Saturday, November 26

‎3 PEGAWAI UNISEL DI PECAT, PEROGOL PULA DIKEKALKAN



Tak perlu ikut peraturan untuk pecat pegawai, terus beri arahan untuk pecat. Tidak perlu panggil untuk bela diri. Itulah konsep keadilan yang diperjuangkan oleh PKR. Habis hancur semua yang dibina oleh kerajaan BN dulu. PR ini memang tahu memusnah jer. Guna kuasa sesuka hati.

Naib Canselor Universiti Selangor (UNISEL), Datuk Dr Rosti Saruwono m
eletak jawatan berkuat kuasa hari ini sebagai membantah pemecatan tiga individu di universiti berkenaan tanpa diberi surat tunjuk sebab dan peluang membela diri.

"Ada keputusan yang saya tak sanggup melaksanakan iaitu melucutkan jawatan tiga pegawai UNISEL tanpa memberi sebab dan tanpa `due process'.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengarahkan Naib Canselor untuk melucutkan jawatan tiga pegawai itu.

Pelucutan jawatan itu, tidak mengikut tatacara perundangan tatatertib UNISEL.

Mereka terbabit tidak pernah diberi surat tunjuk sebab dan tidak diberi peluang membela diri. Sebagai membantah tindakan itu, Rosti meletak jawatan sebagai Naib Canselor UNISEL
Perkara yang dijangkakan akan berlaku ;

1. Sidang akhbar tanpa rasa malu oleh Khalid Ibrahim

2. Wujud 'bukti' penyelewengan dan salah guna duit oleh ketiga-tiga orang ini untuk memecat mereka

3. Tindakan ini mendapat 'sokongan' padu dari Rakyat negeri Selangor

Inilah akibatnya kalau PR memerintah. Habis semua orang BN akan dipecat dan dituduh buat penyelewengan walaupun sebenarnya tuduhan itu tidak benar. Begitulah zalimnya Menteri Besar Selangor dan kerajaan Pakatan Rakyat. Memecat sesiapa pun secara sesuka hati, tanpa mengikut sebarang prosedur. Ketegasan bekas Naib Canselor UNISEL ini amat dihormati.

Yang terbabit dengan kes rogol tak pula dipecat. Baca pendedahan dari KGC.


KGC pernah mendedahkan tentang laporan polis oleh seorang pelajar yang di rogol oleh TNC Unisel sekarang. KLIK SINI. TNC tersebut adalah PROF. DR. IR. MOHAMED BIN DAUD. Aku tak tau apa kesudahan kes ini. Kalau ianya betul apa tindakan kerajaan negeri terhadap beliau. Kalau ianya fitnah, jangan cepat melenting sebab fitnah juga makanan rasmi kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Bersihkan nama supaya pelajar tidak lagi was-was dengan akhlak pensyarah mereka. Jangan bersikap seperti Petualang Negara yang asyik nak tunda kes mahkamah. 



sumber

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive