Thursday, December 16

Lim Guan Eng Lidah Bercabang.






Lim Guan Eng nampaknya sudah naik angin dan 'declare' perang apabila beliau secara terbuka menuduh kontraktor UMNO dayus, lembik dan bodoh di dalam kenyataan akhbar sebentar tadi.

Beliau menuduh Dato' Mohd Fadzil, YDP Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang sebagai pemimpin UMNO padahal Fadzil hanyalah ahli biasa sahaja. Guan Eng juga menyindir Fadzil supaya kalau hendak menjadi kontraktor supaya jangan masuk politik.

Padahal jika kita ikuti isu pemberiaan nilai kontrak kepada Kontraktor Melayu Pulau Pinang, Mohd Fadzil hanya mahukan penjelasan daripada Guan Eng. Tidak ada yang membuat fitnah. Ianya bersesuaian dengan moto C.A.T yang selalu diomong-omongkan oleh Guan Eng sendiri.



Maka, apa salahkah jika Mohd Fadzil dan rakyat Pulau Pinang ingin tahu perincian terhadap perkara yang diperkatakan oleh Guan Eng sendiri?

Apa perlu Guan Eng melenting seperti budak kecil yang baru sahaja kencing dalam seluar beliau?


Kenapa beliau tidak praktikkan C.A.T beliau dengan lebih berterus terang dan jangan menganggap rakyat Pulau Pinang bodoh dan dayus? 


Seperkara lagyang dibelitkan oleh Guan Eng ialah nilai kontrak yang beliau perkatakan di dalam video tersebut. Jumlah kontrak Melayu adalah sebanyak RM20juta tetapi di dalam jangkamasa 3 tahun !!

Kenapa Lim Guan Eng campurkan kesemua jumlah tender tahun 2008 hingga tahun 2010? Kenapa tidak ada perincian untuk setiap tahun? Why? Apakah Guan Eng mahu berbohong lagi?








Ianya bermakna di dalam kebangkitan pembangunan negari Pulau Pinang ini, kontraktor Melayu hanya mendapat kira-kira RM6 juta sahaja setahun!

Tetapi di dalam pembelanjawan negeri baru-baru ini, Guan Eng mengatakan bahawa peruntukan pembangunan untuk JKR pada tahun 2010 sahaja adalah sebanyak RM13.57 juta! Ianya jauh lebih banyak daripada yang diterima oleh kontraktor Melayu! KLIK SINI

Maka, dimanakah lebihan peruntukan yang diberikan kepada JKR? Kepada bukan Melayu?

Guan Eng juga menuduh BN selalu membuat bohong padahal sepanjang 2 tahun Guan Eng menjadi Ketua Menteri, beliau telah terbukti banyak kali berbohong di depan rakyat Pulau Pinang!.

Mat Kilau kata wahai MELAYU PULAU PINANG BANGKITLAH DARI TIDO.SANGGUPKAH KITA DICERCA OLEH LAHANAT NIE YANG BARU MEMEGANG KUASA BARU 2TAHUN KITA DIMAKI MACAM SEBEGITUE RUPA.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive