Wednesday, January 1

SMS PALSU LAPORAN POLIS BUAT PENFITNAH @MyRapidKL @ShahrilMokhtar


Semalam telah tersebar satu gambar SMS palsu telah disebarkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab dilaman sosial. Pekara sebegini memang dipandang serius oleh pihak pengurusan Prasarana dan satu laporan polis telah dibuat untuk mengekang dari dari kejadian sebegini berulang.

Perbuatan menyebarkan sms palsu menerusi pengendali telco tempatan adalah berniat tidak baik dan sengaja menimbulkan kekecohan di kalangan warga kota Kuala Lumpur.

Menurut Masnizam Hisham Pengarah Kumpulan Perkhimatan Infrastruktur, Pihaknya memandang serius tomahan yang telah dibuat oleh pihak tidak bertanggungjawab sebegini mencemarkan nama baik Syarikat Prasarana. Setiap tahun pihak Prasarana tidak pernah gagal memberikan perkhimatan terbaik kepada penduduk di kuala Lumpur serta lembah Kelang. Sememangnya perkhimatan LRT dan Monorel menjadi pilihan utama penduduk Kuala Lumpur menghadiri sambutan tahun baru untuk mengelakkan kesesakan lalulintas.

Laporan Polis telah dibuat oleh  Tuan Rahim Sharif , untuk makluman Tuan Rahim adalah Ketua Jabatan Keselamatan syarikat Prasarana Negara Berhad.


Pihak Prasarana telah membuat pengumuman lanjutan perkhimatan LRT dan Monorel RapidKL sejak seminggu lalu.Tujuan utama adalah untuk memudahkan orang ramai merancang pergerakan untuk menyambut tahun baru.


Berikut kenyataan akhbar yang baru dikeluarkan oleh pihak pengendali LRT & Monorel, Prasarana.

KENYATAAN AKHBAR

Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana), pengendali perkhidmatan LRT dan monorel RapidKL, menyangkal dakwaan bahawa perkhidmatannya diberhentikan pada jam 6 petang untuk urusan penyelenggaraan seperti yang disebarkan melalui SMS hari ini.

Dakwaan berkenaan adalah palsu dan amat tidak bertanggungjawab kerana ia mungkin mengakibat kan keadaan panik di kalangan masyarakat ibukota dan pihak Prasarana akan membuat laporan kepada pihak polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Prasarana menuntut tindakan keras diambil terhadap SMS berkenaan, yang menyebut bahawa ia memetik laporan Bernama.

Kami berharap Bernama akan mengambil tindakan yang sama dengan membuat laporan kepada polis dan Suruhanjaya.

Kami ingin menegaskan bahawa perkhidmatan LRT bukan saja akan beroperasi seperti biasa tetapi turut dilanjutkan sehingga jam 2 pagi di stesen utama dan 1 pagi di stesen-stesen lain bersempena dengan sambutan Tahun Baru 2014.

Untuk maklumat penuh tentang perkhidmatan LRT dan monorel, sila layari www.myrapid.com.my.

Dikeluarkan oleh

MASNIZAM HISHAM
Pengarah Kumpulan Perkhidmatan Infrastruktur Prasarana.

Jika pengguna ingin akses ataupun makluman yang lebih cepat dan tepat. Sila LIKE & FOLLOW..

Facebook http://facebook.com/RapidKL
Twitter @MyRapidKL

Untuk sebarang makluman tambahan ataupun pertanyaan, sila hubungi ;-

Azhar Ghazali 
019 383 7865



1 comment:

Anonymous said...

Sms tu nampaknya dihantar melalui telco@cp sbb tidak ada nombor pengirim tertentu...siasat dalang yg membuat kerja tersebut.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive