Tuesday, August 15

Elak sesak, jom naik LRT ke Bukit Jalil @MyRapidKl @KhairyKJ


Orang ramai dinasihatkan menggunakan perkhidmatan awam untuk ke Stadium Nasional Bukit Jalil di sini susulan daripada penutupan kawasan parkir di Kompleks Sukan Bukit Jalil.

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata, penggunaan pengangkutan awam seperti bas RapidKL dan Transit Aliran Ringan (LRT) dapat membantu mereka ke lokasi tanpa menghadapi masalah kesesakan lalu lintas dan kawasan parkir.

“Ini adalah usaha kita menggalakkan orang ramai menggunakan perkhidmatan awam bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas dan memudahkan mereka ke lokasi pertandingan dengan tidak perlu memikirkan soal tempat letak kereta dan sebagainya.

“Saya ingin mengumumkan tempat meletak kereta di Kompleks Sukan Bukit Jalil ditutup kepada orang ramai. Hanya di Selangor Turf Club sahaja dibuka,” katanya.


Beliau berkata demikian ketika melakukan tinjauan penggunaan LRT ke Stadium Nasional Bukit Jalil menjelang pembukaan rasmi Sukan SEA 2017 pada 9 Ogos ini.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau selepas itu merasmikan stesen LRT Bukit Jalil berwajah baharu yang menampilkan tema sukan pada hiasan bangunan berkenaan khas sempena Sukan SEA yang ke-29 ini serta Panduan Perjalanan Pengguna Rapid KL.

Panduan perjalanan tersebut boleh dimuat turun menerusi laman web rasmi Sukan SEA 2017, Kementerian Belia dan Sukan dan media sosial Rapid KL.

Yang turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Prasarana, Datuk Seri Azmi Abdul Aziz dan Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Rail Sdn. Bhd. Datuk Ir Zohari Sulaiman.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive