Saturday, January 26

SAH KETA NIE MILIK PEMIMPIN PAS.................

      
 Fuh dasyat beb sampai macam nie punya kaya anak pemimpin pas perlis nie.Memang zuhud tahap gila babi punya.Kalaulah orang UMNO yang pakai benda macam nie dah tentu pelbagai tomahan yang dicakap oleh pihak PAS

Bagilah alasan macam mana pun kata keta nie anak yang punya dan pakai AP semasa memegang jawatan pun rasanya golongan marhean akar umbi tak boleh terima.Lepas tue pemimpin pas bila buat ceramah yak payah kutip derma macam peminta sedekah pada orang kampung.Minta aje pada pemimpin yang kaya nie.

Bayangkan pakcik dan makcik yang menoreh getah atau bersawah padi berapakah pendapatan mereka? tue pun PAS nie jenis muka tak malu bukan nak memberi tapi merompak pula cara halus.Walaupun sumbangan pakcik dan makcik nie cuma 5ringgit tapi besar buat mereka.Boleh beli beras 2-3kilo buat seisi keluarga.

Tapi pemimpin PAS boleh pakai Porshe Cayeen pulak.Memang dasar muka tempek kulit babi der.

Info Penting: Sebarkan...


Masih tidak ramai pengguna telefon pintar yang tahu akan hal ini. Satu versi baru al-Quran yang dikeluarkan oleh Apple App Store telah mengguris hati ramai kaum muslimin. Applikasi ini dihasilkan oleh kumpulan Ahmadiyyah dan Qadiani, dengan nama "The Holy Quran Arabic text and English translation”. Ayat-ayat al-Quran dalam versi ini diterjemah oleh Maulvi Sher Ali dan Ahmadiyyah Muslim Community yang jelas dinyatakan dalam maklumat di iPhone App Store itu.

Produk ini wajib diboikot kerana ia menyeleweng dan mengelirukan serta bercanggah dengan ayat-ayat suci al-Quran yang asal. Kami memohon anda  berkongsi dengan semua rakan-rakan anda tentang perkara ini. Sekiranya mereka bukan pengguna android atau iPhone, sekurang-kurangnya mereka boleh memberitahu orang lain, insya-Allah.




TARIAN SEPARA BOGEL SAMBUT ANWAR DI PENGERANG.....


Gambar-gambar ini diambil di majlis jelajah Anwar Ibrahim bersama pengikut-pengikut PAS, PGayR dan DAPig di Pengerang. Seperti biasa kalau majlis DAPig, pastinya dihidangkan dengan tarian China Doll yang seksi. Lihatlah Pak Lebai PAS sebagai Pengerusi Majlis di belakang pentas. Lihat juga kekhusyukan Anwar Ibrahim menonton persembahan berkenaan. Pastinya beliau teringat kisah lalu beraksi bersama dengan China Doll.

Apa sudah jadi dengan Pak-Pak Lebai dan makcik-makcik bertudung di dalam gambar di atas? Sejak bersekongkol dengan parti DAP, semuanya jadi halal belaka. Inilah cara DAP mentarbiah juak-juak PAS. Tidak perlu secara kekerasan. Hanya buat majlis dan panggil mereka datang makan. Hidangkan China Doll berseluar pendek. Tersembol mata dan terangkat lebai-lebai. PAS semakin hanyut!

Gambar kat atas tue cuma hiasan aje kalau korang nak tengok gambar sebenar KLIK

VIDEO PARODY PALING GAMPANG #iLLsellmycountry


Video Parody paling gempak MKP pernah tengok selepas daripada Oppa Gangnam  yang telah dicipta oleh Tony Puah untuk memburukkan Pemimpin UMNO/BN."What Goes Around Come Around" Jangan pulak macai penjilat Anwar dan sekutu dengannya sentap pulak lepas nie.

 Anwar dan rakan-rakannya adalah mengenai janji-janji dia di dalam bajet alternative pakatan rakyat 2013 dan bagaimana dia menggunakan Pakatan Rakyat untuk menjadi PM serta bagaimana masa depan Malaysia bila dia menjadi PM.






PENCETUS HARUS DIPERSALAHKAN BUKAN YANG NAK BAKAR BIBLE TUE.........?


Majlis Peguam dalam reaksi segeranya telah meminta pihak berkuasa bertindak mendakwa Presiden Perkasa, Ibrahim Ali di bawah Akta Hasutan berikutan gesaan NGO itu supaya kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang dibakar.

Bila ada kepentingan untuk politik pembangkang tak semena-mena mereka mahu menggunakan Akta Hasutan yang sebelum ini seringkali dituduh sebagai alat Kerajaan Pusat untuk menutup mulut pemimpin pakatan pembangkang. Dasar hipokrit betul.

Itu sudah menjadi standard Majlis Peguam yang kiblatnya sejak dulu condong memihak kepada pembangkang, lagipun dalam bab putar belit sebegini sudah terlalu sinonim dengan mereka.

Dalam pada itu, ramai juga pemimpin PR dan pihak gereja Kristian tumpang sekaki mendesak Kerajaan Pusat bertindak tegas terhadap Ibrahim Ali kononnya demi memelihara hak kebebasan agama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tapi hak agama Islam yang dijamin sebagai agama Persekutuan serta penganutnya dilindungi daripada hasutan dan dakyah agama lain tidak pula para hipokrit politik dari PR dan puak Kristian ini mahu ambil kira untuk dihormati sama.

PR yang secara kasarnya kelihatan dikuasai pemimpin beragama Islam rupa-rupanya lebih sensitif bila timbul isu melibatkan kitab Bible, pelik bin ajaib betul. Kalimah Allah s.w.t sengaja mahu dinodai untuk disamakan dengan konsep ketuhanan triniti Kristian tidak pula mereka sensitif untuk pertahankan kesuciannya.

Sepatutnya sebelum mereka mencemuh Ibrahim Ali dan NGO yang diketuainya, lebih elok mereka cermin wajah sendiri dan kaji dari mula siapakah yang mula-mula mencetuskan isu kalimah Allah s.w.t untuk dimasukkan dalam kitab Bible Bahasa Melayu.

Jika tidak kerana mulut lancang dan kurang ajar dari Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menimbulkan isu ini dalam ucapannya semasa perutusan Kristmas 2012, perkara sebegini tidak akan timbul langsung.

Tapi dek kerana DAP begitu kemaruk mahukan undi penganut Kristian untuk berdepan dengan PRU 13 maka mereka dengan sengaja mencetuskan kembali tuntutan kalimah Allah s.w.t sekaligus menyebabkan suasana harmoni di antara orang Islam dengan minoriti Kristian di negara ini kembali hangat.

Tambah memanaskan keadaan bila mana para mubaligh Kristian keturunan Cina di Pulau Pinang kelihatan seperti sengaja mencurah minyak pada api yang sedang marak dengan menyebarkan kitan Bible yang mengandungi tulisan jawi dan kalimah Allah s.w.t kepada para pelajaf Melayu Islam di beberapa buah sekolah menengah di sana.

Nyata sekali pihak yang sepatutnya perlu dikecam dan dipersalahkan ialah DAP serta para aktivis Kristian dan bukannya Ibrahim Ali atau Perkasa yang hanya menyuarakan kemarahan terhadap tindakan kurang ajar DAP dan pihak pendakyah Kristian.

Jika benar ada kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t terutama sekali yang disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang itu akan dibakar, maka Lim Guan Eng dan DAP lah yang patut menanggung akibatnya, bukan begitu?

AYAH JANGAN MACAM NIE!!!! SITI TAKUT.........


kisah bapa mengajak anak gadisnya masuk bilik berikut perbualan mereka

Bapak : Siti, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.

Siti : Ya bapak, ada apa?

Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.

Siti : Apa?!! (isk bapak aku ni..lain macam jerr)

Bapak : Bapak kata.....

Siti : Ya bapak, Siti dengar... Cuma Siti tak percaya apa yang bapak kata ni.

Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap.Siti pun dalam ragu-ragu tu..dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa..apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah takder sapa...tinggal diorang berdua jerr.

Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh heh...

Siti : Eh bapak, Siti kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.

Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Siti pun terpaksa la duduk jugak...hati dia takleh cakap laa...berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.

Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh.. mai masuk dalam selimut bapak plak.

Siti : Apa?!!

Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Siti : Bapak... Siti takut laaa. (nak nangis)

Bapak : Siti, tengok ni

Siti tak sanggup nak tengok...dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Siti teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit-sikit. Dia pun nampak laaaa ........

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

MKP ayat sempoi : Jangan jadi Haruan makan anak sudah..semuanya pengajaran didiklah anak dengan cara yang betul....

Friday, January 25

MAMPUSLAH IBRAHIM ALI KALI NIE........?


Riuh rendah para pemimpin pakatan pembangkang mencemuh kenyataan Presiden perkasa, Ibrahim Ali berhubung saranannya supaya dibakar kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan kini sedang giat disebarkan oleh golongan pendakyah Kristian kepada para pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang.

Respon keras oleh Ibrahim itu ada asasnya, lebih-lebih lagi sudah lama umat Islam menahan sabar setelah bertahun-tahun isu kalimah Allah s.w.t telah dengan sengaja ditimbulkan oleh DAP dan para pendakyah Kristian dengan niat untuk merosakkan akidah umat Islam.

Hanya orang yang tidak beriman dari golongan munafikun sahaja yang tidak terasa keesaan Allah s.w.t dan tidak sensitif untuk mempertahankan kesucian kalimahNya dari dinodai oleh pendakyah agama lain.

Tapi agak menakjubkan bila mana ada juga kalangan pemimpin PAS yang tumpang sekaki mengkritik saranan Ibrahim Ali, kelihatannya seperti parti berlabel Islam itu lebih sensitif bila 'kesucian' Bible disentuh berbanding kesucian hakiki kalimah Allah s.w.t yang sedang cuba dinodai oleh DAP dan pendakyah Kristian.

Barangkali PAS sudah terlalu liberal dan kini telah bertukar kulit dari parti yang memperjuangkan hak agama Islam dan umatnya berubah menjadi parti pro Kristian pula. Besar kemungkinan itu kalau dilihat pada watak dan pembawaan ramai pemimpin PAS yang lebih sudu dari kuah berbanding sesetengah penganut Kristian.

Selain PAS, para pemimpin PR yang lain sama ada dari PKR mahupun DAP rata-ratanya bersungguh benar mengambil kesempatan dari kenyataan keras Presiden Perkasa berhubung kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible itu untuk menimbulkan kemarahan penganut Kristian.

Mereka cuba menimbulkan desakan dan tekanan supaya pihak berkuasa mendakwa Ibrahim di bawah Akta Hasutan sebagaimana digesa oleh Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee. Malah tidak kurang juga yang mahukan Kerajaan bertindak lebih tegas dengan memenjarakan sahaja Ibrahim kononnya atas kesalahan menimbulkan keresahan umum.

Bagi sesetengah penganut Kristian yang sememangnya totok DAP dan pro PKR tentu sahaja menyambut propaganda PR itu dengan telinga terbuka selanjutnya turut memanipulasi secukup rasa tanpa mempedulikan punca sebenar isu asalnya dari niat jahat golongan pendakyah Kristian sendiri.

Golongan sebegini hanya melihat isu dari perspektif kepentingan sendiri walhal sedari dulu lagi Perlembagaan Persekutuan yang menjadi tunggak asas berdirinya negara ini telah memperuntukkan agama Islam adalah agama Persekutuan dan penganut Islam adalah dilindungi daripada sebarang dakyah agama lain.

Persoalannya kenapa selepas PRU 12 2008, hanya dek kerana PR beroleh sedikit kekuatan politik dan kuasa tiba-tiba sahaja segalanya mahu dilanggar dan persetujuan bersama yang sekian lama dipatuhi kini mahu dicabar?

Kenapa bilamana Ibrahim Ali dan Perkasa bersuara mempertahankan Islam maka ia dianggap sebagai hasutan sedangkan kelancangan mulut Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng serta pendakyah Kristian cuba menodai kesucian kalimah Allah s.w.t tidak pula dikecam sama? 

Kita percaya masih ada penganut Kristian yang terbuka mindanya dan melihat isu ini dari perspektif lain dan tidak mahu turut terjebak dalam mainan politik sempit yang dimulakan oleh gereja Kristian dan DAP. Jika benar demikian bangkitlah segera menolak dakyah-dakyah politik sempit itu demi kepentingan semua pihak

Asal Usul Zairil Khir Johari @ Christopher Ross Lim Didedah


Banyak desas-desus yang berlegar dari tahun 2011 berkaitan dengan seorang lelaki yang bernama Zairil Khir Johari.

Bermula dengan cita-citanya yang ingin menjadi Menteri Besar Perak sekiranya Pakatan atau lebih tepat lagi DAP, memenangi Perak dalam PRU-13 yang akan menjelang tiba bila-bila masa sahaja lagi.

Kemudian kisah Zairil ini dihangatkan lagi baru-baru ini semasa CEC DAP yang lalu, kononnya dialah satu-satunya ‘Melayu’ yang terpilih didalam CEC DAP.

Maklumat terbaru yang penulis dapat dari sahabat di Singapura telah membongkar siapa Zairil yang sebenarnya.

Kisah Zairil yang hanyalah sekadar anak tiri kepada Khir Johari seorang bekas pemimpin UMNO bukan lagi rahsia malah penduduk Kampung Kanchut, Alor Star sendiri yang mendedahkannya.

Nama sebenar Zairil adalah Christopher Ross Lim, inilah namanya sebelum ibunya Christine Lim berkahwin dengan Khir Johari pada Februari 1996.

Sebelum perkahwinan ibunya dengan Khir Johari, Zairil adalah penganut agama Kristian dan memeluk Islam selepas perkahwinan ibunya itu, namun jangan ditanyakan kepada penulis apa agamanya hari ini.

Ketika perkahwinan Christine Lim dan Khir Johari, Christopher Ross Lim @ Zairil hanya berusia 13 tahun, mustahil Zairil anak kandung Khir Johari atau anak luar nikah Khir Johari.

Oleh itu, maka sahihlah bahawa Zairil bukan anak kandung Khir Johari !

Dengan itu juga, maka sahlah Zairil tidak punya darah Melayu walaupun setitik.

Memandangkan Zairil telah sah bukan anak kandung Khir Johari, maka ada sembang-sembang kedai kopi pula mempersoalkan siapakah bapa kandung Zairil dan apa asal usulnya.

Kalau penulis mampu mendapatkan nama asal Zairil, pasti nama bapa kandungnya dan asal keturunannya boleh dibongkar.

Zairil bukanlah anak pungut Pak Khir sepertimana yang digembar-gemburkan dalam sembang kedai kopi.

Nama bapanya adalah Howard Lim yang berasal dan masih menetap di Singapura namun belum dapat dipastikan Howard Lim ini masih bernyawa atau pun tidak.

Apa yang amat menarik dari maklumat yang penulis perolehi adalah, bapa kandung Christopher Ross Lim @ Zairil adalah seorang penyokong tegar PAP dan ada juga gossip mengatakan Howard punya jawatan dalam parti.

Jadi, tidaklah menghairankan bilamana Zairil… oppss.. atau mungkin penulis patut panggil Christopher, amat galak memberikan sokongan kepada DAP.

Malah Zairil menjadi harapan dan anak emas DAP dalam menarik undi Melayu untuk DAP.

Bukankah DAP ditubuhkan bagi menyambung kesinambungan PAP yang telah diharamkan ?

Disinilah Zairil sesuai menjadi alat permainan DAP untuk mengelabui mata kaum Melayu supaya tertipu dengan permainan silap mata DAP ini.

Jadi, bolehlah kita faham kenapa Zairil, seorang anak 100% keturunan Cina ini bersama DAP pada hari ini.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone


IBRAHIM ALI DISOAL-SIASAT @PDRMsia ..........


Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali disoal siasat oleh polis Pulau Pinang berhubung dakwaan beliau membuat kenyataan meminta umat Islam membakar Bible versi bahasa Melayu.
 
Timbalan Ketua Polis Negeri Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata polis merakamkan kenyataan Ibrahim dan akan memanggilnya sekali lagi dalam beberapa hari.
 
“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 298 Kanun Keseksaan yang berkaitan mengeluarkan kenyataan dengan niat membakar sentimen keagamaan dan juga di bawah Akta Hasutan, kami memandang serius perkara ini,” tegas beliau.
 
Beberapa pihak termasuk MIC, Gerakan dan DAP sebelum ini membuat laporan polis terhadap Ibrahim bersabit kenyataannya itu.
 
Polis sebelum ini memberi amaran kepada orang ramai supaya tidak menghadiri sebarang majlis pembakaran Bible Melayu pada Ahad ini di Butterworth. PERKASA menafikan menganjur majlis itu.
 
Isu itu timbul selepas Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendesak supaya penggunaan kalimah Allah dibenarkan penggunaannya dalam Bible bahasa Melayu di Semenanjung.
 
Pakatan Rakyat menyokong desakan Guan Eng itu sungguhpun Majlis Syura Ulama PAS menegaskan kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam kitab bukan Islam.

PERKAHWINAN DAP & PAS TIDUR SEBANTAL MIMPI LAIN-LAIN..........


PAS kini menghadapi serangan bertali arus yang amat hebat dari Umno ekoran isu penggunaan kalimah Allah di dalam Bible Melayu yang menjadi isu hangat sejak penghujung Disember lalu.

Apabila Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am PAS, Datuk  Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam, PAS dikecam habis-habisan kononnya menjadi kuda tunggangan DAP.

Walaupun pada 13 Januari, Majlis Syura Ulama PAS mengambil keputusan kalimah Allah tetapi tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa  dan tidak boleh disalahgunakan, serangan umno terhadap PAS nampaknya masih belum reda.

Nik Abdul Aziz juga telah menegaskan perkara yang sama.

Sebenarnya  sejak awal lagi Abdul Hadi atau PAS tidak pernah berkata bahawa kalimah Allah boleh digunakan di dalam Bible Melayu.

Ketika PAS dan sekutunya berada di landasan serta  mood  serangan yang betul ke atas Umno dan BN khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pelbagai isu yang berbangkit termasuk ‘bantuan’ secara tidak langsung oleh ahli perniagaan karpet, Deepak Jaikishan tiba-tiba sejak 25 Disember lalu Umno mendapat ‘peluru’ dan serangan politik ke atas PAS.

Kini PAS dan Pakatan Rakyat dari menyerang terpaksa menjadi bertahan berpunca daripada isu kalimah Allah ini.

Sudah tentu PAS sebagai parti berteraskan Islam menjadi parti yang menjadi sasaran tepat ‘tembakan’ Umno berbanding DAP atau PKR.

Beberapa  pemimpin PAS yang dihubungi, berkata mereka hanya mahu bercakap dengan syarat identiti tidak didedahkan.

Seorang pemimpin PAS senior  memberi pandangan bahawa isu kalimah Allah telah senyap atau sejuk sejak 2010.

“Kita masih ingat bagaimana ketika itu isu kalimah Allah menjadi sebuah isu yang amat sensitif di kalangan orang Islam di dalam negara ini sehingga ada individu yang bertindak cuba membakar gereja pada tahun 2010.

“Bagaimanapun isu itu reda selepas itu sementara menunggu proses perundangan di mahkamah selesai.
“Tiba-tiba Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) meminta agar kerajaan membenarkan kalimah Allah digunakan dalam Bible Melayu sempena perutusan Hari Krismas beliau.

“Saya harus akui isu kalimah Allah memberi kesan yang besar kepada PAS dalam konteks sokongan orang Melayu kepada PAS dan juga PKR,” kata beliau.

Pemimpin PAS itu berkata kenyataan Guan Eng tidak membantu PAS dan Pakatan Rakyat apatah lagi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) semakin hampir.

Pemimpin PAS tersebut walaubagaimanapun lega apabila Majlis Syura telah membuat keputusan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam.

Beliau berharap pemimpin DAP itu pada masa akan mengambil kira apakah implikasi kepada rakan dalam Pakatan Rakyat sebelum mengeluarkan kenyataan sensitif berkaitan isu agama.

“Kalau ia pun nak beri perutusan Hari Krismas, banyak lagi perkara yang beliau boleh sarankan antaranya jika Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya, kita tidak akan halang kebebasan beragama dan kita akan beri bantuan kewangan kepada semua agama termasuk kepada gereja tanpa pilih kasih.

“Saya cukup menghormati Guan Eng di atas kecekapan beliau mentadbir Pulau Pinang tanpa rasuah. Cuma saya berharap pada masa akan datang, beliau tidak mengulas isu-isu yang sensitif agama sebelum bincang terlebih dahulu dengan kepimpinan utama Pakatan Rakyat.

“Beliau harus sedar kenyataan beliau seperti dalam isu kalimah Allah akan melemahkan PAS dan PKR di kalangan orang Melayu dan misi menawan Putrajaya akan gagal tanpa sokongan orang Melayu dan kemenangan calon PAS serta PKR,” katanya lagi.

Pemimpin PAS ini juga mengingatkan bahawa beliau tidak mahu memberi sebarang kenyataan berhubung isu ini pada masa akan datang.

“PAS bersama DAP dan PKR akan menumpukan kepada kerja-kerja persiapan PRU-13 nanti,” ujarnya.

Seorang pemimpin PAS berbangsa Cina dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP)

berpendapat kenyataan Guan Eng tidak kena pada masanya merujuk tarik PRU-13 semakin hampir.
“Ini bukan masanya untuk mengeluarkan kenyataan sensitif.  Disebabkan isu ini PAS kena ‘ketuk’ di sana sini. Sokongan orang Melayu pada PAS terjejas.

“Sekarang banyak masa dihabiskan untuk menjelaskan pendirian PAS terhadap isu ini di kalangan orang Melayu.

“Lebih baik kita sama-sama fokus pada persediaan PRU-13 nanti daripada mencetuskan isu kontroversi yang akhirnya makan diri sendiri (Pakatan Rakyat),” jelas beliau.

PAS juga pernah melemahkan DAP

Tetapi PAS juga pernah melemahkan DAP dalam isu kedai gunting rambut di Kota Bahru pada November 2012.

PAS sering berkata bahawa hukum hudud dan undang-undang Islam yang mereka perjuangkan hanya akan dilaksanakan (sekiranya dipersetujui Pakatan Rakyat) kepada mereka yang beragama Islam. Tiada paksaan ke atas orang bukan Islam.

Bagaimanapun pada bulan November tahun lepas seorang pemilik salun gunting rambut wanita yang berbangsa Cina dan pelanggan lelaki juga berbangsa Cina disaman oleh pegawai penguatkuasa Majlis Perbandaran Kota Bahru.

Isu ini digunakan sepenuhnya MCA dan Gerakan untuk menyerang DAP kononnya menjadi kuda tungganggan PAS dan kedua-dua parti ini mempertikaikan janji PAS sebelum ini yang berkata undang-undang Islam  tidak akan dilaksana ke atas orang bukan Islam.

Begitu juga isu terbaru pula kerajaan negeri Kedah melarang artis yang mengadakan persembahan sempena Tahun Baharu Cina dengan syarat berpakaian sopan. Terlebih dahulu kerajaan negeri melarang aktiviti sedemikian.


TOK MAT BAGI AMARAN PADA UMNO PASIR GUDANG


Penutupan beberapa bilik gerakan Umno di Johor hanya kes terpencil, kata Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan.

Sambil menyifatkan kes itu tidak serius dan hanya melibatkan masalah di kalangan segelintir individu tertentu, Ahmad tidak menolak kemungkinan kejadian itu berunsur cubaan memboikot dan sabotaj parti atau calon menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
"Pada sesiapa yang membuat kerja memboikot begini, mereka akan diambil tindakan. Kita akan ambil tindakan keras. 
"Saya ulangi, kepada sesiapa yang hendak buat cerita boikot ini, tidak ada tempat untuk mereka dalam Umno, pergilah cari NGO lain. 
"Kita serius dalam pilihan raya, ia berkenaan masa depan negara," 

"Tidak menjadi masalah kalau ada cubaan memboikot. Kita ada 35 hingga 40 bilik mengundi (di satu kawasan)," katanya.

Memboikot kempen pilihan raya umum kerana kecewa dengan kerajaan negeri.

Beliau menegaskan tindakan tata tertib dan disiplin akan diambil jika didapati ada anggota Umno menjadi dalang sabotaj dan pemboikot kempen.

KOMEN MKP : Belum PRU 13 dah ramai nak tunjuk belang, Usah dilayan mangkok tingkat nie semua Tok Mat.

Thursday, January 24

ANWAR LARI TERCIRIT BILA TENGOK BENDA MACAM NIE.........?


Tembelang Anwar-Israel dah lama pecah dan kini BARU DIPERCAYAI majoriti Rakyat Malaysia. Lebih kurang 6 bulan lepas dia membayangkan hasrat untuk kembali kepada kerjaya asal sebagai pensyarah (baca pendakyah) universiti Yahudi.

Selepas Tun Mahathir berucap di Permatang Pauh minggu lepas, dia membayangkan hasrat untuk tidka bertanding di Permatang Pauh yang menjadi kubu kuat UMNO (semasa dia dalam UMNO) dan kubu kuat PKR.

Dia kecewa yang teramat sangat RAKYAT Permatang Pauh mula menunjukkan sokongan dingin padanya. Dia terkejut beruk mcm beruk2 Beer Shit di mana 6,000 orang membanjiri dan mendengar ucapan Tun Mahathir.


Hari ini pulak bila sambutan maulidur rasul di kubu kuatnya Permatang Pauh lebih kurang 15ribu yang hadir memberikan sokongan pada UMNO..Eloklah pi berambus bertanding ke Lebuh Pantai atau kemana saja pun.Lagi jauh dari Pulau Pinang senang sikit kerja kami blogger Penang tak payah nak kerja susah-susah nak cywar jatuhkan maruah Anwar..

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membayangkan kemungkinan dirinya tidak akan kekal bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). 
 Dalam pertemuannya bersama Sinar Harian Online dan Sinar Harian semalam, Anwar berkata kemungkinan besar beliau tidak bertanding di kerusi tersebut yang sinonim dengannya sejak menceburi politik 30 tahun lalu. 
 “Insya-ALLAH, saya akan bertanding tetapi kemungkinan besar saya masih diminta untuk pertimbangkan satu dua kawasan lain,” katanya yang juga Ketua Umum PKR.

AHLI PAS KELANTAN PIJAK BENDERA DAP,GUAN ENG MAMPUS LU KALI NIE.......?


Satu demo telah dilakukan oleh Ahli PAS serta penduduk tempatan di Kota Bharu Kelantan.Kumpulan ini seramai 50 orang yang tidak puas hati dengan kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, hari ini mengadakan demonstrasi membantah cadangan pemimpin itu, yang mahu penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu dibenarkan.

Selain membawa sepanduk mengecam Lim, penduduk Kampung Padang Enggang itu turut memijak bendera DAP kerana isu berkenaan.


Ketua kumpulan penduduk itu, Mohd Rosli Ghazali, 52, kemudiannya mendesak PAS keluar daripada gabungan parti pembangkang sekiranya parti itu lebih sayangkan Islam.

"Atas nama Islam, PAS perlu keluar daripada Pakatan Rakyat. Jangan bersekongkol lagi dengan DAP yang jelas memusuhi Islam.


"Kami ingin bertanya kepada Lim Guan Eng, tujuan apakah kamu mahu menggunakan kalimah Allah ini? Tahukah kamu kerana isu ini boleh menyebabkan keadaan menjadi huru hara dan tidak tenteram," katanya.

Mohd Rosli juga meminta semua pihak agar menerima keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang tidak membenarkan kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.

Isu kalimah Allah itu timbul apabila Lim mendesak kerajaan agar membenarkan kalimah itu digunakan dalam Bible versi berkenaan dan pada satu ketika gabungan pembangkang turut bersetuju agar kalimah itu digunakan oleh bukan Islam.


Bagaimanapun selepas dikritik hebat, Majlis Syura Ulama PAS kemudiannya mengeluarkan ketetapan agar kalimah Allah tidak dibenar digunakan oleh bukan Islam bagi mengelak kekeliruan.

@PDRMsia SAHKAN TIADA KALIMAH ALLAH DIDALAM BIBLE YANG DIEDARKAN..........


So lepas nie janganlah ada pulak pihak yang mengambil kesempatan dan membuat pelbagai andaian yang boleh mencetuskan perbalahan diantara kaum.MKP harap dengan pengesahan ini mungkin boleh meredakan keadaan yang kini semakin panas..Rakyat malaysia mengamalkan perpaduan serta menghormati penganut berlainan agama.

Polis hari ini mengesahkan semua Bible yang dirampas dicetak dalam bahasa Inggeris dan tidak mengandungi kalimah Allah seperti yang didakwa.
Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, setakat ini, lima naskhah Bible diserahkan kepada polis dan langsung tidak mengandungi kalimah Allah atau sebarang terjemahan bahasa Melayu atau Jawi.

Beliau berkata, tujuh laporan polis diterima dalam kes ini iaitu empat laporan daripada pelajar sekolah yang berusia lingkungan 16 hingga 19 tahun dan selebihnya daripada orang awam.

“Sebanyak 17 rakaman percakapan dibuat bagi membantu siasatan. Siasatan awal mendapati, Bible itu ditulis dalam bahasa Inggeris dan tiada kalimah Allah,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Menurutnya, lima naskhah Bible itu bersaiz poket, berwarna biru dan mengandungi 633 muka surat.

“Di muka depan tertulis ‘New Testament Psalms Proverb’. Kertas siasatan sudah dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya.

“Hari ini (semalam), beberapa arahan lanjut diterima untuk melengkapkan kertas siasatan,” katanya.

Abdul Rahim berkata, kes itu disiasat bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan iaitu perbuatan yang boleh menyebabkan perpecahan harmoni dan perpaduan, rasa tidak puas hati, prejudis berdasarkan agama.

Dalam kejadian Jumaat lalu, seorang remaja terkejut apabila melihat dua lelaki berkelakuan mencurigakan di hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Jelutong sambil mengedarkan buku kecil kepada pelajar sekolah berkenaan.

Sehubungan itu, remaja terbabit membuat laporan di Balai Polis Jelutong.

Abdul Rahim berkata, berdasarkan maklumat daripada pengadu, kegiatan itu dilakukan tiga lelaki dan seorang wanita Cina.

HEBAT ORANG KEDAH JUAL DADAH SIAP ADA PAPAN TANDA...........?


Sindiket pengedaran dadah di daerah ini bertindak berani apabila memaparkan iklan menjual dadah secara terbuka di kawasan Simpang Empat, Sedaka dan Kuala Sala, di sini, sejak beberapa hari lalu sekali gus menggemparkan penduduk tempatan

Tinjauan Harian Metro semalam mendapati papan iklan yang dipasang di beberapa batang pokok di kawasan berkenaan menimbulkan keresahan penduduk kerana ia boleh mempengaruhi golongan remaja terutama pelajar sekolah.

Iklan itu memaparkan tulisan “Bukit Neraka FC - Yan 013-......., ubat - 1g RM25, ais - 05g RM110 dan ubat 1/2 suku gram - RM1,000“.

Difahamkan, papan iklan itu dipasang sejak beberapa hari lalu bagi menarik ramai pelanggan muda membeli dadah berkenaan.

Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Sudin, 30 berkata, dia terkejut melihat papan iklan berkenaan dipasang di kawasan itu kerana boleh mendedahkan orang ramai khususnya golongan muda kepada bahaya pengambilan dadah.

“Saya ada menghubungi nombor telefon yang tertera pada iklan itu dan pemiliknya seorang lelaki memberitahu sekiranya saya mahu membeli dadah berkenaan boleh datang berjumpanya di Bukit Neraka, di sini.

“Saya membuat dua tiga kali panggilan dan ternyata nombor telefon itu adalah milik lelaki yang sama. Lelaki itu tidak berselindung dengan aktiviti penjualan dadah, malah mengarahkan saya menghubunginya semula sekiranya sudah sampai ke lokasi yang dimaksudkan itu,” katanya yang ditemui, di sini.

Menurutnya, dia terkejut melihat beberapa iklan berkenaan turut terdapat di kawasan Sedaka, Kuala Sala dan Jalan Kangkong, di sini.

“Mereka ingat kawasan ini lubuk penagih dadah sehingga sanggup memasang iklan jual dadah di sini? Sindiket dadah kini semakin berani apabila secara terang-terangan memasang papan iklan menjual dadah di kawasan ini.

“Walaupun kawasan ini dikenali sebagai perkampungan nelayan tidak semestinya semua nelayan mengambil dadah. Perbuatan ini kurang ajar dan tidak bertamadun. Justeru, saya minta pihak berkuasa menyiasat sehingga ke lubang cacing kegiatan sindiket terbabit.

“Saya tidak mahu anak bangsa mati kerana dadah apatah pembabitan golongan remaja terutama pelajar yang bakal mewarisi negara akan gelap masa depan mereka,” katanya.

Sudin mendakwa kawasan Yan memang dikenali sebagai lubuk pengedaran dadah kerana ‘tauke’ besar dadah mampu hidup mewah dengan hasil jualan dadah.

“Sindiket ini semakin berani dan mencabar pihak berkuasa dengan memasang iklan menjual dadah. Mereka seperti tidak takut pada undang-undang, yang penting dapat hidup mewah,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan terhadap papan iklan berkenaan sekali gus membuat tangkapan ke atas pihak yang dikenal pasti menjadi dalang di sebalik kegiatan pengedaran dadah.



LIVE ; GERAK HIMPUN MAULIDUR RASUL PULAU PINANG #maulidurrasul

Gerak Himpun Maulidur Rasul peringkat Negeri Pulau Pinang kini berlangsung.Perarakan bermula dari Politeknik Permatang Pauh hingga ke Masjid Bandar Perda. Perarakan bersama umat Islam Pulau Pinang sepanjang 5 kilometer.MKP turut bersama didalam perarakan ini nampakmya ramai yang Umat Islam tak kira tua atau muda bersemangat didalam perarakan ini.

Kini semua peserta berkumpul di Masjid Bandar Perda untuk mengikuti Forum yang di rencanakan.Moderator yang dijemput terdiri dari Hassan Ali ,Shahbuddin Yahya dan Ustaz Shamshul.

Ribuan yang hadir anggaran yang hadir adalah 15 ribu.











PERKASA NAFI EDAR RISALAH BAKAR BIBLE.........


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) hari ini menafikan dakwaan bahawa pihaknya bertanggungjawab mengedarkan risalah "acara" membakar Bible versi bahasa Melayu pada jam 10 pagi Ahad ini.
Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali menegaskan PERKASA sama sekali tidak terlibat dalam pengedaran risalah itu apatah lagi menganjurkan acara sedemikian rupa.
 
Beliau turut menyifatkan dakwaan tersebut sebagai perbuatan jahat pihak tidak bertanggungjawab yang sengaja mengambil kesempatan di atas polemik yang berlaku.
 
Justeru, PERKASA mahu pihak polis menyiasat dalang di sebalik perkara tersebut.
 
"PERKASA tidak pernah mengedarkan risalah mahupun menjemput, sama sekali mengadakan upacara pembakaran Bible dalam bahasa Melayu.
 
"Untuk mengadakan upacara membakar Bible pada 27 Januari ini adalah tidak benar dan PERKASA sama sekali tidak pernah menjemput orang ramai untuk turut serta. 
 
"Jadi kita minta pihak polis menyiasat seiapa sebenarnya dalang yang mengedarkan Bible tersebut yang kita percaya adalah pihak-pihak tertentu yang ingin mengambil kesempatan menangguk di air keruh. Ini juga adalah kerja pihak tak bertanggungjawab yang cuba mencurah minyak ke dalam api," katanya.
 
Mengulas lanjut kenyataan Presiden Datuk Ibrahim Ali berhubung gesaan membakar Bible bahasa Melayu sebelum ini, Syed Hassan menegaskan ia hanyalah satu peringatan kepada pihak yang bertanggungjawab supaya menghentikan segala usaha pengedaran Bible kepada orang Melayu.
 
Malah, ia juga merupakan langkah selamat bagi menjaga keharmonian umat Islam di negara ini. 
 
"Walaupun sebelum ini Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali ada menyebut barang sesiapa umat Islam yang menerima Bible bahasa Melayu yang dalamnya terkandung perkataan jawi dan kalimah Allah mesti membakarnya sebaik sahaja menerimanya.
 
"Tapi itu sebagai "wake up call" kepada semua pihak yang bertanggungjawab supaya menghentikan segala usaha mengedarkan Bible bahasa Melayu yang ada kalimah Allah di dalamnya kepada umat Islam. Sebab sehari sebelum Datuk Ibrahim Ali mengeluarkan kenyataan tersebut, satu laporan polis telah dibuat bahawa ada cubaan mengedar Bible bahasa Melayu yang dalamnya terkandung perkataan jawi dan kalimah Allah kepada pelajar sekolah beragama Islam," ujarnya.
 
Ibrahim sebelum ini dilaporkan berkata pihak PERKASA akan bertindak membakar Bible versi Melayu yang mengandungi kalimah Allah dari terjemahan perkataan 'God'. 
 
Sebaliknya ujarnya tindakan membakar Bible tersebut adalah jalan terbaik untuk mengajar mereka yang melanggar Perlembagaan Persekutuan.
 
Dalam pada itu, ditanya apakah tindakan yang akan diambil PERKASA jika acara pembakaran Bible itu tetap berlangsung, Syed Hassan berkata pihaknya sama sekali tidak akan terlibat malah menyerahkan segalanya kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan.
 
"Saya tidak tahu, tapi jika ia berlangsung semestinya ia bukan dari PERKASA. PERKASA tidak akan melakukannya buat masa ini dan masih lagi memikirkan keselamatan negara, kesejahteraan negara, keharmonian antara kaum PERKASA tidak akan lakukan.
 
"Kita akan biarkan pihak polis yang menangani, sekiranya berlaku ia akan menimbulkan suasana yang tidak elok dan adalah lebih penting acara itu dihalang daripada berlaku," tambahnya.

VIDEO : USTAZ NATANG AZHAR IDRUS PUN MAIN #LISTEN JUGAK KE.......?


“Tu listen lain tu, dengar molek, kalu menteri tadak amal, susah di dalam kubur, dah kalu kita rakyat jelata tadak amal, lebih lagi, faham dak lagi, tu contoh,” kata pendakwah ikon anak muda, Ustaz Azhar Idrus.


Ok apa peringatan yang diberikan oleh UAI diatas. 'Menteri' yang disebut itu boleh saja mewakili SIAPA SAJA BERTARAF PEMIMPIN tanpa mengira parti, ngo atau organisasi.

Jawatan sebagai PEMIMPIN ada tanggungjawabnya , baik kepada diri sendiri maupun kepada mereka yang dibawahnya. Jawatan itu adalah satu AMANAH.

Berapa kerat pemimpin yang sedar jawatan yang mereka pegang itu merupakan satu AMANAH yang diberikan supaya mereka dapat BERKHIDMAT kepada rakyat ?

Jawatan dan pangkat BUKAN lesen untuk mengaut harta, bukan peluang untuk memiliki rumah besar dan kereta mewah.

Begitu amanah dalam memimpin umat kejalan yang benar ...sekiranya umat berpecah belah, berprasangka negatif antara satu sama lain kesan dari apa yang diajar oleh pemimpin, maka bertambah2lah dosa yang harus dipikul pemimpin itu.

SUMBER


Wednesday, January 23

MAK LAMPIR ADA ANAK IKAN BARU.......PERGH HEBAT KETUA WANITA KEADILAN NIE.........?



Nama : Adam Rosly
Umur : 26 tahun
Pendidikan : SPM

Apa yang saya akan coretkan di sini merupakan sumber yang diberikan oleh kepimpinan PR Ampang sendiri yang tidak berpuas hati dengan mamat di atas ini. Tak perlulah saya mention sama ada parti PKR, PAS ataupun DAP sebab yang pentingnya, ketiga-tiga parti ini memang haprak.

Berbalik pada story asal, inilah ceritanya.

Ada seorang tokoh korporat yang berstatus 'Tan Sri' telah berniat ikhlas untuk memberikan sumbangan peribadi untuk pembangunan & maintenance sebuah Masjid di dalam kawasan Lembah Jaya, Ampang. Sumbangan yang disampaikan Tan Sri tersebut tidak sampai jutaan RM tapi bagi rakyat seperti saya, jumlah RATUSAN RIBU RINGGIT itu memang banyak.

Untuk info, Lembah Jaya terletak dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di mana wakil rakyatnya terdiri daripada wakil PAS iaitu Kassim Abd Aziz dan Parlimennya pula dipegang oleh PKR, Zuraidah Kamaruddin.

Adam Rosly bersama ADUN Lembah Jaya Kassim Abd Aziz, ADUN Cemapaka, Ir Iskandar Abd Samad dan Mak Lampir

Al kisahnya bermula apabila duit sumbangan Tan Sri terbabit telah diselewengkan secara senyap oleh seorang budak mentah yang berusia awal 20an dan tidak mempunyai kerjaya dan kelulusan. Yang menjadi persoalannya, menurut sumber di Lembah Jaya. Si mamat Adam Rosly ni mempunyai beberapa buah kenderaan mewah yang secara logiknya memang tidak harus ada oleh seseorang yang tinggal di Apartment Projek Perumahan Rakyat di sana.


Duit yang diselewengkan Adam Rosly ini sememangnya diketahui oleh ADUN Lembah Jaya yang merupakan master mind dan perancang utama. Duit yang sepatutnya digunakan untuk tujuan mulia telah disalah gunakan untuk tujuan peribadi. Sungguh memalukan lagi apabila si Adam Rosly menggunakan wang haram tersebut untuk tujuan beli undi bagi menyandang jawatan sebagai Ketua Pemuda PAS Ampang. Secara logiknya, memang mamat ni tak boleh menanglah sebab dia sendiri tidak mempunyai ground personal touch dengan penduduk di sana.

Atas rasa keprihatinan yang tinggi terhadap mamat yang mendukung LGBT ini, opss terbuka cerita episode lain pula.

Continue semula, dek kerana tidak berjaya mendapatkan jawatan dalam PAS, ADUN Lembah Jaya si Kassim tadi tu pun mengesyorkan Adam Rosly melompat ke dalam PKR kerana masih ada ruang dan peluang untuk Adam Rosly ni menempatkan diri dia di dalam kepimpinan PKR Ampang.

Dengan izin dan green light daripada Zuraidah a.k.a Mak Lampir yang memegang tampuk kepimpinan PKR di Ampang maka pelan yang dirancang oleh ADUN Lembah Jaya pun berjaya di dalam PKR. Dengan kadar segera tiba-tiba mamat ni dilantik pula memegang jawatan selaku Penggerak Belia Tempatan (PeBT) Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) dengan restu Mak Lampir.

Secara tidak langsung dengan perlantikan ini, Mak Lampir telah berjaya meletakkan Adam Rosly pada kedudukan jawatan tertinggi dalam PKR Bahagian Ampang dan sekali gus memangku terus jawatan selaku Pembantu Khas Mak Lampir, perghhh pantas.

Timbul rasa tidak senang di kalangan ahli-ahli dan orang-orang PR di sana yang seakan-akan tidak diiktiraf pengorbanan mereka menaikkan Mak Lampir di Ampang pada PRU yang lepas. Sudahlah banyak kali Mak Lampir buat hal di Ampang, mereka pula banyak cover tingkahlaku buruk YB ini dengan pelbagai alasan. Ini termasuklah semasa terjadinya banjir kilat di Ampang dan Hulu Langat di mana Mak Lampir gagal membantu penduduk di sana sehingga menyebabkan UMNO dan BN turun padang menyelesaikan masalah tersebut.

Adam Rosly seperti yang diberitahu sumber saya, dia merupakan proksi kepada 2 orang wakil rakyat yang tamak iaitu ADUN Lembah Jaya & YB Parlimen Ampang.

Ada lagi sambungannya. Tunggu.

SUMBER

KEBERANIAN PM JEJAK KAKI MEMBUATKAN NIK AZIZ BACUL.......?

Keberanian Najib, Kebaculan Nik AzizTika ini Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan anggota rombongannya sedang berada di Semenanjung Gaza, Palestin bagi memenuhi jemputan rasmi Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dan undangan peribadi daripada Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh.Jemputan dari Mahmoud Abbas itu disampaikan kepada Dato' Seri Najib pada 3 Disember 2012 melalui Timbalan Pesuruhjaya Hubungan Antarabangsa Al Fatah Palestin, Dr Abdullah M.I. Abdullah. 
Manakala undangan daripada Ismail Haniyeh diterima pada 11 Disember 2012.Akhirnya 22 Januari 2013 sekitar 4.40 petang waktu Malaysia, Dato' Seri Najib dan anggota rombongannya tiba di Semenanjung Gaza, Palestin. Turut serta ialah isteri PM, Datin Seri Rosmah Mansor. 
Buat julung kalinya lagu NegaraKu berkumandang di Palestin sebagai meraikan detik bersejarah itu, sesuatu yang agak membanggakan ramai rakyat Malaysia setelah berpuluh tahun negara ini menjadi rakan setia menyokong perjuangan rakyat Palestin dalam menghadapi keganasan Israel. 
Tapi bagi segelintir penyokong pembangkang khususnya dari PAS dan PKR, mereka melihat keberanian PM melawat Palestin hanyalah satu propaganda politik untuk mencapai kelebihan sempenan PRU 13.
Samada dalam media sosial seperti facebook, twitter, portal mahupun di dunia nyata itulah yang mereka perkatakan.Ada sebabnya mereka memfokuskan hal demikian, salah satunya bertujuan untuk menghalang perhatian umum daripada mengimbas kembali kenyataan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang pernah berikrar untuk menjamin dan menjaga keselamatan negara Israel. 
Bagi sebahagian besar rakyat negara ini pula, mereka melihat langkah berani Dato' Seri Najib memijak bumi Palestin khususnya Semenanjung Gaza sebagai sejarah besar yang tidak mungkin dilupakan, lebih-lebih lagi baru sahaja 2 bulan yang lalu rakyat negara itu diancam kekejaman tentera Israel. 
Lagipun keprihatinan Dato' Seri Najib dengan nasib umat Islam di wilayah bergolak sudah terbukti keikhlasannya. Dan ini bukanlah kali pertama Dato' Seri Najib sanggup berdepan dengan risiko kehilangan nyawa di wilayah yang sedang dilanda keganasan perang. 
Sekitar Disember 2009 dulu, PM juga pernah mengambil risiko yang sama apabila melawat Selatan Thailand bagi mengusahakan rundingan gencatan senjata diantara anggota pemisah Selatan Thai dengan Kerajaan Thailand, sekalipun tika itu letupan bom dan serangan hendap masih belum reda. 
Sedangkan Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri pun pernah mengakui ketakutannya untuk memijak bumi Selatan Thai kerana bimbang terkena tembakan. 
Nampak sangat kebaculannya. Memalukan.PAS yang sering menanam semangat perjuangan kepada ahli dan penyokongnya untuk mengejar ganjaran mati syahid, sedar tak sedar rupa-rupanya pemimpin utamanya sendiri tak sanggup menempuh risiko demikian kerana takut mati syahid serta terlampau sayangkan pangkat dan darjat duniawi. 
Sedangkan UMNO yang saban hari dituduh anti Islam dan tidak Islamik oleh PAS, namun para pemimpinnya tidak pula dilanda gundah atau ketakutan untuk menempuh cabaran besar kehilangan nyawa dan syahid tatkala membantu umat Islam di wilayah yang sedang bergolak. Inilah perbezaan nyata antara pemimpin UMNO dengan PAS.


VIDEO: ORANG KELANTAN BODOH SAMBUT #LISTEN BAWANGI DENGAN TAKBIR.........?


Memang sial tahap anjing, Kat mana benda nie terjadi...? Kelantan der!!!!! Memang bodoh tak boleh diajar orang Kelantan nie...Sampai tahap menjilat bulu basah nak sambut orang bukan Islam dengan Takbir.....Kalau minah bawangi nie Islam tak kisah lah jugak nak bertakbir atau apa saja pun......

Tapi inilah realitinya tahap pemikiran anjing tak boleh blah langsung...siap puji diri sendiri lagi mamat sengal tue...Bangga apa kalu boleh cakap orang putih sekali pun kat sekolah rendah pun telah diajar oleh cikgu bercakap orang putih...Memang orang kelantan nie merak buih bangga benda yang tidak patut dibanggakan...Pasal makan budu banyak sangat kot lembab pemikiran korang sampai tak boleh nak beza benda simple macam tue pun...


Isu Kalimah Allah yang menggelegak di dalam Pakatan Rakyat nampaknya masih belum menunjukkan tanda-tanda akan sejuk.    Sifat kiasu semulajadi DAP tidak memungkinkan parti tersebut berganjak walau seinci.   Manakala, PAS pula terdesak ingin meyakinkan penyokong mereka bahawa mereka mampu mempertahan Islam.    Sementara PKR  mengambil pendirian serupa dengan DAP atas alasan ianya telah dipersetujui lebih awal di dalam pakatan mereka termasuk oleh PAS.   

Justeru, U-turn yang dibuat PAS berdasarkan keputusan Majlis Syura adalah tidak boleh dipakai atas alasan kesilapan PAS tidak merujuk kepada Majlis Syura terlebih dahulu sebelum bersetuju, tidak harus dibebankan kepada PR.   

Akhirnya, yang perlu menanggung akibat dari kesilapan PAS tersebut adalah Islam dan umat Islam.   

Namun, sebagai umat Islam, kita telah diajar agar melihat hikmah di sebalik sesuatu.  Hikmahnya dari ‘tragedi’ ini ialah kita diperlihatkan dengan jelas gambaran corak pemerintahan Pakatan Rakyat yang haru biru.   Lihat saja bagaimana walaupun setelah beberapa minggu berlalu, isu ini masih juga belum selesai.   

DAP dan PKR sepakat berpegang kepada keputusan awal dan membakulsampahkan saja PAS dan Majlis Syuranya.  PAS pula masih ingin bertahan, mungkin sebahagiannya atas keinsafan dan sebahagian lagi atas keperluan kepada sokongan umat Melayu.  

Apa pun faktornya, kita tidak melihat kesungguhan dan kekuatan PAS kerana di dalam laporan media rasmi mereka seperti Harakah mahupun Harakahdaily, PAS masih menafikan yang keputusan Majlis Syura tersebut adalah U-turn, tetapi konon konsisten untuk tidak membenarkan Kalimah Allah diguna bukan Islam.  

Harakah menipu pembacanya bahawa U-turn itu hanyalah putar-belit media UMNO.  Sedangkan yang bangun menempelak pendirian U-turn PAS adalah DAP dan PKR dan bukan hanya UMNO.   Tetapi, malang sekali, Harakah terlalu takut untuk menempelak DAP atau PKR, dan hanya berani menempelak UMNO.    

Jelas di sini  bahawa kuasa tertinggi tidak wujud di dalam PR melainkan secara ilusi.  Jika tidak sudah tentu kuasa tertinggi akan meletakkan noktah kepada isu ini hanya dengan satu arahan.  

Tetapi ini tidak berlaku kerana Anwar Ibrahim, yang sepatutnya memainkan peranan sebagai Ketua Umum, hanyalah simbol kepimpinan Melayu semata-mata.  Sedangkan hakikatnya, kedudukan Anwar adalah jauh lebih rendah dari pegawai biasa parti DAP seperti Zairil yang memakai nama Melayu tetapi bukan Melayu.   Anwar hanya boleh membuat kenyataan, tetapi kenyataan Anwar samalah seperti kenyataan Majlis Syura, iaitu tiada bernilai walau satu sen jua.  

Di dalam Barisan Nasional, semua parti-parti komponen menerima Pengerusi BN sebagai Ketua di mana walaupun semua keputusan dibuat secara kolektif dan demokrasi tetapi kuasa tertinggi tetap berada di tangan Pengerusi.  Jika terjadi pertelagahan pendapat yang berlarutan, Pengerusi mampu mengarahkan pihak  yang terbabit agar menghentikannya dengan memberi kata pemutus kepada mereka.  Dengan itu, parti kekal stabil untuk membolehkan ia bergerak seiring dengan kerajaan dalam berkhidmat kepada rakyat serta menguruskan negara.  

Kesetiaan dan semangat setiakawan seperti yang diamalkan BN ini tidak wujud di dalam PR.  Kita sedia maklum bahawa DAP tidak akan sekali-kali akur dengan perintah Anwar atau perintah sesiapa jua.  Dan PAS pula sudah ‘tawar hati’ dengan Anwar tetapi takut kepada DAP.   

Apabila ketua tidak dihormati dan kuasanya tidak diiktiraf maka apa akan terjadi jika parti ini menjadi pemerintah?   Apa akan terjadi kepada isu Kalimah Allah ini di bawah pemerintahan PR?  

Kita dapat menggambarkan bagaimana sementara Karpal Singh melayan PAS bertekak di media, injil berbahasa Melayu dengan menggunakan Kalimah Allah secara syirik terus diedar kepada anak-anak sekolah.   Apabila UMNO mengkritik, PAS pula membela DAP sebagai tidak bersalah kerana tidak faham Islam.  

Maka, perselisihan semakin parah sedangkan ‘Perdana Menteri Anwar Ibrahim’ pula hanya memerhatikannya sahaja sambil menjegil-jegilkan mata kepada PAS sebagai isyarat untuk mengalah.   Mungkin akan ada seorang dua pemimpin PAS mengalah, tetapi dua tiga orang yang lain enggan pula mengalah.   

Lalu berterusanlah mereka bertekak sesama sendiri sedang Injil berbahasa Melayu sudah sampai ke seluruh pelusuk tanah air mengelirukan dan menggoyahkan akidah umat Islam.  

Justeru, bagi mereka yang berfikir, tentu dapat melihat bahawa isu kalimah Allah ini adalah sebenarnya petunjuk langsung dari Allah SWT berkenaan kedudukan Islam dan umat Islam di bawah Pakatan Rakyat.   Gambarannya tampak begitu jelas bahawa kita akan berada sebuah neraka jika diperintah oleh syaitan berkepala tiga.  

VIDEO ; PEMUDA BN PUKUL ORANG SAMPAI MATI TERKELUAR OTAK......?


Dalam video yang kedua dari tiga siri video yang disiarkan ini anda akan menyaksikan bagaimana sekumpulan remaja hasil didikan UMNO/BN menunjukkan isyarat lucah kepada pemimpin..

Serangan ala samseng dan kempen politik ganas terhadap program ceramah Pakatan Rakyat di Stualang, Johor ini telah berlaku pada malam 15 Januari lalu.

Blogger musibat paling pengecut di Pulau Pinang Anak Sungai Celaka buat cita bodoh tahap babi pengangkat najis Anwar Al-juburi....Sejak dari eksiden rumah anak sungai celaka kena serbu dengan rakan pemuda tempohari masih lagi tak serik...MKP rasa nak kena repeat sekali lagi kot lepas nei...!!!!

Mana ada pemuda buat kacau dan tunjuk isyarat lucah pada lu orang atau dah pecah ke kepala pembuat onar kt johor tue...cuma cakap aje dan suruh korang blah...Takkan provokasi macam tue dah kecut teloq..Memang hampa semua nie jenis bacul tak ada teloq kot...


Video nie lagi ganas beb siap nak langgar lari pulak...bukan macam video gampang yang lu sebarkan der...Apa pulak penjelasan lu tentang benda nie....




USTAZ FATHUL BARI CAKAP PANDAI TAPI LARI KE SONGKLA JUGAK KAHWIN......?


MKP dok belek video ceramah UFB nie kat laman u-tube tetiba jumlah video nie...Pasal nikah kawin la nie susah pasal kt Malaysia. Banyak kerenah dan macam-macam tuntutan.....Betul ke??? Atau saja nak nikah express sebab tak tahan dugaan......Maklumlah lelaki bila dah kaya sikit mula gatai dan miangnya.

Ini adalah cara hidup orang kita...bila dah kaya nak tukar kereta atau tambah bini....Bukan MKP kata!!!!! Tapi lihat dengan mata kepala sendiri...memang betul pun....Rasanya dikalangan rakan-rakan seperjuangan pun pun ramai macam tue,Tapi ingat bini yang pertama itu jangan ditinggalkan pulak......?

Tapi zaman sekarang kahwin ni dah jadi sangat susah dan membebankan, kerana nak kahwin kena ada:

Pengantin lelaki

Pengantin perempuan

Kad kahwin brochure/booklet, banner, kain rentang, bunting

Pre-wedding photoshoot

Duit hantaran RM30,000

Hantaran berdulang2

Wali

Dua orang saksi

Ijab dan kabul di masjid/surau (yang wanita pakai tudung)

Photoshoot semasa majlis nikah

Make-up artist

Majlis perkahwinan sebelah perempuan di PICC Putrajaya (pengantin perempuan dah tak pakai tudung dan pakai baju dedah dada)

Pengacara majlis, kumpulan kugiran dan nyanyian dari artis terkemuka

Slide video sejarah hidup pengantin dari kecik sampaila kahwin

Ucapan mak bapak pengantin dan VIP serta aktiviti merenjis dan tepung tawar

Meja makan pengantin khas bersama para VIP

Kek kahwin 8 tingkat yang hanya diguna untuk potong sahaja

Photoshoot semasa majlis perkahwinan

Ulang semula step 12 - 18 untuk majlis sebelah pengantin lelaki di Dewan Perdana Felda.

Post-wedding photoshoot

Wedding storyboard photo album

Honeymoon di Bali

Dan lain2 lagi...

Kalau berkekalan sampai mati tu kira berbaloi la jugak, tapi ada yang habis beratus ribu, 2 3 tahun cerai. 

Kalau yang kahwin sampai habis berpuluh beratus berjuta tu memang artis, ahli perniagaan atau ahli politik yang kaya tu boleh tahan lagi la, tapi tahu tak bila golongan2 selebriti ni bermewah2 time nak kahwin serta mempopularkan trend dan budaya2 mengarut masa nak kahwin. 

Malah ditayang pula dalam TV, majalah, Internet, sedikit sebanyak ia mempengaruhi golongan2 rakyat marhaen yang tak berapa nak berduit ni untuk berhabis2 juga semata2 untuk kahwin biarlah berhutang sekalipun buat loan sampai 20 tahun semata2 nak kahwin dengan mewah, dengan alasan;
"Ala kahwin sekali seumur hidup je, bukan tiap hari pun kahwin, aku nak juga majlis kahwin aku macam Yusry dengan Erra Fazira ala2 garden dulu, tak pun dapat kahwin gaya ala2 tentera macam Farid Kamil dengan Diana Danielle pun OK walau bukan tentera".
Macamlah kau tahu ko kahwin sekali je seumur hidup, ntah2 lepas tu tiba2 bercerai atau laki/bini kau mati awal dulu ke, lepas tu nak kahwin lagi, tak ke dah kahwin lebih dari sekali seumur hidup? 

Dan sebab kau bukan tiap2 hari kahwin la ko kena berjimat cermat, yelah ko kahwin sehari je pun tapi beribu2 duit habis semata2 untuk satu hari tu je, hari2 lain yang ko nak kena tanggung anak bini makan, tempat tinggal, nafkah apa semua tu ko kena hadap tiap2 hari. Kalau yang berhutang tu lagi kesian.

Entahlah, mungkin sebab tu ada orang lebih prefer kahwin dekat Siam, lagi mudah malah Majlis Fatwa pun dah cakap kahwin di Thailand sah. 

Mungkin sebab tu juga Ustaz Fathul Bari memilih untuk berkahwin di Siam malah Anwar Ibrahim juga dulu dikatakan berkahwin di Siam juga seperti di blog MyMassa ini.

Lain2 orang ternama yang berkahwin di Siam seperti Aida Khalida dan Joe Radzwill, Aidil Zafuan dan Rita Rudaini serta penyanyi Aishah dan suami. Mungkin kerana mereka sendiri merasakan betapa rumit dan susahnya prosedur nak berkahwin di Malaysia menyebabkan mereka memilih untuk berkahwin di Siam? 


Maka jadilah orang yang nak berkahwin sekarang ni rata2 sama ada mengikut trend bermewah2 seperti golongan selebriti yang kaya2 ini, ataupun kahwin kat Siam terus. 

Yelah kalau selebriti, pemimpin dan ilmuwan agama boleh memilih untuk berkahwin di Siam, kenapa Orang lain tak boleh? Malah kelemahan dalam urusan perkahwinan di negara kita ini diakui sendiri oleh UFB yang sebelum ini menyatakan;
"Nikah kahwin dalam negara kita ada banyak isu yang kadang2 benda tu lambat sangat disettlekan, jadi kita mintak pihak2 berwajib supaya lebih membantu untuk menyelesaikan isu2 perkahwinan dipercepatkan urusan" 

seperti dalam video ceramah beliau ini:







rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive