Wednesday, December 29

Lembaga Perumahan ala Guan Eng


Kerajaan DAP ternyata mempermainkan dan memperbodohkan rakan rakan pakatan berbangsa melayu,Adalah tidak mengejutkan jika penubuhan Chief Minister Inc,State Sec Inc, Bukit Bendera Inc dan Lembaga Perumahan Negeri langsung tidak dibantah oleh melayu melayu bebal didalam pakatan.

Tujuan penubuhan 4 entiti ini bertujuan untuk mempercepatkan proses orang melayu agar keluar daripada Pulau Pinang.Kesemua agensi ini di pengerusikan sendiri oleh rasis chauvanist ultrakiasu Guan Eng khalifah sosialis kesayangan khawarij PAS.Inilah salah satu bukti mengapa Guan Eng digelar sebagai diktaktor dan mengamalkan undang undang draconian.


Malah segala tindakan yang diamalkan adalah bertujuan menghalalkan cara demi matlamat.Tujuan si rasis ultra kiasu ini menjadi pengerusi agar memudahkan beliau mengawal selia,merancang projek negeri dan setiap pembangunan yang bakal dibangunkan di negeri ini.Contohnya pembinaan Hub Pendidikan yang merampas tanah orang melayu di Balik Pulau.




Guan Eng menjadi penentu siapakah yang layak dan siapakah yang tidak layak untuk memiliki rumah,beliau juga menjadi penentu siapakah yang layak mendapatkan projek pembangunan kerajaan negeri.

Pisau ambil satu contoh,satu projek perumahan di Jelutong,pembeli yang mendapat sokongan tandatangan daripada YB DAP mereka layak membeli rumah dengan harga RM72ribu,jika tidak mendapat sokongan daripada YB DAP harga rumah hanya boleh dibeli dengan harga RM140ribu.


Bayangkan berapa ramai pembeli bumiputra yang ditolak permohonan untuk mendapatkan sokongan tandatangan pemimpin DAP?Jika melayu mahu memiliki rumah mereka harus membeli dengan harga yang mahal 2 kali ganda daripada kalangan penyokong DAP .Ini adalah salah satu cara untuk menghalang daripada bumiputra memilik rumah yang dilakukan secara terancang di Pulau Pinang.


Realitinya apa yang terjadi sekarang,Guan Eng menjadikan Makhamah sebagai alat untuk menghalau orang melayu dan dari segi luarannya rakyat dikaburi segala tindakan menghalau orang melayu diatas perintah makhamah dan bukannya kerajaan negeri.


Banyak kenyataan Lim Guan Eng yang memberi alasan kes merobohkan kampung kampung melayu disebabkan diatas perintah makhamah dan beliau sendiri berkata ketua menteri tiada kuasa untuk melawan perintah makhamah.Dengan tindakan tersebut Lim Guan Eng dilihat bersih dan tidak terlibat walhal realitinya beliaulah dalang disebalik kejadian merobohkan kampung dan pengambilan tanah tanah hak milik melayu melalui proses undang undang.


Begitulah liciknya Lim Guan Eng ,pemimpin melayu haprak gagal melihat realiti sebenar apa yang sedang berlaku dek kerana kebebalan dan sudah menjadi tunggangan rasmi kepada DAP terutamanya Lim Guan Eng


Strategi ini dirancang oleh DAP dan dibuat secara halus untuk menghancurkan geopolitik Melayu di Pulau Pinang.Hagemoni dan menghancurkan geopolitik orang melayu dirancang begitu rapi melalui pembabitan Lee Kuan Yew dan strategis asing yang menjadi badan penasihat kepada DAP dinegeri ini .



Dalam pada kita asyik menegur Lim Guan Eng yang terbukti menjadi agen penghalau melayu,GLC seperti UDA turut tidak membantu orang melayu di Pulau Pinang terutamanya isu rumah di tanjung tokong, mereka ini lebih melihat kepada keuntungan daripada membela orang melayu.Apa perlunya membina rumah mewah yang tidak mampu dibeli oleh orang melayu?



Apa gunanya ada GLC seperti ini? Pemimpin Umno Pulau Pinang jangan hanya retorik bercakap mengenai isu tanah,nah GLC seperti UDA didepan mata,ambillah tindakan.Buktikan rakyat didahulukan bukannya keuntungan GLC menjadi keutamaan.


Datuk Zainol dan Datuk Musa menjadi tonggak perhubungan negeri Pulau Pinang bersama Datuk Azhar yang menjadi ketua pembangkang gunalah kedudukan dan kuasa anda untuk menyelesaikan masaalah rumah orang melayu terutamanya di sebelah pulau.


Kami sedar ada YB dan pemimpin Umno Pulau Pinang banyak membela orang melayu,tetapi usaha itu masih tidak cukup untuk menyelesaikan kemelut ini.Ultra kiasu chauvanist seperti Guan Eng mementingkan survival bangsanya sendiri hingga menggunakan sepenuh kuasa yang ada hingga menindas kaum lain.


Umno punyai kuasa dan kemampuan untuk membantu orang melayu,bukannya seperti PKR dan PAS yang hanya lebih berminat memperbodohkan orang melayu walaupun berkuasa di negeri Pulau Pinang.Justeru pihak Umno gunalah peluang ini sebaik mungkin untuk membantu rakyat.

Sumber pisau.net

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive