Friday, January 18

AHLI TOTOK PAS!!!! TOLONG BUANG SERBAN PAS KORANG KE LAUT.........?


Anggota Pas kini dalam kebingungan kerana sikap 'flip flop' pemimpin-pemimpinnya berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam.

Mereka merasa pemimpin Pas telah mempermainkan isu kalimah ALLAH yang berubah-ubah sehingga memalukan parti.

Pendirian terbaru Pas mengingatkan mereka bagaimana dalam isu penguatkuasaan syarat-syarat Lesen Kedai Gunting Rambut Majlis Perbandaran Kota Bharu terhadap Orang Bukan Islam, kerajaan Pas Kelantan tunduk menikus kepada tekanan Dap.

Peraturan yang sudah dikuatkuasakan selama 20 tahun boleh diketepikan dalam tempoh dua hari sahaja oleh Dap.

Inilah igauan ngeri yang dialami oleh ahli-ahli Pas kerana sikap pemimpin mereka yang pentingkan politik lebih daripada agama. 

Pada 8 Januari lalu di sidang media pemimpin Pakatan Rakyat Presiden Pas, Abdul Hadi Awang menyatakan orang kafir bukan sahaja boleh menyebut nama ALLAH tetapi juga boleh di terjemahkan ke dalam Al-Kitab.

Tidak sampai seminggu berlalu, Pas bertukar nada pula apabila Majlis Syura Ulama parti itu membuat keputusan melarang terjemahan 'God' atau 'Lord' di dalam kitab Injil Melayu kepada ALLAH tetapi membenarkan penyebutanya.

Kalau dahulunya Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat bersetuju dengan keputusan parti itu membenarkan penggunaan kalimah ALLAH di dalam Al-Kitab berdasarkan pendirian yang dibuat pada tahun 2010 tetapi sekarang ia pula lantang melarangnya.

Beberapa minggu sebelum ini Nik Aziz berkata membenarkan orang kafir menggunakan kalimah ALLAH di dalam kitab agama mereka adalah sebahagian daripada usaha dakwah dan mendekatkan ajaran Islam dengan golongan itu.

Sebenarnya Nik Aziz secara tidak langsung menghina risalah dakwah Rasulullah SAW kerana meletakkan kepentingan orang kafir lebih daripada keutamaan orang Islam.

Pada saat bangsa Melayu berpecah kepada tiga kumpulan politik dek kerana Pas dan PKR gilakan kuasa, Nik Aziz tidak sekali pun menyentuh mengenai betapa pentingnya umat Melayu bersatu.

Sepatutnya dakwah menjurus kepada perpaduan sesama Islam perlu diutamakan oleh Nik Aziz tetapi beliau memilih untuk berdamping rapat dengan orang bukan Islam.

Bak kata pepatah, kerana di hutan disusukan, anak di riba mati kelaparan!

Kali ini Nik Aziz berdalih pula apabila beliau berkata bahawa penggunaan kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam akan membawa kepada kekeliruan.

Bukankah dalam hal ini UMNO lebih konsisten daripada Pas kerana selama ini UMNO berpendirian bahawa ALLAH hanya eksklusif kepada Islam dan melarang ia digunakan di dalam Al-Kitab kecuali di Sabah dan Sarawak?

Pas 'flip flop' dan Nik Aziz juga 'flip flop' bukan sebab alasan agama tetapi demi kepentingan politik mereka.

Perubahan pendirian Pas yang bertukar-tukar sekelip mata membuktikan Islam hanya digunakan sebagai buah dadu atau soldadu dalam permainan catur parti itu.

Apabila bersesuaian dengan nafsu politiknya dan memberi keuntungan undi dan pengaruh, Islam akan ditunggangi.

Apabila peti undi Pas tergugat, dengan mudah sekalim Islam di campak ke luar tingkap malah turut dikorbankan.

Begitulah yang berlaku dalam isu kalimah ALLAH, disebabkan takut bangkangan Dap dan hilang sokongan daripada pengundi Cina dan kumpulan Kristian, Pas merelakan ALLAH dipermainkan.

Kini apabila anggota parti rata-rata tidak bersetuju dan membantah pendirian parti mereka, Nik Aziz dan kuncu-kuncunya dalam Majlis Syura Ulama boleh mengubah keputusan mereka untuk mengambil hati ahli-ahli parti pula.

Jadi Islam bagi Pas boleh di tendang ke sana ke sini asalkan Nik Aziz, Abdul Hadi dan pemimpin-pemimpin lain tidak hilang kedudukan politik mereka.

Namun sikap berbolak balik yang dipamerkan oleh Pas dan Nik Aziz akan memberim impak besar kepada imej dan kredibiliti parti itu dikalangan Dap dan PKR.

Sekiranya Pas boleh menjadi seperti sesumpah yang boleh menukar warna politiknya mengikut selera dan keadaan, tidak mustahil jika berkuasa parti itu juga boleh mengingkari janji taat setia yang dibuat dengan PKR dan Dap.

Jika sekarang Pas mengikat janji sehidup semati dengan kedua-dua sekutu politiknya, apakah tidak mungkin Pas juga boleh menikam belakang Dap dan PKR dalam keadaan terdesak dan apabila merasa ia sudah cukup kuat dan tidak memerlukan sekutunya?


USTAD FATHUL BARI ALASAN TAK BOLEH PAKAI.......


Ramai yang mempersoalkan mengapakah Ulama Muda UMNO ini berkahwin di Selatan Thailand tidak di Malaysia?

Selain itu ada juga yang mempersoalkan kenapa beliau menyorokkan perkahwinannya itu, adakah beliau kahwin lari, adakah beliau takut bini?, 

Adakah beliau takut kepada Pak Mertuanya di Perlis? kenapa daftar di Terengganu? Kenapa tak buat majlis besar-besaran di PWTC? Dan berbagai-bagai persoalan lagi......

Walaupun ramai yang back-up dan menjelaskan mengapa dan kenapa tapi penjelasan itu masih kurang menyakinkan dan masih lagi ada keraguan yang tidak boleh diterima...Walaupun blogger no 1 Malaysia  MPP pun menyatakan ustad Fathul Bari nie idolanya.MKP tetap bangkang walaupun lepas nie ramai yang akan mengomel.....

Kalau nak tolong kawan sekali pun takkan sampai nak kena kahwin dengan adiknya?Ramai lagi yang boleh direkomen pada adik kawan UFB nie.Kenapa mesti UFB yang kena kahwin...?


MKP Ayat Sempoi : Orang berbudi kita berbahasa,termakan budi tergadai Body.......



MELAYU PULAU PINANG DILEMBUKAN ANWAR........

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat membelakangkan nasib Melayu Pulau Pinang walaupun bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri.
Menurut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir, sebagai seorang anak jati Pulau Pinang, Anwar dilihat membisu walaupun Melayu di Pulau Pinang berterusan ditindas oleh DAP yang mentadbir negeri itu sejak 2008.

“Saya kecewa dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dia sepatutnya datang lihat Melayu Pulau Pinang. Apa yang berlaku hari ini kepada orang Melayu di Pulau Pinang. 

“Melayu Pulau Pinang telah ditindas, mana dia suara Anwar Ibrahim ? Nak jadi Perdana Menteri Malaysia (tapi) nak jaga rakyat Melayu Pulau Pinang pun tak boleh. 

“Dia tak peduli apa jadi kepada rakyat di Pulau Pinang. Sepatutnya dia tolong, dia bantu rakyat Pualu Pinang. Dia asal daripada Pulau Pinang,” kata Musa ketika ditemui Antarapos baru-baru ini.

Menurut beliau, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sebenarnya takut untuk menegur pentadbiran Ketua Menteri Lim Guan Eng dan mahu menjaga hati rakan kompenan Pakatan Rakyatnya yang paling dominan itu.

“(Sewaktu Anwar) Duduk dalam Umno, kekuatan Umno itu ada, dan kekuatan BN itu boleh bantu orang Melayu..hari ini (Anwar) duduk dalam Pakatan, (dia) takut kepada Guan Eng. 

“Anwar hari ini takut kepada Guan Eng, takut kepada DAP dan nak gunakan mereka ini untuk dia jadi Perdana Menteri. Itu sahaja..Bukan soal BN itu rasuah, atau pemimpin Umno itu kotor, bukan. Sebenarnya dia ini gila mahu menjadi Perdana Menteri. 

Itu sahaja..Dia tidak ada alasan (lain) lagi. Dia tidak akan berani bersuara selagi ada Guan Eng, selagi ada DAP dia takut. Dia nak kepentingan dia, nak jadi Perdana Menteri. Itu sahaja kerja Anwar Ibrahim sekarang ini,” ujar beliau.

Musa kemudiannya menyifatkan Guan Eng sebagai Ketua Menteri yang terlampau banyak bermain politik dan tidak fokus kepada kerja-kerja pentadbiran negeri.
Sama seperti di Selangor, pentadbiran Setiausaha Agung DAP itu tegas Musa tidak sudah-sudah menyalahkan BN di atas kelemahan mereka sendiri.

“Guan Eng ini dia cakap sahaja..cakap, lepas itu main politik. Sebenarnya dia tak payah cakap banyak (sebaliknya) buat kerja sahaja sebab dia (DAP) kerajaan negeri Pulau Pinang, dia yang memerintah.

“Hari ini, apa yang dia buat ialah salahkan BN. Jangan cakap soal BN (kerana) kita pembangkang. Sepatutnya dia buat (kerja) tapi tidak. Apa yang dia buat ialah beri ceramah, maki Umno. Saya nak cabar Lim Guan Eng, kalau dia betul-betul mahukan calon Melayu bertanding dalam DAP, letak di kawasan Cina..letak di kawasan Cina kita nak tengok dia ikhlas atau tidak ikhlas.

Ketika merasmikan kongres DAP baru-baru ini, Guan Eng melahirkan hasrat untuk menjadikan DAP sebagai pilihan orang Melayu.

Namun begitu agenda tersebut mendapat tamparan hebat apabila kesemua lapan calon Melayu tewas pada pemilihan parti itu untuk merebut 20 kerusi Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang merupakan badan tertinggi parti itu.

Bagaimanapun kira-kira tiga minggu kemudiannya DAP mengumumkan berlaku kesilapan teknikal semasa pengiraan undi perwakilan dan menyaksikan kedudukan Zairil Khir Johari yang juga Setiausaha Politik kepada Guan Eng diangkat ke tangga 20 daripada 39 sebelum ini.

Keputusan itu membolehkan Zairil diiktiraf sebagai wakil Melayu DAP tunggal yang menang dalam pemilihan itu.

DS ROSMAH BERANI BERSUMPAH ISU CINCIN 24JUTA


“Saya berani sumpah… Saya berani sumpah waallah saya tidak ada cincin itu di tangan saya langsung”

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor telah membuat kejutan besar di hadapan balu-balu tentera malam tadi apabila beliau dengan beraninya telah bersumpah kerana Allah swt yang beliau tidak mempunyai cincin berlian seperti yang didakwa pihak pembangkang.

Mungkin sudah tidak sanggup menanggung tomahan serta fitnah setiap hari berkaitan kemasukan cincin bernilai RM24 juta ke Malaysia yang dikatakan milik beliau.

Isu cincin berlian RM24 juta yang didakwa milik Rosmah dan kemudiannya diputarbelitkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat timbul apabila rekod menunjukkan nama isteri pemimpin nombor satu negara itu dimuatkan dalam ruang penerima dalam borang pelanggan.

Bagaimanapun, perkara itu ternyata salah satu agenda politik Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menjatuhkan Najib dengan membuat fitnah terhadap Rosmah.

AHLI PKR RUPANYA MAMAT NIE.......PATUTLAH DEPA SAKAN MEMBELA.....?


Patutlah pembangkang beria-ia membela Ketua Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin yang digantung tugas susulan pembentangannya berhubung PRU 13 dengan menjangkakan ‘BN kalah’.

Rupa-rupanya beliau adalah ahli PKR.

Ini diakui sendiri Timbalan Presiden parti itu, Azmin Ali.

Cuma yang hairannya ahli parlimen Gombak itu mendakwa tak tahu bila Azrul Azwar jadi ahli PKR dan cabang mana.

Betul ke Azmin? Mustahil tidak tahu kerana Azrul tu bukan orang biasa malah kelayakkannya boleh tahan.

Apapun, dipercayai beliau ahli PKR di Putrajaya dan dikatakan rapat dengan pemimpin atasan parti itu.

Sumber memberitahu Agendadaily, Azrul Azwar pernah berada dalam team Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ismail ketika bertugas sebagai Ketua Eksekutif kepada Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tugasnya antara lain memberikan idea dan imput berhubung ekonomi negeri kerajaan PKR itu.

Malah menurut sumber, Azrul Anwar pernah berada di pentas ketika Konvensyen PKR di Johor pada 2011 membentangkan kertas dasar ekonomi parti pembangkang.

Sebab itulah kisah penggantungan tugas beliau mendapat tumpuan portal pro pembangkang sejak beberapa hari lalu.

Beliau dilaporkan tidak mengetahui maksud dakwaan majikannya dalam surat penggantungan petang kelmarin atas dakwaan “melakukan salah laku yang serius ’.

Bank Islam dikuasai 51 peratus oleh BIMB Holdings Bhd. dan 18.5 peratus lagi milik Lembaga Tabung Haji.

Ekoran itu, Pengarah Urusan Bank Islam, Datuk Seri Zukri Samat yang mengulas pembentangan Azrul menyifatkan kenyataan itu merupakan pandangan peribadi Ketua Ekonomis itu dan bukan pendirian bank berkenaan.

PARLIMEN AKAN BUBAR PADA 17 FEB 2013..........?


Biar betul beb dah nak bubar, Takkan sebegitu cepat nak piliharaya dah.......? Hanya tinggal sebulan aje lagi jika dikira pada tarikhnya.Adakah PM dah yakin mendapatkan 2/3 kerusi Parlimen.Lagi cepat lagi bagus PRU-13 nie letih dah menunggu dan adakah semua 222 bahagian telah bersedia?

KUALA LUMPUR: Semua parti komponen Barisan Nasional (BN) diarahkan siapsiaga bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) yang akan diumumkan tidak lama lagi.  
Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak, berkata isu perbincangan pembahagian kerusi antara parti komponen dan calon yang akan disenaraikan hampir selesai.  
Beliau yang juga Presiden UMNO berkata, ketika ini BN mahu memastikan pilihan calon yang akan bertanding pada PRU-13 berdasarkan kebolehan dan penerimaannya di kawasan berkenaan.  
"Pengumuman calon akan dibuat lebih awal tetapi saya masih belum membuat keputusan bila ia akan diumumkan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat BN di Menara Dato' Onn di sini, sebentar tadi. BH

Thursday, January 17

DAP DAN YB TONG SAMPAH............APA CER.....?


DAP memang sinonim dengan Tong Sampah sebab ini adalah kali pertama MKP tengok nama YB tertera.Nak dapat publisiti membantu rakyat konun sampai tong sampah pun letak nama dia..Tapi Jangan lupa apa yang telah dibuat oleh YB nie terhadap peniaga melayu dua tahun lepas..


PKR dan DAP dapat menghidu dan memahami kekuatan Pas bukan sahaja menarik undi orang Melayu tetapi juga boleh 'diperkudakan' untuk mengerahkan penyokong-penyokong parti itu memenuhi majlis-majlis dan ceramah pakatan pembangkang.

Itulah yang kita saksikan dalam apa jua perhimpunan sudah pasti yang terangguk-angguk, berbondong-bondong datang adalah penyokong Pas.

Tetapi persoalannya, apakah pengorbanan mereka dihargai? Sudah tentu tidak, sebab itulah PKR dan DAP tetap tidak membenarkan Pas dominan dalam pakatan pembangkang.

Apa yang lebih menyedihkan kepada penyokong Pas, hasrat mereka untuk melihat Presiden mereka, Haji Hadi Awang menjadi Perdana Menteri, jika pakatan memerintah ditolak bulat-bulat oleh PKR dan DAP. Malah mereka lebih percayakan Anwar Ibrahim yang penuh dengan masalah moral.

Ini menunjukkan PKR dan DAP memandang Pas hanya tong sampah bagi mereka kerana setelah mereka pergunakan mereka akan dicampak begitu sahaja tanpa nilai.

@AmenoWorld BETULKE WANITA TERLEBIH MAKE-UP NIE LU.....




Ada jugak yang dah dapat mencari blogger macai yang pernah counter blog MKP...Adakah ini orangnya kalau benar MKP nak kenalan boleh?.Muka bolehlah tahan macam kajol tapi make-up terlebih sudah...huhuhu..

  AMENO WORLD yang kononnya diuruskan oleh seorang wanita bernama Siti Norashikin.



Dan ini pula identiti sebenar AMENO WORLD.


Jantan rupanya.

Kalau tak percaya, anda boleh cari fail MS Excel tersebut di Google.



*Kenapa ramai blogger pembangkang ada masalah identiti? Mungkin sebab itu mereka menyokong Anwar Ibrahim. 

BOB LOKMAN SOKONG PATRICK TEOH HINA ISLAM...


Ayat tak boleh belah dari Bob Lokman,Apa yang cuba disampaikan oleh Bob Lokman nampaknya meredhakan perbuatan menghina Islam.berikut adalah kenyataan beliau;
”Tidak boleh salahkan Patrick Teoh.” Demikian reaksi pelawak yang kini aktif di pentas ceramah politik, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh yang menyinggung umat Islam.  
Bob Lokman atau nama sebenar Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan.”  
Pemerintah yang perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang. 
Takkan semuanya nak salahkan pemerintah kot.Yang tak betul semuanya korang letak kat pemerintah tapi yang baik PAS ambil kredit gitu nampak korang nie tak ikhlas berjuang diatas nama Islam.


Sewajarnya dalam sebuah negara yang telah matang dan sedang menuju Wawasan 2020 sebagai sebuah negara maju, tiada perkara sensitif yang perlu di timbulkan.

Semua pihak harus menerima apa jua keadaan demi memastikan keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara dapat dipertahankan pada bila-bila masa.

Amat pelik apabila terdapat pihak yang sesuka hati cuba menganggu- gugat keamanan yang telah dinikmati.


Acap kali perkara sensitif ditimbulkan dan sering mengundang kemarahan umat Islam. Apakah makna tersirat di sebalik tindakan-tindakan ini?

Bukankah kita sudah memahami kedudukan dan hak kaum masing-masing. Mengapa dipersoalkan perkara-perkara yang sudah termaktub dan dipersetujui bersama?

Ada baiknya satu perbincangan terperinci dibuat untuk mengelakkan salah faham dan mencetuskan perselisihan yang tidak menguntungkan mana-mana pihak. MKP percaya, majoriti rakyat berbilang kaum di negara ini selesa dan gembira dengan suasana yang sedia ada.

Mereka juga menolak golongan yang terlalu taksub dengan sesuatu perkara. MKP berharap kepada seluruh rakyat Malaysia untuk kita bersatu menjayakan agenda memajukan negara dan mengelakkan isu-isu yang tidak sepatutnya terutama yang melibatkan keagamaan.

Semua pihak harus bersyukur dengan kejayaan negara hari ini. Sesungguhnya tiada kejayaan yang akan dapat dicapai tanpa pengorbanan seluruh rakyat.




DAP PENANG DAH BERPECAH KEPADA 3 GENG....?


Jika tiada angin sudah tentu pokok tidak akan bergoyang.DAP kini hampir tenat sejak pemilihan CEC tempoh hari dengan kesilapan microsoft excel yang tidak dapat diterima akal.Tapi macam biasalah Tokong Crocky nie pandai bermadah helah menipu sana dan sini.

Kumpulan DAP telah berpecah pada tiga kumpulan pertama adalah Lim Dynasty...Kedua yang menyokong Pengerusi DAP Pulau Pinang termasuk kes terbaru Adun Pulau Tikus membuang logo DAP pada pusat khidmatnya.Semuanya kerana tindakkan displin yang telah dikenakan terhadap beliau..


Yang ketiga nie cabaran buat Tokong Crocky Guan Eng...Kumpulan Ramasamy TKM1...Semalam demontrasi bantahan secara aman diadakan oleh masyaratkat India di Batu Kawan terhadap parti DAP di perkarangan padang awam Taman Supreme , Prai.


Lebih 50 orang yang yang hadir mengadakan demonstrasi aman bagi membantah keputusan pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP pada Disember lalu yang disifatkan sebagai tidak telus.

Wakil kumpulan tersebut, M. Mathigalagan berkata, kekalahan calon bukan kaum Cina pada pemilihan tersebut jelas menunjukkan parti itu mengamalkan kuasa mutlak pemimpin tertinggi dan mengutamakan kroni mereka.

Kumpulan ini mendakwa keputusan pemilihan CEC DAP baru-baru ini tidak adil kepada calon daripada kaum India dan Melayu . Oleh itu , pemilihan semula CEC dituntut bagi mengembalikan keadilan dan ketelusan kepada semua calon bertanding .

Kumpulan ini marah dan geram tindakan Tokong Crocky gaya diktator Tokong Crocky..



#listen #respect PARODY SEMPOI FORUM SUARA MAHASISWA....? @Matluthfi90


Video dari Mat Lufti memang sempoi untuk tatapan semua.Rilek der buat apa nak kecoh-kecoh isu bawani nie.Jangan termakan dengan Cywar pihak pembangkang.Isu Bawani nie adalah untuk menutup kegagalan #KL112.Jika dulu kejayaan bersih3.0 diulang-ulang sampai seminggu tapi #KL112 dah pun tutup buku pada isnin...Takkan benda mudah macam nie pun nak habaq...

Masa yang dipilih oleh Bawani untuk mengajukan soalan adalah satu perkara. Namun, satu lagi perkara yang tidak boleh diterima adalah nada dan kelakuan Bawani terhadap Syarifah. 

Budaya timur tidak boleh menerima kelakuan buruk seperti itu, terutamanya kelakuan Bawani kepada seorang yang lebih berusia darinya. 

Namun, Bawani hanyalah seorang pelajar, seorang wanita yang masih lagi muda yang masih lagi mentah, penuh dengan perkara yang mahu dilepaskan. 


Dan sama seperti mana-mana golongan muda terpelajar, Bawani percaya bahawa dia adalah lebih arif berbanding orang lain, termasuklah, terutamanya, kerajaan dan sesiapa yang mempunyai kaitan dengan kerajaan, dan dalam kes ini, Sharifah.Syarifah bagaimanapun, gagal untuk mengawal provokasi yang dibuat oleh Bawani.

Dengan segala fakta yang diberkan oleh bawani terhadap pendidikan percuma di beberapa negara, mungkin Bawani rasa bahawa dia adalah lebih besar daripada mana-mana kabinet kerajaan. 

Namun, Bawani adalah seorang anak muda yang belum matang dan naif. Memerintah sebuah negara dan memberikan pendidikan percuma bukanlah semudah ibu bapanya memberikan wang belanja kepada dia dan adik-adiknya.

Nampaknya, Bawani sebenarnya tidak begitu arif tentang isu ini. Bawani membandingkan Malaysia dengan negara-negara seperti Cuba, Argentina, dan Brazil berkenaan dengan pendidikan percuma. 

Mungkin dia tidak tahu bahawa untuk mendapatkan sistem pendidikan percuma, kos untuk perkara-perkara lain akan meningkat. Untuk memberikan pendidikan percuma, Argentina dan Cuba kekal sebagai negara miskin. 

Mereka tidak mampu menggunakan sebarang dana untuk memajukan sektor-sektor lain. Selain itu, pendidikan percuma juga tidak memberikan sebarang jaminan bahawa negara tidak akan dibelenggu masalah lain. 

Argentina sebagai contoh, akibat daripada kemiskinan, masalah rasuah adalah terlalu tinggi dan kemudiannya membawa kepada ketidakseimbangan dalam peluang pendidikan yang mana nisbah pelajar dari keluarga kaya dan golongan pelajar miskin untuk mendapat peluang untuk mendapatkan pendidikan tertiari adalah 9:1.

Dan hanya 10% pelajar-pelajar di Sri Lanka berpeluang untuk mendapatkan pendidikan tinggi, selebihnya hanya mampu mendapatkan pendidikan menengah. Brazil juga memberikan pendidikan percuma, namun, kadar cukai di negara tersebut adalah tinggi. 

Hampir kesemua negara-negara maju tidak memberikan pendidikan percuma. Denmark sebagai contoh, walaupun memberikan pendidikan percuma, mereka terpaksa mengenakan kadar cukai yang amat tinggi kepada rakyat. Turki dan Malaysia pula adalah sama, pendidikan hanyalah percuma hingga ke sekolah menengah.

Cukai pendapatan di Finland mencecah kadar 50% berbanding dengan Malaysia pada kadar 26% dan rakyat Malaysia masih mampu menikmati subsidi bagi pendidikan tinggi dimana pelajar hanya perlu membayar 5% daripada kos keseluruhan pembelajaran. 

Jadi, Bawani, MKP mahu mencadangkan Bawani supaya membuat satu thesis tentang perkara ini dan berikan idea-idea bernas dalam memberikan pendidikan percuma tanpa perlu menaikkan kadar cukai dan memastikan kadar inflasi stabil. 

Jika Bawani berjaya, kami akan pastikan Bawani mendapat tempat di Kabinet. Dan hanya jika Bawani berjaya berbuat demikian, barulah Bawani layak digelar sebagai seorang hero.


Wednesday, January 16

SENIMAN AKAN BUAT KEJUTAN PADA PATRICK TEOH @rozaidijamil


Presiden Seniman iaitu Zed Zaidi telah mengumumkan di laman Twitter-nya bahawa pihak Seniman akan memberi ‘kejutan’ pada Patrick Teoh. 

Dalam tulisannya, Zed Zaidi berkata, “Esok 17 Januari 2013 jam 1.30 tengah hari SENIMAN akan buat Kejutan kepada PATRICK TEO! kerana MENGHINA ISLAM Tunggu!”.

Apakah kejutan yang bakal diumumkan oleh Zed Zaidi.Kita nanti sesama? Bro Zed Zaidi, MKP bersedia membantu apa saja yang diperlukan.Demi Islam yang telah dicemari dan dicaci...

Selain AC Mizal, antara artis-artis lain yang turut mengecam kenyataan Patrick Teoh termasuklah Tomok dan juga Danny X-Factor.

Sebagai rakyat Malaysia, Patrick Teoh sepatutnya memahami sensitiviti agama yang ada pada masyarakat kita. Dia tak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang boleh mengguris hati orang lain.



MKP Ayat Sempoi : Nanti MKP buat kunjungan hormat pada Presiden Seniman.Terima kasih kerana ucapkan tahniah pada malam penghargaan Media tempohari.Kali pertama bersua muka dengan Zed Zaidi.. 

PATRICK TEOH LU MEMANG LANCAU.....KIMAK PUNYA ANJING DAP......?


Ini lumah lu tinggal!!!!! kalau dah nak menghina agama orang lain dan senang aje nak minta maaf.Menang dasar penyokong DAPig nie tak boleh pakai..

Puak pencacai serta tukang angkat najis Tokong Crocky Erogan pulak siap back-up kata itu hanya gurauan...Eh gie mampus dengan gurauan bodoh lagi gampang la...Kalau mak atau adik korang kena tutuh lepas tue situkang balun tue minta maaf dan blah macam tue korang boleh maafkan aje macam tue...

Mangkok hanyun la korang nie..Benda Islam dan Al-quran boleh ke main-main...

Walaupun masih nampak tak berapa ikhlas tapi nampak jelas yang dia memang risau dengan kesan yang mungkin dia terpaksa terima kalau dia tak minta maaf.



Patrick Teoh Hina Islam!! @DatoACMizal Mula Belasah...


Beliau seorang pelakon. Beliau juga seorang pelawak. Beliau seorang aktivis yang terkenal menyebelahi Pakatan Pembangkang. Beliau adalah Patrick Teoh. Kenyataan beliau di laman Facebook semalam mencetuskan rasa tidak puas hati di kalangan Umat Islam apabila beliau secara terang-terangan menghina Agama Islam dan Al Quran.

Ini gara-gara ketidakpuasan hati beliau terhadap Kerajaan PAS Kedah yang "flip flop" dalam isu mengeluarkan garispanduan 1 Malaysia Chinese New Year Celebration 2013. Beliau boleh mengkritik kepimpinan PAS dalam isu ini tetapi beliau tidak ada hak untuk menghina Islam dan Al Quran. Tindakan beliau amat kurang ajar!!!

ANAK SUNGAI DERHAKA KINI MENJADI BURUAN.......... @AnakSgDerhaka


Anak sengal negara @ Anak sungai DERHAKA kini dicari. Desas desus blogger-blogger disini begitu kecoh bila dikatakan ASD nie jugak yang merupakan diantara disyaki pemberi maklumat tawaran REWARD MENCARI BLOGGER PISAU.NET sebanyak RM 1000 kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat Kepada orang kuat DAP. beberapa nama disebut-sebut juga diantara yang disyaki menjadi talibarut serta cai angguk suruhan DAP 

Sebagaimana yang siarkan di Buletin atau berita TV3 sebentar tadi dicari atas sebab banyak menyebarkan Fitnah terhadap Kerajaan, UMNO, BN malah Perdana Menteri juga tidak terlepas, dengan memaparkan pelbagai cerita rekaan dalam siri pembohongan dalam laman Blog ASD dan beberapa bloggers upahan memaparkan pelbagai Fitnah demi mahu undi rakyat denga menipu kenyataan serta Fitnah

Buru  hadapkan ke Makamah. Tindakan mencari Bloggers yang tegar dengan fitnah ini    bila begitu banyak Fitnah yang disebarkan untuk kelirukan dakyat yang kononnya pelibatan rasuah serta memberi pembaca mengesyaki pelbagai keburukan, rasuah, korupsi malah melebelkan sebagai Pembunuh untuk menjadikan rakyat Percaya dengan rekaan fitnah seterusnya keliru serta  menge  syaki serta melebelkan PM sebagai pembunuh atau terlibat dalam pembunuhan altantuya  

Mengadakan kekeliruan kepada rakyat dengan fitnah ASD terhadap Rosmah dengan mengaitkan Deepak yang kononnya banyak bukti dalam mereka cita kaitan Deepak, Rosmah malah DS Najib sendiri terlibat dalam penyelewengan serta rasuah.   

Tindakan begini  juga amat diharap oleh kebanyakan bloggers kerana disyaki juga dia Dalah pembocor maklumat kepada tawaran RM 1000 untuk sesiapa yang dapat menjadi pencacai DAP membocor identiti blogger Pisau yang sekali gus menjadikan Pisau serta keluarganya terancam

Kali nie dia pulak akan merasa bagaimana dalam buruan seprti Pisau bila bakal ada pembongkaran balik kepada dia sendiri, macam biasa ler bila dema ngutuk cukup handal tapi bila kena tang dema baruler kita tau dia pulak yang menghilang dengan sama telurnya pun turut hilang... amacam baru tau langot tinggi rendah!!!

VIDEO : Muhammad Puaad Ariffin meninggal dunia ketika ceramah PAS pengkalan Pegoh







Muhammad Puaad Ariffin meninggal dunia ketika ceramah PAS pengkalan Pegoh sebentar tadi
Tumbang dari bangku ketika menunggu air yang dpesan diwarung yg jauhnya 50m dari cermah ketika itu ketua pemuda PAS Malaysia sedang berucap!

Agak-agak ler, pakat berhentiler sbgai hormat kat kejadian hampir 1 jam dari tumbang pengsan dan meninggal dunia. (blh dengar ceramah maki umno & BN)

Pakat bagitau ler srh berenti ceramah, bantulah dgn duit collection atau paling tidak umum kutipan segera serta uruskan arwah dgn keluarganya, bukan seminit dua kejadian tadi sejam lebih tu

Tak kan bagi alasan tak perasan? tak kan tak nampak ambulan datang, polis datang, orang kerumun mayat... paling tidak dalam nie pun kita blh tengok petugas ada, blh maklum berenti dan umumkan tentang kejadian. tak kan tu susah sangat

Dari pkl 11 sampai 12 ceramah tetap on, kalu anak & menantu dia tau ler bila sampai ditempat kejadian tentu ler angin...

Nak pecah telinga teman dan nak muntah bila dengor ' tak pa dia ni mati JIHAD sebab datang ke ceramah PAS' toya komer ler, tak jadi kat keluarga komer boleh ler cakap...
 — di CERAMAH PAS PENGKALAN PEGOH.




VIDEO TUNJUK PUNGKOQ GANGNAM STYLE VERSI AFRICA #KL112



Video ini MKP tujukkan buat Ostad Azizan kerana berjaya mentadbir Kedah dengan menjadi boneka pada DAP..MKP buatkan pantun Khas buat Ostad Zizan.

Inilah Melayu Hulu Kapak,
Mata terbeliak tapi tak nampak,
Telinga berkepak sayangnya Pekak,
Nampak Bijak tapi Haprak,

Bangsa diketuk PAS bertepuk,
Martabat dilanyak PAS riang bersorak,
Hatta punggoqnya sendiri disepak,
PAS tertawa terbahak-bahak,

Perasan hebat walaupun diperalat,
Mendabit dada pembela umat,
Hakikat sebenar PAS pengkhianat,

Rakyat Malaysia sudah menerima perbalahan antara PAS dengan DAP sebagai satu ‘cara hidup’ iaitu akan tetap berlarutan selama-lamanya.  Satu ketika PAS akan mengalah, tetapi satu ketika lain akan membuat U-turn, tetapi tidak mustahil akan berbalah semula atas isu yang sama.  Semua ini bergantung kepada perkembangan politik semasa.  Pendek kata, perkahwinan PAS dengan DAP sentiasa dihiasi dengan dugaan dan cabaran tetapi akhirnya, PAS sebagai isteri tetap akan tunduk juga kepada kehendak suami yang chauvinis.

Dalam perbalahan mengenai isu dalam negeri-negeri jajahan PAS pula, PAS negeri seringkali terpaksa berhadapan dengan DAP Pusat secara bersendirian kerana PAS Pusat enggan menawarkan sokongan kepada PAS negeri, bagi mengelakkan masalah besar dalam perkahwinan mereka.

Dan inilah yang berlaku terhadap YAB Dato’ Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah beberapa kali.  Sebelum ini, beliau telah terpaksa bertekak dengan DAP kerana isu melarang gambar wanita tidak bertudung dipaparkan di papan tanda negeri itu, kemudiannya isu menutup pusat hiburan di bulan Ramadhan dan kini isu garispanduan bagi aktiviti hiburan di tempat awam di Kedah.

Seperti juga isu-isu lain, PAS Pusat nampaknya langsung tidak cuba untuk membela Azizan dalam isu terkini ini.  Malah, kita tidak hairan jika PAS Pusat mengarahkan agar Azizan akur sahaja dengan kehendak DAP.  Ini kerana mengenali Azizan, beliau tidak akan semudah itu tunduk kepada DAP jika tidak kerana arahan dari kepimpinan PAS sendiri.

Setiausaha Publisiti DAP, Teo Nie Ching menempelak garispanduan yang dikenakan Azizan sebagai tidak masuk akal, tidak boleh diterima dan tidak bijak.  Sementara exco Kedah, Tan Chow Kang dari PKR pula bertanya sinis sama ada Azizan inginkan kaum Cina di Kedah mendengar lagu-lagu komunis sahaja.

Garispanduan itu, yang dilaporkan oleh China Press and Nanyang Siang Pau mengharamkan wanita dewasa dari menyertai persembahan hiburan untuk orang awam.  Selain itu, garispanduan tersebut juga mengharamkan persembahan muzik langsung, dan hanya boleh diadakan dengan menggunakan rakaman awal (minus one).  Persembahan pula hanya dibenarkan untuk lagu-lagu berunsur agama dengan semua yang terlibat berpakaian sopan.

Kelab Penyokong PAS juga tidak ketinggalan mengkritik Azizan dalam hal ini dan menganggap ia sebagai satu tindakan yang tidak peka dan tidak toleran terhadap agama dan budaya lain, serta ‘pentingkan diri sendiri’.

Apa yang menyakitkan lagi hati DAP ialah garispanduan ini dikeluarkan hanya beberapa hari sebelum Tahun Baru Cina.  Dengan garispanduan ini, tentunya perayaan Tahun Baru Cina di Kedah akan menjadi muram dan hambar.

Tindakan kerajaan negeri Kedah ini memperlihatkan kekeliruan, kalaupun tidak hipokrasi yang kronik di dalam PAS.  Bukan kita tidak tahu bahawa dalam isu hiburan, PAS Kedah hanya berada beberapa langkah saja di belakang Selangor dalam perlumbaan membuka pusat-pusat hiburan baru.  Pusat Karaoke tumbuh tanpa kawalan, bagai cendawan sejak PAS memerintah Kedah, sehinggakan ada yang bersebelahan sahaja dengan surau atau masjid.   Rungutan mengenai moral anak-anak muda Kedah yang semakin buruk bagai sudah menjadi satu fenomena di kalangan ‘orang-orang lama’ Kedah, terutama di bandar Alor Setar.

Seperti yang kita sedia maklum, pusat-pusat hiburan yang menawarkan hiburan secara tertutup beroperasi secara berterusan sementara hiburan berbentuk persembahan di tempat awam dan di atas pentas pula, adalah bersifat sekali-sekala.  Berdasarkan faktor inilah maka garispanduan yang diperkenalkan oleh kerajaan Kedah itu dilihat sebagai usaha untuk menunjuk-nunjuk alim dan bukannya usaha ikhlas untuk memelihara nilai-nilai moral rakyat Kedah.

Tidak mustahil, usaha menunjuk-nunjuk alim ini adalah respon kepada hujan kritikan yang tidak henti-henti menimpa Azizan kerana gagal melaksanakan pentadbiran Islam sebenar mengikut kacamata PAS.  

Azizan tidak ada pilihan selain terpaksa menghadapi seluruh parti DAP dan masyarakat Cina Kedah sekali lagi, secara berseorangan.  Jika beliau boleh mengelak dari isu balak dengan hanya bersikap angkuh atau mengelak dari isu-isu yang timbul di dalam Laporan Audit dengan mengambil sikap tak tahu, nampaknya, beliau tidak mungkin dapat mengelak isu ini dengan hanya berdiam diri.

Ini kerana, apabila ia melibatkan kepentingan DAP secara langsung, maka PAS Pusat akan memastikan Azizan tidak senang duduk selagi tidak menanganinya dengan baik tanpa menyinggung DAP.  

Hakikatnya, sehingga kini, masyarakat Cina masih keliru mengenai siapa dan apakah PAS sebenarnya dan kekeliruan itu membuatkan mereka semakin ragu-ragu untuk memberi undi kepada DAP.  Apakah benar PAS sudah terbuka?  Atau PAS hanya menyembunyikan ektremismenya untuk sementara?  Apakah DAP mampu mengekang pemikiran jumud dan ekstrem PAS mengenai agama?  Sampai bila DAP mampu mengawal PAS?   Dan apakah jaminan yang PAS tidak akan bangkit dengan lebih bersemangat sehingga mengatasi kelicikan DAP jika PR menang PRU kali ini?

Soalan yang sama juga mungkin perlu ditanya oleh Azizan kepada dirinya sendiri dan juga kepada kepimpinan PAS.  Ketahuilah oleh PAS bahawa rakyat keseluruhan juga turut menantikan jawapannya.

Tuesday, January 15

SIAPA TAK MARAH KALAU BINI KENA RABA..... #KL112


Riuh rendah seketika dikalangan pimpinan dan penyokong PR membicarakan kekecohan dan hiruk piruk yang berlaku di pintu masuk utama Stadium Merdeka semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) Sabtu lepas.

Dalam kekecohan tersebut dikatakan seorang pengiring kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim telah ditumbuk oleh seorang penyokong PAS gara-gara enggan memberi laluan kepada Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Namun mengikut perkhabaran lain dari peserta HKR #KL112 yang berada di tempat kejadian kemungkinan kejadian tersebut berpunca daripada kes mengambil kesempatan dan meraba wanita.

Bagaimanapun ini tiada kaitan dengan sekeping gambar meraba punggung seorang wanita bertudung yang sengaja disebarkan oleh bloggers PR dalam usaha mereka untuk menuding jari menyalahkan bloggers UMNO.

Sebaliknya kes meraba yang diperkatakan ini menyebut lelaki yang bertopi biru itu khabarnya secara tak sengaja 'tersilap raba' isteri lelaki berbaju kuning sewaktu berhimpit di luar stadium dan bila bertemu secara kebetulan di pintu utama stadium maka hutang maruah dilangsaikan melalui tumbukan padu ke kepala lelaki bertopi biru.

Barangkali terangsang dengan kehadiran sesetengah peserta HKR #KL112 yang berpakaian seksi dan menjolok mata, ataupun mungkin juga teruja dan ghairah dengan penampilan golongan pondan lgbt yang menyeksakan mata yang turut serta memeriahkan himpunan anjuran PR. Ada kemungkinannya.

Mengikut maklumat lain daripada anggota Unit Amal yang bertugas pula, mereka mendakwa mendengar laungan Shamsidar daripada lelaki bertopi biru semasa kehadiran Anwar menyebabkan orang ramai mengamuk dan mengusirnya, diikuti dengan satu tumbukan singgah ke kepalanya.

Sementara seorang rakannya pula menyanggah keterangan itu sebaliknya mendakwa laungan yang didengar ialah "Anwar, jam omeganya mana?," kemudian diikuti dengan tindakan penyokong PR yang lain mengusirnya. 

Agak tidak logik keterangan tersebut memandangkan lelaki bertopi biru itu adalah pengiring Anwar ataupun AJK bertugas, tentunya dia tidak tergamak mempertikaikan di mana jam omega Anwar yang sehingga kini gagal ditunjukkan oleh isteri Anwar kepada orang ramai.

Dalam kesemua keterangan di atas, sukar ditentukan mana satu yang betul. Tiada saksi lain yang dapat mengesahkan, tambahan pula sehingga kini tiada pihak yang tampil membuat laporan polis untuk dibuka kertas siasatan bagi mengelpasti punca sebenar kekecohan.

Namun berdasarkan beberapa video yang sedang ditayangkan di Youtube kebarangkalian besar kekecohan tersebut berlaku sebenarnya disebabkan pengiring Anwar rasa terhina kerana bosnya sebagai Ketua Pembangkang tidak dihormati oleh penyokong PAS untuk menuju dahulu ke pentas.

Tindakan kasar lelaki bertopi biru itu berusaha menghalang rombongan Nik Aziz menyebabkan ramai penyokong PAS berang dan dipercayai menjadi punca utama kekecohan tersebut.

Apapun, sebagai langkah susulan eloklah pemimpin PR membuat penjelasan rasmi untuk meredakan ketegangan, jika betul disebabkan kes raba meraba ataupun provokasi sesama sendiri perlulah dikeluarkan jaminan perkara tersebut tidak akan berulang.

Andainya kekecohan berpunca daripada kelemahan pihak penganjur menyebabkan berlakunya salah faham, maka lelaki yang berkelakukan ganas menumbuk orang lain di depan khalayak ramai itu perlulah diadili mengikut undang-undang.

#listen #UUM MPP UUM BERSUARA.....


Video Forum Seiringkah Mahasiswa dan Politik yang menjadi kontroversi baru-baru ini mula mendapat respon daripada Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Utara Malaysia.

Dalam kenyataan rasmi mereka,MPP UUM berpendirian mendukung prinsip kebebasan tanpa menafikan hak mana-mana individu

Dalam pada itu juga mereka turut berpendapat bahawa hak kebebasan bersuara mesti dilaksanakan dalam tertib dan penuh beradab.

Pihak mereka juga meminta agar isu ini diselesaikan antara dua pihak yang bertelagah serta diselesaikan secara berhemah dan harmoni.

Mereka juga percaya kedua-dua belah pihak mempunyai sebab tersendiri mengapa kejadian sedemikian berlaku serta berharap kedua-dua buah pihak boleh menjelaskan kepada orang ramai.

MPP UUM juga turut menjelaskan bahawa kehadiran YDP MPP UUM hanyalah memenuhi jemputan pihak penganjur program dan bukan bertindak sebagai penganjur atau penganjur bersama - Kenyataan penuh

DAP BERJAYA BODOHKAN MELAYU DIDALAM PAS.


Apa yang ketara sejak Pakatan Rakyat ditubuhkan dan berjaya memerintah Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan, pengaruh DAP dalam pakatan itu adalah jauh lebih besar daripada bilangan kerusi DUN dan Parlimen yang dimenanginya dalam PRU 12.

Di Pulau Pinang, kuasa DAP adalah total dan anggapan bahawa Lim Guan Eng adalah 'tokong' di negeri itu merupakan satu ungkapan yang sungguh tepat.

Di Selangor, Exco dari DAP berpengaruh begitu kuat sehingga Menteri Besar dari PKR kelihatan seperti toothless (tak bergigi) dalam isu-isu tertentu, termasuk yang melibatkan hal ehwal Melayu dan Islam.

Malahan ia memaksa Pas mengorbankan pegawai kanan parti yang memegang jawatan Exco Kanan, atas desakan DAP.

Apa yang jelas selama hampir lima tahun DAP berdamping dengan PKR dan Pas, parti itu telah dapat mengenali kelemahan-kelemahan mereka.

Mereka tahu Pas khasnya sanggup berkompromi mengenai perjuangan untuk mewujudkan negara Islam asalkan Pakatan Rakyat berkuasa.

Mereka juga tahu Pas sedia berkompromi dalam hal-hal lain seperti pelaksanaan hukum hudud, dan penggunaan nama Allah oleh bukan Islam.

DAP juga menggalak dan menyokong sepenuhnya PKR memeluk dan menyebarkan ideologi sekular, liberal dan pluralisme, walaupun kebelakangan ini ia sendiri menunjukkan kecenderungan mendokong agama Kristian.

Lebih dari segalanya kedua-dua DAP tahu PKR dan Pas kini terbelenggu dengan keghairahan untuk menakluk Putrajaya, tidak kira siapa yang menjadi 'pasangan tidur sebantal'.

Antara dua parti PR itu, Pas mengalami pergolakan yang lebih besar. Golongan sekular dalam parti itu yang mendapat inspirasi dari luar parti, kini mendominasi parti, sementara golongan ulamanya kini semacam terpinggir.

Pas juga dilanda krisis kepimpinan kerana ia telah begitu lama berpegang kepada ketaksuban kepada pemimpin tertentu dan tidak lagi mengamalkan mesyuwarah dan muzakarah seperti di zaman kegemilangannya.

Bahkan boleh dikatakan Pas telah mencapai satu peringkat spiritual dictatorship yang mengetepikan keagungan ilmu dan pandangan orang ramai.

Lebih menyedih dan membahayakan, strategi DAP mengeksploitasi kelemahan-kelemahan PKR dan Pas, telah menimbulkan perpecahan di kalangan orang Melayu dan umat Islam keseluruhannya.

DAP tentu merasa begitu berpuas hati mendengar fatwa kepimpinan Pas yang berulang kali menghalalkan parti itu sebagai sahabat Islam sementara UMNO dianggap kafir kerana bekerjasama dengan MCA, MIC dan lain-lain parti bukan Islam dalam BN.

DAP tentu juga tersenyum lebar dengan tindakan Pas 'mendoakan' kejatuhan UMNO dan BN yang merupakan tikaman runcing bambu yang sungguh memilukan ke atas perpaduan Melayu dan Islam.

Sudah sampai masanya orang Melayu dan Islam menyedari musibah besar yang berlaku ke atas perpaduan mereka angkara tindak-tanduk dan permainan politik DAP dan kuda-kuda tunggangan mereka, PKR dan Pas.

HANYA MELAYU AJE TERKINJA_KINJA SERTAI #KL112


Jumlah peserta yang jauh dari sasaran 1 juta sebenarnya, bukanlah satu-satunya faktor Himpunan Kebangkitan Rakyat 112 dilihat sebagai gagal.   Tetapi, sokongan yang merosot teruk dari kaum bukan Melayu juga adalah petunjuk penting bahawa Pakatan Rakyat semakin kehilangan sokongan rakyat.   

HKR menyaksikan hanya 8% dari 45,000 peserta adalah dari kaum Cina, manakala kaum India jauh lebih corot sambutannya iaitu hanya 2%.   Jumlah kedua-dua kaum ini yang begitu sedikit telah memaksa kaum Melayu PAS dan PKR mengangkat lambang DAP bagi pihak sekutu mereka itu.   Antara koleksi gambar Melayu menjadi anjing kurap DAP di dalam HKR, kelihatan wanita bertudung dan lelaki berkopiah putih terkinja-kinja menjerit-jerit sambil memakai lambang DAP, serta sekumpulan anak muda mengarak banner bertulisan Cina.  

Kaum Cina dan India, terutamanya, jelas enggan terlibat lagi dalam kegilaan ini.   Lebih dari itu, kaum Cina DAP juga lebih suka terlibat dalam himpunan yang hanya mengumpul kaum mereka sahaja seperti Himpunan Hijau.  Manakala kaum India pula telah serik ditipu oleh PR dalam isu-isu yang membabitkan kaum itu di Selangor dan Pulau Pinang serta enggan mempunyai apa-apa hubungan lagi dengan PR.  

Bagi memahami situasi ini, post-mortem himpunan BERSIH 3.0 yang lalu mungkin dapat memberi penjelasan yang lebih tepat tentang keengganan kaum Cina untuk turut bersama balaci mereka dari PAS dan PKR di dalam HKR. Himpunan BERSIH 3.0 menyaksikan 30% penyertaan dari kaum Cina dan 7% dari kaum India.  

Dapatan dari post-mortem tersebut menunjukkan yang kaum Cina sudah tidak percaya lagi dengan Anwar dan Azmin setelah mereka didapati mengarahkan rempuhan sewaktu BERSIH 3.0 sehingga menyebabkan kekecohan.   Dan kaum Cina, terutamanya, enggan mengambil risiko terperangkap dalam kekecohan lagi.   

Selepas BERSIH 3.0, ramai dari kaum Cina mula menyedari bahawa tuntutan pilihanraya bersih yang dilaungkan hanyalah gimik semata-mata kerana yang sebenarnya, pembangkang hanya ingin membuat kecoh.  

Bermula dari situ juga ramai di antara mereka mula belajar mendengar penjelasan kerajaan dan mencari maklumat lebih mendalam mengenai sistem SPR serta jawapan-jawapan yang SPR dan kerajaan diberikan terhadap semua tuduhan BERSIH.  

Bertitik tolak dari itu, lebih separuh dari mereka nampaknya sudah mula faham.  Biarpun agak terlambat sedikit, tetapi sekurang-kurangnya mereka telah berusaha untuk mendapatkan maklumat sebenar.   Dari situ juga, lebih separuh dari mereka ini mula menyedari bahawa selama ini mereka telah termakan hasutan pembangkang sehingga tidak mampu lagi menghadamkan maklumat secara rasional.   

Justeru, PR wajar menilai semula apa yang dilaporkan oleh media sebagai ‘berjaya’ mengenai HKR.  Ini kerana, sesungguhnya, tiada apa yang mereka berjaya capai selain berjaya menipu diri sendiri sahaja.   Segala tuntutan yang konon dibuat di dalam HKR juga hanya mengundang ketawa bagi mereka yang arif mengenai politik Malaysia.  

Mana tidaknya, jika antara tuntutan yang dibuat termasuklah mendaulatkan bahasa kebangsaan serta menuntut pilihanraya bersih.   Sedangkan, apakah layak bagi PR untuk menuduh pilihanraya Malaysia sebagai tidak bersih jika pemilihan parti mereka sendiri juga sudah lintang pukang menipu secara terang-terangan?    

Dan apa pula ini, yang dibebelkan mengenai bahasa kebangsaan sedangkan DAP begitu beria-ia ingin menghapuskan daulat bahasa tersebut dengan mengangkat Mandarin sebagai lebih tinggi lagi kalaupun tidak sama tinggi melalui nama-nama jalan di Pulau Pinang dan kepala surat kerajaan Selangor.  

Maka, nampak sangat bahawa senarai tuntutan HKR dibuat dengan cara ‘hentam sajalah’.    

Lagipun, jika HKR dikatakan berjaya, ia seharusnya bermakna bahawa segala isu tuntutan itu juga telah selesai dengan jayanya.  

Kini semua orang dapat melihat bahawa HKR tidak ada motif jelas, selain dari cuba membuat huru-hara di samping cuba menunjuk pada dunia kononnya rakyat menyebelahi pembangkang.  

Namun, dengan jumlah rakyat yang hadir begitu sedikit, iaitu kurang dari jumlah ahli UMNO yang berhimpun ketika Ulangtahun UMNO,  maka tiada alasanlah lagi bagi PR untuk mempersoalkan keputusan PRU-13 nanti, sekiranya ia tidak menyebelahi mereka. 

Monday, January 14

MACAI PEMBANGKANG FRUST TERTUNGGING KERENA AWEK NIE.......?


Nama Shasha Mendoza tiba-tiba popular di Twitter dan laman sosial Facebook kerana kenyataannya menghina Himpunan Kebangkitan Rakyat tempoh hari.

 Pandangannya itu kemudianya menerima kritikan apabila dia 'diserang' penyokong pembangkang di laman sosial berkenaan. Shasha Mendoza berumur 19 tahun dan merupakan seorang model sambilan di Kuala Lumpur. 


Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) ataupun dikenali juga Himpunan Menyokong Gadaikan Kalimah Allah Kepada Kristian sudah pun selesai. Namun ibarat rumah sudah siap pahat masih berbunyi, para penyokong pakatan pembangkang pula masih sosek-sosek sesama sendiri.

Keliru dan mengelirukan. Itu yang sedang berkecamuk dalam minda penyokong pakatan pembangkang berikutan pelbagai angka kehadiran dikeluarkan oleh pimpinan PR dan medianya.

Ada yang kata HKR #KL112 dibanjiri 100,000 orang, 160,000 malah ada juga yang kata nampak dengan mata kepala sendiri 300,000 orang berhimpun di Stadium Merdeka dan kawasan sekitarnya.

Sama-sama sendiri pun berlaku percanggahan ketara, sudahlah angka sejuta gagal dicapai, angka kecil pun tiada satu pun yang tepat dan realistik dengan keluasan lokasi perhimpunan berlangsung.

Mengikut kajian semasa melibatkan pengguna internet seperti blog, portal, twitter dan facebook pada 12 Januari 2012 yakni hari perhimpunan tersebut diadakan terdapat sejumlah 76,000 komen positif yang membicarakan HKR #KL112.

Bagaimanapun keesokan harinya, 13 Januari 2012 komen-komen positif turun mendadak kepada hanya 12,300 komen sahaja. Keghairahan para penyokong PR seperti terbantut. Kenapa dan mengapa?

Berkemungkinan besar kerana tiada insiden besar seperti rempuhan oleh peserta himpunan ataupun tindakbalas keras dari pihak polis. Mungkin ada kebenarannya kerana berdasarkan tinjauan di Stadium Merdeka, banyak kedengaran keluhan para penyokong PR yang merasakan acara kali ini agak membosankan dan tidak mencabar.

Tambahan pula bila mana selepas perhimpunan berlangsung pelbagai angka kehadiran yang tidak munasabah dikeluarkan yang akhirnya memalukan PR sendiri. Semangat penyokong yang sudah sedia tergugat terus jatuh setangga demi setangga dan akhirnya merudum.

Mungkin menyedari populariti HKR #KL112 dilihat gagal menandingi Bersih 3.0, maka datanglah seorang bekas professor kangkung yang terlebih cerdik dengan talian hayat baru untuk menyelamatkan maruah HKR #KL112.

Katanya perarakan yang memanjang 7 kilometer menghala ke Stadium Merdeka bersamaan di hadiri 700,000 orang, itu dakwanya selepas melihat beberapa keping gambar secara sepintas lalu. Seketika bekas professor itu bangga ada yang percaya congak kiranya yang logik kebenaran hanya orang gila sahaja yang mengiakannya.

Maka berkokok gembiralah pemimpin PR mendabik dada dengan gah dan bangganya. Padahal tiada pun perarakan memanjang 7 kilometer dipenuhi peserta HKR #KL112, sebaliknya yang wujud ialah jarak perjalanan perarakan yang jauhnya sekitar 7 kilometer dari KLCC ke Stadium Merdeka.

Stadium Merdeka yang berkapasiti cuma 30,000 ditambah lagi kapasiti maksima atas padang 10,000 orang serta 5,000 orang lagi di luar stadium tiba-tiba boleh dibanjiri 700,000 orang? Makin bengong dan kelu jadinya penyokong PR mahu mencerna angka fantasi yang tak masuk dek akal.

Sia-sia penyokong PAS bawahan yang datang dari jauh mematuhi kerahan tenaga termasuklah ada yang tidur bermalam dalam van dan kereta ketika pemimpin peringkat cawangan, kawasan dan negeri lena selesa di bilik hotel, alih-alih kecelaruan pula yang terus menghantui kepala.

Entah apa lagi usaha PR untuk menaikkan semangat penyokongnya tika ini, satu demi satu serba tak menjadi. 

Lagi bertambah parah bila mana malam Ahad lepas, Majlis Syura Ulama PAS yang hanya sesekali saja bermesyuarat itu tiba-tiba pula mengubah keputusan parti apabila tidak bersetuju membenarkan kalimah Allah s.w.t digunakan dalam kitab Bible.

Jatuh lagi semangat penyokong PR khususnya PAS, makin busuk nama HKR #KL112 jadinya.


Shasha Mendoza menjadi sensasi serta menjadi bintang Twitter selepas HKR #KL112 . Dia sensasi kerana dikritik penyokong PR setelah membuat Tweet menyokong kerajaan.
Tweet-nya berbunyi:

 “Kepada penyokong #KL112, jika anda tidak suka Malaysia, anda boleh keluar daripada Malaysia. Sekurang-kurangnya hargailah apa yang dilakukan oleh kerajaan. 
“Anwar berjanji untuk memberikan pendidikan percuma untuk rakyat. Itu semua adalah pembohongan. Mana Anwar nak dapatkan berjuta-juta ringgit untuk bayar hutang rakyat? Fikir.“
MKP Ayat Sempoi : Puak Cai-Cai pembangkang panas punggoq kerana #KL112 depa kena balun teruk huhuhuhu....

ADUN DAP PENANG BUANG LOGO DAP PADA PUSAT KHIDMAT.


GEORGE TOWN: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Tikus, Koay Teng Hai menggambarkan dirinya sebagai 'bebas' selepas jawatankuasa tatatertib DAP menggantungnya selama enam bulan kerana gagal menghadirkan diri pada mesyuarat penting persidangan Dewan Undangan Negeri tahun lalu.
Koay yang merayu terhadap keputusan itu bertindak menurunkan logo DAP daripada pusat khidmat beliau di sini selaras dengan peraturan parti.
"Saya menghormati keputusan parti tetapi akan merayu terhadap penggantungan ini.
"Saya harap semua penyokong saya bertenang," katanya kepada sidang akhbar di sini Isnin.
Pada persidangan DUN yang lalu, Koay terlepas untuk turut sama dalam undi belah bahagi untuk meluluskan Enakmen Perlembagaan Pulau Pinang (Pindaan) 2012 khusu berkaitan rang undang-undang antilompat parti.
Tindakan beliau hampir menyebabkan Pakatan Rakyat hilang undi majoriti dua pertiga yang diperlukan untuk meminda perlembagaan negeri.

VIDEO PANAS : CHEGU BARD ANGKAT MARTABAT 4WD MENJADI YANG TERAMAT MULIA SERI PADUKA BAGINDA....?


Sungguh kurang ajar Chegu Bard dan anak buahnya menyamakan sebuah kenderaan sama taraf dengan Yang Teramat Mulia Seri Paduka Baginda..Bagi MKP ini dah tahap menghina YDP Agong iaitu Ketua Negara.Apa punya kurang sopan...Pihak berwajib tolong siasat?MKP minta tolong harap ada tindakkan yang sepatutnya....

Prinsip Penetapan Panggilan Hormat

Penetapan panggilan hormat ini berasaskan kepada kepada kesesuaian panggilan kepada orang yang dipanggil atau dihormati, sebagai contoh :
 
Yang Amat Mulia / Yang Mulia:
 
Anak-Anak Raja memerintah dan kerabat Raja yang dianggap oleh masyarakat melayu sebagai golongan yang dimuliakan.

Malaysia mengamalkan sistem Demokrasi Berparlimen di bawah pentadbiran Raja Berperlembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara. Perlembagaan negara telah digubal dengan mengadakan syarat-syarat untuk pengalaman sistem ini. 

Salah satu syarat sistem Demokrasi Berparlimen adalah pembahagian kuasa kepada tiga bahagian di dalam pemerintahan, iaitu Perundangan, Kehakiman dan Pentadbiran atau Eksekutif. Malaysia juga merupakan sebuah negara yang mengamalkan sistem Demokrasi berasaskan kepada sistem Persekutuan. 

Sehubungan dengan itu, ia bermakna negeri-negeri Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak , Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan, Sarawak dan Sabah telah bersetuju dengan konsep penubuhan Negara Malaysia.Setiap negeri yang terbabit telah menyerahkan sebahagian kuasa masing-masing, seperti kewangan, pertahanan, pelajaran, luar negara dan lain-lain lagi seperti mana yang telah tercatat di dalam Perlembagaan Malaysia yang di tadbir oleh Kerajaan Pusat. 

Ada perkara-perkara yang dijadikan kuasa negeri dan negeri akan mentadbirkan kuasa. Sebagai sebuah negara Raja Berperlembagaan, maka diperuntukan oleh Perlembagaan institusi Yang Di-Pertuan Agong, Raja-raja Melayu di sembilan buah negeri dan Majlis Raja-raja. 

Baginda adalah diberi kuasa untuk memelihara adat istiadat orang Melayu dan Pentadbiran Agama Islam di negeri masing-masing. Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong adalah Ketua Agama Islam bagi negeri-negeri Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, dan Wilayah-wilayah Persekutuan.Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong juga menjadi Kepala Utama Negara dan Baginda adalah Pemerintah Tertinggi Angkatan Tentera Negara. 

Baginda akan menjalankan tugas-tugas dibawah Perlembagaan mengikut nasihat Perdana Menteri atau Jemaah menteri . Raja-raja pula menjadi Ketua Negeri masing-masing dan menjalankan tugas mengikut nasihat Menteri-menteri Besar atau Ketua-ketua Menteri.


MKP Ayat Sempoi : Raja Melayu pun mereka tak hormat,sungguh biadap.......
   


Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive