Friday, September 1

OPERASI TREN HAJI Al Mashaaer Al Mugaddasah Makkah Metro Southern Line MMMSL LANCAR


Lebih 330,000 jemaah haji telah menggunakan perkhidmatan tren Al Mashaaer Al Mugaddasah Makkah Metro Southern Line MMMSL setakat jam 11.00pagi waktu Arab Saudi. Prasarana Malaysia Berhad telah berjaya mengekalkan prestasi cemerlang dengan pergerakan tren mencecah 117 peratus, mengendali lebih 330 ribu jemaah tanpa sebarang isu.


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif PRIME, Masnizam Hisham, Prasarana telah berjaya menamatkan pergerakan "B" iaitu membawa jemaah dari Mina ke Arafah dengan lebih awal. Buat masa ini jemaah sedang berwukuf di Arafah. Pergerakan "C" iaitu pergerakan yang paling mencabar akan bermula jam 6.38 petang ini waktu Arab Saudi dimana seramai 350,000 jemaah akan menaiki tren dari Arafah ke Muzdalifah dengan masa hanya 6 jam.

1 comment:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive