Sunday, September 2

Anwar Diserang DiDalam Masjid?

MKP baru saja dimaklumkan oleh rakan seperjuangan dari kedah menyatakan Anwar Ibrahim telah diserang didalam masjid oleh AJK Masjid.Road tour anwar dari kelantan tiba di Kedah pada petang tadi dan acara secara besaran berlangsung di stadium Darul Aman.

Anwar dan rombongan mengadakan takzirah di Masjid Al-Husin, Seberang Pumpong, Alor setar lokasi ini berdekatan dengan Stadium Darul Aman dan tak jauh jualah dari Madrasah Salihah yang pernah menimbulkan kontroversi sebelum ini.

Sudah pastinya Anwar dan pakatan harami ini bakal menyalahkan UMNO dalam setiap malapetaka yang menimpa mereka.Itu adalah SOP anwar sampai kes bersuka ria dengan chinadoll pun UMNO dipersalahkan yang sedap depa pulun tapi yang buruk itu UMNO.

Padahal mungkin yang datang membuat kacau didalam Masjid itu mungkin adalah orang PAS atau PKR sendiri yang tidak suka kepada kepimpinannya yang menyokong Israel serta Hukum Hudud...

Apa Hal Nie Pulak Erra Fazira?


Erra Fazira tampak begitu tenang dalam menepis segala tohmahan dan fitnah yang dilontarkan kepadanya.

Walaupun dihimpit pelbagai kontroversi mengenai hal peribadi, Erra Fazira langsung tidak melatah malahan merasakan ia adalah asam garam kehidupan yang harus digadaikan setelah menjadi artis.

“Memanglah, semua pun ada sifat marah tersendiri, tapi pengalaman saya sebagai artis banyak mengajar agar lebih pandai mengawal kemarahan . Tidak boleh jika kita berada di dalam keadaan marah dan terus beritahu dan menceritakan segalanya di lama sosial seperti Facebook dan Twitter.”

“Ini kerana kadang-kadang disebabkan kelalaian kita di situ, perkara yang kecil menjadi besar dan apa yang orang tidak tahu akan cepat mereka membuat andaian.”

Skandal Tanah Kenapa Guan Eng Menafikan?


Baru saja cadangan supaya ditubuhkan Guan Eng dah bersilat lidah menafikan.Umno Pulau Pinang mahu Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menubuhkan sebuah jawatankuasa khas bagi menyiasat dakwaan berhubung penjualan tanah yang dilakukan oleh kerajaan negeri sejak 2008.
Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, jawatankuasa itu penting kerana ia mampu memperjelaskan sama ada penjualan tanah yang dilakukan oleh kerajaan negeri adalah benar dan telus atau sebaliknya.
Sudah sampai masanya kerajaan negeri tubuhkan sebuah jawatankuasa khas bagi menyiasat penjualan tanah dan bentangkan kepada umum bagi rakyat nilai sendiri sama ada apa yang mereka buat itu (jual tanah) adalah telus.

PRU-13 Mungkin Pada November


Angka 11 kini menjadi nombor yang bermain di fikiran Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak terutamanya apabila beliau seolah-oleh membayangkan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) berkemungkinan diadakan pada November depan.
Adakah ini benar?jika benar hanya tinggal dua bulan lagi untuk PRU 13.Pilihanraya paling getir dlam sejarah Malaysia.MKP tak sabar menunggu hingga tarikh sebenar diumumkan secara rasmi oleh PM.Pendapat MKP serta naluri hati menyatakan ianya tidak akan terjadi?Betul atau tidak sesama kita nantikan....

Menurut Najib Umno berusia 66 tahun tahun ini, Malaysia meraikan sambutan kemerdekaan ke-55 dan Umno Sabah berusia 22 tahun. 
Jelas beliau nombor-nombor berkenaan boleh dikaitkan dengan 11 jika didarabkan.
"Enam darab 11 bersamaan 66, lima darab 11 bersamaan dengan dan 2 darab 11 bersamaan 22.
 
Faktor angka 11 muncul dalam semua perkara, ia adalah unik dan baik," kata kepada penyokong parti namun tidak menjelaskan sama ada beliau sedang mencari tarikh yang sesuai pada bulan November untuk mengadakan pilihan raya.

Bingai Rupanya Hishamudin nie,Merdeka Dan Penubuhan Malaysia Tak Tau?



Hippis pro demonstrasi pelajar yang lari dari negara ini kerana takut dikenakan tindakan tahun 70-an dulu, Hishamudin Rais cuba menunjukkan kebodohan apabila menyamakan Jalur Gemilang sebagai Jalur Temberang.

Tidak cukup dengan itu nak dikelirukan pulak generasi muda hari ini antara tarikh kemerdekaan dengan tarikh penubuhan Malaysia. Kata Hishamuddin tarikh merdeka sepatutnya 16 September, bukan 31 Ogos kerana ketika itu Sabah dan Sarawak belum masuk Malaysia.

Ini yang kita kata orang tua ini bodoh. Apa maksud merdeka dan apa maksud penubuhan Malaysia? Merdeka bermaksud bebas dari penjajah, kalau nak diraikan kemerdekaan pada 16 September, siapa yang bebas dari penjajah pada tarikh tersebut? Tidak ada, jadi merdekakah 16 September itu?

Duduk lama di London nampaknya tidak mengajar Hishamudin apa-apa melainkan menjadikannya lebih bodoh dari orang lain.

OPPa GangJahanam Style?



Baling cat terhadap bas di KB itu sama dgn baling batu terhadap Nabi SAW di Thaif > Nik Aziz

Jika mengikut cara Pakatan Rakyat, bolehlah kita sebut ini semua reverse game Pakatan Rakyat yang sengaja menyerang bas mereka sendiri bagi memburukkan UMNO.

Tapi siapa yang dapat menghalang jika ia dilakukan oleh orang pro-JATI? Kerana Anwarlah Hasan Ali ditendang dari PAS. Hakikatnya, kemenyampahan masyarakat terhadap AnwaIbrahim semakin membuak-buak bermula dengan terlepasnya dia dari pertuduhan liwat bukan atas dasar dia tidak melakukannya, sehinggalah kepada kes terbaru, isu menjadi Sultan Selangor di malam merdeka.

Malah kemewahan bas itu sendiri yang dilihat entah dari mana datangnya sumber, membuatkan rakyat Kelantan sedar bahawa Bapa Korupsi Negara sedang merencanakan tour putar belit melalui agen-agennya yang menjengkelkan dengan menunjuk-nunjukkan kemewahannya.

Yang menentang mereka bukan hanya UMNO. JATI juga mempunyai sokongan yang besar di Kelantan. Tidak kiralah siapa yang melakukannya, baik PKR sendiri , UMNO mahupun JATI, padan mukalah kesimpulannya.

Namun Anwar tetap berpuas hati bila Nik Aziz samakan kes baling cat terhadap bas di KB itu dgn baling batu terhadap Nabi SAW di Thaif ...

Alahai ... dah melampau tu pok nick ... dah jadi makin tak keruan bila pok nick sanggup terima pertolongan setan ...

Saturday, September 1

PERKASA Mengamuk Kerana Sayangkan Sultan?


PERKASA Selangor hari ini membuat satu laporan polis ekoran satu laporan yang mendakwa Sultan Selangor tidak menerima undangan ke majlis sambutan kemerdekaan peringkat negeri pada malam 30 Ogos lalu.

Laporan berkenaan dibuat oleh Yang Dipertuanya, Abu Bakar Yahya di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam hari ini.

Persoalan timbul apabila Sultan yang secara tradisinya dijemput menyertai majlis tersebut sebelum ini tidak dijemput, sebaliknya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi penghormatan sebagai tetamu khas pada malam sambutan itu.Adakah Anwar sudah diiktiraf PKR sebagai sultan Selangor.

Abby Abadi Senyum Girang Bila DiKepung Jantan?




Abby tersimpul malu apabila dikerumuni oleh lelaki muda semasa perhimpunan JanjiDemokrasi.Nampak gayanya ini bakal menjadi trend PAS.Apa nak buat jika PAS sudah kehilangan aura untuk meraih sokongan anak muda menyertai mereka.Jika Abby kerap berada di pentas PKR MKP tak kisah kerana PKR adalah parti yang menyokong sumbang depan dan belakang.Tengoklah Ketua Umumnya pun ada skandal dengan ChinaDoll dan jantan.



Gambar tue MKP dapat dari blog gossip rakyat. Menerusi komen kat blog tersebut dorang akan dedahkan gambar budak neh. Gambar yang lebih jelas. Info yang aku dapat kat sana juga ada mengatakan bahawa ;

1. Nama budak neh ammar

2. Student di college cybernectics

3. Asal johor

4. Nama facebook dia alice sakai

MKP tak pastiah betul ke tidak. Tapi kalau betul MKP cadangkan pada mamat nie alice sakai baik cepat-cepat lari + set privacy facebook ko.. apa pun ko kena terima. Bila gambar2 seperti neh tersebar akan ada member2 facebook or member2 realiti ko mengecam ko.. dan tak seme dari mereka ialah penyokong2 bersih.

Sudah semestinya MKP tak bersetuju dengan perbuatan di atas. Bukan kerana aku nak tunjuk baik tetapi mana moral kita nak memberak depan orang ramai? Kalau tak buka seluar ada juga maafnya. Neh siap buka seluar lagi..lebih baik kau buka seluar kepada Anwar mungkin ada spark kot?Silap haribulan kena balun belakang.

Posted using BlogPress from my iPad

BAS ANWAR DISABOTAJ SALAHKAN UMNO LAGI.




Semuanya nak salahkan UMNO,Ada bukti mengatakan ini semua kerja jahat UMNO?Berkenaan isu ini semua dah dijangka supaya isu ini mendapat perhatian rakyat.Kalau kejadian ini berlaku diluar Kelantan mungkin boleh diterima akal yang waras.MKP pelik kerana Kelantan adalah kubu kuat PAS.PAS adalah rakan sekutu yang mudah ditarik hidung oleh Anwar.

Puncanya mudah, kemungkinan Bas mewah yang membawa rombongan Anwar Ibrahim tidak mendapat restu RAKYAT kerana melihat ianya satu kesalahan paling teruk kerana dalam masa sama masih ramai rakyat perlukan pembelaan.

Ironinya, serangan terhadap Bas mewah Anwar dan konco-konco di Kelantan awal pagi tadi memungkinkan ini perbuatan penyokong Pas yang mungkin marah terhadap usaha PKR memburukkan nama pakatan dengan pembelian BAS MEWAH terbabit.Bukan semua penyokong PAS setuju dengan sik Anwar yang menyokong Israel.

Seperti biasa Anwar dan pengikutnya menuding jari kepada UMNO/BN terhadap siri serangan Bas terbabit. Sedangkan dipercayai ini perbuatan dirancang awal bagi merai simpati rakyat dan menutup kesalahan kerajaan Anwar membeli Bas mewah ini.

Rasa-rasanya orang tedesak akan buat perancangan untuk larikan diri….PKR sedang buat dan ini adalah hasilnya.

- Posted using BlogPress from my iPad

Peristiwa Kemerdekaan Harus Diterjemahkan Demi Keamanan.


Peristiwa Kemerdekaan Pada Kali ini harus dimengertikan utk menjamin kemakmuran negara.. Mereka2 yang kurang menghayati dan cuba menimbulkan huru hara perlu menghayati beberapa perkara ini sbg teladan masa hadapan..

1. Peristiwa 13 Mei 1969 merupakan contoh terbaik di samping pembebasan Gua Musang oleh Tentera MPAJA pada Perang Dunia Ke 2 yang menegaskan bahawa mereka baru sahaja Merdeka dari Jepun dan menganggap Malaya adalah sebahagian dari Tanah Besar China.

Gambar Paling Sempoi #Merdeka55






Berikut adalah yang Gambar paling popular didalam timeline tweet semasa sambutan #Merdeka55. Sejarah dalam media sosial hari ini terlakar dengan memperlihatkan lebih dari 3 juta tweet yang menggunakan hashtag merdeka55.

Ini sudah pasti akan menjadi kegilaan kepada pemimpin pembangkang yang melihat bahawa rakyat Malaysia sudah kembali kepada kerajaan Barisan Nasional.

Perkara ini adalah amat baik dan ianya adalah satu perkara yang diluar jangkaan pemimpin pembangkang yang mengagak bahawa kepimpinan YAB Perdana Menteri tidak mendapat sokongan padu dari rakyat Malaysia.

Ini juga dapat dibuktikan dengan kehadiran dari lebih 150 ribu penyokong keamanan dan kemerdekaan tanah air di stadium nasional Bukit Jalil pada semalam.

Friday, August 31

Live : #Merdeka55 Suasana Sekitar Stadium @NajibRazak

Suasana gamat disekitar Stadium Bukit Jalil malam ini,Sebentar lagi Malaysia akan mencipta rekod tweet paling banyak dalam sejarah bakal tercipta....

Kasi kona kepala skit?


MKP imbas kembali Apa Itu Tweet Merdeka?Jangan lupa bermula pada jam 8:15malam dan simpan bateri smartphone anda hanya untuk satu jam.....

Tweet Merdeka adalah satu program anjuran JASA di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sempena dengan Sambutan Hari Merdeka Ke-55 yang bakal dianjurkan pada 31 Ogos 2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Apakah Matlamat Tweet Merdeka?

Tweet Merdeka bertujuan untuk memecahkan rekod dunia dan menempa rekod baru di dalam Malaysia Book of Records berdasarkan kepada 2 kategori yang berikut:

A. Perhimpunan Pengguna Twitter Terbesar di Dunia

B. Jumlah Tweet Terbanyak dalam Tempoh 1 Jam Dengan Menggunakan Hashtag

Apakah Sasaran Tweet Merdeka Untuk Memecahkan Rekod Tersebut?

Untuk melayakkan Tweet Merdeka untuk menempa rekod baru di Malaysia Book of Records, Tweet Merdeka perlu mendapatkan sekurang-kurangnya:

A. 10,000 pengguna Twitter

B. 20,000 tweets dalam masa 1 jam menggunakan hashtag #Merdeka55

Siapa Boleh Sertai?

Sesiapa sahaja yang mempunyai akaun Twitter. Sekiranya anda belum lagi mempunyai akaun Twitter, masih sempat lagi untuk anda mendaftar di Twitter.com

Video : Mencucur Air Mata Bila Terkenang. #Merdeka55 @NajibRazak



MKP tidak dapat menahan air mata apabila melihat video diatas,benarlah apa yang berlaku ketika ini hanyalah kepentingan Politik.Seperti ayat lagu ombak rindu moga terbukalah hati mereka yang suka membuat onar yang boleh membuat memudaratkan erti keamanan yang pernah kita kecapai sekarang.Ingatlah kejatuhan kerajaan Melaka pada suatu masa dahulu hanyalah pepecahan kita sendiri.fikirkan sejenak dan pemikiran yang tenang akan membawa pertimbangan yang bernas...

Aksi GANGNAM Oleh Penyokong #JanjiDemokrasi.....#Merdeka55

Semalam semasa dok ronda dan berada disekitar dataran merdeka sempat jualah MKP rakam gambar ini sejurus setibanya pembaca puisi A Samad Said.Pada Mulanya rancangan kumpulan monyet kuning ini ingin melihat Tuhan Kuning (A Samad Said) membaca puisi dari air pancut hasil tinggalan mengentot Anwar akan tetapi kawasan tersebut telah dikawal oleh pihak berkuasa.

Plan B mereka menukar tempat,MKP lihat ramai Skuad Anal(PAS) oppp sorry mencarut la pulak Skuad AMAL yang sengal mengiringi Tuhan Kuning ini.Lokasi kedua mereka adalah Dataran Dewan Bandaraya KL.Keadaan agak kecoh sebaik pengumuman perubahan tempat dan provokasi seperti mengoyak gambar PM dilakukan serta aksi ini sempat dirakam.olah rakan blogger gossip rakyat.


VIDEO; Monyet Kuning Berak Pada Gambar PM? #Merdeka55


Apa punya lahanat aksi kurang sopan dari monyet kuning nie?Terdesak sampai macam tue sekali.Aksi ini dilakukan supaya mencetuskan polimik supaya berlaku kekecohan...Gampang punya harami penganjur.Pada mulanya hanya acara membaca puisi oleh kuda tua janggut putih itu tapi ini yang terjadi.


#JanjiBersih sudah gagal mengawal crowd yang ramai sekarang ini. Pemerhatian saya mendapati penganjur sudah lari jauh dari matlamat asal iaitu mendengar dendangan puisi A Samad Said.

Mana perginya pula tuntutan yang diwar²kan semasa sidang media tempoh hari.

Penganjur berkata mereka menuntut Kedaulatan Undang-Undang. Diperincikan lagi seperti yang terdapat pada lampiran yang diberikan kepada media iaitu,

a) mendukung hak sivil dan kebebasan bersuara
b) memansuhkan akta zalim
c) kebebasan media

Seterusnya seperti biasa, mereka menuntut pilihanraya yang adil untuk rakyat.

Thursday, August 30

Monyet Kuning Dah Serbu Dataran #Merdeka55


Suasana di Dataran Merdeka setakat pukul 9.25 malam ini.




Suasana di hadapan Bangunan Sultan Abdul Samad setakat pukul 9.15.Kumpulan ini mencuri tumpuan media..bercakap tentang rakyat tak maju..disebabkan kerajaan tak adil...tak adil kepala hotak dia

Aktiviti perniagaan penjaja segera yang dijalankan di siar kaki antara Masjid Jamek hingga Dataran Merdeka.




Terkini : #JanjiDemokrasi Dah Mula Berada Sekitar Petaling Street. #Merdeka55

Situasi sekitar petaling street...MKP baru sahaja sampai dari utara tanahair dan berikut adalah situasi terkini.Nampak gayanya dah ada monyet yang memakai baju Kuning berkeliaran disini.MKP datang kesini diatas inisiatif sendiri mahu menyaksikan keadaan terkini.Kebetulan setibanya disini tadi sempat jualah menikmati secawan teh o ais bersama pemuda yang memaki baju kuning.Dalam nada yang ingin mengetahui apa yang bakal dirancang MKP pun cuba bertanyakan apa yang bakal berlaku pada malam ini.

Mengikut apa yang dibicarakan oleh pemuda berkenaan tujuannya datang kesini atas arahan ketua cabangnya untuk membuat onar supaya ditangkap oleh pihak Polis.Semuanya kos dan tempat tinggal ditanggung oleh PKR bersertakan sedikit wang saku.







Laporan lanjut MKP akan beritahu kemudian......Nak ronda kejap sambil mencari maklumat.....

BOCOR: Surat Kerahan Kerajaan Selangor #JanjiDemokrasi

Kantoi sudah dengan dedahan ini,Satu surat kerahan dari Kerajaan Negeri Selangor supaya rakyat hadir pada program yang telah diaturkan.Mereka pun sama jugaklah untuk meramaikan rakyat satu kerahan telah dibuat,,,Sapa punya kerja sudah tentu dari PKR harami Selangor.....Gampang mengata orang korang sedap tapi nie apa cer...

klik gambar untuk imej lebih besar....

#JanjiMerdeka Anwar Pasti Ada Perancangan Sebaliknya?


MKP  difahamkan kumpulan Gabungan Janji akan berhimpun di kawasan air pancut di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur pada malam ambang kemerdekaan ini.Menurut rakan yang berada dilokasi Banyak perniagaan yang berniaga disekitar Dataran Merdeka telah menutup perniagaan mereka.Mungkin takut dengan Kejadian seperti BERSIH3.0 lalu akan berlaku sekali lagi.Puak harami nie hanya pandai berjanji menyatakan perhimpunan ini aman padahal yang berlaku sebaliknya pada BERSIH3.0.

"Berkebarangkalian sebilangan daripada mereka akan bergerak masuk ke lokasi itu seawal jam 6 petang ini," ujar sumber.

Perhimpunan dijangka bakal berlangsung sekitar jam 10 malam ini dihadiri peserta berbaju kuning.


Anwar Memang Muka Tampal Kulit #abi?


Satu benda yang kita kena angkat topi dengan Brother Anwar Bin Ibrahim ini adalah ketebalan muka beliau untuk mencuba benda-benda baru dengan yakin dan berani.

Ini termasuklah dalam kempen nak pikat hati orang kampong. Anwar ronda-ronda ke Pahang, Kelantan dan Kedah naik bas yang ada gambar beliau besar dua kali tayar lori.

Kempen naik bas bukan benda baru dalam politik Malaysia.Perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika program turun padang di Perak awal tahun lalu pun naik bas. Bezanya bas bawa Najib tidaklah ada gambar sebesar gambar Anwar.

Idea cat bas dengan muka sendiri ini mudah diteka dari mana berasal.Kalau yang biasa tengok kempen ketika pilihanraya pilih presiden Amerika memang calon-calonnya lebih suka bergerak naik bas.

Selain Amerika, yang berkempen guna bas adalah parti AK di Turki, pemimpinnya Tayyib Erdogan pun ambil idea dari bentuk dan strategi kempen politik di US.

Bukan sahaja bas, mudah dijangka kempen PKR masa pilihanraya umum nanti adalah billboard besar dengan muka Anwar dan tulisan ringkas. Kalau ikut gaya kempen parti AK, semua poster utama adalah wajah Erdogan yang ditampilkan sebagai juru penyelamat bangsa.

Abby Abadi Kena Buah Kilat Dengan Dr Mohd Asri?


Baru sahaja setahun jagung bertudung litup sudah merasakan dirinya penuh dengan ilmu keislaman yang digunakan sewenang- wenangnya untuk menghentam sesiapa sahaja yang difikirkan tidak sehaluan tanpa mengira kedudukan dan tahap ilmu yang dimiliki individu lain.

Terbaru, Ostajah Abby Abadi yang merasakan ilmu didadanya sudah mencapai tahap tertinggi, dengan berani menghentam mantan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin kerana pandangan beliau dilihat kurang menyebelahi PAS!!!

Pada pandangan PM, tindakan Ostajah Abby Abadi ini bukanlah secara langsungnya mahu menghentam Dr Asri, sebaliknya tindakan itu adalah lebih kepada inginkan perhatian atau mungkin cubaan untuk menarik perhatian Dr Asri kepada dirinya yang kini berstatus MJ.

Sungguhpun begitu, jawapan balas yang diterima Ostajah ini nyata menghiris kalbu apabila Dr Asri sendiri secara terus terang memulangkan paku buah keras!!!

KIT SIANG ADA BERANI TERIMA CABARAN? #Merdeka55 @NajibRazak


Lim Kit Siang dicabar datang awal di Stadium Bukit Jalil,Supaya dapat duduk depan PM DS Najib Razak.Adakah cabaran ini dapat diterima oleh Lim Kit Siang.Cabaran dibuat oleh

Datuk Seri Rais Yatim menafikan sambutan hari kemerdekaan cuba mengetepikan pemimpin pembangkang dengan tidak menyediakan tempat duduk untuk mereka.Sebaliknya, kata menteri penerangan, komunikasi dan kebudayaan, semua pihak yang hadir akan diberikan tempat kerana ia bukan acara untuk orang BN sahaja.
"Kalau Kit Siang datang awal, boleh duduk di depan dengan perdana menteri sekalipun,"

Wednesday, August 29

Khalid Hanyalah MB Tahap Macai DAP.




Khalid pulak gagap dengan kerenah guan eng.Tapi abang besar dah kata begitu hendaklah dipersetujui oleh macai kelas kedua.Khalid hanya bermain wayang tahap macai supaya menampakkan membangkang akan tetapi hakikatnya hanya lakonan tahap gampang.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak bersetuju dengan undang-undang anti lompat parti yang mahu dilaksanakan oleh kerajaan Pulau Pinang.

Beliau berkata, undang-undang itu tidak dapat menyelesaikan masalah lompat parti di antara pemimpin-pemimpin di dalam sesebuah parti itu.

"Ini adalah perkara yang kita bincangkan di pucuk pimpinan Pakatan Rakyat. Salah satu perkara terpenting ialah wakil rakyat adalah dipilih melalui pilihanraya yang menggunakan lambang parti-parti tertentu.

BAS DAN MONOREL PERCUMA?


Bersempena Hari Kemerdekaan ke 55 pada Jumaat ini, RapidKL, pengendali perkhidmatan LRT dan monorel di Lembah Klang, akan melanjutkan operasi untuk dua malam berturut-turut mulai Khamis ini bagi memberi kemudahan kepada wargakota meraikan kemeriahan sambutan hari bersejarah itu.

RapidKL juga akan memberikan perkhidmatan LRT dan monorel percuma kepada para peserta yang bertugas dan orang ramai yang menghadiri acara 'Perhimpunan 55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati' yang akan diadakan di Kompleks Stadium Nasional Bukit Jalil pada Jumaat ini.

"Seperti jutaan rakyat Malaysia lain, kami di RapidKL turut berbangga dengan kejayaan negara meraikan Hari Kemerdekaan yang ke 55 tahun ini. Ini adalah sebahagian daripada sumbangan kami kepada negara bagi meraikan hari bersejarah ini," kata jurucakap RapidKL, Puan Masnizam Hisham dalam satu kenyataan hari ini.

ISU FB Pemuda UMNO.


Pergerakan Pemuda UMNO tidak mempunyai laman rasmi FB yang diiktiraf oleh Ketua Pemuda.Kenapa pulak PPUM mahu meminta maaf untuk benda yang diluar kawalan PPUM, Senang cakap ianya telah dibuat oleh individu yang sayangkan UMNO tapi telah melakukan sedikit kesilapan yang boleh menjejaskan nama baik UMNO,Namun individu tersebut telah dikenalpasti dan akan hadapakan kemuka keadilan yang sewajarnya.Berikut adalah keyataan dari KJ sendiri......
Status sebenar sebuah akaun fanpage Facebook yang didaftarkan atas nama Pemuda Umno Malaysia terus menjadi perhatian dengan Khairy Jamaluddin menegaskan permohonan maaf datang daripada pengendali laman berkenaan sendiri. 
Sabtu lalu, pengendali akaun itu meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia berhubung poster berbaur hasutan yang dimuat naik sebelum ini. 
Banyak pihak mendakwa dan membuat tanggapan bahawa permohonan datang daripada Pemuda Umno sendiri. 

LGE KEPALA SUDAH BANYAK BESAR LA?


Pemuda UMNO Pulau Pinang membidas sifat LGE yang semakin "besar kepala" kerana enggan menjawab persoalan2 yang ditimbulkan kepada LGE mengenai skandal skandal yang berlaku di Pulau Pinang. Jelas sekali LGE cuba menutup skandal nya dengan memutarbelitkan fakta dan menuduh pula pihak yang meminta penjelasan. Antara skandal yang masih tidak terjawab sehingga kini adalah Penipuan mengenai jumlah Rumah kos rendah dan sederhana rendah oleh LGE dan Zairil Khir Johari, Skandal Tapak rumah PPR Taman Manggis, Skandal Penjualan Tapak Masjid dan Tapak Sekolah Bayan Mutiara, Skandal penjualan Tanah Kampung Genting, Skandal Mak Mandin Hijau, Skandal Tanah Kg. Pokok Asam, Skandal Kampung Buah Pala, Skandal Perobohan tempat letak kereta "kancil",Skandal penjualan harta milik MPPP,Skandal pembangunan dilereng bukit dan lain-lain lagi.

Tuesday, August 28

DAJAL MANA NIE ROGOL ANAK SENDIRI?


Seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang dan anak lelakinya ditahan bagi membantu polis berhubung satu kes sumbang mahram. (Parti PKR?)

Pemimpin utama sebuah parti baru itu bersama anak lelakinya yang berumur 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lepas bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.

PASANGAN MANAKAH LAYAK KE HAWAII?

Hanya untuk suka-suka mana tau mungkin ini jadi kenyataan.MKP cilok dap FB MediaPJS dan gambar ini telah diedit oleh mereka.LINK GAMBAR Mungkin dengan gambar ini bakal membuatkan mereka meroyan mana tahu ek?hanya sekadar nak cuit sayang diantara blogger dan Facebooker buat mereka....


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive