Friday, January 3

@CMLimguaneng KINI DIBURU SPRM..... RASUAH KERETA MERC...


Tanggapan MKP mengatakan bahawa isu pembelian kereta ini bakal dilenyapkan, Almaklum Guan Eng pakar putar belit bersama Red Bean Armynya amat hebat namun pendapat MKP ternyata salah dan merosot. Pepatah lama menyatakan bahawa sepandai-pandai Tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dilaporkan telah memulakan siasatan terhadap pembelian sebuah kereta Mercedes Benz bagi kegunaan Lim Guan Eng yang dilakukan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.

Ini berikutan terdapatnya kaitan diantara syarikat pembekal kereta terbabit iaitu Lowe Motor Sdn Bhd dengan "taikun" Tan Sri Tan Kok Ping yang difahamkan mempunyai saham didalam syarikat tersebut. 

Tan Kok Ping juga difahamkan mempunyai "hubungan istimewa" dengan kerajaan DAP negeri Pulau Pinang terutamanya hubungan Tan dengan Lim Guan Eng berikutan faedah-faedah yang diberikan oleh Ketua Menteri tersebut pada Taikun terbabit.

Sebelum ini Kerajaan negeri hebat mengkritik Kerajaan Pusat mengenai rasuah dan menubuhkan CAT, Nampak gayanya CAT ini hanya tinggal nama serta publisiti murahan menipu rakyat.

Kerajaan negeri DAP membelanjakan RM 298'263.75 diatas pembelian kereta Mercedes tersebut yang harga sebenarnya ialah RM 657'218. Perbezaan harga yang amat ketara inilah yang menyebabkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memulakan siasatan terhadap pembelian tersebut.


Dedahan yang bakal mengejutkan rakyat Pulau Pinang adalah mengenai Skuad Peronda Sukarela yang telah ditubuhkan DANA sebanyak SEJUTA RINGGIT telah dilaburkan oleh Taikun Tan Kok Ping. Memang banyak dana dilaburkan berbanding harga kereta yang telah diberikan pada Ketua Menteri.


2 comments:

Anonymous said...

Apa yang aku boleh cakapkan disini aku nak ucapkan KEPALA BUTUH kepada SPRM....tak kemana pun hangat hangat tahi sprm aja ....abu kasim ,abu kasim ....

Anonymous said...

tak payah la ambil tindakan....tapi kalau kat melayu cepat2kan....skrip yang sama juga..bukan apa sekali cina babi tu sergah sikit dah kecut teloq dah...kalau melayu sergah kena balik....mungkin orang melayu nak tunjuk kuasa kat orang melayu sahaja kut???? tapi apa2pun FUCK TO CINA MALAYSIA!!!!!!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive