Saturday, October 20

AKSI ##### SOHEE WONDERGIRL TERSEBAR.....


Korean K-POP amat popular ketika ini,antara artis K-Pop Korea nie yang meletup adalah kumpulan Wonder-Girl....Dan Yang paling MKP minat serta idamkan adalah sohee ni beb..

Bukan kerana tarikan nafsu semata-mata akan tetapi cara penampilan meraka pada kali ini memang berlainan dari sebelum ini...Kalau dah sampai pakai Baju Kurung untuk membuat persembahan demi rakyat Malaysia...

Ini sudah dikira menghormati cara hidup serta budaya rakyat Malaysia Beb...Tapi MKP pelik jugak orang luar sanggup menari dengan baju kurung tapi kita rakyat Malaysia kekadang aje pakai Baju Kurung....


   

BLOGGER BODOH SILA PAKAI HELMET SEBELUM TEMBAK? @ZambryAbdKadir @azwanbro @promelayu



Setelah gagal untuk memfitnah Menteri Besar Perak, kini Pas menghalakan serangan kepada Setiausaha Politik MB iaitu Datuk Haji Ahmad Shalimin Ahmad Shaffie. Tanpa usul periksa blogger pembangkang terus menyerang setpol MB itu dengan menuduh Datuk Shalimin bersubahat dengan konsert amal yang ditaja oleh pengeluar minum arak Tiger Beer.

http://perakite.blogspot.com/2012/10/setpol-zambry-rasmi-konsert-amal-tiger.html


PENGKHIANAT TELAH DIKENAL PASTI?


Umno telah menyediakan panduan mengenai definisi terperinci perbuatan mensabotaj parti untuk digunakan jawatankuasa khas yang ditubuhkan untuk memantau dan mengambil tindakan segera terhadap mana-mana anggota parti yang mengkhianati atau mensabotaj calon Barisan Nasional (BN).


MELAYU TELUK KUMBAR KENA HALAU?


Baru dua hari lepas Kampung Matahari Naik, Teluk Kumbar kecoh dengan sekumpulan penduduk Melayu membantah kerana rumah-rumah mereka akan dirobohkan. Cerita itu masih hangat di perkatakan di kalangan penduduk kawasan Teluk Kumbar. Semakin hari semakin pupus orang-orang Melayu di Teluk Kumbar khususnya dan di bahagian Pulau, Pulau Pinang amnya. Rumah yang sedang dibina oleh pemaju-pemaju perumahan pula harga ratus-ratus ribu ringgit. Tidak ada lagi rumah-rumah murah seperti harga RM25 ribu atau RM45 ribu yang dibina oleh kerajaan BN suatu masa dahulu.

KENAPA Jaclyn Victor Di PerSalahkan?


Jaclyn atau nama sebenarnya Jaclyn Joshua Thanaraj Victor, 33, berkata, dia menyanyikan lagu itu dalam Bahasa Malaysia bukan bertujuan untuk menyebarkan agama berkenaan tetapi dikhususkan kepada penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.

NIK AZIZ BAKAL MENJADI ANJING DAP&PKR?


Pemimpin DAP dan PKR tersenyum lebar bila Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melatah dan mengatakan PAS bergantung kepada dua parti itu untuk menang pilihan raya. Agaknya Nik Aziz tidak terfikir sedikit pun yang kenyataannya itu boleh memakan diri sendiri. Ia akan menaikkan kuasa tuntutan dua parti itu yang bermakna PAS kena dengar cakap mereka.

BLOG GAY : BANTERAS SEGERA SEBELUM PARAH


Mesej diletakkan sebagai header ternyata berniat jahat. Pemilik blog secara terang meminta pelayar memuatnaik gambar pegun atau video dirakamkan di tandas awam. Pemilik blog berikut, dengan pengikut lebih 2,000 orang ini ternyata tanpa perasaan malu antaranya memaparkan visual tiga lelaki melakukan oral seks di dalam tandas.

Bagi mereka, menonton visual lelaki kencing itu 'perkongsian cinta'. Dalam kes ini, sesiapa sahaja berkebarangkalian menjadi mangsa lelaki bernafsu songsang. KLIK

DEDAHAN DIBUAT OLEH MAZIDUL KLIK

KOMEN MKP ;dalam bloglist dia ada jugak penyokong Bersih3.0 adakah ini propaganda pembangkang untuk menyesatkan anak Melayu....Fikirkanlah.....Takkan SKMM nak dok diam aje kot atau pihak yang Bertanggungjawab mengambil tindakkan sewajarnya.....

Friday, October 19

FOTO HOT ROZITA PULAK TERSEBAR?


Biar betul benda macam nie pulak tersebar dan hangat diperkatakan didalam alam maya....Jika tengok sekali imbas memang ramai akan berkata wanita dalam gambar ini mirip Rozita Che Wan. Tetapi tuan badan sudah memberikan kenyataan balas.

#FuziahPenipu :Strategi Awal Untuk Tolak Keputusan PRU



Kalau tidak menipu, bukan Pakatan Rakyatlah namanya.  Hidup mati PR sememangnya bergantung kepada sehebat mana mereka menipu rakyat dengan menjual fitnah dan janji-janji kosong.   Setakat ini, beberapa rangkaian PR telah beberapa kali kantoi menipu antaranya SUARAM dan BERSIH.  

Penipuan SUARAM telah memaksa Cynthia Gabriel menelan kembali kahak hijau pekatnya dan menafikan adanya perbicaraan kes pembelian scorpene dan mengakui bahawa kisah sapina yang digembar-gemburkannya hanyalah pembohongan. 

NIK AZIZ Dah Jadi Bangkai Bernyawa Di Dalam PAS.



Siapa lebih berkuasa dalam Pas? Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat atau Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Itulah persoalan yang bermain di fikiran banyak pihak apabila melihat kemelut politik yang melibatkan parti itu ketika ini.

Keadaan itu memungkinkan ramai mengimbas kembali kedudukan Pas ketika Allahyarham Yusof Rawa menjadi Mursyidul Am dan Allahyarham Datuk Fadzil Noor sebagai Presiden.


SUKA HATI KORANG EK BIAR BETUL NIE?



Suka atau tidak, pemimpin PAS Kelantan perlu menerima hakikat sudah sampai masanya untuk mereka mempersiapkan diri menerima penghukuman rakyat dalam PRU 13 kelak berikutan pelbagai kelemahan urus tadbir sejak 22 tahun negeri ini diperintah oleh PAS.

Kegagalan Kerajaan PAS Kelantan memantau projek Pembangunan dan Pengindahan Tebing Sungai Kelantan (PTSK) di lembah Sireh, Kota Bharu sebagai mana disahkan oleh Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2011, pastinya bakal menambah kemarahan rakyat negeri.

TAK MENIPU BUKAN MAHFUS JAWABNYA?


Datuk Seri Noh Omar membidas Datuk Mahfuz Omar berkenaan isu benih padi yang didakwa oleh ahli parlimen Pokok Sena datang dari syarikat kroni sebagai “tidak benar”.Tuduhan bahawa pemberian tender ini diberikan kepada kroni adalah tidak benar kerana kementerian masih memberikan peluang untuk syarikat berminat memenuhi syarat tender walaupun tarikh tender telah tamat.


SEMUT OH SEMUT?



Jika kita perasan, semut merupakan serangga yang sering bergerak dalam satu barisan yang panjang . Ada kalanya, jika seekor semut itu bergerak secara solo, dan bertembung pula dengan semut yang lain, 
kita akan dapat melihat mereka akan berhenti untuk beberapa ketika. Namun mengapa ini terjadi? Adakah mereka sedang menyapa di antara satu sama lain.


Thursday, October 18

KIMAK PUNYA TOKONG EROGAN GUAN ENG.....?


Bertanya pun salah ke?Kau nie memang kimak dan haram jadah paling sial didalam mencipta sejarah Tokong Corky Erogan Pulau Pinang der?

Persoalan yang ditanya kenapa kerajaan negeri Pulau Pinang tidak menggunakan Akaun Amanah Perumahan Bumiputera sebanyak RM33.6 juta untuk membina 10,000 rumah kos rendah dan mampu milik?. Laporan Ketua Audit Negara 2011 menyatakan bahawa Akaun Amanah tersebut naik 58% kepada RM33.6 juta.


PENGGUNA i-PHONE & i-PAD SOFTWARE UNTUK ELAKKAN AES...


Siapa peminat Apple?Ala buah apple yang telah dikunyah sedikit dan lambang yang agak ranggi kat gadget korang tue....MKP adalah peminat serta pengikut Apple nie...Tak aci kalau android aje yang keluarkan aplikasi untuk mengesan AES nie der.....Takkan Apple Nie koman spanar sangat!!!! Nama aje gah.

DS Najib Razak pun minat kat benda Apple nie kerana ada rakyat Malaysia yang menjadi  salah seorang yang terlibat dalam merealisasikan gajet terbaru iPhone4 ialah Timothy Seng Yen Lim, 24, rakyat Malaysia yang diberi kepercayaan oleh syarikat Apple untuk menghasilkan iPhone4.klik


NOTIS MELANCAP PALSU PUN KORANG NAK BISING KE?


Kontroversi berkenaan satu notis palsu yang dimomokkan dikeluarkan oleh Universiti Sains Malaysia sedang hangat diperkatakan di laman sosial Twitter.


Notis palsu itu dipercayai bertujuan untuk memburukkan nama USM oleh pihak yang tidak dapat dikenalpasti identitinya dan kini menjadi 'trending' di laman sosial berkenaan beberapa jam yang lalu.

Perkara itu menimbulkan rasa tidak senang dalam kalangan mahasiswa USM khasnya yang menganggap perkara itu sebagai satu usaha tidak bermoral pihak-pihak tertentu untuk menjatuhkan nama baik USM sebagai salah sebuah universiti yang terbaik di Malaysia.

AHLI UMNO DILARANG TONTON VIDEO NIE?


Jangan tengok jika tak cukup umur der..........Nanti boleh timbul bermacam persepsi buruk kepada korang...Kalau dah penipu tue penipu jugaklah si Khalid Gagap nie....Eloklah Rakyat Selangor dah kena Kencing berdiri dengan Khalid Gagap nie.....Padam muka dengan rakyat Selangor jugak kerana korang nak sangat mengundi PKR nah rasakan penangan Kencing dari PKR......Jangan Marah EK kat MKP...kami kat Penang pun sama jugaklah Kencing dengan TOkong Erogan LGE lagi....

Bila dah terkena nie beb!!!! pepakatlah kita tukarlah pulak pada PRU yang nak mai nie...  


TAK TAKUT MATI KE SYRIA?



Sebut sahaja Kelab Putera 1Malaysia, perkara pertama yang terlintas di fikiran ramai orang adalah sumbangan dan bantuan yang telah dicurahkan, tidak kiralah di dalam atau di seluruh dunia.

Dari misi bantuan mangsa bencana di Kedah hinggalah misi bantuan ke Pakistan, Somalia dan New Zealand, nama Kelab Putera 1Malaysia amat harum sekali. Apa yang lebih menarik adalah puluhan misi membawa pulang rakyat kita dari Lombok, Indonesia.

Setelah pulang dari misi Ke-27 KP1M Di Myanmar yang sebelum ini penuh dengan ranjau dan halang sehinggakan tertangguh sebanyak 3 kali Datuk Azeez dah buat perancangan Misi ke-28 pulak...Tapi kali nie pergi ke Syria yang sedang bergolak dan berperang....Tak takut mati ke jika pergi kesana?...Kenapa Datuk Azeez dan KP1M bersusah-payah membantu Rakyat Syria...

Jawapan Datuk Azeez: Jika ada pihak yang melontarkan perkara negatif terhadap saya, saya tidak akan menganggap perkara itu serius, kerana apa yang saya lakukan adalah ikhlas. Setiap hari apabila saya bangun tidur, saya akan berfikir siapa yang akan saya bantu, apakah kerja-kerja kemanusiaan yang patut saya lakukan? Selagi apa yang termampu, saya akan lakukan yang terbaik demi masyarakat, selaras dengan slogan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu ‘Rakyat Didahulukan’.

AES UNTUK TRAKTOR SAWAH PADI TELAH DILAKSANAKAN




saya sokong AES...

ianya dapat mengurangkan kadar kemalangan di negara ini...

tetapi saya disini ingin memohon agar limit AES adalah 220/kmj, bukan apa, tak semua orang di malaysia ni pakai kancil stock kilang. kancil turbo pun boleh pergi 150/kmj tau...

AZIZAN BAKAL DITERANJANG KELUAR OLEH ANWAR.....

Kenapa laporan Meloyakini Menghentam Kerajaan PAS Kedah yang diterajui oleh Azizan Razak yang kini kurang sihat dan masih lagi mendapatkan rawatan di Hospital?

Terkujut jugak MKP bila laporan yang telah dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara 2011 mengenai Kerajaan PAS Kedah yang mengamalkan konsep Islam,Berkepiah putih kononnya alim bagai malaikat...Tapi Perangai macam Syaitan sanggup buat keja macam haram jadah....Bukan nak menghina tapi dah ada bukti yang sahih dan nyata...

Puak PAS Musibat tak sedaq diri nie sembahyang lima waktu sehari dan berdoa kepada Allah "Ya Allah tunjukkan aku jalan yang benar" kenapa jalan bersimpang korang pilih.....?Bodo tak boleh ajaq cerdik tak boleh ikut.........



SALAHKAH JIKA SUAMI SUKA KE DANNOK?



Suami jika terlalu ditekan dan sentiasa dikongkong oleh isteri, lazimnya bersifat memberontak.

"Saya ada kawan, isteri dia memang queen control gila babi. Contohnya, apabila sesekali suami pergi minum teh tarik di kedai mamak bersama rakan, dia akan telefon berulang kali. Bila hendak balik? Tanyanya. Suami itu pun balik dengan wajah monyok dan kekadang berasa malu dengan rakan lain. Entah macamana, kawan saya itu dihantar berkursus oleh majikan ke Kedah. Sebaik terlepas, dia terus ke Danok, Thailand. Dua pelacur sekali dirembatnya," ujar rakan.

Ya! Itu kisah benar.

Jadi usah terlalu memuji suami dan isteri orang lain secara membabi buta kerana kita tidak mengetahui kelakuan sebenar mereka.

Hargai pasangan seadanya.

Wednesday, October 17

RAKAMAN MANSUR NAK JADI DUTA DI CHINADOLL

Lembaga Disiplin PKR telah memulakan siasatan terhadap Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman berhubung dakwaan menggelar Ketua Menteri, Lim Guan Eng sebagai sombong dan angkuh.

Banyak lagi akan didedahkan lepas nie,,,Sejam setengah punya rakaman audio der////Mlulut longkang rupanya Mansor nie..... 

BLOGGER NAIK KAPAL SELAM SCORPENE....


Bertuah la badan der,,,, Blogger dapat naik Kapal Selam.Tujuannya adalah untuk menangkis segala fitnah/tomahan yang telah dibuat oleh Tokong Erogan Guan Eng....Tokong Erogan nie muka tak malu der kantoi dengan fitnah/kenyataan yang telah dibuat sendiri........

Kenyataan Menteri Pertahanan, DS Zahid Hamidi mendedahkan kenyataan di keluarkan oleh Guan Eng terdahulu dalam isu Kapal Selam di hadapan berpuluh wartawan semasa Ketua Menteri Pulau Pinang itu diberi penghormatan mengikuti rombongan merasai sendiri kemampuan kapal selam aset TLDM membutikan SUARAM telah di tipu Guan Eng.

SESUDAH LA TUE RUMAH KATA PI KUBOQ KATA MAI....



Wakil rakyat PAS bagi kawasan DUN Gaal, Dr Nik Mazian Mohamed dalam satu ucapannya di Dewan Undangan Negeri Kelantan semasa membahaskan membahaskan bajet negeri secara 'lembut' telah menasihatkan pemimpin negeri yang sudah lanjut usianya untuk segera berundur bagi memberi laluan pula kepada orang muda untuk meneruskan perjuangan.

Menurut Dr Nik Mazian, amat tidak wajar bagi pemimpin yang sudah tua melepaskan 'baton' ketika lenguh di tengah jalan. Kenyataan tersebut lembut tapi sinis, jelas sekali merujuk pada masalah kesihatan yang sedang dialami oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat.

Katanya lagi, "Yang kita bimbang ialah Tok Guru sudah tua, ada sakit pula. Macam kita inilah sudah tua, ada penyakit pula. Kita akan mati, siapa yang akan mengganti, siapa yang akan meneruskan perjuangan kepimpinan kita ini, siapa ?

BONGKAR: Guan Eng Salah Tadbir Di Pulau Pinang


DAP nampaknya begitu berbangga dengan laporan Audit 2011 yang menunjukkan penurunan hutang negeri tersebut antara 94 – 97%.  Konon-kononnya penurunan ini ada kaitan dengan kehebatan mengurus parti rasis, cauvanis cina ini, dibanding dengan BN dan negeri-negeri lain dimana mereka memerintah.

Maka para penyokong Pakatan Rakyat dibawah yang tidak punya keupayaan berfikir yang hebat seperti orang lain, menerima sahaja berita ini tanpa terlebih dahulu merujuk kepada laporan audit tersebut bagi mendapatkan lebih maklumat bagaimana yang dikatakan penurunan hutang itu

TOKONG LGE MENGAMUK SELAR TS NOR NOR MOHAMED YAKCOB GEORGE SOROS MALAYSIA


Marah dan geram kepada Kerajaan Pusat tak bagi Bajet yang diinginkan oleh Tokong Guan Eng yang corcky dan Erogan sanggup maki hamun dan ungkit pekara lama.....

Sikap tamak haloba tokong Guan eng nie terserlah!!!!Mungkin kurang masyuuukkkkk bila projek kurang yang telah diperuntukkan oleh Kerajaan Pusat...sudah tentu banyak yang Proksi yang marah dan mendesak Guan Eng untuk meminta projek dari Kerajaan Pusat...

ALAHAI NEELOFA DALAM KETA PUN JADI?


Alahai, manja betul aktres jelita ini, Neelofa yang bergambar sambil berpaut pada lengan sasa seorang lelaki yang tidak dikenali. Kami cuba intai-intai siapakah gerangan lelaki tersebut. Kalau ditilik bentuk wajah serta tubuh badan lelaki itu, kemungkinan besar dia adalah seorang aktor yang cukup dikenali, Hans Isaac.KLIK

MKP ayat sempoi : Lepas nie populariti Neelofa mungkin dah kurang la kot,Kesian la dekat peminat neelofa yang mengidam buah yang tak jatuh tueeee...Boleh tengok aje coz Hans dah mengaku bercinta dengan neelofa.....Jangan jadi macam cita yg sebelum nie sudah.......

Tuesday, October 16

SALAH SIAPA PULAK NIE?


Perangai macam haram jadah memalukan rakyat Malaysia saja,Kalau nak berbogel pun siapa peduli tapi benda nie dah dikaitkan dengan Malaysia der.....

Tak tahulah nak kata bodoh ke tidak sebab yang buat kerja tu adalah seorang anak Cina Malaysia yang mengambil jurusan undang-undang. DAP biasanya amat sensitif apabila ianya membabitkan anak Cina. Kalau anak Melayu, mereka boleh buat tuli. Kalau anak India, mereka mengharapkan Karpal Singh yang memulakan dahulu.

AHLI UMNO MASUK DAP KERANA KAMERA 1MALAYSIA/AES?


Tokong LGE dengan bangga hari ini mencadangkan kepada Kerajaan Pusat untuk menangguhkan perlaksanaan Kamera 1Malaysia/AES...di Pulau Pinang....Langkah yang agak populis untuk meraih simpati rakyat Pulau Pinang dan menghentam Kerajaan BN/UMNO......

Helllo Tokong Guan Eng lu sudah lupa ka itu janji DAP masa Pilihanraya-12....Tol Sungai Nyiur mau kasi hapus tapi sampai sekalang lagi ada sana?Celaka si lidah biawak Guan Eng cuba bakar semangat rakyat ..Cakap talak selupa bikin.....Niamakahai punya Tokong Guan Eng!! Siau punya orang!!






gambar celaka DAP menipu semasa PRU 12 dulu mahu hapus
tol sungai nyior jika mereka berkuasa negeri ini

AUSTRALIA ANGGAP AMBIGA PENIPU?


Semakin hampir kepada Pilihanraya Umum, semakin kalutlah rangkaian talibarut Yahudi termasuk Pakatan Rakyat, SUARAM dan juga BERSIH. Walaupun setelah habis segala penipuan dan fitnah ditabur terhadap BN, masih belum membawa apa-apa kesan yang signifikan kepada perjuangan mereka, malah sebaliknya asyik terkantoi, terperangkap dan terbabas di sana sini.

Beberapa siri demonstrasi yang disusun juga menunjukkan kemerosotan dari segi sambutan dan bukannya peningkatan seperti yang dijangka. Walaupun tema demonstrasi dipelbagaikan dari isu sistem pilihanraya kepada isu alam sekitar sehinggalah ke tema umum seperti demokrasi atau kebangkitan rakyat, namun keadaan masih tidak kelihatan begitu meyakinkan di pihak mereka.

ORANG PULAU PINANG BERKIBLATKAN BRITISH?


Ayat ini mungkin akan mencetuskan kemarahan bagi sesetengah pihak yang mengaku anak Jati Pulau Pinang...Fakta sejarah tidak menipu, Tapi kita sanggup menipu diri sendiri demi fahaman politik?


Anwar Menyanyi Lagu Buat @NajibRazak..


Anwar dah macam ada SOP supaya memburukkan DS Najib Razak dihadapan hadirin yang menghadiri ceramahnya....Ini dilakukan demi menanam persepsi membenci serta hasutan supaya membenci musuh yang memberikan tentangan paling mantop.....Jika tidak masakan sampai nak gubah lagu....sudah tentu tengah malam Anwar tak tido supaya liriknya sempurna...


OLE_OLE DARI SARAWAK.....


Jutaan terima kasih MKP ucapkan kepada Adun dari Sarawak kerana telah mengirimkan baju serta ole-ole dari Sarawak....sudah tentu ini semua hasil dari usaha keras bersama-sama dahulu berkempen bersama beliau sehingga berjaya menang pada PRN Sarawak....Walaupun dua minggu masa yang dihabiskan namun segalanya berbaloi. Tanpa usaha yang gigih untuk menawan hati rakyat yang mengundi sudah tentu tidak akan berhasil....walaupun sudah 2tahun lebih berlalu namun masih ada jugak YB Adun yang menghargai MKP......Kecil tapak tangan Feri Pulau Pinang MKP tadahkan......

Monday, October 15

TAWAS BUATKAN KHALID SEMAKIN GAGAP?

Skim TAWAS yang diperkenal oleh kerajaan negeri Selangor, sejak tahun 2008 gagal mendaftar lebih 80 peratus daripada kelahiran baru di negeri itu yang dijanjikan skim simpanan RM1,500.

Laporan terbaru Ketua Audit Negara mendedahkan TAWAS hanya berjaya mendaftar 60,972 daripada 313,706 kelahiran anak Selangor di antara tahun 2008 hingga 2011.

“Ini menunjukkan sebahagian besar daripada jumlah kelahiran yang dicatatkan tidak layak, tidak memohon atau tidak mengetahui mengenai TAWAS" menurut laporan itu.

“Liputan faedah program ini tidak menyeluruh iaitu hanya 19.4% anak kelahiran selangor telah diluluskan menjadi ahli TAWAS," menurut laporan itu yang diedarkan hari ini.

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambri Buang berkata kerajaan Selangor membelanjakan RM588,391 untuk aktiviti promosi TAWAS namun pendaftaran kelahiran baru kurang 20 peratus.

Beliau juga menegur kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim kerana gagal melaksanakan aktiviti pelaburan bagi pembiayaan pengurusan skim TAWAS yang dirancang sebelum ini.

Menurut laporan itu sijil simpanan tetap untuk ahli TAWAS juga lewat dikeluarkan manakala garis panduan atau 'Standard Operating Procedure (SOP) adalah tidak lengkap.

MANGSA CAT MERAH TERBARU @ZambryAbdKadir


Siapa punya keja nei? Takkan orang UMNO yang buat keja macam nie pulak....Gambar terbaru DS Zambry kena baling cat merah.Ini salah satu perbuatan yang terkutuk. Budaya vandalisme..

Ini bukan cara seorang muslim sejati. Kita kritik dan tegur untuk menegakkan kebenaran tetapi bukan cara seperti ini.


SAIFUDDIN 'TAK LAYAK' JADI TIMBALAN MENTERI


Beberapa pihak dari Umno dan pro-Umno mengecam pendirian beliau secara terbuka dan juga menerusi Twitter dan laman sosial siber ekoran kenyataan pertengahan minggu lalu.

Antaranya, Mursyidul Am Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim, Muhammad Zahid Md. Arip berkata, Saifuddin tidak wajar mengamalkan politik 'makan keliling' dengan mengeluarkan kenyataan seolah-olah mempertahankan Suaram, yang didakwa menerima dana daripada Soros - penyangak mata wang berbangsa Yahudi.

Muhammad mendakwa Saifuddin kini mencari jalan selamat dengan bersikap liberal demi kepentingan politik peribadi.

Beliau juga membangkitkan persoalan kemungkinan kenyataan itu menunjukkan Saifuddin yang diberi peluang berada dalam Kabinet tidak yakin Umno dan Barisan Nasional (BN) akan kekal berkuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

PEMIMPIN PAS LEBIH UTAMAKAN DAP DARI ISLAM


Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata, sejak berkerjasama dengan DAP pada pilihanraya umum ke-12 pada 2008, parti dominasi Cina itu tidak mengganggu PAS. Soalnya, benarkah demikian?
Atau, mungkinkah pemimpin-pemimpin PAS berasa amat lega dek bantuan dan kerjasama DAP, PAS menang semakin banyak kerusi pada PRU 12 dan beberapa pilihanraya kecil yang menyusul hingga tidak menganggap ketegasan DAP tidak mahu Islam menjadi asas pemerintahan di Malaysia sebagai satu gangguan?

Sunday, October 14

[Video] Socialmatic: Kamera Instagram Menjadi Kenyataan.


Instagram merupakan sebuah syarikat yang semakin popular dengan aplikasi mengubahsuai gambar dan perkhidmatan perkongsian..Kini, sesiapa sahaja yang mempunyai telefon pintar seperti iPhone atau Android boleh mengambil gambar, mengubahsuai dan berkongsi gambar tadi di Facebook, Twitter atau di akaun laman web Instagram mereka..


32 Rahsia Israel Yang Tak Pernah Kita Tahu..


Walaupun kebanyakkan kita kenal dan biasa dengar tentang penubuhan negara haram Israel ni, tapi masih ada lagi fakta-fakta lain yang kita tak pernah dengar pasal negara haram ni..Cuma satu fakta ja yang kita tahu selama ni, iaitu negara haram Israel ditubuhkan dengan pertumpahan darah saudara se-Islam kita disana, iaitu rakyat Palestin..Kalau korang nak tahu apa lagi fakta-fakta pasal Israel ni, meh baca kat bawah ni..

1. Tahukah anda bahawa selain daripada orang Yahudi, dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel?

2. Tahukah anda bahwa setiap warga Yahudi yang ada di seluruh negara di seluruh dunia menjadi warganegara Israel secara automatik? Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negaranya sendiri sejak puluhan abad yang lalu terus diusir ke luar Palestin?

Saturday, October 13

LIDAH PANJANG ATAU PANJANG AKAL DARI NIK AZIZ?


Siapa yang lidah panjang? Nik Aziz umpama menepuk air didalam dulang ,air terpercik kena muka sendiri....Jika Ustaz Nasha telah melanggar etika parti pecat ajelah? kenapa nak bercakap sebegitu rupa dengan membayangkan manusia yang mulia disisi Allah seperti Biawak....Beginikan sikap seorang yang tinggi ilmu ugamanya....Apa lagi yang hendak perlukan untuk membuktikan kewarasan Nik Aziz nei...

‘Anu’ Bengkak Pakai Gelang

Bidang tugas anggota pasukan bomba dan penyelamat kini bukan sekadar memadam kebakaran atau mengeluarkan mangsa kemalangan, malah turut meliputi kerja menyelamatkan lelaki gila seks gara-gara cincin, gelang besi atau nat skru tersangkut pada kemaluan mereka.

Dalam kes terbaru, minggu lalu khidmat anggota bomba dan penyelamat Ipoh ditagih pihak hospital bagi memotong nat besi yang tersekat pada kemaluan seorang lelaki berusia 30-an.

Lelaki terbabit berbuat demikian kerana terpengaruh dengan dakwaan kononnya pemasangan gegelang seperti cincin dan nat pada kemaluan mampu meningkatkan keupayaan seksual serta memanjangkan zakar.

Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh, Mohd Mahir Mat Saad berkata, lelaki itu dikejarkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, selepas nat besi bersaiz lebih kurang syiling 50 sen yang disarungkan pada pada kemaluannya gagal dikeluarkan. KLIK

Pelakon kat atas nei pakai benda tue jugak ke?

MAMAT NIE YANG BERDEMO!!! LAYAKKAH DIA???


Tetiba pulak nak jadi hero!!! Kesian MKP tengok mamat kurang suku nie berdemo membantah kepal perang Amerika berlabuh di Perlabuhan Kelang semalam...Ehhh Sengal la kau Khalid Mohd Ismath...Semasa berdemo kat Dataran Merdeka tempoh hari baguih punya dok peluk awek sedangkan kekawan yang lain bersolat kat belakang tue.....


PAS TIDAK RELEVAN KERANA PEMIMPIN TAKSUB KUASA.


Umat Islam jelas tidak lagi dapat meletakkan perjuangan melalui wadah Pas pada ketika ini. Perkembangan Pas mutakhir ini menjadikan umat Islam menolak gagasan parti tersebut. Semakin ramai memilih untuk tidak memberi sokongan dan bersimpati dengan parti tersebut atas beberapa perkara utama.

* Pertama, tertib serta kemurnian sebuah perjuangan Islam tidak berlaku dalam Pas. Ia hanya sebuah parti politik biasa yg inginkan kuasa. Banyak amalan Islam yg boleh dilaksanakan tidak menjadi gerak kerja dan agenda, konon untuk dapat kuasa dulu.

@NajibRazak Pandu Uji Mini Cooper Agong.


Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah berkenan menaiki model baru kereta Mini Cooper S milik baginda yang dipandu uji oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di perkarangan Istana Negara di Kuala Lumpur, Jumaat.

Keunikan kereta Mini Cooper S ini adalah ianya keluaran khas ‘edisi terhad satu dalam seribu’ yang menonjolkan rekabentuk dalaman oleh Rolls Royce disamping mengekalkan rekabentuk badan asli Mini Cooper.

Sebelum itu, Tuanku Abdul Halim berkenan menerima menghadap pra-kabinet oleh Perdana Menteri. – Bernama

Friday, October 12

Kelakar: Kes Kapal Selam Dibicara Tanpa Ada Kes



Hari ini, SUARAM ‘ditampar’ lagi dengan berita penolakan mahkamah Perancis terhadap permohonan mereka untuk menjadi plaintif bagi dakwaan rasuah dalam pembelian kapal selam scorpene.  

Seperti yang diketahui, SUARAM, iaitu pertubuhan yang diterajui pemimpin-pemimpin pembangkang serta didalangi oleh Yahudi dan penyangak matawang telah membuat aduan kepada mahkamah Perancis bahawa terdapat unsur-unsur rasuah yang jelas dalam pembelian kapal selam scorpene.  

Nik Aziz Tambah Merapu


Ramai yg tidak terkejut dengan kenyataan Mursyidul Am Pas, Nik Aziz bahawa parti itu akan terus bekerjasama dengan DAP dalam memastikan kemenangan pada PRU Ke-13 nanti.

Namun apa yg menghairankan ialah berhubung hujah Nik Abdul Aziz bahawa DAP tidak pernah mengganggu parti itu sejak kedua2 pihak bekerjasama. Kenyataan beliau itu tidak berasas kerana semua orang tahu bagaimana nasib Pas sejak berkawan dengan DAP dan PKR.

Kita hendak bertanya, kenapakah Pas menggugurkan perjuangan negara Islam dan menggantikan dengan negara berkebajikan? Selain itu juga, kita hendak tahu siapakah pemimpin pembangkang yg berkata langkah mayat beliau terlebih dahulu jika hukum hudud mahu dilaksanakan?

Bukankah itu kenyataan seorang pemimpin DAP sehingga menyebabkan Pas sejak tahun 2008 terpaksa mengubah hala tuju perjuangan politiknya dan Pas tidak lantang lagi bercakap soal hukum hudud.


Betul-betul dah nyanyuk Nik Aziz ni ..... adoi ....

BUKAN ISLAM TAPI DAP?

Pas hanya akan memenangi pilihan raya jika meneruskan kerjasama itu kerana memerlukan sokongan daripada pengundi bukan Melayu.DAP tidak pernah menganggu Pas sejak kerjasama antara kedua-dua parti terjalin sebaliknya masalah tersebut hanya mainan media milik UMNO.

Thursday, October 11

Dasyatnya Malam Jumaat


Malam nie malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. 


Nasharudin Cabar Majlis Syura



Sahih dan jelas sekali, para pemimpin PAS dari kalangan Anwarinas masih lagi mempunyai perasaan dendam dan curiga terhadap bekas Timbalan Presiden mereka sendiri sekalipun 9 September lalu Majlis Syura PAS telah memutuskan untuk tidak memanjangkan polemik kedudukan Nasharudin Mat Isa dalam parti. 

Apabila Nasharudin masih berterusan mempertikaikan dasar songsang parti termasuklah yang terbaru mengecam sikap PAS tika ini yang terlampau mendahulukan kuasa berbanding prinsip Islam, ia bagaikan satu peluru baru bagi golongan Anwarinas untuk melancarkan semula perang menentang bekas Timbalan Presiden PAS itu.

100 Juta Untuk Sekolah Agama!!! Korang Bodoh Atau Pengikut HaramJadah...

Kesian MKP tengok pencacai+macai bodoh dan kurang cerdik berjaya diperbodohkan oleh Pemimpin PAS.Berdemo dihadapan Parlimen untuk menuntut keadilan untuk sekolah agama Rakyat....Jika didalam budget 2013 yang telah dibentangkan sebelum ini tidal langsung memberi peruntukkan tak apalah nak demo tapi dah bagi!!!!!!Apa kejadah lagi yang depa nie nak tuntut.....Sesudahlah dah bagi betis nak paha pulak dah haramjadah punya pencacai nie....Pakai aje kopiah tapi serbu pakai tembok......


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive