Tuesday, July 17

LIVE : KELAB PUTERA 1MALAYSIA BHGN. SUNGAI PETANI DILANCARKAN. @NajibRazak










Tahniah diucapkan pada kelab putera 1malaysia kerana pada malam nie telah melancarkan bahagiannya di Sungai Petani Kedah.MKP rasa jika sambutan dari golongan belia terhadap KP1M ini amat merangsangkan.Golongan belia jika diasuh dengan kaedah yang baik maka eloklah akidahnya kelak.

Tema KP1M "Kami Prihatin" amat bermakna bagi merealisasi tema 1Malaysia yang telah didokong oleh Perdana Menteri.Tahniah MKP ucapkan kepada Datuk Azeez Rahim selaku Pengerusi KP1M kerana berjaya melebarkan sayapnya ke Sungai Petani.

Posted using BlogPress from my iPad

FMT MINTA MAAF FAUZIAH KENA LONDEH #FAUZIAHTIPU


Mana mau letak muka bila apa yang telah diperjuangankan kantoi ditengah jalan.Inilah sikap pemimpin PKR atau Ahli Parlimen penipu dari Kuantan Pahang ini.Selama ini Fauziah yang banyak memperjuangkan kempen Anti-Lynas dan sedaya-upaya mempertahankan kempen beliau tanpa menghiraukan apa jua rintangan yang melanda,Ternyata apa yang diperjuangankan kini hanya sia-sia.Sebelum ini banyak sangat tomahan kepada Kerajaan BN telah dilontarkan oleh Fauziah,Kini tuhan itu maha kaya dan adil setiap perbuatan yang tidak direstui pastinnya mendapat balasan darinya;
Portal berita Free Malaysia Today (FMT) hari ini memohon maaf kepada Lynas Corporation Limited kerana sebelum ini menerbitkan artikel-artikel yang mendakwa bahawa kilang memproses nadir bumi milik syarikat itu tidak selamat. 
Mtoday News Sdn Bhd yang mengendalikan FMT dalam satu kenyataan ringkas di portal itu berkata, pihaknya memohon maaf atas semua penerbitan mengenai Lynas memandangkan dakwaan-dakwaan yang diterbitkan tiada asas saintifik. 
"Kami memohon maaf di atas penerbitan tersebut kerana dakwaan itu tidak mempunyai asas saintifik. 
“Kajian mengenai peraturan kilang memproses Lynas telah dilaksanakan secara menyeluruh dan terperinci," jelas kenyataan itu. 
Sementara itu, Pengerusi Lynas Nick Curtis berkata beliau gembira dengan permohonan maaf oleh FMT itu. 
Katanya, Lynas sentiasa menyatakan bahawa kilangnya di Kawasan Perindustrian Gebeng, berdekatan Kuantan, adalah selamat kepada komuniti di sekitar tempat operasinya, dan menyokong pandangan ini dengan fakta sains. 
"Kilang itu diuji sepenuhnya ketika pemeriksaan yang terperinci dan cekap oleh pengawal selia berkaitan," katanya yang dipetik Bernama.
MKP Ayat Sempoi : Fauziah nie umpama meludah kelangit akhirnya jatuh kemuka sendiri?

TIADA LAPORAN POLIS TERHADAP ANWAR?


Apa dah jadi dengan cywar yang telah dimainkan oleh blogger pro BN semalam,Hari nie laporan dari sinar harian serta pengesahan dari pihak Polis menyatakan tiada kaitan dengan Anwar?Mungkin ada udang disebalik mee.Apa tidaknya semalam ramai yang bertanya adakah ini benar-benar berlaku.Jawapan MKP senang aje...Aku nie hanya blogger melukut ditepi gantang mana layak nak dapat akses dan liputan ekslusif dan mantop nie.Lainlah kalau dah popular....

Nak kata kantoi dan gelabah bewak setakat nie bukan masanya lagi.Apa kata kita tunggu dulu perkembangan seterusnya.Berbalik kepada laporan sinar harian pada awal pagi semalam ada menyiarkan laporan berikut;


Sinar Harian telah mengeluarkan artikel ini dan membuatkan cerita ini betul-betul terjadi?apa motifnya?

Salah Siapa Benda Macam Nie Jadi?


Salah siapa sampai jadi macam nie?Takkan nak salahkan pentabdiran yang lalu pulak kali nie?apa punya gampang dan menegak banang yang basah jika banyak lagi benda sebegini berlaku dalam masyarakat kita kelak.Nak kata ikutan ajaran agama MKP rasa semua agama kat Malaysia nie melarang  sumbang sejenis nie.Nie semua kena salahkan Anwar dan pencacai tegarnya.Semalam MKP bertanya kepada rakan-rakan kena benda nie menular?jawapanya ringkas dan padat_ kalau dah pemimpin macam Anwar boleh buat benda kenapa rakyat marhean tak boleh???? haha sudah jadi terbalik pulak kat Penang nie,Sepatutnya benda yang baik diikut sebaliknya perilaku sumbang dibanggga dan menjadi  ikutan?


Yang nie lagi ngeri beb?kongsi isteri apa kejadah punya manusia......

Dimana Silapnya TRIMa, Patutkah Di Perhalusi?


Tidak dinafikan, banyak program yang pada peringkat awal pelancarannya amat 'cantik' tetapi kesudahannya mengecewakan. Dalam politik pun begitu. Di peringkat atas, banyak program yang disusun dengan baik oleh pemimpin tetapi di bawahnya berkecamuk di sana sini. Siapakah yang akan 'merosakkan' program seperti TR1Ma ini? Adakah pemandu teksi, pembekal tayar atau pihak yang merancang program ini?

Apabila borang subsidi tayar diedarkan, pemandu-pemandu teksi sudah terbayangkan empat biji tayar percuma bakal menjadi milik mereka. Dan apabila Najib mengumumkan mereka akan mendapat satu set tayar, mereka teramat gembira. Bayangkan empat biji tayar bakal menjadi milik mereka. Tidak perlu lagi pinjam tayar kawan apabila tiba masa untuk melakukan pemeriksaan di Puspakom.

Tetapi harapan itu meleset kerana maklumat sebenar tidak sampai ke pengetahuan pemandu teksi sehingga menimbulkan pelbagai persoalan. Sepatutnya awal-awal lagi, pihak berkuasa menjelaskan fakta sebenar ini supaya pemandu teksi tidak menuding jari terhadap kerajaan.

Pak Long dan Pak Lang sudah mendengar pelbagai cerita mengenai rakan-rakan yang bercakap mengenai tayar ini. Hari-hari mereka mendengar pelbagai cerita mengenai baucar subsidi tayar ini. Isu terkini mengenai ketiadaan stok tayar.

Sebelum itu, kita selak dulu sama ada pemandu teksi memperoleh satu set (empat biji) tayar atau sekadar dua atau tiga.

Teksi dalam negara bukan sekadar pelbagai warna kuning, hijau, merah putih, biru dan macam-macam warna lagi tetapi kereta yang dijadikan teksi juga pelbagai. Ada Iswara, Wira, Waja, Saga BLM, Exora dan Persona. Jika pemandu memiliki Iswara, Wira atau Saga BLM yang dikategorikan sebagai saiz rim 13 inci, maka baucar RM520 itu mampu membantunya mendapatkan satu set (empat) tayar. Itu pun bergantung kepada harga RM130 tetapi khabarnya harga tayar kini sudah naik kepada RM145 bagi setiap tayar.

Bagi rim 15 inci pula iaitu Waja, harga setiap tayar khabarnya RM175. Maknanya baucar itu hanya mampu menampung tiga tayar. Satu lagi tayar perlu mengeluarkan duit poket sendiri. Bagaimana pula dengan kereta jenis lain? Ada juga yang memberitahu, kalau nak tukar perlu tukar empat sekali, tidak boleh dua atau tiga. Kalau tukar dua pula, baki baucar tidak akan dipulangkan. Mungkin peraturan ini tidak terpakai di semua kedai yang menjadi pusat tukaran tayar ini.

Pada masa yang sama, pemandu juga dikatakan perlu membuat bayaran untuk balancing danalignment sedangkan sebelum kehadiran baucar ini, ia termasuk dalam kos penukaran tayar. Sejauh mana kebenarannya tidak pasti. SPAD boleh siasat.

Isu seperti ini perlu dijelaskan kepada pemandu teksi supaya tidak timbul pelbagai tanggapan negatif terhadap pihak kerajaan. Kita tidak mahu mendengar suara-suara sumbang yang senantiasa mencari silap untuk memperkecilkan program ini yang seolah-olah menggambarkan kerajaan tidak ikhlas atau sekadar melepas batuk di tangga. Mungkin ketika program ini dirancang, harga yang ditawarkan sudah mencukupi untuk empat tayar jenis rim 13 inci. Bagaimanapun Iswara dan Wira sudah tidak ada stok dan kini muncul Waja. Maka untuk masa depan, perancangan biarlah betul-betul teliti. Ingatlah Najib pernah berkata, pemandu teksi merupakan satu kumpulan penting dalam mempamerkan imej baik negara di samping dapat membentuk persepsi orang ramai terutama pelancong asing mengenai negara yang dilawati.

Tetapi bagi Pak Long, isu harga masih boleh ditolak ketepi. Kata orang tiada rotan akar pun berguna. Mensyukuri apa yang diperoleh itu sudah cukup baik. Bak kata orang lebih baik ada daripada tidak ada langsung. Harga tayar mungkin sudah naik lebih awal sebelum program TR1Ma dilancarkan atau naik secara kebetulan.

Isu lain yang timbul sekarang ialah ketiadaan stok tayar. Beberapa orang rakan mengeluh kerana terpaksa menunggu seminggu atau dua minggu lagi baru ada stok sedangkan masa untuk ke Puspakom semakin hampir. Pemandu khabarnya tidak boleh ke kedai lain selain yang tertera di baucar. Lucunya seorang rakan memberitahu, apabila beliau keluar dari kedai tayar berkenaan, kereta jenis sama (bukan teksi) masuk ke kedai itu dan ada pula stok tayar! SPAD boleh siasat hal ini. Takkanlah Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob nak kena turun padang tengok tayar cukup atau tidak lebih-lebih lagi menjelang musim balik kampung nanti. Cukuplah Ismail Sabri kawal harga minyak masak, gula, tepung menjelang Ramadan hujung minggu ini.

JANJI HANYA TINGGAL JANJI DAP?


Memiliki rumah sendiri adalah idaman setiap rakyat Malaysia. rumah bukan sahaja satu keperluan asas tetapi dengan perancangan pembelian yang baik, ia menjadi aset penting dalam membina nilai bersih positif kepada kewangan individu. Tetapi persoalan sekarang berkenaan dengan kemampuan untuk memiliki rumah adalah isu penting di Pulau Pinang. Harga rumah semakin mahal di Pulau Pinang. 

Walaupun mereka yang lepasan universiti dengan pendapatan awal sekitar RM2,500 juga tidak semesti berkemampuan untuk membeli dan terpaksa menangguh dengan menyewa. Hakikatnya sekarang selepas 2008, tiada sebarang projek perumahan kos rendah ataupun mampu milik yang disediakan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang. Apa yang kita lihat adalah projek-projek perumahan yang berharga RM500 ribu ke atas sehingga melebihi RM1 juta. Mampukah kita atau pun anak-anak kita memiliki sebuah rumah idaman sekiranya keadaan sekarang berterusan di Pulau Pinang ..?

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng talak tipu cuma tak tunai janji aje?

Monday, July 16

Video Separa 18XX Dari Marsha AF3?


Semakin hari ada saja kisah PANAS tentang dunia artis tanahair. Baik dari segi cara pemakaian mereka, kisah sosial, kisah peribadi ada saja dimainkan di dunia alam maya sehinggalah ke media cetak. Mereka ini adalah golongan yang sering menjadi topik perbualan masyarakat di Malaysia.

Sesetengah artis di Malaysia ini juga menjadi IKON pada peminat mereka baik dari golongan anak muda dan juga golongan veteran (orang lama). Terbaru, artis popular Marsha Milan Londoh terdapat video HOT yang sudah tersebar di alam maya. MKP tidak dapat memberikan sebarang kepastian apakah benar video yang dikatakan. Pembaca lihatlah sendiri video tersebut di bawah :



MKP Ayat Sempoi : Ada yang rasa dirinya terkena,,,minta maaf bebanyak?

VIDEO SEMPOI BUAT NAMEWEE?


MKP tujukan khas dan teristimewa buat Bro Namewee,Lagu dari videodinamika nie memang terbaik buat lu bro....Lama dah dok simpan dendam apa kata luah dan buatkan semua oreng terhibur dengan aksi mangkuk hanyun dari sekor babi musibat nie? 

LATHEFA KOYAH SEDIH DIKOYAK OLEH KHALID GAGAP?


Dulu jika ada masalah berkenaan undang-undang mukan inilah yang selalu menjadi juara dalam segala hal berkaitan dengan Pakatan Harami.Kini nampak mereka nie pun banyak masalah dalaman.Pukul canang menyatakan semua orang tak baik dan bagus selain mereka.Kini sudah terbukti tiada persamahaman diantara mereka.Koyak semakin rabak dah jadi.

Latheefa Koya hari ini mengesahkan yang beliau telah meletakkan jawatan sebagai ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) berkuat kuasa serta merta.

Sebelum ini, berita mengenainya yang dikatakan akan disingkir beberapa hari lalu hebat diperkatakan. Malah, minggu lalu, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim juga mengakui terdapat perbincangan pada mesyuarat kerajaan negeri untuk menggugurkan Latheefa Koya.

"Saya faham bahawa kamu dan exco mempertimbang untuk menyingkirkan saya sebagai ahli majlis dalam MBPJ.

"Ini sudah menjadi pengetahuan umum dan bahan spekulasi. Dengan keadaan ini, kedudukan saya sebagai ahli majlis MBPJ tidak dapat lagi dipertahankan," katanya.

Latheefa tidak menyentuh secara langsung sebab peletakan jawatannya itu tetapi menyebut sepintas lalu berhubung isu perumahan rakyat miskin.

Perkara itu, katanya, pernah dihantarnya melalui e-mel kepada kepimpinan tertinggi PKR baru-baru ini.

Khalid yang ditemui media kelmarin walau bagaimanapun enggan mendedahkan maklumat lanjut mengenai perkara itu.

ANGRY AH PEK MENGAMUK?


“Angry Ah Pek” muncul selepas program "Semboyan Dibunyikan" yang dianjurkan oleh BN Bahagian Bagan di Dewan Tan Si Eng Chuan Tong PW. Dia tidak puas hati dengan kerajaan DAP yang menghinakan penduduk-penduduk tempatan di kawasan Parlimen Bagan. Luahan rasa "Guan Eng penipu..sudah 50 tahun saya hidup senang..tapi baru 5 tahun Guan Eng sudah kacau saya..ternyata DAP penindas rakyat!".

MKP Ayat Sempoi : Nampak Guan Eng kini sudah dibenci rakyat Penang. 

BERITA TERBAIK BUAT BELIA.


4 inisiatif empat 1 malaysia for youth 1m4u program.Terbaik buat belia yang kini telah menunjukkan daya saingan serta jatidiri untuk memajukan Malaysia.

Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi mengumumkan empat (4) inisiatif penting di bawah program 1Malaysia For Youth (1M4U) dalam usaha memperkasakan gerakan sukarelawan belia di negara ini.

Perdana Menteri berkata, empat perkara itu ialah penubuhan Lembaga Amanah 1M4U, Dana Sukarelawan 1Malaysia dengan peruntukan sebanyak RM100juta dan mengisytiharkan 2013 sebagai
Tahun Sukarelawan serta mewujudkan Stesen Radio 1M4U. Najib berkata demikian ketika berucap pada program 1M4U di KLCC petang tadi.

Sunday, July 15

KECEWA BELIA JIKA TIDAK DIPEDULIKAN? #1M4U


Program 1Malaysia For Youth (1M4U) yang akan dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada petang ini bakal memberikan momentum baru kepada golongan belia.


Pada program pagi tadi, Datuk Seri Najib Razak telah menyempurnakan program’ walk about’ di Esplanade Kuala Lumpur City Centre (KLCC) bersama Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Najib sempat beramah mesra dengan sebahagian daripada 40,000 belia yang hadir di KLCC sebelum perasmian 1M4U petang ini.

Selain Kementerian Belia dan Sukan, terdapat 15 kementerian, 16 agensi, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta institusi kesukarelaan terlibat dan menjalankan sebanyak 16 aktiviti sepanjang hari ini di beberapa lokasi berlainan di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.


Antaranya Jabatan Perdana Menteri, Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Kementerian Pengajian Tinggi, Kementerian Pelajaraan dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Sementara itu antara agensi, NGO dan institusi yang terlibat pula ialah i-Volunteer, Yayasan Salam Malaysia, Belia 4B Ampang, 4B Titiwangsa dan banyak lagi.

Setiap kementerian bertanggungjawab menggerakkan pelbagai aktiviti seperti gotong-royong, program derma darah dan kempen kesihatan sebelum berkumpul dan menyertai pelbagai aktiviti di Esplanade, KLCC.

Malah program 1M4U ini diwujudkan oleh kerajaan untuk menggalakkan peglibatan pelbagai kaum dalam aktiviti-aktiviti sukarelawan yang bersifat kenegaraan dan semangat 1Malaysia.

Selain itu, 1M4U juga merupakan platform bagi mengetengahkan inovasi dan kreativiti menerusi perancangan dan penglibatan dalam program atau aktiviti yang boleh menguntungkan negara dan belia.



MKP Ayat Sempoi : Tahniah Tun kerana dapat no 2  dan Lisa Surihani mendapat no 1 impressions untuk #1M4Uvolunteers

Video Artis Malaysia Di #1M4U Meriah?


Hai Datuk Aziz Rahim pun ada masa Program #1M4U nie masih merempit lagi ke?Tahniah dari MKP i feel u Bro.....



Guan Eng Pergunakan Rakyat?


Lebih 100 penduduk dari Kampung Jawi dekat sini mengadakan demonstrasi aman bagi meminta Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng campur tangan dalam penutupan semua terusan di kampung tersebut.

Penutupan kesemua empat terusan secara berperingkat sejak tahun 2010 itu dijalankan ekoran pembinaan projek landasan kereta api berkembar Ipoh ke Padang Besar sehingga menyebabkan air bertakung dan banjir besar sekiranya berlaku hujan lebat.

Imran Man, 50, berkata, penutupan terusan-terusan menyebabkan banjir kilat sehingga memusnahkan perabot dan tanaman, katanya.

"Kami telah tinggal di sini sekian lama, sekarang kami mengalami kesusahan dan juga bimbang jika penutupan terusan ini akan membawa kesan lebih teruk pada masa akan datang," jelasnya.

Justeru, beliau menyeru kerajaan negeri agar membuka semula terusan tertutup, ujar Imran lagi.

Sementara itu, Lim Song Hai, 63, mahu kerajaan negeri dan wakil-wakil rakyat yang dipilih untuk mengambil berat perkara itu dan bertindak.

"Penutupan semua terusan akan menyebabkan penderitaan kepada penduduk di kampung ini kerana masalah banjir yang kerap melanda," katanya.

Tan Kim Soon, 71, pula berkata, beliau sedih apabila kerajaan negeri Pulau Pinang kerana tidak mengambil kira pertimbangan kebajikan penduduk Kampung Jawi.

"Penutupan terusan membawa kesukaran untuk penduduk seperti kami di sini," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Informasi Barisan Nasional (BN) dan Penyelaras BN Jawi, Tan Cheng Liang yang turut hadir semasa demonstrasi itu berkata, acara tersebut dianjurkan oleh beberapa pertubuhan dari Kampung Jawi yang diketuai oleh Pengerusi Persatuan Bomba Sukarela, Lim Hee Kian.

Cheng Liang berkata, penduduk Kampung Jawi ternyata tidak gembira dengan penutupan terusan berusia 100 tahun itu dan sehingga kini, Guan Eng kerana tidak mengambil sebarang inisiatif bagi menjaga kebajikan penduduk kampung itu.

"Kami telah mengkaji pelan saluran terusan alternatif tetapi dimaklumkan bahawa pelan itu tidak diluluskan oleh kerajaan negeri,

"Saluran utama telah ditutup dan keadaan akan bertambah buruk semasa musim banjir," jelasnya.

Sebelum ini, lebih 200 penduduk Kampung Titi Hitam terpaksa menghidu bau busuk dari ladang-ladang ternakan babi di Kampung Jawi yang terletak bersebelahan.

Namun, tidak lama lagi, kesengsaraan mereka akan bertambah apabila air sisa najis haiwan dari ladang-ladang tersebut akan disalirkan ke kampung berkenaan.

Kerajaan DAP Pulau Pinang meluluskan projek pembinaan saluran baru itu yang akan membolehkan air menjijikkan itu mengalir terus masuk ke tali air di kampung tersebut.

Air kotor yang mengandungi toksik itu bukan sahaja akan memusnahkan tanaman penduduk kampung yang dihuni majoriti orang Melayu malahan akan menyebabkan banjir kilat setiap kali hujan lebat.

#OrenBusuk Pun Kutip Derma Jugak?


Apa kejadah punya HamPAS dalam dok berhimpun pun nak buat duit jugak...Gampang tahap paria woiii.Jenis macam nie kedarah duit rakyat dan pemimpin PAS berhujah ini semua untuk perjuangan namum pemimpin depa hidup mewah..

Keta sapa nie buakn taun Guru Pok Nik Aziz ke?

Kenapa ramai yang datang ke himpunan Oren surat nie puncanya apa kejadah PAS dok mengaku yang mai tue semua Peneroka Felda padahal depa semua tue pentokak Felda yang diadakan oleh PAS dengan kerahan semua ahli menghantar wakil.....suadah tentu yang hadir diberikan upah dan pengkutan percuma tajaan DAP..



Saturday, July 14

#OrenBusuk Mempergunakan Kanak-Kanak?

 
Perhimpuanan #OrenBusuk mempergunakan kanak-kanak sebagai perisai,,Inilah sikap ahli PAS yang memang hamPAS semuanya otak lembu besaq saja tapi tak boleh pikiaq....Ibubapa sepatutnya tidak membiarkan  anaknya ditimpa malapetaka dan boleh mencederakan anaknya.Ahli PAS nie macam terlebih taksub kepada Mazlan Aliman dan pemimpin seperti Nik Aziz kerana mendahului perjuangan dari keselamatan anaknya sendiri.Jika ditimpa kecelakaan akibat rempuhan atau segala musibah yang bakal melanda sudah pasti ibubapa berkenaan akan menyalahkan pihak berkuasa dan Polis dan tidak terkecuali Menteri yang terlibat DS Hishammuddin dan BN/UMNO.Ianya pulak diperbesarkan oleh pemimpin Pakatan Anak Haram yang mengambil kesempatan dari kesusahan orang lain.Sungguh licik Pemimpin PAS mempergunakan Ahli yang sememanganya bodoh seperti lembu ini...


Tujuan dan alasan himpunan #OrenBusuk nie agak kabur oleh pendokong utama iatu Mazlan Aliman serta kunco-kunconya.Mungkin tersentak dengan pemberian Durian Runtuh yang telah diumumkan oleh PM baru-baru ini.sudahh hilang modal dan terdesak agaknya.MKP mengikuti perhimpunan ini yang telah diwar-warkan oleh Blogger Sengal Milosuam yang kantoi dengan memakan umpan babi panggang semalam.......

Seluruh peneroka di Malaysia rata-rata membantah perhimpunan haram warna oren yang dianjurkan oleh Mazlan Aliman AJK Pas Pusat.

Tujuan perhimpunan haram oren ini adalah untuk melakukan sesuatu jenayah ke atas kenteraman awam supaya momentum sokongan kepada pakatan rakyat terus memuncak.

Bimbang berlaku kekecohan seperti perhimpunan Bersih 3.0, beberapa pihak di seluruh negara 2-3 hari lepas membuat laporan polis bagi membantah penganjuran Himpunan Oren oleh Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) di ibu negara, hari ini.


Ramai yang membantah rupanya.....?

PKR KUTIP DERMA UNTUK SELESAI HUTANG?

Macam nie pun boleh ka Pakatan Harami Rakyat?Kutip derma iatu wang rakyat untuk membela Ahli Majlis bagi menjelaskan tuntutan mahkamah,,,,Lawak tahap gaban puak harami nie.Jumlah yang dituntut oleh mahkamah pulak rm29,500 aje bukan banyak pun.Anwar ada berjuta-juta dalam bank takkan tak boleh bagi sikit....Khalid Gagap pulak singkong duit Kerajaan negeri selangor berjuta-juta takkan nak bagi sikit untuk ahli majlis pun tak boleh....Bertindak untuk memperbodohkan rakyat negeri Selangor jugak ke?Apa punya gampang dan tahap babi meroyang depa nie....



MKP Ayat sempoi: Terima kasih kepada SriKandi Selangor info terbaik Love U...Muaaaah

Tangki Air Di BOM Kerana Lawatan @NajibRazak Ke Terangganu?

Tangki takungan air pacah salahkan kehadiran PM DS Najib Razak ke Terangganu?Lawak tahap gaban dan boleh jadi berita lawak paling lucu dalam sejarah Malaysia.Hadi Awang yang suruh puak harami PAS reka cerita nie ke?Tak sangka tahap pemikiran tadika sekolah PASTI.....


Kejadian itu belaku di Sekolah Menengah Paka Dungun Terangganu.Jarak kedua-dua lokasi yang MKP sertakan gambar diatas agak jauh dari tempat lawatan DS Najib Razak kalau dikutkan didalam peta Goggle Map ini jaraknya lebih kurang 22km...Kantoi la sekali lagi depa nie....Mencari salah dan meyalahkan BN memang senang tapi lain kali kalu nak buat fitnah biarlah jelas dan mempunyai bukti yang nyata dan sahih....Hampa tengoklah penfitnah PAS haram jadah nie klik dan blog nie klik dan berikut adalah laporan dari bernama
DUNGUN, 13 Julai (Bernama) -- Padang lapang di Arena Square dekat sini yang biasanya sunyi bertukar meriah bagaikan temasya apabila warga Dungun beramai-ramai bergotong-royong melakukan pelbagai persediaan sempena lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang dijangka tiba 9.45 pagi ini. 
Tinjauan Bernama di sini mendapati kira-kira 400 orang wakil dari 20 Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) dari Dungun bertungkus-lumus menyiapkan menu hidangan tengah hari sempena jamuan rakyat yang dijangka dihadiri 40,000 orang. 
Pengerusi Perhubungan Barisan Nasional (BN) Parlimen Dungun Datuk Dr Rosli Mat Hassan berkata warga Dungun sangat teruja dan berbesar hati dengan lawatan rasmi Perdana Menteri ke daerah itu kerana ia adalah kunjungan kali pertama oleh pemimpin nombor satu Malaysia itu ke sini. 
Dungun terpilih sebagai lokasi pertama dikunjungi Perdana Menteri yang dalam rangka lawatan kerja seharinya ke Terengganu, hari ini. Beliau dijadual melancarkan program 'Mengubah Destini Anak Bangsa' bersama warga Universiti Teknologi Malaysia (UiTM) sebelum bersama-sama rakyat menikmati hidangan tengah hari di situ. 
Najib juga mempunyai dua lagi program iaitu di Marang dan Kuala Terengganu sebelum pulang ke ibu negara. 
Dr Rosli berkata bagi jamuan rakyat itu, sebanyak 40 ekor lembu telah ditumbangkan dengan pembahagian tugas memasak kepada 20 JKKK yang dipilih dalam mesyuarat baru-baru ini. 
"Pastinya hidangan istimewa kita ialah gulai kawah yang begitu sinonim dengan masyarakat Terengganu, selain sayur goreng, sambal belacan dan goreng ikan masin sebagai pembuka selera," katanya kepada Bernama. 
Sementara itu, bagi 20 wakil kaum ibu dari JKKK Kuala Abang, pengalaman bergotong-royong memasak sejak 10.30 malam tadi sangat berharga dan tidak boleh dilupakan. 
"Proses memasak ini agak lama kerana kita perlu lebih teliti bagi memastikan keenakan gulai kawah ini kekal terpelihara melalui petua-petua memasak tertentu yang biasa kami amalkan," kata Ketua Wanita Umno Cawangan Kuala Abang, Salina Abdul Rahim, 46. 
Bidi Abdullah, 53, dari Rantau Abang pula amat teruja dengan lawatan Perdana Menteri itu kerana secara tidak langsung ia mengeratkan hubungan di antara warga daerah Dungun. 
"Kita semua bergotong-royong melakukan pelbagai persediaan rapi ini yang telah dirancang teliti oleh pimpinan bahagian Dungun...ini sebagai bukti penghargaan dari warga Dungun terhadap kepimpinan beliau (Perdana Menteri)," katanya.
-- BERNAMA
MKP Ayat Sempoi :Lepas nie sapa pulak nak mengaku ada hak cipta terperlihara.....PJO 

OREN NIE APA KEJADAH PULAK,KENAPA PAK LAH?


Katanya si makhluk perosak Felda, nak ajak Pak Lah masuk Pas. Kononnya perjuangan Pak Lah sama sehaluan dengan perjuangan Pas. Kononnya Pak Lah nie, badan Umno tapi rohnya Pas. Itu pasal Pak Lah akan jadi tetamu jemputan istimewa dalam perhimpunan 'Oren' nanti. Entah apa yang oren entah. Kejap kuning, kejap hijau, kejap oren. Tak lama lagi ada pulak la perhimpunan kaler kelabu taik anjing. Untunglah orang yang dapat projek buat baju T pelbagai kaler tu kan....? Suka hati tok abah korang la....

Isunya sekarang Pak Lah dipujuk untuk sertai Pas. Sebenarnya takde isu apa pun dan kalau Pak Lah nak join Pas pun silakanla. Diapun bukannya pandai buat kerja, setakat tidur boleh la. Tapi kita dah tahu yang Pas ni memang store reject. Apa nak diherankan. Semua ahli Umno yang direject semuanya masuk Pas.BACA SETERUSNYA

Berikut adalah penafian dari Pak Lah klik

MKP Ayat Sempoi : Sapa yang terdesak sekarang sampai kena buat fitnah dekat Pak Lah. 

Banyaknya Bas Kat Majlis Najib Di Dungun. Wak Gapo?


Dasyat sungguh depa nie sampai bas pun depa kira?kalau nak kira yang ada dalam gambaq nie cuma sembilan banyak ke?tomahan puak Hadi Awang menyatakan UMNO bawa orang UMNO ke Majlis Bersama PM DS Najib Razak selalu kita dengaq.UMNO bayar ahlinya menyertai program,ini dan itu serta segala macam diberi.Woiii PAS dan pencacainya hampa sakit tang mana?Kalau dah Presiden UMNO datang ke Terangganu sudah semestinya disambut oleh ahli UMNO Terangganu.Yang penting   bukan ambil orang import macam PAS buat Himpunan HIjau kat Stadium DarulAman kebanyakkannya dari Pantai Timur....


Hadi Awang bagi amanat melingkupkan Orang Islam dan tercetusnya Peristiwa berdarah memali?

Friday, July 13

WOI GAMBAQ SAPA NIE?


Gambaq agak ganas dan lucah MKP ambil dari FB nasuhafast dakwaan beliau mengatakan bahawa ianya Pemimpin PAS kepastian tidak dapat dipastikan.bagaimana pun lihat kenyataan beliau dibawah.

Gempar !!! Pas & Pakatan Rakyat rakam adengan intimnya
apa nak jadi dengan mereka ni, kalau hebat sangat atas ranjang,
kongsilah sesama rakan sepakatan rakyat, gila kah apa???
jangan plak kata ini kerja umno, sakit, sakit, sakit akal mereka ni,
buat pakatan rakyat di nasihatkan kalau nak send mms lihat dulu dengan
siapa anda sendkan??? dapat kan aku siaplah, aku jual maruah kamu disiber,
biar beringat, biar berakal, kamu ingat jadi pakatan rakyat, kamu boleh buat macam hollywood kah??? -Pemburu Pakatan Rakyat-
MKP Ayat Sempoi : Tengok boleh tapi jangan tiru pelilaku serta aksinya kelak rosak binasa? 

GUAN ENG SALAHKAN #BNYV JIKA DAP GAGAL?


Guan Eng diingatkan supaya tidak mengamalkan budaya menyalahkan pihak lain dalam isu-isu melibatkan kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata, sebagai pemimpin tertinggi kerajaan negeri, Guan Eng seharusnya mengakui kesilapan dan berusaha untuk memperbaiki tanpa menuding jari kepada pihak lain terutama kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu.

Khairy berkata, berbeza apabila negeri ini mencapai kejayaan, Setiausaha Agung DAP itu tanpa segan silu mengakui ia merupakan usahanya dan sedikit pun tidak menghargai bantuan BN.


"Dia (Guan Eng) sering salahkan BN dalam segala-galanya, kalau tidak betul salahkan BN.

"Tapi bila pelaburan masuk, jambatan kedua hampir siap, kenapa dia tidak cakap itu kejayaan BN?

"Semua yang buruk disebabkan kerajaan BN lalu tetapi kejayaan dia kata usahanya," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Sukarelawan Pemuda BN (BNYV) peringkat negeri di sini.

Dalam pada itu Khairy berkata, Pulau Pinang adalah negeri pertama melancarkan BNYV dengan sasaran sekurang-kurangnya 200 ahli.

Sehubungan itu, Khairy menjelaskan, Pemuda BN akan memberi penjelasan kepada rakyat menerusi pelbagai cara termasuk media sosial, Internet, risalah atau secara bersemuka.

"Kalau kita jelaskan kepada rakyat bahawa inilah skandal dan kepincangan kerajaan negeri, lama-kelamaan mereka yang tidak menyokong BN akan beralih angin.

"Cara sebegini membolehkan BN merampas semula Pulau Pinang," katanya.

KENAPA PERLU LAGI 1M4Y KBS GAGAL KE?


Kementerian Belia Dan Sukan akan menganjurkan satu acara besar-besaran melibatkan sukarelawan belia.Program ini dikelanali sebagai   ’1MALAYSIA FOR YOUTH’  kenapa perlu ada program sebegini selepas Himpunan Jutaan Belia Putrajaya 2012 yang telah mengumpulkan lebih dari 2.4 juta belia.Adakah KBS gagal atau mahu mengeratkan lagi golongan belia dengan KBS.


Pihak Pakatan Harami memang menunggu dan menanti kesalahan yang telah dilakukan oleh pihak KBS serta kerajaan Malaysia terutama KBS dengan mengadakan program bersama belia.Apa tidaknya banyak isu telah dibangkitkan semasa Himpunan Jutaan Belia 2012.Akan tetapi jika direnungkan kembali mereka hanya pandai berkata-kata seperti Burung Tiong akan tetapi tiada usaha untuk mendekati golongan belia seperti KBS.


Berdasarkan laporan ‘World Giving Index 2011’ atau Indeks Memberi Sedunia tahun 2011 yang dikeluarkan Charities Aid Foundation menunjukkan Malaysia menduduki tempat ke-87 berbanding 153 negara yang dinilai.

Bukan untuk mempertikaikan keikhlasan pelbagai pihak,namun dikatakan ramai rakyat Malaysia kononnya begitu berbangga kononnya mereka adalah rakyat paling pemurah ada yang berasakan apa yang mereka lakukan sudah memadai.

Realitinya rakyat Malaysia seharusnya berasa malu kerana negara jiran kita iaitu Thailand berjaya meletakkan dirinya jauh ke hadapan sebagai masyarakat pemurah iaitu di tempat ke-9.

Dilaporkan bahawa 85% rakyat Thailand membuat sumbangan wang secara berkala sepanjang tahun. Berkemungkinan ia ada kaitan dengan ajaran agama mereka yang amat menitik beratkan praktik memberi sedekah dalam kehidupan mereka.

Dilaporkan juga bahawa hanya 37 peratus rakyat negara kita sanggup menyumbangkan wang untuk keperluan orang lain. Hanya 20 peratus rakyat sanggup menyediakan masa untuk kerja sukarela dan 30 peratus sanggup membantu orang asing yang kesusahan.

Penilaian berdasarkan tingkah laku serta sikap rakyat kita terhadap tiga elemen iaitu menyumbang wang, menyediakan masa untuk kerja sukarela serta membantu orang asing.

Hasil laporan tersebut juga menunjukkan bahawa kejayaan mana-mana negara mencapai tahap paling banyak memberikan sumbangan bergantung kepada nilai asas terbentuk dalam masyarakat negara itu.

Sifat mengambil tahu dan sanggup membantu orang lain secara mendalam sememangnya diakui amat tebal bagi warga Amerika Syarikat, Ireland, Australia dan United Kingdom yang semuanya berada pada kedudukan tertinggi sebagai masyarakat pemurah.

Amat membanggakan apabila masyarakat di United Kingdom tidak menjadikan alasan kemelesetan ekonomi dihadapi blok Eropah sebagai alasan untuk mengurangkan jumlah wang dan masa untuk membantu orang lain.

Dah nampakkan kenapa diwujudkan 1M4Youth, kalau yang berminat nak join jadi sukarelawan korang klik sini

Ahad ni akan berlangsung pelancaran 1M4Youth, ada kejutan dan paling menarik akan diadakan flashmob terbesar di Malaysia apabila akan disertai oleh ribuan sukarelawan.

Pelancaran ’1MALAYSIA FOR YOUTH’ bermula jam 8.00 pagi hingga 7.00 malam bertempat di Esplanade Kuala Lumpur City Centre (KLCC). Majlis Pelancaran ini akan disempurnakan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia pada jam 4.00 petang. Oleh itu sempena pelancaran ini Kementerian Belia dan Sukan akan mengadakan persembahan flash mob terbesar di KLCC bagi memeriahkan majlis.


Amy Search Mahu Lim Kit Siang Minta Maaf?


Lim kit siang bebaru ini telah menfitnah menyatakan Amy Search bahawa menyokong UMNO kerana wang ringgit.Apa kejadah punya kit siang kerana semua dakwaan dibuat tiada bukti disertakan.Amy meminta Kit siang memohon maaf secara terbuka kerna ianya melibatkan maruah penyanyi tersebut;
Dua penyanyi terkenal tanah air yang berasa terhina dengan dakwaan kononnya mereka menerima sogokan berjumlah RM10,000 setiap kali mengisytiharkan menyokong UMNO kini tampil dengan tuntutan supaya pihak terbabit membuat permohonan maaf secara terbuka. 
Bagi Amy Search dan Jamal Abdillah, mereka bukan sahaja berasa terhina bahkan sangat sedih dengan tuduhan bersifat fitnah itu. 
Menurut mereka, tuduhan tersebut secara tidak langsung menjatuhkan maruah serta kredibiliti mereka sebagai artis yang sudah bertapak lama dalam industri hiburan tanah air. 
Menurut Amy Search atau nama penuhnya Suhaimi Rahman, dia tidak pernah menerima wang sogokan daripada mana-mana pihak untuk menjadi ahli UMNO. 
“Keputusan saya untuk menyertai UMNO adalah atas kerelaan sendiri dan bukannya kerana disogok dengan wang ringgit. 
“Mana-mana pihak yang dakwa saya masuk UMNO kerana dibeli, tunjukkan bukti terlebih dulu sebelum buat kenyataan sedemikian. 
“Saya mahu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan penulis blog, Mariam Mokhtar membuat permohonan maaf secara terbuka,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

MKP Ayat Sempoi : Lim Kit Siang nie sama jugak dengan anaknya GUan Eng caru publisiti murahan dengan menghina orang lain 

KENAPA GUAN ENG MAHU PENANG PORT?


Siapa yang tak kenal dengan Guan Eng ketua menteri paling celaka dala sejarah Pulau Pinang,
Sikapnya yang tebal dengan semangat perkauman atau rasis, pekat dengan sentimen chauvinis kaum Cina dan mirip kepada fahaman komunisme, maka ramailah juak-juak Pakatan Haram yang membelanya.

Guan Eng telah dinobatkan oleh macainya sebagai “Khalifah” yang tak pernah cukup syarat. Malah yang lebih meloyakan, ada di kalangan penyokong-penyokong PAS yang menganggapnya sebagai bayangan Khalifah Umar Abdul Aziz ketika DAP mula merampas Pulau Pinang.

Namun pada Isnin baru-baru ini, Allah sekali lagi membuktikan bahawa memang benar dakwaan yang menyatakan Guan Eng adalah seorang yang mementingkan kaum sendiri dan bersikap “assobiyyah” meskipun dia gagal membangunkan sebuah pelabuhan terkenal di nusantara.

Nama Penang Port bukanlah satu nama kecil di Selat Melaka.MKP sangat dekat dengan Penang Port ini.Kerana kawasan Parlimen MKP bernaung adalah Tanjong P49 adalah didalam lingkungan Penang Port.
Namun sejak Guan Eng mentadbir Pulau Pinang, keadaan Penang Port semakin membimbangkan di mana struktur kewangannya mencatatkan kerugian yang agak besar. 
Dipercayai ia berpunca dari sabotaj dari Kerajaan pimpinan Guan Eng, termasuk aktiviti pengoperasian haram yang hampir tidak terkawal oleh “tauke-tauke” Cina yang menyokong dan dipercayai memberi sumbangan dana besar kepada DAP. 
Justeru itu maka timbullah cadangan untuk menswastakan pelabuhan yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan tersebut dan nama ahli perniagaan bumiputera terkenal, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari adalah antara nama yang disebut untuk mengambil alih Penang Port. 
Mendengar nama Syed Mokhtar yang banyak mengimarahkan Islam dengan hasil perniagaannya di negara ini, dilaporkan bahawa Guan Eng tidak senang duduk dan bimbang sekiranya Penang Port diambil alih oleh tokoh perniagaan dari Kedah itu. 
Berkemungkinan dia takut pengambilan Penang Port oleh Syed Mokhtar akan menghentikan dan menjejaskan aktiviti-aktiviti “tauke-tauke” Cina yang menabur dana kepada DAP selama ini, apatah lagi PRU ke-13 semakin dekat. 
Maka dia pun menyekat pengambil alihan itu dengan memberi alasan paling tidak profesional, paling bodoh dan sama sekali merugikan jika dilihat dari sudut ekonomi sesebuah syarikat. 
Dalam mesyuaratnya bersama pihak pengurusan Penang Port, Guan Eng mengumumkan bahawa Kerajaan “Rasis” DAP Negeri Pulau Pinang menolak sama sekali pengambil alihan Penang Port oleh Syed Mokhtar. 
Alasannya, Syed Mokhtar adalah “orang luar”, bukan anak Pulau Pinang, dan Guan Eng mahu Penang Port dikendalikan oleh anak tempatan negeri itu! Itu alasannya untuk menolak Syed Mokhtar? Nampaknya Guan Eng sudah melampau dan tidak sedar diri..! seterusnya -PANDORA

RM 5,000 DITAWARKAN KEPADA PEMBERI MAKLUMAT?

Barisan Nasional Pulau Pinang menawarkan ganjaran berupa RM 5ribu kepada pemberi maklumat sehingga tertangkapnya penjenayah yang telah meragut  seorang warga emas yang mati dua hari lepas.Ini adalah inisiatif yang baik ditunjukkan oleh kepimpinan BN Negeri untuk mengurangkan kadar  jenayah yang menular kini.DAP dan Guan Eng hanya berpeluk tubuh dalam kes ini dan pastinya menyalahkan pihak POLIS dan itulah selalunya dibuat oleh Kepimpinan Lidah Bewak LGE.

Barisan Nasional Penang Youth Deputy Chief H’ng Chee Wey announced that RM5000 award to be giving to WANTED the murder suspect in a robbery case happened in Rifle Range Flat Block J two days ago.

Suspect Characters :

- 20 over years old Chinese Male

- 5′ 6″ Height

- Wearing Black Color Jacket and Helmets

Barisan Nasional Penang appealed to the public who has any info in this happening, please contact to the nearest police station.

Biro Penerangan BN Penang

Thursday, July 12

ALAHAI PERLIS!!! OK KE UMNO KAT SINI?




Sepanjang MKP seharian berada di Perlis Indera Kayangan terasa keadaan politik negeri ini adakah benar bergolak atau hanya persepsi pembangkang cuba mempengaruhi pengundi dengan tomahan serta persepsi seperti biasa cuba melagakan ahli serta pemimpin UMNO di negeri ini.Berikut adalah penjelasan serta ulasan dari pemimpin UMNO disini;

Ketua Umno Padang Besar Datuk Zahidi Zainul Abidin menafikan dakwaan PKR kononnya parti itu mengalami pergolakan serius di Perlis. Katanya, ia hanya persepsi berikutan masalah yang berlaku sebelum ini.

Justeru, kata Zahidi, Umno-Barisan Nasional (BN) mempunyai kaedah dan strategi yang baik bagi memastikan negeri itu terus berada di bawah pentadbiran pemerintah.

Bagaimanapun beliau menegaskan Umno-BN perlu meletakkan calon yang berkebolehan serta kepimpinan yang baik jika mahu terus mendapat sokongan pengundi terutamanya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak lama lagi.

"Mana-mana tempat yang nak bertanding pilihan raya soal calon kena diisi dengan calon yang diminati rakyat baru boleh menang, walaupun parti yang bergolak.

"Bergolak atau tidak bergolak itu persepsi masing-masing, ia hanya persepsi tetapi calon yang nak bertanding pilihan raya adalah yang paling penting sekarang. Calon mestilah yang muda dan tidak mempunyai masalah," katanya kepada AntaraPos.

Tambah Zahidi, Pakatan Rakyat (PR) tidak akan berpeluang untuk bertapak di Perlis jika parti itu berjaya menambilkan calon boleh menang atau "winnable candidate."

"Mana-mana parti yang letak calon yang betul dan berada dibawah kepimpinan yang baik akan menang. Calon yang tak baik atau calon yang tidak dapat sokongan mana-mana parti akan kalah.

"Kalau Umno-BN (Perlis) ada calon yang betul, kepimpinan yang betul BN akan terus menang. BN akan menang kalau letak calon yang betul (pada PRU13)," katanya.

Dakwaan kemelut Umno Perlis adalah ekoran tindakan seorang anggota Pemuda Umno Arau yang membuat laporan polis terhadap Menteri Besar Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengenai status ijazah doktor falsafah (Phd) beliau.

Syed Atif Syed Abu Bakar yang juga Ketua Pemuda Umno cawangan Bandar Arau telah membuat laporan tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar pada 25 Jun lalu.

“Menteri Besar telah menggunakan gelaran itu dalam dokumen dan majlis rasmi kerajaan negeri dipercayai diperolehi dari sebuah institusi pengajian tinggi yang tidak mendapat tauliah atau akreditasi daripada agensi pemberi tauliah yang diamanahkan oleh kerajaan Malaysia mahupun kerajaan Amerika Syarikat.

“Saya membuat laporan ini supaya pihak polis dan kerajaan Malaysia menyiasat status Phd milik Mohd Isa atas dasar intergriti yang berkaitan dengan unsur-unsur jenayah penghinaan akademik yang serius dan menyalahi undang-undang negara,” katanya dalam laporan polis tersebut.

Difahamkan Pakatan Rakyat di Perlis menggunakan isu tersebut untuk menarik sokongan rakyat dalam setiap ceramah yang mereka adakan.

Kelmarin Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli berkata kedudukan Umno di Perlis "paling bergolak" dan persaingan sengit akan berlaku di negeri itu pada PRU13 terutamanya dalam perebutan kerusi Parlimen.

Menurut Rafizi, selain mensasarkan menang di kerusi Parlimen, Pakatan turut berhasrat menang di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Perlis.

"Ya, sudah tentu (sasarkan menang) terutamanya kerusi Parlimen dan saya rasa Perlislah Umno paling bergolak...ia (Perlis) ada tiga atau empat ketua, jadi dari segi pergolakan Perlis yang paling kuat bergolak," katanya.

Perlis mempunyai tiga kerusi Parlimen yang semuanya dimenangi BN pada pilihan raya umum lalu. Manakala bagi 15 kerusi DUN, dua daripadanya berjaya dirampas oleh PAS iaitu Sanglang dan Simpang Empat.

Rafizi menambah pergolakan dalaman yang berlaku dalam Umno negeri itu memberi kelebihan kepada Pakatan namun menegaskan persaingan sengit tetap akan berlaku.


- Posted using BlogPress from my iPad

JOM IMARAH MASJID?




Jom pi imarah masjid lagi baguih dari melihat kelam-kabut politik yang tercetus.Semuanya mencari salah dan silap orang lain.Apa kata turun ramai-ramai ke Baling.Mencari sinar dan keredhaannya sempena kehadiran bulan ramadhan.Tahniah Datuk Azeez Rahim.Acara begini dapat menyatukan kita sesama umat Islam.




- Posted using BlogPress from my iPad

Melayu Mudah Lupa Siapa Dalang 13 Mei


Ceramah bongkar oleh Zulkifli Nordin,Melayu yang sokong Pakatan Rakyat memang anak haram tak sedaq diri.sedaq lah klu tak tahu cerita dengaqlah apa yang telah diceritakan oleh penceramah nie.Cerita benar beb? 

PAS Sudah Tidak Yakin Dengan Anwar Ibrahim?


Kenyataan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berhubung isu golongan Anwarinas menguasai parti itu kini nyata tersasar.

Mungkin, jika memang ada pun penyokong tegar Anwar Ibrahim dalam barisan pimpinan PAS, bilangan mereka tidak ramai. Atau, mereka kurang berpengaruh.

Sebab itu, agaknya, sehingga hari ini kenyataan paling penting yang dibuat Anwar menjelang pilihan raya umum akan datang, tidak disahut oleh PAS.


Anwar menegaskan jika Pakatan Rakyat pimpinannya gagal dalam PRU-13, beliau akan bersara dari politik.

Setakat ini tiada kenyataan simpati dan ucapan setiakawan “akan berenang atau tenggelam bersama Anwar” daripada PAS, jika Pakatan Rakyat gagal.

Namun tidak pula demikian dengan DAP. Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng tidak teragak-agak mengisytiharkan dalam debat beliau dengan Presiden MCA, Dr Chua Soi Lek minggu lalu bahawa jika Pakatan Rakyat menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Anwar akan diangkat menjadi Perdana Menteri.

PAS – tidak kira ada ramai Anwarinas atau tidak dalam pimpinannya – masih belum menyatakan kesediaan menobatkan Anwar sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Bayangkanlah apatah sikap PAS sekiranya Pakatan Rakyat gagal dalam cita-cita menggantikan Barisan Nasional.

Seolah-olah masih ada dalam PAS menganggap bahawa Anwar tidak, atau belum layak diisytiharkan sebagai pemimpin utama Pakatan Rakyat – di masa kemenangan atau dalam kekalahan.

Ini menyerlahkan beberapa hakikat:

1. PAS masih belum yakin Anwar layak menjadi Perdana Menteri sekalipun Pakatan Rakyat berjaya menumbangkan Barisan Nasional dalam PRU13. Sikap teragak-agak atau “enggan” menamakan Anwar sebagai Perdana Menteri ini jika Pakatan Rakyat menang, semakin ketara.
PAS seakan-akan mahu berkawan dengan Anwar setakat bekerjasama menumbangkan Barisan Nasional sahaja. Apabila menang, PAS ada banyak perhitungan lain untuk dibuat. Sebab itu, agaknya, Haji Hadi memberitahu akhbar Cina masih belum ada keputusan dicapai siapa akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang.


2. PAS menaruh harapan bahawa dalam PRU13, jika Pakata Rakyat menang, sumbangan bilangan kerusi parlimen terbanyak akan datang daripada PAS. Perkara ini diperkukuh oleh kenyataan Presiden PAS, Haji Hadi Awang, bahawa dalam Pakatan Rakyat, PAS adalah parti yang terkuat.

3. PAS juga melayan impian bahawa jawatan Perdana Menteri seharusnya diberikan kepada pemimpin PAS. Semangat perjuangan Islam yang ditunjukkan selama ini menebalkan lagi keyakinan PAS bahawa ia adalah pergerakan Islam yang tuntas dan suci. Anwar dan PKR tidak boleh mengenepikan hakikat ini.

4. PAS masih kurang yakin akan kewibawaan Anwar sebagai Perdana Menteri. Kempen-kempen media dan Barisan Nasional mempertikaikan ketelusan dan kekudusan moral Anwar nampaknya ada meninggalkan kesan pada sebilangan pemimpin kanan PAS.

5. PAS kini hanya bermain dengan waktu untuk menunjukkan taring politik sebenarnya apabila usai PRU13 yang diyakini akan memihak kepadanya. Jika ia membuat perisytiharan sekarang bahawa ia menyokong Anwar menjadi Perdana Menteri, kemenangan Pakatan Rakyat kelak akan menafikan peluang PAS memimpin Malaysia.

6. PAS mungkin tidak mahu mengumumkan Anwar menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang PRU13 sekarang kerana tidak mahu terjebak dalam percaturan siapa yang akan mengisi kabinet Anwar. Soal pemimpin PAS mana akan mengisi portfolio kritikal dalam kabinet Pakatan Rakyat kelak pasti akan menjadi satu isu sensitif.



Atau, mungkin juga PAS sebenarnya sudah ada senarai kabinetnya sendiri! Sudah tentu akan agak menyulitkan Pakatan Rakyat dalam mencatur langkah politik selepas PRU13 jika ia sudah menamakan Anwar sebagai Perdana Menteri sekarang.

Isu siapa patut jadi Yang dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, sehingga hari ini belum selesai. PAS mungkin mahu menjadikannya iktibar dalam menjalin hubungan kerjasama dengan PKR dan DAP.

Apapun, yang pasti PAS seolah-olah masih belum menemui kesepakatan di kalangan pemimpin-pemimpinnya.

Pada akhirnya mungkin ada kebenarannya juga kenyataan Hasan Ali bahawa sendi politik PAS kini sedang dimamah parasit politik yang tidak mahu lagi mengikut telunjuk ulama tanpa banyak soal.

Mungkin parasit-parasit ini juga sedang mengatur formula bagaimana mahu menjadikan PAS parti politik mutlak dan bukan lagi sebuah pergerakan dakwah.AP

Mat Sabu Komunis Ajaq Polis Buat Keja?


Mat Sabu jenis suka rembat bini orang dan sokong komunis pulak bersuara pasal kes Amukkan di JPM.Hari ini mendesak kerajaan memberikan penjelasan terperinci mengenai kejadiaan amukan seorang lelaki sehingga ditembak mati di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lalu.


Spesis yang kena dengan Mat Sabu melalak tak tentu pasal mempertikaikan tugas dan tanggungjawab yang telah diberikan kepada Polis dan badan keselamatan negara.Apa cita diri sendiri pun tak betul apa cer?
Timbalan presiden PAS yang mesra dengan panggilan Mat Sabu berkata, penjelasan perlu diberikan oleh kerajaan agar rakyat tahu dengan lebih terperinci mengenai kejadian tersebut. “Saya desak kerajaan Malaysia beri penjelasan terperinci tentang kejadian tersebut,” kata Mat Sabu.
“Kejadian itu berlaku secara tiba-tiba dan lelaki tersebut telah ditembak mati. “Oleh itu rakyat perlu tahu apa disebalik kejadian ini.” Isnin lalu seorang lelaki yang menggelarkan dirinya “Imam Mahdi” mati ditembak polis ketika mengamuk bersama seorang wanita dengan melibaskan pedang samurai di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya."
Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, suspek yang dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid, 47, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari. Manakala suspek wanita, seorang bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) berusia 28 tahun, terkena tembakan di bahagian paha kanan dan sedang mendapatkan rawatan di hospital sama.

Menteri di jabatan perdana menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata, pihaknya sedang berurusan dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi memastikan motif sebenar kejadian serangan tersebut. “Sekiranya benar serangan itu ada kaitan dengan gerakan keagamaan, kita mahu tahu gerakan mana yang terlibat kerana kejadian ini amat bahaya dan bukan kes terpencil,”

MKP Ayat Sempoi : Mat Sabu nie mau apa sebenarnya,dulu kecam pejuang bukit kepong nie kes samurai pun sama jugak...Nak publisiti murahan ke?
 

Guan Eng Dan Jalan Rakyat?






Siapa Peduli Bila di Timpa Masaalah?


Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Agama Bangsa dan Negaraku Malaysia.
Kata-kata ini dipegang dengan ampuh supaya terus tersemat dan terus menjadi ingatan, walau dimana MKP berada....

Sungguh, bukan mudah untuk terus istiqamah, tetapi keyakinan pada Allah dan kekuatan diri itu menjadi benteng ketahanan diri.

Kadang-kala, manusia menjadi baik hanya kerana persekitaran. Jika persekitaran kita baik, maka baiklah kita. Jika kita bersama persekitaran yang sedikit berbeza, maka berubahlah pembawakan kita. Sehingga akhirnya, banyaklah cerita-cerita mereka yang hebat suatu masa dulu, kini adalah mereka yang kelihatan seperti "hilang arah"..Nau'zubillah...

Ujian Allah takkan pernah lekang, lebih-lebih lagi kepada mereka yang mahukan Islam. Namun, sifir mudah perlu kita ingat, "Perjuangan Rasulullah jauh lebih diuji dari kita. Ujian ini baru sedikit. Bertahanlah, andai anda mahu lihat Islam terus tertegak dan subur di muka bumi ini.!"

Berikut adalah komen dari sahabat seperjuangan serta lawan;


MKP Ayat Sempoi : Tiada siapa mengetahui apa yang berlaku?terima kasih kepada semua sahabat kerana mengambil berat tentang apa yang telah berlaku.Biarlah ianya berlalu dihembus angin.Kita semua manusia tak lari dari masaalah.Yang penting kita tahu setahap mana rakan serta kenalan kita mengambil berat apabila kita ditimpa masaalah dan peduli?Jawapan yang mengecewakan ialah kau sattlelah sendiri "Sort out la korang salah paham aje".Jutaan terima kasih kepada rakan2 membantu menyelesaikan masaalah MKP.Jasa baik korang akan dikenang sampai bila-bila. 

INDON MABUK DIBELASAH?

Seorang warga Indonesia yang dipercayai sedang dalam keadaan mabuk kerana menghidu gam telah mengamuk dengan menyelerakkan barang-barang di premis 7 Eleven Taman Semantan, Temerloh.

Warga Indonesia tersebut juga membuka dan memakan snek sesuka hati. Pekerja yang berada di dalam premis berkenaan tidak berani berbuat apa-apa kerana bimbangkan keselamatan mereka memandangkan lelaki tersebut memegang sebatang kayu.

Beberapa orang pemuda yang berada di sekitar tempat kejadian akhirnya datang membantu menyelesaikan insiden yang berlaku sekitar jam 3 pagi semalam.

Wednesday, July 11

Jigsaw Puzzle Dalam PR Atau Lidah Bercabang?


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mungkin boleh melupakan hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri ketujuh jika benar DAP bertanding 90 kawasan Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin berkata, tidak mustahil DAP bertanding 90 kerusi Parlimen kerana sokongan masyarakat kepada parti itu lebih kuat berbanding dengan Pas dan PKR.

Menurutnya, Pas bukan sahaja tidak layak menjadi tulang belakang PR malah parti itu juga dilihat tidak sepatutnya bersama dengan sekutu pembangkang kerana dilihat tidak ada peranan langsung selama ini.

“Tulang belakang PR sebenarnya adalah DAP, dan Pas perlu menerima hakikat bahawa mereka adalah jigsaw puzzle dalam PR.

“Abdul Hadi sebenarnya bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri, namun impiannya pasti tidak akan tercapai kerana DAP menyediakan ‘pemain simpanannya’ tersendiri iaitu Lim Guan Eng bagi menggantikan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim jika PR berjaya ambil alih kerajaan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.

Terdahulu, Abdul Hadi yang ditemui pada Program Sarapan Pagi Bersama Presiden Pas di Jalan Bukit Kor, Marang menafikan DAP akan bertanding 90 kawasan Parlimen pada PRU13.

Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata demikian mengulas dakwaan sebuah blog propembangkang, suarapakatanrakyat.com yang mendakwa DAP akan bertanding 90 kawasan Parlimen manakala PKR dan Pas masing-masing sebanyak 66 kerusi.

Beliau berkata, pengagihan kuota kerusi pembangkang secara rasmi dalam Pakatan Rakyat (PR) masih belum dibuat sehinggalah tarikh PRU13 diketahui.

“Dalam PR, Pas adalah parti paling kuat, parti yang banyak jenteranya, Pas akan memikul beberapa kawasan yang parti lain tidak sanggup bertanding, mungkin sampai 80 kerusi. DAP bertanding 50 kerusi ataupun 60 kerusi, boleh menang 40 atau 50 kerusi,” katanya.

Mengulas kenyataan Presiden Pas itu, Shaik Hussein berkata, di Pulau Pinang sendiri Pas gagal menunjukkan kewibawaannya selain sering dipermainkan oleh rakan dalam pakatan sendiri.

Mengambil contoh isu jawatan Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang sebelum ini dijanjikan untuk diberikan kepada Pas tetapi ia beralih kepada PKR, Shaik Hussein berkata, ia menunjukkan Pas tidak mampu untuk membela dan memperjuangkan nasib orang Melayu dan Islam di negeri ini.

“Bila jawatan itu tidak diberikan kepada Pas, mereka (Pas) hanya bising seketika dan terus isu ini senyap. Kita pun tidak tahu siapa YDP MAINPP sekarang,” katanya.

Menurutnya, Pas bukan parti yang kuat dalam PR, sebaliknya sering tunduk dengan desakan rakan parti lain dalam PR.

“Kalau Pas sendiri tidak boleh menjaga dan memperjuangkan hak orang Melayu dan Islam yang sedikit di Pulau Pinang, bagaimana dia boleh jaga orang Melayu dan Islam di negara ini.

“Pas perlu buktikan terutama di Pulau Pinang bahawa mereka mempunyai suara selain mampu membantu masyarakat,” katanya.

Dalam pada itu, Shaik Hussein berkata, matlamat yang berbeza pada setiap parti dalam PR juga menyebabkan mereka tidak mampu menggantikan Barisan Nasional (BN) untuk memimpin negara.

“Pendirian mereka tidak sama. Mereka tidur atas satu bantal tetapi mimpi lain-lain,” katanya.SINARHARIAN

500 Rakyat Selangor Mengamuk Depan Pejabat MB?


Kira-kira 500 orang mengadakan demonstrasi aman di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor di sini, hari ini, bagi membantah pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang didakwa membenarkan penyelewengan berleluasa.
 


Bantahan tersebut yang bermula berkumpul di Dataran Shah Alam adalah anjuran NGO, Gerakan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS).

Antara rasa tidak puas hati mereka, termasuk dakwaan salah tadbir urus melibatkan Universiti Industri Selangor (Unisel), Yayasan Selangor dan kemelut padang Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) di Kelana Jaya.

Kumpulan itu kemudiannya berarak menuju ke bangunan SUK bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada Abdul Khalid dengan membawa sepanduk dan kain rentang tertera “Kami Benci Pakatan Rakyat”.

Demonstrasi ini turut mendapat sokongan daripada beberapa NGO lain yang turut menyertainya. Antaranya, adalah Persatuan Bekas Veteran Tentera Malaysia, Waris Malaya, Belia 4B, Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) dan juga beberapa kumpulan pendesak India yang mendakwa masyarakat itu terus dipinggirkan.mendapati mereka berang kerana mendakwa Abdul Khalid mengetepikan nasib kaum tersebut.

Sambil melaungkan “Khalid Bodoh” mereka mengegarkan pagar SUK dan melemparkan air botol minuman ke dalam kawasan SUK.

Turut hadir pada demonstrasi ini adalah ADUN Kuang, Abdul Shukor Idrus dan ADUN Kuala Kubu Baharu, Wong Kun Mun.

Kumpulan itu bersurai apabila pada jam 11.36 pagi, ketuanya dibenarkan masuk bagi menyerahkan memorandum bantahan tersebut kepada wakil pejabat menteri besar.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive