Tuesday, July 12

MAT SABU PANDAI HANG BERLAKON.


Sungguh kebal…Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mendakwa dilanggar oleh Land rover polis Sabtu lalu hanya cedera ringan dan masih dapat menyampaikan ceramahnya di Seberang Jaya Pulau Pinang bersama  Datuk Seri Anwar Ibrahim di Seberang Jaya Pulau Pinang malam tadi.
Amat menggerunkan bunyinya….dilanggar Land Rover ketika membonceng motosikal ketika dalam perjalanan menyertai perhimpunan haram BERSIH Sabtu lalu. Secara logik akalnya apabila sebuah kenderaan melanggar penunggang motosikal, risikonya sudah pasti cukup tinggi bagi mereka yang mempunyai akal fikiran yang matang.
Mungkin Anwar mentor beliau manakala Mat Sabu adalah protegenya. Mat Sabu cukup cemerlang apabila berjaya mengadaptasi apa yang telah dilakukan oleh Anwar sejak sekian lama untuk dirinya sendiri.
Mungkin pemimpin Pas lain belum cukup latihan amali untuk meniru gaya lakonan Anwar dan setakat ini Mat Sabu adalah protege yang paling cemerlang. Lulus A.
KENYATAAN DOKTOR NOVANDRI DALAM BLOGNYA M.I.M. TELAH MEMBUATKAN MAT SABU KANTOI.
1. Yang pasti, 3 tulang besar kaki, tulang femur (tulang peha), tulang tibia dan tulang fibula tidak patah kerana Xray di HKL tidak menunjukkan patah. (rujuk kenyataan Mat Sabu)

2. Jika ada, Mat Sabu sudah pasti terlantar di hospital dan tidak mungkin akan dapat duduk dengan agak selesa di atas kerusi roda!

3. Tetapi beliau sempat lagi ke Pulau Pinang semalam, berceramah dan menginap di Hotel Traders!

4. Lutut dan kepala lutut? Jika benar kepala lutut (patella) dan lutut patah, Mat Sabu akan meraung kesakitan yang amat jika dapat duduk! Dan lutut tidak akan di balut begitu ringkas seperti dalam foto tersebut!

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive