Monday, March 28

AYAT TAK BOLEH BLAH PEMIMPIN DAP.....?


Makin lama makin merapu meraban ayat yang keluar dari mulut pejilat tegar Lim Guan Eng nie. Bukan apa dulu depa dok troll sakan sangat pemimpin UMNO bila keluar ayat yang bukan-bukan tapi kali ini ibarat meludah kelangit jatuh ke muka sendiri pulak. 

Dalam usaha menyelamatkan anak bos besarnya, ahli parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok menyalahkan faktor ‘feng shui tidak baik’ punca ahli perniagaan wanita, Phang Li Koon  banglo tersebut pada harga RM2.8 juta berbanding pasaran semasa RM6.5 juta kepada Ketua Menteri Pulau Pinang.

Teresa dalam ucapan pada perhimpunan Gerakan Selamatkan Malaysia di Shah Alam Ahad turut mendakwa bahawa ahli perniagaan wanita itu menjual di bawah harga pasaran kerana beliau dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng adalah rakan baik.

“Itu perkara kecil tetapi mereka memperbesarkannya supaya kempen ‘Selamatkan Malaysia’ gagal mendapat tarikan.

“Phang berasa bangga kerana menjual rumah itu kepada ketua menteri di negeri itu dan merasakan perbezaan sebanyak beberapa juta tidak menjadi satu masalah.

“Jika saya ada sebuah rumah dan saya menjualnya kepada Zaid Ibrahim atau Mohamad Sabu, saya tidak akan mendapatkan keuntungan daripadanya, yang mana ia perkara sama dilakukan Phang dan ia sengaja diperbesarkan,” katanya mendakwa bahawa episod pendedahan Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya di Dewan Rakyat mengenai skandal itu sengaja diperbesarkan untuk menenggelamkan Kongres “Selamatkan Malaysia”.

Masalahnya, beliau terlupa pula untuk memberitahu rakyat bahawa jika ‘feng shui tidak baik’ seperti didakwa sekarang tentunya Phang Li Koon tidak akan membeli banglo itu.

Atau mungkin Phang Li Koon berbeza dari masyarakat Cina lain yang tidak menggunakan khidmat pakar ‘feng shui’ sewaktu berbelanja jutaan ringgit untuk membeli rumah itu.

Atau mungkin juga, Phang Li Koon sebelum ini telah ditipu peramal ‘feng shui’ dengan mengatakan banglo itu 8,8,8.

Lalu timbul pula persoalan apakah mungkin tanah Projek Perumahan Rakyat Termiskin di Taman Manggis pun ‘feng shui tidak baik’ sehingga memaksa kerajaan DAP Pulau Pinang menjual dan menukar statusnya.

Katanya tanah itu kecil untuk buat rumah pangsa PPRT  17 tingkat tetapi peliknya cukup pula untuk syarikat itu nak bina hospital sewats 30 tingkat dan hotel.



Atau apakah mungkin, demi untuk mengubah status ‘feng shui tidak baik’ itu maka tanah PPRT Taman Manggis itu terpaksa dijual kerajaan DAP Pulau Pinang kepada syarikat yang didakwa nak buat pula untung atas angin.

Beli tanah RM11 juta dari kerajaan negeri dan didakwa nak jual kepada pihak ketiga RM20 juta.

Dah tu ada orang dalam syarikat berkenaan didakwa ada kaitan dengan Phang Li Khoon.

Sebelum ini Ahli Parlimen DAP Tanjong ,Ng Wei Aik buat ‘ buat lawak’ kata Guan Eng sebagai seorang akauntan mana tahu nilai rumah yang hendak dibelinya.

Apakah dia lupa portfolio urusan tanah di negeri itu adalah dibawah Guan Eng.

Maaf cakap la, mudah sungguh ahli-ahli parlimen DAP beri alasan untuk menghalalkan isu belian banglo itu yang didakwa bawah harga pasaran.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive