Saturday, August 31

@cmlimguaneng LUDAH KELANGIT JATUH KEMUKA SENDIRI...


Lim Guan Eng sekali lagi menyalahkan Kerajaan Pusat kehambaran sambutan hari Kemerdekaan di Pulau Pinang. Apa punya bangsat Ketua Menteri muka tampal kulit babi cakap pakai lutut nie.Pulau Pinang telah diberikan kepercayaan oleh rakyat bermajoriti sebangsa dengannya untuk mentadbir dengan baik, tapi kepercayaan serta tanggungjawab itu dikhianati oleh CM Itu sendiri.

Ini adalah propaganda serta taktik cucuk jarum halus bagi menutup kemaluannya. MKP lihat ini telah menjadi SOP baginya. Senang bukan kerja CM Lim Guan Eng nie. tak payah mengaku kelemahan sendiri hanya salahkan Barisan Nasional sebagai Kerajaan Pemerintah..

Bab rasis nie MKP pecaya ramai dah tahu, CM Lim Guan Eng dah termalu dan termakan umpan dengan menyekat tayangan Tanda Putera. Ternyata ianya mendapat lipiutan serta kemarahan rakyat dengan sikap rasis yang ditunjukkkan oleh Guan Eng.Siapa yang memulakan sentimen perkauman. Semestinya datangnya dari mulut neraka Guan Eng sendiri. Umpama ludah kelangit jatuh ke muka sendiri.Nak cover malu bangkitkan isu perkauman serta salahkan orang lain....Memang Guan Eng nie muka tarak malu.... Berikut adalah kenyataan dari Apek nie.. korang baca dan nilai sendiri....

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng memberi gambaran yang suram mengenai Malaysia, dengan berkata bahawa negara masih dibelenggu oleh "jurang pelampau dan perkauman" ketika rakyat Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan hari ini.

Katanya, Malaysia terus dilanda oleh jurang pelampau dan perkauman serta dibayangi, malah membiarkan berlakunya kronisme, penyalahgunaan kuasa dan juga rasuah.

Dalam ucapan hari Merdeka hari ini Lim menggesa kerajaan persekutuan supaya berpegang teguh kepada sistem institusi berasaskan akauntabiliti, telus dan terbuka bagi memastikan mereka bersih, rajin dan cekap dipertanggungjawabkan dengan tugas-tugas yang membabitkan amanah rakyat.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive