Wednesday, February 22

VIDEO MELAYU KURAP AMK BELA DAPig.


Baguih la AMK nie dok jadi anjing kepada Guan Eng Musibat.Bela pulak cina anak haram nie.Apa kejadah punya melayu sial.Sedaq la diri dok jadi anjing kurap kepada LGE tue.Patutlah MKP tengok banyak cina babi banyak dari melayu yang mai tadi.Dari DAPSY rupanya.


Melayu Pakatan Rakyat yang seronok sangat dengan ‘kemurahan’ hati Lim Guan Eng memberikan sedekah kepada mereka, ibarat memberi tulang kepada anjing kurap, kini seharusnya mengucapkan syukur sebab mereka bolehlah hidup dengan RM100 setahun atau RM250 setahun berdasarkan kelayakan. Nilai tersebut, sangat besar bagi kehidupan Melayu Pakatan Rakyat di Pulau Pinang sebab mereka semuanya tidak memerlukan sebuah rumah pun, atau mereka sememangnya mampu memiliki rumah yang berharga setengah juta ringgit sebuah, yang disediakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

Justeru pendedahan yang dibuat bagaimana Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang yang banyak berdolak-dalih untuk menyediakan tapak bagi pembinaan rumah mampu milik oleh Kerajaan Persekutuan setelah Kerajaan Negeri tidak berminat untuk membina rumah-rumah sebegitu, terutama sekali di bahagian pulau, tidak akan memberi kesan kepada Melayu Pakatan Rakyat mahupun penyokong-penyokong DAP dari kaum mereka sendiri tetapi miskin papa kedana!


Kenyataan Sidang Akhbar oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng pada 17.2.2012 di Komtar, George Town
Fakta adalah fakta, tidak boleh diubah dengan pembohongan- Adakah pemimpin UMNO, Datuk Zainal Abidin Osman dan Datuk Abdul Rahman Datuk Dahlan menerima cabaran saya bahawa mereka akan berundur dari arena politik sekiranya mereka gagal membuktikan penjualan tanah Bayan Mutiara tidak dilakukan secara tender terbuka?
Pemimpin UMNO telah menjalankan kempen fitnah secara sistematik terhadap Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhubung penjualan tanah Bayan Mutiara pada tahun 2010 yang dijalankan secara tender terbuka dengan harga RM240 kaki persegi atau harga penjualan keseluruhan berjumlah RM1.07 bilion. Di antara penipuan yang dikeluarkan oleh Pengerusi UMNO Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman dan Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Datuk Dahlan ialah dengan mengatakan bahawa tiada tender terbuka; harga penjualan dijual kepada pemaju swasta adalah 50% lebih rendah daripada harga pasaran iaitu RM420 kaki persegi; dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah memandang rendah kepada rakyat tempatan dengan melantik HDB Singapura sebagai pakar perunding untuk projek perumahan mampu milik Kerajaan Negeri di Batu Kawan. 
Apabila Kerajaan Negeri membuat keputusan untuk menjual tanah Bayan Mutiara seluas 102.3 ekar (67.5 ekar tanah dan 35 ekar tanah tebusguna melalui tambak laut) melalui tender terbuka pada tahun 2010, satu harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi telah ditetapkan. Harga rizab sebanyak RM200 kaki persegi adalah tinggi telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri pada 7 April 2010 sungguhpun Jabatan Penilaian Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan pada 5 November 2009 menganggarkan harga penilaian adalah sebanyak RM65 kaki persegi. Apabila tender terbuka yang dijalankan ditutup pada 31.12.2010, keputusan berani Kerajaan Negeri dibuktikan tepat dan benar apabila harga tender terbuka yang paling tinggi adalah sebanyak RM240 kaki persegi atau RM1.07 bilion. 
Saya kecewa apabila harga anggaran penilaian sebanyak RM65 kaki persegi yang disediakan oleh Jabatan Penilaian Harga yang dikeluarkan Kementerian Kewangan tidak dilaporkan oleh media English dan Melayu. Sehingga sekarang, UMNO dan Abdul Rahman masih tidak menyahut cabaran saya untuk membeli 102.3 ekar tanah dengan harga RM420 jika itu adalah harga pasaran yang dituntut oleh UMNO. UMNO perlu masukkan duit ke dalam mulut mereka dengan membayar RM420 kaki persegi. Sekiranya UMNO atau kroni- kroni mereka membeli pada harga RM420 kaki persegi, Kerajaan Negeri boleh mendapat tambahan RM800 juta atau RM1.87 bilion berbanding RM1.07 bilion untuk RM240 kaki persegi. 
Tuduhan UMNO bahawa penjualan tidak dilakukan secara tender terbuka, saya bersedia untuk berundur daripada area politik sekiranya UMNO dapat membuktikan sedemikian. Fakta adalah fakta di mana ia tidak boleh diubah dengan pembohongan. Tender terbuka tanah Bayan Mutiara telah diiklankan di dalam akhbar pada tahun 2010. 
Jika Datuk Zainal Abidin Osman dan Datuk Abdul Rahman gagal membuktikan bahawa tiada tender terbuka dijalankan, adakah mereka berani menerima cabaran saya untuk berundur dari arena politik? 2 pemimpin UMNO harus menerima cabaran ini untuk membuktikan bahawa tiada kempen fitnah secara sistematik untuk melemahkan dan sabotaj dasar tender terbuka Kerajaan Negeri dan program perumahan mampu milik.

MKP ayat sempoi : AMK dah jilat sampai teloq Guan Eng nie.Tahniah lepas nie aku posting pulak apa yang  Pemuda UMNO Jawab kepada Guan Eng Nenen sial nie. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive