Saturday, February 2

POK NIK KUAR "FATWA SESAT" PULAK....


Nik Aziz keluarkan fatwa sesat melebihi dari Allah pulak.Hampeh punya tok guru Kelantan paling sengal didalam sejarah Malaysia.MKP agak Pok Nik Nie dah mabuk ketum agaknya.

Menteri itu akan masuk neraka, tidak ada kuasa yang boleh menyekat dia masuk neraka kecuali syafaat Nabi Muhammad SAW." 


Seolah-olah mempunyai kuasa menentukan balasan seseorang, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat 'memutuskan' bahawa menteri yang bertanggunjawab dalam agihan royalti minyak kepada negeri akan masuk neraka kerana dakwanya telah menafikan hak kerajaan Pas Kelantan.

Biarpun tidak menyebut dengan khusus nama menteri yang dimaksudkan, dapat difahami bahawa beliau merujuk kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Menteri Kewangan.

Nik Abdul Aziz mempertikai kenapa royalti minyak tidak diserahkan kepada kerajaan Pas Kelantan sedangkan mereka dengan mudah telah mendapat habuan daripada perlombongan emas yang diusahakan sebuah syarikat dari negara Cina.

"Sepatutnya emas dan petrol sama sahaja, sama-sama milik kerajaan negeri, kenapa emas diberi kepada kita tetapi petrol tidak diberi? 

"Orang ini bertanggungjawab dunia akhirat, dan dia kena sumpah, rakyat sumpah kepada menteri-menteri yang tidak bertanggungjawab jaga royalti, akhirat kelak dia akan masuk neraka, tidak ada kuasa boleh sekat menteri ini masuk neraka kecuali syafaat Nabi Muhammad SAW.

"Royalti baik, balak baik, ia sama ada boleh bawa kita ke syurga atau ke neraka, ini masalah besar, golongan sekular tidak fikir masalah syurga neraka, sedangkan benda itu benda ada, kerana syurga neraka ini bukan projek kerajaan, bukan projek parti, tapi daripada Allah," katanya.


4 comments:

Anonymous said...

Bingai punya nik aziz. Emas ada dalam tanah/darat, minyak lebih 3 nautika dari pantai. tu pun tak boleh fikir ka. Macam tu oghe pas lantik jadi MB. Tak dak standard la....

Anonymous said...

Ni la masalahny klu xpaham Undang2.. eh lupa plk..puak2 ni mana guna semua tu..dia pakai kepala dia je..

Anonymous said...

Memang bingai pong...... Tak pernah ngaji sekular.

Anonymous said...

Susah dah cari ulamak (dibaca : ularmak) yang lebih senang berkawan dengan DAP yang mempunyai rekod meneriakkan kata2: "Melayu balik kampong laaa" pada tahun 1969 daripada berpadu dengan sesama Islam..

Inilah salah satu contoh ularmak akhir zaman....!! 'Bersilat dengan lidah' dalam hal kepentingan politik melampaui kepentingan ugama...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive