Tuesday, January 29

JOM KEPAK : VIDEO KAVADI VERSI GANGNAM DI PENANG BUATKAN KAUM INDIA MARAH........?


Ribuan penganut agama hindu marah dengan klip video yang menunjukkan pembawa kavadi dan kumpulan kawan-kawannya menari Gaya Oppa Korea Selatan bintang pop psy Gangnam.

Memalukan 46 saat klip video yang dimuat naik di YouTube telah mendaftar hampir kepada 6,000 hits sejak ia telah dimuat naik pada hari Sabtu, dengan penonton marah menyatakan bantahan mereka.

Klip bertajuk, "2013 Pulau Pinang Thaipusam pergi Gaya Gangnam", dipercayai boleh diambil di Pulau Pinang. Ia menunjukkan pembawa kavadi dan empat belia India menari untuk lagu pop.

Terdapat juga seorang budak lelaki yang muncul di pertengahan jalan dalam klip meniru bergerak bintang pop Korea yang lagu baru-baru ini meninggal 1000000000 YouTube views.

Satu komen, petunjuk Kurang, berkata: "Ini adalah mengapa kaum-kaum lain sentiasa mengutuk kita. Apabila ia adalah mengenai doa, hanya berdoa. Adakah ini satu kemestian? Ia tidak masuk akal jika ia adalah sebuah lagu kebaktian. Mengapa Gangnam?

"Malangnya, kita menolak untuk menerima kebenaran apabila bangsa lain mengatakan ia dan mula menyalak pada mereka. Fikir orang. Kami mewujudkan peluang bagi mereka untuk menjalankan kita ke bawah. Berfikir. "

Satu lagi komen dari  Thinagaran Hari Raja berkata bahawa klip video itu benar-benar mencederakan. Beliau menambah bahawa budaya India dan agama adalah menjatuhkan maruah pada kadar yang sangat cepat.

Kebanyakan pengulas berpendapat bahawa terdapat kekurangan buruk pendidikan agama.

"Berapa ramai daripada kita tahu apa perayaan Thaipusam adalah tentang dan bagaimana untuk meraikan ia betul?" komen dari OM Tamil.

Malaysia Hindu Sangam (MHS) berkata bahawa ia tidak membiarkan sesiapa yang rendah perayaan agama.

Presidennya, RS Mohan Shan, berkata beliau tidak sedar tentang klip video itu tetapi walau bagaimanapun, menambah bahawa kejadian itu adalah benar-benar memalukan kepada masyarakat India.

"Generasi semasa tidak memahami intipati agama. Sesetengah datang ke Thaipusam festival hanya untuk suka-suka dan untuk membuat riang dalam cara yang tidak wajar, "katanya.

"Disebabkan kejahilan, budaya kita semakin merosot dan kita mesti membetulkan sebelum ia menjadi lebih teruk. Mari kita menonton video yang pertama, sebelum kita mempertimbangkan apa-apa tindakan, "tambah Mohan.


MKP Ayat Sempoi : Nasib baik tak letak gambar Guan Eng kat Atas tue.......Tokong Crocky Erogan...


SIAL AMK PENANG PUKUL ORANG TUA YANG TIDAK BERMAYA HINGGA KOMA..........?


Memang bacul anak haram PKR Penang nie, Mentang-mentanglah depa berkuasa takkan sampai macam nie punya haram jadah pukul orang tua yang tidak bermaya hingga masuk ICU dan Koma.Kalau anak jantan mai la bertarung dengan yang sama padan...Korang AMK bacul kalu nak sangat mai lawan dengan yang sama taraf dan sama usia...


Video nie melihatkan kebaculan AMK sembang macam gampang bila jumpa pemuda UMNO tahu pun  merendah diri...Woiiiii Pemuda UMNO takkan takut dengan korang.Tapi bila dah pukul orang tua yang berumuq dan tidak bermaya memang menampakkan korang jantan tak ada teloq der......


KEMANA HALUAN DAN HALA TUJU NASHA SELEPAS INI.......


Meneliti perkembangan terbaru Nasharudin Mat Isa – selepas dipecat keahlian dalam Majlis Syura Ulama PAS dan tidak disenaraikan bertanding dalam PRU 13, timbul persoalan : Ke mana haluan bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Adakah beliau akan terus kekal jadi beg tinju dalam PAS atau mengambil keputusan meninggalkan parti tersebut?

Mengenali Nasharudin yang sentiasa memegang prinsip, beliau tidak mungkin keluar parti dan perkara ini sudah ditegaskan ahli parlimen Bachok sebelum ini ketika desas desus beliau akan dipecat dari parti
ekoran kenyataan-kenyataannya yang tidak menyenangkan sekutu PAS iaitu DAP dan PKR.

Nasharudin tidak mungkin meninggalkan parti dan tidak mungkin menyertai UMNO –itu ramalan yang selamat.

Namun siapa tahu kemungkinan beliau dipecat sebagai ahli PAS pula selepas ini.

Hubungan baik beliau dengan pemimpin kerajaan termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak boleh diertikan bahawa beliau akan menyertai UMNO kerana pembabitannya tiada kaitan politik sebaliknya dalam konteks agama dan perpaduan.

Buat sementara, beliau pasti memilih kekal dalam PAS walaupun ada kemungkinan parti tidak akan memandangnya walaupun dengan sebelah mata.

Kekal dalam parti yang mendakwa memperjuangkan Islam itu bermakna beliau akan terus jadi modal kritikan pemimpin tertentu PAS yang dikenali geng Anwarinas kerana condong memihak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Apatah lagi Nasharudin sudah menegas bahawa perjuangan mendaulatkan Islam akan diteruskan dan beliau akan terus memberikan sumbangan terbaik kepada mana-mana pihak yang mengutamakan perkara itu.

BACA SETERUSNYA KLIK

Komen MKP : Nik Aziz sanggup mengadai Kalimah allah dengan bertemu Paderi Di Pulau Pinang,Tapi nasib Nasha tidak dipedulikannya.

VIDEO : KURANG AJAR PUNYA BANGSAT DAP NIE.....EJEK PENGUATKUASA MAJLIS DAERAH MERSING BUANG BENDERA DAP/PAS


Korang cuba tengok macai-macai penjilat tegar DAP nie sanggup provoke Penguatkuasa yang menjalankan tugas membuang bendera DAP dan PAS yang telah dipasang oleh mereka.Bertepuk macam budak tadika tak dapat gula-gula..Kesian MKP tengok depa nie sanggup berjalan kaki sampai bendera terakhir.Tak payah ceritalah kata-kata kesat dan cacian yang mereka kata kat penguatkuasa tue.


Regim DAP Pulau Pinang dan Ketua Menteri memerangkap tokong kesayangan haprak pakatan sekarang ini amat terdesak.

Sokongan rakyat dan juga momentum kebangkitan menentang regim Dap amat mengejutkan.Apatah lagi sokongan kepada BN meningkat dikawasan yang dikategorikan kelabu dan hitam.

Paranoid regim sebelum ini bukan saja menurunkan bendera BN hinggakan Jalur Gemilang juga diturunkan.

Majlis Perbandaran Pulau Pinang sekali lagi menurunkan bendera BN di Jalan Jelutong Ekspresway,Balik Pulau dan Jalan Perak.Ketakutan dan paranoid Guan Eng sudah boleh dikatakan keperingkat kritikal.

MKP Ayat Sempoi : Kat Penang DAP rampas bendera BN, Kat Johor Bendera DAP kena rampas kira adil la tue tapi BN tak pulak menangis macam macai DAP kat Johor...



GEMPAR : ORANG KUAT PKR BALIK PULAU BERPATAH ARANG DENGAN ANWAR..........


Semalam telah terjadi satu peristiwa yang bakal menghayat hati buat PKR Balik Pulau, Orang yang pernah kecewa dan kini telah insaf akan sifat bermuka-muka PKR terutama YB Balik Pulau dari PKR.

Pada 27/01/2013 Tempat Pejabat ADUN teluk Bahang Jam 09.00pm. YB Dato' Seri Dr Hilmi Hj Yahaya Ketua UMNO Bahgian Balik Pulau, YB Tuan Hj Muhamad Farid Hj Saad Naib Ketua UMNO Bahgian Balik Pulau, Puan Hj Raftah Hj Itam ahmad Timbalan Ketua Wanita UMNO Bahagian Balik Pulau serta rakan rakan meraikankan sahabat setia En Halim Hamid yang telah kembali kepangkuan UMNO.

Alhamdulillah dalam suasan hening dan sayu kami semua menerima Beliau untuk sertai semula UMNO setelah beliau keluar dari PKR. Insya allah kita amat yakin Perjuangan Beliau tidak berubah( serta yang masih dalam PKR akan turut bersama mengikuti jejak ) walaupun menyertai PKR untuk seketika.Insya allah kami semua doakan agar En Halim diberkati Allah SWT setelah kembali kepangkuan UMNO.

Kalau korang nak tengok gambar selanjutnya KLIK 

HURU-HARA PENANG SELAMA TOKONG CROCKY GUAN ENG MEMERINTAH......?


Guan Eng ibarat ‘melontar batu’ ke dalam sungai yang tenang. Lontaran itu membuatkan air berkocak dan mengejutkan ‘buaya’. Ada ‘buaya’ yang boleh terima lontaran batu itu dan ada pula yang berang kerana ‘diganggu’. 

Ada juga buaya yang tidak peduli itu semua. Ada juga yang terpedaya umpama kisah tipu muslihat sang kancil. Buaya yang ganas tiba-tiba menjadi ‘bodoh’ sehingga sanggup membiarkan badan dan kepalanya dipijak bagi memenuhi hasrat kancil untuk menyeberangi sungai. Itu hikayat sang kancil yang kecil memperdayakan buaya yang ganas.

Kembali menyelak isu kalimah Allah ini, tidak dinafikan perutusan Guan Eng sempena sambutan Krismas yang lalu mencetuskan pelbagai polemik. Dalam kalangan orang Islam, ada yang secara terbuka menyokong hasrat Guan Eng itu dan ada pula yang membantah secara terbuka atau senyap-senyap. Ada pula yang seperti berada ‘di atas pagar’. 

Cakap salah, tak cakap pun salah, macam dialog ketika Abang Ali (M.Zain) mahu ‘mengusir’ Kassim Selamat (P.Ramlee) daripada bawah kolong (rumah sewa) di Pulau Pinang dalam filem Ibu Mertuaku.

Lebih parah apabila dalam kalangan Pas pun ‘kecoh’ dengan kenyataan yang pelbagai, macam pasembor (rojak) atau ais kacang (air batu campur) dekat Padang Kota Lama, Pulau Pinang. 

Ada yang setuju, ada yang tidak. Ada pula yang sanggup membuat ‘pusingan u’. Begitulah hanya sekadar kalimah Allah, orang Islam diuji sejauh mana keupayaan mereka untuk berfikir dan menunjukkan kepada khalayak tahap kecerdikan mereka atau sebaliknya.

Sekadar selingan, anggota DAP juga dalam keadaan ‘huru-hara’ kerana keputusan ‘misteri’ dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP berikutan kesilapan dalam proses pengiraan undi. Ramai yang mendesak supaya diadakan pemilihan semula. Jumlah undi yang dikira hanya sekitar 1,823 undi dan melibatkan 63 calon. 

Jumlah itu lebih kecil berbanding 46,192 undi yang dikira oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi kawasan Parlimen Bagan pada PRU lalu. Di seluruh negara SPR mengira lebih 500,000 kertas undi.Jumlah calon pula, di Pulau Pinang 82 di kawasan DUN dan 27 bagi Parlimen.

Bayangkan jika kesilapan itu dilakukan oleh SPR. Bukan setakat DAP yang akan ‘melompat’ malahan banyak lagi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan bangun ‘membelasah’ SPR, mencabar kredibiliti SPR, mencabar kecekapan, akauntabiliti dan ketelusan badan itu. Mungkin ada desakan supaya ditubuhkan suruhanjaya siasatan diraja.

Kembali kepada topik huru-hara, sejak Guan Eng berada di Komtar (pusat pentadbiran kerajaan negeri), pelbagai peristiwa dapat disaksikan. Situasi ini juga boleh dianggap huru-hara. Di situlah, sebuah parti yang mendakwa sebagai demokratik menghalang beberapa media termasuk Utusan Malaysia daripada membuat liputan. Inilah erti kebebasan media ala DAP. 

Dulu ketika Dr. Lim Chong Eu dan Dr. Koh Tsu Koon menjadi ketua menteri, tidak kedengaran sebarang usaha untuk menyekat kebebasan media. Begitu juga hari ini jangan sesiapa di Pulau Pinang atau di luar negeri itu pandai-pandai menggunakan nama Pulau Pinang (Penang) dalam apa juga penganjuran acara. 

Kena minta izin kerajaan negeri umpama memohon permit daripada polis atau pihak berkuasa tempatan untuk menganjurkan perhimpunan atau menampal poster. Hebatnya Penang.

Jika diselak lagi dalam tempoh empat tahun lalu, Pulau Pinang mungkin menjadi negeri yang paling banyak mengadakan demonstrasi jalanan atau perarakan bagi menyatakan bantahan terhadap kerajaan negeri khususnya Guan Eng. 

Suasana seumpama ini hampir tidak dapat dilihat semasa era Chong Eu dan Tsu Koon. Jika ada pun hanya perarakan sempena menyambut kemerdekaan, Maulidur Rasul, Cingay, kereta berhias, Hari Wesak dan Thaipusam.

Menarik juga semasa era Guan Eng ini, banyak ‘hadiah pelik’ yang cuba memasuki Komtar untuk dihadiahkan kepada Guan Eng. Paling banyak tentulah kek. Pelbagai jenis diterima. Ada kek bersalut krim putih di luar manakala di dalamnya berwarna hitam (simbolik pentadbiran kerajaan DAP indah khabar dari rupa); kek replika najis manusia yang diperbuat daripada polisterin dan disalut krim coklat (simbolik pentadbiran yang disifatkan kotor dan hanya cantik di luar, nampak lazat tetapi tidak boleh dimakan). 

Guan Eng juga dihadiahkan seluar dalam wanita dan coli bercorak harimau (simbolik seorang peniaga yang mendakwa kerajaan negeri tidak adil, tidak telus kepada rakyat kerana tidak memulangkan semula tapak niaga di Komtar). Begitu juga dengan replika bengkel, tandas, jentolak dan kunci.

Sempena tiga tahun pentadbiran kerajaan DAP pula, ada pihak yang menghadiahkan keranda kepada Setiausaha Politik Ketua Menteri, Ng Wei Aik. Komtar juga digemparkan dengan penemuan beg galas berwarna merah, biru dan hitam. 

Beg itu ditemui di tingkat 3 Komtar. Beg berwarna biru yang dilabel LGE mengandungi seekor biawak, beg hitam dilabel NWA ditemui seekor anak babi dan merah yang dilabel MK ditemui seekor itik hitam. Penutup kepada tahun 2012, dua batu nisan dibawa naik ke Komtar, juga tanda protes terhadap kerajaan negeri pimpinan Guan Eng. Begitulah hadiah-hadiah istimewa yang menggambarkan ‘huru-hara’ yang berlaku. Entah apa pula hadiah yang akan menyusul selepas ini.

Monday, January 28

APA NIE MAIN DEDAH SEPARUH BOGEL PULAK..........?


Artis K-Pop ini telah menjadi viral dilaman media sosial sekarang ini.Bukan apa tapi kerana gambarnya yang agak seksi dan menarik perhatian lelaki hidung belang.Klu orang lain MKP tak kisah sangat tapi yang paling dirisaukan adalah ketua setor kunyit kat Malaysia nie Der......Siapa lagi kalau tak Anwar Pak Berahim....

Muka artis nie seakan-akan dengan china doll yang pernah disentot olehnya dulu.Korang boleh tengok gambaq dibawah nie 


KUALA LUMPUR: Tindakan PAS menggugurkan bekas timbalan presiden parti itu, Nasharuddin Mat Isa daripada Majlis Syura dilihat bermotif politik, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata tindakan itu dibuat selepas Nasharuddin, yang juga Anggota Parlimen Bachok, kembali dari menyertai lawatan kemanusiaan ke Gaza memberi persepsi bahawa ia ada kaitan dengan lawatan itu.
"Sepatutnya dia (PAS) menghargai lawatan ini sebab lawatan ini untuk kepentingan ummah dan kepentingan umat Islam.
"Tapi nampaknya mereka melihat ini sebagai lebih menguntungkan kerajaan, Umno daripada PAS.
"Mungkin itu menyebabkan mereka mengambil tindakan terhadap Ustaz Nasharuddin," katanya kepada pemberita selepas menghadiri sesi minum petang sempena Forum Tindakan Belia 2013 di sini, Isnin.
Najib berkata Nasharuddin adalah seorang yang percaya kepada kesatuan dan penyatuan ummah serta berpendirian bahawa perpaduan penting untuk mewujudkan satu ummah.
"Saya tak nak buat apa-apa spekulasi tapi dia (Nasharuddin) merupakan seorang pemimpin yang berjuang bukan untuk menidakkan mana-mana parti politik, dan sepanjang perjumpaan saya dengan beliau, beliau tidak mengutuk mana-mana pihak," katanya.
Setiausaha Majlis Syura Datuk Nik Zawawi Nik Salleh dilaporkan berkata pada Ahad bahawa Nasharuddin digugurkan kerana didapati melanggar peraturan-peraturan berjamaah seperti ditetapkan Majlis Syura, dan keputusan telah dibuat pada 13 Januari lepas dalam mesyuarat yang dipengerusikan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Nik Zawawi berkata antara sebab keputusan itu diambil ialah kerana melanggar peraturan yang ditetapkan parti, iaitu tidak hadir mesyuarat.
Sementara itu, Najib berkata matlamat utama lawatan beliau ke Gaza berjaya dicapai.
"Sepatutnya matlamat kita membantu rakyat Palestin, memperjuangkan isu Palestin dan tak membiarkan mereka terpinggir dan keseorangan.
"Dan mereka (rakyat Palestin) amat menghargai lawatan tersebut," katanya. - BERNAMA
  • Print this story





WIRA BADMINTON PULAU PINANG MENINGGAL DUNIA.......?


Warga Pulau Mutiara kini telah kehilangan seorang permata yang pernah menjulang nama Pulau Pinang dimata dunia.Bagi peminat sukan Badminton seperti MKP amat terasa dengan kehilangan ini.

Bekas jaguh badminton negara Datuk Eddy Choong, juara kategori perseorangan empat kali pada kejohanan All England meninggal dunia pada Isnin.
Beliau berusia 82 tahun.
Seorang ahli keluarganya berkata, Choong meninggal dunia pada pukul 3 petang di Hospital Loy Guan Lye di sini selepas dimasukkan ke wad hampir seminggu.
Beliau menjuarai All England pada 1953, 1954, 1956 dan 1957.
Beliau juga merupakan finalis pada 1952 dan 1957 serta menjuarai kategori beregu bersama abangnya David dari 1951 hingga 1953.
Choong juga merupakan pemain pasukan Piala Thomas Malaysia pada 1955 yang memenangi trofi kejuaraan dunia.





SAH GUAN ENG JADI "TOKONG" THAIPUSAM DI PENANG...........?




Dahsyat beb memang poyo gila Ketua Menteri paling gila glamour kt Penang nie.Sambutan Thaipusam kt Penang nie dicemari taktik gampang DAP untuk meraih politik murahan menarik undi dari kaum India.

Satu Billboard sebesar gedabak telah didirikan oleh proksi DAP.ianya boleh dilihat dari jarak sejauh 1km di jalan masuk ke Waterfall tempat berlangsungnya upacara sambutan Thaipusam.Untuk pengetahuan pembaca Waterfall di Kebun Bunga ini adalah tempat tumpuan penganut agama Hindu selain dari Batu Caves.Lebih kurang 60ribu berkumpul disini rata-ratanya datang dari pelusuk negara terutama dikawasan utara tanahair.

Eloklah gelaran yang telah diberikan oleh Mansor tempohari memang dah jadi tokong pun.tapi tokong nie Erogan dan Crocky der.........



Korang cuba perhatikan billboard diatas ini serta billboard Guan Eng dakah benda yang sama? Gambar Guan Eng dah sama dengan Tuhan Murugan yang dipuja pada perayaan Thaipusam nie. MKP bertanyakan pada yang hadir mereka menyatakan ketidakpuasan hati kerana Guan Eng telah diberi perghormatan dan sama taraf dengan tuhan mereka.

DAP dan PKR telah menyediakan "thanner panthal" tempat memberikan minuman serta makanan pada pengujung dengan memakai pakaian berlogokan Parti PKR dan DAP.Bukan itu sahaj malah ada yang meminta derma dari pengunjung....MKP rasa depa nie belajaq dari PAS kutip derma dari orang ramai sedangkan pemimpin mereka dah kaya-raya.....

MKP Ayat Sempoi : DAP,PKR dan PAS mengunakan Agama untuk berkempen.......

VIDEO : FATWA POK NIK SAMBUT MAULIDUR RASUL TIRU KRISTIAN......


Nik Aziz mendakwa bahawa upacara Maulidur Rasul yang diadakan meniru budaya orang Kristian.

Kemudian,kita lihat diluar sana Nik Aziz bersama khawarij tiba tiba bertukar menjadi superhero Islam yang sebelum ini mereka lacurkan.Banyak kali kita dipertontonkan bagaimana kalangan khawarij tarik handbrake apabila Karpal,Kit Siang atau Guan Eng berdehem.

Aksi yang dilakonkan oleh khawarij Pas tak ubah seperti syiah yang mengamalkan takiyah dalam masa yang sama mereka begitu taat kepada Dap atas nama tahaluf siyasi.


Tapi yang peliknya Pok Nik datang ke Pulau Pinang dijemput oleh ADUN Seri Delima Rayer. Sambutan harijadinya dibuat dirumah Kalpal Singh.Apakah Pok Nik nie menjual Islam demi politik murahanya...

Batu asas pembinaan menara Masjid Jamek Batu Uban, Pulau Pinang yang akan dirasmikan oleh Pok Nik Aziz telah dipecahkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab awal pagi tadi.Salah siapa UMNO jugak ke?Takkan benda macam tue nak dipecahkan oleh pihak UMNO korang tak ade bukti nak dikaitkan dengan UMNO so jangan tuduh menuduh...Laporkan aje pada pihak Polis dan biarkan pihak berkuasa menjalankan siasatan.Kalau ada pihak UMNO terlibat dakwa aje!!!! MKP menyokong penuh...tindakan korang...Tapi mustahil UMNO terlibat...



MAHFUZ OMAR GELAR @NajibRazak PONDAN SIAM..........?


Inilah sikap pemimpin PAS Kedah yang suka memberikan gelaran pada Pemimpin UMNO. Kebelakangan ini, wujud usaha yang berterusan di kalangan pimpinan Parti PAS untuk menyerang pimpinan dan bekas pemimpin UMNO dengan pelbagai konotasi dan label negatif.

Sebagai rakyat biasa, kita faham sangat, bahawa semua ini mempunyai tujuan dan niat politik yang sangat sarat.

Mahu tidak mahu, menyerang dan memberikan label kepada pemimpin UMNO adalah strategi yang selama ini mendatangkan keuntungan politik kepada PAS. Tidak menyerang UMNO, juga membawa makna bahawa PAS akan mempunyai ruang yang semakin sempit dalam politik perdana Malaysia.

Kita harus menilai kelahiran dan kedewasaan politik PAS dengan sistem nilaian yang jujur. PAS tidak perlu menunggu lama untuk menampilan ‘isme’ politik yang mereka mahukan. Apakah mereka peduli dengan soal negara bangsa; atau mereka hanya mahu melonjak diri dan parti ke puncak kuasa?

Bayangkan, dengan umur politik setakat dua tahun, PAS sudah komited untuk membawa ‘semangat politik perkauman sempit’ dengan menyuntik isu panas yang menduga rasional politik rakyat. Tempoh ini adalah satu tempoh yang sangat muda. 

Namun, PAS pastinya tahu, dalam ketidaktentuan politik, dalam suasana kacau-bilau, mereka mampu menampilkan diri dengan budaya politik yang merosakkan minda rakyat. Ini hakikat yang tidak akan mampu dinafikan oleh PAS.

Mazfus nie sepatut lebih memberikan perhatian pada Rakyat Kedah dan Kawasan Parlimen Pokok Sena.Apa yang berlaku di Kedah tidak diperdulikan malah lebih gemar memburukkan Pemimpin UMNO...Korang tengok video nie apakah rintihan orang kat Baling nie kena tipu....


Kesian Pakcik nie tipu...Bukan sikit der puluhan ribu sampai tanah sawah tergadai.Kalaulah Pakcik nie bapak korang apakah perasaan korang...Mesti marah dan geram punyalah....Siapa nak bela diorang nie???Harapkan PAS Pemimpin PAS yang tipu sesama Islam....


Tapi ini adalah video Penjelasan Tun Ammar Aziz.Penasihat Undang-Undang Unit Media Baru (UMB) Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Tapi sejak bila UMB dah ada Penasihat undang-undang?MKP pun teliti buku memoribila tak pernah ade pun didalam senarai?Blogger Marhean der MKP nie.....Apa nak wat terima ajelah nama pun perjuangan,,,Berjuang ajelah!!!!! buang persepsi kurang elok dan matlamat MKP hanya satu pastikan BN merampas kembali Pulau Mutiara..... 



AKHIRNYA NASHA KECUNDANG JUA DITANGAN ANWARINAS DIDALAM PAS......?


Seperti dijangka, bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa akhirnya dipecat daripada keahlian Majlis Syura – badan tertinggi parti PAS atas alasan melanggar peraturan berjamaah.

Tindakan terhadap ahli parlimen Bachok itu diputuskan dalam mesyuarat 13 Januari lalu yang dipengerusikan Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Untuk rekod, dalam mesyuarat itu juga majlis tersebut membuat keputusan mengenai kalimah Allah setelah isu itu menjadi polimek hangat.

Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh yang mengesahkan pemecatan Ustaz Nasha berkata, keputusan itu dibuat kerana Nasharudin didapati melanggar peraturan-peraturan berjamaah seperti ditetapkan Majlis Syura.

Selain dikatakan tidak hadir mesyuarat, Nik Zawawi enggan mengulas sebab-sebab lain sehingga mendorong Majlis Syura mengambil tindakan tersebut.

Katanya, surat pemecatan sudah diserahkan kepada Nasharudin selepas mesyuarat berkenaan.

Nasharudin mencetuskan polemik dalam PAS berhubung beberapa kritikannya terhadap keputusan parti itu yang kerap tunduk terhadap desakan sekutu mereka dalam pakatan pembangkang terutama DAP.

Antaranya tentangan Nasharudin terhadap kenyataan Pengerusi DAP,Karpal Singh yang disifatkannya bukan sahaja anti hudud tapi anti Islam.

Beliau juga menggesa PAS mengkaji semula hubungan parti itu dalam pembangkang.

Ekoran itu, Karpal mengatakan akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Nasharudin.

Ketika isu tersebut masih panas, Majlis Syura pada mesyuaratnya 9 September 2012 dijangka mengambil tindakan terhadap Nasharudin.

Bagaimanapun,selepas mesyuarat berakhir, Presiden PAS, Datuk SeriAbdul Hadi Awang berkata, perkara mengambil tindakan terhadap Nasharudin tidak dibincangkan.

Apapun, Nasharudin sudah dianggap ‘habuk dalam mata’ oleh sesetengah pemimpin PAS yang pro kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka kerap mengaitkan ahli parlimen Bachok itu dengan usaha membincangkan kerjasama kearah perpaduan antara PAS dan UMNO.

Manakala, Nik Aziz pula dilihat mempunyai masalah peribadi dengan Nasharudin malah krisis mereka meruncing ketika pilihanraya kecilManik Urai apabila penyokong dan pengundi PAS mahu ustaz Nasha hadir berkempen tetapi dikatakan mendapat tentangan PAS Kelantan.

Ketika dilihat seakan disisihkan PAS, Nasharudin menyertai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pertemuan dengan beberapa pemimpin dan ulama tersohor di Mekkah, sempena persidangan luar biasa OIC tahun lalu.

Ketika Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hadir ke majlis perkahwinan anak Nasharudin, timbul desas desus beliau akan menyertai UMNO tetapi Nasharudin menegaskan tidak sesekali akan meninggalkan PAS. AD


Sunday, January 27

NIK AJIS MENJADI TUKANG ANGKAT NAJIS DAP HARAMI.............


Apa punya celaka Pok Nik nie sambut hari jadi kt Rumah Kalpal Singh.Rakyat marhean dok bertikam lidah pasal isu Kalimah Allah . Woi orang PAS!!!!! Nik Aziz dok jilat pungkoq DAP la hampa dok bertikam lidah pertahankan Kalimah Allah.Pemimpin macam ke dipuja oleh pencacai PAS...memang bodoh korang......

Menjelang pilihan raya umum, Murshidul AM PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat mengorak langkah untuk menunjukkan kesepakatan PAS-DAP apabila melawat pengerusi parti itu Karpal Singh di rumahnya, di sini.

Lawatan pertama pemimpin PAS ke rumah Karpal bertepatan dengan ulang tahun ke-82 Menteri Besar Kelantan itu.

Segala perbezaan politik dan dasar PAS-DAP diketepikan, walaupun untuk sehari, untuk mencerminkan permuafakatan antara Karpal dan Nik Aziz.

Karpal berkata Nik Aziz tiba 30 minit lebih awal daripada jadual.

“Saya sedang mandi namun saya bergegas turun menemuinya apabila diberitahu beliau sudah sampai,” kata beliau kepada pemberita.

“Kehadiran beliau menghantar mesej jelas bahawa perpaduan kami tetap kukuh meskipun apa yang telah berlaku,” kata Karpal selepas menghadiahkan sebuah kek kepada pemimpin PAS itu.

Perbezaan muktahir PAS-DAP berkisar kepada penggunaan kalimah Allah di dalam Bible Bahasa Melayu.

DAP mahu kalimah itu dibenarkan sebagai terjemahan 'God' dalam Bible dan mana-mana kitab yang lain.

Bagaimanapun Majlis Syura Ulama PAS, pada mesyuaratnya 13 Januari lalu yang dipengerusikan oleh Nik Aziz, menolak desakan DAP itu.

PAS menetapkan kalimah Allah tidak mempunyai terjemahan tepat dan hanya menepati ajaran Islam.

Karpal berkata walaupun kedua-dua pihak menerima perbezaan di antara mereka.

"Kami saling memahami dan menerima perbezaan kami” kata beliau.antarapos

MKP Ayat Sempoi ; memang bodoh penyokong PAS......

RAFIZI NIE SAMSENG TAIK KUCING!! FLIP-OP LAGI.......?


Samseng taik kucing dah jadi Rafzi lembu nie, Sebelum nie berkokok macam ayam jantan tapi taik penuh diekor.Bak kata pepatah takut salah dan berani kerana benar....

Rafizi Ramli akhirnya membuat permohonan maaf kepada Dato' Seri Zahid Hamidi di atas tuduhan palsu yang mengaitkan Zahid Hamidi mengambil wang caruman milik anggota tentera berjumlah RM130 juta.

Malah Rafizi Ramli turut mengatakan akan mengadakan satu sidang media esok pada jam 2.30 petang di Ibu Pejabat PKR.

Pagi tadi bukan main samseng, konon nak lawan di court...

Berita Terdahulu - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sudah bersedia untuk menghadapi saman fitnah terbaru - kali ini difailkan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, seperti dua kes sebelum ini.

"Saya telah minta peguam saya... saya akan hadapi kes terbaru ini seperti kes-kes yang lain, yang dibawa ke atas saya," kata beliau ketika dihubungi.

"Saya hormati hak Datuk Zahid untuk menyaman saya. Dan tanggungjawab saya untuk mempertahankan diri saya di mahkamah dan saya juga tidak akan mengabaikan kepentingan awam," kata beliau lagi.

Laporan media semalam menyebut Zahid yang juga Naib Presiden Umno memfailkan saman fitnah terhadap Rafizi berhubung satu artikel disiarkan dalam laman blog.

Zahid memfailkan writ saman tersebut menerusi Tetuan Majid Krishna Menon & Lee di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, semalam.

Mengikut pernyataan tuntutan, Zahid mendakwa Rafizi menerbitkan artikel fitnah itu di laman blog miliknya iaitu RafiziRamli dotcom. Zahid mendakwa artikel itu adalah tidak benar, palsu dan ditulis dengan niat jahat bagi memberi gambaran negatif berkenaan diri dan pekerjaannya untuk dibaca orang awam.

baca seterusnya in lanjut disini Double YY

ANAK ADUN PAS SANGLANG PAKAI PORSHE NIE KAKI PENIPU RUPANYA..........?


MKP tak sangka pulak sejak dedahan yang telah dibuat oleh rakan Blogger CTS tempoh hari telah mengungkap satu sejarah misteri dan trajis anak Pemimpin PAS Adun Sanglang nie...Apa nak buat der Iman dan Ketakwaan tak boleh diwarisi....
Saya dah kenal Faiz bin Hashim ni sejak tahun 1990 sewaktu belajar di UiTM perlis. So ringkasan kisah dia adalah seperti berikut: 
Nama: Faiz bin Hashim 
Nama Bapak dia: Hashim bin Jasin (adun pas di perlis). Bapak PAS tapi anak dia hampas.
Education: 
1990 – 1992 – Diploma Sains UiTM 
1993 ke 1997 (lebih kurang) – sarjana Botani dari UKM 
Pada tahun 1996 dia dapat peluang join program pertukaran pelajar ke Ohio University, Athens, OHIO, USA selama 6 bulan sahaja. Pada waktu tersebut saya belajar di xxx University, XXXX (university lain dlm 100 batu dari xxx University). Saya yg pickup dia kat airport di Ohio dan hantar dia ke University. Sewaktu di Ohio dia ambik subjek yg mengarut macam music just utk transfer elektif subjek di UKM. 
Selepas tu dia balik Malaysia dan saya lost contact dengan dia, sampai tahun 1997 (saya grad) dan balik ke Malaysia. Saya dpt contact dengan dia atas jemputan dia ke Hotel Seri Malaysia Seremban. Pada masa tersebut si Faiz ni sedang menjalankan skim cepat kaya (pyramid) yang tengah hangat masa tu. Ramai yang terpedaya jadi downline dia. Saya tak berminat dan terus sambung buat master di Malaysia. Selepas beberapa bulan skim tu diharamkan dan keluar di tv. 
Saya tak tahu apa yang berlaku kat dia sampai lebih kurang tahun 2000. Saya berkerja di Politeknik di Pasir Gudang dan tiba2 terjumpa balik dia waktu solat jumaat. Pada masa tu kami pun keluar minum. Rupanya isteri dia pun kerja di Politeknik tersebut. Pada waktu ni Faiz claim dia dah kerja sebagai Pilot di Singapore airlines (siap ada business card lagi) – First Officer. 
Dia cerita katanya lepas skim cepat kaya tu gagal dia dapat interview utk pilot dan training di australia. Saya agak musykil jugak sebab masa tu dia hanya pakai iswara second hand, sebuah motor jaguh dan sebuah jeep cherokee second hand. 
Anyway pada masa tu dia pun canang konon nak berhenti kerja dan nak business arang batu dari Afrika. Dia ajak saya dan kawan2 join share keluar modal, saya kata tak mampu sebab makan gaji. At the same time dia buat business jual kereta mahal tapi takde geran (kononnya kereta dah lupus dari singapore), geran boleh mohon kat JPJ. Saya tanya orang JPJ mereka kata illegal. Dia pun ada pakai kerata mercedes pada masa tu, rupa2nya saya dapat tahu roadtax nye palsu (print pakai agen penipu kat Johor Bahru). 
At the same time dia berkenalan dengan seorang businessman Korea yang tengah cari kereta sewa. So dia sewakan sebuah lagi kereta mercedes roadtax palsunya dengan orang korea tersebut. Faiz juga berjaya menyakinkan orang Korea tersebut utk join business nya utk import arang batu dari Afrika. At the same time dia beli rumah di Pasir Gudang renovate sampai 200K, pakai orang indonesia. Mamat indon ni pulak claim Faiz hutang dalam 8 ribu kat dia sebab tak bayar upah. 
Akhirnya mamat indon ni yang pecah rahsia bahawa si Faiz ni rupanya pramugara di Singapore airlines - Saya masih ingat dialog mamat indon tu “bapak yang pandai ni pun boleh percaya sama si Faiz, bapak pernah tengok dia pakai baju pilot, sya cakap tak pernah, saya pernah tanya Faiz soalan yang sama, katanya dia pakai baju biasa ulang alik dari Pasir Gudang ke Singapore dan tukar baju Pilot bila sampai kat rumah keluarga angkat dia kat Singapore sebab takut baju kotor, so saya terima jawapan tu. 
Budak indon ni cakap, bapak! si Faiz ni kerjanya bancuh kopi atas kapal tuu, lamanya jugak saya cuba nak pahamkan, bila saya tanya balik kerja pramugara ke? budak indon tu cakap, Ye la pak, saya yang tak sekolah ni pun tahu. Bila pikir2 balik, logik jugak cerita budak indon ni. Mungkin uncle seekers boleh confirmkan dengan Singapore Airlines sendiri. 
Pada masa tersebut hati saya sangat panas, sebab saya anggap Faiz ni macam adik beradik, saya dah introduce kat family kata dia pilot, anak2 sedara saya pun dia klentong dlm sesi motivasi yang dia bagi. Saya naik malu, tapi saya masih tak mau confront dia, nak tengok sejauh mana lagi dia nak tipu saya. Lagipun dia ada pinjam duit saya dan kawan2, saya takut dia lari terus. Kemudian selepas cuti semester saya pergi rumah dia rupanya dia dah cabut balik perlis, rumahnya ada notis bank sebab default payment. Ramai org cina (Along) yang sama cari dia kes hutang tak bayar. 
Dipendekkan cerita, dengarnya arang batu pun tak sampai2, business partner dia orang korea tu pun bangkrap (sampai isteri dia lari balik korea), barang2 dia habis tergadai. Pada masa ni, saya cuba contact dia, semua line talipon dah tamat perkhidmatan. 
Dengarnya isterinya pindah ke politeknik perlis. Saya dapat kerja di university. Pada satu hari kawan saya ada terserempak dengan Faiz di LCCT bersama seorang lagi businessman yang dia nak klentong, katannya nak uruskan business arang batu di Indonesia. Saya terus buat keputusan malas nak contact dia lagi, urusan hutang tu samada dia bayar atau urusan dia dengan Tuhan. 
2 hari lepas kawan saya bagi link blog uncle seekers, saya tergamam, bila pulak dia ada PhD, PhD sekurang2nya 4 tahun minimum. (Utk makluman uncle seekers saya sekarang sedang buat PhD di XXX), saya tahu sistem dia. Dah tu pulak scroll dia dari University of Missouri, Rolla (dalam 4 jam dari tempat saya) dan saya kenal beberapa kawan Malaysia di sana utk confirmkan kalau kursus dia tu wujud atau tidak. Mungkin dia guna Ohio sebab dia dah pernah ke sana selama 6 bulan tu. 
Pasal business tu, tak mustahil kalau dia menipu, sebab dia ni memang kaki penipu. Utk makluman Uncle Seekers, kami panggil si Faiz ni Jepun, sebab masa mula2 jumpa dia di UiTM, dia klentong kawan2 kata dia pernah pergi Jepun, so bila pecah rahsia, kami gelarkan dia Jepun. 
Kelebihan dia ni memang pandai bercakap dan yakinkan orang, belajar tak seberapa sebab dia kuat tidur dan selalu bangun lambat. Saya suspek dia kena pecat dari Singapore Airlines sebab selalu ponteng kerja. Bila pergi rumah dia dah tengahari masih tido lagi, lepas tu kelam kabut nak gi kerja. Dulu waktu belajar pun selalu memonteng. Saya ingat dia ni dah serik, rupanya makin menjadi. Kesian kat parents dia, org alim, tapi apakan daya, iman tak boleh diwarisi. 
Kalau tahu kat UMNO habis dia orang buat modal PRU. Satu lagi, saya psti si Faiz ni lahir dalam December 1970. So bab umur pun dia tipu juga.Kalau ikutkan dalam 40 – 41 tahun. 
Anyway, setakat ni dulu saya ceritakan, kalau ada soalan saya sudi menjawab. Cuma saya tak mahu dilibatkan dalam kisah si Faiz ni, pandai2 dah uncle seekers guna maklumat. Yang pasti saya bercakap benar.
Sekian, 
XXX XXX
XXXXXX XXXX University XXXXX
XXXX
SUMBER

MKP Ayat Sempoi; Macam mana bapak dia nie Adun Sanglang kata keta tue anak dia yang punya,Padahal putaq-belit penipu alam shah...Mungkin keta tue pun memang bapak dia yang punya...?Apa pun dengan dedahan ini tuan punya badan patut memberikan penjelasan.....//? 

NASHA TIDAK MELATAH DENGAN PROVOKASI GAMPANG PAS.......?


Walaupun dihentam pelbagai pihak berikutan penyertaannya bersama rombongan Perdana Menteri ke Gaza namun bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa tidak melatah.

Beliau menegaskan tidak akan melayan sebarang tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh sesetangah pihak khususnya di dalam PAS.

Sambil menyifatkan tindakan kelompok yang berbuat demikian sebagai tidak berasas, Nasharudin berkata, lawatan itu tidak ada kena mengena dengan parti dan ia dibuat atas dasar beliau sebagai seorang Islam yang prihatin kepada nasib orang Islam lain.

"Serangan dan tohmahan yang dilakukan ke atas saya, semuanya tidak berasas serta dibuat dalam bentuk andaian. Ia dilakukan atas sebab ketidakyakinan yang boleh mendatangkan dosa," katanya.

Nasharudin berkata demikian mengulas tindakan pelbagai pihak pro pembangkang khusus di dalam PAS yang mengecam Ahli Parlimen Bachok itu kerana menyertai rombongan Perdana Menteri ke Gaza.

Ini merupakan kali kedua Nasharudin menerima nasib sedemikian apabila kali pertama turut dikecam oleh penyokong PAS dan pembangkang kerana menyertai rombongan Najib ke Mekah pada Ramadan tahun lalu.

Menurutnya, lawatan Perdana Menteri itu sama sekali tiada kaitan dengan politik sebaliknya berasaskan kepada semangat keprihatinan yang tinggi terhadap nasib rakyat Palestin.

Beliau juga menegaskan tidak akan memberi penjelasan kepada kepimpinan PAS berhubung penyertaannya bersama rombongan Perdana Menteri tersebut.

"Waktu saya menyertai rombongan Perdana Menteri ke Mekah dulu, saya tidak diminta untuk memberi penjelasan oleh parti kerana ramai kepimpinan PAS yang faham. Begitulah juga dengan lawatan ini, saya berpendapat tidak perlu saya memberikan penjelasan. Ramai pemimpin dan ahli PAS yang menyatakan sokongan, dokongan dan ucap tahniah ke atas kehadiran saya dalam rombongan ini.

"Bagi saya kalau hendak tuduh, tuduhlah, itu hak mereka, hak saya adalah untuk maju ke depan. Saya ingin memberi sumbangan semaksimum mungkin bagi membantu saudara seagama dan saya sandarkan penglibatan saya ini atas kehendak agama dan tanggungjawab saya sebagai seorang muslim," katanya.

ANWAR JANGAN MAIN WAYANG STOR KUNYIT JAWAB AJELAH........SETUJU ATAU TIDAK......?


Persoalan lebih penting dijawab oleh Anwar ialah apakah pendirian sebenar beliau terhadap keputusan Dewan Ulama PAS itu. Setuju atau tidak ?
 
Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat sanggup dan secara ikhlas memperbetulkan pendiriannya dalam isu ini. Malah beliau sendiri mempengerusikan mesyuarat syura yang lalu.
 
Jika bersetuju mengapa sebagai pengerusi Majlis Presiden Pakatan Rakyat, Anwar tidak dengan secara ikhlas pula berusaha untuk memanggil mesyuarat khas bagi membincangkan kembali isu ini ?
 
Lebih-lebih lagi jika beliau benar ikhlas mengatakan menghormati keputusan Majlis Syura PAS, sudah tentu beliau faham bahawa inisiatif sebegitu adalah tanggungjawab pengerusi.
 
Bukankah Anwar orangnya yang memanggil mesyuarat majlis berkenaan pada 8 Januari lalu ? Ketika itu adalah jelas motif Anwar ialah untuk mempertegas pendirian Pakatan Rakyat yang diambil pada 2010 berhubung isu ini.
 
Namun apa yang tidak diduga oleh Anwar ialah Dewan Syura Ulama mempunyai iltizam dan istiqamah dalam melaksanakan tanggungjawabnya. Isu kalimah Allah ini dikupas menurut realiti atau waqi’ masyarakat majmuk Malaysia hari ini.
 
Undi Kristian Sabah Sarawak diidam PR. 
 
Kini apabila nyata PAS mempunyai keberanian politik dan pendirian yang syarie, Anwar khuatir ini akan menggencatkan skim politiknya sendiri. Sebelum ini Anwar melihat isu kalimah Allah boleh melonjakkan kedudukannya sebagai wira yang memperjuangkan kepentingan rakyat Kristian Malaysia, terutama di Sabah dan Sarawak.
 
Sebab itu, Anwar segera memberikan reaksi pada gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng supaya kerajaan mengizinkan kalimah Allah digunakan dalam Bible berbahasa Melayu.
 
Ini kerana, menurut analisis Anwar sendiri, pada pilihan raya umum ke-12, lima tahun lalu, gabungan DAP, PKR dan PAS sudah berjaya mengatasi majoriti kerusi Umno-BN di Semenanjung. Namun ia gagal meyakinkan pengundi di Sabah dan Sarawak hingga menyebabkan ia gagal menawan Putrajaya.
 
Maka naluri politik Anwar mengatakan jika beliau dapat menghangatkan impian penganut Kristian berhubung isu kalimah Allah, pasti peluang diterima sebagai jaguh pengundi Kristian Sabah dan Sarawak akan mendorong mereka memberi undi kepada Pakatan Rakyat.
 
Lantas keputusan Dewan Ulama PAS yang bertentangan dengan strategi ini dianggap sebagai “kacau daun”. Sebab itu, baginya cuma Umno sahaja yang layak melaksanakan keputusan dewan tertinggi PAS (walaupun ia dilakukan dengan tujuan menyindir)!
 
Maka persoalannya ialah, pada pandangan Anwar apakah sebenarnya nilai pendirian Ulama PAS ? Islami atau tidak ? Lebih tepat lagi ialah adakah keputusan itu betul atau tidak ? Anwar tidak patut berhujah secara retorik kononnya beliau tidak pernah mengatakan beliau menolak keputusan Dewan Ulama PAS itu.
 
Lebih buruk lagi ialah perangai Anwar yang cuba melempiaskan “kekecewaan” kepada media yang dituduhnya sebagai alat Umno BN yang cuba memfitnahnya. Fitnah apakah namanya jika beliau sendiri tidak menjawab persoalan asas -- adakah beliau bersetuju dengan pendirian ulama PAS ?
 
Anwar mahu Hadi buat pembetulan ? 
 
Kini yang jelas ialah Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Awang yang cuba “ditekan” oleh Anwar. Ketua Pembangkang itu seolah-olah mengatakan bahawa Hadi yang patut membuat pembetulan jika pendirian PAS benar- benar sudah berubah. Bagi Anwar itu adalah prosedur.
 
Persoalannya, ke manakah perginya jatidiri Anwar sebagai pemimpin Islam suatu ketika dahulu ? Jika beliau menghormati ulama, mengapa Hadi yang perlu “ditekan” dan diletakkan dalam keadaan serba salah kerana tidak ikut prosedur ?
 
Anwar tahu apakah akibatnya jika Hadi tidak melaksanakan keputusan Dewan Ulama Syura. Di segi politik Anwar seolah-olah mahu Hadi bersikap “malu-alah” kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat. Ia sebagai satu cabaran supaya Hadi bersikap tegas.
 
Maka jika Hadi memilih untuk kekal dengan pendirian 8 Januari, tentu ia akan mencetuskan ketidaksenangan di kalangan ulama. Kedudukan Hadi tentu tergugat sebagai Presiden PAS.
 
Sebaliknya, jika Hadi akur kepada keputusan ulama, tentu penyokong- penyokong Anwar dalam saf kepimpinan PAS sekarang ini akan tidak senang pula dengan Hadi. Jika itu berlaku, kedudukan Hadi juga kurang selamat.
 
Apakah Anwar sendiri sebenarnya kurang senang jika Hadi terus menjadi presiden PAS ? Adakah pemikiran Hadi tidak secocok dengan laras politik Pakatan Rakyat ?
 
Anwar lebih senang “menawarkan” Umno mengambil berat keputusan ulama PAS daripada menyatakan pendiriannya sendiri terhadap cara dan corak kepemimpinan PAS yang mahu mewakili kepentingan Islam di Negara ini.
 
Sebenarnya, siapakah yang menggunakan isu agama, tidak kira Islam mahupun Kristian untuk kepentingan politik ?
Komen

Saturday, January 26

SAH KETA NIE MILIK PEMIMPIN PAS.................

      
 Fuh dasyat beb sampai macam nie punya kaya anak pemimpin pas perlis nie.Memang zuhud tahap gila babi punya.Kalaulah orang UMNO yang pakai benda macam nie dah tentu pelbagai tomahan yang dicakap oleh pihak PAS

Bagilah alasan macam mana pun kata keta nie anak yang punya dan pakai AP semasa memegang jawatan pun rasanya golongan marhean akar umbi tak boleh terima.Lepas tue pemimpin pas bila buat ceramah yak payah kutip derma macam peminta sedekah pada orang kampung.Minta aje pada pemimpin yang kaya nie.

Bayangkan pakcik dan makcik yang menoreh getah atau bersawah padi berapakah pendapatan mereka? tue pun PAS nie jenis muka tak malu bukan nak memberi tapi merompak pula cara halus.Walaupun sumbangan pakcik dan makcik nie cuma 5ringgit tapi besar buat mereka.Boleh beli beras 2-3kilo buat seisi keluarga.

Tapi pemimpin PAS boleh pakai Porshe Cayeen pulak.Memang dasar muka tempek kulit babi der.

Info Penting: Sebarkan...


Masih tidak ramai pengguna telefon pintar yang tahu akan hal ini. Satu versi baru al-Quran yang dikeluarkan oleh Apple App Store telah mengguris hati ramai kaum muslimin. Applikasi ini dihasilkan oleh kumpulan Ahmadiyyah dan Qadiani, dengan nama "The Holy Quran Arabic text and English translation”. Ayat-ayat al-Quran dalam versi ini diterjemah oleh Maulvi Sher Ali dan Ahmadiyyah Muslim Community yang jelas dinyatakan dalam maklumat di iPhone App Store itu.

Produk ini wajib diboikot kerana ia menyeleweng dan mengelirukan serta bercanggah dengan ayat-ayat suci al-Quran yang asal. Kami memohon anda  berkongsi dengan semua rakan-rakan anda tentang perkara ini. Sekiranya mereka bukan pengguna android atau iPhone, sekurang-kurangnya mereka boleh memberitahu orang lain, insya-Allah.




TARIAN SEPARA BOGEL SAMBUT ANWAR DI PENGERANG.....


Gambar-gambar ini diambil di majlis jelajah Anwar Ibrahim bersama pengikut-pengikut PAS, PGayR dan DAPig di Pengerang. Seperti biasa kalau majlis DAPig, pastinya dihidangkan dengan tarian China Doll yang seksi. Lihatlah Pak Lebai PAS sebagai Pengerusi Majlis di belakang pentas. Lihat juga kekhusyukan Anwar Ibrahim menonton persembahan berkenaan. Pastinya beliau teringat kisah lalu beraksi bersama dengan China Doll.

Apa sudah jadi dengan Pak-Pak Lebai dan makcik-makcik bertudung di dalam gambar di atas? Sejak bersekongkol dengan parti DAP, semuanya jadi halal belaka. Inilah cara DAP mentarbiah juak-juak PAS. Tidak perlu secara kekerasan. Hanya buat majlis dan panggil mereka datang makan. Hidangkan China Doll berseluar pendek. Tersembol mata dan terangkat lebai-lebai. PAS semakin hanyut!

Gambar kat atas tue cuma hiasan aje kalau korang nak tengok gambar sebenar KLIK

VIDEO PARODY PALING GAMPANG #iLLsellmycountry


Video Parody paling gempak MKP pernah tengok selepas daripada Oppa Gangnam  yang telah dicipta oleh Tony Puah untuk memburukkan Pemimpin UMNO/BN."What Goes Around Come Around" Jangan pulak macai penjilat Anwar dan sekutu dengannya sentap pulak lepas nie.

 Anwar dan rakan-rakannya adalah mengenai janji-janji dia di dalam bajet alternative pakatan rakyat 2013 dan bagaimana dia menggunakan Pakatan Rakyat untuk menjadi PM serta bagaimana masa depan Malaysia bila dia menjadi PM.






PENCETUS HARUS DIPERSALAHKAN BUKAN YANG NAK BAKAR BIBLE TUE.........?


Majlis Peguam dalam reaksi segeranya telah meminta pihak berkuasa bertindak mendakwa Presiden Perkasa, Ibrahim Ali di bawah Akta Hasutan berikutan gesaan NGO itu supaya kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang dibakar.

Bila ada kepentingan untuk politik pembangkang tak semena-mena mereka mahu menggunakan Akta Hasutan yang sebelum ini seringkali dituduh sebagai alat Kerajaan Pusat untuk menutup mulut pemimpin pakatan pembangkang. Dasar hipokrit betul.

Itu sudah menjadi standard Majlis Peguam yang kiblatnya sejak dulu condong memihak kepada pembangkang, lagipun dalam bab putar belit sebegini sudah terlalu sinonim dengan mereka.

Dalam pada itu, ramai juga pemimpin PR dan pihak gereja Kristian tumpang sekaki mendesak Kerajaan Pusat bertindak tegas terhadap Ibrahim Ali kononnya demi memelihara hak kebebasan agama yang dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.

Tapi hak agama Islam yang dijamin sebagai agama Persekutuan serta penganutnya dilindungi daripada hasutan dan dakyah agama lain tidak pula para hipokrit politik dari PR dan puak Kristian ini mahu ambil kira untuk dihormati sama.

PR yang secara kasarnya kelihatan dikuasai pemimpin beragama Islam rupa-rupanya lebih sensitif bila timbul isu melibatkan kitab Bible, pelik bin ajaib betul. Kalimah Allah s.w.t sengaja mahu dinodai untuk disamakan dengan konsep ketuhanan triniti Kristian tidak pula mereka sensitif untuk pertahankan kesuciannya.

Sepatutnya sebelum mereka mencemuh Ibrahim Ali dan NGO yang diketuainya, lebih elok mereka cermin wajah sendiri dan kaji dari mula siapakah yang mula-mula mencetuskan isu kalimah Allah s.w.t untuk dimasukkan dalam kitab Bible Bahasa Melayu.

Jika tidak kerana mulut lancang dan kurang ajar dari Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menimbulkan isu ini dalam ucapannya semasa perutusan Kristmas 2012, perkara sebegini tidak akan timbul langsung.

Tapi dek kerana DAP begitu kemaruk mahukan undi penganut Kristian untuk berdepan dengan PRU 13 maka mereka dengan sengaja mencetuskan kembali tuntutan kalimah Allah s.w.t sekaligus menyebabkan suasana harmoni di antara orang Islam dengan minoriti Kristian di negara ini kembali hangat.

Tambah memanaskan keadaan bila mana para mubaligh Kristian keturunan Cina di Pulau Pinang kelihatan seperti sengaja mencurah minyak pada api yang sedang marak dengan menyebarkan kitan Bible yang mengandungi tulisan jawi dan kalimah Allah s.w.t kepada para pelajaf Melayu Islam di beberapa buah sekolah menengah di sana.

Nyata sekali pihak yang sepatutnya perlu dikecam dan dipersalahkan ialah DAP serta para aktivis Kristian dan bukannya Ibrahim Ali atau Perkasa yang hanya menyuarakan kemarahan terhadap tindakan kurang ajar DAP dan pihak pendakyah Kristian.

Jika benar ada kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t terutama sekali yang disebarkan kepada pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang itu akan dibakar, maka Lim Guan Eng dan DAP lah yang patut menanggung akibatnya, bukan begitu?

AYAH JANGAN MACAM NIE!!!! SITI TAKUT.........


kisah bapa mengajak anak gadisnya masuk bilik berikut perbualan mereka

Bapak : Siti, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.

Siti : Ya bapak, ada apa?

Bapak : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua tirai tingkap.

Siti : Apa?!! (isk bapak aku ni..lain macam jerr)

Bapak : Bapak kata.....

Siti : Ya bapak, Siti dengar... Cuma Siti tak percaya apa yang bapak kata ni.

Bapak : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu tutup semua tingkap.Siti pun dalam ragu-ragu tu..dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa..apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah takder sapa...tinggal diorang berdua jerr.

Bapak : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heh heh...

Siti : Eh bapak, Siti kena keluar dari bilik ni. Sat lagi mak balik...abis aaaa.

Bapak : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!! Jangan bagi bapak berkasar.

Siti pun terpaksa la duduk jugak...hati dia takleh cakap laa...berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.

Bapak : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh.. mai masuk dalam selimut bapak plak.

Siti : Apa?!!

Bapak : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak ikat mulut tu karang aaa.

Siti : Bapak... Siti takut laaa. (nak nangis)

Bapak : Siti, tengok ni

Siti tak sanggup nak tengok...dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon-konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Siti teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit-sikit. Dia pun nampak laaaa ........

Bapak : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

MKP ayat sempoi : Jangan jadi Haruan makan anak sudah..semuanya pengajaran didiklah anak dengan cara yang betul....

Friday, January 25

MAMPUSLAH IBRAHIM ALI KALI NIE........?


Riuh rendah para pemimpin pakatan pembangkang mencemuh kenyataan Presiden perkasa, Ibrahim Ali berhubung saranannya supaya dibakar kitab Bible yang mengandungi kalimah Allah s.w.t dan kini sedang giat disebarkan oleh golongan pendakyah Kristian kepada para pelajar Melayu Islam di Pulau Pinang.

Respon keras oleh Ibrahim itu ada asasnya, lebih-lebih lagi sudah lama umat Islam menahan sabar setelah bertahun-tahun isu kalimah Allah s.w.t telah dengan sengaja ditimbulkan oleh DAP dan para pendakyah Kristian dengan niat untuk merosakkan akidah umat Islam.

Hanya orang yang tidak beriman dari golongan munafikun sahaja yang tidak terasa keesaan Allah s.w.t dan tidak sensitif untuk mempertahankan kesucian kalimahNya dari dinodai oleh pendakyah agama lain.

Tapi agak menakjubkan bila mana ada juga kalangan pemimpin PAS yang tumpang sekaki mengkritik saranan Ibrahim Ali, kelihatannya seperti parti berlabel Islam itu lebih sensitif bila 'kesucian' Bible disentuh berbanding kesucian hakiki kalimah Allah s.w.t yang sedang cuba dinodai oleh DAP dan pendakyah Kristian.

Barangkali PAS sudah terlalu liberal dan kini telah bertukar kulit dari parti yang memperjuangkan hak agama Islam dan umatnya berubah menjadi parti pro Kristian pula. Besar kemungkinan itu kalau dilihat pada watak dan pembawaan ramai pemimpin PAS yang lebih sudu dari kuah berbanding sesetengah penganut Kristian.

Selain PAS, para pemimpin PR yang lain sama ada dari PKR mahupun DAP rata-ratanya bersungguh benar mengambil kesempatan dari kenyataan keras Presiden Perkasa berhubung kalimah Allah s.w.t dalam kitab Bible itu untuk menimbulkan kemarahan penganut Kristian.

Mereka cuba menimbulkan desakan dan tekanan supaya pihak berkuasa mendakwa Ibrahim di bawah Akta Hasutan sebagaimana digesa oleh Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee. Malah tidak kurang juga yang mahukan Kerajaan bertindak lebih tegas dengan memenjarakan sahaja Ibrahim kononnya atas kesalahan menimbulkan keresahan umum.

Bagi sesetengah penganut Kristian yang sememangnya totok DAP dan pro PKR tentu sahaja menyambut propaganda PR itu dengan telinga terbuka selanjutnya turut memanipulasi secukup rasa tanpa mempedulikan punca sebenar isu asalnya dari niat jahat golongan pendakyah Kristian sendiri.

Golongan sebegini hanya melihat isu dari perspektif kepentingan sendiri walhal sedari dulu lagi Perlembagaan Persekutuan yang menjadi tunggak asas berdirinya negara ini telah memperuntukkan agama Islam adalah agama Persekutuan dan penganut Islam adalah dilindungi daripada sebarang dakyah agama lain.

Persoalannya kenapa selepas PRU 12 2008, hanya dek kerana PR beroleh sedikit kekuatan politik dan kuasa tiba-tiba sahaja segalanya mahu dilanggar dan persetujuan bersama yang sekian lama dipatuhi kini mahu dicabar?

Kenapa bilamana Ibrahim Ali dan Perkasa bersuara mempertahankan Islam maka ia dianggap sebagai hasutan sedangkan kelancangan mulut Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng serta pendakyah Kristian cuba menodai kesucian kalimah Allah s.w.t tidak pula dikecam sama? 

Kita percaya masih ada penganut Kristian yang terbuka mindanya dan melihat isu ini dari perspektif lain dan tidak mahu turut terjebak dalam mainan politik sempit yang dimulakan oleh gereja Kristian dan DAP. Jika benar demikian bangkitlah segera menolak dakyah-dakyah politik sempit itu demi kepentingan semua pihak

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive