Sunday, August 19

Ucapan Aidilfitri @NajibRazak.


Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada seluruh umat Islam diseluruh Malaysia dari YAB Datuk Seri Najib Tun Razak, Presiden UMNO Malaysia

Ramai gadis Malaysia beraya di Lombok..


Masih terdapat ramai gadis negara ini berada di Lombok, Indonesia berdasarkan siasatan yang dijalankan Kelab Putera 1Malaysia (KP1M).

Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim bagaimana pun tidak dapat mendedahkan jumlah sebenar gadis Malaysia yang berada di sana kerana dalam proses mengumpulkan maklumat.

Menurutnya, kesemua mereka jatuh cinta dengan lelaki Lombok sewaktu bekerja di negara ini dan mengikut mereka pulang.

“Perkara ini amat menyedihkan kerana gadis yang mengikut lelaki Lombok itu, berpotensi untuk memajukan diri dalam bidang pelajaran.

“KP1M akan memulakan kempen kesedaran terhadap wanita tempatan dalam semua sektor pekerjaan terutama pertanian dan perladangan, agar tidak terpedaya dengan pujukan lelaki asing yang bekerja di negara ini dan mengikut mereka ke negara asal mereka,” katanya.

Abdul Azeez berkata, setakat ini KP1M telah berjaya membawa pulang seramai 50 gadis rakyat negara ini atas permintaan keluarga.

Saturday, August 18

Selamat Hari Raya Aidilfitri.


Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua yang mengunjungi blog ini.Dikesempatan ini MKP menyusun 10 jari meminta maaf jika ada salah dan silap untuk tahun ini...Semoga tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya...Kepada rakan-rakan blogger,facebooker dan twitter yang mengenali MKP halalkan jika terkata,terhack terambil benda yang tidak sepatutnya minta dihalalkan dunia dan akhirat..Gambar diatas MKP ambil dari Sinar Harian wajah disebaliknya mungkin ada yang mengenalinya...Terimakasih Kepada JuruGambar tersebut tahun depan ambil lagi....Salam Lembaran......

Kenapa Anwar Padamkan Posting Blog?


Mustahil untuk mengodam blog Anwar Ibrahim?Semua blogger tahu dan faham untuk mengodam blog  bukanya sesuatu yang mudah dan senang apa tah lagi blog Ketua Pembangkang.Sudah semestinya Anwar dan pengendali blog beliau mengunakan aplikasi keselamatan yang terhebat untuk  meningkatkan tahap keselamatan.Jika senang dan mudah digodam sudah semestinya semua blog terhebat sudah kena benda yang serupa????

Dari penilaian MKP ada yang tak kena dengan pengendali blog tersebut mungkin Anwar terlepas pandang kepada pengendali blog tersebut.Almaklum dah dekat nak raya nie Anwar tak bagi duit raya kot????Tue yang ada sabotaj blog tersebut....Kemungkinan berlaku pekara ini amatlah tinggi kerana hanya 28minit sahaja posting tersebut ada didalam blog Anwar.Jika digodam sudah semestinya mengambil masa yang amat lama untuk dipulihkan sekurangnya sampai pagi esok....Licik sungguh perbuatan pengendali blog Anwar nie salahkan blogger Pro BN/UMNO untuk selamatkan diri...Sama jugaklah taktik yang digunakan oleh anwar ketika berhadapan dengan skandal video chinadoll tempoh hari,salahkan UMNO dan blogger.....Dah lama sangat menipu hari mungkin balasan Allah kepadanya...Buat baik balasanya baik, perbuatan jahat akan dibalas dengan kebenaran jua.....



Anwar Minta Maaf Pada @NajibRazak Kerana Menfitnahnya?


MKP Terkejut beruk dengan dengan perutusan hari raya dari Anwar Ibrahim meminta maaf kepada keluarga PM DS Najib Razak kerana menfitnahnya...Mungkin Anwar dah buang tabiat dan tahu akan kalah pada PRU 13....Ayat berikut membuatkan MKP sendiri terkedu;;;
Saya sebenarnya merasa sugul dan berdosa dengan keterlampauan beberapa pihak dalam pasukan kita, di mana dalam usaha kita mengejar kedudukan dan jawatan Perdana Menteri, kita telah jauh pergi hingga memfitnah Datuk Seri Najib dan keluarganya. Saya ingin mengajak rakan-rakan saya dan jentera pakatan supaya membuat perubahan dengan menghormati institusi kePerdana Menterian yang sekian lama kita warisi. Jawatan Perdana Menteri adalah khas untuk orang Melayu dan Islam sahaja, bukannya untuk bangsa lain.

Friday, August 17

Apahal Pulak Neelofa Nie?


Tersipu malu pulak dah artis popular nie?Kenapa ek mungkin kesilapan dalam ucapan hari rayanya khas buat peminatnya,MKP tertarik dengan caranya membuat ucapan dan nampak ikhlas walupun sedikit gedik tapi itu memang ditunggu oleh peminatnya terutama lelaki yang kurang kasih sayang...


walauapapun Neelofa u tetap terbaik.....

Betul Atau Kesilapan Fakta BN Bakal Merampas Pulau Pinang?


Faktor Cina adalah satu-satunya alasan DAP untuk mengatakan bahawa mereka layak berkuasa sekali lagi di Pulau Pinang selepas PRU ke 13 berakhir.

Guan Eng begitu yakin dengan undi cina sehingga dalam satu kejadian di Tanjung Bungah beberapa minggu lepas, Guan Eng dengan selamba meminta Pengerusi Jawatankuasa Penduduk yang membantah projek perumahan lereng bukit di kawasan tersebut, supaya mengundi BN.

Begitulah takbur dan riak Guan Eng kerana memikirkan undi cina sudah 100% akan memihak kepada DAP.

Tapi tanpa Guan Eng sedar, pengundi cina sekarang (terutama di Pulau Pinang), lebih cenderung untuk menjadi pengundi atas pagar.

Harami Punya PAS Takut Dengan DAP Rupanya?


Apakah istimewanya DAP sehingga Pas begitu hormat dan tunduk kepada apa jua kenyataan dan tindakan parti tersebut. Mana tidaknya… suara dan pandangan ikhlas daripada bekas orang nombor dua dalam Pas, Ustaz Nasharudin Mat Isa bukan sahaja tidak dilayan, malah beliau turut mendapat kecaman yang cukup dahsyat.


Mengulas mengenai perkara itu pendakwah bebas, Ustaz Jamil Long berkata itulah gambaran kepada sebuah parti yang kononnya melaung-laungkan perjuangan Islam yang mana memperlihatkan mereka seolah-olah ‘mengiktiraf’ DAP lebih daripada segala-galanya.

Sedangkan menurut beliau apa yang diperjuangkan dan dinyatakan oleh Ustaz Nasharudin jauh sama sekali untuk menghancurkan Pas dan sebagainya kerana apa yang dinyatakan oleh Ustaz Nasharudin itu ada hujahnya dan ada faktanya.

Nurul Izzah Buta Perut Salahkan UMNO,Ucapan Hari Rayanya?


Benda yang penulis tahu, kebiasaannya Perdana Menteri sahaja yang akan beri perutusan sempena mana-mana perayaan. Itu sudah menjadi amalan biasa. Ini mungkin kali pertama Ahli Parlimen pembangkang membuat perutusan raya. Lawak sebenarnya video klip Nurul Izzah ni. Mula tu tengok Izzah senyum ingatkan iklan Colgate ke apa…

Lepas tu ingatkan dia nak bagi ucapan selamat menyambut hari raya dengan serba sedikit kata-kata perangsang untuk rakyat.

Rupanya tidak…nama aje ucapan Aidilfitri, tapi daripada 9 minit 26 saat klip tu…9 minit cakap politik.

Dari 30 saat pertama dah mula bercakap politik. PDRM, SPAD, PPRT, LRT dan semua macam T disebut…kecuali aidilfitri aje yang tidak banyak disebut. Kesian kat suami dia…nampak rimas dan blur semacam.


Seksi : Kenapa Nak Melenting?


Masih ingat lagi dengan pelakon wanita bernama Ainul Aishah atau lebih dikenali sebagai Aishah?

Dahulunya, dia banyak berlakon dalam filem-filem terbitan syarikat Metrowealth milik David Teo.

Namun, kerana memikirkan kerjaya sebagai pelakon tidak stabil, Aishah telah pun menarik diri dari dunia seni dan membina empayar perniagaannya sendiri.

Aishah telah pun membuka perniagaan Tutti Frutti dan ternyata, usaha dan pengorbanannya tidak sia-sia.

Kalau di awal kemunculannya, banyak juga kontroversi yang ditimbulkan oleh gadis ini.

Semua kontroversi tertumpu kepada isu dia berpakaian seksi.

Dan sejak dia sepi dari dunia lakonan, timbul lagi isu yang boleh dikatakan tidak sedap didengar.

Terbaru, Aishah seperti melenting dengan teguran yang diterima dari peminat-peminatnya mengenai satu gambar dirinya yang dimuat naik ke dalam profil Instagram.

Thursday, August 16

Kalaulah Bapak Assmin Masih Hidup?


Gara-gara anaknya yang hanya tahu menghabiskan masanya bermain dengan kawan-kawan diluar dan malas membaca buku seorang bapa bertindak gila dengan membogelkan dan mengaraknya keliling kota dengan basikal sebagai pengajaran dan hukuman kepada anak lelakinya. Mungkin dengan hukuman cara ini sibapa mahukan sianak akan berubah total dan menumpukan lebih masanya pada pelajaran dan taubat dari mengingkari kata-kata beliau.


Itu kat China beb tapi kat Malaysia kita dengan adabnya lebih sopan-santun bila menegur anaknya tapi ini MKP buatkan khas buat Assmin Ali untuk tatapannya bila syawal bakal menjelang..



Kalau Assmin ali masih tak sedar beb tak tahulah apa nak buat lagi der....Pakatan Harami nie semua jenis menderhaka kepada ibubapak ke?

Selamat Berlakon Anwar?


PKR cuma ada Selangor sahaja untuk dipamerkan sebagai dalil ia mampu memerintah. Sebab itu, tidak kira sama ada baik atau buruk rekod PKR di Selangor di bawah pentadbiran Khalid Ibrahim, ia terpaksa ditelan sahaja agar tidak melimpah menjadi kudis di ambang pilihan raya umum ke-13.

Sebab itu, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Penasihat Ekonomi Negeri Selangor terpaksa berlakon kononnya tidak banyak masalah yang dihadapi oleh pentadbiran Khalid di Selangor. Walhal, masalah yang dihadapi bertali arus.

Jika tidak, mengapa Selangor perlu melantik Anwar sebagai Penasihat Ekonomi? Sudah tentu ini untuk mengizinkannya memberikan input parti dalam urusan Selangor. Ini juga adalah bagi mengendurkan rungutan dan kempen bisik berbisik anti-Khalid yang menular sejak tahun pertama pemerintahannya.

Keluarga Noramfaizul terima sumbangan tiket haji dari PM.


Keluarga Allahyahyam Noramfaizul Mohd Nor, jurukamera Bernama TV yang terbunuh ketika menyertai misi kemanusiaan ke Somalia tahun lepas, semalam menerima surat tawaran mengerjakan haji daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Surat tawaran tersebut disampaikan oleh Presiden Kelab Putera 1Malaysia Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim kepada ayah Noramfaizul, Mohd Nor Md Yasin bagi pihak Perdana Menteri di rumahnya di Taman Serdang Raya semalam.

"Hari ini genap setahun kami telah berada di bumi Somalia. Allahyarham berada bersama kami tahun lepas. Jadi hari ini kita adakan majlis tahlil dan bacaan Yasin untuk Allahyarham Noramfaizul," katanya.

Tawaran mengerjakan haji itu turut dipanjangkan kepada ibu dan adik Noramfaizul, Naemah Abdul Majid dan Nur Najihah.

Tanda Putera Kenapa Lim Kit Siang Gabra?


Tanda Putera akan mula ditayangkan di seluruh pawagam pada 15 November 2012 akan datang. Menurut pengarah filem ini, Datin Paduka Shuhaimi Baba, pertukaran tarikh tayangan sama sekali tidak menjadi isu kepada pihaknya dan bersetuju dengan tarikh tersebut.

“Tarikh ini dikira paling sesuai kerana bersempena dengan permulaan cuti sekolah hujung tahun dan memberi lebih ruang dan masa bagi FINAS dan kami merancang promosi filem ini.”

Sebelum ini filem Tanda Putera dihentam hebat oleh sesetengah pihak dan timbulnya dakwaan yang menyatakan watak seorang pemimpin DAP telah digambarkan dalam filem ini. Akan tetapi Shuhaimi Baba telah menegaskan bahawa itu sama sekali tidak benar dan kesemua jalan cerita dipetik daripada kisah sejarah Malaysia yang lampau. Oleh itu, ia langsung tiada kene mengena dengan propaganda politik sekarang.

“Dia tidak ada dalam filem ini. Kami telah beberapa kali menegaskan dan ingin mengulang bahawa tidak ada watak pemimpin DAP itu dalam Filem Tanda Putera,” jelas Shuhaimi Baba sewaktu sidang media filem ini berlangsung semalam.

“Terlalu banyak tuduhan palsu dan dakwaan yang membingungkan serta tidak berasas. Serangan berterusan ini memberi tekanan berat kepada tenaga penerbitan serta artis filem Tanda Putera.”

Filem Tanda Putera turut menyelitkan adegan berkaitan peristiwa sekitar 13 Mei, akan tetapi ia hanya ditayangkan dalam waktu yang singkat dan ia hanya merupakan latar kepada cerita utama.

“Adegan berkaitan peristiwa sekitar 13 Mei memakan masa hanya selama 10 minit daripada filem berdurasi 115 minit ini. Adegan tersebut hanya merupakan latar kepada cerita utama bagi menjelaskan mengapa Tun Dr.Ismail yang telah bersara terpaksa kembali menyertai Kabinet. Cerita utamanya ialah tentang Perdana Menteri Malaysia kedua, Tun Abdul Razak dan Timbalannya Tun Dr Ismail, persahabatan dan perjuangan mereka memulihkan negara daripada trauma 13 Mei dan kematian mereka yang tidak diduga.”

Selain itu, pihak produksi filem Tanda Putera berharap agar sebarang spekulasi negatif yang dilemparkan sebelum ini segera diberhentikan dan kata-kata terakhir pengarah filem ini adalah, “Saksikan filem ini dan buatlah kesimpulan sendiri.”

VIDEO : Perompak Bawah Umur Mengganas?



VIDEO: YB Mohd Zaki Ibrahim Bakal dijadikan Kayu Api Neraka?


Adun nie buat fitnah dan patut letak jawatan serta bakal dijadikan kayu api Neraka kerana menfitnah untuk kepentingan politik sempit bersama PAS.dakwaannya UMNO telah beri rasuah sebanyak rm100 ribu tapi realitinya UMNO telah memberi rm 2juta demi menegakkan agama Allah....


Wednesday, August 15

Fitnah & Dusta Makanan Harian Balaci PAS?


Sahih terbukti, inilah realiti yang sukar untuk dinafikan sama sekali apabila fitnah yang sudah mendarah daging semakin bersebati bersama pekat hitam seketul daging yang dinamakan hati.

Ya, hati yang hitam legam angkara rutin hariannya mencintai fitnah berbanding kebenaran sememangnya agak sinonim dengan penyokong sebuah parti yang kononnya mendaulatkan Islam dalam dasar dan polisinya.

Dek kerana hitamnya hati-hati yang menyokong PAS mengakibatkan penglihatan mereka ditutup rapat dari kebenaran sebaliknya fitnah dan dusta dipandang sebagai memiliki darjat yang tertinggi.

Itulah yang berlaku bila mana Mahkamah Tinggi Shah Alam memutuskan kes berkaitan saman fitnah UMNO terhadap fitnah oleh Harakah terpaksa ditolak sekalipun mengesahkan fitnah telah dengan sengaja dilakukan oleh media rasmi PAS itu.


Dedahan Panas: Sah YB Mohd Zaki Ibrahim Menipu DiBulan Ramadhan?



Video nie jelas menunjukkan bahawa Dakwaan yang telah dibuat  YB Zaki hanyalah palsu dan pembohongan semata-mata....MKP cukup kagum dengan semangat yang telah ditunjukkan oleh sahabat dari GANU nie iatu Din Penyu.Sanggup berhabis wang dan ringgit sendiri walaupun tidak mempunyai pendapatan yang tetap namun bertekad pergi ke Tumpat Kelantan demi menangkis serangan pihak Kapir Harbi yang sanggup menipu dibulan Ramadhan dan menfitnah UMNO....Rasanya kurang dah kot Blogger macam nie kt Malaysia nie....ikuti dedahan yang hebat dari beliau,,,,

Sumbangan BUKAN 50 Ribu la Tapi 2 JUTA ! ! - Pondok Geting






Sejak Bila Datuk Azeez Rahim Jadi Muslim Rohingya?



BILA berlaku hal-hal berkaitan dengan nasib orang Islam di mana-mana tempat dalam dunia, yang akan paling kuat melompat, sudah tentulah PAS. Bukan melompat nak bagi bantuan, tapi melompat nak menyalahkan kerajaan kerana kononnya lambat bertindak cepat membantu pihak-pihak terbabit.

Maka hebohlah di Facebook dan seumpamanya, tindakan penyokong-penyokong PAS mempertikaikan Malaysia sebagai negara Islam dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai pemimpin Islam kerana kononnya gagal membantu masyarakat Islam Rohingya yang khabarnya sedang menjadi mangsa penindasan di Mynmar.

Sedangkan puak-puak ini tahu, bukan senang-senang boleh terjah masuk negara orang atas alasan nak beri bantuan melainkan ada mandat dari badan-badan antarabangsa terbabit seperti Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Pertubuhan Bulan Sabit Merah Antarabangsa dan seumpama dengannya. Jangan kata negara orang, rumah kita sendiri pun tak dibenarkan sebarangan orang terjah masuk.

Apa Dah Jadi Dengan Islam Di Selangor?


Tiada insan yang meminta untuk dilahirkan dalam keadaan tidak sempurna dan serba kekurangan.

Bagi Ahmad (bukan nama sebenar), 35, tidak menyangka hidupnya bakal musnah apabila mengambil keputusan untuk membawa diri ke Semenanjung setelah anak jati bumi Kenyalang ini melarikan diri dari rumah ketika berumur 18 tahun.

Semuanya gara-gara dimarahi ayahnya kerana berperwatakan seperti wanita.

Berang dengan teguran ayahnya yang merupakan seorang pegawai polis, dia memilih bandaraya Kuala Lumpur sebagai 'rumah kedua' dan bermulalah kehidupannya bergelandangan.

Lebih memburukkan keadaan Ahmad mula terjebak ke kancah najis dadah.

Menempuhi hidup yang sukar, Ahmad tiada pilihan untuk mengisi perutnya yang kosong dengan mengunjungi sebuah gereja di ibu kota yang prihatin dengan nasibnya dan puluhan lagi individu yang senasib dengannya.

Tuesday, August 14

Kesian Kena Kutuk,MKP LAP U @abby_abadi112 ?


Kesian Abby Abadi....teruk kena fitnah sejak masuk PAS.Begitulah bekas isteri Norman Hakim ini berkisah pada satu majlis ceramah anjuran parti itu di Taman Bolton dekat Kuala Lumpur Ahad malam.

Bunyi ayatnya macam hendak menagih simpati betapa jahatnya manusia lain melihat 'penghijrahannya' dari sudut negetif.

Abby yang tengah glamour diusung dari pentas ke pentas ceramah seluruh negara oleh PAS sebenarnya tidak perlu melenting sangat dalam bab ini.

Tiada ada siapa yang boleh mempertikaikan kalau dia kini sudah bertudung dan mahu jadi wanita solehah.

Kalau Abby hendak tahu apa yang buat sesetengah orang termasuk rakan artisnya jelak ialah gelagatnya yang dikatakan 'over' sejak masuk parti itu.

Ini termasuklah dakwaannya bahawa artis yang bertudung susah cari makan di negara ini.

Abby cuba ngorat Ustad Azhar Idrus

Ambiga Dan FullMoon Parti Malam Merdeka?

Pengerusi Bersih yang umum tahu adalah penyokong LGBT.MKP cadangkan supaya buat sama "FULLMON PARTY" dibuat sekali best tue..20 NGO dijangka akan membuat himpunan ‘Janji BERSIH’ di Dataran Merdeka pada malam 31 Ogos 2012.Apa salahnya jika buat sambutan seperti "FULLMOON PARTY" yang diadakan setiap tahun di Thailand...Kena pada tema dan sikap buruk dan musibat pembangkang nie...Sokong LGBT dan akan menghuru-harakan Malaysia..Yang hadir pulak ramai penyokong Anwar kaki balun depa dan belakang sama rasa...elok jika digabungkan....Seks bebas akan lebih makmur dibawah Anwar dan kroni......


Selama lebih dua minggu para pemimpin parti pembangkang yang melabelkan diri mereka sebagai Pakatan Rakyat (PR) telah beriya-iya mengecam dan menyerang slogan “Janji Ditepati” yang dijadikan tema untuk Sambutan Kemerdekaan Ke 55, konon kata mereka tema tersebut berbau politik dan tidak patriotik.

Serentak dengan kecaman tersebut, mereka melancarkan pula tema dan logo sendiri sekaligus tercatat dalam sejarah tanahair inilah pertama kalinya sambutan kemerdekaan memiliki dua tema berasingan dari dua kem yang berbeza.

YB Mohd Zaki Ibrahim Haram Jadah Lap Punggung DAP?



Telah difatwakan oleh seorang ulama dari sebuah pondok di Kelantan bahawa adalah haram bagi orang Islam mengundi parti cauvinis Cina, DAP kerana ia menentang undang-undang hudud yang merupakan hukum Allah.

Menyusul pula sokongan padu terhadap fatwa Tuan Guru Abdullah Sa’amah, Pengasas Pondok Geting, Tumpat daripada para mufti dan golongan muda.

Yang benci akan fatwa tersebuta sudah tentunya DAP dan terkunci mulut yang selama ini celupar memaki hamun kerajaan dan Umno ialah PAS, sekutu kuat parti yang secara konsisten menentang pelaksanaan hukum Islam di Malaysia.


Nak RM5,000 Dalam Dua Hari?

MKP nak tanya apa pandangan anda jika dalam masa dua hari Dapat 5k ok tak?Mestilah masyukk dan terbaik rasanya...Orang yang kurang waras pun tahu menilai apa yang dapat dibuat dengan Duit.....Tapi itu bukan kisahnya yang hendak diceritakan....Tapi Kisah artis yang berusaha keras demi rezeki yang halal hasil dari titik peluk sendiri...Bukan macam Abby abady heee

Tasha Shilla yang menjual biskut raya di Kampung Baru, Kuala Lumpur. Tidak mengendahkan statusnya sebagai selebriti, Tasha Shilla tetap menjual biskut rayanya di tempat terbuka.

Namun, dia ketika ditemui pada 9 Ogos lepas telah memberitahu bahawa kini kedainya telah pun ditutup disebabkan stok yang sudah pun habis dijual.

Jangan Baca Jika Anda Jantan Ada Teloq?


Ada seorang pak cik yang bernama Pak mat yang sangat kaya. Setiap hari beliau akan menyimpan RM1000 di bank. Setiap hari tepat pukul 9 pagi Pak Mat dah pun bersiap sedia terpacak di kuanter bank untuk menyimpan RM1000′nya. Setelah lebih kurang setahun berlalu, kehadirannya setiap hari disedari oleh Manager Bank. Manager Bank itu pun memanggilnya ke office dan bertanya.

Manager : Setiap hari saya nampak pak cik akan menyimpan duit sebanyak RM1000 di bank. Apa kerja pak cik sebenarnya? Macam masyuk jer? MLM ek?

Pak Mat : Kalau nak tahu, pakcik sebenarnya tak da kerja encik. Cuma saya suka bertaruh. Setiap hari saya akan bertaruh dan saya tak pernah kalah.

Manager : (Dalam hati, kerek giler orang tua nih!!) Owh macam itu rupanya, ini sudah cukup bagus. Tapi pak cik mungkin belum bertemu dengan orang yang terror macam saya ni. Kalau pak cik bertaruh dengan saya jangan haraplah nak menang.

Pak Mat : Iye ke? Kalau macam tu jom kita bertaruh.

Manager : Okay. Sebutkan apa saja pak cik nak bertaruh dengan saya.


Monday, August 13

Kenapa DiConteng Tembok MDKT?


MKP dapat gambar ini hasil dari kiriman rakan FB petang tadi.Nampak sangat ada yang tidak berpuas hati dengan tembok dihadapan Majlis Daerah Kota Tinggi.Umum tahu Johor adalah kubu kuat UMNO dulu!!!! dan sekarang MKP tidak berapa pasti dan pekara ini tidak harus berlaku.Musykil dan tertanya-tanya jugak apa sebabnya.MKP taklah nak merayau sampai kesana untuk menyelidik pekara ini ,jauh tu beb......

Kalau tidak melibatkan PM DS Najib Razak,MKP bukan kisah sangat tapi pekara macam nie sudah melebihi batasan yang sepatutnya.MKP nak buat dakwaan menyatakan ini semua angkara PAS atau sapa saja tak patut kerana tiada bukti sahih untuk mengesahkannya.


Ahli PAS Masuk Neraka Jika Hudud Gagal Dilaksana?



Jika sebelum pilihanraya Pakatan Rakyat telah bertelagah sakan berkenaan corak pentadbiran yang akan mereka laksanakan, maka bagaimana agaknya keadaan di Malaysia sekiranya mereka berjaya memenangi pilihanraya nanti?

Pertelagahan mereka pula, bukannya berkenaan isu yang baru timbul, tetapi isu lama, iaitu ‘hudud’ yang diulang-ulang dan tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya. Hudud, yang tuntutannya hanya 0.0001% dalam Islam, tetapi dijadikan perkara tonggak oleh PAS kerana ketandusan isu untuk membuktikan diri mereka jauh lebih Islam dari UMNO.

Dan hudud juga menjadi tonggak penentangan DAP yang pada dasarnya memusuhi segala apa yang berkaitan dengan Melayu, termasuk agama Islam, Raja-raja dan sebagainya.

Kini, para Ulama telah memfatwakan bahawa menyokong DAP adalah haram kerana mereka merupakan kafir harbi, iaitu memusuhi Islam. Malah, fatwa ini juga dipersetujui oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan tetapi beliau memberi alasan ia dikecualikan dalam hubungan PAS-DAP kerana melawan UMNO/BN yang menolak hudud.


GEMPAR ! Abdullah Saamah KAKI KENCING ?


Polimik ini timbul apabila Utusan mengeluarkan dedahan bahawa DAP begitu konsisten dalam 'iktikadnya' menentang habis-habisan sebarang usaha ke arah negara Islam.Selepas itu Haji Abdullah Saamah pulak mengeluarkan kenyataan yang agak pedas terhadap PAS.

Apa lagi melompat bagaikan beruk kena belacan pencacai DAP iatu YB Mohd Zaki Ibrahim yang menuduh Tuan Guru Abdullah Saamah sebagai seorang TOK GURU PENIPU, yang dibayar oleh Umno supaya mengeluarkan kenyataan bahawa Mengundi Dap itu Haram.

PAS hari ini menerima satu tamparan hebat apabila tindakan Menteri Besar Kedah iaitu Azizan Razak yang menarik balik larangan operasi ke atas pusat-pusat hiburan di bulan ramadhan, telah dikecam keras oleh Pengasas Pondok Geting, Tumpat Kelantan.


NAMEWEE BABI BUAT HAL,,LEE CHONG WEI MINTA MAAF?




Datuk Lee Chong Wei memohon maaf berhubung klip video penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee yang menghina bintang badminton China, Lin Dan.

"Saya memohon maaf atas video tersebut, saya juga tidak tahu apa-apa tentang lagu itu, di sini saya ingin memohon maaf kepada semua, diharap peminat (badminton) China boleh memaafkannya," kata Lee dalam laman web peribadinya di Weibo, laman web "microblogging" di China yang bersamaan dengan Twitter.

Baru-baru ini, Namewee memuat naik klip video ciptaannya di laman web yang mengandungi maki-makian dalam bahasa Hokkien terhadap Lin Dan selepas Chong Wei kalah 21-15, 10-21, 19-21 kepada Lin Dan dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki Olimpik London, di Arena Wembley.

Klip itu kemudiannya, tersebar ke seluruh forum utama dan telah menimbulkan kemarahan di kalangan peminat badminton di China.


Malas nak mempopularkan sicelaka Namewee sila tue tapi dengan video kat atas nie telah meredakan apa yang telah dibuat oleh namewee....Dari dulu MKP memang pantang dengan anak haram sial namewee tue...Dengan sengaja menimbulkan kontoversi supaya dapat melariskan filem terbaru yang dibuatnya,,Apa kejadah nie semua? Sapa yang sokong namewee tue patut berfikir dengan waras seketika.......motif dan agenda macam celaka tersembunyi disebalik tindak-tanduknya....

Apa Dah Jadi Senator Datuk Maijol Mahap Lompat?


Lepas satu satu yang nak buat hal kat Sabah nie,Mungkin dah kena batu Merah cincin yang telah dipakai oleh Anwar?Polimik ini mungkin akan berterusan jika tidak dibendung awal.PRU dah semakin hampir Sabah memang deposit kepada BN untuk kerusi Parlimen tapi senario ini mungkin ada sebabnya.DS Najib Razak mungkin ada perancangan yang telah diatur serta setelah kembali dari Sabah  baru-baru ini.Kita tunggu dan lihat apa perancangan PM?
Senator Datuk Maijol Mahap secara rasmi mengumumkan keluar daripada Kadazansun Murut Organisation (UPKO) semalam. 
Maijol membuat pengumuman itu di kediamannya di Kampung, Goshen, Kota Marudu. 
Beliau selain itu menambah lebih ramai lagi pemimpin yang akan mengikuti jejak langkahnya. 

KENAPA DAP YANG BERIKAN,MANA SALLEH MAN?

Apa dah jadi dengan sikap populis pemimpin DAP nie mengambil kesempatan dibulan Ramadhan dengan bantuan zakat yang telah diperuntukkan kepada orang Islam di Pulau Pinang.Tiada lagikah pemimpin Islam yang ada untuk memberi barangan sumbangan ini.Kenapa pulak Lydia Ong mengambil kesempatan ini?Mana pi Salleh Man serta Malik Itik atau Mansor....????Paling tidak pun si Zairil Setpol Kepada Lim Guan END.......

Bagi sesiapa yang belum menunaikan Zakat FITRAH bolehlah membayarnya di mana mana PEJABAT DAP berdekatan,,, PAS telah melantik AMIL AMIL dari kalangan tokey tokey babi dan tokey jalang kerana mereka ini terlebih arif di dalam PEMBAHAGIAN HARTA ZAKAT berdasarkan pengalaman mereka di dalam meguruskan perniagaan pelacuran dan penternakan babi yang boleh dimanafaatkan. Takbirr PAS,,,, - PAS PUSAT

Sunday, August 12

Kenapa Thamrin Anak Ghafar Baba Masuk PAS?



Antara sebab musabab Thamrin anak Ghafar Baba menyertai Pas dan bukan PKR. Di ketahui umum Tun Ghafar Baba merupakan Timbalan Presiden Umno pilihan Dr Mahathir semasa era Umno baru pulih dari di haramkan pada 1988.

Sepatutnya pemilihan Umno diadakan pula pada 1991 tetapi demi perpaduan Melayu yg baru pulih dari kecederaan(Umno di haramkan pd 1988 akibat perebutan jawatan berpunca dari pertandingan Tunku Razaliegh menentang Dr Mahathir bagi merebut jawatan Presiden Umno pada 1987. 

Tahun Pertandingan paling bersejarah bagi UMNO kerana pihak yang kalah telah membawa kes kekalahannya ke mahkamah dan minta mahkamah mendeklarasi supaya pihak yg menang di batalkan kemenangannya seterusnya mengesahkan jawatan Presiden yang di menangi oleh Dr Mahathir sbg tidak sah kerana anggota G7 yang mengundi pada pemilihan itu merupakan bukan ahli Umno, dari Bahagian Tanjong, zaman Hj Rahim sebelum Dato Seri Zahrain Hashim di lantik sbg Ketua Bahagian. PENAJA. Ahli tadi jadi begitu kerana tak bayar yuran keahlian. 

Harapan Ku Li masa tu cuma nak mahkamah sahkan Dr Mahathir bukan pemenang sebaliknya Ku Li yang patut dapat jawatan tu. However, mengikut penilainan mahkamah melalui Perlembagaan Umno bila masa seseorang ahlli apabila tidak memperbaharui keahliannya melalui pembayaran yuran tahunan, maka dia automatik hilang haknya utk datang mesyuarat seterusnya di larang sama sekali terlibat dgn pemilihan di peringkat mana sekali pun. Pada mata mahkamah ahli tadi sepatutnya TAK BOLEH mengundi kerana dirinya sudah tidak sah sbg ahli UMNO. 


Tamrin Ghafar sertai PAS?


Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba, Datuk Tamrin akhirnya menyertai PAS dengan menyerahkan borang keahlian malam tadi.

Ghafar menyerahkan borang keahlian kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada majlis peringatan Badar Al Kubra di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad, Gombak malam tadi.

Tamrin merupakan bekas Adun Ayer Molek dan pernah menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam selain bekas Pengerusi Majlis Amanah Rakyat.

Harakahdaily memetik Tamrin berkata, beliau tidak terburu-buru membuat keputusan meninggalkan Umno.

Sebaliknya beliau mula memikirkan tindakan tersebut selepas melihat Umno tergelincir daripada landasan membela rakyat.

"Saya tidak buat keputusan ini terburu-buru tapi sejak lama dah saya fikir. Umno terkeluar daripada landasan membela nasib rakyat sejak 90-an lagi.

"Pelbagai perkara dilakukan termasuk menghina ulama. Walaupun ketika itu saya masih dalam Umno tapi saya tak setuju mereka hina ulama," kata beliau.

Laporan itu menyebut Tamrin turut berjanji akan membantu PAS dengan bersungguh-sungguh untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13.

Beliau turut mengakui pemimpin-pemimpin PAS tidak boleh dijual beli.

"Saya kenal Mat Sabu dan (Tuan Guru) Datuk (Seri) Abdul Hadi (Awang) dah lama.

"Mat Sabu tak pernah pun ajak saya masuk PAS tapi saya yang selalu suruh dia tinggalkan PAS," katanya.

Saturday, August 11

Mana Suara Melayu DAP?




Sejak timbulnya isu 'haram' untuk umat Islam di negara ini untuk mengundi DAP, banyak pihak tampil untuk memberikan pelbagai pendapat termasuk pemimpin di kalangan Pakatan Rakyat (PR) mahupun Barisan Nasional (BN).

Antara yang tampil memberikan ulasan ialah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang berpendapat adalah tidak perlu mengisytiharkan haram kepada umat Islam untuk menyokong DAP kerana ia hanya berkaitan perbezaan pandangan dalam politik.

Tidak kurangnya dengan kenyataan Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang menyifatkan kenyataan itu sebagai dibuat dengan tidak mengikut hukum tetapi untuk menyenangkan hati para pemimpin UMNO.

Pada masa yang sama, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya turut bersetuju dengan saranan supaya umat Islam tidak menyokong DAP kerana mendakwa parti itu secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam.

“Apa yang saya dapat lihat, agenda DAP berbeza dengan MCA dan MIC kerana mereka ini digolongkan sebagai bukan kafir harbi yakni tidak membawa sebarang kemudaratan kepada kedudukan Islam dan umatnya,” jelas Fathul Bari.


Kelab Putera Ke Myanmar Selamatkan Islam Rohingya?




Kelab Putera 1Malaysia akan membaiki prosedur keselamatan misi kemanusiaan untuk membantu orang Islam Rohingya di Myanmar bagi mengelakkan tragedi Somalia tahun lalu berulang.

Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, bagi memastikan ahli rombongan misi berada dalam tahap keselamatan yang optimum, mereka diwajibkan memakai jaket kalis peluru sebaik melepasi sempadan Bangladesh untuk ke kawasan bergolak.

Bagaimanapun katanya, mereka hanya akan melepasi sempadan sekiranya keadaan di sana mengizinkan untuk dimasuki


Mengurus Pun Gagal, Apa Lagi Mahu Membina?


Apabila terlalu banyak bercakap bohong akhirnya realiti akan menghukum kita. Inilah yang berlaku dalam kontroversi kerugian Universiti Selangor (Unisel). Isu ini sebenarnya bukanlah perkara baru kerana ia telah beberapa kali dibangkitkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor sejak setahun yang lalu. Namun setiap kali dibangkitkan isu ini, kerajaan negeri tampil menafikan.

Yang terbaru dalam sidang Dewan yang lalu, Adun Permatang, Sulaiman Abdul Razak membangkitkan keadaan Unisel yang makin layu dan mengalami penyusutan pendapatan. Menurut Sulaiman, pendapatan Unisel menyusut daripada RM94.4 juta pada 2008 kepada RM93.51 juta (2009) dan RM75.48 juta (2010). Amatlah menghairankan ketika Kerajaan Negeri menafikan kemerosotan pelajar, pendapatan pula merosot. Bukankah kenyataan ini sangat kontradik?

Masalah Unisel bertambah sukar apabila kos pengurusan meningkat begitu besar RM93.97 juta pada 2008, RM106.13 (2009) dan RM113.11 juta pada 2010. Khalid perlu menjawab kepada umum mengapa kos pengurusan meningkat sedemikian rupa tanpa pengingkatan yang signifikan kepada pendapatan Unisel.

Pelajar meningkat, pendapatan berkurangan, kos pengurusan meningkat! Apa sebenarnya yang berlaku kepada Unisel di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat? Unisel adalah institusi pendidikan tinggi swasta yang sewajarnya ditadbir secara efisyen dan mengikut logik ekonomi. Namun apa yang berlaku sekarang sangat huru-hara dan tidak mencerminkan pengurusan ekonomi yang efektif oleh kerajaan negeri dan pengurusan Unisel.

Pelacur Setaraf Dengan Mercun?


Walaupun amat berbeza dari segi bentuk dan rupa, ada satu persamaan antara pelacur dengan mercun, iaitu keduanya haram, tetapi dibiarkan berleluasa macam benda halal.

Mula-mula, sempena Ramadan al-Mubarak, kita bercakap mengenai mercun. Dulu, kini – mungkin selamanya! – bulan puasa dan raya telah diterima sebagai musim mercun. Sepatah kata Saloma: “Dam, dam, dum, mercun berdentum...”

Sebenarnya lirik lagu itu sudah tidak relevan, sebab sejak lebih sedekad lalu mercun telah diharamkan di negara kita. Adalah menjadi kesalahan – boleh dihukum denda dan penjara – bagi siapa sahaja yang menjual, menyimpan atau bermain mercun.

Mengimport mercun dan bunga api adalah dilarang di bawah Butiran 34, Jadual Keempat, Perintah Kastam (Larangan Mengenai Import) 2008, kecuali dengan permit import yang dikeluarkan Polis Diraja Malaysia, itu pula hanya untuk dua jenis mercun iaitu PoP PoP dan Happy Boom.

Bukan tidak ada usaha menyekat mercun masuk ke negara ini. Polis Kelantan menubuhkan skuad khas bagi memantau kegiatan penyeludupan mercun. Minggu lalu mercun bernilai hampir RM180,000 yang cuba diseludupkan masuk berjaya dirampas Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) Kelantan.

Di Ipoh, Kastam merampas 1,190 karton mercun dan bunga api bernilai RM744,315, dipercayai rampasan terbesar tahun ini. Tetapi nampaknya si penyeludup lebih cekap berbanding pihak berkuasa. Jumlah yang berjaya diseludupkan jauh lebih besar daripada yang dirampas.

Buktinya mercun meletup berdentum-dentam sana-sini setiap kali musim raya.Nyata sekali pengedar dan penjual mercun tidak takut pada undang-undang. Benda haram itu dijual secara terbuka di pasar malam dan bazar Ramadan, sama seperti menjual ayam percik atau air tebu.

Mereka berani, sebab tidak ada tindakan pihak berkuasa. Siapa sahaja boleh main mercun, pada bila-bila masa dan di mana sahaja, termasuk di kawasan perumahan polis. Maknanya, anak dan suku-sakat polis pun main mercun!

KATAK DIJUAL BERSAMA IKAN MENTAH?


BATU LANCHANG - Sungguh tidak patut apabila seorang peniaga sanggup menjual katak bersebelahan dengan ikan-ikan mentah.

Kegiatan itu disedari beberapa pelanggan yang mengunjungi sebuah pasar di Batu Lanchang.

Tindakan peniaga berkenaan dilihat tidak bertanggungjawab kerana katak hidup dan yang telah dipotong dijual bersama dengan sebahagian makanan mentah seperti ikan.

Lebih menjijikkan apabila air pemprosesan katak itu mengalir jatuh ke bahagian jualan ikan.

Walaupun rata-rata penjual ikan di situ bukan Islam, namun kebanyakan pelanggan mereka beragama Islam memandangkan pasar berkenaan antara yang popular di sini.

Seorang suri rumah hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, dia menyedari kegiatan menjual katak berkenaan sejak beberapa bulan yang lalu.

Menurutnya, tindakan menjual makanan tidak halal di tempat halal dilihat tidak bertanggungjawab dan dipandang remeh sesetengah pihak.

“Harap pihak berkenaan bersama Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) membuat pemantauan. Adakah kejadian sebegini disedari ataupun hanya dipandang perkara biasa sahaja.

Friday, August 10

MINYAK RON97 NAIK SEKUPANG?

Apa punya kejadah nie,Propaganda tahap bangang dah MKP tengok puak-puak gila publisiti nie?setakat ini MKP dok check dalam berita serta portal tiada pengumuman rasmi menyatakan dakwaan yang telah dibuat oleh penfitnah zunar kartunis tahap bangang Malaysiakini....

Guan Eng Salahguna Kuasa?


Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri mengesyaki penjualan tanah seluas 0.45 hektar di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin oleh Kerajaan Negeri untuk di bangunkan hospital swasta melibatkan kepentingan peribadi Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Ini berikutan apabila semakan dibuat dengan kepada Pejabat Tanah Dan Galian Pulau Pinang mendapati tanah itu masih dimiliki oleh Kerajaan Negeri.

Ketua Penerangan Pemuda BN, H'ng Khoon Leong berkata, ekoran itu pihaknya telah meminta peguam menulis surat kepada Pejabat Tanah Dan Galian Pulau Pinang untuk mendapat pengesahan status tapak tanah namun masih belum mendapat jawapan.

"Kami Pemuda BN sekarang hairan sama ada Ketua Menteri memberikan 'hak istimewa' kepada pemaju, Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn. Bhd. dengan mengekalkan status pemilik adalah kerajaan DAP negeri bagi membantu pemaju mengelak membayar cukai dan tafsiran tanah.

"Pada masa sama, kerajaan DAP juga menawarkan harga yang banyak kurang daripada harga pasaran pada tahun 2009 iaitu RM11,552,208 dengan mengatakan harga pasaran pada masa itu ialah RM232 setiap kaki per segi sedangkan harga pasaran sebenarnya adalah sekurang-kurangnya RM450 setiap kaki per segi sejak 2006," katanya pada sidang akhbar di Bilik Gerakan BN, Jalan Datuk Kramat sini hari ini.

Kenapa Jual Tanah Dibawah Nilai Sebenar?


Kerajaan negeri dipersoalkan mengapakah mereka menjual sebidang tanah di Taman Manggis di sini yang sebelum ini diperuntukkan untuk projek perumahan rakyat kos rendah kepada sebuah syarikat swasta di bawah nilai sebenar pasaran.

Ketua Penerangan Barisan Nasional Negeri, H’ng Khoon Leng meminta kerajaan negeri menjelaskan kenapakah tanah seluas 0.4 hektar milik kerajaan negeri itu dijual pada harga RM11 juta sedangkan nilai pasaran tanah di kawasan itu adalah tidak kurang dari RM22 juta.

Tanah itu telah dijual kepada sebuah syarikat swasta yang berhasrat membina sebuah hospital swasta.

H’ng menambah, hasi maklumat yang diperolehi daripada pejabat tanah menunjukkan Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd dan Victoria International Medical Centre telah mengemukakan pembidaan untuk membeli tanah berkenaan.

Katanya lagi, Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd muncul sebagai pembida yang berjaya selepas mereka menawarkan RM232 per kaki persegi atau RM11 juta untuk tanah berkenaan.

EKSLUSIF: Henti Fitnah, Tumpu Urus Krisis Air?



Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (SYABAS), Tan Sri Rozali Ismail tidak akan tunduk ke atas desakan kerajaan negeri Selangor yang menuntut agar beliau berundur dari menerajui syarikat itu.

Beliau berkata, firma pengurusan air itu merupakan syarikat senaraian awam yang tertakluk kepada banyak perkara serta perundangan dan tidak boleh bertindak sesuka hati seperti yang dikehendaki oleh pihak-pihak tertentu.

"Biarlah pemegang saham yang buat keputusan," jelas beliau yang enggan untuk mengulas panjang mengenai kemungkinan beliau akan mengundurkan diri dari pasukan pengurusan syarikat berkenaan seperti yang dituntut oleh Kerajaan negeri Selangor.

Beliau berkata demikian selepas majlis berbuka puasa anjuran Majlis Perundingan Ekonomi Melayu (Mapem) dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), semalam.

Sebelum ini, exco Kerajaan negeri Selangor, Ronnie Liu menegaskan bahawa kerajaan negeri itu tidak akan memberi peruntukan sebanyak RM225 juta kepada SYABAS selagi Rozali dan Ketua Pegawai Eksekutif firma itu, Datuk Ruslan Hassan tidak meletak jawatan.

Liu berkata, peruntukan itu adalah bertujuan membina loji rawatan air baru untuk meningkatkan kapasiti pengeluaran air terawat.

"Kita akan beri RM225 juta kalau Rozali dan Ruslan letak jawatan. Kalau tak letak (jawatan), kita takkan bagi duit. Kerana, kalau kita bagi, dia akan kawal duit itu dan tidak akan lakukan projek itu," kata Liu lagi baru-baru ini.

Sementara itu, mengulas mengenai gajinya di SYABAS yang dikatakan sangat tinggi oleh sesetengah pihak, Rozali menambah, perkara berkenaan boleh dirujuk kepada keputusan mahkamah berhubung satu kes fitnah ke atas beliau.

“Mereka boleh rujuk kepada keputusan mahkamah dan mendapatkan butiran yang benar dan terperinci daripada mendengar tohmahan tanpa asas,” ujar Rozali lagi.

Kes yang dimaksudkan oleh Rozali itu dipercayai berkenaan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 6 Jun lalu yang memerintahkan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dari DAP untuk membayar sejumlah RM200,000 kepada SYABAS berhubung satu kenyataan memfitnah.

Kenyataan fitnah oleh Pua itu disiarkan oleh akhbar Nanyang Siang Pau pada 16 November 2010 di bawah artikel bertajuk Tony Pua : Kerajaan Negeri Perlu Kawal Hak Pengurusan Air Bagi Memastikan Tarif Air Tidak Mengalami Kenaikan.

KENAPA PENIAGA MELAYU DIHALAU, ALASAN JALAN SESAK?


Kerajaan negeri baru-baru ini telah mengambil langkah untuk menempatkan semula bazar Ramadan di sepanjang Jalan Penang dengan menyatakan kesesakan lalu lintas sebagai salah satu alasan utama.Peniaga yang terlibat akur kerana mereka mahu meneruskan perniagaan mereka tanpa masalah..

Jika kerajaan negeri DAP yang sememangnya RASIS dalam hal ini patut bertindak sama rata dan adil . Jika benar-benar serius dalam menangani isu kesesakan jalan ini, langkah segera yang perlu diambil bagi mengatasi masalah ini ialah di kawasan-kawasan berikut yang mendapat pemerhatian MKP sebagai kawasan yang mengalami masalah kesesakan:

Semua jalan di mana terdapat sekolah terutama sewaktu tamat sesi persekolahan;

Jalan Burma di hadapan Kedai Biskut Him Heang yang terkenal di mana penduduk tempatan dan pelancong meletak kenderaan mereka secara tidak teratur untuk ke kedai tersebut;

Jalan Burma di hadapan kedai makan terletak jauh sedikit dari kedai Him Heang di mana orang ramai berhenti untuk membeli makanan;

Di Fettes Park di bahagian hadapan kedai makan;

Di Jalan Penang dan Lorong Keng Kwee berdekatan kedai cendol Jalan Penang;

Jalan utama di mana terdapat pentas opera, sesetengah jalan tidak dapat dilalui sepenuhnya terutama sekali ketika Perayaan Hantu Lapar;

Jalan utama di seluruh negeri Pulau Pinang di mana terdapat gerai makan sementara yang didirikan semasa Perayaan Nine Emperor;

Jalan di kawasan Little India sebelum Deepavali di mana khemah didirikan menjadikan jalan sempit dan hampir tidak dapat dilalui;

Jalan Masjid Kapitan Keling pada waktu malam di mana ramai orang mengunjungi gerai nasi kandar meletak kereta dan motosikal secara tidak teratur ketika solat Jumaat dan tarawih dan mereka yang berhenti di hadapan kedai tukaran wang;

Meletak kenderaan secara tidak teratur di hadapan mahkamah di Lebuh Light di mana kereta boleh dilihat diletakkan di atas garisan kuning, kaki lima jalan dan juga di hadapan sekolah.

Melainkan pihak berkuasa mengambil tindakan segera bagi menangani masalah yang ada, pulau ini akan menjadi tempat yang tidak lagi sesuai untuk didiami.

MKP Ayat Sempoi : Patutnya Semua diberi keadilan yang saksama peniaga terpilih didahulukan oleh DAP......Kata RASIS DEPA MENGAMUK PULAK>>>

VIDEO NORA DANISH DICIUM?



Betulke nie?Bulan puasa nie tak baik jika bercium akan tetapi bila dengan anaknya apa salahnya?Tentu korang dah fikir macam-macam ek? tak baik tau.

Video terbaru daripada Youtube Nora Danish ini menunjukkan aktress ini bersama anak lelaki tunggal beliau, Rayqal bersantai di’rumah bermain figura aksi Spider-Man.

Tonton video berdurasi 33 saat tersebut selepas ini juga Nora Danish bakal muncul tidak lagi dengan filem baru Aku Terima Nikahnya, gandingan bersama Adi Putra.


Thursday, August 9

AWEK JAMBU NIE MASUK PAS?

Jika dah bertudung dan ingin membuat duit silalah masuk PAS,Sapa tak mau sampai rm50ribu tawarannya?...Pakcik kayo jika mendapat habuan sebanyak itu...Tapi jambu yang MKP maksudkan ialah jika peserta rajalawak diatas menyertai PAS...Apakah riaksi anda??//


Bila baru bertudung dan dah pandai bercakap seperti dah lama bergiat serta mencari publisiti murahan dengan mengajar orang lain supaya bertudung...Sapa lagi yang  MKP maksudkan jika bukan Abby Abaady.....

Nak Duit? Kena Tanya TS Rozali Betul KE?


Berikut antara auta Kerajaan Negeri Selangor setiap kali Kerajaan Pusat menjelaskan fakta akan risikonya jika Projek Langat 2 tergendala dan tidak disegerakan:

1. Auta: Mendakwa krisis air tidak akan berlaku pada 2014.

Fakta: Kerajaan Negeri Selangor bersetuju untuk menjalankan 5 projek mitigasi bernilai RM301 juta untuk mengelakkan masalah air.

Persetujuan kerajaan negeri itu untuk melaksanakan projek-projek tersebut menunjukkan mereka mengakui krisis air akan berlaku pada tahun 2014 jika tiada sebarang langkah diambil untuk menanganinya.

2. Auta: Tanggungjawab Kerajaan Pusat dan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) untuk menyelenggara dan meningkatkan kemampuan aset-aset air di Selangor.

Fakta: Kerajaan Negeri Selangor, sebagai pemilik aset-aset air negeri Selangor yang telah diberi kuasa oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) di bawah Seksyen 188 Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (Akta 655), bertanggungjawab bagi memastikan ketersediaan atau water supply availability di loji-loji rawatan air di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

Syabas yang telah diberi kuasa di bawah Seksyen 191 Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (Akta 655) sebagai operator pengagihan air di Selangor hanyalah untuk membekalkan dan mengagihkan bekalan air terawat dan bukannya berperanan untuk memastikan ketersediaan bekalan air terawat.

3. Auta: Tidak ada keperluan catuan air dalam masa terdekat jelas menunjukkan Selangor tidak mengalami krisis bekalan air, sekali gus menafikan keperluan pembinaan Projek Loji Rawatan Air Langat 2

Fakta: Ketiadaan keperluan catuan air pada masa ini bukan bermakna krisis air tidak akan berlaku pada tahun 2014.

Kerajaan Persekutuan telah meluluskan peruntukan berjumlah RM606 juta untuk melaksanakan projek-projek mitigasi untuk mengelakkan krisis air pada tahun 2014 berikutan kedegilan Kerajaan Negeri Selangor.

4. Auta: Kalau tidak ada catuan air, maka tidak ada masalah air.

Fakta: SPAN menjangkakan jumlah bekalan air sedia ada tidak mencukupi untuk memenuhi permintaan pada tahun 2014. Bekalan air yang dapat dikeluarkan oleh 34 loji rawatan air di Selangor hanya dapat memenuhi permintaan air sehingga penghujung tahun 2012 sahaja.

5. Auta: Tindakan membina Loji Rawatan Air Langat 2 bertujuan memastikan kroni UMNO-BN mendapat kontrak pembinaan.

Fakta: Tender belum dikeluarkan dan Kerajaan Persekutuan akan melaksanakan secara tender terbuka dan mengalu-alukan anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor untuk menyertai tender.

6. Auta: Kerajaan Selangor mahu ambil alih operasi Syabas kerana Syabas tidak mampu urus bekalan air.

Fakta: Kerajaan Persekutuan tidak dapat mempertimbangkan permohonan kerana:

i). Kes mahkamah yang masih belum selesai.

- Kes tersebut difailkan oleh Syabas untuk menuntut pampasan kerana Kerajaan Negeri Selangor tidak bersetuju untuk menaikkan tarif air di negeri Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sejak tahun 2009.

ii. Kedua-dua pihak iaitu Kerajaan Negeri Selangor dan Syabas didapati telah melakukan keingkaran dan tuduhan Kerajaan Negeri Selangor ke atas keingkaran yang dilakukan oleh Syabas didapati tidak mencukupi untuk membolehkan Kerajaan Negeri Selangor mengambil alih operasi Syabas berdasarkan Klausa 32 Perjanjian Konsesi.

7. Auta: Tahap takungan air di tujuh empangan berada di tahap maksimum.

Fakta: Air di empangan hanya akan digunakan sekiranya paras air sungai berada di bawah paras yang dibenarkan untuk dipam ke loji rawatan air. Air empangan tersebut hanya boleh digunakan dalam tempoh empat bulan sahaja kalau digunakan secara berterusan.

8. Auta: Tarif air akan naik andai Projek Langat 2 dijalankan.

Fakta: Projek masih belum dimulakan, jadi bagaimana Menteri Besar Selangor boleh mengatakan tarif air akan naik. Tanggungjawab kerajaan negeri untuk mewartakan tarif air dan bukannya Kerajaan Persekutuan.

9. Auta: Keupayaan pengeluaran semua 34 loji rawatan air di Selangor ialah 4.807 juta liter sehari (JLH) berbanding dengan keupayaan agihan Syabas 4.371 juta liter sehari iaitu terdapat lebihan sebanyak 436 JLH.

Fakta: Jumlah kapasiti pengeluaran yang dinyatakan oleh Kerajaan Negeri Selangor pula iaitu sebanyak 4.807 JLH merupakan jumlah kapasiti reka bentuk loji dan mengambil kira kapasiti lebihan yang dihasilkan oleh lima buah loji yang sedang dioperasikan melebihi tahap reka bentuk.

10. Auta: Kos projek Loji Rawatan Air Langat 2 ialah RM8.65 bilion.

Fakta: Skim Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor daripada 2 komponen iaitu :

(i) Projek Penyaluran Air Mentah Pahang-Selangor. Kos RM3.936 bilion. Sumber 75% Japan International Cooperation Agency (JICA) dan 25% Kerajaan Persekutuan.

(ii) Projek Loji Rawatan Air Langat 2 (LRAL2). Kos RM4 bilion.

TOLONG SIASAT??? PESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM?


Jika sebelum ini terdapat kes yang sama berlaku di Petaling Jaya iaitu promosi jualan murah arak sempenan bulan Ramadhan, kali ini di Seremban pula, pusat karaoke ini membuat promosi jualan arak di pusat karaoke mereka sempena hari raya yang bakal menjelang.

Mereka sepatutnya lebih berhati-hati dalam melakukan sebarang promosi sempena perayaan yang berkaitan agama Islam ini. Isu ini sebernarnya sangant sensetif sekali.

Pihak PBT seharusnya mengambil tindakan yang tegas terhadap pusat karaoke ini dengan menggangtung lesen mereka supaya dapat dijadikan pengajaran oleh mereka yang terlibat dalam perniagaan ini.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive