah Mansur PM Malaysia.

Blogger tersebut menulis berdasarkan kemunculan DS Rosmah dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia yang disiarkan RTM semalam yang mana dibahagian bawahnya tertulis EKSPRESI REMAJA BERSAMA PERDANA MENTERI.

Hanya kerana perkataan itu dan gambar yang memaparkan wajah DS Rosmah, dia terus kata RTM sahkan Rosmah PM.

Pada hari Sabtu ini (7.7.2012) akan diadakan satu program yang dinamakan EKSPRESI REMAJA BERSAMA PM di Stadium Negara yang melibatkan Persatuan Pandu Puteri Malaysia. Datuk Seri Najib selaku PM akan hadir dalam program yang agak besar itu.

Kemunculan Datin Seri Rosmah di TV1 yang mana beliau merupakan Yang Di Pertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia, adalah untuk bercakap mengenai matlamat dan tujuan perhimpunan antara remaja-remaja yang menganggotai Pandu Puteri dengan PM yang akan diadakan Sabtu ini.

RTM yang jemput beliau selaku YDP untuk bercakap tentang perhimpunan bersama PM yang akan diadakan itu. Topik yang dibincangkan adalah topik perhimpunan yang bakal diadakan itu dan akan dihadiri oleh PM dan RTM pun letaklah tajuk begitu kerana itu topiknya.

Tak kan nak bincang pasal perhimpunan remaja bersama PM kemudiannya nak letak tajuk masak-masak....

Orang jadi blogger dia pun nak jadi blogger tapi bodohnya boleh tahan jugalah. Kasihan pembaca-pembacanya yang saban hari kena kencing yang paling lawak kononya mendakwa menulis berdasarkan fakta dan sebagainya umpama dok dalam bakul angkat sendiri.Lancau.....

BLOG RIZIQIN (UMB WILAYAH) TELAH HILANG DARI ALAM MAYA?


Semalam MKP telah menerima BBM daripada Riziqin menyatakan berhati-hati dengan serangan virus kelaman blog Pro Kerajaan,semua aplikasi keselamaan telah diaktifkan dan dipertingkatkan untuk menangkis serangan bertali arus itu akan tetapi sayangnya blog beliau sendiri kini telah dikeluarkan dialam maya ini.Kenapa dan mengapa MKP tak dapat kepastian hanya tuan punya blog dapat memberi penjelasan.MKP berharap semua blogger berhati-hati dengan serangan virus terbaru ini.

TERKINI SKANDAL GUAN ENG : BETTY CHEW DIGANTUNG 6 BULAN?



Sidang DUN negeri Melaka di tangguhkan hari ini kerana 5 ADUN dari DAP telah digantung selama 6 bulan oleh Speaker. Keputusan sebulat suara telah dibuat setelah undian di buat sebentar tadi. Adun DAP tersebut yang di gantung ialah, Goh Leong San-Adun Kesidang, Betty Chew-Kota Laksamana (gambar), Lim Jak Wong-Banchang, Teh Kok Kiew-Banda Hilir dan Khoo Poay Tiong-Ayer Keroh.

Kekecohan tercetus sejurus speaker masuk ke dalam dewan, Betty Chew dari Kota Laksamana bangkit dan mempersoalkan isu yang dipaparkan di Utusan Malaysia semalam.Elok lah tue jika benda nie tidak benar masakkan Betty mengamuk dan keluar dewan.


Dan apakah plaster di dahi Guan Eng DAP juga ada kena mengena dengan khabaran skandal panas ini?


Lim Guan Eng DAP mengamuk apabila wartawan bertanya tentang dakwaan skandal beliau dengan seorang wanita yang pernah bekerja di ofis beliau di KOMTAR, Pulau Pinang!

Skandal tersebut telah didedahkan dalam blog Stop The Lies. BACA SINI

Yang kelakarnya ialah Setiausaha Agung DAP merangkap kroni tegar Kit Siang itu begitu cepat melenting dan mengaitkan UMNO!

RAFIZI TERIMA TUNTUTAN 300JUTA DARI NFC?


Rafizi Ramli hari ini memaklumkan bahawa telah menerima surat tuntutan mahkamah daripada Pengerusi Pusat Fidlot Nasional (NFC), Datuk Mohamad Salleh Ismail bersabit dakwaan penyelewengan dana kerajaan.

Surat yang dihantar melalui Tetuan Wan Shahrizal, Hari & Co. antaranya memberi tempoh selama tujuh hari untuk Rafizi memohon maaf dan menarik semula kenyataan yang telah disiarkan media tempatan termasuk menuntut bayaran pampasan berjumlah RM300 juta.

"Ha2 masuk pejbt disambut dgn Letter of Demand (Surat Tuntutan) dr #NFC & Dato Salleh nak saman RM300j," memetik kenyataan beliau menerusi laman blog mikro Twitter pagi ini.

Surat tersebut mendakwa Rafizi telah menuduh Mohamad Salleh yang juga suami bekas Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil sebagai tidak jujur, penjenayah dan tidak boleh dipercayai.

Tomahan yang dilemparkan Rafizi itu telah memudaratkan kehidupan peribadi, perniagaan dan mendatangkan kebencian awam Mohamad Salleh, memetik surat berkenaan.

Laporan Ketua Audit Negara November lalu menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan
berjumlah RM250 juta kepada NFC.

Ia termasuk dakwaan mengenai berlaku penyalahgunaan wang pinjaman yang diperoleh NFC bagi membeli kondominium mewah berharga RM9.8 juta di Lembah Klang.

Shahrizat sebelum ini menegaskan, beliau tiada kena-mengena dengan isu berkaitan NFC.

Ahli perniagaan, Datuk Shamsubahrin Ismail sebelum ini mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan menipu Mohamad Salleh Ismail membabitkan pemberian cek bernilai RM1.755 juta.

Dalam pertuduhan terbaru Shamsubahrin didakwa cuba menipu Mohammad Salleh untuk menyerahkan wang berjumlah RM2.5 juta bagi merasuah pihak polis yang menyiasat skandal NFC.

Tuesday, July 3

NEELOFA DAH BERDAMAI BLOGGER BILA PULAK?


Neelofa atau Neelofa Mohd Nor akui telah menetapkan syarat sebelum Anzalna Nasir bersetuju memohon maaf.

Neelofa berkata dia telah menetapkan beberapa syarat kepada Anzalna sebagai jaminan agar pelakon Indra Joned itu memohon maaf secara ikhlas kepadanya dan bukan dilakukan kerana terpaksa.

Namun Neelofa tidak dapat mendedahkan kesemua syarat-syarat yang ditetapkan, sebaliknya menyatakan salah satu daripada syarat yang diberikan.
"Antara syarat-syarat yang dikemukakan adalah Anzalna tidak boleh menyebut nama saya lagi di mana-mana temuramah atau di laman-laman sosial seperti Facebook dan Twitter, mahu pun di blog-blog serta tidak boleh memanjangkan lagi hal ini," 
Walau bagaimanapun, Juara Dewi Remaja 2010 itu berkata dia berasa lega kerana konflik yang berlaku di antaranya dengan pelakon, Anzalna sejak sebulan lalu akhirnya dapat diselesaikan dengan cara baik.

Malah, permohonan maaf yang diadakan hari ini telah dapat membersihkan semula bukan sahaja namanya malah maruah keluarganya.

"Alhamdulillah, dari awal lagi keluarga saya sentiasa disisi untuk memberi nasihat dan sokongan. Mereka juga ada bertanya mengapa saya masih lagi berlembut hati untuk menerima maaf ini.

"Pada saya, saya lakukan ini dan sanggup terima permohonan maafnya kerana saya tak nak isu ini berpanjangan. Malah, dari awal lagi saya dah ada perancangan di mana jika tuntutan sebelum ini tidak berjaya djawab, saya akan beri peluang dan pilihan untuk dia(Anzalna) meminta maaf secara terbuka.

Kedua-dua bekas Dewi Remaja 2010 ini telah dipertemukan dalam satu sidang media oleh Seniman bertujuan untuk mendamaikan serta menyelesaikan kemelut yang berlaku di antara mereka berdua.

Walau bagaimanapun, selepas berakhirnya sidang media tersebut, kedua-duanya seolah-olah mengelak ketika diminta untuk bersalaman dan begambar bersama, sebaliknya terus bersurai membawa haluan masing-masing.

Neelofa yang sempat ditanya oleh media mengenai tindakkannya itu memberitahu dia hanya mengikut prosedur yang ditetapkan oleh pihak Seniman.

"Apa saja prosedur yang berlaku hari ini adalah kuasa Seniman. Maksudnya mereka tidak mahu adakan sebarang sesi soal jawab dan bergambar kerana tidak mahu perkara ini lebih berpanjangan", katanya.

Dalam pada itu, Neelofa yang akui sudah menerima maaf tersebut dengan hati yang rela itu berkata dia tiada masalah untuk bekerjasama dengan Anzalna selepas ini.

"Kalau saya berpeluang bekerjasama dengan Anzalna selepas ini, saya rasa kisah peribadi kami ini akan saya letak ke tepi dan saya akan pentingkan hasil kualiti kerja dulu. Jika ada pengarah yang mahu kami berlakon bersama dan jalan ceritanya pula bagus, saya tidak ada masalah untuk bekerjasama dengan dia," katanya,murai

MKP Ayat Sempoi : Baguihlah berdamai secara baik tak lelok gaduh lama-lama dunia artis nie bukanya besaq mana pun,Esok lusa jumpa juga?Blogger pun sama klu dpt buat cam nie kan baguih jugak...Dulu mengata kat orang tak main cita artis tapi lanie depa yang lebih sudu dari kuah,mulut penuh taik bila bercakap dan hidung patut mau sumbat K#T#....WTF.

DAP PERLU JAWAB ISU HUDUD OLEH PAS? @cmlimguaneng


Ketua Biro Profesional Muda MCA, Datuk Chua Tee Yong mencabar DAP menyatakan pendirian berhubung pelaksanaan Hudud yang sering dinyatakan oleh pemimpin PAS.

Menurut Chua, walaupun Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkali-kali mengeluarkan kenyataan tersebut namun DAP masih bekerjasama rapat dengan PAS.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai cadangan ADUN Kemelah, Datuk Ayub Rahmat yang mencadangkan Johor menjadi negeri pertama melaksanakan hukum Hudud di Malaysia.

MCA sudah menyatakan pendapat kami di mana sekiranya Hudud dilaksanakan, kami akan keluar dari Barisan Nasional. Lagipun cadangan tersebut hanya dinyatakan oleh seorang ADUN, bukannya dari Menteri Besar, Perdana Menteri ataupun Timbalan Perdana Menteri. Jadi saya tidak ambil berat sangat kenyataan tersebut.

Tetapi sekiranya ia datang dari orang seperti Nik Aziz dan Hadi, ia perlu diambil serius.

"DAP perlu menyatakan pendirian mereka kerana Nik Aziz dan Hadi telah berulang-kali menyatakan untuk melaksanakan Hudud tetapi mereka masih bekerjasama rapat. Yang cakap ini bukannya setakat Ketua Pemuda, tetapi Presiden dan juga Ketua Ulama,kata Chua yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani.

Selain itu, beliau turut mencabar DAP untuk menyatakan pendirian mereka terhadap kenyataan PAS baru-baru ini di mana mereka mendakwa mempunyai pemimpin yang berkaliber untuk menjadi Perdana Menteri.

PAS baru-baru ini menyatakan yang mereka adalah parti yang kuat dan mempunyai strutktur yang lebih baik di dalam Pakatan Rakyat. Mereka juga mendakwa mempunyai calon Perdana Menteri.

Jadi apakah pendirian DAP tentang ini kerana mereka hanya menyebut (Datuk Seri) Anwar (sebagai Perdana Menteri), tambah Chua.

TERKINI: BETTY CHEW LARI KELUAR DUN MELAKA AKIBAT SKANDAL GUAN ENG?


Marah dengan kebebasan akhbar melaporkan kejadian di Dewan Undangan Negeri Melaka pada Isnin, Adun DAP Kota Laksamana Betty Chew Gek Cheng (gambar) bersama empat lagi anggota rakannya dari DAP pada Selasa bertindak keluar daripada persidangan DUN Melaka.

Betty bersama Goh Leong San (Kesidang); Khoo Poay Tiong (Ayer Keroh); Tey Kok Kiew (Banda Hilir) dan Lim Jak Wong (Bachang) bertindak demikian kerana membantah laporan dan penyiaran gambar di dalam akhbar pada Selasa berhubung isu seorang wanita yang dikaitkan dengan suaminya, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.

Sebelum sesi soal jawab bermula, Leong San yang memegang akhbar bangun dan bertanya kepada Speaker DUN Melaka Datuk Wira Othman Muhamad mengapa membenarkan media membuat laporan dan mengambil gambar di dalam sidang dewan berkenaan.

Othman kemudian memaklumkan bahawa perkara tersebut dibenarkan dalam semua sidang dewan dan Parlimen.

Kesemua ADUN berkenaan yang tidak berpuas hati kemudian bertindak keluar dari sidang dewan berkenaan.

Pada sesi penggulungan perbahasan usul membantah perhimpunan Bersih 3.0 dalam persidangan DUN Melaka pada Isnin, Datuk Gan Tian Loo (BN-Duyong) bertanya kepada Betty sama ada beliau mengenali Ng Phaik Kheng yang dikaitkan dengan Guan Eng, namun Betty enggan mengulas mengenai perkara itu.

Sementara itu, dalam sidang akhbar, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata tindakan kesemua ADUN itu menunjukkan pembangkang tidak mengamalkan demokrasi, ketelusan dan bertanggungjawab.

Beliau berkata pihak pembangkang sepatutnya menjelaskan perkara yang dibangkitkan demi kepentingan rakyat.

"Kita tengok banyak kes-kes yang tak bersih di Pulau Pinang, kita pun nak tahu juga dalam sidang dewan.

"Tetapi dia tak nak jelaskan, dia keluar dewan, itu menunjukkan siapa makan cili dia terasa pedas...kalau dia tidak bersalah kenapa dia nak lari," katanya.

Katanya, pembangkang hanya tahu menuduh pemimpin Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai tohmahan namun mengelak daripada menjawab isu yang timbul mengenai mereka.AD

YDP PAS PUKUL GENG PERTIGA DI TELUK BAHANG?


Siapa yang pukul siapa?Gambar diatas jelas menunjukkan YDP PAS kawasan Teluk Bahang memulakan pergaduhan dengan memegang leher ahli PERTIGA kerana geram gambar Guan Eng telah  dikoyakkan dihadapanya.Sampai begitu taksub pencacai Guan Eng?

Berbaju hijau didalam gambar adalah Abdul Samad b. Abd Manaf YDP PAS Teluk Bahang.Heran nin ajaib kerana yang memulakan sentuhan badan adalah YDP PAS itu sendiri dan Wira Perkasa telah disalahkan.

Sudahlah dicekik dileher lepas tue diheret pulak sepanjang jalan.


setelah dilepaskan baru ahli Perkasa datang untuk mententeramkan keadaan dan memujuk ahli Pertiga untuk bertenang.

Kedudukan Guan Eng lebih dari 10 meter dari aksi pergaduhan tersebut mana mungkin dakwaan Guan Eng bahawa Ahli Pertiga telah menyentuh beliau.Apakejadah punya Guan Eng macam nie pun nak menipu.

Guan Eng dalam kenyataannya telah menyalahkan pihak Polis:
Polis Harus Menimbang Semula Sikap Tidak Peduli Terhadap Perkasa Untuk Mengelak Persepsi Awam Bahawa Mereka Membenarkan Taktik Ganas Perkasa Untuk Mengugut Pemimpin PR. 
Kegagalan pihak polis untuk segera menahan ahli-ahli Perkasa yang terlibat dalam keganasan bukan sahaja terhadap orang awam dan wartawan tetapi juga terhadap keselamatan peribadi saya hanya mengesahkan kebimbangan bahawa tingkah laku Perkasa mendapat sokongan UMNO dan BN. Polis harus menimbang semula sikap tidak peduli terhadap Perkasa untuk mengelak persepsi awam bahawa mereka membenarkan taktik ganas Perkasa untuk mengugut pemimpin PR.Guan Eng

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng lidah bercabang menyalahkan Polis dan UMNO sedangkan UMNO tak terlibat langsung. Polis yang telah mententeramkan keadaan,buat apa pulak panggil skuad Polis sukarela menjaga beliau.




TERESA COCK KENA SUMBAT DENGAN K#T#?


Kesian awek DAP nie pada mulanya ingin nak ambil tahu dan membela Taresa Kok akan tetapi kena maki hamun dengan pendemo depan Parlimen nie terus lari lintang pukang macam nampak hantu.Padan muka dengan perempuan nie,Memang patut kena maki macam nie sebab dia sendiri pi serah tengkok sapa suruh.Yang Ahli Perlimen Teresa Kok tak mau jumpa dengan pengundinya kenapa?Takut dengan kebenaran atau sengaja nak main persepsi supaya mendatangkan undi simpati pada PRU13.Terlalu banyak sangat pembohongan yang relah dilakukan oleh DAP nie sampai rakyat Selangor mengamuk. 

Bekas KP JPA : MENDAKWA BELIAU DIPECAT BETULKE?


Inilah kisahnya apabila sudah tidak bersama semuanya pekung dan kisah buruk teman sebantal dilondehkan apa nak buat?dah jadi macam orang politik la pulak depan cakap lain dan dibelakang lain pulak cakapnya...Janganlah buat hal lagi semua telah didedahkan bahawa anda adalah musang berbulu ayam.....

Perkhidmatan Tan Sri Abu Bakar Abdullah, 57, sebagai Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam ditamatkan semalam.

Bagaimanapun, dalam kenyataan tiga perenggan hari ini, Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa tidak menyatakan sebab-sebab perkhidmatan Abu Bakar ditamatkan.

Berikutan kekosongan tersebut, Dr Ali berkata Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (Pembangunan), Datuk Farida Mohd Ali akan menjalankan tugas-tugas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam berkuatkuasa semalam.

Dr Ali berkata, kerajaan sedang menimbang dan meneliti calon yang layak dan sesuai bagi jawatan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam yang baru.

Beliau turut merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima kasih di atas sumbangan dan khidmat bakti Abu Bakar sepanjang 35 tahun perkhidmatannya dalam perkhidmatan awam.

Sementara itu, akhbar Sin Chew Daily melaporkan Abu Bakar mendedahkan bahawa beliau tidak bercadang meletakkan jawatan tetapi sebalik dipecat oleh kerajaan.

Menurut akhbar itu, Abu Bakar dipetik memberitahu Berita Harian bahawa beliau dan keluarganya sedih dengan penamatan perkhidmatan itu.

"Keluarga saya dan diri saya amat sedih berhubung apa yang berlaku. Itu sahaja yang dapat saya katakan, saya tidak mahu berkata lebih kerana bimbang ia disalah tafsirkan," katanya yang dipetik akhbar itu.

Abu Bakar berkata beliau menerima surat memaklumkan perkhidmatannya akan berakhir pada 1 Julai.

VIDEO SEMPOI : KHAIRUL FAHMI aka APEK MENJADI PENGAWAL KESELAMATAN.


Satu video prody telah dihasilkan lakonan penjaga gol malaysia yang pernah menimbulkan kontroversi,bila dilayan agak lawak jugak jalan ceritanya.Tapi yang nie hanyalah part 1 dan pasti ada part2 lepas nie.Pasti ada hikmah bila apek dimalukan sebegitu rupa.....nak tahu lebih tengok ajelah video kt bawah nie.

Monday, July 2

SKANDAL GUAN ENG : BETTY CHEW MENGAMUK?


Gempar apabila Betty Chew ditanya berkenaan skandal yang telah terjadai diantara Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah Pulau Pinang dengan pembantu peribadinya didalam Dewan Rakyat melaka yang bersidang hari ini.Berita ini telah disiarkan di TV3.Nampak jawapan yang mengelirukan dari Betty Chew ini....Kantoi sudah la Betty nie.


Ng Paik Kheng mungkin nama yang kurang dikenali. Dia bukan bintang filem, bintang sukan pun bukan, tapi ada sesuatu mengenai dirinya yang akan menjadikannya popular – walaupun bukan dalam skop popular seperti mana membabitkan artis dan selebriti ternama.

Dihikayatkan bahawa Ng Paik Kheng ada hubungan terlarang dengan seseorang. Siapa orang itu penulis tidak tahu tapi hubungan terlarang itu menyebabkan ADUN Kota Laksamana dari DAP, Betty Chew begitu terganggu dengannya, sehingga sanggup mengambil tindakan sendiri dengan ‘mengacau’ wanita tersebut. Khabarnya, bukan mengacau yang biasa ni, tapi ada sentuhan fizikal juga.

Isu ini sudah menjadi perbualan panas dikalangan inner circle DAP yang rapat dengan Betty Chew.

Asalnya, kita tidaklah berminat dengan masalah apa Betty Chew dengan perempuan tersebut. Tapi sebab ia membabitkan orang politik, maka kita wajiblah mengambil tahu hal yang sebenarnya. Orang politik ni macam orang seni juga, privasinya tu milik rakyat sebab yang meletakkan mereka di puncak kuasa pun rakyat juga.

Lebih-lebih lagi bila dah masuk bab-bab kaki tangan naik ni, sudah tentulah rakyat perlu tahu, paling tidak, apa hal sebenarnya yang berlaku?

Itu satu hal, satu hal yang lain ialah bila maklumat yang kita terima mengatakan, jentera propaganda DAP bersungguh-sungguh untuk menafikan kewujudan perempuan ini. Sehingga ke satu tahap, penulis dimaklumkan gambar dan nama Paik Kheng ini ditukar untuk mengelak identiti sebenarnya dari diketahui orang ramai.

Tapi kita pun hebat juga, kita ada gambar dan nama yang sebenarnya.

Kesungguhan ini semualah yang mencetuskan tanda tanya yang lebih besar. Mesti ada sesuatu yang besar cuba ditutup dari pengetahuan ramai. Sebab, kali terakhir ‘kesungguhan’ sama digerakkan jentera propaganda DAP ialah ketika salah seorang anak Ketua Menteri Pulau Pinang dikaitkan dengan cubaan meraba buah dada seorang pelajar perempuan di Pulau Pinang.

Pokok pangkalnya, jentera propaganda DAP tidak akan bersungguh seperti ini kalau kes itu tidak serius dan boleh menjejaskan parti tersebut.klik

ABBY ABADI KELUARKAN FATWA MENGALAHKAN NIK AZIZ? abby_abadi112





Sila baca dan renung semula status tweet abby_abadi112.

Syahadah adalah dua kalimah suci yang menentukan keislaman seseorang individu.. Apabila seseorang manusia mengucap dua kalimah syahadah, bererti dia telah masuk dalam agama yang suci iaitu Agama Islam. Perbezaan orang islam dengan orang kafir adalah kalimah syahadataini.
Syahadah seseorang muslim boleh terbatal dengan beberapa sebab. Dengan terbatalnya syahadah seseorang muslim bererti ia telah terkeluar ( murtad) dari Islam, agama yang suci. Antara perkara-perkara yang boleh membatalkan syahadah seseorang muslim terbahagi kepada 3 jenis, iaitu:

a) Murtad Iktikad, adalah kemurtadan yang disebabkan oleh iktikadnya ( keyakinannya)

b) Murtad Perbuatan (af'al), adalah kemurtadan yang disebabkan oleh perbuatan.

c) Murtad Ucapan ( Aqwal), iaitu kemurtadan yang disebabkan oleh percakapan.

Ketiga jenis murtad tersebut masing-masing memiliki cabang yang banyak sekali. Oleh sebab itu, kita harus berwaspada dan menilai seluruh perbuatan dan tingkahlaku kita sehari-hari. Seandainya ada ucapan, perbuatan atau iktiqad kita yang sudah mendekati apa yang disebut sebagai garis kemurtadan, maka seharusnya kita bersegera mengucap dua kalimah syahadah dan bertaubat kepada Allah,

A) Murtad Iktikad
Murtad Iktikad adalah kemurtadan yang disebabkan oleh keyakinan dalam dirinya. Berikut adalah contoh-contoh tentang murtad Iktikad.

1. Meragukan adanya Allah
2. Meragukan kerasulan Nabi Muhammad SAW
3. Meragukan Adanya Al-Quran
4. Meragukan adanya Hari Akhirat
5. Meragukan adanya pahala
6. Meragukan adanya seksa
7. Menafikan salah satu sifat-sifat Allah
8. Menghalalkan perkara yang haram
9. Mengharamkan perkara yang halal
10. Menolak kewajipan yang diperintahkan oleh Allah
11. Mewajibkan perkara yang tidak wajib
12. Ingin kembali kepada kafir pada masa akan datang
13. Mengingkari kerasulan salah seorang rasul
14. Mengingkari salah satu huruf Al-Quran
15. Menambah huruf Al-Quran
16. Berkeyakinan masih ada nabi lagi selepas Nabi Muhammad

B) Murtad Perbuatan
Murtad perbuatan adalah kemurtadan yang disebabkan oleh tingkah laku atau tindakan. Berikut adalah contoh-contoh murtad Perbuatan.

1. Menyembah berhala
2. Menyembah matahari
3. Bersujud kepada makhluk

C) Murtad Ucapan
Murtad ucapan adalah kemurtadan yang disebabkan oleh perkataan.

1. Memanggil saudara seagama dengan panggilan ' hai kafir'

2. Memanggil saudara seagama dengan panggilan 'hai nasrani, hai yahudi'

3. Menghina salah satu nama Allah

4. Merendahkan ancaman dan janji Allah


5. Mengucapkan: ( Jika Allah memerintahkan aku untuk berbuat demikian pasti aku tidak akan melaksanakannya)

6. Mengucapkan: ( Jika Allah memindahkan Kiblat ke arah lain, pasri aku tidak akan melakukan solat mengadap kiblat tersebut.)
7. Mengucapkan: ( Jika Allah memberikan aku syurga, maka aku tidak mahu memasukinya)

8. Mengucapkan: ( Jika Allah menyiksa aku, lantaran tidak melakukan solat kerana ketidakberdayaanku seperti sakit bererti Allah berbuat zalim kepadaku.)

9. Mengucapkan: ( Sekalipun para nabi, malaikat dan semua orang Islam menjadi saksi bagiku tentang hal ini pasti aku tidak mahu menerima persaksian mereka.
10. Mengucapkan: ( Aku bebas dari Allah dan bebas dari para nabi, malaikat dan Al-Quran.)
Baca seterusnya klik

MKP Ayat Sempoi : Jangan jadi jahil dan mempermainkan Islam demi taksub kepada parti PAS

KHALID SEMAKIN GAGAP DENGAN ISU FEKAH?


Masa adalah senjata ampuh untuk mendedahkan belang ahli politik. Masa membawa cabaran tersendiri yang menguji sama ada ahli politik terbabit akan mengotakan janji atau setakat bersifat retorik sahaja.

Masa yang dimaksudkan itu telah sampai untuk Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim …tetapi berlalu begitu sahaja tanpa Menteri Besar Selangor itu mengambil sebarang tindakan untuk menyiasat perilaku Setiausaha Politiknya Faekah Husin.

Faekah menggunakan kepala surat Pejabat Menteri Besar untuk menulis dan mencadangkan kepada Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) supaya melantik firma anak saudaranya sebagai panel peguam kepada syarikat kerajaan negeri itu.

Dalam surat itu, Faekah menegaskan kepada Ketua Pegawai Eksekutif PNSB bahawa "peluang HARUS diberikan" kepada syarikat guaman anak saudaranya "selagi ia tidak menyalahi mana-mana peraturan syarikat."

Tindakan Faekah melobi untuk anak saudaranya itu dicemuh oleh kalangan pemimpin PKR sendiri, lebih-lebih lagi kerana pilihanraya umum makin hampir dan isu itu boleh menjadi modal untuk menyerang PKR.

Antara yang lantang mempertikaikan tindakan Faekah itu adalah Adun Sri Muda dan Ketua Penerangan PKR Selangor Suhaimi Shafiei.

Faekah tidak menafikan menulis surat itu. Lebih mengejutkan, Khalid bertindak mempertahankan Setiausaha Politiknya. Menurut Khalid, surat Faekah itu hanya bertujuan untuk memanjangkan permohonan anak saudaranya itu kepada PNSB.

Jawatankuasa Mengenai Keupayaan Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (SELCAT) yang ditubuhkan oleh Khalid tidak mengambil sebarang inisiatif untuk menyiasat sama ada Faekah telah melakukan salah guna kuasa.

Adakah kerana Pengerusi Selcat Teng Chang Khim tidak menerima sebarang arahan?

Pucuk pimpinan PKR harus menasihati Khalid bahawa siasatan harus dijalankan. Lebih-lebih lagi kerana Khalid sendiri mengeluarkan arahan pada tahun 2010 melarang jentera kerajaan negeri mengeluarkan surat sokongan untuk mendapatkan kontrak atau tender awam.

Tindakan beliau mempertahankan Faekah membawa implikasi bahawa bukan sahaja arahan itu dilanggar tetapi Menteri Besar sendiri menghalalkan tindakan pegawai-pegawainya menggunakan kepala surat kerajaan negeri untuk mendapatkan projek bagi saudara mara mereka.

Pada tahun 2010, seorang Ahli Majlis Perbandaran Kelang dipecat daripada jawatan itu dan parti DAP kerana mengeluarkan surat sokongan untuk syarikat milik anaknya mendapatkan tender MPK.

Penggunaan kepala surat Pejabat Menteri Besar untuk mengutip derma bagi PKR juga meyebabkan seorang pegawai Khalid dibuang kerja pada tahun 2008.

Dengan latar belakang sebegitu, sudah tentu rakyat mempunyai asas kukuh untuk sekurang-kurangnya menuntut supaya tindakan Faekah itu diperinci oleh Selcat.

Khalid juga boleh mengarahkan penubuhan sebuah jawatankuasa khas untuk membuat siasatan.

Apapun, pokoknya ialah siasatan harus dijalankan bagi memberi makna kepada retorik Khalid bahawa kerajaan negeri Pakatan Rakyat telus dan tidak pilih kasih dalam menangani rasuah dan salah guna kuasa.

Jangan apabila tiba masa untuk mengambil tindakan wajar, Khalid, Faekah dan pucuk pimpinan PKR sendiri terpinga-pinga memberi segala bentuk alasan semata-mata kerana takut kepada natijah sebuah siasatan yang adil dan telus.

BOLEHKAH ANWAR DIDAPATI BERSALAH KALI NIE?


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dua lagi pemimpin PKR hari ini didakwa dengan satu lagi tuduhan atas dakwaan bersubahat memecahkan sekatan ketika perhimpunan BERSIH 3.0.

Dakwaan baru itu merupakan tuduhan ketiga yang dihadapi tiga pemimpin berkenaan yang sebelum ini didakwa atas tuduhan menyertai perhimpunan haram dan melanggar perintah mahkamah.

Anwar dan dua pemimpin PKR – timbalan presiden Azmin Ali dan bekas anggota majlis pimpinan tertinggi parti itu, Badrul Hisham Shaharin – merupakan antara yang terawal didakwa mengikut Akta Perhimpunan Aman.

Pada 22 Mei lalu, ketiga-tiga mereka didakwa mengikut Seksyen 4(2) akta baru itu kerana terbabit dengan perhimpunan dan melanggar arahan mahkamah antara jam 2.30 petang hingga 3 petang pada 28 April.

Arahan yang ditandatangani oleh majistret Zaki Asyraf Zubir pada 26 April, melarang perhimpunan di Dataran Merdeka dan kawasan sekitar Jalan Sultan Hishammuddin, Jalan Raja dan Jalan Kelab.

Jika didapati bersalah, mereka boleh dihukum denda maksimun sehingga If RM10,000. Anwar dan Azmin menghadapi kemungkinan hilang kelayakan mereka sebagai wakil rakyat jika didenda melebihi RM2,000.

Mereka juga menghadapi pertuduhan lain mengikut Seksyen 188 Kanun Jenayah kerana melanggar arahan majistret.

MKP Ayat Sempoi : banyak kali dah Anwar terlepas tapi kali nie boleh ke dakwa Anwar?

FINAL EURO BARISAN UTAMA ITALI-SEPANYOL


Final antara Itali dan Sepanyol di Kiev pastinya aksi yang dinantikan oleh peminat bola sepak. Sepanyol yang menjuarai Piala Dunia menewaskan Belanda dua tahun lalu dan Euro 2008 berazam untuk memenangi kejohanan ini bagi melengkapkan kejuaraan ketiga dipentas antarabangsa.

Itali pula telah menunjukkan peningkatan disetiap perlawanan Euro 2012 dan menghantar mesej kepada Sepanyol bahawa mereka bukan lawan yang boleh diambil mudah. Kita ikuti pertembungan satu persatu pemain-pemain yang perlu disaksikan pagi ini.

Andrea Pirlo dan Xavi Hernandez
Kedua-dua pemain ini merupakan ‘playmaker’ kedua-dua Negara. Pirlo, 33, merupakan pemain terbaik skuad Azzurri dalam tiga perlawanan Itali di Euro 2012. Berbekalkan teknik ‘passing’ yang tepat dan kebolehan menjaring gol ‘free kick’ merupakan kelebihan utama beliau di samping pengalaman yang luas dalam arena antarabangsa. Xavi juga tidak kurang hebatnya, kebolehan ‘penghantaran mautnya' merupakan satu sebab beliau sering dikawal oleh pasukan lawan.

Cesc Fabregas dan Chellini
Kecewa dengan kebolehan penyerang utamanya, Vicente del bousqe mengharapkan Fabregas untuk mencari gol bagi pihak Sepanyol. Fabregas merupakan pemain tengah berkebolehan mencari ruang kosong antara pertahanan lawan dan terbukti berbahaya dengan dua gol di sepanjang Euro edisi kali ini. Chellini, pemain pertahanan Itali yang lain, perlu memastikan Fabregas dikawal ketat atau gawang Buffon pasti dalam keadaan bahaya.

Mario Balotelli dan Gerard Pique
Kuat, teknik yang bagus, keyakinan yang tinggi dan pergerakan yang sukar dibaca adalah kelebihan Balotelli. Pastinya Pique mempunyai strategi menjinakkkan Balotelli pagi ini atau berhadapan dengan kemungkinan diserang bertubi-tubi oleh Balotelli. Pique juga tidak kurang hebatnya apabila berjaya mengawal Cristiano Ronaldo ketika bertemu Portugal pada suku akhir lepas.

Andres Iniesta melawan Claudio Marchisio
Satu lagi ‘playmaker’ Sepanyol adalah si cilik Iniesta. Pandai mengelirukan pihak lawan, teknik kawalan bola yang bagus dan pergerakan yang bijak akan menyusahkan Marchisio jika beliau tidak berhati-hati. Marchisio perlu bekerja keras untuk mengawal Iniesta dan tidak membiarkan dia menggunakan ruang kosong untuk masuk ke kawasan penalti Itali.

APAHAL PULAK NORA DANISH DIDALAM GELAP NIE?


Gambar terbaru yang MKP dapat semasa berada di Terangganu,Walaupun pertemuan itu singkat akan tetapi memberi seribu makna.MKP peminat setia kepada Nora Danish nie der.Walaupun banyak dilanda kontroversi MKP lihat Nora pandai menangkis segala tomahan serta gossip yang melanda.

Tahniah MKP ucapan kepada Nora Danish nie.Gambar ini untuk tatapan MKP sahaja akan tetapi tak salah jika MKP berkongsi dengan pembaca blog MKP yang budiman dan disayangi.

Sunday, July 1

GUAN ENG PECAH KEPALA DI TELUK BAHANG?


Dalam twitter,seekor biawak mengadu dirinya lebam lebam dipukul wira perkasa,katanya lagi pihak polis membiarkan dirinya diperlakukan dengan sebegitu kejam hingga mendatangkan cedera parah.

Biawak ini mahukan hak asasi dirinya sebagai binatang liar dilindungi oleh pihak polis.Namun malang sekali pihak polis dikhabarkan telah mengesan lidah binatang ini bercabang maka tidak perlu diberi perhatian kerana diketahui memang lidahnya pembelit.


Satu lagi pembohongan Guan Eng kononnya dirinya diserang hingga cedera parah!...report polis la tunggu apa lagi!

Pagi kelmarin 30/6 di Pasar Telok Bahang,20 orang pemuda Perkasa berdemo semasa satu program Ketua Menteri regim DAP Pulau Pinang bersama lebih 200 orang penyokong PAS.


Apa yang menariknya,akibat tidak tahan dengan demo Perkasa,seorang khawarij PAS telah bertindak menyerang pemuda perkasa,mencekik dan memaut leher seorang pemuda perkasa hingga mencetuskan pergaduhan.


Menurut sumber Pisau,tindakan khawarij PAS disebabkan mereka tidak tahan dengan kritikan perkasa yang mengutuk keras tindakan ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP kerana terbukti menindas dan berlaku zalim terhadap bangsa melayu.


MKP Ayat Sempoi :Mana NGO lain yang berani macam Perkasa nie....Ramai yang dok diam lepas tue claim macam macam kata depa buat........Last sekali Perkasa dipersalahkan. 

Dakwaan Pemuda Umno bergolak hanya helah Pas


Khairy Jamaluddin menafikan dakwaan Pemuda Pas Johor berhubung pergolakan yang berlaku dalam pemuda Umno negeri itu.Sebaliknya, beliau menyifatkan dakwaan tersebut adalah cubaan Pas untuk menutup kelemahan parti itu.

Khairy berkata, Pas sebenarnya tersepit dengan kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengenai pembidaan nombor pendaftaran kenderaan oleh Sultan Johor baru-baru ini.

Menurutnya, tindakan itu telah menyebabkan Pas hilang sokongan orang Melayu negeri ini sehingga mereka cuba menimbulkan isu yang sebenarnya tidak wujud dalam Umno.

“Mereka hanya nak tutup kelemahan kerana rakyat Johor terutama orang Melayu telah menolak Pas disebabkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Nizar dan berusaha untuk tutup kelemahan yang telah mereka lakukan.

“Naib Ketua Pemuda saya orang Johor, jadi kita tidak akan biarkan timbul masalah dalam kalangan Pemuda negeri ini. Kalau ada kelemahan kita akan tangani secara berhemah,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Pasir Gudang,semalam.

Hadir sama Ketua Pemuda Umno Pasir Gudang, Rohazam Shah Ahmad dan Naib Ketua Pemuda Umno Pasir Gudang, Roslan Hassan.

Khairy berkata, laporan yang didakwa Pemuda Pas itu tidak tepat kerana sebarang perubahan yang dibuat dalam kepimpinan Pemuda Umno berkisar kepada persiapan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Menurutnya, perubahan yang dilakukan bukan perkara luar biasa kerana rombakan kepimpinan Pemuda yang dilakukan di beberapa buah negeri bertujuan untuk memantapkan parti.

“Saya dah merombak kepimpinan Pemuda negeri di Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Sabah, jadi mungkin negeri lain saya akan melihat pada keadaan, kalau perlu kita akan buat rombakan.

“Johor antara satu negeri yang saya masih lagi pantau, sama ada perlu atau tidak,” katanya.

Berhubung isu undi Pas masuk syurga, Khairy berkata, dalam Umno tidak mengamalkan politik sama seperti Pas yang menjanjikan pahala dan syurga.

Menurutnya, Umno tidak mahu menjanjikan apa-apa yang bukan di dalam kuasanya kerana soal Pas janjikan pahala, dosa dan kepastian siapa yang akan masuk syurga bukan manusia yang menentukan, tetapi ALLAH SWT.

Sebelum itu, dalam satu kenyataan kelmarin, Ketua Pemuda Pas negeri, Suhaizan Kaiat berkata, wujud Kumpulan 16 Ketua Pemuda Umno bahagian yang tidak menyenangi ketua mereka, Mohd Fadil Muskon kerana beliau datang daripada kem Khairy.

Suhaizan berkata, ia juga merupakan antara faktor mengapa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih belum berani membubarkan Parlimen sehingga hari ini.

Dalam kenyataan tersebut juga, Suhaizan turut mendakwa, sifat ‘budak baik’ Mohd Fadil menjadikan beliau tidak disenangi oleh sebahagian Ketua Pemuda Umno bahagian yang mengambil kesempatan daripada projek kerajaan untuk kepentingan peribadi.

SOKONG SYAITAN SELEPAS MASUK PAS? @HairieOthman


MKP tergelak bila Hairi nie kata perjuangan PAS berlandaskan Sunah dan Al-Quran,Depa nie berdasarkan fakta atau pun auta.Yang jelas maklumat yang MKP dapat ada satu Agensi yang membawa artis yang sudah diketepikan dan kurang popular dalam industri tanah air supaya menyertai PAS.Tujuan utama artis nie masuk PAS adalah kerana habuan wang ringgit yang yang telah dijanjikan oleh Agensi terbabit.

Dedahan pada masyarakat umum menyatakan mereka ini masuk PAS adalah bersikap perjuangan serta Islam adalah sikap yang retorik semata-mata.Semuanya kerana wang ringgit yang telah menutup pintu hati mereka mendengar fakta yang sebenar..Apa pun yang telah dibuat oleh Hairi nie tak memberikan impak yang besar kepada UMNO kerana Janji yang tleah diberikan oleh UMNO adalah JANJI YANG DIKOTA.Tidak seperti PAS hanya pandai berjanji tetapi melaksanakan apa yang dijanji belum PASti....inagatan buat Hairi tontonlah video Pok NIk nie supaya anda sedaq apa itu perjuangan PAS yang sebenar.Islam telah dipergunakan untuk tujuan POLITIK

Perjuangan Pas yang berlandaskan al-Quran dan Sunnah adalah faktor utama yang mendorong hero filem Leftenan Adnan, Hairie Othman, 41, mengambil keputusan untuk menyertai parti itu. 
Walaupun mengakui tindakan yang diambil itu berisiko dengan kemungkinan berhadapan ketandusan tawaran berlakon pada masa akan datang, Hairie redha dan menganggap keputusan itu tepat. 
“Apabila saya memilih untuk bersama Pas, ramai rakan artis bertanya kenapa saya mengambil keputusan ini kerana mereka menganggap saya tidak akan mendapat tawaran berlakon lagi. 
“Mereka tanya apa yang saya mahu buat selepas ini. Saya beritahu mereka saya akan keluar berceramah dan saya yakin rezeki ALLAH ada di mana-mana. Saya percaya dan yakin dengan perjuangan berlandaskan Islam adalah benar," katanya yang mengakui keputusan tersebut bukan atas paksaan mana-mana pihak. 
Beliau berkata demikian semasa berucap pada Program Tahlil dan Munajat di Dataran Dahlia, Taman Dahlia JB. -SH
Video nie memang bantai UMNO oleh artis yang MKP maksudkan diatas akan tetapi nak tengok apa yang telah dikatakan oleh Bob Lokman tauke kopi jantan mengutuk UMNO get lose tonton sehingga keminit yang ke 12:10.Rasanya apa yang telah dibuat berbayar.

RAFIZI BAKAL DIMALUKAN,PRASANA TIDAK GENTAR TUDUHANNYA?


Syarikat Prasarana Negara Bhd (Prasarana) bersedia menyerahkan dokumen berkaitan projek rel tambahan Transit Aliran Ringan (LRT) bernilai RM960 juta kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk tujuan siasatan, kata Pengarah Kumpulan Datuk Shahril Mokhtar.

Beliau seterusnya menafikan lawatan SPRM ke pejabat Prasarana itu semalam adalah "serbuan" dan menegaskan pihaknya tidak mempunyai sebarang perkara yang ingin disembunyikan.SPRM datang, dan kita berikan kepada mereka apa yang mereka mahu. Kami berikan semua dokumen yang berkaitan dengan tender LRT Ampang.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli hari ini meneruskan serangan terhadap projek lanjutan LRT Ampang mendakwa SPRM telah merampas dokumen-dokumen penting berhubung pemberian kontrak kepada syarikat George Kent Bhd yang dikaitkan dengan campurtangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Sebelum mereka datang, kami sudah bersedia. Kami tiada perkara yang hendak disembunyikan.

"Beliau (Rafizi) boleh mengatakan apa yang beliau mahu. Ia bukan satu serbuan. Kita telus."

Rafizi telah membuat laporan polis semalam terhadap Perdana Menteri mendakwa wujudnya campurtangan dalam pemberian kontrak yang sepatutnya dianugerahkan kepada Balfour Beatty-Invensys.

MKP Ayat Sempoi : Kalau tak salah apa nak takut serahkan saja apa yang diperlukan oleh SPRM,Lepas nie yang bakal malu adalah Rafizi yang membuat tomahan dan bakal diambil tindakan?

CERAMAH UMMI HAFILDA DIGANGGU AMK?


Pencacai Anwar yang cukup tak tahan lanyakkan Umi Hafilda terhadap pemimpin agungnya Anwar Ibrahim iaitu Ketua AMK Prmtg Pauh ,Amir Ghazali . Beliau yang duduk berdiri dibelakang padang awam dengan beberapa rakannya terus menyalak sekuat hati menjerit nama Umi Hafilda sebagai perempuan fitnah .

Ekoran provokasi ini , kawalan ketat oleh penganjur terpaksa dibuat bagi menjaga keselamatan Umi Hafilda daripada disentuh oleh pencacai dihantar Anwar ini . Tetapi hasrat Amir Ghazali menyalak terus menarik perhatian orang ramai yang hadir lalu menyerbu ke arahnya supaya diberhentikan .

Mereka memberi amaran kepadanya supaya beredar dari kawasan ceramah . Akhirnya beliau terpaksa beredar ..kalau tidak dah kena tumbuk dah ..hahaha

bodyguard pihak penganjur iaitu NGO terpaksa
mengawal kawasan pentas ceramah Umi.

Amir Ghazali dihalau oleh orang ramai & pihak keselamatan
ceramah ..


Saturday, June 30

PARKING KANCIL GUAN ENG PERLU MINTA MAAF?


Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri, Oh Tong Keong menyifatkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) harus dipertanggungjawabkan atas kerugian bersabit keputusan meroboh parkir bertingkat di Bukit Bendera.

Malah Tong Keong menggesa agar Ketua Menteri Lim Guan Eng memohon maaf kepada rakyat di negeri itu kerana telah mengakibatkan pembaziran wang rakyat berjumlah RM5 juta ekoran kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

"Pemuda BN negeri kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab oleh pihak PDC dan MPPP atas pembinaan tapak parkir yang tidak mematuhi syarat akibat tiada pemantauan serius.

"Akhirnya, tapak parkir kini diroboh bernilai RM5 juta di bawah peruntukkan Kementerian Perlancongan, rugi begitu sahaja," kata beliau.

Kontroversi parkir bertingkat Bukit Bendera ditamatkan pada Disember tahun lalu setelah Exco kerajaan negeri mengambil keputusan untuk merobohkan bangunan tersebut dan digantikan dengan bangunan yang baru di mana akan menelan belanja sebanyak RM8 juta.

Malah Guan Eng terdahulu turut mendakwa projek kerajaan Persekutuan itu telah diluluskan pada September 2007 dan diserahkan kepada PDC sebagai agensi pelaksana.

Tong Keong selain itu menuding jari kearah kerajaan negeri Pulau Pinang yang gagal melakukan pemantauan projek itu yang kini terpaksa menggunakan lebih banyak dana awam untuk pembinaan semula.

"Sekiranya, pihak Kerajaan Negeri mengambil langkah dengan pemantauan yang sewajarnya, sudah tentu wang kos RM8 juta dapat dijimatkan untuk melaksanakan banyak rumah kos rendah," katanya lagi.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive