Wednesday, January 23

MAK LAMPIR ADA ANAK IKAN BARU.......PERGH HEBAT KETUA WANITA KEADILAN NIE.........?



Nama : Adam Rosly
Umur : 26 tahun
Pendidikan : SPM

Apa yang saya akan coretkan di sini merupakan sumber yang diberikan oleh kepimpinan PR Ampang sendiri yang tidak berpuas hati dengan mamat di atas ini. Tak perlulah saya mention sama ada parti PKR, PAS ataupun DAP sebab yang pentingnya, ketiga-tiga parti ini memang haprak.

Berbalik pada story asal, inilah ceritanya.

Ada seorang tokoh korporat yang berstatus 'Tan Sri' telah berniat ikhlas untuk memberikan sumbangan peribadi untuk pembangunan & maintenance sebuah Masjid di dalam kawasan Lembah Jaya, Ampang. Sumbangan yang disampaikan Tan Sri tersebut tidak sampai jutaan RM tapi bagi rakyat seperti saya, jumlah RATUSAN RIBU RINGGIT itu memang banyak.

Untuk info, Lembah Jaya terletak dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di mana wakil rakyatnya terdiri daripada wakil PAS iaitu Kassim Abd Aziz dan Parlimennya pula dipegang oleh PKR, Zuraidah Kamaruddin.

Adam Rosly bersama ADUN Lembah Jaya Kassim Abd Aziz, ADUN Cemapaka, Ir Iskandar Abd Samad dan Mak Lampir

Al kisahnya bermula apabila duit sumbangan Tan Sri terbabit telah diselewengkan secara senyap oleh seorang budak mentah yang berusia awal 20an dan tidak mempunyai kerjaya dan kelulusan. Yang menjadi persoalannya, menurut sumber di Lembah Jaya. Si mamat Adam Rosly ni mempunyai beberapa buah kenderaan mewah yang secara logiknya memang tidak harus ada oleh seseorang yang tinggal di Apartment Projek Perumahan Rakyat di sana.


Duit yang diselewengkan Adam Rosly ini sememangnya diketahui oleh ADUN Lembah Jaya yang merupakan master mind dan perancang utama. Duit yang sepatutnya digunakan untuk tujuan mulia telah disalah gunakan untuk tujuan peribadi. Sungguh memalukan lagi apabila si Adam Rosly menggunakan wang haram tersebut untuk tujuan beli undi bagi menyandang jawatan sebagai Ketua Pemuda PAS Ampang. Secara logiknya, memang mamat ni tak boleh menanglah sebab dia sendiri tidak mempunyai ground personal touch dengan penduduk di sana.

Atas rasa keprihatinan yang tinggi terhadap mamat yang mendukung LGBT ini, opss terbuka cerita episode lain pula.

Continue semula, dek kerana tidak berjaya mendapatkan jawatan dalam PAS, ADUN Lembah Jaya si Kassim tadi tu pun mengesyorkan Adam Rosly melompat ke dalam PKR kerana masih ada ruang dan peluang untuk Adam Rosly ni menempatkan diri dia di dalam kepimpinan PKR Ampang.

Dengan izin dan green light daripada Zuraidah a.k.a Mak Lampir yang memegang tampuk kepimpinan PKR di Ampang maka pelan yang dirancang oleh ADUN Lembah Jaya pun berjaya di dalam PKR. Dengan kadar segera tiba-tiba mamat ni dilantik pula memegang jawatan selaku Penggerak Belia Tempatan (PeBT) Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) dengan restu Mak Lampir.

Secara tidak langsung dengan perlantikan ini, Mak Lampir telah berjaya meletakkan Adam Rosly pada kedudukan jawatan tertinggi dalam PKR Bahagian Ampang dan sekali gus memangku terus jawatan selaku Pembantu Khas Mak Lampir, perghhh pantas.

Timbul rasa tidak senang di kalangan ahli-ahli dan orang-orang PR di sana yang seakan-akan tidak diiktiraf pengorbanan mereka menaikkan Mak Lampir di Ampang pada PRU yang lepas. Sudahlah banyak kali Mak Lampir buat hal di Ampang, mereka pula banyak cover tingkahlaku buruk YB ini dengan pelbagai alasan. Ini termasuklah semasa terjadinya banjir kilat di Ampang dan Hulu Langat di mana Mak Lampir gagal membantu penduduk di sana sehingga menyebabkan UMNO dan BN turun padang menyelesaikan masalah tersebut.

Adam Rosly seperti yang diberitahu sumber saya, dia merupakan proksi kepada 2 orang wakil rakyat yang tamak iaitu ADUN Lembah Jaya & YB Parlimen Ampang.

Ada lagi sambungannya. Tunggu.

SUMBER

KEBERANIAN PM JEJAK KAKI MEMBUATKAN NIK AZIZ BACUL.......?

Keberanian Najib, Kebaculan Nik AzizTika ini Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan anggota rombongannya sedang berada di Semenanjung Gaza, Palestin bagi memenuhi jemputan rasmi Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dan undangan peribadi daripada Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh.Jemputan dari Mahmoud Abbas itu disampaikan kepada Dato' Seri Najib pada 3 Disember 2012 melalui Timbalan Pesuruhjaya Hubungan Antarabangsa Al Fatah Palestin, Dr Abdullah M.I. Abdullah. 
Manakala undangan daripada Ismail Haniyeh diterima pada 11 Disember 2012.Akhirnya 22 Januari 2013 sekitar 4.40 petang waktu Malaysia, Dato' Seri Najib dan anggota rombongannya tiba di Semenanjung Gaza, Palestin. Turut serta ialah isteri PM, Datin Seri Rosmah Mansor. 
Buat julung kalinya lagu NegaraKu berkumandang di Palestin sebagai meraikan detik bersejarah itu, sesuatu yang agak membanggakan ramai rakyat Malaysia setelah berpuluh tahun negara ini menjadi rakan setia menyokong perjuangan rakyat Palestin dalam menghadapi keganasan Israel. 
Tapi bagi segelintir penyokong pembangkang khususnya dari PAS dan PKR, mereka melihat keberanian PM melawat Palestin hanyalah satu propaganda politik untuk mencapai kelebihan sempenan PRU 13.
Samada dalam media sosial seperti facebook, twitter, portal mahupun di dunia nyata itulah yang mereka perkatakan.Ada sebabnya mereka memfokuskan hal demikian, salah satunya bertujuan untuk menghalang perhatian umum daripada mengimbas kembali kenyataan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang pernah berikrar untuk menjamin dan menjaga keselamatan negara Israel. 
Bagi sebahagian besar rakyat negara ini pula, mereka melihat langkah berani Dato' Seri Najib memijak bumi Palestin khususnya Semenanjung Gaza sebagai sejarah besar yang tidak mungkin dilupakan, lebih-lebih lagi baru sahaja 2 bulan yang lalu rakyat negara itu diancam kekejaman tentera Israel. 
Lagipun keprihatinan Dato' Seri Najib dengan nasib umat Islam di wilayah bergolak sudah terbukti keikhlasannya. Dan ini bukanlah kali pertama Dato' Seri Najib sanggup berdepan dengan risiko kehilangan nyawa di wilayah yang sedang dilanda keganasan perang. 
Sekitar Disember 2009 dulu, PM juga pernah mengambil risiko yang sama apabila melawat Selatan Thailand bagi mengusahakan rundingan gencatan senjata diantara anggota pemisah Selatan Thai dengan Kerajaan Thailand, sekalipun tika itu letupan bom dan serangan hendap masih belum reda. 
Sedangkan Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri pun pernah mengakui ketakutannya untuk memijak bumi Selatan Thai kerana bimbang terkena tembakan. 
Nampak sangat kebaculannya. Memalukan.PAS yang sering menanam semangat perjuangan kepada ahli dan penyokongnya untuk mengejar ganjaran mati syahid, sedar tak sedar rupa-rupanya pemimpin utamanya sendiri tak sanggup menempuh risiko demikian kerana takut mati syahid serta terlampau sayangkan pangkat dan darjat duniawi. 
Sedangkan UMNO yang saban hari dituduh anti Islam dan tidak Islamik oleh PAS, namun para pemimpinnya tidak pula dilanda gundah atau ketakutan untuk menempuh cabaran besar kehilangan nyawa dan syahid tatkala membantu umat Islam di wilayah yang sedang bergolak. Inilah perbezaan nyata antara pemimpin UMNO dengan PAS.


VIDEO: ORANG KELANTAN BODOH SAMBUT #LISTEN BAWANGI DENGAN TAKBIR.........?


Memang sial tahap anjing, Kat mana benda nie terjadi...? Kelantan der!!!!! Memang bodoh tak boleh diajar orang Kelantan nie...Sampai tahap menjilat bulu basah nak sambut orang bukan Islam dengan Takbir.....Kalau minah bawangi nie Islam tak kisah lah jugak nak bertakbir atau apa saja pun......

Tapi inilah realitinya tahap pemikiran anjing tak boleh blah langsung...siap puji diri sendiri lagi mamat sengal tue...Bangga apa kalu boleh cakap orang putih sekali pun kat sekolah rendah pun telah diajar oleh cikgu bercakap orang putih...Memang orang kelantan nie merak buih bangga benda yang tidak patut dibanggakan...Pasal makan budu banyak sangat kot lembab pemikiran korang sampai tak boleh nak beza benda simple macam tue pun...


Isu Kalimah Allah yang menggelegak di dalam Pakatan Rakyat nampaknya masih belum menunjukkan tanda-tanda akan sejuk.    Sifat kiasu semulajadi DAP tidak memungkinkan parti tersebut berganjak walau seinci.   Manakala, PAS pula terdesak ingin meyakinkan penyokong mereka bahawa mereka mampu mempertahan Islam.    Sementara PKR  mengambil pendirian serupa dengan DAP atas alasan ianya telah dipersetujui lebih awal di dalam pakatan mereka termasuk oleh PAS.   

Justeru, U-turn yang dibuat PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura adalah tidak boleh dipakai atas alasan kesilapan PAS tidak merujuk kepada Majlis Syura terlebih dahulu sebelum bersetuju, tidak harus dibebankan kepada PR.   

Akhirnya, yang perlu menanggung akibat dari kesilapan PAS tersebut adalah Islam dan umat Islam.   

Namun, sebagai umat Islam, kita telah diajar agar melihat hikmah di sebalik sesuatu.  Hikmahnya dari ‘tragedi’ ini ialah kita diperlihatkan dengan jelas gambaran corak pemerintahan Pakatan Rakyat yang haru biru.   Lihat saja bagaimana walaupun setelah beberapa minggu berlalu, isu ini masih juga belum selesai.   

DAP dan PKR sepakat berpegang kepada keputusan awal dan membakulsampahkan saja PAS dan Majlis Syuranya.  PAS pula masih ingin bertahan, mungkin sebahagiannya atas keinsafan dan sebahagian lagi atas keperluan kepada sokongan umat Melayu.  

Apa pun faktornya, kita tidak melihat kesungguhan dan kekuatan PAS kerana di dalam laporan media rasmi mereka seperti Harakah mahupun Harakahdaily, PAS masih menafikan yang keputusan Majlis Syura tersebut adalah U-turn, tetapi konon konsisten untuk tidak membenarkan Kalimah Allah diguna bukan Islam.  

Harakah menipu pembacanya bahawa U-turn itu hanyalah putar-belit media UMNO.  Sedangkan yang bangun menempelak pendirian U-turn PAS adalah DAP dan PKR dan bukan hanya UMNO.   Tetapi, malang sekali, Harakah terlalu takut untuk menempelak DAP atau PKR, dan hanya berani menempelak UMNO.    

Jelas di sini  bahawa kuasa tertinggi tidak wujud di dalam PR melainkan secara ilusi.  Jika tidak sudah tentu kuasa tertinggi akan meletakkan noktah kepada isu ini hanya dengan satu arahan.  

Tetapi ini tidak berlaku kerana Anwar Ibrahim, yang sepatutnya memainkan peranan sebagai Ketua Umum, hanyalah simbol kepimpinan Melayu semata-mata.  Sedangkan hakikatnya, kedudukan Anwar adalah jauh lebih rendah dari pegawai biasa parti DAP seperti Zairil yang memakai nama Melayu tetapi bukan Melayu.   Anwar hanya boleh membuat kenyataan, tetapi kenyataan Anwar samalah seperti kenyataan Majlis Syura, iaitu tiada bernilai walau satu sen jua.  

Di dalam Barisan Nasional, semua parti-parti komponen menerima Pengerusi BN sebagai Ketua di mana walaupun semua keputusan dibuat secara kolektif dan demokrasi tetapi kuasa tertinggi tetap berada di tangan Pengerusi.  Jika terjadi pertelagahan pendapat yang berlarutan, Pengerusi mampu mengarahkan pihak  yang terbabit agar menghentikannya dengan memberi kata pemutus kepada mereka.  Dengan itu, parti kekal stabil untuk membolehkan ia bergerak seiring dengan kerajaan dalam berkhidmat kepada rakyat serta menguruskan negara.  

Kesetiaan dan semangat setiakawan seperti yang diamalkan BN ini tidak wujud di dalam PR.  Kita sedia maklum bahawa DAP tidak akan sekali-kali akur dengan perintah Anwar atau perintah sesiapa jua.  Dan PAS pula sudah ‘tawar hati’ dengan Anwar tetapi takut kepada DAP.   

Apabila ketua tidak dihormati dan kuasanya tidak diiktiraf maka apa akan terjadi jika parti ini menjadi pemerintah?   Apa akan terjadi kepada isu Kalimah Allah ini di bawah pemerintahan PR?  

Kita dapat menggambarkan bagaimana sementara Karpal Singh melayan PAS bertekak di media, injil berbahasa Melayu dengan menggunakan Kalimah Allah secara syirik terus diedar kepada anak-anak sekolah.   Apabila UMNO mengkritik, PAS pula membela DAP sebagai tidak bersalah kerana tidak faham Islam.  

Maka, perselisihan semakin parah sedangkan ‘Perdana Menteri Anwar Ibrahim’ pula hanya memerhatikannya sahaja sambil menjegil-jegilkan mata kepada PAS sebagai isyarat untuk mengalah.   Mungkin akan ada seorang dua pemimpin PAS mengalah, tetapi dua tiga orang yang lain enggan pula mengalah.   

Lalu berterusanlah mereka bertekak sesama sendiri sedang Injil berbahasa Melayu sudah sampai ke seluruh pelusuk tanah air mengelirukan dan menggoyahkan akidah umat Islam.  

Justeru, bagi mereka yang berfikir, tentu dapat melihat bahawa isu kalimah Allah ini adalah sebenarnya petunjuk langsung dari Allah SWT berkenaan kedudukan Islam dan umat Islam di bawah Pakatan Rakyat.   Gambarannya tampak begitu jelas bahawa kita akan berada sebuah neraka jika diperintah oleh syaitan berkepala tiga.  

VIDEO ; PEMUDA BN PUKUL ORANG SAMPAI MATI TERKELUAR OTAK......?


Dalam video yang kedua dari tiga siri video yang disiarkan ini anda akan menyaksikan bagaimana sekumpulan remaja hasil didikan UMNO/BN menunjukkan isyarat lucah kepada pemimpin..

Serangan ala samseng dan kempen politik ganas terhadap program ceramah Pakatan Rakyat di Stualang, Johor ini telah berlaku pada malam 15 Januari lalu.

Blogger musibat paling pengecut di Pulau Pinang Anak Sungai Celaka buat cita bodoh tahap babi pengangkat najis Anwar Al-juburi....Sejak dari eksiden rumah anak sungai celaka kena serbu dengan rakan pemuda tempohari masih lagi tak serik...MKP rasa nak kena repeat sekali lagi kot lepas nei...!!!!

Mana ada pemuda buat kacau dan tunjuk isyarat lucah pada lu orang atau dah pecah ke kepala pembuat onar kt johor tue...cuma cakap aje dan suruh korang blah...Takkan provokasi macam tue dah kecut teloq..Memang hampa semua nie jenis bacul tak ada teloq kot...


Video nie lagi ganas beb siap nak langgar lari pulak...bukan macam video gampang yang lu sebarkan der...Apa pulak penjelasan lu tentang benda nie....




USTAZ FATHUL BARI CAKAP PANDAI TAPI LARI KE SONGKLA JUGAK KAHWIN......?


MKP dok belek video ceramah UFB nie kat laman u-tube tetiba jumlah video nie...Pasal nikah kawin la nie susah pasal kt Malaysia. Banyak kerenah dan macam-macam tuntutan.....Betul ke??? Atau saja nak nikah express sebab tak tahan dugaan......Maklumlah lelaki bila dah kaya sikit mula gatai dan miangnya.

Ini adalah cara hidup orang kita...bila dah kaya nak tukar kereta atau tambah bini....Bukan MKP kata!!!!! Tapi lihat dengan mata kepala sendiri...memang betul pun....Rasanya dikalangan rakan-rakan seperjuangan pun pun ramai macam tue,Tapi ingat bini yang pertama itu jangan ditinggalkan pulak......?

Tapi zaman sekarang kahwin ni dah jadi sangat susah dan membebankan, kerana nak kahwin kena ada:

Pengantin lelaki

Pengantin perempuan

Kad kahwin brochure/booklet, banner, kain rentang, bunting

Pre-wedding photoshoot

Duit hantaran RM30,000

Hantaran berdulang2

Wali

Dua orang saksi

Ijab dan kabul di masjid/surau (yang wanita pakai tudung)

Photoshoot semasa majlis nikah

Make-up artist

Majlis perkahwinan sebelah perempuan di PICC Putrajaya (pengantin perempuan dah tak pakai tudung dan pakai baju dedah dada)

Pengacara majlis, kumpulan kugiran dan nyanyian dari artis terkemuka

Slide video sejarah hidup pengantin dari kecik sampaila kahwin

Ucapan mak bapak pengantin dan VIP serta aktiviti merenjis dan tepung tawar

Meja makan pengantin khas bersama para VIP

Kek kahwin 8 tingkat yang hanya diguna untuk potong sahaja

Photoshoot semasa majlis perkahwinan

Ulang semula step 12 - 18 untuk majlis sebelah pengantin lelaki di Dewan Perdana Felda.

Post-wedding photoshoot

Wedding storyboard photo album

Honeymoon di Bali

Dan lain2 lagi...

Kalau berkekalan sampai mati tu kira berbaloi la jugak, tapi ada yang habis beratus ribu, 2 3 tahun cerai. 

Kalau yang kahwin sampai habis berpuluh beratus berjuta tu memang artis, ahli perniagaan atau ahli politik yang kaya tu boleh tahan lagi la, tapi tahu tak bila golongan2 selebriti ni bermewah2 time nak kahwin serta mempopularkan trend dan budaya2 mengarut masa nak kahwin. 

Malah ditayang pula dalam TV, majalah, Internet, sedikit sebanyak ia mempengaruhi golongan2 rakyat marhaen yang tak berapa nak berduit ni untuk berhabis2 juga semata2 untuk kahwin biarlah berhutang sekalipun buat loan sampai 20 tahun semata2 nak kahwin dengan mewah, dengan alasan;
"Ala kahwin sekali seumur hidup je, bukan tiap hari pun kahwin, aku nak juga majlis kahwin aku macam Yusry dengan Erra Fazira ala2 garden dulu, tak pun dapat kahwin gaya ala2 tentera macam Farid Kamil dengan Diana Danielle pun OK walau bukan tentera".
Macamlah kau tahu ko kahwin sekali je seumur hidup, ntah2 lepas tu tiba2 bercerai atau laki/bini kau mati awal dulu ke, lepas tu nak kahwin lagi, tak ke dah kahwin lebih dari sekali seumur hidup? 

Dan sebab kau bukan tiap2 hari kahwin la ko kena berjimat cermat, yelah ko kahwin sehari je pun tapi beribu2 duit habis semata2 untuk satu hari tu je, hari2 lain yang ko nak kena tanggung anak bini makan, tempat tinggal, nafkah apa semua tu ko kena hadap tiap2 hari. Kalau yang berhutang tu lagi kesian.

Entahlah, mungkin sebab tu ada orang lebih prefer kahwin dekat Siam, lagi mudah malah Majlis Fatwa pun dah cakap kahwin di Thailand sah. 

Mungkin sebab tu juga Ustaz Fathul Bari memilih untuk berkahwin di Siam malah Anwar Ibrahim juga dulu dikatakan berkahwin di Siam juga seperti di blog MyMassa ini.

Lain2 orang ternama yang berkahwin di Siam seperti Aida Khalida dan Joe Radzwill, Aidil Zafuan dan Rita Rudaini serta penyanyi Aishah dan suami. Mungkin kerana mereka sendiri merasakan betapa rumit dan susahnya prosedur nak berkahwin di Malaysia menyebabkan mereka memilih untuk berkahwin di Siam? 


Maka jadilah orang yang nak berkahwin sekarang ni rata2 sama ada mengikut trend bermewah2 seperti golongan selebriti yang kaya2 ini, ataupun kahwin kat Siam terus. 

Yelah kalau selebriti, pemimpin dan ilmuwan agama boleh memilih untuk berkahwin di Siam, kenapa Orang lain tak boleh? Malah kelemahan dalam urusan perkahwinan di negara kita ini diakui sendiri oleh UFB yang sebelum ini menyatakan;
"Nikah kahwin dalam negara kita ada banyak isu yang kadang2 benda tu lambat sangat disettlekan, jadi kita mintak pihak2 berwajib supaya lebih membantu untuk menyelesaikan isu2 perkahwinan dipercepatkan urusan" 

seperti dalam video ceramah beliau ini:







DAP KEJAM ROBOHKAN BILIK GERAKAN WANITA BN JELUTONG.....?


DAP bertindak kejam dengan bersubahat dengan pemaju supaya bilik Gerakan Wanita BN Jelutong dirobohkan tanpa notis.Wanita BN kerugian sebanyak rm 150 ribu.Jika ada permusuhan didalam politik pun janganlah bertindak seperti penyamun.Berbincang terlebih dahulu supaya barang yang berharga dapat dikeluarkan.Mungkin korang dah tahu nak kalah atau akan berkuasa lagi.Tak kisahlah apa jua lepas nie.Kalau BN Pulau Pinang menang kembali Pulau Pinang nasiblah pemaju tue lepas nie...

Wanita Barisan Nasional (BN) Jelutong mahu pihak yang bertanggungjawab merobohkan bilik gerakan BN Jelutong pada Ahad lepas memberi penjelasan berhubung tindakan mereka. 
Timbalan Pengerusinya Senator Datuk Saripah Aminah Syed Mohd berkata tindakan itu yang dilakukan tanpa notis pemberitahuan menyebabkan kerugian sekitar RM150,000. 
"Kita beri mereka yang sepatutnya bertanggunggjawab dalam hal ini selama seminggu untuk tampil beri penjelasan...jika tidak ada juga kita akan minta nasihat peguam untuk tindakan selanjutnya," katanya kepada pemberita selepas meninjau tapak bilik itu di sini hari ini. 
Saripah Aminah yang juga Ketua Wanita Umno Jelutong, berkata mereka kehilangan tiga unit mesin jahit, dua alat pendingin hawa serta kabinet fail dalam kejadian itu. 
Bilik ini yang beroperasi sejak 1998 dimanfaatkan bagi pelbagai aktiviti termasuk kelas jahitan serta kelas tuisyen percuma untuk 20 pelajar miskin dari kawasan sekitar, katanya. 
"Saya memang perlukan sangat bilik gerakan ini untuk pilihan raya umum yang akan datang, sejak beroperasi sebanyak tiga pilihan raya umum memang menggunakan bilik gerakan ini untuk semua operasi...sekarang ni saya pun tak tahu nak buat macam mana lagi," katanya. 
Menurut Saripah Aminah, kejadian itu berlaku ketika pihaknya masih berunding dengan pemilik tanah iaitu Duta Mas Permai Sdn Bhd, sama ada syarikat tersebut mahu memberi pampasan atau premis baharu kepada mereka. 
"...tetapi belum pun sempat capai keputusan, bangunan dirobohkan," katanya. - Bernama

#nowplaying #Listen UMMI HAFILDA NAK JADI ARTIS PULAK........?


Habislah Datuk Siti terpaksa bersara lepas ni.. Rupanya Ummi Hafilda mempunyai bakat terpendam dalam bidang nyanyian der..

Bukan tahap sakit telinga tapi boleh berdarah hidung der bila dengar Ummi Halifda Menyanyi....

Selama ni korang cuma dengar Ummi melalak kat tempat ceramah je.., tapi sekarang ni cuba korang dengar suara 'merdu' Ummi menyanyi masa hari kahwin beliau..




AZWAN ALI MENYUMPAH UMMI HALFILDA BILA MAKNYA JATUH........

Susulan dari cerita yang dikeluarkan oleh portal Murai.com mengenai kisah ibu kepada ahli politik, Azmin Ali, ahli perniagaan, Ummi Hafilda dan artis lelaki, Azwan Ali, yang dikatakan jatuh di bilik air pada malam persandingan Ummi Hafilda, hanya Azwan Ali sahaja yang mengeluarkan kenyataan mengenai isu tersebut.
Seperti biasa, Azwan hanya mengeluarkan kenyataan melalui laman sosial Twitternya sahaja malam semalam.
Baru-baru ini, Ummi Hafilda telah pun melangsungkan perkahwinannya di rumah ibunya, di Kg. Klang Gate, Hulu Klang.
Pada malam persandingan Ummi Hafilda, dikhabarkan ibu mereka, Mak Tom telah jatuh dalam bilik air.

“Slm. Ko Henggat AKU HADAP Majlis JIJIKZ ko? Tuhan Bayar Cash! Malam yg SAMA? AMBULAN Masuk KAMPONG! Ada YG JATUH Bilik AIR coz Sial KO!”
“Slm. TUHAN MAHA ADIL ! Kes AMBULAN masuk KAMPUNG ? Tetengah MALAM BUTA? Insaf lah ! More BALA to come ! Eeeeeeee,” tulis Azwan.Katanya lagi, kejadian itu adalah balasan di atas perbuatan Mak Tom dan Ummi Hafilda sendiri. 
“Slm. What Goes Around ? HANJJJ around ! MUHASABAH la diri before BALA terus ke MUKA,” kata Azwan.
Seperti mana yang kita sedia maklum, dahulu, hubungan Azwan dan Ummi Hafilda tidak berapa baik walaupun mereka adalah adik-beradik kerana fahaman politik yang berbeza.
Malah, Ummi Hafilda juga tidak baik dengan abangnya, Azmin Ali, orang kuat dalam parti pembangkang, Parti Keadilan Rakyat.
Azwan juga turut mengikuti jejak langkah Azmin untuk bermusuhan dengan Ummi Hafilda.
Namun, atas takdir Tuhan, Azwan dan Ummi Hafilda berbaik semula dan Azwan sendiri berjanji untuk bercakap buruk terhadap Ummi Hafilda.
Tidak berapa lama selepas itu, Mak Tom pernah mengeluarkan kenyataan di media utama mengatakan dia kecewa dengan sikap anak lelakinya, Azmin Ali yang membelakangkan ibu dan keluarganya sendiri demi fahaman politiknya yang tegar.
Selepas itu, Azwan sekali lagi mengisytiharkan perang dengan Ummi Hafilda semula hingga kini.
Banyak jugalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Azwan di laman sosialnya itu.
Tambah Azwan lagi, dia hanya ada Azmin Ali dan Azman Ali sahaja sebagai adik-beradiknya, tiada orang lain lagi dalam dunia ini.
“Slm. DIVA AA Hanya ada FAMILI YB @AzminAli n AZMAN ALI dlm lebihan hidupNYA! Ko sapa JADAH? DO I CARE? SO?,” tulis artis kontroversi itu.
Apa-apa pun, jika benar Mak Tom jatuh sakit, sama-samalah kita doakan kesejahteraan ibu mereka agar kembali sembuh dan diberikan kesihatan yang baik. Amin.

Tuesday, January 22

ADA PULAK YANG KENA TERAJANG SAT GIE........? @TMS_UMB @semuthitam80


Nape korang tak pecaya ke apa yang telah MKP gembar-gemburkan sebelum ini.Memang MKP tak boleh terima UFB kahwin lagi satu...Persoalan yang ditimbulkan adalah pertanyaan yang perlu jawab!!!!! Artikel sebelum ini...... KLIK 

Tapi rakan MKP dari teamediaselangor nampaknya beriya nak back-up UFB nie mesti ada udang sebalik mee...takkan korang masyuk kot...? jika benar Mai sini sikit buah yang sedap tue...kalau lu orang pikir BROTHERHOOD kenalah syeerrrrr....

Tapi apa-pun berita nie lagi musibat der.......baru aje memerintah dah mengaku Penang dia punya apa punya haram jadah tokong nie...


Korang bacalah kt BLOG SEMUTHITAM Ayat berapi dari Kawan MKP yang dah kena tinggal jauh huhuhu


PAS Utamakan Orang Johor Dari Orang Kelantan?



Beberapa hari lepas Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak telah membuat pengumuman untuk melaksanakan tujuh projek pembangunan berskala besar untuk Kelantan semasa merasmikan program Jelajah Janji Ditepati di RTC Tunjong, Kota Bharu. 

Projek pembangunan itu merangkumi pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Bharu, stadium baru, masjid terbesar, perumahan rakyat, sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus baru Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan projek bekalan air bersih.

Berikutan itu ada sesetengah penyokong dan pemimpin PAS tampil mempersoalkan kenapa projek pembinaan kompleks petrokimia yang melibatkan pendaratan & penapisan minyak dan gas di Pantai Senok, Bachok tidak dimasukkan sekali dalam pakej pembangunan yang diumumkan oleh PM. 

Bagi yang celik akal dan minda tentunya sedang tersenyum simpul mendengar tuntutan sedemikian. Persoalannya kenapa? 

Umum mengetahui di Pengerang, Johor tika ini usaha Kerajaan Pusat melalui Petronas untuk membina kompleks petrokimia membabitkan pendaratan dan penapisan minyak (Rapid Pengerang) telah menerima bantahan daripada PAS dan sekutu mereka. 

Para pemimpin PAS dan PR serta NGO proksi mereka giat melancarkan kempen hasutan kepada penduduk kononnya projek kompleks petrokimia di Pengerang itu akan menyebabkan kesan buruk kepada alam sekitar selain menyebabkan risiko keselamatan kepada penduduk.

Dilihat pada propaganda dan hasutan PAS serta PR di Pengerang, logiknya ia menggambarkan keprihatinan mereka terhadap isu alam sekitar, kesihatan dan nyawa rakyat Johor. 

Itu yang kelihatan dari pandangan kasar.

Bila dibandingkan pula dengan tuntutan PAS supaya kompleks petrokimia yang sama di bina di Kelantan, ia seakan menunjukkan PAS amat mengutamakan keselamatan rakyat Johor berbanding nasib rakyat negeri Kelantan, bukan begitu?

Tapi hakikat sebetul-betulnya, percanggahan ketara itu hanya menyerlahkan betapa hipokritnya pemimpin PAS & PR. 

Mereka membantah Rapid Pengerang bukan atas isu alam sekitar, kesihatan dan demi nyawa rakyat pun. Sebaliknya bertujuan untuk mensensasikan sentimen penduduk sahaja.

RISAU HANTAR ANAK BELAJAR DIKELANTAN TAKUT TERJEBAK KELAB BERTUDUNG TANPA DARA?


Adoi... kerisauan bukan jer pada aktiviti Geng Bertudung tanpa Dara, sebaliknya mak bapak yang tengah tunggu keputusuan periksa anak-anak SPM yang nak keluar pun dah mula berkira-kira tak akan benarkan dema belajor di Kelantan walaupun sebelum ini dengan tanggapan Serambi Mekah adalah terbaik untuk anak-anak dihantar belajar tinggi disana dengan berharap tingkah laku serta anak-anak lebih berhemah dan bermoral.

Beberapa siri pendedahan dalam blog-blog menceritakan bagaimana sekumpulan pelajar tinggi yang makin terkenal dengan geng tudung yang tak berdara, dalam kumpulan nie dema akan menganggap sapa saja yang masih dara sebagai budak kampung dan memaksa hilangkan dara dema untuk bersama dalam group dema

Pendedahan dalam Blog Taiping Central ada ceritanya...

PAS BAGAIKAN ANJING DIMATA PAKATAN RAKYAT...?


Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh tanpa berselindung meneruskan asakannya kali ini dengan nada 'merayu' menuntut PAS supaya menarik balik keputusan Majlis Syura Ulama parti itu untuk menghalang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam khususnya dalam Bible versi Bahasa Melayu.

Bunyinya seperti mendayu-dayu memujuk, tapi ramai yang faham itu hanya isyarat bernada 'lembut' yang jelas kehendaknya. Suka atau tidak, PAS terhimpit antara memartabatkan pendirian rasmi Majlis Syura ataupun mendahulukan kepentingan politiknya dalam PR.

Sebelumnya Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali telah tampil dengan kenyataan tegas bahawa pakatan pembangkang, PR tetap kekal dengan keputusan Majlis Pimpinan Tetinggi PR pada 8 Januari 2013 yang membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible.

"Kami terikat dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat yang telah dibincangkan semasa mesyuarat. Dan kerana terikat kepada dasar-dasar itu, kami akan berpegang kepada keputusan itu. Majlis Syura (Pas) tidak berkaitan dengannya," kata Azmin dalam sidang akhbar di ibu pejabat PKR pada 17 Januari lepas. 

Demikian hinanya kedudukan Majlis Syura Ulama PAS di mata PKR, sedangkan sebagai rakan sepakatan sepatutnya PKR dan DAP perlu belajar menghormati rakan sendiri sekalipun mereka sudah masak sangat dengan sikap lalang PAS yang kerap berubah pendirian mengikut kehendak politik kepartian.

Jika dilihat dari segi struktur organisasi PAS, kedudukan Majlis Syura adalah yang tertinggi dalam parti berlabel Islam itu. Seandainya PAS mendominasi pengaruh dan kedudukannya dalam PR, tentunya desakan mendayu dari DAP dan kenyataan tegas yang memperlekehkan taraf Majlis Syura oleh PKR tidak akan timbul.

Tapi disebabkan kedudukan PAS dalam PR sekarang hanyalah setaraf balaci yang terdesak mahu mencapai angan-angan untuk sama-sama ke Putrajaya bersama PR, maka senanglah DAP dan PKR memanfaatkannya untuk kepentingan mereka.

Lagipun Karpal Singh dan Azmin Ali yang diketahui ramai adalah suara rasmi PR dalam isu-isu sensitif, kedua-duanya amat faham benar selagi PAS kekal bersama PR, mahu tidak mahu PAS perlu menurut keputusan muktamad yang telah lama dipersetujui.

Kalau PAS benar-benar jantan dan bermaruah, sudah lama mereka tinggalkan PR dan tidaklah termalu sendiri dengan pendirian flip flop Mursyidul Am dan Presiden PAS sekejap patuh kehendak PR dan kemudiannya bila teruk dikecam khalayak barulah menyerahkan keputusan selanjutnya kepada Majlis Syura pula.

Antara kemahuan politiknya utk kekal dengan PR dan kesucian kalimah Allah s.w.t yang wajib dipertahankan, telah meletakkan PAS dalam keadaan tersepiot dan terhimpit. Inilah bahananya apabila satu kerjasama politik yang longgar hanya ditemukan dengan titik persamaan berkongsi musuh yang sama sahaja.

Tatkala kerjasama dalam BN wujud demi membangunkan negara & rakyat, PR pula yang menggabungkan DAP, PKR dan PAS atas asas rapuh seringkali diselubungi isu-isu yang tidak berkesudahan dan masing-masing pula langsung tiada sikap hormat menghormati sesama sendiri.

Bila sudah demikian, tak sukar untuk rakyat jangkakan yang negara ini akan berantakan sepanjang masa sekiranya PR diberi peluang walau sepenggal pun untuk memerintah tanahair tercinta ini.

BAWANGI PUN POK NIK AJIS BAGI TANAH JUGAK...???


Memohon restu ibubapa untuk melakukan sesuatu adalah perkara biasa. Tapi bila berlaku sesuatu yang mengundang persepsi yang tidak baik kemudian berjumpa dengan Nik Aziz adalah sesuatu yang luar biasa.

Gambar di atas menunjukkan Elizabeth Wong yang pernah menemui Nik Aziz apabila keluar cerita dan gambar separa bogelnya. Entah apa yang dicakapkan Elizabeth kepadanya. Restu yang bagaimana yang diminta dari Nik Aziz. Yang pasti bukan mensucikan dosa perempuan yang pernah kangkangnya diambil gambar ini.

Kemudian muncul pula YB Teoh Nie Ching yang mengadap Ayahanda Nik Aziz apabila dikecam hebat kerana memasukki surau untuk memberi tazkirah. Mungkin sebagai orang muda Teoh tak dapat menahan kecaman dan kutukan kerana perbuatannya itu, lalu dia terpaksa menemui orang besar untuk mensucikan dirinya.

Mungkin ramai lagi yang berjumpa Ayahanda Nik Aziz termasuk artis yang dulunya pernah dikaitkan dengan kontroversi murahan seperti Hairie Othman yang pernah ditangkap khalwat dan Abby Inspektor Aliza yang pernah dikaitkan dengan cinta orang muda. Selepas perjumpaan itu Abby mula keluarkan bermacam-macam fatwa pelik. Sehingga pernah mengeluarkan fatwa terbatal syahadah.


Kini tiba giliran Bawani pula menemui Ayahanda Nik Aziz, apa butiran sebab perjumpaan tersebut tidak Angin ketahui tapi mungkin juga nak minta restu untuk berjuang bagi meraih keuntungan politik. Atau mungkin juga mahu menjadi calon pertama bukan islam dibawah lambang pas???


Entah apa pula yang akan dilakukan oleh bawani selepas mendapat restu ini??

RANKING TERKINI BLOG PRO KERAJAAN 21/1/2013...


Ranking terkini blog Pro-Kerajaan pada 21 januari 2013,Ranking ini telah dikeluarkan setiap minggu oleh SuaraGenerasiBaru bermula dari 2013.MKP agak pelik dengan keadaan ini selalunya ranking hanya dikeluarkan pada awal bulan sahaja.

Kemungkinan PRU -13 hanya tinggal sebulan dari sekarang , Cara yang terbaik untuk memperkukuhkan kedudukan blog menyokong kerajaan serta memberi motivasi pada para blogger untuk berkerja lebih tekun dan bersemangat menentang pakatan harami adalah memperingati rakan-rakan blogger dengan mengeluarkan ranking terkini setiap minggu. Bagus jugaklah strategi yang digunakan oleh Admin SGB nie...

Sebagai Blogger yang berada di Pulau Pinang agak berbangga bila yang berada dipuncak adalah rakan dari Pulau Pinang...Perghhh mantop lu bro dah banyak bulan lu rampas carta teratas...... Blogger yang MKP maksudkan adalah MPP dan kedua adalah Dr MIM dan ramai lagi dari Penang nie tahniah sahabat seperjuangan...





Monday, January 21

PERGHHH....ZUHUDNYA YDP PAS PERLIS PAKAI PORCHE CAYMAN


MKP kesian pada pengikut tegar PAS kerana sikap munafik pemimpin PAS yang hanya pandai mengunakkan Islam sebagai wadah perjuangan politik demi menyakinkan penyokongnya.PAS sebelum memerintah menyatakan perjuangan mereka hanya menegakkan Islam dan tidak mengejar harta donia.Sungguh munafik lain dimulut lain pulak dihatinya.Kalau tak sedaq jugak lepas nie baik korang terjun laut aje lepas nie...

Alhamdulillah, CTS amat gembira mendengar Wakil-Wakil Rakyat PAS yang mampu memiliki dan membeli kereta mewah. Antaranya Pesuruhjaya PAS Perlis, Salleh Jasin yang mampu memiliki Porche Cayman. Bukan calang-calang orang yang mampu memiliki kereta mewah ini. 

Inilah amalan yang patut dicontohi oleh pemimpin-pemimpin UMNO iaitu menabung dari kecil. CTS tak pastilah jika dengan duit gaji dan elaun sebagai Wakil Rakyat di Perlis mampun untuk membayar ansuran kenderaan berkenaan. Ini belum dicampur dengan kos penyelenggaraan, insuran dan lain-lain lagi. 

Buat juak-juak PAS peringkat bawahan, teruskan usaha murni anda untuk menderma di setiap kantung derma di setiap ceramah-ceramah Pakatan Haram. Semoga usaha anda akan memastikan kunci ke syurga milik anda. 

MAT SABU UGUT MAHU BERDEMO JIKA BN MENANG PILIHANRAYA.......?


Pakatan pembangkang mengugut untuk turun berdemonstrasi sekiranya mendapati berlakunya penipuan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

 Memetik laporan Harakahdaily, Pengerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat Mohamad Sabu dalam ceramahnya di Rawang pada Sabtu menyifatkan rakyat yang keluar ke jalan raya tidak akan pulang selagi kerajaan yang dilantik melalui 'penipuan' selepas PRU13 enggan berundur. "Kita janji, jika kerajaan tak turun, kita tidak akan pulang," katanya ketika memberikan ceramah di tapak Uptown, Bandar Tasik Puteri baru-baru ini.

 Pada perhimpunan anjuran gabungan pembangkang di ibu negara 12 Januari lalu, lebih 40,000 orang penyokong membanjiri Stadium Merdeka sebagai simbol gesaan pembangkang agar kerajaan menunaikan 10 tuntutan. Antara tuntutan termasuk mendesak pilihan raya bersih dan adil, tuntutan royalti minyak di Kelantan, dan menutup kilang Lynas di Gebeng.

 Pembangkang sebelum ini telah mengadakan beberapa siri perhimpunan termasuk BERSIH, mansuh ISA, dan demo air yang kesemuanya berakhir dengan kekecohan termasuk rakyat yang cedera. Sehubungan dengan itu bagi menjamin keselamatan dan ketenteraman awam, kerajaan telah mewujudkan undang-undang Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012 yang membenarkan rakyat untuk berhimpun tanpa senjata.

 Dalam pada itu Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Idris Haron yang dipetik Sinar Harian berkata, Mohamad cuba mengelirukan rakyat dengan mengatur pelbagai rancangan untuk mengalakkan rakyat turun ke jalanan dan berdemonstrasi.

 Menurut beliau Pakatan Rakyat kini telah kekeringan isu untuk dimainkan menjelang pilihan raya umum tidak lama lagi. “Mat Sabu cuba mengelirukan rakyat dengan pelbagai provokasi dan sengaja memutar belitkan fakta. Secara peribadi, saya merasakan pembangkang sudah tiada isu yang mahu dimainkan menjelang PRU13,” katanya. Menurut Idris, sekiranya perhimpunan itu diteruskan, maka Barisan Nasional (BN) turut akan turun berhimpun.

GUAN ENG JANGAN CETUSKAN POLIMIK AGAMA.........?


Sejarah penubuhan PAS adalah dari mereka yang kecewa dengan UMNO dan perdebatan kerana isu yang sangat remeh...

PAS atau Pan-Malaysian Islamic Party (PIMP) ini ditubuhkan bukan kerana memperjuangkan Islam.

Ianya ditubuhkan kerana golongan ulama dalam UMNO mintak 1o kerusi dalam Majlis Perwakilan Persekutuan. Tunku Abdul Rahma Putra ketika itu berkata;
 ‘Kita hendak mentadbir negara dan orang Melayu. Kita bukan nak baca doa’. 
Maka mereka merajuk dan terus menubuhkan PIMP. British dengan segera meluluskan parti baru ini. 

Ini kerana PIMP boleh memecahkan perpaduan dan kekuatan orang Melayu, yang begitu padu ketika itu.

Datuk Dr. Haron Din, Datuk Harun Taib, Datuk Mohamad Shukri Mohamad, Datuk Ismail Kamus, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Nasharudin Mat Isa, Datuk Mohd. Tamyes Abdul Wahid, Datuk Seri Hassan Ahmad, Datuk Abdul Rahman Osman, Datuk Nooh Gadut dan Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin serta beberapa tokoh lain yang telah mempertahankan kesucian agama Islam melalui bantahan keras mengenai penggunaan kalimah Allah S.W.T. dalam penterjemahan bible ke bahasa Melayu.

Mereka inilah ulama sebenarnya yang tidak gentar untuk menegakkan kebenaran.

Tindakan mereka ini telah menyebabkan para pemimpin Pas lain - sama ada bergelar ulama atau tidak - terpaksa menarik balik keputusan untuk membenarkannya.

Saranan Lim Guan Eng (dia Kristiankah?) supaya kalimah Allah S.W.T. itu digunakan sudah pasti sekiranya diikuti, akan memecahbelahkan umat Islam di negara ini.

Bagaimanakah para pemimpin ini boleh menyatukan umat kalau dalam hal sifat Allah S.W.T yang semudah ini pun mereka boleh memberi pendapat yang salah?

Dalam perbahasan beberapa minggu mengenai penggunaan kalimah Allah S.W.T. bagi penterjemahan Bible, pernahkah para ulama dan orang biasa yang menyokong penggunaannya membaca Bible dan faham akan akibatnya sekiranya perkataan "God" atau "Lord" dalam Bible itu diterjemahkan menjadi kalimah "Allah S.W.T."?

Mari saya tunjukkan sedikit ayat yang terkandung dalam Bible yang mengandungi perkataan "God" dan "Lord". Saya sertakan terjemahan seperti di dalam kurungan:

1) For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting health - (John 3:16).

"Kerana Allah kasihkan dunia, Dia mengurniakan satu-satu anaknya, agar sesiapa yang mempercayainya tidak akan musnah, tetapi akan mendapat kesihatan yang berpanjangan"- (John 3:16).

2) And lo, a voice from heaven, saying "This is my beloved Son, with whom I am well pleased" (Matthew 3:17; Mark 1:11).

"Nah, suatu suara dari syurga, berkata "Inilah anak yang Aku sayangi dan sangat senangi" (Matthew 3:17; Mark 1:11).

3) Truly you are the Son of God (Matthew 14:33).

"Sesungguhnya engkaulah anak kepada Allah" (Matthew 14:33).

Lihatlah pada tiga ayat Bible di atas yang kesemuanya menyatakan bahawa "God" mempunyai "Son". Bila diterjemahkan perkataan God kepada Allah, maka ia bermakna Allah S.W.T. mempunyai anak. Ini adalah salah mengikut ajaran Islam dan boleh mencemarkan kesucian agama Islam. Sudah lupakah ulama yang menyokong penggunaan Allah untuk Bible kepada Surah Al-Ikhlas yang bermaksud antara lain bahawa "Allah S.W.T. tidak beranak dan tiada pula diperanakkan"?

Atau mereka ini sanggup menggadai kesucian agama demi kepentingan diri, mengikut kehendak orang yang bukan Islam? Bertaubatlah dan mohon keampunan-Nya.

Guan Eng yang menyarankan penggunaan Allah dalam Bible tidak akan menanggung apa-apa.

Sebaliknya, orang Islam di bawah pimpinan sesetengah ulama dan bukan ulama telah hampir menyesatkan umat dengan pendapat mereka.

Mereka sanggup membelakangkan fatwa yang telah dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dan Dewan Ulama Pas sendiri.

Tidak takutkah saudara-saudara Islamku apabila melihat kepada tajuk tulisan ini yang menyatakan Allah S.W.T. mempunyai anak?

Inilah terjemahan kepada ayat di dalam Bible sekiranya kalimah Allah S.W.T. diterjemahkan untuk menggantikan "God" atau "Lord".

Sedarlah saudara-saudaraku bahawa ada golongan yang tidak arif dalam agama Islam tetapi berlagak seperti arif dan tindakan mereka boleh menyesatkan kita.

Menyatakan bahawa Allah S.W.T. mempunyai anak adalah sesuatu yang kufur. Sedarlah tentang bahaya penggunaan nama Allah dalam terjemahan Bible. Kita semua perlu bersatu mempertahankan kesucian agama Islam daripada terus diperkotak-katikkan.

VIDEO PENJELASAN #LISTEN KAK SHA DARI SUDUT HATINYA......


Bagi MKP ayat yang paling power boleh diguna pakai untuk Kak Sha adalah "What Goes Around Come Around' ini adalah satu titik permulaan bagi untuk berjuang. Salah tetap salah tapi dengan penjelasan ini mungkin akan membuka mata dan penilaian masyarakat dan Mahasiswa terhadap Kak Sha sendiri.Tak adil jugak jika kita menyalahkan Kak Sha sahaja didalam hal ini tanpa penjelasan dari mulut Kak Sha sendiri.

Tak patut pihak pembangkang nak babitkan Kerajaan yang memerintah serta apa jua Persatuan yang menyokong 1Malaysia didalam hal ini kerana ini semua adalah perdebatan diantara mereka cuma disaksikan oleh ramai mahasiswa serta dipertontonkan di laman You Tube...
Nama Sharifah Zohra Jabeen tiba-tiba meletup di internet selepas video yang mendapat jolokan 'LISTEN!' menjadi viral di ruangan siber. Terdapat pelbagai reaksi umum tentang kenyataan Presiden Suara Wanita 1Malaysia (SW1M) itu kepada pelajar UUM dan juga aktivis muda Parti Sosialis Malaysia (PSM), KS. Bawani. 
Setelah lebih seminggu menyepikan diri selepas video tersebut berlegar di ruang siber, kini Sharifah Zohra tampil menjelaskan secara lebih terperinci kepada MediaPjO mengenai situasi di Forum Suara Mahasiswa di UUM tempoh hari. Selanjutnya
VIDEO PENJELASAN TENTANG BAWANI 


MALIK KASIM MAIN WAYANG ISU EDAR BIBLE PADA PELAJAR........?


Exco Agama Islam Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Pulau Pinang, Datuk Abdul Malik Abdul Kassim tidak perlu menunggu laporan rasmi untuk bertindak bersabit pengedaran kitab Bible di kalangan masyarakat Islam di negeri itu.

MKP mengesa Malik secara proaktif menyiasat justeru memastikan pihak yang bertanggungjawab dikenakan tindakan segera.

"Datuk Malik kata Majlis Agama Negeri Islam Pulau Pinang tidak boleh bertindak tanpa terima laporan.

Alasan boleh dikatakan main wayang.MAINPP boleh bertindak atas budicara kuasa yang ada pada mereka. MAINPP perlu mengekang insiden berkenaan sebelum ianya menjadi lebih parah.

Malik sebelum ini berkata pihaknya masih menunggu laporan rasmi untuk diambil tindakan segera oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam negeri itu.

"Sehingga kini, saya masih belum menerima sebarang laporan. Kita tidak boleh ambil tindakan semata-mata merujuk kepada laporan di media.

Kerajaan negeri dan MAINPP tidak meremehkan isu ini memandangkan ia boleh membawa kepada perkara yang tidak diingini berlaku sekiranya pengedaran Bible ini tidak dikekang dan diatasi dengan segera dalam kalangan penganut Islam.

Dakwaan baru ini berkisar kepada Bible bahasa Inggeris yang turut mengandungi tulisan jawi dikesan diedar di sekolah di Pulau Pinang dipercayai untuk menyebarkan agama Kristian di kalangan pelajar Islam.

Penyebaran itu dipercayai dilakukan oleh dua lelaki tersebut di hadapan sebuah sekolah menengah di Jelutong, jam 12.30 tengah hari kelmarin.

Mereka yang berpakaian kemas didapati mengedarkan Bible kepada kira-kira 50 pelajar termasuk pelajar Islam yang sedang masuk dan keluar sekolah ketika waktu pertukaran sesi persekolahan pagi dan petang itu.

Sunday, January 20

APLIKASI IPHONE BOGELKAN WANITA.....?


Bagi pengguna Apple aje beb boleh guna benda macam nie..Pada yang guna samsung memang tak boleh coz belum lagi dibangunkan lagi.... 

Satu aplikasi terbaru telefon bimbit iPhone berupaya mengubah gambar wanita berbikini menjadi gambar bogel, lapor sebuah akhbar semalam. Aplikasi ‘nakal’ itu yang dikenali sebagai Pic Bubbler, boleh dibeli dari gedung dalam talian iTunes pada harga cuma AS$0.99 sen (RM3).

Menerui Pic Bubbler, ilusi optikal berbentuk buih digunakan bagi menghasilkan gambar bogel walaupun wanita tersebut sebenarnya memakai baju renang atau bikini.

Apabila pengguna memuat naik gambar wanita berbaju renang, perisian itu menutup gambar tersebut dengan satu lapisan lut sinar mengandungi lubang buih yang boleh dimanipulasi menerusi skrin sentuh iPhone.

Pengguna cuma perlu memecahkan buih-buih di permukaan lut sinar itu bagi menelanjangkan gambar tersebut dan berkongsinya dengan rakan-rakan dalam talian menerusi emel, Facebook, Twitter dan Flickr.

Menurut pereka perisian itu, Jesus Diaz, perisian berkenaan agak sempit untuk digunakan dalam skrin iPhone yang bersaiz 8.8 sentimeter kerana ia sebenarnya direka untuk paparan komputer seperti iPad.



Nampaknya puak puak Pakatan Haram semakin terdesak untuk mencetuskan isu baru bagi menutup isu panas yang bergelora dalam Pakatan Rakyat yang kini dilihat diambang perpecahan... Seterusnya klik pada tajuk entri....

Menjelang Pilihan raya yang semakin hampir Pakatan Haram akan melakukan apa pun cara sekalipun untuk mendapatkan perhatian rakyat walaupun dengan mengunakan taktik lapok.. justeru itu mereka mengarahkan blogger Anwarprono untuk spin isu ini dengan harapan dapat meraih simpati dari rakyat... disini dan disinun... Kononnya risalah lucah ini disebarkan oleh UMNO....

VIDEO GEMPAR : WARTAWAN DITEMBAK MATI....APALAH NASIB WARTAWAN/BLOGGER.....


Seorang penembak curi menembak mati wartawan Al-Jazeera, Mohammed Hourani di Wilayah Daraa di selatan Syria, demikian lapor stesen televisten Qatar hari ini.

Mohammed Hourani ditembak mati oleh penembak curi rejim Basr al-Harir di Wilayah Daraa ketika sedang membuat liputan mengenai pertempuran di sana,” lapor stesen berkenaan.

Saksikan klip video detik-detik cemas tersebut yang sempat dirakamkan ketika Mohammed terkena tembakan berkenaan.

Salut untuk wartawan yang sangat berani ini.



MKP tersentuh melihat semangat perjuangan DS Najib Razak berjuang demi membela rakyat.Walaupun macam mana dan cara bagaimana berjuang tetap ada risikonya...

KAIN RENTANG #listen SAMBUT PM @NajibRazak DI KELANTAN


Kurang ajar puak harami nie sampai macam nie nak buat onar menyambut Perdana Menteri di Kelantan semalam.MKP nak habaq lepas nie mesti puak harami nie kata UMNO yang buat tapi agak-agak lah kalau bebudak UMNO berani nak main benda macam nie.

Populariti Datuk Seri Najib Razak menonjol dalam kalangan rakyat adalah berikutan prestasinya yang dinilai orang ramai, termasuk program transformasi dan janji ditunaikan kerajaan. 

 Pensyarah Jabatan Komunikasi Kulliyah Ilmu Wahyu dan Sains Manusia Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Prof Datuk Seri Dr Syed Arabi Idid, berkata faktor berkenaan diperoleh dalam kajiannya antara Mac 2008 hingga Julai 2012. Malah, katanya, kajian itu juga menunjukkan populariti Najib terus mengatasi tiga pemimpin pembangkang. 

 Kajian itu mendapati populariti Najib meningkat daripada 41 peratus selepas pilihan raya umum Mac 2008 kepada 58 peratus pada Julai 2012 berdasarkan tinjauan kepuasan terhadap pemimpin. Sokongan 58 peratus daripada 1,963 responden ditemubual secara bersemuka dari 1 hingga 31 Julai lalu adalah tertinggi jika dibandingkan dengan sokongan diterima Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (47 peratus), Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim (34 peratus) dan Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (31 peratus). 

 Beliau ditemui selepas pembentangan Wacana Pra-PRU13: Siapa Jadi Pilihan? anjuran Majlis Profesor Negara (MPN) dengan kerjasama BH . Populariti Anwar menurun Syed Arabi dan Timbalan Pengerusi MPN, Prof Ulung Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin adalah panel jemputan bagi sesi pertama wacana itu yang dikendalikan Pengerusi Media Prima Berhad, Datuk Johan Jaaffar selaku moderator. 

 Mengulas lanjut, Syed Arabi yang juga bekas rektor UIAM berkata kajian itu dijalankan berperingkat pada Mac 2008 membabitkan 1,654 responden dan 1,370 responden pada Mac 2012 sebelum diteruskan pada Julai tahun lalu. Malah, katanya, populariti Anwar pula menurun dari 46 peratus selepas pilihan raya umum Mac 2008, berbanding 34 peratus pada Julai 2012.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive