Friday, May 27

Balik Pulau,Rumah Kos Rendah 1juta.DAP Punya Keja.


Lot Bumi baru di buka untuk jualan. Ni di Balik Pulau. Borang untuk non-bumi kena bayar RM50. Untuk bumi, FOC. Tapi ko orang tahu tidak berapa harga rumah ni? Apa? 20 hinggit? Nak tanam ko dlm kubo pun x lepas. Ni-1M. Tahniah Pas ngan Pkr sbb gadai PP pd Dap. Last2 rumah kos rendah pun x dak. Harga sebuah perjuangan..


Hartanah dikawasan balik Pulau semakin lama melambung harganya ini kerana pihak Kerajaan Negeri yang mengutamakan Kroni dan bersikap hendak menghalau melayu.Ironinya penduduk balik pulau majoritinya adalah melayu.Kenapa Kerajaan Negeri meluluskan Projek berskala kecil dan harga sebuah rumah mencecah jutaan ringgit.Mampukah Melayu balik Pulau membelinya purata pendapatan orang melayu disana ialah 1,500 ringgit sebulan.

Sungguh licik permainan yang diatur,menaikkan hartanah dan tidak membina rumah kos rendah yang mampu dibeli oleh orang melayu.Tujuannya ialah supaya dapat mempertahankan kerusi Parlimen Balik Pulau.Dap sedar akan kebangkitan melayu balik pulau kebanyakkanya telah sedaq akan kekejaman Dap terhadap melayu disana.Kenapa Guan Eng  menjadi bacul dan takut kebangkitan Melayu Balik Pulau.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive