gaza

Wednesday, January 9

#KL112 STADIUM DAH DAPAT TAPI CUKUP KE SEJUTA LEMBU NAK MASUK.....?


Mat Sabu mungkin bakal dilanggar kali kedua pada bulan depan ekoran Mat Sabu dinobatkan sebagai “Pengarah Himpunan Huru-Hara Pakatan Haram” yang bakal berlangsung pada 12 januari 2013..

Program Himpunan 1 Juta Rakyat yang dikatakan akan berlangsung di Stadium Merdeka pada 12 Januari ini.

Katanya, sekretariat yag diketuainya itu “berniat baik” dan “mendengar kata” Perdana Menteri yang sebelum ini menyarankan agar mana-mana pihak untuk menggunakan stadium sebagai lokasi berhimpun menyatakan apa-apa tuntutan kepada kerajaan.

“Kita mohon (adakan perhimpunan) dibuat di  Stadium Merdeka kerana itulah cadangan Perdana Menteri  yang kita sayangi,” – Mat Sabu, Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor, 20 Dis 2012.

“Sayangi”? Mat Sabu sayang pada Datuk Seri Najib Tun Razak? Apakah “sayang” Mat Sabu itu ikhlas atau dia sengaja hendak menyakitkan hati? Rasanya dia tidak ikhlas sebab boleh dikatakan tiap-tiap hari dia hentam Perdana Menteri, bukan?

Tak mengapalah. Memang dasar sebuah parti “Islam” untuk bersifat tidak ikhlas, mungkin. Mungkin PAS sudah mengasuh peribadi Timbalan Presidennya untuk mengamalkan sifat mazmumah itu. PAS memang terkenal dengan sifat itu…

Keduanya, mengapa Pakatan Haram dan NGO-NGO yang merelakan pertubuhan mereka “dikeldaikan” itu memilih Stadium Merdeka sebagai lokasi mereka berhimpun?


Desakkan Mat sabu Telah dipenuhi untuk berhimpun secara aman..Sebagaimana maklum, setelah diubahsuai pada tahun 2007, Stadium Merdeka hanya mampu memuatkan seramai 20,000 hingga 30,000 orang sahaja pada satu masa.

Jadi, cuba kita bayangkan bagaimana Pakatan Haram akan memuatkan seramai 1 juta orang di stadium berkenaan dalam satu tarikh pada 12 Januari 2013 ini?

Apakah dia tidak tahu mengira atau mengkaji secara logik matematik untuk memuatkan jumlah yang sangat besar di dalam satu stadium yang langsung tidak mampu mencapai kapasiti penyertaan yang dihajati?

Dalam erti kata lain, Mat Sabu memerlukan 50 buah Stadium Merdeka untuk memuatkan seramai 1 juta “lembu-lembu”nya pada tarikh yang dia umumkan itu!

Jelaslah bahawa pemilihan Stadium Merdeka itu tidak tepat sama sekali bagi himpunan yang dirancang oleh Pakatan Haram. Jadi, mengapa mereka memilih stadium itu juga? Mungkinkah Pakatan Haram mahu meruntuhkan stadium yang menjadi saksi sejarah kemerdekaan negara itu?


LAPORAN POLIS TERHADAP UGUTAN NGAH KEPADA BLOGGER PISAU.NET


Satu laporan POLIS di IPK Ipoh kira- kira jam 4.30 petang terhadap posting di facebook Adun Pantai Remis Nga yang menggunakan bahasa Cina seolah-olah ditujukan kepada samseng Cina yang disedari oleh pelapornya Saudara  Amir Izwan Abdul Razak dan Saudara Salim yang juga merupakan pengguna Facebook yang menyedari posting dalam FB pemimin Dap ini  pada 9hb Januari, jam 11.00 pagi tadi 

Menurut kedua-dua pelapor tersebut beliau mendapatkan khidmat seorang rakan untuk mengetahui apakah sebenarnya yang dimaksudkan bila ayat tersebut didakwa tidak boleh dialih bahasa (Transfer) dengan Alat terjemahan di internet yang sedia ada, melihat pada kesulitan untuk menterjemahkan dan memahami ayat yang terkandung dalam catatan FB Ngah tersebut beliau merasakan sebagai ayat-ayat   yang digunakan boleh mengancam serta membahayakan blogger Pisau.net

Beliau juga merasakan ayat berkenaan menjadikan blogger pisau.net sebagai buruan yang boleh membahayakan keselamatan beliau serta keluarganya, merasakan kesedaran ini beliau membuat Laporan Polis agar kenyataan yang berbaur ancaman yang dinyatakan oleh YB Nga dilaman FB nya disiasat oleh pihak POLIS.

BACA JUGAK SINI KLIK KLIK


DAP BALUN 30JUTA....?KORANG OFFER 1RIBU UNTUK DEDAHKAN INDENTITI.......? @ngakorming


DAP nie punya mangkok hanyun sampai nak offer untuk mencari indentiti blogger hanya Seribu....Korang boleh gie mampus dengan duit korang...Takkan hanya seribu maruah blogger...biar putih tulang jangan putih mata der.....


Wang ringgit tak dapat ditukar maruah diri...Walaupun sebanyak mana habuan yang dijanjikan MKP rasa sampai kesudah DAP tidak dapat mencari indentiti blogger tersebut...
Kepimpinan DAP menawarkan RM1,000 kepada mana-mana individu yang dapat memberi maklumat untuk mengesan pengendali laman blog pisau.net.

Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming berkata, pihaknya kini sedang menjejaki pengendali blog berkenaan bagi menyerahkan writ saman berhubung artikel yang dikeluarkan laman blog berkenaan.

"Orang yang fitnah berdosa besar. Perbuatan baling batu sembunyi tangan merupakan perbuatan yang keji dan bersifat pengecut.

"Saya di sini memberi masa 24 jam kepada pisau.net untuk tampil. Jangan berselindung di belakang nama samaran yang palsu," katanya melalui satu kenyataan kepada Sinar Harian, hari ini.

Kor Ming berkata, tindakan menyembunyikan diri itu hanya membuktikan semua tuduhan terhadap Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan beliau adalah bohong. 
Menurutnya, tindakan saman itu dibuat terhadap mereka yang tidak bertanggungjawab memfitnah mereka berdua kononnya mendapat tanah di Kelantan sebagai habuan politik.

MELOYAKINI MEMANG NAK CARI PASAL DENGAN POLIS.....


Maloyakini mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak akan memohon untuk mendapatkan pas wartawan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa itu. 

Ketua Pengarangnya, Fathi Aris Omar berkata permintaan pihak polis itu - yang dilihat bertujuan untuk membezakan petugas media daripada perserta perhimpunan itu - tidak akan membantu polis dalam tugas mereka dalam mengendalikan sesuatu perhimpunan aman. 

Ini jelas menunjukkan bahawa Maloyakini ingkar dengan arahan polis yang mana meminta para wartawan atau penulis laman sosial menggunakan pas sementara tersebut supaya lebih dikenali. 

Dalam himpunan BERSIH yang lepas, Malaysiakini melaporkan bahawa seorang dari wartawan mereka telah dipukul dan kad memori kamera dirampas. 

Nampaknya ketua pengarang Maloyakini lebih mementingkan berita dari wartawan, tujuan polis memberikan pas sementara tersebut adalah untuk membezakan diantara wakil media dan peserta himpunan, kerana terdapat sesetengah wartawan tidak memakai pas wartawan semasa membuat liputan. 

Tapi sekurang kurangnya pihak polis sudah berusaha untuk melakukan yang terbaik, jika ada yang ingkar itu bermakna sengaja mencari penyakit sendiri, dan jangan salahkan mana mana pihak pulak lepas tu. 

Tuesday, January 8

MAT SABUN NIE KETURUNAN APA EK?


Bishop Katholik, Dr. Paul Tan Chee Ing lega dengan kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu bahawa parti Islam itu kekal dengan pendirian menyokong penggunaan kalimah Allah bagi bukan Islam seperti diputuskan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 2010. 

Beliau berkata, kenyataan Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang menjelaskan kalimah Allah hanya untuk orang Islam amat memeranjatkan dan bertentangan dengan kesepakatan dicapai pakatan pembangkang berhubung perkara itu tiga tahun lalu. 

 "Jaminan Mohamad Sabu bahawa pendirian yang dibuat tiga tahun lalu masih kekal adalah satu kelegaan yang besar.

 Ketua Gereja Katholik di Melaka dan Johor itu berkata, penganut Kristian di Semenanjung Malaysia merasakan pendirian Pas terhadap penggunaan kalimah Allah adalah satu langkah penting kepada mencari penyelesaian terhadap kontroversi yang timbul. 

 "Pada saya, komunikasi di dalam Pas mungkin tidak sampai dan Ketua Penerangannya telah terkeliru," katanya.

Kenyataan Mohamad itu bertentangan dengan pendirian Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali;

Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Rani Osman sebelum ini yang menjelaskan kalimah Allah hanya untuk orang Islam.

Mereka bertiga sepakat bahawa terjemahan God dalam kitab Bible untuk penganut Kristian harus digantikan dengan 'Tuhan' dan bukan 'Allah' sebagaimana dituntut Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika menyampaikan perutusan Krismas baru-baru ini.

KLIP VIDEO CHINADOLL BERSAMA MANSOR PULAK DAH.....


MKP ingat dulu anwar saja juara didalam bab nie....Rupanya ada lagi pulak hero Malaya baru... Memanglah Pakatan Harami Rakyat nie memang tak boleh dipisahkan dengan skandal seks...Sebab tue lah yang dok menyebarkan video tue pulak Blogger UMNO...

Peduli lah lepas nie Anak Sungai Celaka nak kata apa kat MKP....Kalau pemimpin hampa tak ada skandal takkan Blogger UMNO nak sebarkan..Lepas tue lebel macam-macam...Pasal apa hampa tak pi persoalkan pelaku yang membuat onar sampai video tue boleh kuar...Umpama Mansor yang sedap mengentot orang lain kena getahnya...

Memanglah tugas Blogger pencacai nie membela Boss walaupun dah kantoi dan ada bukti yang nyata...Siap boleh bagitau besi tak boleh jadi saksi...Woiii Celaka pi sembang dengan dinding lagi baguih la cemuaih dah MKP dengaq....depa nie klu tak bela angkat najis pemimpin PKR macam mana nak cekau riban-riban bebulan...

Mansor Othman tiba-tiba dapat title ini apabila banyak isu yang berkait dengan dirinya. Cocky, Arrogant tu dah basi. Benda lama. Di kalangan orang DAP dan PKR Pulau Pinang, heboh dengan klip video 28 saat Mansor dalam keadaan mengghairahkan dengan seorang gadis Cina. 

Gadis Cina itu pula katanya penyokong kuat DAP. Handal juga Mansor Othman ini. Khabarnya, beberapa orang peniaga telefon bimbit di PP pun dah ada video 28 saat itu. Tinggal tunggu disebarkan sahaja.

Khabarnya, Anwar sendiri sudah melihat klip 28 saat tersebut. Anwar dikatakan sudah menerima hakikat bahawa MANSOR juga sudah berpenyakit – sama seperti dirinya. Tapi, Mansor bukan Anwar. Mansor tak boleh carry title MAKSUM. Anwar seorang sahaja yang boleh carry title tersebut. Orang lain tak boleh.

Klip 28 saat inilah yang menjadikan Mansor sebagai MVP di dalam PKR Pulau Pinang. Nyata, Mansor sendiri sudah tak mampu nak mengelak. Rupa-rupanya, KUASA ini membuatkan ramai orang alpa. Mansor pun begitu.

DAP sudah memberikan kata putus, MANSOR is OUT for the next election. Kalau PKR nak letak sekalipun, DAP akan MUFARAKAH daripada membantu Mansor. Sudah jelas. Cocky, arrogant yang dinyatakan Mansor membuatkan DAP terluka. Makan dalam.

Mansor sudah perlu mencipta jalan politik baru. Tidak ada jalan untuknya di dalam Pakatan Rakyat. Jalan mati.

Video klip 28 saat Mansor Othman sudah menyebabkan dia bersara awal daripada politik. Niat nak menguburkan politik BN di PP sudah semakin kabur. PKR tidak bersatu hati. Mansor sudah jadi liabiliti.

Yang paling takut dengan video 28 saat ini adalah Guan Eng. Kalau terkeluar dalam masa terdekat ini – END OF THE ROAD. Dengan Cocky Guan Eng sekali ranap.


UMNO BALING CAT PADA MPV KUMPULAN ROYALTI........?


MKP ingat depa nie hebat dan ada pengaruh yang sangat besar didalam menuntut royalti.Tapi Hampeh dengan teknik dan propaganda murahan.Kalau nak salahkan orang lain bab nie depa memang pandai dan boleh kata perbuatan ini hanya syok sendiri dan menarik perhatian..Maklumlah dah dekat dua minggu tak dapat sambutan...

Tapi sebelum tue kita layan apa yang puak royalti nie mencari publisiti murahan semasa perhimpunan Agong UMNO tahun lepas...Kebetulan masa kejadian MKP ada kat situ...Boleh nampak bila kami sampai muka puak Royalti nie dah jadi macam assam kedut dah...


Mulanya Puak Haprak Royalti nie sangka Pemuda akan Balun/pukul  depa tapi sangkaan mereka merosot sebaliknya secara halus dan pedih dihalau macam budak tadika hingga keluar dari PWTC.Siap bagi laluan VIP lagi....Kesian...

Nasib baik video nie tak tunjuk muka MKP masa serbu mula kalau tak kena cam dengan Puak Harami Royalti nie...HUHUHU...

Sikap tolenransi Arman Azha siap peluk lagi mamat tue..KOrang puak Harami boleh buat macam nie..

Oh maaf ... ada puak percaya dengan simbah simbah cat merah pada kenderaan sendiri boleh dapat puak bengong percaya.

Kereta WQQ 7537 itu adalah kepunyaan Nazri Deraman yang merupakan Presiden Royalti Minyak. Difatar bawah nama Noble Residence Sdn Bhd dan merupakan kenderaan syarikat yang beralamat di Suite 12A 03-05 Level 12A Plaza Permata,Jln Tun Razak 55400 Kuala Lumpur.

MKP Ayat Sempoi : Kantoi tahap lantoi dah korang nie.....MKP tunggu korang kat satdium merdeka nanti ek?


DEY MACHA!!! APA LAGI MAU TIPU SAMA RAKYAT.........?


Perghhhh... Hebatkan!!! gaya ala Sivaji The Boss,Tapi ada jugak yang terpedaya dengan rupa dan gaya...Drama politik anwar nie memang hebat dan pandai menipu dengan kata-kata yang nista...Ramai yang telah terpedaya dengan Drama Anwar nie...Bukan gaya gampang ala filem tamil yang MKP nak ceritakan tapi kisah penipuan terbaru menafikan penglibatan Blog SuaraPakatanRakyat yang terang-terang sah milik Pakatan Harami tapi bila dah kantoi tak mengaku pulak....Video nie menceritakan segala-galanya..


Video ini pulak pembohongan Anwar yang sah dan nyata penipu...


Dan artikel dibawah nie ulasan panjang lebar mengenai pembohongan Anwar...

Salah satu aspek ego peribadi yang suka dipamerkan oleh Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim ialah sifat menunjukkan-nunjuknya mengenai ekonomi.

Kononnya selama lapan tahun memegang jawatan Menteri Kewangan, ekonomi dan kedudukan kewangan negara telah melonjak maju di bawah kelolaan beliau.

Namun ramai penyokong PKR telah tertipu dengan retorik kosong Anwar dan putar belitnya untuk meletakkan dirinya sebagai penyelamat ekonomi negara.

Hasil kekuatan dan kemajuan ekonomi yanbg dicapai semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan bukan disebabkan oleh beliau tetapi asas kukuh yang telah dibina oleh penjawat sebelumnya iaiitu Tun Daim Zainuddin dan sudah tentunya mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mahathir yang menjadi arkitek kepada kecemerlangan pencapaian ekonomi negara di bawah pentadbirannya.

Malah Dr Mahathir pernah mengeluarkan kenyataan bahawa Anwar tidak pandai mengurus ekonomi negara dan tidak pula faham asas-asas ekonomi dan kewangan kerana beliau hanya berlatarbelakangkan pengajian Melayu dari Universiti Malaya.

Tetapi satu hal yang menyerlah semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan ialah kelicikan beliau menjalin hubungan akrab dengan tokoh-tokoh Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF).

Hasil 'public relations exercise' atau pengurusan penjenamaan imej yang mahal, Anwar dinobatkan sebagai Menteri Kewangan terbaik dunia tidak lama sebelum beliau dipecat daripada Kabinet.

Melihat bagaimana beliau menangani krisis serangan matawang negara pada 1998 sudah cukup menyakinkan rakyat bahawa Anwar hanya jurucakap atau tukang sorak IMF.

Ini kerana Anwar melaksanakan inisiatif pakej penyelamat IMF yang bukan sahaja menjahanamkan ekonomi tetapi telah mengsengsarakan rakyat dengan begitu teruk sekali.

Kini Anwar dengan segala 'kepandaian'nya sebagai bekas Menteri Kewangan menasihat kerajaan pula mengenai masalah turun naik harga pasaran dunia komoditi getah dan minyak sawit.

Fenomena turun naik harga mana-mana komoditi dunia adalah perkara biasa; sekiranya harga terus naik maka akan wujud keadaan belon yang akan meletup bila sampai ketahap maksima dan jika harga terus menurun maka industri peladangan yang bergantung kepada komoditi seperti getah dan kelapa sawit sudah lama berkubur.

Anwar mencadangkan agar Tabung Kebajikan Komoditi Negara ditubuhkan dengan suntikan asas dari kerajaan sebanyak RM100 juta setahun.

Kononnya tabung ini bagi membantu keluarga-keluarga peneroka ladang kelapa sawit dan pengusaha ladang getah sekiranya harga kedua-dua komoditi tersebut jatuh di pasaran global.

Bukan setakat RM100 juta malah kerajaan selama ini telah menyuntik berbilion ringgit untuk memastikan sektor peladangan getah dan kelapa sawit sentiasa berdaya saing di peringkat antarabangsa.

Kerajaan telah mewujudkan pelbagai agensi untuk menyelenggara kedua-dua sektor peladangan itu terutamanya agensi penyelidikan seperti PORIM bagi industri kelapa sawit dan RRI bagi industri getah.

Disebabkan visi dan pandangan jauh kerajaan yang meletakkan kegiatan penyelidikan dan pembangunan sebagai antara agenda terpenting, maka industri kelapa sawit telah mendominasi pasaran global berdekad-dekad lamanya sebagai pemain utama dunia.

Hanya sekarang Indonesia muncul sebagai pengeluar utama dunia, tidak bermakna kualiti minyak sawit mentah yang dihasilkan adalah terbaik juga.

Ketika Indonesia jauh ketinggalan ke belakang dalam industri kelapa sawit, Malaysia telah membina 'palm oil refinery' atau kilang penapisan minyak sawit mentah kepada produk minyak masak dan pelbagai produk sampingan lain.

Indonesia hanya mula membina 'palm oil refinery' sejak 2 - 3 tahun kebelakangan ini sahaja kerana berpuluh-puluh tahun negara itu hanya mampu mengeluarkan minyak sawit mentah (CPO) sahaja dan tidak mempunyai teknologi yang tinggi untuk menghasilkan produk minyak kelapa sawit yang berkualiti tinggi seperti Malaysia.

Olerh kerana Indonesia mempunyai keluasan tanah dan wilayah yang puluhan kali lebih besar daripada Malaysia, sudah tentu kawasan ladang kelapa sawitnya juga mampu mengatasi negara ini tetapi dari segi mutu tinggi pengeluarann yang menjadi buruan pasaran pengguna global.

Disebabkan Indonesia sebagai pengeluar terbesar maka negara itu boleh menjadi faktor penting dalam penentuan harga dan perkara ini adalah salah satu bentuk persaingan.

Apa yang penting, Malaysia dan Indonesia telah mewujudkan mekanisma kerjasama bagi menstabilkan harga komoditi itu atas prinsip menang-menang.

Mungkin Anwar tidak membaca laporan agensi berita Reuters yang menyatakan kedua-dua negara akan menubuhkan badan bersama bagi melaksana langkah-langkah menstabilkan harga melalui kaedah pengurangan stok dan kawalan bekalan supaya tidak ada lambakan dalam pasaran dunia.

Agak geli hati bekas Menteri Kewangan ini apabila portal berita Malaysiakini melaporkan Anwar mengatakan Malaysia adalah anggota OPEC walhal hakikatnya negara sememangnya negara pengeluar tetapi bukan menjadi anggota OPEC seperti mana Indonesia.

Bagaimana hendak urus ekonomi negara apabila tidak tahu fakta bahawa Malaysia tidak pernah menjadi ahli kumpulan pengeluar minyak dunia OPEC?

Cadangan Anwar mengangkat sahabat baiknya, Abdul Khalid Ibrahim yang pernah menerajui konglomerat peladangan Guthrie Berhad untuk merangka langkah-langkah penyelesaian kepada masalah penurunan harga minyak sawit mentah adalah lawak jenaka yang lebih hebat.

Rakyat sudah pasti tahu bahawa semasa Khalid menjadi Presiden/Ketua Pegawai Eksekutif Guthrie beliau telah menyebabkan kumpulan peladangan itu kerugian lebih satu bilion ringgit dalam urusan pembelian lebih 300,000 ekar tanah di Sumatera, Indonesia untuk tujuan penanaman pokok kelapa sawit.

Kononnya pakar rujukan ekonomi Anwar ini sungguh bijak dalam merancang pulangan tinggi kepada Guthrie dengan membuka ladang di Indonesia tetapi akhirnya ditipu dalam urusan pembelian tanah tersebut.

Tanah yang dipajak rupa-rupanya tidak sesuai sekali untuk tanaman pokok kelapa sawit kerana tahap asid yang tinggi dan akhirnya pelaburan ratusan juta Guthrie hangus begitu sahaja.

Bagaimana hendak menyelesaikan isu turun naik harga minyak sawit dunia apabila pasal tanah pun boleh kena tipu?

Inilah 'tokoh ekonomi hebat' yang disanjung tinggi oleh Anwar sehingga Khalid sendiri menjadi lebih hebat daripada Anwar apabila melantik bekas Timbalan Perdana Menteri sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor bergaji RM1 sahaja.

Apabila bergaji RM1 maka kualiti pemikiran dan buah fikiran untuk memajukan ekonomi Selangor juga bertahap 3 keping goreng pisang!

@ustazfathulbari MOHON PENCERAHAN TENTANG RASUL DAHRI


MKP baru layari website Ulama Muda UMNO dan mendapati nama Ust. Rasul Dahri  telah dilantik sebagai Ahli Majlis Syura.Dari pengamatan MKP Ustaz Rasul Dahri pernah dilabel sesat oleh JAKIM dan buku-bukunya telah diharamkan oleh pihak JAKIM pada tahun 2003. 



MKP tidak berniat mahu memperlekehkan atau mahu mengaibkan sesiapa tapi sekadar inginkan penjelasan dari Ustaz Fathul sendiri.

Adakah Individu yang sama telah dilantik menjadi ahli syura ILMU? Mungkin MKP silap dan ada pelanduk dua serupa?

ILMU adalah satu nama yang menjadi rujukan MKP berkenaan Agama dan isu berkenaan Islam...



Telefon Pintar Anda Bakal Mempunyai Kebolehan Mengenali Bau Dan Rasa


Sebelum ini, pihak IBM telah membuat ramalan yang mana dalam tempoh lima tahun kita akan mempunyai peranti yang akan mempunyai pelbagai deria, dan kini, salah satu syarikat, Adamant Technologies kelihatan membawakan sebuah cip khas untuknya.

Daripada apa yang dikongsikan pembangunnya, mereka bakal hadir dengan sebuah cip khas dalam setahun dua lagi, yang akan membolehkan peranti pintar untuk mengenal pelbagai rasa dan bau, serta menyimpan ia dalam bentuk digital. Menurut pembangunnya, melaluinya ia akan membolehkan pengguna membuat pelbagai perkara, termasuk memperluaskannya untuk menguji tahap gula dalam darah, serta mengetahui tahap alkohol dan sebagainya.

Selain daripada cip khas untuk telefon pintar, Adamant Technologies juga dikatakan akan hadir dengan sebuah peranti tambahan untuk iPhone, yang boleh digunakan untuk tujuan yang sama.

MKP Ayat Sempoi : Benda yang terbaik selalunya harganya pun sempoilah,Paling kurang pun 2-3ribu der....

PECAH KEPALA KENA BANTAI............SALAH SIAPA....?


Pecah kepala kena botol kaca beb...Kalau benda macam nie terjadi pada saudara/ayah atau sesiapa sahaja terdekat dengan korang.. Apakah tindakkan yang korang ambil? Mesti nak balas dendam.....!!! Tapi itulah hakikat yang telah terjadi pada tahun lepas...Pastinya benda macam nie akan berulang.....

Nampaknya, politik pembangkang ini benar-benar jenis politik hampas iaitu berhimpun ke sana ke mari, bercakap tak henti-henti tanpa membawa hasil apa-apa selain dari menyemarakkan kebencian, semangat perkauman dan perpecahan di kalangan masyarakat. Ia juga mengganggu rutin harian orang ramai dengan menghalang lalulintas, selain memberi gambaran negatif sekali gus membawa risiko buruk kepada ekonomi negara.

Maka tidak hairanlah apabila sokongan terhadap pembangkang semakin hari semakin berkurangan kerana rakyat di kawasan dan negeri yang diwakili mereka merasa tidak puas hati dan sangsi apabila kawasan sendiri tidak terjaga.

Walaupun kewujudan pihak pembangkang dalam sesebuah negara demokrasi sepatutnya membawa kebaikan kepada rakyat, tetapi pembangkang Malaysia nampaknya hanya membawa kemusnahan. Malah mereka langsung tidak berguna, sepanjang masa menyemak dan menghabiskan wang negara semata-mata. Tidak cukup dengan gaji dan elaun buta, beberapa wakil rakyat mereka juga menjadi kaya secara tiba-tiba sejurus selepas menang pilihanraya iaitu dalam masa beberapa bulan sahaja.

Lebih buruk lagi apabila mereka juga meminta derma dari rakyat untuk membiayai politik gila mereka sedangkan mereka terbukti menerima dana asing melalui berbagai-bagai NGO yang bekerja untuk mereka.

Adalah difahamkan bahawa Himpunan 12 Januari ini adalah bertitik tolak dari kegagalan BERSIH sebelum ini. Memandangkan nama BERSIH telah pun kotor dan memalukan, maka pembangkang memilih nama lain untuk meneruskan agenda mereka untuk menghuru-harakan negara.

Walaupun mereka menyatakan akan mengadakannya di dalam stadium namun kita tidak harus mengenepikan kemungkinan mereka menggunakan Modus Operandi yang sama dengan semua himpunan sebelum ini iaitu berarak dari jalanraya ke stadium dan bukannya terus berhimpun di dalam stadium.

Kita sedia maklum bahawa bagi mendapatkan impak yang diinginkan, pembangkang perlu mencipta drama, dan drama tidak akan tercipta jika hanya berhimpun dan berucap di stadium kerana itu adalah terlalu biasa, malah menjadi rutin hidup mereka yang tidak membawa faedah kepada sesiapa.

Justeru, tidak mustahil pembangkang akan mengadakan drama seram ganas sama sepertimana yang berlaku dalam BERSIH 3.0. Bagaimanapun, ini hanyalah cadangan atau perancangan pemimpin PR.

Dari perkembangan semasa, nampaknya cadangan dan perancangan ini agak sukar direalisasikan. Ini kerana terdapat berbagai masalah dalaman yang melanda setiap satu dari parti-parti sekutu PR yang berpunca dari isu-isu semasa yang berbangkit dari tindakan dan kenyataan pemimpin-pemimipin PR sendiri. Akibatnya, kelihatan semangat untuk berhimpun kali ini begitu hambar sekali di kalangan penyokong ketiga-tiga parti.

Hari ini, laungan BN zalim, UMNO rasis, kerajaan tidak telus, mahkamah tidak adil sudah tidak laku lagi. Segala puji-pujian ke hadhrat Allah SWT yang memenangkan PR di beberapa negeri dalam PRU yang lalu yang telah membolehkan rakyat melihat siapa sebenarnya yang zalim, rasis, tidak telus dan tidak adil selama ini.

Setelah menang maka terbarailah sudah bahawa PAS yang memecahbelahkan ummah dan enggan bertanggungjawab pula ke atas tindakan penyokong mereka yang mengkafirkan sanak saudara, malah ibu bapa sendiri. Terserlah sudah bahawa DAPlah yang rasis sehingga tidak sanggup meletakkan Melayu bagi mewakili orang Melayu di dalam partinya. DAP juga tidak telus, korup dan bodoh kerana tidak mampu mengira undi yang beberapa ribu sahaja. PKR pula tidak perlulah diceritakan lagi kerana parti itu sudah lama telanjang bulat menampakkan segala panau, kurap dan cacat celanya, sepertimana Anwar di dalam video dengan China-dollnya.

Himpunan Kebangkitan Rakyat adalah tidak lebih dari kemuncak usaha PR untuk menghancurkan Malaysia. Oleh itu, rakyat Malaysia wajar menjauhkan diri dari terlibat dengan Himpunan ini, demi kejahteraan negara dan juga keselamatan diri sendiri. Belajarlah dari kesilapan negara-negara yang telah melalui ‘kebangkitan’ seperti ini, di mana kini setelah berjaya menggulingkan kepimpinan lama atas alasan tiada kebebasan bersuara, mereka kini ada yang disumbat ke penjara hanya kerana mengkritik kepimpinan baru. Sudah elok hidup di selesa, kenapa ingin merasai sengsara?


Monday, January 7

BLOGGER MELETOP PENANG KENA SAMAN.....


Blogger pro Umno, Dr Norvandri Hasan Basri atau dikenali juga Dr MiM hari ini memohon maaf secara terbuka kepada anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad ekoran dakwaan beliau kepada AJK PAS Pusat itu.

Permohonan maaf ekoran dakwaan Khalid adalah Bishop itu akan diletakkan dalam blog beliau novandri.blogspot.com dan Harakahdaily.net hari ini.

Dr Novandri juga bersetuju membayar sejumlah wang ganti rugi yang tidak disebutkan.Penyelesaian luar mahkamah ini dinyatakan di depan hakim mahkamah Pulau Pinang hari ini.

ROKOK JENAMA DS ROSMAH PULAK DIJAJA.......


Sampai tahap macam nie punya sok ada!!!!Apa punya haprak macai-macai pembangkang kering idea nak burukkan nama DS Rosmah...Takkan tahap budak tadika punya cywar korang nak main der...Nama pun blogger dan Cyber macai ini kesian ek!!!! Apahal korang dah tak boleh lawan dengan fakta atau benda lain. Selain mengharapkan Rafizi lembu aje yang nak jadi hero, Tapi akhirnya kena jugak bola tanggung yang telah diberi oleh Deepak....

BODOHNYA @CheguBard TAK BOLEH DIAJAR.....?


Sikap bodoh aka bangang tak cukup akal memang macam nie rupanya.Nak back-up atau nak jadi tukang angkat najib DAP pun agak-agaklah takkan sampai perasaan amarah dah jadi sewel tak tentu pasal...

Wahai Chegu Bard MKP kesian pada anak murid yang telah diajar...Kalau guru dah kureng cerdik anak murid lagilah kurang ajar jadinya...Kesian dekat SAMM selama ini menjadi budak kurang akal pasal dok ikut Chegu Bard..

OSTAD MC DONALD TAK FAHAM JIHAD.....?


MKP tak mahu ulas bebanyak tapi korang nikmati penjelasan dari video dibawah ini....




ORANG PANTAI TIMUR TOLONG BACA AMARAN NIE....


Mulai semalam pusat ramalan cuaca meramalkan Sonamu akan turun ke selatan laut China Selatan apabila ia sudah hampir dengan Malaysia. Walaupun Sonamu dijangka tidak akan menjejaki tanah air kita, Sonamu tetap akan membawa hujan lebat kerana sekarang ini ia bergerak dalam kelajuan 60-100km/h .

Sunday, January 6

TOKONG LGE HINA KAUM INDIA PULAU PINANG....


Kenapa dua perayaan utama masyarakat India di Malaysia sambutan Ponggal dan Thaipusam tidak dimasukkan dalam kalendar peristiwa penting kerajaan Pulau Pinang pimpinan DAP?

Itu tanda tanya yang dibangkitkan oleh Pemuda MIC negeri itu selepas menyedari tiada dua sambutan penting itu dalam kalender 'visit Penang'.

HADI AWANG MAI SINI SAT NAK HABAQ....


Mutakhir ini, rakyat sedang disajikan dengan pelbagai sandiwara politik pembangkang yang ternyata memualkan. Atas cita-cita besar mahu menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO, maka tidak hairanlah kenapa pembangkang khususnya PAS, DAP dan PKR serta puak-puak yang bersimpati dengannya terus menaburkan dakyah dan fatwa songsang. 


GEMPAR : HIMPUNAN KEBANGKTAN MONYET #KL112


Tahun baru 2013 ni ada lah bintang ular menurut kepercayaan bangsa tionghua tetapi AWAS berok berok ni akan berkinja semula di bandar utama di malaysia , mereka akan di beri mandat untuk merosak kan harta benda awam, jilat dan berguling guling di jln raya mcm batu geleng , tak lupa kalau boleh mereka akan menyalak juga dari itu amat lah penting bagi semua rakyat malaysia hindari berok berok ni sebab kelakuan mereka amat lah ganas ber beza dari berok yg berada dlm hutan wooooooooot datang pakai helmet

Monyet-monyet BERSHIT ini masih belum ditangkap dan mungkin membaling kepala anda dengan batu..

Saturday, January 5

DAP DAH BERPECAH TEAM KARPAL DAN TEAM LGE...


DAPig sudah ada dua kem....Satu yang menyokong Tokong Crocky LGE dan lagi satu menyokong Karpal Singh...

Guan Eng mahu zairil didalam CEC tapi Karpal mahu pengarah pemilihan Pooi Weng Keong untuk menarik balik peletakan jawatannya.  

GEMPAR : GUAN ENG PENING KERANA VIDEO NIE......


DAP ingat deme aje boleh buat video.Ptuuii! Weh! Kita olang pun boleh ma! Kita olang tatak pakai parti punya duit ma! Sendili-sendili bikin woo! Lu olang pakai parti punya duit kasi hantam olang Melayu. Kita olang pakai sendili-sendili punya duit hantam sama lu. Apa macam! Ada macam gangnam style loo! Kasi jahanam DAP style, kasi hantam lu punya kapala..cisss..


VIDEO : RAFIZI SAHKAN ANWAR JUMPA DEEPAK?


Makin lama makin berbelit isu nie,Adakah kreditbiliti Rafizi masih relevan.Rafizi makin lama makin banyak tomahan yang kau dedahkan...Sesekali macam bau longkang pun ada...

Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR sekali lagi menimbulkan kontroversi apabila mendesak Datin Seri Rosmah Mansor menjawab dakwaan bahawa Deepak Jaishikin telah membayar sejumlah RM13 juta untuk membeli 19 jenis barang kemas khas untuk beliau, dari dua firma di Hong Kong kononnya untuk melicinkan satu urusniaga hartanah.


HEBAT MAT SABU HANCURKAN PAS.....?


PAS Hancur..! di satu pihak masih ada yang mempertahankan kesucian agama Islam...di sebelah pihak yang lain yang memang hanya berkopiah dan berjubah PAS semata tetap akan merelakan kesucian tergadai..kalau agama boleh digadai jangan tanya la bab maruah, keluarga, anak bini, menantu jauh sekali bangsa dan negara.

Friday, January 4

KAMBING HITAM DISEMBELIH DEMI UNDI MELAYU.....


Kambing hitam belaan DAP telah disembelih demi menyelamatkan Tokong Crocky Erogan Lim Guan Eng.Tokong Erogan  hari ini memberitahu Pooi Weng Keong telah meletakkan jawatan sebagai pengarah pilihan raya parti berikutan kesilapan dalam pengiraan undi pada dalam pemilihan parti itu baru-baru ini.
 
Malah, Pooi juga meletakkan jawatan sebagai ahli jawatankuasa DAP Wilayah Persekutuan.
 

ADAM ADLI KUDA TUNGGANGAN MAT SABU PULAK....


Adam Adli dan Safwan Anang pulak menjadi kuda tunggangan Mat Sabu...Selepas Ambiga menarik diri dan tak mahu bersengkongkol dengan BERSIH sebelum ini...MKP agak pelik semalam didalam ucapan Safwan Anang bahawa tak mahu parti politik masuk campur tapi hari nie dah kona baring pulak..

DAP NAK JAGA PARTI PUN TAK MAMPU....SALAHKAN UMNO LAGI KE?


Adalah memalukan apabila telah berlaku kesilapan dalam pengumuman keputusan pemilihan CEC yang lalu.

Pengumuman terbaru DAP, Zairil Khir Johari telah diisytiharkan menang jawatan CEC bila undinya dipinda kepada 803 berbanding 305 seperti yang diumumkan.

VIDEO : KORANG TENGOK KESIAN RAKYAT SELANGOR MENDERITA....?

  


Penduduk di beberapa kawasan di Selangor dan Kuala Lumpur memasuki tahun 2013 dengan berdepan masalah bekalan air, dilaporkan akibat kerosakan stesen pam.

Krisis ini masih baru tercetus, dan mungkin boleh sahaja selesai tanpa berlaku sebarang implikasi politik.

Tetapi masa krisis ini terjadi menjadikannya menarik untuk diperhatikan, lebih-lebih lagi isu ini sentiasa tidak terlepas daripada kaitan politik.

Pemuda Ada Bukti Penyelewengen Penjualan Tanah Taman Manggis Oleh DAP


Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Shaikh Hussein Mydin kini sedang mengumpul beberapa lagi bukti tentang berlakunya penyelewengan dalam proses penjualan tanah di Pulau Pinang yang didakwanya berlaku ketika pemerintahan DAP hari ini, untuk diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk tindakan seterusnya.

Tegas beliau, setelah cukup maklumat yang diperolehinya berhubung berlakunya penyalahgunaan kuasa yang dipercayainya berlaku dalam proses penjualan tanah di negeri tersebut,  maka beliau akan mendedahkan kepada rakyat di seluruh negara, khususnya di Pulau Pinang.

Thursday, January 3

AZAHAR IDRUS "LOYAR BURUK" "LAWA BODO" MEMANG SINONIM......


Azhar Idrus susah menjadi ikon agama baru dengan hanya menjawab persoalan-persoalan agama secara jenaka “loyar buruk” atau “lawak bodo”. Misalnya, apabila ditanya bolehkah wanita masuk ke kawasan kubur, beliau menjawab, “kalau belum mati tidak boleh masuklah.” Maka jawapan seperti itu disambut gelak ketawa hadirin di dalam masjid. 

Suatu ketika dulu kita diajar adab di dalam masjid jangan berlebih-lebihan dalam sesuatu perbuatan baik bercakap mahu pun bergurau. Hari ini Masjid sudah menjadi tempat gelak ketawa yang melampau-lampau.

DATARAN MERDEKA KECOH KERANA KHEMAH ATAS LORI.....


Adam Adli sekali lagi lagi cuba buat hal dengan menimbulkan kekecohan diDaratan Merdeka...Cuba korang tengok gimik gampang yang cuba dibuat oleh mamat sengal ala jambu anwar nie..

DEEPAK SENDIRI LONDEH RAFIZI......?


Pada mulanya blogger macai pakatan anak haram belaan Anwar macam bom baru untuk hentam DS Rosmah dengan skandal cincin terbaru 13 juta...wow hebat sangat dengan dedahan ini depa pun taboq peluru kapoq merata tempat...

MENARI MACAM NIE PUN BOLEH BERDARAH HIDUNG DER....


Industri muzik K-POP menjadi gilaan remaja masa kini.Patutlah industri K-POP mencanak naik semuanya kerana sebab dan musabab yang tidak boleh dipertikaikan...mereka pandai memanipulasikan cara serta penampilan yang agak memberahikan...

Wednesday, January 2

ESOK BOLEH PI BELI BLACKBERRY PORSCHE @DrRaisYatim @NajibRazak


Mesti ada yang berdarah hidung bila tengok MKP pakai benda nie...Terutama Blogger Macai yang sebelum ini mengkritik hebat rebat yang telah diberikan pada golongan Belia...

Dengan pelbagai kritikan ramai disebabkan oleh had harga telefon pintar ke RM500 untuk layak mendapat rebat kerajaan sebanyak RM200, kini nampaknya berlaku sedikit perubahan.


JANGAN TENGOK VIDEO NIE LUCAH TERLAMPAU....18KALI 18SX


Korang MKP dah cakap jangan tengok video kat bawah nie nanti boleh berdarah hidung dibuatnya...Klu korang dah nekad nak tengok jugak ape nak wat memang itu pilihan korang...
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
/
///
/
//
//
//
//
/


VIDEO : MAZLAN ALIMAN DIBOGELKAN OLEH PENEROKA FELDA.. Makan Duit Peneroka RM11 Juta


Mazlan Aliman janji nak bagi 30ribu pada peneroka Felda Kemahang di Kelantan...Apa dah jadi dengan Mazlan Aliman dan Puak Harami PKR/PAS nie sampai peneroka Felda pun nak menipu...Memang dasar ANAK HARAM musibat sekor nie...

KESIAN AWEK MELAYU NIE JADI MACAI RUPANYA....


Cina yang kafir tu nak mogok lapar kat dataran tu lantak lah dah dia tu kapir! yang awak orang islam ni dok ikut sama macam kafir mogok lapar tu ngapa? tak tau ke Haram bagi orang islam menzalimi diri sendiri dengan mogok lapar ni? nak jadi apa macai-macai DAP ni akhirnya?

IMPAK BR1M TAKUTKAN TOKONG CROCKY EROGAN LGE....?


Kerajaan Barisan Nasional (BN) dijangka akan menerima sokongan pengundi yang tinggi dalam pilihan raya tahun ini, memandangkan Putrajaya akan mula mengedarkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) bermula Febuari depan.

Lim Guan Eng dah risau dan meracau didalam ceramahnya pada Konsert #UbahRocketStyle semalam dan mempertikaikan bantuan itu sebagai gula-gula pilihanraya BN pada PRU-13...

APA???? GOYANG ITIK ATAU GOYANG KATIL NIE?


Jika sebelum ini pelakon dan penyanyi dangdut, Inul yang amat terkenal dengan tarian Goyang Gerudi kini ada pulak satu tarian lain muncul.

Tapi yang kelakarnya ia digelar Goyang Itik!

Tuesday, January 1

LIVE : KONSERT UBAH MALAYSIA DAP...DS ROSMAH DIPERLEKEHKAN......?



MAT REMPIT DIBELASAH PENDUDUK KERANA KURANG AJAR.... @PDRMsia #KL112


Petang tadi berlaku kejadian tidak diingini telah berlaku di persimpangan lampu isyarat di Tanjong Tokong..Kejadian bermula kerana sikap kurang ajar mat rempit yang melanggar lampu isyarat dan nyaris melanggar seorang makcik tua yang sedang melintas jalan...

SIKAP MENGKARONG PAS MAKAN DIRI SENDIRI


Pada 1981 'Amanat Hadi' dikeluarkan bagi menghalalkan PAS mengkafirkan seteru politiknya, Umno lantaran parti dominasi Melayu itu dikatakan mengekalkan perlembagaan penjajah, undang-undang kafir dan peraturan jahiliyah sebagai asas perjuangannya.
 
Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang pada ketika itu merupakan antara pemimpin pelapis PAS turut meyakinkan pengikutnya bahawa perjuangan menentang Umno adalah jihad dan mati mereka adalah syahid.

APA KEJADAH PUNYA UBAT NIE....SIAP JELIR LIDAH LAGI?


Melihat pada Iklan dan gambar yang terpapar pada pengguna akhir.. sudah cukup meyakinkan kita..itulah kehebatan Produk keluaran PAS. 

Dari Tema iklannya dan dari gaya  serta  kesan  pada pengguna akhir  promosi ,menunjukkan PAS cukup  hebat  menghasilkan satu Produk sex yang bermutu tinggi mampu memenuhi citarasa pelangan-pelangan semasa… 

SELAMAT TAHUN BARU 2013,PRU-13 BAKAL MENJELANG TIBA.......


Kita berada ditahun baru 2013 MKP ucapkan jutaan terima kasih pada semua pengunjung blog MKP...Setakat kini telah mencapai 2juta lebih pengunjung..alhamdulilah sesunguhnya cabaran serta pahit getir didalam dunia Blogspera berjaya diatasi pada tahun 2012 dan pastinya cabaran akan lebih mencabar ketika kita berada diambang PRU-13 yang pastinya muncul didalam 100hari yang mendatang...


Monday, December 31

VIDEO SEKS ANWAR VERSI INDON PULAK.....?


Terkejut jugak bila depa kata ada video baru bakal muncul.....Tapi apa gunanya yang terbaru jika anwar kata itu bukan dirinya...Yang paling malang adalah penyokong PAS pecaya bahawa itu semua besi tak boleh pakai...Bodohnya Puak PAS nie....Tak boleh buat apa kat depa nie pasal dah kena Amanat Hadi Awang....
Menjelang lawatan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim ke sini pada awal Januari 2013, telah tersebar luas menerusi internet terutama BalckBerry Video Sexnya dengan seorang wanita Cina tetapi ada kelainan dari yang tersebar di Malaysia. 
Kelainannya adalah tepat seperti yang diramalkan oleh Anwar Ibrahim sendiri yang tersiar dalam Suara Keadilan 26 Disember iaitu "Dulu muka macam Anwar, tetapi perut buncit, tetapi sekarang muka macam Anwar, perut pun dah kempis."
BACA SETERUSNYA.......

PAS MEMANG BANGSAT DIMATA DAP,NGEH PULAK HINA ISLAM......?


Satu lagi cabaran buat umat Islam dinegara ini.Kenapa DAPig sengaja mahu mencabar kesabaran umat Islam?Adakah motif mereka untuk mengalih isu.PAS sudah pastinya akan berdiam membisu seribu bahasa takut nanti abang besar DAP berdehem sudah pasti kepiah putih jatuh ketanah.Itulah Bangsatnya PAS dimata DAP...


HADI AWANG HINA CIKGU MADRASAH....?


Pengarang buku Airmata Memali dan Kafirkah Aku, Cikgu Non al-Afghan dihina oleh Hadi Awang. 

Kata Hadi "Dia cikgu sekolah rendah sahaja, mengajar A, B, C sahaja dan tak layak untuk komen amanat saya". 

Cakap Hadi seolah-olah menafikan peranan Cikgu Non yang berusaha keras membangunkan madrasah dan menjadi guru di Madrasah Kg Memali. 

GUAN ENG BACUL LARI PINTU BELAKANG.....?


Tahu pun lari?Kenapa Ketua Menteri Paling malang didalam sejarah Pulau Pinang mahu sembunyikan? Ini telah membuktikan bahawa Tokong crocky erogan takut kerana salah..Macam pencuri jumpa Polis....Haaaa

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive