Tuesday, February 28

BETTY RAHMAD DISAMUN,CERMIN KERETA DIPECAHKAN.



Sebentar tadi kami dikhabarkan oleh satu sumber yang rapat dengan Betty Rahmad yang juga adik kepada pelakon, Umie Aida & Erma Fatima telah disamun.
Pada hari Sabtu lepas, Betty Rahmad baru sahaja pulang dari rumah Nora Danish ketika dia disamun di sekitar Jalan Ampang. Kejadian yang berlaku dalam sekelip mata itu benar-benar mengejutkan Betty Rahmad yang baru saja keluar dari perkarangan kondominium Nora Danish.
Ketika Betty sedang berhenti di persimpangan, 2 orang penunggang motorsikal datang dari belakang dan terus memecahkan cermin di bahagian kiri kerusi penumpang hadapan. Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan Betty yang panik hanya melaporkannya kepada polis setelah pulang ke rumahnya di sekitar Mont Kiara. Kesemua barang seperti dompet dan kad pengenalan telah disamun namun begitu telefon bimbit Betty selamat kerana ada bersamanya ketika kejadian.
Bukan setakat itu, penyamun bermotosikal ini benar-benar merbahaya kerana cermin kereta Betty telah di-tinted dengan lapisan anti-smashed, namun begitu, kerana impak yang kuat, cermin ini berjaya dipecahkan. Seram iols tengok gambar cermin kereta Betty yang pecah.SUMBER OH BULAN.

Wartawan Cina ini adalah penyokong anti Lynas di Padang Kota !


Provokasi olah  penyokong  ultrakiasu DAP semasa di Padang Kota   memang mereka  mahukan pergaduhan.  Fikir logik la  sekumpulan anak melayu yang tak sampai 20 orang berbanding gerembolan DAP yang mencecah lebih 500 orang.
ini wartawan ke ?? kenapa  pakai baju anti lynas kalau 
seorang wartawan ....

Kwong Wah Jit Poh reporter Adam Chew found himself becoming a news item instead of covering news. He was at the Speakers Corner in Penang attending the anti-Lynas protest when a scuffle broke out. 
There was a commotion between pro-Lynas and anti-Lynas groups when Adam Chew ended up being walloped.
This portal does not condone any form of violence but participants who join demonstrations must know there are always elements of risks.
Those who are against the Lynas project must also accept that there are also those who are supportive. They have as much right to express their stand.

That is why pro-Lynas supporters are warned that they should not bring their children along as human shields. Even if that is not their intention, they should not bring them because protests are not picnics. There are elements of politics.

The scuffle that broke out in Penang is a clear example of why children should stay clear.
Back to Adam Chew. He was off duty and dressed in a green T-shirt – it clearly shows that he was a participant.

He was hardly objective. He is also known to be a hardcore supporter of the DAP.
In fact, Kwong Wah has openly pledged its allegiance to the DAP by devoting eight pages of pictures to the Lynas issue on Saturday including a page one with mostly pictures of DAP supporters.

There was even a centre spread of anti-Lynas pictures.

When pro-Lynas supporters blocked Lim Guan Eng’s car, Adam Chew was among those who tried to stop and challenged the pro-Lynas supporters.

He has also quickly blamed Umno when he has no evidence, basing his allegations on hearsay.
Our advice to Kwong Wah Jit Poh, the Penang-based newspaper, is to stay neutral and not take sides.
source:Stopthelies

Gambar dibawah bukti bahawa rasis chauvanis ultrakiasu ini yang memulakan pergaduhan.


Penyokong DAP turut membaling kerusi kepada kumpulan lelaki melayu .Siapa yang sebenarnya yang menyerang,sebaliknya kumpulan lelaki melayu tersebut hanya mempertahankan diri.




 http://www.pisau.net


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive