Wednesday, April 20

Musibat Guan Eng Takut e-mail 1malaysia.



Guan eng dah kecut perut pasal e-mail 1malaysia yang dilancarkan oleh PM Datuk Seri Najib Razak KLIK .Pasal penang dak buat wifi percuma tapi tak dapat digunakan oleh semua rakyat pulau pinang hanya kawasan tertentu sahaja yang dikuasai oleh DAPig sahaja,dengaq kata kalau idea bernas PM berjaya sudah pasti RED TONE akan menarik kembali apa yang telah diberikan kepada KERAjaan DAPig pulau pinang ini yang merisaukan beliau.habis peluang nak buat duit bersama kroni dan anak-pinaknya.BACA DISINI


Meroyan tak tentu pasal dengan kenyataan bahawa rakyat tidak akan menerima cadangan tersebut kerana tiada hak peribadi dan keselamatan,Guan Eng musibat jika PM buat sesuatu benda pasti ada pro dan kontranya jika anda tidak mendaftar dimanakah orang lain boleh masuk kedalam akuan anda dan semua maklumat yang diberikan pasti mendapat kelulusan tuan punya diri,apa punya bengap la lu.


"  Datuk Seri Najib Razak memberi jaminan bahawa projek web portal E-mel 1Malaysia adalah inisiatif sektor swasta yang tidak diwajibkan ke atas rakyat negara ini.

Perdana Menteri yang memberi penjelasan menerusi laman Tweeter awal pagi ini berkata, dana awam tidak terbabit dalam projek berkenaan yang membabitkan pelaburan sebanyak RM50 juta.


Sebelum saya tidur, biarlah saya memberi penjelasan bahawa projek E-mel 1Malaysia adalah inisiatif sektor swasta. Tiada wang awam terbabit dan keseluruhannya adalah berdasarkan sukarela," katanya.
Ketika mengumumkan projek baru Program Transformasi Ekonomi (ETP) di Putrajaya semalam, Perdana Menteri memaklumkan bahawa inisiatif berkenaan adalah satu daripada tujuh projek terbaru dalam ETP.

Projek E-mel 1Malaysia itu dikendalikan oleh Tricubes Bhd yang berpengalaman 12 tahun dalam bidang biometrik dan kad pintar.

Ia dimiliki sepenuhnya oleh Tricubes menerusi bidaan terbuka Unit Perancangan Pengurusan dan Pemodenan Pentadbiran Malaysia (MAMPU).

Projek itu alah menjadi platform utama dan rasmi bagi komunikasi dua hala rakyat dengan kerajaan dan dilengkapi pautan yang membolehkan beberapa urus niaga berkaitan agensi kerajaan dilaksanakan."

MatKilauPenang kata Guan Eng takut lepas nie tak boleh kelentong lagi sebab maklumat yang bakal dikona akan ditepis dengan lebih berkesan. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive