Friday, September 16

PKR Tasek Gelugur sokong komunis.



Pkr tasik gelugor nie dapat dana dari DAP dan Mat Sabu.almaklum ini adalah tempat kediaman Mat Sabu dan pencacai ni sanggup berbuat apa saja untuk membela mat sabu nie.Seperti yang kita tahu mereka telah dibutakan hati dan segalanya untuk mempertahan apa saja pemimpin mereka demi wang ringgit yang tidak seberapa.

Bila Mat Sabu mengaitkan kejadian berdarah serangan Polis Bukit Kepong sebagai satu sejarah yang salah kononnya Mat Indra orang Melayu yang menjadi Talibarut Komunis adalah sebenarnya wira negara, timbul rasa geram dihati penulis. Siapakah Mat Indra sebenarnya?

Mat Indra seorang pemuda berbangsa Melayu yang sebelum serangan Balai Polis Bukit Kepong beliau dilihat berada disekitar Balai Polis dalam keadaan mencurigakan. Beliau sebenarnya merupakan tali barut komunis yang berpura-pura baik dengan orang Melayu tetapi pada hakikatnya adalah seorang Melayu yang membantu komunis untuk membunuh Polis Melayu dan memusnahkan Balai Polis Bukit Kepong. Mat Indra berasal dari Batu Pahat.

Kejadian paling tragis dan paling dasyhat semasa darurat, iaitu serangan pengganas komunis ke atas Balai Polis Bukit Kepong. Kisah ini sangat menyayat hati, penuh kesedihan, kepiluan dan rasa dukacita yang berkekalan sampai bila-bila.

Air mata dan darah menitis mengiringi pahlawan bangsa yang gugur dalam mempertahankan tanah air dari ancaman sekumpulan manusia yang bergelar pengganas komunis. Tragedi hitam ini tercatat dalam sejarah kepolisan negara yang kekal dalam ingatan sepanjang zaman. Subuh 23 haribulan Febuari 1950( bersamaan 5 Jamadilawal 1369H).

Balai Polis Bukit Kepong terletak di sebuah daerah yang terpencil, kira-kira 59 kilometer ke utara Muar, telah diserang oleh pengganas komunis yang diketuai oleh seorang bangsa Melayu, yang berasal dari Batu Pahat bernama Mat Indra, yang didakwa kebal. Mat Indra lebihkurang Mat Sabu jugalah sanggup menjadi petualang negara demi untuk memerintah negara.

Serangan mengejut waktu tengah malam bertepatan pada Hari Raya Cina itu dilakukan dari arah pinggir bukit berhampiran pekan Bukit Kepong. Dianggarkan kira-kira 183 pengganas komunis melakukan serangan serentak ke atas Balai Polis Bukit Kepong

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive