Sunday, January 13

AKSI 18SX AWEK TERLAMPAU SEMASA #KL112 JANGAN TENGOK KLU TAK CUKUP 18.



























Mesti berdarah hidung korang kalu tak tengok benda macam nie bukan ade kt blog orang lain cuma kt Blog MKP aje ade..Macam nie lah Pakatan Harami nie dok ada sembang aje lebih alim tapi perangai macam harami....

@amenoworld MAI SINI KEJAP NAK HABAQ AJE......


MKP bukan apa kesian dah tengok kelibat Blogger pakatan rakyat yang kureng nie.Nak kata pandai dan sengal pun ada...Hello bro nak habaq kat lu la ini adalah medan perang tetapi dialam maya.Kalau macam nie pun lu dah meroyan dan tersentap teloq masuk kedalam kerana solat pencacai harami yang memang sengal.

Sape yang ajar pemimpin korang jugak yang patut menegur.Blogger Pro BN cuma mencari bahan aje nak bantai korang dan benda yang sebaliknya jika penyokong BN buat salah?Fair Game bro...Macam lu tak pernah nak bantai kita orang.....

Tapi kesian apa yang lu hujah tue tak boleh blah langsung der..Macam gampang nak salahkan orang lain kerana perbuatan ahli mangkok hanyun.Macam video Anwar jugak yang sedap membalun ChinaDoll tue Anwar tapi salahkan orang lain konsprasi konun huhuhu..


Kalau gambaq tue mungkin boleh ade perbalahan mungkin video ini menambah sentapan masuk kedalam lu...

Ulasan Mantop jugak dari DIN TURTLE coz dia pandai skit bab nie... 


MKP Ayat Sempoi : Stadium tue bukan besar pun takkan nak sembahyang tak diberitahu oleh pihak penganjur mana arah kiblatnya..

WALAUPUN ADA CHINADOLL 3.0 TETAP SOKONGAN DARI CINA HANYA 8%. #KL112


Pergh mantop der macam nie punya dok ada untuk promo #KL112 kali nie.Apa yang MKP nak pertikaikan dengan ChinaDoll nie kenapa masih memakai baju Bersih 3.0 sedangkan itu tahun lepas punya.Kalau ChinaDoll nie memang orang Malaysia sudah tentu bertukaq..Yang best ChinaDoll nie ikut pulak Hussam punya Royalti.....Opp terlebih sudah nanti kena pulak...Skandal lama luka kembali huhuhu...

Berminggu-minggu pemimpin pakatan pembangkang memainkan propaganda bombastik bahawa ibukota KL kononnya akan dibanjiri sejuta orang sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) di Stadium Merdeka. 

Besar angan-angannya nak gapai angka sejuta (1,000,000) sedangkan lokasi perhimpunan hanya dilangsungkan di stadium yang berkapasiti 30,000 orang sahaja. Dalam bab memperbesarkan cerita, menipu dan melagukan propaganda serah saja pada pemimpin PR, itu salah satu kelebihan utama mereka. 

Memanjang saja bila gebang politik, kakinya jarang sangat memijak bumi nyata. Akhirnya realiti yang berlaku seperti mana disaksikan khalayak ramai, nak mencapai 5% daripada sejuta orang sasaran kehadiran pun tercunggap-cunggap PR nak menggapainya. 

Secara keseluruhannya HKR hanya merekodkan kehadiran sekitar 45,000 orang sahaja termasuk ribuan penyokong PR yang berada di luar Stadium Merdeka bersamaan 4.5% daripada sasaran utama sejuta orang hadirin. 

Menarik untuk dianalisa apabila kehadiran kaum Cina kelihatan seperti merudum di mana penyertaan mereka dalam HKR dianggarkan hanya sekitar 8% sahaja daripada keseluruhan peserta. Manakala kehadiran dari kalangan masyarakat India pula mewakili sekitar 2% sahaja. 

Majoriti peserta himpunan adalah orang Melayu Islam yang terdiri daripada ahli dan penyokong totok PAS dan PKR, sebahagian besarnya dari PAS yang dikerah datang dari seluruh negara untuk meramaikan himpunan. 

Kekurangan ketara sokongan dari masyarakat India kepada PR semestinya tidak sukar dijangkakan setelah mengambil kira layanan buruk PR terhadap mereka khususnya membabitkan insiden Kampung Buah Pala dan isu perobohan kuil-kuil ibadat Hindu tanpa melalui prosedur yang betul. 

Kegagalan DAP & PKR mengembleng tenaga ahli dan penyokongnya dari kalangan kaum Cina untuk beramai-ramai menyertai HKR barangkali benar disebabkan penonjolan ketara pemimpin PAS dalam penganjuran himpunan kali ini. 

Lagipun HKR #KL112 ini bagaikan rojak yang tak siap bila mencampur adukkan 4 kumpulan propaganda terdiri daripada merah, oren, hijau dan kuning yang berlainan matlamat menjadikannya seakan hilang tarikan apabila digabungkan bersama. 

Walau apapun, yang pastinya HKR #KL112 ternyata telah gagal mencapai objektifnya untuk menghimpunkan sejuta orang penyokong PR. Kegagalan yang agak memalukan disaat himpunan itu menyaksikan hampir kesemua pimpinan utama PR telah turun memberikan sokongan.

NAK AMBIL SAMPAI i-PHONE 5 PUN BOLEH TEBUS RM 200.


Seperti semua sedia maklum, pihak SKMM telah mengemaskini syarat tawaran untuk peranti dibawah Pakej Komunikasi Belia, dan kini lebih banyak peranti ditawarkan dibawahnya, termasuk iPhone 5 daripada Apple, dan Galaxy S3 daripada Samsung.

Mengikut angka terkini yang dikongsikan pihak SKMM sendiri, ia dikatakan mereka telah melantik lebih 1000 wakil jualan di seluruh negara sehingga hari ini, dan angka wakil jualan ini akan meningkat dari hari ke hari.

Daripada laporan rasmi yang dikeluarkan oleh SKMM, mereka mengatakan terdapat lebih 28 jenis telefon yang ditawarkan oleh syarikat telekomunikasi dibawah Pakej Komunikasi Belia ini. Namun, melalui laporan yang dikeluarkan oleh Bernama dan dipetik oleh Harian Metro dan juga Sinar Harian, diperkatakan lebih 70 model telefon pintar boleh dipilih belia melalui Pakej Komunikasi Belia.

Ia tidak diketahui apakah lagi peranti-peranti lain yang akan ditawarkan melaluinya. Daripada senarai terbaru yang dikeluarkan ini, tiada peranti Nokia Lumia dan juga BlackBerry yang tersenarai padanya. Memandangkan tawaran model telefon pintar ini akan ditambah dari hari ke hari, maka pihak SKMM menasihatkan para belia agar tidak terburu-buru membeli selepas mendaftar untuknya.

Selepas mendaftar, para pengguna akan diberikan tempoh selama 30 hari untuk menebus potongan sebanyak RM200 daripada wakil-wakil penjual yang dilantik.

Namun, salah satu masalah yang masih belum diatasi pihak SKMM buat masa ini boleh dikatakan adalah struktur penghargaan untuk peranti, dimana daripada harga RRP yang ditawarkan untuk sesetengah peranti, ia adalah lebih mahal daripada harga semasa, sekaligus menjadikan rebat yang diberikan seperti tidak membantu, disamping sesetengah syarikat telekomunikasi yang mengenakan harga langganan bulanan yang tinggi untuk pelan data mereka.

Saturday, January 12

ANWAR TERTELAN KEMALUAN SENDIRI #KL112 GAGAL.....


Jika hendak dibandingkan dengan Sambutan Hari UMNO66 jumlah peserta 120 ribu. Jumlah yang hadir pada #KL112 adalah 45 ribu..Jika hendak dibandingkan dengan jumlah pengundi yang berdaftar  di Setiap parlimen adalah lebih kurang 40-60ribu.Macam mana Anwar berucap mahu menawan Putrajaya.Ternyata apa yang dihajati oleh Anwar bakal menjadi mimpi ngeri bagi Pakatan Rakyat...

Jumlah ini yang hadir pada hari ini MKP rasa lebih kurang aje yang hadir pada Perhimpunan mereka di Stadium Darul Aman tempoh hari....KLIK  

Setelah dipalitkan dengan pelbagai dakwaan salah laku moral dan kronisme, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim terpaksa menagih simpati rakyat agar memberi peluang kepada pembangkang membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
 
Beliau yang kerap kali berkata 'suara rakyat, suara keramat' seolah-olah menghantar mesej kepada rakyat agar berbuat sesuatu bagi memastikan gagasan itu berjaya mencapai cita-citanya untuk berkuasa di Putrajaya. 

"Beri peluang supaya suara rakyat menjadi suara pentadbiran di negara ini. Suara rakyat, suara keramat," kata Anwar.
 
Beliau kemudiannya mengulangi janji Pakatan Rakyat jika berjaya membentuk kerajaan kelak.
 
"Hari pertama kita memerintah, harga minyak akan diturunkan. InsyaAllah, PTPTN kita akan hapuskan, tol dan AES kita akan tumbangkan.
 
"Jadi berilah peluang pada Pakatan Rakyat sebab kita peka, bukannya pekak macam Barisan Nasional," ujar Anwar kepada lebih kurang 45,000 peserta himpunan yang hadir.
 
Sementara itu, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dilihat cuba mempengaruhi rakyat melalui cadangan penubuhan 'Malaysia Baru' pakatan pembangkang dengan alasan untuk perkara tersebut diimpikan rakyat.
 
"Ini bukan lagi satu impian, anda semua yang ada di sini Malaysia Baru di tangan kita," katanya.
 
Beliau turut memperlekehkan komitmen kerajaan membantu rakyat melalui program-program yang disalurkan.
 
Beliau mendakwa kerajaan tidak ikhlas membantu rakyat apabila berkeras untuk melaksanakan kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) walaupun mendapat tentangan banyak pihak.
 
Katanya bantuan kewangan RM500 yang diberikan melalui Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan diperoleh semula oleh kerajaan dengan mengenakan saman terhadap rakyat.
 
"Tapi jangan suka terlalu awal, tangan kanan bagi duit, tangan kiri ambil balik. Kita nak haramkan dan hapuskan AES 1Malaysia," kata beliau ketika berucap.
 
Sementara itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucapannya dilihat tersasar daripada matlamat asal himpunan pembangkang.
 
Hadi tidak ubah hanya mengulangi 'mentera' lamanya dengan menghentam kerajaan Umno-Barisan Nasional (BN) berbanding menekankan mengenai sepuluh tuntutan himpunan ini.
 
"Walaupun menerima konsep Islam agama rasmi persekutuan, hak bumiputera Melayu, hak bahasa ibunda, raja mengikut perlembagaan, Umno gagal memperkasakan Islam. Gagal memperkasakan Melayu Bumiputera. 
 
"Malah pemimpin Umno tidak tunjuk wajah Islam sebenar, hanya wajah rasuah, wajah penyelewengan, penipu," kata beliau dalam ucapan.
 
Mengulas lanjut Ahli Parlimen Marang itu berkata pakatan pembangkang akan menangani Umno dengan menawarkan pelbagai keperluan rakyat dengan bersih dan adil.
 
"(Kita) akan hapuskan tol di Malaysia kalau kita ke Putrajaya, bebaskan cukai.
 
Pengerusi sekretariat himpunan Mohamad Sabu sebelum itu menafikan dakwaan bahawa peserta-peserta yang hadir ke perhimpunan tersebut dibayar sejumlah wang.
 
"Yang tak suka (himpunan), kata kita bayar RM150...kamu semua yang datang hari ini yang bayar, yang keluarkan duit untuk Pakatan," ujar beliau.

MAK BAPAK PALING MANGKOK DIDALAM DUNIA.....?




Korang cuba tengok sikap haramjadah makbapak yang taksub dengan politik menjadi macai pada pemimpin pakatan sanggup menjadikan kanak-kanak sebagai mangsa.Budak nie apa yang dia tahu hanya mengikut aje makbapak yang buta perut akai letak kat lutut. 


MKP sayu melihat anak kecil ini menangis mahu pulang kerana didalam Stadium Merdeka mula sesak.MKP sendiri pun tak tahan apa lagi anak kecil ini.

Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat (#HKR112, #KL112) dilihat melanggar Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012 kerana membawa kanak-kanak dan remaja menyertai perhimpunan itu. 
Tinjauan Bernama di Masjid Negara di sini mendapati sekumpulan peserta yang berhimpun di kawasan masjid itu membawa bersama-sama kanak-kanak berusia antara enam bulan dan 15 tahun sebelum bergerak ke Stadium Merdeka. 
Kebanyakan peserta yang memakai kemeja-t hijau dan kuning dilihat turut berkumpul di KLCC, Kelab Sultan Sulaiman, Central Market, Brickfields, Jalan Sultan dan Dataran Merdeka sebelum bergerak ke Stadium Merdeka. 
Mereka juga mula berhimpun di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, sejak 9 pagi. 
Di Jalan Tuanku Abdul Rahman, para peserta yang membawa kanak-kanak juga berhimpun di hadapan kompleks beli-belah Sogo sejak 8 pagi dan telah diberi amaran oleh pihak polis supaya tidak melibatkan kanak-kanak kerana ia melanggar undang-undang. 
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sebelum ini menasihatkan penganjur dan peserta himpunan itu supaya mematuhi APA. 
Beliau berkata seseorang itu melakukan kesalahan jika bukan warganegara menyertai perhimpunan, menganjurkan perhimpunan di tempat larangan dan dalam jarak 50 meter dari had larangan.
Mereka juga melanggar APA jika menyertai dan menganjur protes jalanan, seseorang bawah umur 21 tahun menganjurkan perhimpunan, kanak–kanak menyertai perhimpunan (bawah 15 tahun), merekrut atau membawa kanak-kanak untuk perhimpunan. 
Ismail turut menegaskan jika sabit kesalahan, individu terbabit boleh dikenakan denda antara RM10,000 dan RM20,000.

DUIT KRONI BUAT DS ROSMAH.....1MALAYSIA...


Semasa berjalan tadi mengikuti rombongan SAMM ada puak harami yang menunjukkan duit kopi sebanyak 1,000 ini berlogokan 1Malaysia.Yang memberi duit kopi ini pulak adalah puak pencacai DAP memakai baju hijau Lynas.

Adakah ini sudah terdesak oleh pihak DAP yang kekeringan idea menfitnah pemimpin UMNO. Datin Seri Rosmah Mansor sering ditohmah dengan fitnah-fitnah jahat dan jijik oleh juak-juak yang tidak mengenal erti dosa itu. Meskipun dibuktikan tohmahan mereka itu tidak benar.

Salah satu fitnah yang pernah dilemparkan oleh juak-juak Pakatan Haram itu ialah apabila Datin Seri Rosmah dikatakan pernah bernikah dengan pembaca berita Dunia Jam 10, Farid Ismeth.

Sebagaimana maklum, ketika itu memang kecoh mengenai dakwaan puak-puak "thoghut" itu mengenai isteri Perdana Menteri itu yang kononnya "dibeli" dari Farid Ismeth yang harga yang tinggi untuk dinikahi oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kita tidak berada di dalam keluarga Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah. Jika kita sebahagian dari keluarga pasangan itu, sudah tentu huru-hara jadinya rumahtangga apabila fitnah yang begitu jahat dilemparkan sebegitu rupa.

Fitnah itu berlegar di kalangan juak-juak Pakatan Haram, khususnya PAS yang kononnya memperjuangkan Islam, sehingga ramai rakyat di negara ini yang terpengaruh dengan fitnah tersebut.

Mungkin kerana Allah SWT itu Maha Adil, dakwaan itu telah berjaya dibuktikan sebagai FITNAH apabila Farid Ismeth sendiri telah mengaku dengan tegas bahawa Datin Seri Rosmah tidak pernah menjadi isterinya!

Persoalannya, pernahkah juak-juak Pakatan Haram itu meminta maaf atau mengakui dosa yang mereka lakukan kepada isteri Perdana Menteri itu?

MKP Ayat Sempoi : Banyak lagi cerita lawak beruk #KL112 nie nantikan video selepas ini...



TERKINI #KL112 CHEGU BARD DAN MAHASISWA UUM MULA BERARAK DI KELAB SULTAN SULAIMAN.

Perarakan Himpunan Shamsidar dah mula berarak menuju ke Stadium Merdeka. MKP hairan jugak macam mana pelajar dari UUM pun ade der.....Universiti paing jauh dari utara pun sampai...

Korang nie tak ingat ke musim peperiksaan nak berdemo jugak bukan nak belajar..Nanti korang dah gagal salahkan orang lain... Apa kejadah tue semua..

Ucapan berani dari chegu bard nak tangkap Polis yng cuba but provokasi.Eh korang nie ingat undang-undang tue ditangan korang ke?



AGENDA DAP HANCURKAN UMAT ISLAM TERCAPAI KERANA PERTOLONGAN PAS DAN PKR......?


Apabila DAP bertekak menegaskan bahawa Malaysia adalah Negara Sekular, agenda sebenar mereka terserlah iaitu menghapuskan klausa Islam sebagai agama rasmi negara di dalam perlembagaan.  Ini bermakna, keutamaan yang diberikan kepada agama Islam dari segi dakwah, penyebaran serta infrastruktur dan pembangunan akan turut terhapus.  

Secara automatik, agama-agama lain akan mendapat hak sama rata dengan Islam dan gejala murtad tidak lagi dapat dikekang.   

Masih ramai di kalangan umat Melayu yang mudah terpedaya dengan momokan bahawa ini semua hanyalah propaganda UMNO. 

Kebanyakan mereka sukar menerima soal ‘agama’ menjadi agenda utama DAP kerana setakat yang mereka tahu, kaum Cina tidak begitu ekstrem dalam beragama.  Malah, ramai di antara mereka tidak mengamalkan pun ajaran agama mereka, seperti bersembahyang.    Selain itu, masyarakat Malaysia juga masih lagi cenderung mengaitkan kaum Cina dengan agama Buddha sepertimana India dengan Hindu.  

Justeru, ramai yang merasa ragu mengenai kaitan DAP dengan gejala murtad yang didalangi Kristian.    

Hakikatnya,  kaum Cina dan juga India yang memilih Kristian sebagai pegangan semakin meningkat di Malaysia.  Apa jua alasannya, iaitu sama ada mereka memilih Kristian kerana benar-benar percaya dengan ajarannya, atau sekadar satu ‘escapism’ dari masalah kasta sepertimana prasangka ramai,  ataupun sebagai satu simbol ‘status’ kerana masih terbelenggu dengan pemikiran mendewakan apa saja yang dibuat oleh orang-orang barat serta ingin turut menyambut Krismas, melalui upacara perkahwinan cara barat dan mempunyai nama barat yang dilihat sebagai glamour akibat terpengaruh oleh TV dan filem, adalah tidak penting untuk dipastikan.

Tidak seperti Islam yang tidak membezakan kaum dan meletakkan semua umat Islam sebagai sama dan bersaudara, Kristian pula menyaksikan gereja yang berbeza bagi kaum Cina dan India seperti juga kaum kulit hitam dan kulit putih di barat yang merasa janggal untuk ke gereja yang sama.   

Bagaimanapun, kaum Cina jarang mengumumkan agama mereka tetapi ramai yang menyangka bahawa kaum Cina yang memakai nama barat kemungkinan besarnya beragama Kristian.   Memandangkan pemimpin tertinggi DAP tidak memakai nama barat, maka keraguan masyarakat mengenai penglibatan mereka dalam kes murtad mudah difahami.  

Mungkin kerana itulah maka para penulis blog berbangsa Cina gemar mendesak pemimpin atasan DAP agar mengumumkan agama mereka.   Apa yang diisyaratkan oleh para blogger ini ialah, pemimpin atasan DAP berselindung di sebalik nama Cina walaupun mereka sebenarnya Kristian demi memastikan sokongan berterusan dari kaum Cina ‘ortodoks’ iaitu yang berpegang teguh kepada budaya, bahasa dan agama asal nenek moyang mereka.   Dengan tidak memakai nama barat juga memudahkan mereka untuk mengaburi rakyat mengenai agenda Kristian yang diperjuangkan mereka.  

Agenda Kristian DAP, seperti yang telah terdedah, berpusat di Subang Jaya.   Kumpulan ‘pendakwah’ atau penipu ini beroperasi dengan cara menghulurkan bantuan sebelum mengumpan sasaran mereka untuk ke gereja.  Antara yang telah menjadi mangsa dimurtadkan, mendedahkan bagaimana mereka ‘dipegang’ sehingga merasa terhutang budi dan wajib membayar budi para pendakwah itu dengan memeluk Kristian.    

Puak Kristian ini beroperasi secara tersusun dengan dana disalurkan dari sebuah pusat pentadbiran yang lengkap.   Dengan memanggil diri mereka ‘Evangelist’ atau pendakwah, menunjukkan yang mereka bermazhab Protestant iaitu mazhab yang paling banyak melalui reformasi dan mempunyai berbagai-bagai versi serta mengambil sikap berbeza dengan mazhab katholik yang mengiktiraf darjat tertinggi Pope, atau mazhab orthodox yang lebih dekat dengan Kristian asal iaitu agama Nasrani.   

Salah satu laporan dari laman AsiaOne Singapura bertarikh 27 Jun 2012 mendedahkan beberapa transaksi kewangan yang meragukan yang melibatkan gereja di Kuala Lumpur seperti yang dilaporkan oleh Suruhanjaya Kebajikan negara tersebut:

1.       ‘Derma’ berjumlah S$2.1 juta bagi “Projek Menyeberang” (Crossover) atau lebih tepat memurtadkan – dipindahkan dari Amerika Syarikat ke Gereja City Harvest di Subang Jaya, dalam jangka masa Diseember 2007 – May 2010.  

2.       ‘Derma’ ini kemudiannya dipindahkan ke ‘akaun pelbagai’ juga untuk ‘Projek Menyeberang’ ini.  Dalam bulan April 2007 – Mac 2010 sejumlah lebih kurang S$600,00 dan USD3 juta masing-masing digunakan untuk perbelanjaan En. Kong Hee dan isterinya Ho Yeow Sun yang mana kebanyakan ahli gereja tidak tahu menahu mengenainya.  

3.      ‘Derma’ untuk dana pembinaan gereja berjumlah S$600,000 dipindahkan ke akaun pelbagai untuk projek yang sama.   

DAP telah terbukti merupakan antara anggota penting yang memberikan naungan kepada puak evangelists ini yang berpusat di Subang Jaya.    

Pemimpin DAP, antaranya, Hannah Yeoh didedahkan telah menyumbang dana dari DUNnya kepada beberapa pertubuhan Kristian antaranya RM3,000 – Kingdom Christian Fellowship Bhd pada 13 Oct 2011, RM2,500 – Subang Jaya Assembly of God pada 12 May 2011, RM5,000 – Evangelical Free Church Gospel Centre pada 17 Jan 2012 dan RM5,000 - Pusat Subang Jaya Pastors Fellowship pada 2010.

Apabila kes murtad pertama kali menjadi heboh, Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa antara yang paling lantang menyuarakan kebimbangan dengan kegiatan gereja di Subang Jaya.   Pemimpin-pemimpin DAP termasuk di peringkat atasan pantas turun membela dan memberi sokongan kepada gereja hampir dalam kadar segera.  

Tidak lama kemudian, kita menyaksikan bagaimana Hasan Ali dipecat dari PAS dan ‘bintang’ Nasharuddin juga merudum.  

Pendedahan lanjut dibuat oleh beberapa blog mengenai ikrar yang dibuat oleh DAP di dalam sebuah majlis yang menampilkan tokoh-tokoh Kristian di rantau ini, untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian.   Ikrar tersebut dilihat konsisten dengan desakan Lim Guan Eng dalam perutusan Krismasnya untuk meneruskan perjuangan menggunakan kalimah Allah dalam kitab Kristian.  

Jelas, bahawa agenda Kristianisasi dengan isu Injil berbahasa Malaysia serta penggunaan kalimah Allah di dalam risalah dan kitab agama Kristian, kes murtad, hubungan pemimpin DAP dengan gereja serta perutusan Krismas Guan Eng adalah isu yang berkait dan berangkai. 

Ini bermakna, ia bukan satu paranoia umat Islam UMNO yang tidak berasas tetapi sahih sehinggakan para blogger bukan Islam dan bukan Kristian juga turut menghidunya.    Yang tidak berasas dalam isu ini hanyalah tindakan umat Islam di dalam PAS menyokong, membela dan berdegil untuk terus bekerjasama dengan puak evangelists, bergandingan tangan menuju ke Putrajaya dan duduk bersebelahan di singgahsana.   

Atas bantuan PAS inilah maka agenda Kristianisasi DAP nampaknya hampir berjaya

TERKINI SEKITAR #KL112


Takkan nak tukar bendera lagi kot puak macai nie...Apa dah jadi?

Berdekatan dengan Dataran Merdeka..

Banyak nie aje ke Geng Muslimah yang ada,Klu macam nie sampai bila nak cukup sejuta nie Aduh...


Didalam Masjid Negara der...


Pintu masuk Stadium Merdeka nampak lengang..




BERAPA UMNO BAYAR UNTUK PERKASA MENANGIS......?


Wahai Ibrahim Ali berapa UMNO Kedah bayaq kat hang suruh menangis kat Pedu tue.Nampak macam tak berapa ikhlas aje menangis atas nama Islam..Betul atau air mata diletakkan Eye-mo..huhuhu

Perkasa semalam telah membawa lebih 12ribu ahli yang telah dikutip diseluruh negeri dikawasan utara untuk hadir berdemo di Pedu, Kedah Darul Aman..

Rasanya Ahli Perkasa dikawasan utara tak sampai kot banyak tue?agak aje lah mana tahu kot-kot silap...? Tapi yang hadir tue sudah tentu telah diberi serba sedikit duit poket dan habuan untuk kesana.Kalau tak bagi mustahil dapat kumpul seramai ini...

Pak Berahim nie berlakon aje der nie semuanya kerana bajet pilihanraya!!!! Nak tunjuk kekuatan lepas nie boleh la claim banyak pasal dah cipta rekod perhimpunan terbesar di Kedah...

12 ribu kalau seorang rm 100 kali 12 ribu fuhh banyak tue 0000000000 telah hangus untuk program tak sampai beberapa jam aje...Dahsyat Perkasa nie belanja duit.....Sape yang kasi ek? Video KLIK

Perkasa Lu Sailang Wa Pailang bro.........


Tapi yang kat atas tue tak ade bukti pun diberi wang untuk berhimpun tapi untuk Himpunan Shamsidar yang bakal berlangsung tak sampai beberapa jam dari sekarang dah ada bukti yang pemberian wang dari pemimpin der..Tak pecaya tengok lah baju t-shirt tue tulis apa.Itu adalah T-Shirt terbaru beb sempena Himpunan Shamsidar kali nie....

MKP Ayat Sempoi : Balun aje kalau dah tak betul tak kira belah mana pun...Sudah tukar jadi jahat...


TERKINI #KL112 DARI KAMPUNG BARU KL....

Peniaga sekitar kampung baru yang menjual baju Himpunan Shamsidar nampaknya lengang dan tak berapa ramai.Suasana kawasan sekitar jugak tak semeriah pada Bersih 3.0 yang lalu.Apa dah jadi dengan Himpunan Shamsidar nie nampak gayanya Stadium Merdeka pun tak penuh esok..













Gambar MKP rakam diluar kawasan Stadium Merdeka kelihatan hanya beberapa mamat motor ini aje berkeliaran... 

OSTAZAH ABBY TINGGALKAN IBU YG SAKIT DEMI #KL112



Abby abadi yang kini taksub berpolitik bersama PAS sanngup meninggalkan ibunya yang terlantar dihospital.Adakah ini sikap seorang muslim dan anak yang baik demi mengejar donia semata-mata.Korang cuba bayangkan jika terjadi apa-apa pada ibunya sudah pasti menyesal tak sudah beb..

10 Cara Bagaimana Untuk Membahagiakan Ibu Bapa

Jika Mereka Sudah Pergi Baru Kita Menyesal ” Mengapa aku tidak Membantu ibu dan bapa ku semasa mereka Hidup”
SETIAP anak wajib berbakti dan mentaati ibu bapa demi membahagiakan kehidupan mereka melalui hari tua. Islam meletakkan ibu bapa pada kedudukan mulia.

Banyak bakti yang boleh dilakukan kepada ibu bapa. Bakti itu dalam bentuk material dan hubungan kasih sayang. Ini bersesuaian dengan fizikal ibu bapa yang semakin uzur dan memerlukan lebih perhatian.

Antara bakti perlu dilakukan setiap anak terhadap ibu bapa.

1. Memberi Bantuan Kewangan

Ada ibu bapa yang berdepan dengan masalah kewangan. Mereka tidak dapat lagi melakukan tugas seharian disebabkan faktor usia. Jika bekerja, tetapi tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan keluarga yang semakin meningkat.

Justeru menjadi tanggungjawab anak memberi nafkah atau bantuan kewangan kepada ibu bapa. Sumbangan itu tidak seberapa berbanding yang dibelanjakan ibu bapa untuk membesar dan mendidik anak.

2. Menyediakan Tempat Tinggal

Dalam kes ibu bapa yang hilang tempat tinggal atau tidak sesuai untuk didiami, menjadi tanggungjawab anak menyediakan tempat tinggal lebih sesuai kepada ibu bapa.

Paling baik jika ibu bapa dibawa tinggal bersama agar dapat menjamin keselamatan dan keperluan harian mereka diuruskan dengan baik.

3. Memberi Kasih Sayang

Kasih sayang adalah sebagai membalas kasih sayang yang selama ini dicurahkan ibu bapa. Jadi, seharusnya kasih sayang itu dibalas sebaik-baiknya.

Anak yang baik tidak melupakan jasa dan kasih sayang ibu bapa. Anak soleh sentiasa memohon kepada Allah agar ibu bapa mereka diberkati dan dicucuri rahmat.

Firman Allah bermaksud: “Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka berdua seperti mereka mencurahkan kasih sayang memelihara dan mendidikku ketika kecil.” (Surah al-Isra, ayat 24)

4. Memberi Perhatian

Ibu bapa yang diabaikan akan kesunyian. Mereka terasa disisih dan dan seperti tidak dipedulikan. Hal ini memberi tekanan perasaan dan menyebabkan kemurungan. Keadaan ini jika berterusan memberi kesan kepada kesihatan fizikal dan mental ibu bapa.

Ramai ibu bapa yang disisihkan dan dihantar ke rumah penjagaan orang tua. Sukar diterima akal anak mendakwa tidak mampu menjaga ibu bapa, sedangkan mereka mampu menjaga dan membesarkan beberapa anak.

5. Memenuhi permintaan

Ibu bapa sering memerlukan bantuan anak untuk melaksanakan sesuatu keperluan. Permintaan itu mungkin dalam bentuk kewangan, tenaga dan masa.

Memenuhi permintaan ibu bapa perlu diutamakan berbanding melakukan tugas lain. Sesungguhnya, memenuhi permintaan ibu bapa lebih baik berbanding melakukan ibadat sembahyang sunat, berpuasa sunat dan seumpamanya.

Malah, keutamaan berbakti kepada ibu bapa lebih utama daripada berjihad di medanperang. Diriwayatkan daripada Bukhri dan Muslim, Ibnu Umar berkata: “Saya telah bertanya kepada Nabi Muhammad SAW: “Apakah perbuatan disukai oleh Allah?” Lalu Baginda bersabda: “Sembahyang pada waktunya.” Kemudian apa?” tanya saya lagi. Baginda menjawab: “Berbakti kepada kedua ibu bapa.” Saya bertanya: “Apa lagi.” Jawab Baginda: “Berjihad pada jalan Allah.”

6. Melakukan apa yang disukai

Ibu bapa tentu mengharapkan anaknya melakukan sesuatu yang baik pada pandangan mereka. Melakukan perkara yang tidak sukai ibu bapa bermakna melakukan perbuatan derhaka.

Anak derhaka kepada ibu bapa tidak mendapat keberkatan dalam kehidupannya. Sesiapa derhaka kepada ibu bapa disegerakan balasan di dunia dan tidak terlepas di akhirat.

Sabda Rasulullah bermaksud: “Dua kejahatan yang disegerakan balasan di dunia ialah zina dan menderhaka kepada kedua-dua ibu bapa.” (Hadis riwayat at-Tirmizi).

Dalam hadis lain diriwayatkan al-Hakam bermaksud: “Semua dosa akan ditangguhkan Allah, yakni balasan menurut kehendak-Nya hingga ke hari kiamat, kecuali balasan menderhaka kepada kedua-dua ibu bapa. Maka, sesungguhnya Allah menyegerakan balasan kepada pelakunya pada masa hidupnya sebelum mati.”

7. Bercakap dengan lemah lembut

Satu cara menjaga perasaan ibu bapa adalah bercakap lemah lembut dengan mereka. Suara hendak direndahkan dan jangan membantah permintaan mereka.

Firman Allah bermaksud: “Tuhanmu telah memerintahkan, supaya kamu tidak menyembah selain Allah, dan hendaklah berbuat santun terhadap kedua-dua orang tua.. Jika salah seorang telah lanjut usianya atau kedua-duanya telah tua, janganlah sekali-kali engkau berani berkata ‘cis’ terhadap mereka dan janganlah engkau suka menggertak mereka. Tetapi, berkatalah dengan sopan santun dan lemah lembut.” (Surah al-Israk, ayat 23).

Sesungguhnya, anak ditegah membantah kata-kata ibu bapa dengan suara tinggi atau bermaksud merendahkan kedudukan ibu bapa.. Lebih baik berdiam diri daripada berkata-kata yang mungkin menyinggung perasaan ibu bapa. Kemudian jika ada kesempatan, gunakan cara yang lembut untuk menjelaskan keadaan sebenar.

8. Menghadiahkan kejayaan

Jadi, jika memperoleh kejayaan dalam pelajaran, mendapat pekerjaan, dinaikkan pangkat dan seumpamanya, seharusnya dimaklumkan kepada ibu bapa. Ibu bapa dibawa bersama-sama dalam majlis untuk meraikan kejayaan itu.

9. Meluangkan masa bersama-sama

Anak yang tinggal berasingan dengan ibu bapa perlu kerap meluangkan masa mengunjungi mereka. Ibu bapa berasa senang menerima kunjungan dan menatap wajah anaknya.

10. Mendoakan kebaikan untuk ibu bapa

Anak perlu sentiasa mendoakan kebaikan untuk ibu bapanya. Amalan mendoakan kebaikan untuk ibu bapa perlu diteruskan walaupun mereka meninggal dunia.

Sabda Rasulullah bermaksud: “Apabila meninggal seseorang itu, maka terputuslah segala amalannya, melainkan tiga perkara iaitu sedekah jariah yang berterusan memberi manfaat, ilmu yang memberi kebaikan diajarkan kepada orang lain dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan kebaikan kepada kedua ibu bapanya.” (Hadis riwayat Muslim).
Kebaikan dilakukan anak terhadap ibu bapa sebenarnya amat kecil. Anak tidak mampu untuk membalas jasa ibu bapa sepenuhnya biarpun dia berbakti sepanjang hayatnya.

Friday, January 11

#KL112 - ANWAR MAU SAMAKAN DATARAN MERDEKA DENGAN DATARAN TAHRIR


Demonstrasi di Dataran Tahrir, Mesir membawa kepada konflik berdarah yang membunuh beribu warga Mesir yang membawa tumbangnya kerajaan sedia ada... taktik rusuhan dan demonstrasi ganas yang dilaksanakan membawa kesengsaraan kepada seluruh warga MESIR...

Hasilnya selepas tumbang kerajaan semasa apakah MESIR lebih baik dari sebelumnya??? sebaliknya berlaku ketidak stabilan kerajaan, kekacauan berterusan dan MESIR terhumbang ke ambang perpecahan serta ketidaktentuan ekonomi, politk dan sosial... BUKAN sahaja mesir... lihat sahaja di LIBYA... SYIRIA... INILAH HASILNYA apabila NAFSU UNTUK BERKUASA diletakkan sebagai keutamaan bukan soal kemaslahatan UMMAH... Sama saja... pembangkang menpergunakan rakyat dan mendapatkan sokongan ANASIR LUAR untuk menumbangkan kerajaan... hasilnya bukan lebih baik lagi... NEGARA MUSNAH dan RAKYAT SENGSARA

Bapak Anwar Bin Ibrahim (BABI) secara berkias mengharapkan semangat dataran tahrir akan TERCETUS di datran merdeka kononnya demi membawa perubahan di Malaysia... apakah jika benar berlaku gerakan seperti di dataran tahrir ini MALAYSIA DIJAMIN tidak mendapat NASIB MALANG seperti MESIR, LIBYA dan SYIRIA??? Apa teruk sangatkah kerajaan Malaysia SEKARANG??? APA baik sangat PEMBANGKANG???

Sahabat dan rakan sedarlah gerakan pekatan rakyat ini SERUPA seperti gerakan menjatuhkan kerajaan di SYIRIA, MESIR dan LIBYA... dalangnya adalah sama... anasir luar... yang mahu menjajah semua kita dalam bentuk lain... kali ini menerusi pemimpin yang ditaja mereka... yang mampu mereka kawal agar segala dasar kita selari, tunduk dan patuh kepada mereka...

Demi keamanan, kesejahteraan, keselamatan, kestabilan dan masa depan anak, cucu dan keluarga... kita WAJIB tolak gerakan BERNAFSUKAN KUASA ini... 

Kepada Allah Berserah... Kita Tolak Pakatan Rakyat

Upss! Allah di atas bermaksud Allah yang Maha Esa dalam agama ISLAM... bukan tuhan kristian yang digantikan dengan penggunaan perkataan ALLAH oleh ULAMA HAPRAK PAS!

BACA LINK : http://anwaribrahimblog.com/2013/01/11/kl112-dan-pesan-pesan-al-qaradhawi/

GEMPAR: 4WD JPJ DIBAKAR........


Hebat orang Perak nie sampai macam nie pun boleh buat untuk melepaskan kemarahan pada Penguatkuasa JPJ.Sebuah kenderaan penguatkuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) diterbalikkan dan dibakar oleh orang ramai yang marah selepas kemalangan teruk yang membabitkan 10 kenderaan di Ayer Tawar, Perak petang tadi.

15 orang cedera dalam kemalangan tersebut, dengan tiga daripadanya dirawat di hospital, kerana cedera parah.Kemalangan itu berlaku petang ini selepas sesi persekolah di Jalan Beruas-Ayer Tawar, yang melibatkan kenderaan penguatkuasa pacuan empat roda JPJ , dua bas sekolah, dua lori, sebuah motosikal dan empat buah kereta.

MKP cilok gambar nie dari kenalan FB yang bernama Ismail Kasim Salah siapa dan apa seterusnya biarlah pihak berkuasa yang menentukan...


NAK PEGI KL UNTUK #KL112 KORANG MAI SINI SAT.....?



Sapa yang tengok video nie mesti pecah telinga berdarah hidung.Korang klu dah teringin sangat nak join Himpunan Shamsidar tue pikiq la balik.


Cuma yang pelik disini, kenapa mesti ada tarikh-tarikh tertentu untuk mengadakan demonstrasi kalau benar rakyat terhimpit dek pentadbiran kerajaan sekarang?  Itu persoalannya?

Kita tahulah Bersih ni menerima dana yahudi dari luar, untuk membayar elaun bagi ahli-ahli PAS, DAP dan PKR yang tolol itu turun ke Dataran Merdeka.  Kaki-kaki brutal yang tujuannya bikin kecoh, diberikan penginapan dan tempat tinggal hotel-hotel sekitar kawasan tersebut.

Adakah itu tujuannya kenapa mesti ada tarikh-tarikh tertentu untuk mengadakan demonstrasi, sebab nak tunggu dana dari yahudi?


Pemimpin Pakatan haram ini tahu cerita mendakwa rakyat teraniaya dan sebagainya tu adalah cerita yang diperbesar-besarkan, hakikatnya tidak ada sesiapa pun yang teraniaya akibat pemerintahan kerajaan sekarang.

Kita jangan lupa, himpunan sejuta rakyat ini beberapa kali dirancang dan beberapa kali juga ditukar tarikhnya, atas alasan yang samalah, dana yahudi tidak masuk.

Maka itu, motivasi untuk mengerakkan orang-orang ini adalah duit.  Sebab itu kena tunggu fund dari luar masuk dulu baru boleh adakan demonstrasi.

Ini saja bukti menunjukkan demonstrasi ini adalah program yang dijayakan pembangkang yang terdesak untuk melantik Anwar sebagai Perdana Menteri.  Puak ini hanya ada gebang, bukan sangat ada sokongan.  Dia tahu yang menyokong tidak ramai, dan aktiviti seumpama ini adalah salah satu iklan untuk menggambarkan kononnya mereka ada sokongan.

Sebetulnya, serupa macam dakwaan mahasiswa semua dibelakang Pakatan haram, tapi bila pilihanraya kampus, yang pro Aspirasi menang lebih banyak dari yang pro Mahasiswa yang berkiblatkan Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya.

Jadi inilah yang rakyat perlu tahu, PAS, DAP dan PKR hanya ada propaganda.  Dia rasa dia kuat kerana ukurannya adalah dari jumlah ramai yang datang berhimpunan.  Yang dia tak nak rakyat tahu, separuh dari yang datang itu adalah remaja bawah umur yang dibawa ibu bapa masing-masing untuk menghadirinya.

Ini bukan gambaran sokongan yang sebenar kerana time mengundi nanti, bukan yang bawah umur ini yang akan buat keputusan, tapi pengundi berdaftar yang lebih jumlahnya dan takdak 1% pun dari jumlah yang datang himpunan Pakatan haram tersebut.



RUPANYA #KL112 ADA KENANGAN TERINDAH MAT SABU DIBILIK 121.....


Kenapa dipilih tarikh 12hb!!! ini rahsianya dan ada pulak kena mengena dengan Mat Sabu dibilik 121.Mungkin Mat Sabu teringat kisah lama bulu melekat kat muka...huhuhu ramai yang bakal kena kencing kali nie...

Bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu pada tahun 1995 menjadi saksi di mana Mat Sabu yang pada waktu itu galak digelar Ayam Sabung PAS, ditangkap khalwat dengan isteri orang dan sewaktu ditangkap, dia hanya bertuala, manakala pasangannya pula tidak bertudung dengan cadar katil yang berkeremot. Alasan yang diberikan oleh Mat Sabu dan Normah Halim yang menjadi pasangan khalwatnya ialah, menghantar ubat.

Dan yang menariknya, hantar ubat sampai ke dalam bilik yang pintunya bertutup dan di atas katil dengan wanita berkenaan yang berstatus isteri orang, terdedah kepalanya!

Mujur jugalah perbicaraan tersebut diadakan di Kota Bharu, iaitu di Kelantan di mana Nik Abdul Aziz menjadi Menteri Besarnya. Perbicaraan berkenaan akhirnya 'dibuang kes' kerana saksi pendakwa TIDAK INGAT NOMBOR BILIK.

Namun sial yang dibawa oleh Mat Sabu dan pasangannya, menyebabkan bangunan yang menempatkan Hotel Perdana telah diruntuhkan dan mungkin juga untuk pembinaan bangunan baru, sekaligus menghilangkan 'bukti' lokasi tempat persundalan Timbalan Presiden PAS yang latar belakang akademiknya tidak diketahui selain kelulusan agama yang amat samar-samar, bahkan seringkali dikaitkan dengan ajaran Syiah Imamiyyah.

BODOHNYA MELAYU BILA BERKELAHI PASAL ISLAM.........?


Kebelakangan ini Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dikhabarkan kerap tersenyum dan kelihatan gah bangga tak terkata bila mana pegawai atau rakan-rakan pemimpin parti berborak cerita mengenai isu kalimah Allah s.w.t.

Daripada wajah keruh mencuka gara-gara serabut memikirkan tentangan dalaman berikutan pemilihan jawatan CEC tempohari yang tiba-tiba menjadi pertunjukan magik ala David Corperfield, terus sahaja terukir senyum dibibirnya.

Memang layaklah untuk Guan Eng tersenyum bangga, hatta kalau Guan Eng sambil tidur malam tiba-tiba mengigau bertepuk tangan dengan air liur basi meleleh pun, tak usahlah ada yang terasa pelik bin ajaib.

Bukankah dek kerana keberaniannya semasa menyampaikan ucapan Kristmas akhir tahun 2012 itulah anak lelaki kesayangan Penasihat DAP itu telah membuktikan kepimpinannya mempunyai keupayaan untuk kekal menjadi abang besar kepada balaci setianya, iaitu PAS.

Dalam ucapan Kristmas itu, Guan Eng tanpa berselindung mengulangi tuntutan supaya kalimah Allah s.w.t dibenarkan untuk kegunaan Bible versi Bahasa Melayu bagi menggantikan perkataan God yang selama ini sering diguna pakai dalam Bible Bahasa Inggeris.

Lebih manis lagi bagi Guan Eng dan DAP, dek kerana isu kalimah Allah s.w.t itulah juga menyebabkan kepimpinan PAS terpaksa bertelagah sesama sendiri. Pertentangan terbuka ini menyebabkan ramai ahli dan penyokong PAS keliru dan termanggu sendirian.

Mereka resah mana satu puak yang mahu didukung dan disokong dengan penuh wala dan mana satu yang wajib menjadi prioritinya - pilihan yang dikira sukar bagi mereka, antara mendahulukan kebenaran agama ataupun mengutamakan kepentingan politik kepartian.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Ustaz Haron Din, Ketua Penerangan PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Ustaz Harun Taib serta tidak ketinggalan ialah Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali tegas dengan pandangan kalimah suci Allah s.w.t hanya milik Islam.

Pandangan mereka benar kerana sekalipun di beberapa sudut bumi ini ada wilayah yang penduduknya beragama Kristian menggunakan perkataan Allah bagi merujuk kepada Tuhan Jesus, namun hakikatnya Allah s.w.t Yang Maha Esa sama sekali tidak boleh disamatarafkan dengan konsep ketuhanan triniti dalam Kristian.

Dalam Kristian penganutnya beriktikad yakin adanya Tuhan Jesus, Tuhan Bapa dan Roh Kudus. Sedangkan, Allah s.w.t hanya satu, Dia yang berkuasa mencipta manusia dan alam semesta, akan tetapi bila dibiarkan kalimah Allah tergadai kepada agama lain khususnya Kristian, bermakna ia seperti meredhakan perbuatan menyekutukan Allah s.w.t.

Manakala dipihak yang satu lagi yang lebih liberal dan menguasai tampuk kepimpinan dan dasar PAS pula tetap dengan pendirian songsang mereka mahukan kalimah Allah s.w.t dibiarkan tergadai kesuciannya demi keutamaan mengejar undi masyarakat Kristian.

Pemimpin PAS yang termasuk dalam golongan liberal yang terkenal dengan gelaran Anwarinas, Erdorgan dan Parasit ini diketuai oleh Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat manakala penggerak aktifnya ialah Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad yang didukung oleh majoriti pemimpin PAS di peringkat Pusat dan Negeri. 

Selepas lebih kurang seminggu bertelagah sambil bersandiwara, akhirnya keputusan yang dicapai selepas Mesyuarat Pimpinan Tertinggi PR seperti dijangkakan ramai, kemenangan memihak kepada puak liberal. Muktamad sudah untuk kali kedua yang dasar PAS bersama PR kini ialah untuk menjayakan proses menggadaikan kesucian kalimah Allah s.w.t dan akidah ummah.

Maka terus tersengihlah Guan Eng sambil bertepuk tangan dengan senang hatinya kerana hasil usahanya, DAP dan Gereja Kristian semakin melebarkan pengaruh dalam PR termasuklah meneruskan tradisi membalacikan PAS untuk entah ke berapa puluh kalinya. 

Simbolik untuk meraikan kejayaan itu pula membawa kepada acara kemuncak Himpunan Kebangkitan Rakyat atau lebih tepat lagi Himpunan Menyokong Gadaian Kalimah Allah di Stadium Merdeka hujung minggu nanti. Tika itu Guan Eng akan lagi kerap bertepuk tangan bersama pimpinan DAP dan PKR yang lain.

Tiada lagi masalah untuk DAP meneruskan agenda mengacau bilau kesucian agama Islam serta akidah penganutnya kerana selagi sebahagian besar kepimpinan PAS Pusat dalam genggaman puak liberal Anwarinas, selagi itulah DAP kekal sebagai abang besar kepada PAS.

Tinggal lagi sekarang, DAP bersama PR serta dengan gandingan mantap dari pimpinan PAS hanya perlu fokus untuk memenangi PRU 13 bagi merealisasikan kalimah Allah s.w.t benar-benar termaktub dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu.

MKP DITAHAN SEPERTI PENJENAYAH @PDRMsia #KL112


Sekatan jalan raya di jalan Macalister oleh pihak Polis untuk mengesan baki penjenayah yang masih bolos.Kebetulan MKP lalu dijalan ini untuk pulang kerumah setelah selesai menghadiri program Belia.

Pada mulanya macam biasa apabila ada aje sekatan jalan raya yang disuluh adalah Road-tax kereta. kali nie ada kelainan pulak ditanya tahun berapa tamat tempoh.Lepas tue disuruh berhenti ditepi dan semua dokumen diminta seperti kad pengenalan dan lesen memandu.Bagi MKP itu semua memang rutin biasa dan tiada masalah semuanya masih belum tamat tempoh...hingga tahun depan iaitu 2014...

Tapi yang makin mencabarnya adalah bila MKP mengeluarkan telefon nokia cabuk untuk mengambil gambar secara tiba-tiba seorang anggota macam kena sawan dan menyerbu MKP.Anggota berkenaan bertanya kenapa nak ambil gambar.MKP pun menceritakan bahawa mahu memuji pihak PDRM kerana  sanggup bersengkang mata demi tugas.Lepas tue anggota itu meminta gambarnya jangan dirakan kerana malu nanti masuk blog pulak...

Tapi ini adalah sebahagian dari tugas polis menjaga keamanan setiap warga malaysia.Walaupun dikecam oleh pembangkang mengatakan polis tak menjaga keamanan adalah palsu semata-mata.Pemimpin pembangkang pun kalu rumah mereka dimasuki oleh pencuri pun dilaporkan pada pihak Polis...Lepas tue kecam Polis kata tak buat kerja...Apa punya mangkok pemimpin macam nie...

So pada lembu-lembu peserta Himpunan shamsidar pada sabtu ini ingatlah peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak berkuasa....




jangan jadi macam makcik nie bawak anak-anak lepas tue menangis kesian MKP tengok kerana kebodohan MakBapak...Lepas tue salahkan Polis lepaskan gas pemedih mata...

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive