Wednesday, February 16

HERO BERUK MAKYEH HINA ISLAM.



Apabila beruk makyeh sekor nie bersuara amat menyakitkan hati.Belum reda kes gerai peniaga melayu dirobohkan timbul pula dok cakap pasal apa umat islam di Pulau Pinang disekat daripada menyambut hari velentine.Nie nak bagitau mai sat wahai Ng Wei Aik yang bodoh lagi mangkuk hanyun.


 Menurut Ken Sweiger, perkataan “Valentine” berasal dari bahasa Latin yang mempunyai maksud “Yang Maha Perkasa, Yang Maha Kuat, dan Yang Maha Kuasa”. Menurutnya lagi, kata ini sebenarnya digunakan pada zaman Rom Kuno ditujukan kepada Nimrod dan Lupercus, tuhan orang Romawi. Sedar atau tidak, menurut Sweiger, jika seseorang meminta orang lain atau pasangannya menjadi “To be my Valentine?”, maka dengan hal itu sesungguhnya ia telah secara terang melakukan suatu perbuatan yang bercanggah dengan aqidah dan dimurkai Allah. Ini karena ia telah meminta seseorang menjadi “Sang Maha Kuasa” dan hal ini sama dengan usaha menghidupkan kembali budaya pemujaan berhala.


baca seterusnya klik disini


Memang musibat nie suka cari pasal,pada hemat saya patut diajar celaka nie.jika pembaca sekelian yang betul-betul berpegang pada ajaran islam yang sebenar dan tidak menggunakan agama untuk berpolitik.


Malah larangan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa agama Islam di perlekehkan oleh si musibat ini semasa ucapan beliau pada 15 Feb 2011 di SRJKC Phor Tay di Jalan Bagan Jermal anjuran Adun Pulau Tikus,JKKN Midland Berjaya,Kampung Sirih dan Pantai Molek.


Katanya didalam bahasa cina,melayu Islam yang ekstrim harus dikawal sebolehnya tidak boleh diberi muka,apakah relevennya melarang rakyat yang bebas beragama untuk menyambut hari kekasih.Adakah ini satu lagi contoh untuk kita sebagai kerajaan pakatan yang mahu mengamalkan kesederhanaan.

Ng Wei Aik turut menyelar tindakan Ketua Pemuda PAS yang mahu membuat kempen anti maksiat kerana ini sudah menghalang hak kebebasan rakyat.

Si musibat haram jadah ini bukan saja menghina malah mempertikaikan agama Islam yang melarang umatnya meraikan hari Saint Valentine.

Semua orang tahu melayu PAS dan PKR di negeri ini tidak akan sesekali berani membuka mulut apabila rasis chauvanist ultra kiasu ini memperlekehkan hukum agama Islam.Malah mereka pasti akan menurut kata asalkan dapat menjadi tunggangan atas dasar selingkohan politik gampangan .


Apa yang khawarij PAS peduli? Islam pun boleh dilacurkan apa lah sangat dengan sambutan Valentine. Sudah pasti aparat aparat khawarij tidak akan sesekali berani bersuara dan menegur rasis Ng Wei Aik.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive