Saturday, November 19

Simpati Kepada Dr Koh Bukti Guan Eng Memang Pelawak Lidah Bercabang



Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang melahirkan simpati dan kesal terhadap tindakan Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang dianggap sebagai pelik dan lucu.Tindakan Guan Eng itu sebagai satu lagi bukti Guan Eng pemimpin lidah bercabang.



Satu cara Guan Eng untuk mengalihkan pandangan rakyat terhadap pelbagai isu yang melingkari pentadbiran beliau.Dahulu, mereka sering mengutuk Dr Koh kononnya Dr Koh tiada kreadibiliti sebagai pemimpin dan sebagainya serta sering menyerang mendedahkan pelbagai kelemahan Dr Koh. Tapi sekarang Guan Eng kata simpati dan tak patut pula tak bertanding pada pilihanraya umum akan datang.Ini cukup melucukan dan membuktikan Guan Eng memang pemimpin lidah bercabang… dulu cakap lain sekarang cakap lain. Cukup-cukuplah main sandiwara. Tidak perlu lagi meneruskan lakonan yang dah basi.tindakan Guan Eng yang menuduh bahawa UMNO dalang kepada tindakan Dr Koh tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum akan datang amat melucukan.
Secara tidak langsung, kenyataan Guan Eng itu tegas beliau jelas membuktikan bahawa dia sebenarnya takut dengan bayang-bayang sendiri sehingga sering menuduh UMNO menjadi dalang dalam banyak perkara.Sebenarnya, Guan Eng hanya mahu mengalihkan perhatian rakyat Pulau Pinang terhadap pelbagai isu yang membelengu DAP.UMNO sekarang ini sedang memberi penjelasan kepada rakyat tetang janji-janji kosong DAP. Jadi mereka berasa gerun dan ingin mengalihkan perhatian rakyat. Lagipun DAP dah takde kerja lain. Kerja mereka hanya mencari dan memburukkan UMNO. Maklumlah, Pilihan Raya Umum sudah semakin hampir.
DAP mahu UMNO terus dipandang buruk walaupun perkara tersebut tidak benar. Secara tidak langsung DAP berharap dengan menaikkan sentimen ini mereka akan mampu meraih undi pengundi kaum terbabit.Ini semua taktik mereka. Tapi sayangnya, rakyat Pulau Pinang sudah nampak kepincangan Guan Eng dalam mentadbir negeri ini.Selama tiga tahun ini, janji mereka tidak tertunai termasukkan isu kos rumah rendah, tol dan pelbagai isu lagi. Bak kata pepatah, bangkai gajah mana boleh ditutup dengan nyiru. Guan Eng patut berhenti daripada terus menyalahkan UMNO kerana rakyat sudah muak dengan penipuan sebegini.





No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive