Wednesday, June 8

NIZAR DAH MURTAD KE........?


Rupa-rupanya, bukan calon BN sahaja yang ditohmah dengan pelbagai tuduhan dan fitnah. Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambry Abd Kadir turut menjadi mangsa fitnah pembangkang.

Di ceramah umum PAN di Kampung Sayong Lembah malam Isnin, Timbalan Pengerusi PAN, Datuk Seri Nizar Jamaluddin telah menuduh Zambry kononnya telah memberi tanah seluas 45,324 hektar kepada pihak tertentu.

Tuduhan PAN itu dikecam oleh Zambry.

Menyifatkan Nizar sebagai ‘penipu bersiri’, Zambry berkata bekas menteri besar Perak itu dilihat tanpa henti memfitnah dan membangkitkan isu tertentu walaupun telah diperjelaskan kerajaan sebelum ini.

"Saya amati perangai dia tidak habis-habis buat serangan. Bayangkan bulan Ramadan pun dia nak menipu,” katanya.

Mengenai dakwaan kerajaan negeri memberikan tanah seluas 45,324 hektar kepada pihak tertentu, Zambry berkata perkara itu telahpun diperjelaskan sebelum ini termasuk pada sidang Dewan Undangan Negeri Perak.

"Pembangkang ini telah kekeringan dan habis modal, sebab itu akan buat pembohongan,” katanya.

Zambry juga meminta para pengundi di Parlimen Kuala Kangsar supaya tidak terpengaruh dengan pelbagai fitnah yang dilemparkan pembangkang itu.

Dalam masa yang sama, Nizar masih lagi menyimpan rasa tidak puas hati kerana hanya sekejap menjadi Menteri Besar.

Di antaranya, Nizar menuduh kononnya kebiadapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Zahid Hamidi merampas kerajaan Perak ini di bumi Kuala Kangsar, maka 'Allah jadikan pilihan raya kecil di sini'.

Timbalan Perdana Menteri dan Naib Presiden UMNO Datuk Seri Zahid Hamidi tidak terkejut dengan apa yang keluar dari kalam beliau (Nizar).,

"rupanya beliau belum pernah berubah dan belum cukup bertaubat dengan apa yang beliau alami sebelum ini. Saya syukur kerana beliau berkata demikian, mudah-mudahan taubat beliau segera diterima Allah swt,” kata Zahid.

Realitinya, kita sedia maklum bahawa, kerajaan yang ditadbir oleh Nizar ketika itu goyang dan bukan lagi yang majoriti apabila dua daripada ADUN PKR dan seorang daripada DAP telah keluar daripada parti masing-masing.

Malah, Sultan Perak ketika itu, Almarhum Sultan Azlan Shah, menolak permohonan Nizar untuk membubarkan Dewan.

Maka kerajaan bertukar alih kepada kerajaan Barisan Nasional. Malah, Mahkamah Persekutuan juga telah memutuskan Zambry adalah menteri besar yang sah, kerana BN yang mempunyai majoriti di DUN Perak.

Naib Presiden UMNO Datuk Seri Hishammuddin Hussein pula menyifatkan kenyataan Nizar terhadap tragedi helikopter terhempas itu sebagai suatu yang biadap. Di sebabkan motif politik Nizar sanggup untuk meluahkan kata-kata yang dianggap sebagai biadap.

“Saya tengok kalau ayat-ayat yang seperti itu diluahkan dalam keadaan seperti ini, saya tengok biadaplah kerana sebab saya kenal secara rapat, saya kenal isterinya dan saya kenal anak-anaknya.

"Tapi disebabkan politik dia tergamak meluahkan kata-kata seperti itu,” katanya.

Dalam pada itu, beliau menganggap kenyataan yang dikeluarkan oleh Nizar adalah disebabkan kelemahan dan sikap beliau sendiri yang meluahkan kata-katanya tanpa memikirkan orang lain semata-mata demi agenda politik beliau.

"Memang melihat kepada peribadi dia sendiri kelemahan diri dia sendiri itu, Nizar itu, saya minta kalau kita tak boleh bendung Nizar sendiri mengeluarkan kata-kata seperti itu, tidak perlulah mengeluarkan kata-kata seperti itu kerana arwah ada anak bini, kawan dan sahabat dan mengeluarkan kata-kata seperti itu adalah biadap,” ujarnya

1 comment:

Anonymous said...

Nama je 'Melayu'.....darah daging dan kepala hotak dia masih cinabukit!
Nizar dan Zairil Johari patut buat Persatuan Cina2 Yang Bertopengkan Nama Melayu. PCYBNM.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive