Friday, July 13

WOI GAMBAQ SAPA NIE?


Gambaq agak ganas dan lucah MKP ambil dari FB nasuhafast dakwaan beliau mengatakan bahawa ianya Pemimpin PAS kepastian tidak dapat dipastikan.bagaimana pun lihat kenyataan beliau dibawah.

Gempar !!! Pas & Pakatan Rakyat rakam adengan intimnya
apa nak jadi dengan mereka ni, kalau hebat sangat atas ranjang,
kongsilah sesama rakan sepakatan rakyat, gila kah apa???
jangan plak kata ini kerja umno, sakit, sakit, sakit akal mereka ni,
buat pakatan rakyat di nasihatkan kalau nak send mms lihat dulu dengan
siapa anda sendkan??? dapat kan aku siaplah, aku jual maruah kamu disiber,
biar beringat, biar berakal, kamu ingat jadi pakatan rakyat, kamu boleh buat macam hollywood kah??? -Pemburu Pakatan Rakyat-
MKP Ayat Sempoi : Tengok boleh tapi jangan tiru pelilaku serta aksinya kelak rosak binasa? 

GUAN ENG SALAHKAN #BNYV JIKA DAP GAGAL?


Guan Eng diingatkan supaya tidak mengamalkan budaya menyalahkan pihak lain dalam isu-isu melibatkan kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, sebagai pemimpin tertinggi kerajaan negeri, Guan Eng seharusnya mengakui kesilapan dan berusaha untuk memperbaiki tanpa menuding jari kepada pihak lain terutama kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu.

Khairy berkata, berbeza apabila negeri ini mencapai kejayaan, Setiausaha Agung DAP itu tanpa segan silu mengakui ia merupakan usahanya dan sedikit pun tidak menghargai bantuan BN.


"Dia (Guan Eng) sering salahkan BN dalam segala-galanya, kalau tidak betul salahkan BN.

"Tapi bila pelaburan masuk, jambatan kedua hampir siap, kenapa dia tidak cakap itu kejayaan BN?

"Semua yang buruk disebabkan kerajaan BN lalu tetapi kejayaan dia kata usahanya," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Sukarelawan Pemuda BN (BNYV) peringkat negeri di sini.

Dalam pada itu Khairy berkata, Pulau Pinang adalah negeri pertama melancarkan BNYV dengan sasaran sekurang-kurangnya 200 ahli.

Sehubungan itu, Khairy menjelaskan, Pemuda BN akan memberi penjelasan kepada rakyat menerusi pelbagai cara termasuk media sosial, Internet, risalah atau secara bersemuka.

"Kalau kita jelaskan kepada rakyat bahawa inilah skandal dan kepincangan kerajaan negeri, lama-kelamaan mereka yang tidak menyokong BN akan beralih angin.

"Cara sebegini membolehkan BN merampas semula Pulau Pinang," katanya.

KENAPA PERLU LAGI 1M4Y KBS GAGAL KE?


Kementerian Belia Dan Sukan akan menganjurkan satu acara besar-besaran melibatkan sukarelawan belia.Program ini dikelanali sebagai   ’1MALAYSIA FOR YOUTH’  kenapa perlu ada program sebegini selepas Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 yang telah mengumpulkan lebih dari 2.4 juta belia.Adakah KBS gagal atau mahu mengeratkan lagi golongan belia dengan KBS.


Pihak Pakatan Harami memang menunggu dan menanti kesalahan yang telah dilakukan oleh pihak KBS serta kerajaan Malaysia terutama KBS dengan mengadakan program bersama belia.Apa tidaknya banyak isu telah dibangkitkan semasa Himpunan Jutaan Belia 2012.Akan tetapi jika direnungkan kembali mereka hanya pandai berkata-kata seperti Burung Tiong akan tetapi tiada usaha untuk mendekati golongan belia seperti KBS.


Berdasarkan laporan ‘World Giving Index 2011’ atau Indeks Memberi Sedunia tahun 2011 yang dikeluarkan Charities Aid Foundation menunjukkan Malaysia menduduki tempat ke-87 berbanding 153 negara yang dinilai.

Bukan untuk mempertikaikan keikhlasan pelbagai pihak,namun dikatakan ramai rakyat Malaysia kononnya begitu berbangga kononnya mereka adalah rakyat paling pemurah ada yang berasakan apa yang mereka lakukan sudah memadai.

Realitinya rakyat Malaysia seharusnya berasa malu kerana negara jiran kita iaitu Thailand berjaya meletakkan dirinya jauh ke hadapan sebagai masyarakat pemurah iaitu di tempat ke-9.

Dilaporkan bahawa 85% rakyat Thailand membuat sumbangan wang secara berkala sepanjang tahun. Berkemungkinan ia ada kaitan dengan ajaran agama mereka yang amat menitik beratkan praktik memberi sedekah dalam kehidupan mereka.

Dilaporkan juga bahawa hanya 37 peratus rakyat negara kita sanggup menyumbangkan wang untuk keperluan orang lain. Hanya 20 peratus rakyat sanggup menyediakan masa untuk kerja sukarela dan 30 peratus sanggup membantu orang asing yang kesusahan.

Penilaian berdasarkan tingkah laku serta sikap rakyat kita terhadap tiga elemen iaitu menyumbang wang, menyediakan masa untuk kerja sukarela serta membantu orang asing.

Hasil laporan tersebut juga menunjukkan bahawa kejayaan mana-mana negara mencapai tahap paling banyak memberikan sumbangan bergantung kepada nilai asas terbentuk dalam masyarakat negara itu.

Sifat mengambil tahu dan sanggup membantu orang lain secara mendalam sememangnya diakui amat tebal bagi warga Amerika Syarikat, Ireland, Australia dan United Kingdom yang semuanya berada pada kedudukan tertinggi sebagai masyarakat pemurah.

Amat membanggakan apabila masyarakat di United Kingdom tidak menjadikan alasan kemelesetan ekonomi dihadapi blok Eropah sebagai alasan untuk mengurangkan jumlah wang dan masa untuk membantu orang lain.

Dah nampakkan kenapa diwujudkan 1M4Youth, kalau yang berminat nak join jadi sukarelawan korang klik sini

Ahad ni akan berlangsung pelancaran 1M4Youth, ada kejutan dan paling menarik akan diadakan flashmob terbesar di Malaysia apabila akan disertai oleh ribuan sukarelawan.

Pelancaran ’1MALAYSIA FOR YOUTH’ bermula jam 8.00 pagi hingga 7.00 malam bertempat di Esplanade Kuala Lumpur City Centre (KLCC). Majlis Pelancaran ini akan disempurnakan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia pada jam 4.00 petang. Oleh itu sempena pelancaran ini Kementerian Belia dan Sukan akan mengadakan persembahan flash mob terbesar di KLCC bagi memeriahkan majlis.


Amy Search Mahu Lim Kit Siang Minta Maaf?


Lim kit siang bebaru ini telah menfitnah menyatakan Amy Search bahawa menyokong UMNO kerana wang ringgit.Apa kejadah punya kit siang kerana semua dakwaan dibuat tiada bukti disertakan.Amy meminta Kit siang memohon maaf secara terbuka kerna ianya melibatkan maruah penyanyi tersebut;
Dua penyanyi terkenal tanah air yang berasa terhina dengan dakwaan kononnya mereka menerima sogokan berjumlah RM10,000 setiap kali mengisytiharkan menyokong UMNO kini tampil dengan tuntutan supaya pihak terbabit membuat permohonan maaf secara terbuka. 
Bagi Amy Search dan Jamal Abdillah, mereka bukan sahaja berasa terhina bahkan sangat sedih dengan tuduhan bersifat fitnah itu. 
Menurut mereka, tuduhan tersebut secara tidak langsung menjatuhkan maruah serta kredibiliti mereka sebagai artis yang sudah bertapak lama dalam industri hiburan tanah air. 
Menurut Amy Search atau nama penuhnya Suhaimi Rahman, dia tidak pernah menerima wang sogokan daripada mana-mana pihak untuk menjadi ahli UMNO. 
“Keputusan saya untuk menyertai UMNO adalah atas kerelaan sendiri dan bukannya kerana disogok dengan wang ringgit. 
“Mana-mana pihak yang dakwa saya masuk UMNO kerana dibeli, tunjukkan bukti terlebih dulu sebelum buat kenyataan sedemikian. 
“Saya mahu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan penulis blog, Mariam Mokhtar membuat permohonan maaf secara terbuka,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

MKP Ayat Sempoi : Lim Kit Siang nie sama jugak dengan anaknya GUan Eng caru publisiti murahan dengan menghina orang lain 

KENAPA GUAN ENG MAHU PENANG PORT?


Siapa yang tak kenal dengan Guan Eng ketua menteri paling celaka dala sejarah Pulau Pinang,
Sikapnya yang tebal dengan semangat perkauman atau rasis, pekat dengan sentimen chauvinis kaum Cina dan mirip kepada fahaman komunisme, maka ramailah juak-juak Pakatan Haram yang membelanya.

Guan Eng telah dinobatkan oleh macainya sebagai “Khalifah” yang tak pernah cukup syarat. Malah yang lebih meloyakan, ada di kalangan penyokong-penyokong PAS yang menganggapnya sebagai bayangan Khalifah Umar Abdul Aziz ketika DAP mula merampas Pulau Pinang.

Namun pada Isnin baru-baru ini, Allah sekali lagi membuktikan bahawa memang benar dakwaan yang menyatakan Guan Eng adalah seorang yang mementingkan kaum sendiri dan bersikap “assobiyyah” meskipun dia gagal membangunkan sebuah pelabuhan terkenal di nusantara.

Nama Penang Port bukanlah satu nama kecil di Selat Melaka.MKP sangat dekat dengan Penang Port ini.Kerana kawasan Parlimen MKP bernaung adalah Tanjong P49 adalah didalam lingkungan Penang Port.
Namun sejak Guan Eng mentadbir Pulau Pinang, keadaan Penang Port semakin membimbangkan di mana struktur kewangannya mencatatkan kerugian yang agak besar. 
Dipercayai ia berpunca dari sabotaj dari Kerajaan pimpinan Guan Eng, termasuk aktiviti pengoperasian haram yang hampir tidak terkawal oleh “tauke-tauke” Cina yang menyokong dan dipercayai memberi sumbangan dana besar kepada DAP. 
Justeru itu maka timbullah cadangan untuk menswastakan pelabuhan yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan tersebut dan nama ahli perniagaan bumiputera terkenal, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari adalah antara nama yang disebut untuk mengambil alih Penang Port. 
Mendengar nama Syed Mokhtar yang banyak mengimarahkan Islam dengan hasil perniagaannya di negara ini, dilaporkan bahawa Guan Eng tidak senang duduk dan bimbang sekiranya Penang Port diambil alih oleh tokoh perniagaan dari Kedah itu. 
Berkemungkinan dia takut pengambilan Penang Port oleh Syed Mokhtar akan menghentikan dan menjejaskan aktiviti-aktiviti “tauke-tauke” Cina yang menabur dana kepada DAP selama ini, apatah lagi PRU ke-13 semakin dekat. 
Maka dia pun menyekat pengambil alihan itu dengan memberi alasan paling tidak profesional, paling bodoh dan sama sekali merugikan jika dilihat dari sudut ekonomi sesebuah syarikat. 
Dalam mesyuaratnya bersama pihak pengurusan Penang Port, Guan Eng mengumumkan bahawa Kerajaan “Rasis” DAP Negeri Pulau Pinang menolak sama sekali pengambil alihan Penang Port oleh Syed Mokhtar. 
Alasannya, Syed Mokhtar adalah “orang luar”, bukan anak Pulau Pinang, dan Guan Eng mahu Penang Port dikendalikan oleh anak tempatan negeri itu! Itu alasannya untuk menolak Syed Mokhtar? Nampaknya Guan Eng sudah melampau dan tidak sedar diri..! seterusnya -PANDORA

RM 5,000 DITAWARKAN KEPADA PEMBERI MAKLUMAT?

Barisan Nasional Pulau Pinang menawarkan ganjaran berupa RM 5ribu kepada pemberi maklumat sehingga tertangkapnya penjenayah yang telah meragut  seorang warga emas yang mati dua hari lepas.Ini adalah inisiatif yang baik ditunjukkan oleh kepimpinan BN Negeri untuk mengurangkan kadar  jenayah yang menular kini.DAP dan Guan Eng hanya berpeluk tubuh dalam kes ini dan pastinya menyalahkan pihak POLIS dan itulah selalunya dibuat oleh Kepimpinan Lidah Bewak LGE.

Barisan Nasional Penang Youth Deputy Chief H’ng Chee Wey announced that RM5000 award to be giving to WANTED the murder suspect in a robbery case happened in Rifle Range Flat Block J two days ago.

Suspect Characters :

- 20 over years old Chinese Male

- 5′ 6″ Height

- Wearing Black Color Jacket and Helmets

Barisan Nasional Penang appealed to the public who has any info in this happening, please contact to the nearest police station.

Biro Penerangan BN Penang

Thursday, July 12

ALAHAI PERLIS!!! OK KE UMNO KAT SINI?




Sepanjang MKP seharian berada di Perlis Indera Kayangan terasa keadaan politik negeri ini adakah benar bergolak atau hanya persepsi pembangkang cuba mempengaruhi pengundi dengan tomahan serta persepsi seperti biasa cuba melagakan ahli serta pemimpin UMNO di negeri ini.Berikut adalah penjelasan serta ulasan dari pemimpin UMNO disini;

Ketua Umno Padang Besar Datuk Zahidi Zainul Abidin menafikan dakwaan PKR kononnya parti itu mengalami pergolakan serius di Perlis. Katanya, ia hanya persepsi berikutan masalah yang berlaku sebelum ini.

Justeru, kata Zahidi, Umno-Barisan Nasional (BN) mempunyai kaedah dan strategi yang baik bagi memastikan negeri itu terus berada di bawah pentadbiran pemerintah.

Bagaimanapun beliau menegaskan Umno-BN perlu meletakkan calon yang berkebolehan serta kepimpinan yang baik jika mahu terus mendapat sokongan pengundi terutamanya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak lama lagi.

"Mana-mana tempat yang nak bertanding pilihan raya soal calon kena diisi dengan calon yang diminati rakyat baru boleh menang, walaupun parti yang bergolak.

"Bergolak atau tidak bergolak itu persepsi masing-masing, ia hanya persepsi tetapi calon yang nak bertanding pilihan raya adalah yang paling penting sekarang. Calon mestilah yang muda dan tidak mempunyai masalah," katanya kepada AntaraPos.

Tambah Zahidi, Pakatan Rakyat (PR) tidak akan berpeluang untuk bertapak di Perlis jika parti itu berjaya menambilkan calon boleh menang atau "winnable candidate."

"Mana-mana parti yang letak calon yang betul dan berada dibawah kepimpinan yang baik akan menang. Calon yang tak baik atau calon yang tidak dapat sokongan mana-mana parti akan kalah.

"Kalau Umno-BN (Perlis) ada calon yang betul, kepimpinan yang betul BN akan terus menang. BN akan menang kalau letak calon yang betul (pada PRU13)," katanya.

Dakwaan kemelut Umno Perlis adalah ekoran tindakan seorang anggota Pemuda Umno Arau yang membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau telah membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar pada 25 Jun lalu.

“Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

“Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara,” katanya dalam laporan polis tersebut.

Difahamkan Pakatan Rakyat di Perlis menggunakan isu tersebut untuk menarik sokongan rakyat dalam setiap ceramah yang mereka adakan.

Kelmarin Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata kedudukan Umno di Perlis "paling bergolak" dan persaingan sengit akan berlaku di negeri itu pada PRU13 terutamanya dalam perebutan kerusi Parlimen.

Menurut Rafizi, selain mensasarkan menang di kerusi Parlimen, Pakatan turut berhasrat menang di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Perlis.

"Ya, sudah tentu (sasarkan menang) terutamanya kerusi Parlimen dan saya rasa Perlislah Umno paling bergolak...ia (Perlis) ada tiga atau empat ketua, jadi dari segi pergolakan Perlis yang paling kuat bergolak," katanya.

Perlis mempunyai tiga kerusi Parlimen yang semuanya dimenangi BN pada pilihan raya umum lalu. Manakala bagi 15 kerusi DUN, dua daripadanya berjaya dirampas oleh PAS iaitu Sanglang dan Simpang Empat.

Rafizi menambah pergolakan dalaman yang berlaku dalam Umno negeri itu memberi kelebihan kepada Pakatan namun menegaskan persaingan sengit tetap akan berlaku.


- Posted using BlogPress from my iPad

JOM IMARAH MASJID?




Jom pi imarah masjid lagi baguih dari melihat kelam-kabut politik yang tercetus.Semuanya mencari salah dan silap orang lain.Apa kata turun ramai-ramai ke Baling.Mencari sinar dan keredhaannya sempena kehadiran bulan ramadhan.Tahniah Datuk Azeez Rahim.Acara begini dapat menyatukan kita sesama umat Islam.




- Posted using BlogPress from my iPad

Melayu Mudah Lupa Siapa Dalang 13 Mei


Ceramah bongkar oleh Zulkifli Nordin,Melayu yang sokong Pakatan Rakyat memang anak haram tak sedaq diri.sedaq lah klu tak tahu cerita dengaqlah apa yang telah diceritakan oleh penceramah nie.Cerita benar beb? 

PAS Sudah Tidak Yakin Dengan Anwar Ibrahim?


Kenyataan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berhubung isu golongan Anwarinas menguasai parti itu kini nyata tersasar.

Mungkin, jika memang ada pun penyokong tegar Anwar Ibrahim dalam barisan pimpinan PAS, bilangan mereka tidak ramai. Atau, mereka kurang berpengaruh.

Sebab itu, agaknya, sehingga hari ini kenyataan paling penting yang dibuat Anwar menjelang pilihan raya umum akan datang, tidak disahut oleh PAS.


Anwar menegaskan jika Pakatan Rakyat pimpinannya gagal dalam PRU-13, beliau akan bersara dari politik.

Setakat ini tiada kenyataan simpati dan ucapan setiakawan “akan berenang atau tenggelam bersama Anwar” daripada PAS, jika Pakatan Rakyat gagal.

Namun tidak pula demikian dengan DAP. Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng tidak teragak-agak mengisytiharkan dalam debat beliau dengan Presiden MCA, Dr Chua Soi Lek minggu lalu bahawa jika Pakatan Rakyat menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Anwar akan diangkat menjadi Perdana Menteri.

PAS – tidak kira ada ramai Anwarinas atau tidak dalam pimpinannya – masih belum menyatakan kesediaan menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Bayangkanlah apatah sikap PAS sekiranya Pakatan Rakyat gagal dalam cita-cita menggantikan Barisan Nasional.

Seolah-olah masih ada dalam PAS menganggap bahawa Anwar tidak, atau belum layak diisytiharkan sebagai pemimpin utama Pakatan Rakyat – di masa kemenangan atau dalam kekalahan.

Ini menyerlahkan beberapa hakikat:

1. PAS masih belum yakin Anwar layak menjadi Perdana Menteri sekalipun Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional dalam PRU13. Sikap teragak-agak atau “enggan” menamakan Anwar sebagai Perdana Menteri ini jika Pakatan Rakyat menang, semakin ketara.
PAS seakan-akan mahu berkawan dengan Anwar setakat bekerjasama menumbangkan Barisan Nasional sahaja. Apabila menang, PAS ada banyak perhitungan lain untuk dibuat. Sebab itu, agaknya, Haji Hadi memberitahu akhbar Cina masih belum ada keputusan dicapai siapa akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang.


2. PAS menaruh harapan bahawa dalam PRU13, jika Pakata Rakyat menang, sumbangan bilangan kerusi parlimen terbanyak akan datang daripada PAS. Perkara ini diperkukuh oleh kenyataan Presiden PAS, Haji Hadi Awang, bahawa dalam Pakatan Rakyat, PAS adalah parti yang terkuat.

3. PAS juga melayan impian bahawa jawatan Perdana Menteri seharusnya diberikan kepada pemimpin PAS. Semangat perjuangan Islam yang ditunjukkan selama ini menebalkan lagi keyakinan PAS bahawa ia adalah pergerakan Islam yang tuntas dan suci. Anwar dan PKR tidak boleh mengenepikan hakikat ini.

4. PAS masih kurang yakin akan kewibawaan Anwar sebagai Perdana Menteri. Kempen-kempen media dan Barisan Nasional mempertikaikan ketelusan dan kekudusan moral Anwar nampaknya ada meninggalkan kesan pada sebilangan pemimpin kanan PAS.

5. PAS kini hanya bermain dengan waktu untuk menunjukkan taring politik sebenarnya apabila usai PRU13 yang diyakini akan memihak kepadanya. Jika ia membuat perisytiharan sekarang bahawa ia menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri, kemenangan Pakatan Rakyat kelak akan menafikan peluang PAS memimpin Malaysia.

6. PAS mungkin tidak mahu mengumumkan Anwar menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang PRU13 sekarang kerana tidak mahu terjebak dalam percaturan siapa yang akan mengisi kabinet Anwar. Soal pemimpin PAS mana akan mengisi portfolio kritikal dalam kabinet Pakatan Rakyat kelak pasti akan menjadi satu isu sensitif.



Atau, mungkin juga PAS sebenarnya sudah ada senarai kabinetnya sendiri! Sudah tentu akan agak menyulitkan Pakatan Rakyat dalam mencatur langkah politik selepas PRU13 jika ia sudah menamakan Anwar sebagai Perdana Menteri sekarang.

Isu siapa patut jadi Yang dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, sehingga hari ini belum selesai. PAS mungkin mahu menjadikannya iktibar dalam menjalin hubungan kerjasama dengan PKR dan DAP.

Apapun, yang pasti PAS seolah-olah masih belum menemui kesepakatan di kalangan pemimpin-pemimpinnya.

Pada akhirnya mungkin ada kebenarannya juga kenyataan Hasan Ali bahawa sendi politik PAS kini sedang dimamah parasit politik yang tidak mahu lagi mengikut telunjuk ulama tanpa banyak soal.

Mungkin parasit-parasit ini juga sedang mengatur formula bagaimana mahu menjadikan PAS parti politik mutlak dan bukan lagi sebuah pergerakan dakwah.AP

Mat Sabu Komunis Ajaq Polis Buat Keja?


Mat Sabu jenis suka rembat bini orang dan sokong komunis pulak bersuara pasal kes Amukkan di JPM.Hari ini mendesak kerajaan memberikan penjelasan terperinci mengenai kejadiaan amukan seorang lelaki sehingga ditembak mati di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lalu.


Spesis yang kena dengan Mat Sabu melalak tak tentu pasal mempertikaikan tugas dan tanggungjawab yang telah diberikan kepada Polis dan badan keselamatan negara.Apa cita diri sendiri pun tak betul apa cer?
Timbalan presiden PAS yang mesra dengan panggilan Mat Sabu berkata, penjelasan perlu diberikan oleh kerajaan agar rakyat tahu dengan lebih terperinci mengenai kejadian tersebut. “Saya desak kerajaan Malaysia beri penjelasan terperinci tentang kejadian tersebut,” kata Mat Sabu.
“Kejadian itu berlaku secara tiba-tiba dan lelaki tersebut telah ditembak mati. “Oleh itu rakyat perlu tahu apa disebalik kejadian ini.” Isnin lalu seorang lelaki yang menggelarkan dirinya “Imam Mahdi” mati ditembak polis ketika mengamuk bersama seorang wanita dengan melibaskan pedang samurai di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya."
Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, suspek yang dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid, 47, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari. Manakala suspek wanita, seorang bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) berusia 28 tahun, terkena tembakan di bahagian paha kanan dan sedang mendapatkan rawatan di hospital sama.

Menteri di jabatan perdana menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata, pihaknya sedang berurusan dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi memastikan motif sebenar kejadian serangan tersebut. “Sekiranya benar serangan itu ada kaitan dengan gerakan keagamaan, kita mahu tahu gerakan mana yang terlibat kerana kejadian ini amat bahaya dan bukan kes terpencil,”

MKP Ayat Sempoi : Mat Sabu nie mau apa sebenarnya,dulu kecam pejuang bukit kepong nie kes samurai pun sama jugak...Nak publisiti murahan ke?
 

Guan Eng Dan Jalan Rakyat?






Siapa Peduli Bila di Timpa Masaalah?


Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Agama Bangsa dan Negaraku Malaysia.
Kata-kata ini dipegang dengan ampuh supaya terus tersemat dan terus menjadi ingatan, walau dimana MKP berada....

Sungguh, bukan mudah untuk terus istiqamah, tetapi keyakinan pada Allah dan kekuatan diri itu menjadi benteng ketahanan diri.

Kadang-kala, manusia menjadi baik hanya kerana persekitaran. Jika persekitaran kita baik, maka baiklah kita. Jika kita bersama persekitaran yang sedikit berbeza, maka berubahlah pembawakan kita. Sehingga akhirnya, banyaklah cerita-cerita mereka yang hebat suatu masa dulu, kini adalah mereka yang kelihatan seperti "hilang arah"..Nau'zubillah...

Ujian Allah takkan pernah lekang, lebih-lebih lagi kepada mereka yang mahukan Islam. Namun, sifir mudah perlu kita ingat, "Perjuangan Rasulullah jauh lebih diuji dari kita. Ujian ini baru sedikit. Bertahanlah, andai anda mahu lihat Islam terus tertegak dan subur di muka bumi ini.!"

Berikut adalah komen dari sahabat seperjuangan serta lawan;


MKP Ayat Sempoi : Tiada siapa mengetahui apa yang berlaku?terima kasih kepada semua sahabat kerana mengambil berat tentang apa yang telah berlaku.Biarlah ianya berlalu dihembus angin.Kita semua manusia tak lari dari masaalah.Yang penting kita tahu setahap mana rakan serta kenalan kita mengambil berat apabila kita ditimpa masaalah dan peduli?Jawapan yang mengecewakan ialah kau sattlelah sendiri "Sort out la korang salah paham aje".Jutaan terima kasih kepada rakan2 membantu menyelesaikan masaalah MKP.Jasa baik korang akan dikenang sampai bila-bila. 

INDON MABUK DIBELASAH?

Seorang warga Indonesia yang dipercayai sedang dalam keadaan mabuk kerana menghidu gam telah mengamuk dengan menyelerakkan barang-barang di premis 7 Eleven Taman Semantan, Temerloh.

Warga Indonesia tersebut juga membuka dan memakan snek sesuka hati. Pekerja yang berada di dalam premis berkenaan tidak berani berbuat apa-apa kerana bimbangkan keselamatan mereka memandangkan lelaki tersebut memegang sebatang kayu.

Beberapa orang pemuda yang berada di sekitar tempat kejadian akhirnya datang membantu menyelesaikan insiden yang berlaku sekitar jam 3 pagi semalam.

Wednesday, July 11

Jigsaw Puzzle Dalam PR Atau Lidah Bercabang?


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin boleh melupakan hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri ketujuh jika benar DAP bertanding 90 kawasan Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin berkata, tidak mustahil DAP bertanding 90 kerusi Parlimen kerana sokongan masyarakat kepada parti itu lebih kuat berbanding dengan Pas dan PKR.

Menurutnya, Pas bukan sahaja tidak layak menjadi tulang belakang PR malah parti itu juga dilihat tidak sepatutnya bersama dengan sekutu pembangkang kerana dilihat tidak ada peranan langsung selama ini.

“Tulang belakang PR sebenarnya adalah DAP, dan Pas perlu menerima hakikat bahawa mereka adalah jigsaw puzzle dalam PR.

“Abdul Hadi sebenarnya bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri, namun impiannya pasti tidak akan tercapai kerana DAP menyediakan ‘pemain simpanannya’ tersendiri iaitu Lim Guan Eng bagi menggantikan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim jika PR berjaya ambil alih kerajaan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.

Terdahulu, Abdul Hadi yang ditemui pada Program Sarapan Pagi Bersama Presiden Pas di Jalan Bukit Kor, Marang menafikan DAP akan bertanding 90 kawasan Parlimen pada PRU13.

Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata demikian mengulas dakwaan sebuah blog propembangkang, suarapakatanrakyat.com yang mendakwa DAP akan bertanding 90 kawasan Parlimen manakala PKR dan Pas masing-masing sebanyak 66 kerusi.

Beliau berkata, pengagihan kuota kerusi pembangkang secara rasmi dalam Pakatan Rakyat (PR) masih belum dibuat sehinggalah tarikh PRU13 diketahui.

“Dalam PR, Pas adalah parti paling kuat, parti yang banyak jenteranya, Pas akan memikul beberapa kawasan yang parti lain tidak sanggup bertanding, mungkin sampai 80 kerusi. DAP bertanding 50 kerusi ataupun 60 kerusi, boleh menang 40 atau 50 kerusi,” katanya.

Mengulas kenyataan Presiden Pas itu, Shaik Hussein berkata, di Pulau Pinang sendiri Pas gagal menunjukkan kewibawaannya selain sering dipermainkan oleh rakan dalam pakatan sendiri.

Mengambil contoh isu jawatan Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang sebelum ini dijanjikan untuk diberikan kepada Pas tetapi ia beralih kepada PKR, Shaik Hussein berkata, ia menunjukkan Pas tidak mampu untuk membela dan memperjuangkan nasib orang Melayu dan Islam di negeri ini.

“Bila jawatan itu tidak diberikan kepada Pas, mereka (Pas) hanya bising seketika dan terus isu ini senyap. Kita pun tidak tahu siapa YDP MAINPP sekarang,” katanya.

Menurutnya, Pas bukan parti yang kuat dalam PR, sebaliknya sering tunduk dengan desakan rakan parti lain dalam PR.

“Kalau Pas sendiri tidak boleh menjaga dan memperjuangkan hak orang Melayu dan Islam yang sedikit di Pulau Pinang, bagaimana dia boleh jaga orang Melayu dan Islam di negara ini.

“Pas perlu buktikan terutama di Pulau Pinang bahawa mereka mempunyai suara selain mampu membantu masyarakat,” katanya.

Dalam pada itu, Shaik Hussein berkata, matlamat yang berbeza pada setiap parti dalam PR juga menyebabkan mereka tidak mampu menggantikan Barisan Nasional (BN) untuk memimpin negara.

“Pendirian mereka tidak sama. Mereka tidur atas satu bantal tetapi mimpi lain-lain,” katanya.SINARHARIAN

500 Rakyat Selangor Mengamuk Depan Pejabat MB?


Kira-kira 500 orang mengadakan demonstrasi aman di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor di sini, hari ini, bagi membantah pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwa membenarkan penyelewengan berleluasa.
 


Bantahan tersebut yang bermula berkumpul di Dataran Shah Alam adalah anjuran NGO, Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS).

Antara rasa tidak puas hati mereka, termasuk dakwaan salah tadbir urus melibatkan Universiti Industri Selangor (Unisel), Yayasan Selangor dan kemelut padang Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di Kelana Jaya.

Kumpulan itu kemudiannya berarak menuju ke bangunan SUK bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada Abdul Khalid dengan membawa sepanduk dan kain rentang tertera “Kami Benci Pakatan Rakyat”.

Demonstrasi ini turut mendapat sokongan daripada beberapa NGO lain yang turut menyertainya. Antaranya, adalah Persatuan Bekas Veteran Tentera Malaysia, Waris Malaya, Belia 4B, Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) dan juga beberapa kumpulan pendesak India yang mendakwa masyarakat itu terus dipinggirkan.mendapati mereka berang kerana mendakwa Abdul Khalid mengetepikan nasib kaum tersebut.

Sambil melaungkan “Khalid Bodoh” mereka mengegarkan pagar SUK dan melemparkan air botol minuman ke dalam kawasan SUK.

Turut hadir pada demonstrasi ini adalah ADUN Kuang, Abdul Shukor Idrus dan ADUN Kuala Kubu Baharu, Wong Kun Mun.

Kumpulan itu bersurai apabila pada jam 11.36 pagi, ketuanya dibenarkan masuk bagi menyerahkan memorandum bantahan tersebut kepada wakil pejabat menteri besar.

VIDEO : UMMI HAFILDA KANTOI?


Betul ka Ummi Hafilda buat macam nie? Ummi Hafilda tolong jawab dan menafikan benda nie jika ianya tidak benar.Takkan benda macam nie pun nak diperbesarkan.....Jika pekara ini betul bermakna kreditbiliti Ummi selepas ini akan terhakis dan kepercayaan orang ramai akan pudar.....

Demo Memang Makanan Puak Nie?


S Arutchelvan, Setiausaha Agong Parti Sosialis Malaysia adalah ketua segala demo yang ada di malaysia.Semua demo yang ada beliau dan pencacainya mesti ikut serta,tujuannya satu untuk mencari populariti serta menjatuhkan kerajaan BN.Terbaru beliau serta pencacai suruhannya berdemo dihapadan pejabat MB pahang.Isu yang dibawa tak masuk akal langsung kerana pampasan telah diberi kepada semua yang terlibat.

Maklumat yang MKP diberitahu bahawa yang hanya segelintir sahaja yang tidak berpuas hati dengan pampasan tersebut.Malaysia mengamalkan demokrasi dan selalunya majoriti yang diutamakan bukan minoriti.Jika hendak diikut ketidakpuasan hati lingkup jahanam duit rakyat hendak dilaburkan hanya untuk memuaskan nafsu tamak haloba segelintir penduduk cameron highland yang terlibat dalam projek Blue Valley yang menelan belanja 38juta.

KONDOM AIR ZAM-ZAM?


Kondom dicelup dengan air zam-zam,ini patut diharamkan di Malaysia.Pihak berkuasa patut memantau benda yang boleh memudarat serta memesong akidah umat  Islam di Malaysia.Apa motif?kredit kepada mazidul akmal sidek kerana membongkar benda nie....tengokvideo dibawah ini kerang makan garam



sama tak?

Tuesday, July 10

Wan Azizah Bertanding di DUN Permatang Pasir,Salleh Man kemana Pulak?


Wan Azizah nak bertanding di Permatang Pasir nampak macam lawak drama kat TV la pulak?Kerana sekarang kerusi itu sekarang di sandang oleh Salleh Man yang pernah dijanjikan oleh Anwar sendiri semasa PRK Permatang Pasir menjadi YDP MAIPP.Salleh Man kena kencing hidup-hidup dengan Anwar sehingga sekarang jawatan itu masih menjadi kontroversi.........Tup-tup hari nie meletop pulak Wan Azizah nak bertanding disana.Salleh Man bakal dikencing lagi oleh Laki dan Bini dalam PKR lepas nie????
Berpegang kepada kenyataan Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bahawa beliau bakal bertanding di kawasan beliau membuang undi, maka tidak salah jika diandaikan bahawa kerusi DUN Permatang Pasir akan menjadi pilihannya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang. 
Ini berdasarkan kenyataannya, pada sidang media di ibu pejabat PKR hari ini bahawa beliau memang boleh bertanding di mana-mana DUN, tetapi dengan syarat dirinya "mesti jadi pengundi" di kawasan tersebut. 
Semakan dengan daftar pemilih di portal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengesahkan bahawa Wan Azizah telah didaftarkan di kawasan DUN Permatang Pasir, Parlimen Permatang Pauh yang kini disandang oleh wakil rakyat PAS, Mohd Salleh Man. 
Sebelum ini kerusi tersebut disandang oleh Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman juga dari PAS pada Pilihan Raya Umum 2008 namun beliau meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) pada Julai 2009 akibat serangan jantung. 
Ekoran kematian Mohd Hamdan SPR mengadakan Pilihan Raya Kecil (N11) Permatang Pasir menyaksikan kemenangan turut berpihak kepada PAS yang diwakili Mohd Salleh mengalahkan calon dari Umno-Barisan Nasional (BN) dengan undi majoriti lebih kecil iaitu 4,551. 
Permatang Pasir merupakan kerusi DUN tunggal PAS di Pulau Pinang. 

Wan Azizah hilang kelayakan bertanding di kerusi Parlimen dalam tempoh lima tahun sejak 2008 setelah melepaskan jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya yang juga Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Keputusan itu bagi memberi laluan kepada Anwar untuk tampil di Parlimen setelah melalui hukuman penjara bersabit salah guna kuasa pada tahun 1998. 
Dalam pada itu Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution dipetik sebagai berkata, kepimpinan parti akan menentukan kerusi DUN yang bakal ditandingi oleh Azizah tidak lama lagi. 
Namun kini wujud persoalan sekiranya PAS mahu bertoleransi dengan PKR untuk memberi laluan kepada Azizah bertanding di kerusi Permatang Pasir sedangkan kerusi tunggal PAS tersebut telah dipertahankan parti itu sejak tiga penggal yang lalu.
Kali terakhir Umno-BN menang di DUN Permatang Pasir adalah pada tahun 1995. 
Selain Permatang Pasir, dua kerusi lain di parlimen Permatang Pauh itu adalah Penanti yang kini dipegang oleh PKR dan Seberang Jaya yang dikuasai oleh Umno/BN.
Jika benar, andaian bahawa Wan Azizah akan bertanding di salah sebuah kerusi itu, apakah ini bermakna spekulasi bahawa beliau mahu menjadi Menteri Besar Selangor tidak benar? 
Ataupun ia cuma, taktik Pakatan Rakyat, supaya strategi pilihan raya mereka tidak tersasar dan tumpuan tidak diberikan oleh jentera dan kempen 'musuh' daripada menyerang presiden PKR itu. Hanya masa akan menentukannya.
MKP Ayat Sempoi : Salleh Man mesti mengamuk dan tak pecaya kena kencing dua kali?

Rajuk Atau Simpati Bro Anwar?


Meminta pada yang ada, merajuk pada yang sayang. Demikian asasnya mengapa Anwar Ibrahim mengisytiharkan bahawa beliau akan bersara dari politik jika hasrat Pakatan Rakyat (PR) yang dipimpinnya sekarang menawan Putrajaya, gagal.



Bertolak dari pepatah lama ini, kenyataan pada Financial Timesminggu lalu boleh dibaca sebagai satu strategi Anwar memastikan bahawa beliau masih ada pengaruh dalam PR.

Semakin dekat Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Anwar semakin resah mengenai kedudukannya.

Serangan terhadap peribadinya semakin hebat baik dari luar mahupun dalam PR. Anwar mahu tahu sama ada masih adakah kasih sayang di kalangan parti-parti politik PR yang bersahabat dengannya.

Jika Pakatan kecundang...

Anwar mahu kepastian adakah desas-desus yang mengatakan bahawa kini semakin ramai di kalangan anggota dan pemimpin PAS serta DAP tidak mahu menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri sekalipun PR menang pilihan raya umum akan datang.

Anwar juga mahu kepastian jika beliau tidak ada untuk memimpin PR, siapakah yang akan ditonjolkan oleh PR sebagai penggantinya. Anwar juga mahu “menggesa” setiap ahli termasuk pemimpin DAP dan PAS yang mengimpikan beliau tidak menjadi Perdana Menteri jika PR menang supaya berfikir apakah akan berlaku kalau beliau tiada lagi dalam PR.

Anwar mahu mereka bayangkan, masih adakah harapan PR untuk menggugat BN jika PR kecundang dalam PRU13 ini tanpanya sebagai pemimpin.

Rajuk Anwar ini adalah tanda awal bahawa beliau mahu PAS dan DAP menilai semula kerjasama dan setiakawan mereka dengan PKR dan mengakui hakikat bahawa tanpanya perikatan itu tidak mungkin wujud.

Semua orang tahu jika ada peluang untuk PR mengugat hegemoni BN, PRU13 lah masanya.

Anwar mahu anasir dalam DAP dan PAS yang masih sangsi akan kemampuan dan kewibawaannya memimpin PR, maka itu akan membantutkan sebarang benih kejayaan dalam PRU13!

Akhir-akhir ini pelbagai sosek politik didengar bahawa kononnya, jika Anwar terus memimpin dan disogokkan sebagai calon Perdana Menteri jika PR menang, harapan PR untuk benar-benar akan menang semakin menipis.

Seperti pemikiran BN, juak-juak PAS dan DAP ini berprasangka bahawa kebobrokan peribadi Anwar dengan pelbagai kisah salahlaku seks, pengurusan wang secara tidak telus ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, akan menjadi umpan kempen memburuk dan melemahkan kredibiliti PR keseluruhannya dalam PRU13.

Realiti politik

Dikhabarkan juga bahawa sudah ada perwakilan PAS yang mengajak pemimpin DAP menilai pemikiran ini dan bersama memikirkan siapa yang layak jadi Perdana Menteri jika PR menang.



Anwar mahu anasir ini kembali kepada realiti politik. Jika beliau tidak memimpin PR apakah PR boleh sampai ke tahap sekarang iaitu mampu menggugat dan menggerunkan BN? Anwar mahu suara majoriti dalam PAS dan DAP yang menyokong kedudukannya sebagai pemimpin PR bersuara sekarang.

Setakat ini hanya Nik Aziz Nik Mat sahaja yang berani bersuara supaya Anwar teruskan perjuangan memimpin PR. Masih belum kendengaran sokongan dan lebih tepat lagi “pujukan” daripada Haji Hadi Awang, Lim Kit Siang, Lim Guang Eng. Peguam Anwar, Karpal Singh pun menyepi.

Maka tidak benar dakwaan Hasan Ali bahawa PAS dicengkam oleh Anwarinas. Tiada suara sungguh-sungguh dan jelas daripada pihak pemimpin PAS bahawa mereka sanggup tenggelam atau timbul dengan Anwar – sebelum mahupun selepas PRU13.

Maka benarlah bahagian pertama pepatah orang dahulu kala – meminta pada yang ada.

Kenyataan kepada Financial Times ialah cara Anwar meminta kepastian apakah majoriti dalam PAS dan DAP sanggup bersamanya dalam perjuangan politik Malaysia tidak kira apa jua keputusan pilihanraya umum kelak.

Untuk bab pertama pepatah itu, jawapannya agak jelas.

Kini Anwar perlu berhadapan pula dengan satu lagi realiti – merajuk pada yang sayang.

Lebih sayangi Faekah...

Anwar ingin tahu bahawa jika PR kalah dalam PRU13, apakah masih ada kasih sayang dalam barisan pimpinan dan ahli PKR kepadanya? Anwar mahu diyakinkan bahawa hidup atau mati PKR atau PR, PKR biarlah bersamanya.


Apa yang agak menggetarkan Anwar ialah, hanya anak sulungnya Nurul Izzah, yang juga Naib Presiden PKR sahaja yang menerpa ke hadapan untuk menyatakan keyakinannya terhadap kepimpinan Anwar dalam PR.

Seperkara lagi ialah, adat orang merajuk, penawarnya ialah mahu dipujuk.

Gambaran masa hadapan politik Anwar kini semakin jelas apabila tiada usaha ikhlas dan sungguh-sungguh daripada mana-mana pihak dalam PKR untuk memujuk Anwar menimbang semula hasrat Anwar untuk bersara selepas PRU13 jika PR gagal merebut kuasa.

Mungkin benar cerita bahawa PKR kini benar-benar berbalah.

Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim yang menjadi ahli yang dilantik dalam Biro Politik PKR sendiri sudah tidak menghiraukan adab politik PKR.

Meskipun diterjah oleh ramai pemimpin PKR akan keserakahan setiausaha politiknya, Faekah Husin, dan didesak supaya memberhentikan perkhidmatan beliau, Khalid tidak ambil pusing.

Malah beliau dengan angkuh mempertahankan prestasi Faekah sebagai sangat cemerlang.

Anwar merajuk. Khalid tidak dengar cakapnya dan pemimpin lain dan PKR pun terlalu mendesaknya menghukum kebiadapan Khalid.

Anwar mahu tahu masih adakah yang sayang PKR padanya. Yang tinggal menyayanginya hanya Nurul Izzah. Wan Azizah pula bagaimana? Adakah presiden PKR itu lebih menyayangi Faekah daripada Anwar?

VIDEO : Amukkan Samurai Rupanya Blogger PAS?


Berdasarkan kenyataan pihak berkuasa pejuang yang mendakwa beliau adalah iman mahadi ialah Khalil Afandi Hamid berusia 47 tahun. Namun selepas dicari ada sedikit perbezaan di mana ada tambahan 'A.Hamid' pada tulisan di blog beliau. Wallahu A'lam.

Didapati beliau menggunakan nama samaran ariff afandi bin khalil afandi hamid dan sejak Mac 2011 beliau sudah mahu melawan kerajaan dengan cara sendiri atas dasar Kerajaan dikatakan zalim.


Lihat persamaan parut di bahagian bahu dan juga sedikit kesan luka di perut antara kedua gambar ini

Gambar pertama sewaktu muda di atas adalah gambar profile beliau yang ditemui di sebuah blog tanpa posting bertajuk http://gilaapamanusia.blogspot.com/


Berdasarkan gambar penyerang siang tadi anda boleh kenal pasti wajah tidak berubah dan mungkin gambar ini ketika beliau muda. Turut ditemui ialah akaun FB beliau di sini http://www.facebook.com/khalil.afandi.1

Dipercayai beliau mula menulis blog pertama bermula September 2010.

Di blog satu lagi ditulis Mei 2012. Dengan lokasi keduanya ditulis Seri Kembangan Selangor.

No hp beliau ialah 01116342016 manakala no IC ialah : 650724106631

Di ruang 'about me' beliau menulis :

Hidup ini bukan untuk diANJINGkan bagai Polis Diraja M'sia dan Tentera

Ternyata si penyerang mempunyai jiwa yang bencikan anggota keselamatan. Selain itu Mufti Perak dan Mufti Johor juga digelar 'pengampu sultan'

Beliau dipercayai kahwin 11 tahun yang lalu dan berasal dari Taman Medan berdasarkan tempat mengundi yang ditemui di dalam rekod SPR. Adakah beliau berasal dari Taman Medan tempat lubuk PAS sejak dahulu hingga sekarang ?

Jika berdsarkan kisah Zulkifli Nordin diserang seperti artikel AIDC di sini http://www.anwaraidc.com/?p=25395 memang jelas situ adalah lubuk tegar penyokong PAS. Dan tempat ramai 'samseng' yang pernah mencetuskan pergaduhan antara kaum akibat selisih faham ketika kenduri kahwin antara kaum Melayu dan India.


Antara yang ditulis beliau bersandarkan nama gelaran 'ariff afandi bin khalil afandi' :



Monday, July 9

GEMPAR : JPM Di Serbu Pejuang Samurai?


Macam-macam... petang Isnin di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri Putrajaya kecoh seketika selepas seorang lelaki dan wanita cuba menceroboh bangunan tersebut sambil membawa pedang samurai.

Kejadia amuk tersebut berlaku apabila seorang lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju itu bersama pasangannya yang berhijab hitam kelihatan masuk di pondok pengawal keselamatan pada pukul 2.30 petang.

Bagi mengelak kejadian tidak diingini pasangan tersebut diminta masuk ke perkarangan bangunan.

Utusan melaporkan Bagaimanapun, kedua-duanya bertindak ganas memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan B1 yang menempatkan Biro Pengaduan Awam.

Anggota polis yang tiba di tempat kejadian cuba memujuk pasangan tersebut bagaimanapun gagal memaksa tembakan dilepaskan.

Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali.-9/7/2012 Agenda daily
amukjpm2
amukjpm3
MKP Ayat Sempoi ; Penyokong PAS kot dia NIE

Duta Kopi Amal La Pulak Si @abby_abadi112 ? Istimewa Buat Lelaki?


Betol-betol dipergunakan oleh PAS dan penyokong Taksub si Abby nie.Terbaru abby mejjadi duta kepada kopi amal.Apa yang ada pada Kopi Amal nie.Apa kandungannya sampai Abby kena promo.Nie semua taktik nak mempergunakan artis untuk melariskan jualan demi kantung Puak Amal.


Puak PAS nie dok promote benda lucah macam nie dalam blog depa?blog yang MKP maksudkan ialah klik .Benda nie semua aa kaitan ke dengan politik atau hanya mengaut keuntungan.Sama jualah Abby digunakan menjadi duta Kopi Amal tue,Kandungan Kopi tue depa tak bagitau mesti ada kaitan dengan Kuat Lelaki kerana ini cara PAS nak promo supaya Telioq ayaq lioq puak amal kononya menambahkan tenaga zahir dan batin.....Abby sesudahlah dipergunakan oleh PAS.Bab nafsu nie lepas kar depa memang jora........

MKP Ayat Sempoi: Dengaq kata Abby nie nasfu mengalahkan Arnab betul ke? 


Guan Eng Bersilat Lidah Lagi?


Guan Eng ketua menteri paling celaka dalam sejarah pulau pinang telah menunjukkan sikap diktatorship semasa pembukaan debat diantara beliau dan DS chua soi lek.Ayat paling celupar yang mula keluar dari mulut dan akai dari kepala lututnya menyatakan MCA dikuasai oleh UMNO dan Barisan Nasional.MKP berpendapat bahawa MCA bukan tandingan kepada DAP buat masa ni.

Kenapa begitu? senario ini berlaku kerana MCA sejak beberapa tahun kebelakangan ini jarang tembak dan serang DAP dan Ketua Menteri paling celaka dalam sejarah pulau pinang .MCA banyak mengamalkan sikap "Playsafe Policy" akan tetapi ini telah berubah sejak Teng Chang Yiow menjadi Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang walaupun hanya baru sebulan lebih akan tetapi nampak perubahan yang amat ketara.Mungkin pembaca sekelian tertanya kenapa MKP kaitkan Gerakan dan MCA?

Senang saja dahulu semasa Pengerusi BN Pulau Pinang , Khoo Tsu Khoon nampak sangat sikap playsafe kerana tiada isu yang telah dibangkitkan yang boleh mengugat kreditbiliti Lidah bewak nie?Depa lena sebab mungkin dah frust atau mamai selepas kalah dalam PRU12.Itulah kualiti yang ada?akan tetapi itu semua bakal dijadikan sejarah dan tak perlu diungkitkan lagi.Kini dengan sikap yang tidak diduga oleh Guan Eng ,Teng Chang Yeow telah membangkit api kemaraan untuk semua komuniti cina yang telah bangun dan sedar bahawa Guan Eng perlu diserang dan terang sikap cauvanisnya , timbullah serangan terhadap Betty Chew di DUN Melaka tempoh hari dan MKP berharap MCA akan terus tentang habis-habis silat lidah bewak Guan Eng ini?

Berbalik kepada debat petang semalam lebih 800 orang mewakili kedua-dua parti memenuhi kerusi dalam dewan manakala kira-kira 200 lagi berada di lobi hotel menyaksikan debat itu lebih sejam itu melalui skrin besar.Dewan sesekali gamat bila sebilangan penyokong bangun, bersorak dan bertepuk tangan menyokong apa dihujahkan sama ada oleh Soi Lek mahupun Guan Eng.

Suasana di lobi lebih riuh kerana tiada kawalan berbanding dalam dewan apabila sesekali pegawai penganjur dilihat cuba mententeramkan penyokong parti yang terlalu ghairah menyokong ‘boss’ mereka.

Soi Lek nyata menguasa tempoh debat berajuk debat tersebut ialah 'Kaum Cina di persimpangan: Apakah sistem dua parti menjadi sistem dua bangsa?'.Beliau nampak cool menjawab hujah Guan Eng berbanding pemimpin DAP itu yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang itu nampak emosi apabila diasak banyak soalan oleh penyokong parti.

Terdahulu, moderator Tan Ah Chai, yang juga ketua pegawai eksekutif Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur –Selangor berjaya mengawal sesi berkenaan selepas Soi Lek diberikan peluang memulakan debat tersebut.Soi Lek mendakwa DAP suka memberitahu orang Cina bahawa mengundi pembangkang akan meningkatkan taraf hidup, sambil menunjuk bagaimana seorang calon DAP boleh menjadi ketua menteri Pulau Pinang.

Chua berkata DAP telah memberi harapan palsu kepada orang Cina bahawa keadaan sedemikian boleh berlaku di negeri-negeri lain juga.Katanya, DAP juga mempromosi politik kebencian untuk mendapatkan kuasa.DAP hari ini, kata Soi Lek berbeza daripada DAP dulu. DAP sekarang bekerjasama dengan Pas dan membenarkan PAS mendominasi pembangkang.

Menariknya, apabila soalan dibuka kepada penyokong parti, majoriti menghentam Guan Eng.

Keadaan ini menimbulkan rasa tidak puas hati oleh ‘suara misteri’ yang tiba-tiba bergema mengkritik kerana hanya penyokong MCA dibenarkan bertanya soalan sedangkan moderator meminta sesiapa mahu bertanya, supaya beratur.Kebetulan ramai penyokong MCA yang beratuur terlebih dahulu.

Kemunculan ‘suara misteri’ itu bukan sahaja menyebabkan semua hadirin tertanya-tanya tetapi penganjur dan petugas keselamatan juga kelihatan terpinga-pinga.Mereka berusaha mengesan individu yang membangkitkan rasa tidak puashati itu yang berjaya menggunakan audio suara.

Selain itu, seorang penyokong MCA yang bertanya soalan dalam bahasa Melayu turut menarik perhatian.Beliau bertanya Guan Eng kenapa PAS mengharamkan wayang kulit dan Mak Yong selepas parti itu menguasai Kelantan sedangkan dua jenis hiburan itu adalah warisan kebudayaan.

Apapun, sekali imbas jelas Soi Lek lebih matang berdepan soalan dan menjawab setiap dakwaan Guan Eng termasuk kononnya kerajaan dan pemimpin BN terbabit rasuah.Antara jawapan menarik Presiden MCA itu, selepas 63 tahun BN, soal rasuah dapat ditangani walaupun masih ada kelemahan sebaliknya pakatan pembangkang dalam tempoh hanya tiga tahun sudah menunjukkan terbabit gejala itu.

VIDEO : Betty Chew Menangis,Guan Eng Merah Muka?


Hampa tengok Betty Chew mempertahakan suami kesayangannya!!!!!! Tapi kenapa nak menangis dan tertekan.pada permulaanya ok tap bila dah masuk minit ke5 nampak Betty seperti ingin meluahkan sesuatu yang tidak dapat disampaikan dari lubuk hatinya,Betty chew ini adalah politik dan terimalah hakikat yang memulakan ini semua adalah Tian Chua.....Menyerang peribadi dengan menabur fitnah.Bila kena dekat PM hampa seronok bagaikan berada di syuga 5ringgit PAS.Tapi nila kena batang hidung sendiri mengadu domba serta menangis meraih simpatu rakyat merhean.Apa binatang babi hutan punya perangai....Guan Eng nampak sah takut bini dengan muka macam musaibat serta merah pipi macam pakai lipstik kat sebelah.Ini baru permulaan ada banyak lagi dedahan akan timbul selepas ini...Nantikan    

TAHNIAH KEPADA YANG HADIR PADA KMS1M PULAU PINANG




Jutaan terima kasih kepada semua yang hadir pada KMS1M Peringkat Pulau Pinang yang telah berlangsung di Sunway Carnival Seberang Perai.Kubu kuat Anwar Ibrahim tue.Tahniah kepada semua pemenang cabutan bertuah serta yang dapat menghadirkan diri.Ini telah melengkapkan siri Jelajah KMS1M yang tleah diadakan diseluruh negara.Tahniah juga kepada Dr MiM dan jentera Sekretariat Maya Negeri diatas penganjuran konvensyen di Penang ni.. sambutan amat mengalakkan.

Kerja keras Dr MiM berjaya menghasilkan program yang bermanfaat kepada BN negeri.., bukan macam ada sesetengah individu yang hanya tau cakap pandai tapi apa satu kerja pun tak jadi.

MKP Ayat Sempoi : Kenapa AnakSungaiDerhaka meroyan pasal KMS1M nie ek?


Sunday, July 8

Abby Abadi & Hairi Melalak Bagaikan Anjing Di Kem Tahanan?



Gambar MKP ambil dari FB Jason King.Abby abadi dan Hairi Othman kini sedang membuat demo di hadapan Kem Tahanan Kemunting.Berapa depa nie dapat upah untuk promo dan memberi ceramah di Kem Tahanan tue.Inilah hakikat yang perlu rakyat tahu sikap PAS suka mempergunakan Artis untuk tujuan Politik sempit menyalahkan Kerajaan.Artis yang kita tahu apabila menghadiri program mesti berbayar kalau tidak mampos depa nie nak mai,Hairi dalam tweetnya menyatakan dapat sampai 50ribu betul ke?

Betty Chew Meroyan Apabila Di Serang?


Betty Chew meroyan selepas diserang oleh secara peribadi oleh Pemimpin MCA didalam (DUN) Melaka tempoh hari.Tekedu dengan serangan itu beliau tampil [ada sidang media hari ini bersama Ketua Menteri Paling Celaka dalam Sejarah Pulau Pinang.MKP tergelak apabila tuduhan yang dilemparkan oleh Betty menyatakan ini semua konsprasi BN cuba menjatuhkan suaminya serta dirinya sendiri dengan menyentuh isu peribadi,tapi Betty harus ingat kalau nak berpolitik terimalah seadanya dugaan yang melanda umpama kata pepatah jika takut dilambung ombak janganlah berumah ditepi pantai......Berbalik kepada kisah Guan Eng nie...kita layan video dibawah nie dulu:


MKP nak tanya kepada Betty,Siapa yang memulakan kisah pembohongan yang melibatkan Altantuya nie?bukan Tian Chua yang telah mengeluarkan dakwaan serta gambar fitnah terhadap DS Najib Razak?Adakah ini tidak bersangkutan dengan keperibadian seseorang dengan menjatuhkan nama baik seorang Perdana Menteri?MCA baru sahaja mengaitkan skandal Guan Eng dan Betty telah mengeluarkan kenyataan bangang tahap babi menyatakan ini konsprasi BN.

Chua Soi Lek juga telah disabitkan dengan konsprasi dengan wanita simpannya.Tapi MKP puji sikapa yang telah ditunjukkan oleh Chua Soi Lek kerana berani tampil dan mengaku itu adalah dirinya.Guan Eng walaupun telah dibuktikan dengan pelbagai bukti namun masih lagi mengelak dan bermain kata-kata umpama berlidah bercabang seperti biawak.Video pengakuan berani Chua Soi Lek:


MKP Ayat Sempoi : Guan Eng Lu berani buat Macam Chua Soi Lek?


Saturday, July 7

Terima Kasih Semua, Selamat Tinggal.


Setiap yang bermula pasti ada akhirnya,MKP ucapkan Jutaan terima kasih kepada semua pembaca serta rakan-rakan blogger mahupun dari Pro BN dan Pakatan Rakyat.Jika ditakdirkan inilah kesudahanya.Selamat Maju Jaya kepada semua.



Friday, July 6

Betty Chew Singa Jadian Kepada Guan Eng?


Pada 4hb jam 4.50 petang wartawan The Star berjaya menghubungi Phaik Kheng, wanita yang bertugas di pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang dan konon dikasari oleh Betty Chew isteri Lim Guan Eng sehingga ditukarkan atas sebab-sebab misteri.Sehingga kini Guan Eng masih menafikan benda nie.

Apabila wartawan menanyakan perhubungan beliau dengan LGE, beliau enggan menjawab dan hanya menyatakan berkali-kali ingin bergegas pulang atas sebab-sebab keluarga. Beliau tidak menjawab 'YA' atau pun 'TIDAK' dalam lain perkataan tidak menafikan langsung. Ini akan memberi kebebasan kepada rakyat untuk membuat pelabagai tafsiran tentang skandal ini terhadap pemimpin DAP,Lim Guan Eng.

Dalam perkembangan yang sama kelmarin di dalam sidang Dewan Undangan Negeri Melaka pula Betty Chew pula menyinga naik angin mengangkat spanduk tulisan besar Cina merah dengan perkataan “Shame On You Gan Tian Loo!!” dan juga menyembur Speaker Dewan Datuk Wira Othman Mohamad “Shame On You Datuk Speaker”. “Shame On You” atau dalam perkataan Melayu “Muka tak Malu”.

Mungkin “Muka Tak Malu” ini ditujukan juga sebagai ‘warning’ kepada Cik Gu Phaik Kheng supaya jangan menganggu suami orang. Itulah betapa garangnya Betty Chew isteri Lim Guan Eng yang juga menantu Lim Kit Siang.

Apapun kesingaan Betty Chew harus dipersalahkan . Lelaki kalau dibiarkan bebas tidak dikawal atau ‘diqueen controlkan’ akan menjadi liar kejantanan mereka. Sejarah mengajar segala-galanya seperti maharaja China yang terkenal dengan ribuan gundik. 

Malah yang bertambah risau dan dibimbangi Betty Chew lagi apabila Lim Guan Eng dikelilingi oleh watak-watak seperti Anwar Ibrahim dan semestinya lah beliau minta disimpangkan dari menjadi seperti isteri Anwar, Wan Azizah.

Sebab itulah apabila nampak sahaja bunga-bunga yang sedang berputik ‘she has to make a full stop’. Sebelum nasi menjadi bubur. Kepimpinan lelaki DAP haruslah Bersih kejantanan mereka.
Walupun beliau amat sayang kepada suaminya Lim Guan Eng tetapi seperti kata Melayu ‘harap-harap percaya tidak’.

Mansor Penipu Mengatakan Pulau Pinang Tidak Selamat? @PDRMsia


Dakwaan tentang negeri Pulau Pinang tidak selamat ternyata tidak benar apabila ia dibuktikan dengan satu 'ujian' di tengah bandar itu, semalam.

Pengerusi MCA Cawangan Komtar Baru, Lim Cheng Hee berkata, ujian dibuat ke atas sebuah kiosk Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang terletak berhadapan dengan Komtar bertujuan untuk menguji kepantasan polis bertindak jika berlaku sebarang insiden jenayah.

"Ternyata dakwaan mengatakan polis tidak menjalankan tanggungjawab mereka tidak benar. Ini dapat dibuktikan dengan ujian yang mana polis hanya mengambil masa tiga minit untuk sampai ke sini setelah saya membuat aduan menggunakan kiosk PDRM ini.

"Ujian ini juga dibuat adalah untuk menangkis dakwaan kerajaan negeri yang mengatakan Pulau Pinang tidak selamat berikutan polis tidak menjalankan tanggungjawab mereka," katanya kepada media.

Menurutnya, terdapat empat buah kiosk PDRM di Pulau Pinang iaitu dua buah di Jalan Penang dan masing-masing di Persiaran Gurney dan hadapan bangunan Komtar.

Lim berkata, tindakan tersebut dibuat bagi menyangkal dakwaan Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman yang mendakwa Pulau Pinang tidak selamat berikutan tiada tindakan polis berhubung serangan yang dilakukan oleh ahli Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng di Teluk Bahang tempoh hari.

“Saya harap agar pihak polis sentiasa peka dengan aduan yang dibuat oleh orang awam dan mengekalkan prestasi mereka dengan memberi khidmat yang baik kepada rakyat khususnya di Pulau Pinang ini. Terima kasih kepada polis kerana komited dengan tugas yang dipertanggungjawab,” kata lagi.

Aduan awam yang diterima melalui kiosk PDRM akan disalurkan ke Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) dan kemudian akan disalurkan kepada anggota kawasan terlibat melalui ‘walkie talkie’.

APA CITA RUMAH URUT PULAK NIE?




Nampaknya kegiatan rumah urut seperti sukar dibendung lagi di negeri ini walaupun sebelum ini Kerajaan Selangor mewar-warkan kononnya akan membanteras habis-habisan.

Buktinya Pergerakan Pemuda UMNO Selangor hari ini mendedahkan wujudnya rumah urut yang menawarkan perkhidmatan seks di Bandar Baru Bangi.

Ketuanya, Ungku Salleh Ungku Jamal berkata Bandar Baru Bangi ini sebelum ini satu kawasan yang suci namun hari ini, didapati sudah terdapat kedai (rumah urut) yang menawarkan perkhidmatan seks.

“Ini satu kejutan kepada masyarakat di Bangi yang kita tahu bahawa rata-rata masyarakat di sana orang Melayu, beragama Islam dan perkhidmatan seks di kedai tersebut sudah menjadi bualan orang ramai.

“Namun tiada apa-apa tindakan dari Pihak Berkuasa Tempatan dan kerajaan negeri untuk menutup atau menyita premis berkenaan. Saya rasa kalau Bandar Baru Bangi pun boleh wujud rumah urut yang menawarkan perkhidmatan seks dibuka dengan sewenang-wenangnya, tidak mustahil di kawasan lain, lebih banyak rumah urut sebegini dibuka dengan lebih mudah,” ujarnya yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO bahagian Serdang.

Jelas tegas beliau kerajaan negeri pimpinan Pakatan Pembangkang seperti menutup sebelah mata kewujudan rumah-rumah urut sebegini.

“Ahli Majlis sepatutnya mengambil tindakan tegas terhadap rumah kedai tersebut kerana perkara-perkara sebegini akan merosakkan minda dan sosial khususnya kepada anak-anak muda di kawasan Bangi ini”, katanya. -MediaUMNO

MKP Ayat Sempoi :Khalid makin gagap la lepas nie rumah urut taiko Ronnie Liew.Sapa berani bangkang masuk longkang nanti.

MUSANG BERBULU AYAM KINI PANAS DENGAN @PDRMsia


Sikap pembangkang yang akhir-akhir ini suka sangat 'mendedahkan' dokumen-dokumen yang diketegorikan sulit merisaukan berbagai pihak. Ramai bimbang takut-takut ada pihak ketiga yang sanggup 'kompromikan' dokumen rahsia tersebut demi mengugat keselamatan dan ketenteraman awam.

Ia boleh bermula dengan dokumen rahsia tender dan tidak mustahil jika dibiarkan akan merebak sehingga ke dokumen rahsia negara pulak.

Lebih-lebih lagi semua pendedahan ini membabitkan orang politik dengan kepentingan politik murahan menjadi agenda utama mereka.

Menyedari kebimbangan itulah barangkali pada Rabu, polis menubuhkan pasukan khas menyiasat pendedahan dokumen tender kontrak sambungan projek transit aliran ringan (LRT) Ampang yang dikelaskan sebagai rahsia kerajaan seperti tersiar dalam sebuah portal berita.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata laporan polis telah dibuat beberapa individu kementerian berkaitan di Putrajaya semalam mengenai penyiaran maklumat projek tersebut.

"Pengadu mendakwa beberapa dokumen tender telah didedahkan kepada pihak yang tidak berhak melalui portal berkenaan. Maklumat serupa sering dimanipulasikan oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab untuk kepentingan diri," katanya.

Mohd Bakri berkata polis memandang serius perkara tersebut kerana pendedahan dokumen yang telah dikelaskan sebagai rahsia kerajaan itu secara tidak langsung boleh menjejaskan kepentingan negara.

"Kita akan menjalankan siasatan secara telus dan menyeluruh mengikut Seksyen 8 (1) (i) Akta Rahsia Rasmi 1972. Sekiranya dapat mengenal pasti pihak terlibat, mereka akan didakwa di mahkamah.

"Mereka yang disabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak kurang setahun dan tidak lebih daripada tujuh tahun," katanya sambil menambah kata bahawa siasatan akan tertumpu pada bagaimana kebocoran maklumat itu berlaku dan sama ada ia melibatkan 'orang dalam'.

Katanya, siasatan akan dilakukan terhadap portal yang mendedahkan tender kontrak sambungan projek terbabit.AD

MKP Ayat Sempoi : Patut benda nie dah lama buat,tapi tak mengapa daripada tak buat langsung.Kepada yang berkenaan lepas nie dedahkan lagi rahsia Kerajaan Malaysia dah lah makan gaji dengan Kerajaan lepas tue mengkhianat pulak apa punya manusia nie.

VIDEO RASUKKAN MISTERI MAKAM NIKE ARDILA?


Siapa yang tidak mengenal Nike Ardila, penyanyi cantik yang popular di era 90-an. Walau sudah meninggal lama, penyanyi asal Ciamis,Bandung Jawa Barat, sehingga kini masih ramai peminatnya memujanya.

"Nike tetap ada di hati," begitu kata peminat Nike.

Kecintaan peminat Nike terlihat dalam suasana di Museum Nike Ardila di daerah Cipamokolan, Bandung, Jabar. Museum itu tidak pernah sunyi dari kunjungan penggemar penyanyi idola 90-an itu.

Sejumlah barang pribadi Nike, seperti seragam sekolah, kostum bernyanyi, foto, kaset, piagam penghargaan, hingga pintu mobil yang dikendarai Nike saat kecelakaan menimpa tersimpan rapih di museum itu.

Biasanya Museum Nike ramai dikunjungi saat memperingati hari lahir Nike dan hari kematiannya. Museum ini dibuka setiap hari. Yang datang ke muzium ini dari semua lapisan masyarakat, tidak terkecuali murid taman-kanak.

Yang MKP nak ceritakan ialah berkenaan video yang agak mengerunkan dan menyeramkan.Kena pulak pada waktu pagi begini buatkan tegak bulu roma tengkuk dibuatnya.Pembaca boleh melihatnya sendiri video dibawah:


MKP Ayat Sempoi : Sesekali main cerita seram nie menakutkan jugak.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive