Monday, August 13

Kenapa DiConteng Tembok MDKT?


MKP dapat gambar ini hasil dari kiriman rakan FB petang tadi.Nampak sangat ada yang tidak berpuas hati dengan tembok dihadapan Majlis Daerah Kota Tinggi.Umum tahu Johor adalah kubu kuat UMNO dulu!!!! dan sekarang MKP tidak berapa pasti dan pekara ini tidak harus berlaku.Musykil dan tertanya-tanya jugak apa sebabnya.MKP taklah nak merayau sampai kesana untuk menyelidik pekara ini ,jauh tu beb......

Kalau tidak melibatkan PM DS Najib Razak,MKP bukan kisah sangat tapi pekara macam nie sudah melebihi batasan yang sepatutnya.MKP nak buat dakwaan menyatakan ini semua angkara PAS atau sapa saja tak patut kerana tiada bukti sahih untuk mengesahkannya.


Ahli PAS Masuk Neraka Jika Hudud Gagal Dilaksana?



Jika sebelum pilihanraya Pakatan Rakyat telah bertelagah sakan berkenaan corak pentadbiran yang akan mereka laksanakan, maka bagaimana agaknya keadaan di Malaysia sekiranya mereka berjaya memenangi pilihanraya nanti?

Pertelagahan mereka pula, bukannya berkenaan isu yang baru timbul, tetapi isu lama, iaitu ‘hudud’ yang diulang-ulang dan tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya. Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO.

Dan hudud juga menjadi tonggak penentangan DAP yang pada dasarnya memusuhi segala apa yang berkaitan dengan Melayu, termasuk agama Islam, Raja-raja dan sebagainya.

Kini, para Ulama telah memfatwakan bahawa menyokong DAP adalah haram kerana mereka merupakan kafir harbi, iaitu memusuhi Islam. Malah, fatwa ini juga dipersetujui oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan tetapi beliau memberi alasan ia dikecualikan dalam hubungan PAS-DAP kerana melawan UMNO/BN yang menolak hudud.


GEMPAR ! Abdullah Saamah KAKI KENCING ?


Polimik ini timbul apabila Utusan mengeluarkan dedahan bahawa DAP begitu konsisten dalam 'iktikadnya' menentang habis-habisan sebarang usaha ke arah negara Islam.Selepas itu Haji Abdullah Saamah pulak mengeluarkan kenyataan yang agak pedas terhadap PAS.

Apa lagi melompat bagaikan beruk kena belacan pencacai DAP iatu YB Mohd Zaki Ibrahim yang menuduh Tuan Guru Abdullah Saamah sebagai seorang TOK GURU PENIPU, yang dibayar oleh Umno supaya mengeluarkan kenyataan bahawa Mengundi Dap itu Haram.

PAS hari ini menerima satu tamparan hebat apabila tindakan Menteri Besar Kedah iaitu Azizan Razak yang menarik balik larangan operasi ke atas pusat-pusat hiburan di bulan ramadhan, telah dikecam keras oleh Pengasas Pondok Geting, Tumpat Kelantan.


NAMEWEE BABI BUAT HAL,,LEE CHONG WEI MINTA MAAF?




Datuk Lee Chong Wei memohon maaf berhubung klip video penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee yang menghina bintang badminton China, Lin Dan.

"Saya memohon maaf atas video tersebut, saya juga tidak tahu apa-apa tentang lagu itu, di sini saya ingin memohon maaf kepada semua, diharap peminat (badminton) China boleh memaafkannya," kata Lee dalam laman web peribadinya di Weibo, laman web "microblogging" di China yang bersamaan dengan Twitter.

Baru-baru ini, Namewee memuat naik klip video ciptaannya di laman web yang mengandungi maki-makian dalam bahasa Hokkien terhadap Lin Dan selepas Chong Wei kalah 21-15, 10-21, 19-21 kepada Lin Dan dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki Olimpik London, di Arena Wembley.

Klip itu kemudiannya, tersebar ke seluruh forum utama dan telah menimbulkan kemarahan di kalangan peminat badminton di China.


Malas nak mempopularkan sicelaka Namewee sila tue tapi dengan video kat atas nie telah meredakan apa yang telah dibuat oleh namewee....Dari dulu MKP memang pantang dengan anak haram sial namewee tue...Dengan sengaja menimbulkan kontoversi supaya dapat melariskan filem terbaru yang dibuatnya,,Apa kejadah nie semua? Sapa yang sokong namewee tue patut berfikir dengan waras seketika.......motif dan agenda macam celaka tersembunyi disebalik tindak-tanduknya....

Apa Dah Jadi Senator Datuk Maijol Mahap Lompat?


Lepas satu satu yang nak buat hal kat Sabah nie,Mungkin dah kena batu Merah cincin yang telah dipakai oleh Anwar?Polimik ini mungkin akan berterusan jika tidak dibendung awal.PRU dah semakin hampir Sabah memang deposit kepada BN untuk kerusi Parlimen tapi senario ini mungkin ada sebabnya.DS Najib Razak mungkin ada perancangan yang telah diatur serta setelah kembali dari Sabah  baru-baru ini.Kita tunggu dan lihat apa perancangan PM?
Senator Datuk Maijol Mahap secara rasmi mengumumkan keluar daripada Kadazansun Murut Organisation (UPKO) semalam. 
Maijol membuat pengumuman itu di kediamannya di Kampung, Goshen, Kota Marudu. 
Beliau selain itu menambah lebih ramai lagi pemimpin yang akan mengikuti jejak langkahnya. 

KENAPA DAP YANG BERIKAN,MANA SALLEH MAN?

Apa dah jadi dengan sikap populis pemimpin DAP nie mengambil kesempatan dibulan Ramadhan dengan bantuan zakat yang telah diperuntukkan kepada orang Islam di Pulau Pinang.Tiada lagikah pemimpin Islam yang ada untuk memberi barangan sumbangan ini.Kenapa pulak Lydia Ong mengambil kesempatan ini?Mana pi Salleh Man serta Malik Itik atau Mansor....????Paling tidak pun si Zairil Setpol Kepada Lim Guan END.......

Bagi sesiapa yang belum menunaikan Zakat FITRAH bolehlah membayarnya di mana mana PEJABAT DAP berdekatan,,, PAS telah melantik AMIL AMIL dari kalangan tokey tokey babi dan tokey jalang kerana mereka ini terlebih arif di dalam PEMBAHAGIAN HARTA ZAKAT berdasarkan pengalaman mereka di dalam meguruskan perniagaan pelacuran dan penternakan babi yang boleh dimanafaatkan. Takbirr PAS,,,, - PAS PUSAT

Sunday, August 12

Kenapa Thamrin Anak Ghafar Baba Masuk PAS?



Antara sebab musabab Thamrin anak Ghafar Baba menyertai Pas dan bukan PKR. Di ketahui umum Tun Ghafar Baba merupakan Timbalan Presiden Umno pilihan Dr Mahathir semasa era Umno baru pulih dari di haramkan pada 1988.

Sepatutnya pemilihan Umno diadakan pula pada 1991 tetapi demi perpaduan Melayu yg baru pulih dari kecederaan(Umno di haramkan pd 1988 akibat perebutan jawatan berpunca dari pertandingan Tunku Razaliegh menentang Dr Mahathir bagi merebut jawatan Presiden Umno pada 1987. 

Tahun Pertandingan paling bersejarah bagi UMNO kerana pihak yang kalah telah membawa kes kekalahannya ke mahkamah dan minta mahkamah mendeklarasi supaya pihak yg menang di batalkan kemenangannya seterusnya mengesahkan jawatan Presiden yang di menangi oleh Dr Mahathir sbg tidak sah kerana anggota G7 yang mengundi pada pemilihan itu merupakan bukan ahli Umno, dari Bahagian Tanjong, zaman Hj Rahim sebelum Dato Seri Zahrain Hashim di lantik sbg Ketua Bahagian. PENAJA. Ahli tadi jadi begitu kerana tak bayar yuran keahlian. 

Harapan Ku Li masa tu cuma nak mahkamah sahkan Dr Mahathir bukan pemenang sebaliknya Ku Li yang patut dapat jawatan tu. However, mengikut penilainan mahkamah melalui Perlembagaan Umno bila masa seseorang ahlli apabila tidak memperbaharui keahliannya melalui pembayaran yuran tahunan, maka dia automatik hilang haknya utk datang mesyuarat seterusnya di larang sama sekali terlibat dgn pemilihan di peringkat mana sekali pun. Pada mata mahkamah ahli tadi sepatutnya TAK BOLEH mengundi kerana dirinya sudah tidak sah sbg ahli UMNO. 


Tamrin Ghafar sertai PAS?


Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba, Datuk Tamrin akhirnya menyertai PAS dengan menyerahkan borang keahlian malam tadi.

Ghafar menyerahkan borang keahlian kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada majlis peringatan Badar Al Kubra di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad, Gombak malam tadi.

Tamrin merupakan bekas Adun Ayer Molek dan pernah menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam selain bekas Pengerusi Majlis Amanah Rakyat.

Harakahdaily memetik Tamrin berkata, beliau tidak terburu-buru membuat keputusan meninggalkan Umno.

Sebaliknya beliau mula memikirkan tindakan tersebut selepas melihat Umno tergelincir daripada landasan membela rakyat.

"Saya tidak buat keputusan ini terburu-buru tapi sejak lama dah saya fikir. Umno terkeluar daripada landasan membela nasib rakyat sejak 90-an lagi.

"Pelbagai perkara dilakukan termasuk menghina ulama. Walaupun ketika itu saya masih dalam Umno tapi saya tak setuju mereka hina ulama," kata beliau.

Laporan itu menyebut Tamrin turut berjanji akan membantu PAS dengan bersungguh-sungguh untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

Beliau turut mengakui pemimpin-pemimpin PAS tidak boleh dijual beli.

"Saya kenal Mat Sabu dan (Tuan Guru) Datuk (Seri) Abdul Hadi (Awang) dah lama.

"Mat Sabu tak pernah pun ajak saya masuk PAS tapi saya yang selalu suruh dia tinggalkan PAS," katanya.

Saturday, August 11

Mana Suara Melayu DAP?




Sejak timbulnya isu 'haram' untuk umat Islam di negara ini untuk mengundi DAP, banyak pihak tampil untuk memberikan pelbagai pendapat termasuk pemimpin di kalangan Pakatan Rakyat (PR) mahupun Barisan Nasional (BN).

Antara yang tampil memberikan ulasan ialah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang berpendapat adalah tidak perlu mengisytiharkan haram kepada umat Islam untuk menyokong DAP kerana ia hanya berkaitan perbezaan pandangan dalam politik.

Tidak kurangnya dengan kenyataan Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang menyifatkan kenyataan itu sebagai dibuat dengan tidak mengikut hukum tetapi untuk menyenangkan hati para pemimpin UMNO.

Pada masa yang sama, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya turut bersetuju dengan saranan supaya umat Islam tidak menyokong DAP kerana mendakwa parti itu secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam.

“Apa yang saya dapat lihat, agenda DAP berbeza dengan MCA dan MIC kerana mereka ini digolongkan sebagai bukan kafir harbi yakni tidak membawa sebarang kemudaratan kepada kedudukan Islam dan umatnya,” jelas Fathul Bari.


Kelab Putera Ke Myanmar Selamatkan Islam Rohingya?




Kelab Putera 1Malaysia akan membaiki prosedur keselamatan misi kemanusiaan untuk membantu orang Islam Rohingya di Myanmar bagi mengelakkan tragedi Somalia tahun lalu berulang.

Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, bagi memastikan ahli rombongan misi berada dalam tahap keselamatan yang optimum, mereka diwajibkan memakai jaket kalis peluru sebaik melepasi sempadan Bangladesh untuk ke kawasan bergolak.

Bagaimanapun katanya, mereka hanya akan melepasi sempadan sekiranya keadaan di sana mengizinkan untuk dimasuki


Mengurus Pun Gagal, Apa Lagi Mahu Membina?


Apabila terlalu banyak bercakap bohong akhirnya realiti akan menghukum kita. Inilah yang berlaku dalam kontroversi kerugian Universiti Selangor (Unisel). Isu ini sebenarnya bukanlah perkara baru kerana ia telah beberapa kali dibangkitkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor sejak setahun yang lalu. Namun setiap kali dibangkitkan isu ini, kerajaan negeri tampil menafikan.

Yang terbaru dalam sidang Dewan yang lalu, Adun Permatang, Sulaiman Abdul Razak membangkitkan keadaan Unisel yang makin layu dan mengalami penyusutan pendapatan. Menurut Sulaiman, pendapatan Unisel menyusut daripada RM94.4 juta pada 2008 kepada RM93.51 juta (2009) dan RM75.48 juta (2010). Amatlah menghairankan ketika Kerajaan Negeri menafikan kemerosotan pelajar, pendapatan pula merosot. Bukankah kenyataan ini sangat kontradik?

Masalah Unisel bertambah sukar apabila kos pengurusan meningkat begitu besar RM93.97 juta pada 2008, RM106.13 (2009) dan RM113.11 juta pada 2010. Khalid perlu menjawab kepada umum mengapa kos pengurusan meningkat sedemikian rupa tanpa pengingkatan yang signifikan kepada pendapatan Unisel.

Pelajar meningkat, pendapatan berkurangan, kos pengurusan meningkat! Apa sebenarnya yang berlaku kepada Unisel di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat? Unisel adalah institusi pendidikan tinggi swasta yang sewajarnya ditadbir secara efisyen dan mengikut logik ekonomi. Namun apa yang berlaku sekarang sangat huru-hara dan tidak mencerminkan pengurusan ekonomi yang efektif oleh kerajaan negeri dan pengurusan Unisel.

Pelacur Setaraf Dengan Mercun?


Walaupun amat berbeza dari segi bentuk dan rupa, ada satu persamaan antara pelacur dengan mercun, iaitu keduanya haram, tetapi dibiarkan berleluasa macam benda halal.

Mula-mula, sempena Ramadan al-Mubarak, kita bercakap mengenai mercun. Dulu, kini – mungkin selamanya! – bulan puasa dan raya telah diterima sebagai musim mercun. Sepatah kata Saloma: “Dam, dam, dum, mercun berdentum...”

Sebenarnya lirik lagu itu sudah tidak relevan, sebab sejak lebih sedekad lalu mercun telah diharamkan di negara kita. Adalah menjadi kesalahan – boleh dihukum denda dan penjara – bagi siapa sahaja yang menjual, menyimpan atau bermain mercun.

Mengimport mercun dan bunga api adalah dilarang di bawah Butiran 34, Jadual Keempat, Perintah Kastam (Larangan Mengenai Import) 2008, kecuali dengan permit import yang dikeluarkan Polis Diraja Malaysia, itu pula hanya untuk dua jenis mercun iaitu PoP PoP dan Happy Boom.

Bukan tidak ada usaha menyekat mercun masuk ke negara ini. Polis Kelantan menubuhkan skuad khas bagi memantau kegiatan penyeludupan mercun. Minggu lalu mercun bernilai hampir RM180,000 yang cuba diseludupkan masuk berjaya dirampas Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Kelantan.

Di Ipoh, Kastam merampas 1,190 karton mercun dan bunga api bernilai RM744,315, dipercayai rampasan terbesar tahun ini. Tetapi nampaknya si penyeludup lebih cekap berbanding pihak berkuasa. Jumlah yang berjaya diseludupkan jauh lebih besar daripada yang dirampas.

Buktinya mercun meletup berdentum-dentam sana-sini setiap kali musim raya.Nyata sekali pengedar dan penjual mercun tidak takut pada undang-undang. Benda haram itu dijual secara terbuka di pasar malam dan bazar Ramadan, sama seperti menjual ayam percik atau air tebu.

Mereka berani, sebab tidak ada tindakan pihak berkuasa. Siapa sahaja boleh main mercun, pada bila-bila masa dan di mana sahaja, termasuk di kawasan perumahan polis. Maknanya, anak dan suku-sakat polis pun main mercun!

KATAK DIJUAL BERSAMA IKAN MENTAH?


BATU LANCHANG - Sungguh tidak patut apabila seorang peniaga sanggup menjual katak bersebelahan dengan ikan-ikan mentah.

Kegiatan itu disedari beberapa pelanggan yang mengunjungi sebuah pasar di Batu Lanchang.

Tindakan peniaga berkenaan dilihat tidak bertanggungjawab kerana katak hidup dan yang telah dipotong dijual bersama dengan sebahagian makanan mentah seperti ikan.

Lebih menjijikkan apabila air pemprosesan katak itu mengalir jatuh ke bahagian jualan ikan.

Walaupun rata-rata penjual ikan di situ bukan Islam, namun kebanyakan pelanggan mereka beragama Islam memandangkan pasar berkenaan antara yang popular di sini.

Seorang suri rumah hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, dia menyedari kegiatan menjual katak berkenaan sejak beberapa bulan yang lalu.

Menurutnya, tindakan menjual makanan tidak halal di tempat halal dilihat tidak bertanggungjawab dan dipandang remeh sesetengah pihak.

“Harap pihak berkenaan bersama Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) membuat pemantauan. Adakah kejadian sebegini disedari ataupun hanya dipandang perkara biasa sahaja.

Friday, August 10

MINYAK RON97 NAIK SEKUPANG?

Apa punya kejadah nie,Propaganda tahap bangang dah MKP tengok puak-puak gila publisiti nie?setakat ini MKP dok check dalam berita serta portal tiada pengumuman rasmi menyatakan dakwaan yang telah dibuat oleh penfitnah zunar kartunis tahap bangang Malaysiakini....

Guan Eng Salahguna Kuasa?


Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri mengesyaki penjualan tanah seluas 0.45 hektar di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin oleh Kerajaan Negeri untuk di bangunkan hospital swasta melibatkan kepentingan peribadi Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Ini berikutan apabila semakan dibuat dengan kepada Pejabat Tanah Dan Galian Pulau Pinang mendapati tanah itu masih dimiliki oleh Kerajaan Negeri.

Ketua Penerangan Pemuda BN, H'ng Khoon Leong berkata, ekoran itu pihaknya telah meminta peguam menulis surat kepada Pejabat Tanah Dan Galian Pulau Pinang untuk mendapat pengesahan status tapak tanah namun masih belum mendapat jawapan.

"Kami Pemuda BN sekarang hairan sama ada Ketua Menteri memberikan 'hak istimewa' kepada pemaju, Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn. Bhd. dengan mengekalkan status pemilik adalah kerajaan DAP negeri bagi membantu pemaju mengelak membayar cukai dan tafsiran tanah.

"Pada masa sama, kerajaan DAP juga menawarkan harga yang banyak kurang daripada harga pasaran pada tahun 2009 iaitu RM11,552,208 dengan mengatakan harga pasaran pada masa itu ialah RM232 setiap kaki per segi sedangkan harga pasaran sebenarnya adalah sekurang-kurangnya RM450 setiap kaki per segi sejak 2006," katanya pada sidang akhbar di Bilik Gerakan BN, Jalan Datuk Kramat sini hari ini.

Kenapa Jual Tanah Dibawah Nilai Sebenar?


Kerajaan negeri dipersoalkan mengapakah mereka menjual sebidang tanah di Taman Manggis di sini yang sebelum ini diperuntukkan untuk projek perumahan rakyat kos rendah kepada sebuah syarikat swasta di bawah nilai sebenar pasaran.

Ketua Penerangan Barisan Nasional Negeri, H’ng Khoon Leng meminta kerajaan negeri menjelaskan kenapakah tanah seluas 0.4 hektar milik kerajaan negeri itu dijual pada harga RM11 juta sedangkan nilai pasaran tanah di kawasan itu adalah tidak kurang dari RM22 juta.

Tanah itu telah dijual kepada sebuah syarikat swasta yang berhasrat membina sebuah hospital swasta.

H’ng menambah, hasi maklumat yang diperolehi daripada pejabat tanah menunjukkan Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd dan Victoria International Medical Centre telah mengemukakan pembidaan untuk membeli tanah berkenaan.

Katanya lagi, Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd muncul sebagai pembida yang berjaya selepas mereka menawarkan RM232 per kaki persegi atau RM11 juta untuk tanah berkenaan.

EKSLUSIF: Henti Fitnah, Tumpu Urus Krisis Air?



Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (SYABAS), Tan Sri Rozali Ismail tidak akan tunduk ke atas desakan kerajaan negeri Selangor yang menuntut agar beliau berundur dari menerajui syarikat itu.

Beliau berkata, firma pengurusan air itu merupakan syarikat senaraian awam yang tertakluk kepada banyak perkara serta perundangan dan tidak boleh bertindak sesuka hati seperti yang dikehendaki oleh pihak-pihak tertentu.

"Biarlah pemegang saham yang buat keputusan," jelas beliau yang enggan untuk mengulas panjang mengenai kemungkinan beliau akan mengundurkan diri dari pasukan pengurusan syarikat berkenaan seperti yang dituntut oleh Kerajaan negeri Selangor.

Beliau berkata demikian selepas majlis berbuka puasa anjuran Majlis Perundingan Ekonomi Melayu (Mapem) dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), semalam.

Sebelum ini, exco Kerajaan negeri Selangor, Ronnie Liu menegaskan bahawa kerajaan negeri itu tidak akan memberi peruntukan sebanyak RM225 juta kepada SYABAS selagi Rozali dan Ketua Pegawai Eksekutif firma itu, Datuk Ruslan Hassan tidak meletak jawatan.

Liu berkata, peruntukan itu adalah bertujuan membina loji rawatan air baru untuk meningkatkan kapasiti pengeluaran air terawat.

"Kita akan beri RM225 juta kalau Rozali dan Ruslan letak jawatan. Kalau tak letak (jawatan), kita takkan bagi duit. Kerana, kalau kita bagi, dia akan kawal duit itu dan tidak akan lakukan projek itu," kata Liu lagi baru-baru ini.

Sementara itu, mengulas mengenai gajinya di SYABAS yang dikatakan sangat tinggi oleh sesetengah pihak, Rozali menambah, perkara berkenaan boleh dirujuk kepada keputusan mahkamah berhubung satu kes fitnah ke atas beliau.

“Mereka boleh rujuk kepada keputusan mahkamah dan mendapatkan butiran yang benar dan terperinci daripada mendengar tohmahan tanpa asas,” ujar Rozali lagi.

Kes yang dimaksudkan oleh Rozali itu dipercayai berkenaan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 6 Jun lalu yang memerintahkan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dari DAP untuk membayar sejumlah RM200,000 kepada SYABAS berhubung satu kenyataan memfitnah.

Kenyataan fitnah oleh Pua itu disiarkan oleh akhbar Nanyang Siang Pau pada 16 November 2010 di bawah artikel bertajuk Tony Pua : Kerajaan Negeri Perlu Kawal Hak Pengurusan Air Bagi Memastikan Tarif Air Tidak Mengalami Kenaikan.

KENAPA PENIAGA MELAYU DIHALAU, ALASAN JALAN SESAK?


Kerajaan negeri baru-baru ini telah mengambil langkah untuk menempatkan semula bazar Ramadan di sepanjang Jalan Penang dengan menyatakan kesesakan lalu lintas sebagai salah satu alasan utama.Peniaga yang terlibat akur kerana mereka mahu meneruskan perniagaan mereka tanpa masalah..

Jika kerajaan negeri DAP yang sememangnya RASIS dalam hal ini patut bertindak sama rata dan adil . Jika benar-benar serius dalam menangani isu kesesakan jalan ini, langkah segera yang perlu diambil bagi mengatasi masalah ini ialah di kawasan-kawasan berikut yang mendapat pemerhatian MKP sebagai kawasan yang mengalami masalah kesesakan:

Semua jalan di mana terdapat sekolah terutama sewaktu tamat sesi persekolahan;

Jalan Burma di hadapan Kedai Biskut Him Heang yang terkenal di mana penduduk tempatan dan pelancong meletak kenderaan mereka secara tidak teratur untuk ke kedai tersebut;

Jalan Burma di hadapan kedai makan terletak jauh sedikit dari kedai Him Heang di mana orang ramai berhenti untuk membeli makanan;

Di Fettes Park di bahagian hadapan kedai makan;

Di Jalan Penang dan Lorong Keng Kwee berdekatan kedai cendol Jalan Penang;

Jalan utama di mana terdapat pentas opera, sesetengah jalan tidak dapat dilalui sepenuhnya terutama sekali ketika Perayaan Hantu Lapar;

Jalan utama di seluruh negeri Pulau Pinang di mana terdapat gerai makan sementara yang didirikan semasa Perayaan Nine Emperor;

Jalan di kawasan Little India sebelum Deepavali di mana khemah didirikan menjadikan jalan sempit dan hampir tidak dapat dilalui;

Jalan Masjid Kapitan Keling pada waktu malam di mana ramai orang mengunjungi gerai nasi kandar meletak kereta dan motosikal secara tidak teratur ketika solat Jumaat dan tarawih dan mereka yang berhenti di hadapan kedai tukaran wang;

Meletak kenderaan secara tidak teratur di hadapan mahkamah di Lebuh Light di mana kereta boleh dilihat diletakkan di atas garisan kuning, kaki lima jalan dan juga di hadapan sekolah.

Melainkan pihak berkuasa mengambil tindakan segera bagi menangani masalah yang ada, pulau ini akan menjadi tempat yang tidak lagi sesuai untuk didiami.

MKP Ayat Sempoi : Patutnya Semua diberi keadilan yang saksama peniaga terpilih didahulukan oleh DAP......Kata RASIS DEPA MENGAMUK PULAK>>>

VIDEO NORA DANISH DICIUM?



Betulke nie?Bulan puasa nie tak baik jika bercium akan tetapi bila dengan anaknya apa salahnya?Tentu korang dah fikir macam-macam ek? tak baik tau.

Video terbaru daripada Youtube Nora Danish ini menunjukkan aktress ini bersama anak lelaki tunggal beliau, Rayqal bersantai di’rumah bermain figura aksi Spider-Man.

Tonton video berdurasi 33 saat tersebut selepas ini juga Nora Danish bakal muncul tidak lagi dengan filem baru Aku Terima Nikahnya, gandingan bersama Adi Putra.


Thursday, August 9

AWEK JAMBU NIE MASUK PAS?

Jika dah bertudung dan ingin membuat duit silalah masuk PAS,Sapa tak mau sampai rm50ribu tawarannya?...Pakcik kayo jika mendapat habuan sebanyak itu...Tapi jambu yang MKP maksudkan ialah jika peserta rajalawak diatas menyertai PAS...Apakah riaksi anda??//


Bila baru bertudung dan dah pandai bercakap seperti dah lama bergiat serta mencari publisiti murahan dengan mengajar orang lain supaya bertudung...Sapa lagi yang  MKP maksudkan jika bukan Abby Abaady.....

Nak Duit? Kena Tanya TS Rozali Betul KE?


Berikut antara auta Kerajaan Negeri Selangor setiap kali Kerajaan Pusat menjelaskan fakta akan risikonya jika Projek Langat 2 tergendala dan tidak disegerakan:

1. Auta: Mendakwa krisis air tidak akan berlaku pada 2014.

Fakta: Kerajaan Negeri Selangor bersetuju untuk menjalankan 5 projek mitigasi bernilai RM301 juta untuk mengelakkan masalah air.

Persetujuan kerajaan negeri itu untuk melaksanakan projek-projek tersebut menunjukkan mereka mengakui krisis air akan berlaku pada tahun 2014 jika tiada sebarang langkah diambil untuk menanganinya.

2. Auta: Tanggungjawab Kerajaan Pusat dan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) untuk menyelenggara dan meningkatkan kemampuan aset-aset air di Selangor.

Fakta: Kerajaan Negeri Selangor, sebagai pemilik aset-aset air negeri Selangor yang telah diberi kuasa oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) di bawah Seksyen 188 Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (Akta 655), bertanggungjawab bagi memastikan ketersediaan atau water supply availability di loji-loji rawatan air di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Syabas yang telah diberi kuasa di bawah Seksyen 191 Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (Akta 655) sebagai operator pengagihan air di Selangor hanyalah untuk membekalkan dan mengagihkan bekalan air terawat dan bukannya berperanan untuk memastikan ketersediaan bekalan air terawat.

3. Auta: Tidak ada keperluan catuan air dalam masa terdekat jelas menunjukkan Selangor tidak mengalami krisis bekalan air, sekali gus menafikan keperluan pembinaan Projek Loji Rawatan Air Langat 2

Fakta: Ketiadaan keperluan catuan air pada masa ini bukan bermakna krisis air tidak akan berlaku pada tahun 2014.

Kerajaan Persekutuan telah meluluskan peruntukan berjumlah RM606 juta untuk melaksanakan projek-projek mitigasi untuk mengelakkan krisis air pada tahun 2014 berikutan kedegilan Kerajaan Negeri Selangor.

4. Auta: Kalau tidak ada catuan air, maka tidak ada masalah air.

Fakta: SPAN menjangkakan jumlah bekalan air sedia ada tidak mencukupi untuk memenuhi permintaan pada tahun 2014. Bekalan air yang dapat dikeluarkan oleh 34 loji rawatan air di Selangor hanya dapat memenuhi permintaan air sehingga penghujung tahun 2012 sahaja.

5. Auta: Tindakan membina Loji Rawatan Air Langat 2 bertujuan memastikan kroni UMNO-BN mendapat kontrak pembinaan.

Fakta: Tender belum dikeluarkan dan Kerajaan Persekutuan akan melaksanakan secara tender terbuka dan mengalu-alukan anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor untuk menyertai tender.

6. Auta: Kerajaan Selangor mahu ambil alih operasi Syabas kerana Syabas tidak mampu urus bekalan air.

Fakta: Kerajaan Persekutuan tidak dapat mempertimbangkan permohonan kerana:

i). Kes mahkamah yang masih belum selesai.

- Kes tersebut difailkan oleh Syabas untuk menuntut pampasan kerana Kerajaan Negeri Selangor tidak bersetuju untuk menaikkan tarif air di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sejak tahun 2009.

ii. Kedua-dua pihak iaitu Kerajaan Negeri Selangor dan Syabas didapati telah melakukan keingkaran dan tuduhan Kerajaan Negeri Selangor ke atas keingkaran yang dilakukan oleh Syabas didapati tidak mencukupi untuk membolehkan Kerajaan Negeri Selangor mengambil alih operasi Syabas berdasarkan Klausa 32 Perjanjian Konsesi.

7. Auta: Tahap takungan air di tujuh empangan berada di tahap maksimum.

Fakta: Air di empangan hanya akan digunakan sekiranya paras air sungai berada di bawah paras yang dibenarkan untuk dipam ke loji rawatan air. Air empangan tersebut hanya boleh digunakan dalam tempoh empat bulan sahaja kalau digunakan secara berterusan.

8. Auta: Tarif air akan naik andai Projek Langat 2 dijalankan.

Fakta: Projek masih belum dimulakan, jadi bagaimana Menteri Besar Selangor boleh mengatakan tarif air akan naik. Tanggungjawab kerajaan negeri untuk mewartakan tarif air dan bukannya Kerajaan Persekutuan.

9. Auta: Keupayaan pengeluaran semua 34 loji rawatan air di Selangor ialah 4.807 juta liter sehari (JLH) berbanding dengan keupayaan agihan Syabas 4.371 juta liter sehari iaitu terdapat lebihan sebanyak 436 JLH.

Fakta: Jumlah kapasiti pengeluaran yang dinyatakan oleh Kerajaan Negeri Selangor pula iaitu sebanyak 4.807 JLH merupakan jumlah kapasiti reka bentuk loji dan mengambil kira kapasiti lebihan yang dihasilkan oleh lima buah loji yang sedang dioperasikan melebihi tahap reka bentuk.

10. Auta: Kos projek Loji Rawatan Air Langat 2 ialah RM8.65 bilion.

Fakta: Skim Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor daripada 2 komponen iaitu :

(i) Projek Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor. Kos RM3.936 bilion. Sumber 75% Japan International Cooperation Agency (JICA) dan 25% Kerajaan Persekutuan.

(ii) Projek Loji Rawatan Air Langat 2 (LRAL2). Kos RM4 bilion.

TOLONG SIASAT??? PESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM?


Jika sebelum ini terdapat kes yang sama berlaku di Petaling Jaya iaitu promosi jualan murah arak sempenan bulan Ramadhan, kali ini di Seremban pula, pusat karaoke ini membuat promosi jualan arak di pusat karaoke mereka sempena hari raya yang bakal menjelang.

Mereka sepatutnya lebih berhati-hati dalam melakukan sebarang promosi sempena perayaan yang berkaitan agama Islam ini. Isu ini sebernarnya sangant sensetif sekali.

Pihak PBT seharusnya mengambil tindakan yang tegas terhadap pusat karaoke ini dengan menggangtung lesen mereka supaya dapat dijadikan pengajaran oleh mereka yang terlibat dalam perniagaan ini.

JANGAN TENGOK VIDEO JIKA AHLI UMNO?



Ustaz Akhil Hayy merupakan antara artis yang terawal melibatkan diri dalam kancah politik pembangkang mencemuh Kerajaan Pusat menerusi ceramah2 beliau. Hampir kesemua ceramah2 yang dijemput akan diselitkan herdikan terhadap Pemimpin2 Kerajaan BN.

Tidak dinafikan beliau merupakan antara individu yang mempengaruhi masyarakat Islam dan Melayu khasnya untuk menolak Kerajaan pimpinan BN sehingga menyebabkan Pembangkang memperolehi kemenangan yang bertambah berganda pada PRU12 yang lalu.

Kini Ustaz Akhil Hayy membuat kenyataan kepada beberapa media hiburan memberi nasihat kepada artis2 yang baru melakukan hijrah ke arah kerohanian lebih berhati2 kerana beliau merupakan antara mangsa permainan politik pembangkang yang dipergunakan untuk kepentingan peribadi.

Dengan rasa rendah diri, beliau menyatakan dengan ikhlas dan bukannya mahu menghina mana2 rakan artis.

“Kalau saya cakap, pasti ada pihak yang marah nanti. Tetapi ia pernah berlaku kepada diri saya ketika mula-mula penghijrahan saya dulu di mana ada sesetengah pihak yang menggunakan saya kononnya untuk ditemu bual dalam sesebuah taklimat."

"Lain pula jadinya apabila majlis taklimat yang dianjurkan itu akan berubah menjadi kempen menyerang mana-mana parti yang tidak disukai mereka."

“Memang digalakkan untuk berkongsi pengalaman hijrah kita kerana ia juga salah satu permulaan dakwah, tetapi kita mesti bijak menyampaikan kata-kata tanpa sebarang pengaruh daripada persekitaran yang mungkin menekankan isu-isu politik.” 

Itu antara nasihat beliau yang dikatakan kepada beberapa media hiburan yang sempat bertanyakan mengenai hal tersebut.

Namun Ustaz Akhil Hayy tidak pernah mempertahankan pendirian menyekat mana2 artis untuk menyokong, menyertai apatah lagi mengundi mana2 parti politik di Negara ini atas dasar demokrasi.

Akan tetapi, beliau menasihatkan berdasarkan pengalaman beliau mahu artis2 yang baru menjejari satu kehidupan berlandaskan Agama Islam lebih kosisten dalam memperbanyakkan ilmu Agama dan tidak hanya bercakap tentang politik semata2. 

Apabila baru berhijrah, kekurangan pemahanan ilmu Agama menyebabkan ada pihak yang akan menyalahgunakan niat murni artis tersebut kerana melihat sokongan dan pengaruh. Malah Agama itu bukan hanya memandang sudut politik semata2.

“Saya rasa, usahlah kita beria-ia berkempen tentang hal politik kerana itu bukanlah kepakaran kita. Walaupun Islam ada perjuangan politiknya, tetapi sebagai umat Islam yang kembali ke fitrah asal, biarlah kita mendalami ilmu agama terlebih dulu sebelum ingin berdakwah atau membetulkan kesalahan orang lain. 

“Saya faham, apabila sudah berubah ke landasan yang betul, terdapat satu semangat dan ketenangan yang membuatkan seseorang itu begitu berkobar-kobar mahu berkongsi perasaan itu.

“Saya juga begitu, tetapi seperti yang saya katakan, dalami ilmu agama Islam itu secukup-cukupnya sebelum melangkah ke fasa lain pula.”

Releven kenyataan Akhil Hayy. Kerana beliau pernah mengalami pengalaman seperti Abby Abadi, Bob Lokman, Aisyah dan 2 3 kerat artis seangkatan mereka sejak sekian lama.

Wednesday, August 8

KECOH BEB KAT THE CURVE DAMANSARA




MKP berada di The Curve Damansara kagum melihat semangat rakyat Malaysia beratur panjang beb untuk menikmati Ais Krim percuma yang telah dijanjikan oleh Baskin Robin.Jika diukur dengan hanya satu scoop mampu dibeli tanpa beratur panjang akan tetapi semangat perjuangan DLCW didalam sukan menambah nikmat dan semangat kesukanan rakyat malaysia.


Bagi menghargai usaha gigih semua ahli sukan Malaysia yang berjuang di Olimpik London, Impian Emas Negara, satu inisiatif Olimpik oleh Media Prima Bhd, telah memutuskan untuk memberi ganjaran kepada semua rakyat Malaysia dengan ais krim percuma Baskin-Robbins.

Sebelum itu, Impian Emas Negara berikrar untuk memberi ais krim percuma di cawangan Baskin-Robbins di seluruh negara jika Malaysia menang pingat emas Olimpik pertamanya.

Impian Emas Negara akan tetap memberi ais krim percuma hari ini di kesemua 61 cawangan Baskin-Robbins di seluruh negara, kecuali di dua kiosk di Pantai Hospital, Bangsar, dan Taman Tema Genting, dari 8.00 malam hingga 10.00 malam.

"Setiap seorang rakyat Malaysia berhak mendapat satu skop ais krim berjenama yang diminati itu," kata Ketua Pegawai Operasi Rangkaian TV dan Ketua Pegawai Operasi Primeworks Studios, Media Prima Bhd Ahmad Izham Omar.

"Kami merasakan tiada sebab bagi kami tidak meneruskan rancangan memberi ais krim percuma kepada semua rakyat Malaysia selepas menyaksikan ahli sukan Malaysia mempamerkan komitmen dan semangat kesukanan masing,masing di temasya sukan itu," katanya.

"Kita perlu meraikan kesemua wira yang telah membantu negara mencapai kegemilangan antarabangsa dan di dalam usaha itu, telah menyatukan kita semua," kata Ahmad Izham dalam satu kenyataan.

Inisiatif Impian Emas Negara itu dilancarkan pada Mei. - Bernama

Posted using BlogPress from my iPad

TIDO SEBANTAI MIMPI MERDEKA LAIN-LAIN?


Kerapuhan perpaduan Pakatan Rakyat mula terserlah apabila empat negeri yang ditadbir mereka akan menggunakan tema berbeza untuk sambutan Hari Kebangsaan.Umpama tidur sebantal tapi mimpi basah lain-lain.....Lawak sungguh pakatan macam nie,Macam nak pekena kawan dengan kawan....Senang cerita kawan sudah makan kawan dalam diam la nie?/????

Bercakap pada sidang media hari ini, Setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata, Pulau Pinang dan Selangor akan menggunakan tema 'Sebangsa, Senegara, Sejiwa'.

Manakala dua lagi negeri yang diterajui oleh PAS, masing-masing akan menggunakan tema berbeza .

"Tema yang telah diputuskan oleh Kelantan adalah 'Menerajui Perubahan' manakala Kedah 'Terus Berbakti' yang telah berbeza dengan kerajaan persekutuan," katanya.

Alasan Mustafa, exco kedua-dua negeri berkenaan telah memutuskan tema masing-masing sebelum Pakatan membuat keputusan untuk menggunakan tema 'Sebangsa, Sebangsa, Sejiwa'.

"Kelantan dan Kedah menggunakan tema yang berlainan kerana memutuskan awal daripada Pakatan," katanya.

Sementara itu, pihak sekretariat Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan berkata kerajaan negeri Kelantan telah bersetuju untuk mengambil tema “Sebangsa, Senegara, Sejiwa” sebagai tema Hari Kebangsaan ke 55 disamping tema Kerajaan Negeri iaitu “Kelantan Menerajui Perubahan”.

Mengulas tentang logo Hari Merdeka, Mustafa berkata, Pakatan Rakyat akan membentangkan logo mereka pada Khamis ini manakala lagu tema masih dalam proses yang sedang digubah oleh seorang "komposer terkenal".

Persoalannya kenapa membazirkan wang rakyat dengan mengupah komposer sedangkan rakyat masalah air yang melibatkan kelantan yang sedang merana tidak dipedulikan oleh PAS Kelantan?

Pakatan menentang tema "Janji Ditepati" yang dianjurkan kerajaan persekutuan kerana mendakwa ia digunakan dalan kempen BN yang dilancarkan beberapa bulan lalu.Beliau juga membidas filem bertajuk 'Tanda Putra' yang bakal ditayangkan pada 13 September ini. Katanya, berdasarkan pemerhatian daripada trailer filem itu menunjukkan bahawa Tanda Putera boleh "membakar api perkauman".


Ini semuanya nampak sangat takut dengan DAP yang akan menyergah terutama ianya mengaitkan pemimpin DAP Lim Kit Siang yang memulakan provokasi dan sudah pasti takut dengan kenyataan sebenar bakal didedahkan kepada rakyat umum....Buktinya jelas seperti apa yang diceritakan oleh YB Zulkifli Nordin didalam video diatas.....Jika ada pemimpin dari PAS atau PKR yang berani menyanggah?Jika nak menyanggah sila bedasarkan bukti dan fakta...

UNISEL LINGKUP,KUIS PULAK MANGSA TERBARU?


Belum pun kerajaan PR Selangor sempat memikirkan penyelesaian bagi masalah UNISEL, kini masalah Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) pula timbul.

Seperti juga UNISEL, KUIS sedang mengalami masalah kewangan yang semakin hari semakin meruncing dengan tiada jalan penyelesaian yang tuntas mahupun bantuan dari pihak kerajaan negeri. Tidak dapat dipastikan sama ada masalah ini timbul sejak pertukaran Rektor yang baru pada 2010, tetapi apa yang pasti KUIS tidak pernah mengalami masalah besar ketika pemerintahan BN di Selangor.

Mungkin untuk menangani masalah kewangan ini, maka akhir-akhir ini, KUIS mewajibkan pelajar-pelajarnya tinggal di asrama. Dan sejak beberapa tahun kebelakangan, KUIS telah menaikkan kadar yuran asrama dengan kenaikan yang terlalu tinggi. Contohnya, asrama jenis D dengan 4 orang bagi 1 bilik yang sebelum ini berharga RM550 setiap seorang, kini meningkat menjadi RM700 seorang. Ada di antara asrama lain yang mana kenaikannya mencecah lebih RM1,000.

Yuran pengajian KUIS juga meningkat saban tahun dan pernah mengalami peningkatan sebanyak 100%. Perkara ini pernah dibangkitkan oleh beberapa pihak kepada media pada penghujung tahun 2011 bagi menarik perhatian kerajaan Selangor agar menanganinya segera. Namun, sehingga kini, kerajaan Selangor terus menutup mata dan memekakkan telinga.

Akibatnya, keadaan semakin buruk sehingga menyebabkan ramai pelajar terpaksa bekerja separuh masa untuk menanggung kos yuran yang mahal serta sara hidup yang semakin tinggi. Ramai mahasiswa terpaksa menangguhkan pengajian atau berhenti akibat masalah kewangan yang melanda mereka.

Justeru, ramai yang tertanya-tanya, inikah sikap kerajaan PR Selangor yang kononnya meletakkan pendidikan di tahap yang paling tinggi?

Inikah rupa kerajaan PR Selangor yang memperjuangkan pendidikan percuma kepada semua?

Inikah kerajaan yang kononnya bijak mentadbir kewangan negeri?

Apabila ramai pelajar yang berhenti, pastinya pendapatan KUIS juga terjejas. Lebih buruk lagi, apabila pengambilan baru juga semakin berkurangan kerana ramai yang tidak sanggup dan tidak mampu untuk menanggung kos pembelajaran, sara hidup dan penginapan di Universiti tersebut.

Oleh itu, bagi menampung kos operasi dan utiliti, KUIS cuba membebankan segala kos ke atas pelajar dengan menaikkan lagi yuran asrama dan sebagainya. Tindakan ini menyebabkan pengambilan pelajar berlipat ganda berkurangan sekali gus pendapatan KUIS juga berlipat ganda merosot.

Ini menjurus kepada masalah yang berganda di mana kakitangan KUIS juga berada dalam risiko menghadapi masalah tidak menerima gaji dan sebagainya sepertimana yang telah berlaku di UNISEL dan tidak lupa juga KUIN, di Kedah.

Kita tidak faham kenapa kerajaan PR langsung tidak prihatin dengan Kolej-kolej Universiti di bawah seliaan mereka?

Dengan wang yang begitu banyak seperti yang sering diwar-warkan mereka kepada rakyat, kenapakah mereka tidak dapat membantu KUIS, UNISEL atau KUIN di Kedah bagi memastikan pendidikan anak-anak muda kita tidak terjejas?

Apakah kerajaan PR sebenarnya tiada wang? Atau tidak cukup bijak untuk mencari jalan penyelesaian untuk masalah ini? Atau sememangnya tidak peduli dengan isu pendidikan dan pelajaran untuk rakyat?

Kita merasa pelik apabila kerajaan PR Selangor boleh pula mengeluarkan wang untuk membayar kos guaman pemimpin PR yang didakwa di mahkamah. Pelik lagi apabila kerajaan PR Selangor sanggup bermewah dan berhabis untuk mengadakan program-program politik. Dan semua ini dibelanjakan mereka sebelum waktu kempen pilihanraya. Bayangkan, berapa banyak agaknya wang negeri yang mereka ‘sediakan’ untuk kempen pilihanraya nanti?

Jika beginilah caranya PR ingin menarik undi, iaitu dengan menumpukan semua strategi, idea dan sumber kewangan untuk berpolitik dan bukan untuk rakyat, maka PR wajar lupakan saja Putrajaya. Hentikanlah berjanji mengenai pendidikan percuma atau apa saja, kerana ia bukan sahaja tidak pernah dipercayai, tetapi juga sudah tidak kelakar lagi.

Pendidikan bukan perkara kecil, ia merupakan soal masa depan. Jika ini pun tidak dapat difahami, maka apa lagi yang boleh diharapkan dari kerajaan PR?

Salah Siapa Jika Tak Ambil Peduli?


Tahun lalu, seorang rakyat Malaysia keturunan Cina, Ngeo Boon Lin yang juga seorang paderi gay telah mengambil keputusan mengahwini rakan sejenisnya di sebuah gereja di Amerika.

Pasangannya seorang lelaki kulit hitam, Phineas Newborn III adalah seorang produser pementasan muzikal Broadway. Perkahwinan pelik itu dilaporkan telah didaftarkan di New York.

Semasa di awal meletusnya berita perkahwinan gay mereka berdua, pelbagai lapisan masyarakat Islam, Hindu dan Buddha telah meluahkan bantahan, kecaman dan kemarahan mereka terhadap tidakan luar tabie tersebut.

Selepas hampir setahun kisah mereka reda dari perhatian umum, tidak semena-mena timbul semula apabila kedua-duanya tampil meraikan majlis resepsi perkahwinan mereka di sebuah restoran makanan Cina di Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataannya kepada AP, Boon Lin mengakui isu gay cukup sensitif di Malaysia tapi peliknya seperti sengaja pula mahu mempromosikan kisah perkahwinan gay apabila turut menjemput sekumpulan wartawan ke majlis tersebut.

Jika pada tahun lalu banyak pihak tampil ke hadapan menyuarakan bantahan dan mengecam perlakuan songsang tersebut, kini bantahan yang sama juga patut diluahkan segera terhadap majlis respsi itu.

Tambahan pula sebagai rakyat Malaysia yang mempunyai adat budaya serta resamnya yang tersendiri, amat tidak bersesuaian sekali kita membiarkan sahaja kelakuan paderi dan pasangan songsangnya itu menambah biakkan lagi aktiviti sejenis sebegini.

Masyarakat Kristian di Malaysia sewajarnya bangkit menyuarakan kecaman dan bantahan mereka serta tidak sepatutnya membiarkan saja rakan-rakan agama lain sahaja yang memprotes perkahwinan dan majlis resepsi gay itu.

Setidak-tidaknya dengan bantahan tersebut dapat memberi isyarat jelas kepada Boon Lin dan pasangannya bahawa rakyat Malaysia pelbagai kaum dan agama sama sekali tidak akan merestuai amalan luar tabie tersebut.

Senyum Itu Sedekah Tapi Senyum Kambing?

maklumat lanjut KLIK

MKP Ayat Sempoi : Selamat menjalankan ibadah Puasa....

Bendera Malaysia Dihina Oleh Zunar?

Karya seorang kartunis tempatan hina malaysia. Jika diamati betul-betul, seolah-olah karya kartunis tempatan ini hina malaysia. Berdasarkan sumber, beliau memang dikenali kerana yang sering menampilkan unsur kontroversi dalam karya beliau.

Gambar di atas ialah hasil kerja kartunis bernama zulkiflee anwar haque atau lebih dikenali sebagai zunar. Kali ini beliau mendapat idea untuk menghasilkan kartun menghina bendera dan lagu kebangsaan malaysia. Dan hasilnya adalah seperti pada gambar tersebut.

Mungkin kerana beliau begitu pasti bendera malaysia diciplak dari bendera amerika syarikat dan lagu negaraku serta janji ditepati diciplak dari indonesia, maka beliau menghasilkan karya ini. Jangan tanya aku kenapa beliau begitu berani menghasilkan sesuatu yang bersifat provokatif seperti ini. 

Kemungkinan besar zunar berani menghasilkan sesuatu seperti ini kerana beliau merasakan artis seperti beliau mempunyai hak kebebasan dalam berkarya.

Malaysia Kini, sebuah blog pembangkang juga turut memuji karya ini. 

MKP Ayat Sempoi : Layakkah Zunar nie menjadi rakyat Malaysia?

Tuesday, August 7

Ajaran Memurtadkan Umat Islam Pulak?


Apa dah jadi nie sampai macam nie sikap mereka cuba memperdaya umat Islam Pulau Pinang?Jawapan  dari Menteri hal ehwal agama Islam Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyerahkan isu berhubung dakwaan cubaan menyebar ajaran Kristian kepada orang Islam di Pulau Pinang untuk disiasat oleh pihak berkuasa agama negeri tersebut.

Isu berat ini sepatutnya dipertanggungjawabkan kepada Salleh Man yang baru memegang jawatan sebagai YDP MAIPP,Takkan nak tengok saja kot?

Majlis Agama Islam Pulau Pinang di negeri yang dikuasai DAP itu perlu mengambil tindakan segera ke atas dakwaan berkenaan.

DS Jamil Khir Baharom minta MAIPP mengambil tugas dan tanggungjawab supaya hal seperti ini tidak boleh dibiar begitu sahaja. "Saya seru MAIPP yang dipimpin DAP perlu bergerak cepat"

Majlis Agama Islam mempunyai akta negeri masing-masing bagi mengambil tindakan terdapat individu yang bersifat memesongkan ajaran Islam.

"Kita ada jawatankuasa di peringkat kebangsaan untuk mengambil tindakan bagi sebarang gerakan atau tarikan yang bersifat untuk memesongkan ajaran Islam. Ia juga terlindung di bawah peruntukan akta majlis negeri masing-masing," katanya.

Utusan Malaysia semalam, mula timbul apabila dibangkitkan oleh satu kumpulan yang dinamakan sebagai Pertubuhan Aktivis Pengupayaan Insan.

Menurut laporan tersebut, kumpulan itu mendakwa "wujud usaha memurtadkan orang Islam terutama golongan gelandangan sekitar Pulau Pinang menggunakan wang tunai dan keperluan asas sepanjang Ramadan".

MKP Ayat Sempoi : Dulu Malik Itik dok Gebang lanie kita tengok Salleh Man Pulak?

Guan Eng Perlukan Dana Kerajaan BN Untuk Selesai Masalah Banjir


Kenyataan Akhbar Ahli Exco Law Choo Kiang berkenaan Isu Banjir - 6 Ogos, 2012 amat meragukan kerana ianya tidak berdasarkan fakta yang jelas mengenai situasi banjir yang melanda Georgetown semalam.Berikut adalah kenyataan beliau;


Kenapa harus memerlukan peruntukan dari Kerajaan Pusat(bermaksud kerajaan BN) sedangkan selama ini DAP/Lim Guan Eng menyatakan kepada rakyat marhean DAP membela rakyat Pulau Pinang tanpa bantuan dari Kerajaan Pusat.Apa kejadah nie semua?Bila timbul masaalah DAP cuba mengaitkan kesalahan kepada Kerajaan Pusat tak bagi dana.Rakyat jadi keliru.....


Fakta yang diberikan oleh Exco Law Choo Kiang amat meragukan kerana muara sungai pinang jauh dari kawasan jalan Anson dan jalan Tranfer dimaksudkan.Maklumat yang diberikan kepada MKP bahawa satu sitem peparitan telah dilaksankan di Jalan Tranfer.Nampaknya maklumat yang salah diberikan oleh EXCO tersebut.Mungkin beliau hanya mengharapkan laporan dari agensi???Nampak sangat depa nie semua hanya populis didalam media tapi buat kerja tidak berdasarkan fakta????Laporan sinar harian klik

MKP Ayat Sempoi : DAP pi pembohong dekat orang lain la!!!!Orang penang semua tau la...haaa  

MENIFESTO INI BUATKAN GUAN ENG KETAQ LUTUT?


Nampaknya BN Pulau Pinang benar mahu membela rakyat.Apa tidaknya dengan menyusur keakar umbi mengambil berat masaalah rakyat yang ditimpa kesusahan.Bukan janji retorik seperti dibuat oleh DAP akan tetapi ini melibatkan masalah penyelanggaraan rumah tempat tinggal meraka.Baguslah langkah ini demi mengambil hati pengundi......
Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang akan menyediakan satu rangka kerja bagi membantu mengatasi masalah yang dihadapi oleh pemilik-pemilik rumah berstrata (kediaman tinggi) terutama berhubung penyelenggaraan dan pengurusan perumahan mereka. 
Pengerusi BN negeri, Teng Chang Yeow berkata cadangan untuk menyediakan rangka kerja itu adalah bagi membantu mereka yang tinggal di perumahan kos rendah dan sederhana rendah. 
"Hasil kajian yang dilakukan, mereka ini (pemilik rumah berstrata) mengalami masalah dari segi kos penyelenggaraan dan pengurusan. Jadi kita mencadangkan satu rangka kerja untuk membantu pemilik-pemilik rumah berkenaan disediakan. 
"Menerusi rangka kerja itu kita akan mencadangkan supaya pemberian semula semua hasil kutipan cukai pintu dan tanah kepada jawatankuasa atau perbadanan pengurusan bersama bangunan berkenaan untuk digunakan bagi tujuan penyelenggaraan dan pengurusan bangunan," katanya. 
Beliau berkata cadangan itu adalah antara kandungan dalam manifesto BN Pulau Pinang untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang. 
Katanya bagi rumah berstrata yang tidak mempunyai jawatankuasa mahupun perbadanan pengurusan, pihaknya mencadangkan satu agensi khas untuk menyelenggara dan menguruskannya bagi pihak pemilik. 
"Dengan cadangan itu, saya percaya masalah penyelenggaran dan pengurusan di rumah-rumah berstrata dapat diatasi," katanya. 
Selain itu, Teng berkata pihaknya juga mencadangkan agar satu skim untuk menyalurkan bantuan kewangan dan maklumat pengurusan kepada perbadanan pengurusan perumahan bagi penempatan perumahan pangsapuri dan kondominium dapat diwujudkan. 
“Ini termasuk memberi elaun kepada pengerusi dan setiausaha pengurusan perbadanan seperti yang diberikan kepada pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK). Ini berikutan mereka ini perlu menyelenggara lebih 300 unit rumah," katanya. 
Katanya semua cadangan itu akan dilaksanakan jika parti itu mampu menawan semula negeri berkenaan. - Bernama

Nik Aziz Jerut Lehernya Sendiri.



Sejak dua tiga tahun lepas, kerajaan negeri Kelantan yang diterajui PAS agak aktif memanipulasi isu royalti minyak untuk kepentingan politik kepartian dengan mengelirukan dan menyembunyikan fakta sebenar dari pengetahuan umum.

Sedari awal lagi sebenarnya ramai pemimpin Kelantan yang mengetahui dari segi perundangannya sukar untuk Kelantan menikmati hasil royalti minyak disebabkan tiada satu pun telaga minyak yang wujud dalam lingkungan 3 batu nautika dari pantai Kelantan.

Bagaimanapun disebabkan PAS amat faham sebahagian besar rakyat biasanya tidak pernah ambil kira isi kandungan Akta Kemajuan Petroleum & Perjanjian 1975, maka mereka merasakan terdapat peluang besar untuk mengelirukan pemahaman rakyat bawahan untuk kepentingan politik PAS.

Pun demikian telahan PAS ternyata silap percaturan kerana cuba merendah-rendahkan pemahaman dan daya fikir majoriti rakyat Kelantan yang semakin ramai celik akal dan terbuka mindanya.


Majoriti rakyat Kelantan tidak pun terkesan dengan isu royalti minyak yang sengaja diputarbelitkan oleh PAS dan ini terbukti benar apabila isu royalti gagal memberi kemenangan selesa untuk PAS dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Manek Urai pada Julai 2009.

Malah selang setahun kemudian, PRK DUN Galas pula menyaksikan PAS jatuh tersungkur dalam pertarungan tersebut apabila kalah teruk sekalipun isu royalti minyak semakin kuat dilaungkan tika itu bagi membangkitkan semangat kenegerian dan anti BN.

Ramai rakyat Kelantan yang sebenarnya sudah memahami bahawa baik dari segi perundangan mahupun Akta Kemajuan Petroleum 1974 serta perjanjian 1975, kerajaan negeri tiada hak untuk menerima bayaran royalti minyak.

Royalti 5% hanya layak diberikan kepada Kelantan hanya sekiranya wujud telaga minyak atau gas dalam lingkungan 3 batu nautika dari pantai Kelantan.

Manakala kawasan yang melebihi 3 batu nautika ke atas sudah berada dalam kawalan Kerajaan Pusat. Pun demikian, atas budi bicara Kerajaan Pusat, sejumlah wang ehsan atau bayaran tunai masih boleh dipertimbangkan kepada mana-mana negeri.

Apabila PM membuka pintu rundingan untuk menyelesaikan isu secara runding cara demi kebaikan negeri-negeri Pantai Timur termasuk Kelantan, maka bersyukurlah kerana masih ada ruang untuk melihat isu ini selesai secara harmoni.

Tapi sekiranya isu royalti ini masih cuba dipropagandakan oleh PAS, percayalah ia hanya akan menjadi tali jerut untuk PAS Kelantan kerana menuntut perkara yang bukan menjadi haknya di masa yang sama menolak pula jalan ehsan yang disediakan oleh Kerajaan Pusat.

Apa Kaitan Rumah Nie Dengan Guan Eng?



Hanya bertanya betul ke?Boleh tahan jugak rumah tue agak-agaknya berapa harganya ek?Mesti ada kisah tersembunyi dengan ek?

Monday, August 6

Shhhhhh Anwar Tengah Meroyan Pasal Nie?

Tak perlu lagi gambaran yang terlebih sudah tapi ini sudah memadai mengambarkan sikap mereka.Nak kata apa lagi........Kalau nak kata tak tiru sudah jugak.....nampak sama aje maksudnya...

Rumah Alleycats Musnah Kebakaran?




Tingkat atas rumah dua tingkat penyanyi Alleycats, mendiang Datuk A Loganathan di Jalan Azyze Tanjung Bungah di sini musnah dalam kebakaran hari ini.

Balu mendiang, Datin Susan Loganathan, 56, berkata dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, beliau dan adik lelakinya sedang berehat di ruang tamu sebelum dikejutkan dengan bunyi letupan dan melihat kepulan asap di tingkat atas kediamannya.

"Saya hanya tinggal berdua dengan adik saya, Kevin Jonathan Boudville, 46, dan sebaik sahaja melihat asap itu itu kami segera mencapai dokumen penting dan terus keluar dari rumah," katanya kepada pemberita.

Beliau yang mengalami kecederaan ringan pada tangan dan sedikit rambutnya terbakar, berkata tingkat atas kediamannya yang menempatkan koleksi piring hitam nyanyian mendiang suaminya sejak tahun 1980-an dan pelbagai barangan berharga seperti barang kemas serta wang tunai hangus dijilat api.

Beliau bagaimanapun bersyukur kerana kenangan bersama suaminya seperti gambar kenangan, trofi dan pelbagai anugerah mendiang yang diletak di tingkat bawah tidak terjejas.

Abang mendiang, Datuk A David yang turut melawat lokasi kejadian berkata kali terakhir beliau berkunjung ke rumah adiknya pada tahun lalu.

"Sudah 12 tahun mereka menyewa di sini dan rumah itu menyimpan pelbagai kenangan berharga adik saya," katanya sebak.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba Bagan, Jermal, A Ravi, berkata sebanyak 29 anggota bomba dan enam jentera dihantar ke tempat kejadian sejurus menerima laporan pada jam 11.18 pagi.

"Bomba turut menyelamatkan tiga ekor anjing yang terperangkap dalam kebakaran dan api merebak sedikit ke rumah jiran namun dapat dikawal sepenuhnya dalam tempoh 15 minit," katanya.

Beliau berkata punca kejadian dan jumlah kerugian masih dalam siasatan.


- Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO: ADUN PEMBANGKANG PATUT BUAT MACAM NIE?




Malas aku nak ulas jenis mangkuk hanyun punya YB nie.Kalau buat video macam lagi baik dari dok menghina pemain badminton Malaysia.Tanpa menghormati dan berterima kasih terhadap pengorbanan ahli sukan seperti Datuk Lim Chong Wei pihak pakatan mula menyalahkan ahli sukan ini dengan penghinaan dam dimomokkan dengan pelbagai nista.

Manoharan yang terkenal dengan sikap yang tidak pernah menghormati negara dahulunya pernah terlibat menghina bendera negara.

Dalam twit Manoharan,Beliau mempermainkan nama Datuk Lim Chong Wei dan mengaitkan kekalahan Chong Wei dengan pemerintahan BN.

Katanya Jika pakatan perintah Putrajaya,Pasti Malaysia akan beroleh emas olimpik.Inilah kedangkalan dan kebobrokan haprak pakatan.Apa saja didepan mata kesemuanya mahu di politikkan.

Hinggakan anak sendiri jatuh longkang pun disalahkan BN.

Kita semua mengakui perlawanan Datuk Lim Chong Wei bermain bermati matian memperlihatkan kesungguhan beliau demi negara apakah ini balasan yang setimpal beliau terima.

Kalangan peminat sukan masih berterima kasih kepada Datuk Lim Chong Wei walaupun beliau hanya merangkul pingat perak. Inilah mencerminkan semangat kesukanan tanpa mengaitkan dengan Politik murahan pakatan.

Sunday, August 5

Awat Depa Meroyan Dengan Gambaq Nie?

Heran dan pelik kenapa gambar ini bakal mencetuskan fenomena baru di Kelantan.Kenapa dajjal PAS meroyan apabila rakyat Kelantan berterima kasih kepada PM.Bagi Dajjal nie semua mendakwa depalah yang telah memperjuangkan tuntutan Royalti Minyak kepada Kelantan padahal tiada satu pun yang telah mendatangkan hasil.Fakta yang sebenar ada dibawah:


MKP Ayat Sempoi : Nak cakap biar berfakta der haaaaa?

Adat Permainan Kita Terima Kekalahan @Lee_C_Wei

ini sudah ketentuan yang kita semua rakyat malaysia harus terima?kekalahan ini bukan berkekalan.Walaupun kalah tapi saingan yang sengit telah diberikan oleh Datuk LCW kepada lawannya Lin Dan...Menang pada set pertama dan kalah kedua set berikutnya...Apa pun tahniah kepada Skuad Badminton negara berjaya jua dapat pingat perak......

Anwar Mampu Buat Macam Nie Bila Curang?


Merasa bersalah kerana telah berbuat curang terhadap isterinya, seorang lelaki di China rela merangkak sejauh 1000 meter untuk meminta maaf. Setiap beberapa langkah, lelaki ini bersujud di atas jalan raya bandar Putian, Wilayah Fujian.

 

Lelaki itu lalu menjelaskan bahawa dirinya sengaja melakukan perkara tersebut kerana merasa bersalah terhadap isterinya. Ia berniat merangkak seperti itu hingga ke Zhengrong Times Square yang terletak sekitar 1000 meter dari lokasi awal ia merangkak. Namun baru seperlima dari jarak yang seharusnya ditempuh, terlihat seorang wanita turun dari motor, memanggil teksi dan membawa si lelaki pergi dari sana.

Saturday, August 4

Apa Masalahnya Jika Penaung BAM Memberi Sokongan?


Datin Seri Rosmah Mansor, Isteri kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga merupakan Penaung bagi Persatuan Badminton Malaysia (BAM) telah terbang ke London semalam.

Perkara itu telah dilaporkan oleh The News Straits Times.


Beliau akan berada di London untuk menyokong Datuk Lee Chong Wei yang akan bertemu pemain dari Negara China, Lin Dan dalam perlawanan akhir untuk merebut pingat emas bagi acara Badminton dalam Sukan Olimpik 2012.

Sebelum ini pemain nombor satu badminton Malaysia, Datuk Lee Chong Wei mempamerkan permainan mantap melangkah ke perlawanan akhir perseorangan lelaki setelah menewaskan pemain China, Chen Long 21-13, 21-14.

Datin Seri Rosmah Mansor telah dinobatkan sebagai Tokoh Industri Sukan Negara 2012 pada Majlis Anugerah Industri Sukan Negara Mei lalu.

Apa masalahnya jika DS Rosmah sebagai penaung memberi sokongan moral kepada negara yang bakal mencipta sejarah? Korang Jeles ek tak dapat pergi dengan DS Rosmah?

Rosmah Mansor beramah mesra dengan pemain-pemain badminton negara di Kuala Lumpur, semalam. Turut kelihatan Abdul Wahid Omar (tiga dari kanan), Mohd. Nadzmi Mohd. Salleh (empat dari kanan) dan Zolkples Embong (kanan) selepas majlis memeterai MoU antara Maybank dan BAM.

Maybank sebagai penaja utamanya untuk enam tahun yang bernilai RM41 juta keseluruhannya.

Ia merangkumi tajaan RM6 juta untuk tahun pertama dan disusuli RM7 juta bagi lima tahun berikutnya, di samping Maybank juga memiliki opsyen melanjutkan kerjasama tersebut untuk tambahan empat tahun setelah perjanjian tamat pada 2016.

Tambahan RM1 juta mulai 2012 adalah disuntik terus ke dalam penganjuran Kejohanan Badminton Terbuka Malaysia.

Syarikat pengeluar kereta, Proton, yang merupakan rakan kongsi utama BAM sejak 1985, masih lagi meneruskan komitmennya membantu BAM, namun peranannya bertukar menjadi penaja sampingan dengan penajaan berjumlah RM2 juta setahun.Jangan dipertikaikan apa sumbangan DS Rosmah kepada BAM,So blogger pembangkang kalut pasai apa? Jelas nampak korang nie terdesak sampai benda macam nie pun jadi isu......

MKP Ayat Sempoi : Jom join aku ke LONDON malam NIe bro?


Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive