gaza

Wednesday, December 26

BEST ACTOR 2012!!! HADI AWANG BILA NAK MAMPUS.....?


Kesian Mamat nie kena berlakon sebegini rupa untuk meraih simpati...Kesian dah MKP tengok kenapa hanya seorang pelakon aje tampil tak ade orang lain ke nak kena...Mungkin bayaran untuk pelakon tue mahal dan kena pandai menjiwai watak yang diberi...Haaaa...

SIAPA NAK HADIAH WANG TUNAI 51RIBU?


Larian Tahun Baru 1Malaysia, yang berlangsung Isnin ini di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur sebagai sebahagian sambutan Tahun Baru 2013, bakal menawarkan hadiah bernilai kira-kira RM51,000.

Ketua Pengarah Penerangan Datuk Ibrahim Abdul Rahman berkata enam kategori dipertanding iaitu Terbuka Lelaki (18-40 tahun), Terbuka Wanita (18-35 tahun), Veteran Lelaki (40 tahun ke atas), Veteran Wanita (35 tahun ke atas), Remaja Lelaki dan Remaja Wanita (13-17 tahun).

Jika ingin borang penyertaan sila KLIK boleh download borang dan segala maklumat lengkap sediakan.




HARAM UCAP 'MERRY CHRISTMAS" PADA BUKAN MUSLIM....



MKP terbaca dilaman twitter UFB menyatakan pandangan Dr Zakir Naik terhadap ucapan "merry chrismas" tak salah jika ambil pendapat untuk mendalami ilmu Agama nie...Pemahaman tentang sambutan hari Natal yang disambut adalah merujuk kepada kelahiran Nabi Isa...


So untuk renungan bersama.....


Erma Fatima Sokong Umno Tapi Takut-takut!!


Video Erma Fatima yang mengulas artis jangan menjadi “Window Dressing“. Malu-malu, mungkin takut menyatakan yang dia menyokong UMno. Takut kehilangan peminat dan terpaksalah Erma Fatima berlapik-lapik memberi pendapat.

Lim Guan Eng Cabar Keputusan Majlis Fatwa....?

Ahli Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan mengingatkan semua pihak tidak mencabar dan akur dengan keputusan Majlis Fatwa yang telah memutuskan kalimah ALLAH hanya digunakan oleh umat Islam di negara ini.

Mufti Pulau Pinang, Datuk Hassan Ahmad berkata, perkara itu telah diputuskan dengan jelas oleh Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan tanpa perlu dipolemikkan lagi.

"Keputusan tidak membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible perlu dihormati semua kaum," katanya mengulas gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mendesak kerajaan membenarkan penganut Kristian di Semenanjung menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Tuesday, December 25

Haram Rezeki Pelakon Yang Tidak Menutup Aurat @rozaidijamil


Ostazah Mee Segera PAS dah kuarkan Fatwa baru yang agak gampang... Figura yang berstatus ‘pendakwah selebriti’ di gelanggang pentas ceramah politik ini iaitu Abby Abadi diyakini terkenal dengan pandangan kritisnya.

Bahkan rakan-rakan artis yang pernah sama-sama berjuang didalam cabangnya yang sama suatu ketika dahulu tidak terlepas dari menerima tempelan lantangnya. Ini termasuk satu lagi dakwaanya yang mengatakan pelakon yang bersentuhan bukan muhrim dan yang tidak menutup aurat adalah haram rezeki yang diperolehinya.

NIK AZIZ TAK SEMPAT JADI JURUNIKAH PADA Apex-Nur Eilunie


Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak dapat menikahkan penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat dengan gadis pilihannya, Nur Eilunie Natasha Nazri pada Jumaat ini ekoran urusan rasmi yang perlu hadiri.

Menerusi Facebook, Nik Aziz berkata, jemputan majlis nikah Apex-Nur Eilunie bertembung dengan Mesyuarat Lembaga Pengampunan Negeri bersama Sultan Kelantan pada hari yang sama.

Syarat Pesta Liar: Wajib Pakai Bikini, Seluar Pendek


Sekumpulan muda-mudi dipercayai kebanyakkannya Melayu dan beragama Islam tidak sempat berhibur dalam pesta liar di pantai Batu 2, berhampiran sebuah hotel, di sini, tengah malam kelmarin, apabila menyedari kehadiran polis.

Pesta itu dikatakan bermula seawal jam 6 petang kelmarin dan sepatutnya berakhir awal pagi, semalam, tetapi kumpulan seramai 30 orang itu bersurai secara berperingkat menjelang tengah malam.

KALIMAH ALLAH PULAK DIPERSENDAKAN OLEH DAP?

Memang kurang ajar Lim Guan Eng Beraninya bersuara secara terbuka untuk membenarkan kerajaan Malaysia untuk kegunaan nama ALLAH digunakan Agama Kristian.

Kurang ajar betul...Sedihnya ada parti politik PAS mengizinkan Kristian menggunakan nama ALLAH berlainan pula Dato Harun Din dengan secara kerasnya melarang Nama ALLAH digunakan oleh agama lain selain Agama Islam saja....Inilah ulama PAS.

LGE sengaja menghidupkan isu Khalimah Allah ini semula kerana ingin mengalihkan isu hangat yang melanda anak buah samsengnya Ngeh dan Nga mengenai isu pemberian tanah oleh Pas Kelantan. Langkah Khalifah Anugerah PAS akhirnya memakan diri kerana Isu Khalimah Allah bukannya isu politik, sebaliknya adalah isu sensitiviti Agama. 

VIDEO BUKTI : PENYOKONG GENG OREN BELASAH PEMUDA BN.


Nampak bagai mana blogger pencacai spin cerita kata depa semua betul....Korang masuk kampung orang lepas tue buat kacau dan kena halau lepas tue nak salahkan UMNO pulak...Gampang dan sial la korang nie Geng Oren...

Tapi bukan itu yang MKP nak habaq kat sini tapi ada satu blogger pencacai penjilat najis Guan Eng/DAP Anak sungai Celaka dok meroyan tak habis-habis kat MKP.Apa kena mengena UMMI Halfilda nak kawin pun kaitkan MKP...

Monday, December 24

APAHAL PEMIMPIN UMNO PENANG MENGAMUK PULAK?


DAP Pulau Pinang dicabar supaya membariskan calon berbangsa Melayu di kawasan majoriti pengundi Cina pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), jika benar parti itu tidak bersifat perkauman.

Menurut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir, sekiranya DAP masih meneruskan amalan meletakkan calon-calon Melayu di kawasan majoriti pengundi Melayu sahaja, maka keikhlasan mereka menerima orang Melayu khususnya, boleh dipertikai.

MALOYAKINI KANTOI: KENAPA TAK CERITA YANG 4-WD TUE LANGGAR PEMUDA FELDA...


MaloyaKini kalau nak menipu dengan laporan berat sebelah korang pun agak-agak lah der?nie cerita yang korang bawak tak meliputi semua apa yang berlaku..Lepas tue korang nak kata korang yang meleporkan berita yang telus dan adil...gie mampus dengan korang punya propa...

Cuba bayangkan kenderaan 4-WD yang berwarna oren tue cuba melanggar anak muda yang berada ditengah jalan apa tindakkan sepontan yang sepatutnya...Mesti ada yang marah..

VIDEO ; PERGADUHAN WARGA FELDA HALANG MAZLAN ALIMAN DAN GENG OREN....


Cuba korang tengok betul-betul video nie..Nampak sangat Mazlan aliman serta rombongannya dihalang dan dicemuh hinggakan pintu masuk Felda pun dipertahankan leh Orang Felda...

sekali imbas memang nampak Anak nie emang muka tak malu dan mungkin dah ditampal dengan kulit babi agaknya...?Cuba korang bayangkan nak masuk kawasan orang mesti kena minta izin dan restu tapi ANAK nie macam haram masuk kawasan orang buat macam rumah sendiri....

PEMIMPIN DAP PERAK BAKAL DIPECAT KERANA MENJADI LIABILITI....



Dua pemimpin DAP bakal dikenakan tindakan disiplin apabila didakwa melanggar prinsip parti dengan bersetuju menerima anugerah 'Datuk' ketika tempoh perkhidmatan dalam parti.

Pemimpin tersebut adalah Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, dan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Teng Chang Khim.

UMMI HAFILDA BAKAL DAPAT PUCUK MUDA.....

Tahniahlah kepada Ummi Hafilda kerana bakal berkahwin. 

Ummi Hafilda mengalahkan Rozita Che Wan kerana dia mendahuluinya kerana akan berkahwin dalam masa terdekat. 

Dr Zaman Khan berumur 33 tahun akan menjadi pasangannya. 

Mudah-mudahan Ummi Hafilda taklah bermulut celupar selepas ini kerana ada suami yang menjaganya.

Pakar terapi kecantikan, Dr. Zaman Khan menjadi pilihan ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali untuk dijadikan suami.

Ummi Hafilda, 45, berkata, majlis perkahwinan beliau dan Zaman, 33, berasal dari Pakistan akan diadakan dalam masa terdekat ini dan bakal dihadiri pembesar-pembesar negara.


Sunday, December 23

ZIZAN RAZAK PUN TAK SOKONG AES.....

Blogger pembangkang main cerita lawak macam kisah maharajalawak.Tapi apa salahnya kalau Zizan Razak nie tak sebulu dengan AES nie pun?Tapi blogger sotong Milobasi nie dah kantoi dengan kenyataan Zizan Razak nie....

GEMPAR : 1JUTA ANAK MUDA BELUM DAFTAR BR1M....

MKP terbaca satu laporan yang dikeluarkan oleh Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, menggesa mereka yang belum mendaftar termasuk ketua isi rumah yang tercicir daripada senarai penerima BR1M lalu, supaya segera mengemukakan permohonan sebelum 31 Disember ini.

Hanya tinggal 8 hari saja tinggal untuk mendaftar.Apa korang tunggu lagi takkan nak bagi kat korang duit tak mau....Bukan susah pun nak daftar pun...cara online pun boleh der...MKP bagi link nie korang bolehlah daftar online KLIK 

SIAPA PULAK BAGI ANUGERAH ARTIS SABAH NIE....?

Korang pecaya tak lepas nie mesti ada pihak yang bakal menaguk diair yang keruh menyatakan ini adalah usaha mereka...Jarang sekali artis dari Sabah nie diberi penghormatan sebegini rupa der..

Bagus jugak lah hasil dari usaha seorang EXCO Pergerakkan Pemuda UMNO Malaysia.Saudara Jamawi Jaafar nie.Kalau tidak dipecahkan ruyungnya masakan pulak dapat merasa hasil sagunya tak gitu bah....

Tahniah Buss dari MKP kerana usaha yang keras tanpa mengenal putus asa.Kejayaan ini bakal memartabatkan muzik dan lagu dari Sabah..Ini adalah satu kejayaan untuk menampilkan lagu usaha Tranfomasi 1Malaysia yang dibawa oleh DS Najib Razak...

JIKA LANGGAR UNDANG-UNDANG TANGKAP AJE JANGAN KASI MUKA?

Kalau dah kurang assam sangat apa lagi tangkap dan dakwa aje mahasiswa yang kurang sopan nie.Meraka bukanlah suara majoriti aakan tetapi hanya bilangan yang agak kecil.

Mak dan Bapak mereka punya berbangga apabila anak mereka menjadi mahasiswa akan tetapi mahasiswa yang terpesong dengan dakyah palsu pembangkang...

Sikap mereka bukan saja dipandang serong masyarakat akan tetapi mencemarkan nama mahasiswa itu sendiri...Apa korang nak lagi jika dah melanggar undang-undang dan dijatuhkan hukuman oleh mahkamah bererti memang anda salah...



Saturday, December 22

SOKONG SYAITAN PUN SANGGUP?


Fatwa songsang yang diluahkan oleh manusia yang dijenamakan sebagai 'Tok Guru' semakin melampau demi untuk mempertahankan cina DAP.

Nik Aziz Nik Mat membuat fatwa sendiri apabila mengatakan orang Melayu yang menyokong Umno sebagai mungkar.

@bnpenang KORANG NAK MENANG ATAU TIDAK @NajibRazak

Persepsi umum mengenai Pulau Pinang sejauh melibatkan Gerakan dan Tan Sri Koh Tsu Koon ialah parti dan pemimpinnya bukan sahaja sudah tidak relevan kepada pulau itu, malah sudah menjadi sejarah masa silam yang tak perlu dikenang-kenangkan lagi.

Dalam masa hanya empat tahun Pakatan Rakyat ambil alih negeri ini, segala sumbangan BN kepada rakyat seperti sudah dilupakan.Gerakan yang menjadi Teraju utama patut berterima kasih pada kepimpinan DS Najib Razak kerana berjaya membawa banyak perubahan yang Drastik.

Meskipun media sosial menyediakan pelbagai kemudahan, DS Najib Razak berkata interaksi bersemuka membolehkan beliau mendekati rakyat Malaysia dan menterjemahkannya kepada inisiatif yang mampu menyelesaikan masalah mereka.

ANTARA KEIKHLASAN TUNKU AZIZ DAN KEPURAAN SYED HUSIN

Apabila Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim tidak bersetuju dengan dasar dan sikap diktator Setiausaha Agung Dap, Lim Guan Engm beliau terus membuat keputusan untuk tidak mahu dilantik semula sebagai Senator untuk penggal kedua selama tiga tahun lagi.

Serentak dengan keputusan beliau itu, Tunku Aziz juga meletak jawatan sebagai Naib Pengerusi dan keluar dari parti.

Bagi bekas Pengerusi Transparency International Malaysia itu, Dap tidak mampu memisahkan identiti dan stigma parti itu sebagai sebuah badan politik yang rasis dan cauvinis.

VIDEO : PERGH AKSI MANTOP ATAS KATIL DER......


Beginilah lagak serta riak pelakon kontroversi lagi sensasi, Nabila Huda yang sedang dibuai suasana sensual di dalam bilik persalinannya ketika menanti detik untuk meneruskan sesi penggambaran filem terbarunya.

Friday, December 21

GEMPAR :PENJARA KAJANG DIPENUHI JUTAAN MAHASISWA BERDEMO....

Kerana MAMAT Sengal nie penuh penjara kajang malam nie Der........Apa punya bangsat nama Mahasiswa telah dipergunakan untuk tujuan Politik Sempit pemimpin PKR...

Mahasiswa sebelum ini gah dimata masyarakat dengan kebijaksaannya...serta pemikiran yang matang dan tertib tingkah lakunya...Tapi dek kerana dua tiga beruk nie habis semua nama Mahasiswa tercemar... 

Sejak pagi tadi Solidariti Mahasiswa dok pukul canang akan berdemo depan Penjara Kajang kononnya untuk membela Mamat sengal nie tapi sampai kini MKP dok urshar jugak twitter tapi depa nie sembang macam dunia nak kiamat esoknya tapi hakikatnya habuk pun tarak........Cemuih bila depa nie sembang kencang......

BN PERLUKAN KONVENSYEN SEBELUM PRU-12 @NajibRazak @bnpenang

Bahang Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU 13) semakin hari semakin terasa kehangatannya khususnya dikalangan pemimpin parti politik malah para pengundi juga kian tidak sabar untuk melaksanakan tanggungjawab mengundi demi negara tercinta.

PRU 13 ini diramalkan oleh ramai pemerhati politik sebagai yang paling mencabar bagi BN selaku juara bertahan berikutan tentangan sengit yang bakal dihadapi dari gabungan tidak rasmi parti-parti pembangkang yang kini bersekongkol di bawah nama PR.  

Walaupun dari segi culaan trend sokongan pengundi dan kajian semasa pilihanraya jelas menunjukkan BN terus berada di depan, namun cabaran sengit yang dijangkakan ramai ini tetap memerlukan perhatian khusus dari pucuk pimpinan BN.

PANAS : TERKINI KEADAAN SEBENAR DARI SUNGAI PETANI @PDRM @HishammuddinH2O


Video terkini temuramah bersama warga Sungai Petani tentang khabar angin kononnya pergaduhan melibatkan Melayu dan India..Video ini jelas menunjukkan bahawa suasana di Sungai Petani sebenarnya aman dan Warganya menjalankan kegiatan harian seperti biasa..

BENGAPNYA MAT SABU STADIUM MERDEKA HANYA MUAT 20K NAK SUMBAT MANA SELEBIHNYA #KL112


Mat Sabu mungkin bakal dilanggar kali kedua pada bulan depan ekoran Mat Sabu dinobatkan sebagai “Pengarah Himpunan Huru-Hara Pakatan Haram” yang bakal berlangsung pada 12 januari 2013..

Tapi sebelum tue mari kita imbas kembali kejadian #MENIPUMATSABUN pada BERSIH2.0.Drama terbaik penipuan oleh Pemimpin PAS haram jadah nie...Munafik nak mampus tapi MKP kesian pada pengikutnya yang kena kencing diatas kepala oleh Mat Sabu...

SAH HADI AWANG MASUK NERAKA BEB?

Perpecahan masyarakat yang amat dahsyat rentetan Amanat Haji Hadi melatari kehidupan kanak-kanak dan remaja saya di Kampung Darau yang terletak di Besut, Terengganu.

Amanat itu menyebabkan majlis kenduri perkahwinan kakak sulung saya pada 1985 diboikot oleh saudara terdekat dengan alasan sembelihan orang UMNO haram dimakan.

Saya juga pernah membaca surat daripada seorang sahabat kakak kedua saya yang merintih dia dinikahkan dua kali. Kali pertama oleh imam kerajaan dan kali kedua oleh imam Pas lantaran fahaman politik keluarga yang berbeza.

MELAYU DAP HANYA MENJADI PENONTON.....

Pemimpin Melayu dalam DAP disifat hanya mampu menjadi 'penonton' belakang tabir dan tidak akan mampu memperjuangkan kelangsungan bangsa Melayu dalam parti itu.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Betong Muhamad Farid Saad berkata ini kerana pengaruh pemimpin yang dilantik di atas kertas tidak setanding dengan pemimpin yang dipilih berdasarkan undi majoriti.

"Pemimpin Melayu dalam DAP tidak akan beri kesan apa-apa dalam pentadbiran kerana bilangan mereka terlalu kecil dan tidak dapat sokongan penuh oleh ahli sendiri," katanya.

Thursday, December 20

"WAR ROOM" LAPORAN SYOK SENDIRI PEMIMPIN UMNO/BN

Ketika ini semua pihak sibuk membuat ramalan, andaian serta kajian tentang siapakah antara BN dan PR yang dijangka akan memenangi pilihanraya umum akan datang ini dan seterusnya berjaya menubuhkan kerajaan. 
 
Pusat-pusat kajian, universiti dan kalangan pensyarah pula turut tampil dengan pelbagai teori dan pandangan mengenai siapa yang dijangka kalah dan siapa yang dijangka menang.

Merdeka Center dalam kajian terbarunya menunjukkan populariti DS Najib hanya meningkat 1 peratus kepada 65 peratus selepas pembentangan Belanjawan 2012.

MELAYU BANGSAT DILANTIK SUPAYA JAGA MELAYU ANJING KURAP.....?

Sejauh mana agaknya DAP menyangka mereka mampu menipu orang-orang PAS atau orang-orang Melayu kononnya parti itu bersifat terbuka dan menerima berbagai kaum secara sama rata?  Sebodoh-sombong manakah DAP sehingga menyangka yang orang Melayu semuanya bodoh seperti mereka juga?  

Jika DAP tidak bodoh, maka, apa ke jadahnya parti itu melantik seorang Cina untuk menjaga hal-ehwal Melayu?  

Inilah yang berlaku dalam Kongres DAP 2012 pada hujung minggu lalu di mana setelah semua Melayu yang bertanding untuk Jawatankuasa Kerja Pusat DAP (CEC) kalah, maka parti itu cuba menutup sifat rasis mereka melalui lantikan di bawah kuota Melayu.  

MUSTAFFA KAMAL SERTAI PKR...?


Mustapha Kamal yang kita sedia maklum merupakan diantara beberapa artis tempatan yang memberi sokongan secara terbuka kepada parti pembangkang. 

Kekerapan lakonanya dipertonton di televisyen tidak membataskan keinginanya itu.


KENAPA ZAIRIL DIPILIH OLEH GUAN ENG TETAPI TIDAK AHMAD TON

DAP 2.0 ialah parti orang muda Red Guards bertapak di Pulau Pinang dan Subang Jaya – kubu Papa dan Mama DAPster masing-masing – yang baru masuk menjadi ahli baru semenjak kejayaan tsunami parti itu.

Jumlah ahli-ahli DAP berlipat ganda daripada 48,000 orang dalam tahun 2008 kepada 150,000 orang pada masa kini.

Ahmad Ton ialah naib pengerusi DAP Johor. Beliau calon DAP di negeri Johor di DUN Bekok dalam PRU tahun 2004 serta bertanding kerusi Parliamen Tanjung Piai dalam PRU 2008.

Mustahil Ahmad Ton selaku wakil DAP Johor akan dilantik Guan Eng ke CEC memandangkan orang nombor satu (Dr Boo) dan nombor dua (Norman) DAP Johor tidak disenangi setiausaha agung itu.

JANGAN SEBAR FITNAH AMARAN @PDRMsia

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar hari ini mengingatkan masyarakat supaya tidak menyebar khabar angin di laman sosial yang boleh menimbulkan ancaman kepada negara.

Ismail berkata, masyarakat harus lebih bertanggungjawab serta memikirkan kesan negatif yang mungkin berlaku dengan penyebaran khabar angin yang tidak betul.

"Masyarakat seharusnya merujuk kepada pihak berkuasa untuk mendapatkan kesahihan sesuatu kejadian, bukan menyebar khabar angin di laman sosial seperti Facebook, Twitter atau blog," katanya.

SIAPAKAH YANG MEMPUNYAI BODY MANTOP DAN MELETOP NIE?

Korang cuba teka siapa didalam gambar nie?Tapi artis nie tengah meletop gila sekarang nie....

Amboi...pelakon sensasi yang dikhabarkan ada perbalahan dengan pereka bajunya baru-baru ini ada mengambil gambarnya sendiri sebelum dimuat naik. 

Telefom bimbitnya itu direndahkan sedikit maka yang terhasil adalah sekeping gambar dari paras mulut hinggalah ke paras punggung.

Entah sudut mana yang dia cuba tunjukkan pada peminatnya..mungkin dia nak tunjuk bajunya, mungkin nak tunjuk telefon bimbitnya atau mungkin….

Yang pasti, memang ‘melentik’ habis, hehehe

Wednesday, December 19

TAHNIAH GUAN ENG ROBOH TEMBOK KUBUR ISLAM DI PULAU PINANG....


Sekalung tahniah buat pemimpin Pas terutamanya di Pulau Pinang kerana berjaya menghapuskan kubur umat Islam tanpa sebarang demonstrasi.

Difahamkan Kubur umat islam telah termasuk dalam kawasan pembinaan syarikat swasta Guan Eng tak sampai sekaki dan tembok terpaksa diruntuhkan untuk mengembalikan tanah tersebut.

Apakah ini tidak Zalim?

Bagaimana kalau perkara yang sama kita buat kepada jerat Cina apa tindakan mereka?

Yang paling menariknya orang Melayu Pas dan PKR merestui kerja-kerja merobohkan tembok tanah perkuburan Islam walaupun terlebih tak sampai satu kaki.

GUAN ENG SELAR MEDIA SEMUANYA BODOH?


Tidak bertanggungjawab! Itu rumusan boleh ditujukan kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mendakwa media arus perdana memutar belit kenyataan seorang pemimpin parti itu mengenai bibit politik wang yang didakwa sudah bermula dalam DAP.

Tuduhannya kepada media itu mungkin bagi menutup isu berkenaan, malah Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga enggan mengakui wujud gejala sedemikian.

Sambil menuduh media tidak memahami isi perbahasan oleh perwakilan Selangor, Ng Suee Lim pada hari pertama Kongres Kebangsaan DAP Ke-16 itu, Guan Eng turut mensasarkan kemarahannya kepada Barisan Nasional (BN).


PAS SUDAH MAIN BELAKANG ANWAR.....?


PAS adalah sebuah parti politik. Sebab itu ia juga menggunakan kaedah “risikan” untuk mendapat maklumat. Hakikat semakin ramai bekas pegawai kanan polis kini bersedia menjadi ahli dan calon PAS dalam PRU akan datang boleh membayangkan dari mana sumber maklumat begini mungkin diperolehi.

PAS mungkin berasa masih terlalu awal untuk mendedahkannya. Cuma apa yang ia boleh lakukan ialah melengahkan dahulu komitmen untuk menobatkan Anwar sebagai calon bakal Perdana Menteri hingga dapat dipastikan diterima menjadi calon dan menang di kawasan yang beliau bertanding. 
 

Zairil Khir Johari Tak Pernah Sembahyang?

DUNIA sudah tahu bahawa dari 2 ‘Melayu’ yang dilantik menganggotai CEC, satu, Zairil Khir Johari Bin Abdullah sudah confirm bukan Melayu, sebaliknya hanya guna nama Melayu – kelebihan yang digunakan Lim Guan Eng untuk menipu orang Melayu dan pengundi kononnya DAP  tidak meminggirkan orang Melayu.

Sekarang, penulis ada berita yang baru diterima, Zairil Khir Johari bin Abdullah tidak pernah menunaikan solat 5 waktu sepanjang hidupnya, malah dia makan khinzir seperti biasa dan hidup seperti orang barat!!  

Khabarnya lagi, waktu rehat sembahyang Jumaat dihabiskan dalam sebuah restoran makan Cina di Georgetown bersama komrad-komrad DAPnya.

Maksudnya disitu (kalau berita di atas benar), Zairil Khir Johari Bin Abdullah, Melayu pun bukan, Islam pun bukan.  Dan inilah orang yang dilantik Guan Eng kononnya mewakili orang Melayu dalam CEC DAP.

Worst!!


TERKINI : KENYATAAN RASMI DARI TIM. KETUA POLIS KEDAH... @PDRMsia

Untuk makluman semua berikut adalah kenyataan Rasmi dari YDH SAC Dato Abdul Ghafar Bin Rajab mengenai situasi terkini dari Sungai Petani Kedah....

PERHATIAN :
PADA 18/12/2012 JAM 2330HRS YDHSAC DATO ABDUL GHAFFAR BIN RAJAB TIMBALAN KETUA POLIS KEDAH TELAH MENGADAKAN SIDANG AKHBAR DI IPD KUALA MUDA BAGI MEMPERBETULKAN BERITA PALSU BERKENAAN KEADAAN HURU HARA DI DAERAH KUALA MUDA , 

Tuesday, December 18

PERGADUHAN GENG INDIA, BIARKAN PIHAK BERKUASA JALANKAN TANGGUNGJAWAB MEREKA. BAWA BERTENANG!

Berikut adalah kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia Di Laman Facebook Rasmi PDRM..Harap bertenang dan tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteram Awam..

Maklumat SMS dan BBM yang telah dibesarkan sebelum ini adalah...

Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang , dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria Jaya.. apabila motosikal di bakar di depan masjid , seterusnya melarat ke Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah .. 

SAMAN AES DIKAJI SEMULA...TAHNIAH MAHFUS BEAN....

Lawak tahap gampang bila Mahfus dok mengaku dengan mengatakan bahawa penangguhan saman AES bakal dikaji semula.Riuh sekampung Mahfus nie...Tapi bukan Mahfus atau pun KASE punya kerja tapi sebaliknya PEMUDA UMNO yang telah menyerahkan Usul berkenaan tempoh hari pada DS Najib Razak...

Berikut Adalah MEMORANDUM yang telah diserahkan tempoh hari...Pada PAS,Mahfus Bean dan KASE tok sah dok perasaan baguih.....Cemuih dah MKP dengan nama YB yang tak tahu malu nie...

MENGGESA KERAJAAN MENANGUHKAN PELAKSANAAN AES DAN MEMBATALKAN SEMUA SAMAN AES.
 

JILAT TAPAK KAKI DEMI WANG.......

Watak peniaga karpet yang kaya raya bernama Deepak Jaikishan a/l Jaikishan Rewachand muncul sekali dengan berita gempar mengenai kes penjualan tanah membabitkan Ketua Wanita UMNO Selangor, Senator Raja Ropiah Raja Abdullah menjelang Perhimpunan Agung UMNO ke 66 baru-baru ini.

Secara ringkas peniaga bujang berusia 40 tahun itu mendakwa beliau bersetuju untuk membeli tiga bidang tanah pada tahun 2007 dengan nilai RM13 juta dengan jaminan bank RM72 juta untuk bon tanah dari Raja Ropiah, yang telah dianugerahkan perjanjian penswastaan RM100 juta untuk pembangunan sebuah pusat penyelidikan pertahanan yang dipanggil Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (PUSPAHANAS).

SAMPAI BILA PAS NAK JADI ANJING PADA DAP?

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pada Julai lalu pernah mengisytiharkan bahawa PAS merupakan parti yang paling kuat dalam pakatan pembangkang serta menjadi tulang belakang dan tonggak utama kepada Pakatan Rakyat (PR).

Sebulan kemudiannya, kenyataan Hadi itu disokong pula oleh Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali yang sekali lagi menekankan bahawa PAS kekal berperanan sebagai tulang belakang PR.

Monday, December 17

GUAN ENG MENANGIS KERANA HASRATNYA TAK TERCAPAI....

MKP duduk bersembang dengan rakan kedai kopi yang kebetulan berkerja di Pejabat Ketua Menteri Paling Celaka didalam Sejarah Pulau Pinang. Peristiwa pemilihan CC DAP sabtu lepas benar-benar menghantui LGE..Apa tidaknya LGE dihentam teruk oleh Pemimpin BN/UMNO kerana tiada calon melayu terpilih... 

DEY MACHA: PANDIKUTTY AKA ANWAR MENARI MABUK TODI.....


Datuk Seri Anwar Ibrahim masih berjoget lagi, kali ini di Tapah Perak sempena dengan Sambutan Deepavali pada 16 Disember. Program Sambutan Deepavali anjuran PKR Tapah itu di Taman Hijau, Tapah pada jam 7 hingga 10 malam. Apa nak jadi dengan Anwar nei nak sangat undi sampai menari macam tue sekali. Mungkin kerana aksi macam nie kot bas kena baling batu pasal Rakyat meluat tengok Anwar terkinja-kinja macam mabuk todi.....

CERMIN BAS PECAH PENCACAI STOR KUNYIT SALAHKAN UMNO...?


Kalau dah dasar gampang memang macam nie kerjanya...Apa saja malapetaka yang melanda bas JelajahMerdeka Pemuja Stor Kunyit nie pastinya ayat yang pertama kuar adalah ini kerja jahat UMNO...MKP pecaya minah yang kuarkan gambar nie kalau tak boleh berak pun salahkan UMNO...

Setakat ini tiada bukti yang disertakan oleh minah nie...Dari kaji selidik yang MKP buat Minah nie adalah janda betul atau tidak ianya berdasarkan tweetnya sendiri...Takkan kegagalan hidup sendiri nak salahkan UMNO...Apa punya kejadah nie semua...

HEBAT DENGAN ORANG BUNIAN PUN PAS CERAMAH...?

Nampak? Siapa tak nampak pendek umur. Jika berlaku fenomena ini tok-tok lebai Pas akan berkata orang bunian pun sudah jadi ahli Pas.

Memang hebat politik DAP. Sekali bentak sahaja PAS bersikap lembut dan luruh azam yang mendorong ia memperkenalkan undang-undang kecil MPKB berhubung interaksi jantina di Bandaraya Islam dua puluh tahun lalu. 

 
Paling penting sekarang, PAS sudah mendapat pengakuan DAP bahawa ia kini “pembela Islam” kerana telah memberikan banyak sumbangan pada aktiviti Islam di Pulau Pinang misalnya dan sentiasa bersedia untuk mempertahankan Islam dan pemimpin PAS. 
 

Sunday, December 16

VIDEO HANGIT: OPPA-GANGNAM ROKET STYLE PERLI DS ROSMAH MENARI TIANG.......?


DAP kononnya akan meletakkan seorang calon melayu mewakili parti itu di Pilihan Raya Umum akan datang. Calon tersebut adalah pegawai khas kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang bernama Zairil Khir Johari.  Adakah Zairil ini seorang Melayu? Layakkah dia dipanggil Melayu?

MAT SABU SOKONG LGE JADI PM KE-7 MALAYSIA....?


Dua pemimpin tertinggi PAS hari ini berdolak dalih dan enggan mengesahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon untuk jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali masing-masing memberi jawapan samar bila ditanya sama ada PAS berkongsi pendirian dengan DAP yang mahukan Anwar mengisi jawatan itu.

KEKASIH GELAP BARU MAT SABU...?


KOrang pecaya tak yang selalu pergi ke Medan ialah Mat Sabu.... Alah mat sabu komunis tue...Maklumlah yang nak berhibur kat sini dah tak boleh dan paling dekat dengan Malaysia adalah Medan Indonesia... Bukan cita Mat Sabu MKP nak habaq tapi cerita Julia Parez nie...

Saturday, December 15

KEPUTUSAN TERKINI : Pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP 2012


1 LIM KIT SIANG  1607

2 LIM GUAN ENG 1576

3 KARPAL SINGH 1411

4 CHONG CHIENG JEN 1211

5 LOKE SIEW FOOK (ANTHONY) 1202

6 WU HIM VEN (VINCENT) 1202

7 TAN KOK WAI 1199

8 GOBIND SINGH DEO 1197

9 PUA KIAM WEE (TONY) 1162

10 TENG CHANG KHIM 1152

11 FONG KUI LUN 1137

12 NGA KOR MING 1075

13 CHONG ENG 1006

14 CHOW KON YEOW 986

15 LIEW CHIN TONG 984

16 M. KULA 984

17 BOO CHENG HAU 958

18 KOK SUH SIM (TERESA) 925

19 TEO NIE CHING 903

20 NGEH KOO HAM 824

Kebanyakkan Adalah Chinese Look tapi DAP dok canang  multiracial ....Padan muka Melayu 6 ekor yang bertanding tue...DAP takkan bagi pada Melayu jadi ahli Jawatankuasa Punya...Nasib baik DAP Penang ada jugak yang menang......

6 orang calon melayu iaitu Naib Pengerusi DAP Johor, Ahmad Ton; Senator Ariffin S.M. Omar; Timbalan Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji; anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang, Zulkifli Mohd. Noor; Roseli Abdul Ghani yang akan diletakkan sebagai calon di Negeri Sembilan pada PRU ke-13; Pengerusi DAP Cawangan Desa Manjung, Solaiman Op Syed Ibrahim dan Harun Ahmad.Kesemuanya kalah teruk dan amat memalukan...


LGE MAHU JADI PM MALAYSIA BILA MINTA SEDEKAH KERUSI DARI PKR/PAS


Tuntutan kerusi tambahan iaitu sebanyak tiga kerusi parlimen dan 10 kerusi DUN untuk Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang daripada DAP membuktikan parti itu tamak kuasa.
Tuntutan itu tidak lain dan tidak bukan adalah demi mengukuhkan parti dominasi Cina itu dalam Pakatan Rakyat sekaligus mahu mengangkat pimpinan tertinggi mereka sebagai Perdana Menteri kelak.

@NajibRazak BAKAL MENYERAHKAN KUASA SECARA TIDAK AMAN...


DAP Cakap tak serupa bikin,dulu SPR mahu laksanakan pengunaan Dakwat kekal pada pada PRU-12 dihalang dan bermacam dakwaan dibuat...Tapi hari nie umpama meludah kelangit dan kena batang hidung sendiri...Pada pemilihan DAP yang berlangsung sebentar tadi mengunakkan dakwat kekal....

DAP hari ini melancarkan 'countdown'  100 hari ke Putrajaya dan menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai tidak rela untuk menyerahkan kuasa  selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13.

Ketika menyampaikan ucaptama di Kongres DAP di sini, Setiausaha Agung parti Lim Guan Eng melontar pelbagai dakwaan terhadap Barisan Nasional (BN), namun yang paling mengejutkan ialah tuduhan yang membayangkan Najib tidak akan menyerahkan kuasa secara aman. 
 

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive