Saturday, March 24

MAHASEWEL NIE DAH JADI MAHAPUKI?




Apa dah jadi dengan geng stor kunyit Adam Adli nie.belajaq saja tinggi tapi akal letak kat lutut.Mengunakan gelaran mahasiswa untuk mendesak KPT mengadakan piliharaya Kampus dengan segera.Siap bagi batu nesan lagi kat menteri,Ini pelajar yang kurang ajaq dan belajaq belum habis dah nak buat pandai-pandai nak desak Kementrian Pengajian Tinggi mengikut kehendak minoriti bukannya majoriti.

Kepada Mahasewel nie, cuba hampa pi bagi batu nesan nie dekat makbapak hampa,apa akan jadi?Tentu dapat makan lima jari lekat kat muka?Alasannya kerana mahu membuat piliharaya memilih ketua diantara adik-beradik didalam keluarga.Barua musibat mahapuki bahasa sempoi dah keluar kerana marah sangat dekat barua mahapuki nie sebab sikap kurang ajaq terhadap orang yang lebih tua dan telah banyak berjasa kepada mereka.

Kira-kira 80 orang pelajar pro-Mahasiswa pada petang ini berhimpun di hadapan Kementerian Pengajian Tinggi di Putrajaya bagi menuntut supaya pilihan raya kampus diadakan pada kadar segera.

Kumpulan itu berkumpul pada kira-kira jam 2.45 petang dan cuba untuk menyerahkan memorandum serta batu nesan kepada Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

Memorandum itu diterima oleh setiausaha politik Mohd Khaled, tetapi beliau menolak menerima batu nesan yang melambangkan “kematian demokrasi pelajar”.

Memorandum yang dihantar mewakili lapan kumpulan mahasiswa, termasuk Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia and Pro-Mahasiswa.

Tempoh majlis perwakilan mahasiswa (MPP) Universiti Malaya berakhir pada Februari.

Bagaimanapun universiti tidak mengadakan pilihan raya kampus sebaliknya membentuk “majlis sementara” yang didakwa tidak menggambarkan komposisi sebelumnya.

Kumpulan yang dilihat antikerajaan itu mahu pilihan raya umum yang ditangguhkan kepada September diadakan pada 16 April supaya MPP mendapat mandat baru.



- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive