exponegaraku

Sunday, March 31

"DEMI ANAK SAYA" DEDAHAN VIDEO SEKS TERBARU......


Tak perlu kata apa-apa der. Semuanya jelas sandiwara kona baring yang dimainkan oleh seorang bapak  demi habuan yang tak seberapa. Lama mana Drama Sandiwara ini bakal bertahan. Seminggu sebulan atau setahun. Tapi natijahnya bakal ditanggung oleh mereka sekeluarga. Pada pendapat MKP ini adalah membuka pekung didada sendiri. Gampanglah drama sandiwara macam nie..


BN TAK MAMPU RAMPAS PULAU PINANG DARI DAP...... #GulingDAP


Ramalan yang dikeluarkan oleh Tun Daim amat dinantikan oleh semua ahli Politik mahu pun Politikus,  Mana tidaknya ramalan keramat ini jugalah telah dibuat oleh Tun Daim pada PRU-12 yang lalu amat tepat akan tetapi ramai tidak menghiraukannya sehinggakan apa yang diramal menjadi realiti.MKP agak gusar dengan ramalan ini kerana Pulau Pinang masih kekal ditangan Rejim DAP. Adakah ini benar? Bagi MKP Barisan Nasional Pulau Pinang kena mengambil ini sebagai cabaran dan buktikan bahawa ramalan Tun Daim ini tidak tepat dan mengembalikan Pulau Pinang pada Barisan Nasional...
Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin yakin Barisan Nasional (BN) akan menang dengan majoriti yang lebih besar pada Pilihan Raya Umum ke-13. 
Katanya, walaupun BN mungkin kehilangan beberapa kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Johor, Sabah dan Sarawak namun keputusan keseluruhan akan lebih baik berbanding tahun 2008 kerana BN juga dijangka akan memenangi balik banyak kerusi di Selangor, Kedan dan Kelantan. 
Beliau berkata demikian dalam temuramah bersama akhbar China Press yang disiarkan hari ini. 
Kata beliau, BN memiliki peluang yang cerah untuk menawan kembali Selangor dan Kedah tetapi masih tidak mampu untuk mendapatkan kembali Pulau Pinang dan Kelantan. 
“Penduduk Kedah dilihat bersedia mahu membantu Mukhriz Tun Mahathir untuk menjadi Menteri Besar negeri itu,” katanya. 
Selangor pula katanya berpeluang jatuh kembali ke tangan BN andai perikatan berkenaan dapat menyediakan calon menteri besar yang sesuai dan diterima ramai. 
Perak pulak jelas beliau, wujud peluang sama rata atau 50-50 kepada BN dan Pakatan Rakyat bagi menguasainya. 
Menurut Daim, permasalahan terbesar dengan pembangkang di negara ini ialah mereka tidak memenuhi janji-janji yang dibuat dalam manifesto tahun 2008. 
Katanya, disebabkan itu pembangkang dilihat kurang kredibiliti dan tidak dipercayai rakyat. 
Beliau juga menafikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai terlepas peluang keemasan untuk membubarkan Parlimen seperti yang dijaja beberapa pemimpin DAP. 
Katanya, pembubaran boleh dilakukan pada bila-bila masa yang sesuai dan bukan dalam tempoh tertentu sahaja. 
Dalam temuramah berkenaan, beliau juga menasihati pengundi Cina agar berfikir secara mendalam dan berhati-hati sebelum mengundi. 
“Apa yang anda dapat dengan cuba menghukum BN,” soalnya. 
Beliau juga yakin pengundi kali ini akan mengundi berdasarkan tiga faktor utama iaitu menolak penyelewengan, ekonomi dan masa hadapan. 
Mengulas mengenai insiden pencerobohan di Lahad Datu beliau berkata, ia merupakan sesuatu yang menyebelahi BN walaupun ia tidak dirancang oleh pihak itu. 
Pandangan Daim mengenai keputusan pilihan raya umum adalah sesuatu yang ditunggu terutama apabila meramal dengan tepat keputusan PRU ke 12 (2008) yang menyaksikan BN kehilangan beberapa negeri yang dilihat kubu kuat kerajaan ketika itu.

Saturday, March 30

VIDEO SADIS : ANGGOTA POLIS NAZAK MEMALI ......


Terlalu banyak ajaran sesat di Malaysia sehingga menyerang Balai Polis Batu Pahat dan serangan terhadap kuil Hindu di Kerling pada tahun 1979. Kementerian Dalam Negeri Malaysia menerusi polis dan pegawai agama di Jabatan Agama Islam tidak mahu insiden ini berpanjangan. Ajaran sesat haruslah ditumpaskan terlebih dahulu sebelum menjadi tragedi. Peristiwa Memali adalah insiden yang dituduh oleh parti pemerintah sebagai satu kaedah untuk menghapuskan ajaran sesat.

Di Kem Pasukan Polis Hutan Sungai Petani, Kedah; 3,600 anggota polis daripada pelbagai bahagian termasuk FRU (Pulau Pinang), Pasukan Senoi Praaq, anggota polis beruniform, Unit Tindakan Khas (UTK Berpakaian Komando 69) dari Bukit Aman menerima taklimat dari pegawai Bukit Aman.

Malam itu Ibrahim Mahmud memberi kuliah sehingga jam 11.45 malam . Penduduk seramai 50 orang hadir. Kuliah atau ceramah biasa jarang benar sehingga 11.45 malam. Kecualilah ceramah politik, itupun ada sekatan dan larangan dan perlu permit daripada Balai Polis Daerah.

Sekatan jalan raya dan meminta Ibrahim Libya menyerah diri merupakan tindakan terbaik. Alternatif lain turut difikirkan. 10 orang polis dikatakan telah menyusup masuk ke Kampung Memali dan memberi laporan.

Jika tindakan mengepung dilakukan, mungkin memakan masa 3 bulan. Dua buah kereta perisai digunakan bagi mengelakkan kemalangan di kalangan FRU dan polis. Tambahan pula Baling merupakan kawasan berhampiran sempadan di mana komunis dipercayai masih berkubu . Komunis sentiasa mencari titik lemah anggota tentera yang meronda sempadan Malaysia-Thailand.

Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak boleh lepas tangan  melainkan memperbetulkan kembali akidah pengikut Pas yang terpesong disebabkan amanat beliau mengkafirkan UMNO.

Tindakan Presiden Pas itu yang berhasrat untuk tidak bertanding pada pilihanraya umum akan datang, tidak bermakna Abdul Hadi sudah boleh lepas tangan dengan amanat yang yang menganggap mati syahid kerana menentang UMNO, sedangkan pegangan itu jelas bertentangan dengan Islam.

Tidak cukup dengan Abdul Hadi berundur, beliau mesti bertaubat dengan dosa-dosanya melalui Amanat Hadi yang membawa malapetaka, ini termasuk tercetuskan Peristiwa Memali, gerakan bawah tanah merekrut pelajar pusat pengajian tinggi untuk menentang kerajaan dan akidah pengikut Pas yang rosak kerana beriktikad dengan amanat tersebut.

MKP AYAT SEMPOI :MB TERANGGANU KATA PAS PARTI AJARAN SESAT MEMANG TEPAT SEKALI 

KIRA YANG CIPUT PUN TAK RETI ADA HATI NAK............?


DAP adalah parti yang tidak berkebolehan. Noktah.
Tajuk dan kenyataan di atas adalah lengkap dan padat. Tetapi, dengan hanya menulis sedemikian, mungkin puak-puak DAP tidak akan dapat memahami maksudnya.

Maksud yang perlu difahami di sini ialah, seseorang itu semestinya bersikap rasis tegar, tidak rasional dan tidak waras untuk menyokong sebuah parti yang tidak mampu mengira undi yang tidak sampai 2000 pun, dalam pemilihan jawatankuasa pusat mereka yang lalu. Dan sekiranya parti itu tidak mampu mengira walaupun sebanyak 2000, bagaimana kita boleh mengharapkan mereka mampu mengira sehingga 

berjuta atau berbilion ringgit? Jika mereka tidak tahu mengira, bagaimana kita boleh memberi mandat untuk mereka menerajui negeri, apatah lagi negara?

Oleh kerana DAP tidak berkebolehan, maka kos untuk pembinaan terowong mega yang diumumkan pada jumlah RM4.08 billion pada tahun 2011, kini menunjukkan jumlah RM6.3 billion pula. Nampaknya, segala cakap-cakap besar Lim Guan Eng tentang amalan tender terbuka yang mampu menurunkan kos dari jumlah asal RM8 billion, adalah tidak bermakna sama sekali.

Mengimbas pemilihan CEC, DAP memberi alasan bahawa komputer telah mengsabotaj mereka sehingga beberapa ratus dari undi telah hilang. Dan dalam mega projek ini,

komputer dikatakan bermain silap mata pula dengan DAP sehingga menyebabkan pertambahan RM2.25 billion dari kos asal.

Jika ini bukan masalah tidak cekap matematik, maka ia tentulah masalah tidak cekap komputer.

Ini kerana DAP tidak seharusnya ‘tersalah taip’ kerana mereka sepatutnya tidak perlu pun menaip jumlah tersebut. Jumlah itu akan dikira secara automatik oleh computer. Jika mereka enggan menunjukkan keseluruhan jalan pengiraan di dalam ‘worksheet’ computer itu, maka ‘manusia’ hanya perlu memetik jumlah yang telah dikira secara automatik tersebut dan mengisikannya di dalam

kertaskerja, kenyataan atau pembentangan yang perlu. Itu saja.

Susah sangatkah untuk memetik dan menyalin semula jumlah tersebut?

Jika benar ia merupakan masalah tersalah taip, maka mungkinkah nama-nama seperti ‘Annie and Party’, ‘Pinny’, ‘Davy’, ‘Jimmy’ dan ‘Terry’ yang muncul dalam kertaskerja mengenai projek tersebut yang telah didedahkan sebelum ini juga sebenarnya tersalah-taip?

Selama ini DAP sering menuduh UMNO sebagai ketinggalan, Melayu lembab, bodoh dan malas tetapi akhirnya terbukti DAP lebih teruk lagi, malah bengap. Namun, sekurang-kurangnya kita tidak perlu mendengar alasan yang memualkan dari mereka iaitu segala kesilapan adalah berpunca dari UMNO.

Untuk rekod, Melayu UMNO yang dikatakan lembab, bodoh, malas dan rasis oleh DAP inilah yang menerajui negara tanpa melakukan kesilapan bodoh sepertimana yang dilakukan oleh Lim Guan Eng itu. Mungkin Guan Eng tidak menyedari bahawa UMNO yang sama juga yang membawa Malaysia ke tahap hari ini di mana kaum Cina dan lain-lain, bebas merebut peluang sehingga menjadi taukeh besar.

Guan Eng tidak pula merasa malu atas kesilapan ini, tetapi sebaliknya memanggil mereka yang menunjukkan kesilapannya sebagai tidak professional. Oleh itu, penulis

tertanya-tanya apakah DAP juga mempunyai masalah dalam penguasaan bahasa.

Semakin jelas bahawa Lim Guan Eng bukanlah seorang yang bijak. Beliau wajar mengambil kursus komputer, mengulang pelajaran matematik atau akaun, serta memantapkan penguasaan bahasa sebelum bertanding dalam pilihanraya kali ini.

Guan Eng seharusnya tahu bahawa kesilapan membentangkan kos untuk sebuah projek mega yang mampu memberi kesan kepada pembayar cukai adalah tidak boleh diterima sama sekali. Perlu diingatkan bahawa Guan Eng bukannya mengurus sebuah kedai runcit kecil, tetapi sebuah

negeri. Beliau bukan bercakap tentang belanjawan rumahtangga – duit poket anaknya atau wang dapur isterinya. Tetapi beliau bercakap tentang terowong mega yang kontroversi yang bernilai berbilion ringgit, kalaupun bukan berkenaan undi untuk memilih jawatankuasa yang akan membantunya menguruskan negeri.

Ini hanyalah beberapa kesilapan yang dapat kita dedahkan. Apakah agaknya yang akan kita jumpa jika meneliti secara terperinci angka-angka dalam pentadbiran Pulau Pinang. Dan apalah agaknya yang ‘tersalah taip’ atau ‘masalah komputer’ yang kita akan temui jika melakukan yang sama terhadap keseluruhan pentadbiran DAP.

PPSB minta Rejim DAP jelas kedalaman terowong #GulingDAP #SavePenang


Penang Port Sdn Bhd (PPSB) hari ini meminta kerajaan negeri memberi penjelasan berhubung kedalaman projek terowong dasar laut sepanjang 6.5km dari Gurney Drive ke Bagan Ajam. 
    
Pengarah Urusan yang juga Ketua Pegawai Eksekutif PPSB Datuk Ahmad Ibnihajar berkata kerajaan negeri perlu mengemukakan maklumat terperinci berhubung projek itu memandangkan lokasi pembinaannya pastinya akan menyekat laluan kapal-kapal besar di sebelah utara, sekali gus mempengaruhi operasi PPSB.
    
"Kita nak tahu berapa kedalaman terowong itu nanti... mereka (kerajaan negeri) kata 14 meter. Kita mahu 17 meter ke 20 meter. Apa akan berlaku sekiranya terowong itu, menyekat laluan kapal.
    
"Kita tak tahu apa akan berlaku pada tahun 2025, 2030.. kapal semakin besar dan laluan kapal perlu lebih dalam, baru kapal boleh masuk," katanya pada sidang akhbar selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Warga Kerja PPSB di sini.
    
Turut hadir Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Ketua Eksekutif Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA) Datuk Redza Rafiq.
    
Ahmad berkata kerajaan negeri sepatutnya berbincang dengan PPSB terlebih dahulu sebelum membuat keputusan membina terowong dasar laut berkenaan.  
    
"Kami dijemput selepas mereka membuat keputusan membina terowong, ini tidak adil dan ini bukan caranya," katanya.
    
Sementara itu, Nor Mohamed berkata tindakan kerajaan negeri menjemput orang awam berbincang selepas memutuskan untuk membina terowong itu jelas membuktikan Ketua Menteri Lim Guan Eng tidak mempunyai pengalaman mentadbir negeri.
    
"Kepimpinan yang baik, cara dia buat kerja sebelum buat satu keputusan dia akan bincang dengan semua pihak berkepentingan yang terlibat.
    
"... lepas tu buatlah keputusan. Itu cara seorang pemimpin sebuah kerajaan yang bijaksana, tahu mentadbir," kata Nor Mohamed yang juga anggota Parlimen Tasek Gelugor.
   
Sementara itu, bercakap pada sidang akhbar berasingan di sini Ketua Publisiti Barisan Nasional (BN) negeri Tan Cheng Liang berkata BN Pulau Pinang membantah cadangan pembinaan terowong dasar laut itu kerana ia akan menjejaskan ekonomi Pulau Pinang berikutan kapal-kapal besar akan dihalang memasuki kawasan pelabuhan.
    
"Selama ini, lebih 90 peratus pelabur membawa masuk barangan melalui jalan laut kerana kos lebih murah dan jika mereka gagal berbuat demikian pasti Pulau Pinang akan terjejas teruk terutama pekerja kilang dan industri hiliran," kata Tan yang juga bekas Pengerusi Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang.
    
Katanya BN negeri juga mahu Ketua Menteri Lim Guan Eng memberi penjelasan mengenai 'salah taip' kos pembinaan projek terowong berkenaan tindakan itu didakwanya cuba menipu rakyat Pulau Pinang.
    
"Bagaimana semua itu (salah taip) boleh terjadi sedangkan perjanjian bagi projek berkenaan melibatkan syarikat luar negara, adakah syarikat itu juga melakukan perkara sama (salah taip).
    
"Rakyat Pulau Pinang perlu tahu perkara sebenar kerana ia (projek terowong) melibatkan kos yang besar. Sudah sampai masanya rakyat negeri ini buka mata dan minda, lihat permainan kerajaan negeri yang cuba menipu (rakyat Pulau Pinang)," katanya.
    
Akhbar melaporkan, Lim memberi alasan berlaku masalah 'silap taip' dalam pengumumannya mengenai peningkatan kos sebanyak RM2.2 bilion bagi pembinaan projek terowong dasar laut yang sebelum ini dilaporkan hanya RM4.08 bilion dan terkini berjumlah RM6.3 bilion.

Friday, March 29

APEK MENGAMUK PASAL 5KUPANG HUTANG TAK BAYAR #UbahPenang #PRU13




Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang, keadaan sosioekonomi di Pulau Pinang bertambah teruk, dengan kesesakan lalulintas yang semakin kronik, pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah, serta keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Ramai percaya LGE berjaya kurangkan hutang negeri tetapi ramai yang tidak tahu itu sebenarnya dibuat dengan bantuan Kerajaan Persekutuan.

Pulau Pinang alami defisit selama 4 tahun berturut-turut di bawah DAP dan Lim Guan Eng. Bajet defisit yang dicapai itu menunjukkan kerajaan DAP Pulau Pinang tidak cekap untuk mentadbir dan keadaan sedemikian jika dibiarkan berterusan akan menjadi lebih buruk kepada pembangunan.

Keadaan ini bermakna perbelanjaan negeri termasuk hutang mengatasi pendapatan dan rakyat tidak nampak perubahan yang dibawa oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Secara fizikal kita tidak dapat melihat pembangunan oleh kerajaan negeri. Projek mega yang ada dibuat oleh Kerajaan Persekutuan seperti jambatan, lapangan terbang, landasan berkembar keretapi, jalan raya dan kemudahan pelajaran serta kebajikan.




Projek terowong mega RM6.3 bilion Lim Guan Eng turut menerima kritikan hebat dari CAP.

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menyelar kerajaan negeri yang terburu-buru mahu membina projek terowong dasar laut sepanjang 6.5 kilometer menghubungkan tanah besar ke pulau itu.

Projek tersebut bukanlah satu penyelesaian jangka panjang kepada masalah lalu lintas di Pulau Pinang! Rejim DAP Pulau Pinang digesa menimbang semula projek itu dengan memikirkan semula asas dasar pengangkutan semasa secara keseluruhan.

Rakyat Mahukan Perubahan


#PRU13 #GE13 @NajibRazak Yakin Peroleh Majoriti 2/3


Financial Times dan Reuters membawa berita baik untuk rakyat Malaysia iaitu, Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib, telah menyatakan keyakinannya bahawa Barisan Nasional mampu memenangi majoriti 2/3 di dalam Pilihanraya ini. Keyakinannya amat bererti bagi kebanyakan golongan peniaga, terutamanya, kerana golongan inilah yang amat gusar dengan kredibiliti dan kebolehan pembangkang dalam menerajui ekonomi.

Hakikat bahawa Anwar Ibrahim juga menyatakan bahawa ini adalah peluang terbaik baginya untuk menang, dilihat sebagai satu kenyataan politik semata-mata daripada seorang yang asyik tertembak kaki sendiri di saat-saat genting ini.

Dengan mengenepikan skandal seksnya, rakyat Malaysia kini memerhatikan Anwar secara ‘dekat’ apabila namanya berkali-kali disebut dalam penyiasatan pencerobohan pengganas di Lahad Datu. Sehingga ke hari ini, Anwar gagal menjelaskan kenapa beliau berjumpa dengan pemimpin MNLF beberapa kali dan apa yang dibuat oleh ‘orang-orangnya’ di Filipina beberapa hari sebelum pencerobohan tersebut.

Ia tidak mungkin satu kebetulan untuk Anwar membangkitkan isu Malaysia akan kehilangan Sabah dan membuat bising mengenai pemberian kad pengenalan kepada warga asing di Sabah tanpa mengikut prosedur, sebelum peristiwa berdarah tersebut tercetus di Sabah.

Tetapi, kesilapan Anwar yang paling besar dalam menangani isu ini ialah beliau cuba menutup mulut media dari mengorek cerita sebenar darinya dengan cara mengugut untuk menyaman jika mereka bertanyakan kenapa beliau tidak menyaman pihak yang pertama sekali mendedahkan pendalangannya iaitu Reuters dan media Filipina?

Beliau mungkin meraih keuntungan politik jika berbuat demikian, tetapi hakikat bahawa beliau tidak melakukannya, menunjukkan yang laporan tersebut pastinya berasas.

Tiada siapa yang waras akan mengundi seorang yang tidak tahu menghargai nyawa manusia. Tiada siapa yang sanggup mengundi seorang yang sanggup menggadaikan sebuah negeri kepada pengganas demi untuk menjadi Perdana Menteri.

Negara jenis apakah yang Perdana Menterinya sendiri seorang pengkhianat?

Seperti juga masalah-masalah lain yang menimpa Anwar, tiada siapa yang menganiaya dirinya melainkan dirinya sendiri. Ini adalah masalah biasa bagi seorang yang begitu terdesak, tidak tertahan-tahan, teruja dan tergila-gila untuk berkuasa.

BACA SETERUSNYA KLIK

Thursday, March 28

VIDEO : JANGAN PANDANG PADA RUPA.....WALAUPUN TUA.....

Korang mesti tak pecaya bila mendengar suara Pak Cik nie. Rugi kalau tak dengar sampai habis memang menyusuk kalbu punya... MKP pun terpegun dengan suara lunak yang dimiliki oleh Pakcik nie itu semua adalah Anugerah Allah padanya. MKP pecaya setiap manusia mempunyai Anugerah yang diberi cuma terpulang pada insan itu mengunakan dengan cara yang bijak dan tidak menyalahi hukum Agama..


Tapi pelik jugak Wan Azizah bila menjawab Anugerah Tuhan apabila jodohnya bertemu dengan Anuwar padahal Anuwar nie banyak pulak hobi Homoseksual yang pelik-pelik. Sebagai Isteri takkan tak tahu nafsu songsang Anuwar nie.. Kalau memang benar tak tahu dan tidak ambil tahu memang sah Anuwar nie pandai menipu. Woiii Kalau Isteri dia pun Anuwar pandai kelentong MKP kesian pada CAi-cai pakatan yang bukan takat kena kelentong tapi kencing kat atas kepala sebab tue tak pecaya video aksi memantat ChinaDoll tempoh hari...

MKP Ayat SEmpoi : Cerita macam nie memang masuk jiwa pada malam jumaat...


DIALOG MENDEDAHKAN KEMALUAN GUAN ENG #GulingDAP


Sesi dialog kerajaan negeri Pulau Pinang dengan rakyatnya bersabit kewajaran pembinaan terowong bawah tanah di negeri itu gagal mencapai matlamat apabila kedua-dua panel yang dijemput tidak berupaya menerangkan secara terperinci mengenai kesan, keperluan dan impak pembinaan terowong itu dari pelbagai sudut.

Sesi dialog yang menampilkan Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Lim Mah Hui dan Penasihat Chant, Prof. Dr. Jimmy Lim turut dihujani dengan pendapat rakyat yang mahu sistem jalan raya dan pengangkutan awam di negeri ini ditambahbaik.
 
Penyelaras DUN Pulau Tikus, Rowina Yam yang turut hadir dalam sesi dialog itu mempersoalkan kewajaran kerajaan negeri mengadakan sesi dialog bersama rakyat memandangkan tender projek bernilai RM6.3 bilion itu telah pun diluluskan.

"Apakah tindakan yang akan diambil kerajaan negeri nanti selepas berjaya mengumpulkan maklum balas berhubung isu terowong ini memandangkan tender projek telah pun diberikan kepada syarikat terlibat?" soalnya.
 
Sesi dialog yang diadakan di Hotel Heritage 1926, di Georgetown, berlangsung dalam keadaan tegang berikutan rata-rata rakyat yang hadir meluahkan perasaan rasa tidak puas hati dengan tindakan kerajaan negeri yang membuat keputusan tanpa mengambil kira pandangan rakyat negeri itu terlebih dahulu sebelum meluluskan tender projek berkenaan.

Seorang peserta sesi dialog berkenaan yang mahu dikenali sebagai Ma Chua berkata, pembinaan terowong dasar laut yang akan menghubungkan Persiaran Gurney di bahagian pulau dan Bagan Ajam di Seberang Perai itu dilihat mampu memberikan kesan buruk terhadap pembangunan Pelabuhan Pulau Pinang.
 
Katanya, kedudukan terowong yang begitu hampir dengan kawasan pelabuhan mampu menyekat kemasukan kapal-kapal besar untuk berlabuh.

"Jika terowong itu dibina ia akan menyukarkan kerja-kerja mendalamkan laut yang sememangnya penting bagi menampung peningkatan kemasukan kapal terutamanya kapal-kapal besar dari semasa ke semasa," katanya ketika sesi soal jawab pada majlis dialog yang dianjurkan Citizen Awareness Chant Group (Chant) itu.

Seorang lagi peserta yang mahu dikenali sebagai Goh berkata, kerajaan negeri sepatutnya menumpukan kepada projek penguraian trafik di kawasan pulau berbanding projek pembinaan terowong dan monorel.

"Sepatutnya Pulau Pinang telah mempunyai pelan pengangkutan yang lebih efektif termasuklah projek pembinaan Mass Rapid Transit (MRT)," ujarnya.

Ketua Menterinya, Lim Guan Eng sebelum ini menyatakan beliau terpaksa mengambil keputusan membina projek terowong bawah tanah yang turut melibatkan pembinaan empat batang lebuh raya bagi mengurangkan kesesakan lalu lintas yang semakin kronik di negeri itu.

Beliau berkata, sebelum mengambil keputusan itu, pelbagai alternatif sudah dilakukan kerajaan negeri untuk mengurangkan kesesakan itu antaranya menyediakan bas rapid secara percuma.
 
Beliau berkata dengan adanya empat batang lebuh raya dan terowong itu akan memecah dan menyelerakkan bilangan kenderaan di atas jalan raya di negeri itu.

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri itu sebelum ini membantah projek itu kerana ia dikhuatiri akan merosakkan eko-sistem alam sekitar dan akan mengubah landskap Pulau Pinang yang sebelum ini diiktiraf sebagai Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO.


GEMPAR...... @NajibRazak NAIK MOTOR KAPCHAI DENGAN DS ROSMAH MANSOR.....


Perdana Menteri Malaysai yang Ke-6 Datuk Seri Najib Tun Razak adalah pemimpin yang disukai ramai serta meletakan dirinya seperti rakyat biasa. Dengan berbuat sedemikian secara Inklusif bukan Exklusif berdamping dengan rakyat membolehkan beliau dekat serta mendengar apa saja masalah yang dihadapi oleh Rakyat..

Pengalaman MKP sendiri apabila berdepan dengan Rakyat Sarawak semasa PRN Sarawak rakyat disana amat mengenali DS Najib Razak dengan Tranfomasi 1Malaysia. Ini meningkatkan lagi keyakinan rakyat terhadap BN secara umum bagi menghadapi PRU-13 yang paling getir didalam sejarah Pilihanraya...

Penilaian kelulusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak nampaknya telah diperbaiki menjelang Pilihanraya Umum Malaysia, menurut beberapa kajian.

Populariti Najib nampaknya berada pada tahap tinggi sepanjang masa. Antaranya lebih daripada 1.5 juta penjawat awam dan persekutuan kakitangan agensi, beliau telah disambut seperti superstar.

Sudah tentu, seperti yang dijangka DS Najib memenuhi permintaan mereka untuk gaji yang lebih tinggi, faedah dan elaun yang lebih baik, termasuk pencen bagi pesara.

Malah, Najib telah menjadi aset yang terbaik pada gabungan Barisan Nasional yang memerintah.

Pelbagai inisiatif 1Malaysia telah membuat dia lebih popular daripada partinya sendiri.

Najib menafikan mereka adalah langkah-langkah populis.
"Hati nurani saya jelas, apa yang saya katakan adalah berdasarkan kisah-kisah kejayaan, kisah kejayaan Malaysia. Apabila kita berjaya untuk menjaga negara kita, kita katakan orang adalah aset terbesar kami," katanya.

Rayuan bintang DS Najib tidak pernah gagal untuk menarik orang ramai yang besar pada Program Janji Ditepati yang diadakan di seluruh negara, yang berakhir hujung minggu lalu di negeri Pahang.

DS Najib juga berjanji pemberian wang tunai tahunan yang akan berjumlah lebih daripada AS $ 1 bilion jika kerajaan beliau dikembalikan kepada kuasa.

Ia adalah jelas bahawa Najib mempunyai peminat yang besar di kalangan ratusan ribu penjawat awam dan pekerja badan berkanun.

Beliau berjanji untuk sentiasa menjaga kebajikan rakyat serta berharap akan diberi ganjaran dalam Pilihanraya Umum didalam bentuk undi kepada Barisan Nasional.

MKP Ayat Sempoi : Janji DS Najib Razak adalah #JanjiDitepati...... Bukan Macam Anuar.



VIDEO MENGHAYAT HATI WANITA DIPERGUNAKAN DEMI POLITIK SONGSANG......


Video eksklusif yang belum pernah tersiar... Menyingkap kembali sejarah Memali bagi memberi pencerahan kepada generasi muda hari ini tentang hal sebenar yang diputarbelit oleh pembangkang bagi memburukkan pihak polis/kerajaan.


Kenyataan yang sukar untuk diterima oleh ramai penyokong tegar PAS. Dalam pertempuran menjadikan wanita dan kanak-kanak sebagai perisai bahagian hadapan (menyonsang dari prinsip peperangan dalam islam, sepatutnya lelaki di hadapan) Di zaman nabi dulu, jika dalam peperangan kaum wanita ini akan menjadi pemukul gendang dibahagian belakang untuk membakar semangat para pejuang dibahagian hadapan. Tapi insiden Memali telah menunjukkan PAS tidak rasional.

Insiden Memali dan Lahad Datu bagi aku tidak jauh berbeza, kedua-duanya terjadi akibat penglibatan pengkhianat negara. Nyawa manusia tidak lagi bernilai. Jelas dalam video polis bertindak tenang untuk menyuraikan org kampung, tapi mereka yg mula bertindak aggresif.

Temubual dengan bapa Ibrahim Libya: Bapanya tidak sedih dengan apa yang berlaku kerana mereka semua tidak mengikut nasihatnya untuk mengelak kebinasaan yg berlaku. Ibrahim Libya dipengaruhi oleh anasir asing, ahli PAS dari Alor Setar (Mat Hassan) yang menggalakkan mereka menentang kerajaan berdasarkan Amanat Haji Hadi. Bapa Ibrahim Libya tidak mengaku anak jika Ibrahim tidak menyerah diri.

Anda juga boleh muat turun PDF 'KERTAS PUTIH MEMALI' http://library.perdana.org.my/Digital_Content/PLF/WHITE-PAPERS/1006335.pdf

Ini situasi sebenar yang berlaku, bukan versi rekayasa oleh PAS kerana kandungan 'Kertas Putih' telah dibentang dan disahkan di Parlimen dengan kehadiran wakil PAS dan pembangkang sendiri.

Korang tengok sendiri video terbaru menghayat hati sempena Hari Polis Ke 206... Semangat pejuang Negara berkhimat demi mempertahankan negara Walaupun dibayar dengan nyawa sendiri.



ANWAR BAWA 13 KEJUTAN MENJELANG PRU..........


ANWAR IBRAHIM sedia menawarkan 13 kejutan menjelang pru 13…

Inilah skrip yang dibuat setiap kali Anwar dan konco-konconya menghadapi piliharaya dan hanya semata-mata untuk memperbodohkan rakyat!

Rakyat tidak bodoh! Anwar dan PR semakin dekat kepada kehancuran!

securedownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownloadsecuredownload
MKP Ayat Sempoi : Tolong Sebarkan Pembohongan Anwar Nie......

JANGAN TENGOK VIDEO NIE........... NANTI


Video ini pernah menjadi siulan anak muda tak lama dulu. MKP walaupun dah kertu pun syok layan lagu nie apa tidaknya bila dah memandu apa lagi yang nak dibuat dengar radio ajelah. Itu yang termampu dibuat apabila memandu. Bila sekali dengar tak best tapi jika diulang-ulang lama-lama jadi syok pulak dengaq. 

Ada benarnya jika pembohongan diulang-ulang lama kelamaan akan menjadi benar jika pandai mengambil ruang dan kesempatan yang ada. Maklumlah sekarang semua benda dihujung jari aje...

Semakin kencang angin pilihan raya umum bertiup,semakin gabra pula Anwar Ibrahim.Beliau sudah kehabisan modal politik dan ketandusan idea untuk menipu rakyat.Semua kepalsuan dan janji-janji manisnya telah telah terbukti satu pembohongan belaka.Bermula dengan episod 16 September 2008 di mana Anwar Ibrahim dengan bongkaknya menjanjikan rakyat satu kerajaan persekutuan baru pada hari menyambut penubuhan Malaysia,sehinggalah ke hari ini,kesemua yang keluar dari mulut Anwar adalah semata-mata pembohongan.




Wednesday, March 27

BILA DAH GATAL GARU AJE.... PEDULIKAN ORANG LAIN DER........


Kalau dah GATAI apa lagi nak buat garu ajelah....Makin digaru makin sedap pulak rasanya!!! Itulah yang dinamakan penyakit Kurap...... Pastinya korang tahu nikmatnya...Persamaan gambar diatas dan jalan cerita dibawah nie lebih kurang aje........ Buatlah apa korang suka janji bahagia aje der.... 

Tidak semena-mena, tiada beruk tiada kera, tiba-tiba pokok bergoyang.  UMNO tidak tahu apa-apa, tiba-tiba PKR pula yang heboh menyatakan kewujudan Video Seks Nurul Izzah pula.  

Kita amat memahami strategi ‘overdose’ atau ‘overkill’ iaitu menambahkan cili kepada isu yang sedia pedas seperti video seks Anwar sehingga orang tidak mampu lagi menelannya.  Dalam kes ini, strategi pembangkang mungkin untuk membangkitkan rasa mual terhadap UMNO sekali gus meraih simpati terhadap Nurul Izzah dan Anwar.  

Namun, cara pendedahan video Nurul Izzah ini agak keterlaluan iaitu menambah cili sehingga tidak nampak lagi masakan asalnya.  Ini kerana ia pertama sekali disuarakan oleh Saifuddin Nasution secara terbuka di hadapan wartawan, seolah-olah sengaja sedangkan desas-desus mengenainya belum lagi kedengaran.  

Mungkinkah ini merupakan strategi ‘pre-emptive’ iaitu bersedia dengan jawapan sebelum soalan dikemukakan?  Atau apakah ini hanyalah langkah pertama ke arah satu lagi lakonan tersohor yang bakal diedarkan ala-ala lakonan sepupu Taib Mahmud?  

Walau apapun, mengenali keluarga Anwar, kita tidak boleh menolak akan kemungkinan bahawa video tersebut tulen dan wujud walaupun motif dan dalangnya tidak dapat dipastikan.  

Apa yang kita pasti, video tersebut ada di tangan PKR, bukan UMNO.  Kerana itulah sehingga ke hari ini, apa yang kita dengar hanyalah dari pihak PKR dan hanya pihak PKR yang ‘seronok’ sekali bercakap mengenainya.  

Jangan kita lupa bahawa parti PKR adalah parti yang sentiasa bergolak kerana ia menghimpunkan semua orang-orang yang gila kuasa lagi korup di dalamnya.  Segala sampah dan najis UMNO dikutip dijadikan perhiasan dan dipakaikan mahkota.  Pemilihan parti PKR adalah yang paling kotor dalam sejarah, di mana undi dimanipulasi dan baling kerusi bergaduh adalah budayanya.  

Faktor cinta tiga segi, empat segi dan bersegi-segi juga merupakan masalah paling besar dalam PKR.  Mana tidaknya, apabila anak, isteri, gundik, anak ikan, semuanya terpaksa berhadapan sesama sendiri setiap hari.  

Kita tahu Wan Azizah bencikan Fareez.  Kita tahu Azmin menentang Khalid.  Kita juga tahu Wan Azizah benci Azmin.  Kita tahu Nurul Izzah membela mamanya dan Azmin serta Fareez menentangnya dan mamanya.  Kita tahu Anwar sayang semuanya.   Tetapi kita juga tahu Anwar paling sayang dirinya sendiri.  

Nurul Izzah bukan masalah besar bagi UMNO atau BN.  Malah, beliau merupakan bahan ketawa, tambahan pula dengan kenyataan bodohnya mengenai pasukan keselamatan negara baru-baru ini, ramai yang menganggap wanita itu elok diabaikan saja.  Tidak berbaloi bagi BN memburukkan Nurul Izzah dengan cara menyebar video seksnya dan BN juga lebih tahu bahawa tindakan itu mungkin akan memakan diri dan parti.  

Justeru, adalah lebih masuk akal bahawa video tersebut bakal diedar oleh pihak PKR sendiri.  Lagipun, dari kata-kata Saifuddin, tampak seolah-olah PKR sudah pun memilikinya, kerana BN langsung tidak tahu menahu mengenainya.   

Cuma kita kini tertanya-tanya juga apa reaksi Wan Azizah dan Anwar mengenai aksi anak mereka?  Banggakah Anwar yang anaknya mengikut jejak langkahnya?  

Apapun, kita pasti, bangga atau tidak, Anwar dan Azizah tetap akan menafikannya.  

Bagi Nurul Izzah pula, kita menyarankan agar beliau memikirkan dalam-dalam tentang bapa dan ibu jenis apa yang sanggup membiarkan orang lain menyebar video seks yang dikaitkan dengan anak mereka, semata-mata untuk meraih simpati politik?  


ANUWAR MENGAMUK BILA DITANYA VIDEO AKSI TERLAMPAU IZZAH.......


Seperti biasa wartawan menjadi mangsa jika tidak memihak kepada Ketua Pembangkang akan dicemuh dan dituduh menyokong UMNO. Taktik propa yang biasa kita dengar. Dahulu mereka jugak yang mempertikaikan kebebasan media akan tetapi bila dah kena dengan batang hidung sendiri pandai pulak kona baring. Memang dasar hampeh punya Pak Sheik nie 

KOrang tengok sendiri kebabasan media oleh PKR nie...
Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegur wartawan Antarapos yang mengajukan persoalan mengenai video seks yang dikaitkan kepada beliau. 
Soalan itu bertumpu kepada kenyataan Setiausaha Agong PKR, Saifuddin Nasution yang mendakwa Umno akan mendalangi video seks fitnah membabitkan pemimpin selain Anwar, termasuk Nurul Izzah.

Ditanya mengenai kenyataan Saifuddin itu, Anwar menuduh Antarapos sebagai alat Umno. 
"Saya nasihatkan UMNO waktu Maghrib, awak solat dan ambil wudhuk, malu kita kepada umat Islam, kalau masyarakat Islam khususnya UMNO dan Antarapos dan mari kita solat maghrib dan mohon keampunan daripada Allah SWT," kata Anwar kepada AntaraPos. 
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (MPPR) di ibu pejabat PKR. 
Akhbar Utusan Malaysia dan TV3 yang sebelum ini sering dicemuh oleh Anwar dilarang sama sekali daripada membuat liputan sidang akhbar itu. 
Pagi tadi Saifuddin menyamakan pimpinan PKR kepada Nabi Yusuf, Mariam dan Aisyah yang difitnah dengan fitnah seks. Anwar adalah Ketua Umum PKR.

“Kita mendapat maklumat dari sumber-sumber yang boleh dipercayai bahawa beberapa video palsu seks beberapa orang pemimpin lain PKR akan diterbitkan,” kata Saifuddin.
SETERUSNYA KLIK 


BOB LOKMAN MENGAKU!!! JADI UMPAN PAS........


Bekas pelawak dan komposer, Bob Lokman hari ini mengaku dirinya dipergunakan untuk memancing kehadiran orang ramai ke ceramah-ceramah anjuran PAS. Populariti yang dimilikinya sudah cukup untuk menarik lebih ramai pengundi dan penyokong untuk hadir ke majlis-majlis ceramah PAS.

Tapi MKP agak musykil dengan apa yang dilakukan oleh PAS kerana mengutip derma bagi memenuhi Kantung Parti untuk kepentingan individu tertentu sahaja terutama pemimpin mereka sendiri.

Bekas ahli PAS seumur hidup, Zainol Ismail, mencadangkan supaya kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat dakwaan berlaku penyelewengan Tabung Memali oleh pimpinan PAS sejak 1985. 

“Banyak penyelewengan berlaku dan ia sudah berlarutan terlalu lama, namun perkara itu tidak pernah diambil tindakan oleh pimpinan PAS,” katanya.

Insiden berdarah Memali berlaku di Kampung Memali, Baling, pada 19 November 1985 apabila kira-kira 200 anggota polis bertembung dengan kira-kira 400 penduduk, yang juga pengikut Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali Ibrahim Libya. 

Kejadian itu menyebabkan menyebabkan 14 orang awam dan empat anggota polis terkorban, manakala 159 lagi ditahan, termasuk 36 daripadanya dikenakan tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Sementara itu, Cikgu Non turut menyelar sikap pimpinan PAS yang disifatkannya sebagai lidah bercabang kerana sentiasa memberi kenyataan tidak konsisten berhubung banyak perkara, termasuk hal berkaitan agama Islam.


Dua tahun lalu, Cikgu Non yang menulis buku ‘Mat Sabu : Air Mata di Bumi Memali’, pernah membuat laporan polis atas dakwaan diugut dan dikasari Lujnah Keselamatan PAS Kedah berikutan bukunya itu, yang dikatakan mendedahkan penyelewengan mengenai pungutan derma kepada Tabung Memali.

Bob juga berkata beliau hanya perlu tampil di khalayak dan tidak perlu menunjukkan sikap pandai dan tidak perlu mempunyai pengetahuan yang mendalam mengenai politik.

Takkan nak kena ada ilmu bila kebenaran didedahkan dengan fakta dan bukti namun sehingga kini kepimpinan PAS membisu serta tidak mengambil apa-apa tindakan.

Bob kemudiannya dengan bersahaja berkata, beliau adalah umpan pada setiap ceramah Pakatan Rakyat yang dihadirinya.

“Saya sebagai umpan..jadi orang akan tunggu bila Bob Lokman nak bercakap ni.

Tapi sebelum Bob Lokman bercakap mesti ada Karung atau Guni untuk mengutip derma.... setahu MKP 10% diberikan pada penganjur 60% pada penceramah 30% pada PAS pusat.. Kalau kutipan pada malam tue rm 10,000  maka penganjur hanya dapat rm 1,000 penceramah rm 6,000 dan PAS Pusat dapat rm3,000 Perghhhh masyukkk tue....


Tuesday, March 26

#LahadDatu MENTERI PERTAHANAN PENGGANAS BOLEH SURF FACEBOOK LAGI SEBELUM DIBERKAS


Ini adalah posting terakhir yang di keluarkan sebelum ditangkap oleh Anggota Keselamatan Malaysia tempohhari. Dasyat sungguh Menteri Pertahanan Pengganas Sulu nie!! Sememangnya depa nie dibekalkan dengan duit yang banyak oleh pihak yang berkenaan. 

Orang yang sama ditangkap dalam hutan paya di Semporna pagi Sabtu 23 Mac lalu.

Yang lawak adalah orang yang disifatkan sebagai ‘Menteri Pertahanan Sulu’ ini masih lagi main facebook sehingga 15 Mac lalu.

Dengan tertangkapnya Amirbahar ia merupakan satu kejayaan besar bagi pasukan kita dalam Ops Daulat.

Dipercayai selama ini dia bersembunyi di Semporna dan tidak berada di Kampong Tandou dimana berlaku pertempuran berdarah 1 Mac.

amirbaha1
Manakala kejadian serang hendap yang akibatkan enam anggota polis terbunuh di Kampong Sri Jaya Siminul,Semporna pada 2 Mac dikatakan ada kaitan dengannya.

Dari facebooknya dipercayai Amirbahar mengikuti perkembangan isu pencerobohan mereka dan Ops Daulat menerusi internet.

Pada posting terakhir 15 Mac dia mengkongsikan sebuah pautan dalam satu portal berita yang menyiarkan kenyataan Setiausaha Agung PBB Ban Kim Moon minta semua pihak yang terlibat dengan kejadian di Lahad Datu berdialog.

Amir Bahar ditangkap bersama isterinya di satu kawasan paya, pada jam 1.30 pagi Sabtu, polis turut merampas dua beg komputer riba mengandungi tiga telefon bimbit, kad Western Union, kad SIM, jalur lebar, kad memori, fail yang mengandungi dokumen-dokumen yang berkaitan dengan Kesultanan Sulu, wang RM3,000, satu Brunei dolar, satu Riyal Saudi dan satu Cina yuan.

Jika tinjau gambar pada facebook Amirbaha ini adalah beberapa keping yang dimuat naik pada 5 Febuari lalu, tunjuk seolah-oleh ada breafing yang dibuat oleh Datu Amirbahar Hushin Kiram ini pada sekumpulan lelaki.
amirbaha2
Untuk rekod, puak yang dakwa ‘tentera kesultanan Sulu’ ini mula ceroboh Kampung Tandou Lahad Datu pada 9 Febuari dan dilaporkan kepada pihak berkuasa 12 Febuari.

Selain gambar baik punya dok breafing itu, ada juga gambar macam bekalan logistik baru sampai, selain gambar Datu Amirbahar Hushin Kiram bersama-sama dengan Jamalul Kiram dan Azimuddin Kiram.

Mereka tengah mengaminkan doa yang dibawa oleh orang lain.

Ada juga gambar ayah pada Amirbahar, Ismail Kiram, seorang ahli perniagaan bersama beberapa tokoh politik Filipina termasuk bekas Presiden Filipina Gloria Macapagal-Arroyo.

Kerajaan Filipina sebelum ini mengaitkan bekas Setiausaha (Menteri) Pertahanan kerajaan Arroyo sebagai antara individu yang disiasat berikutan pencerobohan Lahad Datu.

Facebook yang hanya mempunyai 182 orang kenalan itu rata-rata adalah keturunan Kiram, dan dari semakan Agendadaily, ada juga yang tulis menetap di Kuala Lumpur dengan nama Datu Amir Ali Kiram.
amirbaha3
Tidak banyak kemaskini di dalam profail tersebut, kecuali gambar-gambar, dan beberapa kenyataan pro penceroboh termasuk desak kuasa-kuasa asing ambik tindakan terhadap kerajaan Malaysia pada 5 Mac lalu.

Amir Bahar yang dicekup bersama isterinya baru-baru ini mungkin boleh rungkai apa sebenarnya yang terjadi disebalik kejadian pencerobohan Lahad Datu. Sama-sama kita tunggu…

Sementara itu, sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini memetik sumber melaporkan AmirBahar dan Azimuddin adalah antara beberapa orang yang dicari oleh polis sebelum serangan berdarah yang mengorbankan enam anggota polis termasuk penguasa penguasa dan pembantu di Kampung Sri Jaya Siminul pada 2 Mac.

Selain dari Amir, pasukan keselamatan telah mencari Azimuddin dan seorang lagi bernama Alianapiah, tetapi lelaki telah melarikan diri dari kampung.

Sumber berkata polis teruk memperhebatkan gerakan memburu Alianapiah, yang dipercayai masih di negeri ini.

Jamalul, Esmail, Alianapiah dan Azimuddin adalah antara enam saudara keluarga Kiram yang mendakwa mereka adalah keluarga pemerintah kesultanan Sulu.

Esmail,yang berkelulusan doktor falsafah dan dikatakan yang paling terpelajar di kalangan adik-adiknya, kali terakhir dilaporkan berada di Sabah pada November tahun lepas.

Difahamkan bahawa tiga orang lain, yang hanya dikenali sebagai Haji Kiram, Haji Kaluang dan Aidani, turut diburu ekoran pembabitan dalam pencerobohan Lahad Datu.

Haji Kiram dikatakan telah sebelum ini tinggal di Sandakan dan dikatakan mempunyai seorang anak perempuan yang berkahwin dengan kakitangan kerajaan.

Haji Kaluang, ahli “Majic 8″ komander Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), didakwa salah satu pembiaya pencerobohan.

Orang ketiga, Aidani, yang merupakan penduduk Semporna, berperanan sebagai penjaga senjata api dan dikatakan telah menyimpan senjata api di lokasi rahsia di Semporna.”



APA KORANG SUSAH POK NIK NAK BERTANDING SAMPAI MATI DER...............



Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan, Wan Ubaidah Omar secara peribadi berpendapat sudah tiba masanya untuk Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berehat dari politik sekali gus berhenti daripada terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) akan datang.

Wan Ubaidah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri itu berkata, desakan itu dibuat ekoran mengambil kira keadaan kesihatan Menteri Besar Kelantan itu meskipun beliau tidak dapat menafikan kehendak lebih ramai pihak yang mahu Nik Aziz terus memimpin.

"Memanglah secara peribadi kita nak Tok Guru (Nik Abdul Aziz) berehat tetapi oleh kerana ramai mahukan kepimpinan, karisma dan barakah beliau, kita tak boleh halang, ini pun keputusan dibuat PAS Pusat, selagi orang nak kepada Tok Guru kita terimalah, Tok Gurulah yang (merasa) letihnya tetapi kita tak.

"Kalau pengasas Hamas Almarhum Sheikh Ahmad Yassin boleh mentadbir dari kerusi roda, kita ada Timbalan (Menteri Besar) dan pegawai yang seharusnya boleh menjalankan tanggungjawab Tok Guru sebagai pemikir yang mengarahkan dasar-dasar sahaja.

Sementara itu, penganalisis berpendapat Nik Aziz pasti menjadi liabiliti kepada parti itu sekiranya meneruskan hasratnya untuk bertanding dalam pilihan raya sampai bila-bila.

Dalam usianya yang sudah tua dan uzur, beberapa penganalisis politik turut meramalkan penolakan kuat daripada golongan muda terhadap kepimpinan Menteri Besar Kelantan itu sekiranya beliau berbuat demikian.

Pensyarah Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Datuk Dr. Samsul Adabi Mamat berkata, penglibatan dinosaur politik seperti Nik Abdul Aziz menyebabkan landskap politik negara mundur.

"Nik Abdul Aziz sejak 1967 sudah masuk PAS, jadi lebih 40 tahun dalam politik. Dalam usianya yang sudah hampir menginjak 90 tahun, apakah perkhidmatan yang boleh dilakukannya, apatah lagi membawa perubahan?

"PAS perlu sedar perkara ini agar parti itu mampu memberi cerminan segar kepada pengundi atas pagar, jangan bila mereka pegang kuasa tidak mahu melepaskan, bukan Nik Aziz, Karpal Singh dan Lim Kit Siang juga," katanya.

Dalam pada itu, Penasihat Pertubuhan Kebangsaan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia (PEWARIS), Datuk Dr Ahmad Zaki Ismail berkata Nik Aziz sebagai pemimpin yang arif at Pertubuhan Kebangsaan Warisan Ketuanan Melayu Malaysia (PEWARIS), Datuk Dr Ahmad Zaki Ismail berkata Nik Aziz sebagai pemimpin yang arif akan pengalaman beliau untuk memberi nasihat, meluangkan masa untuk keluarga dan melakukan aktiviti yang tidak menimbulkan kebencian antara ummah," ujarnya.

Akhbar hari ini melaporkan Nik Aziz tetap dengan keputusannya untuk bertanding pada PRU ke 13 akan datang, malah beliau juga dikatakan akan terus bertanding sampai bila-bila waima terpaksa menggunakan kerusi roda sekali pun.
 
Nik Aziz berkata, beliau hanya akan berundur daripada politik sekiranya PAS tidak lagi memerlukannya.

Bagaimanapun, ujar Nik Aziz bagi PRU13 kali ini PAS Pusat telah membuat keputusan untuk beliau terus bertanding.

TERKINI #LahadDatu KIRAM KIRIM WANG PADA PENGGANAS.....


Polis mengesan berlaku pengiriman wang ke Pulau Jolo, Filipina oleh beberapa individu dari Sandakan dan Semporna, Sabah bertujuan membiayai kumpulan pengganas di sana. 

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pasukan keselamatan kini memantau rapi perbuatan individu itu yang mengkhianati negara dan tangkapan akan dilakukan apabila tiba masanya. 

Beliau berkata perbuatan menghantar duit ke Pulau Jolo untuk membantu kumpulan pengganas adalah kesalahan yang amat berat dan mereka yang terbabit boleh dikenakan tindakan undang-undang yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau mati mandatori.

"Jadi, saya nasihatkan mana-mana individu yang terlibat supaya segera menghentikan tindakan mereka kerana perbuatan itu adalah satu pengkhianatan kepada negara dan polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan," katanya pada sidang akhbar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, di sini hari ini.

Tanpa menjelaskan bilangan individu yang terlibat dan amaun yang dihantar, Khalid berkata nilai wang yang dihantar tidak penting kerana tindakan undang-undang tetap sama jika tujuannya membantu musuh negara. 

BERNAMA

TERKINI : #LahadDatu LAGI PENGGANAS DIBERKAS.....


Seorang pengganas Sulu ditahan selepas menyerah diri ketika terserempak dengan pasukan keselamatan yang menjalankan operasi penggeledahan di Tanjung Batu, di sini, petang semalam.
 
Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang itu, sepasukan unit Gerak GempurKhas (GGK) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedang melakukan operasi di satu kawasan paya sebelum terserempak dengan pengganas terbabit.
 
Dia kemudian melarikan diri sebelum dikejar dan akhirnya menyerah diri.
 
Bagaimanapun lelaki tersebut tidak memiliki senjata dan menyerah diri dengan mengangkat tangan serta meminta pasukan keselamatan tidak melepaskan tembakan terhadapnya.
 
Difahamkan dua kereta perisai berantai dikerahkan untuk operasi pemantauan berterusan bagi mengesan pengganas lain.
 
Kereta perisai itu dipercayai dikerahkan kerana bimbang penyerahan diri yang dilakukan itu sebagai taktik kotor untuk pengganas lain melepaskan tembakan terhadap pasukan keselamatan.
 
Bagaimanapun, sebaik mendapati tiada yang mencurigakan dan tidak membahayakan, pasukan keselamatan menahan pengganas berkenaan.
 
Pengganas itu kemudian diserahkan kepada pasukan VAT69 dan dibawa ke lokaptahanan sementara untuk disoal siasat.
 
Panglima Tentera Darat Jen Tan Sri Dato' Seri Zulkifli Zainal Abidin turut mengesahkan kejadian itu.
 
Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula berkata pasukannya(VAT69) telah menerima pengganas tersebut dari GGK ATM dan sidang media bersamaATM akan diadakan esok.
 
Sehingga kini, jumlah tahanan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) meningkat kepada 111 orang, pengganas ditembak mati 67 dan mayat dibawa keluar 42.


SIAPA YANG LEBIH KEPADA #PENIPU DAN LIDAH BERCABANG....


Tabiat buruk ini ditiru oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli. Anak muda yang pernah menjadi Ketua Pegawai Eksekutif di pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim ini membuat pembohongan mirip idola stor Kunyitnya.

Amat bahaya jika Malaysia dipimpin oleh orang yang tidak teliti dan mudah dikuasai oleh rasa hasadnya sendiri.

Rafizi langsung tidak beradab untuk meminta maaf dan membuat pembetulan. Seperti Saifuddin, Rafizi juga hanya mendiamkan diri. Jika Rafizi benar seorang akauntan bertauliah tentu dia akan bersikap lebih rapi dan adil.

Beliau juga perlu insaf bahawa dalam daftar pemilih SPR ada ramai yang mempunyai nama yang sama. Cuba Rafizi teka mana satukah di antara ramai Rafizi di bawah ini adalah butir peribadi beliau.
 
 
 
 
 

Satu ciri kepemimpinan Pakatan Rakyat ialah berbohong. Tabiat buruk ini amat ketara di kalangan pemimpin muda pembangkang. Ia membayangkan seolah-olah bohong ialah subjek utama dalam kurikulum perkaderan politik mereka. 
 
Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail pernah menuduh bahawa Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar adalah ahli Umno.
 
Saifuddin mendakwa beliau bersandarkan maklumat daripada senarai keahlian Umno sendiri bahawasanya Wan Ahmad Wan Omar, kad pengenalan bernombor 490101-03-5179 dan kad pengenalan lama 2756290 adalah ahli Umno bernombor 2374564 di cawangan Kubang Bunggor, Bahagian Pasir Mas, Kelantan.
 
Tujuan beliau jelas. Jika benar Timbalan Pengerusi SPR ialah ahli Umno maka tidak mungkin SPR akan berlaku adil ketika mengendalikan pilihan raya. Natijahnya ialah ia akan merobek wibawa SPR dan menyemai kebencian terhadap suruhanjaya itu. 

Oleh kerana cara pendedahan itu dibuat dengan penuh nafsu dan semangat ia segera menular menjadi agenda perbincangan rakyat pelbagai lapisan.
 
Namun apabila diteliti nama Wan Ahmad Wan Omar yang didedahkan oleh Saifuddin itu bukanlah Timbalan Pengerusi SPR. Beliau ialah seorang peniaga makanan. 
 
Apabila kebenaran terbentang luas, penipuan dan kerja jahat itu hanya dipendam begitu sahaja. Tiada permohonan maaf daripada Saifuddin mahupun partinya. 
 
Kesalahan beliau menggunakan identiti orang lain untuk memburukkan kredibiliti SPR amat kurang bertamadun. 
 
Demikian nampaknya matlamat politik dua pemimpin PKR ini. Malangnya dalam PASpun tidak jauh berbeza. Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Nizar Jamaluddin pun mempunyai tabiat yang sama. 
 
Beliau mendakwa kerajaan sudah berbuat aniaya pada keluarga dan waris mangsa buruh paksa landasan maut di Burma dalam Perang Dunia Kedua. 
 
Kononnya menyesali tindakan tenteranya memaksa pemuda Malaysia membina landasan keretapi maut hingga ke Burma (Myanmar), kerajaan Jepun membayar pampasan RM207 bilion.
 
Nizar mendakwa pampasan itu sudah dibayar pada kerajaan Malaysia. Beliau juga mendakwa ada bukti Kementerian Kewangan telah menghantar surat pada waris buruh paksa memberitahu mereka akan dibayar pampasan. 
 
Ternyata kemudian dokumen yang digunakannya itu adalah palsu. Ini disokong oleh penjelasan Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur bahawa kerajaannya tidak pernah bersetuju apatah lagi membuat bayaran berkenaan. 
 
Seperti biasa tabiat pembangkang, apabila pembohongan mereka didedahkan, mereka hanya mendiamkan diri dan mencari helah lain untuk berbohong lagi. Misi mereka ialah menyemai rasa benci. 

Seganding Nizar ialah Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar. Dengan menayangkan surat arahan kononnya daripada ibupejabat Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) kepada semua Pejabat Pendaftaran negeri, Mahfuz mendakwa kad-kad pengenalan siap tetapi tidak dituntut dihantar ke pejabat Jabatan Pendaftaran Keningau di Sabah.
 
Beliau mendakwa ini mungkin ialah satu lagi skim pengundi hantu di Sabah. Kad-kad pengenalan ini dikatakan akan diberi kepada warga asing kononnya supaya mereka boleh mengundi dalam pilihan raya umum dan memilih Barisan Nasional (BN). 
 
Apabila pegawai Jabatan Pendaftaran membuat laporan polis bahawa apa yang ditayangkan oleh Mahfuz itu adalah surat palsu,  beliau hanya berdiam dan tidak berani menimbulkan isu itu lagi. 
 
Sekali lagi, pemimpin pembangkang tidak berasa bersalah dan tidak malu berbohong pada khalayak ramai. Malah mereka berasa tidak perlu minta maaf kerana berbohong adalah perbuatan keji dan jenayah. 
 
Amat malang bagi Malaysia jika pembohong-pembohong muda begini diangkat menjadi pemimpin. Yang pasti mereka akan menyajikan lebih banyak pembohongan pada rakyat.  


Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive