gaza

Monday, November 5

ANAK MELAYU SEKARANG SUDAH BELAJAR MODERN ISLAM FAHAMAN YAHUDI...


Kisah kali ini diceritakan oleh seorang hamba Allah di sebuah taman perumahan di sekitar Ipoh (namanya dirahsiakan)… Kisah ini amat menyentuh jiwa saya apabila ianya diceritakan kembali oleh salah seorang anak murid pengajian saya di taman perumahan tersebut…..

Ceritanya mengisahkan seorang ayah dari keluarga yang miskin.. kerja sendiri hanya menoreh getah..datangnya jauh dari kampung.. dengan menaiki teksi.. membawa beg dan barang-barang milik anak gadisnya.. yang dapat melanjutkan pelajarannya di sebuah institusi pengajian di Ipoh.. menyewa di rumah sewa bersebelahan dengan rumah tuan empunya cerita ini.

"Masih saya ingat lagi ustaz…. bagaimana senyuman bangga ayah si gadis ini… yang terlalu seronok kerana anak gadisnya berjaya melayakkan dirinya menjadi pelajar di Institut Pengajian Tinggi

Nurul Izzah Menyemai Fahaman "pluralisme".



Nurul Izzah kini menjadi sasaran semua pihak kerana kenyataan yang seumpama menyokong LGBT.Dari segi Islam adalah salah dan tidak dapat diterima oleh kebanyakkan pihka kecualilah mereka yang amat taksub kepada Pemimpin PKR.

Video ini membuktikan setiap kata-kata NurulIzzah tak nak menafikan pulak apa yang dikata?

Ulama muda Umno, Fathul Bari Mat Jahaya menyifatkan kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar bersabit masyarakat Melayu harus diberi kebebasan beragama sebagai tindakan untuk menyemai fahaman ‘pluralisme’.


MINGGU DEPAN PASTI TELONDEH SELUAR SUARAM...



Pengasas PKR Ng Lum Yong akan mendedahkan bukti Suara Rakyat Malaysia (Suaram) menyalurkan dana daripada sumber-sumber Yahudi termasuk George Soros kepada PKR dalam agenda untuk menabalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri, minggu hadapan.

Beliau yang dihubungi berkata pendedahan terbaru itu akan dibuat sekembalinya beliau dari China.

"Kita akan tunjukkan bukti minggu hadapan," katanya.

Sementara itu, Ketua Umno Bahagian Ampang Datuk Ismail Kijo berkata pihaknya bersedia untuk membuat laporan polis sejurus selepas Ng mendedahkan bersama bukti-bukti tersebut minggu hadapan.


PANAS : NURUL IZZAH TERIMA SEKS STOR KUNYIT(LUAR TABII)


 

Sejak bila seorang individu yang beragama Islam boleh menerima Lesbian Gay Bisexual Transgender? Apakah individu ini tidak takut dosa sedangkan Allah SWT mengutuk kaum Luth yang mengamalkan seks luar tabii?

Inilah di antara banyak lagi persoalan yang timbul dek kenyataan Nurul Izzah di dalam satu forum bertajuk 'Islamic State : Which version ; Who's responsibility'.

Nurul Izzah juga seolah-olah membawa nada pluralisme sama seperti Anwar Ibrahim!

MiM akan kupas satu persatu selepas ini. Yang menjadi persoalan besar sekarang ialah apakah kepimpinan PAS dan pemimpin beragama Islam di PKR akan mendiamkan diri begitu sahaja mendengar kenyataan kontroversi anak Anwar Ibrahim itu?

BACA SETERUSNYA

BERTUDUNG LITUP JANGAN DISANGKA BAIK...SYAITAN YANG MUNGKIN BERADA DIDALAM....


Orang selalu kata, muka saja nampak baik tapi hati belum tentu baik.

Sama juga dengan Kak Wan yang nampak baik bila bertudung, bersarung tangan, tapi siapa sangka selain berkebolehan berlakon meraih simpati untuk suaminya rupa-rupanya beliau turut dianugerahkan kebolehan untuk menipu.

Lihat saja bagaimana Kak Wan meminta supaya teks ucapannya diubah supaya lebih beremosi agar rakyat berasa marah dengan BN?

LIM KIT SIANG MENIPU LAGI?


Lim Kit siang menipu lagi menyatakan Malaysia tidak pernah mengadakan pilihanraya didalam tempoh penuh lima tahun...Adakah ini benar? seduagh tentu tidak!!!Fakta tidak pernah menipu kecuali pemimpin bebal anak beranak Dinasti Lim sahaja..
Dalam sejarah pilihan raya umum Malaysia, Kali pertama kerajaan penuhi tempoh lima tahun pada 1969 kerana Peristiwa 13 Mei pilihan raya hanya diadakan Ogos 1974, pilihan raya umum Tun Razak pertama sebagai Perdana Menteri.

Pendeta politik Tun Dr Mahathir Mohamad menasihatkan DS Najib, “Habiskan mandat kerajaan sekarang untuk buktikan kebolehan dan keprihatinan BN dannya kepada rakyat.


IZZAH SOKONG ORANG ISLAM MURTAD?



DALAM MalaysiaKini versi English, Nurul Izzah menyokong kebebasan beragama dan orang Islam juga boleh pilih agama yang mereka suka selepas sampai umur yang sesuai. Apakah???
“Tiada desakan dalam beragama...mana boleh kita kata ‘maaf ini (kebebasan beragama) hanya untuk bukan Islam sahaja’, ia seharusnya dilaksanakan sama rata,” katanya ketika menjadi panel forum'Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang hari ini.

Sunday, November 4

PARTI ASYIK SERABUT VS PARTI KALUT RIBUT



Lepas nak aibkan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri gagal maka puak anwar attack Menteri kanan yang dirasakan akan menjadi penghalang kepada penipuan anwar..

Adakah dengan cara itu membuatkan pakatan rakyat akan jadi bersih.. atau hanya sekadar menyapu sampah bawah karpet ?

jadi macam mana dengan segala perbuatan penyelewengan yg telah berlaku sebelum ni.. kes tu kira halal la.. kalau anwar and the geng buat semua halal..


VIDEO PANAS: NIK AZIZ TERNAK ULARMAK?


MKP rasa boleh berdarah hidung bila puak PAS tengok video nie.Bukan apa ayat power dari Ustaz Nor Deris dengan lantang menyatakan Nik Aziz menternak Ularmak yang bakal menghancurkan Malaysia..

Dah lama sangat dok merapu Nik Aziz nie....Sampai DAP hina Islam secara terang-terangan pun masih lagi sanggup berkerjasama dengan mereka demi politik gampang yang telah diamalkan oleh PAS sejak akhir-akhir nie....

Agama Islam bukan untuk dipolitikkan untuk kepentingan peribadi atau agenda Parti...

ANWAR DONG ZHONG BERSEKONGKOL HAPUS AGENDA PENDIDIKAN MELAYU



Antara yang bakal menjadi mangsa sekiranya Pakatan Rakyat berkuasa di Putrajaya ialah bidang pendidikan khususnya bagi anak-anak Melayu.

Secara ringkas kewujudan  Dasar Pendidikan Kebangsaan adalah hasil sumbangan besar melalui Laporan Abdul Rahman Talib pada tahun 1960 yang menyusuli Penyata Razak sebelum merdeka pada 1956.

BERAPA BANYAK LA AH-BENG PUNYA SKANDAL?



Kecoh satu Malaya dibuatnya, Siap ada penafian lagi...Seperti biasalah penjilat setianya di Meloyakini dah spin cerita mengatakan itu perbincangan terbuka..

Padahal Ah Beng mengamuk sakan dan serta merta mengarahkan konco-konconya menjalankan satu siasatan selepas satu laman web pro-MCA, Souminews menerbitkan satu rakaman audio.



VIDEO : PELAYAN KEDAI MAKAN KENA PUKUL ALA OM-BAK TOMOI...



Kalau pelayan tue salah. Katakanlah pelayan tue memang salah. Salah sebab lambat hantar makanan dan minuman. Ataupun salah sebab menghantarkan makanan dan minuman yang salah. Order lain hantar lain. Tak kira la apa kesalahan dia sekalipun pelanggan restoran takde hak nak belasah dia macam tue.

Memang si botak tak sedar diri. Ingat badan besar boleh suka2 buli orang? Cam gampang jek aku tengok. Kurang ajar plus biadap. Menggunakan fizikal. Sepatutnya dalam kes2 seperti neh dia kena gunakan akal. Cukup marah dan memberitahu kepada pelayan tersebut apa yang dia buat salah. Tak payah la nak belasah orang apa seme.


Saturday, November 3

LURAH DENDAM PULAK DITAYANG?


Anak sapa nie yang dok tunjuk lurah dendam nie?Tapi boleh berdarah hidung tengok? Tapi korang jangan pulak dok renung lama-lama nanti jadi haram....

Tu lah dok mengata kat orang macam mummy jarum,,,Tup-tup anak sendiri tak tau nak jaga...Mummy kat penang nie dah terkenal satu malaya.

Tapi Gambaq kat bawah nie lagi meletop der
/
/
/
/
/
/
.
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
Haaa alamak zuhud gila nie beb sapa punya keja macam nie woiiii...Sanggup korang edit gambaq pujaan penjilat tegar PKR jadi Mr Bean....

VIDEO : HEBAT ANWAR MENARI OPPA-GANGNAM STYLE?


Hidung boleh berdarah beb,Bila tengok anwar menari oppa Gangnam.Hebat pemimpin suci bagi penjilat tegarnya seperti sotong yang suam kuku tue...

Korang pecaya!!!!! mesti sotong tue suruh anwar menari macam nie kononnya untuk mendekati generasi muda supaya senang nak cari anak ikan baru.......opppppp sotong kau tak jeles ke? Anwar bakal dapat anak ikan baru....heee


TELOQ SAPA LAGI BESAQ?


Cuba hampa perhatikan kedua-dua trailler ini sapa punya lebih besaq?

Dap Punya atau PKR punya?

Lampha So Hai punya DAP,Abang besar dalam DAP dah tunjuk belang itu belum lagi menawan malaysia beb.

Kalau dah tawan Malaysia sudah tentu Anwar hanya menjadi Balaci dan Anjing mereka...


Skandal Lembah Sireh Atau Celah Kangkang?



Lebih kurang seminggu dua kebelakangan ini, Kerajaan PAS Kelantan kelihatannya tak senang duduk, masing-masing semacam kehangatan dan keresahan lebih daripada biasa.

Ramai pemimpin utama negeri bermula dari Exco-Exco hinggalah Timbalan Menteri Besar dan Menteri Besar sendiri yang terpaksa tampil ke depan untuk memperjelaskan isu skandal Lembah Sireh.

Penjelasan yang keluar dari mulut masing-masing ada pelbagai versi, ada yang mengatakan projek tersebut tidak merugikan, projek itu mungkin gagal, ada yang kata cuma kurang berjaya, kononnya pula bermasalah dengan soal tebus guna tanah dan itu ini segala macam aneka alasan.


SEJAK BILA NIK AZIZ JADI MUNAFIK...?



Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 12 Ogos 2009, tiga tahun dulu secara terbuka telah memberi lampu hijau kepada para pemimpin DAP untuk menghina Islam dengan alasan mereka yang berbuat demikian itu tidak beragama Islam.

Menurut Nik Aziz, "DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," demikian katanya ketika mempertahankan tingkah laku dan tutur kata lancang pemimpin DAP yang semakin kerap mempersendakan dan menghina Islam.


SELANGOR BAKAL DAPAT MB ICE-CREAM JAMBAN


YB Assmin Ali layak dan sewajarnya menjadi Menteri Besar Selangor. Azmin merupakan ADUN Bukit Antarabangsa yang disenangi oleh penduduk dikawasannya.

Selain itu, Asszmin juga seorang ahli politik yang berpengalaman dan telah menjadi ADUN lebih 10 tahun. Dari segi hirarki parti, beliau adalah Timbalan Presiden PKR serta pengerusi PKR negeri Selangor.

Beliau juga mempunyai kelayakan akademik yang baik di mana beliau mempunyai ijazah sarjana dari sebuah universiti terkemuka di Amerika Syarikat.


TOKONG CROCKY EROGAN KENA GETAH YANG DICIPTANYA SENDIRI....



BN tidak melantik mana-mana pemimpinnya untuk menganggotai lembaga pengarah syarikat Taman Manggis Fasa Dua Development Sdn Bhd bagi mengelak sebarang konflik kepentingan.

Pemilihan individu menganggotai lembaga pengarah syarikat itu adalah atas kelayakan dan pengalaman mereka dalam membantu BN membina perumahan mampu milik di tanah seluas 0.45 hektar itu.


RAHSIA AWEK 007 BERSAMA JAM OMEGA?


Omega antara jenama besar yang menaja filem Skyfall, ia adalah contoh bagaimana kejayaan penajaan filem ala kapitalis.

Bermula dari Golden Eye (1995) Omega dan edisi khasnya Seamaster dijual puluhan ribu unit gara-gara filem tersebut.

Sejak itu, Omega menjadi jam James Bond. Ingat Omega, ingat Bond, kecuali barangkali di Malaysia, di mana apabila kita sebut jam Omega, orang lebih ingat Anwar Ibrahim. (muahaha)



Friday, November 2

VIDEO AKSI TERBAIK UNTUK DITONTON @MILOSUAM


Ramai orang yg tersalah tafsir akan gay , pondan/maknyah , bapok or whatever that they usually calling. sebenarnya mereka berbeza. begitu juga dengan khunsa

Satu lagi lelaki yang lembut , ciri2 nya lebih kepada wanita sama ada dari segi percakapan , bentuk tubuh badan , dan perwatakannya. Naluri mereka juga suka akan lelaki. (sejenis) dari segi dialek melayu , mereka disebut sebagai pondan ataupun maknyah.

GEMPAR: KULIAH 3 PAGI PUNYA AJARAN PEMIMPIN KENA TANGKAP?



Kenyataan paling bangang oleh Badrul Amin kaki skodeng dan rembat bini orang mempertikaikan kenapa hanya beliau yang ditangkap sedangkan ada lagi enam individu ahlijawatankuasa tidak ditangkap?

Jawapannya ada didalam poster terpampang yang telah MKP lampirkan...Pihak berkuasa telah diberikan amanah dan tanggungjawab untuk mencegah perbuatan mungkar yang boleh menyesatkan ummah.Dah sah lah pencetus didalam kes ini adalah Badrul Amin.....

HEBAT :BAPAK ICE-CREAM JAMBAN ANAK GELUMANG BOTOL ARAK?


Apa kejadah nie semua?Moral pemimpin pembangkang memang teruk dan tak boleh pakai...Kalau nak aibkan anak orang nanti kain sendiri pulak terlondeh...

Cuba korang agak anak siapa didalam Gambar nie?

Macam bapak dia juga buasnya. Kalau PKR boleh main kotor dengan serang keluarga, blogger penyokong Kerajaan pun boleh buat benda yang sama.

Lebih banyak gambar maksiat anak pemimpin PKR akan MyMassa dan blogger-blogger BN lain akan sebarkan minggu depan.

PAS JADI PARIA AKA TONG SAMPAH JIKA NIK AZIZ MAMPUS



Bukan lagi rahsia pun, kekuatan utama PAS di Kelantan terletak pada pengaruh peribadi Nik Abdul Aziz Nik Mat selaku Menteri Besarnya, yang sejak 22 tahun lalu berjaya dipotretkan oleh jentera propaganda PAS sebagai seorang tokoh ulama dan tok guru.

Malah kekuatan PAS di peringkat pusat juga banyak bergantung harap pada pengaruh Mursyidul Am PAS itu sehingga menenggelamkan ketokohan Abdul Hadi Awang sebagai Presiden PAS.

Tanpa kehadiran Hadi, PAS masih boleh bertahan dalam arena politik tanahair namun tanpa kelibat Nik Aziz, nescaya PAS Kelantan dan PAS Pusat bakal terkontang konting tak ubah seperti anak ayam yang kehilangan ibunya.


PEGI DEMO NAIK MOTOR DASAT TUE

Dasyat sungguh mai demo naik motor Harley ciptaan sendiri tue.....Blogger serkap jarang dan makan suap dan boleh dibeli dengan wang ringgit ASD telah menghina kaum india Di Pulau Pinang...Tujuannya membela YB tahap anjing Tokong Crocky Erogan serta pembayar payrollnya setiap bulan.....


Video ini sebagai bukti yang blogger lembu makan suap mengambil wang dari pemimpin PKR...Korang perhatikan betul-betul bila musibat nie masukkan duit didalam poket dia...Nafikan video ini kalau anak jantan ada teloq.....

TERCIPTA SEJARAH : KATAK DAN BERUDU AKAN BERTELOQ JUA.......


Undang-undang yang tak boleh pakai telah tercipta didalam sidang DUN Pulau Pinang semalam.Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang semalam meluluskan rang undang-undang 'Enakmen Perlembagaan Negeri Pulau Pinang (Pindaan) 2012' bertujuan membanteras amalan melompat parti untuk mendapatkan habuan.

Tapi rang undang-undang yang diluluskan itu memang tak boleh dipratikkan di Negara ini...Sebuah undang-undang menentang lompat parti tidak akan berkesan walaupun ia diluluskan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang kerana ia bukan perlembagaan.Undang-undang seperti itu bertentangan dengan ketetapan Mahkamah Agung 1992.


Kit Siang Kafir Harbi, Chua Soi Lek Kafir Zimmi



Polemik isu hudud melibatkan DAP dan MCA, sebenarnya menarik untuk diperhatikan kerana ia membabitkan pertarungan dua buah parti Cina yang masing-masing cuba menonjolkan kejaguhan mereka berhubung isu tersebut dalam merebut sokongan pengundi Cina.

DAP sejak lama dulu diketahui ramai agak konsisten dan keras pendiriannya terhadap Islam serta orang Melayu, bagi mereka negara ini perlu ditadbir samarata tanpa melebihkan kaum atau agama tertentu, walau hakikatnya DAP sendiri pun tidak pernahpun berlaku adil dan samarata terhadap orang Melayu Islam.


VIDEO GEMPAR : KERETA TERJUN JAMBATAN TERPANJANG DI MALAYSIA

Hari ini kecoh satu pulau beb pasal cerita kereta jatuh dari Jambatan terpanjang diMalaysia nie....Walaupun tembok penghalang agak tinggi.Rasanya dekat 1meter....Agak ajelah tapi firasat MKP menyatakan memang ketinggian tue lah..

Dengan ketinggian itu agak sukar jugak kereta ini untuk terhumban terus kedalam laut...Tapi boleh cipta rekod Malaysia nie......Sepanjang MKP tinggal dari kecil sampai sekarang....Kejadian sebegini belum pernah berlaku....Kalau jatuh dari Feri tue pernah jugak dengaq...

Tapi sejak DAP pegang kuasa kat Penang nie macam-macam kejadian pelik berlaku...Mungkin petunjuk Tuhan nak tunjuk kepada orang penang kot yang DAP nie membawa malang dan sial kepada rakyat Penang Ma...

Ah-Beng!!! lu punya ong talak mali!!! Apa pasat ini macam jadi ma?Lu punya mulut macam itu longkang ma!!! Atau memang lu memang kimak maaaa!!!!

Tuhan sudah malah sama lu ma....Sebab lu suka bikin naya dan fitnah olang ma...Itu pasat lu punya olang sendli pun panggil lu Tokong Crocky Erogan MAaaaaa....

Melalut pulak korang tengok lah sendiri Video nie KLIK

JANGAN TENGOK JIKA BELUM CUKUP SYARAT 18SX



Dulu pernah ada jugak video seumpama ini disebarkan oleh pencacai-pecacai serta penjilat ANUwar.Kali nie bukan nak kata, paku dulang paku keras...Bila peliwat dan pelakon video Chinadoll kena balik dengan video yang serupa...Cuma layan aje buat penawar rasa sedih dan penghibur dimalam jumaat nie...Depa kata wajib dimalam permintaan kaum ibu nie,,,,

Thursday, November 1

KESIAN KENA GIGIT RUPANYA NENEN DIA?

dulu heboh kat Penang pasal nenen nie.Bila sebut kes nenen sudah tentu Rakyat Penang tahu siapa pemimpin yang kena tempiasnya....Sapa lagi kalau bukan Tokong Crocky Erogan....Meroyan sampai saman-menyaman beb...

Hari nie dasar kecut teloq supaya tidak lagi lantang mendedahkan pembohongan Tokong Crocky Erogan.Speaker telah mengantung Datuk Azhar sebagai ketua pembangkang selama 6 bulan.....ini kali kedua telah digantung dan sebab digantung dari menghadiri sidang DUN telah bertekad untuk bertanding semula pada PRU-13.......Seperti gambar diatas jugaklah boya dah gigit nenen untuk mencegah pekara nie berulang gantung ajelah.....


Majlis Peguam Wajar Tutup Firma Zain & Co.


Akhbar hari ini melaporkan bagaimana Firma guaman Zain & Co telah bersekongkol dengan SUARAM untuk menjatuhkan kerajaan yang sah dipilih melalui sistem demokrasi.   Rakan kongsi firma tersebut, Amir Hamzah didakwa menandatangani surat memperakui SUARAM sebagai pertubuhan yang sah bagi meyakinkan peguam-peguam Perancis untuk mewakili pertubuhan tersebut dalam isu scorpene yang sebenarnya bukan isu.

Apa yang mengejutkan ialah firma ini mendapat banyak kontrak guaman dengan kerajaan Malaysia.   Justeru, apa yang dilakukan oleh firma ini bukan setakat mengkhianati negara tetapi juga pelanggan mereka, sekali gus mengingkari peranan mereka sebagai pendokong undang-undang dan keadilan, iaitu institusi yang sepatutnya memegang amanah tertinggi.


Beginikah Cara Mengurat Anak Ikan......?


Cuba korang perhatikan cara anwar salam dengan mamat jerawat batu nie.Macam ada sesuatu aje.Biasanya kita bersama tak lah sampai gengam erat macam nie walaupun pemimpin tue kita hormat.....tapi gambar ini menceritakan tabiat belakang yang boleh dijadikan persoalan?

Mungkin gambar yang diatas kurang menyakinkan tapi klu dah heret sampai lepas dua langkah tue apa cer der....

Mamat jerawat batu tue pun sengih sampai ketelinga nampak suka aje.mesti ada sesuatu yang diucapkan oleh peminat lubang kunyit nie...

- Posted using BlogPress from my iPad

KECOH : DAP JUAL KACANG PUTIH DI SIDANG DUN.

DAP bertuah dapat wakil rakyat yang bangang macam babi hanya tahu menyondol untuk mencari makan tapi tidak tahu bagaimana untuk menyelesaikan masalah.SOalan yang bodoh dan tidak kena pada tempatnya dibangkitkan di dalam sidang dun yang bersidang pada sebelah pagi tadi....

Sidang dewan kali ini nampak panas dan terkawal pada pagi nie tapi pada sebelah petang nanti mungkin ada yang bakal keluar dewan kot...Macam biasa hero yang banyak bersuara apabila Sidang dewan undangan negeri bersidang ialah YB Datuk Azhar.

ANWAR BAKAL DIKENCINGKAN OLEH DAP?



Telah tersebar akan perjanjian sulit secara lisan antara PAS-DAP bahawa jika Pakatan Rakyat berjaya memerintah maka PAS dan DAP akan memastikan hayat Anwar sebagai Perdana Menteri tidak lama.  Malah, lebih singkat dari dua tahun iaitu jangkamasa yang dicongak sebelum ini.

Sumber terbaru memberitahu bahawa mengikut perkiraan, PAS dan DAP hanya akan memberi masa selama dua bulan kepada Anwar untuk duduk di atas takhta Putrajaya sebelum disumbat kembali ke dalam penjara.


POK NIK PM KE-7 MALAYSIA.



Menteri Besar Kelantan, datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telahpun mengesahkan keinginannya untuk terus menerajui kepimpinan PAS disamping tetap bersedia untuk bertanding lagi dalam Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13).

Kata Nik Aziz, soal kesihatannya bukanlah satu isu besar kerana yang penting ialah memiliki kekuatan minda dan ketajaman fikiran untuk terus berjuang.


ORANG MINYAK ATAU MINYAK MUNCUL DIPAHANG?



Penemuan rizab minyak tambahan di medan minyak Bertam, kira-kira 160km dari luar pantai negeri Pahang pastinya merupakan satu rezeki yang nikmatnya akan dirasai oleh seluruh penduduk negeri itu.

Dalam satu kenyataan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak semalam, beliau secara rasmi mengesahkan penemuan medan minyak tersebut yang dijangkakan memulakan pengeluarannya pada suku ketiga tahun 2014.


APA HAL KAU NIE Milea Aimilia?

Pelakon yang pernah menjadi kontroversi panas sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan panas semalam.Tak kisah walaupun menjadi isteri kedua.Best ke hidup bermadu nie beb...Kalau makan madu memang best.......


Wednesday, October 31

LAWAK ANTARABANGSA: LAJIM UKIM BAKAL TPM



Baru saja Pakatan Rakyat meraikan ‘kemenangan’ mereka memancing atau mungkin juga ‘membeli’ pemimpin veteran Sabah, Datuk Seri Panglima Lajim Ukin, tetapi kini parti itu sudah mula pening dengan personaliti tersebut.  

Lajim Ukin, telah membuat keputusan untuk menyertai pembangkang atas alasan UMNO Sabah sudah dikuasai oleh Pengerusi Perhubungan Umno Negeri, Datuk Seri Musa Aman yang didakwanya memonopoli kuasa sehingga tidak boleh ditegur serta menyukarkan wakil rakyat untuk menyelesaikan masalah rakyat.  

ADAKAH KAUM INDIAN TERPINGGIR DI MALAYSIA.



Dari video diatas sudah jelas Kerajaan BN senantiasa mengambil berat tentang Kaum Indian di Malaysia dan hanya segelintir sahaja yang terpedaya dengan omokan kosong dari pembangkang yang menjanjikan bulan dan bintang pada mereka.Tapi kebanyakkan darinya mengambil sikap tunggu dan lihat dan apakah faedah yang mereka perolehi dari tranfomasi yang telah dibuat oleh BN.

Program MyDaftar ini membolehkan masyarakat india mendaftarkan diri untuk mendapatkan MyKad...seperti yang terjadi kepada shankar......

Namun sejak kebelakangan ini ramai yang sudah sedar dengan pembohongan pembangkang dan beralih arah kepada BN....Sejarah kaum India di Malaysia amat unik dan tersendiri...

VIDEO SEKS ANWAR DAN SHAMSIDAR BAKAL DISEBARKAN.......



Kalau tiada angin mustahil pokok bergoyang.Kalau pokok tak goyang nanti teloq Anwar pasti bergoncang...Mungkin ini jawapannya klik

Kata orang politik itu kotor.   Kata-kata ini mungkin benar tetapi kurang tepat kerana yang kotor adalah orang-orang politik dan bukan politik.  Namun, bagi Pakatan Rakyat, jangankan orang-orang politiknya kotor diselaputi berbagai skandal tetapi strategi politiknya juga kotor.

Semua orang tahu bahawa antara PKR, DAP dan PAS tidak ada titik persamaan dan untuk mereka bergabung di dalam satu pakatan merupakan sesuatu yang pelik atau ‘taboo’.   Bagi ketiga-tiga mereka untuk bekerjasama dalam ertikata sebenar sebenarnya amatlah mustahil tetapi itulah yang mereka serlahkan kepada rakyat, iaitu kononnya mereka bekerjasama untuk memperjuangkan rakyat.


KHAIRY JAMALUDDIN PULAK MENGAMUK PASAL AES?


Apa sudah jadi dengan pelaksaaan AES nie sampai Pemuda UMNO pulak mengamuk.MKP tak mahu komen bebanyak nanti ada yang kata MKP Trojan Horse.........

Pemuda UMNO hari ini menuntut dan mendesak kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan mengkaji semula pelaksanaan sistem berkenaan kerana terdapat banyak rungutan dan persoalan mengenai sistem tersebut.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata terdapat banyak pandangan serta maklum balas daripada akar umbi mengenai sistem berkenaan dan pergerakan itu berharap mesyuarat kabinet pada minggu ini dapat membincangkan dan membuat keputusan berdasarkan desakan pergerakan itu.


TRAGIK :AWEK SANGGUP TUNGGU DIDALAM KERETA BILA HUJAN.....


Sekarang sudah masuk musim hujan dan ramai juga yang mudah terkena demam jika terkena air hujan. Ketika kita kanak-kanak emak selalu pesan " jangan main hujan nanti demam!" jerit si emak hingga kedengaran sampai kehujung rumah jiran sebelah.

Kenapa ya kalau terkena hujan kita akan demam? Sebenarnya apa yang membuat kita demam adalah kerana perbezaan suhu pada tubuh kita. Apabila kita terkena hujan, biasanya bahagian kepala yang kebasahan ia akan menjadi lebih dingin berbanding bahagian tubuh yang lain. Sebab itu kadang kala kita akan rasa pening apabila terkena hujan. 

Tuesday, October 30

KONGSI BILIK DENGAN 7 LELAKI?



Inilah nasib orang melayu Pulau Pinang bila diperintah oleh DAP.Sudah banyak dedahan yang telah dibuat tentang nasib Melayu Pulau Pinang tapi mereka nie sedar atau tidak...Jika ini tidak dijadikan iktibar untuk PRU akan datang mungkin lebih teruk dimasa hadapan....ADUN DAP tidak peduli jika nama Melayu dan jika sebangsa denganya akan membela walaupun melanggar undang-undang....
Di kala umat Islam gembira menyambut Hari Raya Aidiladha, mungkin ramai terlepas pandang akan mereka yang kurang bernasib baik. 
Kedatangan raya korban tahun ini disambut sepi oleh keluarga Noor Hispa Yahaya, 29, yang meraikan hari itu bersama isteri, Zuraida Yassin, 30, dan dua lagi anak mereka; Nor Aiman, 8, dan Mohd Aidil Haikal, 5, di dalam sebuah asrama. 
Lebih mengharukan, mereka ini berkongsi tidur dan makan di asrama yang turut dihuni tujuh lagi lelaki lain. 

SUARAM JADIKAN MUSA HASSAN SEBAGAI KAMBING HITAM



Ramai rakyat Malaysia sebenarnya sudah maklum, hakikatnya Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT) yang dikaitkan dengan sidang akhbar oleh bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan sebenarnya pernah dijadikan lokasi oleh SUARAM semasa mereka mengadakan sidang akhbar berkenaan isu kapal selam scorpene.

Jadi, tidaklah menghairankan apabila tiba-tiba sahaja FCCT sekali lagi dimanipulasi oleh SUARAM dan pakatan pembangkang untuk mencemar nama bekas KPN itu dalam usaha mereka meneruskan kisah propaganda berkaitan Altantuya.


Kumpulan Kristian Kuasai DAP



Suatu ketika dulu, ramai kalangan pemimpin dan penyokong PAS yang begitu teruja dan terpesona dengan kepimpinan Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang, pernah menyamakan Setiausaha Agung DAP itu sebagai setaraf dengan Khalifah Umar Al-Khattab.

Sehinggakan ada segelintir pemimpin PAS yang secara sedar mendoakan kesejahteraan kepimpinan Guan Eng di Pulau Pinang semasa Khutbah Jumaat dibacakan.

Pelik? Tiada peliknya. Bagi PAS kepentingan undi dan kuasa duniawi amat penting dan kerana itu amat dihargai nilai persahabatannya dengan kafir harbi DAP berbanding persaudaraan sesama Islam.


2 Pengganas yang diTangkap di Lubnan Penyokong PR



Kita bertuah berada di bumi Malaysia yang terhindar dari segala keganasan dan bencana alam yang besar.  Walaupun terdapat beberapa percubaan untuk menghuru-harakan negara oleh beberapa pihak, namun, sehingga kini segala percubaan tersebut berjaya dipatahkan atau dibendung oleh pihak berkuasa.

Untuk itu, kita wajar menghargai kecekapan pihak keselamatan negeri, negara dan juga kepimpinan kerajaan.   Ini adalah bukti bahawa segala apa tohmahan yang cuba menggambarkan bahawa pihak keselamatan negara ini serta kepimpinan kerajaan adalah korup dan tidak cekap adalah tidak benar sama sekali.

APA HAL KHAIRY MENGAMUK DI PARLIMEN?



Satu lagi contoh kelemahan pentadbiran Pakatan Rakyat didedahkan oleh laporan Ketua Audit Negara. Ini kes yang melibatkan kerajaan negeri Kelantan.

Ringkasan ceritanya: Kerajaan Kelantan dan syarikat Liziz Stanco Sdn Bhd telah memeterai perjanjian untuk membangunkan kawasan Lembah Sireh di tebing Sungai Kelantan pada 2002. Dalam perjanjian tersebut, LIziz Stanco Sdn Bhd perlu membayar Kerajaan Kelantan RM390 juta dalam bentuk wang tunai, tanah dan juga prasarana seperti jambatan dan masjid untuk memiliki 404 hektar tanah di Lembah Sireh.

AWAS JIKA BERBINI LAWA.


Al-kisahnya, pada zaman dahulu kala, seorang Raja yang takut bini, telah memerintahkan sekelian rakyatnya, LELAKI sahaja, berkumpul di suatu tempat seumpama stadium zaman sekarang.

Titah Raja: Wahai sekelian rakyat beta, sesiapa yang takut bini, semua berkumpul di sebelah kanan beta. Dan, sebaliknya, di sebelah kiri beta.

Maka, tanpa berlengah kesemua yang hadir berkejaran ke sebelah kanan Baginda, kecuali seorang sambil memeluk sebatang tiang.

Monday, October 29

Nak jadi bloggers,biar professional.

Itu jawapan dari Nabila Huda bila menjawab isu Parti Holoween yang telah disiarkan oleh laman blog...

Ada lagi ayat yang Paling power ialah "Jangan makan gaji Buta dan jangan mencuri gambar orang kalau nak datang ambil sendiri"



Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive