Monday, September 17

POLITIK BALING CAT/KOPI DAN TELOQ.


Keadaan kini dah semakin parah dan agak meruncing diantara penyokong kedua-dua pihak BN serta DAP Pulau Pinang.Apa tidaknya dalam kejadian terbaru pagi tadi ada pulak mungkin penyokong DAP telah menyerang Pusat khidmat parti GERAKAN Pulau Pinang di Pulau Tikus.Penyerang tersebut melemparkan kopi dan telur di pusat khidmat yang dikendalikan oleh ketua GERAKAN Pulau Pinang, Dr Teng Hock Nan.Siapa yang mulakan dulu benda macam nie?


Umno Pulau Pinang tidak menolak kemungkinan bahawa tindakan melampau peserta demonstrasi pro-BN, termasuk perbuatan khianat ke atas bas kempen PKR, berpunca daripada "kebencian yang ditiupkan kerajaan DAP".

TAKBIR!!! VIDEO HINA NABI MUHAMMAD DISEKAT


Alhamdulilah video yang telah menjadi kemarahan Umat Islam kerana menghina Nabi Muhammad telah dikeluarkan dari laman google Malaysia.Ramai yang membantah namun cuma sorang sahaja yang nampaknya menyokong benda nie,Lahanat punya Ngeh Khoo Ham memang dasar sikap benci Islam dan memperkecilkan orang lain.

Hasil ini tidak mungkin tercapai jika pihak Kerajaan Pemerintahan ketika ini BN/UMNO tidak masuk campur dalam hal ini.Mungkin PAS/DAP dan PKR boleh ambil kredit untuk menipu rakyat akan tetapi  rakyat Malaysia kini lebih matang untuk menilai apa yang berlaku.Tindakkan kerajaan adalah tepat, tidak kira apa jua bahan dalam bentuk apa sekalipun yang menghinan kesucian agama Islam, wajar disekat serta merta.


NGEH KHOO HAM PERLI @Khairykj & HINA ISLAM?



Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Pemuda UMNO) mengecam sekeras-kerasnya penerbitan filem berjudul Innocence of Muslim oleh Sam Bacile, yang menghina, mengutuk dan memaparkan penipuan tentang peribadi dan ajaran Nabi Muhammad SAW bahkan juga Al-Quran serta para sahabat Baginda Rasulullah SAW.

Kecaman ini adalah penzahiran daripada rasa marah seluruh Umat Islam di negara ini. Filem itu langsung tidak menghormati sensitivi Umat Islam serta batasan di dalam kebebasan bersuara. Sebagai Umat Islam yang mencintai Rasulullah SAW, kami sekali lagi mengulangi kutukan ini dan meminta pihak berkuasa di Amerika Syarikat mengambil tindakan sewajarnya ke atas penerbitan filem ini yang sangat jelas adalah suatu provokasi liar, biadap dan mencemar hubungan dan toleransi antara agama.


ANWAR KENA TIPU DENGAN YAHYA LAMPONG?



Pernah dengar ke nama Datuk Yahya Lampong sebelum ini? MKP tak pernah dengar nama nie menghiasi laman akhbar berita tempatan atau dari blog pakatan sebelum ini hinggalah beliau umum keluar dari UMNO dan masuk PKR.Pemimpin bila dah rasa suam kuku mulalah nak buat kecoh lompat parti dan sebagainya. Salah satu darinya ialah nak kembali berkuasa dan menaikan nama demi meraih simpati.Bila nama dah meletop sudah pasti akan menjadi perhatian.So senanglah nak lobi lepas nie..

Ngeh Koo Ham Hina Islam?


Celaka punya Ngeh menghina umat Islam di Malaysia membuang masa protes filem yang menghina Nabi Muhamad.Seorang rakyat Amerika Syarikat berbangsa Yahudi, Sam Bacile telah menerbitkan filem bertajuk “Innocence of Muslims” yang menghina Rasulullah saw hingga mencetuskan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Tak habis-habis bangsa kafir laknatullah ini nak menghina Nabi Muhammad s.a.w yang kita sanjungi. Nampak sangat dalam filem ini memberikan gambaran yang bertentangan dengan watak sebenar Nabi Muhammad dan orang-orang islam adalah dianggap sebagai bangsa pengganas.

Papan Tanda Istimewa Untuk Para Blogger!


Comel kan papan tanda ni?

Teguran kepada diri sendiri & rakan semua. Bab mati ni sensitif sikit. Terasa ngilu dan dingin bila dengar lagu "Bila Izrail datang memanggil... Jasad terbujur di pembaringan".

Bila sentuh bab mati, dalam kepala aku teringatkan kejahilan & keburukan yang aku dah lalukan. Rasa haus, rasa kosong dan berdengung panjang. 

Sunday, September 16

Orang Kita Mudah Ditipu


Orang Melayu dan Islam boleh dikatakan amat senang ditipu terutama yg melibatkan hal2berkaitan dengan Islam. Sebut saja atas nama Islam, maka tanpa usul periksa kita menjadi taksub, apa lagi yg bercakap tu berserban, berjanggut & berjubah. Ramai menjadi mangsa akibat dari kejahilan dan kelemahan iman sendiri. Sedikit saja manipulasi, maka taksub atau fanatik lah mereka jadinya.

INFO TERKINI : Bantuan Rohingya Kelab Putera 1Malaysia

Kelab Putera 1Malaysia yang diwakili oleh Pengerusinya sendiri Datuk Azeez Rahim mengadakan perbincangan dengan Lt. Gen.Thein Htay,Union Minister of Myanmar berjalan dengan lancar.
Keputusan muktamad akan diketahui pada Isnin ini..


Misi Bantuan Kemanusiaan Tabung Rohingya sepatutnya bertolak 1 Sept lepas tetapi terpaksa ditangguhkan kerana belum mendapat kebenaran daripada Myanmar.


UndiMsia Gunakan Gadis Seksi Tarik Pengundi


Hanya untuk melancarkan buku sebagai panduan kepada aktivis di tengah-tengah gadis cantik dan tarian rancak.Ini taktik terbaru untuk menarik anak muda melariskan buku serta pelancaran yang dirancang oleh pihak pembangkang.

Pendekatan ini adalah melanggar budaya rakyat Malaysia.Budaya membawa artis atau selebriti yang berpakaian seksi ini boleh dikatakan memesong kepada budaya tidak sihat kepada masyarakat.Nak tarik perhatian pun agak-agaklah janganlah budaya barat dibawa masuk....Yang tak elok ialah temujanji bersama artis/selebriti melayu

Antara temu janji ditawarkan, pelakon Tony Eusoff (dengan pemenang bidaan sebanya RM320), Miss World Malaysia 2010 Nadia Heng (RM600) and FHM Girl Next Door 2010 Yvonne Sim (RM820, right) dan peguam serta pengarah filem Seira Sacha Abu Bakar (RM800).

MKP ayat sempoi : Jika ini biarkan punah dan menjadi ikutan supaya terpesong...

CALON MB KEDAH DARI UMNO SUDAH DIKENAL PASTI


Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS dan juga Ahli Parlimen Pokok Sena adalah antara nama yang dikatakan begitu ‘berminat’ dengan jawatan Menteri Besar Kedah. Namun, untuk mencapai matlamat itu amatlah sukar kerana beliau perlu berhadapan bukan sahaja dengan Dato’ Seri Azizan Razak, yang mendapat sokongan akar umbi dan golongan ulama tetapi juga Mat Sabu dan Phahrolrazi yang menyimpan cita-cita yang sama.

Dan lebih dari itu, Mahfuz juga sedar bahawa beliau perlu terlebih dahulu memastikan yang PAS menang di Kedah.

Untuk rekod, BN memenangi 14 daripada 36 Negeri pada 2008 yang hampir kesemuanya dikuasai UMNO manakala Pakatan memenangi 22 kerusi, dengan majoriti dikuasai PAS dengan 16 kerusi.


Saturday, September 15

TRAGEDI 16 SEP BAKAL BERULANG? #916AnwarAuta

Akhir zaman ni, kalau korang masuk chatroom ym mesti ada bersepah jantan miang gampang. Kadang kadang aku kesian juga dengan diorang ni. Gersang tak tentu pasal. Semua spesis Anwar aljuburi.

Lepas tu ada ler awek cun dalam ym tu bagi aku link ni. Dia cakap kalau layan stim tengoklah video ni.


Akupun tengoklah video dia bagi. Fuyoooo memang stiiimm ler layan video ni baiii. Sumpah memang layan gila bila tengok video ni. Rugi kalau korang tak layan hahahaha.

ADUN TONG GAS HINA MAHKAMAH?



Adun Tong Gas!!!!Ng Wei Aik merupakan seorang ADUN Komtar dan Setpol kepada Guan Eng.Ng Wei Aik yang didakwa menghina mahkamah pada satu majlis makan malam anjuran Persatuan Penjaja Datuk Keramat.Ketika memberi ucapan majlis itu beliau mengutuk keputusan Mahkamah Rayuan yang menolak rayuan penduduk Kampung Bukit Koman di Raub bagi mencabar keputusan Ketua Pengarah Alam Sekitar yang meluluskan laporan awal penilaian kesan alam sekitar (PEIA) kepada sebuah syarikat melombong emas.


Friday, September 14

Siti Nurhaliza Masuk PKR Ke?




Siti Nurhaliza dah masuk PKR ke?MKP ambil gambar nie dalam twitter der.Jangan buat andaian dahulu sebelum ada bukti yang sahih der?Siti Nurhaliza adalah artis paling top kat Malaysia nie.Sesiapa pun boleh bergambar dengan beliau.Siti pernah bergambar dengan Nik Aziz tak semestinya beliau masuk PAS.So bila Siti bergambar dengan nurul izzah hanya sebagai peminat yang ingin bergambar.



- Posted using BlogPress from my iPad

GOLONGAN SYIAH UTARA KEPANASAN.




Tika ini, berdasarkan dua sumber dalaman PAS Utara dan satu sumber dari Pantai Timur tanahair telah mengesahkan sudah terdapat gerakan terancang untuk menafikan kedudukan Ustaz Nasharudin Mat Isa sebagai calon dalam PRU 13 nanti.

Sejauh mana keberkesanan kempen dan gerakan sedemikian sukar lagi ditentukan namun ia mengesahkan pihak-pihak yang tidak secocok dengan bekas Timbalan Presiden PAS itu masih belum berputus asa untuk melaksanakan agenda mereka.


Gelombang Biru Hilangkan Teloq DAP.




gelombang biru melanda sekitar Pulau Pinang dibahagian Pulau telah membuatkan DAP resah dan tidak tido malam der.Arahan dari tokong Lim Guan Eng supaya pihak berkuasa tempatan iatu Majlis Pembandaran Pulau Pinang (MPPP) membuang semua bendera Barisan Nasional yang telah dipasang sekitar bandar Georgetown.


Guan Eng marah teramat sangat kerana kebanyakkan pusat gerakan mereka telah disimbah dengan cat merah.Siapa punya keja?biarlah pihak Polis menyiasat benda nie.Tapi jangalah menyalahkan pihak BN tanpa bukti yang sah dan sahih.Guan Eng kalau jatuh longkang pun der mesti salahkan BN padahal dia yang Mempunyai kuasa di Penang.

- Posted using BlogPress from my iPad

VIDEO KETUA KAMPUNG UMNO MENGAMUK?



Apa dah jadi nie sampai sanggup maki hamun orang lain pulak.Sepatutnya perbuatan macam nie patut dielakkan kerna ianya boleh menjejaskan kreditbiliti beliau sebagai JKKK Kampung.Kalau banda nie jadi kat tempat lain MKP tak kisah sangat...Kt Melaka der kubu kuat Orang UMNO tue..Nampak macam ada masalah besar aje nie....Harap rakan-rakan blogger disana memberikan maklumat yang lebih terperinci lepas nie.......minta tolong ek?

ANWAR DAH HILANG TELOQ?


Heboh di dalam alam siber berkenaan ceramah Anwar di Ampang di mana beliau terus menabur janji-janji manis yang tidak masuk akal. Harga minyak turun, mansuh PTPTN dan berbagai-bagai lagi janji manis yang akan ditunaikan secara serta-merta iaitu dalam masa 24 jam setelah mengambil-alih kuasa. Beliau juga berjanji yang media boleh bertanya apa saja ketika itu, tapi bukan kepadanya, tetapi kepada Dato’ Seri Najib yang ‘terpaksa’ turun dari takhta, katanya.

Anwar bercakap seolah-olah beliau berada dalam alam fantasi, di sebuah negara olok-olok ala Beringin Rendang dalam cerita fantasi P.Ramlee. Jika Anwar bukan bergurau, beliau tentunya benar-benar benak kerana membayangkan begitu mudahnya untuk menurunkan harga minyak dan menukar sebarang keputusan atau undang-undang yang berkaitan dengan kewangan negara tanpa mengkaji dan membincangkannya.

GILA PUNYA PEREMPUAN PAUT PADA BONET KERETA

Berpaut pada bonet kereta memegang viper dan kereta ini dipandu hingga ke Balai Polis.MKP ingat kt Malaysia benda mancam nie tak boleh jadi tapi dengan video yang ada sah memang kereta itu berjalan dan perempuan nie dengan muka selamba gila.Topi dia pulak tak jatuh dan kekal macam tue.....

Ia dimuat naik pada 14 Ogos lalu oleh individu bernama qhairin dan setakat ini sudah lebih 271,000 kali ditonton di Youtube.

Mengikut penerangan yang diberikan, ia asalnya melibatkan satu kes kemalangan yang kemudiannya berubah menjadi satu insiden lawak.

Kejadian belaku di Cheras pada 27 Julai lalu.

Mengikut penerangan itu, wanita warga China seperti yang dapat dilihat dalam video itu, telah melanggar kereta perakam video berkenaan.

Thursday, September 13

VIDEO :ABBY ABADI MASIH BERNAFSU?


“Sebenarnya kalau kita mengaku kita ni semua beragama Islam, untuk wanita yang sudah akil baligh memang dah tak ada pilihan untuk tidak menutup aurat”

“Macam tu juga dengan lelaki. Kalau 3 kali je dia dah langgar macam main bola pakai seluar pendek yang atas pada lutut, dia tidak boleh jadi Wali dah. Benda macam tu nampak kecil tapi besar sebenarnya dia punya kesan”



JANJI POPULIS PR SANGAT SINIS


Sepatutnya pihak pembangkang menawarkan polisi-polisi alternatif yang kukuh dan mampu memperbaiki pembangunan negara serta kehidupan harian rakyat jelata, dan bukannya menabur janji-janji palsu yang hanya berlandaskan perkiraan-perkiraan ekonomi yang tidak tepat.

Berjuta-juta rakyat Malaysia yang bekerja keras tidak berminat untuk membeli kereta-kereta import yang mahal. Mereka hanya berusaha untuk menyara diri dan keluarga serta merancang untuk membuat keputusan-keputusan hidup yang lebih penting seperti memberi pendidikan kepada anak-anak dan juga membeli rumah sendiri.

Rafizi telah membentuk sebuah fatamorgana ekonomi daripada AP di sebuah persidangan akhbar pada hari Selasa lepas. Beliau melandaskan teori beliau di atas kenyataan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir minggu lepas yang dilaporkan telah berkata bahawa penjualan AP kepada pembida tertinggi akan membuatkan harga setiap AP bernilai antara RM50,000 hingga RM60,000.

"Sekiranya jumlah pengeluaran AP setiap tahun mencapai 70,000 seperti yang dianggarkan, negara ini dan rakyatnya akan kerugian sekitar RM3 bilion hingga RM3.5 bilion setiap tahun kerana kementerian yang kini diterajui Datuk Mukhriz hanya mengenakan bayaran RM10,000 semasa AP diedarkan ... tanpa melalui proses tender terbuka," dakwa Rafizi.

Pengiraan ekonomi Rafizi sangat lemah, kerana sebaik saja kesemua AP ditawarkan kepada pembida tertinggi, bekalan AP akan menjadi sangat tinggi sehinggakan pembida-pembida premium yang kini bersedia untuk mendapatkan AP akan berkurangan daripada jumlah RM50,000-RM60,000 yang diandaikan oleh Rafizi. Oleh yang demikian, anggaran beliau tentang kerugian RM3.5 bilion itu adalah sesuatu yang sangat dibesar-besarkan.

Keduanya, setiap negara pengeluar kereta mengenakan sekatan terhadap pengimportan kereta untuk melindungi industri automotif tempatan. Ini tidak hanya berlaku di Malaysia, Rafizi. Pergilah ke India, sebagai contoh, dan anda akan dapati bahawa wujud duti import sebanyak 102 peratus dan pengharaman ke atas import kereta-kereta terpakai.

Samada Rafizi suka atau tidak, harga kereta-kereta tidak akan "turun naik berdasarkan pasaran terbuka." Harga-harga kereta diatur dalam setiap pasaran kereta, samada di Amerika Syarikat mahu pun China.

APA SALAHNYA JIKA @shaberyc Menari OPPA GANGNAM STYLE.


Apa yang pelik dan salah apabila Menteri Belia Dan Sukan menari oppa Gangnam Style di Majlis Rumah Terbuka Kementerian Belia Dan Sukan.KBS adalah satu kementerian yang dipertanggungjawabkan untuk mendekati anak muda dengan cara anak muda mengikut peredaran zamannya.

Antara usaha untuk memberi kesedaran kepada golongan muda Melayu dan Bumiputera yang telah layak melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pengundi adalah menerusi pendekatan politainment. Istilah dinyatakan oleh pensyarah Psikologi Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Dr Mohamad Yaacob ini merujuk kepada penggabungan perkataan politik dan hiburan.

So kalau nak kata tak kena itu dan ini lebih baik kita berfikiran lebih terbuka dari hanya menghentam Datuk Seri Sabry Cheek menari bersama anak muda.Blogger Kaldai Pembangkang Amenoworld dalam blognya KLIK  


VIDEO :PASAL TALAM PUN NAK GADUH KE?


Kekecohan berlaku disebabkan penyokong sebuah parti politik menghalang laluan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua; Ahli Parlimen Kuala Selangor Dr Dzulkefly Ahmad dan Ahli Parlimen Selayang, William Leong ketika keluar dari dewan pada jam 9.35 malam tadi.

Setelah hampir 30 minit menantikan kehadiran Khalid, mereka bertindak keluar dewan.

Debat berhubung isu penstrukturan semula hutang Talam Corp anjuran MCA Bandar Tun Razak, yang diadakan di Pusat Belia Antarabangsa, Bandar Tun Razak.

Tee Yong enggan berdebat dengan wakil yang dihantar oleh Khalid, yang juga Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.

Namun, debat tersebut diteruskan tanpa wakil PR.

Pihak Tee Yong menegaskan mereka ingin berdebat dengan Menteri Besar Selangor sendiri.

Jawapan dengan Tamparan.3 Soalan 1 Penampar...


Debat seorang pemuda dengan Imam.Kisah ini berlaku disebuah surau selepas solat Isyak dan berikut adalah debat yang menusuk hati.

Pemuda : Anda siapa Dan apakah bisa menjawab pertanyaan-pertanyaan saya?

Imam : Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.

Pemuda : Anda yakin? Sedangkan Profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.

Imam : Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya.

Pemuda : Saya ada 3 pertanyaan:

1.Kalau memang Tuhan itu ada,tunjukan wujud tuhan kepada saya

2.Apakah yang dinamakan takdir

3.Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukan ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan. Sebab mereka memiliki unsur yang sama.


Wednesday, September 12

DEY MAHFUDZ & MAT SABU LANGKAH MAYAT I DULU-AZIZAN


Kerusi Menteri Besar Kedah boleh dikatakan antara kerusi politik yang amat panas. Ini berikutan begitu ramai di kalangan PAS sendiri yang ingin berada di kerusi tersebut.

Kerana begitu ‘gilakan’ kerusi tersebut, PAS langsung tidak menimbangkan situasi sekiranya mereka tidak dapat mempertahankan negeri itu dalam PRU nanti. Mereka seolah-olah yakin bahawa masalah mereka hanyalah siapa yang akan menggantikan Dato’ Seri Azizan Razak dan bukannya bagaimana untuk memastikan kemenangan PAS di Kedah.

Antara yang mensasarkan jawatan Menteri Besar di kalangan PAS Kedah ialah Mat Sabu dan juga Mahfudz Omar, selain dari Phahrolrazi yang tidak dapat lagi membendung kerakusannya sehingga sanggup menuntut Azizan berundur dan bersikap biadap secara terbuka terhadap beliau.

VIDEO ; ISLAM DI MALAYSIA DALAM BAHAYA-ABBY ABADI

Betulke apa yang kau cakap nie abby????Ini sudah membangkit rasa marah umat Islam Malaysia pada kau.Terlajak perahu boleh berpatah balik akan tetapi bila dah terlajak berkata-kata padah akibatnya nanti.Kau cakap Malaysia tidak memilih Ketua Negara dari yang beragama ISLAM ini bermakna dah menghina Raja-raja MELAYU.


KERANA NASHA PEMUDA PAS TURUNKAN PAPAN TANDA?

PAS tidak mengeluarkan sebarang amaran kepada bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa terhadap kritikannya terhadap DAP dan Karpal Singh dalam isu hudud.Akan tetapi Puak Anwaris dah mula tunjjuk belang dengan protes dalam diam....

Seimbas lalu seakan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa sudah boleh bernafas lega setidak-tidaknya untuk beberapa ketika selepas meraih kejayaan tersendiri dalam pengelutan sengit berdepan dengan cubaan kumpulan Anwarinas yang mahu menyingkirnya dari PAS.

Tanggal 9 September yang awalnya dianggap bakal menamatkan riwayat politik Nasharudin dalam PAS semacam sudah berubah rentak menjadi tarikh yang maha sial pula untuk kumpulan Anwarinas yang diketahui umum amat memusuhi Nasharudin sejak 4 tahun lalu.


KHTUBAH JUMAAT PUN CERITA KASUT KE?


Tidak pelik imam masjid di negeri dikuasai pembangkang itu membesar-besarkan isu tersebut dengan harapan orang ramai mengutuk mereka yang membaling kasut dalam masjid ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim menyampaikan takzirah maghrib, 2 September lalu.

Kalau ikut apa dilaporkan media atau blog pro pembangkang, insiden membaling kasut itu membabitkan Perkasa Kedah yang kesal kehadiran Anwar menyampaikan takzirah di masjid Seberang Pumpong Alor Setar itu.

Namun, paling marah dengan kejadian itu adalah Naib Presiden PAS,Datuk Mahfuz Omar yang mendakwa kasut itu nyaris terkena beliau.

Cuma menjadi tanda tanya, benarkah kejadian baling kasut itu atau sekadar helah pembangkang untuk alih isu memijak gambar pemimpin dan mahu menukar Jalur Gemilang yang membangkitkan kemarahan rakyat?

Ini kerana tidak ada media pembangkang pun menunjukkan ‘kasut’ dimaksudkan ahli parlimen Pokok Sena itu sedangkan pasti ramai wakil media hadir ke majlis itu kerana tetamunya adalah Anwar.

PKR SELANGOR BUKAN JANJI DITEPATI TAPI JADI CAPATI


Selangor adalah negeri yang mempunyai kepadatan penduduk paling ramai di Malaysia,Bayangkan jika rumah kita tiada bekalan air nescaya akan timbul rasa marah terhadap pihak yang menguruskanya. Itulah yang berlaku kepada 711 penguna air di Selangor. Seramai 711 pengguna air di negeri Selangor hari ini menfailkan saman tuntutan ke atas kerajaan negeri, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS).

Melalui tuntutan yang difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam, kesemua pengguna terbabit menuntut tunggakan subsidi air di bawah skim air percuma kerajaan negeri di dalam manifesto Pakatan Rakyat yang diperkenalkan pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12), empat tahun lalu.Ini baru Janji dijadikan Capati oleh Khaid Gagap.


Tuesday, September 11

ABBY CERAMAH ATAU JUAL BODY?

Abby Abadi nie ceramah atau jual body?Nampak suka dan gembira sebab masssyuuuk dari setiap ceramah yang beliau hadiri.Tapi Gambar dibawah ini menimbulkan tanya kepada MKP?

Kenapa ada yang menyapu dahi mungkin ceramah ini tidak sesuai kepada mereka.Ayat yang kuar dari mulut abby adalah nak masuk syurga kena isi borang masyuuuuk PAS beb baru berkat.....Dr Asri dalam satu kenyataan di laman blognya hari ini telah membidas Pas didalam isu bekas penyanyi kumpulan Elite, Abby Abadi yang menyertai parti tersebut baru-baru ini.


KARPAL HALAU PAS DARI PAKATAN?




Abang Besar DAP mula bersuara,Dulu Anwar kena lempang dan disuruh bertaubat dan gempar pada hari ini timbul pulak PAS bakal dihalau oleh Abang Besar dari perikatan yang dibina.Berikut adalah laporan MyMassa

INSIDEN terbaru di Majlis Hari Raya anjuran Muslimah PAS baru-baru ini yang mengasingkan tetamu lelaki dengan tetamu perempuan telah mendapat Kritik Besar daripada PengAnti Islam DAP, Encik Karpal Singh.

Kata Karpal Singh mengulas kejadian tersebut, "ia menunjukkan Pas telah cuba impliment dan cuba untuk laksanakan Hudud Pas tanpa Kelulusan Pakatan Republik".

Karpal Singh mendesak supaya Pas tidak tunggu lama di dalam Pakatan Republik, dan mendesak supaya Pas segera keluar dari Pakatan Republik.

Mengulas Desakan Karpal Singh, Muslimah Pas berkata mereka akan tetap dengan pendirian mereka bahawa mengasingkan lelaki dan wanita dalam sebarang majlis.

***Baca Desakan Karpal Singh supaya Pas keluar segera dari Pakatan Republik dalam The Star hari ini 11/11/2012.


- Posted using BlogPress from my iPad

SUARAM BAGAIKAN KONDOM ANUWAR MELEPASKAN GIAN?


Sejak beberapa lama, NGO yang kononnya berjuang atas nama hak asasi manusia iaitu Suaram telah mencuba sedaya upaya untuk mengaitkan Perdana Menteri dengan pembelian kapal selam scorpene dan pembunuhan Altantuya kononnya bermotifkan rasuah dan hubungan sulit. Namun, kini terbukti bahawa tuduhan Suaram adalah fitnah belaka apabila pihak Perancis sendiri mengesahkan bahawa tiada perbicaraan tentang scorpene yang berlangsung di negara mereka sepertimana yang didakwa Suaram serta tiada rekod kemasukan Altantuya ke negara itu dalam tempoh yang diperkatakan.

Akhirnya, yang menjadi isu kini bukan lagi scorpene atau Altantuya, tetapi Suaram sendiri. Dengan kenyataan pihak Perancis sendiri dan penjelasan pihak Angkatan Tentera dan kerajaan serta perbicaraan kes pembunuhan Altantuya, maka terserlahlah sudah bahawa Suaram telah melakukan fitnah yang amat berat.

Rupanya, Suaram hanyalah topeng yang dipakai oleh Pakatan Rakyat (PR) untuk berpolitik, dan bukannya untuk memperjuangkan hak asasi manusia. Sehubungan dengan itu, siasatan terhadap latarbelakang Suaram mendedahkan bahawa Suaram selama ini beroperasi atas dana yang meragukan iaitu dari pihak asing bagi melancarkan operasi dan misi mereka.

KELAB PUTERA TELAH DIBERI KEBENARAN UNTUK MISI KE-27


Alhamdulilah kebenaran untuk berlepas telah pun diterima oleh pihak Kerajaan Myanmar,Ternyata apa yang telah diperkatakan oleh Presiden KP1M  Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim telah dikotakan. MKP harap niat yang murni untuk membantu etnik Rohingya yang menderita tercapai.Niat yang ikhlas akan mendapat berkat serta keredaan dari Allah.


KUALA LUMPUR - Kementerian Luar menyambut baik keputusan Kerajaan Myanmar membenarkan Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) menghulur bantuan kepada penduduk Rakhine yang terjejas ekoran konflik Jun lalu. 
Keputusan itu berikutan permohonan Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman kepada rakan sejawatannya dari Myanmar Wunna Maung Lwin sewaktu menghadiri Persidangan Ketua-ketua Negara dan Kerajaan Pergerakan Negara-negara Berkecuali (NAM) ke-16 di Tehran Ogos lepas. 
Kementerian Luar dalam satu kenyataan hari ini berkata Kerajaan Myanmar turut menyatakan penghargaan atas semangat setia kawan dan sokongan berterusan ditunjukkan kerajaan Malaysia serta keprihatinan rakyat negara ini. 
Berikutan itu Kementerian Luar menerusi Kedutaan Besar Malaysia di Yangon, akan bekerjasama dengan Kerajaan Myanmar dalam menyalurkan bantuan sebaik sahaja butiran lengkap mengenai penghantaran bantuan diterima daripada Kelab Putera 1Malaysia. 
Semalam Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim berkata Kapal KD Sri Indera Sakti yang membawa 480 tan barangan Misi Bantuan Kemanusiaan Tabung Rohingya sepatutnya bertolak 1 September lepas tetapi terpaksa ditangguhkan kerana belum mendapat kebenaran daripada kerajaan Myanmar. - Bernama

Pengorbanan Seorang Ibu Untuk Pergi Ke Sekolah Di China


Demi ilmu CARI sesuap nasi

Apakah pengorbanan yang anda lakukan untuk ke sekolah setiap hari? Naik 3 bas untuk ke sekolah? Panjat jambatan roboh seperti yang berlaku di Indonesia? Hari ini mari kita melawan Bandar Macheng di Provinsi Hubei China untuk melihat pengorbanan yang dilakukan oleh ibu bapa untuk memastikan anak mereka selesa di sekolah? Tahun ini bandar ini menerima 5000 orang pelajar baru untuk sesi pengajian 2012-2013.


Monday, September 10

Nama "BodyGuard" Serta Syarikat Keselamatan Di Dedahkan


Makluman yang MKP terima sebentar tadi menyatakan nama pengawal peribadi Anwar bernama Harizal Bin Zahid.Harizal adalah pengawal peribadi berkerja dengan syarikat Riswan Security Enterprise yang beralamat di Wisma Mutiara Jalan Sungai Besi Kuala Lumpur.memang benar Harizal telah mengeluarkan pistol dengan alasan untuk mempertahankan Anwar dari dicederakan.Akan tetapi patutkan Tidakhan beliau mengeluarkan pistol sedangkan rombongan Anwar berada didalam Bas dan pintu bas masih tertutup dan masih didalam keadaan yang boleh dianggap selamat serta tindakan Harizal itu nampak seperti tindakan membuta tuli dan tidak beretika dalam menjalankan tugasnya sebagai pegawal peribadi.Jika Anwar berada dikeadaan yang terbuka tindakanya boleh diterima akal dengan mengeluarkan pistol.


GOLONGAN ANWARIS KECEWA NASHA KEKAL


Sudah tentu golongan anwaris kecewa dengan keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang bermesyuarat malam semalam untuk mengekalkan ‘dalang kerajaan perpaduan dengan UMNO’, Nasharudin Mat Isa sebagai ahli PAS. Keputusan ini jelas tidak mengikut kehendak ahli PAS diperingkat akar umbi yang mahu melihat Nasharudin di pecat.

Sekurang-kurangnya 2 kumpulan besar dalam PAS yang masing-masing diketuai Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dan Datuk Husam Musa, telah menyatakan kekecewan masing-masing berhubung dengan keputusan tersebut.

Mereka menyifatkan kegagalan Majlis Syura PAS sebagai badan tertinggi parti tersebut mengambil tindakan terhadap Nasharudin, hanya menyerlahkan lagi ketidakupayaan badan itu mengawal tingkah laku ahli-ahli PAS yang bercanggah dengan perjuangan utama parti itu sekarang - negara berkebajikan.

Video Mengesahkan Pengawal Peribadi Anwar Berniat Menembak? @PDRMsia

Video ini telah mengesahkan bahawa Pengawal Peribadi Anwar memang berniat untuk menembak kerana setiap pistol jenis GLOCK mempunyai pin keselamatan.MKP ingin jelaskan serba sedikit fungsi mengenai GLOCK Pistol "Safe Action" sistem picu

Produk yang terkemuka dikalangan senjata api dunia ialah GLOCK "Safe Action" pistol. Ia mempuyai ciri-ciri keselamatan inovatif, yang pistol mudah beroperasi. Tiada pistol lain menawarkan prestasi lebih baik. Berat minimumnya dan kebolehpercayaan GLOCK tiada bandingan.

Lebih tepat lagi ciri-ciri ini yang memenuhi keperluan polis, unit-unit khas, perkhidmatan keselamatan dan ketenteraan. Ujian-ujian yang dijalankan sangat dititikberatkan oleh agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang awam yang terbukti dari masa ke semasa dan sekali lagi GLOCK "Safe Action" pistol berfungsi tanpa kompromi, walaupun dalam keadaan yang paling ekstrim.

Sistem picu pistol GLOCK “Safe Action” menawarkan beberapa faedah-faedah sangat berbeza berbanding sistem picu konvensional.Pertama anda boleh memilih dari beberapa tarikan picu. Kedua, picu ialah satu-satunya kawalan berkuatkuasa. Ketiga, ialah tarikan rata dankonsisten yang dirasai setiap masa menekan picu. Tiga ciri-ciri keselamatan GLOCK “Safe Action” yang utama, keselamatan picu mencegah penembakan tidak sengaja oleh daya sisi pada picu. Melepaskan picu akan secara automatik menghidupkan semula keselamatan.

TRIGGER SAFETY

Kenapa Hadi Pertahankan Nasha?


Mesyuarat Majlis Syura PAS malam tadi tidak membincangkan soal kedududukan Nasharudin sebagai Timbalan Presiden dan Hadi Awang menyifatkan bahawa soal Nasharudin bukan satu masalah.

Kenapa Hadi Awang tiba-tiba seperti mempertahankan Nasha, berbeza dengan Nik Aziz yang bernada keras terhadap Nasha sebelum ini?

Juga, kenapakah Nik Aziz, yang sepatutnya mempengerusikan mesyuarat tersebut yang bermula pada jam 8.55 malam, meninggalkan bangunan pada jam 9.15 malam?

Jawapannya mungkin berada pada desus-desus dari dalaman PAS yang kedengaran akhir-akhir ini. Sumber dalam mengatakan bahawa Nik Aziz akan "bersara kerana masaalah kesihatan tidak lama lagi" (dibersarakan?), dan Hadi Awang bersama Nasha akan berusaha ke arah penyatuan dengan UMNO. Ada sumber menyatakan bahawa Mat Sabu juga akan "bersara".

Sejauh mana kebenaran desus-desas ini, kita tunggu dan lihat. Tetapi melihat kepada senario semasa yang langsung tidak menyebelahi PAS, aku tidak terkejut kalau ini benar-benar berlaku.

LAPORAN HAPRAKDAILY

Sunday, September 9

Wow !! Tips Gaya Romantik Terbaik


Beginilah teknik terbaik perlu dilakukan jika hendak membuat gaya romantik dengan awek. Seperti dalam beberapa gambar di bawah, walaupun lelaki berkenaan hanya memiliki sebuah basikal tetapi dia memaksimumkan penggunaan basikal itu dengan mengadakan hubungan romantik bersama awek sambil menunggangnya ke mana sahaja.


Anwar naik BAS buat aksi romantik jugak ke?Sampai Pengawal peribadi naik kereta....Kalau dah nama BODYGUARD mesti naik satu kenderaan bro,,,NIE mesti ada aksi romantik jugak....t

KELAB PUTERA BELUM KE MYANMAR KENAPA EK?


Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1 Malaysia ke Myanmar terjawab semalam dan ianya hanya menunggu surat kelulusan sahaja.Untuk Makluman misi yang telah diwar-warkan sebelum ini telah mengalami kesulitan yang tidak dapat dielakkan dengan syarat-syarat yang ketat yang telah ditetapkan oleh Negara Myanmar,Namum begitu hubungan baik Kerajaan Malaysia dengan Myanmar akan diperkukuhkan lagi dengan misi bantuan ini.


Presiden KP1M, Datuk Abdul Azezz Abdul Rahim, berkata setakat ini, persiapan yang dijalankan berjalan lancar hasil sokongan dan bantuan daripada pelbagai pihak di negara ini dan kini hanya menanti surat kelulusan daripada kerajaan yang dijangka minggu hadapan (Isnin) selepas pulangnya PM dari APEC .

VIDEO AKSI JEBON MALAYSIA TERSEBAR

Tergelak MKP baca blog kurang sekupang Pencacai Anwar membela pengawal peribadi Anwar mengatakan tiada aksi James Bond Ala Malaysia.Rasanya macam mkan tomyam mulanya sedap akan tetapi bila tergigit cili padi pedas hingga berasap telinga.Apa kejadah punya spin cerita bangang,Kebetulan dari forum diantara  kami semalam menyatakan ada video bakal dikeluarkan untuk mengkantoi depa nie semua....



KELANTAN PALING RAMAI ROSAK AKHLAK?


Malaysia adalah negara Islam yang paling dihormati di dunia kerana kemakmuran dan kestabilan yang begitu sukar dicapai oleh negara-negara Islam lain. Kerana kemakmuran ini, Malaysia mampu membantu negara-negara Islam lain secara langsung dan tidak langsung. Selain itu, Malaysia juga mampu untuk bersuara lantang di peringkat dunia kerana tidak bergantung kepada mana-mana kuasa asing.

Namun begitu, di dalam negara Malaysia sendiri masih ada yang meragui akan kedudukan ‘Islam’ di dalam negara. Tetapi tidak pernah pula mereka meragui kedudukan ‘Islam’ di dalam diri sendiri.

Begitu tegar sekali mereka ini bercita-cita untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Islam yang sebenar-benarnya iaitu dengan menggunapakai hukum hudud. Bagi mereka, inilah satu-satunya cara untuk mencapai keberkatan dan menjamin kedudukan masing-masing di akhirat nanti.

WOW TUNJUK PISTOL DI KEMALUANNYA? @PDRMsia


Pihak polis diminta menjalankan siasatan segera ke atas insiden mengacukan pistol kepada orang awam yang telah dilakukan oleh bodyguard Anwar Ibrahim. Adakah masa dan ketika itu memerlukan bodyguard itu mengeluarkan senjata api dan menakut-nakutkan orang lain, jika ianya boleh diselesaikan tanpa perlu berbuat demikian. 

Ianya satu kesalahan yang serius mengugut dan menakutkan orang lain menggunakan senjata api. Laporan polis mestilah dibuat oleh mereka sendiri yang melihat kejadian tersebut supaya siasatan rapi dapat dijalankan bagi membendung perkara sedemikian daripada berulang dan bodyguard tersebut tidak boleh sesuka hati mengancam keselamatan orang lain kerana mempertahankan aljuburi.

No. kenderaan WUR 3662 yang dinaikinya mestilah disiasat bagi mengenalpasti suspek. Adakah suspek memiliki dokumen seperti permit dan sebagainya yang membolehkannya untuk membawa atau menggunakan senjata api berkenaan, sementara rekod dan latarbelakang suspek ini mesti juga dikenalpasti kerana dikhuatiri mempunyai rekod jenayah lampau tetapi diambil bertugas sebagai bodyguard dan mengendalikan senjatanya sesuka hati.Ulasan Dari Rakan blogger KLIK


HUDUD: PAS & DAP TIDO SEBANTAL MIMPI LAIN-LAIN


Umumnya DAP dan PAS bukan gandingan sesuai dalam pakatan pembangkang kerana kedua-dua parti politik itu mempunyai ideologi dan dasar yang amat berbeza. Keadaan ini menjadi lebih ketara apabila pemimpin parti terbabit membincang soal hukum Islam dan hudud.

Walaupun PAS dianggap terbuka kerana memilih bersahabat dengan Dap, prinsip hukum hudud masih menjadi bualan umum. Apakah PAS dianggap sahabat DAP kerana bersetuju membentuk negara berkebajikan dan menafikan hudud?

Bagi bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin, berkata hudud tidak mampu dilaksanakan sekiranya negara masih tidak mampu menyediakan prasarana yang terbaik kepada rakyat. Katanya, undang-undang hudud memerlukan penyusunan rapi untuk dilaksanakan dengan sempurna.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive